Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

nexuscomeon schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Hartstikke bedankt man of mevrouw :P !
Het lijkt te werken!
Hopelijk blijft dit zo, want het was echt dramatisch enkel in de afgelopen nacht 22% en bij volle oplaad beurten gewoon 50% energieverbruik door wifi.
Maar, het lijkt nu goed te zijn. Thanks!
Heb echt veel geprobeerd om van het Wifi gebruik af te komen, zou verholpen moeten zijn met Google Play Services update maar niet dus. Wifi location scanning uit was het enige, al weken geen Wifi verbruik meer in de top batterij vreters.

Ga hem nu als test weer inschakelen, maar als hij dan weer terug komt weet ik genoeg :) (Android 6.0.1 trouwens met ElementalX kernel en Root, voor de rest gewoon standaard Android en geen custom ROM)

-- edit --

1,5 uur geleden van de lader gehaald, telefoon niet unlocked gehad en nu gekeken. Wifi 3%.. Nu al.. Zet het wireless scannen wel weer uit

[ Voor 8% gewijzigd door Tags NL op 10-01-2016 13:50 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigabit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:11
Nexus 5 / Android 6.0.1 / Mail komt niet binnen en Agenda synchroniseert niet meer
Het probleem:

Geprobeerd:
Na leeg maken van de hotmail prullenbak synchroniseerde de telefoon weer voor enkel dagen.

Ik zou wel een back-up willen maken van de telefoon en dan een keer naar de standaard instellingen terug. Volgens mij gaat dat niet zomaar.
Je hebt voor Titanium back-up root toegang nodig en om dat te krijgen zal je telefoon helemaal leeg worden gemaakt :)

Wat kunnen jullie mij aanraden?

LG-HM071MR-U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Laurence007 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:04:
[...]

Hoe lang loop je al zo rond? Heb nog 3 weken garantie, dus ga het er maar op wagen... Kan nooit kwaad.
De haarscheurtjes zitten er zeker al een maand of 3 in.
Succes!

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Een paar weken geleden heb ik mijn telefoon stock geflashed met Android 6.0.1, en ben dus helemaal opnieuw begonnen. Alleen mijn Whatsapp database heb ik teruggezet op mijn SD kaart.

Nu geeft mijn SD kaart, zowel in Windows als in ES File Explorer, aan dat deze 45% vol is.
Als ik echter de SD kaart analyseer met ES, of de eigenschappen bekijk in Windows, dan geven die aan dat er 953 MB gebruikt is.
Dat zou beter moeten kloppen aangezien ik mijn hele SD kaart gewiped heb een paar weken geleden, en geen media teruggezet heb.

Wat ik op Google kan vinden komt dit wel meer voor, en zou je daarvoor je SD kaart moeten formatteren. Maar hoe doe ik dat bij een 'internal storage' SD kaart zoals in de Nexus 5?

En, als ik mijn data in Windows kopieer, daarna format, en de data weer terugzet, zouden dan de apps weer gewoon moeten werken, of krijg ik dan alsnog problemen omdat er meer geformatteerd is dan ik via Windows kan back-uppen?

Of heeft er iemand een makkelijkere oplossing voor het verschil in aangegeven vrije ruimte en werkelijke vrije ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 16:15
Dirtbiter schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:20:

Of heeft er iemand een makkelijkere oplossing voor het verschil in aangegeven vrije ruimte en werkelijke vrije ruimte?
Probeer diskusage eens te runnen, daar kan je vrij precies zien waar alle ruimtevreters zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Laurence007 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:03:
[...]

Probeer diskusage eens te runnen, daar kan je vrij precies zien waar alle ruimtevreters zitten.
Disk usage geeft ruim 5GB aan 'system data'.

Maar in Windows, en in de SD-kaart analyse van ES File Explorer, zie ik dat nergens terug.
Het lijkt dus bijna alsof mijn FAT tabel niet goed is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

De laatste tijd heb ik weer last van extreem accuverbruik door Google Play Services en Android-besturingssysteem, vreemd genoeg vooral wanneer ik op m'n wifi van thuis zit, op m'n werk gaat het wel goed.

Thuis heb ik om mij heen heel veel wifi netwerken, maar op m'n werk eigenlijk ook, dus dat zou het niet mogen zijn.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Als ik Google kom ik vooral op zaken die niet meer relevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
Dirtbiter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:19:
[...]

Disk usage geeft ruim 5GB aan 'system data'.

Maar in Windows, en in de SD-kaart analyse van ES File Explorer, zie ik dat nergens terug.
Het lijkt dus bijna alsof mijn FAT tabel niet goed is ofzo?
DiskUsage werkt sinds de update naar Marshmallow niet meer zoals het hoort. Zover ik heb ontdekt zit de verdeling zo: "App geheugen:" hier staan alle apps en het geheugen die de apps innemen. "Geheugenkaart:" Hier staat alleen maar je vrije ruimte en system data, heb je vrij weinig aan. "/storage/emulated/0:" geeft de meeste informatie wat mij betreft. Je ziet hier je vrije ruimte op de telefoon en hoeveel ruimte bepaalde zaken inneemt, maar niet de apps zelfs. Hiervoor moet je dus kijken bij "app geheugen." De system data die hier wordt weergegeven bestaat uit de apps + de echte system data. Verder staan hier zaken die apps hier neerzetten zoals aanvullende data. Ook de muziek staat in deze sectie.

Hopelijk is het nu wat duidelijker en kan je beter de data doorgronden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Laurence007 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:59:
[...]

DiskUsage werkt sinds de update naar Marshmallow niet meer zoals het hoort. Zover ik heb ontdekt zit de verdeling zo: "App geheugen:" hier staan alle apps en het geheugen die de apps innemen. "Geheugenkaart:" Hier staat alleen maar je vrije ruimte en system data, heb je vrij weinig aan. "/storage/emulated/0:" geeft de meeste informatie wat mij betreft. Je ziet hier je vrije ruimte op de telefoon en hoeveel ruimte bepaalde zaken inneemt, maar niet de apps zelfs. Hiervoor moet je dus kijken bij "app geheugen." De system data die hier wordt weergegeven bestaat uit de apps + de echte system data. Verder staan hier zaken die apps hier neerzetten zoals aanvullende data. Ook de muziek staat in deze sectie.

Hopelijk is het nu wat duidelijker en kan je beter de data doorgronden!
Het lijkt alsof die 5GB gelijkmatig verdeeld is over de diverse apps.
Nu ben ik eens wat gaan kijken in de instellingen van de telefoon, onder 'app-opslag'.

