Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Heb mijn nexus 5 van bij de introductie, maar de laatste tijd haalde ik nog maar maximum een halve dag zonder bij op te laden. Soms laadde hij niet volledig op (zoals een aantal posts hiervoor), soms kreeg ik vreemde sprongen naar boven (!) of beneden.
Uitzetten van mobiele data, vliegmodus, ... hielp wel een beetje, maar niet heel veel. Stond op het punt om een nieuw toestel te kopen, want 2 maanden wachten tot de Nexus 5 (2015) was me wat te lang.

Heb dan de batterij vervangen door een van op internet (ebay, waarschijnlijk geen "original", ondanks dat het zo werd geadverteerd), maar wauw, wat een verschil. Ik haal nu terug vlotjes meer dan 24u met matig gebruik. Wat een verademing... Heeft amper iets van een 15 euro gekost, en wat zweet bij het vervangen.

Misschien een tip voor mensen met een toestel dat ook al de 2 jaar begint te naderen, en last hebben van de batterijduur. Garantie had ik niet meer omdat ik zelf ook al het scherm had hersteld (gevallen zonder case toen ik em 2 maand had :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
Mayco schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:29:
Heb mijn nexus 5 van bij de introductie, maar de laatste tijd haalde ik nog maar maximum een halve dag zonder bij op te laden. Soms laadde hij niet volledig op (zoals een aantal posts hiervoor), soms kreeg ik vreemde sprongen naar boven (!) of beneden.
Uitzetten van mobiele data, vliegmodus, ... hielp wel een beetje, maar niet heel veel. Stond op het punt om een nieuw toestel te kopen, want 2 maanden wachten tot de Nexus 5 (2015) was me wat te lang.

Heb dan de batterij vervangen door een van op internet (ebay, waarschijnlijk geen "original", ondanks dat het zo werd geadverteerd), maar wauw, wat een verschil. Ik haal nu terug vlotjes meer dan 24u met matig gebruik. Wat een verademing... Heeft amper iets van een 15 euro gekost, en wat zweet bij het vervangen.

Misschien een tip voor mensen met een toestel dat ook al de 2 jaar begint te naderen, en last hebben van de batterijduur. Garantie had ik niet meer omdat ik zelf ook al het scherm had hersteld (gevallen zonder case toen ik em 2 maand had :( )
Zelf ook na 20 maanden de batterij vervangen, wel een originele bij gsmpunt gekocht voor 24 euro (krijg je gratis gereedschap setje erbij voor het vervangen van je batterij). Garantie blijf je gewoon behouden als je de batterij vervangt. Batterij duur is bij mij nu ook weer meer dan 24 uur bij regelmatig gebruik.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Richh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 03:06:
[...]

Het is niet 'moduul' maar 'module'

Nee, dat gaat je never nooit lukken.

Wil je graag een 32GB Nexus 5, dan zal je het volledige moederbord moeten vervangen door eentje met 32GB opslag. Ik heb even wat voor je gezocht, maar ik kan ze niet vinden, sowieso gaan 16GB moederborden al flink over de €100 heen. Je zou op zoek kunnen gaan naar een defecte Nexus 5 32GB waarvan het moederbord nog wel 100% in orde is, veel meer opties heb je niet echt :P
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Hmm dan misschien iets doen met online opslag. Als google drive of dropbox om de opslagcapaciteit te verhogen....of heeft iemand anders een ander alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Barfman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:36:
[...]

Zelf ook na 20 maanden de batterij vervangen, wel een originele bij gsmpunt gekocht voor 24 euro (krijg je gratis gereedschap setje erbij voor het vervangen van je batterij). Garantie blijf je gewoon behouden als je de batterij vervangt. Batterij duur is bij mij nu ook weer meer dan 24 uur bij regelmatig gebruik.
Viel het bij jou ook op dat de oude batterij dikker was als de vorige? Niet dat die bol stond, maar het was wel te merken dat die een paar mm breder en dikker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Mayco schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:51:
[...]

Viel het bij jou ook op dat de oude batterij dikker was als de vorige? Niet dat die bol stond, maar het was wel te merken dat die een paar mm breder en dikker was.
Niet echt, hij was wel iets breder maar dat kwam doordat het plastic omhulsel flink warm is geweest door de batterij waardoor hij breder leek. Bovendien zat mijn standaard batterij vast gelijmd ofzo, moest je wel wat met een scherp iets los snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 22:17
Stitchie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:44:
[...]

Hmm dan misschien iets doen met online opslag. Als google drive of dropbox om de opslagcapaciteit te verhogen....of heeft iemand anders een ander alternatief?
Ik heb mijn N5 en Synology NAS zo ingesteld dat mijn telefoon de bestanden synct als er een verbinding is. Heb het nu zo ingesteld dat er alleen gesynct wordt als er wifi is, maar kan natuurlijk ook gewoon over 3G/4G. Nadeel is wel dat je nog steeds alle bestanden op je telefoon hebt. En dat je de bestanden eerst naar de shared folder moet kopieren voordat je ze via de telefoon kan bereiken.

Ik heb niet uitgezocht of het kan, maar misschien dat je het zo kan instellen dat alle bestanden van je telefoon gewist worden, zodra er gesynct is en dat je er dan meteen bij kan via je telefoon.
Voorlopig werkt syncen en handmatig verwijderen van bestanden van mijn telefoon voor mij.

Cloudopslag bij een andere partij wil ik niet aan beginnen. Kost geld (meestal) en ik wil mijn data bij mezelf houden, hoe onbelangrijk het ook is. Maar als je niet zo paranoïde als ik ben, dan is cloudopslag bij een andere partij natuurlijk het makkelijkst :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Gister nacht gecheckt: accu drain.

