Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 01:04
Android 4.4.3 + Telfort
Sinds de upgrade naar de Android versie 4.4.3 kunnen Telfort-klanten enkel via de roaming-functie verbonden worden met het internet, ook is in sommige gevallen de internetsnelheid beduidend lager. Internetten via Roaming kost geen extra geld (mits gebruik binnen de Nederlandse grenzen), maar de vertraagde internetsnelheid is wel een probleem.

De probleemgevallen beperken zich niet tot de telefoons die zijn geroot maar treft dus ook non-rooted toestellen. Telfort is hiervan op de hoogte gesteld en zal naar verwachting na Pinksteren een reactie geven, dit is te volgen in het volgende topic op het Telfort-forum: Link naar Telfort forum

Ik heb dit probleem ook voorbij zien komen in dit Tweakers topic
Link naar Tweakers topic: Nexus 5 Discussies en ervaringen

Ik breid het topic uit omdat er ook andere telefoons spoedig de update (Android 4.4.3) zullen gaan ontvangen en hierdoor misschien met dezelfde problemen gaan kampen.

Wat zijn de achterliggende problemen waardoor Telfort geen internet buiten Roaming kan bieden en wie zou de fix aan moeten bieden, Telfort of Google?
Daarnaast kun je in dit topic ervaringen/fixes/andere problemen omtrent Telfort i.c.m. android 4.4.3 posten.

EDIT: Er is ook een XDA-topic gestart, het probleem lijkt zich echter tot Telfort te beperken.
Link naar XDA-topic

Naast het XDA-topic is er ook een Google thread aangemaakt, het probleem komt dus meer voor:
Google thread

[ Voor 35% gewijzigd door DaLucovic op 17-06-2014 15:31 ]

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
In Windows Phone heb ik een vergelijkbare ervaring met Tele2. Telfort roamt op KPN, Tele2 op T-Mobile. Bij het verschijnen van de DP van Windows 8.1 roamde Tele2 ook opeens. Bij de definitieve versie heeft Microsoft dit opgelost. Met deze vergelijking probeer ik aan te geven dat ik verwacht dat in dit geval, Google het moet oplossen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Elke provider heeft zijn eigen netwerknummer terwijl er maar drie fysieke netwerken zijn. De virtuele providers verbinden dus met het netwerk van KPN/T-Mobile/Vodafone. In de firmware kan een koppeling gemaakt worden tussen het virtuele netwerknummer en het echte netwerknummer waardoor de telefoon weet dat hij niet aan het roamen is ondanks het feit dat hij niet op zijn eigen netwerknummer zit.
In de nieuwe firmware staat deze koppeling blijkbaar niet en je kan het ook niet handmatig toevoegen zonder de firmware aan te passen.

Met mijn geïmporteerde Android-telefoon weet ik niet beter dan dat ik als roamer verbindt met Telfort. Hoe het de snelheid zou kunnen beïnvloeden snap ik niet. Dat probleem zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Nextron schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:05:
Elke provider heeft zijn eigen netwerknummer terwijl er maar drie fysieke netwerken zijn. De virtuele providers verbinden dus met het netwerk van KPN/T-Mobile/Vodafone. In de firmware kan een koppeling gemaakt worden tussen het virtuele netwerknummer en het echte netwerknummer waardoor de telefoon weet dat hij niet aan het roamen is ondanks het feit dat hij niet op zijn eigen netwerknummer zit.
In de nieuwe firmware staat deze koppeling blijkbaar niet en je kan het ook niet handmatig toevoegen zonder de firmware aan te passen.

Met mijn geïmporteerde Android-telefoon weet ik niet beter dan dat ik als roamer verbindt met Telfort. Hoe het de snelheid zou kunnen beïnvloeden snap ik niet. Dat probleem zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben.
Dat verklaart waarom ik bij mijn ouder android 2.x telefoon in het begin ook dit probleem had, na een update was het opgelost. Toen was het ook al een discussie, wie moet het oplossen, de netwerkbeheerder of android.

