• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:42

[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6t05s4w.png

Inhoudsopgave

Disclaimer
Inleiding
Unlocken & Rooten
Inleiding
Driver installatie
USB-foutopsporing inschakelen
Fastboot modus
Toolkit opties
Custom ROM's installeren
Inleiding
Backup maken
ROM downloaden
ROM installeren
Officiële ROM herstellen
Gerelateerde topics
Changelog

Disclaimer

Het unlocken, rooten en flashen van custom ROM's is geheel voor eigen risico. Lees je goed in, voordat je aan deze processen begint.

Inleiding

Dit topic is bedoeld om elkaar op de hoogte te houden van de laatste custom ROM's. Daarnaast kunnen hier vragen gesteld worden met betrekking tot het unlocken van de bootloader, het rooten van het apparaat en het installeren van custom ROM's.
Voordat je een vraag stelt, wordt er van je verwacht dat je deze topic start doorneemt en op internet zoekt om je probleem op te lossen.

Unlocken & Rooten

Inleiding
Om custom ROM's te kunnen flashen dient allereerst de bootloader van de Nexus 5 geunlocked worden. Vervolgens dient een custom recovery geïnstalleerd te worden.

Bovenstaande stappen kunnen handmatig uitgevoerd worden in ADB, maar een makkelijkere manier is om gebruik te maken van een zogeheten Toolkit.
In dit topic komen 2 veel gebruikte Toolkits aan bod, de SkipSoft Unified Android Toolkit en de WugFresh Nexus Root Toolkit.

SkipSoft Unified Android Toolkit
De officiële website is hier te vinden.
Door een donatie te doen aan Mark Skippen, worden extra opties vrijgegeven in de Toolkit, waaronder een auto update functie. Hierdoor ben je altijd verzekerd van de nieuwste versie van de Toolkit. Ben je geen donateur, dan kan het een tijdje duren voordat de nieuwste versie van de Toolkit voor jou beschikbaar komt. Een donatie kan gedaan worden via optie 25 in de Toolkit, via de mail ontvang je een activatie code van Mark Skippen, welke je in de Toolkit dient in te voeren.

WugFresh Nexus Root Toolkit
De officiële website is hier te vinden.
Een donate aan de maker van deze Toolkit kan gedaan worden via de website

Driver installatie
Allereerst dien je één van de Toolkits te downloaden en te installeren. Een download link is te vinden op de officiële websites.
Na het downloaden, installeer je de Toolkit en vervolgens start je het programma op.
Voordat je één van de opties van de Toolkit gaat gebruiken dien je de drivers te installeren.
- Gebruik optie 1 in de SkipSoft Toolkit
- Klik op de knop 'Full driver installation guide - Automatic + Manual' in de WugFresh toolkit.

Problemen onder Windows 8.1
Wordt je telefoon niet herkend en werk je met Windows 8? Voer dan de volgende stappen uit:
  1. Open de Charms bar door met je muis naar de rechteronderhoek van het scherm te gaan.
  2. Ga naar Instellingen en vervolgens naar Pc-instellingen wijzigen
  3. Klik op bijwerken en herstellen
  4. Klik op systeemherstel
  5. Klik onderaan op nu opnieuw opstarten
  6. Kies voor Problemen oplossen, vervolgens voor geavanceerde opties
  7. Klik nu op opstartinstellingen en daarna op opnieuw opstarten
  8. Wacht tot de PC opnieuw opstart in een blauw scherm in dit blauwe scherm druk je op F7
  9. De PC start nu verder op, eenmaal in Windows start je de Toolkit op en installeer je de drivers opnieuw
USB-foutopsporing inschakelen
USB-foutopsporing moet op je telefoon ingeschakeld worden om bepaalde functies in de Toolkit te kunnen gebruiken. Om deze optie in te schakelen voer je de volgende stappen uit:
  1. Ga naar Instellingen en klik op Over de telefoon
  2. Klik 7 keer op 'Build-nummer', totdat aangegeven wordt dat de opties voor ontwikkelaars zijn vrijgegeven.
  3. Ga nu naar Instellingen en klik op Opties voor ontwikkelaars
  4. Vink hier USB-foutopsporing aan
Fastboot modus
Wanneer je telefoon uit staat is het mogelijk om je telefoon op te starten in fastboot modus. Vanuit deze modus kan je de recovery modus bereiken door met de volume toetsen te scrollen naar Recovery mode, en deze keuze vervolgens te bevestigen met de power knop.
De telefoon dient ook in fastboot modus staan om alle opties van de Toolkit te kunnen gebruiken.
Druk Volume Down + Power gelijktijdig in, totdat je telefoon één keer trilt. Nu start je telefoon op in de fastboot modus.

Toolkit opties
In de SkipSoft Toolkit kan je er voor kiezen om alle stappen om je telefoon volledig te ontgrendelen/rooten één voor één uit te voeren. Echter, het meest eenvoudige is om de 1-CLICK FOR ALL optie te gebruiken. Deze voert onderstaande stappen achtereenvolgens uit en zorgt er voor dat je binnen no-time je telefoon compleet geunlocked hebt.
  • Bootloader Unlocken
  • Custom recovery installeren
  • Recovery restore bestanden hernoemen
  • Root toegang verlenen
In de WugFresh Toolkit dienen 2 hoofdmenu items gebruikt te worden om je telefoon volledig te ontgrendelen/rooten. Allereerst dienen de stappen onder de knop 'Unlock' doorlopen te worden, en vervolgens dien je de stappen onder de knop 'Root' uit te voeren.

De Toolkits houden je tijdens het proces op de hoogte van de taken welke uitgevoerd worden. Tevens zullen de programma's je af en toe vragen om bepaalde handelingen uit te voeren, zodat de Toolkit alle taken succesvol kan uitvoeren.

Youtube video tutorials
Klik hier voor een stap voor stap uitleg voor de SkipSoft toolkit.
Via deze vind je een uitleg voor WugFresh Toolkit.

Deze videos tonen de instructies op een Nexus 4, het proces is hetzelfde voor de Nexus 5

Custom ROM's installeren

Inleiding
Nadat je bootloader unlocked is en je een custom recovery geïnstalleerd hebt is het mogelijk om een custom ROM te installeren.
Eén van de meest bekende custom ROM's is CyanogenMod.
Om deze ROM te installeren voer je de stappen uit, welke onder de kopjes Backup maken, ROM downloaden en ROM installeren zijn uitgewerkt.

In het Nexus 5 gedeelte op het XDA Forum kunnen diverse andere custom ROM's gevonden worden.

