Vreemd genoeg heb ik deze problemen ook gehad tijdens het unlocken / rooten van mijn Nexus .Ik kwam er per toeval achter dat mijn telefoon wel werd herkend als deze in PTP modus stond , verder had ik alle mogelijke optie's ( incl tip op pagina 1 ) al gehad ._gibeon_ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:43:
[...]
Dat had ik ook, komt omdat Windows de "verkeerde" driver gebruikt, namelijk ADB ipv gewoon file transfer. Na wat Googlen kwam ik dit tegen: (en dat heeft het voor mij opgelost)
Another way of fixing this on Windows 8: This problem may happen, because you have the Google ADB driver from the Android SDK installed. Windows will pick the ADB driver over the MTP driver, even when USB debugging is turned off on the Nexus 7. It also comes back when you upgrade from Windows 8 to Windows 8.1. To fix this:
Plug the Nexus 7 in and make sure USB mode is set to MTP
Run devmgmt.msc
Locate the ADB driver, which may be under "Android Devices" or "ADB Devices"
Right-click on it and select "Update driver software"
"Browse my computer for driver software"
"Let me pick from a list of device drivers on my computer"
With "Show compatible hardware" checked you should see two drivers under "Model":
"Android ADB Interface"
Either "MTP USB Device" or "Composite USB Device"
Select "MTP/Composite USB Device" (that is, the one that isn't "Android ADB Interface") and click Next.
The device should now appear as an MTP device.
It was confirmed working with the Nexus 7 2013 as well.
Heb je nog leuke tips trouwens?Cinner schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:42:
[...]
Heb je de Xposed + GravityBox combo al geprobeerd? Daar mee kun je heel veel tweaken en heb je mijns inziens geen custom ROM meer nodig.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wees in ieder geval tevreden met wat er beschikbaar is. Franco heeft bijvoorbeeld al onwijs zijn best gedaan om jouw batterij 2 dagen te laten meegaan, verder zijn er gewoon heel veel features in ontwikkeling. AOKP is nu ook uit, en zal doorontwikkeld worden. Geduld is een schone zaak...Donstil schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:50:
[...]
Nou in ontwikkeling. Bij de One die ik hiervoor had waren er na een paar weken na release al tientallen fatsoenlijke roms.
Ik zoek eigenlijk, super snelle rom met stock look (Dat is bij de Nexus dus wat makkelijker dan bij bv een Sense Phone), handige tweakes, power menu enz, camera tweaks.
Ik draai nu dus die Odex stock rom, met handmatig de camera tweak, adblocker, status bar tweak enz.
Alles in 1 rom zou fijner zijn, nu moet ik continu bepaalde functies terug rommen omdat het een niet met het ander werkt.
EDIT: Bouw anders zelf een ROM.
Helemaal mee eensSuperChasin schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:11:
[...]
Geduld is een schone zaak...
EDIT: Bouw anders zelf een ROM.
Ik denk persoonlijk dat we blij moeten zijn met de gene die voor ons al hun ''vrije tijd'' steken in het maken van een Rom , en daar dus zeker niet al teveel van moeten vragen/verwachten
[ Voor 31% gewijzigd door bandy op 30-12-2013 21:51 ]
Snel een vraagje
Ik heb met Clean Master + root access Google Search GAPP verwijderd.
Eveneens heb ik er een backup van gemaakt die in emulated/0/cleaner/backups staat.
Men N5 zit vast in een bootloop, kan ik de backup op een of andere manier weer terug zetten?
Bedankt
edit: Mogelijk probeer ik dadelijk het volgende
adb pull /system/app/RANDOM APP = creates a copy of a system app on your PC
adb push app /system/app = Copies an app from your PC to your system partition
Ik heb met Clean Master + root access Google Search GAPP verwijderd.
Eveneens heb ik er een backup van gemaakt die in emulated/0/cleaner/backups staat.
Men N5 zit vast in een bootloop, kan ik de backup op een of andere manier weer terug zetten?
Bedankt
edit: Mogelijk probeer ik dadelijk het volgende
adb pull /system/app/RANDOM APP = creates a copy of a system app on your PC
adb push app /system/app = Copies an app from your PC to your system partition
[ Voor 35% gewijzigd door Spacewide op 31-12-2013 10:29 ]
Een nieuwe gapps nightly flashen anders?
Eerste beta van AOSPA (Paranoid Android) voor Nexus 5 is verschenen. AOKP is er inmiddels ook. Moet trouwens zeggen dat er meer dan genoeg ROMS zijn hoor. Zeurpietje
Blijkbaar hebben ze naar je geluisterd:Donstil schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:50:
[...]
Nou in ontwikkeling. Bij de One die ik hiervoor had waren er na een paar weken na release al tientallen fatsoenlijke roms.
Ik zoek eigenlijk, super snelle rom met stock look (Dat is bij de Nexus dus wat makkelijker dan bij bv een Sense Phone), handige tweakes, power menu enz, camera tweaks.
Ik draai nu dus die Odex stock rom, met handmatig de camera tweak, adblocker, status bar tweak enz.
Alles in 1 rom zou fijner zijn, nu moet ik continu bepaalde functies terug rommen omdat het een niet met het ander werkt.
Eerste beta van AOSPA (Paranoid Android) voor Nexus 5 is verschenen. AOKP is er inmiddels ook. Moet trouwens zeggen dat er meer dan genoeg ROMS zijn hoor. Zeurpietje
[ Voor 196% gewijzigd door FREAKJAM op 31-12-2013 09:49 ]
is everything cool?
Dat zit in de laatste GB updatePolster schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:40:
[...]
Mee eens. Gebruik deze combi ook en heb echt geen behoefte meer aan een custom rom.
Ben alleen nog op zoek naar een manier om de connectie icoontjes van kleur te laten veranderen als er wel/geen verbinding is. Net als in JB.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Even alles op een rijtje zetten:
Deze ochtend Google Search verwijderd met als gevolg een bootloop.
adb command kon ik niet uitvoeren omdat usb debugging niet aanstond op dat moment. Hierdoor kon ik geen zip bestanden met Gapps etc overzetten.
