Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 01:04
xzaz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:35:
4.4.4 hier met Nexus 5 en telfort en heb een H, dit is goed?
Root of alles volledig stock?

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24
Dat is apart... heb je wel data? Nieuwe sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 12:49
DaLucovic schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:55:
[...]

Root of alles volledig stock?
Volledig stock geen roaming. Met speedtest zo'n 2 mb. Heb ook gewoon inet.

Ook geen nieuwe sim heb sim only abo ben van Nokia c2 naar een Nexus 5 gegaan.

https://docs.google.com/f...cGM/edit?usp=docslist_api

[ Voor 33% gewijzigd door xzaz op 16-09-2014 19:43 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• catchingfire
Merkwaardig... en ook op 3G zegt ie 3G?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ben benieuwd wat de jouwe precies zegt onder de instellingen, in het scherm met software-info. Of dat precies hetzelfde is als bij de rest.

En ben benieuwd wat hij precies zegt bij de instellingen van het access point voor mobiele internetverbinding. Of het dezelfde netwerkcodes e.d. zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
xzaz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:35:
4.4.4 hier met Nexus 5 en telfort en heb een H, dit is goed?
zou je screenshots kunnen delen zodat wij mede tweakers hetzelfde kunnen configureren op onze Nexus 5?
Een screenshot maak je mbv het tegelijkertijd vasthouden van powerknop + volumeknop naar beneden.

Ik ben vooral geintresseerd in de volgende schermen:
  • instellingen > over de telefoon (onderste gedeelte)
  • instellingen > Meer... > Mobiele netwerken > namen toegangspunten > Telfort internet
bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Ik heb gewoon een R en ook bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

xzaz, heb je telfort zakelijk, of gewoon particulier?

En staat er bij Instellingen > over de telefoon het volgende:
Nexus 5
Android 4.4.4
Kernel-versie 3.4.0
Mon Mar 17 15:16:36 PDT 2014
Build-nummer KTU84P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Iemand al gecheckt of het werkt met de Android 5 preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Niet met de preview van vandaag, eerdere versies was het nog niet gefixt.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 10:43
en als je manueel het kpn netwerk selecteert? Dan zou die r wel weg moeten zijn toch?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

niet in 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
en met 4.4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

heb ik zelf niet getest, maar de berichten zijn dat het probleem begon in 4.4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik lijk er vanaf te zijn met een towelroot root (10sec, geen dataloss) en wanamkit installatie waar je "national roaming" kunt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En is root daarna weer ongedaan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Inmiddels wel meer 'stars' in de issue-tracker van Google. Erg benieuwd of ze het gaan fixen in de nieuwe release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb een nieuw kaartje van Tele2 ontvangen en nu krijg ik het symbooltje wel gewoon. Ook dataroaming hoef ik niet meer handmatig aan en uit te zetten zodra ik naar het buitenland ga, erg handig voor mij, als grensarbeider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik begrijp je niet helemaal? Welk symbooltje krijg je gewoon? 3G/H/H+?

En als je dataroaming niet handmatig aan/uit hoeft te zetten, wil je dan zeggen dat data nu automatisch aan staat in het buitenland, of juist automatisch uit, omdat je roaming nu uit kunt zetten?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Vandaag testen of het is opgelost in Lollipop...

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik ben benieuwd of dit issue in Android 5 nog steeds aan de hand is. Iemand al ervaring :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ben mn nexus 5 vergeten mee te nemen, dus kan vanavond pas testen :(

Edit: volgens bericht op Google Bug Tracker is het NIET opgelost in Android L :( :(

[ Voor 39% gewijzigd door woekele op 13-11-2014 13:43 ]

• Qosmic
Dat meen je niet! Tjeez!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Het is niet opgelost.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Nee hoor, gewoon keihard aanwezig in Android 5, wat een faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
aardbeix15 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:26:
Nee hoor, gewoon keihard aanwezig in Android 5, wat een faal.
bizar dat het nogsteeds niet is opgelost... heeft hetzelfde probleem eigenlijk ook altijd in CyanogenMod gezeten? Zo niet dan stap ik binnenkort over van stock naar CM12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zit nog te wachten tot ik de OTA binnenkrijg. Telefoon zelf blijft zeggen dat er geen updates beschikbaar zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Gisteren OTA Android 5 binnen gekregen. Nog altijd niet opgelost :(. Heb er weinig vertrouwen in dat dit op de korte termijn gaat gebeuren, is nu al een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb de OTA van 5.0 gekregen, factory reset gedaan, nog steeds Roaming.

