Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakk3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 08:59
Ik had ook last van het befaamde power-button issue, waardoor de telefoon in een boot-loop bleef hangen.

Ik heb de telefoon uit elkaar gehaald en de power knop met alcohol schoongemaakt. De telefoon komt nu niet meer in een bootloop, super dus! Echter gebeurd het wel regelmatig (ongeveer 1 a 2 x per dag) dat de telefoon uit zichzelf restart en/of vastloopt. Dit is niet vast te pinnen op een bepaalde actie, soms gebeurd het zelfs als de telefoon idle is.

Mogelijk komt het door de batterij, gezien deze inmiddels ook al aardig bejaard is. Ik heb een nieuwe batterij besteld en ga deze vd week in het toestel plaatsen. Een andere mogelijk is dat ik iets heb beschadigd bij het repareren van de power knop, maar dan zou ik eigenlijk verwachten dat het vastlopen/restarten consequent op zou treden. Natuurlijk kan het ook een software issue zijn. Ik heb de telefoon al gereset naar factory settings, maar helaas treedt het issue nog steeds op.

Iemand die hetzelfde issue heeft gehad en/of nog ideeën heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:52
Met wat voor alcohol heb je het schoongemaakt dan? Isopropyl of Ethanol?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakk3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 08:59
Isopropyl afaik, dat moet ik thuis even nakijken.
Is één van beide niet aanbevolen om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Bakk3 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:29:
Isopropyl afaik, dat moet ik thuis even nakijken.
Is één van beide niet aanbevolen om te gebruiken?
Gewone ethanol niet want die bevat veelal nog 4% water, tenzij je de farmaceutische versie te pakken hebt want die is 99,9% zuiver.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilosa
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:38
Ik heb ook gisteren mijn powerbutton schoongemaakt met alcohol (ethanol). En alles werkt weer naar behoren! Heel fijn, ik had al bijna een nieuwe telefoon besteld. Volgens mij kan er niet zoveel fout gaan met met ethanol of isopropyl alcohol, zolang je het maar goed laat drogen voor je alles weer terugplaatst. Het water in die alcohol is, als het goed is, gedestilleerd dus er zou geen kalk of zoiets moeten achterblijven na verdamping.

Problemen met uitvallen / rebooten kunnen goed komen van een oude batterij dus ik hoop voor je dat dat het oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Er is weer een nieuwe factory image uit voor de Nexus 5:
https://developers.google...d/nexus/images#hammerhead

Ik denk/hoop met dit erin verwerkt:
nieuws: Google dicht zes kritieke lekken in Android voor Nexus-apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Laguna

Connaisseur

Wel goed dat zulke zaken worden aangepakt, maar dat houdt dit jaar wel op voor ons toestel.
Dat is voor mij ook een belangrijke reden om dit jaar een nieuw toestel te halen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 19:42

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Wel goed dat zulke zaken worden aangepakt, maar dat houdt dit jaar wel op voor ons toestel.
Dat is voor mij ook een belangrijke reden om dit jaar een nieuw toestel te halen.
Mee eens, Al iets bekend over de nieuwe nexus toestellen of andere toestellen die dezelfde ervaring gaven?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 13:09
SInds 2 updates terug is mijn toestel trager geworden.. Heb maar een factory reset gedaan. Daarna was hij weer lekker vlot. Maar nu paar weken verder is hij soms weer rete traag.

Ik gebruik erg weinig Apps

Zal die na 1.5 jaar gebruik al op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

icecreamfarmer schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:26:
[...]

Mee eens, Al iets bekend over de nieuwe nexus toestellen of andere toestellen die dezelfde ervaring gaven?
Alleen nog geruchten, HTC zou mogelijk 1 of 2 Nexus toestellen ontwikkelen, maar Huawei wordt ook weer genoemd maar dan waarschijnlijk alleen voor de phablet variant. LG zou dit jaar geen Nexus uitbrengen.
Ik hoop echt op een high-end +/- 5" model, anders is de HTC 10 (met stock Google launcher) het beste alternatief (al moet de prijs daar wel nog zo'n 200 euro zakken alvorens ik tot aanschaf over zou gaan).
Unknown Alien schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:26:
SInds 2 updates terug is mijn toestel trager geworden.. Heb maar een factory reset gedaan. Daarna was hij weer lekker vlot. Maar nu paar weken verder is hij soms weer rete traag.

Ik gebruik erg weinig Apps

Zal die na 1.5 jaar gebruik al op zijn?
Vreemd, heb je wel genoeg ruimte vrij? En op welke momenten ervaar je dat ie rete traag is? Tijdens het gebruik van specifieke apps? Ik ervaar het ook oa dus als ik weinig ruimte vrij heb, maar ook als ik intensief met Chrome bezig ben, heb sowieso meestal iets van 40 tabs open staan dus niet zo heel gek misschien.
Dat was ook een reden om de 5X links te laten liggen aangezien die wederom met 2GB is uitgerust.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 13:09
Voor de factory reset was het bijna voortdurend. Nu af en toe . Als ik bv iets wil typen dan hangt hij even en zie ik de tekens naar voren komen. Net als je PC waarvan de CPU 100% bezig is.

Heb 18 taps open staan zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-07 12:15
Heeft er iemand ervaring met de laatste custom rom van 'Pure Nexus'?

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

Jur gen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:50:
Heeft er iemand ervaring met de laatste custom rom van 'Pure Nexus'?
Die vraag hoort hier;
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Anoniem: 617516 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:50:
[...]

reken jezelf niet te snel rijk. ik geloof er niets van dat je garantie met 2 jaar is verlengd omdat je onder garantie een nieuw exemplaar hebt gekregen. heeft google jouw dat uitdrukkelijk bevestigd? als jouw redenatie klopt zou je in theorie oneindig garantie kunnen claimen door vervanging met een nieuw exemplaar binnen de garantietermijn. dat is niet hoe de garantieregeling in elkaar steekt. je hebt 2 jaar garantie vanaf aankoopdatum, niet langer.
intoxicated schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:54:
[...]

Ja, de aan zijn accent te horen Ierse medewerker wist me erg vrolijk te vertellen: "Op uw vervangende toestel heeft u weer 2 jaar garantie vanaf het moment dat u uw nieuwe toestel heeft ontvangen". Ik vond het ook merkwaardig, maar hij bevestigde het nogmaals.

