[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.174 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:11
paragon schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:45:
Gisteren de update naar 5.1 gehad en het voelde daarna allemaal supersnel aan. Vandaag opeens wifi problemen. Router gereset tel gereset. Websites willen regelmatig niet laden en apps refreshen niet. Met de 5Ghz wil die al helemaal geen verbinding maken. Uiteindelijk maar een Factory reset gedaan, wat het probleem niet opgelost heeft.
Dat heb ik dus met 4G. Helemaal verdwenen. Ook op 3G komen vaak WhatsApp berichten pas binnen als ik de app open. Ik word er lelijk gestoord van en hoop dus ook gauw op een update.

Schone install geflashed, 3 soorten modems geflashed. Misschien stap ik nu wel al over naar een S6 en neem ik in Augustus een Sim-Only abo. Dit is drama.
Nexus gebruikers zijn de nieuwe beta-testers |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Dubrillion op 08-04-2015 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:31
Dubrillion schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:15:
[...]

Dat heb ik dus met 4G. Helemaal verdwenen. Ook op 3G komen vaak WhatsApp berichten pas binnen als ik de app open. Ik word er lelijk gestoord van en hoop dus ook gauw op een update.

Schone install geflashed, 3 soorten modems geflashed. Misschien stap ik nu wel al over naar een S6 en neem ik in Augustus een Sim-Only abo. Dit is drama.
Heb inderdaad 't zelfde, dacht dat t was opgelost maar helaas is 't probleem nog steeds present. Echter niet alleen bij data verbinding via gsm ook via wifi netwerk. Open je bv Chrome of whatsapp duurt t eerst enkele seconden (+- 20 sec) voordat eea wordt doorgeladen. Dit is overigens alleen wanneer ie tijdje in de slaapstand heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]
Vreemd, want ik heb nergens last van en alles werkt zoals het hoort. Aan het device zelf ligt het dus niet.

Ik heb gisteren toch even de factory image van de I versie geflashed, voelde toch een beetje als een eenling met de LMY47D build die ik had gesideload ;) Merk 0 verschil, alle apps komen vanzelf terug en zo'n beetje alle overige instellingen ook. Valt me echt 100% mee. Nu even kijken de komende dagen of er nog gekke dingen naar voren komen maar verwacht het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Het gekke is dus dat niet iedereen er last van heb. Ik heb LMY47D geside-load en LMY47I geflashed met een schone install. Er valt ook weinig over te lezen op andere forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

paragon schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:45:
Gisteren de update naar 5.1 gehad en het voelde daarna allemaal supersnel aan. Vandaag opeens wifi problemen. Router gereset tel gereset. Websites willen regelmatig niet laden en apps refreshen niet. Met de 5Ghz wil die al helemaal geen verbinding maken. Uiteindelijk maar een Factory reset gedaan, wat het probleem niet opgelost heeft.
Sinds enkele dagen hetzelfde probleem, maar ook met andere niet Android 5.1 devices in huis.
Toevallig een Ubee modem van Ziggo? Ik zag dat ze firmware voor IPv6 hadden gepusht en sindsdien lijkt mijn WiFi niet lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Megupe schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:12:
[...]

Was je batterij wel volledig opgeladen de 2e keer?
Wauw, maakt dat verschil dan? Kan 't es met volle batt proberen....

OK komt ie:

43565 met 90 % batterij..... hoe kan dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:26
SebasFM schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:51:
[...]

Sinds enkele dagen hetzelfde probleem, maar ook met andere niet Android 5.1 devices in huis.
Toevallig een Ubee modem van Ziggo? Ik zag dat ze firmware voor IPv6 hadden gepusht en sindsdien lijkt mijn WiFi niet lekker te werken.
Nu je het zegt het probleem is bij nader inzien ontstaan nadat het internet eruit lag hier gisteren. Maar ben er wel achter gekomen hoe het probleem is ontstaan. M'n telefoon kreeg het zelfde IP adres als m'n desktop toegewezen en dat werkt natuurlijk niet. Wel een UBEE modem maar er hangt een Sitecom router aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:30:
[...]
Merk 0 verschil, alle apps komen vanzelf terug en zo'n beetje alle overige instellingen ook. Valt me echt 100% mee.
Klein puntje waar ik niet uit kom. Gmail en Whatsapp trilden voor de factory reset altijd kort bij een inkomend bericht. Whatsapp heeft een instelling om het trilalarm op kort te zetten, maar Gmail niet. In Whatsapp heb ik hem op kort gezet maar hij blijft lang trillen. Ik vind op internet wel meerdere mensen met het probleem maar nog niet direct de oplossing. Voorheen had ik er geen aparte app voor, maar zit de instelling op een plek waar ik niet van weet?

Edit: gevonden. Heel vreemd, maar dit is hoe het voor Gmail werkt (en alle andere apps):
If the vibrate option is checked, your device will vibrate for every notification, except when in silent mode.

If the vibrate option is unchecked, your device will still vibrate if it's in vibrate mode and you have sound notifications turned on.
Dus zelfs met vibrate uit in Gmail trilt hij als hij op tril staat 8)7 Enkel is de tril dan veel korter, wat ik zelf veel prettiger vind. In WhatsApp werkt het ook zo, dus dat probleem is ook weer de wereld uit.

[ Voor 29% gewijzigd door J0YR1D3R op 08-04-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
dirkhimself schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:31:
[...]

Wauw, maakt dat verschil dan? Kan 't es met volle batt proberen....

OK komt ie:

43565 met 90 % batterij..... hoe kan dat??
sorry, was sarcastisch bedoeld, maar leuk voor je dat je weer een hogere score hebt. Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar die scores fluctueren volgens mij sowieso enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik heb met 5.1 op mijn N5 een heel vervelend probleem gevonden.
Met apps zoals WhatsApp en Happening, als ik een afbeelding wil gebruiken, dan MOET ik Google Foto's gebruiken en kan ik bijvoorbeeld niet mijn downloads oid zoals vanuit de 'oude' gallery gebruiken.

Ontzettend irritant omdat ik niet al mijn zut wil syncen met google's foto services.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:58:
Met apps zoals WhatsApp en Happening, als ik een afbeelding wil gebruiken, dan MOET ik Google Foto's gebruiken en kan ik bijvoorbeeld niet mijn downloads oid zoals vanuit de 'oude' gallery gebruiken.

