Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Net een OTA update gehad. 2.5 Mb groot en stond bij dat het de security update was.
Het wordt echt als een nieuwe versie geupdate, ik dacht snel klaar te zijn, maar alle apps mochten weer een voor een hersteld worden. Was benieuwd of het zou lukken, maar omdat ik nog steeds geen root heb sinds 6.0 ging het feilloos.
Bovenstaand doet me wel twijfelen in hoeverre ik nog echt root nodig heb, want als ik elke maand handmatig moet updaten en weer rooten, daar heb ik weinig trek in.

Draai nu build MRA58N

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
pinda powerrr schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:56:
Net een OTA update gehad. 2.5 Mb groot en stond bij dat het de security update was.
Het wordt echt als een nieuwe versie geupdate, ik dacht snel klaar te zijn, maar alle apps mochten weer een voor een hersteld worden. Was benieuwd of het zou lukken, maar omdat ik nog steeds geen root heb sinds 6.0 ging het feilloos.
Bovenstaand doet me wel twijfelen in hoeverre ik nog echt root nodig heb, want als ik elke maand handmatig moet updaten en weer rooten, daar heb ik weinig trek in.

Draai nu build MRA58N
Er wordt door Chainfire gewerkt aan een systemless root. Hierdoor zou je makkelijker moeten kunnen updaten met een geroote telefoon. Je hoeft dan na een OTA alleen een geroote boot.img te flashen en je kan weer aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
pinda powerrr schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:56:

Draai nu build MRA58N
Ik heb precies hetzelfde. Laatst 2 weken rondgelopen met een update die klaar stond. Deze wilde ik niet installeren omdat ik root had en geen zin had in een bootloop oid.

Heb momenteel ook geen root meer en mis niet zo heel veel eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:51
Ik heb gisteravond een push-bericht ontvangen dat er een update beschikbaar was. Gelijk even de update uitgevoerd. Echter kwam er na enkele minuten "Fout!" op het beeldscherm te staan. Vervolgens geprobeerd om opnieuw op te starten. Na 7 uur zat de telefoon nog steeds vast in het bootscherm.

Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Ik heb mijn N5 wel geroot maar nu kan ik dus die security patch niet installeren die ik gisteravond via OTA heb ontvangen. Ik heb eigenlijk geen root meer nodig maar ik kan blijkbaar niet unrooten zonder terug te gaan naar factory settings. Of weet iemand een andere oplossing?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Jur gen schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:58:
Ik heb mijn N5 wel geroot maar nu kan ik dus die security patch niet installeren die ik gisteravond via OTA heb ontvangen. Ik heb eigenlijk geen root meer nodig maar ik kan blijkbaar niet unrooten zonder terug te gaan naar factory settings. Of weet iemand een andere oplossing?
Wugfresh root tool gebruiken. Met een klik unroot je de telefoon en kan je alles houden zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Laguna

Connaisseur

Vanmorgen OTA update geïnstalleerd en nu staat WiFi niet meer bovenaan bij accuverbruik, zou mooi zijn als dat probleem nu verholpen is *fingers crossed*

In ieder geval al 1 user die het bevestigt:
https://productforums.goo...context-place=forum/nexus

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

r_kluft

Hmmmmmm

Dit is nadrukkelijk niet de bedoeling.

[ Voor 100% gewijzigd door RoD op 12-11-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
Sinds de Marshmallow update heeft de Nexus 5 last van random reboots en gewoon uitvallen. Heeft iemand anders dit ook en evt een oplossing?

Zoeken op Google levert met name fora met vragen over boot loops op, dus vandaar dat ik het hier even vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Framoes schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:03:
Sinds de Marshmallow update heeft de Nexus 5 last van random reboots en gewoon uitvallen. Heeft iemand anders dit ook en evt een oplossing?

Zoeken op Google levert met name fora met vragen over boot loops op, dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Ik heb hier geen last van misschien helpt het om de cache partitie te wissen (zie dit filmpje).

Al kan de oorzaak ook je power knop zijn, die blijft dan hangen. Al verscheidene keren hier voorbij zien komen in het topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 11-11-2015 23:10 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Framoes
Laguna schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:09:
[...]

Ik heb hier geen last van misschien helpt het om de cache partitie te wissen (zie dit filmpje).

Al kan de oorzaak ook je power knop zijn, die blijft dan hangen. Al verscheidene keren hier voorbij zien komen in het topic.
Als ik er een keer op druk om het scherm uit te zetten, staat er in beeld 'uitschakelen'. Lang drukken heeft overigens hetzelfde effect. Opnieuw opstarten staat er ook niet meer bij, waardoor ik het idee krijg dat het misschien ook iets met Marshmallow te maken heeft.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:29
Wat nu weer sinds marshmallow speelt en bij de 1na laatste lollipop ook is dat mijn N5 mijn 5Ghz wifi van mijn dlink router niet meer herkent :(

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:38
Framoes schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:06:
[...]

Als ik er een keer op druk om het scherm uit te zetten, staat er in beeld 'uitschakelen'. Lang drukken heeft overigens hetzelfde effect. Opnieuw opstarten staat er ook niet meer bij, waardoor ik het idee krijg dat het misschien ook iets met Marshmallow te maken heeft.
"Opnieuw opstarten" is volgens mij altijd iets van custom roms, xposed, ... geweest, in ieder geval niet AOSP/stock

Het feit dat je met 1 keer drukken de actie van een long press krijgt kan heel goed een brakke powerbutton zijn. Als je ziet hoeveel mensen hier last van hebben is het niet zo gek dat er ook redelijk veel toevallig problemen krijgen na een update.

Aangezien het zeker niet bij een verse install voor mag komen kan je nog een reset proberen, anders is je powerbutton gewoon stuk..

ook nog nuttig om te vermelden (gezien je opmerking over opnieuw opstarten), hoe stock is je telefoon nu (root, ...?) en hoe ben je aan 6.0 gekomen? clean flash, dirty flash, ota's, ...?

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 12-11-2015 15:54 ]

Strava

• Framoes
Prulleman schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:52:
[...]

"Opnieuw opstarten" is volgens mij altijd iets van custom roms, xposed, ... geweest, in ieder geval niet AOSP/stock

Het feit dat je met 1 keer drukken de actie van een long press krijgt kan heel goed een brakke powerbutton zijn. Als je ziet hoeveel mensen hier last van hebben is het niet zo gek dat er ook redelijk veel toevallig problemen krijgen na een update.

Aangezien het zeker niet bij een verse install voor mag komen kan je nog een reset proberen, anders is je powerbutton gewoon stuk..

ook nog nuttig om te vermelden (gezien je opmerking over opnieuw opstarten), hoe stock is je telefoon nu (root, ...?) en hoe ben je aan 6.0 gekomen? clean flash, dirty flash, ota's, ...?
Het is waarschijnlijk de knop, maar eens uitzoeken hoe het zit met garantie, want het toestel is bijna twee jaar oud. Zal sowieso een verse install doen, dat moet toch gebeuren voor het toestel wordt verkocht.