Heb van Telfort een nieuwe U-sim gekregen, helpt ook niet

Nu zegt Telfort het verder te gaan onderzoeken. Ik ben benieuwd in hoeverre zij in staat zijn Google in beweging te krijgen (en hoe lang dat dan gaat duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:23

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als ik het zo allemaal lees lijkt het wel alsof Google de lijst met MNC's heeft gereduceerd tot MNO's en de MVNO's eruit heeft gehaald, waarbij ik er voor het gemak vanuit ga dat Telfort een andere MNC gebruikt dan KPN. Omdat het MNC op de SIM anders is dan het MNC van het netwerk, gaat het toestel uit van een roamingscenario.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Telfort gaat het niet oplossen. 'Schakel roaming maar in' is het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maar zodra je roaming inschakelt zie je die r in beeld en ook niet meer of je op 3g, h of 4g zit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Klopt, daar zijn echter wel oplossingen voor, zoals bijvoorbeeld:

Nify, ik heb deze nu ongeveer een week in gebruik en hij doet wat hij moet doen. Echter is er wel een persistent notification die de info geeft, voor mij geen probleem, voor anderen misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:19
En ook in Android 5.0.1 lijkt het niet opgelost, terwijl de oplossing eenvoudig lijkt: https://gitorious.org/cya...s-mcc204-mnc12/config.xml Vodafone heeft het zo te zien wel voor elkaar om Google iets te laten aanpassen gezien de wijziging voor de sms bug in deze release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heeft alleen Telfort dit probleem? Kan iemand bevestigen dat Hollandsnieuwe (Vodafone) en Simyo (KPN) dit niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Er zijn meer providers die het hebben, zowel in NL als buitenland. Maar welke wel en welke niet, dat weet ik helaas niet precies.

Ik zit zelf te zoeken welke telefoons het probleem wel/niet hebben, zodat ik er op kan letten bij aanschaf. Maar is ook lastig te vinden helaas.

[ Voor 36% gewijzigd door woekele op 08-12-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
woekele schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:41:
Er zijn meer providers die het hebben, zowel in NL als buitenland. Maar welke wel en welke niet, dat weet ik helaas niet precies.

Ik zit zelf te zoeken welke telefoons het probleem wel/niet hebben, zodat ik er op kan letten bij aanschaf. Maar is ook lastig te vinden helaas.
Het is vervelend, maar ik zou er niet een telefoon op uitzoeken. Mag ik vragen waarom het voor jou zo belangrijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Omdat ik graag wil zien of ik op 4G, H+, 3G, E of 2G zit en niet telkens een waarschuwing in beeld wil zien. En omdat sommige aps niet goed functioneren als ze denken dat het toestel roamt. Is eerder in dit topic ergens beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
DaLucovic schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:24:
Klopt, daar zijn echter wel oplossingen voor, zoals bijvoorbeeld:

Nify, ik heb deze nu ongeveer een week in gebruik en hij doet wat hij moet doen. Echter is er wel een persistent notification die de info geeft, voor mij geen probleem, voor anderen misschien wel.
Klasse, dit is nu precies een app die ik zocht.

Ik ben nogal eens in het buitenland en kan dus door de R niet zien op welk netwerk ik aan het roamen ben. Nu dus wel, mits ik het aan zet. Dank je wel!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Heb het probleem op weten te lossen op mijn Nexus 5 met Lollipop door zelf de framework-res.apk aan te passen.

Door het toevoegen van een folder en xml file aan de apk en die vervolgens te recompilen en in mijn custom recovery te pushen naar het systeem ben ik verlost van die irritante R.

Heb het hier iets uitgebreider uitgelegd. Hopenlijk hebben meer Telfort gebruikers hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dus je moet dan wel rooten? En kan je de root naderhand weer verwijderen?

Of heb je geen root nodig om custom recovery te installeren?