Dit betrof dus een bestelling rechtstreeks bij de Google Store.
Even een terugkoppeling hierover. Mijn oorspronkelijke bestelling was in mrt 2013, dus meer dan 2 jaar geleden. Ook de powerbutton van m'n in okt 2015 vervangen toestel vertoont nu kuren (bootloop, dubbele clicks). Google heeft zojuist bevestigd dat ze inderdaad weer kosteloos een nieuw toestel gaan sturen, toen ik dat nadrukkelijk nagevraagd heb :)

Dus inderdaad: in de praktijk bij hen gaat de garantietermijn van 2 jaren opnieuw lopen bij ontvangst van een nieuw toestel :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Eigenlijk hoor ik niet meer in dit topic thuis....ik heb namelijk een Nexus 6P sinds twee weken :P Man man...wat een toestel! Het formaat went echt snel.

Maar voor wie er nog iets aan heeft:
Omdat ik mijn toestel heb doorgeschoven naar mijn dochter en er problemen waren met de USB poort, heb ik die vervangen. En echt, het is een eitje! Even een handleiding lezen op Ifixit en kind kan de was doen. Nu blijft de micro usb tenminste weer zitten en laadt hij gewoon weer op. Er zat heel veel speling op de poort.

Dus, niet moeilijk, lekker makkelijk! :)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Op basis van het volgende bericht op de frontpage: nieuws: HTC, LG en Xiaomi werken aan smartphones met oledscherm lijkt het mij vrij waarschijnlijk dat Google wil dat beide modellen voor Daydream gebruikt kunnen worden en kan je dus eigenlijk al concluderen dat de nieuwe Nexus toestellen van een OLED scherm voorzien gaan worden. Ook verwacht ik dat de overige specs vrijwel identiek zullen worden om een gelijkwaardige ervaring te bieden op het formaat van het toestel na (oftewel wat Apple sinds de iPhone 6 doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376449

Geen android n voor nexus 5 dus...
http://androidandme.com/2...on-current-nexus-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nergens op die pagina wordt Nexus 5 genoemd. Dus hoe kom je er bij?

Niet dat ik denk dat de N5 nog Android N krijgt hoor.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelmervos schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:10:
[...]

Nergens op die pagina wordt Nexus 5 genoemd. Dus hoe kom je er bij?

Niet dat ik denk dat de N5 nog Android N krijgt hoor.
Wat ik eruit opmaak is dat geen enkel nexus toestel op dit moment het gaat krijgen...dus zeker geen nexus 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 376449 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:10:
[...]

Wat ik eruit opmaak is dat geen enkel nexus toestel op dit moment het gaat krijgen...dus zeker geen nexus 5...
Nee, alleen de seamless update feature komt niet naar de huidige Nexus toestellen omdat herpartitioneren nodig is. Lees maar: nieuws: Huidige Nexus-smartphones kunnen updates niet op achtergrond installeren

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelmervos schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:17:
[...]

Nee, alleen de seamless update feature komt niet naar de huidige Nexus toestellen omdat herpartitioneren nodig is. Lees maar: nieuws: Huidige Nexus-smartphones kunnen updates niet op achtergrond installeren
Ok..bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
Dag,

ega's Nexus 5 (met stock 6.01) krijgt geen KPN-mobiele dataverbinding, van alles gedaan maar geen resultaat. Wellicht heeft iemand hier een suggestie wat ik nog meer kan doen.

Tot 14 mei prima gefungeerd met Telfort abo, daarna over naar KPN. Sindsdien geen mobiele dataverbinding meer, wifi 2.4 & 5 Ghz werken prima.

Gedaan:
- mobiele data aan en uit + reboot
- flight mode idem
- sim er in en uit + reboot
- APN gewist en opnieuw aangemaakt + reboot
- factory reset

Oh ja, 4G hier is in de lucht zegt mijn Note4.

Suggesties zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Waarschijnlijk een overbodige vraag maar staat de abo wel ingesteld op mobiele data? Heb je al eens een belletje gewaagd aan de helpdesk om dat te checken. Een ander euvel kan ook de simkaart zelf zijn. Zo moest ik voor Simyo een andere (nieuwere) simkaart aanvragen die wel 4G door gaf, terwijl het formaat wel goed was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:28
Dirk-Gemeente schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:04:
Dag,

ega's Nexus 5 (met stock 6.01) krijgt geen KPN-mobiele dataverbinding, van alles gedaan maar geen resultaat. Wellicht heeft iemand hier een suggestie wat ik nog meer kan doen.

Tot 14 mei prima gefungeerd met Telfort abo, daarna over naar KPN. Sindsdien geen mobiele dataverbinding meer, wifi 2.4 & 5 Ghz werken prima.

Gedaan:
- flight mode idem
- factory reset

Suggesties zeer welkom!
Bellen gaat dus wel? Wat voor indicatie staat er boven in het scherm? Geen (R)oaming neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:36

Meneer iCy

swarma

Dag,

Gedaan:
- flight mode idem
- factory reset

Suggesties zeer welkom!
Wat staat er in je APN? Default werkt kpn gewoon dus na een factory zou het eigenlijk zo moetenw erken

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Dag,

Gedaan:
- flight mode idem
- factory reset

Suggesties zeer welkom!
Ik heb exact hetzelfde gehad met een Nexus 6p icm Vodafone: pinda powerrr in "Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic"
Even KPN bellen en hopen dat je de juiste medewerker aan de lijn krijgt.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-07 19:33

thechib12

aka ChiB

Eindelijk mijn telefoon weer terug van de garantie, de uit knop bleef hangen. Heb voor ik hem terug naar de garantie stuurde wel even unroot en stock rom er op gezet. Nu heb ik hem terug, en even automatisch geupdate naar 6.0.1 maar ik merkte net dat ik geen 3G/H+ meer ontvang, alleen maar G of E internet. Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
dennisfr schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:42:
[...]

Bellen gaat dus wel? Wat voor indicatie staat er boven in het scherm? Geen (R)oaming neem ik aan?
Geen roaming, alleen driehoek symbool voor verbinding. Voice werkt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
pinda powerrr schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:42:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gehad met een Nexus 6p icm Vodafone: pinda powerrr in "Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic"
Even KPN bellen en hopen dat je de juiste medewerker aan de lijn krijgt.
Oef - heb bij KPN al eindeloos een script kid aan de lijn gehad die er niet overuit kon dat ega's Nexus al 6.01 had en zijn scherm nog Lollipop menu's toonde. Was eigenlijk wel een fout van de abo, klonk in zijn stem door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Hebben meer mensen er last vand at bij de laatste camera update de hdr functie weg is en de kwaliteit sowieso verminderd lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

icecreamfarmer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:50:
Hebben meer mensen er last vand at bij de laatste camera update de hdr functie weg is en de kwaliteit sowieso verminderd lijkt te zijn?
Welke versie heb je? Ik heb versie 3.2.045 (2821762-30) van 28 april en bij mij in de Play Store zou er geen nieuwere versie beschikbaar zijn. HDR functie is bij mij dan ook nog gewoon aanwezig en kwaliteit is ook onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:57:
[...]

