[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:09
Indien je wugfresh nooit hebt gebruikt:
Je download en installeert wugfresh http://www.wugfresh.com/
opent prog, en begint met initial setup "full driver en installation guide - automatic + manual"
Je volgt nu de stappen 1 tm 4

TUSSENSTAP, je moet de bootloader unlocked hebben. (eerst backup maken want gegevens worden gewist). Mocht je de Bootloader al unlocked hebben dan kun je verder gaan ZONDER DAT JE GEGEVENS gewist worden:

USB debugging / USB foutopsporing aanzetten in je instellingen en Media apparaat MTP uitvinken> IN JE GSM
(Mocht je de bootloader reeds unlocked zijn kun je verder gaan naar: FLASH StocK + Unroot)
Kies nu de juiste image; "hammerhead-hammerhead: Android 5.1.0 - Build LMY47I

Automatically download + extract the factory image selected above for me

onder SETTINGS vink je aan:
No Wipe mode (flashes the stock image files without wiping user data)
+
Force Flash mode (flashes the stock image files individually without extra checks

Klik nu op OK, flashen begint, wacht rustig af.
Je Root kun je weer terug krijgen in het zelfde programma, dit kun je doen door NA bovenstaande stappen op ROOT te klikken en t vinkje te zetten bij "and also flash: Custom Revovery"

Eenmaal klaar en opnieuw opgestart vink je in je GSM: USB debugging / USB foutopsporing weer uit in je instellingen en je Media apparaat MTP weer aanvinken. (deze vind je terug onder instellingen, opslag, 3 puntjes rechtsboven, USB computerverbinding )

[ Voor 10% gewijzigd door pielle007 op 01-04-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leer mensen nou gewoon werken met ADB en FASTBOOT. Meer heb je niet nodig, en dit werkt ALTIJD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Smultie schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:22:
Leer mensen nou gewoon werken met ADB en FASTBOOT. Meer heb je niet nodig, en dit werkt ALTIJD.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden natuurlijk.
De juiste drivers vinden moet je sowieso, alleen wugfresh heeft dit vereenvoudigd binnen het programma.
De rest werkt t zelfde, alleen je hoeft niet de commando's zelf in te voeren. Ieder t zijne natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:52
ADB en Sideloaden werkt nu goed bij mij. Dat heb ik al meerdere malen gedaan en werkt goed.
Nu nog de OTA package, want wil niet me telefoon wipen. Dat doe ik het liefst gewoon in een vakantie op het gemakkie. Niet omdat me 4G nu niet werkt even snel door de weeks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:22:
Ik gebruik adb ook, maar als er geen OTA is om te laden via ADB houdt het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:12
Je hoeft toch niet te wachten op een OTA sideload bestand? Pak gewoon de factory images en flash alles behalve userdata.img. Ben je er ook met behoud van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Polster schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:16:
Je hoeft toch niet te wachten op een OTA sideload bestand? Pak gewoon de factory images en flash alles behalve userdata.img. Ben je er ook met behoud van data.
Da bedoel ik dus. (zonder in herhaling te vallen, die toolkit vereenvoudigt het wanneer je je bootloader reeds unlocked hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Polster schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:16:
Wel als je je bootloader niet wilt gaan unlocken. Voorheen deed ik dat altijd met HTC toestellen, maar dat zou nu niet meer mogelijk moeten zijn :) Anyway, ik wacht het wel af, ik zit toch al op 5.1 en de verschillen tussen de D en L release zijn echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
J0YR1D3R schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:32:
[...]

Wel als je je bootloader niet wilt gaan unlocken. Voorheen deed ik dat altijd met HTC toestellen, maar dat zou nu niet meer mogelijk moeten zijn :) Anyway, ik wacht het wel af, ik zit toch al op 5.1 en de verschillen tussen de D en L release zijn echt minimaal.
Dan houdt 't natuurlijk op. (is overigens geen L maar i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kreeg net een ota 5.1 "system update available". Nu heb ik 5.0 en 5.0.1 gesideload zonder problemen. Toestel is geroot en ik ging ervan uit dat ik geen ota zou ontvangen. Kan ik die zonder problemen installeren of kan ik 5.1 beter sideloaden.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24
GA!S schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:32:
Kreeg net een ota 5.1 "system update available". Nu heb ik 5.0 en 5.0.1 gesideload zonder problemen. Toestel is geroot en ik ging ervan uit dat ik geen ota zou ontvangen. Kan ik die zonder problemen installeren of kan ik 5.1 beter sideloaden.
dikke kans dat de ota failed omdat je root hebt, er worden namelijk wat checks uitgevoerd. verder kan je niks slopen, het werkt of het werkt niet, in het ergste geval ben je root kwijt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:53:
Ik weet niet of 'geen' de led wel uit zet, maar dit is geen optie ivm mijn wekker.
Dit kon toch wel eens een optie zijn, in lollipop 5.1 is ook hier een extra feature toegevoegd nl.

http://phandroid.com/2015...ollipop-mute-until-alarm/

TL;DR
Je kunt 'prioriteit' en 'geen' laten instellen tot je volgende alarm. Dit werkt alleen als het alarm in de komende 12 uur afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Prulleman schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:40:
[...]

dikke kans dat de ota failed omdat je root hebt, er worden namelijk wat checks uitgevoerd. verder kan je niks slopen, het werkt of het werkt niet, in het ergste geval ben je root kwijt
Wanneer komt de volgende OTA uitrol? Ik zit nog steeds op 5.0.1 na net gecheckt te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
dj_killjoy schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:48:
[...]

Wanneer komt de volgende OTA uitrol? Ik zit nog steeds op 5.0.1 na net gecheckt te hebben?
when it's done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

dude, van de 47 reacties die je hier op tweakers hebt geplaatst gaan er 20 19 over de ota ..

dj_killjoy in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"
dj_killjoy in "[Android 5.0 Lollipop] Ervaringen & Discussie"
dj_killjoy in "[HTC One X] 4.2.2. / Sense 5 update topic"

en dan ben ik bij 2012 en updates over de desire s maar gestopt...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
@Prulleman. De leukste post op tweakers sinds tijden. :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:35

pinda powerrr

Slow down...

