[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20
Was echt blij met hoe de priority-mode werkte in 5.0. Maar nu hebben ze de LED notificatie in priority en stille modus weer aangezet in 5.1 ;(
Snap wel dat sommige gebruikers dit willen maar het licht een donkere slaapkamer toch behoorlijk op. Maak het dan toch instelbaar. 2 steps forward 1 step back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

jelmervos schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:17:
[...]

Android 5.1 na meer dan 75 uur uptime:
[afbeelding]
Dat ziet er veelbelovend uit :) Hoe heb je de update gedaan middels OTA of factory image?
Mizgala28 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:03:
[...]

Dus is dat goed of slecht?
Dat is inderdaad goed, met Android 5.0.1 ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FMrcev6.png

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Hmm leuke deal voor mij, mijn oude Nexus 4 en Moto G 2nd ruilen voor een zo goed als nieuw Nexus 5 (aldus de verkoper) dus ik zie het over 15 minuten wel, vind het zelf wel waard als datgene wat hij zegt echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Beetje jammer dit, na amper een jaar met mij Nexus rondgelopen te hebben is mijn usb-poort kapot en scheurtjes rondom de sim tray. Dat word maandag naar de Media Markt gaan..

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Laguna schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:41:
[...]

Dat ziet er veelbelovend uit :) Hoe heb je de update gedaan middels OTA of factory image?
Factory image, maar als update over 5.0.1 geïnstalleerd.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nou Nexus 5 is binnen, zonde dat er hele lichte light bleed is (alleen bij max helderheid te zien) maar verder top, is half jaar oud en geruild tegen een moto g en mijn oude Nexus 4.

Ga die Nexus 4 wel missen lol, blijft een unieker toestel qua looks, en na 1,5 jaar batterij en telefoon zelfs in nieuw staat (ben extreem zuinig op mijn spullen).

[ Voor 84% gewijzigd door Mizgala28 op 13-03-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Polster schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:26:
Was echt blij met hoe de priority-mode werkte in 5.0. Maar nu hebben ze de LED notificatie in priority en stille modus weer aangezet in 5.1 ;(
Snap wel dat sommige gebruikers dit willen maar het licht een donkere slaapkamer toch behoorlijk op. Maak het dan toch instelbaar. 2 steps forward 1 step back.
Je kan LED notificatie op zwart zetten, zwart is uit.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Laguna schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:50:
[...]

Voor zo ver ik weet is het probleem vwb memory leak nooit zichtbaar geweest bij de task manager (ik neem aan dat je met task manager bedoelt "instellingen -> apps -> wordt uitgevoerd"), enige plek waar je het kan waarnemen is bij "instellingen -> opties voor ontwikkelaars -> processtatistieken".
Ik zag het wel in "wordt uitgevoerd", voortdurend processen die aan het herstarten waren. Vandaar ook de launcher redraws enzomeer.

Twee dagen geleden een clean flash gedaan van 5.1, alle apps en accounts opnieuw geïnstalleerd, en ondertussen kan ik toch met vrij grote zekerheid zeggen dat de mem leak bug is opgelost. Mijn N5 heeft nooit sneller aangevoeld (zelfs niet op KitKat) en is ook nog niet trager geworden, wat hij op 5.0 onvermijdelijk wel deed.

Nu nog wachten op de image voor een N7 2013... Want daarmee heb ik er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 11:34
Ik heb al een tijdje problemen met de accu. Ik hoop dat 5.1 dit zal verhelpen.

Maar vandaag had ik een leuke. Gaande de dag kapt hij ermee. Dit doet ie wel vaker helaas. Later heb ik hem weer aangezet zonder aan de lader te hangen. Rare is dat er dan opeens weer meer accu wordt gevonden. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sveDldjl.png

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vnauta schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 23:22:
Ik heb al een tijdje problemen met de accu. Ik hoop dat 5.1 dit zal verhelpen.

Maar vandaag had ik een leuke. Gaande de dag kapt hij ermee. Dit doet ie wel vaker helaas. Later heb ik hem weer aangezet zonder aan de lader te hangen. Rare is dat er dan opeens weer meer accu wordt gevonden. 8)7

[afbeelding]

Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit heb ik ook gehad. Accu was na ruim een jaar en een paar maanden gebruik gewoon versleten. Heb een nieuwe batterij besteld en deze aan de hand van wat video's op YouTube in mijn telefoon geplaatst. Nu 0 problemen en SOT van ruim 4 uur (soms 5 uur) met gemiddeld tot veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Memory Leak in 5.1 is gefixed, nu nog wachten op release.
https://code.google.com/p...sues/detail?id=159738#c35
This has been fixed internally. We do not currently have a timeline for public release.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
Full factory images en de losse ota files zijn al beschikbaar, dus een clean flash of ota sideload is zo gedaan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:09
Android 5.1 loopt vooralsnog prima op me N5. Gisteren vanzelf de ota update mogen ontvangen op me tablet Nexus 7. Vooralsnog geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Prulleman schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Full factory images en de losse ota files zijn al beschikbaar, dus een clean flash of ota sideload is zo gedaan
Nope, jij denkt, denk ik, aan de memory leak van 5.01 die in 5.0.2 opgelost was en (weer?) in 5.1 aanwezig is. Dus de memory leak waar het hier over gaat kan je nog niet fixen.
Misschien in LMY47E die er voor de Nexus 6 schijnt te zijn, maar misschien ook pas in een latere update.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Voorlopig gaat hier alle prima na 55 uur uptime, gewoon 1,1Gb vrij en onder proces statistieken staat 'normaal', en ik ben niet echt een lichte gebruiker. Wat mij betreft mooi zo dus.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

aardbeix15 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:18:
Voorlopig gaat hier alle prima na 55 uur uptime, gewoon 1,1Gb vrij en onder proces statistieken staat 'normaal', en ik ben niet echt een lichte gebruiker. Wat mij betreft mooi zo dus.
102 uur uptime:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WVYPV6C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-08 23:48
Vandaag een tweede hands Nexus 5 in nieuw staat gekocht, het toestel was 7 maanden oud maar heb na een grondige inspectie geen krasje of gebrek gezien, gekregen met nog 1,5 jaar garantie, originele lader, doos en een luxe spigen case vind ik 170 euro een mooie prijs.