Welke versie heb je? Ik heb versie 3.2.045 (2821762-30) van 28 april en bij mij in de Play Store zou er geen nieuwere versie beschikbaar zijn. HDR functie is bij mij dan ook nog gewoon aanwezig en kwaliteit is ook onveranderd.
Ik heb dezelfde versie maar mijn knop om tussen hdr-modus te switchen is weg. Sowieso lijkt hij er heel erg naast te zitten met de belichting. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

icecreamfarmer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Ik heb dezelfde versie maar mijn knop om tussen hdr-modus te switchen is weg. Sowieso lijkt hij er heel erg naast te zitten met de belichting. |:(
Toestel al opnieuw opgestart? Anders Google Camera verwijderen en opnieuw installeren. Allerlaatste optie is natuurlijk factory reset, maar daar zit niemand op te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

thechib12 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:16:
Eindelijk mijn telefoon weer terug van de garantie, de uit knop bleef hangen. Heb voor ik hem terug naar de garantie stuurde wel even unroot en stock rom er op gezet. Nu heb ik hem terug, en even automatisch geupdate naar 6.0.1 maar ik merkte net dat ik geen 3G/H+ meer ontvang, alleen maar G of E internet. Hoe kan ik dit verhelpen?
Om mezelf weer even te quoten, Ik heb nu een andere sim geprobeerd, en deze doet het gewoon. H+ internet. Stop ik mijn eigen sim in een andere telefoon, doet het ook gewoon! Het is dus de combi Sim + telefoon, heb een volledig nieuwe firmware (4.4) erop geflashed maar nog steeds maximaal edge. Iemand een idee?

edit1: Als ik im in het *#*#4636#*#* op diverse modi zet blijft hij maar maximaal edge. WCDMA preferred blijft bijv. op edge, wcdma only krijg ik geen bereik

[ Voor 9% gewijzigd door thechib12 op 23-05-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
Heb dit ook gehad met mijn Nexus 5. Gebeurde uit het niets. Bleek een defect modem te zijn.

Edit; Met een andere simkaart kreeg ik overigens wel 4g te zien in beeld ipv edge, maar dan had ik geen verbinding. Als ik hem op alleen gsm (edge) zette, had ik wel verbinding.

[ Voor 49% gewijzigd door cordonbleu op 23-05-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

cordonbleu schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:57:
Heb dit ook gehad met mijn Nexus 5. Gebeurde uit het niets. Bleek een defect modem te zijn.
Nou dan stuur ik hem over 2 weekjes wel weer naar 4Launch ter garantie, heb al 2 keer heen en weer moeten sturen. Koop over 2 weken wel een nieuw toestel, ben er helemaal klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
Dirk-Gemeente schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:31:
[...]

Geen roaming, alleen driehoek symbool voor verbinding. Voice werkt idd.
En, for the record, vanavond stond er plots en volstrekt spontaan een 4G symbool.
Werkt nu als de brandweer zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:14
Dirk-Gemeente schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:05:
[...]

En, for the record, vanavond stond er plots en volstrekt spontaan een 4G symbool.
Werkt nu als de brandweer zo snel :)
Dit is mij vaker opgevallen bij Vodafone en dochters dat de HLR de gebruiker kwijt is. Ik ken iemand die ook geregeld bij het roamen en terug naar huis rijden geen bereik meer heeft.. even een telefoontje met Vodafone en het is opgelost.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:05:
[...]

Toestel al opnieuw opgestart? Anders Google Camera verwijderen en opnieuw installeren. Allerlaatste optie is natuurlijk factory reset, maar daar zit niemand op te wachten..
Allemaal gedaan, hdr know blijft afwezig :?.
Ik ga mijn toestel niet resetten want dat gaat mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:44:
[...]

Allemaal gedaan, hdr know blijft afwezig :?.
Ik ga mijn toestel niet resetten want dat gaat mij te ver.
Als je bootloader unlocked is zou je eventueel kunnen proberen om alles uit de factory image te flashen ,behalve userdata, via fastboot. dan bljven je app gegevens en instellingen behouden. Je zou ook nog kunnen proberen het dalvik/art cache te wissen in TWRP recovery (mits je die natuurlijk al hebt)

[ Voor 3% gewijzigd door Tigerblood op 24-05-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:41
Van mij mag de nieuwe Nexus snel komen. Mijn n5 is echt op zijn laatste beentjes. Valt regelmatig uit, blijft hangen en de batterij die ik vervangen had begint ook al terug stuk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

hurricurry schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 06:28:
Van mij mag de nieuwe Nexus snel komen. Mijn n5 is echt op zijn laatste beentjes. Valt regelmatig uit, blijft hangen en de batterij die ik vervangen had begint ook al terug stuk te gaan.
Ik neem geen nexus dit keer maar een moto g4 plus als vervanging. Doe toch niet zoveel meer met mijn telefoon, maar gebruik hem regelmatig als fotocamera en ben toch fan van een kale android en dat heeft de moto g4 ook.

De plus is een echt bang for buck telefoon.

Mijn nexus loopt geregeld vast en hapert op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Weet iemand hoe je nu bij het nieuwe Android toetsenbord meer woord suggesties kan tonen? Voorheen kon dat door een woord lang ingedrukt te houden, maar nu krijg je alleen de optie om dat woord te verwijderen. In mijn ogen een waardeloze wijziging, net of je zo vaak woorden wilt verwijderen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:08
Gisterochtend m'n telefoon van de lader gehaald en onaangenaam verrast:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0aubbsPl.jpg
Geen idee wát het precies is, lijkt wel alsof de lcd "lekt" oid? De stippen veranderden ook van kleur op basis van de achtergrond, op een licht scherm lichte vlekken en op een donker scherm donker(rode) vlekken. Later op de dag alleen maar erger en het scherm begon zelfs te flikkeren in het midden. Ik vreesde het eind van een tijdperk.