Net maar even de Nexus van mijn vrouw en mijn eigen voorzien van de laatste 5.1

Lekker met de WugFresh Tool :P :+
Inderdaad met de "no wipe" optie en daarna weer smooth root acces er op.Ik ben geen IT-er en alles wat ik doe, gaat vooraf door een hoop leeswerk op diverse fora om maar zeker te weten dat ik het goed zou doen. Mijn vorige telefoons deed ik wel zelf rooten, maar was elke weer inlezen in hoe of wat en welke code er ingeklopt moest worden.

Ik vind het wel makkelijk de WugFresh Tool, scheelt me elke keer inlezen, ik weet zeker dat ik geen foute commando's oid kan geven en het is een betrouwbare manier.

Ieder zijn ding ;)

Nu maar hopen dat de memory leak nu echt opgelost is, dan ben ik van het gescheld af, als er weer eens een spelletje vastloopt bij de vrouw... :|

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:46
Prulleman schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:03:
[...]

dude, van de 47 reacties die je hier op tweakers hebt geplaatst gaan er 20 19 over de ota ..

en dan ben ik bij 2012 en updates over de desire s maar gestopt...
Haha, held.

ECHT IEDEREEN HEEFT DIE UPDATE AL LANG. IK ZIT ZELF AL BIJNA OP ANDROID 6.2 (Merengue). Mensen die (te veel) vragen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jullie hoeven niet haastig te updaten via allerlei tools. Ik heb net 5.1 gewoon OTA binnengekregen. Nog even en iedereen heeft hem

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 01-04-2015 18:07 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update voor de mensen met een slechte accuduur: de accu is schijnbaar snel in aftakeling. Ik heb van mijn Nexus 5 gisteravond de accu vervangen (€19, origineel) en mijn accuduur is weer als vanouds. Ik heb geen reset gedaan o.i.d.

Voor het vervangen is een klein kruisschroevendraaiertje nodig, en ongeveer 5 minuten vrije tijd.

Het is echt een eitje.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:30
Ortep schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:07:
Jullie hoeven niet haastig te updaten via allerlei tools. Ik heb net 5.1 gewoon OTA binnengekregen. Nog even en iedereen heeft hem
Jep, me too. Geen 1 April grap :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
Sorry maar we leven in een democratie. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
dj_killjoy schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:48:
[...]

En wat heeft dat met jouw ongeduldigheid te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Doe eens even niet zo ondemocratisch allemaal!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dj_killjoy schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:48:
[...]

ja, klopt, ik zeg ook niet dat je moet stoppen, ik zet alleen de (confronterende) feiten op een rijtje. Het is namelijk nogal opvallend. verder niks aan de hand.

Om toch nog even op je vraag in te gaan. dat checken is alleen placebo volgens mij, ik heb nog nooit een update gezien na op die button te drukken.. je krijgt em als je device ID volgens google aan de beurt is, en voor zover bij mij bekend gaat dat 100% random (dus niet regio, provider, 16/32GB, of rood/zwart, ...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 10:01
Prulleman schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:12:
[...]

ja, klopt, ik zeg ook niet dat je moet stoppen, ik zet alleen de (confronterende) feiten op een rijtje. Het is namelijk nogal opvallend. verder niks aan de hand.

Om toch nog even op je vraag in te gaan. dat checken is alleen placebo volgens mij, ik heb nog nooit een update gezien na op die button te drukken.. je krijgt em als je device ID volgens google aan de beurt is, en voor zover bij mij bekend gaat dat 100% random (dus niet regio, provider, 16/32GB, of rood/zwart, ...)
Google kijkt met ons mee, en alle ongeduldige mensen zullen als laatste aan de beurd zijn :P

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je niet kan wachten, kan je elke keer een factory image installeren. Degenen die wat langer kunnen wachten, installeren de OTA zip middels adb sideload. :) Mits dat werkt overigens, want bij mij werkt het niet, ik krijg een error: closed foutmelding. :( Mensen die nog meer kunnen wachten, updaten vanuit de telefoon zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2015 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
De vorige keer was ik zo ongeveer de laatste met de update en nu heb ik hem gisteren middag gehad.
Checken heeft geen zin.
Wat wel zin heeft is zorgen dat je telefoon opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
http://www.androidpolice....oundup-for-nexus-devices/

De OTA zijn er dus als het goed is. Ik zit op LMY47D en wil dus naar ''I'', want ik wil van dat 4G probleem af met die SIMkaart. Welke moet ik dan pakken, want daar ben ik dan weer geen ster in. Sideloaden lukt me nog wel :D. Mijn build is dus al LMY47D. Krijg ik dan uberhaupt wel een OTA update? Of moet ik echt zelf gaan sideloaden?

[ Voor 14% gewijzigd door Dubrillion op 02-04-2015 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 07:13:
http://www.androidpolice....oundup-for-nexus-devices/

De OTA zijn er dus als het goed is. Ik zit op LMY47D en wil dus naar ''I'', want ik wil van dat 4G probleem af met die SIMkaart. Welke moet ik dan pakken, want daar ben ik dan weer geen ster in. Sideloaden lukt me nog wel :D. Mijn build is dus al LMY47D. Krijg ik dan uberhaupt wel een OTA update? Of moet ik echt zelf gaan sideloaden?
Time will tell!