Ontzettend irritant omdat ik niet al mijn zut wil syncen met google's foto services.
De oplossing hiervoor is de App QuickPic. Vrijwel een kopie van de oude gallery in gebruik, zo heb ik dat ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
beschuitfluiter schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:58:

Heb je Google + / Foto's uitgeschakeld? Ik gebruik een oude gallery.apk en kan met WhatsApp gewoon die galerij gebruiken voor het zoeken van foto's. Google+ en Foto's zijn uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 18-09 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:29:
[...]

De oplossing hiervoor is de App QuickPic. Vrijwel een kopie van de oude gallery in gebruik, zo heb ik dat ook opgelost.
Top! Dit werkt perfect!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
Sinds android 5.1 heb ik heel vaak de foutmelding : Kan niet verbinden met Camera bij het openen van de camera-app.
Ik zie online hier veel over langskomen, maar geen oplossing.

Iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
pitchdown schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:51:
Sinds android 5.1 heb ik heel vaak de foutmelding : Kan niet verbinden met Camera bij het openen van de camera-app.

een andere proces heeft dan de camera nog gelocked en dat kan een proces zijn van een app die niet meer draait en dus ook niet meer de camera juist kan afsluiten..., zelf heb ik het alleen als ik de zaklamp functie te lang gebruikt, dan schakelt de led wel uit, maar de camera blijft dan gelocked

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Prulleman schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:05:
[...]

een andere proces heeft dan de camera nog gelocked en dat kan een proces zijn van een app die niet meer draait en dus ook niet meer de camera juist kan afsluiten..., zelf heb ik het alleen als ik de zaklamp functie te lang gebruikt, dan schakelt de led wel uit, maar de camera blijft dan gelocked
Dat klinkt inderdaad wel als een zinnige verklaring, ik herken de foutmelding van de camera in combinatie met de zaklamp ook wel.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:19
Het microUSB poortje op m'n Nexus 5 is een beetje gammel geworden door het vele gebruik denk ik :P, bepaalde kabels werken niet goed meer en maken geen goede connectie. Behoorlijk irritant...

Aangezien ik er geen zin in heb om m'n telefoon lange tijd kwijt te zijn heb ik zelf maar het onderdeel besteld @ eBay, en daarbij direct ook een nieuwe batterij. Ben totaal iets meer dan 22 euro kwijt hiervoor :)

Op YouTube zijn gelukkig genoeg tutorials te vinden over het openmaken en vervangen van bepaalde onderdelen voor de Nexus 5 dus dat gaat hopelijk wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prolution schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:08:
Het microUSB poortje op m'n Nexus 5 is een beetje gammel geworden door het vele gebruik denk ik :P, bepaalde kabels werken niet goed meer en maken geen goede connectie. Behoorlijk irritant...

Aangezien ik er geen zin in heb om m'n telefoon lange tijd kwijt te zijn heb ik zelf maar het onderdeel besteld @ eBay, en daarbij direct ook een nieuwe batterij. Ben totaal iets meer dan 22 euro kwijt hiervoor :)

Op YouTube zijn gelukkig genoeg tutorials te vinden over het openmaken en vervangen van bepaalde onderdelen voor de Nexus 5 dus dat gaat hopelijk wel goed komen :)
Draadloos opladen, dan heb je dat probleem ook niet van uitgelubberde USB poortjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:19
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:29:
[...]

Draadloos opladen, dan heb je dat probleem ook niet van uitgelubberde USB poortjes!
Daar dacht ik later ook aan! daarom ook een goedkope Qi Wireless charger gekocht via eBay.
Voor m'n werk als developer ben ik regelmatig Apps aan het debuggen/testen op m'n telefoon daarom zit deze altijd verbonden aan m'n PC via microUSB.

Maar heb inmiddels ook ontdekt dat je ADB over Wifi kan doen dus dat zou ook een oplossing kunnen zijn, om het gebruik van de microUSB poort te minimaliseren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Prolution op 10-04-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 13:59
Sinds een aantal weken last van het probleem dat wanneer ik gebeld word de microfoon niet meer werkt. Echter wanneer ik eerst de microfoon gebruik (bijvoorbeeld Google Now) en daarna bel is er geen probleem. Belsimpel (Teleplan) levert geen garantie want 'de vochtindicator' is rood gekleurd. Hebben jullie nog ideeën hoe ik dit kan verhelpen?

Nexus 5 overigens met OTA 5.1. Flashen naar eerder versie heeft niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MaZeLe schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:23:
Sinds een aantal weken last van het probleem dat wanneer ik gebeld word de microfoon niet meer werkt. Echter wanneer ik eerst de microfoon gebruik (bijvoorbeeld Google Now) en daarna bel is er geen probleem. Belsimpel (Teleplan) levert geen garantie want 'de vochtindicator' is rood gekleurd. Hebben jullie nog ideeën hoe ik dit kan verhelpen?

Werkt de mic wel als je de speaker aanzet? Ik heb hier heel af en toe ook last van. Bij mij gebeurt het als ik het gesprek heb beeindigd terwijl de speaker aan staat. Ik weet niet wat het probleem kan zijn, een restart lost het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
contrast schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:23:
[...]

Werkt de mic wel als je de speaker aanzet? Ik heb hier heel af en toe ook last van. Bij mij gebeurt het als ik het gesprek heb beeindigd terwijl de speaker aan staat. Ik weet niet wat het probleem kan zijn, een restart lost het wel op.
Klopt, dan werkt hij wel. Bij mij is het random en niet in combinatie met een speakergesprek. Een restart of het gebruik van een voice command (weer in Nijmegen bv) lost het probleem wel op. Het is wel vervelend en bovendien is ook een smartphone om te bellen toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:13
Heb 2 haarscheurtjes in de body. 1 bij de power knop, en 1 bij de volume up.
Aan de rechterkant van de telefoon zit er een kleine gleuf in de body. Zelf vermoed ik dat dit komt doordat de accu iets bol Is komen te staan (hij gaat ook een stukje minder lang mee). Telefoon is nu 1 jaar en 2 maanden oud. Gekocht bij de mediamarkt.
Zijn de haarscheurtjes iets waarop je garantie hebt?

Denk zelf dat het op en neer rijden naar de MM en de telefoon kwijt tijd het niet opweegt.