Nu wachten op 5.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 19:20
Korte vraag:
Ik heb zo'n vijf minuten geleden een partition chach wipe uitgevoerd. Maar het lijkt er op als m'n telefoon is vastgelopen.
Hoe lang is gebruikelijk?

Mocht m'n Nexus 5 zijn vastgelopen, wat kan ik dan als beste doen?

EDIT:
Rustig afwachten, uiteindelijk is het gelukt. Duurde zo'n kleine tien minuten.

[ Voor 17% gewijzigd door Prev op 14-03-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Prev schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:06:
Korte vraag:
Ik heb zo'n vijf minuten geleden een partition chach wipe uitgevoerd. Maar het lijkt er op als m'n telefoon is vastgelopen.
Hoe lang is gebruikelijk?

Mocht m'n Nexus 5 zijn vastgelopen, wat kan ik dan als beste doen?

EDIT:
Rustig afwachten, uiteindelijk is het gelukt. Duurde zo'n kleine tien minuten.
Bekende eigenaardigheid van de Nexus 5,op de meeste toestellen duurt het 3 sec. Ik heb er wel eens een kwartier op zitten wachten, hoe dan ook het is van belang je hoofd koel te houden en niet te gaan rommelen omdat je dan echt ver van huis bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online anderhalf jaar geleden een Nexus 5 gekocht bij de Kijkshop. Daar was hij het snelst leverbaar en geen verzendkosten.

Na driekwart jaar kreeg de telefoon meerdere problemen, waaronder de bekende Power knop die vast lijkt te zitten, waardoor de telefoon meerdere keren per dag uitvalt, opnieuw opstart, vast blijft zitten in het bootproces etc. Met andere woorden: onbruikbaar

Hij is hiervoor al twee keer eerder gerepareerd en helaas was hij vandaag weer aan reparatie toe. Dus driemaal hetzelfde issue.

Ik heb het de Kijkshop voorgelegd en nu vinden ze het wel mooi geweest mijn problemen. Compensatie: nu mag ik ter waarde van 400 euro een nieuwe telefoon uitzoeken bij de Kijkshop. Alles wat minder kost, daarvoor krijg een tegoedbon. Een telefoon die meer kost, betaal ik uiteraard bij.

De enige telefoon in het assortiment van de Kijkshop die in de buurt komt qua prijs de LG G2, voor 380 euro. Echter is deze telefoon bij de goedkoopste webwinkel al voor 275 te bestellen. Deze telefoon is sowieso niet waarnaar ik op zoek ben, plus het feit dat ik dus 100 euro teveel "betaal" voor die telefoon bij de Kijkshop dan bij de goedkoopste webwinkel.

De reden dat ik deze Nexus 5 heb gekocht is vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding en de stock Android plus als eerste de updates. Dit ga ik met een vergelijkbare telefoon die ze bij de Kijkshop verkopen niet krijgen.

Wat kan ik de Kijkshop nu voorleggen? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:57:
Online anderhalf jaar geleden een Nexus 5 gekocht bij de Kijkshop. Daar was hij het snelst leverbaar en geen verzendkosten.

Na driekwart jaar kreeg de telefoon meerdere problemen, waaronder de bekende Power knop die vast lijkt te zitten, waardoor de telefoon meerdere keren per dag uitvalt, opnieuw opstart, vast blijft zitten in het bootproces etc. Met andere woorden: onbruikbaar

Hij is hiervoor al twee keer eerder gerepareerd en helaas was hij vandaag weer aan reparatie toe. Dus driemaal hetzelfde issue.

Ik heb het de Kijkshop voorgelegd en nu vinden ze het wel mooi geweest mijn problemen. Compensatie: nu mag ik ter waarde van 400 euro een nieuwe telefoon uitzoeken bij de Kijkshop. Alles wat minder kost, daarvoor krijg een tegoedbon. Een telefoon die meer kost, betaal ik uiteraard bij.

De enige telefoon in het assortiment van de Kijkshop die in de buurt komt qua prijs de LG G2, voor 380 euro. Echter is deze telefoon bij de goedkoopste webwinkel al voor 275 te bestellen. Deze telefoon is sowieso niet waarnaar ik op zoek ben, plus het feit dat ik dus 100 euro teveel "betaal" voor die telefoon bij de Kijkshop dan bij de goedkoopste webwinkel.

De reden dat ik deze Nexus 5 heb gekocht is vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding en de stock Android plus als eerste de updates. Dit ga ik met een vergelijkbare telefoon die ze bij de Kijkshop verkopen niet krijgen.

Wat kan ik de Kijkshop nu voorleggen? Wat zouden jullie doen?
Ik zou hier een apart topic voor aanmaken. Zeker omdat dit juridisch misschien niet helemaal klopt. Zeker ben ik hier niet van, maar zou wel even een nieuw topic aanmaken over dit specifieke geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Laatst online: 17-09 19:20
aardbeix15 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:43:
[...]

Bekende eigenaardigheid van de Nexus 5,op de meeste toestellen duurt het 3 sec. Ik heb er wel eens een kwartier op zitten wachten, hoe dan ook het is van belang je hoofd koel te houden en niet te gaan rommelen omdat je dan echt ver van huis bent
Ja dat heb ik in het verleden wel eens een keer gehad.

