[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

BRUNO-1998 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:54:
Beste mensen,
Om alle mensen te waarschuwen die een goede telefoon willen hebben, Koop deze telefoon niet! Het is de slechtste telefoon die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Performance van deze telefoon is op zich best goed, de processor etc is vlot etc.

Het kan zijn dat ik enorme pech heb gehad, maar daar ga ik niet van uit. Ik ben altijd zuinig op mijn telefoon, maar deze telefoon heeft binnen anderhalf jaar tijd 3 reparaties nodig gehad. Voor de duidelijkheid, alle reparaties waren nodig door het apparaat zelf. Het is vanzelf kapot gegaan..

-Schermreparatie. (spontaan scherm gesprongen.) Kosten:180 euro
-Bootloop (homeknop defect, 2x spontaan) deze 2 x moeten laten uitvoeren: Totale kosten: 60 euro.

In totaal dus 240 euro. Samen met de aanschafprijs dus net zo duur als de nieuwste Iphone. Waardeloos deze Nexus 5
Dit klinkt niet goed en de telefoon heeft bij mij (vooral software) ook wat issues maar dit valt toch onder de garantie?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn telefoon inmiddels weer een paar dagen terug. Powerbutton is netjes onder garantie vervangen binnen enkele dagen. Ik ben tevreden. Chapeau voor belsimpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021
Smultie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:56:
[...]

Hij bedoelt de powerknop neem ik aan.
Ik bedoel idd de powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Heb de Nexus5 nu 1,5 jaar en by-far de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Nooit problemen met powerknop, ook niet met het scherm en alles loopt als een trein (Lollipop 5.1). Het enige wat me stoort is de camera focus die erg langzaam is en de zwakke batterij die erin zit. Heb maandag onderstaande batterij besteld zodat ie er weer even tegenaan kan. De Nexus6 is veel te groot en te duur dus ik hoop dat de opvolger weer een mooie snelle 5 inch toestel wordt.

http://www.akkushop-onlin...31Wh-Li-Polyme::7327.html

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Jur gen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:35:
Heb de Nexus5 nu 1,5 jaar en by-far de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Nooit problemen met powerknop, ook niet met het scherm en alles loopt als een trein (Lollipop 5.1). Het enige wat me stoort is de camera focus die erg langzaam is en de zwakke batterij die erin zit. Heb maandag onderstaande batterij besteld zodat ie er weer even tegenaan kan. De Nexus6 is veel te groot en te duur dus ik hoop dat de opvolger weer een mooie snelle 5 inch toestel wordt.

http://www.akkushop-onlin...31Wh-Li-Polyme::7327.html
De polarcell doet het hier heerlijk. Nu merk ik pas hoe gaar mijn oude batterij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:39:
[...]

De polarcell doet het hier heerlijk. Nu merk ik pas hoe gaar mijn oude batterij was.
Deze? http://www.akkushop-onlin...31Wh-Li-Polyme::7327.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Jur gen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:35:
...Het enige wat me stoort is de camera focus die erg langzaam is...
Klopt! het lijkt wel of dit sinds android 5.1 nog erger is geworden... is dit niet gewoon softwarematig en kan dus gefixt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Pusherman_ schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:43:
[...]

Klopt! het lijkt wel of dit sinds android 5.1 nog erger is geworden... is dit niet gewoon softwarematig en kan dus gefixt worden?
Lijkt me wel, hopelijk een oplossing in een nieuwe release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Zijn er andere Nexus 5 gebruikers met GPS problemen?
Ik gebruik Sygic en heb zo nu en dan dat de GPS wegvalt.
Je krijgt dan een melding "onnouwkeurige GPS" in Sygic.
Na 30 sec pakt de GPS het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Laatst online: 16-09 13:59
jacques1971 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:13:
Je krijgt dan een melding "onnoukeurige GPS" in Sygic.
Ja... sinds de Lollipop update inderdaad. Ik gebruik Waze en dan valt hij regelmatig weg. Met Kitkat nooit problemen gehad.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
@Oktopus.

Ik was even bang dat het een hardwarematige fout was...maar dat is dan niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Laatst online: 16-09 13:59
@jacques1971

Hebben veel meer last van... Geen reactie van Google echter:
(https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=81140)

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
De pagina doet het niet meer, maar ik heb een paar pagina's terug de ebay link gepost. Maar op ebay zijn ze nu €132 8)7

Zullen wel even op zijn ofzow. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 14:42
Had dit ook op met kitkat.... Werd wel erger idd sinds 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:43:
[...]

De pagina doet het niet meer, maar ik heb een paar pagina's terug de ebay link gepost. Maar op ebay zijn ze nu €132 8)7

Zullen wel even op zijn ofzow. :)
Hopelijk snel weer beschikbaar. Ben ook wel toe aan een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:08

Ikje1979

Never argue with an idiot.

Het lijkt erop dat mijn nexus 5 aan het overlijden is. WiFi laat hem vastlopen, dataverbindingen heeft ook kuren.
Factory reset en andere stockroms geprobeerd maar geen verbeteringen.

Iemand nog een andere suggestie voordat ik toch heel hard opzoek moet naar een alternatief.

Don't judge me on my creatifity, my genie is mentaly challenged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ikje1979 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:23:
Het lijkt erop dat mijn nexus 5 aan het overlijden is. WiFi laat hem vastlopen, dataverbindingen heeft ook kuren.

Iemand nog een andere suggestie voordat ik toch heel hard opzoek moet naar een alternatief.
Probeer je SIM er eens uit te halen en kijk of het verschil maakt. En anders, onder garantie opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:11
Zit er ook sterk aan te denken om mijn accu te vervangen.
Heb nu nog maar 35% over vanmorgen 7:00 uur van de lader en maar 2 uur SOT.
Dan doe ik bewust niet teveel s'avonds pak ik de tablet.