Wat betreft meer opties bij lang drukken van de power-knop: ik heb zelf jaren LG gehad en nu een Oneplus Two, dus vandaar dat ik dat gewend ben.

Het is trouwens de stock ROM, OTA update. Het is het toestel van m'n vriendin en die accepteert gewoon de updates die Google pusht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Megupe schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:39:
Wat nu weer sinds marshmallow speelt en bij de 1na laatste lollipop ook is dat mijn N5 mijn 5Ghz wifi van mijn dlink router niet meer herkent :(
Op welk kanaal staat je 5GHz WiFi ingesteld? Mogelijk betreft het een DFS kanaal en dan werkt het wellicht niet, zie ook: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=22474.

Al lijkt het erop dat Google met Marshmallow hier toch bepaalde aanpassingen heeft doorgevoerd. Voorheen zag ik met WiFi Analyzer alleen kanaal 36 t/m 48, maar nu zie ik ook 52 t/m 64 en 100 t/m 108.

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
[...]

Precies wat er bij mij gebeurde -> garantie claimen. Mijne is vandaag voor de 2e teruggekomen (paar dagen na de 1e fix was ie al weer kapot...). Daarbij nog enkele haarscheuren erbij gekregen door het vervoer...
Nu maar hopen dat het wel echt gefixt is, aangezien ie over een maand uit de garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
2 weken terug ongeveer was de Power Button van mijn Nexus ook kapot. Zodra ik probeerde om hem op te starten viel hij uit, waarna hij opnieuw opstartte. Ik kwam totaal niet in mijn mobiel omdat hij telkens uitviel tijdens het opstarten. Aangeboden ter reparatie bij de Mediamarkt waar ik hem gekocht heb. Kreeg echter een prijsopgave terug van €196,-. Ik kreeg daarbij te horen dat het niet onder garantie valt omdat het toestel is open gemaakt door derden. (Heb mijn scherm in de zomer bij The Phonehouse laten maken. Had er echter niet bij stilgestaan dan mijn garantie zou komen te vervallen.)

Nadat ik hem ongerepareerd terug kreeg, viel hij nog steeds vaak uit maar kwam ik er wel in. Het viel me op dat er een oudere Android versie opstond en dat zij een factory reset hadden gedaan. (Vond ik niet erg)
Ik had dus in principe een lege telefoon. Wat me opviel was dat het camera icoontje rechtsonder het homescreen weg was. Die hoort daar standaard te zitten.

Hierna had ik hem ter reparatie aangeboden bij The Phonehouse, wellicht dat het daar goedkoper was dacht ik. De medewerker zag dat mijn telefoon zichzelf een paar keer opnieuw opstartte. Ik werd 4 dagen daarna gebeld dat mijn telefoon het 'gewoon weer deed'. Hij zei dat ze het achterkantje los hadden gemaakt, hem aan probeerden te zetten en dat hij al 1 dag niet meer uit was gevallen.

Ik ging mijn Nexus gewoon gebruiken en de eerste 3 dagen viel hij idd niet meer uit. Ik had hem ondertussen ook weer terug geupdate naar Android 6.0. Ook hier was het camera-icoontje rechtsonder verdwenen. Ik had snapchat en een andere camera app gedownload maar die doen het gewoon. Ook kwam ik bij het gebruik van de andere camera app op miraculeuze wijze ineens in de standaard Camera app. Ook heb ik inmiddels een manier gevonden om wel in de standaard Camera app te komen. (Je Nexus unlocken dmv het camera icoontje in het vergrendelscherm.)

Maar hoe kan ik het icoontje van de standaard Camera app terugkrijgen? Even voor de duidelijkheid:
Hij ontbrak al na de reset en update van een verder lege telefoon meteen rechtsonder in beeld. Ook in het menu van alle apps, staat hij niet tussen. Als ik ga naar Instellingen -> Apps staat hij daar wel tussen. Daar staat de app gewoon ingeschakeld, en ook bij de machtigingen staat het gebruik van de camera aangevinkt. In de playstore bij 'Mijn apps' staats hij ook tussen. Bij alle andere apps die ik heb krijg je echter te zien 'verwijderen' of 'openen'. Maar bij de Google Camera app niet.

Verder is mijn telefoon nog wel enkele keren uitgevallen, maar blijf hem denk ik toch nog gebruiken voorlopig. Excuses voor het lange verhaal. Het gaat ook over 2 onderwerpen (Power Button en de Camera App).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij heel simpel samen te vatten:

Powerbutton is nog steeds gaar, maar tijdelijk minder, je bent niet te enige waarbij de mate van problemen schommelen. (genoeg verhalen dat je er na een paar tikken tegen de tafelrand weer een week tegenaan kan..)

Camera issue, lijkt me een software issue, ik zou een complete reflash doen via de factory images..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
Prulleman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:57:
[...]
een complete reflash doen via de factory images..
Staat dit gelijk aan de fabrieksinstellingen herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sound Rush® schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:21:
[...]

Staat dit gelijk aan de fabrieksinstellingen herstellen?
ligt eraan.. in theorie zou het voor een locked device, zonder root (admin rechten) niet mogelijk moeten zijn aanpassingen te hebben in /system (vergelijkbaar met heel kort door de bocht c:/windows).
Je zou dus eerste een factory reset kunnen proberen (ik ging er eigenlijk al van uit dat dat recent al was gebeurd). Als dat niet werkt kan je nog factory images opnieuw flashen, dan wordt -alles- opnieuw erop gezet, /system, /recovery, bootloader, etc

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
Prulleman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:45:
[...]

ligt eraan.. in theorie zou het voor een locked device, zonder root (admin rechten) niet mogelijk moeten zijn aanpassingen te hebben in /system (vergelijkbaar met heel kort door de bocht c:/windows).
Je zou dus eerste een factory reset kunnen proberen (ik ging er eigenlijk al van uit dat dat recent al was gebeurd). Als dat niet werkt kan je nog factory images opnieuw flashen, dan wordt -alles- opnieuw erop gezet, /system, /recovery, bootloader, etc
Ja klopt, door de Mediamarkt. Toen ik hem daarvan terugkreeg waren al mijn gegevens eraf en had ik een lege Nexus verder. Maargoed ik zal het proberen, dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:36
Mijn nexus 5 z'n batterij is echt schijt na de update. 1.5 uur screen on time. Valt some gewoon uit.

Ben wel een beetje een power user. N5 haalt soms de middag niet.

Iemand ervaringen met nieuwe batterij voor de n5 te installeren ? Of zou dit het probleem niet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
hurricurry schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:18:
Mijn nexus 5 z'n batterij is echt schijt na de update. 1.5 uur screen on time. Valt some gewoon uit.

Ben wel een beetje een power user. N5 haalt soms de middag niet.

Iemand ervaringen met nieuwe batterij voor de n5 te installeren ? Of zou dit het probleem niet oplossen?
Zoek even in t topic is meermaals besproken. Kort antwoord: ja, dat gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Laguna schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:34:
[...]

Op welk kanaal staat je 5GHz WiFi ingesteld? Mogelijk betreft het een DFS kanaal en dan werkt het wellicht niet, zie ook: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=22474.