Etc etc, maar een cmw recovery uitgevoerd. Geen tijd verder
Beste wensen aan alle
[ Voor 54% gewijzigd door Spacewide op 31-12-2013 11:33 ]
Naar bootloader gaan en dan met nexus toolkit http://www.wugfresh.com/nrt/ stock rom installeren. Je kan bij de toolkit aanvinken softbricked/bootloop.vsy schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:14:
[...]
Daar dacht ik ook aan, maar via adb krijg ik steeds de melding "no devices found" dus kan ik niets overzetten naar mijn n5. Lukt ook niet in recovery mode cwm, want debuggin mode kan ik niet meer inschakelen op mijn toestel.. boot loop he
Juist met oud op nieuw
Vanmorgen eens even de Franco kernel erop gezet. Benieuwd of ik verschillen ga merken. Hij is er zeker niet langzamer op geworden, hoewel ik ook niet durf te zeggen dat 'ie sneller is dan eerst. Stock is de N5 echt al zó snel
Komt er eigenlijk nog een HDR functie uit voor de camera van CM ?
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Even het rooten proberen met één van de toolkits.
Bedankt voor dit zeer complete en goed opgestelde topic!
Bedankt voor dit zeer complete en goed opgestelde topic!
Sjips, je moet bij opslagruimte MTP op PTP zetten, iets dergelijks was al aangehaald hier maar je moet wel weten waar te zoeken, en USB-Foutopsporing ook telkens checken.
[ Voor 112% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-01-2014 23:41 ]
Qua snelheid heb ik weinig gemerkt aan de kernel van Franco, heb nog wel de geoptimaliseerde lib's geflashed. Dat leek wel iets te doen qua snelheid, maar kan ook placebo zijn. Lijkt sneller te zijn dan ART in ieder geval.Thedr schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:41:
Vanmorgen eens even de Franco kernel erop gezet. Benieuwd of ik verschillen ga merken. Hij is er zeker niet langzamer op geworden, hoewel ik ook niet durf te zeggen dat 'ie sneller is dan eerst. Stock is de N5 echt al zó snel![]()
Maar qua accuduur, ongelofelijk. Waar ik eerst niet aan de 2 uur SOT kwam, heb ik nu gewoon 50% batterij over... Ben ook nog lichtelijk aan het undervolten geslagen, maar zonder aanpassingen al een geweldige kernel.
Had ik ook, maar dat lag aan Google met zijn Play Services. Nu ik locatiemelding eruit gegooid heb is het toppie._gibeon_ schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:06:
Waar ik eerst niet aan de 2 uur SOT kwam, heb ik nu gewoon 50% batterij over...
Geldt voor Cataclysm en de stock ROM
[ Voor 8% gewijzigd door NinjaTuna op 02-01-2014 22:49 ]
Zelf ook maar eens CM erop gezet, heerlijk! Alleen heeft het niet mijn frontcamera probleem opgelost. Die blijft nog steeds haken..
Wat bedoel je precies met 'haken'?Saitek schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:56:
Zelf ook maar eens CM erop gezet, heerlijk! Alleen heeft het niet mijn frontcamera probleem opgelost. Die blijft nog steeds haken..
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Als ik de camera app open, werkt alles prima. Maar wanneer ik naar de frontcamera ga doet hij niks meer.

Ook wil dit nog wel eens voorkomen, wat verholpen word met een reboot

Heb je een led notificatie app draaien?Saitek schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:03:
Als ik de camera app open, werkt alles prima. Maar wanneer ik naar de frontcamera ga doet hij niks meer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoorde dat die de camera app kunnen storen.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Heeft iemand al de kleuren correctie app aan de gang van Franco kernel?
Als het goed is zou het moeten werken in de FKU app maar bij mij zegt hij elke keer device not supported.
Als het goed is zou het moeten werken in de FKU app maar bij mij zegt hij elke keer device not supported.
Als het goed is aankomende week een nexus5, dus ben me nu al aan het inlezen over hoe te rooten. Met de Galaxy S1 die ik nu nog heb weet ik alles van. Heb de OP doorglezen hier, en zie dat er 2 manieren zijn om de nexus 5 te rooten. Maar waarom staat "Chaninfire" zijn manier er niet bij? En is de OP wel 100% up to date? Sommige topics met een OP zijn hopeloos verouderd en kan je beter niet lezen soms
Niemand hier problemen met een instabiele Nexus na het rooten? Na ontvangst van de Nexus 5 heb ik deze direct geroot met WugFresh. Maar ik kreeg toch minimaal 1x per dag een reboot waarna ik de toegangscode van de SIM weer kon intikken. Soms na een actie op het scherm, maar soms ook als ik er niets mee deed. Pakte ik het toestel van de kast en zag ik dat ie gereboot was.
Twee weken terug via WugFresh alles terug gedraaid: toestel terug naar de basis en niet meer geroot. Twee weken zonder problemen en spontane reboots kunnen gebruiken. Sins gisteravond is mijn toestel weer geroot (WugFresh) en heb al 2x een reboot meegemaakt. Een keer toen ie op mijn nachtkastje lag, en net 1x in mijn broekzak.
Rooten is leuk, maar niet als ie daardoor instabiel wordt.
Twee weken terug via WugFresh alles terug gedraaid: toestel terug naar de basis en niet meer geroot. Twee weken zonder problemen en spontane reboots kunnen gebruiken. Sins gisteravond is mijn toestel weer geroot (WugFresh) en heb al 2x een reboot meegemaakt. Een keer toen ie op mijn nachtkastje lag, en net 1x in mijn broekzak.
Rooten is leuk, maar niet als ie daardoor instabiel wordt.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Nope na root is telefoon rock-solid. Geen enkele spontane reboot meegemaakt. Ik heb het overigens via de volgende methode gedaan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507905
Het is ook mijn insteek om het via een andere methode te proberen, zoals bovenstaande. Welke custom recovery heb jij gekozen? TWRP of CWM? En welke rootoptie: A of B?Polster schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:57:
Nope na root is telefoon rock-solid. Geen enkele spontane reboot meegemaakt. Ik heb het overigens via de volgende methode gedaan:
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ik gebruik CWM en heb de root zip vanuit CWM geflashed.