Backup maken
Voordat je een nieuwe ROM installeert is het slim om een backup te maken van je huidige configuratie.

Titanium Backup
Met Titanium Backup is het mogelijk om een backup te maken van al je apps en instellingen.
Bij het terugzetten van de backup kan onder andere aangegeven worden welke apps en instellingen wel óf niet hersteld moeten worden, en of apps hersteld moeten worden met of zonder data.
Naast het maken van backups, kan dit programma ook apps 'freezen'. Doormiddel van 'freezen' wordt een app ontoegankelijk gemaakt voor het Android OS zonder de app te verwijderen.
Titanium Backup vereist root toegang om zijn werk te kunnen doen.

ClockworkMod Recovery
In ClockworkMod Recovery kan een volledige systeem backup gemaakt worden. Bij het herstellen van deze backup wordt je telefoon compleet hersteld naar de staat waarin deze verkeerde op het moment van het maken van de backup.
Voer de volgende stappen uit om een complete systeem backup te maken:
  1. Herstart je telefoon in recovery modus
  2. Klik op Backup and Restore
  3. Klik op Backup
ROM downloaden
CyanogenMod voor de Nexus 5 is hier te downloaden. Daarnaast dient een Gapps package gedownload te worden, om alle standaard Google apps te installeren. Dit package kan hier gedownload worden.

ROM installeren
Na het downloaden van de ROM en de Gapps (in .ZIP formaat) plaats je deze op je telefoon.
Voer nu de volgende stappen uit:
1.Herstart de telefoon in recovery modus
2.Klik op wipe data/factory reset
3.Klik op wipe cache partition
Op dit moment is alle data van je telefoon verwijderd. Alle bestanden zoals foto's en video's blijven wél behouden!
4.Klik op install zip from sdcard
5.Klik op choose zip from sdcard
6.Zoek hier het CyanogenMod .ZIP bestand op en klik deze aan
7.Kies nu voor Yes
8.Na de installatie van CyanogenMod, herhaal je de stappen 4 t/m 7 op het Gapps package te installeren.

CyanogenMod is nu succesvol geïnstalleerd, je kan je telefoon herstarten!

Heb je al een custom ROM geïnstalleerd en wil je enkel een update van dezelfde ROM installeren, dan is het meestal niet nodig om de stappen 2 en 3 uit bovenstaande lijst uit te voeren. Zonder het uitvoeren van deze stappen, blijven alle geïnstalleerde apps en instellingen behouden en wordt enkel de ROM update geïnstalleerd.

Officiële ROM herstellen

Om de officiële ROM te herstellen, root toegang ongedaan te maken en de custom recovery te verwijderen kan ook gebruik gemaakt worden van de Toolkit. Hieronder vind je een kort stappenplan voor beide Toolkits.
Let op! Onderstaande handelingen zullen alle gegevens van je telefoon wissen

SkipSoft Toolkit
  1. Kies optie 9 in de Toolkit
  2. Kies vervolgens optie 1 om een officiële ROM te downloaden
  3. Kies na het downloaden opnieuw voor optie 9 en daarna voor optie 2 om de zojuist gedownloade ROM te installeren
  4. Gebruik daarna optie 3 in de Toolkit om de bootloader opnieuw te vergrendelen
WugFresh Toolkit
  1. Kies optie 'Flash Stock + Unroot' en doorloop de stappen
  2. Kies vervolgens voor de optie 'OEM lock'
Je telefoon is nu succesvol hersteld naar de officiële ROM.

Gerelateerde links

[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2
Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen
Accessoires voor de Google Nexus 5
Nexus 5 XDA developers

Changelog

• 21-11-2013 - Topic aangemaakt
  • 21-11-2013 - WugFresh Nexus Root Toolkit toegevoegd aan de startpost
  • 06-12-2013 - Download links voor CyanogenMod toegevoegd
  • 06-12-2013 - CyanogenMod installatie uitleg toegevoegd

[ Voor 21% gewijzigd door -EvoLution- op 06-12-2013 08:38 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:24

Pierre

Van nature lui!

Mooie topic start, maar ik mis deze toolkit, die werkt ook voor de Nexus 5 WugFresh

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• -EvoLution-
Pierre61 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:01:
Mooie topic start, maar ik mis deze toolkit, die werkt ook voor de Nexus 5 WugFresh
Deze heb ik toegevoegd, aangezien dit ook een populaire Toolkit is.
Ik weet dat er nog meer Toolkits bestaan, maar om de startpost overzichtelijk te houden heb ik enkel een uitleg voor de SkipSoft Toolkit en de WugFresh Toolkit toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:16
Ik ben al blij dat er een topic rooten en custom roms is.
Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

Maar: wie gebruikt er al een goede custom rom? :) Ik zit zelf nog op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Anoniem: 121555 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:35:
Maar: wie gebruikt er al een goede custom rom? :) Ik zit zelf nog op stock.
Ik zit momenteel ook nog op stock, zodra CyanogenMOD uit is zal ik deze gaan flashen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Ik hoop persoonlijk dat de nieuwe versie van ParanoidAndroid snel komt, is altijd goed bevallen op mijn S3 en komt er ook voor de nexus 5. De HALO-notificaties die deze rom biedt ga je toch wel missen op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
zonder op te starten via toolkit. gelijk geroot. toch wel makkelijk en prettig.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Laatst online: 01-06 22:20
Anoniem: 315662 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:09:
Ik hoop persoonlijk dat de nieuwe versie van ParanoidAndroid snel komt, is altijd goed bevallen op mijn S3 en komt er ook voor de nexus 5. De HALO-notificaties die deze rom biedt ga je toch wel missen op een gegeven moment.
ik vind HALO een mooi concept, maar heb er gek genoeg nooit aan kunnen wennen.

Draai nu Slimkat (gebruik ik ook op de N4 en N7), naar volle tevredenheid, voornaamste reden om een custom rom te draaien is dat de dpi setting wat verlaagd kan worden, er past dan gewoon een stuk meer op je scherm, waar heb je anders zo'n mooi 5" scherm voor. Verder kan je de navigatie bar een stuk verkleinen. Prachtig spul weer, ben blij met de N5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 21:22
Oei blijkbaar nog niet veel posts hier.
Iemand die een custom ROM draait en wat is dé beste ROM op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Net de nieuwe Slimkat geflashed, compleet met exanded desktop mode. De statusbar en navbar verdwijnen automatisch en verschijnen weer als je op die locatie 'swiped'. Gecombineerd met LMT Launcher (PIE) is er nu altijd echt 5" scherm beschikbaar, prachtig!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-PsLIM8YWj-E/UpIFalWoyDI/AAAAAAAAGwk/EoNSIcCDxKM/w366-h651-no/13+-+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:44

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Cataclysm is een hele goede ROM, veel functies en gebaseerd op stock. Samen met franco r14 een erg goede accuduur, stuk fijner dan stock :) Ook trilt ie harder, vond het met de standaard kernel ook te zacht.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084

Misschien goed om in de TS even te vermelden dat CyanogenMod op dit moment geen alternatieve kernels ondersteunt tenzij die kernels speciaal voor CyanogenMod gemaakt zijn.