Al lijkt het erop dat Google met Marshmallow hier toch bepaalde aanpassingen heeft doorgevoerd. Voorheen zag ik met WiFi Analyzer alleen kanaal 36 t/m 48, maar nu zie ik ook 52 t/m 64 en 100 t/m 108.
Wifi netwerk tijdelijk zichtbaar gemaakt en sindsdien connect ie er weer prima mee, ook na het weer invisible maken van het kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Megupe schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:55:
[...]

Wifi netwerk tijdelijk zichtbaar gemaakt en sindsdien connect ie er weer prima mee, ook na het weer invisible maken van het kanaal.
Je SSID hidden maken heeft geen zin.
http://www.howtogeek.com/...-ssid-really-more-secure/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
ik hoef niet al mijn huisgenoten op mijn wifi. In een flat is het al druk zat op alle 2,4 kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Megupe schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:42:
[...]

ik hoef niet al mijn huisgenoten op mijn wifi. In een flat is het al druk zat op alle 2,4 kanalen
Als ze slim genoeg zijn om je een WPA2 beveiliging te kraken, dan zijn ze ZEKER slim genoeg om een hidden SSID uit te lucht te vissen.

Zie het als een bord voor een afgesloten deur zetten om je deur te "verbergen". Als je bij iemand wilt inbreken, dan kijk je ook wel even achter het bord om te kijken of je het slot van de deur open krijgt. Het slot is de uitdaging, niet het bord voor de deur. Je weet dat er een deur moet zijn, dus die zal je direct vinden als je op zoek bent.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Laatst online: 27-11-2023
Weet iemand een goede plek om een nieuwe backcover te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
jwdgk schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:14:
Weet iemand een goede plek om een nieuwe backcover te bestellen?
Zonder budget komen we niet ver. Wil je het via een Nederlands webshop kopen dan ben je een stuk duurder uit dan dat je bijvoorbeeld een back cover via Ebay besteld. Zelf heb ik een tijd terug een battery cover via Ebay gekocht en heb er niets negatiefs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Ik heb een nieuw scherm + frame te koop. Onlangs besteld, echter zie ik er toch van af om hem zelf te gaan monteren. Alles nog in de verpakking, dus helemaal nieuw! Je krijgt er ook een extra glaasje bij, verhard screen protector. Als iemand interesse heeft dan stuur maar een PB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Het uitschakelen van de gezichtsherkenning heeft toch geholpen precies, sindsdien is mijn camera nooit meer vastgelopen. Wel vreemd dat het oorspronkelijk (voor de update naar 5.1 denk ik) nooit een probleem was, maar ik ben blij dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Heb ik ook, precies hetzelfde, maar ik denk toch dat het aan de powerknop ligt. Die van mij hapert sinds een maand ook echt als de pest en ik ben het zat dat hij zichzelf uit en aan zet en in bootloops terecht komt. Een keer tegen een tafel slaan helpt (echt) maar dat is niet de bedoeling.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Sinds 6.0 crasht de Contacten app bijna constant, dit wanneer ik een contact wil opzoeken.
App crasht dan 5/6 keer, en 7de keer doet hij het dan plots wel. Daarna weer niet ... heel vervelend.

Heb gisterenavond factory reset uitgevoerd maar probleem houd nog steeds aan.

Extra probleem sinds de factory reset is dat ik het meldingsgeluid van SMS in hangouts niet meer kan aanpassen. Bij inkomende SMS speelt zelfde geluid af als Hangouts bericht. Is in de app ook aangepast naar ander geluid, maar om een of andere reden speelt Hangouts het verkeerde geluid af. Voor de factory reset lukte dit wel.

2de probleem is niet zo belangrijk, maar de contacten app wel. Iemand die oplossing heeft?
Of is het wachten op volgende OTA update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Tazmanian79 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:12:
Sinds 6.0 crasht de Contacten app bijna constant, dit wanneer ik een contact wil opzoeken.
App crasht dan 5/6 keer, en 7de keer doet hij het dan plots wel. Daarna weer niet ... heel vervelend.

Heb gisterenavond factory reset uitgevoerd maar probleem houd nog steeds aan.

Extra probleem sinds de factory reset is dat ik het meldingsgeluid van SMS in hangouts niet meer kan aanpassen. Bij inkomende SMS speelt zelfde geluid af als Hangouts bericht. Is in de app ook aangepast naar ander geluid, maar om een of andere reden speelt Hangouts het verkeerde geluid af. Voor de factory reset lukte dit wel.

2de probleem is niet zo belangrijk, maar de contacten app wel. Iemand die oplossing heeft?
Of is het wachten op volgende OTA update?
Heb je al geprobeerd een factory image te flashen? Mijn contacten app crasht namelijk niet. Misschien ligt het ook aan je synchronisatie-instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Niets veranderd aan synchronisatie instellingen, veel kan je daar ook niet aan veranderen.

Probleem is opgetreden vanaf update naar 6.0, met 5.0 nooit problemen gehad met de contact app.
Na factory reset blijft probleem aanhouden.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Terugkomend op het scherm dat niet terug inschakelt nadat je gebeld hebt in 6.0: op het moment dat je "Korte weergave toestaan" uit zet (Instellingen » Geluid en meldingen » App-meldingen » Telefoon), lijkt het probleem zich op mijn N5 niet meer voor te doen.
Dat is natuurlijk geen oplossing, maar als je - net als ik - toch véél die telefoon gebruikt waar 'ie voor is, is deze workaround wel even prima zo.

• Tazmanian79
Tazmanian79 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:12:
Voor bovenstaande heb ik een fix gevonden. Voor gebruikers die hier ook problemen mee zouden hebben --> https://www.reddit.com/r/...gouts_notification_tones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Echt Android en accugebruik, wat een drama is dat altijd. Om de haverklap is er wel weer een app die je accu onnodig leegtrekt om dat er 1 of ander proces blijft hangen. Nu heeft Hangouts onlangs een update gehad en heeft ie m'n toestel gewoon 6 uur ingeschakeld gehouden.. om moedeloos van te worden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Tjah, kan helaas niet anders dan het met je eens zijn...

Ik ben één van de gelukkigen die 5-6 uur SOT kan halen met m'n N5, maar het is af en toe ook, om onverklaarbare redenen, 1.5-2 uur. Battery-stats apps geven dan ook niks vreemds aan .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik dacht dat ze bij Marshmallow ook iets hadden ingebouwd dat wakelocks zou moeten voorkomen. In het begin leek het even goed te gaan, maar nu na een tijdje is het hier ook weer waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

VantageR schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:46:
Ik dacht dat ze bij Marshmallow ook iets hadden ingebouwd dat wakelocks zou moeten voorkomen. In het begin leek het even goed te gaan, maar nu na een tijdje is het hier ook weer waardeloos.
Echt he, genaamd Doze. Toen de factory image beschikbaar kwam en ik deze erop had gezet middels een clean install, heb ik Doze in de eerste paar dagen wel zien werken. Maar nu is dit over het algemeen het resultaat na een nacht van de lader:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QY8hGfL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sound Rush® schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:09:
2 weken terug ongeveer was de Power Button van mijn Nexus ook kapot. Zodra ik probeerde om hem op te starten viel hij uit, waarna hij opnieuw opstartte. Ik kwam totaal niet in mijn mobiel omdat hij telkens uitviel tijdens het opstarten. Aangeboden ter reparatie bij de Mediamarkt waar ik hem gekocht heb. Kreeg echter een prijsopgave terug van €196,-. Ik kreeg daarbij te horen dat het niet onder garantie valt omdat het toestel is open gemaakt door derden. (Heb mijn scherm in de zomer bij The Phonehouse laten maken. Had er echter niet bij stilgestaan dan mijn garantie zou komen te vervallen.)

