[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Smultie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:52:
[...]

Hij slurpt je batterij wel 100% van de tijd leeg :)
Hoe kom je daar bij? Het heeft nauwelijks invloed op je batterij. Hij kijkt heel even een paar seconden met gps waar hij is als je hem beet pakt. En dat schakelt hij dan direct weer uit.

Voor de rest werkt het prima. Ik heb een paar veilige locaties en hij mist ze zelden. Ieder ochtend één keer unlocken en daarna zeurt hij niet meer

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 15-04-2015 11:37 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Ortep schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:36:
[...]

Voor de rest werkt het prima. Ik heb een paar veilige locaties en hij mist ze zelden. Ieder ochtend één keer unlocken en daarna zeurt hij niet meer
Behalve dat de veilige locatie "Home" sinds 5.1 niet meer werkt...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Laguna schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:06:
[...]

Geen idee, zo zomaar kunnen. Ik heb gewoon de locatie waar ik ben ingesteld. En dat is toevallig hetzelfe adres als 'Home' en dat werkt hier gewoon. Ik heb nooit met de namen van locaties gewerkt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48

DaRoot

Some say...

Ortep schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:18:
[...]

Geen idee, zo zomaar kunnen. Ik heb gewoon de locatie waar ik ben ingesteld. En dat is toevallig hetzelfe adres als 'Home' en dat werkt hier gewoon. Ik heb nooit met de namen van locaties gewerkt
Dit heb ik ook op mijn Nexus 6.. Ik kan echter niet apart het adres nog eens opgeven, dan zegt ie dat dat al bestaat als veilige plaats.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Dat werkt bij mij prima :?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Alex) schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:21:
[...]

Dat werkt bij mij prima :?
Vreemd er zijn er iig genoeg waarbij het niet werkt:

https://productforums.goo...#!topic/nexus/tPFeEWmN1Jw
http://forum.xda-develope...help/trusted-5-1-t3052484 (wel Nexus 6 maar goed)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
[...]

Home heb ik er inderdaad handmatig bij moeten zetten (sinds 5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Mijn N5 is vorige week gevallen. De tempered glass screenprotector en case hebben de schade flink opgevangen, want aan de telefoon zelf is van de buitenkant niets te zien. Hij gaat echter niet meer aan. Na onderzoek door de winkel waar ik hem heb gekocht, blijkt dat er intern iets defect is ten gevolge van val schade.

Ik heb hem zelf even opengemaakt en ik zie niets geks. Houden ze me nou voor de gek? Iemand enig idee wat er stuk zou kunnen zijn? De batterij heb ik net vervangen, maar daar ligt het niet aan want hij blijft nog steeds op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 22:48

DaRoot

Some say...

Dat de Home locatie niet werkt is volgens mij een Google Play Services probleem, nu ik er zo wat meer over lees.
Ik las ook ergens een oplossing, die bij mij in elk geval lijkt te werken. Het schijnt te komen door het Beveiligingsbeleid dat een Exchange-server eist bij een geconfigureerd Exchange account.
Als Google Play Services is ge-update nadat het Exchange-account is geconfigureerd (wat natuurlijk wel eens voor kan komen), schijnt met name de Home locatie functie niet goed meer te werken.
Wat ik ergens las als oplossing, en ook bij mij kennelijk succesvol werkt, is het verwijderen van het Exchange account, vervolgens toestel-ontgrendeling op Vegen zetten (hierna werkt Smart Lock ook niet), daarna kijken of er nog updates zijn, indien aanwezig installeren, vervolgens Smart Lock en bijbehorende vergrendeling weer aanzetten. Als dit alles weer is ingesteld, dan pas het Exchange account weer toevoegen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Vandaag mijn Nexus ontvangen van het reparatie centrum. Nieuw moederbord en nieuwe batterij. Zit nu op 2 uur 45 min. SoT met nog 45% over (wifi, 3g, helderheid donkerst), voorheen was het maximaal 1 uur SoT. *O* *O*

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

icecreamfarmer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:19:
[...]

Die gebruik ik ook niet. Hoe moeilijk is het voor google om te implementeren dat je op je eigen wifi punt geen code hoeft in te voeren of maar 2x per dag.
Eens, die rule heb ik zelf aangemaakt in Tasker. Minimaal één keer unlocken op eigen WiFi netwerk en daarna schiet i niet meer op lock, werkt heel prettig

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:31
Net deze nieuwe batterij besteld.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4f3W4TL.png

Merk toch dat de batterij nu sneller leeg gaat, en snel opgeladen wordt.
De Polarcell kost iets meer dan de rest op eBay, maar ik heb erg goede ervaringen met Polarcell In mijn oude telefoon.
Tevens een setje Philips schroeendraaiers + plastic tools besteld.
Dan kan de Nexus 5 er weer een tijdje tegen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Klinkt goed, maar kan verder geen reviews vinden over dit type batterij.
Die theoretische 150mAh meer zal het hem ook niet doen lijkt me.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Ik was aan mijn Nexus 5 aan het casten via een Chromecast en spontaan liep de telefoon volledig vast. Scherm blijft aanstaan, maar reageert nergens meer op. Zowel het touchscreen als de knoppen doen niks. Wat nu? Wachten tot de batterij leeg is? Dat duurt nog wel 4-5 uur vrees ik. Batterij eruit halen is geen optie als je niet de tools er voor hebt lijkt me.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Powerknop iets van 10+ seconden inhouden gaat ie bij mij uit.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