Hoe beter wordt het met een nieuwe accu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
ComTech schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:08:
Zit er ook sterk aan te denken om mijn accu te vervangen.
Heb nu nog maar 35% over vanmorgen 7:00 uur van de lader en maar 2 uur SOT.
Dan doe ik bewust niet teveel s'avonds pak ik de tablet.

Hoe beter wordt het met een nieuwe accu ?
Net zo goed als toen je hem net uit de doos haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979

Ikje1979

Ook SIM eruit gehad, helaas maakt dat ook niet uit.
En voor de garantie maar contact opgenomen met de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Ikje1979 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:17:
Ook SIM eruit gehad, helaas maakt dat ook niet uit.
En voor de garantie maar contact opgenomen met de webshop.
Doe eens een restart. Zou je anders even je exacte probleem kunnen uitleggen? Wanneer treed het op? Welke Android versie gebruik je? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979

Ikje1979

Het viel vanmiddag op dat telefoon warmer was dan normaal en uitroeptekens bij wifi en netwerkiconen. Telefoon herstart en leek weer even goed. En tiental minuten later weer het zelfde en telefoon weer herstart.
Daarna weer hetzelfde. Thuis bleek de telefoon erg warm en te zijn vastgelopen.
Na wat google-werk tot de conclusie gekomen dat een factory reset zou moeten helpen in de meeste gevallen. Echter na reset loopt telefoon al vast bij instellen van WiFi bij de setup. Kan prima de WiFi-netwerken zien en mijn eigen netwerk selecteren, wachtwoord invoeren en dan houdt het op.
Daarna nog verschillende stock roms (alleen lollipop) geflasht maar probleem bleef.
Tegen gekomen dat verwijderen en terugplaatsen van SIM-kaart ook wel wil helpen. Wederom helaas geen verbetering.
Laatste poging was om zonder de telefoon via WiFi en Google account instellen zodat ik in ieder geval nog kan bellen en smsen maar zelfs dan loopt telefoon nog vast en wordt erg warm. Een harde reset helpt dan alleen nog om opnieuw op te starten.
Geen WiFi nu ingesteld, bij selecteren van WiFi instellingen scherm loopt telefoon weer vast.
Mobiele data verbinding werkt wel.
Draaide 5.1.0 (LMY47I) en heb tussendoor alle 5.x versies geprobeerd. Nu op 5.1.0 weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Als ik het zo lees, lijkt het een moederbord probleempje te zijn. Mijn vermoedens worden bevestigd door dit draadje op Reddit. Als je nog garantie hebt, dan dient de moederbord vervangen te worden om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979

Ikje1979

Die was ik ook al tegengekomen.
Toestel 14 maanden geleden aangeschaft. Morgen er maar achteraan hoe het met de garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm de letters/stickers achterop beginnen los te laten. Zit nu een halve N op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Ikje1979 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:14:
Die was ik ook al tegengekomen.
Toestel 14 maanden geleden aangeschaft. Morgen er maar achteraan hoe het met de garantie zit.
Wettelijke garantie is twee jaar, dus dat moet goed komen. Succes en hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Paulus07 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:16:
hmmm de letters/stickers achterop beginnen los te laten. Zit nu een halve N op :P
Ik heb ze een tijdje geleden allemaal eraf gehaald. De lijm resten ook weg vegen.
Dan ziet het er nog wel netjes uit ;)
Dan ben ik dus niet de enige. Ik heb hier ook last van. Met Sygic valt het enigszins mee. Maar met Endomondo onder het hardlopen is het erg irritant.
Ikje1979 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:23:

Hier heb ik denk ook last van. Er wordt aangegeven dat er verbinding is. Vervolgens worden WhatsApp berichten niet door gestuurd. Als ik WiFi aandruk duurt het een dikke 15 a 20 seconden voor hij verbinding heb. Mensen die hier wat vaker komen weten ondertussen dat ik HELEMAAL GEEN 4G meer heb... Nog twee weken en dan komt het vakantie geld. Ik denk dat ik een losse S6 ga kopen en dan over een tijdje een Sim-Only abbo. Misschien maar geen ''budget telefoon'' meer de volgende keer.

De achterklep laat los.
Trilmotor doet het vaak niet
GPS valt weg
Verbinding data en wifi vallen weg.

Nog even en dan gaat deze telefoon weg O-)

[ Voor 81% gewijzigd door Dubrillion op 08-05-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dubrillion schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:30:
[.......]

De achterklep laat los.
Trilmotor doet het vaak niet
GPS valt weg
Verbinding data en wifi vallen weg.

Nog even en dan gaat deze telefoon weg O-)
Je problemen kunnen allemaal nog wel eens aan de achterklep liggen. Zowel de GPS, trilmotor en antennes voor de verbinding zitten op de achterklep. Met een nieuwe achterklep kun je ze waarschijnlijk simpel oplossen.

Als je achterklep wel eens helemaal eraf is geweest, dan zou het kunnen zijn dat de gps antenne niet goed aansluit. Probeer eens iets boven de 'S' van het Nexus logo druk te zetten. Als je een 'klik' hoort, dan zat die nog niet goed op z'n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979

Ikje1979

Zojuist contact gehad met de webshop. Ze vonden het erg vervelend dat hij aan het stuk gaan is en mag hem opsturen voor reparatie onder garantie.

Hopelijk dan weer een goed werkend toestel. De snelle zoektocht naar een alternatief leverde niet echt iets op. Of mijn eisen zijn iets te kritisch: ongeveer zelfde grootte en prijs, wifi 2.4 & 5 GHz, Qi wireless opladen.

Maar goed, even de reparatie onder garantie afwachten en tot die tijd terug naar het tijdperk zonder smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

contrast schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:42:
[...]
Als je achterklep wel eens helemaal eraf is geweest, dan zou het kunnen zijn dat de gps antenne niet goed aansluit. Probeer eens iets boven de 'S' van het Nexus logo druk te zetten. Als je een 'klik' hoort, dan zat die nog niet goed op z'n plek.
Na het vervangen van mijn accu werkte mijn GPS ook niet goed meer. Ik heb de contactpunten wat omhoog gehaald met een stukje papier en nu werkt alles weer goed.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Ikje1979 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:46:
Zojuist contact gehad met de webshop. Ze vonden het erg vervelend dat hij aan het stuk gaan is en mag hem opsturen voor reparatie onder garantie.