Ik wil de Kernel veranderen naar franco kernel. En een lichte undervolt proberen per app.
Iemand goede ervaring met custom kernels?
Edit: ondertussen al franco geflasht.
Franco r32 kernel met FKU (Play Store) + System Monitor.
De kernel wel via CWM geflasht.
Zonder iets aan te passen merk je meteen al een accu verbetering. Van 4u30min zit ik nu aan 5.50min.
Allicht een dik uur meer schermtijd.
hetvolgende toegepast nu; - 75mv op alle clockrates en -100mv op 300mhz en -50 op 2.3ghz
Door undervolting merk ik dat de CPU frisser loopt.
Zelf ik heb een ACPU PVS 3, er blijken dus 6verschillende "modellen" te zijn, vanwat ik gelezen heb is dat CPUPVS 1 de trage versie is en CPUPVS 6 de snelste. (bron1) en (bron2)
Met FKU kan je per app instellen hoe de CPU moet werken, bv standaard met franco kernel schommelt de CPU bij het openen van de camera van 300mhz tot 1200mhz over 2 cores. Ik heb gekozen om de CPU op 4X 2300mhz te laten werken, zo voelt de camera echt soepel aan. Zo kan je bij elke app wel iets verzinnen.
Franco is te vinden op xda forum.
Iemand anders zen ervaring posten?
Iemand goede ervaring met custom kernels?
Edit: ondertussen al franco geflasht.
Franco r32 kernel met FKU (Play Store) + System Monitor.
De kernel wel via CWM geflasht.
Zonder iets aan te passen merk je meteen al een accu verbetering. Van 4u30min zit ik nu aan 5.50min.
Allicht een dik uur meer schermtijd.
hetvolgende toegepast nu; - 75mv op alle clockrates en -100mv op 300mhz en -50 op 2.3ghz
Door undervolting merk ik dat de CPU frisser loopt.
Zelf ik heb een ACPU PVS 3, er blijken dus 6verschillende "modellen" te zijn, vanwat ik gelezen heb is dat CPUPVS 1 de trage versie is en CPUPVS 6 de snelste. (bron1) en (bron2)
Met FKU kan je per app instellen hoe de CPU moet werken, bv standaard met franco kernel schommelt de CPU bij het openen van de camera van 300mhz tot 1200mhz over 2 cores. Ik heb gekozen om de CPU op 4X 2300mhz te laten werken, zo voelt de camera echt soepel aan. Zo kan je bij elke app wel iets verzinnen.
Franco is te vinden op xda forum.
Iemand anders zen ervaring posten?
[ Voor 84% gewijzigd door Spacewide op 25-01-2014 21:45 ]
Ik heb sinds deze week een nexus 5. Eigenlijk wil ik hem rooten voor adblocker en cyanogenmod. Alleen ben ik bang dat ik de ing app niet meer kan gebruiken met een geroote telefoon. Bij mijn s4 was dit het geval.
Is er een oplossing voor het mogelijk blokkeren van de ing app na het rooten?
Ik lees op xda-developers dat de eerste mensen nu Ubuntu Touch op hun LG Nexus 5 draaien!
Binnenkort maar eens inlezen hoe rooten en dergelijke werkt, ben nieuw in dit wereldje
Binnenkort maar eens inlezen hoe rooten en dergelijke werkt, ben nieuw in dit wereldje
Ik gebruik de ING-app met root, zonder aanpassingen. (wugfresh toolkit en cataclysm rom)jwakie schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:36:
Ik heb sinds deze week een nexus 5. Eigenlijk wil ik hem rooten voor adblocker en cyanogenmod. Alleen ben ik bang dat ik de ing app niet meer kan gebruiken met een geroote telefoon. Bij mijn s4 was dit het geval.
Als je een nieuwe kernel flashed ben je dan ook alles kwijt net als het installeren van een ROM?
Nee, je moet hooguit Dalvik en battery stats wipen.japie06 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:57:
Als je een nieuwe kernel flashed ben je dan ook alles kwijt net als het installeren van een ROM?
Zojuist even via MultiRom Ubuntu Touch geinstalleerd! Ging eigenlijk vlekkeloos.Zerfox schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:42:
Ik lees op xda-developers dat de eerste mensen nu Ubuntu Touch op hun LG Nexus 5 draaien!
Ziet en voelt erg leuk aan allemaal, maar helaas/natuurlijk nog wel erg buggy en veel glitches. Maar ik vind het er wel supergaaf uitzien en ben erg benieuwd naar wat het ons gaat brengen in de toekomst
Ik zit er aan te denken om xposed + gravity te installleren. Daarvoor heb je een phone nodig die geroot is. Met rooten en unlocken wis je alle data van je phone. Dat wil ik liever niet, dus moet ik een backup maken. Maar om een backup te maken (met Tit. Backup) heb je root nodig... Iemand een tip wat ik moet doen?
Ik wil hetzelfde. Maar ik begrijp uit het XDA-developers forum dat je juist vanuit stock kunt beginnen?Freakster86 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:46:
Ik zit er aan te denken om xposed + gravity te installleren. Daarvoor heb je een phone nodig die geroot is. Met rooten en unlocken wis je alle data van je phone. Dat wil ik liever niet, dus moet ik een backup maken. Maar om een backup te maken (met Tit. Backup) heb je root nodig... Iemand een tip wat ik moet doen?
Ik heb nog nooit zelf geflasht of geroot, dus GB klinkt ideaal.
Moet je nadat je GB erop hebt gezet alle apps en instellingen (zoals beltonen etc) weer opnieuw installeren of blijven ze behouden?
[ Voor 10% gewijzigd door Too5 op 02-02-2014 11:20 ]
Nou ik heb hem net 5 minuten geleden geroot met de WUGfresh toolkit.
Na het unlocken en rooten worden alle apps automatisch weer hersteld via de Play store.