MrVegeta schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:23:
Powerknop iets van 10+ seconden inhouden gaat ie bij mij uit.
Power knop lang indrukken had ik al geprobeerd, niet lang genoeg dus. Het werkt, thx! O-)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Jur gen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:16:
De polarcell in mijn oude Galaxy 1 telefoon doet het erg goed. Evengoed m iets beter als de originele accu van die telefoon. De polarcell weegt ook vrij zwaar. Zware accu betekend meestal dat er genoeg peut in zit. Moet je maar eens een China imitatie op de weegschaal leggen.. Zo licht als een veertje, en als je het etiket er af trekt, Is het zo -800 mah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:28
5.1.1 is verschenen. Nu alleen nog de Nexus Player. Ergens deze week dus vast ook voor de Nexus 5.
Hopelijk lost dit EINDELIJK mijn 4G probleem op. Al heb ik er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dacuuu schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:43:
[afbeelding]

De Polarcell kost iets meer dan de rest op eBay, maar ik heb erg goede ervaringen met Polarcell In mijn oude telefoon.
Interessant, alhoewel die 150mAh inderdaad niet veel zal doen. Mijn Nexus 5 vind ik echt een prima toestel, op de batterij na.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Een wat minder boeiende vraag: op mijn Nexus heb ik facebook niet de mogelijkheid om smilies te kiezen in de app zelf, tenminste niet in alle aanwezige manieren om iets te posten. Ik ben dan genoodzaakt om zelf een (y) in te typen bijv maar meer ken ik er niet.
Bij de Samsung van mijn vriendin doet ze dat via het keyboard. Is dit misschien ergens een setting op de Nexus 5? Ik had zoiets gevonden maar dat was voor pre 4.0 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:08
Jur gen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:16:
Theoretische capaciteit zegt sowieso niks. Ik heb wel ervaring met Chinese accu's die dubbele capaciteit beloven...

Anyhow, ik ben benieuwd :) Dacuuu in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:45
stefijn schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:55:
Een wat minder boeiende vraag: op mijn Nexus heb ik facebook niet de mogelijkheid om smilies te kiezen in de app zelf, tenminste niet in alle aanwezige manieren om iets te posten. Ik ben dan genoodzaakt om zelf een (y) in te typen bijv maar meer ken ik er niet.
Bij de Samsung van mijn vriendin doet ze dat via het keyboard. Is dit misschien ergens een setting op de Nexus 5? Ik had zoiets gevonden maar dat was voor pre 4.0 als ik me niet vergis.
Misschien niet direct de oplossing van je vraag, maar ik gebruik Swiftkey. Dat is echt een erg fijn keyboard. Daar kan het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
zal t eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

stefijn schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:55:
Ik weet niet of het ook in de Facebook app werkt, maar als ik met het standaard Android toetsenbord lang druk op de Enter toets krijg ik een optie om smilies toe te voegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TKxgTw0m.png

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Gouwe tip! Tnx! Weer wat geleerd! :)

De meeste normale smilies doen t ook in Facebook, sommige verschijnen als een vierkantje op de website, terwijl ze t in de facebook app wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het lijkt alsof de trilfunctie van mijn N5 niet meer werkt. Laatst geupdate naar Lollipop 5.1, maar kan hem niet meer laten trillen. Geen idee of dit aan de update ligt, of aan de trilmotor zelf.
Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
koelkast schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:03:
Het lijkt alsof de trilfunctie van mijn N5 niet meer werkt. Laatst geupdate naar Lollipop 5.1, maar kan hem niet meer laten trillen. Geen idee of dit aan de update ligt, of aan de trilmotor zelf.
Iemand die dit herkent?
Probeer onder de camera (beetje naar rechts) eens wat te drukken.
Hier zit de trilmotor en het kan zijn dat hij een beetje los zit.
Ik heb er ook last van... en van de 4G en de wegvallende GPS.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:06
[afbeelding]

Laat weten hoe die bevalt, haal maximaal 3h SOT op m'n Nexus en zou graag iets meer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:25
Bah weer een issue met de nexus, sinds vanochtend komt de melding "the proces com.google.process.gapps stopped working".
Als ik dit wegklik is het binnen 0,5 seconden weer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
hansvanochten schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 07:48:
Bah weer een issue met de nexus, sinds vanochtend komt de melding "the proces com.google.process.gapps stopped working".
Als ik dit wegklik is het binnen 0,5 seconden weer terug :(
Deze melding Is echt een bitch! Tijd om factory reset te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mijn telefoon heeft nu ook weer kuren. Een paar week geleden zat mijn telefoon in een bootloop. Toen deed hij het gelukkig weer na een paar uurtjes krampachtig knopjes drukken.

Maar nu na enkele weken probleemloos functioneren zit hij weer in een bootloop. Het lijkt er dus echt op dat de powerbutton vast zit op een of andere manier (niets van te voelen)

Nu zie ik dat het een probleem is dat vaker voorkomt. Zijn hier ook nexus 5 gebruikers die dit probleem hebben gehad? Ik ben benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben :)

Mijn telefoon is van november 2013 en vraag me af of dit nog onder garantie valt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:28
Je hebt 2 jaar garantie dus lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:34:
Hmm mijn telefoon heeft nu ook weer kuren. Een paar week geleden zat mijn telefoon in een bootloop. Toen deed hij het gelukkig weer na een paar uurtjes krampachtig knopjes drukken.