Vooralsnog geen OTA van -D naar -I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
pielle007 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:33:
[...]

opent prog, en begint met initial setup "full driver en installation guide - automatic + manual"

TUSSENSTAP, je moet de bootloader unlocked hebben. (eerst backup maken want gegevens worden gewist). Mocht je de Bootloader al unlocked hebben dan kun je verder gaan ZONDER DAT JE GEGEVENS gewist worden:

USB debugging / USB foutopsporing aanzetten in je instellingen en Media apparaat MTP uitvinken> IN JE GSM
(Mocht je de bootloader reeds unlocked zijn kun je verder gaan naar: FLASH StocK + Unroot)

+
Force Flash mode (flashes the stock image files individually without extra checks

Je Root kun je weer terug krijgen in het zelfde programma, dit kun je doen door NA bovenstaande stappen op ROOT te klikken en t vinkje te zetten bij "and also flash: Custom Revovery"

Eenmaal klaar en opnieuw opgestart vink je in je GSM: USB debugging / USB foutopsporing weer uit in je instellingen en je Media apparaat MTP weer aanvinken. (deze vind je terug onder instellingen, opslag, 3 puntjes rechtsboven, USB computerverbinding )
Ik gok dat ik met LMY47D toch geen OTA ge-sideload kreeg. En wil niet wachten of ik uberhaupt een update kreeg met deze brakke verbinding. Door de rare SIM afhandeling in LMY47D moest ik soms een uur wachten op een WhatsApp bericht. Dus heb me telefoon Unlocked, gewiped en geflashed. Bedankt voor de fantastisch uitleg _/-\o_. Ik ga me telefoon instellen en hoop dat het werkt zo d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:15:
[...]

Ik gok dat ik met LMY47D toch geen OTA ge-sideload kreeg. En wil niet wachten of ik uberhaupt een update kreeg met deze brakke verbinding. Door de rare SIM afhandeling in LMY47D moest ik soms een uur wachten op een WhatsApp bericht. Dus heb me telefoon Unlocked, gewiped en geflashed. Bedankt voor de fantastisch uitleg _/-\o_. Ik ga me telefoon instellen en hoop dat het werkt zo d:)b
Een geunlocked toestel heeft "alleen*" maar voordelen (*tenzij je volslagen paranoia bent en vermoed dat iemand heel veel moeite gaat doen om data van je toestel te halen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Prulleman schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:35:
[...]

Een geunlocked toestel heeft "alleen*" maar voordelen (*tenzij je volslagen paranoia bent en vermoed dat iemand heel veel moeite gaat doen om data van je toestel te halen)
Ik heb hem nog niet geroot. Ik heb nog nooit een app echt nodig gehad die Root vereist. Door hem nu te unlocken kan ik voortaan wel flashen zonder te wipen dus dat is wel lekker :D

Ik zie alleen wel dat mijn 4G probleem NIET opgelost is. Ik zit nog steeds op HSDPA en als die dan eens 4G pakt dan heeft hij geen verbinding. Ik weet dat het verboden is om te schelden, al zou ik het nu wel graag willen |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Dubrillion op 02-04-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, mijn punt is dat iemand anders nu dus ook jou toestel kan aanpassen, zonder de data te wipen, je kan dus allerlei tools flashen of geen idee wat allemaal om bij je data te komen, terwijl bij een gelocked toestel je in principe eerst een wipe zou moeten doen voor je trucjes uit kan halen (wellicht kan de NSA er sowieso bij, maar ja...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:15:
[...]
Dus heb me telefoon Unlocked, gewiped en geflashed. Bedankt voor de fantastisch uitleg _/-\o_. Ik ga me telefoon instellen en hoop dat het werkt zo d:)b
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:37:
[...]

Door hem nu te unlocken kan ik voortaan wel flashen zonder te wipen dus dat is wel lekker :D

Ik zie alleen wel dat mijn 4G probleem NIET opgelost is. Ik zit nog steeds op HSDPA en als die dan eens 4G pakt dan heeft hij geen verbinding. Ik weet dat het verboden is om te schelden, al zou ik het nu wel graag willen |:(
Graag gedaan, maar alle credits naar aan diegene die de tool gemaakt hebben.
Inderdaad voor de toekomst handig wanneer er een nieuwe update beschikbaar komt, ben je er snel bij.
Jammer dat 't 4G probleem niet is opgelost. Heb je wel al je nieuwe simkaart ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
pielle007 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:41:
[...]

[...]

Graag gedaan, maar alle credits naar aan diegene die de tool gemaakt hebben.
Inderdaad voor de toekomst handig wanneer er een nieuwe update beschikbaar komt, ben je er snel bij.
Jammer dat 't 4G probleem niet is opgelost. Heb je wel al je nieuwe simkaart ontvangen?
Ja de nieuwe SIM-kaart zit er in. Het bereik is wel beter, maar nog geen 4G.

KPN APN instellingen nagekeken, Nieuwe SIM-Kaart, Telefoon ge-flashed naar LMY47I (Heerlijk z'n verse telefoon. Kost wel wat tijd om alles in te stellen, maar hij loopt weer als een zonnetje) en gebeld met KPN (Die je ook voor geen meter kunnen helpen).

Wat de volgende optie is zou ik even niet weten |:(
Heel af en toe pakt hij buiten 4G op, maar dan is er geen echte verbinding. WhatsApp berichten komen er niet doorheen en internet laadt niet.

Iemand nog een optie?

[ Voor 16% gewijzigd door Dubrillion op 02-04-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:50:
[...]

Ja de nieuwe SIM-kaart zit er in. Het bereik is wel beter, maar nog geen 4G.

KPN APN instellingen nagekeken, Nieuwe SIM-Kaart, Telefoon ge-flashed naar LMY47I (Heerlijk z'n verse telefoon. Kost wel wat tijd om alles in te stellen, maar hij loopt weer als een zonnetje) en gebeld met KPN (Die je ook voor geen meter kunnen helpen).

Wat de volgende optie is zou ik even niet weten |:(
Heel af en toe pakt hij buiten 4G op, maar dan is er geen echte verbinding. WhatsApp berichten komen er niet doorheen en internet laadt niet.

Iemand nog een optie?
Wanneer ik mijn 4G aanzet, en dit controleer via: instellingen, over de telefoon, Status, Simkaartstatus, staat erbij "type mobiel netwerk" UMTS. (Mobiele gegevens heb ik uitstaan) Rechts bovenin het scherm verandert niets qua netwerk aanduiding.