Verder: Xposed beta voor KitKat is ook uit!: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=47771876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 18:59
CedricD schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:53:
Oei blijkbaar nog niet veel posts hier.
Iemand die een custom ROM draait en wat is dé beste ROM op dit moment?
Deze is er niet en die zal er ook nooit zijn. Elke rom heeft zo zijn voor en nadelen, het hangt er simpelweg van af wat jij graag wilt.

Zelf gebruik ik op dit moment de Cataclysm rom met de Franco kernel. Een van de voornaamste functies van Cataclysm vind ik het aan kunnen passen van je quick toggles en smart radio. Maar er zullen genoeg andere roms zijn die dit ook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Anoniem: 378084 schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:44:
Misschien goed om in de TS even te vermelden dat CyanogenMod op dit moment geen alternatieve kernels ondersteunt tenzij die kernels speciaal voor CyanogenMod gemaakt zijn.

Verder: Xposed beta voor KitKat is ook uit!: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=47771876
CyanogenMod is momenteel nog niet uit voor de Nexus 5, enkel onofficiële builds.
Zodra de eerste CM11 nightlies verschijnen, zal ik de TS updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Cataclysm rom er net opgezet vanwege de positieve ervaringen hierboven. Loopt erg mooi en gelijk compleet, geen gezeur met GAPPS, gelijk de goede dailer. Smart radio is ook erg leuk. Bedankt voor de tip .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vin87 schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:49:
Cataclysm rom er net opgezet vanwege de positieve ervaringen hierboven. Loopt erg mooi en gelijk compleet, geen gezeur met GAPPS, gelijk de goede dailer. Smart radio is ook erg leuk. Bedankt voor de tip .
Wat is dat Smart radio precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Weet iemand hier of er tegenwoordig nog moeilijk gedaan wordt met garantie als het apparaat geroot is? Heb mijn toestel uit de Duitse Play Store en ben wel benieuwd of Google het slikt als ze een geroot toestel met zeg, een kapotte camera, krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dan unroot je em toch gewoon?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Vin87
Mijn Nexus 4 kwam uit Duitsland en moest terug naar een Duitse reparateur (was allemaal vrij makkelijk te regelen). Het toestel was unlocked en voorzien van custom firmware. Van de een op andere dag ging WIFI niet meer aan. Ik heb het toestel toen weer gelockt én de standaard firmware teruggezet. Garantie werd gewoon goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:01

shinchan03

Niels

Kon het ook niet laten mijn telefoon weer te rooten en custom rom erop te zetten.
Ik draai op aanraden van een aantal hier nu ook Cataclysm in combinatie met Franco kernel. Met Franco Kernel had ik sowieso al goede ervaringen met de Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
True dat, niet eens aan gedacht 8)7
Dit weekend maar eens spelen met Xposed Framework dan, mis toch wel een paar features uit de CM10.1 ROM die ik op m'n Desire HD had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
CyanogenMOD 11 is zojuist uitgekomen. Voorzover ik op internet heb gelezen is deze eerste M1 build gebasseerd op Android 4.4 (en niet 4.4.1).
Downloaden doe je hier
GAPPS vind je hier
Meer informatie over deze release vind je op de Cyanogen blog

[ Voor 10% gewijzigd door -EvoLution- op 06-12-2013 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim168
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb onlangs een andere kernel geflasht (Chaos-kernel) en sindsdien ben ik de root kwijt op mn toestel :'(
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Ik krijg telkens de melding "Er is geen SU binary geïnstalleerd, en SuperSU kan het niet installeren. Dit is een probleem!" De bootloader is nog steeds unlocked, maar rooten lukt niet meer (niet via ChainFire, SkipSoft Toolkit of WugFresh). Any ideas?

PS: ik heb wel een backup van titanium, maar zonder root kan je die niet terugzetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
wim168 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:46:
Ik heb onlangs een andere kernel geflasht (Chaos-kernel) en sindsdien ben ik de root kwijt op mn toestel :'(
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Ik krijg telkens de melding "Er is geen SU binary geïnstalleerd, en SuperSU kan het niet installeren. Dit is een probleem!" De bootloader is nog steeds unlocked, maar rooten lukt niet meer (niet via ChainFire, SkipSoft Toolkit of WugFresh). Any ideas?

PS: ik heb wel een backup van titanium, maar zonder root kan je die niet terugzetten natuurlijk.
Heb je zelf al geprobeerd SuperSU te flashen met bijvoorbeeld TWRP of CWM zoals hier staat uitgelegd?

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om opnieuw een rom te flashen welke root ingebakken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim168
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Xylon schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:06:
[...]

Heb je zelf al geprobeerd SuperSU te flashen met bijvoorbeeld TWRP of CWM zoals hier staat uitgelegd?

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om opnieuw een rom te flashen welke root ingebakken heeft.
SuperSU flashen heb ik al enkele keren geprobeerd, maar dit lukt niet. Kan ik een andere ROM flashen zonder root dan? Ik heb CWM recovery staan (versie 6.0.4.5). Momenteel draai ik Cataclysm ROM.

Ik ga eens proberen deze ROM te flashen (Rooted/BusyBox/Odexed) *fingers crossed*

[ Voor 17% gewijzigd door wim168 op 07-12-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:50
Zit zelf hier op droidkang. Loopt erg fijn, vloeiend en snel.

Zit Halo al ingebakken, plus nog enkele andere features. Komt vandaag ook al met een update naar Android 4.4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
wim168 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:14:
[...]

Ik ga eens proberen deze ROM te flashen (Rooted/BusyBox/Odexed) *fingers crossed*
Mocht dat ook niet lukken, misschien kun je dan eens proberen helemaal terug naar stock te flashen met adb en van daaruit weer root toegang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
wim168 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:14:
[...]