Hopelijk dan weer een goed werkend toestel. De snelle zoektocht naar een alternatief leverde niet echt iets op. Of mijn eisen zijn iets te kritisch: ongeveer zelfde grootte en prijs, wifi 2.4 & 5 GHz, Qi wireless opladen.

Maar goed, even de reparatie onder garantie afwachten en tot die tijd terug naar het tijdperk zonder smartphone.
Een goed alternatief kan ik op dit moment ook niet vinden, dus de N5 blijft nog een tijdje. Hopen dat alles opgelost wordt tijdens de reparatie.
jelmervos schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:12:
[...]

Na het vervangen van mijn accu werkte mijn GPS ook niet goed meer. Ik heb de contactpunten wat omhoog gehaald met een stukje papier en nu werkt alles weer goed.
Dat is ook een goede oplossing inderdaad. Wat ik vaak gemerkt heb bij de N5 is dat de accu klep overal goed wordt aangedrukt, behalve op de hoogte van de GPS. Dat is vaak de boosdoener bij GPS problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Ja, maar kreeg helaas na 2 dagen een mail dat ze (voorlopig) niet meer leverbaar zijn. Op Ebay kosten ze nu om en nabij de 130 Euro, waanzin natuurlijk. Ik denk dat ik maar een originele ga kopen. Toestel is nu 1,5 jaar oud en lees op dit forum dat meerdere mensen met een N5 toe zijn aan een nieuwe batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
contrast schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:17:
[...]

Een goed alternatief kan ik op dit moment ook niet vinden, dus de N5 blijft nog een tijdje. Hopen dat alles opgelost wordt tijdens de reparatie.

[...]

Dat is ook een goede oplossing inderdaad. Wat ik vaak gemerkt heb bij de N5 is dat de accu klep overal goed wordt aangedrukt, behalve op de hoogte van de GPS. Dat is vaak de boosdoener bij GPS problemen.
Mijn klepje begint los te laten in een hoekje, de accu is ruk, geen uitbreidbare opslag, 1sim, connectiviteit is so-so (altijd al geweest). En voor snelle updates kan ik beter een moto hebben dan een nexus (>4 maanden voor 5.0.1, 5.0 nooit gehad)
Ik ga hem waarschijnlijk opwaarderen voor een moto e, en hoewel het scherm daarvan kut is, is ie net zo snel als mijn nexus 5 (non gaming) maar houd ie het wel 4 a 5 keer zo lang uit. (bediend ook lekkerder, al is ie wel dik en zwaar). Als ik tot Q3 met deze n5 voorruit kan wordt het waarschijnlijk de nieuwe moto G.

Leuk toestel toen ie nieuw was, maar na 1 jaar gaat ie harder achteruit dan een dementerende met alzheimer. Ik mag lijden voor mijn collega dat de n6 wat meer high-end gebouwd is. (aangezien die bijna 3 keer zo duur was dan de 275 die ik voor de nieuwe n5 betaald heb).

Ik ben op zoek naar nieuwe laadsetjes voor o.a. een aantal nexus 5's. Iemand die me op een goede deal kan wijzen? Huidige laders doen er 2 uur over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het waanzin om nu nog een NEXUS 5 kopen?

Oke, ik ben toe aan een nieuwe mobiel. Ik heb momenteel een S3 met CM11. Stock Android is iets wat ik zeer waardeer, net zoals jullie.

Heeft het dus nog zin om nu nog een NEXUS 5 aan te schaffen?

Ik heb deze telefoons uitvoerig onderzocht:

HTC ONE M8
Ik neem deze niet vanwege metalen behuizing en vanwege de camera. Nexus 5 camera is ook niet al te best, I know.

SAMSUNG S5
Ik neem deze niet vanwege het design en omdat ik geen Touchwiz meer wil.

LG G3 (16 GB)
Ik twijfel bij deze, maar het QHD scherm weerhoudt mij - vanwege lag isues.

Dus ik kom telkens uit bij een NEXUS 5. Maar is het slim om nog 2 jaar met dit toestel te gaan werken?
Grootste twijfel is dat de accu mij heel erg gaat tegenvallen. Ik kijk voornamelijk video op mijn mobiel, mjah...

Ik las trouwens ook een gerucht over een nieuwe NEXUS 5 de 2015 editie.

Wat zou jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
@PIMBECH. Als mijn Nexus 5 nu kapot zou gaan zou ik hem zeker weer opnieuw kiezen (als je hem tenminste nog kunt vinden voor een goede prijs). Accu is misschien niet het beste maar ik kom er na 1,5 jaar nog makkelijk de dag mee door (ongeveer 3 uur SOT). En verder is natuurlijk een up-to-date OS de belangrijkste usp.
Camera van de N5 is mwah maar verder heb ik echt niets te klagen over dit toestel. De nieuwere toestellen zoals een Samsung S6 bieden maar weinig meerwaarde imho en zijn ook nog eens vele malen duurder.

Dus vindt je het belangrijk dat je de nieuwste updates van Android ontvangt dan is het een no-brainer. Hecht je meer aan een goede camera, AMOLED-scherm of zeer lange batterijduur. dan moet je toch uitwijken naar iets als een Samsung of Sony. Niet omdat de N5 op die punten nou zeer slecht is maar eerder gemiddeld.

Een 2015 editie was een tijd terug een gerucht maar is altijd een gerucht gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
probleem is dat je em niet (makkelijk?) nieuw voor een goede prijs (~300) kan vinden, in de pricewatch gaat ie voor ~400.... Dat is de N5 wat mijn betreft op dit moment niet waard (hoewel ik een 100% tevreden gebuiker ben).

ik zou dan nog eerder een G2 nemen, zelfde generatie, maar 100 euro goedkoper, of een X, S5, G3, M8, Z2 (nieuwere generatie en ook rond de 400)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polster en Prulleman, dank voor de antwoorden.