Maar vanochtend was het ineens weer over. En dan ook echt helemaal over, zelfs met een LCD-tester-app geen afwijkingen te zien. :? Anyhow, zolang 'ie het nog doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:19
Ik heb de laatste tijd steeds dat het draadloos opladen op willekeurige momenten stopt.
Als ik dan de telefoon even van de oplader haal en weer terugplaats gaat het laden weer verder om vervolgens na een tijdje weer te stoppen.
Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13
Welke lader heb je? En heb je de mogelijkheid een andere lader te proberen? Als je lader ok is kan je het beste een Factory reset uitvoeren om software problemen uit te sluiten. Als het dan nog steeds gebeurt, zal het aan je toestel liggen (hardware)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

intoxicated schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:38:
[...]
[...]
Even een terugkoppeling hierover. Mijn oorspronkelijke bestelling was in mrt 2013, dus meer dan 2 jaar geleden. Ook de powerbutton van m'n in okt 2015 vervangen toestel vertoont nu kuren (bootloop, dubbele clicks). Google heeft zojuist bevestigd dat ze inderdaad weer kosteloos een nieuw toestel gaan sturen, toen ik dat nadrukkelijk nagevraagd heb :)

Dus inderdaad: in de praktijk bij hen gaat de garantietermijn van 2 jaren opnieuw lopen bij ontvangst van een nieuw toestel :)
En nog even de bevestiging: In Google Wallet is de prijs voor het 2e vervangende toestel inmiddels ook op 0 euro gezet, na aankomst van het RMA-exemplaar.

Dus:
- Oorspronkelijk toestel aangeschaft 27-3-2014.
- Eerste vervangend exemplaar ontvangen op 22-10-2015.
- Tweede vervangend exemplaar ontvangen op 10-5-2016.

Helaas is de telefoon maandag gaan zwemmen en FUBAR. Ach, de OnePlus 3 komt bijna uit :)
De Nexus 5 was, afgezien van de hardwarematige issues, wel de fijnste telefoon die ik tot nu toe heb gehad :) Na de 3310 misschien ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:34
Marco schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:03:
Ik heb de laatste tijd steeds dat het draadloos opladen op willekeurige momenten stopt.
Als ik dan de telefoon even van de oplader haal en weer terugplaats gaat het laden weer verder om vervolgens na een tijdje weer te stoppen.
Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb dit helaas ook met verschillende laders en na factory reset. Je kunt checken of het contact goed zit door hard op de achterkant te drukken vlak boven de S. Als je en klik hoort zat de backcover niet helemaal goed.
Heb zelf al een keer een nieuwe backcover er op gezet en toen ging het weer een tijdje goed maar nu laadt hij helemaal niet meer draadloos. Zal toch iets hardwarematigs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

_gibeon_ schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:47:
Gisterochtend m'n telefoon van de lader gehaald en onaangenaam verrast:
[afbeelding]
Geen idee wát het precies is, lijkt wel alsof de lcd "lekt" oid? De stippen veranderden ook van kleur op basis van de achtergrond, op een licht scherm lichte vlekken en op een donker scherm donker(rode) vlekken. Later op de dag alleen maar erger en het scherm begon zelfs te flikkeren in het midden. Ik vreesde het eind van een tijdperk.

Maar vanochtend was het ineens weer over. En dan ook echt helemaal over, zelfs met een LCD-tester-app geen afwijkingen te zien. :? Anyhow, zolang 'ie het nog doet....
Heb ik ook gehad, na een week was het opeens weg :? .
Dacht toen dat hij oververhit was en had al bijna een nieuwe gekocht (was toen op vakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Hebben anderen hier ook last van een verminderde screen-on time sinds de laatste update (MOB30M)? Ik haalde normaal ongeveer 3 uur SOT en nu nog maar 2,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tigerblood schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:50:
Hebben anderen hier ook last van een verminderde screen-on time sinds de laatste update (MOB30M)? Ik haalde normaal ongeveer 3 uur SOT en nu nog maar 2,5 uur.
Ik heb dit gevoel ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Dirtbiter schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:48:
[...]

Geen random reboots, maar random shutdowns. Mijn telefoon valt de laatste tijd vaak gewoon uit.
Als ik daarna opnieuw start, dan is de accu voldoende vol, en lijkt er niets aan de hand.

Het gebeurt ook nooit als ik de telefoon aan het gebruiken ben. Of als hij ergens ligt (op tafel, nachtkastje) Eigenlijk altijd als hij in mijn broekzak zit.

Iemand enig idee hoe ik hier meer diagnose op kan doen?
Het is soms een tijdje rustig, maar de laatste tijd wordt het weer erger.

Ook valt de telefoon nu wel uit als ik hem gewoon in gebruik heb.
Soms valt hij ineens uit, zonder waarschuwing, soms komt er 'uitschakelen' in beeld en gaat hij daarna uit.

Een paar flinke tikken op de aan/uit knop heb ik al gedaan, knop schoonmaken nog niet.
Maar omdat de telefoon ook zonder melding uit gaat, lijkt het me dat het dan niet de aan/uit knop is?

Het lijkt niet voor te komen wanneer het toestel aan een lader ligt, dus het vermoeden ligt toch wel sterk bij de batterij.
Nu heb ik in februari mijn batterij vervangen, eerst voor een DoA van digitalsonline.nl, daarna door een van gsmpunt.nl (die in eerste instantie goed leek te werken).

Ik wil best nóg een keer mijn accu vervangen als ik het idee zou hebben dat dat kan helpen. Maar waar kan ik dan aan een gegarandeerd goede accu komen?

Iemand tips over de accu, of over het uitvallen/uitschakelen in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 09:00
Same here, na mijn 3e(!) Nexus 5 ben ik toe aan iets anders. De 6P is mij te groot en de 5X loopt alweer achter. Het probleem is dat mijn Nexus 5 nu wel heel rap achteruit gaat. Dus ik twijfel of ik misschien geen HTC 10 moet aanschaffen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Nou dít dus (zie 2 posts hierboven). Het is dus gewoon ouderdom? ;w

Bij iedere telefoon die nu uitkomt kijk ik of het een goede vervanger zou zijn, met als belangrijkste criterium de afmetingen (niet (veel) groter dan mijn N5). Helaas komt er maar weinig wat daaraan voldoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dirtbiter schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:35:
[...]

