Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 16:15
Na een paar weken ervaar ik nog steeds wifiproblemen met Android 6. Meestal komt voor i.c.m. met Whatsapp Web waar ik na een tijdje de melding krijg dat mijn telefoon geen wifi meer heeft. Pas na het openen van Whatsapp op de telefoon sychroniseert hij weer. Dacht dat het misschien door Doze kwam.

Meer mensen hier ervaring mee?

Edit: WhatsApp heb ik al toegevoegd aan de apps die geen gebruik maken van de accuoptimalisatie, dit maakt geen verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door Laurence007 op 24-10-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laurence007 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:29:
Na een paar weken ervaar ik nog steeds wifiproblemen met Android 6. Meestal komt voor i.c.m. met Whatsapp Web waar ik na een tijdje de melding krijg dat mijn telefoon geen wifi meer heeft. Pas na het openen van Whatsapp op de telefoon sychroniseert hij weer. Dacht dat het misschien door Doze kwam.

Meer mensen hier ervaring mee?
Heb daar inderdaad ervaring mee, en ik ga er ook vanuit dat dit met Doze te maken heeft.
Even wachten tot WhatsApp dit aanpast dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik draai nu een tijdje android 6.0 en krijg de laatste dagen random shutdowns. Nu is mijn batterij waarschijnlijk wel aan vervanging toe na 2 jaar, maar zijn er hier meer mensen met dit probleem?

De telefoon geeft 40%+ resterend aan, het scherm valt uit en bij het opstarten is de telefoon weer op 0%.

Wat is de beste plek om een nieuwe batterij te kopen? (prijs/kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
jwdgk schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:54:
Ik draai nu een tijdje android 6.0 en krijg de laatste dagen random shutdowns. Nu is mijn batterij waarschijnlijk wel aan vervanging toe na 2 jaar, maar zijn er hier meer mensen met dit probleem?

De telefoon geeft 40%+ resterend aan, het scherm valt uit en bij het opstarten is de telefoon weer op 0%.

Ja, heb zelf ook veel bugs (zwart blijvend scherm na bellen, wifi-battery-drain van 258%, GUI-glitches, batterij melding bij 18% accucapaciteit ipv 15%, shutdowns). Ik moet wel de kanttekening plaatsen dat ik android nooit als stabiel OS heb ervaren. (android voelt voor mij aan als een nightly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
jwdgk schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:54:

Dat ligt inderdaad aan de batterij. Hetzelfde gehad bij een Nexus 4.

http://www.digitalsonline...id/BPO-BLT9/bpo-blt9.html is de goedkoopste uit de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
contrast schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:01:
[...]

Dat ligt inderdaad aan de batterij. Hetzelfde gehad bij een Nexus 4.

http://www.digitalsonline...id/BPO-BLT9/bpo-blt9.html is de goedkoopste uit de pricewatch.
Is het terecht dat ik twijfel aan het origineel zijn van deze accu?
Deze, en die van bol.com (die eigenlijk van Amltelecom komt, waarvan de website niet werkt...) zijn 10 euro goedkoper dan de eerstvolgende (van gsmpunt), waar expliciet bij staat dat het een origineel is, en waar ook zo'n plastic gereedschapje bij zit om je nexus open te wrikken.

Op de bol.com website wordt ook geopperd dat het om een chinese kloon gaat, maar de betrouwbaarheid van een reactie daar is natuurlijk ook twijfelachtig.

Iemand ervaring met digitalsonline of gsmpunt?

Een 3rd party batterij al voor 3 euro... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Dirtbiter op 25-10-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb die van Bol.com een tijdje terug besteld, maar nog geen tijd gehad (moeite genomen) om 'm te installeren. Ik heb er even een foto van gemaakt en de maten opgenomen.