Kan denk ik beter zelf een losse accu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Dacuuu schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:17:
Heb 2 haarscheurtjes in de body. 1 bij de power knop, en 1 bij de volume up.
Aan de rechterkant van de telefoon zit er een kleine gleuf in de body. Zelf vermoed ik dat dit komt doordat de accu iets bol Is komen te staan (hij gaat ook een stukje minder lang mee). Telefoon is nu 1 jaar en 2 maanden oud. Gekocht bij de mediamarkt.
Zijn de haarscheurtjes iets waarop je garantie hebt?

Denk zelf dat het op en neer rijden naar de MM en de telefoon kwijt tijd het niet opweegt.

Kan denk ik beter zelf een losse accu kopen.
Heul veel mensen met deze scheurtjes, ikzelf ook. Geen last van en waar het van komt mag joost weten.
Batterij is zo vervangen en kost 15-25 euro(incl materiaal om je n5 open te sleutelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:13
Megupe schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:29:
[...]

Heul veel mensen met deze scheurtjes, ikzelf ook. Geen last van en waar het van komt mag joost weten.
Batterij is zo vervangen en kost 15-25 euro(incl materiaal om je n5 open te sleutelen).
Haarscheurtjes komen gewoon van het materiaal, iets te strak opgespannen ofzo.
Boeit me verder ook niet.

Accu maar eens bestellen dan. Zag geloof ik tijdje geleden hier een link voorbij komen. Wil wel een goede kwaliteit accu. Er Is zoveel troep in de omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Dacuuu schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:32:
[...]

Haarscheurtjes komen gewoon van het materiaal, iets te strak opgespannen ofzo.
Boeit me verder ook niet.

Accu maar eens bestellen dan. Zag geloof ik tijdje geleden hier een link voorbij komen. Wil wel een goede kwaliteit accu. Er Is zoveel troep in de omloop.
ik heb een originele n5 batterij via gsmpunt.nl besteld, was incl materiaal. Ben er echt blij mee, batterij gaat langer mee dan ooit in vergelijking met mijn DHD, N4 en N5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Sinds Android 5.1 (schone flash, incl radio etc) is het leven van de batterij niet zo best hier.
Is dat voor meerderen het geval, of ben ik de enige?

Ik hoop dat 5.1.1 dat stiekem fixt, voor mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:15

Vis

Heb het gebruik van de batterij van mijn N5 altijd al wispelturig gevonden.
De ene keer gaat hij rap achteruit gedurende de dag, en vandaag nog super veel over, terwijl ik hetzelfde ermee doe...

Vaag

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:08
Bij mij komt het met 5.1 dagelijks voor dat ik hem moet herstarten omdat hij ontzettend traag wordt, voor de update was dat eens per week. :(

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:59
pitchdown schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:51:

Laatst een keer op 5.0 gehad. Reboot verhielp het toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:48

-Stef-

Slainthe!

Adr01 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:32:

Ik hoop dat 5.1.1 dat stiekem fixt, voor mij iig.
Ik zit nog steeds op 4.4.4. Heb al een paar maanden een notificatie dat 5.0.1 gedownload kan worden maar doe daar gezien de reacties niets mee. Volgens mij heb ik als een van de laatsten N5 bezitters nog steeds geen melding gehad dat 5.1 klaarstaat. Dan zal mijn telefoon zo rond de kerst wel bericht geven dat 5.1.1. gedownload kan worden.

Ik heb trouwens geen klachten, dus blijf ik voorlopig gewoon met 4.4.4 werken.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:16
Vreemd al die wisselende ervaringen met 5.01/5.1
Heb de telefoon nadat ik hem teruggekregen had van reparatie direct 5.1 factory image erop gezet en draait perfect.
Nooit traag worden draait nu al meer als een week zonder herstart.
Accu is soms wel wat wisselend ene keer sneller leeg als de andere keer maar kom prima de dag door.
Eind van de avond nog +-20% met tussen de 3-4 uur screen-on tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

ComTech schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:12:
Heb de telefoon nadat ik hem teruggekregen had van reparatie direct 5.1 factory image erop gezet en draait perfect.
Accu is soms wel wat wisselend ene keer sneller leeg als de andere keer maar kom prima de dag door.
Ik heb het idee dat de issues bij sommige mensen tussen de oren zitten..

[ Voor 3% gewijzigd door ocn op 11-04-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
ComTech schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:12:
Ik heb ook de factory image van 5.1 geflashed op het moment dat deze beschikbaar was en inderdaad nergens last van gehad sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier ook geen last meer van hoog geheugengebruik, redraws en uiteindelijk -noodzakelijke- reboots sinds de upgrade naar OTA 5.1

Op 4.4.4 haalde ik regelmatig 3 dagen met 4u SOT, bij 5.0 werd dit iets minder regelmatig en bij 5.0.1 nam het weer iets toe.
Nu sinds 5.1 heb ik al voor de tweede keer een screen on time van meer dan 5u gehaald. Dat vind ik zeker geen slechte waarden!

Het enige wat ik niet helemaal begrijp in 5.1 is de nieuwe opzet van de Priority mode. Volgens meerdere bronnen op het net zou Whatsapp de priority mode nu respecteren (hier bijvoorbeeld een bron van januari 2015), echter word ik nog steeds geconfronteerd met een notificatiegeluid terwijl de telefoon is ingesteld op 'alleen prioriteitsonderbrekingen toestaan' voor onbepaalde tijd.

Als ik het goed begrijp zou dit niet moeten gebeuren, tenzij je expliciet bij app-meldingen instelt voor WA dat 'meldingen bovenaan de lijst weergeven en blijven aanvullen wanneer het apparaat is ingesteld op alleen prioriteitsonderbrekingen' (heerlijk heldere omschrijving overigens :?)
Uiteraard is WA up-to-date.

Wat ik tot nu toe gevonden heb om de telefoon 's nachts echt stil te krijgen is om ofwel 4G en WiFi uit te schakelen zodat er helemaal geen berichten binnen kunnen komen ofwel om, nadat de telefoon in priority mode is gezet, ook nog onder geluid en melding het 'trillen voor oproepen' uit te schakelen. Nogal sub-optimaal, als je het mij vraagt.

Zijn er meer mensen waarbij Whatsapp gewoon doorbliept terwijl je van je nachtrust probeert te genieten?
Wellicht heeft iemand een oplossing of een idee in welke richting ik het moet zoeken?