Na het unlocken en rooten worden alle apps automatisch weer hersteld via de Play store.
Maar al je data/instellingen ben je dan kwijt, toch?Kleissen88 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:36:
Nou ik heb hem net 5 minuten geleden geroot met de WUGfresh toolkit.
Dat is correct. Tip 1 is dan ook: Nieuwe device = direct unlockenFreakster86 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:18:
[...]
Maar al je data/instellingen ben je dan kwijt, toch?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Daar kun je naar mijn weten sowieso niet omheen. In Android zelf zit nog wel een back-up functie, maar je instellingen ben je gewoon kwijt.
Unlocken is toch de provider contents er af halen?
Ik ben niet thuis in het rooten, daarom leek GB me ideaal.
Maar dat zie ik dan verkeerd?
Ik ben niet thuis in het rooten, daarom leek GB me ideaal.
Maar dat zie ik dan verkeerd?
Succes! 
Met WUGfresh de telefoon unlocked en geroot. Net Xposed Framework + Gravity Box geïnstalleerd en het draait als een zonnetje. Nog even handmatig wat bestanden (foto's/media) terugzetten en dan lekker instellen!
Met WUGfresh de telefoon unlocked en geroot. Net Xposed Framework + Gravity Box geïnstalleerd en het draait als een zonnetje. Nog even handmatig wat bestanden (foto's/media) terugzetten en dan lekker instellen!
Voorheen Cataclysm rom geïnstalleerd gehad, maar nu ook weer beetje terug naar basic. Nu heb ik stock rom met Xposed Framework en Gravity Box geïnstalleerd eens kijken hoe dat me bevalt.
Wordt de nexus 5 gerepareerd onder garantie mocht hij geroot zijn en de kwaal niet de schuld is van een custom rom oid?
Droidkang loopt al een tijdje erg lekker, active display is echt een verademing! Ook beïnvloedt het de batterijduur een stuk minder dan ik dacht, kan nog steeds een volle dag met m'n accu doen.
:)
Is er niemand die me zonder sarcasme wil uitleggen hoe ik GB er op kan zetten vanaf stock ROM/vanilla ROM?
Ik heb deze thread gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2554049
maar wil dus weten of ik niets over het hoofd zie alvorens ik met de installatie begin.
Ik heb deze thread gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2554049
maar wil dus weten of ik niets over het hoofd zie alvorens ik met de installatie begin.
Too5 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 07:00:
Is er niemand die me zonder sarcasme wil uitleggen hoe ik GB er op kan zetten vanaf stock ROM/vanilla ROM?
- Unlocken/Rooten
- GB apk installeren.
Je vergeet Xposed denk ik? Die heb je toch nodig om GB te kunnen draaien?
Ja klopt GB installeer je vanuit Xposed.NinjaTuna schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:42:
[...]
Je vergeet Xposed denk ik? Die heb je toch nodig om GB te kunnen draaien?
Even een vraagje, zou iemand kunnen testen of een custom lockscreen wallpaper met GravityBox in combinatie met lock screen music controls werkt.
In Cataclysm zorgt het gebruik van een custom lockscreen wallpaper er namelijk voor dat ik geen music controls meer heb op mijn lockscreen, wanneer ik muziek afspeel (in mijn geval met DoubleTwist) en dat daarnaast plots het wallpaper van mijn homescreen gebruikt wordt op het lockscreen.
In Cataclysm zorgt het gebruik van een custom lockscreen wallpaper er namelijk voor dat ik geen music controls meer heb op mijn lockscreen, wanneer ik muziek afspeel (in mijn geval met DoubleTwist) en dat daarnaast plots het wallpaper van mijn homescreen gebruikt wordt op het lockscreen.
Vanmiddag ook maar eens m'n Nexus geroot en custom recovery geflasht. Ging allemaal erg makkelijk via de wugfresh toolkit. Direct ook Xposed en GravityBox geïnstalleerd. Nu weer wat extra opties om in te stellen, die ik ook had in de custom rom op mijn oude telefoon
.
[ Voor 5% gewijzigd door PCSO op 03-02-2014 18:50 ]
Maakt er iemand van jullie gebruik van de Camera mod? http://forum.xda-develope...ad.php?t=2516061&page=126
Ik heb hem geflashed, maar ik heb niet het idee dat hij ook echt geinstalleerd is, want ik zie niet de optie om in 6MP foto's te maken. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb hem geflashed, maar ik heb niet het idee dat hij ook echt geinstalleerd is, want ik zie niet de optie om in 6MP foto's te maken. Iemand ervaring hiermee?
Anoniem: 249850
Is het normaal dat het installeren van de drivers met Wugfresh (handmatig, optie #4) enorm lang duurt? Ik wacht nu al zeker een kwartier...
Anoniem: 368035
Afgelopen week heb mijn Nexus 5 geroot en geunlocked om vervolgens Franco kernel te installeren zodat ik het scherm kan kalibreren. Nu heb ik echter last van een soort van stutter lag tijdens het scrollen / zoomen. (bijv. door de nieuwsfeed van facebook scrollen, google play store, chrome etc.) Ik had hier geen last van toen ik nog gebruik maakte van de stock kernel. Met stock was de telefoon ultra smooth in alles wat ie deed. Ik heb verder geen instellingen wat betreft cpu frequencies en governors veranderd. Zou iemand mij kunnen vertellen wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Teruggaan naar stock is geen optie voor mij aangezien het scherm zonder color control niet om aan te gluren is door de beruchte yellow hue. Alvast bedankt!
Flash de Dalvik+bionic library optimization - Flashable Zip , zal zeker helpen en alles zal ook veel sneller werken.Anoniem: 368035 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:02:
Afgelopen week heb mijn Nexus 5 geroot en geunlocked om vervolgens Franco kernel te installeren zodat ik het scherm kan kalibreren. Nu heb ik echter last van een soort van stutter lag tijdens het scrollen / zoomen. (bijv. door de nieuwsfeed van facebook scrollen, google play store, chrome etc.) Ik had hier geen last van toen ik nog gebruik maakte van de stock kernel. Met stock was de telefoon ultra smooth in alles wat ie deed. Ik heb verder geen instellingen wat betreft cpu frequencies en governors veranderd. Zou iemand mij kunnen vertellen wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Teruggaan naar stock is geen optie voor mij aangezien het scherm zonder color control niet om aan te gluren is door de beruchte yellow hue. Alvast bedankt!
