Gisteravond werkte smartlock prima na de 6.0.1 update. Ook lijkt de "bug" die het veel langer liet duren dan voorheen om een bekende WiFi verbinding op te pakken gefixt, hij springt vrijwel direct over.Laguna schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:21:
[...]
Bij mij werkt "Home" momenteel niet in combinatie met lichaamsdetectie bij Smart Lock. Hopelijk is dat met 6.0.1 gefixt.
Dat zou mooi zijn, nu wordt er telkens pas met WiFi verbinding gemaakt zodra ik m'n scherm aanzet. Maar ik ben benieuwd moet nog even wachten op de OTA.J0YR1D3R schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:11:
[...]
Gisteravond werkte smartlock prima na de 6.0.1 update. Ook lijkt de "bug" die het veel langer liet duren dan voorheen om een bekende WiFi verbinding op te pakken gefixt, hij springt vrijwel direct over.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb gewoon de OTA geflashed, doe ik eigenlijk altijd en dat werkt prima. Scheelt wachtenLaguna schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:31:
[...]
Dat zou mooi zijn, nu wordt er telkens pas met WiFi verbinding gemaakt zodra ik m'n scherm aanzet. Maar ik ben benieuwd moet nog even wachten op de OTA.
update eerder binnen op mijn n5 dan mijn n6p 
helaas blijft de 5 uitvallen
helaas blijft de 5 uitvallen
[ Voor 25% gewijzigd door Megupe op 10-12-2015 22:10 ]
Is gewoon origineel hoor, heb hem zelf ook in mijn N5 geplaatst zodat mijn dochter weer een goede telefoon heeft nadat ik ben overgestapt naar de Nexus 6P.Jassy schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:22:
[...]
Deze batterij is helaas ook niet origineel, schijnbaar te herkennen aan de temperatuur die altijd 29C is... Ik heb hem hier ook vandaan en heb dit probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 10-12-2015 22:23 ]
Ik ben weer up-to-date! Van de developer preview Marshmallow nu naar Android 6.0.1 met root en Ad-blocker. Telefoon voelt qua software weer als nieuw aan. Qua hardware niet, maar ik wil hem voorlopig niet missen voor een reparatie. Onder andere is de SIM tray kapot en zit de achtercover halflos.
Verwijderd
voor de mensen die Android 6.0.1 hebben: is het probleem met het zwarte scherm na het bellen nu opgelost?
De R van roaming ben ik iig kwijt nu na de update.
(Telfort)
(Telfort)
Helemaal vergeten dat dat ook mogelijk isJ0YR1D3R schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:43:
[...]
Ik heb gewoon de OTA geflashed, doe ik eigenlijk altijd en dat werkt prima. Scheelt wachten
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Kan iemand kort aangeven wat voor een voordelen en nadelen de nieuwe Franco Kernel zijn voor de N5?
https://twitter.com/franc...status/675202202793877504
https://twitter.com/franc...status/675202202793877504
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Paar maanden geleden zelf een batterij bij digitalsonline gekocht. Ben vrijwel zeker dat het een namaak was.. de accu was brakker dan de orginele na een jaar gebruik. Klacht gestuurd, nooit meer iets van gehoord. Achja.Dirtbiter schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:08:
Voor wie de batterij vervangen heeft in zijn Nexus: hebben jullie met de oude batterij ook via het servicemenu *#*#4636#*#* gecontroleerd wat de batterijstatus van tevoren was?
Ik heb nu een nieuwe batterij liggen (van digitalsonline, via bol.com, de goedkoopste in de PW), en wil die binnenkort vervangen. Deze zou origineel moeten zijn, maar anders dan aan het uiterlijk kan ik dat niet bevestigen of ontkrachten.
Mijn batterij geeft nu nog status 'goed' aan in dat servicemenu. Mijn telefoon zit hele dagen (op kantoor) in een cradle, en laadt dus op, dus ik heb niet echt problemen dat hij te snel leeg is.
Ik wilde gewoon een verse batterij en een keer vanaf scratch beginnen door Marshmellow te flashen, om zo te telefoon weer fris te maken voor nog een jaartje.
Kun je nu wel rooten zonder customer kernel?Alexander6501 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 03:46:
Ik ben weer up-to-date! Van de developer preview Marshmallow nu naar Android 6.0.1 met root en Ad-blocker. Telefoon voelt qua software weer als nieuw aan. Qua hardware niet, maar ik wil hem voorlopig niet missen voor een reparatie. Onder andere is de SIM tray kapot en zit de achtercover halflos.
Met de laatste SuperSU beta kun je rooten zonder custom kernel. De boot.img wordt gepatchd tijdens installatie, dus heb je geen custom kernel nodig. Let op, het is een beta dus bugs kunnen voorkomen.Exocet schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:27:
[...]
Kun je nu wel rooten zonder customer kernel?
OK. Bedankt. Heb ik wat te doen dit weekend.Tigerblood schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:37:
[...]
Met de laatste SuperSU beta kun je rooten zonder custom kernel. De boot.img wordt gepatchd tijdens installatie, dus heb je geen custom kernel nodig. Let op, het is een beta dus bugs kunnen voorkomen.
Potverdrie nog aan toe...
Ik had mijn Nexus 5 twee weken geleden aangemeld bij de MediaMarkt met als gebreken: scheurtjes in de behuizing bij de volumeknop/aanknop/headphonejack. Ook haperde de aanknop, en zat er een nogal prominente vlek in de camera.
Nou, vanmiddag telefoontje gekregen. Ik uurtje geleden daar geweest, en scheurtjes zaten nog lekker erin, vlek zat nog steeds op dezelfde plek en aan de aanknop leek ook niks gedaan te zijn. Wat is nu het mooie? Ze hebben de achterkant vervangen, god mag weten wie bij dat idee kwam maar ik was uiteraard niet blij. Eerder erg boos, natuurlijk kan die servicemedewerker daar niks aan doen maar je moet toch wel echt heel incompetente reperateurs hebben als je zulk werk levert. En dan ook nog 0,0 beschrijving van wat gebeurt is.
Maar ja, natuurlijk even afgekoeld terwijl mevrouw met de leidinggevende aan het overleggen was. Omdat dit letterlijk de laatste dag garantie is kan hij nog terug, stel het was morgen binnen gekomen had ik dikke pech gehad. Werkelijk...
Als tijdelijke compensatie kreeg ik een nieuw leentoestel, een Acer Liquid Z4. Juist, nog een stuk erger dan de S3 Mini die ik de afgelopen 14 dagen heb gehad. Ik kan mijn geluk niet op, en ben ernstig aan het twijfelen of ik niet gewoon een nieuwe koop. Ik heb het echt gehad.
Edit: de Z4 gaat weer terug, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik ben zeer blij dat ik uberhaupt een leentoestel krijg, maar het is niet werkbaar en mobiel internet wil op geen enkele manier werken.