Update: Ik kwam erachter dat wanneer je eerst een wekker instelt, je daarna bij de prioriteitsmodus 'geen meldingen' kan instellen tot het tijdstip dat de wekker afgaat. Dit is uiteindelijk de functionaliteit die ik zocht. Whatsapp (en alle andere) meldingen blijven stil.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjaakmeister op 04-05-2015 17:48 . Reden: update geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 05:45
Kevjan schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:23:
[...]

Misschien dat het aan de provider ligt. Ik heb alleen een andere simkaart van Ben geprobeerd dus daar kan ik verder niks over zeggen. :/

[...]

Ik zit toevallig net het hele stuk te lezen op de afgelopen twee pagina's over radio/modem. Het klinkt aannemelijk.
Maar het zit zo, het betreft de telefoon van m'n vriendin. Die wil gewoon een werkend toestel ipv een up-to-date 5.1 :P .
Als het mijn toestel was had ik het nog wel ff geprobeerd om onder 5.1 het 5.0.1 modem te flashen :) .

* Kevjan is nu eigenlijk wel nieuwsgierig
Hmm, excact een week verder en nu doet de simkaart het weer niet. Dit keer onder 5.0.1. Hmm...

De batterij loopt helemaal leeg op 'mobiel stand-by'. 54% 'Accu gebruikt door radio'.

Zal het nog zin hebben om een oudere radio / modem te flashen?
En als ik dat doe is de telefoon dan weer leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vriendin heeft sinds de update van 5.1 al een paar keer gehad dat de beltoon gewoon door blijft lopen ook al legt de andere persoon af (er is dus niet opgenomen, gewoon als je niet zou opnemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyce_92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-01-2022
Mizgala28 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:24:
[...]

Er is ook geen silent mode, Google heeft aangegeven dat deze niet terugkomt op smartphones, wat wel anders is, is dat je nu je telefoon stil kan zetten tot de volgende wekker (die wel afgaat met geluid) en je notificatie lampje blijft werken eronder.
Dat weet ik. Maar de optie die jij aangeeft (ik noemde het voor het gemak silent mode) heb ik ook niet... Ik kan echt alleen kiezen uit onbepaalde tijd of een aantal uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
Joyce_92 schreef op zondag 12 april 2015 @ 00:29:
[...]

Dat weet ik. Maar de optie die jij aangeeft (ik noemde het voor het gemak silent mode) heb ik ook niet... Ik kan echt alleen kiezen uit onbepaalde tijd of een aantal uur.
Vreemd, weet je zeker dat je Android 5.1 hebt op je Nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

[...]

De optie 'geen' + 'voor onbepaalde tijd' is toch gewoon een stille modus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
[...]

Die optie krijg je pas als je een alarm hebt ingesteld (max 8 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Heb ook geen 4G meer met 5.1. De eerste paar dagen werkte 4G (KPN) wel bij mij onder 5.1. Ik heb al mijn instellingen al doorgelopen, maar daar staat alles goed ingesteld. Hoop dat 5.1.1 die binnenkort uitkomt het fixt. Beetje vervelend om weer terug naar 3G te moeten, terwijl ik voor 4G betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 18-09 17:06

Nox

Noxiuz

Accu is hier met 5,1 ook merkbaar slechter geworden.

Tijd om te rooten en wat anders erop te flikkeren. 25% in een nacht is te veel.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
MaZeLe schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:23:

Niemand een idee of dezelfde klachten ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
tdn135 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:21:
[...]

Heb ook geen 4G meer met 5.1. De eerste paar dagen werkte 4G (KPN) wel bij mij onder 5.1. Ik heb al mijn instellingen al doorgelopen, maar daar staat alles goed ingesteld. Hoop dat 5.1.1 die binnenkort uitkomt het fixt. Beetje vervelend om weer terug naar 3G te moeten, terwijl ik voor 4G betaal.
Dat vind ik dus ook. Ik betaal €50,- per maand voor 5Gb internet. Maar als je eenmaal 4G gewend ben is 3G toch wel erg ''traag''. Ik hoop ook dat 5.1.1. wat oplost en dat deze snel komt. Het gekke is dat ik ook al een factory reset hebt gedaan en een schone flash installatie. Beide mochten niet baten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:20
Even een stomme vraag, is er een methode om de notificatie balk te blokkeren zodra je aan het bellen bent?
Ik heb telkens als ik aan het bellen ben dat mijn oor tegen de telefoon aankomt waardoor de notificatiebalk naar beneden komt. Als gevolg daarvan gaat bvb de zaklamp aan, of druk ik per ongeluk op de speaker knop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
hansvanochten schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:47:
Even een stomme vraag, is er een methode om de notificatie balk te blokkeren zodra je aan het bellen bent?
Ik heb telkens als ik aan het bellen ben dat mijn oor tegen de telefoon aankomt waardoor de notificatiebalk naar beneden komt. Als gevolg daarvan gaat bvb de zaklamp aan, of druk ik per ongeluk op de speaker knop....
Als het goed is gaat je scherm vanzelf uit als je de telefoon aan je oor houdt tijdens het bellen. Werkt je lichtsensor nog wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Mijn Nexus 5 heeft gisteren de kayaktocht op de Lesse helaas niet overleefd. :-(

Op zoek dus naar nieuw toestel. Ben altijd heel tevreden geweest over de Nexus 5. Hoogstwaarschijnlijk wordt hem dat terug. Tenzij iemand nog een kandidaat kan aanbevelen? Nexus 6 is geen optie, scherm is veel te groot. Dus moet zelfde grootte zijn en ook stock android hebben. Zijn er dan nog opties ipv Nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:37
Tazmanian79 schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:34:
Mijn Nexus 5 heeft gisteren de kayaktocht op de Lesse helaas niet overleefd. :-(

Op zoek dus naar nieuw toestel. Ben altijd heel tevreden geweest over de Nexus 5. Hoogstwaarschijnlijk wordt hem dat terug. Tenzij iemand nog een kandidaat kan aanbevelen? Nexus 6 is geen optie, scherm is veel te groot. Dus moet zelfde grootte zijn en ook stock android hebben. Zijn er dan nog opties ipv Nexus 5?
LG G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 18-09 17:19
Tazmanian79 schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:34:

Moto X (2014) lijkt mij de perfecte kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Mizgala28 schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:42:
[...]