Zijn er hier mensen die een Nexus 5 hebben ingeruild voor een LG G3 16GB?

De Nexus 5 kan ik momenteel krijgen voor 60eu inclusief 21eu p/mnd (150 bel / 500mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:58:
Polster en Prulleman, dank voor de antwoorden.

Zijn er hier mensen die een Nexus 5 hebben ingeruild voor een LG G3 16GB?

De Nexus 5 kan ik momenteel krijgen voor 60eu inclusief 21eu p/mnd (150 bel / 500mb)
Dan zou ik toch echt de Z3 compact nemen. Of is dat geen optie ivm het kleinere formaat?

Mijn vriendin heeft de LG G3 en die is er zeer tevreden mee. Ik heb hem af en toe ook zelf in de handen en vind het een prettig toestel. Verder schiet die wel heerlijke foto's :9~ De lag is soms wel zichtbaar, maar met wat tweaks kan je dat al flink verbeteren en is het gewoon een erg goed toestel. Batterij gaat ook langer mee dan die van N5.

Nu over mijn eigen Nexus. Hij is eindelijk in behandeling genomen bij LG. Waar hij al sinds de 23e ligt te wachten.
Wat ik mij later nog bedacht, was dat ik vergeten ben om de bootloader weer te locken. Hopelijk levert dat geen problemen op :|

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Root of een geunlockte bootloader mag voor geen enkele problemen zorgen tijdens de reparatie. Mits het natuurlijk geen defect is wat veroorzaakt is door een geunlockte bootloader. Zie nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
hupske schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:09:
[...]
Nu over mijn eigen Nexus. Hij is eindelijk in behandeling genomen bij LG. Waar hij al sinds de 23e ligt te wachten.
Wat ik mij later nog bedacht, was dat ik vergeten ben om de bootloader weer te locken. Hopelijk levert dat geen problemen op :|
Mijn Nexus is ook gerepareerd met een unlocked bootloader, (powerbutton zat vast). Heb gewoon een nieuw moederbord en een nieuwe batterij gekregen. Geen enkel probleem dus ;)

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 10:51
http://www.nu.nl/mobiel/4...wordt-gemaakt-huawei.html

Door wie wordt ie nou gemaakt? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Dat is vooralsnog onbekend. Tot nu toe is er slechts speculatie geweest over de potentiële partner voor de nieuwe Nexus smartphone. Ik las laatst ook ergens dat de volgende Nexus 'gewoon' weer door LG zou worden geproduceerd. De vraag is of er überhaupt nog wel een Nexus lijn zal zijn in de toekomst. Ik denk dat iedereen wel gehoord heeft over Project Silver, dat de Nexus lijn zou moeten vervangen door hoogwaardige flagship modellen van meerdere fabrikanten met een stock Android experience. Maar het is daaromtrent ook erg stil de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:15

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:59:
Is het waanzin om nu nog een NEXUS 5 kopen?

Oke, ik ben toe aan een nieuwe mobiel. Ik heb momenteel een S3 met CM11. Stock Android is iets wat ik zeer waardeer, net zoals jullie.

Heeft het dus nog zin om nu nog een NEXUS 5 aan te schaffen?

Ik heb deze telefoons uitvoerig onderzocht:

HTC ONE M8
Ik neem deze niet vanwege metalen behuizing en vanwege de camera. Nexus 5 camera is ook niet al te best, I know.

SAMSUNG S5
Ik neem deze niet vanwege het design en omdat ik geen Touchwiz meer wil.

LG G3 (16 GB)
Ik twijfel bij deze, maar het QHD scherm weerhoudt mij - vanwege lag isues.

Dus ik kom telkens uit bij een NEXUS 5. Maar is het slim om nog 2 jaar met dit toestel te gaan werken?
Grootste twijfel is dat de accu mij heel erg gaat tegenvallen. Ik kijk voornamelijk video op mijn mobiel, mjah...

Ik las trouwens ook een gerucht over een nieuwe NEXUS 5 de 2015 editie.

Wat zou jij doen?
Ik zou voor de LG G3 gaan. Die is in alle opzichten beter, maar wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
ocn schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:42:
[...]

Ik zou voor de LG G3 gaan. Die is in alle opzichten beter, maar wel goedkoper.
Alleen heeft hij dan geen stock android... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
joey129 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:18:
[...]

Alleen heeft hij dan geen stock android... O-)
De HTC ONE M8 en Samsung S5 ook niet :). Als ik persoonlijk voor een telefoon zou gaan zonder stock Android, dan zal ik het vanaf dag één rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
contrast schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:22:
[...]

De HTC ONE M8 en Samsung S5 ook niet :). Als ik persoonlijk voor een telefoon zou gaan zonder stock Android, dan zal ik het vanaf dag één rooten.
Eensch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
Zijn er nog veel mensen die geen kuren hebben met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
BRUNO-1998 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:54:
behoudens vervangen batterij en scheurtje bij sim tray geen problemen hier na 1,5 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Die mensen die geen kuren hebben hoor je 9 van de 10 keer niet. Ik heb iig geen problemen met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
contrast schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:13:
[...]

Die mensen die geen kuren hebben hoor je 9 van de 10 keer niet. Ik heb iig geen problemen met deze telefoon.
Daarom vraag ik ernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank weer voor de info.

Zojuist in telefoon winkel even gespeeld met LG G3 16GB, HTC One M8 en Samsung S5.

De LG stond uit dus tijdens het booten even de twee concurrenten gechecked.

De HTC ziet er van achter mooi uit maar de software spreekt mij niet aan. Daarbij is het scherm wat smal, tov G3. Ik vind het een saaie telefoon.