Nadat ik hem ongerepareerd terug kreeg, viel hij nog steeds vaak uit maar kwam ik er wel in. Het viel me op dat er een oudere Android versie opstond en dat zij een factory reset hadden gedaan. (Vond ik niet erg)
Ik had dus in principe een lege telefoon. Wat me opviel was dat het camera icoontje rechtsonder het homescreen weg was. Die hoort daar standaard te zitten.

Hierna had ik hem ter reparatie aangeboden bij The Phonehouse, wellicht dat het daar goedkoper was dacht ik. De medewerker zag dat mijn telefoon zichzelf een paar keer opnieuw opstartte. Ik werd 4 dagen daarna gebeld dat mijn telefoon het 'gewoon weer deed'. Hij zei dat ze het achterkantje los hadden gemaakt, hem aan probeerden te zetten en dat hij al 1 dag niet meer uit was gevallen.

Ik ging mijn Nexus gewoon gebruiken en de eerste 3 dagen viel hij idd niet meer uit. Ik had hem ondertussen ook weer terug geupdate naar Android 6.0. Ook hier was het camera-icoontje rechtsonder verdwenen. Ik had snapchat en een andere camera app gedownload maar die doen het gewoon. Ook kwam ik bij het gebruik van de andere camera app op miraculeuze wijze ineens in de standaard Camera app. Ook heb ik inmiddels een manier gevonden om wel in de standaard Camera app te komen. (Je Nexus unlocken dmv het camera icoontje in het vergrendelscherm.)

Maar hoe kan ik het icoontje van de standaard Camera app terugkrijgen? Even voor de duidelijkheid:
Hij ontbrak al na de reset en update van een verder lege telefoon meteen rechtsonder in beeld. Ook in het menu van alle apps, staat hij niet tussen. Als ik ga naar Instellingen -> Apps staat hij daar wel tussen. Daar staat de app gewoon ingeschakeld, en ook bij de machtigingen staat het gebruik van de camera aangevinkt. In de playstore bij 'Mijn apps' staats hij ook tussen. Bij alle andere apps die ik heb krijg je echter te zien 'verwijderen' of 'openen'. Maar bij de Google Camera app niet.

Verder is mijn telefoon nog wel enkele keren uitgevallen, maar blijf hem denk ik toch nog gebruiken voorlopig. Excuses voor het lange verhaal. Het gaat ook over 2 onderwerpen (Power Button en de Camera App).
Waarom laat je dat knopje niet gewoon opnieuw solderen? Kost je een stuk minder dan wat de mediamarkt zegt ( vraag me sowieso af wat hun voor dat geld doen, een rma toestel geven nieuw in de doos? ) Maar 196 om een knopje van nog geen euro ( origineel ) te vragen is natuurlijk wel heeeel duur. Naar mijn weten vervangt de MediaMarkt niet een mainboard ( hebben ze de rechten en leveranciers niet voor ).

Solderen kost je zo'n 50 euro.. Maar goed dan moet dat natuurlijk wel dankzij de aan/uit knop komen ( kans is aannemelijk inderdaad dat die kortsluiting maakt waardoor die aan/uit gaat etc, ook oudere samsungs hebben er veel last van )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:44:
[...]

Waarom laat je dat knopje niet gewoon opnieuw solderen? Kost je een stuk minder dan wat de mediamarkt zegt ( vraag me sowieso af wat hun voor dat geld doen, een rma toestel geven nieuw in de doos? ) Maar 196 om een knopje van nog geen euro ( origineel ) te vragen is natuurlijk wel heeeel duur. Naar mijn weten vervangt de MediaMarkt niet een mainboard ( hebben ze de rechten en leveranciers niet voor ).

Solderen kost je zo'n 50 euro.. Maar goed dan moet dat natuurlijk wel dankzij de aan/uit knop komen ( kans is aannemelijk inderdaad dat die kortsluiting maakt waardoor die aan/uit gaat etc, ook oudere samsungs hebben er veel last van )
Toch wel komisch dat er enorm veel verschil is qua garantiebeleid. Toen mijn Nexus 5 gevallen was en het scherm verbrijzeld was, heb ik door een externe partij er een nieuw scherm in laten zetten (naar mijn weten een origineel scherm), 4 maanden later werd tijdens het gebruik de telefoon linksonder enorm warm, waarna het scherm gekke strepen/kleuren ging vertonen en 2 dagen later deed het hele scherm het niet meer. Heb toen gewoon van ThePhoneHouse een nieuw scherm en nieuwe accu gekregen onder garantie 8)

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jummy schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:52:
[...]

Toch wel komisch dat er enorm veel verschil is qua garantiebeleid. Toen mijn Nexus 5 gevallen was en het scherm verbrijzeld was, heb ik door een externe partij er een nieuw scherm in laten zetten (naar mijn weten een origineel scherm), 4 maanden later werd tijdens het gebruik de telefoon linksonder enorm warm, waarna het scherm gekke strepen/kleuren ging vertonen en 2 dagen later deed het hele scherm het niet meer. Heb toen gewoon van ThePhoneHouse een nieuw scherm en nieuwe accu gekregen onder garantie 8)
Ja klopt, sommige bedrijven vervangen het scherm en laten zodanig sporen achter dat het opvalt dat ermee geknutseld is en dat kan een reden zijn om de garantie te laten vervallen.
De ene fabrikant is er strenger op dan de ander, maar zolang de reparatie vakkundig uitgevoerd wordt liggen ze daar meestal niet wakker van.

Het grootste probleem zijn de HTC toestellen, ik weet 99% zeker dat de meeste bedrijven die HTC repareren en geen officieel servicepunt zijn van HTC dat de garantie weg is na de reparatie.
Wanneer je een HTC open maakt dan krijg je de kriebels van alle stickers en dingetjes, die dien je los te halen bij de meeste reparaties, vervolgens plakken die niet meer (bevestig je 1x en bij loshalen is gelijk het plakkerige weg). Wanneer een niet officieel servicepunt ermee aan de slag gaat weet je gewoon dat de garantie weg is, hun kunnen namelijk niet aan die ''stickers'' komen.
Ik doel hier op stickers voor de ESD, warmtewerend stickers en etc (void stickers zijn niet meer aanwezig bij de recentere modellen)

Een Samsung bijv is weer zeer makkelijk om het zonder sporen achter te laten te repareren, net als de nexus toestellen ( behalve die van htc weer natuurlijk :D ). Idem dito voor de nexus 5.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:50:
[...]