Moto X (2014) lijkt mij de perfecte kandidaat.
Inderdaad, of een nieuwe 5, die is bij staples een stuk goedkoper op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 08:34
In het Lollipop kreeg ik geen (passend) antwoord. Vandaar dat ik het hier wil proberen. Nu Android 5.1 uit is heb ik de melding ontvangen dat deze OTA beschikbaar is. Gedownload en wel, rebooten en installeren.. Bij het installeren gaat het (weer) mis, ik krijg een liggende Android met een rood kruisje met de melding "fout".
Ik heb dit destijds ook al eens gehad en dit kwam toen doordat ik mijn Nexus 5 destijds gesideload heb(volgens mij). Tevens is mijn Nexus geroot omdat ik onder Android 4 root voor iets nodig had. Nu op 5 heb ik geen root meer nodig dus mag ge-unroot worden. Ik heb het destijds geprobeerd door met Terminal(ja, ik werk op OSX) een aantal commando's te doen die op internet stonden. Alles gevolgd maar bleek na de tijd nog steeds root te hebben en bij een clean install was telkens de "SuperSU" app aanwezig.

Nu wil ik mijn Nexus 5 zonder root helemaal naar stock/retail hebben, zonder poespas er op en dat updates gewoon weer werken OTA. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is. Destijds op internet gezocht maar het zijn of toolkits gemaakt voor Windows of tutorials wel geschikt voor Mac, maar die heb ik gevolgd maar boden niet wat ik zocht/wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Trezzahn schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:52:

Nu wil ik mijn Nexus 5 zonder root helemaal naar stock/retail hebben, zonder poespas er op en dat updates gewoon weer werken OTA. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is. Destijds op internet gezocht maar het zijn of toolkits gemaakt voor Windows of tutorials wel geschikt voor Mac, maar die heb ik gevolgd maar boden niet wat ik zocht/wilde.
Factory Image flashen lijkt mij dan?

http://forum.xda-develope...sh-factory-image-t2513701

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 05:45
Kevjan schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:38:
[...]

Hmm, excact een week verder en nu doet de simkaart het weer niet. Dit keer onder 5.0.1. Hmm...

De batterij loopt helemaal leeg op 'mobiel stand-by'. 54% 'Accu gebruikt door radio'.

Zal het nog zin hebben om een oudere radio / modem te flashen?
En als ik dat doe is de telefoon dan weer leeg?
Gister er weer even voor gezeten. Ik had diverse andere radio's geflashed, maar alle gaven geen verbetering. Helaas wist ik niet hoe je kan controleren welke radio versie er geflashed was, dus je weet eigenlijk ook niet zeker of de operatie geslaagd was. Weet iemand dat toevallig waar je de radio versie kan checken?

Volgende wat ik geprobeerd had was weer een factory reset terug naar 5.1 (ik had vorige week 5.0.1 geflashed). Voorheen gaf de 5.1 radio ook niet thuis, maar na de factory reset werkte het weer :? . Omdat ik het nu eigenlijk niet helemaal vertrouw heb ik als test nu CM12 er op gezet.
Ik weet niet of ze bij Cyanogen ook iets aan de radio software wijzigen, maar ik hoop dat op deze manier de telefoon van m'n meissie langer dan een week blijft draaien.

Vrouwen worden zo onredelijk als een door jou aanbevolen produkt keer op keer faalt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 08:34
Ontvang je dan in de toekomst wel OTA updates en zijn ze dan ook te installeren?
Nu krijg ik de melding wel, maar loopt hij bij installeren vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:32
Trezzahn schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:32:
[...]

Ontvang je dan in de toekomst wel OTA updates en zijn ze dan ook te installeren?
Nu krijg ik de melding wel, maar loopt hij bij installeren vast.
Als je de officiële image flashed en daarna geen systeembestanden wijzigt kun je gewoon toekomstige OTA's installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Polster schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:34:
[...]

Als je de officiële image flashed en daarna geen systeembestanden wijzigt kun je gewoon toekomstige OTA's installeren.
Precies, dit is van Google zelf en is precies dezelfde software die je ook op een nieuw uit doos model krijgt

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo,

Zojuist, uit het niets, begint mijn Nexus 5 zich opnieuw op te starten. Ik krijg het "Google" logo te zien, met het slotje aan de onderkant. Dit is het eerst wat je ziet als je de telefoon aanzet. Vervolgens wordt het beeld weer zwart en herhaald het geheel zich. Ook trilt hij even bij het aangaan. Het hele proces duurt ongeveer 4 a 5 seconden en dan herhaalt het zicht.

Wat ik gedaan heb is de telefoon aan de lader gelegd, daarna deed hij het volgens mij gewoon nog. Op een later moment keek ik weer, toen knipperde het ledje op de telefoon blauw (volgens my skype melding). Ik probeerde de telefoon te ontgrendelen, maar dat lukte niet en plot starte hij opnieuw op en komt hij daar niet meer uit.

Het indrukken van power en volume down opent het boot menu (of hoe het heet) maar ook dat sluit binnen een seconde weer af en start de telefoon weer opnieuw op.

Zodra ik de telefoon van de lader haal doet hij helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Laatst online: 07-06 15:26
Het is toch terug een Nexus 5 geworden, nog zwaar zitten twijfelen voor de Nexus 6. Maar moesten ze die nu eens in een kleiner formaat maken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Timo002 schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:36:
Hallo,

Zojuist, uit het niets, begint mijn Nexus 5 zich opnieuw op te starten. Ik krijg het "Google" logo te zien, met het slotje aan de onderkant. Dit is het eerst wat je ziet als je de telefoon aanzet. Vervolgens wordt het beeld weer zwart en herhaald het geheel zich. Ook trilt hij even bij het aangaan. Het hele proces duurt ongeveer 4 a 5 seconden en dan herhaalt het zicht.

Wat ik gedaan heb is de telefoon aan de lader gelegd, daarna deed hij het volgens mij gewoon nog. Op een later moment keek ik weer, toen knipperde het ledje op de telefoon blauw (volgens my skype melding). Ik probeerde de telefoon te ontgrendelen, maar dat lukte niet en plot starte hij opnieuw op en komt hij daar niet meer uit.

Het indrukken van power en volume down opent het boot menu (of hoe het heet) maar ook dat sluit binnen een seconde weer af en start de telefoon weer opnieuw op.

Zodra ik de telefoon van de lader haal doet hij helemaal niets meer.
Dit lijkt het probleem te zijn. De oplossing door een keer op de power button the slaan lijkt bij mij te werken! http://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/2edf6j/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyce_92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-01-2022
ComTech schreef op zondag 12 april 2015 @ 09:36:
[...]