SuperSU flashen heb ik al enkele keren geprobeerd, maar dit lukt niet. Kan ik een andere ROM flashen zonder root dan? Ik heb CWM recovery staan (versie 6.0.4.5). Momenteel draai ik Cataclysm ROM.

Ah, dacht dat je enkel verschillende toolkits had geprobeerd. Verder kan ik helaas niets toevoegen, ik kan je enkel nog veel succes wensen d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 10:35
Morgenmiddag eens verdiepen in het rooting verhaal. Nieuw hier :) mooi topic

Edit: ik vind de layout dat de n5 standaard heeft super. Kan ik deze behouden en alle stock apps zoals google+, HP printer service, google photo etc verwijderen?

Het rooting gebeuren is best complex

[ Voor 57% gewijzigd door Spacewide op 08-12-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Je kunt al die dingen ook gewoon uitschakelen zonder root, ze worden dan niet verwijderd maar je komt ze niet zomaar tegen en ze kunnen ook niet op de achtergrond blijven draaien. Als je er echt helemaal van af wilt zijn kun je een de-odexed ROM downloaden en flashen. Dan moet je zelf maar even kijken welke het meest stock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
http://www.wugfresh.com/nrt/ lijkt me super om te starten.

Click & Play, hierna kan ik gewoon toch cyanogenmod of cataclysm installeren, juist?

Dit topic is echt wel dood precies, dacht dat rooten enorm intrek was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

vsy schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:14:

Click & Play, hierna kan ik gewoon toch cyanogenmod of cataclysm installeren, juist?

Dit lijkt wel too good to be true...
Kan iemand dit proberen? Heb mijn N5 nog niet maar wil hem niet meteen bricken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
kuusj98 schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:24:
[...]

Dit lijkt wel too good to be true...
Kan iemand dit proberen? Heb mijn N5 nog niet maar wil hem niet meteen bricken...
Ik heb het er mee geregeld, werkt prima.
Om enige twijfel de wereld uit te helpen, om te rooten moet je bootloader unlocked zijn en bij het unlocken van je bootloader wordt je telefoon volledig gewipet. Dat vond ik eigenlijk het enige nadeel, maar goed, daar kom je niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
vsy schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:14:

Als ik jou was zou ik het gewoon zelf doen. Het stelt eigenlijk niets voor en je weet vervolgens ook wat er eigenlijk is gebeurd. In deze korte guide wordt het stap voor stap uitgelegd.

Het ziet er uit als een hele lap tekst, maar eigenlijk zijn het maar acht commandos welke je uit hoeft te voeren via je pc.

Plus, mocht er ergens iets fout gaan, dan weet je ook precies waar en wanneer dat is gebeurd, in plaats van 'ik drukte op deze knop en toen deed ie het niet meer'. Hoewel dat de kans dat er iets fout gaat in beide gevallen natuurlijk klein is.

Mocht je nog wat meer info in het algemeen willen over het hele gebeuren dan kun je dit lezen.

[ Voor 28% gewijzigd door Xylon op 08-12-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Xylon schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:49:
[...]

Als ik jou was zou ik het gewoon zelf doen. Het stelt eigenlijk niets voor en je weet vervolgens ook wat er eigenlijk is gebeurd. In deze korte guide wordt het stap voor stap uitgelegd.

Het ziet er uit als een hele lap tekst, maar eigenlijk zijn het maar acht commandos welke je uit hoeft te voeren via je pc.

Plus, mocht er ergens iets fout gaan, dan weet je ook precies waar en wanneer dat is gebeurd, in plaats van 'ik drukte op deze knop en toen deed ie het niet meer'. Hoewel dat de kans dat er iets fout gaat in beide gevallen natuurlijk klein is.

Mocht je nog wat meer info in het algemeen willen over het hele gebeuren dan kun je dit lezen.
Bedankt voor dit overzichtelijk bericht ;)

Edit: ik heb gisteren avond alles doorgenomen en al het nodige op de computer staan.
Ik ben zelf echt tevreden met n5 stockrom, maar ik wil wat bloatware verwijderen.

Als ik het dan goed voor heb hoef ik enkel te rooten en kan ik dan desbetreffende apps wissen. Of schiet ik ernaast? :)

edit2: unlocked, custom recovery, rooted all done =)

I saved a kitten :9

[ Voor 16% gewijzigd door Spacewide op 10-12-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05-2016
Om de apps te wisen heb je Titanium Backup nodig, is tevens erg geschikt om je apps mee te backuppen en te herstellen als je een andere rom erop wil zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Misschien de CF Auto Root optie in de OP plaatsen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507211

Voor mensen die wel root willen maar verder (zo dicht mogelijk) bij stock willen blijven. (werkt als een zonnetje)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-07 22:20

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Vandaag de Nexus 5 besteld. Morgen in huis en dan zsm rooten natuurlijk. Mijn huidige tel is een HTC One X dus ben al bekend met de zogenaamde bootloader. Ben benieuwd wat voor leuke roms er allemaal zijn.

edit:
Inmiddels in huis, meteen geroot en een 4.4.2 rom erop gezet. Eens kijken hoe die draait :+

[ Voor 43% gewijzigd door FREAKJAM op 13-12-2013 00:24 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05-2016
@Freakjam waar heb je die Nexus besteld, wacht al 2 wekenen duurt vermoedlijk nog tot begin 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Coolblue.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Telefoon binnen gisteravond ook van Coolblue

Voordat ik m'n sim er in gestoken had al de bootloader unlocked met adb, geroot en daarna volgens Cataclysm er opgezet.

Werkt voortreffelijk, wil eigenlijk nog wat meer opties/tweaks. Iemand suggesties?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:58
Morgen komt er bij mij ook Cataclysm op: ziet er uitstekend uit. Een aantal handige extra opties, verder bevalt stock Android me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Enige jammerlijke aan Cataclysm is dat deze rom geen theme-support heeft. Ik vind de Mianogen theme toch net iets prettiger. Ik heb nu een nightly draaien van CM11.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
FREAKJAM schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:59:
Enige jammerlijke aan Cataclysm is dat deze rom geen theme-support heeft. Ik vind de Mianogen theme toch net iets prettiger. Ik heb nu een nightly draaien van CM11.
Die ziet er idd strak uit! Misschien dat ik over een tijdje ook nog eens CM probeer als CM11 op 4.2.2 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 10:36
Gisteren ontvangen en vandaag "even" unlocken en rooten (wugfresh) maar blijf hangen in "fastboot device was not found".
De diverse drivers installed maar kom gewoon niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Heb je toevallig Windows 8(.1)? Zo ja, oplossing al geprobeerd die in startpost staat? Anders even de naked usb driver proberen.