[ Voor 76% gewijzigd door woekele op 09-12-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
woekele schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:17:
Dus je moet dan wel rooten? En kan je de root naderhand weer verwijderen?

Of heb je geen root nodig om custom recovery te installeren?
Je hebt volgens mij geen root nodig maar je device moet wel unlocked zijn. Het unlocken van je device wiped wel je hele toestel. Hier staat hoe je een custom recovery kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En kun je dat ook weer terugzetten naar de default recovery? En blijven er sporen achter? Uitroeptekens etc?

Internet zegt:
Be warned that unlocking Nexus 5 bootloader will void its warranty, however, you can easily re-lock its bootloader if you’d like or should you run into warranty claims.
Unlocking Nexus 5 bootloader also puts the device through a factory reset. It means all your personal data will be lost after unlocking bootloader, so backup your personal stuff before proceeding.

klinkt goed. Vraag me alleen of re-locken ook alle data wist? Eigenlijk wil ik dus weten: kun je unlocken, custom recovery flashen, custom file om roaming-bug te fixen en vervolgens weer default recovery terugzetten en re-locken? Blijft die custom file om roaming-bug te fixen dan gewoon bestaan?

[ Voor 21% gewijzigd door woekele op 09-12-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
woekele schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:05:
En kun je dat ook weer terugzetten naar de default recovery? En blijven er sporen achter? Uitroeptekens etc?

Internet zegt:
Be warned that unlocking Nexus 5 bootloader will void its warranty, however, you can easily re-lock its bootloader if you’d like or should you run into warranty claims.
Unlocking Nexus 5 bootloader also puts the device through a factory reset. It means all your personal data will be lost after unlocking bootloader, so backup your personal stuff before proceeding.

klinkt goed. Vraag me alleen of re-locken ook alle data wist?
Ik had ergens gelezen dat ze daar de garantie niet door kunnen laten vervallen. Helaas heb ik vandaag mijn (unlocked) Nexus op moeten sturen i.v.m. bootloop waar hij niet meer uitkwam. Ik hoop niet dat er een probleem van gemaakt wordt dat ie unlocked is, hij draaide volledig stock toen het gebeurde en het is een hardwareprobleem meest waarschijnlijk.

Oh en om antwoord te geven op je vraag; re-locken wist niet (opnieuw) alle data. Meestal re-lock je de bootloader direct wanneer je klaar bent, dus dan is je toestel toch al zo fresh als iets omdat je net daarvoor de bootloader unlocked hebt. :P

[ Voor 10% gewijzigd door DaLucovic op 09-12-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
woekele schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:05:

Internet zegt:

klinkt goed. Vraag me alleen of re-locken ook alle data wist? Eigenlijk wil ik dus weten: kun je unlocken, custom recovery flashen, custom file om roaming-bug te fixen en vervolgens weer default recovery terugzetten en re-locken? Blijft die custom file om roaming-bug te fixen dan gewoon bestaan?
Yep, re-locken wiped ook alle data. Alles is weer terug te zetten naar de originele staat wanneer dat nodig is voor bijvoorbeeld een reparatie oid. Het eenvoudigst doe je dat met behulp van een toolkit b.v. de nexus root toolkit van wugfresh. Er zijn genoeg instructies online te vinden hoe je die het beste kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

wmn79 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:13:
Yep, re-locken wiped ook alle data.
DaLucovic schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:11:
re-locken wist niet (opnieuw) alle data.
Hmmm :)

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 09-12-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Ik zou zeggen zoek eens via google op relock bootloader Nexus 5 en je vind het antwoord vanzelf, heb nooit opnieuw gelocked dus heb er zelf geen ervaring mee.

Edit: Met BootUnlocker kan je blijkbaar relocken zonder te wipen.

[ Voor 31% gewijzigd door wmn79 op 09-12-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
wmn79 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:13:
[...]

Yep, re-locken wiped ook alle data. Alles is weer terug te zetten naar de originele staat wanneer dat nodig is voor bijvoorbeeld een reparatie oid. Het eenvoudigst doe je dat met behulp van een toolkit b.v. de nexus root toolkit van wugfresh. Er zijn genoeg instructies online te vinden hoe je die het beste kan gebruiken.
Huh, nu begin ik te twijfelen haha.