Die apps vind ik buitensporig groot. Google play services/presentaties/spreadsheets/maps zijn ongeveer 100MB per stuk! Zonder gegevens en cache bedoel ik, alleen de app!
De facebook apps zijn +200MB.
Maar ook dropbox, camera, google+, swype, twitter, zouden allemaal 50+MB per stuk zijn, zonder data.
Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk? Of hoort dit zo?

Ik denk me van Android 5 te kunnen herinneren dat ik die 'system data' niet zag, mijn apps ergens opgeslagen werden, maar dat ik in de basis ongeveer 16GB aan opslag van mijn 'interne SD-kaart' overhield.
Nu lijkt het alsof Android 6 alle internal storage op 1 hoop gooit (12GB, de kernel zal er al af zijn), daar nog eens de apps (system data) op zet, en dat ik dan nog maar 6GB opslag overhoud.

Doet Android 6 dat beduidend anders dan Android 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
GiveMeThoseTags schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:15:
[...]

Klaar, Wugfresh blijft handig voor unroot/unkernel/update/custom recovery/kernel plus supersu en klaar :) Kijken of de Wifi location drain nu een beetje gefixed is, zou wel mooi zijn
Wifi drain is er bij mij nog steeds. Workaround is to force 2.4ghz only.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
Dirtbiter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:44:
[...]

Het lijkt alsof die 5GB gelijkmatig verdeeld is over de diverse apps.
Nu ben ik eens wat gaan kijken in de instellingen van de telefoon, onder 'app-opslag'.

Die apps vind ik buitensporig groot. Google play services/presentaties/spreadsheets/maps zijn ongeveer 100MB per stuk! Zonder gegevens en cache bedoel ik, alleen de app!
De facebook apps zijn +200MB.
Maar ook dropbox, camera, google+, swype, twitter, zouden allemaal 50+MB per stuk zijn, zonder data.
Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk? Of hoort dit zo?

Ik denk me van Android 5 te kunnen herinneren dat ik die 'system data' niet zag, mijn apps ergens opgeslagen werden, maar dat ik in de basis ongeveer 16GB aan opslag van mijn 'interne SD-kaart' overhield.
Nu lijkt het alsof Android 6 alle internal storage op 1 hoop gooit (12GB, de kernel zal er al af zijn), daar nog eens de apps (system data) op zet, en dat ik dan nog maar 6GB opslag overhoud.

Doet Android 6 dat beduidend anders dan Android 5?
Standaard heeft de Nexus 5 altijd al 12.8GB beschikbaar gehad. Met Marshmallow is dit niet anders. Dat de apps zo groot zijn hoort inderdaad zo, dit komt deels door de steeds uitgebreidere functies van de app maar bovenal doordat bij Lollipop is overgestapt naar ART runtime i.p.v. Dalvik, wat de standaard was t/m Kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

S0epkip schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:51:
[...]

Wifi drain is er bij mij nog steeds. Workaround is to force 2.4ghz only.
Die heb ik ook getest, leverde in mijn geval niets op en Location Wifi Scanning dus echt het meest

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Reloader schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:22:
iemand een idee hoe ik zo voordelig en zo gemakkelijk mogelijk het display van mijn nexus 5 kan vervangen, heb m op de grond laten donderen :( ik zie dat er 2 opties zijn namelijk echt een los display en een "assembly" en heb het t liefst zo gemakkelijk mogelijk, het liefst zonder bakken/braden/fohnen of solderen :)

(ik zag een youtube instructie waarbij e.e.a. los gefohnd moest worden?
Heb het in Leeuwarden laten doen voor € 55,00 inc. montage.
Even op mp kijken of er 1 bij jou in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieles90
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
Laurence007 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:09:
[...]

Standaard heeft de Nexus 5 altijd al 12.8GB beschikbaar gehad. Met Marshmallow is dit niet anders. Dat de apps zo groot zijn hoort inderdaad zo, dit komt deels door de steeds uitgebreidere functies van de app maar bovenal doordat bij Lollipop is overgestapt naar ART runtime i.p.v. Dalvik, wat de standaard was t/m Kitkat.
De overstap van Dalvik naar ART heeft toch niks beinvloed op het gebied van grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
Nieles90 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:56:
[...]

De overstap van Dalvik naar ART heeft toch niks beinvloed op het gebied van grootte?
"Also since ART precompiles and saves that precompiled code upon installation of apps, it takes up more storage. The increase is about 10-20% of the code in the application. Remember the majority of apps usually comprises media files such as images, videos, sounds... so those components will be unaffected. For example, the Google+ apk is about 28Mb yet the code is only comprise of 7Mb. The increase in storage size is nominal, but worth noting."
Via http://forum.xda-develope...ad-art-vs-dalvik-t2516646

Er zit dus wel degelijk in verschil in qua ruimte. Zelf viel het me ook al op van de update van 4.4 naar 5.0 dat de apps groter waren geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieles90
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
oh, zelf niks gemerkt ondanks dat mijn nexus 5 aardig vol zit.
Wel heb ik gemerkt dat hij een stuk sneller is geworden nadat ik hem naar ART had gezet ( voor 6.0 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Na de laatste OTA update heb ik weer een WiFi accu drain van jewelste :(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb nog steeds mijn Nexus 5 32Gb liggen, scherm zelf is nog goed alleen het touchscreen is defect.
Inmiddels heb ik al een nieuwe telefoon. Is die nexus nog nuttig of kan ik hem net zo goed weg pleuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Viper® schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:20:
Heb nog steeds mijn Nexus 5 32Gb liggen, scherm zelf is nog goed alleen het touchscreen is defect.
Inmiddels heb ik al een nieuwe telefoon. Is die nexus nog nuttig of kan ik hem net zo goed weg pleuren ?
wegpleuren is natuurlijk altijd zonde.. kan er nog wel wat voor krijgen als iemand een donor phone zoekt. Ook leuk voor iemand met een goed scherm om een 16/32 upgrade te doen (als het niet te duur is).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zal hem voor de zekerheid nog eens leeg trekken en resetten.
Niemand zit natuurlijk te wachten op al die dic pics :+

Op zich vond ik het een fijn toestel. Bijna hetzelfde toestel weer gekocht.
zet hem wel op v&a binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

beschuitfluiter schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:57:
Vreemd genoeg is het bij mij juist opgelost sinds de OTA van januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 11:28
vraag.... ik heb een nexus 5, een OTG kabel + USB storage(HDD of stick)

Wanneer ik dit aansluit, ziet android (6.0.1) netjes het geheugen en ik kan er mee werken.