Nexus 5, eerste lichting uit begin november 2013. Android 5.1.1.
Wifi aan. Sync aan. Alle google services aan. 4G aan. Locatie aan. Bluetooth aan en gekoppeld aan smartwatch.

Totale drain was 16% van 1:00 tot 10:00. Volgens mij kan ik geen groter standby verbruik simuleren.

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 01-08-2015 13:55 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 22:40
[...]

Ik heb een 2TB externe schijf aan mijn router gekoppeld die ik via internet kan benaderen. Heb er muziek etc op staan, maar je kan er natuurlijk opzetten wat je maar wilt. Dus zolang mijn router aan staat en verbinding heeft kan ik altijd bij mijn data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
[...]

Ligt er ook een beetje aan waar je opslag voor nodig hebt.
Ik heb zelf al mijn muziek geupload naar Google Play Music. Dan kan je het met de play music app streamen van waar je wilt. Met het gratis account mag je 50.000 nummers uploaden. Voor mij meer dan zat. Verder heb ik voor muziek een spotify premium abo. Dus de meeste muziek stream ik sowieso al.

Foto's/videos die ik maak uploaden automatisch naar Google Photos. Op volledige kwaliteit mag je 15GB aan foto's uploaden. Op lagere kwaliteit onbeperkt. Eens in de zoveel tijd wis ik de lokale kopieen van m'n telefoon.Foto's kan ik gewoon blijven bekijken zolang ik internet verbinding heb.

Muziek & Foto's waren bij mij toch altijd de grootverbuikers aan opslag. Doordat in de cloud te bewaren heb ik niet veel opslag ruimte op m'n telefoon zelf meer nodig. Kom dan ook prima weg met een 16GB variant.

Nog een optie: als je opslag nodig hebt die je niet altijd hoeft benaderen. Bv als je op vakantie zonder inet heel veel foto's wilt maken ofzo. Dan kun je ook een USB OTG kabeltje kopen zoeits:

http://www.allekabels.nl/.../usb-micro-otg-kabel.html

Je kunt daar dan gewoon een usb stick inpluggen waar je zo spul heen kunt kopieren.

Of bijvoorbeeld een micro-usb kaartlezer:

http://www.allekabels.nl/...o-usb-otg-kaartlezer.html

[ Voor 17% gewijzigd door riotrick op 03-08-2015 17:19 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riotrick schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:14:
[....]
Nog een optie: als je opslag nodig hebt die je niet altijd hoeft benaderen. Bv als je op vakantie zonder inet heel veel foto's wilt maken ofzo. Dan kun je ook een USB OTG kabeltje kopen zoeits:

http://www.allekabels.nl/.../usb-micro-otg-kabel.html

Je kunt daar dan gewoon een usb stick inpluggen waar je zo spul heen kunt kopieren.

Of bijvoorbeeld een micro-usb kaartlezer:

http://www.allekabels.nl/...o-usb-otg-kaartlezer.html
Wat voor voordelen heeft zo'n extra kabel, je kunt toch ook gelijk een micro-USB stick in je foon prikken?
Ik heb deze en doet het prima en natuurlijk geen kabel nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:22:
[...]

Wat voor voordelen heeft zo'n extra kabel, je kunt toch ook gelijk een micro-USB stick in je foon prikken?
Ik heb deze en doet het prima en natuurlijk geen kabel nodig.
Kunt er ook HiD en externe hdd of andere apparaten aan hangen.
Verder iemand play music al werkend zonder cc gekregen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:05:
[...]
Kunt er ook HiD en externe hdd of andere apparaten aan hangen.
Verder iemand play music al werkend zonder cc gekregen?
Ach natuurlijk, niet bij stilgestaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:15:
[...]

Ach natuurlijk, niet bij stilgestaan 8)7
Zo'n micro-usb stick werkt natuurlijk ook prima voor dat doel.
Met een kabeltje kun je inderdaad ook andere usb apparaten gebruiken.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 13:17
Goedendag,

Nadat ik mijn telefoon bij iemand in de auto had laten liggen en deze pas anderhalve dag later terugkreeg heb ik via Android apparaatbeheer mijn N5 laten vergrendelen met een wachtwoord. Normaal gesproken gebruik ik geen vergrendeling, vooral uit praktisch oogpunt. Inmiddels heb ik mijn telefoon weer terug en krijg ik het niet meer voor elkaar om de vergrendeling eraf te halen.

Ik kan een keuze maken tussen Patroon, Pin of Wachtwoord; maar de opties Geen en Vegen zijn niet te kiezen dus daar loop ik vast. Bij apparaatbeheerders heb ik Android apparaatbeheer gedeactiveerd maar ook dat heeft geen effect op de opties voor vergrendeling.

Heeft iemand een oplossing, bvd!

(N5, android-versie 5.1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Squidie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:54:
Goedendag,

Nadat ik mijn telefoon bij iemand in de auto had laten liggen en deze pas anderhalve dag later terugkreeg heb ik via Android apparaatbeheer mijn N5 laten vergrendelen met een wachtwoord. Normaal gesproken gebruik ik geen vergrendeling, vooral uit praktisch oogpunt. Inmiddels heb ik mijn telefoon weer terug en krijg ik het niet meer voor elkaar om de vergrendeling eraf te halen.

Ik kan een keuze maken tussen Patroon, Pin of Wachtwoord; maar de opties Geen en Vegen zijn niet te kiezen dus daar loop ik vast. Bij apparaatbeheerders heb ik Android apparaatbeheer gedeactiveerd maar ook dat heeft geen effect op de opties voor vergrendeling.

Heeft iemand een oplossing, bvd!