Voorkant
Achterkant
Afmetingen: 54,4 x 59,8 x 4,4 mm

Misschien dat iemand nog een origineel heeft liggen en het kan vergelijken. Als ik deze post bekijk, lijkt mijn accu toch wel origineel te zijn. Of het moet een hele goede imitatie zijn. (Daar zijn ze in China overigens best wel goed in).

Als ik de accu vervangen heb, zal ik mijn ervaring ook nog even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49
Joarie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:00:
Iemand anders ook moeite om bluetooth devices te pairen onder Android 6? Ik krijg mijn hartslagmeter, RLFKT en cadansmeter niet meer gesynced in mijn Wahoo app terwijl ik ze wel onder bluetooth-devices zie staan in de algemene bluetooth instellingen.
Het lek lijkt boven. Doordat ik een andere auto rij de laatste dagen is mijn telefoon gepaired met de Ford boordcomputer ipv mijn eigen Belkin bluetooth-ontvangertje. Ik zie thuis dat als ik mijn bluetooth aan flip dat hij doodleuk verbinding probeert te maken met de auto die naast het huis staat, ook al is de auto gewoon inactief (motor uit, op slot). Schijnbaar blijft deze toch bluetooth-signalen uitzenden. Toen ik deze connectie forceerde om vergeten te worden kon ik wel weer verbinding maken met mijn andere bluetooth-devices.

Is er een mogelijkheid om een connectie pas tot stand te laten komen als je daarvoor toestemming geeft? Nu is het gewoon een ongecontroleerd geheel waarbij dus één device je pairen kan onderdrukken.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Ik kom net achter een vervelende bug in Android 6 op mijn nexus5, het muten van een microphone tijdens een gesprek werkt niet. Als je hem mute blijft hij aanstaan.

Andere ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:08
itxs schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:08:
Ik kom net achter een vervelende bug in Android 6 op mijn nexus5, het muten van een microphone tijdens een gesprek werkt niet. Als je hem mute blijft hij aanstaan.

Andere ook deze ervaring?
nee, gelukkig geen last van, gebruik het met grote regelmaat in conference calls...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

nee, gelukkig geen last van, gebruik het met grote regelmaat in conference calls...
Ik ook, en kwam er dus op die manier op een vervelende manier achter :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:21
Ik ben nog steeds erg tevreden met m'n N5. Heb hem op een paar dagen na nu (alweer) 2 jaar. Gisteren nog met 2h38m screen on time 26 uur gedaan zonder op te laden :)

Merk sinds een paar dagen dat de haptic feedback regelmatig wegvalt, bij notificaties trilt de telefoon soms heel zwak tot niet. Af en toe gaat het ook weer een paar dagen helemaal goed. Gelukkig nog garantie, dus vanmiddag of morgen maar even wegbrengen ter reparatie. Iemand ervaringen met de vervanging van de vibratie motor, kleine ingreep of ben ik hem lange tijd kwijt?

[ Voor 4% gewijzigd door Barns op 27-10-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
di originele van gsmpunt.nl werkt in elk geval niet. Dus die maar overslaan...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:43
Agenda is ook niet goed, want geeft feestdagen niet weer, al heb ik die optie wel aangevinkt. Iemand die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels bijna twee jaar de nexus 5, en ben nog erg tevreden. Echter de battery is naar mijn mening echt niks meer waard. Draint ontzettend snel, vanmorgen even spotify aangehad, en vervolgens misschien 1u SOT, en om 15.00u valt hij bij 15% al uit. Moet er wel bij zeggen dat het bereik op mijn werk niet optimaal is waardoor hij veel blijft zoeken/switchen.

Ik ben op het moment aan het twijfelen over de accu, die van bol.com of een of ander exemplaar uit China. Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:23
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:06:
Inmiddels bijna twee jaar de nexus 5, en ben nog erg tevreden. Echter de battery is naar mijn mening echt niks meer waard. Draint ontzettend snel, vanmorgen even spotify aangehad, en vervolgens misschien 1u SOT, en om 15.00u valt hij bij 15% al uit. Moet er wel bij zeggen dat het bereik op mijn werk niet optimaal is waardoor hij veel blijft zoeken/switchen.