Met deze oplossing krijg ik het gewoon voor elkaar in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 14-12-2013 00:45 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

En voor de herkenning kiezen voor de camera verbinding en niet voor de media verbinding. Daar kun je ook mis op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 10:36
FREAKJAM schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 00:41:
Heb je toevallig Windows 8(.1)? Zo ja, oplossing al geprobeerd die in startpost staat? Anders even de naked usb driver proberen.

Met deze oplossing krijg ik het gewoon voor elkaar in ieder geval.
Werk nog met XP.
shinchan03 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 01:25:
En voor de herkenning kiezen voor de camera verbinding en niet voor de media verbinding. Daar kun je ook mis op gaan.
Waar vind ik die optie ?

Krijg MTP niet installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Ik de mijne nu enige tijd geroot voor gebruik van het Xposed Framework, omdat ik toch een paar features miste uit de CM10.2 build die ik op mijn Desire HD draaide, maar het begint nu toch een beetje te kriebelen om er gewoon weer een custom ROM op te gooien :3

Mensen die Cataclysm draaien: hoe zit het met de launcher, kun je daarin instellen dat je die Google balk niet wilt zien en welk homescreen default is, of zit er gewoon een stock launcher in?
MAB The Frisian schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 08:44:
[...]

Waar vind ik die optie ?

Krijg MTP niet installed.
Als je de Nexus inprikt krijg je een notificatie over de gebruikte USB modus, of iets dergelijks, als je daar op drukt kom je in een menu waar je kunt kiezen tussen MTP en PTP. Waar dit menu zit in de instellingen weet ik niet, ik kan het niet vinden...

Dat terzijde, XP? Tijd voor een upgrade!

edit: Ik heb deze geïnstalleerd, werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door NinjaTuna op 14-12-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

@NinjaTuna, het is gewoon de stock launcher, dus de zoekbalk kan niet verwijdert worden (of ik heb het over het hoofd gezien). Als je dat wilt veranderen, zou je ook voor Nova launcher kunnen gaan, die heeft tegenwoordig ook de eigenschappen van de Nexus 5 launcher en heeft die mogelijkheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Ik draai nu een week Cataclysm rom en sinds 12dec 4.2.2.
Wat mij opvalt is dat de gsm trager boot dan voorheen alle custom modificaties.
Nu lijkt het wel muggezift, maar ik wil gewoon weten waardoor dit kan?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Vanmorgen de Cataclysm erop gezet, onder ander voor de lockscreen-slider uitbreidingen. Maar nu kan ik maar enkele applicaties selecteren om in te stellen, Chrome bijvoorbeeld niet :S Iemand meer last van, of een oplossing ervoor?

edit; Gevonden... moet op profiel App lijst klikken en dan krijg ik ze allemaal te zien :)

[ Voor 16% gewijzigd door Thedr op 14-12-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

@NinjaTuna

Er is een mod van de Google Experience launcher, KitKat Launcher (KK Launcher).
Bij deze launcher kun je wel de searchbalk verwijderen en zelfs custom icons instellen net als bij Nova, Apex.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

vsy schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:20:
Ik draai nu een week Cataclysm rom en sinds 12dec 4.2.2.
Wat mij opvalt is dat de gsm trager boot dan voorheen alle custom modificaties.
Nu lijkt het wel muggezift, maar ik wil gewoon weten waardoor dit kan?

Thanks
Heb je misschien iets met die smart radio gedaan?
Zelf nog niet ondervonden, zet m'n telefoon nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Was een hoop gerommel om de drivers te installeren en het toestel herkend te krijgen. Waarschijnlijk omdat ik een SGS1 hier op het gehad en daar heb ik heel veel met drivers moeten kwallen om die werkend te krijgen. Maar oke.. Als het goed is mijn toestel geroot..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:41

Patrick89

PSN : Gamesource

Hoe zit het als er een update uit komt van bijvoorbeeld Cataclysm of cyanogenmod ? Kun je deze automatisch binnentrekken of moet je opnieuw beginnen ? Kan hierover ook weinig info vinden.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Updates van eenzelfde rom kan je meestal dirty flashen. (dus flashen zonder te wipen).
Als dat niet het geval is wordt dat meestal wel door de dev aangegeven.

Uit ervaring (ik heb jaren CM gedraaid op SGS 1 en HTC One X) kan je deze bijna altijd dirty flashen.

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 14-12-2013 19:37 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Patrick89 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:20:
Hoe zit het als er een update uit komt van bijvoorbeeld Cataclysm of cyanogenmod ? Kun je deze automatisch binnentrekken of moet je opnieuw beginnen ? Kan hierover ook weinig info vinden.
http://forum.xda-develope...hp?p=47266024&postcount=2
I'm reading the FAQ, am i good?
- You sir are the best.
Lezen |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24

J-P

Syntax erro....

Ik denk erover om mijn Nexus 5 te rooten en Xposed Framework te draaien met de GravityBox module.
Daarmee kan je met de stock ROM, tweaks uitvoeren die eigenlijk alleen op custom ROMs zit.
Voor meer info zie dit filmpje:

Wat ik me echter afvraag. Als je de Nexus 5 hebt geroot en je ontvangt een OTA update, wordt die dan gewoon geïnstalleerd? En behoud je dan root?
XDA zegt dat de update gewoon installeerd, maar vele andere websites zeggen dat het installatieproces dan stopt.

Weten jullie het?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 09-03 10:16
je krijgt gewoon je updates. alleen ben je root kwijt en ook alle tweakes. wil je handmatig updaten als de upate uit is en je dus niet wacht tot ie over the air is gekomen dan moet je eerst unrooten en dan kun je wel die update doen.

dus ja je krijgt de updates zolang e er gewoon op wacht en niet elf gaat flashen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Iemand de SD800 al op zijn staart getrapt?
Niet dat dat nodig is maar ben benieuwd of het nut heeft buiten het feit dat je accu sneller leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
raydekok schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:45:
je krijgt gewoon je updates. alleen ben je root kwijt en ook alle tweakes. wil je handmatig updaten als de upate uit is en je dus niet wacht tot ie over the air is gekomen dan moet je eerst unrooten en dan kun je wel die update doen.

dus ja je krijgt de updates zolang e er gewoon op wacht en niet elf gaat flashen.
Ik heb de mijne geroot met Wugfresh zijn tooltje en hij wil nu niet meer updaten naar 4.4.2. Ik vrees dat ik dus ook eerst zal moeten unrooten als ik de update wil hebben.