Wat wel raar is; ik heb het cache geheugen leeggemaakt(via bovenstaande methode), maar als ik kijk naar het geheugen(via instellingen) is de grootte van het cache geheugen nog steeds even groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Nou ook eindelijk op 5.1 al kostte het wel aardig wat tijd. Ik had me namelijk voorgenomen om de OTA update te sideloaden, wat dus niet lukt via een custom recovery. Oftewel eerst terug naar stock recovery, om daarna bij het sideloaden een unexpected contents melding te krijgen (even vergeten dat er alvorens de update te installeren je complete installatie wordt gecontroleerd). SuperSU vervolgens verwijderd en daarna weer een andere unexpected contents melding.. dus uiteindelijk maar system.img geflasht waarna het sideloaden wel werd voltooid.

Ik wou vervolgens nog de cache partition wissen maar drukte per ongeluk te snel op de power knop waardoor reboot now gekozen werd en alle applicaties werden geoptimaliseerd. Geen idee of het wissen van de cache partition noodzakelijk is om alles optimaal te laten functioneren.

Nu maar eens kijken in hoe verre Google het geheugenprobleem heeft opgelost in mijn geval.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik wil graag mijn Nexus 5 een clean install geven, maar wil voorafgaand eerst even al m'n data eraf halen zodat ik een backup heb.

Ik prik de telefoon (als MTP-apparaat) in m'n Windows 7 laptop en hij verschijnt in deze computer. Ik open de 'Internal storage' doe CTRL-A en wil alles plakken in een map. Maar dan blijft Windows hangen op "Tijd berekenen die nodig is om de bestanden te kopiëren". Ik heb even gewacht, maar na een kwartier is hij nog steeds niet aan het kopiëren.

Ook onder Windows 8.1 geprobeerd, maar dat is al helemaal drama, daar krijg ik de telefoon niet eens tevoorschijn in 'Deze Computer'.

Heb ook geprobeerd om USB-debugging aan te zetten, maar zowel met USB-debugging aan als uit hetzelfde probleem.

Hoe kan ik op een normale manier de bestanden eraf halen? Ik begin er nu flink chagrijnig van te worden, ben al meer dan een uur bezig met zoiets simpels als een paar mappen met bestanden kopiëren :(

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 15-03-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:00

Tags NL

Harmful or Harmless?

ThinkPadd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:42:
Ik wil graag mijn Nexus 5 een clean install geven, maar wil voorafgaand eerst even al m'n data eraf halen zodat ik een backup heb.

Ik prik de telefoon (als MTP-apparaat) in m'n Windows 7 laptop en hij verschijnt in deze computer. Ik open de 'Internal storage' doe CTRL-A en wil alles plakken in een map. Maar dan blijft Windows hangen op "Tijd berekenen die nodig is om de bestanden te kopiëren". Ik heb even gewacht, maar na een kwartier is hij nog steeds niet aan het kopiëren.

Ook onder Windows 8.1 geprobeerd, maar dat is al helemaal drama, daar krijg ik de telefoon niet eens tevoorschijn in 'Deze Computer'.

Hoe kan ik op een normale manier de bestanden eraf halen? Ik begin er nu flink chagrijnig van te worden, ben al meer dan een uur bezig :(
Hoeveel data heb je erop staan? Hoeveel bestanden? Het duurt gewoon echt LANG met Windows 7 en ook met Windows 8.1, maar je moet gewoon geduld hebben. Via procesmonitors kon ik ook gewoon zien dat hij aan het lezen is ook al gaf Windows alleen maar aan met tijd berekenen.

Ook een tijdje een ftp programma gebruikt, je Nexus is dan FTP server en via een ftp client haal je het eraf middels Wifi en ging ook wel redelijk snel.

Om dit soort dingen makkelijker te maken, sync ik elke nacht via Drive Autosync de folders die ik wil houden. Is even instellen wat en welke kant op (beide kanten naar Drive en van Drive naar telefoon kan, ik sync dus alleen folders naar Drive vanaf mijn telefoon waarbij mijn telefoon dus leading is)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
7GB.

Ik probeer de FTP methode wel ff. Welke app is een goede FTP server?
Foto's sync ik naar m'n NAS (via DS Photo app) maar ik heb ook nog andere meuk die ik eraf wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ThinkPadd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:52:
7GB.

Ik probeer de FTP methode wel ff. Welke app is een goede FTP server?
Foto's sync ik naar m'n NAS (via DS Photo app) maar ik heb ook nog andere meuk die ik eraf wil halen.
Ik had toen FTP Server van The Olive Tree gebruikt, vrij makkelijk in te stellen en Filezilla FTP client voor downloaden van data

[ Voor 6% gewijzigd door Tags NL op 15-03-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks, heb 'FTP Server Ultimate' geinstalleerd, die had wel goede recensies. Op m'n PC 'FileZilla' geinstalleerd.

Hij lijkt nu tenminste wat te doen, dit lijkt een stuk sneller te gaan dan via dat gare MTP protocol :r

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

Zojuist de Nexus 5 van mijn vriendin ge-update. Draaide al 5.0.1 op, unlocked en met root, destijds via Wugfresh NRT.
Zojuist via NRT gekozen voor Flash Stock + Unroot, en daarna Enable No-wipe, zodat ze niets qua apps en data kwijt is.
Na een herstart worden dan de apps geoptimaliseerd.
Hierna is het toestel wel weer zonder root. Via NRT dan weer gekozen voor root (zonder custom recovery). Volg de instructies die NRT aangeeft, en het kan niet missen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Na 163 uur uptime met Android 5.1 gaat het toch mis:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/STsfyke.png
Chrome sluit soms spontaan, launcher herstart af en toe, enz.

Echter is dit veel beter dan onder 5.0, daar ging het na 24 uur al mis bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 17-03-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
5.1 gaat toch wat moeilijker met batterij om dan 5.0.2 lijkt het. Eind van de dag haal ik nu erg moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Basekid schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:49:
5.1 gaat toch wat moeilijker met batterij om dan 5.0.2 lijkt het. Eind van de dag haal ik nu erg moeilijk
Nexus 5 heeft nooit Android 5.0.2 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
dj_killjoy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:10:
[...]