(N5, android-versie 5.1.1)
Je moet even "Referenties wissen" selecteren (remove all certificates)

bron: http://android.stackexcha...lock-password-in-lollipop

This works at my device:

Settings -> Security -> Deactivate Administrators. Deactivate anything listed.
Settings -> Security -> Clear credentials.

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 04-08-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mijn nexus 5 begint na anderhalf jaar kuren te krijgen. De accu begint echt vervelend slecht te worden. En daarnaast moet ik altijd pielen om de usb kabel er in te drukken zodat er ook daadwerkelijk wordt opgeladen (dit probleem heb ik met diverse kabeltjes, dus het ligt aan de telefoon).

Nu heb ik hier gelezen dat diverse mensen hun accu reeds hebben vervangen. waar heb je de accu gekocht en hoe is de kwaliteit na enkele maanden ( ik stel de vraag aangezien er een hoop rotzooi wordt verkocht). Daarnaast kan iemand mij adviseren waar ik een USB replacement voor mijn telefoon kan halen? betrouwbare seller op alieexpress oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maegkemen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 20:10
groggy schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:19:
Mijn nexus 5 begint na anderhalf jaar kuren te krijgen. De accu begint echt vervelend slecht te worden. En daarnaast moet ik altijd pielen om de usb kabel er in te drukken zodat er ook daadwerkelijk wordt opgeladen (dit probleem heb ik met diverse kabeltjes, dus het ligt aan de telefoon).

Nu heb ik hier gelezen dat diverse mensen hun accu reeds hebben vervangen. waar heb je de accu gekocht en hoe is de kwaliteit na enkele maanden ( ik stel de vraag aangezien er een hoop rotzooi wordt verkocht). Daarnaast kan iemand mij adviseren waar ik een USB replacement voor mijn telefoon kan halen? betrouwbare seller op alieexpress oid?
Voordat je hier aan begint kan je proberen de USB poort schoon te maken met een tandenstoker oid. Dit heeft bij mij erg veel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 11:06
Sinds de overgang van 5.1 naar 5.1.1 is mij in het gebruik van mijn Nexus iets opgevallen.
Voorheen bij het in de autohouder plaatsen en op 12v opladen gaf hij aan AC charging, bij 5.1.1 ziet hij dit als USB charging.

Heeft iemand anders hier ook last van? Zelfde USB kabel & USB Autolader met de Motorola geprobeerd (Moto G 2014) geeft consistent AC charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
maegkemen schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Voordat je hier aan begint kan je proberen de USB poort schoon te maken met een tandenstoker oid. Dit heeft bij mij erg veel geholpen.
helaas, ik heb er rotzooi uitgehaald, maar het is eerder slechter da beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Laatst online: 05-09 13:17
Viper® schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:05:
[...]

Je moet even "Referenties wissen" selecteren (remove all certificates)

bron: http://android.stackexcha...lock-password-in-lollipop

This works at my device:

Settings -> Security -> Deactivate Administrators. Deactivate anything listed.
Settings -> Security -> Clear credentials.
Dat was de oplossing! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Mijn nexus 5 begint na anderhalf jaar kuren te krijgen. De accu begint echt vervelend slecht te worden.

[...]

Nu heb ik hier gelezen dat diverse mensen hun accu reeds hebben vervangen. waar heb je de accu gekocht en hoe is de kwaliteit na enkele maanden ( ik stel de vraag aangezien er een hoop rotzooi wordt verkocht).

[...]
Deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omitto
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-03-2022
...
Daarnaast kan iemand mij adviseren waar ik een USB replacement voor mijn telefoon kan halen? betrouwbare seller op alieexpress oid?
Vergeet niet dat de USB port geïntegreerd zit in een chip met oa verbindingen voor de 3g en 4g antennes en volgens mij ook de verbinding met het scherm. Met chineze zooi kan je kwaliteit dus achteruit gaan. Deze video legt rond minuut 12 uit wat er allemaal in de chip zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
USB charging port zou ik ook maar genuine in zetten. Via de site die ik eerder gepost heb kun je die los krijgen.

Als je wilt testen of t daar echt aan ligt en niet je mainboard kun je de spare van mij eventueel lenen. Is niet moeilijk om die over te zetten. Backcover, 4 schroefjes, 2 antenne kabels en 2 flatconnectors los halen en je wipt m er zo uit.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:02
iCy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:57:
[...]

Jup, maar denk dat het iets langer duurt dan bij coolblue en ik vind het ook zeer bijzonder. Iedereen toevallig ook het toestel een maand of 14? :9
Ik had het ook, en heb hem juni 2014 ontvangen, komt aardig in de buurt :)
Coolblue heeft het allemaal zeer correct opgelost overigens.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Laatst online: 10-08 12:12
Ik begin me de laatste tijd ook aardig te storen aan de batterijduur, dus ik ga ook maar even een nieuwe originele batterij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb gister een update gepushed gekregen. Volgens mij omtrent de stagefright exploit. Of zitten er nog andere updates of fixes in?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

XanderDrake schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:40:
Ik heb gister een update gepushed gekregen. Volgens mij omtrent de stagefright exploit. Of zitten er nog andere updates of fixes in?
Dit kun je hier lezen: http://www.androidpolice....y48g-to-v5-1-1_r9-lmy48i/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Laatst online: 10-08 12:12
Nog even voor degenen die de batterij hebben vervangen, wat voor screen-on times halen jullie met een nieuwe batterij? Op basis daarvan kan ik misschien een beetje inschatten in hoeverre het de moeite waard is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Lukt het mensen om de originele accu te vervangen met een sterkere accu? Dat lijkt me nog eens een oplossing.
Thanks. Voornamelijk stagefright dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
JensFC schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:16:
Nog even voor degenen die de batterij hebben vervangen, wat voor screen-on times halen jullie met een nieuwe batterij? Op basis daarvan kan ik misschien een beetje inschatten in hoeverre het de moeite waard is voor mij.
Ervoor, leeg na 30 min screentime. Nu vlot 2u30+.