Edit 2: vriendelijke meneer heeft die omgewisseld voor een Huawei G700, toch een stuk (understatement) beter dan die Acer. Hopelijk krijg ik hem in de laatste dagen van het jaar nog en anders volgend jaar.
Ik had mijn Nexus 5 twee weken geleden aangemeld bij de MediaMarkt met als gebreken: scheurtjes in de behuizing bij de volumeknop/aanknop/headphonejack. Ook haperde de aanknop, en zat er een nogal prominente vlek in de camera.
Nou, vanmiddag telefoontje gekregen. Ik uurtje geleden daar geweest, en scheurtjes zaten nog lekker erin, vlek zat nog steeds op dezelfde plek en aan de aanknop leek ook niks gedaan te zijn. Wat is nu het mooie? Ze hebben de achterkant vervangen, god mag weten wie bij dat idee kwam maar ik was uiteraard niet blij. Eerder erg boos, natuurlijk kan die servicemedewerker daar niks aan doen maar je moet toch wel echt heel incompetente reperateurs hebben als je zulk werk levert. En dan ook nog 0,0 beschrijving van wat gebeurt is.
Maar ja, natuurlijk even afgekoeld terwijl mevrouw met de leidinggevende aan het overleggen was. Omdat dit letterlijk de laatste dag garantie is kan hij nog terug, stel het was morgen binnen gekomen had ik dikke pech gehad. Werkelijk...
Als tijdelijke compensatie kreeg ik een nieuw leentoestel, een Acer Liquid Z4. Juist, nog een stuk erger dan de S3 Mini die ik de afgelopen 14 dagen heb gehad. Ik kan mijn geluk niet op, en ben ernstig aan het twijfelen of ik niet gewoon een nieuwe koop. Ik heb het echt gehad.
Edit: de Z4 gaat weer terug, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik ben zeer blij dat ik uberhaupt een leentoestel krijg, maar het is niet werkbaar en mobiel internet wil op geen enkele manier werken.
Edit 2: vriendelijke meneer heeft die omgewisseld voor een Huawei G700, toch een stuk (understatement) beter dan die Acer. Hopelijk krijg ik hem in de laatste dagen van het jaar nog en anders volgend jaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 12-12-2015 16:37 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Sinds de 6.01 update hebben veel apps (NOS, buienalarm, nu.nl) geen netwerk toegang meer en doen het dan ook niet meer. Ik heb al naar app specifieke rechten gekeken, maar daar zie ik geen beperkingen ingesteld. In 6.0 werkte dit allemaal wel. Meer mensen die hier last van hebben?
Sinds vandaag start mijn Nexus 5 niet meer op, alleen met de voeding eraan komt het Google logo om de 3 seconde tevoorschijn maar doorstarten doet ie niet. Is dit het bekende probleem met de powerknop waar ik al meerdere keren over gelezen heb?
En wat kost zo'n reparatie? Ik heb geen garantie meer.
Ja helaas wel, misschien kan je dit nog proberen, heb er de mijne een paar weken geleden mee uit een soortgelijke bootloop gekregen (https://www.youtube.com/watch?v=8g4gXoSNh3Y). Als hij dan aanblijft moet je meteen daarna de cache partition wipen, als je nog de stock recovery hebt moet dat zo: https://www.youtube.com/watch?v=9MgvKEuzyik. Meestal ben ik dan voor een week of twee/drie van het random uitvallen en de bijbehorende bootloops verlost (afkloppenJur gen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:58:
Sinds vandaag start mijn Nexus 5 niet meer op, alleen met de voeding eraan komt het Google logo om de 3 seconde tevoorschijn maar doorstarten doet ie niet. Is dit het bekende probleem met de powerknop waar ik al meerdere keren over gelezen heb?
Ik heb geen idee wat zo'n reparatie zou moeten kosten, ik zou het alleen niet door LG laten doen. Ik heb de mijne eind oktober naar Dynafix gestuurd. Aan de hand van de labels op de zakjes waar de Nexus in zat heb ik ontcijferd dat ze hem naar een reparatiecentrum van LG in Polen gestuurd hebben. Daar hebben ze totaal niet naar de probleemomschrijving gekeken en net als bij kuusj98 alleen de achterkant vervangen

Bedankt voor de uitleg.Sirhc_95 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:04:
[...]
Ja helaas wel, misschien kan je dit nog proberen, heb er de mijne een paar weken geleden mee uit een soortgelijke bootloop gekregen (https://www.youtube.com/watch?v=8g4gXoSNh3Y). Als hij dan aanblijft moet je meteen daarna de cache partition wipen, als je nog de stock recovery hebt moet dat zo: https://www.youtube.com/watch?v=9MgvKEuzyik. Meestal ben ik dan voor een week of twee/drie van het random uitvallen en de bijbehorende bootloops verlost (afkloppen).
Ik heb geen idee wat zo'n reparatie zou moeten kosten, ik zou het alleen niet door LG laten doen. Ik heb de mijne eind oktober naar Dynafix gestuurd. Aan de hand van de labels op de zakjes waar de Nexus in zat heb ik ontcijferd dat ze hem naar een reparatiecentrum van LG in Polen gestuurd hebben. Daar hebben ze totaal niet naar de probleemomschrijving gekeken en net als bij kuusj98 alleen de achterkant vervangenIk had geen zin om weer een week met m'n vijf jaar oude LG Optimus 7 met WP7 rond te lopen dus voorlopig sukkel ik nog met m'n Nexus door...
Ik heb de achterzijde eraf gehaald, alle connectortjes los gehaald en er weer opgezet.
Zonder achterkant en beschermkapje dat op de bovenste printplaat zit heb ik hem weer proberen op te starten en wonder boven wonder startte hij zonder problemen op.
Direct al mijn data geback-upt en gelijk maar even 6.0.1 stock + unroot + OEM lock uitgevoerd met Wugfresh. Nu weer een schone N5, maar ik ben er niet gerust op eerlijk gezegd.
Dit probleem is bekend bij mij. Een paar weken geleden had ik na ruim anderhalf jaar ook dit probleem. Hier in Deventer heb ik Repairhouse bezocht en die zei dat een reparatie 189 euro koste. Omdat ook het hele moederboard vervangen moest worden.was het zo duur. Als tweede heb ik GSM ADSON bezocht en die heeft voor 40 euro de powerknop vervangen. Meer hoeft en mag het ook niet kosten. Mijn N5 doet het weer als vanouds.
Jur gen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:58:
Hier geen last van, heb NOS en Nu.nl gecheckt.Danfoss schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:32:
Sinds de 6.01 update hebben veel apps (NOS, buienalarm, nu.nl) geen netwerk toegang meer en doen het dan ook niet meer. Ik heb al naar app specifieke rechten gekeken, maar daar zie ik geen beperkingen ingesteld. In 6.0 werkte dit allemaal wel. Meer mensen die hier last van hebben?