Dankjewel! zal het even proberen. Vind het alleen wel vreemd dat een custom kernel niet in staat is om 'out of the box' minstens gelijkwaardig aan de stock kernel te presteren, vooral omdat de batterijduur en dergelijke ook niet drastisch is veranderd.Barfman schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:07:
[...]
Flash de Dalvik+bionic library optimization - Flashable Zip , zal zeker helpen en alles zal ook veel sneller werken.
Edit: heb het net geflashed maar de lag is er nog steeds. Des te meer ik er op let, des te meer ik me er aan irriteer.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 07-02-2014 01:08 ]
Zojuist geprobeerd mijn Nexus 5 weer helemaal stock te maken. Eerst in TWRP een full wipe gedaan en vervolgens via de Nexus Root toolkit de stock image geprobeerd te flashen. Echter blijft het script hangen bij 'erasing userdata' zoals hier te zien is:

Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier aan te doen valt?
Ben bang dat het aan de wipe ligt, volgens mij heb ik het interne geheugen ook gewiped..
EDIT: probleem opgelost door een USB 2.0 poort te gebruiken.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier aan te doen valt?
Ben bang dat het aan de wipe ligt, volgens mij heb ik het interne geheugen ook gewiped..
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 07-02-2014 20:25 ]
Net een vriend aan de telefoon (Skype) gehad, helemaal boos en woedend.
Zijn Nexus 5 doet het plots niet meer, helemaal niks dus hopelijk zal LG niet over de garantie zeiken want er stond Paranoid Android erop met Franco kernel, geen computer die hem dececteerd.
Weer een reden voor mij om mijn Nexus 4 binnen de garantie te rooten, alhoewel heb ik nog 1,5 jaar garantie als google voor einde garantie stopt met ondersteuning ga ik hem wel rooten ect.
Maat we zien het wel, hij heeft hem vanmmiddag opgestuurd als een dringend pakket.
Zijn Nexus 5 doet het plots niet meer, helemaal niks dus hopelijk zal LG niet over de garantie zeiken want er stond Paranoid Android erop met Franco kernel, geen computer die hem dececteerd.
Weer een reden voor mij om mijn Nexus 4 binnen de garantie te rooten, alhoewel heb ik nog 1,5 jaar garantie als google voor einde garantie stopt met ondersteuning ga ik hem wel rooten ect.
Maat we zien het wel, hij heeft hem vanmmiddag opgestuurd als een dringend pakket.
In europa staan software en hardware matige garantie los van elkaar, dus ze moeten binnen de garantie de hardwarematige defecten gewoon fixen. Correct me if I'm wrong!
Had geen oplossing voor je, maar bedankt voor de edit. Weer een reminder voor ons allemaal: Gebruik usb 2 poortenAnoniem: 368035 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:04:
Dat weet ik (door te rooten raak je je garantie op software kwijt maar niet op hardware) maar als het aan de software lag is hij de l**.True schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:00:
In europa staan software en hardware matige garantie los van elkaar, dus ze moeten binnen de garantie de hardwarematige defecten gewoon fixen. Correct me if I'm wrong!
[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 08-02-2014 09:42 ]
Maar als je het voor elkaar krijgt dat je N5 door software problemen niet meer opstart ben je echt een pipo.
KloptTrue schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:02:
Maar als je het voor elkaar krijgt dat je N5 door software problemen niet meer opstart ben je echt een pipo.
ADB en usb 3.0 schijnen niet goed met elkaar overweg te kunnenDacuuu schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:03:
[...]
Had geen oplossing voor je, maar bedankt voor de edit. Weer een reminder voor ons allemaal: Gebruik usb 2 poorten
Ik heb m'n N5 geroot met ChainFire's Autoroot, om met Stickmount een USB stick te kunnen aansluiten. De stick wordt inderdaad gezien, maar de bestanden die erop staan worden niet gezien, ik heb alle formaten getest, FAT32, EXFAT en NTSC.
De kabel is ook OK (LED op sticks knipperen gewoon, en muis doet het gewoon), dus ik tast nu in het duister... Iemand?
En nu loop ik tegen nòg iets geks aan: de Nexus 5 wordt niet meer getoond in de Windows verkenner Windows 8.1) bij USB connectie, terwijl de PC connectie in de telefoon echt op ALS MEDIA APPARAAT verbinden staat ingesteld. OP de laptop met Windows 7 wordt de Nexus 5 nog wel steeds gewoon gezien).
Driver verwijderen en opnieuw installeren (N5 via USB aansluiten) biedt geen oplossing.
Alleen als in de telefoon USB FOUTOPSPORING staat ingesteld, dan komt de inhoud van de telefoon pas in de verkenner, maar die wil ik standaard niet aan hebben staan.....!
Bovendien lijkt de performance (volgens Antutu) flink te hebben ingeleverd......
Als dat Stickmount verhaal niet gaat werken ga ik snel weer unrooten......
--[edit]--
Herkennen in verkenner is opgelost door een Windows 8.1 herstel systeem uit te voeren, naar het punt vóór de installatie van de drivers voor de root procedure.......
--[edit]---
De kabel is ook OK (LED op sticks knipperen gewoon, en muis doet het gewoon), dus ik tast nu in het duister... Iemand?
En nu loop ik tegen nòg iets geks aan: de Nexus 5 wordt niet meer getoond in de Windows verkenner Windows 8.1) bij USB connectie, terwijl de PC connectie in de telefoon echt op ALS MEDIA APPARAAT verbinden staat ingesteld. OP de laptop met Windows 7 wordt de Nexus 5 nog wel steeds gewoon gezien).
Driver verwijderen en opnieuw installeren (N5 via USB aansluiten) biedt geen oplossing.