Dan bedoel ik 5.0.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dj_killjoy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:10:
[...]

wel via aosp :). de sources waren gewoon klaar, ze hebben er alleen nooit een factory image of ota voor gemaakt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Draai nu 6 dagen op zelf geflashte 5.1 en nergens problemen mee, draait super.
Met een volle accu doe ik ongeveer 1,5 dag maar zet wel accu besparing aan 's nachts.
Maar goed, misschien ben ik ook wel niet zo'n heftige gebruiker tov andere.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Omdat ik dadelijk mijn telefoon moet terugbrengen voor reparatie wilde ik "even" mijn telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hij is al een half uur bezig. :P

Edit:
Toch zo'n 35 minuten bezig geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door TheRicolaa10 op 17-03-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jur gen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:32:
Draai nu 6 dagen op zelf geflashte 5.1 en nergens problemen mee, draait super.
Met een volle accu doe ik ongeveer 1,5 dag maar zet wel accu besparing aan 's nachts.
Maar goed, misschien ben ik ook wel niet zo'n heftige gebruiker tov andere.
Hoeveel % Screen heb je dan? (SOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:04:
[...]

Hoeveel % Screen heb je dan? (SOT)
Meestal maar 10%, soms 20% en als ik buiten in de zon sta soms even handmatig naar 80 of zelfs 100%.
Ik gebruik de HD widget waarbij je hiervoor een automatische switch hebt.
Als je veel buiten bent dan heb je waarschijnlijk hogere helderheid nodig.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jur gen schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:42:
[...]
Meestal maar 10%, soms 20% en als ik buiten in de zon sta soms even handmatig naar 80 of zelfs 100%.
Ik gebruik de HD widget waarbij je hiervoor een automatische switch hebt.
Als je veel buiten bent dan heb je waarschijnlijk hogere helderheid nodig.
Volgens mij bedoelt hij de tijd dat het scherm aan heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Heb vraagje over Tap&Go of backup/restore functie van Android5.

Het scherm van men Nexus is helemaal gebarsten, maar hij werkt nog.
Ik maak kans om een identiek tweedehands toestel te kopen voor 150euro.

Maar hoe krijg ik makkelijk en snel, heel men originele setup/apps/instellingen van men gebarsten nexus op de andere?

Gewoon ff Tap&Go doen en klaar?

Of eerst volledige backup maken via wifi van men oude nexus en dan een restore doen op men nieuwe?

Dit alles zonder achteraf nog veel te moeten aanpassen, instellen, accountgegevens ingeven,...

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Brain3 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:56:
Heb vraagje over Tap&Go of backup/restore functie van Android5.

Het scherm van men Nexus is helemaal gebarsten, maar hij werkt nog.
Ik maak kans om een identiek tweedehands toestel te kopen voor 150euro.

Maar hoe krijg ik makkelijk en snel, heel men originele setup/apps/instellingen van men gebarsten nexus op de andere?

Of eerst volledige backup maken via wifi van men oude nexus en dan een restore doen op men nieuwe?

Dit alles zonder achteraf nog veel te moeten aanpassen, instellen, accountgegevens ingeven,...
Hij restored alleen de geinstalleerde apps, dus niet je instellingen, accountgegevens enz.
Dan is het misschien beter om een volledige backup te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheRicolaa10 op 18-03-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Brain3 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:56:

Met Tap&Go pakt hij je Google account (en hou je dus wifi wachtwoorden en dergelijke) en installeert hij dezelfde apps opnieuw. De opgeslagen data van die apps, je foto's en dergelijke... die raak je allemaal kwijt.
De compleetste backups maak je door met een custom recovery (TWRP bijvoorbeeld) je userdata te backuppen :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 14:06
Nou ik zit nu een paar dagen op 5.1 en ik had een sideload update gedaan van 5.0.1 naar 5.1. Memory bug heb ik nog steeds last van. Heeft het zin om een factory reset te doen? of 5.1 opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:45:
[...]

Volgens mij bedoelt hij de tijd dat het scherm aan heeft gestaan.
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
exi22 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:20:
Nou ik zit nu een paar dagen op 5.1 en ik had een sideload update gedaan van 5.0.1 naar 5.1. Memory bug heb ik nog steeds last van. Heeft het zin om een factory reset te doen? of 5.1 opnieuw flashen?
Ik denk niet dat het veel uitmaakt.
Zie tevens dit topic op XDA: http://forum.xda-develope...-5-1-memory-leak-t3053471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Richh schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:04:
[...]

Met Tap&Go pakt hij je Google account (en hou je dus wifi wachtwoorden en dergelijke) en installeert hij dezelfde apps opnieuw. De opgeslagen data van die apps, je foto's en dergelijke... die raak je allemaal kwijt.
De compleetste backups maak je door met een custom recovery (TWRP bijvoorbeeld) je userdata te backuppen :)
Als hij met die Tap&Go al men Gmail overneemt en wifi dingen, en alle apps installeert...Das al veel he..het kleine beetje tweakwerk moet ik er dan maar bijnemen...had er maar niet moeten mee gooien 8)7

Thx for the info!

PS: heb nu ook backup-en herstel aangezet, maar hoe weet je nu of ie een backup heeft gemaakt? doe hij waarschijnlijk alleen als em op wifi zit? Dan zou ik met die andere waarschijnlijk die backup moeten kunnen terugzetten...maar wat doet dat meer dan die tap&go?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Een hele simpele vraag, ik gebruikte altijd Phase Beam als live wallpaper op mijn Nexus 5, maar sinds 5.1 update is alleen de rode nog over (en die is te fel).
Weet iemand hoe ik er alsnog aan kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:32

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:40:
HIERBIJ TER INFO WAT MIJ GISTEREN OVERKWAM TOEN IK IN HET FORUM ZAT OVER LG NEXUS 5 ACCESOIRES:

BEGIN BERICHT DIKKEHARDEKAAS
QUOTE:
XanderDrake schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:19:
[...]