Maar nu na enkele weken probleemloos functioneren zit hij weer in een bootloop. Het lijkt er dus echt op dat de powerbutton vast zit op een of andere manier (niets van te voelen)

Nu zie ik dat het een probleem is dat vaker voorkomt. Zijn hier ook nexus 5 gebruikers die dit probleem hebben gehad? Ik ben benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben :)

Mijn telefoon is van november 2013 en vraag me af of dit nog onder garantie valt :)
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb het kunnen oplossen door door de mobiel een aantal keer met de zijkant tegen een tafel aan te slaan. Bij mij is het probleem niet meer teruggekomen. Niet te hard slaan natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ronaldva schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:08:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb het kunnen oplossen door door de mobiel een aantal keer met de zijkant tegen een tafel aan te slaan. Bij mij is het probleem niet meer teruggekomen. Niet te hard slaan natuurlijk :P
Haha, "ja maar jij zei...." 8)

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:08

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:34:

Ik heb mijn Nexus voor dit euvel op garantie gestuurd. Het is alleen nog even afwachten tot ik hem terug heb. Hij is op dit moment bij LG reparatie service. Waar die nog in procedure is xD

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hupske schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:30:
[...]

Ik heb mijn Nexus voor dit euvel op garantie gestuurd. Het is alleen nog even afwachten tot ik hem terug heb. Hij is op dit moment bij LG reparatie service. Waar die nog in procedure is xD
Ik ben op moment mijn telefoon klaar aan het maken om op te sturen naar Teleplan via Belsimpel. Lijkt me een kwestie van garantie aangezien het een veel voorkomend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De Nexus 5 van m'n broer is alweer ingeleverd bij Media Markt voor de bijzonder slechte accuduur.
Reparatie zal wel niet veel uitmaken gok ik dus hij wil waarschijnlijk een nieuwe telefoon kopen.

En dat voor een toestel dat net een jaar of wat oud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 23:04
Piet91 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:20:
De Nexus 5 van m'n broer is alweer ingeleverd bij Media Markt voor de bijzonder slechte accuduur.
Reparatie zal wel niet veel uitmaken gok ik dus hij wil waarschijnlijk een nieuwe telefoon kopen.

En dat voor een toestel dat net een jaar of wat oud is...
best wel vaak heeft dit met (slechte/hangende of anderzins falende) additionele software te maken en niet met hardware, voor je een toestel voor "reparatie" aanbied zou ik dan ook altijd zelf een factory reset uitvoeren en "kaal" testen om bv een facebook app of geinige weer widget uit te sluiten. Dikke kans dat de MM of reperateur dit ook doet.

misschien heb je dit allemaal gedaan, maar dat vertel je er niet bij, vandaar deze reactie.

Daarnaast als het daadwerkelijk de accu is, dan heb je denk ik ook pech, daar zit een beperkte garantie op

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 28-04-2015 13:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Prulleman schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:23:
[...]

best wel vaak heeft dit met (slechte/hangende of anderzins falende) additionele software te maken en niet met hardware, voor je een toestel voor "reparatie" aanbied zou ik dan ook altijd zelf een factory reset uitvoeren en "kaal" testen om bv een facebook app of geinige weer widget uit te sluiten. Dikke kans dat de MM of reperateur dit ook doet.

misschien heb je dit allemaal gedaan, maar dat vertel je er niet bij, vandaar deze reactie.

Daarnaast als het daadwerkelijk de accu is, dan heb je denk ik ook pech, daar zit een beperkte garantie op
Ik heb geen rare software draaien maar merk ook dat de batterij drastisch verslechterd is.
Ik weet niet waar hem dat in zit.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zodra een accu snel leeg is maar ook snel oplaadt, is ie aardig versleten. Tijd om een nieuwe te plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:20
Toch kan het ook tussen je oren zitten.
Ik was er ooit met mijn s2 van overtuigd dat de batterij niet goed meer was.
Nieuwe gekocht erin gezet en geen enkel verschil, oude batterij was prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik heb wel eens gekeken naar wat veel van de accu vroeg maar daar stond gewoon standaard spul bovenaan. (Google Services o.i.d.).
En hoe snel zijn accu er door vloog, dat kan al haast geen app meer zijn. Dat was gewoon een paar procent per paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als er een app de locatie opvraagt gaat Google services daarmee aan de slag, als die vervolgens blijft hangen...

Ook systeem services kunnen een keer de fout ingaan.

Een vriend wilde laatst ook een nieuwe accu, bleek dat de sms app bleef hangen... Ff killen ( reboot was niet genoeg...?) En de nieuwe accu was niet nodig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:35:
Als er een app de locatie opvraagt gaat Google services daarmee aan de slag, als die vervolgens blijft hangen...

Ook systeem services kunnen een keer de fout ingaan.