Heb de indruk dat het iets minder is dan toen ik mijn toestel kocht, maar dat was dan uiteraard met een andere android versie, en geen 4G (dat had ik toen nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Hier 5.1.1 met root. Wacht nog even met die update, wil eerst berichten lezen dat het andere mensen lukt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 22:17
Net geupdate (geen root) naar LMY48i. Geen rare dingen nog gezien.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Ik kreeg gisteren een OTA-update. Ik heb al 5.1.1 erop staan.
Wanneer ik deze installeeer eindigd dit met het dode android-poppetje met de melding "Fout".

Wat gaat hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ooh dat is mooi |:(

nieuws: Beveiligingsbedrijf: Android-patch beschermt niet tegen Stagefright-bug

Heb ik halsoverkop een update geinstalleerd die niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:43:
Ik kreeg gisteren een OTA-update. Ik heb al 5.1.1 erop staan.
Wanneer ik deze installeeer eindigd dit met het dode android-poppetje met de melding "Fout".

Wat gaat hier mis?
De update :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Deze zou toch gewoon goed moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Beste Tweakers,

Sinds 3-4 weken heb ik enorm last van random restarts. Voornamelijk als ik aan het browsen ben, gaat de N5 random uit en is pas op te starten als de lader er in zit. Wat je ook ziet is dat de accu op zo een moment van bv. 90% naar 0% in 1 seconde gaat.

Uiteraard de factory reset gedaan maar dat hielp niet. Ook op internet gezocht waar de meningen uiteenlopen van slechte accu tot 5.1.1 memory leaks of andere bugs. Nergens dus echt een oplossing.

Ik heb de telefoon teruggestuurd voor reparatie maar ben bang dat ze het terug gaan sturen zonder iets aan te doen. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Zie link voor foto van accu: http://i.imgur.com/xTQ2yAr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:40:
[...]

Deze zou toch gewoon goed moeten gaan?
Heb je iets customs? Custom ROM, custom Recovery, root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Smultie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:52:
[...]

Heb je iets customs? Custom ROM, custom Recovery, root?
volgens mij geroot inderdaad.
Is dat een kwestie van busybox verwijderen om de update erdoor te krijgen?
Of kan ik beter flashen met het volledige android image?

https://developers.google.com/android/nexus/images 5.1.1 (LMY48I) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:11
pitchdown schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:55:
[...]

Dan zou in toch even wachten totdat google de nieuwe patch haat uitrollen. Anders moet je alles 2x doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Ik had gehoopt dat mijn bluetooth probleem met de update opgelost zou zijn, maar helaas..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u2I6Osa.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HtiGSc7.png

Zodra ik bluetooth inschakel blijft m'n N5 constant ingeschakeld, terwijl er op dat moment geen bluetooth apparaat gekoppeld is. Dit probleem heb ik sinds begin juli, mogelijk door een wijziging van Google op de achtergrond mbt de connectiviteit van smartwatches.

Vermoedelijk is de enige remedie een factory reset, maar als het probleem terugkeert is dat natuurlijk verre van een ideale oplossing.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Helaas gaat mijn Nexus 5 het ook begeven door het powerbutton issue. Gisteren zat hij vast en ging het scherm niet meer aan. Toen maar de truc gedaan die online stond: redelijk hard met de zijkant van de telefoon tegen een hard voorwerp slaan. Mocht niet helpen, echt een half uur aan het klooien geweest. Uiteindelijk na wel 40 harde klappen is het gelukt en werkt het weer... maar hoe lang is de vraag natuurlijk.

Volgens mij is de enige optie terugsturen voor garantie? Is garantie in NL op telefoons sowieso 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20
disweb schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:09:
Helaas gaat mijn Nexus 5 het ook begeven door het powerbutton issue. Gisteren zat hij vast en ging het scherm niet meer aan. Toen maar de truc gedaan die online stond: redelijk hard met de zijkant van de telefoon tegen een hard voorwerp slaan. Mocht niet helpen, echt een half uur aan het klooien geweest. Uiteindelijk na wel 40 harde klappen is het gelukt en werkt het weer... maar hoe lang is de vraag natuurlijk.

Volgens mij is de enige optie terugsturen voor garantie? Is garantie in NL op telefoons sowieso 2 jaar?
Ja, je hebt in ieder geval je twee jaar garantie. Die van mij is al tot twee keer toe teruggegaan voor het powerbutton probleem. |:(

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Rednas_N schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

Ja, je hebt in ieder geval je twee jaar garantie. Die van mij is al tot twee keer toe teruggegaan voor het powerbutton probleem. |:(
Iedereen lijkt dat probleem nu te hebben, powerbutten is gewoon slecht ontwerp geweest helaas :( Gelukkig heb ik nog garantie. Nu kijken of ze bij de MediaMarkt ook doen aan leen telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rednas_N schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

Twee keer? damn skippy. Heb jij hem van de eerste batch?

Ik had hem ge-preordered, knopje doet wel vervelend soms maar over het algemeen hobbelt ie rustig verder zonder te veel problemen. Ik hoop dat het niet erger wordt.
disweb schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:09:
Uiteindelijk na wel 40 harde klappen is het gelukt en werkt het weer... maar hoe lang is de vraag natuurlijk.
Bij 40 harde klappen vraag me niet af hoe lang het knopje het nog doet, maar eerder het hele toestel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Bij mij is het scherm gebarsten puur door 'm in mijn broekzak te houden. Ik ben geen hipster die skinny jeans draagt waardoor er spanning op m'n telefoon zou onstaan. Ik vind 't desondanks vreemd dat het scherm zomaar barst. De telefoon is ruim daarvoor een aantal keer gevallen waardoor het scherm misschien niet meer zo sterk is als voorheen, maar het scherm was daardoor niet gebarsten.