Zet ik de Mobiele gegevens erbij aan, dan wisselt Rechts bovenin het scherm de netwerkaanduiding van 3G naar H.
Controlleer je dit weer bij "Simkaartstatus" dan staat er: HSPA+

Hoe zit dat bij jou?
(Moet er overigens bij vermelden dat ik geen 4G abonnement heb bij Vodafone)

[ Voor 3% gewijzigd door pielle007 op 02-04-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Er staat nu bij mobiele netwerken ''4G aanbevolen'' aan.
Dan ga ik bij status kijken en staat er:
3G: UMTS
H: HSPA+

Signaalsterkte: -89 dBm 12 asu

Ik zet hem nu overigens op 3G als voorkeur, want anders blijft hij zoeken naar 4G.
Ik ben in een uur al 20% batterij kwijt geraakt door niks te doen |:(

[ Voor 46% gewijzigd door Dubrillion op 02-04-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:35:
[...]

Ik zie hier anders veel mensen langskomen met problemen die hun toestel geroot hebben. Met name omtrent updates. Voor mij een reden om er niet aan te beginnen. Daarnaast heb ik nooit het gevoel gehad dat ik iets mis door mijn toestel niet te rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:07:
Er staat nu bij mobiele netwerken ''4G aanbevolen'' aan.
Dan ga ik bij status kijken en staat er:
3G: UMTS
H: HSPA+

Signaalsterkte: -89 dBm 12 asu

Ik zet hem nu overigens op 3G als voorkeur, want anders blijft hij zoeken naar 4G.
Ik ben in een uur al 20% batterij kwijt geraakt door niks te doen |:(
Dr vanuit gaande dat je een 4G abo hebt is de vraag natuurlijk of er voldoende bereik is. https://www.4gmasten.nl/
Als je eenmaal verbonden bent met 4G zou onder de simkaartstatus het type netwerk moeten veranderen in LTE. Is natuurlijk lastig (niet onmogelijk) om dit zelf verder te onderzoeken. En hierna je bevindingen middels een ticket door te zetten naar de technisch helpdesk van KPN.

(Heb me GSM doorgaans op 2G ivm batterij verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:08:
[...]

Ik zie hier anders veel mensen langskomen met problemen die hun toestel geroot hebben. Met name omtrent updates. Voor mij een reden om er niet aan te beginnen. Daarnaast heb ik nooit het gevoel gehad dat ik iets mis door mijn toestel niet te rooten :)
Dat zijn geen problemen, dat is een bekend gegeven. Je kunt alleen een OTA-update installeren als je volledig stock bent en al je system files onaangetast en aanwezig zijn. Als je geroot bent is dat niet het geval en kun je OTA update niet installeren. Maar dat hoor je dus van te voren te weten als je gaat rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:08:
[...]

wat ik in een post (Prulleman in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2") eerder heb uitgelegd rooten en unlocken zijn 2 verschillende dingen, Bij een Nexus device is het makkelijk om te unlocken, (in tegenstelling tot de meeste andere merken). Vervolgens ben je vrij om alle partities te overschrijven hoe je wilt, dus ook je boot/kernel, of je /system, waarmee je root rechten kan verkrijgen, en vervolgens zaken kan aanpassen waardoor je OTA check failed.
Alleen een unlocked bootloader betekend nog niet dat je aangepaste files hebt waardoor je OTA failed, pas als je daarna dingen gaat doen met je unlocked bootloader die niet gelijk zijn aan de stock images gaat het fout.

Het unlocken op zich is gewoon een bitje flippen in je bootloader waardoor partities writable worden via (o.a.) fastboot (ipv alleen via stock recovery)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 02-04-2015 11:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Mijn antenne kan toch niet kapot zijn als ik af en toe buiten de deur 4G ''verbinding'' heb?
Zoals ik al zei is er geen echte verbinding, alleen het staat er wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:39:
[...]

Probeer eens de radio van 5.01. Heeft bij mij het probleem opgelost.
Heb je Vodafone?
En hoe doe ik dit met de Wugfresh toolkit? En hoe kom ik aan de 5.01 radio zonder heel het pakket te downloaden?

[ Voor 49% gewijzigd door Dubrillion op 02-04-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:44
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:43:
Mijn antenne kan toch niet kapot zijn als ik af en toe buiten de deur 4G ''verbinding'' heb?
Zoals ik al zei is er geen echte verbinding, alleen het staat er wel
Volgens mij is je antenne pas echt kapot als je niet meer kan bellen en/of smsen of je helemaal niks kan met je mobiele internet. Het zou best kunnen helpen om een andere radio te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
AMD1800 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is je antenne pas echt kapot als je niet meer kan bellen en/of smsen of je helemaal niks kan met je mobiele internet. Het zou best kunnen helpen om een andere radio te flashen.
Sorry voor de dubbele post, maar hoe doe ik dit met de wugfresh toolkit?
Ik zie het wel staan bij extra utilities, maar heb ik dan nog gewoon een ''legale'' telefoon nu ik alleen de bootloader heb unlocked?

[ Voor 14% gewijzigd door Dubrillion op 02-04-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:04:
[...]

Sorry voor de dubbele post, maar hoe doe ik dit met de wugfresh toolkit?
EDIT:IK lees net pas door wat precies je probleem is. Ik denk niet dat dit je probleem gaat oplossen, aangezien je wel bereik heb op 3G en H+..

Hier vind je een lijst met alle mogelijke radio's (zij noemen het modems, dus laat ik dat vanaf hier ook doen) voor de Nexus 5.

BELANGRIJK: Backup eerst je EFS. Hoe je dat doet staat ook in de link hierboven.

Vervolgens kies je een van de modems uit. Download de img-file van die modem naar je pc.

Start Wugfresh op. Linksonder zie je een kopje "Advanced Utilities". Klik daar op. Zoek onder "Fastboot flash" naar "Radio/Baseband". zoek de .img-file op van de modem die je hebt gedownload en open het bestand.