Zo te lezen is het dus een bug in android, zij beheren immers de firmware. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost, nu moet ik constant er aan denken als ik in het buitenland ben om roaming uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ik woon dicht bij de grensstreek, dus roaming aanzetten is altijd een beetje tricky. Is het zeker dat de telefoon niet automatisch op een ander netwerk registreerd als ik handmatig het netwerk heb gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Is dit ook met 4.4.2? Ik heb namelijk hetzelfde als wat jij beschrijft.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
De klachten zijn pas gekomen na de update. Ik had hiervoor nergens last van, zou goed kunnen dat het om dezelfde bug gaat. Ik hoor in ieder geval van de meeste dat het pas is gekomen in 4.4.3

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RooT schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:41:
Ik woon dicht bij de grensstreek, dus roaming aanzetten is altijd een beetje tricky. Is het zeker dat de telefoon niet automatisch op een ander netwerk registreerd als ik handmatig het netwerk heb gekozen?
Ja is zeker, woon zelf ook vlakbij de grens en blijft netjes op Telfort staan, en als ik te ver de grens over ga doet hij het helemaal niet meer en moet ik hem eerst op automatisch zetten. Bij automatisch in buitenland moet je mobiel internet, en voor de zekerheid data roaming, natuurlijk wel even uitzetten..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 10-09 15:25
Ik hou dit topic in ieder geval voorlopig maar even in de gaten. Het is mij iets te toevallig dat die symptomen exact hetzelfde zijn.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik roam altijd met Telfort. Toen ik op een vorige telefoon Cyanogenmod had, kon ik national roamen aanzetten, zodat internet iig wel automatisch uitging in het buitenland. Maar met m'n xperia pro roam ik gewoon altijd (en kan ik de verbinding dus ook niet automatisch laten afzetten). Lijkt me meer een probleem met de firmware, want het kan blijkbaar wel dat Telfort als niet roaming herkent wordt?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefkeds
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik wacht ook af op een fix. Ik heb wel een 'oude' simkaart verknipt naar een micro-sim. Misschien dat het probleem met een oude simkaart te maken heeft.
Ik heb in ieder geval een nieuwe gratis micro-simkaart besteld bij telfort.
Misschien dat dit helpt.

Link telfort: http://www.telfort.nl/per...we-simkaart-bestellen.htm

**Update** Nieuwe simkaart ontvangen, maar helaas nog steeds zelfde probleem. :?

[ Voor 9% gewijzigd door chefkeds op 11-06-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb een nieuwe nano sim en ook het probleem.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
ook al gemeld in het ervaringen topic, maar ik heb dus ook het probleem, maar heb Tele2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:32
Telfort heeft een reactie gegeven:
Mijn excuses voor het uitblijven van een reactie. Balen dat het toestel sinds de laatste update 'roaming' aangeeft. Even voor de goede orde, roamen binnen Nederland brengt geen extra kosten met zich mee zolang je verbonden bent met het KPN-netwerk. Werkt mobiel internet niet, zet roaming dan aan. Staat roaming aan en werkt mobiel internet nog steeds niet, dan ontvang ik graag een privébericht. Vermeld in het privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, exacte softwareversie en e-mailadres. Geef ook aan welke melding je krijgt als je gebruik probeert te maken van mobiel internet, terwijl roaming aanstaat.

Werkt mobiel internet met roaming aan, laat roaming dan aanstaan. Vergeet niet om het weer uit te zetten als je naar het buitenland gaat. Wij gaan uitzoeken of de oude situatie hersteld kan worden.

Laïla
https://forum.telfort.nl/...nternet-43248/index2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33
Ter info, bij mijn vriendin sinds update naar Android 4.4.3 met Tele2 ook roaming, zet je roaming uit staat er nog steeds een 'R' in de status balk maar internet is dan niet meer mogelijk. Met Android 4.4.2 was G/3G/H+ gewoon zichtbaar en aanwezig.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je zet dataroaming uit, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33
Dataroaming uit, geen internet wel roaming icoontje in statusbalk.
Dataroaming aan en je hebt wel internetverbinding, maar dat hoefde voorheen niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Quad schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:24:
Dataroaming uit, geen internet wel roaming icoontje in statusbalk.
Dataroaming aan en je hebt wel internetverbinding, maar dat hoefde voorheen niet.
Ja, dat roaming icoontje is logisch, want dat ben je aan het doen. Omdat de firmware dus nog niet aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
zelfde probleem. nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

ik blijf dan even 4.4.2 gebruiken met mijn nexus5.... heb Tele2....

ik vond het juist goed dat ik nu niet steeds op roaming hoef te letten!

hoop dat het nog word gefixt!