Graag wil ik ook gebruik maken van de Servers Ultimate app.

In deze app. kan ik het aangesloten storage medium niet vinden! (welk path//???)

Ik heb een mail gestuurd naar de uitgever van deze app, maar helaas geen antwoord.

Google helpt me ook niet verder. Ik kan genoeg OTG problemen vinden op XDA enz. maar niet dit probleem.

(of er is geen probleem, en ik doe iets niet goed)

Binnenkort komt er een Nexus 6P. als deze er is wil ik mijn N5 als server voor mn muziek gaan gebruiken. (DNLA) liefst met een HDD, erg veel albums passen er niet op de 10 gb die ik op de telefoon over heb....

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroach
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:32
Ik heb een nexus 5 waarvan de power button het niet goed doet, deze blijft constant hangen waardoor de telefoon vaak uitvalt en moeilijk aan gaat. Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van een app die de power button op de volume knop programeerde waardoor ik deze als power button kon gebruiken. Maar na enkele maanden rekken is de knop nu helemaal kapot.

Zelf repareren is geen optie omdat de knop vastgesoldeerd en alleen toegankelijk is met een erg kleine soldeerbout. Weet een van jullie wat ik met deze telefoon aan moet om het te kunnen blijven gebruiken (eventueel een goedkope plek om te laten repareren in regio wageningen/nijmegen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Roboroach schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:16:
Ik heb een nexus 5 waarvan de power button het niet goed doet, deze blijft constant hangen waardoor de telefoon vaak uitvalt en moeilijk aan gaat. Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van een app die de power button op de volume knop programeerde waardoor ik deze als power button kon gebruiken. Maar na enkele maanden rekken is de knop nu helemaal kapot.

Zelf repareren is geen optie omdat de knop vastgesoldeerd en alleen toegankelijk is met een erg kleine soldeerbout. Weet een van jullie wat ik met deze telefoon aan moet om het te kunnen blijven gebruiken (eventueel een goedkope plek om te laten repareren in regio wageningen/nijmegen)?
Ik heb contact gehad met gsmreparatiecentrum.nl die in Nijmegen een reparatiewinkel hebben.
De powerknop kan echter alleen in hun vestiging in Utrecht gerepareerd worden, maar ze kunnen hem wel voor je opsturen. Op de site staat een 06 nummer dat je kan bellen voor meer info.
Mij werd geadviseerd alleen maar de powerknop te repareren als deze het helemaal niet meer doet. Dit is (nog) niet het geval bij mij, hoewel hij nu 2 maal in een dergelijke reboot is blijven hangen.
Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Roboroach schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:16:

Precies het zelfde hier. Telefoon blijft uitvallen, heel hinderlijk. Welk app had je gebruik van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboroach
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:32
Booyaa schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:05:
[...]

Precies het zelfde hier. Telefoon blijft uitvallen, heel hinderlijk. Welk app had je gebruik van gemaakt?
Die app heette geloof ik "Power button to volume" button of iets dergelijks. Hij werkte best goed totdat er een update kwam waarna ik een dag zonder die app geprobeerd heb. Nu is de knop helemaal overleden.

Maken is de enige optie nu alleen dit kostte rond de 60 euro bij de plaatselijke telefoonwinkel. Toch best veel voor een twee jaar oude telefoon die misschien binnenkort ook andere mankementen kan gaan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Roboroach schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Maken is de enige optie nu alleen dit kostte rond de 60 euro bij de plaatselijke telefoonwinkel. Toch best veel voor een twee jaar oude telefoon die misschien binnenkort ook andere mankementen kan gaan vertonen.
Andere optie is een hoesje met een sleep/wake functie. Niet dat je je telefoon daarmee helemaal uit kan zetten, maar ik raak mijn power button daardoor vrijwel weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:21
Wat zien jullie als een opvolger voor de Nexus 5?

Nexus 5x is midrange
Nexus 6p te groot
Moto x play ook maar midrange
Moto x force erg duur nog
S6 tja ik weet het niet hoor
Lg g... Lelijke schil

Als ik een paar honderd voor een nieuwe telefoon uitgeef dan wil ik eigenlijk ook écht een vooruitgang.

M'n Nexus 5 bevalt prima al zit er nu een barst in het scherm. Bij brapa punt com een ander scherm besteld maar die werkte de ene keer wel en de andere niet. Dus ergens anders weer een scherm bestellen zie ik ook tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
corrado20vt schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:19:

Nexus 5x is midrange
Nexus 6p te groot
Lg g... Lelijke schil

Als ik een paar honderd voor een nieuwe telefoon uitgeef dan wil ik eigenlijk ook écht een vooruitgang.
Moto X Style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ja mooi toestel maar lees best wat problemen/nadelen in het ervaringen topic. Natuurlijk zul je daar meer negatieve dan positieve dingen komen maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
corrado20vt schreef op zondag 24 januari 2016 @ 09:50:
Ja mooi toestel maar lees best wat problemen/nadelen in het ervaringen topic. Natuurlijk zul je daar meer negatieve dan positieve dingen komen maar toch.
Over een paar dagen begint de BTW-actie van de Mediamarkt weer, dan kan je hem kopen voor €413. Nette prijs voor een dergelijke telefoon. Heb veel positieve dingen erover gezien en gehoord, dus misschien het overwegen waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ja ik ben afgelopen week al even gaan neuzen bij mm. Woensdag nog maar eens gaan kijken. Ik hoop eigenlijk even met de x force te kunnen spelen. Afgelopen week hadden ze die nog niet en de medewerkers hadden er nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
corrado20vt schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:05:
Ja ik ben afgelopen week al even gaan neuzen bij mm. Woensdag nog maar eens gaan kijken. Ik hoop eigenlijk even met de x force te kunnen spelen. Afgelopen week hadden ze die nog niet en de medewerkers hadden er nog niet van gehoord.
Zit wel een groot verschil qua prijs voor niet heel veel meer. Tenzij je van plan bent de telefoon de hele tijd te laten vallen natuurlijk! Denk dat de Style meer waar voor je geld is :) Maar misschien is dat ook iets voor het Moto X Force forum, en niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een familielid heeft weer problemen met haar Nexus 5.
Haar telefoon valt zeer regelmatig uit ook al is de accu nog lang niet leeg. Vervolgens is de telefoon alleen nog aan te krijgen wanneer je die aan de lader hangt.