Nu lees ik hier op dit topic dat een frame met scherm genoeg is om deze reparatie te doen. Digitizer werkt gewoon. Ik kan de telefoon gebruiken zoals dat hoort, maar alleen de barsten in mijn scherm moeten gefixt worden. Hoe kan ik dat zo voordelig mogelijk doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Younes op 14-08-2015 13:15 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
XanderDrake schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:58:
[...]

Twee keer? damn skippy. Heb jij hem van de eerste batch?

Ik had hem ge-preordered, knopje doet wel vervelend soms maar over het algemeen hobbelt ie rustig verder zonder te veel problemen. Ik hoop dat het niet erger wordt.
[...]

Bij 40 harde klappen vraag me niet af hoe lang het knopje het nog doet, maar eerder het hele toestel :X
Haha tsja van rustig proberen naar steeds harder. Online staat ook dat je echt hard moet slaan en dat heeft het uiteindelijk wel opgelost. Was ook goed chagrijnig doordat hij niks meer deed. Maar sla natuurlijk wel gericht op de zijkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De mijne komt morgen weer terug van reparatie voor de power button issue, dat zou dan 10 dagen hebben geduurd (incl. 2 dagen weekend). Vind ik best wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:00
Younes schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:04:
Bij mij is het scherm gebarsten puur door 'm in mijn broekzak te houden. Ik ben geen hipster die skinny jeans draagt waardoor er spanning op m'n telefoon zou onstaan. Ik vind 't desondanks vreemd dat het scherm zomaar barst. De telefoon is ruim daarvoor een aantal keer gevallen waardoor het scherm misschien niet meer zo sterk is als voorheen, maar het scherm was daardoor niet gebarsten.

Nu lees ik hier op dit topic dat een frame met scherm genoeg is om deze reparatie te doen. Digitizer werkt gewoon. Ik kan de telefoon gebruiken zoals dat hoort, maar alleen de barsten in mijn scherm moeten gefixt worden. Hoe kan ik dat zo voordelig mogelijk doen?
Ik heb afgelopen zondag mijn telefoon laten vallen op straat met een gebarsten scherm als gevolg. Na wat research en positieve feedback over TouchFix (in Den Haag) ben ik vandaag daar geweest om het scherm te laten fixen. Echt een aanrader! Volledige reparatie kost 160 euro en ze zijn er 60 min mee bezig, klaar terwijl je wacht dus. Ondanks het feit dat ik gewoon een afspraak had gemaakt hadden ze nog maar één zwart frame + scherm terwijl er twee reparaties waren gepland, dus ik kreeg de keuze of ik er niet een glanzend zwart (behorend bij de witte N5) of een rood frame op wilde. Heb de rode genomen, dus heb nu een zwart/rode N5 met een gele achterkant (stickertje van dbrand). Best hip 8)

TouchFix kan ik dus zeker aanraden! Voordeel is ook dat nu die storende haarscheurtjes rondom mijn volume en power button weg zijn, want dat deel is dus ook vervangen.
Ik denk dat je op internet ook wel kan vinden hoe je zelf je scherm kan vervangen, maar omdat deze reparatie ook door mijn reisverzekering werd gedekt had ik er geen probleem mee om even naar Den Haag op en neer te reizen :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:17
Laguna schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:20:
Ik had gehoopt dat mijn bluetooth probleem met de update opgelost zou zijn, maar helaas..

Zodra ik bluetooth inschakel blijft m'n N5 constant ingeschakeld, terwijl er op dat moment geen bluetooth apparaat gekoppeld is. Dit probleem heb ik sinds begin juli, mogelijk door een wijziging van Google op de achtergrond mbt de connectiviteit van smartwatches.

Vermoedelijk is de enige remedie een factory reset, maar als het probleem terugkeert is dat natuurlijk verre van een ideale oplossing.
Kan ook batterij ouderdom zijn. Ik heb hem ook net vervangen. Ik kon niet eens een nacht met een volle accu doen. Zonder dat ik hem gebruikte! Nu gebruikt hij in een nacht van ongeveer 7 uur ongeveer 6 procent accu. Met die oude accu 90 procent :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Voor degenen met een gerootte Nexus 5 die naar LMY48I willen updaten, deze guide werkte goed voor mij:
http://forum.xda-develope...ce-to-5-1-lmy47d-t3050789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

wuppie007 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:54:
[...]

Kan ook batterij ouderdom zijn. Ik heb hem ook net vervangen. Ik kon niet eens een nacht met een volle accu doen. Zonder dat ik hem gebruikte! Nu gebruikt hij in een nacht van ongeveer 7 uur ongeveer 6 procent accu. Met die oude accu 90 procent :F
Nee de staat van de accu heeft daar in mijn geval niks mee te maken, het betreft gewoon een software probleem.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:39
Laguna schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:20:
Ook ik heb dit probleem nogsteeds en begint vervelend te worden met een smartwatch en carkit in auto. Overweeg ook een factory reset, maar weet niet of dat de oplossing is. Mocht ik het gaan doen dan meld ik de resultaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Na de update naar LMY48I blijft bij mij het prioriteits-notificatie (sterretje) altijd zichtbaar, ook buiten de onderbrekingstijd. Wellicht een bug?

Opgelost door de instellingen een paar keer te wijzigen.