Mocht het zo zijn dat je data bij een re-lock gewiped wordt, maakt dit in de praktijk, zoals ik al zei, niet zoveel uit;

Het is het verstandigste om direct na het gebruik van de geunlockte bootloader, de bootloader weer te re-locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, ok. Data wipe vind ik niet erg. Maar blijft de file die je hebt aangepast dan wel aangepast? Want daar ging het natuurlijk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
woekele schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:42:
Ja, ok. Data wipe vind ik niet erg. Maar blijft de file die je hebt aangepast dan wel aangepast? Want daar ging het natuurlijk om :)
Yep totdat je een nieuwe rom flasht of update installeert natuurlijk. Het makkelijkste is om een custom recovery te installeren (ik heb TWRP gebruikt), een nandroid backup te maken en vervolgens de update.zip te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
wmn79 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:24:
Heb het probleem op weten te lossen op mijn Nexus 5 met Lollipop door zelf de framework-res.apk aan te passen.

Door het toevoegen van een folder en xml file aan de apk en die vervolgens te recompilen en in mijn custom recovery te pushen naar het systeem ben ik verlost van die irritante R.

Heb het hier iets uitgebreider uitgelegd. Hopenlijk hebben meer Telfort gebruikers hier iets aan.
werkt deze framework-res.apk ook met 5.0.1? of ga je een update maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

is het nog nodig in 5.0.1 lijkt me vraag 1 :P Maar google kennende, vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Vledderos schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:46:
[...]

werkt deze framework-res.apk ook met 5.0.1? of ga je een update maken?
Ik denk dat een update nodig is aangezien het framework-res van 5.0.1 anders is dan die van 5.0. Wanneer ik zelf geupdate heb naar 5.0.1 dan zal ik een nieuwe update.zip online zetten. Maar er is niet heel veel gewijzigd in 5.0.1 volgens mij dus heb nog niet heel veel haast om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Heb inmiddels ook een update.zip voor de 5.0.1 update gemaakt, deze is hier te vinden: http://forum.xda-develope...post57418981#post57418981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Zo te zien heeft iedereen het dus opgegeven om via de officiële weg een oplossing voor dit probleem te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Telfort werkt niet mee. Google werkt niet mee. Wat moet je dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik heb telfort vanochtend gebeld en de vrouw aan de telefoon deed alsof dit een feature was. Ze lijken totaal niet door te hebben dat dit een probleem is en dat dit onacceptabel is. Maar het is nu dus duidelijk dat er nooit een oplossing komt? Op andere telefoons heb ik nooit een probleem gehad, waarom is dit zo moeilijk dan? Wat is de reden dat Google niet mee werkt?

Zijn er telefoons die hier geen last van hebben? En als ik een telefoon bij Telfort koop, hebi ik kan ook dit probleem. Ik zit tot 2016 aan mijn sim only abonnement vast en ik wil gewoon fatsoenlijk gebruik kunnen maken van de diensten. Ik overweeg mijn Z3 compact terug te brengen aan de mediamarkt, maar ik weet niet wat ik dan moet, ik heb immers geen enkel alternatief, en mijn S2 op 4.1 blijven gebruiken is natuurlijk geen oplossing.

Ik stel voor dat iedereen gewoon heel hard blijft klagen, de groep mensen die last heeft van dit probleem zal blijven groeien, en zolang Telfort mensen vertelt dat het normaal is zullen ook steeds meer mensen gaan denken dat het normaal is, dat moet voorkomen worden.

Edit: http://www.telfort.nl/Per...ming-binnen-Nederland.htm

Dit is toch belachelijk, ze hebben zelfs al op hun website gezet dat het geen probleem is.

Edit2: Ik heb telfort weer gebeld en mevrouw aan de telefoon gaf aan van niets te weten en is het na gaan vragen. Een paar minuten later kwam ze terug met het verhaal dat het normaal was omdat ze gebruik maken van KPN. Op de mededeling dat ik daar met vorige toestellen nog nooit last van gehad heb en verder heel veel mensen ken met telfort die dit probleem niet hebben vertelde ze dat dat niet het geval kon zijn. Ik heb nu een officiële klacht ingediend. En ik denk dat het een goed idee is dat meer mensen het doen.