De S5 voelt wel lkr door de achterkant, was de zwarte. Maar Touchwiz ziet er oud uit en de kleuren overdreven vol. Ik vind dat lelijk. Daarbij voelt het toestel werk snel maar ook wat sloom door de trage animaties.

En dan nu de G3. Door de videos die ik gekeken heb wist ik meteen al de weg in de UI. Gelijk gechecked welke versie het was. Gelukkig de 16gb met helaas nog Android 4.4.2.

Ik heb veel apps geopend om lag te bespeuren. Veel geswyped. De apptray geopend en widgets menu. Multitasken ging soepel. Eigenlijk geen storende lag gezien.

Het scherm stond de hele tijd op 100%. wist ik niet. Dus heb 'm naderhand lager gezet. Maar dan zie je wel dat het scherm niet super helder is en dat de kleuren wat vager worden.

Maar ik ben in ieder geval positief verrast over de snelheid, het formaat en hoor het toestel aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:15

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kuren nee, wel het scherm een keer moeten vervangen omdat er een flinke barst in was gekomen, maar dat is niet de schuld van de telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46

Snippertje

Light up your life

Hier ook geen kuren, wel vervelende haarscheurtjes. Maar dat vind ik het niet waard om het toestel een maand ofzo kwijt te zijn voor garantie.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:12
Hier ook geen kuren of haarscheurtjes.Heb hem wel altijd in een hoesje dus misschien dat dat helpt haarscheurtjes te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik last van spontane uitvallers: Soms gewoon netjes met afsluitscherm, soms spontane uitval, terwijl ik bezig ben of niets aan het doen ben.
Hierna start de telefoon weer goed op, maar soms start ie via het scherm met optimizing apps xx of 150.
Iemand een idee waar te beginnen met troubleshooting? De telefoon draait android 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Maar eentje eigenlijk, en als iemand daar een idee voor heeft hoor ik dat graag.

Wireless charging is enige tijd geleden gestopt met functioneren. In het begin hielp het om even op de achterkant te drukken, maar op een gegeven moment deed dat ook nog maar weinig.

Lijkt me duidelijk dat het contact tussen de achterkant en de receptacles aan de kant van de Nexus niet echt lekker meer is. Iemand die daar een praktische oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
Laatst had ik het over de derde reparatie op rij, morgen lg contacteren voor de vierde... Is na drie dagen weer stuk gegaan.. Pffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
BRUNO-1998 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:04:
Laatst had ik het over de derde reparatie op rij, morgen lg contacteren voor de vierde... Is na drie dagen weer stuk gegaan.. Pffffff
Waar heb je je toestel gekocht? Als het probleem na 3x repareren nog steeds niet verholpen is, dan kun je gewoon je overeenkomst ontbinden en je geld terug eisen. Vaak krijg je van webshops gewoon een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
contrast schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:22:
[...]

Waar heb je je toestel gekocht? Als het probleem na 3x repareren nog steeds niet verholpen is, dan kun je gewoon je overeenkomst ontbinden en je geld terug eisen. Vaak krijg je van webshops gewoon een nieuw toestel.
Studentmobiel, maar heb m laten repareren bij zon plaatselijk ding omdat ik mijn telefoon nodig heb voor mijn werk en hem niet een week kan misssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
BRUNO-1998 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:25:
[...]

Studentmobiel, maar heb m laten repareren bij zon plaatselijk ding omdat ik mijn telefoon nodig heb voor mijn werk en hem niet een week kan misssen.
Je hoeft niet meer te wachten. Zij hebben al vaak genoeg geprobeerd om het te repareren en dat is ze blijkbaar niet gelukt. Dus koopovereenkomst ontbinden, geld terug eisen en een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Heb sinds ruim een maand ook een Nexus 5. Weliswaar niet nieuw, maar een jong tweedehands exemplaar. Tot nu toe bevalt hij perfect. Toen ik 'm kocht stond er al 5.0 op en al snel kreeg ik ook de OTA update naar 5.1. Met beide versies heb ik geen enkel probleem ervaren.
Teleluvr schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:22:
Sinds gisteren heb ik last van spontane uitvallers: Soms gewoon netjes met afsluitscherm, soms spontane uitval, terwijl ik bezig ben of niets aan het doen ben.
Hierna start de telefoon weer goed op, maar soms start ie via het scherm met optimizing apps xx of 150.
Iemand een idee waar te beginnen met troubleshooting? De telefoon draait android 5.1.
Als dit probleem zich sinds een update voordoet, zou het kunnen dat daar iets mis is gegaan. Als je een beetje handig bent, zou je de 5.1 stock rom opnieuw kunnen flashen.
contrast schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:22:
[...]

Waar lees jij dat je de overeenkomst mag ontbinden na 3x repareren? Dit is wettelijk helemaal niet vastgelegd. De overeenkomst is ook tussen BRUNO-1998 en Studentmobiel. Ik vrees dat BRUNO-1998 helemaal geen rechten meer heeft als ze erachter komen dat de telefoon door zo'n reparatiewinkel om de hoek is gerepareerd. Zolang je in de garantieperiode zit, kan je het beste gewoon teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door VantageR op 11-05-2015 14:23 . Reden: verkeerde username in tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
VantageR schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:06:

[...]

Waar lees jij dat je de overeenkomst mag ontbinden na 3x repareren? Dit is wettelijk helemaal niet vastgelegd. De overeenkomst is ook tussen contrast en Studentmobiel. Ik vrees dat contrast helemaal geen rechten meer heeft als ze erachter komen dat de telefoon door zo'n reparatiewinkel om de hoek is gerepareerd. Zolang je in de garantieperiode zit, kan je het beste gewoon teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Bekijk de link eens in mijn vorige reactie. Het kan zelfs al na twee keer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
contrast schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:13:
[...]

Bekijk de link eens in mijn vorige reactie. Het kan zelfs al na twee keer ;).
Ik quote uit je link:
In de wet staat niet precies hoe vaak de verkoper hetzelfde product mag repareren of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
VantageR schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:18:
[...]