Rond gezocht op internet en in dit topic en ik kom op 3 mogelijke oorzaken:
- Aan/uit-knop die raar doet.
- Software (Android maar ook apps)
- Accu die slecht wordt

De aan/uit-knop is al een keer (onder garantie) gemaakt. Die bleef toen steken en telefoon was toen helemaal niet te gebruiken. Zou beetje raar zijn dat die nu weer het probleem zou zijn.

Blijft dus software en de accu over. Toestel is (geloof ik) in november 2013 gekocht.
Echte oplossingen ben ik niet tegengekomen.

Kan natuurlijk een hard reset doen maar betwijfel of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik gok accu.

Ik heb overigens bij een andere shop een display besteld. Als die goed is ga ik het nog een jaartje met de n5 doen. De verschillen met nieuwere telefoons zijn me net te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

corrado20vt schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:19:

Nexus 5x is midrange
Nexus 6p te groot
Lg g... Lelijke schil

M'n Nexus 5 bevalt prima al zit er nu een barst in het scherm. Bij brapa punt com een ander scherm besteld maar die werkte de ene keer wel en de andere niet. Dus ergens anders weer een scherm bestellen zie ik ook tegenop.
OnePlus X zou ik zeggen, goede specs voor een hele mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Piet91 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:44:
Een familielid heeft weer problemen met haar Nexus 5.
Haar telefoon valt zeer regelmatig uit ook al is de accu nog lang niet leeg. Vervolgens is de telefoon alleen nog aan te krijgen wanneer je die aan de lader hangt.

[...]
Ik had hetzelfde symptoom.
Nieuwe originele batterij er in en probleem is opgelost ;)

edit: link voor een originele batterij heb ik eerder in dit topic gepost

[ Voor 13% gewijzigd door catt4u op 25-01-2016 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:24
SD5k schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Met de One Plus X moet je wel genoegen nemen dat je bye bye mag zeggen aan NFC, draadloos opladen, wifi AC (5 GHz), OIS-camera?

De Nexus 5 blijft zelfs na 2 jaar een ongelooflijk goed uitgerust toestel voor zijn prijs. Jammer dat Google geen echte opvolger gemaakt heeft (onder druk van de fabrikanten?).

Ik moet andere opmerkingen beamen : zolang mijn Nexus 5 geen problemen kent, kijk ik niet voor een opvolger. De huidige toestellen hebben niet hetzelfde totaalplaatje te bieden.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

corrado20vt schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:24:

Ik heb overigens bij een andere shop een display besteld. Als die goed is ga ik het nog een jaartje met de n5 doen. De verschillen met nieuwere telefoons zijn me net te klein.
Beste beslissing gewoon wachten op wat er dit jaar aan toestellen komen gaat met de 820 SoC, die iig de prestaties flink omhoog schroeft tov de Nexus 5.

SD5k schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:33:

[...]

Als hij de Nexus 5X al als mid-range vermeldt dan is de One Plus X natuurlijk geen alternatief.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Oneplus 2 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

beschuitfluiter schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:57:
Hier ook, WIFI blijft aanstaan ondanks dat het uitstaat.
Reboot helpt niet.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Hi,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn geluid. Het is niet dat de speakers kapot zijn, alleen wanneer ik Spotify (met oortjes) is daarna mijn volledige geluid weg (uit de speakers). opnieuw opstarten heeft geen zin en veilige modus ook niet.
Meer mensen die hier last van hebben in combinatie met spotify en/of oortjes op 6.0.1.
(Nexus 5 draait wel een custom rom cataclysm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rickvandermey schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:35:
Hi,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn geluid. Het is niet dat de speakers kapot zijn, alleen wanneer ik Spotify (met oortjes) is daarna mijn volledige geluid weg (uit de speakers). opnieuw opstarten heeft geen zin en veilige modus ook niet.
Meer mensen die hier last van hebben in combinatie met spotify en/of oortjes op 6.0.1.
(Nexus 5 draait wel een custom rom cataclysm)
denkt je toestel niet dat de headset er nog in zit? en is het misschien sinds een update van je ROM? heb je de rom clean geflashed?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark213
  • Laatst online: 13-07 15:18
Nexus 5x is nu €349 in Nederland

https://store.google.com/product/nexus_5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Achja was eigenlijk wel te verwachten, verkoop zal erg tegenvallen. 130 euro pricedrop in ruim 2 maanden tijd.
Vanavond beginnen de BTW vrije dagen bij de MM maar die zullen vast hun prijs niet gaan aanpassen ;) anders zou je de 32GB dan voor zo'n €330 kunnen halen. Al heb ik inmiddels zoveel gelezen wat me allemaal niet bevalt aan de 5X dat ik allang heb besloten nog een jaartje met mijn Nexus 5 te doen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:44:
[...]

Achja was eigenlijk wel te verwachten, verkoop zal erg tegenvallen. 130 euro pricedrop in ruim 2 maanden tijd.
Vanavond beginnen de BTW vrije dagen bij de MM maar die zullen vast hun prijs niet gaan aanpassen ;) anders zou je de 32GB dan voor zo'n €330 kunnen halen. Al heb ik inmiddels zoveel gelezen wat me allemaal niet bevalt aan de 5X dat ik allang heb besloten nog een jaartje met mijn Nexus 5 te doen.
Mee eens, mijn grootste probleem is nog wel dat hij weer groter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gguuss
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-01-2021
Ik ben sinds een kleine maand eigenaar van de Nexus 5X. Ik heb alleen een probleem dat ik het mediavolume erg zacht vind. Als ik via bluetooth of via een oordopjes muziek afspeel, staat deze altijd op maximaal volume en dan nog vind ik dat hij een stuk harder mag. In luide omgevingen kan ik simpelweg geen muziek afspelen.

Nog anderen die daar ook last van hebben? Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
gguuss schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:06:
Ik ben sinds een kleine maand eigenaar van de Nexus 5X. Ik heb alleen een probleem dat ik het mediavolume erg zacht vind. Als ik via bluetooth of via een oordopjes muziek afspeel, staat deze altijd op maximaal volume en dan nog vind ik dat hij een stuk harder mag. In luide omgevingen kan ik simpelweg geen muziek afspelen.