Ik ben op het moment aan het twijfelen over de accu, die van bol.com of een of ander exemplaar uit China. Tips ?
Waar heb je hem gekocht? Als ie ook random uitvalt is het eigenlijk een garantiedingetje. Via Google gekocht? Bellen en ze lossen het op door een refurbished te sturen waarschijnlijk. Dat is mij iig gebeurd, maar dan wel bijna een jaar geleden inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Quacka schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:23:
di originele van gsmpunt.nl werkt in elk geval niet. Dus die maar overslaan...
Ik ga er even vanuit dat je hiermee op mijn vraag over de accu's reageert.

Weet je zeker dat het aan de accu ligt? Oude accu er terug in gemonteerd en dan werkt de telefoon weer wel? Wat zegt gsmpunt ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:22
Ik heb sinds gisteren ineens ook last van battery drain (heb al een paar weken Marshmallow geïnstalleerd). Op één of andere manier is Exchange Services de grote boosdoener, die was verantwoordelijk voor meer dan 50% van het batterijgebruik (ineens binnen een halve dag leeg, was tot hiervoor ongeveer 2 dagen). Ben nog aan het zoeken wat de oplossing is op internet, maar ik kon helaas niet veel vinden over Nexus 5 + Marshmallow en Exchange Services, alleen oudere topics. Inmiddels wat aanpassingen gedaan (location, geen push meer bij mail sync, cache wip), hopelijk dat één van die zaken helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
rvdvelden schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:38:
Ik heb sinds gisteren ineens ook last van battery drain (heb al een paar weken Marshmallow geïnstalleerd). Op één of andere manier is Exchange Services de grote boosdoener, die was verantwoordelijk voor meer dan 50% van het batterijgebruik (ineens binnen een halve dag leeg, was tot hiervoor ongeveer 2 dagen). Ben nog aan het zoeken wat de oplossing is op internet, maar ik kon helaas niet veel vinden over Nexus 5 + Marshmallow en Exchange Services, alleen oudere topics. Inmiddels wat aanpassingen gedaan (location, geen push meer bij mail sync, cache wip), hopelijk dat één van die zaken helpt.
Dit kan ook een loop zijn waarin hij is gekomen, en dat het na een reboot niet meer voorkomt.
Ik herken het probleem van een extreme battery drain van exchange services wel, maar ik heb het sporadisch een aantal keer gehad in de afgelopen jaren.

Ik zou even gewoon de telefoon herstarten, en eerst even afwachten of het probleem terugkomt, voordat je je erg druk gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
Dirtbiter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:23:
[...]

Dit kan ook een loop zijn waarin hij is gekomen, en dat het na een reboot niet meer voorkomt.
Ik herken het probleem van een extreme battery drain van exchange services wel, maar ik heb het sporadisch een aantal keer gehad in de afgelopen jaren.

Ik zou even gewoon de telefoon herstarten, en eerst even afwachten of het probleem terugkomt, voordat je je erg druk gaat maken.
Ik zou eerder de instellingen van het account nakijken waarmee je tracht te synchen..misschien spelfouten in je ww oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
Dirtbiter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:23:
[...]

Telefoon was al automatisch uitgegaan nadat de batterij helemaal leeg was gelopen. Na opnieuw opladen hetzelfde issue. Vandaar mijn herstelacties, zal morgen zien of het wat heeft opgeleverd.
joey129 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:34:
[...]

Ik zou eerder de instellingen van het account nakijken waarmee je tracht te synchen..misschien spelfouten in je ww oid.?
Account en wachtwoord zijn niet veranderd, maar het gedrag van Exchange Services wel. Lijkt me stug dat dit ineens veranderd is zonder update oid.