Die optie krijg je pas als je een alarm hebt ingesteld (max 8 uur).
Ahh, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:59

pinda powerrr

Slow down...

Timo002 schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:43:
[...]

Dit lijkt het probleem te zijn. De oplossing door een keer op de power button the slaan lijkt bij mij te werken! http://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/2edf6j/
Paar pagina's terug had ik dat probleem ook. Ik zat toen in een restaurant met een groep vrienden te eten toen ik dit probleem had. Dus stond ik uiteindelijk met mijn telefoon op de tafel te slaan, dat gaf wel wat gekke gezichten :+ Maar het hielp wel :*)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:34:
[...]

Paar pagina's terug had ik dat probleem ook. Ik zat toen in een restaurant met een groep vrienden te eten toen ik dit probleem had. Dus stond ik uiteindelijk met mijn telefoon op de tafel te slaan, dat gaf wel wat gekke gezichten :+ Maar het hielp wel :*)
En je N5 doet het nog steeds? Of heb je de powerbutton vervangen? Tot nu toe nog geen problemen weer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49
Wie kan mij melden of ik een Google Nexus weer kan gaan gebruiken of niet na iets teveel te hebben verwijderd in cwm recovery en dus geformatteerd?ik wou terug naar fabrieksstaat,stock rom, maar blijft nu hangen op google logo en das logisch want hij is leeg.

Weet dat t niet hier hoort, maar zo krijg ik wel sneller reactie en weet ik of ik een ander toestel moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Jeroentjuh82 schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:22:
Wie kan mij melden of ik een Google Nexus weer kan gaan gebruiken of niet na iets teveel te hebben verwijderd in cwm recovery en dus geformatteerd?ik wou terug naar fabrieksstaat,stock rom, maar blijft nu hangen op google logo en das logisch want hij is leeg.

Weet dat t niet hier hoort, maar zo krijg ik wel sneller reactie en weet ik of ik een ander toestel moet kopen.
https://developers.google.com/android/nexus/images
Guide volgen en je bent weer stock, mocht het niet lukken heb je wellicht verkeerde drivers.

Maar als je cwm erop hebt, kan je ook gewoon een custom rom zip flashen, ben je ook klaar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Prulleman schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:58:
[...]

https://developers.google.com/android/nexus/images
Guide volgen en je bent weer stock, mocht het niet lukken heb je wellicht verkeerde drivers.

Maar als je cwm erop hebt, kan je ook gewoon een custom rom zip flashen, ben je ook klaar
Er staat helemaal niks meer op dus ik vermoed dat die guide volgen ook niks wordt. Laptop herkent m ook niet als nexus,maar als mtp dus kan ook niks in adb mode uitvoeren lijkt me dan?heb in cwm als laatste de system map ook leeggemaakt behalve cache omdat t niet lukte met stock rom flashen.

Ik wil naar fabriekstaat ivm wegvallende wi-fi in custom rom. Die ging in slaapstand leek t en moest dan eerst telefoonscherm laten oplichten dat ie weer terugkwam. Heb overigens wel slaapstand uitgeschakeld voor dat, maar hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Jeroentjuh82 schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:13:
[...]

Er staat helemaal niks meer op dus ik vermoed dat die guide volgen ook niks wordt. Laptop herkent m ook niet als nexus,maar als mtp dus kan ook niks in adb mode uitvoeren lijkt me dan?heb in cwm als laatste de system map ook leeggemaakt behalve cache omdat t niet lukte met stock rom flashen.

Ik wil naar fabriekstaat ivm wegvallende wi-fi in custom rom. Die ging in slaapstand leek t en moest dan eerst telefoonscherm laten oplichten dat ie weer terugkwam. Heb overigens wel slaapstand uitgeschakeld voor dat, maar hielp niet.
Je moet hem eerst in de bootloader opstarten.
Power + volume down vasthouden.
Dan kan je wel dingen in adb / fastboot
Factory image downloaden en uitpakken dan het flash-all script uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
ComTech schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:07:
[...]

Je moet hem eerst in de bootloader opstarten.
Power + volume down vasthouden.
Dan kan je wel dingen in adb / fastboot
Factory image downloaden en uitpakken dan het flash-all script uitvoeren.
Is ook niet meer aanwezig dus werkt niet. Staat alleen google logo en vergrendelingstekentje. Ding is helemaal kaal + kan er niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Jeroentjuh82 schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:14:
[...]

Is ook niet meer aanwezig dus werkt niet. Staat alleen google logo en vergrendelingstekentje. Ding is helemaal kaal + kan er niks mee
Hoe heb je de bootloader verwijderd dan?
Volgens mij kun je die niet zomaar verwijderen.
Ben je niet in de war met de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Hoe heb je in godsnaam je bootloader gewiped vanuit cwm.... Ik gebruik zelf al tijden twrp, en daar is dit niet eens mogelijk.

Weet je zeker dat je de buttons goed vasthoud? Het gaat erom dat je tijdens het starten volume down ingedrukt houd.

Ik heb echt nog nooit gehoord van een per ongeluk gewiste bootloader... Hooguit een flash van een bootloader die fout gaat, maar deze per ongeluk wissen gaat echt niet zo makkelijk als een /system wipe

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Prulleman schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:20:
Hoe heb je in godsnaam je bootloader gewiped vanuit cwm.... Ik gebruik zelf al tijden twrp, en daar is dit niet eens mogelijk.

Weet je zeker dat je de buttons goed vasthoud? Het gaat erom dat je tijdens het starten volume down ingedrukt houd.

Ik heb echt nog nooit gehoord van een per ongeluk gewiste bootloader... Hooguit een flash van een bootloader die fout gaat, maar deze per ongeluk wissen gaat echt niet zo makkelijk als een /system wipe
De telefoon wordt ook niet herkend in windows 8.1 met juiste driver en ik weet niet verder hoe en wat, maar ik heb er al alles mee geprobeerd wat je kan proberen en de bootloader komt niet hoelang ik de knoppen ook ingedrukt hou. Heb t straks geprobeerd via adb tool en kreeg melding dat ie niet werd gezien en de recovery is er ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Adb heb je niet nodig, recovery ook niet, alleen dit scherm (en dan nog de juiste drivers) maar als je dit op je scherm ziet moet het goed komen
Afbeeldingslocatie: http://i4.androidxda.com/main/Nexus-5-Fast-Boot.png

Hier staan ook nog wat tips over button combo's
http://forum.xda-develope...access-adb-t2521691/page4

Als je probeert te booten naar fastboot, reboot ie dan wel? Krijg je em nog normaal uit?
Blijf het vaag vinden, wat heb je allemaal gedaan vanuit cwm?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:59

pinda powerrr

Slow down...