Ik quote uit je link:

[...]
Omdat dat afhankelijk is van het soort product. Als je iets verder leest staat er dat de verkoper na de eerste keer nog een kans krijgt om het te repareren en daarna kun je je geld terugeisen.

Heb al twee keer gebruik gemaakt van deze regel. Een brief is niet eens nodig geweest. Heb het telefonisch kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Zojuist contact gehad met LG over de haarscheurtjes bij mijn simtray en volume knop (4 stuks om precies te zijn) Volgens hun is het cosmetisch en dus geen garantie.. toch wel apart dat een telefoon uit zich zelf kan barsten en dat normaal vinden.

Ik merkte dat na 1 jaar intensief de telefoon te hebben gebruikt (ongeveer 8 uur per dag mediaspeler, navigatie, films kijken tijdens nachtdienst. internetten, gebruiken als hotspot enz enz) dat me accu al een stuk minder is geworden.

Ook dit valt niet onder de garantie volgens LG (slijtage..)

Ik heb al een nieuwe accu besteld (helaas is er niet eentje met een grotere capaciteit) en ga dit instructie filmpje maar na proberen te doen http://www.androidpit.com...y-replace-nexus-5-battery

Moet denk ik wel lukken met mijn 2 linker handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
AlphaWierie schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:43:
Zojuist contact gehad met LG over de haarscheurtjes bij mijn simtray en volume knop (4 stuks om precies te zijn) Volgens hun is het cosmetisch en dus geen garantie.. toch wel apart dat een telefoon uit zich zelf kan barsten en dat normaal vinden.

Ik merkte dat na 1 jaar intensief de telefoon te hebben gebruikt (ongeveer 8 uur per dag mediaspeler, navigatie, films kijken tijdens nachtdienst. internetten, gebruiken als hotspot enz enz) dat me accu al een stuk minder is geworden.

Ik heb al een nieuwe accu besteld (helaas is er niet eentje met een grotere capaciteit) en ga dit instructie filmpje maar na proberen te doen http://www.androidpit.com...y-replace-nexus-5-battery

Filmpje is wel handig maar mist nog een klein essentieel detail. Als je wilt dat je GPS ook (normaal) blijft werken nadat je de battery cover weer terug heb geplaatst, moet je hem nog in het midden net boven de S van het Nexus logo aandrukken. Als het goed is hoor je dan ook een klik. Doe je dit niet, dan maakt de GPS antenne geen contact met het moederbord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
contrast schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:52:
[...]

Filmpje is wel handig maar mist nog een klein essentieel detail. Als je wilt dat je GPS ook (normaal) blijft werken nadat je de battery cover weer terug heb geplaatst, moet je hem nog in het midden net boven de S van het Nexus logo aandrukken. Als het goed is hoor je dan ook een klik. Doe je dit niet, dan maakt de GPS antenne geen contact met het moederbord. :)
Bedankt voor de aanvulling/tip! Ik zal goed rondom de ''S'' drukken na het plaatsen van de cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
AlphaWierie schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:43:

Mijn accu is toen wel vervangen, samen met het moederbord bij het reparatie centrum van LG, maar mijn achterkant stond dan ook iets van 2mm bol door een opgezwollen accu.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
Iemand nog intresse in een nexus 5 die volledig functioneert behalve de aan en uit knop? waardoor het toestel dus blijft loopen? Kan een mooie aanwinst zijn als je bijvoorbeeld een scherm moeten laten vervangen :-) Natuurlijk niet voor niks maar toch minder dan de helft van de aanschafprijs(400), Hoeveel moeten we even bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
BRUNO-1998 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:57:
Iemand nog intresse in een nexus 5 die volledig functioneert behalve de aan en uit knop? waardoor het toestel dus blijft loopen? Kan een mooie aanwinst zijn als je bijvoorbeeld een scherm moeten laten vervangen :-) Natuurlijk niet voor niks maar toch minder dan de helft van de aanschafprijs(400), Hoeveel moeten we even bespreken.
Bovenstaande hoort hier thuis: http://tweakers.net/aanbod/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
Oplossing is er, Nexus 5 gaat weg. Ik probeer nog t een en ander bij de plaatselijke winkel en dan stap ik over op een andere telefoon, deze week al.(Ik ga vragen of ze de gegevens even op een stickie willen zetten en ze desnoods daarna te verwijderen) Bijvoorbeeld een s5, moet nog even kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door BRUNO-1998 op 11-05-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
BRUNO-1998 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:03:
Oplossing is er, Nexus 5 gaat weg. Ik probeer nog t een en ander bij de plaatselijke winkel en dan stap ik over op een andere telefoon, deze week al.(Ik ga vragen of ze de gegevens even op een stickie willen zetten en ze desnoods daarna te verwijderen) Bijvoorbeeld een s5, moet nog even kijken.
Ik zou voor de HTC M8 gaan dan. Samsung s5 heb ik nooit echt speciaal gevonden. Schijnt ook niet lekker te lopen (bekende touchwhiz dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Ik heb op aanraden een nieuwe cover gekocht. Misschien zodat de antennes beter aansluiten en mijn 4G terug komt.
Helaas werkt het niet. Wel netjes weer met een nieuwe achterkant. Echter heeft het niet opgelost waar ik naar zocht. 5.1.1 voor de Nexus 9 rolt nu uit, dus hopelijk binnenkort ook voor de Nexus 5. Alleen ik heb er een hard hoofd in dat het opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
AlphaWierie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 01:01:
[...]