Echt he, genaamd Doze. Toen de factory image beschikbaar kwam en ik deze erop had gezet middels een clean install, heb ik Doze in de eerste paar dagen wel zien werken. Maar nu is dit over het algemeen het resultaat na een nacht van de lader:

[afbeelding]
Is dat niet de wifi chip die alles leeg trekt?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

icecreamfarmer schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:05:
[...]

Is dat niet de wifi chip die alles leeg trekt?
Is het niet de algemene Android 6 wifi location scanning battery drain bug?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:14
GiveMeThoseTags schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:19:
[...]

Is het niet de algemene Android 6 wifi location scanning battery drain bug?
Het maakt niet uit hoe je het beestje wil noemen, het is ondertussen een zeer vervelende bug en het verbaast me dat er zo weinig info is of, en zo ja wanneer het gefixt wordt.

Iemand zei ook al dat het geen bug maar een verkeerde rapportage van het daadwerkelijke accu verbruik is maar hoe dan ook is de batterij duur niet verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alle bovengenoemde opties geprobeerd ivm het zwarte scherm na het bellen en niets werkt...hoop dat ze er snel een update voor uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zijn er nog meer mensen die de laatste tijd last hebben van het feit dat Google-verbindingsservices (Google Connectivity Services) regelmatig urenlang het toestel ingeschakeld houdt?

Ik heb nu GSam Battery Monitor geïnstalleerd om zo na te gaan wat het gemiddelde gebruik is. Staat er pas 2 dagen op dus nog te vroeg om conclusies uit te trekken, maar momenteel zit ik op zo'n gebruikstijd van 12 uur met 2 uur schermtijd. Niet al te best dus ;)
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:47:
ik heb alle bovengenoemde opties geprobeerd ivm het zwarte scherm na het bellen en niets werkt...hoop dat ze er snel een update voor uitbrengen...
Gewoon tot die tijd de workaround toepassen, 2x de powerknop indrukken en je hebt weer beeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 26-11-2015 06:10 ]

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:09:
Zijn er nog meer mensen die de laatste tijd last hebben van het feit dat Google-verbindingsservices (Google Connectivity Services) regelmatig urenlang het toestel ingeschakeld houdt?

Ik heb nu GSam Battery Monitor geïnstalleerd om zo na te gaan wat het gemiddelde gebruik is. Staat er pas 2 dagen op dus nog te vroeg om conclusies uit te trekken, maar momenteel zit ik op zo'n gebruikstijd van 12 uur met 2 uur schermtijd. Niet al te best dus ;)

[...]

Gewoon tot die tijd de workaround toepassen, 2x de powerknop indrukken en je hebt weer beeld.
Yep hier ook.
Play service verbruikt meer dan mijn scherm 8)7 .

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Ik heb sinds vanmorgen een raar probleem met mijn n5.
Na een aantal minuten gaat het scherm op zwart, en kan ik de telefoon niet meer actief krijgen. Alleen het lang inhouden van de powerknop laat de telefoon opnieuw opstarten.

Wanneer deze opnieuw is gestart, werken de fysieke knoppen niet (power, geluid harder/zachter).
Ook wordt de telefoon niet opgeladen.

Het touchscreen werkt wel...

iemand enig wat hier mis gaat?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

icecreamfarmer schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:50:
[...]

Yep hier ook.
Play service verbruikt meer dan mijn scherm 8)7 .
Ik heb Google-verbindingsservices uitgeschakeld, tot nu toe geen problemen.

Volgens een post op Reddit zou die service te maken hebben met Project Fi:

https://www.reddit.com/r/...ices_fancy_way_of_saying/

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:34:
[...]

Ik heb Google-verbindingsservices uitgeschakeld, tot nu toe geen problemen.

Volgens een post op Reddit zou die service te maken hebben met Project Fi:

https://www.reddit.com/r/...ices_fancy_way_of_saying/
krijg het niet gevonden. Staat dat standaard aan?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

icecreamfarmer schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:56:
[...]

krijg het niet gevonden. Staat dat standaard aan?
Ja staat standaard aan zover ik weet, met Marshmallow zitten system apps ietwat verstopt (moest zelf ook ff zoeken). Je vindt 'm door naar apps te gaan, 3 bolletjes rechtsboven te selecteren en dan "Systeem weergeven" te kiezen.

Heb het toestel nu 2 jaar, dus je zou denken dat de accu wel aan vervanging toe is. Diverse mensen hier hebben dan ook hun accu reeds vervangen in de hoop daarmee de accuduur te verbeteren, maar ik denk dat het toch voornamelijk brakke apps en services zijn die je accu leegtrekken dan dat je accu echt versleten is.
M'n toestel is zojuist onder de 5% gedoken en staat nu 20 uur aan met 3 uur en 40 minuten schermtijd, niet onaardig dacht ik zo ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yAcGCE9.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Laguna op 27-11-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:51
Zucht.. Nexus 5 wilde niet verder komen dan het bootscreen na een beveiligsupdate @ Android 6. Retour gestuurd naar bol.com voor reparatie. De telefoon kwam vandaag gelukkig weer werkend terug. De reperateur heeft hem teruggezet naar Android 5. Ik alles weer netjes updaten, loopt weer die betreffende update weer vast! Terug bij af... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:43
Met Android 6 plus de laatste systeemupdate nog steeds zo dat wifi de batterij leeg trekt, ook als wifi uit staat. Scannen, ook bluetooth scannen al uitgezet ook bij locatie modus alleen apparaat gekozen en herstart blijft wifi maar bovenaan staan. Inmiddels alweer 20%. Vanochtend stond het nog op 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Net maar bij de Mediamarkt geweest, en voor garantie ingeleverd. Ik heb nog 12 dagen garantie dus het was nu of nooit. Reden(en...):
- Random reboots
- Vastzittende powerknop
- Reboot loop
- Vlek in camera
- Bij iedere knop en headphone jack scheurtjes

"Hij heeft wel enkele kleine krasjes op het scherm" Ja nee, wat verwacht je van een telefoon die op een paar dagen na 2 jaar is? "Ja dat klopt natuurlijk wel, meestal is het scherm wel kapot na deze periode" Nou dan.

"Wilt u een leentoestel?" Ja doe maar, "Hier, een Galaxy 3 Mini, is toch ongeveer hetzelfde" Tuurlijk mevrouw...