[quote]tazman67 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:30:
Dit probleem is bekend bij mij. Een paar weken geleden had ik na ruim anderhalf jaar ook dit probleem. Hier in Deventer heb ik Repairhouse bezocht en die zei dat een reparatie 189 euro koste. Omdat ook het hele moederboard vervangen moest worden.was het zo duur. Als tweede heb ik GSM ADSON bezocht en die heeft voor 40 euro de powerknop vervangen. Meer hoeft en mag het ook niet kosten. Mijn N5 doet het weer als vanouds.
€40,- lijkt me inderdaad meer dan voldoende om dit probleem op te lossen, maar Deventer is niet echt in de buurt voor mij. Ik ga zelf even in de buurt shoppen waar ik dit kan laten doen.
In ieder geval bedankt voor de info
€40,- lijkt me inderdaad meer dan voldoende om dit probleem op te lossen, maar Deventer is niet echt in de buurt voor mij. Ik ga zelf even in de buurt shoppen waar ik dit kan laten doen.
In ieder geval bedankt voor de info
Ik heb al jaren 2 Exchange accounts op mijn Android toestel. 1 van de baas en 1 prive. Tot de update naar Android 6.x was het voor beide accounts toegestaan om met vegen het scherm te ontgrendelen. Nu ik Android 6.0.1 op mijn Nexus 5 heb, vereist mijn prive Exchange account een pin of wachtwoord om het scherm te unlocken en het Exchange account van de baas alleen een wachtwoord!Prulleman schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:46:
[...]
waarschijnlijk mag het niet van de "baas" een geforceerde exchange pin is vaak (altijd?) ook echt alleen een pin of wachtwoord, niet een zwakkere variant zoals patroon of smart versies.
voor mij een reden om een alternatieve mail client te gebruiken, ik heb nu nine, volledig afgeschermt met pin, maar alleen de mail app, niet de rest van het toestel, die is met patroon en smartlock.
(voorheen had ik altijd een gehackte versie van de mail /exchange apps, maar sinds ze dit inbakken in gmail is het wat lastiger, (of in ieder geval, meer moeite om up to date te blijven.)
Wat een ramp! Ik heb dus echt geen zin om 100 keer per dag een 8 karakter tellend wachtwoord in te prutsen. Ik hopo dat dit een bug is die snel wordt opgelost. 1 ding is zeker, van beide Exchange servers is 100% niets gewijzigd in de beveiligingspolicy. CRAP!
Hier nog iemand met een accu van digitalsonline. Na een maand of 3-4 gebruik begon mijn telefoon steeds uit te vallen, en was dan alleen nog maar op te starten als hij aan de lader lag. Zag dat sommige anderen hier vergelijkbare symptomen hadden, dat kan dus ook aan de accu liggen!Li1quid schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:18:
[...]
Paar maanden geleden zelf een batterij bij digitalsonline gekocht. Ben vrijwel zeker dat het een namaak was.. de accu was brakker dan de orginele na een jaar gebruik. Klacht gestuurd, nooit meer iets van gehoord. Achja.
Na plaatsing van de oude, originele, accu was het probleem met het uitvallen voorbij. Dit aangegeven bij digitalsonline, en ik heb een nieuwe ontvangen. Nog niet durven plaatsen...
Vreemd want volgens mij heeft dit niets met Android te maken maar gewoon met een policy tbv de Exchange server. Bij mij is er niets veranderd van Lollipop naar Marshmallow (heb nu ook 6.0.1) en bij mij lockt ie om het half uur (dus geen 100x per dag).RJVG schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:27:
[...]
Ik heb al jaren 2 Exchange accounts op mijn Android toestel. 1 van de baas en 1 prive. Tot de update naar Android 6.x was het voor beide accounts toegestaan om met vegen het scherm te ontgrendelen. Nu ik Android 6.0.1 op mijn Nexus 5 heb, vereist mijn prive Exchange account een pin of wachtwoord om het scherm te unlocken en het Exchange account van de baas alleen een wachtwoord!
Wat een ramp! Ik heb dus echt geen zin om 100 keer per dag een 8 karakter tellend wachtwoord in te prutsen. Ik hopo dat dit een bug is die snel wordt opgelost. 1 ding is zeker, van beide Exchange servers is 100% niets gewijzigd in de beveiligingspolicy. CRAP!
Ja dat is een optie, de lock op 30 minuten zetten maar het blijft een vervelende work-around. Het is 100% zeker Marschmallow die de verandering heeft gemaakt. Ik heb Nine Exchange geinstalleerd. Die vraagt niet eens in de app om een pin of wachtwoord. Dit werd wil in forums gezegd dus ik vermoed dat beide exchange servers een lage eis hebben. (ik heb bij mijn eigen Exchange er nooit naar gekeken). Nine is eigenlijk een veel betere mail client dan Googles prut ding. Dus eigenlijk ben ik zo wel tevreden. Heb ik ook gelijk toegang to notes en tasks.Jur gen schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:15:
[...]
Vreemd want volgens mij heeft dit niets met Android te maken maar gewoon met een policy tbv de Exchange server. Bij mij is er niets veranderd van Lollipop naar Marshmallow (heb nu ook 6.0.1) en bij mij lockt ie om het half uur (dus geen 100x per dag).
Ik heb trouwens 6.0.1 succesvol geroot. Enkel de battery status is fout. 4.310% als de accu vol is. Komt waarschijnlijk doordat de boot.img die noodzakelijk is voor SuperSU voor 6.0 is. Hopelijk komt hier snel een update voor.
Dan heb je iets niet goed gedaan. Je hebt trouwens ook geen modified boot.img meer nodig sinds SuperSU Beta 2.61. Volgens mij is laatste versie nu 2.63.RJVG schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:38:
Ik heb trouwens 6.0.1 succesvol geroot. Enkel de battery status is fout. 4.310% als de accu vol is. Komt waarschijnlijk doordat de boot.img die noodzakelijk is voor SuperSU voor 6.0 is. Hopelijk komt hier snel een update voor.
Reflash system en boot, flash daarna de SuperSU zip in recovery (TWRP bij voorkeur). Let op: TWRP vraagt na flashen zip of je toestel wil rooten. Doe dit NIET anders past TWRP een oudere versie van Super SU toe. Herstart je device en je hebt systemless root.
Verwijderd
Na de update heb ik mijn powerknop niet als camera gezet want dit werkte zeer irritant. Maar als ik nu op de powerknop éénmaal druk restart heel mijn telefoon. Dit gebeurt de laatste tijd echt te vaak. Meer mensen hier last van? Iemand een oplossing?

Check, hier ook dus je kan nu eindelijk de gegevens roaming weer uitzetten. Scheelt onverwachte roamingkosten als je regelmatig in het buitenland bent....baronruud schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:52:
De R van roaming ben ik iig kwijt nu na de update.
(Telfort)
Dus ik kan system en boot nu zo weer reflashen zonder iets stuk te maken? TWRP staat er al op.Tigerblood schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:09:
[...]
Dan heb je iets niet goed gedaan. Je hebt trouwens ook geen modified boot.img meer nodig sinds SuperSU Beta 2.61. Volgens mij is laatste versie nu 2.63.