Ik zou voor de HTC M8 gaan dan. Samsung s5 heb ik nooit echt speciaal gevonden. Schijnt ook niet lekker te lopen (bekende touchwhiz dingen)
Dat gaat niet, die heeft nanosim en in t begin heb ik dezelfde simkaart nodig. Omdat het contract niet is afgelopen. Iets met microsim is nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 24-08 22:21
Je kunt een micro gewoon naar nano knippen hoor, heb ik ook gedaan van de N5 naar S6. En anders bestel je voor een paar euro een nieuw simkaartje, of bij sommige providers zelfs gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
_gibeon_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:38:
Je kunt een micro gewoon naar nano knippen hoor, heb ik ook gedaan van de N5 naar S6. En anders bestel je voor een paar euro een nieuw simkaartje, of bij sommige providers zelfs gratis.
Inderdaad... Om daar nou een aanschaf van €400 van af te laten hangen... Zou ik niet doen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BRUNO-1998 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:57:
Dat kun je gewoon onder garantie laten repareren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:17

Zyron

BWRAAAAP

De spontane uitval + reboot had ik ook last van, bij mij zit er blijkbaar 'onderhuids' niet iets lekker bij de powerknop, want hij blijft dan ook bootloopen (continu uit/aan/uit/aan) tot ik wat over de powerknop heenwrijf.

Om die reden is 'ie ook terug naar Mediamarkt/LG want dat zie ik graag gerepareerd.

Probleem wat ik hier nog niet heb gelezen volgens mij: zijn er ook mensen waar de earphone-jack niet meer helemaal 'klikt'? Dwz: als ik mijn oordopjes erin stop, dan blijven ze niet goed zitten en vallen ze er zo weer uit. Ligt niet aan de oordopjes. ;-) Ook om die reden is ie terug naar Mediamarkt/LG.

Of ze de twee haarscheurtjes aanpakken.. ik heb het wel gemeld, ik zal het wel zien. Mocht het 'cosmetisch' zijn, dan mogen ze het alsnog fixen want ik heb nu eenmaal toch een verzekering voor val/stoot/whateverschade.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Zo, mijn Nexus 5 ontvang ik morgen weer na een absentie van 3 weken. Ze hebben volgens het formulier alleen het moederbord vervangen en hebben verder niks gedaan met mijn verzoek van de haarscheurtjes :(

Hopelijk krijg ik een verrassing morgen en blijkt dat ze wel wat aan de haarscheurtjes hebben gedaan. Echter is die kans klein.
Ik zal hem ws alleen voor de haarscheurtjes niet weer terug kunnen sturen voor garantie?

Hopelijk gaat dat wel goed bij jou Zyron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:24
Sinds vandaag opeens problemen met mijn display. Scherm gaat niet meer aan, maar zodra ik de telefoon opnieuw opstart door mijn power button vast te houden, zie ik het Google logo en mijn lock screen. Vervolgens kan ik er gewoon mee werken totdat mijn scherm uitgaat door bijv. inactivity of zodra ik de power button indruk. Daarna krijg ik het scherm niet meer aan.. Heel apart..

Iemand anders ook last van (gehad) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Klinkt als beetje als een defect aan je powerknop of ergens iets met het moederbord. Lijkt mij dus ook gevalletje garantie.

Die van mij heb ik weer ontvangen. Hij werkt weer prima nu, echter hebben ze helemaal niks gedaan aan de haarscheurtjes :( Ook valt mij op dat hij nu wat meer speling heeft aan de achterkant en dat er een klein kiertje bij is gekomen aan de rechter bovenkant.
Ik ga bol maar eens contacten wat ik daar eventueel nog aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
hupske schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:23:
Klinkt als beetje als een defect aan je powerknop of ergens iets met het moederbord. Lijkt mij dus ook gevalletje garantie.

Die van mij heb ik weer ontvangen. Hij werkt weer prima nu, echter hebben ze helemaal niks gedaan aan de haarscheurtjes :( Ook valt mij op dat hij nu wat meer speling heeft aan de achterkant en dat er een klein kiertje bij is gekomen aan de rechter bovenkant.
Ik ga bol maar eens contacten wat ik daar eventueel nog aan kan doen.
Had je al aan kunnen zien komen. Zelf ook meegemaakt met een ander toestel. Alsof ze maar één ding tegelijk kunnen repareren. Zoals ik ook eerder in dit topic vermeld heb, nog één kans geven dat ze alles goed repareren. Als dat nog steeds niet gelukt is, koopovereenkomst ontbinden en je geld terug eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Ze gaan mijn probleem nu bij de juiste afdeling voorstellen. Ik krijg binnen 5 dagen een bericht met waarom er niks gedaan is aan de scheurtjes. Daarna mag ik hem val bol pas weer aanmelden voor reparatie.

Verder weet ik niet hoe makkelijk het is om zo koop overeenkomst te ontbinden. Met name omdat ik hem 2e hands heb overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb al enige tijd last van dat opeens 50% van de batterij wegvalt waardoor de telefoon opeens uitgaat, toen ik keek bij accu zag ik dit, is dit gewoon een slechte batterij of is het iets met de battery stats?
Afbeeldingslocatie: http://i1012.photobucket.com/albums/af244/Lennart95/845e9640-e801-4cfa-af3a-a9121f437ccd_zpstdxo3bw3.png

[ Voor 53% gewijzigd door Lennart95 op 17-05-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart95 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:30:
Ik heb al enige tijd last van dat opeens 50% van de batterij wegvalt waardoor de telefoon opeens uitgaat, toen ik keek bij accu zag ik dit, is dit gewoon een slechte batterij of is het iets met de battery stats?
[afbeelding]
Plaatje doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zyron schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:33:
[...]

De spontane uitval + reboot had ik ook last van, bij mij zit er blijkbaar 'onderhuids' niet iets lekker bij de powerknop, want hij blijft dan ook bootloopen (continu uit/aan/uit/aan) tot ik wat over de powerknop heenwrijf.

Om die reden is 'ie ook terug naar Mediamarkt/LG want dat zie ik graag gerepareerd.

Probleem wat ik hier nog niet heb gelezen volgens mij: zijn er ook mensen waar de earphone-jack niet meer helemaal 'klikt'? Dwz: als ik mijn oordopjes erin stop, dan blijven ze niet goed zitten en vallen ze er zo weer uit. Ligt niet aan de oordopjes. ;-) Ook om die reden is ie terug naar Mediamarkt/LG.