Het zou zo ongeveer 20 werkdagen duren, als het ding eenmaal op de afdeling lag. Oftewel, een maand ben ik het ding sowieso wel kwijt. Ik geef mijn moeder even die S3 mini en dan pak ik haar Moto G 3de generatie wel. Loop ik ten minste niet helemaal voor schut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

r_kluft

Hmmmmmm

trainz2009 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:57:
Zucht.. Nexus 5 wilde niet verder komen dan het bootscreen na een beveiligsupdate @ Android 6. Retour gestuurd naar bol.com voor reparatie. De telefoon kwam vandaag gelukkig weer werkend terug. De reperateur heeft hem teruggezet naar Android 5. Ik alles weer netjes updaten, loopt weer die betreffende update weer vast! Terug bij af... Iemand tips?
Laatste factory image flashen? Dan hoef je de update ook niet meer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvdBerg
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik heb twee problemen sinds de update naar Android 6.0 (officiële OTA update). Ben benieuwd of hier veel mensen last van hebben:

1. Telefoon in slaapstand: na een bepaalde periode gaat de WiFi uit. Ik merk dit doordat deze weer aan gaat een paar tellen nadat ik scherm aan zet. De optie "Wifi behouden in slaapstand" heb ik op Altijd staan. Vermoedelijk gebruik ik hierdoor meer data bij mijn mobiele provider, dat vind ik eigenlijk het grootste bezwaar.

2. Smart Lock werkt voor geen meter meer o.b.v. locatie. Ik heb mijn thuis locatie erin staan en zelf een paar adressen vlakbij. Toch moet ik 'm thuis bijna altijd zelf unlocken. Vertrouwd gezicht werkt nog wel een beetje, maar aangezien die trager is en 'm vaak niet pakt (bij weinig licht), heb ik daar niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
SvdBerg schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:44:
Ik heb twee problemen sinds de update naar Android 6.0 (officiële OTA update). Ben benieuwd of hier veel mensen last van hebben:

1. Telefoon in slaapstand: na een bepaalde periode gaat de WiFi uit. Ik merk dit doordat deze weer aan gaat een paar tellen nadat ik scherm aan zet. De optie "Wifi behouden in slaapstand" heb ik op Altijd staan. Vermoedelijk gebruik ik hierdoor meer data bij mijn mobiele provider, dat vind ik eigenlijk het grootste bezwaar.

2. Smart Lock werkt voor geen meter meer o.b.v. locatie. Ik heb mijn thuis locatie erin staan en zelf een paar adressen vlakbij. Toch moet ik 'm thuis bijna altijd zelf unlocken. Vertrouwd gezicht werkt nog wel een beetje, maar aangezien die trager is en 'm vaak niet pakt (bij weinig licht), heb ik daar niet zoveel aan.
Smart lock obv locatie heeft het bij mij al nooit echt goed gedaan. Mn de "home" lokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Megupe schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:34:
[...]

Smart lock obv locatie heeft het bij mij al nooit echt goed gedaan. Mn de "home" lokatie.
Het werkt hier prima. Ook na OTA 6.0. Ik heb er 3 locaties in staan en op alle 3 werkt het zonder mankeren. Het is wel zo dat je 's morgen moet unlocken. Daarna niet meer. Dat gebeurt ook als ik mijn telefoon thuis heb laten liggen en hem aan het einde van de dag weer ga gebruiken. Het lijkt er op dat hij na een aantal uren echt op slot gaat. Maar bij normaal gebruik niet

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

djoelzz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:14:
[...]
De knop voelde wel "gewoon" aan, gaf de juiste "feedback", maar blijkbaar was hij toch geblokkeerd.
Hier nog problemen mee?

Ik heb sinds vandaag ook last er van. Knop werkt gewoon, alleen de response van de telefoon komt niet overeen. Bij het aanzetten wilt de phone nog wel eens uitvallen of inderdaad in een bootloop komen.
Druk je 1 keer, krijg je na 2 seconde de melding "uitschakelen"

Opsturen om te laten maken of paar dagen wachten? (misschien gaat het wel van zelf weg)
Of gewoon proberen een clean install te doen. Moet de telefoon wel een geruime tijd aan kunnen blijven, want onder een factory reset lijkt me het niet prettig om in een reboot loop te komen :DD

Edit: waarschijnlijk vocht schade geweest! Althans ik hoop het! Werd er via een maat op gewezen. Had er niet eens bij nagedacht eerlijk gezegd.
Paar dagen geleden erg nat (vochtig) geworden nadat die in de badkamer had gelegen.
Nu een paar uur op de verwarming gelegd en tot nu toe geen problemen ondervonden.

[ Voor 16% gewijzigd door murphylee op 01-12-2015 18:50 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb nog een Nexus 5 liggen die ik niet meer gebruik omdat ik vermoed dat er een hardware defect is.

De telefoon werkt gewoon en alles doet het keurig op een ding na, zodra ik de celullar verbinding aanzet begint de telefoon in razend tempo te gloeien van warmte en is de batterij binnen 20 minuten leeg. Wat dus waarschijnlijk duidt op een antenne defect.

Nu heb ik deze telefoon meerdere malen geflashed met custom roms etc. maar heb dit nog nooit meegemaakt. Factory reset, stock roms, modems/radio's en alles al geprobeerd maar nog steeds niet gefixed.

Heeft iemand hier mss enig idee om dit op te lossen? Of moet ik zelf maar ff proberen een replacement antenne kopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
kuusj98 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:00:
Net maar bij de Mediamarkt geweest, en voor garantie ingeleverd. Ik heb nog 12 dagen garantie dus het was nu of nooit. Reden(en...):
- Random reboots
- Vastzittende powerknop
- Reboot loop
- Vlek in camera
- Bij iedere knop en headphone jack scheurtjes

"Hij heeft wel enkele kleine krasjes op het scherm" Ja nee, wat verwacht je van een telefoon die op een paar dagen na 2 jaar is? "Ja dat klopt natuurlijk wel, meestal is het scherm wel kapot na deze periode" Nou dan.

"Wilt u een leentoestel?" Ja doe maar, "Hier, een Galaxy 3 Mini, is toch ongeveer hetzelfde" Tuurlijk mevrouw...

Het zou zo ongeveer 20 werkdagen duren, als het ding eenmaal op de afdeling lag. Oftewel, een maand ben ik het ding sowieso wel kwijt. Ik geef mijn moeder even die S3 mini en dan pak ik haar Moto G 3de generatie wel. Loop ik ten minste niet helemaal voor schut :+
Mij boden ze helemaal geen leentoestel. Maar wedden dat je jouw telefoon niet gerepareerd terugkrijgt met de bericht dat jouw toestelwaterschade en dat zijn daarom vinden dat de garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

groggy schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:30:
[...]

Mij boden ze helemaal geen leentoestel. Maar wedden dat je jouw telefoon niet gerepareerd terugkrijgt met de bericht dat jouw toestelwaterschade en dat zijn daarom vinden dat de garantie vervalt.
Het zou me eerlijk gezegd niks verbazen, maar denk maar niet dat ik met zoiets direct akkoord ga hoor. Zo makkelijk ben ik in die zaken niet. Het is overigens bijna 10 dagen geleden en ik heb nog niks gehoord. Maar ik denk dat je in dit geval beter niks kunt horen dan "hij is niet gerepareerd"

Sowieso, het ding werkt nog gewoon, dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
kuusj98 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:57:
[...]