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
idd niet updaten.. heeft helemaal geen zin.. de camera is goed als je de laatste camera update weggooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
Simpele reactie hoor... "Je kan toch gewoon roaming aanzetten?! Kost toch geen geld en dan werkt het tenminste..". Ware het niet dat het internet dan retetraag is. Ik heb dus niet het idee dat ik op 3G zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Munki schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:22:
[...]

Simpele reactie hoor... "Je kan toch gewoon roaming aanzetten?! Kost toch geen geld en dan werkt het tenminste..". Ware het niet dat het internet dan retetraag is. Ik heb dus niet het idee dat ik op 3G zit.
Normaal gesproken zou het niet trager moeten zijn. Je roamt namelijk altijd bij Telfort, ook als het roaming icoontje er niet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
Wij hebben de fabrikant gevraagd om dit op te lossen. Je kunt via Instellingen > Over de telefoon > Status > Type mobiel netwerk zien met welk type netwerk je verbonden bent. Woon je in een grensstreek, zet dan de netwerkselectie op handmatig. Roaming zou geen invloed moeten hebben op de snelheid van mobiel internet. Ervaar je trager internet dan voorheen, stuur mij dan een een privébericht met de volgende gegevens:
Naw-gegevens
06-nummer van Telfort
Exacte locatie
Behaalde snelheid
E-mailadres
Laïla
Reactie nr 2. van Telfort, dus gewoon roamen tot er een fix komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
kizke schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:34:
[...]

Reactie nr 2. van Telfort, dus gewoon roamen tot er een fix komt..
Ook als die fix er is, roam je. Alleen is het dan niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
En kan je dus ook je roaming uitzetten en heb je geen last van een plotselinge verbinding naar een ander netwerk bij de grens.. [Ja kan handmatig veranderd worden, maar heeft nooit zo omslachtig gemoeten]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
Mja, ik heb ook het idee dat mijn data verbinding langzamer is. Maar om nu een speedtest te gebruiken.. Helemaal omdat ik geen referentiepunt heb. Ik weet niet wat, op deze plek, de snelheid precies was.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
For some reason staat bij mij elke keer m'n dataverbinding UIT als ik een wifi verbinding kwijt ben en moet ik deze met manueel aanzetten. Iemand daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Maar als ik straks Duitsland in rijd voor wat boodschappen dan krijg ik roaming kosten, aangezien telfort zegt roaming aan te zetten compenseren ze dan straks mijn rekening? Ze kunnen wel stellen dat het aan mijn telefoon ligt maar dan nog, waarom hebben al die andere virtuele providers er geen last van... Ligt het echt aan Google of zijn zij ergens iets vergeten door te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
MrDrako schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:07:
Maar als ik straks Duitsland in rijd voor wat boodschappen dan krijg ik roaming kosten, aangezien telfort zegt roaming aan te zetten compenseren ze dan straks mijn rekening? Ze kunnen wel stellen dat het aan mijn telefoon ligt maar dan nog, waarom hebben al die andere virtuele providers er geen last van... Ligt het echt aan Google of zijn zij ergens iets vergeten door te geven
Je kan ook manueel het KPN netwerk selecteren, dan zal hij niet zonder toestemming verbinden met een duits netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:45
Stel je telefoon is geroot en je gebruikt Xposed, dan zou je deze module kunnen gebruiken:

http://forum.xda-develope...national-roaming-t2420249

Als ik het zo lees is dit precies wat je nodig hebt.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:35:
[...]

Ook als die fix er is, roam je. Alleen is het dan niet meer zichtbaar.
Klopt, maar nu zie je alleen continu die R, en dus niet G, E, 3G, H, H+ of 4G. Ik wil graag kunnen zien of ik nou op 3G of 4G zit en in grensstreek G of E, maar dat kan nu niet meer. Dat ik roam maakt me helemaal niks uit zolang ik hem op handmatig netwerk heb staan.