Een vriend wilde laatst ook een nieuwe accu, bleek dat de sms app bleef hangen... Ff killen ( reboot was niet genoeg...?) En de nieuwe accu was niet nodig
We zullen het dan even gaan bekijken als het toestel weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Aangezien ik nog steeds last heb van de ''geen 4G'' op mijn Nexus 5... Is het niet mogelijk dat ik een custom modem/rom flash? Ik ben erg gehecht aan Stock Android. Maar misschien is het wel grappig om de laatste paar maanden met een custom rom/modem te werken. Misschien krijg ik zelfs me 4G terug :)
Iemand een aanrader?

Of zit ik er nu helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31
Als je jouw toestel al unlocked hebt, dan kan je rustig proberen, want kan je namelijk een nandroid backup maken in een custom recovery.

Anders raak je je data eerst kwijt alvorens je een recovery kan installeren, doordat bij het unlocken proces je hele toestel wordt gewiped.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dubrillion schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:00:
Aangezien ik nog steeds last heb van de ''geen 4G'' op mijn Nexus 5... Is het niet mogelijk dat ik een custom modem/rom flash? Ik ben erg gehecht aan Stock Android. Maar misschien is het wel grappig om de laatste paar maanden met een custom rom/modem te werken. Misschien krijg ik zelfs me 4G terug :)
Iemand een aanrader?

Of zit ik er nu helemaal naast?
Zo 'fundamenteels' ligt, naar mijn ervaring, bijna nooit aan de software.
Als ik jou was zou ik nog even een nieuw simkaartje scoren. Zeker als ie geknipt is, is de kans groot dat het daardoor komt. Het is ook mogelijk dat ie niet helemaal goed contact maakt, ook al is ie wel het juiste formaat is. Dus een paar keer eruit halen en opstarten en kijken of ie het wel doet is ook een idee.

En volgens mij had je al 2 keer contact gehad met de KPN, dus waarschijnlijk staat alles daar wel goed in het systeem.
Anders zou ik echt denken dat er iets mis is met je (4G-)antenne van je toestel en het opsturen voor garantie wordt.

Het makkelijkste is altijd nog even om je simkaart in een ander 4G-toestel te doen, en eventueel een simkaartje van iemand anders in je N5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Darkermoon schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:08:
[...]

Zo 'fundamenteels' ligt, naar mijn ervaring, bijna nooit aan de software.
Als ik jou was zou ik nog even een nieuw simkaartje scoren. Zeker als ie geknipt is, is de kans groot dat het daardoor komt. Het is ook mogelijk dat ie niet helemaal goed contact maakt, ook al is ie wel het juiste formaat is. Dus een paar keer eruit halen en opstarten en kijken of ie het wel doet is ook een idee.

En volgens mij had je al 2 keer contact gehad met de KPN, dus waarschijnlijk staat alles daar wel goed in het systeem.
Anders zou ik echt denken dat er iets mis is met je (4G-)antenne van je toestel en het opsturen voor garantie wordt.

Het makkelijkste is altijd nog even om je simkaart in een ander 4G-toestel te doen, en eventueel een simkaartje van iemand anders in je N5.
Bedankt voor de reactie. Mijn Simkaart was al een paar jaar oud, dus dat is het eerste waar ik zelf aan dacht. Die heb ik gauw laten vervangen. Helaas is dat niet de oplossing. Ik heb hem net weer even eruit gehaald en schoon ''gezogen''.

KPN kon zien dat vanaf de 28ste mijn verbinding steeds meer weg viel. Ik heb nu wel eens 4G als ik naar huis rijd. Maar echt verbinding is er dan niet.

Misschien ga ik dat van die Simkaart wisselen toch maar eens proberen. Moet het KPN zijn of mag het ook wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dubrillion schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:40:
[...]
Bedankt voor de reactie. Mijn Simkaart was al een paar jaar oud, dus dat is het eerste waar ik zelf aan dacht. Die heb ik gauw laten vervangen. Helaas is dat niet de oplossing. Ik heb hem net weer even eruit gehaald en schoon ''gezogen''.

KPN kon zien dat vanaf de 28ste mijn verbinding steeds meer weg viel. Ik heb nu wel eens 4G als ik naar huis rijd. Maar echt verbinding is er dan niet.

Misschien ga ik dat van die Simkaart wisselen toch maar eens proberen. Moet het KPN zijn of mag het ook wat anders?
Dat KPN kon zien dat je verbinding sinds de 28ste steeds meer weg viel is weinig nieuws geloof ik. Dat had je zelf toch ook geconstateerd?
En je hebt dus met het nieuwe simkaartje ook geen enkel moment meer 4G gehad?

Het zou net zo goed met een simkaart van een andere provider moeten werken (tenzij je natuurlijk een kaartje van een provider gebruikt die daar nog geen 4G hebt). Uiteraard is er de minimale kans van 1 op een miljard dat er specifiek in de software iets verkeerd staat met de KPN-4G-radio-settings (of hoe dat ook moge heten).

Maar ik vermoed echt dat het iets 'simpels' is als een defecte (4g-)antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
[afbeelding]

Even me zelf quoten!

Batterij zit er nu een goede 3 dagen in.

Het vervangen ging vrij snel, even een youtube filmpje er bij. En het klusje is binnen 15 minuten klaar. De oude batterij los krijgen wat het moeilijkst. Deze zit aardig vast geplakt.

De afmetingen van de Polar cell zijn goed, na installatie even opgeladen tot 100%. En kan direct langer mee dan de oude batterij!