Timo002 schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:13:
[...]

En je N5 doet het nog steeds? Of heb je de powerbutton vervangen? Tot nu toe nog geen problemen weer gehad.
Werkt nog steeds en geen problemen meer gehad nadien (ff afkloppen...).

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:15
De batterijduur is bijna gehalveerd sinds de 5.1 update.
Het lijkt met iedere update wel slechter te worden. :(
Binnenkort maar weer terug naar 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Prulleman schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:47:
Adb heb je niet nodig, recovery ook niet, alleen dit scherm (en dan nog de juiste drivers) maar als je dit op je scherm ziet moet het goed komen
[afbeelding]

Hier staan ook nog wat tips over button combo's
http://forum.xda-develope...access-adb-t2521691/page4

Als je probeert te booten naar fastboot, reboot ie dan wel? Krijg je em nog normaal uit?
Blijf het vaag vinden, wat heb je allemaal gedaan vanuit cwm?
Krijg ik dus niet en had idd ook nog niet gemeld dat ik m niet normaal uitkrijg. En ik heb dus behalve cache en data ook system wipe gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Nou.... Probeer dan ook eens (zoals ook in die xda link) 10+ seconden power, dan krijg je reboot, als je dan gelijk vol down erbij pakt zit je goed.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Prulleman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:13:
Nou.... Probeer dan ook eens (zoals ook in die xda link) 10+ seconden power, dan krijg je reboot, als je dan gelijk vol down erbij pakt zit je goed.
Gisteravond gedaan en gebeurde niks. Kan ook niet aangezien ie leeg is denk ik dan. Tijd om naar een nieuwer toestel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Laatst online: 16-09 15:49
Kennis van mij heeft ook een Nexus 5. Sinds kort heeft hij ook 5.1

Nu heeft ie het probleem dat de WiFi netwerken niet onthouden worden en wanneer hij thuis is kan hij niet eens verbinding maken met het netwerk.

Reeds geprobeerd:
- Hard reset
- Google Backup uit
- Passphrase router gewijzigd
- SSID gewijzigd

Heeft iemand hier een werkende oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 09:09

DaRoot

Some say...

rick85 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:52:
Kennis van mij heeft ook een Nexus 5. Sinds kort heeft hij ook 5.1

Nu heeft ie het probleem dat de WiFi netwerken niet onthouden worden en wanneer hij thuis is kan hij niet eens verbinding maken met het netwerk.

Reeds geprobeerd:
- Hard reset
- Google Backup uit
- Passphrase router gewijzigd
- SSID gewijzigd

Heeft iemand hier een werkende oplossing voor?
Dit heb ik met Nexus 5 gehad, nu met mijn Nexus 6 ook af en toe, en mijn Nexus 9 ook.
Lijkt er bij mij sterk op dat als ik in de SSID bijv. een &-teken gebruikte, en/of @ in het wachtwoord, de boel niet onthouden werd..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 18-09 16:33
Marco schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:20:
Hoe lang heb je je Nexus 5 al? Kan ook gewoon zijn dat de batterij aan het einde van z'n levensduur gekopen is...

Lithium-ion batteries age. They only last two to three years, even if they are sitting on a shelf unused. So do not "avoid using" the battery with the thought that the battery pack will last five years. It won't. Also, if you are buying a new battery pack, you want to make sure it really is new. If it has been sitting on a shelf in the store for a year, it won't last very long. Manufacturing dates are important.
http://electronics.howstu.../lithium-ion-battery2.htm

Ik heb mijn Nexus 5 inmiddels bijna anderhalf jaar en omdat ik Ingress speel wordt de N5 ook intensief gebruikt waarbij ik regelmatig de N5 meerdere keren per dag aan het laden hang en er weer vanaf haal.

Bij mijn N5 merk ik dat de batterij niet meer de capaciteit heeft die hij in het begin had. Ook merk ik dat als de batterij bv. 50% aangeeft, en ik hem aan de lader hang, hij een half uur later al weer vrolijk 100% aangeeft. En in 10 minuten laden gaat hij zo van 40% naar 70%. Dat vind ik verdacht snel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Nexus 5 is gerepareerd door DynaFix, morgen even ophalen bij The Phone House. Had helaas ook last van de vasthangende powerbutton. Toch wel weer blij na 2 weken mijn HTC One V weer vaarwel te zeggen :p

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Haay schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:43:
[...]

Hoe lang heb je je Nexus 5 al? Kan ook gewoon zijn dat de batterij aan het einde van z'n levensduur gekopen is...

Bij mijn N5 merk ik dat de batterij niet meer de capaciteit heeft die hij in het begin had. Ook merk ik dat als de batterij bv. 50% aangeeft, en ik hem aan de lader hang, hij een half uur later al weer vrolijk 100% aangeeft. En in 10 minuten laden gaat hij zo van 40% naar 70%. Dat vind ik verdacht snel. :P
laat hem eens een x helemaal leeg lopen, hierna opladen tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
pielle007 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:29:
laat hem eens een x helemaal leeg lopen, hierna opladen tot 100%.
Dat is gevaarlijk, volgens het How Stuff Works artikel dat ik hierboven had gelinked:
Lithium ion chemistry prefers partial discharge to deep discharge, so it's best to avoid taking the battery all the way down to zero. Since lithium-ion chemistry does not have a "memory", you do not harm the battery pack with a partial discharge. If the voltage of a lithium-ion cell drops below a certain level, it's ruined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Haay schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:31:
[...]

Dat is gevaarlijk, volgens het How Stuff Works artikel dat ik hierboven had gelinked:
Lithium ion chemistry prefers partial discharge to deep discharge, so it's best to avoid taking the battery all the way down to zero. Since lithium-ion chemistry does not have a "memory", you do not harm the battery pack with a partial discharge. If the voltage of a lithium-ion cell drops below a certain level, it's ruined.
Geloof niet dat t "gevaarlijk" is, het is niet goed voor de batterij dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
pielle007 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:34:
Geloof niet dat t "gevaarlijk" is, het is niet goed voor de batterij dat klopt.
Met 'gevaarlijk' bedoel ik dat je kans loopt je batterij helemaal dood te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Haay schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:36:
[...]