Jij bent de eerste van wie ik hoor dat je de dit kan verhalen op de inboedelverzekering. En iedereen met kapotte telefoon probeert het. Hoe heb jij het gedeclareerd :P?
EINDE QUOTE

Gewoon gebeld en gezegd hoe het zat: uit m’n hand laten vallen en scherm helemaal kapot. Ze vroeg waar ik hem wilde laten maken. TouchFix leek me qua ervaringen van anderen het beste (bleek uiteindelijk inderdaad erg geweldig te zijn), dus daar prijs gekeken. Was iets van € 256,- en dan nog € 6,- verzendkosten. Dit doorgegeven aan Interpolis.
Op dinsdag overal alles geregeld, op woensdag telefoon opgestuurd naar Touchfix, op donderdag zelf betaald aan TouchFix, op vrijdag telefoon terug (onzichtbaar gerepareerd met originele onderdelen) en op de dinsdag daarna het volledige bedrag van Interpolis ontvangen, inclusief de verzendkosten.

En terwijl ik dit schrijf, ga je niet geloven wat ik nu net zie...

Een ontzettende barst in m’n scherm! Ik typ dit, kijk naar m’n telefoon: BARST! Krijg nou wat!!! Echt tijdens het typen zie ik het! Hahaaaaa WTF!?! Vond vanmorgen al raar dat de achterkant bij de rechterbovenhoek ’open’ stond, maar verder niet gekeken. F*CK! Flinke barst over het scherm! NAAD! Goed, nou, meteen mijn eigen theorie nog maar eens toepassen: op naar TouchFix! DAMN!!!

EDIT: Nou, in elk geval al een stuk goedkoper dan vorig jaar... € 159,99. Straks in pauze meteen Interpolis maar even bellen. Pfff...
EINDE BERICHT DIKKEHARDEKAAS

VOLGEND BERICHT (ZOJUIST):

Nou, gisteren via Mijn Interpolis een online schademelding gedaan. Zojuist terug gebeld door Interpolis; bedrag van reparatie en verzendkosten wordt vandaag nog op de rekening gestort. Geweldige service, echt klasse. Daar heb je dus een inboedelverzekering voor.
Zojuist ook meteen afspraak gemaakt bij TouchFix. Volgende week dus 2 daagjes zonder telefoon en dan weer terug met origineel scherm. Erg fijn!
Vandaag naar Touchfix geweest, binnen een uur hebben ze het scherm van mijn N5 vervangen. Hele snelle service en prima wachtruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ik kreeg zojuist met geen mogelijkheid mijn camera aan de gang, hij bleef hangen zonder dat ik camerabeeld kreeg. Uiteindelijk maar opnieuw opgestart maar goed dan is het fotomoment als voorbij.. iemand ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, of de melding dat er geen connectie is met de camera of iets dergelijks.. jammer maar helaas

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
aardbeix15 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:46:
ik kreeg zojuist met geen mogelijkheid mijn camera aan de gang, hij bleef hangen zonder dat ik camerabeeld kreeg. Uiteindelijk maar opnieuw opgestart maar goed dan is het fotomoment als voorbij.. iemand ook wel eens gehad?
Met Nexus 4, nooit in de 1,5 jaar dat ik hem had meegemaakt.

Met Nexus 5 al 2x in 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Vooral als ik net de zaklamp heb gebruikt of uit Snapchat komt.

Overigens is de camera in Whatsapp sinds 5.1 opeens behoorlijk traag :S

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Richh schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:25:
Vooral als ik net de zaklamp heb gebruikt of uit Snapchat komt.

Overigens is de camera in Whatsapp sinds 5.1 opeens behoorlijk traag :S
Ik heb vanaf 5.1 steeds zo dat bij swipen op het toetsenbord hij steeds spontaan de toetsenbord naar spraak wil wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Gistern Tap&Go functie gebruikt om tweedehands N5 te installeren als primair toestel tov men gebroken oude N5. Ging heel makkelijk. Hij nam gelijk de volledige indeling van icoontjes, achtergronden enzo mee.
Half uurtje geduld en klaar voor gebruik.

Iemand ervaring met zelf een nieuw scherm plaatsen op de N5? en waar ik moet op letten als ik er eentje koop?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Brain3 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:33:
Gistern Tap&Go functie gebruikt om tweedehands N5 te installeren als primair toestel tov men gebroken oude N5. Ging heel makkelijk. Hij nam gelijk de volledige indeling van icoontjes, achtergronden enzo mee.
Half uurtje geduld en klaar voor gebruik.

Iemand ervaring met zelf een nieuw scherm plaatsen op de N5? en waar ik moet op letten als ik er eentje koop?
Misschien kun je hier wat mee? https://nl.ifixit.com/Tea...own+-+liquid+damage/32410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Batterij calibratie is ook niet helemaal tof:
toen ik de telefoon pas had, haalde ik makkelijk 2 dagen op één lading. ('s ochtends van de lader, volgende dag 's avonds er weer op). Gaandeweg werd het steeds minder, tot een niveau van 's ochtends vol, 's avonds nog 30% over. Ook de update van 4.4 naar 5.0 en 5.01 bracht geen verbetering. Ik dacht dat het gewoon slijtage was, tot ik zaterdag meedeed aan een 40km wandeltocht: daarbij de hele dag een route app op de telefoon actief gehad, waarbij ook de GPS actief was. Na 8 uur wandelen was ik over, en was de accu zo goed als leeg (3%). Vervolgens de telefoon weer opgeladen, en nu haal ik weer makkelijk 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

euh nee, van die guide begrijp ik niks.

Ik wil gewoon een nieuw scherm plaatsen, die haalt heel dat scherm uit elkaar....en om het dan terug allemaal in elkaar te zetten?

Zal youtube eens moeten afschuimen denk ek

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Brain3 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:16:
[...]

Ik wil gewoon een nieuw scherm plaatsen, die haalt heel dat scherm uit elkaar....en om het dan terug allemaal in elkaar te zetten?