[ Voor 22% gewijzigd door rvdvelden op 28-10-2015 20:02 . Reden: Verkeerde post gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik het regelmatig dat mijn Nexus 5 denkt dat hij in New Dehli (India) is. Althans, Google Now denkt dat ie in New Dehli is. Ik krijg dan in Google Now het weerbericht van New Dehli, bezienswaardigheden, de euro / roepie koers.

Anderen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb bij GSM punt een nieuwe accu voor de Nexus 5 besteld en ik kan zeggen dat die origineel is en dat die van fabrikaat april 2015 is, dus niet echt schokkend oud. Ik haal hiermee weer de gezonde waardes en kan nu 2 dagen met mijn telefoon.

Ik heb mijn Nexus nu ook bijna 2 jaar en ik denk er niet aan om hem in te ruilen. Ik ben er nog steeds erg tevreden over. Ook met android 6.0 voelt hij nog zo snel aan en krijg ik niet de indruk dat ik met een 2 jaar oud toestel rondlooo. Pas als volgend jaar de nieuwe Android versie komt zal ik na gaan denken over vervanging, maar het kan zomaar zijn dat ik hem gewoon hou.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 12:17
Timo002 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:56:
Ik het regelmatig dat mijn Nexus 5 denkt dat hij in New Dehli (India) is. Althans, Google Now denkt dat ie in New Dehli is. Ik krijg dan in Google Now het weerbericht van New Dehli, bezienswaardigheden, de euro / roepie koers.

Nog nooit gehad, je kunt hier eens kijken: :> https://security.google.com/settings/security/activity?pli=1

Misschien staat daar iets bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
-Bas schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 00:36:
[...]
Nog nooit gehad, je kunt hier eens kijken: :> https://security.google.com/settings/security/activity?pli=1

Misschien staat daar iets bij?
Nee, staat geen gekkigheid tussen. Ook de locatie geschiedenis bekeken en ook daar geen locaties in India gevonden.

Heb wel mijn wachtwoord gewijzigd voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:57
rvdvelden schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:38:
Had ik dus ook, push mail uitgezet, probleem opgelost:
dennisfr schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:29:
Leuk bugje in Android 6.0 preview: warme telefoon en enorme battery drain (50% in 3 uur tijd), veroorzaakt door Exchange Services. Deze gestopt en het was weg. Waarschijnlijke oorzaak is een email naar mijn hotmail adres, die ik met de standaard mail app wilde forwarden naar een ander hotmail adres. Deze bleef om onduidelijke reden hangen in Postvak uit en sindsdien (zaterdag) dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

In 6.0 blijft play services meer verbruiken dan het scherm.
Erg irritant en je kunt die service niet op stroombesparing zetten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dirtbiter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:28:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je hiermee op mijn vraag over de accu's reageert.

Weet je zeker dat het aan de accu ligt? Oude accu er terug in gemonteerd en dan werkt de telefoon weer wel? Wat zegt gsmpunt ervan?
Jep, jep met de oude 'werkte' weer (ik verving hem natuurlijk niet voor niets). Na 2 batterijen heb ik het opgegeven en allebei terug gestuurd en ben ik naar een lokale zaak gegaan. Ik zal wel pech hebben gehad...
Ik had trouwens maart 2015 als productiedatum van 1. De tweede weet ik niet meer.

gsmpunt deed overigens niet moeilijk over het retourneren. Maar leuk is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Timo002 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:56:

Ja! Ofja, niet New Delhi, maar wel een andere locatie in India daar in de buurt.

Twee familieleden met een Nexus 5 en Galaxy Nexus hebben het soms ook.

Ik had het idee dat het aan het WiFi-netwerk lag; dat die dat verkeerd herkende. Buitenshuis heb ik er namelijk geen last van.