Ben benieuwd of Google hier snel een oplossing voor biedt nu Telfort ze verzocht heeft dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
In Google Play vanuit de browser zag ik dat er bij keuze apparaat i.p.v. Telfort nu 'BT Ignite' staat overigens.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Er is een Google case, schijnbaar toch een globaal probleem. Star'ren en reageren maar:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=71339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Done, thanks voor de tip
Had hem zelf nog niet gevonden ;)

Zal hem toevoegen aan topicstart

[ Voor 23% gewijzigd door DaLucovic op 17-06-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-08 18:47
Ik heb het met een work-around weten op te lossen:

Cross-post:
souheil in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Ik dacht al dat het aan de Z1 Compact lag die ik deze week in Duitsland kocht, 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben. Als bewoner in een grensstreek zou ik dit graag opgelost zien. Soms switcht ie namelijk naar een ander netwerk zonder dat je fysiek de grens over bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Android 4.4.4 nu. Nexus 5. Zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
tjaeuhm schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:51:
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
tjaeuhm schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:51:
Ik zag dat de radio ook een update kreeg met 4.4.4 dus ik hoopte dat 't probleem gefixed zou zijn. Zit inmiddels sinds 2 dagen op 4.4.4 met een grote R bovenaan m'n scherm |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefkeds
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-09 21:39
Heeft iemand al de testversie android L geïnstalleerd? Misschien is het bij die versie al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Ik zou wachten met Android L. Straks krijg je dr problemen bij waar je niet op zit te wachten. Gewoon afwachten en melden bij google case hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Nope, is nog niet gefixt bij de preview versie van Android L.

Is trouwens best aan te raden hoor, Android L, is al best volledig voor een preview. Ik ga hem nu een weekje gebruiken voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
er is een nieuwe versie uitgerold versie 4.4.4_r2 met daarin carier fixes

http://www.androidpolice....u84q-now-pushing-to-aosp/

ik heb 'm geflashed, maar ook deze update verhelpt het probleem niet... jammer :(
terug naar 4.4.2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
(For 2Degrees/NZ, Telsta/AUS and India ONLY) staat er ook bij, bij die update, vermoed dat er dan binnenkort een komt voor W-europa. (Zal gewoon OTA komen, dus flashen is niet direct nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Laatst online: 10-09 15:48
Sinds de update naar 4.4.4 moet ik roaming ook ineens aanzetten. Hiervoor nooit last van gehad.

Motorola Moto G

Edit:

Lijkt erop dat na een Factory reset roaming niet meer aan hoeft te staan. Telfort netwerk ipv KPN netwerk word gewoon weer getoond onder instellingen-mobiele netwerken

[ Voor 49% gewijzigd door mannetje19 op 29-07-2014 18:24 . Reden: misschien de oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard4524
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:14
Stock Moto X op 4.4.2 heeft ook het probleem bij Telfort :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
mannetje19 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:50:
Sinds de update naar 4.4.4 moet ik roaming ook ineens aanzetten. Hiervoor nooit last van gehad.

Motorola Moto G

Edit:

Lijkt erop dat na een Factory reset roaming niet meer aan hoeft te staan. Telfort netwerk ipv KPN netwerk word gewoon weer getoond onder instellingen-mobiele netwerken
Iemand met NXS5 dit getest, weet niet of mijn vriendin er blij van wordt een factory reset als ik dit doe en het toch geen effect heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 21:06
is dit inmiddels verholpen?
Want de topics op het telfort forum zijn allemaal verwijderd :S

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
Qosmic schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:28:
is dit inmiddels verholpen?
Want de topics op het telfort forum zijn allemaal verwijderd :S
https://forum.telfort.nl/...rt=dateline.desc#comments Deze bestaat nog hoor, (heb hem als fav staan).

In een gerelateerd topic daar (internet voor moto G) vind ik:

Naam: telfort
apn internet
mmsc http:/mms
mms proxy 193.113.200.195
mms poort 8080
mcc 204
mnc 12
apn protocl ipv4
roamingprotocol ipv4

[ Voor 22% gewijzigd door kizke op 05-08-2014 14:56 . Reden: moto G info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

wat de fuk? Ik heb Telfort en net een Nexus 5 gehaald. Dat werkt dus voor geen meter zo.