Nog anderen die daar ook last van hebben? Oplossingen?
misschien in het 5x topic ;)
[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
Prulleman schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:16:
[...]

denkt je toestel niet dat de headset er nog in zit? en is het misschien sinds een update van je ROM? heb je de rom clean geflashed?
Ik denk inderdaad dat de telefoon denkt in headset modus te zijn. Het gekke is dat ik dit niet had na een ROM update, aangezien ik al een tijdje niet geupdate had, want de versie was stabiel. Nu ik er al een dag geen headset in heb geplugged gaat het gewoon goed. Geluid komt na verloop van tijd (geen idee hoelang) weer terug naar de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rickvandermey schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:40:
[...]

Ik denk inderdaad dat de telefoon denkt in headset modus te zijn. Het gekke is dat ik dit niet had na een ROM update, aangezien ik al een tijdje niet geupdate had, want de versie was stabiel. Nu ik er al een dag geen headset in heb geplugged gaat het gewoon goed. Geluid komt na verloop van tijd (geen idee hoelang) weer terug naar de speakers
zie je ook het icoontje bovenin?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
catt4u schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:27:
Ik had hetzelfde symptoom.
Nieuwe originele batterij er in en probleem is opgelost ;)

edit: link voor een originele batterij heb ik eerder in dit topic gepost
Thanks.

Maar blijkbaar heeft ze nog een probleem; de aan/uit-knop reageert raar. De telefoon reageert er niet altijd op.
Zoals gezegd heeft die knop eerder problemen gehad (bleef vastzitten) en is toen gerepareerd.
Als het zo doorgaat moet er waarschijnlijk een nieuw toestel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Piet91 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:55:
[...]

[...]

Thanks.

Maar blijkbaar heeft ze nog een probleem; de aan/uit-knop reageert raar. De telefoon reageert er niet altijd op.
Zoals gezegd heeft die knop eerder problemen gehad (bleef vastzitten) en is toen gerepareerd.
Als het zo doorgaat moet er waarschijnlijk een nieuw toestel komen...
Ik dacht eerst ook dit probleem te hebben, maar toen ik van cyanogenmod naar de nieuwste officiele versie ging, was het opgelost.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
Prulleman schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:41:
[...]

zie je ook het icoontje bovenin?
Nee, zowel unplugged als plugged zie ik niet dat ik met de headset verbonden ben. Het gekke is dat dit van de ene op andere dag is gebeurd, zonder wijzigingen (behalve dan app updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PjotrStroganov schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:05:
Ik dacht eerst ook dit probleem te hebben, maar toen ik van cyanogenmod naar de nieuwste officiele versie ging, was het opgelost.
Heb je het dan over het accuprobleem of de aan/uit-knop?

Zij draait sowieso geen custom-ROM, maar ik heb geen idee of ze de nieuwste stock heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Piet91 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:42:
[...]

Heb je het dan over het accuprobleem of de aan/uit-knop?

Zij draait sowieso geen custom-ROM, maar ik heb geen idee of ze de nieuwste stock heeft.
Sorry. Ik bedoelde de knop.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gguuss
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-01-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Blijft toch apart, heb mijn wifi al sinds gisteren uit staan en toch staat in het overzichtje dat de wifi al die hele tijd gebruikt wordt. Heb wel locatie aan staan, maar wifi scanning uit.

Google is watching us...

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexuscaptain
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-12-2021
Sinds android 6.0 trilt mijn nexus 5 als ik hem uitschakel. Is er een mogelijkheid om dit trillen uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nexuscaptain schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:15:
Sinds android 6.0 trilt mijn nexus 5 als ik hem uitschakel. Is er een mogelijkheid om dit trillen uit te zetten?
Ik vermoed van niet... In ieder geval niet zonder root. Maarrrrr, waarom is dit zo belangrijk? Hoe storend kan 1 trilling zijn. (En hoe vaak zet je je toestel uit?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexuscaptain
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-12-2021
Zet hem bijna elke nacht uit. Vroeg me af of het mogelijk was om deze functie uit te zetten, maar als dat niet kan is dat geen probleem. Bedankt voor het snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
Voor de mensen die opzoek zijn naar een nieuwe back cover.

Zelf had ik een probleem dat wireless charging soms niet meer werkte of er na een kwartiertje mee ophield. Had al geprobeerd de cover te verwijderen en de contacten schoon te maken maar dat hielp niet. Uiteindelijk opzoek gegaan naar een originele nieuwe cover. Op eBay en Amazon worden er een hoop aangeboden die allemaal net niet OEM waren volgens de reviews. Uiteindelijk eentje gevonden op:
http://www.parts4gsm.com/...el-zwart-acq86691011.html

In de titel staat D820 maar bij levering zit er een sticker D821 op. Aan de binnenkant staat dan weer wel D820 maar dat staat ook op mijn originele cover (er zullen dus geen verschillen bestaan). Verder lijkt de back cover ook helemaal identiek aan de originele, alles werkt goed en sluit goed aan. Dit lijkt dus een originele, of in ieder geval zeer goede kloon, te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14771086/Nexus-5-back-cover.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik had sinds eind vorig jaar ook het probleem dat de telefoon wilelkeurig uitviel (80% batterij, uitvallen, aan de lader en dan weer terug 80% tonen).

Uiteindelijk beslist zelf batterij te vervangen en daarmee alles opgelost. 4u screen on time, spotify op de trein, ... allemaal geen probleem meer. En ik had al een battery pack besteld... :D

Trouwens ook een ander probleem mee opgelost: geruime tijd kon mijn back cover aan één kant niet meer helemaal dicht. Ik dacht omdat hij aan die kant onderaan op het hoekje gevallen was. Blijkt dat dat ook aan de batterij lag, die was al wat opgeblazen waardoor de backcover clipjes niet meer op hun plaats bleven zitten. :)

Beste investering trouwens, telefoon voelt praktisch als nieuw aan en heb niet de indruk dat ik wat mis tov de oneplus X van mijn vrouw of Nexus 5X van mijn collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
Yohsoog schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:01:
Ik had sinds eind vorig jaar ook het probleem dat de telefoon wilelkeurig uitviel (80% batterij, uitvallen, aan de lader en dan weer terug 80% tonen).