Denk dat het tijd is voor Cataclysm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Phhuuu als doorgewinterde Iphone jailbreaker nu eindelijk cyanogenmod geinstalleerd. Het was wel een hele klus maar goed met een duidelijke handleiding kom je er wel snel :D.. Heb nu de nightly draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Met mijn Galaxy Nexus had ik nooit problemen, unlocked bootloader + rooted kon ik altijd gewoon de OTA updates ontvangen.

Weet niet hoe dit met de Nexus 5 is overigens.
raydekok schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:45:

Wat wel zo is is dat vanuit Google de nieuwe OTA's ook online gezet worden, wat je dus kan doen is de nieuwe versie downloaden en op je N5 flashen. Nu kan dit waarschijnlijk helaas niet dirty. Waardoor je dus moet wipen. :'(

[ Voor 66% gewijzigd door True op 15-12-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
True schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:01:
[...]

Heb je misschien iets met die smart radio gedaan?
Zelf nog niet ondervonden, zet m'n telefoon nooit uit.
Van smart radio afgebleven, wifi op werk.

Kan het zijn door wipen? Ik las dat een device traag kan worden hierdoor.
3wipes gedaan door een rom te kiezen.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 22:29
True schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:58:
Wat wel zo is is dat vanuit Google de nieuwe OTA's ook online gezet worden, wat je dus kan doen is de nieuwe versie downloaden en op je N5 flashen. Nu kan dit waarschijnlijk helaas niet dirty. Waardoor je dus moet wipen. :'(
Kan zo "dirty" als je zelf maar wilt - hoef je niet voor te wipen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

_gibeon_ schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:33:
[...]

Kan zo "dirty" als je zelf maar wilt - hoef je niet voor te wipen!
Dus OTA's kun je dus dirty flashen als je stock hebt?

Met ROM's moet je meestal wipen, voordat je nieuwe android versie kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
shinchan03 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:06:
@NinjaTuna, het is gewoon de stock launcher, dus de zoekbalk kan niet verwijdert worden (of ik heb het over het hoofd gezien). Als je dat wilt veranderen, zou je ook voor Nova launcher kunnen gaan, die heeft tegenwoordig ook de eigenschappen van de Nexus 5 launcher en heeft die mogelijkheid wel.
Protip, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Volgens mij doe ik iets helemaal fout bij het updaten naar 4.2.2.
Had eerst mijn N5 geroot en wat apps verwijderd zoals Google Newsstand. Hierdoor faalde de OTA update. Alle apps teruggeplaatst uit backup, maar nog steeds werkte het niet.

Uiteindelijke gekozen voor factory reset uit het settings menu, inloggen via Google Account en even wachten tot alle apps weer automatisch geïnstalleerd en geüpdate worden. Zelfs dan faalde de update.

Nu nogmaals een factory reset gedaan maar via de recovery mode. Weer alles laten updaten en installeren. En surprise, het werkt nog steeds niet.

Na factory reset zou hij toch automatisch moeten ge-unroot zijn? Of vergis ik mij hierin?

Eventueel kan ik nog sideloaden via adb, maar kleven hier nog andere nadelen aan?

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Je vergist je daarin, dan blijft de huidige rom gewoon staan. Je zult bijvoorbeeld via de wugfresh toolkit de standaard Rom weer moeten flashen, hier zit een optie voor ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 22:19
Ik heb zojuist mijn telefoon geroot, alleen lijkt het er nu op dat mijn interne opslag in tweeen is opgedeeld. Er staat nu legacy en 0... Iemand enig idee wat ik hier fout heb gedaan?
Ik zie op XDA staan dat het opzich niet erg is, maar het is wel onhandig dat er nu ook bij het connecten van de pc twee interne opslag folders zijn, en ondanks dat het mirrors zijn is het toch niet heel chill.
Enig idee hoe ik dit weer repareer?

[ Voor 34% gewijzigd door Zinloos1 op 16-12-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
shinchan03 schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:37:
Je vergist je daarin, dan blijft de huidige rom gewoon staan. Je zult bijvoorbeeld via de wugfresh toolkit de standaard Rom weer moeten flashen, hier zit een optie voor ingebouwd.
Zag die optie wel staan, maar ging er stomweg vanuit dat met een factory reset alles weer weg zou zijn. Toch weer wat bijgeleerd :). Straks maar eens aan de slag dan.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Draai nu sinds zaterdag Cataclysm KOT49H en vind de backlight (staat op auto) soms irritant reageren: gaat soms naar 100% om vervolgens weer wat terug te gaan naar de 'goede' waarde. Doet 'ie niet altijd, maar had hier met de stock rom zover ik me kan herinneren geen last van. Heb nu de statusbar-backlight mod uitgezet, misschien dat die roet in het eten gooide ofzo :S

edit: aan te passen bij de Cataclysm settings -> verscheidende tweaks -> Statusbar brightness control (bijna onderaan)

[ Voor 14% gewijzigd door Thedr op 16-12-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Thedr schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:43:
Draai nu sinds zaterdag Cataclysm KOT49H en vind de backlight (staat op auto) soms irritant reageren: gaat soms naar 100% om vervolgens weer wat terug te gaan naar de 'goede' waarde. Doet 'ie niet altijd, maar had hier met de stock rom zover ik me kan herinneren geen last van. Heb nu de statusbar-backlight mod uitgezet, misschien dat die roet in het eten gooide ofzo :S
Ah ja daar heb ik ook last van, waar heb je die optie aangepast? Kan het zo snel niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 19:39
Ben bezig om op mijn nexus5 TWRP te installeren.
Nu schijnt TWRP 2.6.3.2 wat problemen te leveren bij het wipen dus probeer ik TWRP 2.6.3.4 handmatig te flashen.
Nu probeer ik van deze website http://techerrata.com/browse/twrp2/hammerhead het .img recovery bestand te downloaden maar deze wordt opgeslagen als .bin
De md5 hash komt wel overeen.
Kan ik het bestand gewoon hernoemen naar .img ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ComTech schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:07:
Ben bezig om op mijn nexus5 TWRP te installeren.
Nu schijnt TWRP 2.6.3.2 wat problemen te leveren bij het wipen dus probeer ik TWRP 2.6.3.4 handmatig te flashen.
Nu probeer ik van deze website http://techerrata.com/browse/twrp2/hammerhead het .img recovery bestand te downloaden maar deze wordt opgeslagen als .bin
De md5 hash komt wel overeen.
Kan ik het bestand gewoon hernoemen naar .img ?
Dan gaat er iets verkeerd, bij mij slaat die hem gewoon op als: .img
http://techerrata.com/fil...rp-2.6.3.2-hammerhead.img
Mirror van m'n dropbox: https://dl.dropboxusercon...rp-2.6.3.2-hammerhead.img (als die 404 geeft ben ik nog even aan het uploaden).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Weet er iemand een goede app voor het beheer van rechten. Ik gebruikte altijd LBE privacy manager, maar dat duurt altijd een tijd voordat die op een nieuwe Android versie werkt. Ik wil in principe op een geroote stock blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Na de 4.4.2 (OTA) update ben ik mijn root kwijt, status is wel "UNLOCKED"
Ook start TWRP recovery niet meer. Als ik boot, en ik kies voor "Recovery Mode" verschijnt het android robotje met de buik open en een uitroepteken er boven. Vervolgens duurt dit ongeveer 2 minuten en start de telefoon normaal op.