Alleen als in de telefoon USB FOUTOPSPORING staat ingesteld, dan komt de inhoud van de telefoon pas in de verkenner, maar die wil ik standaard niet aan hebben staan.....!
Bovendien lijkt de performance (volgens Antutu) flink te hebben ingeleverd......
Als dat Stickmount verhaal niet gaat werken ga ik snel weer unrooten......
--[edit]--
Herkennen in verkenner is opgelost door een Windows 8.1 herstel systeem uit te voeren, naar het punt vóór de installatie van de drivers voor de root procedure.......
--[edit]---
[ Voor 12% gewijzigd door dirkhimself op 08-02-2014 20:40 . Reden: typo ]
Ja, wat een gekut met die drivers zeg. 10x opnieuw geïnstalleerd op 2 verschillende computers maar uiteindelijk gelukt.
Precies hetzelfde wat ik heb meegemaakt. Op een gegeven moment maar een PC gepakt met Windows 7, kreeg het op win 8 al helemaal niet voor mekaar.jwakie schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:22:
Ja, wat een gekut met die drivers zeg. 10x opnieuw geïnstalleerd op 2 verschillende computers maar uiteindelijk gelukt.
Dat ligt aan Windows 8, Windows 7 heeft dat probleem niet en ik dus ook niet, moet diebtegels niet hebben bah.PCSO schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:30:
[...]
Precies hetzelfde wat ik heb meegemaakt. Op een gegeven moment maar een PC gepakt met Windows 7, kreeg het op win 8 al helemaal niet voor mekaar.
Las dit artikel op de homepage. Is dit ook met een mod mogelijk te maken op deze Nexus omdat daar ook een snapdragon 800 inzit? Ga binnenkort op skivakantie dus kan het dan mooi testen.
artikel: nieuws: 'Gebruikers Xperia's kunnen na update video's maken in 4k en slow-motion'
artikel: nieuws: 'Gebruikers Xperia's kunnen na update video's maken in 4k en slow-motion'
[ Voor 36% gewijzigd door THEALPHA op 10-02-2014 21:40 ]
Welke ROM bevelen jullie aan? In de stock ROM heb ik geen zin, normaal gezien ben ik erg tevreden over Cyanogenmod maar wat ze nu beschikbaar hebben daar zitten wel wat haken en ogen aan. Spontane reboots, dataverbinding die om de haverklap wegvalt, ...
Net OmniROM erop gezet. Benieuwd wat dat wordt.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
PURITY ROM vind ik toch wel èèn van de beste roms. Heeft zijn eigen kernel en de batterij gaat super lang mee.Borromini schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:55:
Welke ROM bevelen jullie aan? In de stock ROM heb ik geen zin, normaal gezien ben ik erg tevreden over Cyanogenmod maar wat ze nu beschikbaar hebben daar zitten wel wat haken en ogen aan. Spontane reboots, dataverbinding die om de haverklap wegvalt, ...
Bedankt. Voorlopig even OmniROM erop gezet (laatste build van vandaag 15/2) en een backup gemaakt, en daarna de CM11 M1 van december 2013, ook gebackupt, en nu M3, met een wipe van het gewone cache en Dalvik cache.
Met M1 lijk ik nog altijd oproepen te missen, dataverkeer lijkt wel ok voorlopig. Zelfde met M3. Benieuwd wat morgen brengt.
Met M1 lijk ik nog altijd oproepen te missen, dataverkeer lijkt wel ok voorlopig. Zelfde met M3. Benieuwd wat morgen brengt.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Even een kleine update over Ubuntu Touch:
Sinds een week of 2 af en toe aan het klooien met Ubuntu Touch op m'n N5. Sinds enkele dagen een stuk makkelijker te installeren vanuit Multirom. Sound werkt nu, dus het is mogelijk om te bellen/gebeld te worden. Verder werkt de UI erg prettig vind ik. Hoewel het af en toe wat laggy lijkt voelt het over het algemeen al best vlot aan --> dit was een week of 2 geleden nog een stuk minder, er wordt erg hard aan gewerkt
Er zijn nog wel een aantal dingen die mij tegenhouden om het standaard te gaan gebruiken: batterijgebruik is erg hoog, geen email notificatie/native email client, alarm/timer notificatie/geluid werkt niet, nog geen (automatische) calendar sync. Contacten zijn overigens handmatig te syncen/importeren met Google.
Sinds een week of 2 af en toe aan het klooien met Ubuntu Touch op m'n N5. Sinds enkele dagen een stuk makkelijker te installeren vanuit Multirom. Sound werkt nu, dus het is mogelijk om te bellen/gebeld te worden. Verder werkt de UI erg prettig vind ik. Hoewel het af en toe wat laggy lijkt voelt het over het algemeen al best vlot aan --> dit was een week of 2 geleden nog een stuk minder, er wordt erg hard aan gewerkt
Er zijn nog wel een aantal dingen die mij tegenhouden om het standaard te gaan gebruiken: batterijgebruik is erg hoog, geen email notificatie/native email client, alarm/timer notificatie/geluid werkt niet, nog geen (automatische) calendar sync. Contacten zijn overigens handmatig te syncen/importeren met Google.
Voor de bezitters van een geroote Nexus 5 en een Chromecast of Apple TV: Zie http://www.engadget.com/2...droid-chromecast-support/ voor instructies om je scherm te casten:D - "Mirror for Android", uiteraard van Koush.
Al eens geprobeerd om ART in te schakelen bij de developer tools? Dit loopt veel vloeiender dan Dalvik imoBarfman schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:07:
[...]
Flash de Dalvik+bionic library optimization - Flashable Zip , zal zeker helpen en alles zal ook veel sneller werken.
Zijn hier nog nadelen aan? Ik weet dat in het begin bepaalde apps niet werkte met ART.wim168 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:49:
[...]
Al eens geprobeerd om ART in te schakelen bij de developer tools? Dit loopt veel vloeiender dan Dalvik imo
Sinds kort werkt Whatsapp ook met ART, en sindsdien eigenlijk nog geen enkele app tegengekomen die niet met ART werkt. Eerste keer de app opstarten na switch Dalvik->ART is iets langzamer maar daarna NIETS van lag meer, echt schitterend.Exocet schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:01:
[...]