Als je je telefoon hebt aangesloten, zet hij de radio op je telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door AMD1800 op 02-04-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
LRX22C (5.0.1)
M8974A-2.0.50.2.22
AAAAANAZQ20500024
QUALCOMM Incorporated Nov 17 2014

LMY47D (5.1)
M8974A-2.0.50.2.25
AAAAANAZQ20500024
QUALCOMM Incorporated Jan 14 2015

Wat zijn de verschillen tussen deze Modems?
Want in 5.01 werkte de 4G best en in 5.1 werkte hij ook best (tot vorige week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:24:
LRX22C (5.0.1)
M8974A-2.0.50.2.22
AAAAANAZQ20500024
QUALCOMM Incorporated Nov 17 2014

LMY47D (5.1)
M8974A-2.0.50.2.25
AAAAANAZQ20500024
QUALCOMM Incorporated Jan 14 2015

Wat zijn de verschillen tussen deze Modems?
Want in 5.01 werkte de 4G best en in 5.1 werkte hij ook best (tot vorige week)
Ik weet niet wat de verschillen zijn, maar je zou kunnen proberen om de modem van 5.0.1 er op te zetten aangezien je aangeeft dat 4G het toen zeker goed deed.

Als je het verschil tussen die modems wilt weten, kun je dat misschien wel ergens op xda vinden. M.a.w. google it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
AMD1800 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:31:
[...]

Ik weet niet wat de verschillen zijn, maar je zou kunnen proberen om de modem van 5.0.1 er op te zetten aangezien je aangeeft dat 4G het toen zeker goed deed.

Als je het verschil tussen die modems wilt weten, kun je dat misschien wel ergens op xda vinden. M.a.w. google it!
Krijg ik dan geen problemen met OTA enz? Dat ik voortaan alleen nog maar kan flashen?
Of zodra er een nieuwe versie is en ik flash het totale pakket dat ik dan de nieuwste modem mee flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:38:
[...]

Krijg ik dan geen problemen met OTA enz? Dat ik voortaan alleen nog maar kan flashen?
Of zodra er een nieuwe versie is en ik flash het totale pakket dat ik dan de nieuwste modem mee flash?
als je bootloader unlocked is kan je vrij envoudig elke radio flashed die je wilt, via TWRP of fastboot:
Hier staat een compleet overzicht van alle radio versies:
http://forum.xda-develope...hable-modems-efs-t2514095

mogelijk kan je bij de volgende OTA problemen krijgen, maar ik vermoed van niet. Als je toch problemen krijgt kan je heel makkelijk een factory image flahen (eventueel zonder /data, zodat die niet gewiped wordt)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:38:
[...]

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat je geen problemen krijgt met de OTA. Waarschijnlijk zal je bij een nieuwe versie gewoon de modem die daar in zit mee flashen, zoals je zelf al zegt.

Zoals prulleman al aangeeft is het vrij eenvoudig om wel weer OTA te krijgen, als een ota toch niet binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb de 5.01 modem geflashed. Dit heeft helaas niet geholpen. Ik zie dat er nog geen modem te downloaden valt van 5.1. Is het makkelijk om HEEL 5.1 te flashen zonder wipe zodat ik weer de laatste heb?
Of is er een andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Pfff.... Heb nu de powerbutton die intern vast zit. Zelf repareren gaat niet omdat er gesoldeerd moet worden. Heb toenmalig mijn scherm laten repareren door een externe reparateur (die mij verzekerde dat het een officieel LG scherm was en dat ik mijn garantie zou behouden), dus ik heb nu geen flauw idee of ik nog garantie heb, want PhoneHouse.zegt dat de garantie vervalt als de telefoon is opengemaakt door een niet erkende reparateur. Gevallletje pech en nieuwe telefoon?

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:58:
Ik heb de 5.01 modem geflashed. Dit heeft helaas niet geholpen. Ik zie dat er nog geen modem te downloaden valt van 5.1. Is het makkelijk om HEEL 5.1 te flashen zonder wipe zodat ik weer de laatste heb?
Je hebt nu dus smalbandversie: M8974A-2.0.50.2.22 ??
Die zie je onder instellingen, over de telefoon

Je bedoeld radio? De LMY47D + i zijn t zelfde namelijk.
smalbandversie: M8974A-2.0.50..2.25

[ Voor 10% gewijzigd door pielle007 op 02-04-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:58:
modem van D en I builds zijn gelijk:
http://forum.xda-develope...post59737326#post59737326

LMY47D is hier te vinden (link vanuit het eerder genoemde XDA topic) (is dus gelijk aan radio/modem van LMY47I)

http://downloads.codefi.re/autoprime/LG/Nexus_5/Modems

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hardstikke bedankt allen tot zover. Tot vanmorgen had ik alleen ge-sideload en nu heb ik zelfs hele roms en modems geflashed (Het stelt met Wugfresh niets voor maar toch). Ik hoop dat het aan het KPN netwerkt ligt, maar ik hoor er voor de rest niemand over wat ik nog het raarste vind. Nou ja we zien het wel. Ik kan wel gewoon bellen en appen, maar dus geen 4G. In Augustus mag ik verlengen. Dan wordt het denk een S6, in ieder geval geen Nexus 6 :$

Edit: Ik flashte de laatste modem. Ik start de telefoon op en had gewoon even 4G. Met de nieuwe Webview app van Chrome ging het als een speer. Halve minuut later... 4G weer weg. |:(

Ik heb nu 59% batterij over en bij de accu status staat nu ook gewoon letterlijk: Nog ca 3uur.
Ik kan dus vandaag tot half 6 met mijn telefoon doen van 59% naar 0%... Wat een drama zeg
PM_Petrol schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:13:
Ik kreeg gisteren de melding dat 5.1 beschikbaar is via OTA. Ben 'm nu aan het installeren.
Ff kijken of er geen problemen bij komen en of het memory probleem ook echt opgelost wordt met de update.
Dit schijnt nog niet opgelost te zijn. De nieuwste 5.1 schijnt Sim handelingen aan te passen (waar ik dus last van heb)

[ Voor 49% gewijzigd door Dubrillion op 02-04-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:03
Ik kreeg gisteren de melding dat 5.1 beschikbaar is via OTA. Ben 'm nu aan het installeren.
Ff kijken of er geen problemen bij komen en of het memory probleem ook echt opgelost wordt met de update.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:11:

Edit: Ik flashte de laatste modem. Ik start de telefoon op en had gewoon even 4G. Met de nieuwe Webview app van Chrome ging het als een speer. Halve minuut later... 4G weer weg. |:(

Ik heb nu 59% batterij over en bij de accu status staat nu ook gewoon letterlijk: Nog ca 3uur.
Ik kan dus vandaag tot half 6 met mijn telefoon doen van 59% naar 0%... Wat een drama zeg
[...]
Is het uitgesloten dat dit niks met dekking heeft te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
pielle007 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:26:
[quote]Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:11:

[...]