Het zou me eerlijk gezegd niks verbazen, maar denk maar niet dat ik met zoiets direct akkoord ga hoor. Zo makkelijk ben ik in die zaken niet. Het is overigens bijna 10 dagen geleden en ik heb nog niks gehoord. Maar ik denk dat je in dit geval beter niks kunt horen dan "hij is niet gerepareerd"

Sowieso, het ding werkt nog gewoon, dus dat is het probleem niet.
Dat hij het niet doet, doet er niet toe. Als die stickers zijn verkleurd dan gaat de MediaMarkt in protest.
Ik had de haarscheurtjes in de behuizing en ze wilden het niet repareren ivm waterschade. Ik heb uiteindelijk zelf contact opgenomen met LG en na een hoop gesteggel zouden ze de haarscheurtjes fixen. Lachwekkend genoeg hebben ze toen bij de eerste reparatiepoging de waterschade verholpen en bij de tweede reparatiepoging hebben ze ook daadwerkelijk de body vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

groggy schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:40:
[...]

Dat hij het niet doet, doet er niet toe. Als die stickers zijn verkleurd dan gaat de MediaMarkt in protest.
Ik had de haarscheurtjes in de behuizing en ze wilden het niet repareren ivm waterschade. Ik heb uiteindelijk zelf contact opgenomen met LG en na een hoop gesteggel zouden ze de haarscheurtjes fixen. Lachwekkend genoeg hebben ze toen bij de eerste reparatiepoging de waterschade verholpen en bij de tweede reparatiepoging hebben ze ook daadwerkelijk de body vervangen.
Ik bedoel het dan ook in de vorm van: als er geen reparatie uit te slepen is dan is dat nog geen ramp. Het ding werkt gewoon nog en de problemen zijn vaak niet echt hinderend in gebruik maar toch genoeg reden om hem terug te sturen.

Ik zeg altijd, niet geschoten is altijd mis. Een vriend van me heeft trouwens ook het powerbutton probleem. Maar bij hem helpt het "slaan" tegen de powerknop niet eens. Hij gaat hem terugsturen naar Bol.com, ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi91
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zie dat veel mensen problemen hebben met de Nexus 5 na de update. Helaas heb ook ik een probleem.

Mijn Nexus valt soms al bij 40 procent uit en wil dan niet meer opstarten zonder de lader. Hij valt dan uit na het start scherm.

Zijn er meer mensen die "ook" dit probleem hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Jordi91 schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:46:
Ik zie dat veel mensen problemen hebben met de Nexus 5 na de update. Helaas heb ook ik een probleem.

Mijn Nexus valt soms al bij 40 procent uit en wil dan niet meer opstarten zonder de lader. Hij valt dan uit na het start scherm.

denk eerder dat je accu toevallig rond dezelfde tijd stuk aan het gaan is.. (wellicht icm een accu calibratie die een beetje screwed is na de update)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi91
Dat zou ook zou maar kunnen dit geeft hij aan bij de instellingen. Zoals je ziet is er een groot gat. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Jordi91 schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:04:
Dat zou ook zou maar kunnen dit geeft hij aan bij de instellingen. Zoals je ziet is er een groot gat. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

[afbeelding]
met een nieuwe accu...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59
Jordi91 schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:46:

Ik heb precies hetzelfde. De afgelopen weken valt mijn nexus 5 regelmatig uit, zonder dat ik iets geks doe. Accupercentage maakt niks uit, soms bij 10% maar gister ook al bij 85%. De enige manier om de telefoon daarna weer op te kunnen starten, is aan de oplader.

[ Voor 3% gewijzigd door Tosemime op 07-12-2015 11:32 ]

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Tosemime schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:32:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. De afgelopen weken valt mijn nexus 5 regelmatig uit, zonder dat ik iets geks doe. Accupercentage maakt niks uit, soms bij 10% maar gister ook al bij 85%. De enige manier om de telefoon daarna weer op te kunnen starten, is aan de oplader.
Dit heb ik ook, ongeveer 1 keer per maand bij het gebruik van de flitser van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik heb het ook maar dan door vastlopers tijdens het gebruik van Chrome. Plotseling begint dan system UI enorm traag te reageren om uiteindelijk helemaal niet meer te reageren, met als enige remedie de power knop 10 seconden ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik heb mijn N5 vanwege een defecte aan/uit knop en haarscheurtjes bij de volume knop, simtray en jackplug voor garantie naar Dynafix opgestuurd.

Hopelijk gaat het wat vlotter dan de vorige keer waarbij ik mijn telefoon nog een keer extra heb teruggestuurd omdat ze bij het vervangen van het scherm de behuizing hadden verbogen.

Eigenlijk ga ik er gewoon vanuit dat alles binnen de garantie valt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij mij gaat sinds Marshmallow de locatie instelling steeds terug naar accubesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Tosemime schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:32:
[...]

Ik heb hetzelfde, maar dan hoef ik hem niet aan de oplader te leggen om op te starten..
Soms als ik hem oppak is ie al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Factory image voor 6.0.1 is beschikbaar, al aan het backuppen voor de upgrade met Wugfresh als tool

https://developers.google...d/nexus/images#hammerhead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GiveMeThoseTags schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:30:
Factory image voor 6.0.1 is beschikbaar, al aan het backuppen voor de upgrade met Wugfresh als tool

https://developers.google...d/nexus/images#hammerhead
Nice, ik wacht deze keer gewoon braaf op de OTA. Overigens dit brengt 6.0.1:
  • 200 nieuwe emoji
  • eindelijk weer de optie "tot volgend alarm" bij prioriteitsmodus
  • diverse bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Laguna schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:10:
[...]

Nice, ik wacht deze keer gewoon braaf op de OTA. Overigens dit brengt 6.0.1:
  • 200 nieuwe emoji
  • eindelijk weer de optie "tot volgend alarm" bij prioriteitsmodus
  • diverse bug fixes
Klaar, Wugfresh blijft handig voor unroot/unkernel/update/custom recovery/kernel plus supersu en klaar :) Kijken of de Wifi location drain nu een beetje gefixed is, zou wel mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GiveMeThoseTags schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:15:
[...]

Klaar, Wugfresh blijft handig voor unroot/unkernel/update/custom recovery/kernel plus supersu en klaar :) Kijken of de Wifi location drain nu een beetje gefixed is, zou wel mooi zijn
Volgens mij werd die WiFi drain veroorzaakt door Google Connectivity Services, die hebben ze onlangs al via de Play Store geüpdatet.

Bij mij werkt "Home" momenteel niet in combinatie met lichaamsdetectie bij Smart Lock. Hopelijk is dat met 6.0.1 gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:21:
[...]

Volgens mij werd die WiFi drain veroorzaakt door Google Connectivity Services, die hebben ze onlangs al via de Play Store geüpdatet.
Tenzij je iets met Project Fi doet kun je die ook gewoon uitzetten.
Bij mij werkt "Home" momenteel niet in combinatie met lichaamsdetectie bij Smart Lock. Hopelijk is dat met 6.0.1 gefixt.
Same here, soms wel, soms niet. Vaak niet in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Nexus 6 heeft het dus ook, mijn batterij geeft nu 4274% aan bijvoorbeeld :P Wachten op een fix hiervoor...

http://forum.xda-develope...post64196683#post64196683

*edit*

Ligt aan, in mijn geval, de Franco kernel icm SuperSu 2.61 systemless root. Nu ElementalX weer gebruikt, geen probleem en normaal percentage.. Wel zo handig :)

[ Voor 27% gewijzigd door Tags NL op 09-12-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:05
Ik heb iets raars. Ik zag dat tomtom niet meer werkte. Ik heb toen de map tomtom weggegooid, de apk weggegooid en daarna pas de app verwijderd.

