Hier ook geen last meer van hoog geheugengebruik, redraws en uiteindelijk -noodzakelijke- reboots sinds de upgrade naar OTA 5.1
Op 4.4.4 haalde ik regelmatig 3 dagen met 4u SOT, bij 5.0 werd dit iets minder regelmatig en bij 5.0.1 nam het weer iets toe.
Nu sinds 5.1 heb ik al voor de tweede keer een screen on time van meer dan 5u gehaald. Dat vind ik zeker geen slechte waarden!
Het enige wat ik niet helemaal begrijp in 5.1 is de nieuwe opzet van de Priority mode. Volgens meerdere bronnen op het net zou Whatsapp de priority mode nu respecteren (
hier bijvoorbeeld een bron van januari 2015), echter word ik nog steeds geconfronteerd met een notificatiegeluid terwijl de telefoon is ingesteld op 'alleen prioriteitsonderbrekingen toestaan' voor onbepaalde tijd.
Als ik het goed begrijp zou dit niet moeten gebeuren, tenzij je expliciet bij app-meldingen instelt voor WA dat 'meldingen bovenaan de lijst weergeven en blijven aanvullen wanneer het apparaat is ingesteld op alleen prioriteitsonderbrekingen' (heerlijk heldere omschrijving overigens

)
Uiteraard is WA up-to-date.
Wat ik tot nu toe gevonden heb om de telefoon 's nachts echt stil te krijgen is om ofwel 4G en WiFi uit te schakelen zodat er helemaal geen berichten binnen kunnen komen ofwel om, nadat de telefoon in priority mode is gezet, ook nog onder geluid en melding het 'trillen voor oproepen' uit te schakelen. Nogal sub-optimaal, als je het mij vraagt.
Zijn er meer mensen waarbij Whatsapp gewoon doorbliept terwijl je van je nachtrust probeert te genieten?
Wellicht heeft iemand een oplossing of een idee in welke richting ik het moet zoeken?
Update: Ik kwam erachter dat wanneer je
eerst een wekker instelt, je daarna bij de prioriteitsmodus 'geen meldingen' kan instellen tot het tijdstip dat de wekker afgaat. Dit is uiteindelijk de functionaliteit die ik zocht. Whatsapp (en alle andere) meldingen blijven stil.
[
Voor 20% gewijzigd door
Sjaakmeister op 04-05-2015 17:48
. Reden: update geplaatst ]