Uiteindelijk beslist zelf batterij te vervangen en daarmee alles opgelost. 4u screen on time, spotify op de trein, ... allemaal geen probleem meer. En ik had al een battery pack besteld... :D

Trouwens ook een ander probleem mee opgelost: geruime tijd kon mijn back cover aan één kant niet meer helemaal dicht. Ik dacht omdat hij aan die kant onderaan op het hoekje gevallen was. Blijkt dat dat ook aan de batterij lag, die was al wat opgeblazen waardoor de backcover clipjes niet meer op hun plaats bleven zitten. :)

Beste investering trouwens, telefoon voelt praktisch als nieuw aan en heb niet de indruk dat ik wat mis tov de oneplus X van mijn vrouw of Nexus 5X van mijn collega.
Waar heb je de nieuwe batterij gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Gsmpunt.nl
Er zat dan direct ook een schroevendraaiertje en plastieke tooltje bij voor het verwijderen van de achterkant. En op hun website staat een handleiding en filmpjes, ook heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Yohsoog schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:18:
Gsmpunt.nl
Er zat dan direct ook een schroevendraaiertje en plastieke tooltje bij voor het verwijderen van de achterkant. En op hun website staat een handleiding en filmpjes, ook heel handig.
Heb daar ook een nieuwe batterij besteld. Prima setje inderdaad en ook niet mogelijk adhv YouTube filmpjes. Uiteindelijk bleek bij mij de flexcable stuk (toestel wilde niet meer opladen), nu succesvol gefixed. Wel heb ik het draadloos laden stuk gemaakt en niet meer aan de gang gekregen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik heb de accu bij Bol.com besteld want een meerprijs van €10 voor een plastic hulpstuk en schroevendraaiertje vond ik wel heel gortig. Accu wordt hopelijk dinsdag bezorgd want ze geeft aan dat de N5 nu wel heel erg irritant begint te doen.

Wel een nadeel dat ik nu dus op zoek moet naar iets dat die plastic ding kan vervangen.
Zou ik nog ergens een plectrum hebben slingeren?...

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 31-01-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Piet91 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:16:
Ik heb de accu bij Bol.com besteld...
Die heb ik hier dus ook nog liggen, maar die komt dan uiteindelijk van digitalsonline.
Er gaat nog wat discussie over of die wel origineel zijn... Ik ben daar ook nog niet over uit, maar het houdt mij nog even tegen om de accu te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik was altijd erg te spreken over de HDR mode van de camera van de Nexus 5, in Android 5 (Lollipop).
Waar de camera in reviews altijd slecht genoemd werd, vond ik dat ik erg goede foto's kon maken sinds HDR erin is gekomen.
Ook simpele, dagelijkse foto's, knapten erg op van HDR.

Nu, na de update naar Android 6 (Marshmallow) zijn de foto's met HDR ingeschakeld in mijn beleving veel slechter!
Sowieso veel te donker (donkerder dan met HDR uitgeschakeld), en ook minder scherp als er wat minder licht is.

Hebben meer Nexus 5 eigenaars deze ervaring?
Is er een instelling die ik kan doen, of een (HDR) app van derden om meer uit de camera te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
aardbeix15 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:21:
[...]

Heb daar ook een nieuwe batterij besteld. Prima setje inderdaad en ook niet mogelijk adhv YouTube filmpjes. Uiteindelijk bleek bij mij de flexcable stuk (toestel wilde niet meer opladen), nu succesvol gefixed. Wel heb ik het draadloos laden stuk gemaakt en niet meer aan de gang gekregen.
Kijk of je nfc ook niet werkt. Als dat zo is, ter hoogte van de S van Nexus op de achterkant even met wat kracht duwen totdat je n klik voelt en hoort. Dan nog eens proberen, grote kans dat beide t weer doen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Krypt schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:25:
[...]

Kijk of je nfc ook niet werkt. Als dat zo is, ter hoogte van de S van Nexus op de achterkant even met wat kracht duwen totdat je n klik voelt en hoort. Dan nog eens proberen, grote kans dat beide t weer doen.
Ik moest echt belachelijk hard duwen voordat de klik kwam, maar vervolgend deed NFC het wel weer. Heb nu een ander probleem, Wifi gaat vaak niet meer aan, verliest bereik en het mac adres. Op XDA hebben meerdere mensen dit probleem gehad, met eigenlijk 1 conclusie. Hardware kapot. Mijn Nexus 5 is zondag kapot gegaan, en vrijdag zat hij aan de 2 jaar. Ik heb dus geen garantie meer. 8)7 Ben nu op zoek naar een donor nexus 5, waar ik het moederboard van kan overschroeven. Dan moet het weer goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 19:31

Axon

Dikke tetten

Beste Tweakers,

Hopelijk post ik in het juiste forum topic hiervoor.
Ik heb sinds de release mijn Nexus 5 en enkele dagen geleden werkt de rear camera totaal niet meer!
Dit is allemaal ontstaan nadat een zaklamp app crashte (welke de camera 'bezet' houd). Ik krijg nu met geen mogelijkheid meer de rear camera aan. Heb deze app verwijderd maar dit haalde niets uit.

Als ik de camera wil openen vanuit Whatsapp krijg ik een zwart scherm met de melding 'Camera is gestopt'. Ik heb de Google Camera gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. Hierdoor is het camera icoontje ook compleet verdwenen in de app drawer en homescreen!

Ik heb het probleem opgezocht en de Camera app cache leeggooien zou moeten werken, of een reboot, maar bij mij werkt niks!

Het zou echt super zijn als iemand hier een oplossing voor zou weten!

[ Voor 3% gewijzigd door Axon op 01-02-2016 17:08 ]

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Altijd eerst kijken of het software gerelateerd is; backup maken en factory reset, indien dat niet werkt dan de factory image er overheen.
Als dat niet werkt heb je iig een software probleem uitgesloten. Dan is het zoeken waar het aan kan liggen; indien je nog garantie hebt, zou ik hem terugsturen.

Als dat niet zo is, en je heb een beetje lef, dan eventueel open maken en een andere camera module proberen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Axon schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:07:
Beste Tweakers,

Hopelijk post ik in het juiste forum topic hiervoor.
Ik heb sinds de release mijn Nexus 5 en enkele dagen geleden werkt de rear camera totaal niet meer!
Dit is allemaal ontstaan nadat een zaklamp app crashte (welke de camera 'bezet' houd). Ik krijg nu met geen mogelijkheid meer de rear camera aan. Heb deze app verwijderd maar dit haalde niets uit.
Raar, ik had zoiets soortgelijks (camera crasht als je te lang achter elkaar de zaklamp-functie gebruikt) maar dat is nog steeds op te lossen door gewoon de telefoon een reboot te geven.