Misschien ligt het inderdaad niet binnen de macht van Telfort dit op te lossen, maar het minimale wat je van ze kan vragen lijkt toch dat ze erkennen dat het een probleem is. Dat lijkt op dit moment totaal niet het geval te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door eew op 08-01-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Wat heb je in die klacht gezet?
Dan verstuur ik hem ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Het is niet erg als je op het netwerk NL KPN of Telfort bent aangemeld en toch een R (roaming) in je beeldscherm ziet. Je betaalt dan geen kosten voor bellen in het buitenland. Het is bij de meeste toestellen niet mogelijk om deze melding (de R van roaming) uit te schakelen.
Op zich mee eens maar wel jammer dat het zo werkt en hoe android daarmee omgaat.
Als je een R in het beeldscherm van je telefoon ziet in combinatie met de naam van een buitenlands netwerk, dan heb je geen verbinding met het eigen netwerk, maar met een ander (buitenlands) netwerk. In de grensstreken kan het voorkomen dat je een R in je beeldscherm ziet, terwijl je in Nederland bent. De dekking van het buitenlandse netwerk is op dat moment sterker. Als je dit buitenlandse netwerk gebruikt, maak je onnodige extra kosten.
Dat is precies het probleem. Enige tijd geleden luisterde ik online naar spotify toen ik de grens passeerde en in Belgie was. Gelukkig had ik nog verbinding met kpn/telfort of was er geen dataverkeer.
Misschien dat die optie om handmatig een netwerk te selecteren werkt als workaround maar ken van andere telefoons/smartphones dat die steeds vroegen om een netwerk te kiezen als de verbinding even weg was dus dat is dan ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik had helaas net verlengd bij Telfort. Maar ga daarna niet meer verlengen. Rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
bite schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:32:
[...]

Op zich mee eens maar wel jammer dat het zo werkt en hoe android daarmee omgaat.

.
Het is een Telfort probleem. Geen Android probleem.
Met Tele2 heb ik er namelijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Momus schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:37:
[...]

Het is een Telfort probleem. Geen Android probleem.
Met Tele2 heb ik er namelijk geen last van.
Het feit dat meer virtuele providers (wereldwijd) er last van hebben en dat het pas voorkomt vanaf een bepaalde Android versie zegt waarschijnlijk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
eew schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:54:
[...]

Het feit dat meer virtuele providers er last van hebben en dat het pas voorkomt vanaf een bepaalde Android versie zegt waarschijnlijk dat de waarheid ergens in het midden ligt.
Welke virtuele providers hebben er nog meer last van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

In dat google bug topics staat in ieder geval iets van een Canadees en een Pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
eew schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:56:
In dat google bug topics staat in ieder geval iets van een Canadees en een Pool.
Maar het is dus niet de manier hoe Android ermee omgaat, aangezien er virtuele providers zijn die er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08
woekele schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:36:
ik had helaas net verlengd bij Telfort. Maar ga daarna niet meer verlengen. Rotzooi.
Maar omdat de R in beeld staat, zou je eigenlijk een andere provider willen hebben? Beetje overdreven niet, of zie ik het helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

gedoe in grensgebied. Dan moet je handmatig je provider kiezen om dat te voorkomen. Dan gaat ie telkens weer piepen als je een keer even geen bereik hebt. En je hebt telkens een uitroepteken in je notifications. Ik vind het storend genoeg om een andere provider te nemen. Vooral ook die lakse houding irriteert me, dat ze er niks mee willen doen. Als ze Google nou gewoon vragen 2 regels code aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Momus schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:04:
[...]

Maar het is dus niet de manier hoe Android ermee omgaat, aangezien er virtuele providers zijn die er geen last van hebben.
Google heeft hier gewoon een functionaliteit voor, dat is ook wat andere virtuele providers gebruiken in NL en andere landen. Die functionaliteit gebruik ik ook voor de update.zip bestanden om het te verhelpen. Ligt volgens mij gewoon aan Telfort, als Vodafone NL kan zorgen dat een bug gefixt wordt in 5.0.1 moet Telfort of KPN dat ook kunnen lijkt mij.