Tips hoe dit is op te lossen zonder mijn telefoon volledig te wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:19
MauriX schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:31:
Na de 4.4.2 (OTA) update ben ik mijn root kwijt, status is wel "UNLOCKED"
Ook start TWRP recovery niet meer. Als ik boot, en ik kies voor "Recovery Mode" verschijnt het android robotje met de buik open en een uitroepteken er boven. Vervolgens duurt dit ongeveer 2 minuten en start de telefoon normaal op.

Tips hoe dit is op te lossen zonder mijn telefoon volledig te wipen?
Volgens mij staan er genoeg tips in de openingspost. Je moet gewoon opnieuw rooten en custom recovery installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 22-12-2013 19:01 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 19:39
Dan gaat er iets verkeerd, bij mij slaat die hem gewoon op als: .img
http://techerrata.com/fil...rp-2.6.3.2-hammerhead.img
Mirror van m'n dropbox: https://dl.dropboxusercon...rp-2.6.3.2-hammerhead.img (als die 404 geeft ben ik nog even aan het uploaden).

Succes
Bedankt heb hem nu gewoon met mijn telefoon gedownload en dan gaat het goed.
Had heb eerst gedownload met chromium in ubuntu maar waarom dat dan niet goed gaat?
Als ik het bestand controleer met md5 zijn de hashes wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:42
Ook ik wil mijn Nexus5 nu toch gaan rooten en een custom rom draaien. Ik krijg alleen geen contact met mijn Nexus5, krijg steeds de melding "no adb device found" (WugFresh methode). Heb Windows 8.1 home en de methode op pagina 1 al geprobeerd, zonder succes . Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?

Edit 25/12/2013 : inmiddels is het gelukt door op mijn Nexus aan te vinken dat deze als camera (PTP) gekoppeld moet worden . Nu wordt mijn Nexus wel herkend door de Full Driver Test :)

[ Voor 32% gewijzigd door bandy op 25-12-2013 12:09 ]

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Barfman schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:00:
[...]

Volgens mij staan er genoeg tips in de openingspost. Je moet gewoon opnieuw rooten en custom recovery installeren.
Bedankt voor je reactie, maar ik loop even vast.
Ik heb dus geen root meer en geen recovery. Basis stuff om dit te flashen, i know, maar ik kan dus nergens back-uppen. Niet in mijn recovery (die heb ik dus niet meer) en niet met bijv. Titanium Backup (aangezien ik geen root meer heb).
Hoe los ik dit op zonder alles te wipen? Kan ik via fastboot een recovery flashen zonder dat ik root acces heb?
Mijn plan is namelijk, via fastboot een recovery flashen. In de nieuwe recovery een back up maken, dan rooten en de backup restoren. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:38
MauriX schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:58:
[...]

Hoe los ik dit op zonder alles te wipen? Kan ik via fastboot een recovery flashen zonder dat ik root acces heb?
Ja, dat kan.
Mijn plan is namelijk, via fastboot een recovery flashen. In de nieuwe recovery een back up maken, dan rooten en de backup restoren. Kan dit?
Kan, maar lijkt me niet nodig. Om root terug te krijgen kun je gewoon deze flashen in recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:44

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Mr Magic schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 01:30:
[...]

Ja, dat kan.

[...]

Kan, maar lijkt me niet nodig. Om root terug te krijgen kun je gewoon deze flashen in recovery.
Hij geeft net aan dat de recovery niet meer werkt. Ik zou gewoon via fastboot de nieuwste TWRP flashen en daarna rooten met het SuperSU zipje.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gadverdarrie wat is het "rustig" in de scene, er zijn wel een aantal roms maar geen enkele haalt het echt bij de Stock rom.

Vooral CM11 en Cataclysm vielen me bijzonder tegen, vooral het toetsenboard lag van de laatste.
Iets wat ik bij wel meer Android devices merk maar juist bij de Stock rom niet ervaar.

Ik draai nu de Android 4.4.2 KOT49H - Rooted/Busybox/Odexed rom met wat losse tweaks maar sta open voor wat tips. Iemand hier een rom die ik moet proberen? (Ik ben niet geïnteresseerd in Halo verder)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

De Scene is ook nog in ontwikkeling, ontwikkeling kost tijd. CM11 draai ik nu een tijd met wat bugs maar goed er is dan wel regelmatig een update.

Wat zoek je in een ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Patrick89 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:44:
De Scene is ook nog in ontwikkeling, ontwikkeling kost tijd. CM11 draai ik nu een tijd met wat bugs maar goed er is dan wel regelmatig een update.

Wat zoek je in een ROM ?
Nou in ontwikkeling. Bij de One die ik hiervoor had waren er na een paar weken na release al tientallen fatsoenlijke roms.

Ik zoek eigenlijk, super snelle rom met stock look (Dat is bij de Nexus dus wat makkelijker dan bij bv een Sense Phone), handige tweakes, power menu enz, camera tweaks.

Ik draai nu dus die Odex stock rom, met handmatig de camera tweak, adblocker, status bar tweak enz.
Alles in 1 rom zou fijner zijn, nu moet ik continu bepaalde functies terug rommen omdat het een niet met het ander werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Omnirom al gehad? Zelf niet geprobeerd, omdat ik cataclysm wel lekker vind (toetsenbordlag ervaar ik niet), maar men reageert er best positief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Met cyanogen + focal kom je al een heel eind toch? Ik draai deze zelf ook. Ik gebruik echter Kitkat Launcher ipv de "stock" launcher. Deze heeft net wat meer functies. (custom icons bijv)

Wellicht moet je google keyboard proberen met cataclysm. De apk vind je gewoon op XDA.