Is het uitgesloten dat dit niks met dekking heeft te maken?
Ja, dat is echt uitgesloten. Ik heb als één van de weinige mensen 4G op het strand. Ik prijs KPN altijd voor hun dekking.

Ik werk in Delft en woon in het Westland aan het strand. Ik heb/had altijd fantastische dekking met 4G en één en dezelfde Nexus 5. Hoe dit nu opeens kan. Van de één op de andere dag. Zonder updates of dergelijke. Zelfs na een full-wipe na een flash van 5.1 is het niet opgelost.

Edit: ik rij nu nu met een collega naar huis. Volgas 4G bereik!

[ Voor 3% gewijzigd door Dubrillion op 02-04-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:29:
[...]

Ja, dat is echt uitgesloten. Ik heb als één van de weinige mensen 4G op het strand. Ik prijs KPN altijd voor hun dekking.

Ik werk in Delft en woon in het Westland aan het strand. Ik heb/had altijd fantastische dekking met 4G en één en dezelfde Nexus 5. Hoe dit nu opeens kan. Van de één op de andere dag. Zonder updates of dergelijke. Zelfs na een full-wipe na een flash van 5.1 is het niet opgelost.

Misschien toch eens contact opnemen met KPN om te vragen of ze iets hebben gedaan met hun masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:29:
[...]

Toch dekking prob... :P bent iig weer wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
5.1 geinstalleerd en de telefoon voelt echt veel "snappier" aan. Ik had voorheen echt lagging problemen. Tevreden 5.1 gebruiker dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
Zojuist ook de OTA melding voor 5.1 ontvangen.
Google maakt er eindelijk werk van. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:12
wat is jullie build nummer? ik heb eerst handmatig de LMY47D erop gezet en later de LMY47I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:10
dj_killjoy schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:27:
Zojuist ook de OTA melding voor 5.1 ontvangen.
Google maakt er eindelijk werk van. oOo
Same here. Bezig met downloaden, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Gebeld met de KPN. Die hebben me telefoon doorgemeten. Ze konden zien dat ik vanaf de 28ste 4G problemen kreeg. Ze wijten het aan de software of hardware van me telefoon. Dus dat wordt afzien tot augustus :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

dennisfr schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:55:
[...]

Same here. Bezig met downloaden, ben benieuwd.
Ik zie weinig verschil

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Mwoah...geen redraws meer van de launcher tot zo ver. Verder had ik toch al weinig klachten over 5.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
Dubrillion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:01:
Gebeld met de KPN. Die hebben me telefoon doorgemeten. Ze konden zien dat ik vanaf de 28ste 4G problemen kreeg. Ze wijten het aan de software of hardware van me telefoon. Dus dat wordt afzien tot augustus :S
Vreemd. Ik heb ook KPN en 4G werkt gewoon goed met Android 5.1.

Heb je de APN instellingen al eens geprobeerd te herstellen naar standaard instellingen? Wil nogal wel eens helpen. Als dat niks uithaalt kun je nog eens proberen de cache te legen via instellingen -> opslagruimte of via de recovery mode "wipe cache partition".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
  • Laatst online: 01-09 05:45
Hmm, de nexus 5 van m'n vriendin vertoont kuren sinds de 5.1 update zojuist. Geen verbinding meer, sim kaart lijkt niet te werken en de brightness is niet meer in te stellen. Blijft voluit staan.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Kevjan schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:40:
Hmm, de nexus 5 van m'n vriendin vertoont kuren sinds de 5.1 update zojuist. Geen verbinding meer, sim kaart lijkt niet te werken en de brightness is niet meer in te stellen. Blijft voluit staan.

Iemand suggesties?
Fabrieksinstellingen geprobeerd? Vaak zou dat problemen kunnen oplossen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
Metian schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:51:
[...]

Dan moet ik eerst backuppen... Morgen maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyce_92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-01-2022
Arrrrgh, volgens mij ben ik echt de laatste persoon die de OTA update krijgt.
(Nee, sideloaden kan niet, ben geen programmeur...)
Weet iemand of met android 5.1 de microfoon bug verholpen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Joyce_92 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:24:
Arrrrgh, volgens mij ben ik echt de laatste persoon die de OTA update krijgt.
(Nee, sideloaden kan niet, ben geen programmeur...)
Weet iemand of met android 5.1 de microfoon bug verholpen wordt?
Programmeur zijn voor sideloaden??? Microfoon bug???

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Zo, ook maar ff nieuwe batterij erin. Mijne kan voorlopig nog wel mee zo :)

Een eerste keer vervangen is toch lastiger dan de filmpjes je doen vermoeden. Alles zit nog beetje vastgeplakt. Was met mijn N4 ook al zo.

[ Voor 48% gewijzigd door Megupe op 03-04-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Gisteren een gesprek gehad met KPN over de telefoon met iemand die er wel verstand van heeft.
Deze persoon had ook een Nexus 5 en dus praat dat wel makkelijk. Die heeft mijn telefoon ''doorgemeten'' met de Technische dienst en die zagen dat het speelt vanaf de 28ste. Vanaf dat moment begint 4G weg te vallen. Dan weer een uurtje wel, dan weer een uurtje niet. Precies rond de tijd dat ik 5.1 heb geside-load.