Telfort moet gewoon aan google doorgeven dat Telfort op het KPN netwerk draait en dat dat dus niet als roaming moet weergeven. Dan zet Google deze waarden in een xml bestandje in hun images en is het allemaal opgelost. Maar Telfort heeft hier duidelijk geen zin in om dit aan te kaarten/door te geven aan Google of ze snappen het zelf niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

wmn79 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:05:
[...]

Google heeft hier gewoon een functionaliteit voor, dat is ook wat andere virtuele providers gebruiken in NL en andere landen. Die functionaliteit gebruik ik ook voor de update.zip bestanden om het te verhelpen. Ligt volgens mij gewoon aan Telfort, als Vodafone NL kan zorgen dat een bug gefixt wordt in 5.0.1 moet Telfort of KPN dat ook kunnen lijkt mij.

Telfort moet gewoon aan google doorgeven dat Telfort op het KPN netwerk draait en dat dat dus niet als roaming moet weergeven. Dan zet Google deze waarden in een xml bestandje in hun images en is het allemaal opgelost. Maar Telfort heeft hier duidelijk geen zin in om dit aan te kaarten/door te geven aan Google of ze snappen het zelf niet goed.
Een van de medewerkers van Telfort die ik gisteren sprak wilde zelfs beweren dat dit bij alle toestellen zo is en altijd zo geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:04:
[...]

Dus ga je daadwerkelijk gebruik maken van roaming en zie je alleen die R en niet wat voor dataverbinding je hebt. Als je dat wel wilt weten is dat niet erg handig, wel?
CultFreak schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:11:
In Google Play vanuit de browser zag ik dat er bij keuze apparaat i.p.v. Telfort nu 'BT Ignite' staat overigens.
Ik denk dat dat het probleem is. zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb nu gewoon een widget draaien die aangeeft welke dataverbinding ik heb. Ook best. :)

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08
CultFreak schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:31:
Ik heb nu gewoon een widget draaien die aangeeft welke dataverbinding ik heb. Ook best. :)
En welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik draai nu op 5.0.1 Xposed met GravityBox. Selecteer bij Telefoon Tweaks "National data roaming" en je hebt weer een aanduiding van je gebruikt. :*)

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Op Cyanogenmod 11, 11s en 12 kan ik bevestigen dat je ook geen roaming aan hoeft te zetten en gewoon een indicatie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zou het in officiele 5.1 opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 07:27
Antwoord , nee helaas niet. Heb zojuist 5.1 getest maar nog steeds hetzelfde probleem.

Heb gelezen dat een nieuwe simkaart het bij sommige heeft opgelost, vond ik nogal raar klinken aangezien Telfort een virtuele provider blijft.

Ik ga is kijken naar de oplossing van Cultfreak. Wat ben ik blij als mijn Telfort contract afgelopen is, wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Alleen werkt xposed nog niet met 5.1 volgens mij. :-\

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
CultFreak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:08:
Alleen werkt xposed nog niet met 5.1 volgens mij. :-\
Klopt, voor de liefhebbers heb ik weer een update.zip gemaakt om dit ook in 5.1 te fixen: http://forum.xda-develope...vno-home-network-t2969702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Dank. Werkt weer als een tiet.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
kan je die update over de standaard rom van 5.0.1 flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Qosmic schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:28:
kan je die update over de standaard rom van 5.0.1 flashen?
Als je de update.zip bedoelt als je de juiste download wel. Je hebt wel een custom recovery nodig om dit te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigermortis
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-01-2023
wmn79 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:42:
[...]