Hopen dat Google snel met een update komt die het fixt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
Ik ben blijkbaar 1 van de weinigen de er geen last van heeft.
Mijn vrouw heeft al diverse dual sim telefoons uit China gehad waarbij dit probleem aan de orde was, volgens mij zijn die sowieso allemaal 4.3 en lager.
Ik heb hier een galaxy Nexus liggen met slimrom (4.4.4) erop en een stock nexus 4, beide hebben er geen last van.

Ik dacht dus altijd dat het aan de dualsim functie lag, niet dus.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Probeer het eens op een Nexus 5 met 4.4.4 zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Hoop nog maar niet te hard op een fix, vooralsnog is het ook in de Android L preview niet gefixt.
Misschien bij de uiteindelijke release van Android L maar dat is natuurlijk ook maar gokken.

@Puntje013 het heeft niets met dualsim te maken volgens mij, het is een softwarefout in Android die er vanaf Android 4.4.3 ingeslopen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Is het nog ergens te melden bij Google, behalve via https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=71339 ? Het zou toch een relatief makkelijke fix moeten zijn als het vroeger gewoon gewerkt heeft. Het moet alleen onder de aandacht komen van een developer/manager, zodat het opgepakt wordt...

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 20-08-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ja is echt irritant. Ik ben weer terug naar 4.4.2 gegaan.
En loop nu 2 updates achter met mn S4 vanwege dit issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

budget telefoon en budget provider.
Jammer dat het niet samen kan :(
zou dubbel goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Qosmic schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:39:
ja is echt irritant. Ik ben weer terug naar 4.4.2 gegaan.
En loop nu 2 updates achter met mn S4 vanwege dit issue
Hmmm, misschien ook maar proberen te downgraden dan... zonde om die telefoon weg te moeten doen om zoiets stoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooooost
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:17
Ik heb hem inderdaad ook maar gedowngrade, wat een ellende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas-purr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Dank voor alle info in dit topic!

Zojuist constateerde ik dit ook op de telefoon van mijn vriendin. Ze was vandaag bij de Telfort winkel geweest, daar was haar verteld om de telefoon te resetten. Dat hielp uiteraard niet.
Vervolgens adviseerde ze haar om de telefoon op te laten sturen omdat er waarschijnlijk iets stuk was. :S
Bijzonder vreemd dat een Telfort winkel blijkbaar geen open kaart speelt of niet bekend is met dit issue wat al langere tijd speelt.

Hebben mensen al (succesvol) geld terug proberen te vragen?

Nu is mijn vriendin geen groot data verbruikster, maar het is vooral voor mij vervelend als mijn appjes pas 20 minuten later bij haar binnenkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dit is niet de schuld van Telfort, maar van Google. Heeft ze die telefoon van Telfort gekregen/gekocht, of los?

Bovendien denk ik eerder dat het onwetendheid is dan bewust informatie achterhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Getver, volgens mij heb ik last van hetzelfde probleem, zij het bij een andere Android-versie en andere telefoon (4.3 op een Sony Xperia M2): Telfort als provider, maar alleen mobiel internet als roamen aanstaat, altijd die irritante R in plaats van 3G, H of H+ en een instabiele en tragere verbinding dan normaal. Geen oplossing voor te vinden na lang zoeken, dus ik neem aan dat dit hetzelfde niet-opgeloste issue is. Bij mijn vorige telefoon (Xperia M op 4.1) geen last van. Behoorlijk waardeloos als je het mij vraagt, gelukkig kan ik de M2 nog terugsturen...

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas-purr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Vanmiddag telefonisch contact gezocht met Telfort rondom dit probleem. Ik leek iemand aan de telefoon te hebben die direct het probleem herkende maar me niet verder mocht helpen omdat mijn vriendin niet in dezelfde kamer was.

Zojuist nog een keer geprobeerd met mijn vriendin er naast en een wat minder technische medewerkster aan de lijn gehad. Zij herkende het probleem niet, maar heeft een case voor mij aangemaakt voor het hoofdkantoor zodat ze technisch wat dieper op alles in kunnen gaan. Ze komen binnen 10 werkdagen er op terug.

Ik ben benieuwd hoe snel ze zullen reageren, dit zouden ze m.i. al eens eerder gehoord moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dan is de hoop dat Telfort wat directere contacten heeft met Google ofzo.