[ Voor 25% gewijzigd door pafdaddy op 16-08-2015 13:23 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:23
pitchdown schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:55:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met mijn stock N10 op de N5 geen probleem gehad. Ik vermoed dat het kwam dat er en updates van apps en de android upgrade tegelijk geinstalleerd werden. Ik heb uiteindelijk via NRT en fastboot een factory image erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Heb de update gehad maar nu werkt taskmanager niet meer.
Ook niet na een restart, hij vindt geen draaiende programma's meer.
Wat irritant is want ik gebruik het om de playstore opnieuw op te starten als die vastgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

icecreamfarmer schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:13:
Heb de update gehad maar nu werkt taskmanager niet meer.
Ook niet na een restart, hij vindt geen draaiende programma's meer.
Is de nieuwe manier van applicaties draaiende apps laten zien, is afgeschermd door de laatste update. Mijn taskmanager zag ook alleen zichzelf :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilt dit dan zeggen dat de apps niet meer draaien op de achtergrond?
want anders heeft een taskmanager totaal geen nut meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

GiveMeThoseTags schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:06:
[...]

Is de nieuwe manier van applicaties draaiende apps laten zien, is afgeschermd door de laatste update. Mijn taskmanager zag ook alleen zichzelf :)
Wordt dat nog geupdate of is dit een security feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Bij mij werkt de taskmanager nog zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Gaat denk ik over third party managers, niet het scherm achter het vierkantje in je nav bar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

icecreamfarmer schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:49:
[...]

Wordt dat nog geupdate of is dit een security feature?
Security feature voor zover ik het nu lees, misschien dat het nog wordt aangepast zodat het wel mogelijk is na zelf toestemming ervoor geven of op geroote toestellen zoals die van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Overigens een andere geinstalleerd en die werkt wel. Ik gok dat google een beveiligingsprobleem heeft dichtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Welke taskmanager(s) gebruiken jullie dan en wat zijn de voordelen t.o.v. van die van Google zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:49
Ik heb een probleem met mijn gmail app, ik heb een account weggegooid (Exchange) nu krijg ik steeds popups met "Gmail is gestopt". Uiteindelijk crashed de telefoon. Android 5.1.1.

Edit: App weggegooid, opnieuw geïnstalleerd; nu alleen nog alle accounts weer toevoegen ;(

[ Voor 21% gewijzigd door xzaz op 18-08-2015 10:48 . Reden: 'fix' ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

SD5k schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:48:
Welke taskmanager(s) gebruiken jullie dan en wat zijn de voordelen t.o.v. van die van Google zelf?
Gebruik niet echt taskmanagers meer, wat ik wel gebruik is Servicely (Google Play: [root] Servicely) Wel Root nodig, maar werkt soepel en stopt taken op de achtergrond na scherm x tijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

SD5k schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:48:
Zodat je ook google diensten echt kan afsluiten. Sommige apps (zoals nokia here, playstore) zorgen soms voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20
Sinds een maand zit er een barst in m'n scherm, kwam door een klein steentje. Ik ga het scherm dus vervangen. Heb ook maar besloten om direct de accu te vervangen. Beide via eBay gekocht, totaal 50 euro kwijt. Ik ben benieuwd..
Hier de artikelen:
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - Accu
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - Scherm

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:52
Mijn nexus 5 eindelijk opgestuurd voor reparatie. Had o.a last van wegvallen van gps/wifi/3g/bluetooth, power button issue en haarscheurtjes. Uiteraard even de telefoon terug naar fabrieksinstellingen en toen kwam de update. Uit automatisme laten downloaden en vervolgens ging mijn telefoon nog wel aan maar ik zag alleen een zwart scherm... na een tijdje kon ik wel mijn telefoon uitzetten maar meer niet. Vond de medewerker ook erg vaag. Ben benieuwd...

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Rednas_N schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:21:
Sinds een maand zit er een barst in m'n scherm, kwam door een klein steentje. Ik ga het scherm dus vervangen. Heb ook maar besloten om direct de accu te vervangen. Beide via eBay gekocht, totaal 50 euro kwijt. Ik ben benieuwd..
Hier de artikelen:
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - Accu
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - Scherm
Hoe gaat dit in zijn werk? Ik heb ook een gebarsten scherm en ben niet te beroerd om dit zelf te gaan doen. Moet je hier serieus skills voor hebben? Ik heb mijn Nexus 5 al eens uit elkaar gehaald dus ik verwacht niet dat dit een heel groot probleem is?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Krypt
Zoek t filmpje op van de N5 teardown op ifixit; dan zie je dat de telefoon erg gemakkelijk te openen, uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickmooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01-2023
Krypt schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:27:
Zoek t filmpje op van de N5 teardown op ifixit; dan zie je dat de telefoon erg gemakkelijk te openen, uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten is.
Let op: "The glass and LCD are fused to the display frame.Fixing broken glass will either be expensive or very difficult" aldus het filmpje...

Heb je zowel het glas als LCD in 1 besteld? Het lijkt er wel op namelijk...

Mijn scherm is ook stuk dus ben zelf ook benieuwd of dit eenvoudig te doen is...

[ Voor 214% gewijzigd door patrickmooij op 21-08-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb een kapotte N5 overgenomen en daar alles in omgebouwd. Maar je hebt 2 keuzes; een losse unit waar alleen glas/LCD/digitiser of een unit glas/lcd/digitiser/frame.