Ik verwachtte dat ik daarna weer 3GB extra ruimte had op de telefoon echter dat is niet het geval.

Is er een soort prullenbak waar die map nu inzit?

Ik heb de telefoon al een aantal keer opnieuw opgestart maar ik krijg m'n spook GB's niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:36
Kleine vraag. Batterij van mn nexus 5 is stuk. Kan echt geen 4uur meer mee. Hebben jullie al eens een batterij vervangen? Welke raden jullie aan? Origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
hurricurry schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:01:
Kleine vraag. Batterij van mn nexus 5 is stuk. Kan echt geen 4uur meer mee. Hebben jullie al eens een batterij vervangen? Welke raden jullie aan? Origineel?
Dit topic is al vaak de revu gepasseerd in dit forum.
Ik heb een originele BL-T9 besteld via https://www.gsmpunt.nl/ba...-bl-t9-origineel-2300mah/ voor € 24,95 en daar zit tevens een handig gereedschap setje bij.

Bij mij gaat ie sindsdien weer een stuk langer mee. Na 1,5-2 jaar is een batterij na intensief gebruik vaak aan het eind van zijn Latijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Dat spontaan uit gaan werd me wel ff te gek. Toestel uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, reset hielpen niet. Dus nu de blije eigenaar van een N6P aluminium :)

Vond dat ik hem na 2 jaar toch wel mocht vervangen ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi91
Oke na te proberen updaten 6.0.1 heb ik nu een heel ander probleem. Nu valt mijn nexus vaak meteen uit na het android logo. Tenzij ik hem aan de oplader leg dan zie ik na het android meteen het scherm uitschakelen en valt hij uit. Is dit een bekend probleem bij meerderen? Om in het bootmenu te komen is overigens geen probleem. Maar terug naar factory instellingen precies het zelfde probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Jordi91 op 09-12-2015 22:49 ]

• Vissert
  • Laatst online: 13-08 11:29
Ze hebben met deze update ook eindelijk het roaming "probleem" aangepakt. Ik krijg nu keurig 3G te zien ipv roaming als ik met Telfort ben verbonden.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Vissert schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:17:
Ze hebben met deze update ook eindelijk het roaming "probleem" aangepakt. Ik krijg nu keurig 3G te zien ipv roaming als ik met Telfort ben verbonden.
Yes en ook het roaming vinkje kan weer uit. Eindelijk!

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Bij Android 6.01 lijkt de niet storen optie te zijn aangepast.
Zo te merken goede update, idd roaming en wifi lijkt ook beter te gaan :)
Prettig!

[ Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 10-12-2015 09:38 ]

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55
Vissert schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:17:
Zo dat werd eens tijd. Speelt al sinds Kit Kat toch?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Jur gen schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:39:
[...]

Dit topic is al vaak de revu gepasseerd in dit forum.
Ik heb een originele BL-T9 besteld via https://www.gsmpunt.nl/ba...-bl-t9-origineel-2300mah/ voor € 24,95 en daar zit tevens een handig gereedschap setje bij.

Bij mij gaat ie sindsdien weer een stuk langer mee. Na 1,5-2 jaar is een batterij na intensief gebruik vaak aan het eind van zijn Latijn.
Deze batterij is helaas ook niet origineel, schijnbaar te herkennen aan de temperatuur die altijd 29C is... Ik heb hem hier ook vandaan en heb dit probleem.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Jur gen
Jassy schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:22:
[...]

Deze batterij is helaas ook niet origineel, schijnbaar te herkennen aan de temperatuur die altijd 29C is... Ik heb hem hier ook vandaan en heb dit probleem.
Dat probleem heb ik niet

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:17
Foutje, dit hoorde in Nexus 5X topic.

[ Voor 152% gewijzigd door Barista op 10-12-2015 15:14 ]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Psssst, dit is het topic van de N5, niet van de N5x ;)

Wel leuke review trouwens!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Voor wie de batterij vervangen heeft in zijn Nexus: hebben jullie met de oude batterij ook via het servicemenu *#*#4636#*#* gecontroleerd wat de batterijstatus van tevoren was?

Ik heb nu een nieuwe batterij liggen (van digitalsonline, via bol.com, de goedkoopste in de PW), en wil die binnenkort vervangen. Deze zou origineel moeten zijn, maar anders dan aan het uiterlijk kan ik dat niet bevestigen of ontkrachten.

Mijn batterij geeft nu nog status 'goed' aan in dat servicemenu. Mijn telefoon zit hele dagen (op kantoor) in een cradle, en laadt dus op, dus ik heb niet echt problemen dat hij te snel leeg is.
Ik wilde gewoon een verse batterij en een keer vanaf scratch beginnen door Marshmellow te flashen, om zo te telefoon weer fris te maken voor nog een jaartje.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dirtbiter schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:08:
Voor wie de batterij vervangen heeft in zijn Nexus: hebben jullie met de oude batterij ook via het servicemenu *#*#4636#*#* gecontroleerd wat de batterijstatus van tevoren was?

Ik heb nu een nieuwe batterij liggen (van digitalsonline, via bol.com, de goedkoopste in de PW), en wil die binnenkort vervangen. Deze zou origineel moeten zijn, maar anders dan aan het uiterlijk kan ik dat niet bevestigen of ontkrachten.

Mijn batterij geeft nu nog status 'goed' aan in dat servicemenu. Mijn telefoon zit hele dagen (op kantoor) in een cradle, en laadt dus op, dus ik heb niet echt problemen dat hij te snel leeg is.
Ik wilde gewoon een verse batterij en een keer vanaf scratch beginnen door Marshmellow te flashen, om zo te telefoon weer fris te maken voor nog een jaartje.
Je zit duidelijk nog niet op Marshmallow ;) als je namelijk op Marshmallow zit kan je de batterijstatus niet meer controleren op die manier (zie ook XDA). Ik heb helaas nog geen oplossing daarvoor gevonden.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Laguna schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:48:
[...]

Je zit duidelijk nog niet op Marshmallow ;) als je namelijk op Marshmallow zit kan je de batterijstatus niet meer controleren op die manier (zie ook XDA). Ik heb helaas nog geen oplossing daarvoor gevonden.
Ik bedoel eigenlijk of van tevoren gecontroleerd is of Android 5 ook vond dat de batterij slecht was, of dat alleen de gebruiker dat vond.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dirtbiter schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:20:
[...]

Ik bedoel eigenlijk of van tevoren gecontroleerd is of Android 5 ook vond dat de batterij slecht was, of dat alleen de gebruiker dat vond.
Dat begreep ik, ik hoop voor je dat mensen dat destijds hebben gecontroleerd.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.