Levert Telfort zelf telefoons met dit probleem (bijvoorbeeld de Nexus 5)? Want dan hebben ze natuurlijk wat meer verantwoordelijkheid dit opgelost te krijgen.

• bite
  • Niet online
kizke schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:54:
[...]

Iemand met NXS5 dit getest, weet niet of mijn vriendin er blij van wordt een factory reset als ik dit doe en het toch geen effect heeft..
Zojuist getest en het heeft geen effect dus het is wellicht wachten op een update van google of rooten en het zelf op een of andere manier oplossen. Ik weet niet of het verschil maakt qua snelheid maar vind het voornaamste nadeel dat ik nu niet kan zien of ik een: gprs, edge of 3g verbinding heb. In het buitenland is dat toch ook handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
De Sony Xperia-supportlijn raadt aan een software rebuild/repair te doen via Sony PC Companion. Dat schijnt verder te gaan dan een factory reset op de telefoon zelf. Op het Telfort-forum dacht men dat het met een KPN-branded Xperia M2 (zoals Telfort die verkoopt) wel zou moeten werken (ik heb zelf een exemplaar gekocht bij een willekeurige webshop).
woekele schreef:
Levert Telfort zelf telefoons met dit probleem (bijvoorbeeld de Nexus 5)? Want dan hebben ze natuurlijk wat meer verantwoordelijkheid dit opgelost te krijgen.
Dat vroeg ik gister dus ook in de Telfort-winkel, maar het antwoord van de medewerkers was dat ze alleen gesealde toestellen op voorraad hebben en die mochten ze niet openmaken om het te testen. De Xperia M2 is bij Telfort gewoon één van de beschikbare toestel-abo-bundels, je kunt hem zo bestellen. Ik zou het inderdaad ook heel vreemd vinden als Telfort niet-werkende toestel-abo-combinaties verkoopt. Als ik het niet werkend krijg op deze M2 dan retourneer ik 'm en bestel ik een M2 als los toestel bij Telfort., misschien helpt dat iets.
bite schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:20:
[...]

Zojuist getest en het heeft geen effect dus het is wellicht wachten op een update van google of rooten en het zelf op een of andere manier oplossen. Ik weet niet of het verschil maakt qua snelheid maar vind het voornaamste nadeel dat ik nu niet kan zien of ik een: gprs, edge of 3g verbinding heb. In het buitenland is dat toch ook handig om te weten.
Als het alleen die 'R' in beeld was, dan zou het niet zo'n issue zijn. Ik heb speedtests gedaan en de snelheid bij downloaden is op zich gelijk aan de normale situatie. Het probleem is vooral bij messaging, zo krijg ik bij whatsapp meldingen dat mijn toestel roamt en zich buiten het netwerk bevindt, en krijg ik m'n Exchange ActiveSync maar niet aan de praat zolang-ie roamt (over wifi geen probleem).

[ Voor 43% gewijzigd door nare man op 29-08-2014 14:51 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• catchingfire
Is er enig uitzicht dat dit opgelost gaat worden?

M'n Telfort abo is al een tijdje aan verlenging toe maar ik neig, wonende in de grenstreek, toch naar bijvoorbeeld Hollandsnieuwe vanwege dit euvel.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hopelijk in een volgende Android-versie, maar dat is nog puur gissen/afwachten :(

• Qosmic
Er is in september een update geweest voor Android. Die verhelpt dit dus ook niet?

• catchingfire
Qosmic schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:53:
Er is in september een update geweest voor Android. Die verhelpt dit dus ook niet?
Welke update? Ik draai al enige tijd 4.4.4.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

4.4.4 is gewoon nog de nieuwste officiele rom voor Nexus 5.

• Qosmic
Ja sorry ik bedoel voor de galaxy s4 welke 4.4.2 draait

Edit: maar met 4.4.4 is dit roaming probleem er dus ook nog?

