Sinds gisteren heb ik geen mobiel netwerk meer op mijn telefoon. De WIFI werkt wel.
De SIM-kaart doet het gewoon (testen in een andere telefoon geeft een werkende verbinding). Eerst herkende de Nexus 5 de SIM-kaart wel en gaf de APN instellingen weer, maar na het vervangen van de radio, ging dit ook niet meer. Het zoeken naar mobiele netwerken geeft wel een fout ("fout tijdens het zoeken naar netwerken"). Verder geeft mijn telefoon aan dat ie in airplane modus is, terwijl ik wel gewoon wifi heb. Ik kan de airplane modus niet uitschakelen.
Voordat mijn telefoon kapot ging heb ik een wifi netwerk zonder naam, waarmee ik verbonden was, aangeklikt en "vergeten" geselecteerd. Waarschijnlijk heeft dit er dus iets mee te maken.
In het menu onder *#*#4636#*#* is aangegeven dat de GSM radio uit staat. Ik kan deze ook niet inschakelen.
Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost?
Ik heb zelf al wel geprobeerd om de laatste radio te flashen, die
hier staat. Hierna herkende mijn telefoon
Daarna heb ik een factory reset gedaan. Nu draai ik dus de laatste android (met root). Dit lost het probleem ook niet op. Hierna ben ik teruggegaan naar de ROM die ik draaide.
Het volgende valt op:
code:
1
| Setting airplane_mode_on has moved from android.provider.Settings.System to android.provider.Settings.Global, returning read-only value |
DIt valt op omdat de radio ook uit staat en omdat in de software op verschillende plaatsen tegenstrijdige berichten weergeeft van het wel of niet aanstaan van de airplane modus.
Heeft iemand enig idee hoe je die radio weer in kan schakelen en de airplane modus uit kan schakelen?
[
Voor 73% gewijzigd door
AMD1800 op 29-03-2015 14:43
]