Reflash system en boot, flash daarna de SuperSU zip in recovery (TWRP bij voorkeur). Let op: TWRP vraagt na flashen zip of je toestel wil rooten. Doe dit NIET anders past TWRP een oudere versie van Super SU toe. Herstart je device en je hebt systemless root.
Volgens mij wel ja. Misschien moet je recovery nog opnieuw flashen daarna. Heb ik ook wel eens gehad dat ik na het flashen van een paar images de recovery niet meer werkte.RJVG schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:34:
[...]
Dus ik kan system en boot nu zo weer reflashen zonder iets stuk te maken? TWRP staat er al op.
Daarstraks de melding gekregen van 6.0.1 OTA. Installatie was binnen 10min klaar. Vooralsnog geen vreemde dingen tegengekomen...
Ik heb hem voor het weekend naar 6.01 geupdate maar mijn batterijleven lijkt wel verdubbeld.
Doze lijkt eindelijk te werken.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb besloten om nog zeker een jaar door te gaan met mijn Nexus 5, ik zie maar weinig toegevoegde waarde in een nieuw toestel.
Zou iemand me kunnen vertellen waar ik zowel een originele accu als een vervangende headphone jack port zou kunnen bestellen? Ik heb al rondgekeken maar vertrouw de meeste aanbieders niet echt omdat bv. het LG logo ontbreekt of de hele tekst scheef staat gedrukt op de accu.
Zou iemand me kunnen vertellen waar ik zowel een originele accu als een vervangende headphone jack port zou kunnen bestellen? Ik heb al rondgekeken maar vertrouw de meeste aanbieders niet echt omdat bv. het LG logo ontbreekt of de hele tekst scheef staat gedrukt op de accu.
Ik zoek nog een defecte nexus 5.
Iemand toevallig die wat heeft liggen?
Mocht er iemand nog een goed werkend batterij zoeken voor de Nexus 5: V&A aangeboden: Nexus 5 batterij te koop
inderdaad, ik sta er ook van te kijken, enorm verbeterdicecreamfarmer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:52:
Ik heb hem voor het weekend naar 6.01 geupdate maar mijn batterijleven lijkt wel verdubbeld.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Wellicht vloeken in de Tweakers kerk, maar het makkelijk rooten via Wugfresh werkt weer als vanouds
Waiting on the world to change
Na een jaar afzien met Lollipop en de eerste release van Marshmallow lijken we met 6.0.1 eindelijk weer terug te zijn op KitKat niveau. Accu loopt nu eindelijk niet als een razende leeg terwijl je er weinig mee doet. Waar ik normaal zo'n 5-6% per uur verloor, verlies ik nu zo'n 2-3% per uur
Ik heb een probleempje met mijn Nexus 5 sinds vanmorgen.
Het beeldscherm gaat op zwart na verloop van tijd. Niet uit, want ik zie nog een beetje backlight bleading rond de randen. Maar hij geeft zwart beeld.
De enige manier waarop ik hem weer aan de praat krijg is door de powerknop lange tijd ingedrukt te houden zodat hij restart.
Ik dacht eerst hardware issue. Maar na de restart werkt het scherm weer gewoon, dus ik weet niet zeker dat dat het is.
Iemand een idee tegen welk probleem ik aanloop. Ik wil liever niet een factory reset doen. Maar als het niet anders kan...
Het beeldscherm gaat op zwart na verloop van tijd. Niet uit, want ik zie nog een beetje backlight bleading rond de randen. Maar hij geeft zwart beeld.
De enige manier waarop ik hem weer aan de praat krijg is door de powerknop lange tijd ingedrukt te houden zodat hij restart.
Ik dacht eerst hardware issue. Maar na de restart werkt het scherm weer gewoon, dus ik weet niet zeker dat dat het is.
Iemand een idee tegen welk probleem ik aanloop. Ik wil liever niet een factory reset doen. Maar als het niet anders kan...
Mijn wifi werkt niet meer, hij blijft hangen op 'turning wi-fi on'. Dit schijnt een ouder probleem te zijn, maar ik lees weinig mensen die het recent hebben. Bij mij is het eens een maand of 7 eens opgetreden, toen weer verhoplen na een system update, maar na de laatste update naar 6.0.1 weer terug gekomen. Iemand een oplossing?
wat heb je al geprobeerd? factory reset? factory image flash?elbandito schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:04:
Mijn wifi werkt niet meer, hij blijft hangen op 'turning wi-fi on'. Dit schijnt een ouder probleem te zijn, maar ik lees weinig mensen die het recent hebben. Bij mij is het eens een maand of 7 eens opgetreden, toen weer verhoplen na een system update, maar na de laatste update naar 6.0.1 weer terug gekomen. Iemand een oplossing?
Merk hierin geen verandering met 6.0.1. Zodra ik al een tijdje thuis ben en ik m'n toestel uit m'n broekzak pak dan is er nog geen verbinding met WiFi gemaakt. Dat gebeurd dus pas zodra ik het scherm aanzet.J0YR1D3R schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:11:
[...]
Gisteravond werkte smartlock prima na de 6.0.1 update. Ook lijkt de "bug" die het veel langer liet duren dan voorheen om een bekende WiFi verbinding op te pakken gefixt, hij springt vrijwel direct over.
Wat nu wel naar behoren functioneert is de "Home" locatie bij Smart Lock. Ik heb daarnaast ook lichaamsdetectie aanstaan, maar bij 6.0 moest ik het toestel thuis telkens unlocken zodra het toestel een tijdje ergens lag.
Net even getest en volgens mij is dat inderdaad opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:50:
voor de mensen die Android 6.0.1 hebben: is het probleem met het zwarte scherm na het bellen nu opgelost?
Dit probleem heb ik ook. Zie ook deze pagina. Ik heb zelf al van alles geprobeerd, maar ik moet heel even het scherm aanzetten, voordat ik wifi verbinding heb als ik van weg geweest, thuis kom. Zodra ik thuis ben heb ik perfecte wifi.Laguna schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:00:
[...]
Merk hierin geen verandering met 6.0.1. Zodra ik al een tijdje thuis ben en ik m'n toestel uit m'n broekzak pak dan is er nog geen verbinding met WiFi gemaakt. Dat gebeurd dus pas zodra ik het scherm aanzet.
Het scherm van mijn nexus 5 is kapot en moet eigenlijk vervangen worden. Digitizer werkt wel. Toestel is gewoon bruikbaar, maar je moet oppassen dat je geen splinters in je vinger krijgt. Ik verkoop 'm liever dan er verder moeite in te steken, maar ik weet niet wat ik ervoor mag vragen?
...en waarom?
Die pagina gaat over het niet onthouden van het WiFi wachtwoord, oftewel niet het probleem dat ik ervaar.Dacuuu schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:05:
[...]
Dit probleem heb ik ook. Zie ook deze pagina. Ik heb zelf al van alles geprobeerd, maar ik moet heel even het scherm aanzetten, voordat ik wifi verbinding heb als ik van weg geweest, thuis kom. Zodra ik thuis ben heb ik perfecte wifi.