[ Voor 10% gewijzigd door Bolletje op 29-10-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:20
Na 6 maanden in de kast gelegen te hebben toch maar de tools voor het vervangen van de batterij besteld. Ook ga ik de oplaad poort vervangen, aangezien de kabel met goed fatsoen nu niet blijft zitten. Als alles mee zit voor net geen 6 tientjes weer een fijn toestel om mee te werken. Nog nooit eerder iets vervangen, maar met alle tutorials op het internet lijkt het kinderlijk eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:04
Heb je geprobeerd de oplaad poort schoon te maken? Met een tandenstoker o.i.d.

Had namelijk hetzelfde probleem en er kwam me toch een portie rotzooi uit, niet te geloven. Daarna deed hij het weer (aardig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Als die toch open gaat, neem ik dat onderdeel gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:35

Kraz

Saving the world

Bolletje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:14:
[...]

Ja! Ofja, niet New Delhi, maar wel een andere locatie in India daar in de buurt.

Twee familieleden met een Nexus 5 en Galaxy Nexus hebben het soms ook.

Ik had het idee dat het aan het WiFi-netwerk lag; dat die dat verkeerd herkende. Buitenshuis heb ik er namelijk geen last van.
Kijk eens even op https://www.whatismyip.com/ om te zien wat je IP adres is.
Zoek dat IP adres op via http://cqcounter.com/whois/ om te zien waar die zich bevindt op de kaart.
Kun je gelijk zien of New Delhi klopt.

Zou wel verklaren waarom het probleem zich alleen thuis voordoet.

[ Voor 16% gewijzigd door Kraz op 29-10-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kraz schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:53:
[...]

Kijk eens even op https://www.whatismyip.com/ om te zien wat je IP adres is.
Zoek dat IP adres op via http://cqcounter.com/whois/ om te zien waar die zich bevindt op de kaart.
Kun je gelijk zien of New Delhi klopt.

Zou wel verklaren waarom het probleem zich alleen thuis voordoet.
Oh, dat had ik allang gedaan. Mijn IP's van het afgelopen jaar zelfs. Daar is niets vreemd te zien.
Nu heb ik het ook al een tijdje niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camiel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:28:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Als ie ook random uitvalt is het eigenlijk een garantiedingetje. Via Google gekocht? Bellen en ze lossen het op door een refurbished te sturen waarschijnlijk. Dat is mij iig gebeurd, maar dan wel bijna een jaar geleden inmiddels.
Gekocht bij mediamarkt, maar mijn toestel ziet er nogal gebruikt uit van de achterzijde. Ben bang dat ik de garantie wel kan vergeten. N.a.v. bovenstaande reacties ga ik eens kijken naar de accu van gsmpunt, wordt vervolgd.

Heb ooit mijn achterkant los gehaald, nu staat mijn telefoon van twee kanten 'open'. Iemand ervaring met het vervangen van de acherkant, dan kan ik dat meteen meenemen tijdens het verwisselen van de battery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
hoe denk je dat je die batterij gaat vervangen?
(achterkant moet eraf... dus als je nieuwe hebt -> easy)

Oh btw, sinds ik nieuwe batterij heb zijn alle random uitval problemen verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

:'(

Ik vind het spijtig om te vermelden dat mijn Nexus 5, geboren op 12-12-2013, vandaag 29-10-2015 omstreeks 20:00 overleden is...

Iets daarvoor heb ik hem nog gebruikt en opeens was er niks meer daar en was er geen reactie op de powerbutton. Ook niet als deze ingehouden wordt.

Als ik hem insteek dan komt het Google logo tevoorschijn, maar na een seconde of 3 valt hij uit en komt het Google logo weer en dat gaat oneindig door.

Open gemaakt, accu los gehaald, maar het blijft hetzelfde. Dit lijkt me dus een Hardware probleem. Met de powerknop lijkt niks mis te zijn, heb even een rondje perslucht gedaan.

Ik zal proberen een foto te plaatsen van een groepje chips/mosfets waar de omgeving pikzwart is.