Met weinig gebruik haal ik de 2 dagen, met normaal gebruik haal ik vlot 1 dag. Dit was "vroeger" ook haalbaar met de originele accu,

Al met al, ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Goed om te horen. Ik heb sinds 2 weken een Nexus in m'n bezit, nadat m'n Galaxy Nexus echt te traag werd. De N5 is echt een verademing! Super snel (in vergelijking), licht en een mooi formaat. Het enige nadeel is de accu, maar ook daar is blijkbaar een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Heineken schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:27:
Goed om te horen. Ik heb sinds 2 weken een Nexus in m'n bezit, nadat m'n Galaxy Nexus echt te traag werd. De N5 is echt een verademing! Super snel (in vergelijking), licht en een mooi formaat. Het enige nadeel is de accu, maar ook daar is blijkbaar een oplossing voor.
Naja oplossing, een verse accu is gewoon weer prettig. Je merkt toch dat ze vrij snel slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Na de 5.1 update ging ook mijn batterij maar 1 tot 1,5 dag mee.

De oplossing is nog steeds; enkele malen herstarten tot het gebruik weer 'normaal' is, zoals je voorheen had/verwacht.
Ik las ergens (vergeten waar) dat je sowieso om de 10 dagen een keer moet herstarten.

Met weinig tot geen gebruik zit ik nu, na 76 uur, op 40% en ik zou nog 49 uur over hebben...

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamietel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 12:25
Waarom zou je je lollipop willen herstarten als deze zijn recente apps onthoud. En zelfs dat is een voordeel.

Vandaag daarover een artikel gelezen om apps juist niet te sluiten (verklaard waarom er geen kill switch op de recente apps knop zit). Ook taak killers zijn slecht voor Android.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1966571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinq-Marquis schreef op donderdag 30 april 2015 @ 04:42:
Na de 5.1 update ging ook mijn batterij maar 1 tot 1,5 dag mee.

De oplossing is nog steeds; enkele malen herstarten tot het gebruik weer 'normaal' is, zoals je voorheen had/verwacht.
Ik las ergens (vergeten waar) dat je sowieso om de 10 dagen een keer moet herstarten.

Met weinig tot geen gebruik zit ik nu, na 76 uur, op 40% en ik zou nog 49 uur over hebben...
Ik heb mijzelf aangeleerd om de foon na iedere 100% oplaadbeurt te herstarten wat dan eens in de 3 dagen gebeurd. (heb geen N5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jelmervos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:57:
Ik heb deze telefoon nu een half jaar, het is een erg prettig toestel. Maar 1 ding vind ik slecht: de radio. Ik zit geregeld tegen dit icoontje aan te kijken:
[afbeelding]
Dit gebeurt vaker tijdens reizen, maar ook gewoon thuis op de bank. Na een paar seconden herstelt het zich wel weer.
Ook heb ik vaak op straat dat ik wel 3G heb maar krijg geen bit over de lijn. Dit duurt dan soms een minuut om te herstellen. Ook vaak na dat de ontvangst volledig weg is gevallen. Vliegtuigmodes uit+aan gaat sneller.
Mijn Galaxy Nexus had dit allemaal niet.
Sinds een aantal weken heb ik 4G (T-Mobile, voorheen 3G KPN) en moet zeggen dat ik deze problemen totaal niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik heb ineens sinds vandaag het probleem dat ik, zodra ik mijn camera wil gebruiken, zij het via whatsapp of de Google camera app, dan krijg ik de melding "cannot connect to camera". Het schijnt vaker voor te komen. Ik kom namelijk ook op google fora soortgelijke posts tegen: https://productforums.goo...#!topic/nexus/aY0X1QiGuhY

Ik hoop dat dit aan Android 5.1 ligt en dat het dus ook softwarematig te verhelpen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
init schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:11:
Ik heb ineens sinds vandaag het probleem dat ik, zodra ik mijn camera wil gebruiken, zij het via whatsapp of de Google camera app, dan krijg ik de melding "cannot connect to camera". Het schijnt vaker voor te komen. Ik kom namelijk ook op google fora soortgelijke posts tegen: https://productforums.goo...#!topic/nexus/aY0X1QiGuhY

Ik hoop dat dit aan Android 5.1 ligt en dat het dus ook softwarematig te verhelpen is..
Volgens mij is dat heel makkelijk te verhelpen door een restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Android 5.1.1 fixt dit volgens mij: "mm-camera-interface: Retry in case of timeouts":
http://www.androidpolice.....1_r1-AOSP-changelog.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
contrast schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:38:
[...]

Volgens mij is dat heel makkelijk te verhelpen door een restart.
Ik heb inderdaad mijn Nexus 5 gereboot en nu werkt het wel weer. Ik lees alleen wel vaak op het forum dat dit maar tijdelijk is en dat na bijv. 2 dagen het probleem zich weer voordoet. Ook wordt aangegeven dat het aan Viber ligt, maar dat heb ik niet geïnstalleerd.
jelmervos schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:40:
[...]

Android 5.1.1 fixt dit volgens mij: "mm-camera-interface: Retry in case of timeouts":
http://www.androidpolice.....1_r1-AOSP-changelog.html
Hopelijk. Helaas is die nog niet OTA beschikbaar zover ik kan zien op mijn Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 15:36
Het lijkt erop dat sinds 5.1 Lollipop mijn Nexus 5 echt ontzettend vaak weer vraagt om de SIM te unlocken... nog iemand die van dit probleem gehoord heeft?