Zijn hier nog nadelen aan? Ik weet dat in het begin bepaalde apps niet werkte met ART.
Binnenkort kom Android 4.4.3 uit. Kan ik de ota installeren met mijn geroote n5 stock ROM en xposed?
Van stock naar franco + cataclysm + greenify.
On screen time van +/- 3 uur naar +/- 4,5 uur
On screen time van +/- 3 uur naar +/- 4,5 uur
Mja nu nog xposed die met ART moet werkenwim168 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:09:
[...]
Sinds kort werkt Whatsapp ook met ART, en sindsdien eigenlijk nog geen enkele app tegengekomen die niet met ART werkt. Eerste keer de app opstarten na switch Dalvik->ART is iets langzamer maar daarna NIETS van lag meer, echt schitterend.
Wil ik ook wel weten.jwakie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:04:
Binnenkort kom Android 4.4.3 uit. Kan ik de ota installeren met mijn geroote n5 stock ROM en xposed?
Ik heb Nexus 5 met TWRP custom recovery, rooted stock rom en met Xposed installed.
Hoe updaten naar 4.4.3 ?
Ik heb nu ongeveer 3,5 uur schermtijd. Zou dit graag willen verbeteren, heb al paar kernels bekeken maar kan niet echt uitvinden welke echt de beste/stabielste is. Xposed ziet er ook heel interessant uit om ipv een custom rom te gaan draaien.
Draai nu na 2dagen zoeken Carbon. Enorm te tweaken waardoor ikzelf het gebruik een stuk prettiger vind.
Voorbeeld? Als softbuttons heb ik nu: Open notificatiepaneel, Home, Terug, Recent apps en Expanded mode. Door de Quicksettings (die instellingen-buttons in het notificatiepaneel) ook nog eens zwaar aan te passen, kan ik nu de telefoon grotendeels met 1 hand bedienen.
Voorbeeld? Als softbuttons heb ik nu: Open notificatiepaneel, Home, Terug, Recent apps en Expanded mode. Door de Quicksettings (die instellingen-buttons in het notificatiepaneel) ook nog eens zwaar aan te passen, kan ik nu de telefoon grotendeels met 1 hand bedienen.
Dat doet straks de custom rommaker voor jou. Jij kan geen ota's ontvangen van Google met een geroot toestel.Cowboy_Henk schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:52:
[...]
Wil ik ook wel weten.
Ik heb Nexus 5 met TWRP custom recovery, rooted stock rom en met Xposed installed.
Hoe updaten naar 4.4.3 ?
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Maar als je gewoon alles stock hebt. Dus stock recovery en stock rom. En alleen de nexus 5 geroot hebt via wugfresh en xposed met gravitybox geïnstalleerd hebt?kraonkel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:04:
[...]
Dat doet straks de custom rommaker voor jou. Jij kan geen ota's ontvangen van Google met een geroot toestel.
Moet je dan de telefoon unrooten, locken en updaten via ota? En waarschijnlijk wachten totdat xposed en gravitybox 4.3.3 compatible zijn?
Unrooten en locken hoeft sowieso niet. Moet je de forums/sites van de roms volgen als daar updates van zijn geven die wel aan hoe je dan moet updaten naar de volgende. Meestal is dat wipe en dan opnieuw flashen, als er niet te grote ota updates zijn valt dat meestal wel mee. Hoe het met xposed zit weet ik niet.jwakie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:10:
[...]
Maar als je gewoon alles stock hebt. Dus stock recovery en stock rom. En alleen de nexus 5 geroot hebt via wugfresh en xposed met gravitybox geïnstalleerd hebt?
Moet je dan de telefoon unrooten, locken en updaten via ota? En waarschijnlijk wachten totdat xposed en gravitybox 4.3.3 compatible zijn?
Kan wel, maar als je windows 8 hebt zul je je usb drivers moeten vervangen.Anoniem: 368035 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:28:
[...]
ADB en usb 3.0 schijnen niet goed met elkaar overweg te kunnen
Ik heb hier een laptop waar alleen maar usb 3.0 poorten opzitten.
Kreeg de boel allemaal niet aan da gang. Na het vervangen van de usb drivers werkt het als een zonnetje.
Zie voor meer info: http://plugable.com/2012/...-usb-3-0-host-controllers
Voorheen veel bezig geweest met custom roms etc met mijn samsung galaxy S2. Nu heb ik sinds enkele dagen een Nexus 5 en wil ik hem (in ieder geval in het begin) zo stock mogelijk houden.
Wel ben ik inmiddels gewend aan een aantal apps die alleen met root werken.
Kan stabiliteit en accuduur beinvloed worden door het rooten? Ik ben dus (nog) niet van plan andere roms of kernels te installeren.
Daarnaast begrijp ik dat het updaten van de officiele google android releases niet meer kan als je geroot hebt ( eerst unrooten). zijn er andere kanttekeningen?
Kan stabiliteit en accuduur beinvloed worden door het rooten? Ik ben dus (nog) niet van plan andere roms of kernels te installeren.
Daarnaast begrijp ik dat het updaten van de officiele google android releases niet meer kan als je geroot hebt ( eerst unrooten). zijn er andere kanttekeningen?
Rooten verandert niets aan je accuduur. Kan ik zeggen uit eigen ervaring en ik heb nooit ergens gelezen dat het wel zo is (lekker slim redenerenjustinnn schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 00:27:
Voorheen veel bezig geweest met custom roms etc met mijn samsung galaxy S2. Nu heb ik sinds enkele dagen een Nexus 5 en wil ik hem (in ieder geval in het begin) zo stock mogelijk houden.

Als je gewend bent aan root, dan wil je ook eigenlijk niet meer terug. Er zijn te veel praktische apps en tools om je telefoon veel functioneler te maken, dus als ik een nieuwe Android koop is rooten ook het eerste wat ik doe (als ik het later doe ben ik alles kwijt..).