Grrr, echt heel vervelend. Hij is vandaag echt heel licht gebruikt, heb gelukkig recent een backup gemaakt. Als jullie nog tips hebben hoor ik die graag, anders moet ik mijn geluk maar gaan beproeven met garantie bij de MediaMarkt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
dennisfr schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:45:
[...]

Had ik dus ook, push mail uitgezet, probleem opgelost:

[...]
Het leek er even op dat Exchange Services helemaal niet meer wilde werken na alles wat ik gedaan had, maar het ziet er naar uit dat het allemaal weer werkt. Hopelijk niet nog eens. :)
kuusj98 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:08:
:'(

Ik vind het spijtig om te vermelden dat mijn Nexus 5, geboren op 12-12-2013, vandaag 29-10-2015 omstreeks 20:00 overleden is...

Iets daarvoor heb ik hem nog gebruikt en opeens was er niks meer daar en was er geen reactie op de powerbutton. Ook niet als deze ingehouden wordt.

Als ik hem insteek dan komt het Google logo tevoorschijn, maar na een seconde of 3 valt hij uit en komt het Google logo weer en dat gaat oneindig door.

Open gemaakt, accu los gehaald, maar het blijft hetzelfde. Dit lijkt me dus een Hardware probleem. Met de powerknop lijkt niks mis te zijn, heb even een rondje perslucht gedaan.

Ik zal proberen een foto te plaatsen van een groepje chips/mosfets waar de omgeving pikzwart is.

Grrr, echt heel vervelend. Hij is vandaag echt heel licht gebruikt, heb gelukkig recent een backup gemaakt. Als jullie nog tips hebben hoor ik die graag, anders moet ik mijn geluk maar gaan beproeven met garantie bij de MediaMarkt.
Bij mij gebeurde dat toen ik van Android 4 naar 5 ging upgraden. Adroid 4 flashen hielp toen. Helaas had ik ook nog andere problemen met het toestel (WiFi werkte niet meer), uiteindelijk moest bij mij toen het hele binnenwerk vervangen worden, gelukkig wel binnen de garantie. Daarna liep hij weer als een zonnetje, tenminste, tot een paar dagen geleden dat gedoe met die Exchange Service begon.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:08:

Heb ook het probleem gehad waarbij de Nexus 5 uit gaat en in een soort boot lus komt. Na wat zoeken kwam ik tegen dat het aan de power button kan liggen. Ookal denk je dat dit niet het geval is. De oplossing...!

Een spijker in een plank slaan met de power button. Nee gein, dat is iets te extreem. Maar wel redelijk hard slaan met je powerbutton op bv de rand van de tafel. Hoe hard.. Zo hard als je zelf denkt dat mogelijk is, begin rustig, maar niet aaien.
Heb meerdere keren moeten slaan voordat de N5 gewoon doorstart.

Heeft bij mij al 2x gewerkt nadat de Nexus 5 uitviel en maar bleef rebooten!

[ Voor 3% gewijzigd door Timo002 op 29-10-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Timo002 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:49:
[...]

Heb ook het probleem gehad waarbij de Nexus 5 uit gaat en in een soort boot lus komt. Na wat zoeken kwam ik tegen dat het aan de power button kan liggen. Ookal denk je dat dit niet het geval is. De oplossing...!

Een spijker in een plank slaan met de power button. Nee gein, dat is iets te extreem. Maar wel redelijk hard slaan met je powerbutton op bv de rand van de tafel. Hoe hard.. Zo hard als je zelf denkt dat mogelijk is, begin rustig, maar niet aaien.
Heb meerdere keren moeten slaan voordat de N5 gewoon doorstart.

Heeft bij mij al 2x gewerkt nadat de Nexus 5 uitviel en maar bleef rebooten!
Ga ik direct doen, en anders gaat hij naar de garantie morgen. Even kijken wat ze zeggen en anders maar een LG G4 halen oid. Weet het anders ook niet...