Kan natuurlijk ook dat er meer speling is gaat zitten in de sim tray en de contactpunten oid, maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 15:56
Xeanor schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:54:
Het lijkt erop dat sinds 5.1 Lollipop mijn Nexus 5 echt ontzettend vaak weer vraagt om de SIM te unlocken... nog iemand die van dit probleem gehoord heeft?

Kan natuurlijk ook dat er meer speling is gaat zitten in de sim tray en de contactpunten oid, maar dat lijkt me sterk.
Ik had hier ook last van. Ik heb dit opgelost met een gum en de SIM goed schoongemaakt hiermee. Niet meer voorgekomen :) (afkloppen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik kijk zojuist bij de reparatiestatus van mijn telefoon. Krijg ik nu een andere refurbished telefoon? Daar zit ik eerlijkgezegd niet zo op te wachten..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eC2xwqu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:48: Krijg ik nu een andere refurbished telefoon?
Nee, een ander (refurbished) mainboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:16
init schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:46:
[...]

Ik heb inderdaad mijn Nexus 5 gereboot en nu werkt het wel weer. Ik lees alleen wel vaak op het forum dat dit maar tijdelijk is en dat na bijv. 2 dagen het probleem zich weer voordoet. Ook wordt aangegeven dat het aan Viber ligt, maar dat heb ik niet geïnstalleerd.
Bij beveiliging Smart Lock vertrouwd gezicht uitzetten als je die hebt aanstaan helpt ook.
Kreeg deze melding ook regelmatig en heb dat uitgezet en tot nu toe niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
ComTech schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:22:
[...]

Bij beveiliging Smart Lock vertrouwd gezicht uitzetten als je die hebt aanstaan helpt ook.
Kreeg deze melding ook regelmatig en heb dat uitgezet en tot nu toe niet meer gehad.
Bedankt voor je reactie. Dit had ik inderdaad net kort geleden aan gezet. Ga het nu uitzetten en verwacht dat het probleem dan weg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:33:
[...]

Nee, een ander (refurbished) mainboard.
Ah ok. Dat klinkt voor mijn gevoel beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Ik heb sinds dat mijn telefoon terug is een probleem met mijn scherm. De bovenste centimeter van het scherm reageert niet na een reboot. Ik denk dat het iets te maken heeft met mijn launcher, Novalauncher. Nadat ik tussen deze launcher en de stock launcher ben geswitcht en de bijbehorende taak heb gekilld, dan doet ie het meestal weer. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:08

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:48:
Hmm ik kijk zojuist bij de reparatiestatus van mijn telefoon. Krijg ik nu een andere refurbished telefoon? Daar zit ik eerlijkgezegd niet zo op te wachten..
[afbeelding]
Die van mij ligt nog steeds te wachten :9 Heb dus nog geen idee wat ze bij mij gaan vervangen.

Verder had ik ook nog haarscheurtjes in de behuizing zitten, wat ze van mij ook moesten vervangen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
WhatsApp geeft aan dat er een nieuwe update is, maar buiten de Play Store om. Als ik hem close uit me recent apps en opnieuw start geeft hij het aan. Hoe kan dit? En is het geen probleem? Zou het kunnen omdat ik 1x via de site een beta heb gedownload om de belfunctie vrij te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:44:
WhatsApp geeft aan dat er een nieuwe update is, maar buiten de Play Store om. Als ik hem close uit me recent apps en opnieuw start geeft hij het aan. Hoe kan dit? En is het geen probleem? Zou het kunnen omdat ik 1x via de site een beta heb gedownload om de belfunctie vrij te geven
Ik zou het iig niet vertrouwen. Ik zou WA verwijderen, foon herstarten en WA vanuit de playstore opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024

Heb ik ook wel eens. Het wegswipen van de camera en Whatsapp in de openstaande apps lost dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dubrillion schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:44:
Heb al meerdere keren op deze manier een update geïnstalleerd zonder problemen. WhatsApp pusht gewoon de laatste update naar je telefoon. Als je het niet vertrouwd kun je de update altijd nog handmatig downloaden via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sagaris schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:20:
[...]

Heb ik ook wel eens. Het wegswipen van de camera en Whatsapp in de openstaande apps lost dit op.
Heb regelmatig dat mijn camera direct stop bij het opstarten. Ik reboot dan maar. Zal dit eens proberen.

Is er niet een manier om die hele openstaande-apps-lijst in één keer te wissen? Het is zon onoverzichtelijke lijst

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 05-05-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Wat is de Nexus 5 belachelijk duur geworden zeg, niet normaal meer.
Prijs is hoger dan bij introductie ruim 1,5 jaar geleden!
Zal wel te maken hebben met de min of meer geflopte en veel te dure Nexus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
JazzySOB schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:07:
Wat is de Nexus 5 belachelijk duur geworden zeg, niet normaal meer.
Prijs is hoger dan bij introductie ruim 1,5 jaar geleden!
Zal wel te maken hebben met de min of meer geflopte en veel te dure Nexus 6.
Meer met uit productie genomen, laatste modellen etc. Dan gaan de prijzen altijd omhoog, vaak zijn ze dan ook niet meer leverbaar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ah dan zal dat het wel zijn. Wist niet dat 'ie al uit pruductie was.
Terwijl ze niet eens een alternatief hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is een 6 opvolger 5 altijd een alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Nexus 6 noem ik niet echt een alternatief.. Te groot (phablet) en te duur. Andere doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:21
Ik ben mijn oplader kwijt en wil een nieuwe, als ik daar naar google kan ik wel een originele LG oplader vinden die geschikt is voor de Nexus 5, maar het is niet dezelfde.