Maar er staat toch wel in hoe je het scherm er als geheel uit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
ik heb sinds 5.1 een raar probleem met whatsapp.
Ontvangen foto`s worden niet in de gallerij getoond.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
pitchdown schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:16:
ik heb sinds 5.1 een raar probleem met whatsapp.
Ontvangen foto`s worden niet in de gallerij getoond.

Iemand die hier een oplossing voor weet?
Is de galerij weer terug dan in Lollipop? Of bedoel je in de app van WhatsApp zelf? In dat laatste geval moet je WhatsApp even handigmatig updaten naar versie 2.12.12, mocht je deze nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dj_killjoy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:50:
[...]

Is de galerij weer terug dan in Lollipop? Of bedoel je in de app van WhatsApp zelf? In dat laatste geval moet je WhatsApp even handigmatig updaten naar versie 2.12.12, mocht je deze nog niet hebben.
ik bedoel binnen "foto`s".
Hier zijn geen whatapp-afbeeldingen beschikbaar.
De rest van o.a. de camera wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
pitchdown schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:03:
[...]

Daarom gebruik ik die ook niet.
De app QuickPic gebruik ik als vervanger voor de Galerij app die voorheen in KitKat zat.
Prima app vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Brain3 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:16:
[...]

Je kan ook een schrrmodule kopen (kost rond de 149 euro) dan is het puur dingen uit de ene naar de ander verplaatsen.

https://youtu.be/5vxXdzQ2p8k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen een erg vervelende error te pakken, namelijk "com.google.process.gapps is gestopt". Kwam nergens meer in en na 'ok' drukken (enige optie) verscheen de error eigenlijk direct.

Even gegoogled en daar werd beschreven dat oplossing vrij eenvoudig was door een app af te sluiten. Zo niet bij mij. Nadat ik alle apps had afgesloten en een paar keer een reboot had gedaan bleef het probleem.

Naar zo'n telefoon-reparatiewinkel gegaan en die raadde een factory reset aan. Gelukkig had ik laatst wat foto's overgezet maar voor de rest ben ik alles kwijt.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn geweest? De telefoon was in de nacht uitgevallen omdat batterij leeg was. Maar dit moet gewoon kunnen lijkt me? (voor de de rest laatste versie van android en geen custom ROMs of iets dergelijks). Alvast bedankt! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
pitchdown schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:03:
In de Google Foto's app moet je via het hamburger-menu links boven kiezen voor On device (vrijwel beneden in het lijstje). Daar heb je als het goed is een map met WhatsApp foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49
Tuurlijk, ik weet dat er alternatieven zijn. Maar ik vind het dit keer wel ongelooflijk lang duren voordat 5.1 arriveert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Haay schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:22:
[...]

In de Google Foto's app moet je via het hamburger-menu links boven kiezen voor On device (vrijwel beneden in het lijstje). Daar heb je als het goed is een map met WhatsApp foto's.
Hierna zie ik alleen : Screenshots en Camera.
Geen foto`s van whatsapp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:25:
[...]

Hierna zie ik alleen : Screenshots en Camera.
Geen foto`s van whatsapp!
Toevallig een .nomedia file in de Whatsapp image folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:45:
[...]

Toevallig een .nomedia file in de Whatsapp image folder?
Heb gekeken, maar niet gevonden.
Wat is dit voor bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:18:
[...]

Heb gekeken, maar niet gevonden.
Wat is dit voor bestand?
Een file die er voor zorgt dat de desbetreffende folder niet wordt geindexeerd als het gaat om media files (zoals foto's. Zie ook deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Als ik dat gedoe met de Galerij lees ben ik blijf dat ik de AOSP variant gewoon heb gesideloadt.

Zucht, ik dat hoe meer reclames een website heeft, hoe sneller de accu tijdens browsen leeg gaat, de Nexus 5 draait op alles 4 cores op volle toeren en wordt merkbaar warmer (maar wel onder de 38 graden).

Wil bijna een adblocker gebruiken, diezelfde reden dat ik die op de laptop heb, de boel draait rete traag zonder ad-block door al die reclames.

[ Voor 64% gewijzigd door Mizgala28 op 20-03-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:27:
Als ik dat gedoe met de Galerij lees ben ik blijf dat ik de AOSP variant gewoon heb gesideloadt.
Gedoe? Ik heb gewoon een oude gallery.apk gedraaid zonder problemen. Doet het als vanouds onder 4.4 zonder dat de rest er net zo antiek uit ziet ;)

Verder 0 problemen met 5.1 maar had dat ook niet met 5.0 of 5.0.1. Beste keus die ik heb gemaakt en na dik een jaar en 0 hard resets gaat hij nog als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:58:
[...]

Gedoe? Ik heb gewoon een oude gallery.apk gedraaid zonder problemen. Doet het als vanouds onder 4.4 zonder dat de rest er net zo antiek uit ziet ;)

Verder 0 problemen met 5.1 maar had dat ook niet met 5.0 of 5.0.1. Beste keus die ik heb gemaakt en na dik een jaar en 0 hard resets gaat hij nog als een trein.
5.1 draaide tot gisteren soepel, maar vandaag sluit Android net zoals onder 5.0.1 apps af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Laatst online: 05-08 23:48
Mijn Nexus 5 heeft een blauwe pixel, bij een zwarte (of sommige andere donkere achtergronden). Dit wordt duidelijker naarmate de helderheid hoger staat. Na wat googel'n kwam ik er achter dat dit een stuck pixel is;
Een pixel die altijd aan blijft staan waardoor er op een donkere achtergrond een blauw/rode/groene stip wordt weergeven.

Er wordt gezegd dat dit gefixt kan worden, zelfs softwarematig. Helaas heeft dit nog niet geholpen bij mij. Heeft iemand hier ervaring mee en kan dit misschien ook iets anders zijn?

Het is niet héél storend maar als ik een wat donkerdere film kijk kan ik mijn ogen er niet vanaf houden.