Met 'gevaarlijk' bedoel ik dat je kans loopt je batterij helemaal dood te maken. :P
nou, slijtage is het hoogst bij "deep discharge", 1 x naar 0% wil niet zeggen dat ie gelijk dood gaat, het idee is dat het calibratie systeem weer weet waar het 0 punt ligt (of dat in de praktijk zin heeft weet ik niet)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Prulleman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:39:
[...]

nou, slijtage is het hoogst bij "deep discharge", 1 x naar 0% wil niet zeggen dat ie gelijk dood gaat, het idee is dat het calibratie systeem weer weet waar het 0 punt ligt (of dat in de praktijk zin heeft weet ik niet)
dat was inderdaad de bedoeling, had t zelfde issue met de Nexus S gehad en toentertijd zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Prulleman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:39:
Heb een interessant artikel gevonden dat jouw punt mooi onderbouwt:
http://batteryuniversity....ticle/battery_calibration

Dus één keer per drie maanden een calibratie door deep discharge en full recharge voor optimale indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Laatst online: 18-09 16:20
Marco schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:20:
Voor mij een punt om maar niet te updaten ik haal het einde van mijn werkdag net dat wil zeggen ik kom thuis en hij moet een de lader.

Overigens vind ik het best een sterke telefoon. Ik liet hem een aantal keer van mijn kluisje vallen en hij was nog heel (2.0m). Probleem is wel dat hij niet bestand is tegen een val van 5 meter op het kaspad.

Nu zit ik en China en daar zijn google en overheid geen vrienden dus kan hem een beetje moeilijk laten maken. Probleem is wel dat er nu stukken glas uit het scherm vallen dus hij zit nu weer in de doos wachtende op nederland

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 13:40
Sinds een aantal weken (1,5 maand denk ik) heb ik veel last van een slechte batterij, random crashes en veel apps die niet launchen.

Batterij:
Batterij loopt heel snel leeg waardoor ik hem bij minimaal gebruik (spotify in de achtergrond aan tijdens het reizen, whatsappje hier telegrammetje daar en misschien even instagram/snapchat) zeker 3x per dag aan het opladen kom. Een heenreis van 2,5 uur waar ik hem minimaal gebruik haalt hij misschien net, met een % of 10 over.

Random Crashes:
Als ik hem wel eens gebruik en ik lees wat op het internet oid, dan wil hij nog wel eens uitvallen. Als ik hem dan opnieuw aanzet gaat hij aan tot hij naar het sim unlock schermpje zou moeten gaan, en valt dan weer uit.
Als ik hem dan aan de lader hang gaat hij eerst apps installeren/optimaliseren en daarna kom ik pas op het sim scherm.

Nou heb ik niet zo heel veel last van apps die niet gelijk launchen/traag launchen, maar vraag ik me toch af hoe dit komt.

Telefoon is nu 1,5 jaar oud. Ben er altijd wel aardig zuinig mee omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Roybs schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:34:
Sinds een aantal weken (1,5 maand denk ik) heb ik veel last van een slechte batterij, random crashes en veel apps die niet launchen.

Batterij:
Batterij loopt heel snel leeg waardoor ik hem bij minimaal gebruik (spotify in de achtergrond aan tijdens het reizen, whatsappje hier telegrammetje daar en misschien even instagram/snapchat) zeker 3x per dag aan het opladen kom. Een heenreis van 2,5 uur waar ik hem minimaal gebruik haalt hij misschien net, met een % of 10 over.

Random Crashes:
Als ik hem wel eens gebruik en ik lees wat op het internet oid, dan wil hij nog wel eens uitvallen. Als ik hem dan opnieuw aanzet gaat hij aan tot hij naar het sim unlock schermpje zou moeten gaan, en valt dan weer uit.
Als ik hem dan aan de lader hang gaat hij eerst apps installeren/optimaliseren en daarna kom ik pas op het sim scherm.

Nou heb ik niet zo heel veel last van apps die niet gelijk launchen/traag launchen, maar vraag ik me toch af hoe dit komt.

Telefoon is nu 1,5 jaar oud. Ben er altijd wel aardig zuinig mee omgegaan.
Tijd voorn ieuwe batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Meer mensen last van de melding can't connect to the camera?
Heb smartlock vertrouwd gezicht ingeschakeld en dan krijg ik ineens de melding smartlock is gestopt...
Als ik dan de camera opstart krijg ik de melding.
Opnieuw opstarten helpt wel maar heb het nu al 2x in 2 dagen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:32

Nakebod

Nope.

Smartlock uitschakelen waarschijnlijk/ Schijnt het te veroorzaken bij (veel?) gebruikers.
http://www.androidpolice....owing-android-5-1-update/

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 18-09 17:06

Nox

Noxiuz

Sinds de 5.1 update is het toestel onbruikbaar geworden. Megaveel force-closures van allerlei apps en een battery drain van hier tot tokio. Iemand nog meer last van?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
NoxiuZ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:48:
Sinds de 5.1 update is het toestel onbruikbaar geworden. Megaveel force-closures van allerlei apps en een battery drain van hier tot tokio. Iemand nog meer last van?
Batterij snel leeg, trilfunctie faalt soms, apps die afbreken, camera opent niet altijd en ik ben me 4G kwijt... Dus ja ik heb er ook last van :D. Ik ga de volgende keer naar een fabrikant die iets later is met de updates en deze even na kijkt. Ik voel me nu een beta tester, terwijl de Nexus telefoons de beste Android ervaring zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Iemand lichaams detectie al aangezet of gebruikt?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

icecreamfarmer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:16:
Iemand lichaams detectie al aangezet of gebruikt?
Ja werkt prima wat mij betreft, zolang je hem bij je draagt blijft hij ontgrendeld, maar zoals het is met dit soort handigheidjes merk je soms niet eens op dat het goed werkt. Dit omdat het iets niet doet (vergrendelen) ipv iets wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 18-09 21:37
Die smart unlocked gebaseerd op locatie werkt ook maar 50% van de tijd ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:46:
Hij slurpt je batterij wel 100% van de tijd leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Basekid schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:46:
Die gebruik ik ook niet. Hoe moeilijk is het voor google om te implementeren dat je op je eigen wifi punt geen code hoeft in te voeren of maar 2x per dag.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1 ... 113 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.