Of ze de twee haarscheurtjes aanpakken.. ik heb het wel gemeld, ik zal het wel zien. Mocht het 'cosmetisch' zijn, dan mogen ze het alsnog fixen want ik heb nu eenmaal toch een verzekering voor val/stoot/whateverschade.
Dat ie niet blijft zitten heb ik niet, maar er is iets goed mis waardoor de kwaliteit echt idioot belabberd word, dan moet ik veel bewegen met die plug in de connector en dan is het even goed maar als de telefoon in de broekzak zit dan is het zo weer terug bij af.

Misschien eens een complete achterkant bestellen (dus met motortjes en al die dingen) zodat ik nog een jaartje langer met het ding kan doen. Eind van het jaar loopt mijn abbonnement af, maar ik zie nog geen geschikte vervanger die én <400 Euro is, sneller dan de SD800 is, en up-to-date software heeft.

Dan zou ik 3 jaar met mijn N5 doen, tja, weet niet of ie dat haalt. de hardware wel, maar de behuizing heeft scheurtjes, achterkant kraakt enz.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
hupske schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:24:
Ze gaan mijn probleem nu bij de juiste afdeling voorstellen. Ik krijg binnen 5 dagen een bericht met waarom er niks gedaan is aan de scheurtjes. Daarna mag ik hem val bol pas weer aanmelden voor reparatie.

Verder weet ik niet hoe makkelijk het is om zo koop overeenkomst te ontbinden. Met name omdat ik hem 2e hands heb overgenomen.
2e hands is een ander verhaal, dat zal wat lastiger gaan vrees ik. Wacht eerst het bericht van de winkel maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lennart95 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:30:
[afbeelding]
Zal als ik jou was eerst de stats eens resetten, werkt dat niet. Eens een nieuwe accu kopen, voor mij ging de wereld open toen ik de nieuwe accu er in stak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Dacuuu schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:11:
[...]

Zal als ik jou was eerst de stats eens resetten, werkt dat niet. Eens een nieuwe accu kopen, voor mij ging de wereld open toen ik de nieuwe accu er in stak. :P
Ja ga ik ook eens doen, batterij is al onderweg maar china duurt nog ff. Nu doe ik 4-5u met een batterij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Laguna

Connaisseur

Google is momenteel echt slecht bezig qua software updates, ernstige bugs en de fixes laten erg lang op zich wachten. Als ze zo doorgaan wordt het geen Nexus toestel meer voor mij.

Met Android 5.1 heb ik momenteel regelmatig last van spontane freezes bij gebruik van diverse applicaties (oa Chrome en Camera app). Enige wat op dat moment helpt is lang de power knop ingedrukt houden.

Ondertussen blijven we maar wachten op 5.1.1 :|

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee problemen met mijn Nexus:

1. Iedere keer als ik mijn Nexus uit zijn schermvergrendeling haal gaat deze naar het bel-menu in plaats van home-screen.

2. Iedere keer als ik aan het bellen ben wordt mijn telefoon scherm zwart en reageert mijn telefoon nog enkel op de volume-knoppen.

Geprobeerd:
-factory-reset
-andere schermvergrendelingen

iemand een oplossing ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:50:
Ik heb twee problemen met mijn Nexus:
2. Iedere keer als ik aan het bellen ben wordt mijn telefoon scherm zwart en reageert mijn telefoon nog enkel op de volume-knoppen.

iemand een oplossing ?
Dit zou aan je bewegingssensor kunnen liggen. Gebruik je een screenprotector of heb je hem onlangs laten vallen toevallig? Maak je scherm anders eens goed schoon, sensor zit aan de rechterkant van je oorspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Hier heb ik dus vanacht ook last van gehad!
dacht serieus dat mn N5 dood aant gaan was.
Tal loze keren opnieuw proberen te restarte , lukte niet.
Op een gegeven moment ook rode led lampjes flikkeren.
Toen gelukkig weer opnieuw opgestart en door geladen.
Merk toch wel dat na 1 jaar de kuurtjes beginnen te komen met dit toestel.. En moet nog 1 jaar :s

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51
Sinds de laatste update 5.0.1 heb ik last dat als iemand belt en ik niet opneem en de persoon ophangt mijn nexus gewoon blijft rinkelen ??

Enige wat helpt is uit zetten. Irritant zeg.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik denk dat er bij dat soort problemen niets anders op zit dan eens een reset te proberen.

Met 5.1 kernel versie van 5 feb. 04:14:26 heb ik dat probleem niet.
Wel een ander probleem icm bluetooth verbinding met de carkit/radio in de auto, namelijk dat er schijnbaar willekeurig gesprekken van 'onbekend nummer' binnenkomen en die door de carkit ook meteen worden opgenomen terwijl er geen gesprek gaande is.
Normaal gesproken neemt de carkit niet automatisch op en op de nexus 5 is ook niets te zien. Opnieuw pairen loste het niet op dus maar eens een reset proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:32
Pfff, aan-uit knop blijft steeds ingedrukt. Vroeger altijd kunnen oplossen door de knop te masseren maar nu lukt het niet meer.. Wat een bagger kwaliteit heeft de Nexus 5 toch. Gsm zit ook vol haarscheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
^ Kun je geen gebruik maken van je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:32
contrast schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:29:
^ Kun je geen gebruik maken van je garantie?
Jups, ga ik ook doen. Maar dan moet je weer naar het postkantoor en 3 weken wachten op de reparatie.

achja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Li1quid schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:31:
[...]

Jups, ga ik ook doen. Maar dan moet je weer naar het postkantoor en 3 weken wachten op de reparatie.

achja
Tsja, zit niks anders op nu. Je hebt dan hopelijk wel een goed werkend toestel voor terug.
Pagina: 1 ... 115 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.