Ik zou pitchdown een berichtje sturen:Younes schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:09:
Het scherm van mijn nexus 5 is kapot en moet eigenlijk vervangen worden. Digitizer werkt wel. Toestel is gewoon bruikbaar, maar je moet oppassen dat je geen splinters in je vinger krijgt. Ik verkoop 'm liever dan er verder moeite in te steken, maar ik weet niet wat ik ervoor mag vragen?
pitchdown schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:08:
Ik zoek nog een defecte nexus 5.
Pitchdown is al voorzien...Laguna schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:56:
[...]
Die pagina gaat over het niet onthouden van het WiFi wachtwoord, oftewel niet het probleem dat ik ervaar.
[...]
Ik zou pitchdown een berichtje sturen:
[...]
...en waarom?
Deze pagina komt wel aardig overeen.Laguna schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:56:
[...]
Die pagina gaat over het niet onthouden van het WiFi wachtwoord, oftewel niet het probleem dat ik ervaar.
code:
1
2
3
| My wifi is always on (turned on the option for keeping it on even when the phone is idle). With older versions (4.2.2 and older), when I arrived at home, the phone automatically was connected to my home wifi. But when 4.3, sometimes it doesn´t connect until I enter the wifi menu. |
Ik zelf ervaar het volgende:
Ik ben thuis | Wifi is aan.
Verlaat het huis, telefoon springt op 3g.
Kom weer thuis, blijft op 3g, totdat ik de powerknop 1 keer indruk, dan zie ik dat de telefoon overspringt van 3g naar Wifi.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58230
Ik heb mijn wpa_supplicant.conf al een keer verwijderd, en alleen mijn thuis wifi er in gezet. Na een test, werkte dit en verbond mijn nexus 5 automatisch als ik thuis kwam. Maar na een paar keer meer testen met meerdere wifi netwerken opgeslagen in de lijst, werkte het niet meer. Maar ik weet gewoon niet waar het probleem zit.
Die komt inderdaad beter overeen, maar erg oud en status is obsoleteDacuuu schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:14:
[...]
Deze pagina komt wel aardig overeen.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58230
Je kan beter deze aanhouden:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=170078
Lang verhaal kort: er is geen oplossing. HelaasLaguna schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:44:
[...]
Die komt inderdaad beter overeen, maar erg oud en status is obsolete
Je kan beter deze aanhouden:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=170078
Vraag over data roaming.
Heb alle laatste OTA updates erop zitten, maar ik kan geen gebruik maken van data roaming. Uiteraard heb ik de optie aanstaan, maar ik krijg geen 3g of 4g connectie in het buitenland.
De telefoon is van de zaak en we mogen hem in het buitenland gebruiken.
Kan het aan de telefoon liggen of moet ik toch bij de provider wezen?
Heb alle laatste OTA updates erop zitten, maar ik kan geen gebruik maken van data roaming. Uiteraard heb ik de optie aanstaan, maar ik krijg geen 3g of 4g connectie in het buitenland.
De telefoon is van de zaak en we mogen hem in het buitenland gebruiken.
Kan het aan de telefoon liggen of moet ik toch bij de provider wezen?
Mijn nexus is helaas afgelopen weekend gevallen. Scherm wil helemaal niet meer werken, geeft een paar kleuren en meer niet. Denk dat het over en uit is. Zonde want ik vind het nog steeds een geweldige telefoon.
Vroeger kon ik altijd een app rapporteren zodra een app was gecrasht, echter momenteel heb ik die optie niet meer. Is dit er met Marshmallow uitgehaald? Of kan je dit ergens aan-/uitzetten?
Deze week heb ik een nieuwe batterij besteld via gsmpunt.nl. Zogezegd zou het om een originele batterij gaan, maar de temperatuur blijft hangen rond 29°c, dus volgens mij is het toch een fake. Iemand ervaringen?
Ik ervaar hetzelfde met een batterij van gsmpunt.nl, met het vastblijven van de temperatuur.maarten08 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:00:
Deze week heb ik een nieuwe batterij besteld via gsmpunt.nl. Zogezegd zou het om een originele batterij gaan, maar de temperatuur blijft hangen rond 29°c, dus volgens mij is het toch een fake. Iemand ervaringen?
Een van de manieren om te herkennen of de batterij een fake is, is om te kijken naar de productiedatum van de batterij. LG produceerde na 2014 namelijk geen batterijen meer voor de Nexus 5.
EDIT: Ik was fout.
[ Voor 1% gewijzigd door 30carbonclocks op 25-12-2015 18:59 . Reden: Ik was fouw ]
Dus volgens jou zou je dan een batterij van voor 2014 gemonteerd krijgen als je je telefoon naar LG opstuurt voor vervanging30carbonclocks schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:41:
[...]
[...]
Een van de manieren om te herkennen of de batterij een fake is, is om te kijken naar de productiedatum van de batterij. LG produceerde na 2014 namelijk geen batterijen meer voor de Nexus 5.

De (originele)batterijen die voor LG werden gemaakt voor de Nexus 5 kwamen en KOMEN nog steeds van Sony
Heb je daar bronnen van, er gaan ook verhalen dat de neppe zogenaamd van Sony zijn:

Via e-mail verzekeren ze mij nochtans dat het om een originele batterij gaat, maar ik geloof er niet veel van. Doet het nog altijd beter dan de oude batterij, dus zal het maar laten voor wat het is.30carbonclocks schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:41:
[...]
Ik ervaar hetzelfde met een batterij van gsmpunt.nl, met het vastblijven van de temperatuur.
EDIT: Ik was fout.
Deze foto is van mijn oude batterij.Laguna schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:12:
Heb je daar bronnen van, er gaan ook verhalen dat de neppe zogenaamd van Sony zijn:
[afbeelding]
Dit staat op de achterkant.
De telefoon heb ik precies twee jaar geleden (24 dec 2013) gekocht.
De nieuwe batterij die ik heb geplaatst is ook weer precies zo'n zelfde van Sony voor LG.
De fabricagedatum is 08/15 en is precies dezelfde als de originele van Sony voor LG.
Er staat ook niks op van een replacement zoals op die van jou op de foto.
Ik kan er geen foto van maken omdat ik dan de telefoon weer open moet maken en daar worden de vergrendel nokjes niet beter van
Heb een probleempje met mijn Nexus 5. Ik was van plan om hem te verkopen, en toen ik mijn sim kaart uithaalde van de SIM tray en de SIM tray weer wou insteken, "klikt" hij niet meer in de telefoon.
Dus ik kan erop blijven duwen, maar hij "popt" telkens uit. Het is precies alsof hij vastzit op het unlocken van de SIM tray. Ik heb me ziek gezocht op het internet, maar blijkbaar heeft niemand dit probleem.
En uiteraard is de garantie net verlopen ( 16 december )
Iemand dit al voorgehad?