Hardwarematige oplossingen als het drukken op het scherm vermijd ik liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
dennisfr schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:29:
Batterij calibratie is ook niet helemaal tof:
toen ik de telefoon pas had, haalde ik makkelijk 2 dagen op één lading. ('s ochtends van de lader, volgende dag 's avonds er weer op). Gaandeweg werd het steeds minder, tot een niveau van 's ochtends vol, 's avonds nog 30% over. Ook de update van 4.4 naar 5.0 en 5.01 bracht geen verbetering. Ik dacht dat het gewoon slijtage was, tot ik zaterdag meedeed aan een 40km wandeltocht: daarbij de hele dag een route app op de telefoon actief gehad, waarbij ook de GPS actief was. Na 8 uur wandelen was ik over, en was de accu zo goed als leeg (3%). Vervolgens de telefoon weer opgeladen, en nu haal ik weer makkelijk 2 dagen.
In het geval dat je je telefoon gewoon geroot hebt, even je telefoon opladen tot 100% en dan de batterij kalibreren. Zou je moeten helpen!

https://play.google.com/s...vitula.batterycalibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik krijg mijn Nexus 5 niet meer aan... Er blijft maar "google" pinken om de paar seconden... Iemand? Ben wanhopig aan het worden. 2de dag zonder telefoon
Thanks! Ingrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Dattack schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:05:
[...]

In het geval dat je je telefoon gewoon geroot hebt, even je telefoon opladen tot 100% en dan de batterij kalibreren. Zou je moeten helpen!

https://play.google.com/s...vitula.batterycalibration
Zou niet moeten helpen:
Google Engineer Debunks Myth: Wiping Battery Stats Does Not Improve Battery Life

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is volledig volgeladen maar ik krijg hem maar het scherm blijft zwart, enkel knippert er Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Ik heb het ook niet zozeer over het verbeteren van battery life. Van Android is het wel bekend dat de percentages die in de statusbalk staan niet altijd kloppen. Daar is deze app voor, letterlijk het kalibreren ervan. En En leuk dat hij dat zegt, maar het is het proberen gewoon waard natuurlijk. Je verliest er niks mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 22-03-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
-oeps per ongeluk nieuwe post ipv edit-

[ Voor 89% gewijzigd door Luca op 22-03-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:43:
Hoi, ik krijg mijn Nexus 5 niet meer aan... Er blijft maar "google" pinken om de paar seconden... Iemand? Ben wanhopig aan het worden. 2de dag zonder telefoon
Thanks! Ingrid
Wellicht een kapotte (vast zittende) power button. Even flink mee wiebelen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 14:47
Na 2e keer reparatie is mijn Power Button nu wel gemaakt. Geen idee wat ze precies gedaan hebben. Heb wel een ander iMEI nummer dus weet niet zeker of het een refurb betreft of er iets intern is vervangen dat er voor zorgt dat ik een ander IMEI nummer heb.

Setup momenteel:
Android 5.1 Cataclysm met Franco r72 kernel.

[ Voor 11% gewijzigd door Zuaro op 22-03-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 14:47
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:43:
Thanks! Ingrid
Zoals hierboven gezegd, is waarschijnlijk je lock-knop kapot. Je kan even proberen te wiebelen of even flink met je nagel links naast de camera tikken of kloppen. Ik zou je N5 anders gewoon asap ter reparatie opsturen. Ik heb dit zelf ook gehad en pas na 2x opsturen is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Valt mij wel op, tijdens gebruik gaat de accu in de statistieken gewoon naar beneden maar als mijn Nexus 5 een tijdje niks doet en ik check de statistiek na, blijk er ineens meer accu bij te zijn gekomen.
Ik dacht dat de accu misschien kapot gaat maar dat zou vreemd zijn na half jaar, maar goed even de telefoon helemaal leeg laten lopen en volledig opladen terwijl die uit was, hopen dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Dattack schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:03:
[...]

Ik heb het ook niet zozeer over het verbeteren van battery life. Van Android is het wel bekend dat de percentages die in de statusbalk staan niet altijd kloppen. Daar is deze app voor, letterlijk het kalibreren ervan. En En leuk dat hij dat zegt, maar het is het proberen gewoon waard natuurlijk. Je verliest er niks mee.
Die app doet precies hetzelfde, verwijderen van die Batterystats.bin. ;-)

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Dattack schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:03:
[...]

Ok, maar dat is bij mij niet het probleem: issue is dat ik nu gewoon ruim 40% meer battery life uit één lading haal. Ik ben er natuurlijk erg blij mee, maar toch is het vreemd. Telefoon is helemaal stock en niet geroot. Ook nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik had echt een enorm slecht batterijverbruik met mijn Nexus 5. Eigenlijk sinds het begin al, kitkat & lollipop deden het net zo slecht. Nu had ik wel altijd alle functies aanstaan: locatie op high accuracy, scherm automatisch, google now aan, ook altijd hotword detection aan. Mijn SOT was meestal maximaal 1 á 1.5u.. en aangezien ik soms dingen van 3 tot 4u langs zie komen maakt dat me toch wel jaloers.

Sinds gisteren dus maar de meeste functies uitgezet (google now iig). Location staat nog wel op High Accuracy, maar meer omdat ik soms wel navigatie gebruik en geen zin heb om hem dan te veranderen. Ook heb ik de ElementalX kernel geinstalleerd en alles iets geundervolt. Ben benieuwd wat dit allemaal gaat uithalen. Vannacht iig maar 8% verloren dus dat ziet er al goed uit. Dat was voorheen minimaal 20%!

Hebben jullie nog andere leuke tips voor batterijverbruik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexus 5 zaterdag netjes terug ontvangen van TouchFix, gemaakt met originele schermmodule. € 168,46 betaald door Inboedelverzekering Interpolis. Geweldige service van beide bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
disweb schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:41:
Ik had echt een enorm slecht batterijverbruik met mijn Nexus 5. Eigenlijk sinds het begin al, kitkat & lollipop deden het net zo slecht. Nu had ik wel altijd alle functies aanstaan: locatie op high accuracy, scherm automatisch, google now aan, ook altijd hotword detection aan. Mijn SOT was meestal maximaal 1 á 1.5u.. en aangezien ik soms dingen van 3 tot 4u langs zie komen maakt dat me toch wel jaloers.