Wat je zegt over de android releases klopt deels: Je krijgt OTA updates van android zelf vaak niet meer automatisch binnen, maar dat kan je oplossen door zelf een image te flashen. Aan de andere kant zijn er tegenwoordig steeds minder updates van android, omdat Google de Gapps los heeft gekoppeld. Dit houdt in dat een fix voor je agenda, camera, gmail, launcher etc. allemaal via reguliere updates in de play store lopen. Voorheen ging dit nog via je android OS, waardoor je dus een volledige update nodig had.
Mijn advies derhalve (en in dit topic kan je er vanuit gaan dat velen het met mij eens zijn): Lekker rooten.
Zelf gebruik ik ook stock + root + xposed, want met xposed kan je eigenlijk alles tweaken wat je maar wil. Geen custom ROM meer nodig. Misschien dat ik binnenkort nog eens een andere kernel ga proberen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Inmiddels geroot + xposed + gravitybox (oa). Bevalt goed so far!
@maardi, probeer franco.kernel, erg goed!
-
Heb nu een week Cyanogen, draait prima. beter dan Paranoid Android...die had ik eerstBorromini schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:55:
We are all accidents waiting to happen
Heb sinds vrijdag de nexus 5, meteen unlocken, rooten en cyanogenmod erop.
Alles is stabiel, er vallen wel 2 dingen op. 1) HDR+ werkt (nog) niet als je je camera gebruikt. 2) de game despicable me werkt niet. Verder geen bijzonderheden. Loopt zeer goed.
cm-11-20140405-SNAPSHOT-M5-hammerhead.
update 17-4 > Ben teruggegaan naar stock met gravitybox & Xposed. HDR+ functie maakt toch (bij voldoende licht) wel behoorlijk betere foto's mijn inziens. En met de nieuwe update van de camera toch wel mooie functionaliteiten.
De game despicable me werkt overigens nog steeds niet, ligt dus niet aan CM11.
Nu afwachten op de update 4.4.3.die belooft nogal wat fixes met zich mee te brengen.
Alles is stabiel, er vallen wel 2 dingen op. 1) HDR+ werkt (nog) niet als je je camera gebruikt. 2) de game despicable me werkt niet. Verder geen bijzonderheden. Loopt zeer goed.
cm-11-20140405-SNAPSHOT-M5-hammerhead.
update 17-4 > Ben teruggegaan naar stock met gravitybox & Xposed. HDR+ functie maakt toch (bij voldoende licht) wel behoorlijk betere foto's mijn inziens. En met de nieuwe update van de camera toch wel mooie functionaliteiten.
De game despicable me werkt overigens nog steeds niet, ligt dus niet aan CM11.
Nu afwachten op de update 4.4.3.die belooft nogal wat fixes met zich mee te brengen.
[ Voor 40% gewijzigd door pielle007 op 17-04-2014 12:54 ]
Ik wil softkeyz instaleren op mijn Nexus 5, maar die vraagt om busybox, wat is dat precies en wat doet t, kan t kwaad ??
Ik draai op stock rom, geroot en xposed framework/gravitybox.
En weet oemand wat ik aan moet vinken, of juist niet, zodat ik in mijn lockscreen wel gewoon in mijn quickmanegement bar kan komen, meen dat ik dat vroeguh wel altijd kon ?!
Alvast bedankt voor de info en hulp.
Ik draai op stock rom, geroot en xposed framework/gravitybox.
En weet oemand wat ik aan moet vinken, of juist niet, zodat ik in mijn lockscreen wel gewoon in mijn quickmanegement bar kan komen, meen dat ik dat vroeguh wel altijd kon ?!
Alvast bedankt voor de info en hulp.
[ Voor 28% gewijzigd door robotjoek op 29-04-2014 05:55 ]
XPeng G6 + Ratio Solar
Ik heb sinds een weekje ook eindelijk een LG Nexus 5 32gb.
En ben meteen begonnen met doneren
Heb voor de android toolkit moeten doneren, heb ook maar eens rom manager premium + touch recovery gekocht
Wat me wel opvalt is dat android toolkit, een optie heeft om touch recovery mee te installeren, wat volgens mij niet mag aangezien deze betaald is.
Maar ik heb met de toolkit dus geroot, recovery geinstalleerd en bootloader unlocked. (Of iets soort gelijks)
Dit heb ik gedaan vanaf 4.4.2 (KOT49H), en krijg ik nu nog wel meldingen als 4.4.3 er is?
Ik heb net even gelijk een backup gemaakt, en was benieuwd of er wat gave custom roms waren.
(Heb al veel goede ervaringen met CM op mn Xperia Z, Jiayu G3, Xperia S en Wildfire gehad)
Al moet ik er wel bij vermelden dat de nood niet zo hoog is met stock android + root
Heb voor de android toolkit moeten doneren, heb ook maar eens rom manager premium + touch recovery gekocht
Wat me wel opvalt is dat android toolkit, een optie heeft om touch recovery mee te installeren, wat volgens mij niet mag aangezien deze betaald is.
Maar ik heb met de toolkit dus geroot, recovery geinstalleerd en bootloader unlocked. (Of iets soort gelijks)
Dit heb ik gedaan vanaf 4.4.2 (KOT49H), en krijg ik nu nog wel meldingen als 4.4.3 er is?
Ik heb net even gelijk een backup gemaakt, en was benieuwd of er wat gave custom roms waren.
(Heb al veel goede ervaringen met CM op mn Xperia Z, Jiayu G3, Xperia S en Wildfire gehad)
Al moet ik er wel bij vermelden dat de nood niet zo hoog is met stock android + root
Nee
Zowel CWM en TWRP Touch Recovery is gewoon gratis hoor :-)John Doos schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 19:33:
Ik heb sinds een weekje ook eindelijk een LG Nexus 5 32gb.
CWM is gratis, TWRP Touch Recovery is gratis.
Maar CWM Touch recovery niet toch?
Nee
Zeker wel: https://www.clockworkmod.com/rommanagerJohn Doos schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:56:
CWM is gratis, TWRP Touch Recovery is gratis.