Dus ik kan erop blijven duwen, maar hij "popt" telkens uit. Het is precies alsof hij vastzit op het unlocken van de SIM tray. Ik heb me ziek gezocht op het internet, maar blijkbaar heeft niemand dit probleem.
Iemand dit al voorgehad?
weet je zeker dat ie er op de juiste manier in zit? en dat je "diep" genoeg indrukt?jmignolet schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:14:
Heb een probleempje met mijn Nexus 5. Ik was van plan om hem te verkopen, en toen ik mijn sim kaart uithaalde van de SIM tray en de SIM tray weer wou insteken, "klikt" hij niet meer in de telefoon.
Iemand dit al voorgehad?
Ja hoor, want als ik hem omdraai gaat ie er zeker niet in, dan voel je echt weerstand.Prulleman schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:23:
[...]
weet je zeker dat ie er op de juiste manier in zit? en dat je "diep" genoeg indrukt?
En ik heb vrijwel hard geduwd en hij blijft "eruit poppen"
wat als je em erin probeert te duwen met een pinnetje in het gaatje?jmignolet schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:25:
[...]
Ja hoor, want als ik hem omdraai gaat ie er zeker niet in, dan voel je echt weerstand.
En ik heb vrijwel hard geduwd en hij blijft "eruit poppen"
(wat betreft het diep duwen was ik even in de war met een ander toestel, waar je de sim zelf/los ala een micro sd in het slot moet klikken, dan moet je echt diep genoeg met je nagel of pinnetje door duwen, maar dat is bij een sim tray niet echt van toepassing..)
Wel dat dacht ik ook. ik dacht dat het mechanisme misschien zou vastzitten, en eens met het pinnetje te duwen in het gaatje, maar tevergeefs. Het pinnetje geraakt er wel nog in en hij klikt ook.Prulleman schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:36:
[...]
wat als je em erin probeert te duwen met een pinnetje in het gaatje?
(wat betreft het diep duwen was ik even in de war met een ander toestel, waar je de sim zelf/los ala een micro sd in het slot moet klikken, dan moet je echt diep genoeg met je nagel of pinnetje door duwen, maar dat is bij een sim tray niet echt van toepassing..)
Ik heb het wel nog niet geprobeerd om het gelijktijdig in te steken en het pinnetje in het gaatje te steken. ik probeer dit vanavond uit..
Vandaag mocht ik weer naar de mediamarkt om mijn telefoon op te halen, voor de tweede keer. De eerste keer was hij nml niet gerepareerd.
Nu kom ik daar, zegt vriendelijke mevrouw dat ze goed en slecht nieuws had. Slechte nieuws was dat de telefoon wéér niet gerepareerd was!
Ik was uiteraard niet blij na 2 maanden nog geen telefoon terug te krijgen. Goede nieuws was dat ze me het aankoopbedrag volledig teruggaven á 391,78 euro. Uiteraard direct akkoord en naar de winkel gelopen waar ik voor 260 euro een Nexus 6P 32GB heb gehaald
prima oplossing wat mij betreft. Was trouwens ook ruim op voorraad in de winkel terwijl op de website staat van niet.
Tot nu toe zeer tevreden, tja, wat wil je ook als je 2 jaar gratis een top toestel hebt gehad en nu voor een prikje op de eerste rang zit
Nu kom ik daar, zegt vriendelijke mevrouw dat ze goed en slecht nieuws had. Slechte nieuws was dat de telefoon wéér niet gerepareerd was!

Tot nu toe zeer tevreden, tja, wat wil je ook als je 2 jaar gratis een top toestel hebt gehad en nu voor een prikje op de eerste rang zit
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dat zijn de mooie kansjes!
En dan straks als de prijzenoorlog tussen de providers begint een lekker goedkoop sim only abbo erbij en je bent helemaal het mannetje!
En dan straks als de prijzenoorlog tussen de providers begint een lekker goedkoop sim only abbo erbij en je bent helemaal het mannetje!
Waiting on the world to change
Geniaal zeg, gefeliciteerdkuusj98 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:42:
Vandaag mocht ik weer naar de mediamarkt om mijn telefoon op te halen, voor de tweede keer. De eerste keer was hij nml niet gerepareerd.
Nu kom ik daar, zegt vriendelijke mevrouw dat ze goed en slecht nieuws had. Slechte nieuws was dat de telefoon wéér niet gerepareerd was!![]()
![]()
Ik was uiteraard niet blij na 2 maanden nog geen telefoon terug te krijgen. Goede nieuws was dat ze me het aankoopbedrag volledig teruggaven á 391,78 euro. Uiteraard direct akkoord en naar de winkel gelopen waar ik voor 260 euro een Nexus 6P 32GB heb gehaald
prima oplossing wat mij betreft. Was trouwens ook ruim op voorraad in de winkel terwijl op de website staat van niet.
Tot nu toe zeer tevreden, tja, wat wil je ook als je 2 jaar gratis een top toestel hebt gehad en nu voor een prikje op de eerste rang zit![]()
Heeft een recente update de 'niet storen functie tot eerstvolgende alarm' opnieuw uitgeschakeld?
Weet dat dit opnieuw was ingevoerd en werkte in versie 6, maar nu komt die optie niet meer tevoorschijn (en ja heb een alarm ingesteld staan)
Weet dat dit opnieuw was ingevoerd en werkte in versie 6, maar nu komt die optie niet meer tevoorschijn (en ja heb een alarm ingesteld staan)
En bug die veel Android6 gebruikers hebben.
Je kan kiezen voor "alleen alarmen" en dan totdat u het uitschakelt. Vraagt Android dan niet of je niet storen wil uitzetten zodra je het alarm uitschakelt nadat het is afgegaan?Tazmanian79 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:55:
Heeft een recente update de 'niet storen functie tot eerstvolgende alarm' opnieuw uitgeschakeld?
Nee het is een bug die sinds vorige week naar boven komt:Tigerblood schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:59:
[...]
Je kan kiezen voor "alleen alarmen" en dan totdat u het uitschakelt. Vraagt Android dan niet of je niet storen wil uitzetten zodra je het alarm uitschakelt nadat het is afgegaan?
http://gadgets.ndtv.com/m...me-android-devices-782937
http://www.androidcentral...-mysteriously-disappeared
Is een SOT van 2.5u nog normaal, of kan ik ergens een nieuwe batterij bestellen?
hangt van ongeveer 100 andere zaken af..Hyloba schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:48:
Is een SOT van 2.5u nog normaal, of kan ik ergens een nieuwe batterij bestellen?
2,5 uur SOT met 2 dagen standby is natuurlijk gewoon erg goed, maar van de lader gelijk na 2,5 uur scherm aan leeg is erg slecht. tenzij je helderheid op max staat. of als je veel onderweg bent gaat je standby verbruik enorm omhoog door het wisselen en zoeken naar andere masten. ook je algememe wifi/3/4g bereik heeft een invloed.
welke android versie gebruik je? Doze werkt voor veel behoorlijk, hoeveel zaken staan er op auto sync, ..., ...