Ik heb echter dat mijn bewegingssensor/kompas/gyroscoop helemaal geen teken van leven vertoont. Ook niet als ik de boel probeer te kalibreren met een aantal apps. Die sensoren zitten toch gebakken op de mobo en maken toch geen gebruik van een connector die per ongeluk los kan komen?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 19:31

Axon

Dikke tetten

Heb zojuist de telefoon een factory reset gegeven. Eerst met alle backups erbij, maar dit hielp niet. Vervolgens heb ik hem helemaal als nieuw ingesteld maar ook dit hielp niks.

Het komt steeds dichter bij een hardware defect terwijl ik dit bijna niet kan geloven gezien dit wel heel toevallig gebeurde nadat een zaklamp app crashte...
Ik kan kijken wat het kost om de camera module te vervangen maar mocht het toch nog softwarematig zijn is dit weggegooid geld :(

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Axon schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:34:
Heb zojuist de telefoon een factory reset gegeven. Eerst met alle backups erbij, maar dit hielp niet. Vervolgens heb ik hem helemaal als nieuw ingesteld maar ook dit hielp niks.

Het komt steeds dichter bij een hardware defect terwijl ik dit bijna niet kan geloven gezien dit wel heel toevallig gebeurde nadat een zaklamp app crashte...
Ik kan kijken wat het kost om de camera module te vervangen maar mocht het toch nog softwarematig zijn is dit weggegooid geld :(
Ik heb dit probleem ook een maandje terug gehad. Kon het niet softwarematig oplossen. Binnengebracht en hersteld binnen de garantie. Ze hebben de cameramodule vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Zo gister het scherm met behuizing even vervangen. Toch wel fijn hoor een telefoon zonder barst in het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Ik ga maar eens verhuizen naar het 5X topic, net bij iBood een 32GB gescoord voor ~345 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:10
In maart heb ik mijn Nexus 5 alweer een jaar (1 dag voordat ze uit de store werden gehaald *O* ). De tijd gaat snel de laatste jaren....

Ik gebruik een Spigen Ultra Hybrid case en een glazen screenprotector van een paar Euro, gekocht op eBay.

Tot nu toe nog steeds zeer tevreden. Jammer dat ze alleen nog de 16Gb versie hadden. Dat is echt veel te weinig voor mij. Ik had hiervoor een Oppo Find 5 met 32Gb en dat was precies goed. Totdat ik die had laten vallen (twee keer keihard op tegels, niks aan de hand. Laatste keer op laminaat, barst in het scherm 7(8)7 ).

Als het zo doorgaat, dan denk ik dat ik nog wel een jaartje er mee ga doen. Ik heb tot nu toe geen interessante toestellen zien verschijnen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Xyphoid schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:37:
In maart heb ik mijn Nexus 5 alweer een jaar (1 dag voordat ze uit de store werden gehaald *O* ). De tijd gaat snel de laatste jaren....

Ik gebruik een Spigen Ultra Hybrid case en een glazen screenprotector van een paar Euro, gekocht op eBay.

Tot nu toe nog steeds zeer tevreden. Jammer dat ze alleen nog de 16Gb versie hadden. Dat is echt veel te weinig voor mij. Ik had hiervoor een Oppo Find 5 met 32Gb en dat was precies goed. Totdat ik die had laten vallen (twee keer keihard op tegels, niks aan de hand. Laatste keer op laminaat, barst in het scherm 7(8)7 ).

Als het zo doorgaat, dan denk ik dat ik nog wel een jaartje er mee ga doen. Ik heb tot nu toe geen interessante toestellen zien verschijnen.
Valt inderdaad tegen met nieuwe toestellen. Verschil met de Nexus 5 is te klein om het te rechtvaardigen >500 euro uit te geven aan een nieuwe telefoon als de N5 nog prima werkt.

De Nexus 6P is simpelweg te duur. Hij is 1x in de aanbieding geweest op Amazon.fr voor 500 euro, toen heb ik wel even getwijfeld, maar vanwege de grote boven- en onderrand heb ik hem aan me voorbij laten gaan. Ik hoop dat de Nexus 2016 er beter uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wortelsoft schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:41:
Ik ga maar eens verhuizen naar het 5X topic, net bij iBood een 32GB gescoord voor ~345 euro.
Heb er ook naar gekeken maar die telefoon is weer significant groter dan de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:16:
Ik heb de accu bij Bol.com besteld want een meerprijs van €10 voor een plastic hulpstuk en schroevendraaiertje vond ik wel heel gortig. Accu wordt hopelijk dinsdag bezorgd want ze geeft aan dat de N5 nu wel heel erg irritant begint te doen.

Wel een nadeel dat ik nu dus op zoek moet naar iets dat die plastic ding kan vervangen.
Zou ik nog ergens een plectrum hebben slingeren?...
Ondertussen is de accu vervangen, ging veel sneller dan verwacht.
Problemen lijken nu ook opgelost dus iedereen blij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertil126
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08 12:25
Mijn Nexus 5 had 2 weken geleden spontaan geen microfoon meer, niet om te bellen maar ook niet voor Google NOW.

Met een headset erop kon ik wel bellen.
Mijn conclusie was microfoon kapot.
Ik heb hem op gestuurd voor reparatie, en alles werkte weer.
Nu na 2 dagen is hij er weer mee gestopt.

Nu zijn er nogal wat software updates geweest.

Kent iemand dit? Wat kan een oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:58
knip, geen V&A

[ Voor 89% gewijzigd door The Wizard op 20-02-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Hebben jullie ook problemen met het geluid van een carkit via Bluetooth? Als ik gebeld wordt, dan stoort het heel erg en hoor ik de persoon aan de andere kant bijna niet. Als ik opnieuw verbinding maak, dan werkt het wel weer.

Met muziek via Bluetooth is er niks aan de hand.

Ik heb een Renault Megane Estate uit 2012.
Op mijn N5 staat Android 6.0.1 met buildnumber MMB29Q.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Xyphoid schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:11:
Hebben jullie ook problemen met het geluid van een carkit via Bluetooth? Als ik gebeld wordt, dan stoort het heel erg en hoor ik de persoon aan de andere kant bijna niet. Als ik opnieuw verbinding maak, dan werkt het wel weer.