Het gaat om de LG MCS-02ET oplader, deze heeft als output 1000mAh, maar de originele oplader heeft 1200mAh als output.

Betekent dit dat die er dan 17.3% langer over gaat doen met opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Misschien dat ik de update maar gewoon probeer. Me telefoon is toch al gaar en wacht denk even tot het vakantiegeld er is en koop dan een losse S6. In Augustus een Sim Only abbo voor 2 tientjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Janus Bier schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 03:14:
Ik ben mijn oplader kwijt en wil een nieuwe, als ik daar naar google kan ik wel een originele LG oplader vinden die geschikt is voor de Nexus 5, maar het is niet dezelfde.

Het gaat om de LG MCS-02ET oplader, deze heeft als output 1000mAh, maar de originele oplader heeft 1200mAh als output.

ja, ongeveer, maar je kan ook gewoon een oude van een ander toestel pakken. In principe is alles met een usb uitgang geschikt hoewel de er wel verschil in kwaliteit kan zijn. Chinese noname rommel levert vaak niet de output van de specs. Maar teveel of te weinig A is niet erg, bij te weinig laadt je toestel langzamer, bij te veel pakt je toestel wat ie maximaal kan gebruiken. Ik gebruik zelf van alles door elkaar voor mijn N5, N7, iPad 1, N4 van de vrouw, android HDMI stick en nexus QI charger. Dit zijn laders van 1A tot 2A, waarbij alleen de HDMI stick instabiel wordt bij zwakke laders en de QI het gewoon niet doet <2A

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 06-05-2015 08:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Janus Bier schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 03:14:

Ik heb een paar van deze dingen door het huis slingeren:

http://www.dx.com/p/unive...black-283240#.VUnH9I7tlBc

daar zit een 2A uitgang op en die laad m'n toestel echt retesnel. Sneller dan de originele LG lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 14:08
Pusherman_ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:52:
[...]

daar zit een 2A uitgang op en die laad m'n toestel echt retesnel. Sneller dan de originele LG lader.
Toevallig heb ik die laatst gekocht maar met het bijgeleverde kabeltje laadt hij niet sneller op dan de originele LG lader.... Als ik de originele kabel gebruik dan weer wel. Zou er verschil zitten in de kabels die ze meesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
exi22 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:56:
[...]

Toevallig heb ik die laatst gekocht maar met het bijgeleverde kabeltje laadt hij niet sneller op dan de originele LG lader.... Als ik de originele kabel gebruik dan weer wel. Zou er verschil zitten in de kabels die ze meesturen?
Ja, wat voor kabel je gebruikt maakt heel veel verschil.
Ik heb een kabel van een android stick ofzo die charge only is, daarmee gaat het laden het allersnelst.

Het heeft iets te maken met wat voor draden er in de kabel worden gebruikt etc.
Google maar eens op 28/24 AWG usb kabels.

Ik ben zelf alleen nog op zoek naar een 28/24 AWG van 2 meter (zodat je je phone kan blijven gebruiken tijdens laden als ik op de bank zit) die net zo snel laadt als mijn huidige kabel, maar dat blijkt nog een lastige te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Pusherman_ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:52:
[...]

En die 2e uitgang is lager?
Maakt het nog wat uit wanneer je ze gelijktijdig gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:25:
[...]

En die 2e uitgang is lager?
Maakt het nog wat uit wanneer je ze gelijktijdig gebruikt?
Wow, letterlijk de eerste regel tekst:
2A output when only one USB is working, 1A for each output when two of the USB are working.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:21
Prulleman schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:10:
[...]
ja, ongeveer, maar je kan ook gewoon een oude van een ander toestel pakken. In principe is alles met een usb uitgang geschikt hoewel de er wel verschil in kwaliteit kan zijn. Chinese noname rommel levert vaak niet de output van de specs. Maar teveel of te weinig A is niet erg, bij te weinig laadt je toestel langzamer, bij te veel pakt je toestel wat ie maximaal kan gebruiken. Ik gebruik zelf van alles door elkaar voor mijn N5, N7, iPad 1, N4 van de vrouw, android HDMI stick en nexus QI charger. Dit zijn laders van 1A tot 2A, waarbij alleen de HDMI stick instabiel wordt bij zwakke laders en de QI het gewoon niet doet <2A
Dus ik kan bijvoorbeeld voor de ETAU90EBEG van Samsung gaan, neem aan dat de bijgeleverde kabel ook met die 2.0A kan omgaan? of heeft heeft het nog zin om een losse oplaad kabel te gebruiken die alles uit die 2.0A haalt?

[ Voor 4% gewijzigd door Janus Bier op 06-05-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Janus Bier schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:09:
[...]