Klopt, voor de liefhebbers heb ik weer een update.zip gemaakt om dit ook in 5.1 te fixen: http://forum.xda-develope...vno-home-network-t2969702
Top :) Werkt perfect, moest alleen nog een extra herstart doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Voor versie 5.1.1 zojuist ook een update geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
is dit nog steeds aanwezig?
is dit expliciet een telfort bug?
vriend van me heeft tele2 en die roamt op t-mobile netwerk, maar die heeft geen last van deze bug. Of zijn er ook mensen met telfort die hier geen last van hebben?
hij zit op android 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Qosmic schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:04:
is dit nog steeds aanwezig?
is dit expliciet een telfort bug?
vriend van me heeft tele2 en die roamt op t-mobile netwerk, maar die heeft geen last van deze bug. Of zijn er ook mensen met telfort die hier geen last van hebben?
hij zit op android 5.0
Yep is nog aanwezig en ook specifiek een Telfort bug. Is eigenlijk niet echt een bug maar gewoon functionaliteit die niet goed geimplementeerd is voor Telfort. Er ontbreekt gewoon wat informatie, meerdere virtuele providers hebben dit maar in Nederland in ieder geval Telfort. Zo lang zij niet aan Google doorgeven dat dit niet goed werkt en aan hun klanten aan blijven geven dat ze roaming maar gewoon aan moeten zetten zal Google dit ook niet uit zichzelf gaan fixen/bestandje toevoegen. Er zijn genoeg voorbeelden van vergelijkbare providers die het wel gefixt hebben. Dus Telfort is gewoon nalatig en probeert het klanten wijs te maken dat dit zo hoort... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door wmn79 op 26-05-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ik draai nog 4.4.2 omdat hier die bug niet in zit en wil wel updaten, maar de hele procedure kom ik niet echt uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Qosmic schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:14:
ik draai nog 4.4.2 omdat hier die bug niet in zit en wil wel updaten, maar de hele procedure kom ik niet echt uit :'(
Het is niet zo heel moeilijk hoor, heb volgens mij in het topic waar ik naar linkte al eens uitgelegd hoe je het beste kunt upgraden naar een nieuwe versie, hier staat die uitleg. Zo lang je geroot bent en een custom recovery geinstalleerd hebt dan kan er weinig mis gaan.

Waar precies kom je niet uit dan?

[ Voor 3% gewijzigd door wmn79 op 26-05-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ja heb het gelezen, maar heb het nog nooit gedaan en ook geen zin en tijd om me weer helemaal in te lezen, backup maken etc.
Vroeger deed ik dat nog wel. Nu moet het gewoon werken :)

Dus hou wel 4.4.2 of upgrade nog wel een keer en neem die "r" maar voor lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bammette
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 10:32
Ik heb hetzelfde issue in Android 5.1.1 met een Nexus 5 (Telfort). Het is ook te vinden bij code.google, maar het wordt telkens als obsolete gemarkeerd. Het wordt tijd dat we met zijn allen zo hard klagen dat google wel moet ;). Zie hieronder voor de link, hoe meer upvotes, hoe meer kans dat google er iets aan doet.

Issue: 91596

https://code.google.com/p...s&groupby=&sort=&id=91596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
We kunnen beter gaan klagen bij Telfort dan bij Google. Die kunnen dan bij google verzoek indienen om dit te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maar Telfort vindt het roaming-vinkje een prima 'oplossing'. Dus jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Thanks wmn79
Ik heb net even de custom recovery erop gegooid en de update geflashed, werkt als een zonnetje.
Weet iemand eigenlijk of het misschien met Android M is opgelost?

De stappen zijn best eenvoudig, enige waar je rekening mee moet houden is dat als je je telefoon unlocked (ik had dat al eerder gedaan) dat hij dan je data wiped.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
na de recente update voor android 5.1 nog steeds roaming probleem met Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

jazeker, zolang Telfort zijn huiswerk niet doorgeeft aan Google blijven we hier mee zitten :(

https://code.google.com/p...0Summary%20Stars&id=71339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:54
Op android 6.0 nog steeds hetzelfde probleem, dus ik hoop dat WMN79 weer zo lief is een update te maken:)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Eindelijk! Met de systeemupdate naar Android 6.0.1 ben ik eindelijk verlost van de R en zie nu weer gewoon 4g staan.

Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:04
aardbeix15 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:25:
Eindelijk! Met de systeemupdate naar Android 6.0.1 ben ik eindelijk verlost van de R en zie nu weer gewoon 4g staan.

Nexus 5
Check, bij mij ook, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Zeker handig als je regelmatig in het buitenland bent, nu lopen de roaming kosten niet meer ongemerkt uit de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:54
Inderdaad, bij mij is het eindelijk ook opgelost (vriendin ook), dus mooi roaming weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
en met 5.1.1 die laatst voor de s4 uitgegeven is?

Pagina: 1 2 Laatste