Sinds gisteren dus maar de meeste functies uitgezet (google now iig). Location staat nog wel op High Accuracy, maar meer omdat ik soms wel navigatie gebruik en geen zin heb om hem dan te veranderen. Ook heb ik de ElementalX kernel geinstalleerd en alles iets geundervolt. Ben benieuwd wat dit allemaal gaat uithalen. Vannacht iig maar 8% verloren dus dat ziet er al goed uit. Dat was voorheen minimaal 20%!

Hebben jullie nog andere leuke tips voor batterijverbruik? :)
De beste tip is gewoon Google Now uit, ik heb dat weleens voor de grap gebruikt met zoals bij jouw alles aan, en haalde ook maar 1,5 a 2 uur OST, en door alleen Google Now uit te zetten werd dat meteen 4 uur of meer.

De enige high end telefoon die ik ken waar Google Now bijna geen invloed op de accu heeft is de Moto X, die heeft daar een aparte chip voor voor zover mij bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Mizgala28 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:12:
[...]

De beste tip is gewoon Google Now uit, ik heb dat weleens voor de grap gebruikt met zoals bij jouw alles aan, en haalde ook maar 1,5 a 2 uur OST, en door alleen Google Now uit te zetten werd dat meteen 4 uur of meer.

De enige high end telefoon die ik ken waar Google Now bijna geen invloed op de accu heeft is de Moto X, die heeft daar een aparte chip voor voor zover mij bekend is.
Yes, dat heb ik nu ook gedaan dus. Gebruikte het af en toe wel, maar 3x in de maand google now een keer gebruiken is toch echt te weinig als dat dan zoveel batterij verbruikt. Ik ga eens kijken. Ik denk overigens wel dat die hotword detectie die altijd aan stond bij mij (op ieder scherm, dus zefls in apps) ook al veel scheelt. Ik ga het testen :)

Ik zit overigens nu op 30min SOT met 73% nog over (gisteren avond voor het laatst opgeladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Laatst online: 21-09 00:58
Is de 'memory leak' gefixt in 5.1? Zo ja ga ik die sideloaden want wachten op de OTA zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Rickpm1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:52:
Is de 'memory leak' gefixt in 5.1? Zo ja ga ik die sideloaden want wachten op de OTA zal nog wel even duren.
Memory leak is grotendeels opgelost, het verbruik van ram blijft hoog maar stijgt niet en de boel blijft wel soepel werken.

Echt helemaal opgelost zal het in 5.1.1 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:01:
[...]

5.1 draaide tot gisteren soepel, maar vandaag sluit Android net zoals onder 5.0.1 apps af...
Blijkbaar ben ik geen gebruiker van zware apps, ik heb dat nog nooit meegemaakt namelijk, hooguit dat hij een redraw moet doen van de Google Now Launcher als ik naar het homescherm ga. Ik gebruik wel een hoop mobiele sites ipv apps, waardoor ik dus eigenlijk alleen chrome gebruik om te renderen in plaats van een complete en zware app. Heb ook een hekel aan notificaties dus die krijg ik dan ook niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Laatst online: 19:00
Mijn nexus 5 heeft afgelopen vrijdag een flinke opdonder gehad en nu zitten er een aantal grote scheuren in het scherm.

Al een keer laten maken, kostenplaatje destijds €200 echter nu is het geen verzekeringskwestie. Wil het nu zelf maken, op ebay staan diverse schermen te koop: http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item3a9ad1fae8

Hoe betrouwbaar is dit? Lijkt me niet dat het van een OEM afkomt? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Laatst online: 21-09 00:58
J0YR1D3R schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:24:
[...]

Blijkbaar ben ik geen gebruiker van zware apps, ik heb dat nog nooit meegemaakt namelijk, hooguit dat hij een redraw moet doen van de Google Now Launcher als ik naar het homescherm ga. Ik gebruik wel een hoop mobiele sites ipv apps, waardoor ik dus eigenlijk alleen chrome gebruik om te renderen in plaats van een complete en zware app. Heb ook een hekel aan notificaties dus die krijg ik dan ook niet door.
Okay , ik heb 5.1 er nu opstaan. De memory leak zorgde er toch voor dat apps zo maar afsloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Rickpm1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:14:
[...]

Okay , ik heb 5.1 er nu opstaan. De memory leak zorgde er toch voor dat apps zo maar afsloten?
Memory leak kon ervoor zorgen, ik maakte dat zelf mee op de Nexus 4 waar de nieuwe Moto G en Nexus 5 geen last van hadden, op crash tijdens gebruik na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

venneke schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:50:
Mijn nexus 5 heeft afgelopen vrijdag een flinke opdonder gehad en nu zitten er een aantal grote scheuren in het scherm.

Al een keer laten maken, kostenplaatje destijds €200 echter nu is het geen verzekeringskwestie. Wil het nu zelf maken, op ebay staan diverse schermen te koop: http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item3a9ad1fae8

Hoe betrouwbaar is dit? Lijkt me niet dat het van een OEM afkomt? Iemand ervaring hiermee?
Kijk hier eens: http://www.aliexpress.com...ext=nexus+5+lcd+digitizer

Nog stukje goedkoper..

Heb zelf via aliexpress een digitizer voor een Nexus 7 gekocht.. ook 1 v.d. goedkoopste eruit gezocht, prima spul hoor.. kwam uit Hongkong / Singapore / elders uit Azië...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Gatver, mn nexus is weer in het bekende "random reboots/shutdown" bootje terecht gekomen. De powerbutton hard induwen lijkt geen effect te hebben.

Extra irritante is dat hij ook elke keer de applicaties gaat optimisen.
Pagina: 1 ... 110 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.