Nou dít dus (zie 2 posts hierboven). Het is dus gewoon ouderdom? ;w

Bij iedere telefoon die nu uitkomt kijk ik of het een goede vervanger zou zijn, met als belangrijkste criterium de afmetingen (niet (veel) groter dan mijn N5). Helaas komt er maar weinig wat daaraan voldoet...
Ik zit zelf nu naar de sony experia x te kijken die komt qua afmetingen in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilosa
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:38
Dirtbiter schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:27:
[...]

Het is soms een tijdje rustig, maar de laatste tijd wordt het weer erger.

Ook valt de telefoon nu wel uit als ik hem gewoon in gebruik heb.
Soms valt hij ineens uit, zonder waarschuwing, soms komt er 'uitschakelen' in beeld en gaat hij daarna uit.

Een paar flinke tikken op de aan/uit knop heb ik al gedaan, knop schoonmaken nog niet.
Maar omdat de telefoon ook zonder melding uit gaat, lijkt het me dat het dan niet de aan/uit knop is?

Het lijkt niet voor te komen wanneer het toestel aan een lader ligt, dus het vermoeden ligt toch wel sterk bij de batterij.
Nu heb ik in februari mijn batterij vervangen, eerst voor een DoA van digitalsonline.nl, daarna door een van gsmpunt.nl (die in eerste instantie goed leek te werken).

Ik wil best nóg een keer mijn accu vervangen als ik het idee zou hebben dat dat kan helpen. Maar waar kan ik dan aan een gegarandeerd goede accu komen?

Iemand tips over de accu, of over het uitvallen/uitschakelen in het algemeen?
Eerlijk gezegd klinkt dit best wel als de symptomen die ik had. Vooral dat af en toe ineens Uitschakelen (bij mij was het PowerPoint Off maargoed) in beeld. Je ziet niet per se iets in beeld trouwens als de telefoon uitschakelt vanwege die powerbutton. Dat had ik ook verwacht maar is dus niet altijd zo.

Ik heb ook, eerder, een kapotte batterij gehad en de symptomen lijken nogal op elkaar: zomaar uitvallen, soms in een bootloop komen.

Voor mij was niet direct duidelijk dat het de powerbutton was, maar na schoonmaken met alcohol was het probleem volledig weg; ik had al bij digitalsonline geklaagd over mijn nieuwe accu maar het probleem lag dus ergens anders.

Zou bij jou dus alsnog best de powerbutton kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Pilosa schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:31:
[...]

Eerlijk gezegd klinkt dit best wel als de symptomen die ik had. Vooral dat af en toe ineens Uitschakelen (bij mij was het PowerPoint Off maargoed) in beeld. Je ziet niet per se iets in beeld trouwens als de telefoon uitschakelt vanwege die powerbutton. Dat had ik ook verwacht maar is dus niet altijd zo.

Ik heb ook, eerder, een kapotte batterij gehad en de symptomen lijken nogal op elkaar: zomaar uitvallen, soms in een bootloop komen.

Voor mij was niet direct duidelijk dat het de powerbutton was, maar na schoonmaken met alcohol was het probleem volledig weg; ik had al bij digitalsonline geklaagd over mijn nieuwe accu maar het probleem lag dus ergens anders.

Ik heb zonet dan toch maar even de powerbutton goed schoongemaakt. Dat klusje viel me alles mee trouwens. Nu maar eens kijken of hij niet meer uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 14:03
Zie dat hier meer mensen een andere telefoon overwegen wat vinden jullie van de performance van het toestel. Ik vind n5 wel wat aan de trage kant voor 2 GB ram en quadcore soc. Laatst een n5x van een vriend geprobeerd dat was niet veel beter natuurlijk ook vergelijkbare hardware.

Kan het me haast niet voorstellen maar zit toch echt een iPhone te overwegen ja deze is duurder maar heeft een hogere restwaarde en is qua performance beter geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Als ik niet zeer graag een dual sim had willen hebben dan was ik nog wel een jaar of langer met dit toestel gedaan. Traag vond ik hem niet echt.

Als je qua perfomance omhoog wil, sjah dan is een OP3 toch de beste optie van het moment indien je op android wil blijven en niet meer dan 500 euro wil uitgeven.

Qua restwaarde, sjah iphone rocks the top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:45
LemonC200 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:24:
...maar heeft een hogere restwaarde en is qua performance beter geoptimaliseerd.
Je weet toch dat dit een fabeltje is van die restwaarde?
Voorbeeld :
Nexus 5 16gb gekocht in november 2013 voor 399 euro, staat nu in de V&A voor ong. 100 euro
iPhone 5s 16gb gekocht in oktober 2013 voor 699 euro, staat nu in de V&A voor ong. 200 euro

Rarara, wie heeft de meeste centen over?

Het enige voordeel dat je hebt is dat je misschien een iPhone vlugger kan kwijtgeraken op de tweedehandse markt.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:58
lukadad schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Je weet toch dat dit een fabeltje is van die restwaarde?
Voorbeeld :
Nexus 5 16gb gekocht in november 2013 voor 399 euro, staat nu in de V&A voor ong. 100 euro
iPhone 5s 16gb gekocht in oktober 2013 voor 699 euro, staat nu in de V&A voor ong. 200 euro

Rarara, wie heeft de meeste centen over?

Het enige voordeel dat je hebt is dat je misschien een iPhone vlugger kan kwijtgeraken op de tweedehandse markt.
Heb de n5 destijds gekocht bij de mediamarkt btw actie. €329,- dus nog goedkoper. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
F.U.B.A.R schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:35:
De laatste week moet ik vaak de PIN-code van mijn SIM-kaart opnieuw invoeren. Ik dacht eerst omdat de telefoon gereboot was, maar toen ik vanmiddag de uptime checkte bleek dat niet het geval.

Het gebeurt de laatste dagen vaker en vaker. In eerste instantie verdacht ik CM 13, maar die heeft voordien geen issues gehad.

Nu vermoed ik dat de SIM-kaart gewoon slecht contact maakt: soms staat er ook gewoon ineens "No SIM card" en kan ik niet eens een PIN opgeven. Airplane mode aan en weer uit helpt dan soms, maar daarnet moest ik zelfs een hele reboot doen vooraleer de SIM weer werd herkend.