Dus ik kan bijvoorbeeld voor de ETAU90EBEG van Samsung gaan, neem aan dat de bijgeleverde kabel ook met die 2.0A kan omgaan? of heeft heeft het nog zin om een losse oplaad kabel te gebruiken die alles uit die 2.0A haalt?
Ja, dus moet werken, of de kabel met 2A om kan gaan is altijd een gok, maar je toestel zal ook geen 2A trekken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:27:
[...]
Ja, dus moet werken, of de kabel met 2A om kan gaan is altijd een gok, maar je toestel zal ook geen 2A trekken.
Hallo zeg, het is een officieel setje, wat denk je nou zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:48:
[...]

Hallo zeg, het is een officieel setje, wat denk je nou zelf.
Ik denk dat dat niks zegt. Maar de kans dat het werkt is bij merk artikelen wel groter.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:15
Iemand enig idee wanneer de 5.1.1 update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Prulleman schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:26:
[...]

Ik denk dat dat niks zegt. Maar de kans dat het werkt is bij merk artikelen wel groter.
Of zoals de laders die je bij de Action krijgt voor 2 euro, als ik daarmee mijn N5 probeer te laden reageert het scherm abnormaal slecht en gaat hij dingen zelf "aanklikken". Buitengewoon gevaarlijk dus, gewoon officiële laders kopen :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Laten we discussie over de laders voortzetten in het Accessoires topic aub

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021
Beste mensen,
Om alle mensen te waarschuwen die een goede telefoon willen hebben, Koop deze telefoon niet! Het is de slechtste telefoon die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Performance van deze telefoon is op zich best goed, de processor etc is vlot etc.

Het kan zijn dat ik enorme pech heb gehad, maar daar ga ik niet van uit. Ik ben altijd zuinig op mijn telefoon, maar deze telefoon heeft binnen anderhalf jaar tijd 3 reparaties nodig gehad. Voor de duidelijkheid, alle reparaties waren nodig door het apparaat zelf. Het is vanzelf kapot gegaan..

-Schermreparatie. (spontaan scherm gesprongen.) Kosten:180 euro
-Bootloop (homeknop defect, 2x spontaan) deze 2 x moeten laten uitvoeren: Totale kosten: 60 euro.

In totaal dus 240 euro. Samen met de aanschafprijs dus net zo duur als de nieuwste Iphone. Waardeloos deze Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
BRUNO-1998 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:54:
Beste mensen,
Om alle mensen te waarschuwen die een goede telefoon willen hebben, Koop deze telefoon niet! Het is de slechtste telefoon die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Performance van deze telefoon is op zich best goed, de processor etc is vlot etc.

Het kan zijn dat ik enorme pech heb gehad, maar daar ga ik niet van uit. Ik ben altijd zuinig op mijn telefoon, maar deze telefoon heeft binnen anderhalf jaar tijd 3 reparaties nodig gehad. Voor de duidelijkheid, alle reparaties waren nodig door het apparaat zelf. Het is vanzelf kapot gegaan..

-Schermreparatie. (spontaan scherm gesprongen.) Kosten:180 euro
-Bootloop (homeknop defect, 2x spontaan) deze 2 x moeten laten uitvoeren: Totale kosten: 60 euro.

In totaal dus 240 euro. Samen met de aanschafprijs dus net zo duur als de nieuwste Iphone. Waardeloos deze Nexus 5
Geen last van, samen met een boel anderen, dus waarschijnlijk toch pech... Scherm spontaan gebarsten is een bekender probleem bij andere, bv sony, powerbutton is wel bekend, maar waarom geen garantie?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Ik denk ook dat je inderdaad veel pech hebt.Geen problemen met mijn toestel. Heb je die €240,- uit eigen zak betaald? Had je geen recht op garantie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik moet eerlijk zeggen dat dit de eerste telefoon is die na 1,5 jaar ook niet meer voldoet.
Ik heb ooit een N97 moeten repareren, omdat de aan/uit knop kapot was. Dat is echt de enige.
Elke telefoon heeft het zo lang uitgehouden en werd daarna nog netjes doorverkocht omdat ze in ''perfecte'' staat waren.

-De achterkant en zijkanten slijten. En uiteraard de haarscheurtjes
-De GPS valt weg.
-Tril motor kapt er af en toe mee
-4G is langzaam gaan wegvallen. Daar waar ik nu in huis gewoon helemaal geen verbinding op 3G meer hebt.

De volgende telefoon word weer geen Nexus ben ik bang.
Ik raadde ze altijd bij iedereen aan, maar de Nexus 6 is te groot en te duur.
En sinds 5.0 zit de memory leak erin, die in 5.01, 5,02 en 5,1 niet opgelost is.
Meer dan ooit voel ik me een Beta-tester. Daar waar je met de Nexus de beste Android ervaring had ga ik nu naar Samsung omdat je een hoop gimmicks uit kan zetten. Of HTC. Premium build en ik wacht wel iets langer op de nieuwe versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
BRUNO-1998 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:54:
-Bootloop (homeknop defect, 2x spontaan) deze 2 x moeten laten uitvoeren
Dat is apart aangezien de nexus 5 geen fysieke homeknop heeft maar softkeys.
Weet je wel zeker dat het een nexus 5 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:45:
[...]

Dat is apart aangezien de nexus 5 geen fysieke homeknop heeft maar softkeys.
Weet je wel zeker dat het een nexus 5 is?
Hij bedoelt de powerknop neem ik aan.
Pagina: 1 ... 114 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.