En ja, je kan op verschillende plekken een nieuwe accu bestellen
Ik zet helderheid bijna altijd zo laag mogelijk, gebruik wifi indien mogelijk en ben niet vaak onderweg. Ik zit op marshmallow, heb niets van locatie ingesteld, google now uitgezet, geen bluetooth, nfc, alle sync uit, heb weinig apps die iets pushen. Ik herinner mij de accu wel beter, maar ik ben twijfelachtig om een genuine batterij te vinden op internet. Overal lees je wel reviews dat het geen oem batterij is.Prulleman schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:09:
[...]
hangt van ongeveer 100 andere zaken af..
2,5 uur SOT met 2 dagen standby is natuurlijk gewoon erg goed, maar van de lader gelijk na 2,5 uur scherm aan leeg is erg slecht. tenzij je helderheid op max staat. of als je veel onderweg bent gaat je standby verbruik enorm omhoog door het wisselen en zoeken naar andere masten. ook je algememe wifi/3/4g bereik heeft een invloed.
welke android versie gebruik je? Doze werkt voor veel behoorlijk, hoeveel zaken staan er op auto sync, ..., ...
En ja, je kan op verschillende plekken een nieuwe accu bestellen
http://www.amazon.co.uk/L...fRID=0TXN6FFA4JSSTSYJM0JHHyloba schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:16:
[...]
[...]
Overal lees je wel reviews dat het geen oem batterij is.
Ik heb hetzelfde en heb zelfs nog maar een sot van ~2 uur. Eerlijk gezegd vind ik dat niet super slecht voor een mobiel van 2 jaar oud die ik dag in dag uit heb gebruikt en hele nachten aan de oplader heb gelegd. Als je sot nog ~2,5 uur is zou ik eerlijk gezegd nog wachten tot ie onder de 2 uur komt. Dan is die replacement battery (of ie nou genuine of niet is) waarschijnlijk wel beter dan wat je hebt.Hyloba schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:16:
[...]
Ik zet helderheid bijna altijd zo laag mogelijk, gebruik wifi indien mogelijk en ben niet vaak onderweg. Ik zit op marshmallow, heb niets van locatie ingesteld, google now uitgezet, geen bluetooth, nfc, alle sync uit, heb weinig apps die iets pushen. Ik herinner mij de accu wel beter, maar ik ben twijfelachtig om een genuine batterij te vinden op internet. Overal lees je wel reviews dat het geen oem batterij is.
Hmm... Vage shit is hier aan de gang. Heb mijn Nexus 5 destijds gekocht bij Phone House op 12 december 2013. Echter heb ik sinds 1 januari weer problemen met de powerbutton, enkele weken nadat de garantie is verlopen. Direct 2 januari naar Phone House gegaan en het probleem voorgelegd, kreeg een simpele sorry uw garantie is verlopen, terwijl de telefoon al 2 keer voor dit defect is gerepareerd.
Daarna een mailtje gestuurd naar het LG Service Center met de vraag of LG hem nog uit coulance wilde repareren, waarbij ik enkele gegevens moest invullen (serie, imei, staat op de doos). Krijg ik een mailtje terug dat de telefoon zich gewoon nog onder de 2 jarige garantie bevindt.
Natuurlijk hebben ze de vraag bij LG ook nog aangemerkt als voltooid waardoor ik dus niet meer kan reageren maar weer een nieuw verzoek moet indienen.
Daarna een mailtje gestuurd naar het LG Service Center met de vraag of LG hem nog uit coulance wilde repareren, waarbij ik enkele gegevens moest invullen (serie, imei, staat op de doos). Krijg ik een mailtje terug dat de telefoon zich gewoon nog onder de 2 jarige garantie bevindt.

Natuurlijk hebben ze de vraag bij LG ook nog aangemerkt als voltooid waardoor ik dus niet meer kan reageren maar weer een nieuw verzoek moet indienen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Jummy op 04-01-2016 13:31 ]
iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
laatst melde ook iemand die een nexus terug kreeg dat er opnieuw 2 jaar garantie op zat...
Ik heb echter allemaal gegevens moeten opgeven bij LG die op de doos stonden, en die doos is toch echt 2 jaar en 20 dagen oud. Dus vind het dan knap dat ze kunnen zeggen dat ik garantie heb, terwijl Phone House stug volhoudt dat de garantie verlopen is (logisch, want 12 december 2015 is voorbij).Prulleman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:28:
laatst melde ook iemand die een nexus terug kreeg dat er opnieuw 2 jaar garantie op zat...
iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
denk dat de datum bij LG wordt gereset na een officiele garantie afhandeling, en bij de PH kijken ze alleen naar de bonMr. Jummy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:31:
[...]
Ik heb echter allemaal gegevens moeten opgeven bij LG die op de doos stonden, en die doos is toch echt 2 jaar en 20 dagen oud. Dus vind het dan knap dat ze kunnen zeggen dat ik garantie heb, terwijl Phone House stug volhoudt dat de garantie verlopen is (logisch, want 12 december 2015 is voorbij).
Telefoon is inderdaad een keer helemaal vervangen omdat hij oververhit was geraakt door het powerbutton issue en warme weer combo waardoor het moederbord het had begeven. Toch nog eens keer naar PH gaan dan binnenkort.Prulleman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:46:
[...]
denk dat de datum bij LG wordt gereset na een officiele garantie afhandeling, en bij de PH kijken ze alleen naar de bon
Iemand nog een goedkoop adresje/manier om een nieuw scherm in mijn nexus te krijgen? Heb nu een OPO maar de nexus was toch echt fijner....
Met gestrekt been.
Ik ben bij touchfix in Den Haag geweest. Niet de allergoedkoopste volgens mij, maar wel vakkundige service en binnen een uurt gefixt. Raad ik zeker aanartbij schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:58:
Iemand nog een goedkoop adresje/manier om een nieuw scherm in mijn nexus te krijgen? Heb nu een OPO maar de nexus was toch echt fijner....
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Net gebeld door de LG customerservice, krijg binnenkort informatie over hoe en wat, maar mag zoals het er nu naar uitziet de telefoon opsturen naar LG zelf en dan wordt hij gratis gerepareerd (op verzendkosten na). Dikke pluim voor LG

Ik heb recent 2 keer last gehad van de beginnende problemen met de powerknop.
Ik heb zojuist met gsmreparatiecentrum.nl gesproken en zij vertelde mij dat de kans 50/50 is dat zo'n reparatie lukt. Lukt het niet start ie nooit meer op zegt men daar.
Hebben jullie ervaring met dergelijke reparaties en de risico's ervan?
Nu doet mijn N5 het alweer een tijdje, maar ik ben bang dat het probleem steeds vaker gaat voorkomen.
Ik heb zojuist met gsmreparatiecentrum.nl gesproken en zij vertelde mij dat de kans 50/50 is dat zo'n reparatie lukt. Lukt het niet start ie nooit meer op zegt men daar.
Nu doet mijn N5 het alweer een tijdje, maar ik ben bang dat het probleem steeds vaker gaat voorkomen.