Ik heb jammergenoeg de dunne pin om de SIM-kaarthouder niet bij de hand, dus ik kan de SIM er niet even uit halen. :(

Is dit een software probleem of ligt het aan de hardware? Mijn Nexus 5 is ondertussen 2 jaar oud en heeft altijd in een Spigen Neo Hybrid case gezeten.
Het lag aan de SIM-kaart zelf. Ik heb een nieuwe gehaald bij mijn provider, en het probleem is niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lick_A_Brick
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb ondertussen al een Nexus 6p sinds +- de release, maar daarvoor had ik een nexus 5.

Ongeveer een week voordat ik mijn 6p binnen kreeg deed opeens mijn mobiele service het niet meer. Nu vond ik dat op het moment niet zo'n probleem, maar nu wil mijn vader mijn Nexus 5 wel graag gebruiken.

Wat over mijn nexus 5 en wat ik al geprobeerd heb.

Ik heb hem geroot en verscheidene ROM's gehad, maar vandaag weer stock android erop gegooid. Nadat ik er een SIM kaart in doe tijdens de Android setup (ook verschillende SIM kaarten geprobeerd op verschillende netwerken) staat er dat het 5 minuten kan duren om met het mobiele netwerk te verbinden, dit duurt dus geen 5 minuten maar voltooid gewoon nooit (of het moet langers als 2 uur duren).

Ik heb een aantal maanden geleden ook al de antennes vervangen door nieuwe (had ergens gelezen dat deze beschadigd konden zijn).

Ik heb handmatig een APN ingesteld, met verschillende SIM kaarten op verschillende netwerken.
Mijn vader is er ook mee naar de reparatie boer gegaan, maar volgens hem kon hij niet gerepareerd worden omdat ik hem geroot had en een andere ROM erop had gezet wat volgens hem ook niet meer terug kon naar de standaard ROM (niks aan gehad dus).

Ook heb ik een aantal maanden geleden vele mogelijke oplossingen geprobeerd die ik op Google kon vinden.

Het rare is dat hij dus wel ziet dat er een SIM inzit en ook op welk netwerk hij zit. Hierdoor twijfel ik dus ook of het een hardware of software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 10:34
Wat is een "redelijke" screen on time die je zou mogen verwachten van een nieuwe batterij?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Buzz_Fuzz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:43:
Wat is een "redelijke" screen on time die je zou mogen verwachten van een nieuwe batterij?
Tja hangt af van de tijdsperiode en gebruik. Als ik kijk naar GSam Battery Monitor dan doe ik gemiddeld 13 uur met een volle accu waarbij het scherm gemiddeld 2 uur en 38 minuten aanstaat. Mijn maximale screen-on-time is 4 uur en 36 minuten. Dus in theorie zou je met een nieuwe batterij die stats moeten overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
En da's een nieuwe batterij?

Ik vroeg me gewoon af of mijn batterij ook aan vervanging toe was (met het oog op een roadtrip door de VS in september). Ik denk dat mijn batterij gisteren 45% is gezakt tijdens een screen on time van 1u20min (basic surfen/facebook/...).
In totaal 20% resterend na 14u.

Batterij is 2.5 jaar oud...

[ Voor 5% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 22-06-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Buzz_Fuzz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:02:
En da's een nieuwe batterij?

Ik vroeg me gewoon af of mijn batterij ook aan vervanging toe was (met het oog op een roadtrip door de VS in september). Ik denk dat mijn batterij gisteren 45% is gezakt tijdens een screen on time van 1u20min (basic surfen/facebook/...).
In totaal 20% resterend na 14u.

Batterij is 2.5 jaar oud...
Nee gewoon de oorspronkelijke, ook zo'n 2,5 jaar oud. Maar ik ga niet beginnen aan een nieuwe accu (betwijfel namelijk of het veel winst oplevert), ik zing het wel uit tot de volgende generatie Nexus toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 05:55
Hallo allemaal,

Eigenlijk heb ik een beetje een noob vraag, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Voorheen kon ik mijn hotmail agenda synchroniseren met de agenda app van Google.

Voorheen kon ik als "exchange" account een koppeling maken om email en agenda items over te halen.
Echter als ik nu de account aanmaakt switch hij automatisch naar IMAP en haalt hij alleen mijn mail over.

Eigenlijk heb ik geen idee wat ik er tegen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgan3
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 12:22
Vorige week hield mijn mobiel netwerk ontvangst het voor gezien. Na wat opzoek werk heb ik het oranje/geel bordje met connector dat het scherm verbind met het moederbord vervangen (makkelijk en goedkoop te vinden op ebay) en al de problemen zijn opgelost.

Mijn n5 gaat al mee sinds release en is al 3 keer verzopen, enkel het scherm en connector is vervangen geweest. Os: xtrasmooth, nog steeds een fijne gsm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 17:36
Pilosa schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:31:
[...]

Bekende symptomen, mijn N5 is nu al een jaar "defect". Regelmatig loopt het toestel opeens vast, scherm bevriest en na een X aantal seconden herstart het toestel. Heb 1x gehad dat het toestel geheel niet meer reageerde op de power button en dus niet meer aanging. Zodra het toestel aan de lader hing was er een knipperlicht relatie gaande. Toestel gaat aan, valt uit, gaat aan, valt uit etc.
Heb een paar ferme tikken gegeven op de powerbutton en dat loste de bootloop op, alleen nog wel last van random reboots van het toestel, minimaal 1x per week.

Dit probleem is duidelijk hardwarematig in mijn geval, met meerdere roms getest en allemaal hebben hetzelfde probleem. Oplossing is het vervangen van de powerbutton in de meeste gevallen.

Ik ga er geen tijd meer insteken op dit moment, volgende maand heb ik hopelijk mijn nieuwe toestel in huis. Daarna haal ik mijn N5 eens rustig uit elkaar om te repareren en als reservetoestel in te zetten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lick_A_Brick
thorgan3 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 00:05:
Vorige week hield mijn mobiel netwerk ontvangst het voor gezien. Na wat opzoek werk heb ik het oranje/geel bordje met connector dat het scherm verbind met het moederbord vervangen (makkelijk en goedkoop te vinden op ebay) en al de problemen zijn opgelost.

Mijn n5 gaat al mee sinds release en is al 3 keer verzopen, enkel het scherm en connector is vervangen geweest. Os: xtrasmooth, nog steeds een fijne gsm :)
Heb ook dit probleem, wat is de naam van deze connector precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgan3
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 12:22
Lick_A_Brick schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:17:
[...]

Heb ook dit probleem, wat is de naam van deze connector precies?
Staat op ebay onder de naam 'usb port dock nexus 5' kost 10-15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lick_A_Brick
thorgan3 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:47:
[...]