Toen ik gisteren naar huis reed had ik even weer 4G en hij deed het ook. Vanmorgen onderweg had ik 4G, maar was er dus geen echte verbinding. Internet sites laadde niet door en ook kwamen er geen Appjes binnen.

Wat ik dus denk is dat het aan de software ligt. Ik heb een complete wipe gedaan, dus een factory reset heeft hij al gehad. Ik heb 3 verschillende modems geflashed en geen van alle hadden ze succes.

op Androidpolice geven ze aan dat 5.1.1. in de SDK is opgedoken. Dit geeft aan dat de nieuwe versie om de hoek staat. Hopelijk voor iedereen met de Memory leak (waar ik dan weer geen last van heb verbazingwekkend).

Laten we hopen dat dit een stabiele build wordt. Dat ik weer 4G heb en de rest van de Memory leak afkomen. Ook heb ik bij LMY47I dat Appjes soms geen geluidsmelding geven. Test ik het geluid doet alles het best. Even later doet hij weer wel een melding.

Na de Galaxy Nexus, Nexus 4 en Nexus 5 is dit de eerste keer dat ik het gevoel heb een Beta tester te zijn. Volgende keer misschien maar de massa volgen voor een S6 :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Michel242186 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:33:
wat is jullie build nummer? ik heb eerst handmatig de LMY47D erop gezet en later de LMY47I
Eergisteren de OTA binnengekregen, buildnumber bij mij is I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Volgens mij heb je echt hardware problemen... Heb ook KPN en 5.1 en 4g is er alleen maar beter op geworden. Als je alles gereset hebt en modems hebt geprobeerd kan je alleen nog een full 4.4 of 5.0 van de facyory image site te halen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Gisteravond 5.1 (OTA update) geinstalleerd en rond 23:00 de telefoon op de QI-lader gelegd. Vanochtend om 07:00 was de batterij pas 80% vol. Hij had wel constant opgeladen, en de batterij was ook erg warm. Meer mensen met dit probleem? Ik heb dit voor de update nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
pielle007 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:33:
[...]

+

Bedankt voor je uitleg. Afgelopen woensdagavond mbv de wugfresh tool Android 5.1 succesvol geinstalleerd over 5.01 met behoud van instellingen. MN telefoon was al geroot en had ook eens de multiboot loader geïnstalleerd, maar hier maakte ik toch al geen gebruik meer van.

Ik merk nog niet veel veranderingen in het dagelijks gebruik met deze laatste update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Mijn via de playstore in Duitsland (mailboxde) geleverde Nexus:

Dit doet mijn scherm sinds kort. Van onder naar boven scrollen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wclUnY0l.jpg

Na een reboot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L3J8F0ml.jpg

Een factory reset heeft niets uitgehaald.

Eerst LG aan de lijn gehad, die wezen me (lekker makkelijk) door naar LG Duitsland.
Inmiddels Google aan de lijn gehad, ik mag hem opsturen ter reparatie.
Vallen de horror praktijken rondom de garantie afhandeling van in een ander land gekocht device die ik hier wel eens lees dan toch nog mee of komt er nog een staartje?
Ik hou jullie op de hoogte.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
Metian schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:51:
[...]

Fabrieksinstellingen haalde niks uit. Toen maar geunlocked met het Wugfresh programma'tje en gedowngrade naar 5.0.1.
En dat was de oplossing, simkaart wordt weer herkend. Heel raar, hopen dat er snel weer een update komt.

Helaas zit er een fout in de 5.1 update.

[ Voor 6% gewijzigd door Kevjan op 03-04-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Kevjan schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:51:
[...]

Fabrieksinstellingen haalde niks uit. Toen maar geunlocked met het Wugfresh programma'tje en gedowngrade naar 5.0.1.
En dat was de oplossing, simkaart wordt weer herkend. Heel raar, hopen dat er snel weer een update komt.

Helaas zit er een fout in de 5.1 update.
Hmm vreemd, hier nergens last van met simkaart dat niet herkend wordt. Welke provider sim heb je?

Misschien dat bepaalde simkaarten problemen geven ?

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Kan iemand eens voor mij Fidme app met android 5.1 proberen? Sinds 5.1 doet hij het niet goed. Als ik op een klantenkaart klik dan dimt het scherm helemaal zodat de kassierster niet goed kan scannen, als ik dan op terug knop klik en hij gaat naar het overzicht van alle klantenkaarten is het scherm terug helder.
Iemand anders dit probleem?

Ik heb dit trouwens geprobeerd met aangepaste helderheid aan of uit in de instellingen maar dat maakt niets uit.
Ik vind die nieuwe aangepaste helderheid echt rot werken trouwens, als ik buiten sta dan dimt het scherm helemaal soms. Het zou toch helderder moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand suggesties?
Doe de radio van 5.01 eens flashen.
Ik vermoed dat er een grote bug in de 5.1 update is icm sommige toestellen/simkaarten. Er is nog weinig tot niks over te vinden. Het is een vrij complexe situatie en de oplossing is iets wat niet iedereen doet of kan.

Misschien helpt dit. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24

Iemand suggesties?
Brightness had ik in 5.0 ook.
Verbinding heb ik soms maar ze zijn bij ons in de omgeving bezig met de palen (t-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
Metian schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:39:
[...]

Hmm vreemd, hier nergens last van met simkaart dat niet herkend wordt. Welke provider sim heb je?

Misschien dat bepaalde simkaarten problemen geven ?
Misschien dat het aan de provider ligt. Ik heb alleen een andere simkaart van Ben geprobeerd dus daar kan ik verder niks over zeggen. :/
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:37:
[...]

Doe de radio van 5.01 eens flashen.
Ik vermoed dat er een grote bug in de 5.1 update is icm sommige toestellen/simkaarten. Er is nog weinig tot niks over te vinden. Het is een vrij complexe situatie en de oplossing is iets wat niet iedereen doet of kan.