Bij de losse unit moet je je oude scherm los snijden uit het frame en zelf het nieuwe scherm terug plakken in het frame (wat het risco heeft dat je het scherm wat scheef plakt of dat de plakrand te dik is en het scherm uit steekt). Frame+LCD/Digitiser is een heel stuk gemakkelijker; dan hoef je enkel alle onderdelen over te zetten en alles in elkaar te schroeven.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Laatst online: 11-09 08:40
Sinds kort wil de N5 van mijn zooontje (ding is een maand of 9 oud) geen contact meer maken met WIFI. 3G werkt wel nog. Is dit nog op 1 manier te verhelpen? Of wordt dit een gevalletje opsturen? Kan een fabrieks reset helpen evt? Is niet gevallen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MAGDATTT schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:51:
Sinds kort wil de N5 van mijn zooontje (ding is een maand of 9 oud) geen contact meer maken met WIFI. 3G werkt wel nog. Is dit nog op 1 manier te verhelpen? Of wordt dit een gevalletje opsturen? Kan een fabrieks reset helpen evt? Is niet gevallen of zo.
of een factory reset helpt, weet je alleen als je het probeert, het kan in ieder geval geen kwaad voor je em opstuurt. Beter dan dat je 2 weken moet wachten op een toestel waarbij ze alleen een reset hebben gegeven ;)

dus niet geschoten altijd mis :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 11:09
Barfman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:36:
[...]

Ik heb vandaag een nieuwe batterij gekocht, ook via GSMpunt, maar het blijkt dat de Nexus 5 niet meer oplaadt. Iemand die hier ook problemen mee ondervond na het vervangen van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
deimos schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:56:
[...]

Ik heb vandaag een nieuwe batterij gekocht, ook via GSMpunt, maar het blijkt dat de Nexus 5 niet meer oplaadt. Iemand die hier ook problemen mee ondervond na het vervangen van de batterij?
Dan heb je die 2 aansluitingen niet goed erin gedrukt, of ze zitten wellicht een beetje scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Barfman schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:58:
[...]

Dan heb je die 2 aansluitingen niet goed erin gedrukt, of ze zitten wellicht een beetje scheef.
Hmm, ben bang dat de batterij kapot is. Zojuist mijn oude batterij weer eraan gekoppeld en die laadt wel gewoon op. Nieuwe batterij een paar keer de draden opnieuw aangesloten maar werkt helaas ook niet.

Maandag maar terugsturen naar GSMshop vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
deimos schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:47:
[...]

Hmm, ben bang dat de batterij kapot is. Zojuist mijn oude batterij weer eraan gekoppeld en die laadt wel gewoon op. Nieuwe batterij een paar keer de draden opnieuw aangesloten maar werkt helaas ook niet.

Maandag maar terugsturen naar GSMshop vrees ik :(
Dat is zuur, gelukkig hebben ze wel goede service en zal je denk ik gelijk een nieuwe krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Barfman schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:56:
[...]

Dat is zuur, gelukkig hebben ze wel goede service en zal je denk ik gelijk een nieuwe krijgen.
Thanks iig voor het meedenken! Ik merkte wel meteen dat de batterij voor langere duur zorgde. Met slechts 25% heb ik nog een uur screen time gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Krypt schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:34:
Ik heb een kapotte N5 overgenomen en daar alles in omgebouwd. Maar je hebt 2 keuzes; een losse unit waar alleen glas/LCD/digitiser of een unit glas/lcd/digitiser/frame.

Bij de losse unit moet je je oude scherm los snijden uit het frame en zelf het nieuwe scherm terug plakken in het frame (wat het risco heeft dat je het scherm wat scheef plakt of dat de plakrand te dik is en het scherm uit steekt). Frame+LCD/Digitiser is een heel stuk gemakkelijker; dan hoef je enkel alle onderdelen over te zetten en alles in elkaar te schroeven.
Interessant, dank je wel.... Dat is nog wel een keer de moeite waard!

Weet iemand een bron op ebay of ergens anders voor een dergelijke pre-assembly met een goede kwaliteit scherm? Ik ben al een tijdje aan het zoeken en vind tot nu toe geen origineel spul... Hoe doen de chinese schermpjes het in vergelijking met het origineel?

[ Voor 15% gewijzigd door Jassy op 22-08-2015 09:23 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08
SD5k schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:38:
Voor degenen met een gerootte Nexus 5 die naar LMY48I willen updaten, deze guide werkte goed voor mij:
http://forum.xda-develope...ce-to-5-1-lmy47d-t3050789
Yep deze guide is goed.
Indien je nexus niet door ADB wordt herkend, dan nog wel nexus in apparaatbeheer driver updates (google usb driver) mijn windows 10 was nog helemaal up2date :)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omitto
  • Laatst online: 12-03-2022
Jassy schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:39:
[...]

Interessant, dank je wel.... Dat is nog wel een keer de moeite waard!

Weet iemand een bron op ebay of ergens anders voor een dergelijke pre-assembly met een goede kwaliteit scherm? Ik ben al een tijdje aan het zoeken en vind tot nu toe geen origineel spul... Hoe doen de chinese schermpjes het in vergelijking met het origineel?
Europart is de officiële reseller van LG onderdelen. Ik heb bij hun dit scherm gekocht en ik zou zeggen dat het scherm origineel is. Helderheid en kleuren zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb in dit topic ook een link geplaatst van een us leverancier die oem parts levert.
Europarts site werkt momenteel niet, dus kan de prijs niet vergelijken.

Toen ik aan t kijken was voor n scherm zou t me ongeveer 75 euro incl verzend kosten vanuit de us. Dat is scherm+frame+mesh (de gril bij de speaker)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:33
Ik heb sinds vanmorgen dat m'n N5 geen verbinding meer wilt maken met het netwerk (Vodafone).
Wifi & Bluetooth werkt nog wel.

Als ik m'n simkaart in een andere phone doe, maakt hij gewoon wel verbinding dus daar ligt het niet aan.

Natuurlijk de N5 al gereboot, ook handmatig zoeken naar netwerken levert niets op. Hij geeft dan een fout bij het zoeken naar netwerken.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik nog kan proberen? Of moet hij gerepareerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
Pusherman_ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:31:
Ik heb sinds vanmorgen dat m'n N5 geen verbinding meer wilt maken met het netwerk (Vodafone).
Wifi & Bluetooth werkt nog wel.

Als ik m'n simkaart in een andere phone doe, maakt hij gewoon wel verbinding dus daar ligt het niet aan.

Natuurlijk de N5 al gereboot, ook handmatig zoeken naar netwerken levert niets op. Hij geeft dan een fout bij het zoeken naar netwerken.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik nog kan proberen? Of moet hij gerepareerd worden?
Ik heb precies hetzelfde gehad. Uiteindelijk heb ik m onder garantie laten repareren. Al de oplossingen die worden aangedragen werkten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:53
Iemand ervaring met Ben.nl & N5 icm 4G? Bedoel dan vooral de dekking/snelheid.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:53:
Geen persoonlijke ervaring, maar Ben is verre van de beste provider van Nederland als het op dekking aankomt. Ikzelf zou voor Simyo of KPN gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

TheRicolaa10 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:53:
Ben's netwerk is van T-mobile, de 4G dekking is daarmee hetzelfde als T-mobile. Kijk daar eens. Dat het een N5 is, heeft geen invloed op de 4G dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:53
Smultie schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:57:
[...]

Geen persoonlijke ervaring, maar Ben is verre van de beste provider van Nederland als het op dekking aankomt. Ikzelf zou voor Simyo of KPN gaan.
Ik heb zelf al Ben.nl, dekking is prima hoor. Wilde alleen mijn abonnement aanpassen en was benieuwd of mensen al ervaringen hebben.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Zijn er anderen met GPS problemen met de Nexus? Die van mij geeft regelmatig "onnauwkeurige GPS" in Sygic. Hij blijft dan 30 seconden hangen en gaat dan weer verder. Dit is momenteel zo irritant dat je gewoon een afslag mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
jacques1971 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:58:
Zijn er anderen met GPS problemen met de Nexus? Die van mij geeft regelmatig "onnauwkeurige GPS" in Sygic. Hij blijft dan 30 seconden hangen en gaat dan weer verder. Dit is momenteel zo irritant dat je gewoon een afslag mist.
Ik heb dit ook steeds vaker, geen idee of het met een update te maken heeft of met hardware.. ik heb ook begrepen dat de antenne niet altijd goed connectie maakt, zie bv hier:
http://www.internetbestse...nexus-5-gps-problems.html

Ik had in mijn hoofd dat de in het midden moest drukken (bij de x van nexus), op vakantie meerdere malen geprobeerd, maar nu ik dit lees blijkt het in een hoek te zitten, volgende keer ga ik kijken of daar drukken helpt, en dan maar eens open maken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Prulleman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:23:
[...]

Ik heb dit ook steeds vaker, geen idee of het met een update te maken heeft of met hardware.. ik heb ook begrepen dat de antenne niet altijd goed connectie maakt, zie bv hier:
http://www.internetbestse...nexus-5-gps-problems.html

Ik had in mijn hoofd dat de in het midden moest drukken (bij de x van nexus), op vakantie meerdere malen geprobeerd, maar nu ik dit lees blijkt het in een hoek te zitten, volgende keer ga ik kijken of daar drukken helpt, en dan maar eens open maken.
Ik ga toch eerdaags de accu vervangen...eens kijken of er wat mis is met het contact van de GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
Een stukje dik papier onder de GPS antenne in het deksel plakken helpt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Mijn Nexus 5 loopt op zijn laatste benen (gekocht januari 2014).

- Sim kaart houder is half afgebroken
- GPS werkt matig doordat het klepje niet meer goed dichtgaat op de achterkant
- Microfoon en speaker (zowel luidspreker als gewone telefoonspeaker) waren erg zacht
- Batterijduur erg slecht
- Random reboots met 'Android is optimizing app x out of x...'

Nu ben ik een middagje aan het sleutelen geweest en heb ik Android 6 erop gezet met een clean install en heb ik de microfoon en speakers uitgezogen. Nu doet de telefoon het weer een stuk beter! Android 6 is een genot om te gebruiken en heeft ook een stuk betere standby tijd (kan ook door de clean install komen natuurlijk), de reboots zijn nu al vier dagen weg tot nu toe en de microfoon en speakers doen het weer top.

Ik was al bijna afscheid aan het nemen van deze heerlijke telefoon, maar ben blij dat ik er nog even van kan genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Mijne is laatst uit mijn jas op straat beland, leek aanvankelijk alleen wat plasticschade aan zijkant, maar uiteindelijk toch dusdanig schade aan achterplaatje dat die niet meer goed sluit waardoor draadloos laden niet meer werkt...
Verder nog zeer tevreden mee, behalve batterijduur, ondanks nieuwe batterij.

Hopelijk doet Android M iets, anders wordt het de nieuwe nexus zodra die in de schappen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 10:16
wortelsoft schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:18:
Een stukje dik papier onder de GPS antenne in het deksel plakken helpt goed.
Heb ik ook gedaan, wereld van verschil en niet veel werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:57
Megupe schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:25:
Hopelijk doet Android M iets, anders wordt het de nieuwe nexus zodra die in de schappen ligt.
Volgens dit artikel wel:
http://www.androidplanet.nl/nieuws/nexus-5-accuduur/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Yeah right! Drievoudig langere standby? Wat is er dan zo mis met Lollipop dat ze zulke winsten kunnen behalen !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Dat met preview 1, klinkt veelbelovend. Al gaat het wel om een test met n=1. En het gaat om standby tijd ;)

Dus eerst zien, dan geloven :)
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.