Staat op ebay onder de naam 'usb port dock nexus 5' kost 10-15 euro.
Oké bedankt! Zal laten weten of het gewerkt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:18
Is een Nexus 5x nog aan te raden om op dit moment aan te schaffen?

Graag had ik gewacht op het najaar voor een nieuwe smartphone maar ik gebruik momenteel een reserve iphone 5 die op zijn laatste benen loopt waar ik komende maand liever niet mee op vakantie vertrek.

Ik heb al veel research gedaan naar de Galaxy S7 maar de prijs is me nog ietwat hoog en de pure Android ervaring op de Nexus spreekt me enorm aan. Daar tegenover is de hardware van de S7 wel stukken beter en zal me deze misschien op langere termijn beter dienen?

Ik moet toegeven dat vooral de gemengde reacties over de batterij van de Nexus me afschrikt.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Darks schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:11:

Graag had ik gewacht op het najaar voor een nieuwe smartphone maar ik gebruik momenteel een reserve iphone 5 die op zijn laatste benen loopt waar ik komende maand liever niet mee op vakantie vertrek.

Ik heb al veel research gedaan naar de Galaxy S7 maar de prijs is me nog ietwat hoog en de pure Android ervaring op de Nexus spreekt me enorm aan. Daar tegenover is de hardware van de S7 wel stukken beter en zal me deze misschien op langere termijn beter dienen?

Ik moet toegeven dat vooral de gemengde reacties over de batterij van de Nexus me afschrikt.
Oneplus 3 misschien een optie?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood

Ik zou het niet doen. In September/Oktober komen er 2 of 3 nieuwe Nexus modellen uit. De Nexus 5X is sowieso slechts een kleine stap vooruit ten opzichte van de Nexus 5 naar mijn mening. De 808 is geen snelheidsmonster, er zit nog steeds 2GB RAM in terwijl de meeste telefoons tegenwoordig 3 GB of meer aan boord hebben, de accu is nog steeds matig. Alleen de camera is een grote vooruitgang ten opzichte vna je oude Nexus 5.

Als je wilt wachten op de nieuwe Nexus modellen maar nú een telefoon nodig hebt, zou ik kijken naar een tweedehands toestel om de tijd te overbruggen. Wil je echter per direct een nieuwe telefoon die een bijna stock Android ervaring heeft en goede all round prestaties levert, dan is de OnePlus 3 een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-07 10:58

Voor het geld is de Nexus 5X de beste allround telefoon die er te krijgen is, hands down. _/-\o_
Ga je zeker geen spijt van krijgen, de 808 is meer dan snel genoeg voor alle taken en zo goed als alle games. Accuduur verschilt per gebruiker dus daar zal ik niet teveel waarde aan hechten. :)

Misschien anders even navragen in het Nexus 5x topic, deze is van de Nexus 5 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurence007 op 27-06-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:18
Dank voor de reacties hier, maar het is uiteindelijk een S7 geworden. Vooral de hardware heeft de doorslag gegeven en ondanks dat ie veel duurder is, heb ik veel meer vertrouwen in dit toekomstgerichtheid van dit toestel. Touchwiz is gelukkig ook niet meer wat het ooit geweest is.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49

servies

Veni Vidi Servici

Darks schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:31:
Dank voor de reacties hier, maar het is uiteindelijk een S7 geworden. Vooral de hardware heeft de doorslag gegeven en ondanks dat ie veel duurder is, heb ik veel meer vertrouwen in dit toekomstgerichtheid van dit toestel. Touchwiz is gelukkig ook niet meer wat het ooit geweest is.
Samsung S7, dus nu op een verkrachte versie van Android 6, je krijgt misschien nog een update naar een verkrachte versie van Android 7 maar dan houdt het zeer waarschijnlijk op...
Willekeurig nieuw Nexus toestel, dus nu op een cleane Android 6.01 en je gaat nog door tot waarschijnlijk minimaal Android 9.0...
Dus toekomstgericht????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
laten we hier niet een Samsung / Nexus discussie gaan voeren, de verschillen zijn voor iedereen duidelijk genoeg en als je moeite hebt met de afweging kan dat in een aankoop advies topic.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Iemand nog interesse in een zebra wood dbrand skin + X logo? Stuur me dan een PM. Je hoeft alleen de verzendkosten te betalen.

Vergeven aan iop.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LAQlxdc.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 10-08-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Laatst online: 26-05 13:24
Gisteravond kreeg ik op mijn Nexus 5 een pushmelding voor de maandelijkse beveiligingspatches.
Na deze geinstalleerd te hebben is het geluid (ook op de luidsprekers) ineens heel zacht.

Het betreft Android 6.0.1 / Buildnummer MOB30P / Beveiligingspacth 5 juli

Zijn er meer mensen die er last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
Hmmm, zou het daar aan liggen?
Ik erger mij al een paar dagen aan iedereen die zachtjes praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:45
De MOB30P securitypatch is inderdaad de schuldige voor het geluidsprobleem. De google-fora staan er vol van.

Een van de forumleden heeft volgende oplossing gepost :

https://github.com/eugene...ag/6.0.1-MOB30P-Audio-Fix

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Dark-knight schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:06:
Gisteravond kreeg ik op mijn Nexus 5 een pushmelding voor de maandelijkse beveiligingspatches.
Na deze geinstalleerd te hebben is het geluid (ook op de luidsprekers) ineens heel zacht.

Klopt. de schaal van de volume slider voor de speaker lijkt helemaal zoek. Je krijgt pas enig geluid op 80% en de daaropvolgende stapjes krijg je ineens een erg snelle stijging van het volume.

Het rare is dat de volumeregeling wel klopt als je een koptelefoon gebruikt. Lijkt dus strikt te maken hebben met de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:39
Tigerblood schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:11:
[...]

Klopt. de schaal van de volume slider voor de speaker lijkt helemaal zoek. Je krijgt pas enig geluid op 80% en de daaropvolgende stapjes krijg je ineens een erg snelle stijging van het volume.

Het rare is dat de volumeregeling wel klopt als je een koptelefoon gebruikt. Lijkt dus strikt te maken hebben met de speaker.
Inderdaad, hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
Ook de ringtone is een stuk zachter geworden heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Ik heb maar even een custom kernel geflashed. Daarmee is het volume probleem in ieder geval verholpen.