Ja. De eerste keer zou ie gefixt zijn, maar dat bleek niet zo te zijn. Nog een keer opgestuurd en sindsdien doet ie het.Jur gen schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:08:
Ik heb recent 2 keer last gehad van de beginnende problemen met de powerknop.
Het is niet zo dat als het niet lukt, dat ie dan nooit meer opnieuw opstart? Bovendien zou je dan nog garantie hebben (neem ik aan?), dus sowieso recht op een werkend toestel.
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje sinds de laatste nexus 5 update trekt mijn wifi mijn batterij helemaal leeg. Dit probleem had ik voorheen niet.
Alleen wifi al trekt +40% van de batterij leeg.
Heeft iemand hiervoor een oplossing???
Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje sinds de laatste nexus 5 update trekt mijn wifi mijn batterij helemaal leeg. Dit probleem had ik voorheen niet.
Alvast bedankt!
Afgelopen dinsdag mijn Nexus weer teruggekregen van Dynafix/Studentmobiel, ze hebben een software'update' gedaan, ik had hem opgestuurd met de laatste Marshmallow build erop, kreeg ik hem terug met de LMY48B build van Lollipop. Verder hebben ze niks aan de powerbutton gedaan geloof ik, wel wat extra beschadigingen op de backcover en de zijkanten er bij. Daarom had ik al het vermoeden dat het uitvallen/rebooten in een bootloop niet verholpen was. En jawel hoor, dinsdagavond vergrendelde het scherm opeens vanzelf, terwijl ik het twee seconden daarvoor nog aangeraakt had, de Nexus rebootte en kwam weer in een bootloop terecht nadat ik op de powerbutton geklikt had om het scherm weer aan te krijgen.Sirhc_95 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:43:
[...]
Geniaal zeg, gefeliciteerdMijn Nexus is nu voor de tweede keer naar Dynafix, ook voor een kapotte powerbutton, ligt volgens de track & trace nu weer in het reparatiecentrum van/voor LG in Polen. Deze keer heb ik het via studentmobiel geregeld, dus ik ben benieuwd of ze me deze keer weer afschepen met alleen een nieuw achterkantje
Helaas is mijn garantie afgelopen maandag verlopen, dus had ik maar een zielig mailtje naar LG gestuurd, geïnspireerd door de posts van SmashingJummy

iemand een idee hoe ik zo voordelig en zo gemakkelijk mogelijk het display van mijn nexus 5 kan vervangen, heb m op de grond laten donderen
ik zie dat er 2 opties zijn namelijk echt een los display en een "assembly" en heb het t liefst zo gemakkelijk mogelijk, het liefst zonder bakken/braden/fohnen of solderen 
(ik zag een youtube instructie waarbij e.e.a. los gefohnd moest worden?
(ik zag een youtube instructie waarbij e.e.a. los gefohnd moest worden?
Is al vaker voorbij gekomen overigens, maar het uitschakelen van Wifi scanning onder Locations / Advanced helpt echtnexuscomeon schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:10:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
https://powershellisfun.com
Sinds een tijdje is het gedeelte onder de simkaart losgegaan door haarscheurtjes, iemand anders hier ook ervaring mee? Ben bang dat er stof bij de simkaart gaat zitten wat potentieel voor een onbruikbare telefoon kan zorgen. Garantiegevalletje of niet zeuren?

Ik heb daar ook last van, maar vooralsnog levert het geen problemen op bij mij.Laurence007 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:36:
Sinds een tijdje is het gedeelte onder de simkaart losgegaan door haarscheurtjes, iemand anders hier ook ervaring mee? Ben bang dat er stof bij de simkaart gaat zitten wat potentieel voor een onbruikbare telefoon kan zorgen. Garantiegevalletje of niet zeuren?
[afbeelding]
Denk niet dat dit onder garantie valt, maar mocht je die nog hebben kan je het altijd proberen.
Hoe lang loop je al zo rond? Heb nog 3 weken garantie, dus ga het er maar op wagen... Kan nooit kwaad.Jur gen schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:24:
[...]
Ik heb daar ook last van, maar vooralsnog levert het geen problemen op bij mij.
Denk niet dat dit onder garantie valt, maar mocht je die nog hebben kan je het altijd proberen.
Ik heb deze scheurtjes nu ook ontdekt bij mijn Nexus 5.. Ook heb ik bij een zwart scherm een rode vlek in beeld. Geen idee waar die nu weer vandaan komt. Bij normaal gebruik valt hij mij niet op.
Ik heb dit toestel nu op de kop af 2 jaar en bevalt mij nog steeds heel erg goed. Erg snel voor zijn leeftijd en gelukkig geen verdere mankementen.
Ik hoop dat hij het nog een jaartje volhoud en dan gaan we maar eens kijken naar een High-End Dual-SIM Android toestel, of misschien wel een Dual SIM Nexus ??
Ik heb dit toestel nu op de kop af 2 jaar en bevalt mij nog steeds heel erg goed. Erg snel voor zijn leeftijd en gelukkig geen verdere mankementen.
Ik hoop dat hij het nog een jaartje volhoud en dan gaan we maar eens kijken naar een High-End Dual-SIM Android toestel, of misschien wel een Dual SIM Nexus ??
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb dat geprobeerd wat jij zei, maar dat helpt helaas niet. Heb je misschien nog een andere idee?GiveMeThoseTags schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:28:
[...]
Is al vaker voorbij gekomen overigens, maar het uitschakelen van Wifi scanning onder Locations / Advanced helpt echt
Of iemand anders?
Alvast bedankt!
Hier heb ik ook een keer last van gehad en bij mij hielp opnieuw opstarten en sindsdien geen last meer van gehad. Die optie staat bij overigens altijd al aan.nexuscomeon schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:39:
[...]
Ik heb dat geprobeerd wat jij zei, maar dat helpt helaas niet. Heb je misschien nog een andere idee?
Of iemand anders?
Alvast bedankt!
Bedoel je hiermee gewoon je telefoon uitschakelen en opnieuw aan te zetten???InfoTracer schreef op zondag 10 januari 2016 @ 07:46:
[...]
Hier heb ik ook een keer last van gehad en bij mij hielp opnieuw opstarten en sindsdien geen last meer van gehad. Die optie staat bij overigens altijd al aan.
Ja dat heeft bij mij geholpen toen ik ook merkte dat de wifi het meeste stroom had verbruikt.nexuscomeon schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:15:
[...]
Bedoel je hiermee gewoon je telefoon uitschakelen en opnieuw aan te zetten???
Hartstikke bedankt man of mevrouwInfoTracer schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:46:
[...]
Ja dat heeft bij mij geholpen toen ik ook merkte dat de wifi het meeste stroom had verbruikt.
Het lijkt te werken!
Hopelijk blijft dit zo, want het was echt dramatisch enkel in de afgelopen nacht 22% en bij volle oplaad beurten gewoon 50% energieverbruik door wifi.
Maar, het lijkt nu goed te zijn. Thanks!
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.