[ Voor 86% gewijzigd door FREAKJAM op 27-12-2013 19:52 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

In CM vindt ik de camera best bagger en ik mis iets van een HDR functie.
Is het mogelijk de stock app te vervangen en dan ook dat je hem kun gebruiken zonder je telefoon te unlocken.

Als ik hem nu verwijder(Uitschakel) werkt hij niet meer en is het niet mogelijk iets anders te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NinjaTuna schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:23:
Omnirom al gehad? Zelf niet geprobeerd, omdat ik cataclysm wel lekker vind (toetsenbordlag ervaar ik niet), maar men reageert er best positief op.
Die heb ik geprobeerd maar hield het niet echt lang vol. Alles draaide soepel enz maar ik kreeg erg veel Google service foutmeldingen, connectie naar Hangouts, Google+ en gmail wilde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Ik heb gisteravond geprobeerd een Customrom op mijn telefoon de flashen . Nu heb ik dit zonder erbij stil te staan gedaan met de grootste fout die je kunt maken en dat is een geen Nandroid backup maken . Nu heb ik het ook nog eens zover gekregen dat alleen mijn recovery (TWRP v2.6.3.4) opstart en verder niets anders .Ik krijg bij diverse handelingen in TWRP de melding ''no instal found'' . Ik heb dit eerder gehad met mijn Htc Sensation , die kon ik vervolgens aan mijn pc hangen en er een niuewe ROM op zetten . Helaas werkt dit bij mijn Nexus niet , als ik deze op mijn computer aansluit hoor ik wel een meldings geluid op mijn pc maar word de Nexus 5 niet gezien . Kan iemand mij uit de brand helpen of heb ik het zover verprutst dat ik geen kant meer op kan ?

Edit: Mijn Nexus 5 word in Apparaatbeheer op mijn PC herkend als Google Galaxy Nexus ADB Interface ?"
Het gaat hier trouwens om Windows 8.1 Home

[ Voor 8% gewijzigd door bandy op 28-12-2013 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Sinds de nieuwere versies van Android met mtp werkt USB storage niet meer in recovery

-installeer een toolkit op je PC (heb je waarschijnlijk al)
-zet de Nexus in recovery modus. Maakt niet uit welk menu
-selecteer in de toolkit push files to device of iets in die richting
-volg het menu en push je rom en gapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 12:15
Donstil schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:50:
[...]

Nou in ontwikkeling. Bij de One die ik hiervoor had waren er na een paar weken na release al tientallen fatsoenlijke roms.

Ik zoek eigenlijk, super snelle rom met stock look (Dat is bij de Nexus dus wat makkelijker dan bij bv een Sense Phone), handige tweakes, power menu enz, camera tweaks.

Ik draai nu dus die Odex stock rom, met handmatig de camera tweak, adblocker, status bar tweak enz.
Alles in 1 rom zou fijner zijn, nu moet ik continu bepaalde functies terug rommen omdat het een niet met het ander werkt.
Heb je de Xposed + GravityBox combo al geprobeerd? Daar mee kun je heel veel tweaken en heb je mijns inziens geen custom ROM meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Ik mis alleen the CM10/TMOBILE/AOKP theme chooser nog in Xposed, dat is voor mij de enige reden om een custom rom te gebruiken (momenteel Carbon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:36
Cinner schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:42:
[...]

Heb je de Xposed + GravityBox combo al geprobeerd? Daar mee kun je heel veel tweaken en heb je mijns inziens geen custom ROM meer nodig.
Mee eens. Gebruik deze combi ook en heb echt geen behoefte meer aan een custom rom.
Ben alleen nog op zoek naar een manier om de connectie icoontjes van kleur te laten veranderen als er wel/geen verbinding is. Net als in JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 22:29
bandy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 07:34:
Helaas werkt dit bij mijn Nexus niet , als ik deze op mijn computer aansluit hoor ik wel een meldings geluid op mijn pc maar word de Nexus 5 niet gezien . Kan iemand mij uit de brand helpen of heb ik het zover verprutst dat ik geen kant meer op kan ?

Edit: Mijn Nexus 5 word in Apparaatbeheer op mijn PC herkend als Google Galaxy Nexus ADB Interface ?"
Het gaat hier trouwens om Windows 8.1 Home
Dat had ik ook, komt omdat Windows de "verkeerde" driver gebruikt, namelijk ADB ipv gewoon file transfer. Na wat Googlen kwam ik dit tegen: (en dat heeft het voor mij opgelost)

Another way of fixing this on Windows 8: This problem may happen, because you have the Google ADB driver from the Android SDK installed. Windows will pick the ADB driver over the MTP driver, even when USB debugging is turned off on the Nexus 7. It also comes back when you upgrade from Windows 8 to Windows 8.1. To fix this:

Plug the Nexus 7 in and make sure USB mode is set to MTP
Run devmgmt.msc
Locate the ADB driver, which may be under "Android Devices" or "ADB Devices"
Right-click on it and select "Update driver software"
"Browse my computer for driver software"
"Let me pick from a list of device drivers on my computer"
With "Show compatible hardware" checked you should see two drivers under "Model":
"Android ADB Interface"
Either "MTP USB Device" or "Composite USB Device"
Select "MTP/Composite USB Device" (that is, the one that isn't "Android ADB Interface") and click Next.
The device should now appear as an MTP device.
It was confirmed working with the Nexus 7 2013 as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cinner schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:42:
[...]

Ja dat draai ik nu idd. Odex stock ROM en Xposed.

Werkt idd heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Vin87 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:18:
Sinds de nieuwere versies van Android met mtp werkt USB storage niet meer in recovery

-installeer een toolkit op je PC (heb je waarschijnlijk al)
-zet de Nexus in recovery modus. Maakt niet uit welk menu
-selecteer in de toolkit push files to device of iets in die richting
-volg het menu en push je rom en gapps
Ben inmiddels terug naar stock via Nexus Root Toolkit .Mijn Nexus werd door de toolkit gelukkig wel herkend als deze in ''bootloader'' stond _/-\o_ . Heb nu gelijk maar een Nandroid gemaakt en ga nu maar eens kijken waar en/of wat er mis ging en misschien laat ik het wel even bij stock ook ...

i.i.g bedankt voor de snelle reply ! :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste