Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet heel eerlijk zeggen dat de batterijduur onder Marshmallow Preview 3 zéér veelbelovend is. Met root (want Greenify) kom ik met nog 50% batterij op 3 uur screen on uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:57
Megupe schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:41:
[...]

Dat met preview 1, klinkt veelbelovend. Al gaat het wel om een test met n=1. En het gaat om standby tijd ;)

Dus eerst zien, dan geloven :)
500+ uur standby is natuurlijk een illusie, net zoals er ook niemand is die nu 200 uur standby haalt op 5.1.1. In mijn geval ligt de telefoon 80% van de tijd niks te doen, dus ik ben wel benieuwd of Doze straks een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Krypt schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:32:
Heb in dit topic ook een link geplaatst van een us leverancier die oem parts levert.
Europarts site werkt momenteel niet, dus kan de prijs niet vergelijken.

Toen ik aan t kijken was voor n scherm zou t me ongeveer 75 euro incl verzend kosten vanuit de us. Dat is scherm+frame+mesh (de gril bij de speaker)
Deze is dat:

http://www.etradesupply.c...-front-housing-21760.html

Als ik uit wil checken komt er nog 76 euro vracht overheen, wat is dat dan voor belachelijk gedoe 8)7 Oh, dat is alleen maar als je ook een batterij mee besteld. Als je alleen het scherm besteld zijn de verzendkosten 16 euro. Dat is dan nog fair.

Denk dat het deze gaat worden dan! Ik begreep dat deze ook gewoon werkt met de D821 international?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Ik heb de laatste dagen behoorlijk issues met mijn bleutooth. Tot gister verloor ik regelmatig verbinding met mijn pebble, maar sinds vandaag krijg ik het hele bluetooth niet eens aan. Diverse reboots, savemodes geprobeert....
Ik wordt hier niet blij van. :(

/edit
GVD, wifi doet ook niets meer

[ Voor 7% gewijzigd door D-rez op 27-08-2015 10:36 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nog meer mensen bij wie de GUI geregeld blijft hangen en de landscape modus regelmatig niet werkt?

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:56

pinda powerrr

Slow down...

eL_Jay schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:38:
Nog meer mensen bij wie de GUI geregeld blijft hangen en de landscape modus regelmatig niet werkt?
Heb ik ook wel eens. Ik kan nog niet ontdekken wanneer het gebeurt, het gebeurt ook niet vaak. Toevallig afgelopen week wel twee keer.
Opnieuw opstarten en het werkt weer.

Waiting on the world to change

• Jassy
D-rez schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:30:
Ik heb de laatste dagen behoorlijk issues met mijn bleutooth. Tot gister verloor ik regelmatig verbinding met mijn pebble, maar sinds vandaag krijg ik het hele bluetooth niet eens aan. Diverse reboots, savemodes geprobeert....

/edit
WiFi/Bluetooth antenne niet verbonden? Zit in dezelfde hoek namelijk.. Heb je het toestel laten vallen?

• D-rez

D-rez

dexels

nope niet laten vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Dat is zwaar ruk.. Wifi/Bluetooth chipset zit op t mainboard.
Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/RjDwm5mLe1P5KbpO.medium
in t geel omkaderd

Je kunt m dus niet los vervangen zonder t complete logicboard te vervangen. Heb je nog garantie?

Pvouput live

• Krypt
Jassy schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Deze is dat:

http://www.etradesupply.c...-front-housing-21760.html

Als ik uit wil checken komt er nog 76 euro vracht overheen, wat is dat dan voor belachelijk gedoe 8)7 Oh, dat is alleen maar als je ook een batterij mee besteld. Als je alleen het scherm besteld zijn de verzendkosten 16 euro. Dat is dan nog fair.

Denk dat het deze gaat worden dan! Ik begreep dat deze ook gewoon werkt met de D821 international?
Heb ze via facebook een berichtje gestuurd; ze gaven aan dat de behuizing van D821 en de D820 hetzelfde zijn. Logicboard en antennes zijn enkel anders vanwege de verschillende frequenties LTE/CDMA

Pvouput live

• D-rez

D-rez

dexels

ja ik heb hen net een jaar, dus ik neem aan van wel

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:40
D-rez schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:30:

/edit
De enigste oplossing hiervoor is het moederbord laten vervangen. De batterij helemaal leeg laten lopen lost het probleem tijdelijk op, maar het komt wel steeds terug.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2721643

• Jassy
Krypt schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:21:
[...]

Heb ze via facebook een berichtje gestuurd; ze gaven aan dat de behuizing van D821 en de D820 hetzelfde zijn. Logicboard en antennes zijn enkel anders vanwege de verschillende frequenties LTE/CDMA
Sterker nog: Ik heb mijn toestel al een keer laten repareren en heb hem gister open gemaakt. Op het frame staat doodleuk D820. Dat gaat dus gewoon passen.

• D-rez

D-rez

dexels

Hmmm raar. Net werkte bluetooth weer heel even..

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
Vandaag na reparatie onder garantie mijn Nexus 5 terug gekregen, hij ging primair terug voor een bloated batterij en haarscheurtjes (4x), daarbij hebben ze gelijk de GPS (battery backplate) nagekeken.

Viel me op dat bij haarscheurtjes je complete frame + scherm vervangen, omdat dit niet normaal te vervangen is.

Feitelijk het toestel dus bijna geheel nieuw terug gekregen, verder dus prima reparatie door Teleplan.

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20
Rednas_N schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:21:
Sinds een maand zit er een barst in m'n scherm, kwam door een klein steentje. Ik ga het scherm dus vervangen. Heb ook maar besloten om direct de accu te vervangen. Beide via eBay gekocht, totaal 50 euro kwijt. Ik ben benieuwd..
Hier de artikelen:
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - Accu
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - Scherm
Vandaag bovenstaande onderdelen vervangen, telefoon werkt weer helemaal. Helaas heb ik tijdens het verwijderen van de achterkant wel wat van die 'haakjes' beschadigd. Heb via eBay maar eventjes een nieuwe achterkant besteld. Het vervangen van het scherm en batterij waren goed te doen, ook erg leerzaam!

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarschijnlijk door diverse custom ROMs en Android-versies te gebruiken, is mijn storage wat raar ingedeeld. Zie hieronder de mapjes die 0 heten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hrsAwmptvt0DMO3vQvyGo8KO/full.png

Een dezer dagen ga ik er weer een nieuwe custom ROM op zetten. Wat is nou de beste manier om dit meteen recht te trekken?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
full wipe vanuit TWRP? dus meer dan alleen een factory reset (wipe /data), zorgen dat je hele /sdcard gewiped wordt. (weet uit mijn hoofd niet welke optie dat is, maar volgens mij staat het wel duidelijk beschreven.

Let op, je bent dan ook je eventuele zips kwijt die je klaar had staan om te flashen.

Zorg ook dat je bootloader up to date is, anders blijf je volgens mij problemen houden met die legacy 0 mapjes

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ga ik vanavond mee aan de slag. Dank! (Ik zal zorgen dat backups e.d. ook elders staan, want die raak ik natuurlijk kwijt.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Laatst online: 27-11-2023
Iemand een idee waar ik het beste een nieuwe backcover vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Okay, ik zou graag even jullie idee/advies willen horen.
Deze morgen zou ik naar de winkel gaan waar ik mijn Nexus5 gekocht heb wegens de problemen met bluetooth en wifi. Ik had dus keurig mijn kassabon etc verzameld. Voor ik wilde vertrekken nog maar een keer geprobeerd om bluetooth/wifi aan te zetten.

Je raad het al, het werkt (nu al meer dan 4u) zelfs na uit- en terug aanzetten blijft het werken.

Mijn vraag, zouden jullie hem evengoed vandaag binnen steken of net, maar dan het risico lopen dat ik morgen zonder wifi/bleutooth ga komen te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:11
D-rez schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:48:
Okay, ik zou graag even jullie idee/advies willen horen.
Deze morgen zou ik naar de winkel gaan waar ik mijn Nexus5 gekocht heb wegens de problemen met bluetooth en wifi. Ik had dus keurig mijn kassabon etc verzameld. Voor ik wilde vertrekken nog maar een keer geprobeerd om bluetooth/wifi aan te zetten.

Je raad het al, het werkt (nu al meer dan 4u) zelfs na uit- en terug aanzetten blijft het werken.

Mijn vraag, zouden jullie hem evengoed vandaag binnen steken of net, maar dan het risico lopen dat ik morgen zonder wifi/bleutooth ga komen te zitten?
Als het weer werkt wordt het natuurlijk moeilijk om te zien wat het probleem is. Dus, ik zou gewoon wachten tot ie weer kapot is. Misschien is het toch gewoon een probleem veroorzaakt door software/apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:13
pven schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:08:
Waarschijnlijk door diverse custom ROMs en Android-versies te gebruiken, is mijn storage wat raar ingedeeld. Zie hieronder de mapjes die 0 heten.

[afbeelding]

Een dezer dagen ga ik er weer een nieuwe custom ROM op zetten. Wat is nou de beste manier om dit meteen recht te trekken?
Had ik ook. Je toestel terug naar fabriekswaarden zetten werkt. Dus unroot, locken, standaardrom. Via adb op manuele wijze. Als alles geflasht is heb je nadien normale maplayout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Powerbutton defect en ondanks alle pogingen niet meer te reanimeren, waardoor ik m'n data kwijt ben (laatste backup van foto's was 3 weken geleden, dus te overzien).

Gekocht in maart 2014 in de Play Store (Nederlands), dus ik ben benieuwd of ze me direct aanbieden een nieuwe op te sturen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Rikkie8 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:55:
[...]

Ook ik heb dit probleem nogsteeds en begint vervelend te worden met een smartwatch en carkit in auto. Overweeg ook een factory reset, maar weet niet of dat de oplossing is. Mocht ik het gaan doen dan meld ik de resultaten..
Nou heb het probleem (bluetooth houdt het toestel constant ingeschakeld) bij mij na zo'n 2 maanden dan eindelijk opgelost. Via een contactformulier ben ik door een Google medewerker gebeld en nadat die persoon diverse keren advies moest vragen aan een expert, kwam hij met de optie om veilige modus te proberen (die kende ik zelf nog niet).

Nadat je de power knop ingedrukt houdt en er uitschakelen in beeld komt te staan, dien je met je vinger uitschakelen op het scherm lang aan te raken en dan verschijnt er een popup waarbij je je toestel in veilige modus (waarin alleen alle standaardapplicaties van Google worden opgestart) kan opstarten. Vervolgens kan je dus troubleshooten en getest of bluetooth nog steeds mijn toestel ingeschakeld hield, dit was dus niet het geval. Oftewel een bepaalde app was de oorzaak, vervolgens per app gekeken welke bluetooth rechten had en dan is het een kwestie van uitsluiten tot je de boosdoener hebt gevonden.

Het bleek bij mij de Wimbledon app te zijn (inmiddels verwijderd en de ontwikkelaar ingelicht), wat achteraf niet gek is aangezien ik die eind juni had geïnstalleerd. Wel blij dat het dankzij veilige modus toch zonder factory reset opgelost kon worden.

Grote kans dat mijn N5 op korte termijn vervangen gaat worden door z'n opvolger de Nexus 5X, waarbij de front facing speakers, de vingerafdrukscanner en de verbeterde camera de voornaamste eigenschappen zijn die mijn interesse hebben. Hopelijk is ook de bouwkwaliteit verbeterd, bij mijn zwarte N5 zitten er al geruime tijd diverse scheurtjes rondom in de rand van de behuizing.

[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 04-09-2015 18:57 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 12:39
Laguna schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:36:
[...]

Nou heb het probleem (bluetooth houdt het toestel constant ingeschakeld) bij mij na zo'n 2 maanden dan eindelijk opgelost. Via een contactformulier ben ik door een Google medewerker gebeld en nadat die persoon diverse keren advies moest vragen aan een expert, kwam hij met de optie om veilige modus te proberen (die kende ik zelf nog niet).

Nadat je de power knop ingedrukt houdt en er uitschakelen in beeld komt te staan, dien je met je vinger uitschakelen op het scherm lang aan te raken en dan verschijnt er een popup waarbij je je toestel in veilige modus (waarin alleen alle standaardapplicaties van Google worden opgestart) kan opstarten. Vervolgens kan je dus troubleshooten en getest of bluetooth nog steeds mijn toestel ingeschakeld hield, dit was dus niet het geval. Oftewel een bepaalde app was de oorzaak, vervolgens per app gekeken welke bluetooth rechten had en dan is het een kwestie van uitsluiten tot je de boosdoener hebt gevonden.

Het bleek bij mij de Wimbledon app te zijn (inmiddels verwijderd en de ontwikkelaar ingelicht), wat achteraf niet gek is aangezien ik die eind juni had geïnstalleerd. Wel blij dat het dankzij veilige modus toch zonder factory reset opgelost kon worden.

Grote kans dat mijn N5 op korte termijn vervangen gaat worden door z'n opvolger de Nexus 5X, waarbij de front facing speakers, de vingerafdrukscanner en de verbeterde camera de voornaamste eigenschappen zijn die mijn interesse hebben. Hopelijk is ook de bouwkwaliteit verbeterd, bij mijn zwarte N5 zitten er al geruime tijd diverse scheurtjes rondom in de rand van de behuizing.
Wat een grap, maar ik heb afgelopen week toch een factory gedaan en daarmee van het probleem af.. Ik had id ook de Wimbledon app en die is niet meegegaan in de update waardoor een grote kans is dat dit het probleem was! Dank iig!! En ook hier wacht ik met smart op de N5x, hier komt ie er iig sowieso..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik zat net per ongeluk in het 2015-onderwerp.. handig dat ze tegenwoordig zelfde namen gebruiken...

Ik heb gigantisch probleem met mijn Nexus 5 de laatste tijd.
Op willlekeurige momenten stopt mijn telefoon. Valt gewoon compleet uit.
Als ik dan meteen de oplader aansluit en opnieuw opstart, dan is het probleem verholpen (batterij niet leeg btw!).
Als ik na een crash probeer op te starten zonder oplader dan lukt dit niet. Het toestel valt dan opnieuw uit.
Wanneer ik daarna alsnog oplader aansluit, dan gaat hij na opstarten eerst alle apps optimaliseren (alsof het een android-update betreft)
Echt gigantische bug. Het gebeurt nu steeds vaker en het begint me een beetje te irriteren..

Toestel is bijna 2 jaar oud, dus bijna versleten vrees ik. Maar behalve de batterijduur en deze bug is het verder nog altijd een ideaal toestel.

Dit is wat google me oa leerde

https://www.reddit.com/r/...into_android_is_starting/
https://productforums.goo.../uApqqnDpOKk/Xj8qS7MVQIwJ

Hebben meer mensen dit probleem gehad?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Zou een nieuwe accu proberen, kan nooit kwaad na 2 jaar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6.R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 21:16
Quacka schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:41:

Ik exact hetzelfde vorige week, gelukkig sindsdien niet meer voorgekomen. Kom maar op met het 2015 modelletje wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Heb in maart mijn nexus 5 aangepast met cyanogenmod en elementalX.

Hiervoor heb ik het programma "Nexus root toolkit 2.0.5" gebruikt.
Nu wil ik dit allemaal verwijderen en stock android erop zetten.
Met het programma krijg ik met geen mogelijkheid de aanpassingen ongedaan.

Nu vroeg ik mij af hoe ik de bootloader(trwp)?/ elemantalX en cyanogenmod eraf kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
manii schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:49:
Heb in maart mijn nexus 5 aangepast met cyanogenmod en elementalX.

Hiervoor heb ik het programma "Nexus root toolkit 2.0.5" gebruikt.
Nu wil ik dit allemaal verwijderen en stock android erop zetten.
Met het programma krijg ik met geen mogelijkheid de aanpassingen ongedaan.

Nu vroeg ik mij af hoe ik de bootloader(trwp)?/ elemantalX en cyanogenmod eraf kan halen.
Gewoon de 5.1.1 image van Google zelf downloaden, en installeren maar. Na install is je telefoon 100% clean.

Of deze optie in de toolkit?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UuYY73I.png

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 08-09-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Dacuuu schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:59:
[...]

Gewoon de 5.1.1 image van Google zelf downloaden, en installeren maar. Na install is je telefoon 100% clean.

Of deze optie in de toolkit?
[afbeelding]
Bedankt het is gelukt!

Nu kijken of het (langzaam)opladen van de telefoon opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20
Rednas_N schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:21:
Sinds een maand zit er een barst in m'n scherm, kwam door een klein steentje. Ik ga het scherm dus vervangen. Heb ook maar besloten om direct de accu te vervangen. Beide via eBay gekocht, totaal 50 euro kwijt. Ik ben benieuwd..
Hier de artikelen:
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - Accu
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - Scherm
Hoi lezers, daar ben ik weer. Een tijdje terug heb ik het LCD display + digitizer vervangen, op zich was ik niet ontevreden met het resultaat. Echter is tijdens het vervangen de achterkant beschadigd (haakjes afgebroken) dus heb ik tijdelijk de oude achterkant op het nieuwe scherm gezet, totdat vandaag de nieuwe achterkant binnenkwam.

Vervolgens heb ik de oude achterkant eraf gehaald, de nieuwe erop gezet, en klaar is kees! Dacht ik.
Blijkbaar is tijdens het verwijderen van de oude achterkant nog een haakje afgebroken waarbij de 'restjes' nog in het nieuwe scherm zaten. Wat resulteer in een nieuw scherm wat nu dus kapot is gegaan. :'( Dit komt waarschijnlijk omdat de haakjes van het nieuwe scherm de 'restjes' in het scherm gedrukt heeft. Gevolg: scherm dat totaal niet reageert.

Ik denk dat het kwam omdat ik dacht even snel de achterkant te verwisselen, ik had dus beter moeten opletten.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik sowieso niet echt tevreden was met het nieuwe scherm, dit komt omdat de case net iets ruimer is waardoor de simtray eigenlijk iets dieper in het frame zit, dit geld helaas ook voor de power knop. Ik heb nu het oude (vol barsten maar werkende) terug gezet. Telefoon werkt weer helemaal goed, echter wel met een gebarsten scherm.

Ik twijfel om alsnog een nieuw scherm aan te schaffen, heeft een van jullie nog ervaring met goedkope schermen van eBay waarbij de maat wel goed is? Ik vind 80 euro of meer te veel voor een nieuw scherm.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59

r_kluft

Hmmmmmm

Jep. Ik heb er inmiddels ook al 3 achter de rug.
Accu lijkt ook veel korter mee te gaan als eerst. Paar weken geleden wel de 5.11 extra update geïnstalleerd.

Mogelijk is dat de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Slechte accuduur komt voornamelijk door prutswerk van Google met Lollipop, zie ook: http://www.androidpolice....ctive-bug-in-android-6-0/

Met Marshmallow zou het dus beter moeten zijn..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:03
Ik zat net per ongeluk in het 2015-onderwerp.. handig dat ze tegenwoordig zelfde namen gebruiken...

Ik heb gigantisch probleem met mijn Nexus 5 de laatste tijd.
Op willlekeurige momenten stopt mijn telefoon. Valt gewoon compleet uit.
Als ik dan meteen de oplader aansluit en opnieuw opstart, dan is het probleem verholpen (batterij niet leeg btw!).
Als ik na een crash probeer op te starten zonder oplader dan lukt dit niet. Het toestel valt dan opnieuw uit.
Wanneer ik daarna alsnog oplader aansluit, dan gaat hij na opstarten eerst alle apps optimaliseren (alsof het een android-update betreft)
Echt gigantische bug. Het gebeurt nu steeds vaker en het begint me een beetje te irriteren..

Toestel is bijna 2 jaar oud, dus bijna versleten vrees ik. Maar behalve de batterijduur en deze bug is het verder nog altijd een ideaal toestel.

Dit is wat google me oa leerde

https://www.reddit.com/r/...into_android_is_starting/
https://productforums.goo.../uApqqnDpOKk/Xj8qS7MVQIwJ

Sinds deze week heb ik dit ook constant.
Ik hoef hem niet aan de oplader te hangen, hij start daarna gewoon prima op.
Maar hij valt nu elke dag wel twee of drie keer gewoon uit, batterij gewoon vol.
Ik vraag me erg af of het nou een batterij, de aan-knop of toch een software probleem is.
Ik heb al een nieuwe batterij besteld, dus misschien dat dat wat doet, en anders toch opnieuw installeren en anders garantie proberen te claimen..

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
Heb ik ook last van de laatste twee weken, batterij is al vervangen.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:03
Veel mensen bij wie het de afgelopen weken lijkt te gebeuren, misschien toch gewoon een probleem in de software dan, of plegen de aan-knoppen spontaan collectieve zelfmoord?

• Quacka
Het lijkt me eigenlijk niet de aan-knop. Dan zou je toch af en toe ook een melding moeten krijgen (dat afsluitmenuutje).
Ik heb er zelf NOOIT last van als ik op de oplader zit. Het lijkt bij mij vooral bij wisseling / slecht bereik van netwerk te gebeuren (van wifi naar 4g naar 3g)

Ik heb nog geen tijd naar een zaak te rijden om de batterij te laten vervangen (ik heb geen zin om zelf te prutsen)

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59

r_kluft

Hmmmmmm

Zinloos1 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:13:
Veel mensen bij wie het de afgelopen weken lijkt te gebeuren, misschien toch gewoon een probleem in de software dan, of plegen de aan-knoppen spontaan collectieve zelfmoord?
Aan uit knop lijkt me sterk inderdaad.
Ik gebruik zelf een Nillkin flip cover welke de aan uit schakelaar prima beschermt.

En omdat de cover een wakeup doet gebruik ik de knop bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
vanmorgen weer. Ik loop de deur uit.. buiten bereik wifi. Hopla UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik zie veel verhalen voorbij komen over het spontaan uitvallen van de telefoon. Naast de Nexus 5 gebruik ik ook de Nexus 4 en de Nexus 4 had precies hetzelfde probleem. Omdat ik dacht dat het om een softwareprobleem ging, heb ik de telefoon terug gezet naar fabrieks instellingen. Dat verhielp het probleem ook niet. Vervolgens heb ik er een andere ROM op gezet, maar dat mocht ook niet baten.

Aan de software kon het dus niet liggen, dus heb ik de batterij vervangen. Sinds een maand nergens last meer van. Dit was in mijn geval de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik heb ook een goede week last gehad een uitvallende Nexus 5, en kreeg ook vaak het power menu te zien. De powerbutton reageerde ook wonky.. Maar nu alweer een week nergens last van. Echt 0 problemen. Vaag.

Nog 1 probleempje wat ik soms heb, en als ik het heb, bij een accu percentage van 30 of lager. Foto maken met flits.. Bam telefoon uit. Alleen weer aan te zetten door de usb kabel aan te sluiten. Zodra die er in zit kan de telefoon weer booten. Kabeltje kan er ook direct weer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

Dacuuu schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:56:
Ik heb ook een goede week last gehad een uitvallende Nexus 5, en kreeg ook vaak het power menu te zien. De powerbutton reageerde ook wonky.. Maar nu alweer een week nergens last van. Echt 0 problemen. Vaag.
Had ik ook tot een moment hij in een keer nooit meer aan wil. Zou alvast een reserve toestel regelen, want ik denk dat die van jou binnenkort retourtje mag doen naar de fabrikant :o

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
iCy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:33:
[...]

Had ik ook tot een moment hij in een keer nooit meer aan wil. Zou alvast een reserve toestel regelen, want ik denk dat die van jou binnenkort retourtje mag doen naar de fabrikant :o
Heb thuis een nieuwe powerbutton liggen.. Dus zodra het echt fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dacuuu schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:56:
Nog 1 probleempje wat ik soms heb, en als ik het heb, bij een accu percentage van 30 of lager. Foto maken met flits.. Bam telefoon uit. Alleen weer aan te zetten door de usb kabel aan te sluiten. Zodra die er in zit kan de telefoon weer booten. Kabeltje kan er ook direct weer uit..
Sinds een paar maanden heb ik precies hetzelfde. Soms lukt het maken van de foto maar valt toch uit. Daarna is de foto niet opgeslagen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Dacuuu
jelmervos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:11:
[...]

Sinds een paar maanden heb ik precies hetzelfde. Soms lukt het maken van de foto maar valt toch uit. Daarna is de foto niet opgeslagen.
Wat ik zelf denk, maar het kan ook helemaal fout zijn hoor. Dat het voltage van de accu te ver inzakt bij het gebruik van de flitser.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dacuuu schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 07:16:
[...]

Wat ik zelf denk, maar het kan ook helemaal fout zijn hoor. Dat het voltage van de accu te ver inzakt bij het gebruik van de flitser.
Helaas, ik gebruik de flitser nooit.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 11:24
Hier exact het zelfde probleem, op willekeurige momenten valt die uit en idd ook verdacht vaak bij het maken bij foto's. Als ik dit topic zo lees zijn er opeens verdacht veel van deze gevallen. M'n batterij heb ik een paar maanden terug vervangen..

• Quacka
ik heb nu maar een nieuwe batterij gekocht, telefoonwinkel op de hoek deed geen reparaties aan LG toestellen. Om nu voor een nieuwe batterij het toestel op te sturen... weinig zin in...

Ik ben benieuwd

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Vreemd, de klachten van uitvallen bij het gebruik van de camera herken ik wel, echter had ik daar alleen last van na de OTA update naar 5.1.1. Sinds ik vervolgens 5.1.1 er schoon had opgezet middels de image die je bij Google kan downloaden, heb ik daar geen last meer van gehad.

• Dacuuu
jelmervos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 08:27:
[...]
Helaas, ik gebruik de flitser nooit.
Ik heb het alleen als de flitser aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Nieuwe batterij geplaatst. Wat een getob om de oude eruit te krijgen.
Ik heb nu alleen een probleem... telefoon start niet op.

Het batterij-laad knopje brandt paar seconde. En gaat daarna uit. En weer 5 seconde aan ....weer uit.
Bij het opstarten krijg ik het google logo te zien en uit.

Ik kan wel in bootloader opstarten. :/

Edit
Denk dode batterij.... Oude er weer in en die start wel!
Dus ik moet t goed hebben gedaan. Kan het komen door extreem leeg? Nee toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Quacka op 15-09-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 23-08 21:54
Iemand de laatste update (LMY48M) al geïnstalleerd via OTA of flash?
Er zijn nu al drie 5.1.1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Gremen schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:11:
Kreeg net wel de melding, nog niet geïnstalleerd. En van die 3 zijn de laatste 2 (vooral) Stagefright gerelateerd. In dit geval vind ik 3 updates geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
ja maar wel verschillende versies die alle 3 een verschillend versie nummer hebben dus wat is het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gister de OTA ontvangen en geïnstalleerd, in LMY48M is oa het volgende opgelost: nieuws: Universiteit van Texas ontdekt kwetsbaarheid in lockscreen Android Lo...

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 09:15
[b][ Gister de OTA ontvangen en geïnstalleerd, in LMY48M is oa het volgende opgelost: nieuws: Universiteit van Texas ontdekt kwetsbaarheid in lockscreen Android Lo...
Gisteren avond ook de OTA ontvangen LMY48M. Is de beloofde maandelijkse update om lekken te dichten

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 22:17
Gisteravond ook ontvangen. Gelukkig zonder problemen geïnstalleerd. Nu al twee updates lang geen problemen gehad (afkloppen op mijn houten been).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• exi22
  • Laatst online: 11-09 15:52
Update ontvangen maar na de reboot kom ik steeds in het Team win recovery project...
Wat doe ik fout?

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
exi22 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:58:
Update ontvangen maar na de reboot kom ik steeds in het Team win recovery project...
Wat doe ik fout?
Je kan geen OTA update installeren als je telefoon geroot is.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 12:09
exi22 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:58:
Wat doe ik fout?
Dit heb ik ook. :)
Maar gelukkig wilde ik hier net het volgende gaan vragen.

Ik ben erg lang op 5.0 blijven hangen, ondanks telkens de melding dat er een nieuwe update beschikbaar was. Als ik deze wilde installeren kreeg ik een error, logisch want hij is geroot.

Echter heb ik vorige week alles eraf gegooid en opnieuw alles geïnstalleerd. Omdat ik met OSX werk kan ik die handige windows-toolkitjes niet gebruiken. Op internet her en der handleidingen vandaan getoverd om het op andere manieren te doen. Veel dingen geprobeerd en veel werkte niet. Toen bij iets anders gekomen en dit bleek het wel (deels) te doen. Ik zat op een schone N5 en kon weer OTA updates ontvangen. Geen idee hoe, maar ik zat op Android 4.x dus wel 10 OTA updates gedaan om bij 5.1.1 uit te komen.

Nu is er een nieuwe build beschikbaar en ook deze kan ik niet installeren omdat die geroot is en bij het TeamWin menuutje uit kom.

Gewoon even out of the blue; is er voor OSX gebruiken geen makkelijke manier om nieuwe updates (builds of Android updates) er op te gooien, zonder data te verliezen? :'( Want om na elke update te moeten wipen om je Nexus van de nieuwste updates te voorzien zie ik niet echt zitten.

Ik heb deze afgelopen week gevonden en ben benieuwd of deze werkt (iemand ervaring mee?).
http://androidworld.nl/ni...ashen-op-nexus-apparaten/

• Quacka
weer nieuwe batterij ontvangen. En weer werkt het niet. Ik snap er niks van. Morgen maar een repairshop bezoeken. Ik ben hier kennelijk te dom voor. Ik begrijp niet waarom een nieuwe batterij niet werkt en de oude wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zoek eens op Red light of death; Kans dat de spanning van de accu te laag is om m direct bij te laden.

Anders zou je een jump start kunnen doen mbv je oude accu: Oude accu erin en aan de charger, booten, en dan de accu voorzichtig verwisselen en de telefoon met nieuwe accu een paar uur aan de lader laten hangen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17
NIeuwe Nexus 5 owner, jeeej! :) Na tig jaren te hebben overleefd op een Samsung Galaxy S2, die vaak is geupdate met custom ROMS en op het laatst ook Android 5.1 draaide (maar niet trok), voor nog geen 200 euro een Nexus 5 overgekocht. Ziet er nog prima uit en doet het ook.

Alleen een aantal zaken die me opvielen die ik ook in dit topic terug las:
* ik heb ook last van het onverklaarbaar uitvallen van de telefoon, en een reboot zorgt er bij de PIN invoer weer in een uitval, tenzij of totdat ik hem weer aan een lader leg. Zeer vreemde en frustrerende bug.

* De screentime is erg kort, als ik een app draai is dat EXTEEM kort: tot een half uur bij een wat intensievere app.

Is de screentime echt enorm te verbeteren als ik een vervangende accu bestel, of is dat een klein minpunt van de Nexus 5 (of smartphones van deze generatie in het algemeen) ?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hmmm, Ik had weer problemen met bluetooth en wifi, nu heb ik een beetje random wat dingen uit of aan gezet en nu werkt het weer.
Hoewel Wifi nog altijd geen netwerken vindt.

Ik denk dat het met een de pebble app te zien heeft, want als ik die installeer krijg ik "een app wil bluetooth inschakelen" en dan is wifi en Bluetooth dus omzeep.
(tenminste dat vermoeden heb ik.

[ Voor 51% gewijzigd door D-rez op 18-09-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
Hier geregeld last van wegvallende GPS(eens per 5 minuten).

Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben (gehad) en of er een oplossing is.

Momenteel is navigeren met de Nexus icm. Lollipop dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

jacques1971 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:36:
Hier geregeld last van wegvallende GPS(eens per 5 minuten).

Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben (gehad) en of er een oplossing is.

Momenteel is navigeren met de Nexus icm. Lollipop dramatisch.
Totaal geen last van hier. Gisteren nog 2 uur gereden met de GPS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@iCy

Appart, heb jij ergens instellingen gemaakt, of is alles standaard?
Ik heb telkens "onnauwkeurige GPS" in sygic. Na 30 sec gaat dat weer weg en is er weer een fix.
Het internet staat vol met GPS dit soort issues met lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

jacques1971 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:48:
@iCy

Ik heb telkens "onnauwkeurige GPS" in sygic. Na 30 sec gaat dat weer weg en is er weer een fix.
Ik gebruik MAPS, maar met 1 of andere freeware navigatie ook geen problemen gehad.

Voor de rest is alles standaard en heb hem op het moment niet eens geroot.

Ik installeer sygic eens en zet vanmiddag Sygic ff aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer iCy op 18-09-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 12:17
Jeroenimoes schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:08:
NIeuwe Nexus 5 owner, jeeej! :) Na tig jaren te hebben overleefd op een Samsung Galaxy S2, die vaak is geupdate met custom ROMS en op het laatst ook Android 5.1 draaide (maar niet trok), voor nog geen 200 euro een Nexus 5 overgekocht. Ziet er nog prima uit en doet het ook.

Alleen een aantal zaken die me opvielen die ik ook in dit topic terug las:
* ik heb ook last van het onverklaarbaar uitvallen van de telefoon, en een reboot zorgt er bij de PIN invoer weer in een uitval, tenzij of totdat ik hem weer aan een lader leg. Zeer vreemde en frustrerende bug.

* De screentime is erg kort, als ik een app draai is dat EXTEEM kort: tot een half uur bij een wat intensievere app.

Is de screentime echt enorm te verbeteren als ik een vervangende accu bestel, of is dat een klein minpunt van de Nexus 5 (of smartphones van deze generatie in het algemeen) ?
Screenon time is gewoon prima, het ligt er alleen een beetje aan hoe je je telefoon gebruikt. Zelf haal ik namelijk altijd rond de 4-6 uur afhankelijk van wifi/3g gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 22:14
Ik heb ook sinds enkele weken problemen met mijn GPS. Het lijkt vooral in Google Maps het geval te zijn en het vreemde is dat ik er niet altijd last van heb. Soms is het iedere x minuten en soms kan ik gewoon een uur lang probleemloos navigeren. Ik heb soms ook HERE maps ernaast draaien, het lijkt alsof ik daar minder last heb van GPS issues, maar nog te weinig ervaring om daar iets meer over te kunnen zeggen.
Er draait gewoon standaard 5.1.1 op. Heb al een hard reset uitgevoerd maar dat helpt in ieder geval niet. Lijkt toch meer op een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
mtthw schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:40:
Ik heb ook sinds enkele weken problemen met mijn GPS. Het lijkt vooral in Google Maps het geval te zijn en het vreemde is dat ik er niet altijd last van heb. Soms is het iedere x minuten en soms kan ik gewoon een uur lang probleemloos navigeren. Ik heb soms ook HERE maps ernaast draaien, het lijkt alsof ik daar minder last heb van GPS issues, maar nog te weinig ervaring om daar iets meer over te kunnen zeggen.
Er draait gewoon standaard 5.1.1 op. Heb al een hard reset uitgevoerd maar dat helpt in ieder geval niet. Lijkt toch meer op een hardware probleem.
Als het gebeurt even links boven de achterkant aan drukken en kijken of het dan beter is. Als het dan werkt heb je een standaard probleem van de Nexus 5. De veer contacten van de GPS in de deksel drukken niet hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Indrukken heeft geen invloed bij mij.

Overigens drukken de veercontactjes gewoon goed tegen de GPS in de kap.
Contacten zijn verguld, dus geen overgangsweerstand of i.d.

Ik denk toch iets softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GPS is bij mij ook wisselend. Na de voorlaatste update leek ik geen problemen meer te hebben. De laatste week ineens wel weer last van uitvallers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Laatst online: 00:28
Met betrekking tot de GPS problemen, heb dit ook ondervonden. Kunnen testen met o.a. de Device Only location setting, zelfs daar heb ik het probleem.

Voor rit-registratie een offline GPS tracker gebruikt als app, daarbij zag ik elke keer weer op dezelfde punten op de route dat ik geen signaal meer had. Met een externe ontvanger geen problemen geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Jeroenimoes schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:08:

Ik weet niet wat voor intensieve apps jij draait, maar een half uur is wel extreem. Ik haal nu (met nieuwe accu) makkelijk twee dagen bij normaal gebruik met Android 6.0 preview 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
orbit_ph schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:04:
Met betrekking tot de GPS problemen, heb dit ook ondervonden. Kunnen testen met o.a. de Device Only location setting, zelfs daar heb ik het probleem.

Voor rit-registratie een offline GPS tracker gebruikt als app, daarbij zag ik elke keer weer op dezelfde punten op de route dat ik geen signaal meer had. Met een externe ontvanger geen problemen geconstateerd.
Welke externe gps ontvanger heb je? Ik heb een qstarz, prettig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

jacques1971 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:48:
@iCy

geen enkel probleem. Heb alleen wel even zitten bellen tussendoor en toen ging het scherm uit en na het aanzetten van het scherm moest die wel even 2 seconden nadenken over waar hij was.

Heb een autorit van 1 uur gehad.

• Quacka
nieuwe batterij laten plaatsen en het probleem van crashes lijkt verholpen. Dus dat was idd de oplossing.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17
dennisfr schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:14:
[...]

Ik weet niet wat voor intensieve apps jij draait, maar een half uur is wel extreem. Ik haal nu (met nieuwe accu) makkelijk twee dagen bij normaal gebruik met Android 6.0 preview 3
De telefoon is tweedehands, dus wss al wat ouder, batterij zal wel ver versleten zijn... Ik zal hem vervangen :)

De intensieve apps zijn bijvoorbeeld youtube en het Vault spelletje van Fallout...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• amas
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Vaag bugje ontdenkt. Als je je vinger op de brightness slider in het notificatie menu houd en tegelijkertijd de powerknop indrukt dan breek je het menu compleet. Hij werkt gewoon niet meer, alleen de brightness slider zelf verschijnt dan nog. Zie hier en hier. Een notificatie ontvangen lost het weer op, net als een reset van het toestel.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Inmiddels heb ik gevonden hoe de GPS werking kan worden verbeterd.
1: Wipe het cache geheugen.
2: Zet in het Internet toeganspunt bij APN type default,supl,agps

Nu heb ik 1,5 uur kunnen navigeren zonder uitval van GPS.
Deze info heb ik gevonden in diverse Android forums, o.a. van de Nexus 6 en andere Android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Leuk bugje in Android 6.0 preview: warme telefoon en enorme battery drain (50% in 3 uur tijd), veroorzaakt door Exchange Services. Deze gestopt en het was weg. Waarschijnlijke oorzaak is een email naar mijn hotmail adres, die ik met de standaard mail app wilde forwarden naar een ander hotmail adres. Deze bleef om onduidelijke reden hangen in Postvak uit en sindsdien (zaterdag) dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:34
Afgelopen zondag mijn SIM connector gesloopt, vier van de zes pinnetjes kaduuk. Kan hem nu enkel nog met wifi gebruiken.

Iemand een idee...

...of dit te repareren valt (losse sim connector bestellen en erop solderen, en zo niet;
...waar ik een moederbordje vandaan kan toveren, en zo niet;
...of er op een andere manier op te lossen is?

Het is en blijft een geweldige telefoon van de binnenkant, maar ik heb nog nooit zulke bedroevende bouwkwaliteit gezien; Telefoon driekwart jaar oud (in een hoejse) en de stukjes brokkelen gewoon af. En nu dit weer met de SIM connector...

www.flickr.com/malvlex

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Ik draai gewoon nog 5.1.1 en heb sinds vandaag ineens een nieuwe app launcher. Na wat googlen vind ik dat dit de launcher van Android M is. Hoe kan het dat ik die zomaar heb? Ik stond even perplex toen ik naar rechts begon te scrollen en het niet werkte.

Is het gewoon een automatische update uit de playstore ofzo?

• Mizgala28
  • Laatst online: 11-09 15:31
JensFC schreef op woensdag 23 september 2015 @ 01:51:
Ik draai gewoon nog 5.1.1 en heb sinds vandaag ineens een nieuwe app launcher. Na wat googlen vind ik dat dit de launcher van Android M is. Hoe kan het dat ik die zomaar heb? Ik stond even perplex toen ik naar rechts begon te scrollen en het niet werkte.

Heel simpel, vroeger kreeg je launcher updates via Now Launcher, de laatste jaar of zo niet meer, launcher updates gaan nu via Google app zelf.

Oftewel, je Google app kreeg een update en daar is naar mijn weten (omdat ik dat nieuws altijd volg) de nieuwe M launcher voor iedereen die stock Google Launcher gebruikt, mensen die een ander type launcher gebruiken zullen hier niks van merken.

• dennisfr
Malfoi schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:01:
...

Het is en blijft een geweldige telefoon van de binnenkant, maar ik heb nog nooit zulke bedroevende bouwkwaliteit gezien; Telefoon driekwart jaar oud (in een hoejse) en de stukjes brokkelen gewoon af. En nu dit weer met de SIM connector...
Het enige wat ik kan zeggen is, dat ik mijn Nexus nu ruim anderhalf jaar heb, hij altijd in een Spigen case heeft gezeten, en er nog als nieuw uitziet. Geen haarscheurtjes, breukjes, barstjes, krasjes, niks.

En wat betreft je SIM connector...hoe dan? Zo'n connector is niet gebouwd om iedere week de SIM kaart te wisselen, maar dat lijkt me ook geen normaal scenario. Ik begrijp eigenlijk niet hoe je zo'n connector sloopt. SIM kaart verkeerd om en gewoon doordrukken of zo?

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:34
dennisfr schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:07:
[...]

Het enige wat ik kan zeggen is, dat ik mijn Nexus nu ruim anderhalf jaar heb, hij altijd in een Spigen case heeft gezeten, en er nog als nieuw uitziet. Geen haarscheurtjes, breukjes, barstjes, krasjes, niks.

En wat betreft je SIM connector...hoe dan? Zo'n connector is niet gebouwd om iedere week de SIM kaart te wisselen, maar dat lijkt me ook geen normaal scenario. Ik begrijp eigenlijk niet hoe je zo'n connector sloopt. SIM kaart verkeerd om en gewoon doordrukken of zo?
Ja oké, misschien heb ik gewoon een maandagochtend exemplaar, zou natuurlijk kunnen.

Ik wissel mijn SIM kaart eens per maand ivm werk/wonen in het buitenland. Afgelopen zondag kwam de SIM tray er wel uit maar hij wilde er niet meer in, iets harder gedrukt maar zonder resultaat. Daarna open geschroefd en toen waren die pinnetjes dus verbogen/afgebroken. Ik heb wel een beetje druk gezet, maar niet echt met geweld.

Maar goed, misschien is het wel handiger om gewoon een dual sim telefoon te nemen, maar ja... de Nexus software was zo fijn!

www.flickr.com/malvlex

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
JensFC schreef op woensdag 23 september 2015 @ 01:51:

Sinds de laatste update van de Google app heb ik ook een nieuwe Launcher. De Google Launcher zelf heeft geen update gehad.

Lijkt erop dat bepaalde Launcher onderdelen via de Google app worden geregeld.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Over een paar dagen of weken komt Android marshmallow uit. Ik wil effe compleet vers starten, ik heb het gevoel dat mijn Nexus het niet helemaal lekker doet meer. Plus hij is nogal vol.
Kan ik nu beter een Factory reset doen zodra de OTA update zich aandient, dus net voor ik hem wil updaten? Raak ik dan de update mogelijkheid 'kwijt'?
Of zal ik het doen nadat ik hem heb geüpdatet naar marshmallow?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40
XanderDrake schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:06:
Over een paar dagen of weken komt Android marshmallow uit. Ik wil effe compleet vers starten, ik heb het gevoel dat mijn Nexus het niet helemaal lekker doet meer. Plus hij is nogal vol.
Kan ik nu beter een Factory reset doen zodra de OTA update zich aandient, dus net voor ik hem wil updaten? Raak ik dan de update mogelijkheid 'kwijt'?
Of zal ik het doen nadat ik hem heb geüpdatet naar marshmallow?
De factory image zal waarschijnlijk sowieso vóór de OTA uitkomen dus kan je deze net zo goed flashen.
Die haalt ook meteen de opslag leeg dus wat dat betreft een win/win situatie: schone telefoon en nieuwste versie van het OS. :)

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Sypher schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:10:
[...]

De factory image zal waarschijnlijk sowieso vóór de OTA uitkomen dus kan je deze net zo goed flashen.
Die haalt ook meteen de opslag leeg dus wat dat betreft een win/win situatie: schone telefoon en nieuwste versie van het OS. :)
Dat kan altijd, ik wil gewoon het meest makkelijke.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Er zijn Details uitgelekt m.b.t. de 5x, deze zijn vroegtijdig op de indiase Website van Amazon verschenen: http://derstandard.at/200...olger-steht-vor-dem-Start

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
amas schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:29:
Vaag bugje ontdenkt. Als je je vinger op de brightness slider in het notificatie menu houd en tegelijkertijd de powerknop indrukt dan breek je het menu compleet. Hij werkt gewoon niet meer, alleen de brightness slider zelf verschijnt dan nog. Zie hier en hier. Een notificatie ontvangen lost het weer op, net als een reset van het toestel.
Deze error zit zo te zien alleen in de factory image, met CM12.1 heb ik er geen last van.

Enige permanente probleem waar ik last van houd is de accudrain , voor 2.5 uur SOT moet ik behoorlijk moeite doen, NFC BT etc zoveel mogelijk uitlaten, schermhelderheid laag houden e.d. Wel jammer, met 4.4 was de accuduur ook niet denderend maar viel er ruim een uur meer uit te halen. Voor de rest nog steeds tevreden met mijn N5, geen van de genoemde problemen in dit topic heb ik tot nu toe ervaren, en heb hem al ruim 1.5 jaar :)

• Smultie
  • Niet online
drernie schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:23:
Er zijn Details uitgelekt m.b.t. de 5x, deze zijn vroegtijdig op de indiase Website van Amazon verschenen: http://derstandard.at/200...olger-steht-vor-dem-Start
Hoi -----> [LG Nexus 5 (2015)] Ervaringen & Discussie

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 24-09-2015 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 22:14
jacques1971 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:18:
Inmiddels heb ik gevonden hoe de GPS werking kan worden verbeterd.
1: Wipe het cache geheugen.
2: Zet in het Internet toeganspunt bij APN type default,supl,agps

Nu heb ik 1,5 uur kunnen navigeren zonder uitval van GPS.
Deze info heb ik gevonden in diverse Android forums, o.a. van de Nexus 6 en andere Android toestellen.
Thanks! Na de aanpassing van het APN type heb ik nu enkele dagen met Google Maps kunnen navigeren zonder dat het GPS signaal wegviel. Lijkt er dus toch op dat het geen hardware probleem was, maar toch een software issue.

• sweetdude
  • Laatst online: 11-09 13:23
Ik heb opeens veel last dat ik geen bereikheb en alleen noodoproepen kan doen. Zijn er nog meer mensen die dat hebben? Lijkt bijna met een van de vele updates ontstaan te zijn.
Zit op het Vodafone netwerk. en thuis en op het werk altijd ruim voldoende bereik.

• Dacuuu
sweetdude schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:51:
Ik heb opeens veel last dat ik geen bereikheb en alleen noodoproepen kan doen. Zijn er nog meer mensen die dat hebben? Lijkt bijna met een van de vele updates ontstaan te zijn.
Zit op het Vodafone netwerk. en thuis en op het werk altijd ruim voldoende bereik.
Simyo hier, heb ook regelmatig "alleen noodoproepen" en vervolgens weer vol bereik. Ik kijk er niet naar om, vind het wel best. :P

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Waar bestellen jullie een vervangende batterij? Ik zie hier een 3600mAh variant, maar ik vertrouw het niet helemaal. :P

Linkje: http://nl.aliexpress.com/...7_71_72_73_74_75,201409_3

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.