Met muziek via Bluetooth is er niks aan de hand.

Ik heb een Renault Megane Estate uit 2012.
Op mijn N5 staat Android 6.0.1 met buildnumber MMB29Q.
Ik heb dezelfde Android-versie en build en geen problemen met het bellen via mijn bluetooth carkit.
Misschien ligt het aan je Renault, ik heb een Duitse auto. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik heb net toch mijn batterij vervangen. Dat was toch niet zo makkelijk als in de filmpjes.
In theorie wel, maar net een connector die lastig zit, of een onderdeel wat net iets vaster zit...

Nu heb ik in het proces mijn oude batterij gesloopt |:( en ik kan dus niet meer terug.

Nu, na het vervangen, lijkt het echter niet goed te gaan.
De telefoon geeft het batterij icoontje (met de bliksem erin). Daarna zou hij op moeten gaan laden, maar dat gebeurt niet. Hij loopt continu naar het eerste batterij icoontje.

Ik twijfel zelf een beetje aan de aansluiting van de batterij, of de batterij zelf is slecht.
Recovery mode werkt wel, en de telefoon blijft dan ook aan.
Booten naar Android werkt echter niet.

Iemand een tip?

Edit: wat ik kan vinden is dat het sowieso een batterijprobleem is, dus of die batterij is DoA, of er is een aansluiting defect...

[ Voor 8% gewijzigd door Dirtbiter op 22-02-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Jur gen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:57:
[...]

Ik heb dezelfde Android-versie en build en geen problemen met het bellen via mijn bluetooth carkit.
Misschien ligt het aan je Renault, ik heb een Duitse auto. d:)b
Moet hem over paar maanden toch inleveren. Moet een eigen auto kopen, dus ik kan er nog wel even mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Het probleem met de batterij is verholpen met een nieuwe batterij van GSMpunt.nl
Met een goede batterij, en het plastic tooltje van GSMpunt, valt het inderdaad allemaal wel mee.

Er is eerder in dit topic getwijfeld aan de originaliteit van de batterijen van DigitalsOnline.nl
Er is wel duidelijk verschil te zien tussen de batterijen.
Ik zou aanraden een tientje meer te betalen, en gewoon bij GSMpunt bestellen.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/j4t1yjqrr/batterijen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/kb19wvast/batterijen_back.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

En nog steeds niet verholpen.. Kansloos Google.

http://www.androidpolice....-until-google-patches-it/

[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 26-02-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Marshmallow moet je bij unlocken eerst vegen om dan pas je patroon in te kunnen voeren, is dat uit te schakelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Ik ben gewoon naar de Turkse mobiel winkel op de hoek gegaan om mijn accu te vervangen. Kostte wel 50€ maar het is gewoon snel geregeld en goed. Alles werkt, nfc, qi.Accu!
Dat soort dingen. Dit is natuurlijk op 2G, ben op vakantie, maar toch!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterski
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:54
Gisteravond mijn Nexus opgehaald bij mediamarkt, simkaart werd niet meer gelezen, telefoon zat (nu nog een paar dagen :-p) in de garantie en is uiteindelijk ook als garantie gerepareerd. Anders had er een rekening van ruim €250,- achteraan gekomen.

Nu maar kijken hoe lang ie het nog volhoudt, in ieder geval weer een stuk fijner als de S4 die ik tijdelijk gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Vandaag zijn de N preview ROM's uitgekomen maar helaas niet voor onze Nexus 5. Is er nog een kans dat we wel de upgrade naar de final versie gaan krijgen of kunnen we dat wel vergeten en blijven we op marshmallow hangen?

Persoonlijk hoop ik dat Android N nog naar de Nexus 5 komt. Mijn toestel kan nog zeker een jaar mee maar ben natuurlijk wel graag uptodate. Mocht Android N niet naar de Nexus 5 komen dan hoop ik dat er een high end Nexus komt van 5 inch als waardige opvolger.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:58
Volgens mij komt Android N niet naar de Nexus 5. Maar hoogstwaarschijnlijk zal iemand wel een custom rom maken met de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Misschien komt er nog wel een factory image van de final build, dat was destijds ook bij marshmallow voor de Nexus 4.

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
FREAKJAM schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:14:
Misschien komt er nog wel een factory image van de final build, dat was destijds ook bij marshmallow voor de Nexus 4.
laatste factory image voor de 4 is LP 5.1.1 (LMY48T)
https://developers.google.com/android/nexus/images#occam

security updates blijven nog wat langer komen

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 10-03-2016 09:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Prulleman schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:51:
[...]

laatste factory image voor de 4 is LP 5.1.1 (LMY48T)
https://developers.google.com/android/nexus/images#occam

security updates blijven nog wat langer komen
Mij bad, was inderdaad voor Lollipop.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
FREAKJAM schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:54:
[...]

Mij bad, was inderdaad voor Lollipop.
maar M/ 6.0 custom roms zijn er genoeg voor de N4, dus voor de N5 gaat dit ook wel goed komen!

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 10-03-2016 11:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Vandaag toch maar Android 4.4.4 er weer opgeknald. Met de laatste Android 6 en 5 versies enkel problemen gehad met de powerbutton. Op de een of andere manier werkte de powerbutton NIET meer nadat ik mijn pincode had ingevoerd, waardoor de telefoon dus niks meer deed. Heel soms kwam hij er door, maar als ik dan mijn unlockpatroon correct invoerde vergrendeld de telefoon zich weer direct nadat hij unlocked, waardoor ik er ook niet inkwam. (Om daarna weer beeld te krijgen moet ik 2x de powerbutton indrukken, wat suggereert dat het softwarematig niet correct is). Factory images van 6.0 en 5.0 geprobeerd, maar helaas. Full wipe hielp ook niet.

De powerbutton werkt wel gewoon correct in de recovery, dus na flink wat gegoogle en 0.0 wijzer KitKat er op gesmeten en waarempel hij werkt weer.

Iemand enig idee wat hier in godsnaam aan de hand was, want ik wel eigenlijk wel de nieuwste Android versie blijven gebruiken.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Ik hoop ook zeker dat we nog N krijgen. Dat split screen lijkt mee geweldig.
Sowieso is iedereen het er over eens dat de Nexus 5 een hele bijzondere plek in de Google Nexus geschiedenis én in iedere gebruikers hart heeft gekregen. Deze extra support van Google zou mijn eeuwige loyaliteit aan het bedrijf betekenen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.