Misschien helpt dit. Succes.
Ik zit toevallig net het hele stuk te lezen op de afgelopen twee pagina's over radio/modem. Het klinkt aannemelijk.
Maar het zit zo, het betreft de telefoon van m'n vriendin. Die wil gewoon een werkend toestel ipv een up-to-date 5.1 :P .
Als het mijn toestel was had ik het nog wel ff geprobeerd om onder 5.1 het 5.0.1 modem te flashen :) .

* Kevjan is nu eigenlijk wel nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hmm... Ik ben benieuwd of ik mezelf heb uitgesloten van verdere OTA updates door LMY47D te installeren, nu Google met LMY47I pusht...

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm raar. Een paar dagen een probleemloze update naar 5.1 gehad.Maar sinds vanavond heeft mijn toestel kuren. Hij is al een aantal keren in een bootloop terechtgekomen. Kan dit aan de update liggen? Of is het waarschijnlijker dat er iets mis is met de powerbutton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:01:
Hmm raar. Een paar dagen een probleemloze update naar 5.1 gehad.Maar sinds vanavond heeft mijn toestel kuren. Hij is al een aantal keren in een bootloop terechtgekomen. Kan dit aan de update liggen? Of is het waarschijnlijker dat er iets mis is met de powerbutton?
Dit had ik afgelopen zaterdag ook. Plotseling stond de telefoon uit, terwijl die gewoon rustig op tafel lag. Ik probeerde hem weer aan te zetten, maar kwam niet verder dan het begin van de draaiende kleurenbolletjes, soms kwam even "Android" in beeld en dan begon alles weer van voren af aan.
Ik dacht ook aan de powerbutton en heb daar ff aan staan wiebelen en na een kwartier proberen, kreeg ik em eindelijk aan de praat.
Alle apps moesten wel geïnitialiseerd worden, was even bang dat ik een hard reset had uitgevoerd, maar na opstarten stond alles er als tevoren.

Vaag dus...

Bij de N5 van mijn vrouw is ie weer eens terug gesprongen naar homescreen tijdens een spelletje spelen. Lijkt dat de memory leak nog steeds niet helemaal weg is. Het gaat bij haar telefoon wel beter dan voor de update, maar ik hoorde haar al weer schelden en dat belooft dan niet veel goeds 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Tsja, het zijn wat vage beschrijvingen, dus lastig om te zeggen of er iets met de powerbutton is. Zijn er omstandigheden waarin het probleem te reproduceren is?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nee, het werkt weer zoals tevoren.

Reproduceren zit ik niet op te wachten ;) ik dacht echt dat ie dood was en ben toch wel gehecht geraakt aan mijn N5 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyce_92
Ik heb gisteren eindelijk de 5.1 update gehad. Alleen bij mij zit er geen silent mode bij.
Ik kan zowel bij 'geen' als 'prioriteit' alleen uit onbepaalde tijd of een aantal uur kiezen.
Ik heb build-nummer LMY47I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyce_92
Prulleman schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:22:
[...]

Programmeur zijn voor sideloaden??? Microfoon bug???
Ja heel stom. Heb het echt een aantal keer geprobeerd. Kwam telkens uit op een fout dat het bestand niet compleet was bij de laatste stap ofzo. |:( Na een aantal uur heb ik de handdoek in de ring gegooid.

Inmiddels de OTA update gehad.

Microfoon bug lijkt verholpen te zijn. Mensen kunnen me beter verstaan dan voorheen. Ik bel veel dus heb er veel last van dat mensen mij zo zachtjes horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Joyce_92 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:09:
Ik heb gisteren eindelijk de 5.1 update gehad. Alleen bij mij zit er geen silent mode bij.
Ik kan zowel bij 'geen' als 'prioriteit' alleen uit onbepaalde tijd of een aantal uur kiezen.
Ik heb build-nummer LMY47I.
Er is ook geen silent mode, Google heeft aangegeven dat deze niet terugkomt op smartphones, wat wel anders is, is dat je nu je telefoon stil kan zetten tot de volgende wekker (die wel afgaat met geluid) en je notificatie lampje blijft werken eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Even over benchmarks, ik had met 5.0.1 met antutu regelmatig een score van ca. 42000-44000, maar nu met 5.1 ca 33000-35000, zelfde versie antutu, 5.1 geflashd en geroot met Nexus Toolkit, net als de vorige keer.

Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

fulgore schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:16:
Mijn via de playstore in Duitsland (mailboxde) geleverde Nexus:

Dit doet mijn scherm sinds kort. Van onder naar boven scrollen.
[afbeelding]

Na een reboot:
[afbeelding]

Een factory reset heeft niets uitgehaald.

Eerst LG aan de lijn gehad, die wezen me (lekker makkelijk) door naar LG Duitsland.
Inmiddels Google aan de lijn gehad, ik mag hem opsturen ter reparatie.
Vallen de horror praktijken rondom de garantie afhandeling van in een ander land gekocht device die ik hier wel eens lees dan toch nog mee of komt er nog een staartje?
Ik hou jullie op de hoogte.
YES, vandaag kreeg ik de mogelijkheid om een vervangend toestel te bestellen, weliswaar refurbished maar toch _/-\o_ . Beter dan niks. :P Even wachten tot ik hem echt ontvangen heb en dan moet ik de oude opsturen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 20-09 16:38
Gisteren de update naar 5.1 gehad en het voelde daarna allemaal supersnel aan. Vandaag opeens wifi problemen. Router gereset tel gereset. Websites willen regelmatig niet laden en apps refreshen niet. Met de 5Ghz wil die al helemaal geen verbinding maken. Uiteindelijk maar een Factory reset gedaan, wat het probleem niet opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
dirkhimself schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:40:
Even over benchmarks, ik had met 5.0.1 met antutu regelmatig een score van ca. 42000-44000, maar nu met 5.1 ca 33000-35000, zelfde versie antutu, 5.1 geflashd en geroot met Nexus Toolkit, net als de vorige keer.

Iemand een verklaring?
Was je batterij wel volledig opgeladen de 2e keer?
Pagina: 1 ... 112 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.