Ik heb de ElementalX kernel gebruikt, zie hier:
http://forum.xda-develope...ementalx-n5-0-44-t2519607

Kwestie van downloaden, je telefoon booten in recovery (TWRP bijvoorbeeld) en de zip flashen. Krijg je een installer met wat keuzes, even doorklikken allemaal en done. Lees wel de waarschuwingen door voordat je hem flasht. Je moet een stock kernel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Er zijn toch regelmatig irritante bugs voorgekomen in de tijd dat ik nu een Nexus 5 heb sinds november 2013 (het geheugenlek in Lollipop was toch wel het toppunt, wat echt zowat een half jaar heeft geduurd eer daar een fix voor kwam). De onbereikbaarheid van Google helpt daar ook niet bij. Enige wat je kan doen is het te posten op het Google forum, hopen dat er een medewerker naar gaat kijken en dat het uiteindelijk opgelost wordt. Mede daarom nu overgestapt op de OP3 ipv te wachten op de nieuwe generatie Nexus toestellen. Hun portfolio is een stuk kleiner en zij hebben er dus veel belang bij dat de support goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Laatst online: 11:06
Ik heb nog geen bericht gehad van update, maar ik wacht wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Laguna schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:07:
Zulke ernstige bugs zijn toch regelmatig voorgekomen in de tijd dat ik nu een Nexus 5 heb sinds november 2013 (het geheugenlek in Lollipop was toch wel het toppunt, wat echt zowat een half jaar heeft geduurd eer daar een fix voor kwam). De onbereikbaarheid van Google helpt daar ook niet bij. Enige wat je kan doen is het te posten op het Google forum, hopen dat er een medewerker naar gaat kijken en dat het uiteindelijk opgelost wordt. Mede daarom nu overgestapt op de OP3 ipv te wachten op de nieuwe generatie Nexus toestellen. Hun portfolio is een stuk kleiner en zij hebben er dus veel belang bij dat de support goed zit.
Dit is de eerste serieuze bug sinds dat memory leak. Dus je statement is erg overdreven. Daarentegen zijn er nog steeds OPO en OP2 bezitters die wachten op bug fixes die al 1 of 2 jaar openstaan. Dus om nu OnePlus als schijnend voorbeeld van bug free updates en snellle respons op gevonden bugs, is best een goede grap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tigerblood schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:21:
[...]

Dit is de eerste serieuze bug sinds dat memory leak. Dus je statement is erg overdreven. Daarentegen zijn er nog steeds OPO en OP2 bezitters die wachten op bug fixes die al 1 of 2 jaar openstaan. Dus om nu OnePlus als schijnend voorbeeld van bug free updates en snellle respons op gevonden bugs, is best een goede grap :+
Je hebt gelijk, ik heb het nu wat gematigd en ik moet bekennen dat ik me bij OnePlus niet heel erg in hun geschiedenis verdiept heb, maar OP heeft reeds aangegeven zich meer te gaan focussen op de software en dat is met de OP3 al direct te merken. Maar er zijn wel al meer irritante bugs geweest in de Nexus 5, al weet ik ze zo niet 1, 2, 3 op te noemen. Mijn ervaring is iig dat Google vrij laks hiermee omgaat, de tijd zal het leren of dit bij OnePlus nu echt beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
lukadad schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:54:
De MOB30P securitypatch is inderdaad de schuldige voor het geluidsprobleem. De google-fora staan er vol van.

Een van de forumleden heeft volgende oplossing gepost :

https://github.com/eugene...ag/6.0.1-MOB30P-Audio-Fix
Hoe is dit te installeren. Mijn nexus is na 2 jaar nog steeds origineel.
Moet deze eerst unlocked worden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25

DaRoot

Some say...

Dark-knight schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:03:
[...]

Hoe is dit te installeren. Mijn nexus is na 2 jaar nog steeds origineel.
Moet deze eerst unlocked worden of zo.
Ik heb zelf Nexus 6, maar mijn vriendin nog een Nexus 5 met ook dit probleem..
Ik flash nu de boot.img met de Wugfresh Nexus toolkit. Onder Advanced Utilities kan je onder Fastboot Flash dit kiezen.

Edit:
alleen het idee dat het device nu niet meer geroot is.. Klopt dit?

Edit 2:
Opnieuw rooten en opgelost

[ Voor 11% gewijzigd door DaRoot op 14-07-2016 23:53 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Dark-knight schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:06:

Als je root heb, is dit de oplossing.
https://plus.google.com/u...nco1990/posts/KuA2xHz4XUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 13:34
Krijg de achterkant van de nexus 5 niet meer helemaal dicht. Kan moeilijk inschatten waarom die nu precies niet dicht gaat, maar denk dat het achterkantje is beschadigd. Heb hem opengehaald omdat die uit zichzelf al een stukje los ging, en ik probeerde de GPS weer werkend te krijgen.

Iemand hetzelfde probleem ervaren?, zou een nieuw achterkantje het probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 13:34
Matedeor schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:05:
Krijg de achterkant van de nexus 5 niet meer helemaal dicht. Kan moeilijk inschatten waarom die nu precies niet dicht gaat, maar denk dat het achterkantje is beschadigd. Heb hem opengehaald omdat die uit zichzelf al een stukje los ging, en ik probeerde de GPS weer werkend te krijgen.

Iemand hetzelfde probleem ervaren?, zou een nieuw achterkantje het probleem oplossen?
En dan nog de vraag waar ik het beste zo'n achterkantje kan bestellen. Ik zie er wel een enkele, bijvoorbeeld bij bol.com (via andere aanbieders) en via buitenlandse sites, maar daar lijken geen echte originele bij te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:42:
Iemand nog interesse in een zebra wood dbrand skin + X logo? Stuur me dan een PM. Je hoeft alleen de verzendkosten te betalen.

[afbeelding]
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Denk dat dat in V&A hoort of iig het Accessoires topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:34
Matedeor schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:27:
[...]

En dan nog de vraag waar ik het beste zo'n achterkantje kan bestellen. Ik zie er wel een enkele, bijvoorbeeld bij bol.com (via andere aanbieders) en via buitenlandse sites, maar daar lijken geen echte originele bij te zitten.
Je kan nog even proberen goed boven de S van NEXUS te drukken. Daar zit nl. ook een klik-punt.
Ik heb een goede cover gevonden die in mijn ogen identiek is aan het origineel. Alles werkt ook en sluit prima aan op het frame. Zie mijn eerdere post:
Polster in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 3"
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.