[ Voor 36% gewijzigd door Qosmic op 11-09-2014 20:17 ]

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:52
Hebben jullie naast de noodzaak om roaming aan te zetten ook een wisselvallige verbinding? Ik heb regelmatig geen verbinding sinds ik van 4.4.2 naar 4.4.4 over ben gegaan. Naar vliegtuigmodus en weer terug verhelpt dit. Met 4.4.2 had ik daar geen last van. Zeer irritant om niet op je verbinding te kunnen vertrouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door SlaadjeBla op 11-09-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Qosmic schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:16:
Ja sorry ik bedoel voor de galaxy s4 welke 4.4.2 draait

Edit: maar met 4.4.4 is dit roaming probleem er dus ook nog?
Ja, zoals ongeveer 10x vermeld in dit topic. Met 4.4.2 is het probleem er juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
4.4.4 hier met Nexus 5 en telfort en heb een H, dit is goed?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
xzaz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:35:
Root of alles volledig stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Dat is apart... heb je wel data? Nieuwe sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
DaLucovic schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:55:
[...]

Root of alles volledig stock?
Volledig stock geen roaming. Met speedtest zo'n 2 mb. Heb ook gewoon inet.

Ook geen nieuwe sim heb sim only abo ben van Nokia c2 naar een Nexus 5 gegaan.

https://docs.google.com/f...cGM/edit?usp=docslist_api

[ Voor 33% gewijzigd door xzaz op 16-09-2014 19:43 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• catchingfire
Merkwaardig... en ook op 3G zegt ie 3G?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ben benieuwd wat de jouwe precies zegt onder de instellingen, in het scherm met software-info. Of dat precies hetzelfde is als bij de rest.

En ben benieuwd wat hij precies zegt bij de instellingen van het access point voor mobiele internetverbinding. Of het dezelfde netwerkcodes e.d. zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
  • Laatst online: 23-08 19:01
xzaz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:35:
zou je screenshots kunnen delen zodat wij mede tweakers hetzelfde kunnen configureren op onze Nexus 5?
Een screenshot maak je mbv het tegelijkertijd vasthouden van powerknop + volumeknop naar beneden.

Ik ben vooral geintresseerd in de volgende schermen:
  • instellingen > over de telefoon (onderste gedeelte)
  • instellingen > Meer... > Mobiele netwerken > namen toegangspunten > Telfort internet
bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Ik heb gewoon een R en ook bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

xzaz, heb je telfort zakelijk, of gewoon particulier?

En staat er bij Instellingen > over de telefoon het volgende:
Nexus 5
Android 4.4.4
Kernel-versie 3.4.0
Mon Mar 17 15:16:36 PDT 2014
Build-nummer KTU84P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Iemand al gecheckt of het werkt met de Android 5 preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Niet met de preview van vandaag, eerdere versies was het nog niet gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
en als je manueel het kpn netwerk selecteert? Dan zou die r wel weg moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

niet in 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
en met 4.4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

heb ik zelf niet getest, maar de berichten zijn dat het probleem begon in 4.4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik lijk er vanaf te zijn met een towelroot root (10sec, geen dataloss) en wanamkit installatie waar je "national roaming" kunt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En is root daarna weer ongedaan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Inmiddels wel meer 'stars' in de issue-tracker van Google. Erg benieuwd of ze het gaan fixen in de nieuwe release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb een nieuw kaartje van Tele2 ontvangen en nu krijg ik het symbooltje wel gewoon. Ook dataroaming hoef ik niet meer handmatig aan en uit te zetten zodra ik naar het buitenland ga, erg handig voor mij, als grensarbeider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik begrijp je niet helemaal? Welk symbooltje krijg je gewoon? 3G/H/H+?

En als je dataroaming niet handmatig aan/uit hoeft te zetten, wil je dan zeggen dat data nu automatisch aan staat in het buitenland, of juist automatisch uit, omdat je roaming nu uit kunt zetten?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Vandaag testen of het is opgelost in Lollipop...

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik ben benieuwd of dit issue in Android 5 nog steeds aan de hand is. Iemand al ervaring :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ben mn nexus 5 vergeten mee te nemen, dus kan vanavond pas testen :(

Edit: volgens bericht op Google Bug Tracker is het NIET opgelost in Android L :( :(

[ Voor 39% gewijzigd door woekele op 13-11-2014 13:43 ]

• Qosmic
Dat meen je niet! Tjeez!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Het is niet opgelost.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Nee hoor, gewoon keihard aanwezig in Android 5, wat een faal.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1 2 Laatste