Edit: en ja hoor, het werkt...
Van de ene kant blij, van de andere kant niet omdat ik nu geen excuus meer heb om een nieuwe te halen. Knop hapert nog steeds als de pest en ik moet 6x proberen voordat ie echt uit gaat ipv steeds weer oplichten :(

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 29-10-2015 23:33 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:12:
[...]

Ga ik direct doen, en anders gaat hij naar de garantie morgen. Even kijken wat ze zeggen en anders maar een LG G4 halen oid. Weet het anders ook niet...

Edit: en ja hoor, het werkt...
Van de ene kant blij, van de andere kant niet omdat ik nu geen excuus meer heb om een nieuwe te halen. Knop hapert nog steeds als de pest en ik moet 6x proberen voordat ie echt uit gaat ipv steeds weer oplichten :(
Ik weet niet voor wie je een excuus moet hebben om een nieuwe te kopen. Maar geld is niet voor niets rond gemaakt!

Fijn dat je probleem opgelost is! Bij mij werkt de powerbutton overigens prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:01:
hoe denk je dat je die batterij gaat vervangen?
(achterkant moet eraf... dus als je nieuwe hebt -> easy)

Oh btw, sinds ik nieuwe batterij heb zijn alle random uitval problemen verleden tijd.
Was meer bedoeld dat ik het tegelijkertijd vervang, zodat ik daarna die achterkant hopelijk niet meer los hoef te halen om het zelfde probleem te verkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:43
Mijn Nexus 5 doet het nog prima, dus ik koop voorlopig nog geen andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
AnthonyR schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:21:
Na 6 maanden in de kast gelegen te hebben toch maar de tools voor het vervangen van de batterij besteld. Ook ga ik de oplaad poort vervangen, aangezien de kabel met goed fatsoen nu niet blijft zitten. Als alles mee zit voor net geen 6 tientjes weer een fijn toestel om mee te werken. Nog nooit eerder iets vervangen, maar met alle tutorials op het internet lijkt het kinderlijk eenvoudig.
Vandaag alles ontvangen, ik had ook de schroevendraaier en het plastic wippertje besteld. De oude accu loshalen was het lastigste. Terug monteren fluitje van een cent. Het oplaadpoort onderdeel vergt iets meer preciesi qua aansluitingen. Na het terug monteren deed het scherm niks meer. :X Nogmaals open gemaakt en bleek dat de lcd connector niet 100% lekker zat. Weer dichtgeschroefd en na het opstarten verse batterij en verse oplaadpoort! Eerste keer ooit dat ik een mobiel uit elkaar heb gehaald, kinderlijk eenvoudig bij de Nexus gelukkig.

Voor 45 euro excl. gereedschap klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Laatst online: 00:35
Ook ik had problemen met de powerbutton van mijn Nexus 5, sinds de update naar Marshmallow viel hij best vaak uit en startte opnieuw op. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de software lag dus had ik de meest recente factory image van Lollipop weer teruggezet. Dat leek geholpen te hebben, maar afgelopen zondag had ik het probleem weer en raakte de Nexus in een bootloop. Uiteindelijk is hij hier vanzelf weer uitgekomen, omdat ik nog ruim twee maanden garantie had besloot ik hem maar op te sturen voor garantie, Studentmobiel verwees me hiervoor door naar Dr. Mobile / Dynafix. Vervolgens kwam de koerier maandag om 18:00 de Nexus ophalen, heeft Dynafix het doorgestuurd naar een externe reparatiedienst (ik denk Teleplan, maar ik kon niks vinden met mijn IMEI op de tracking pagina van Teleplan) en een half uurtje geleden bezorgde DHL de Nexus weer bij mij.

Gelukkig viel het probleem onder de garantie, maar ik weet eigenlijk niet wat er nou aan gerepareerd is, op de servicebon staat alleen "Onderdeel vervangen". Wel ziet de achterkant er vrij nieuw uit en daar zit zo'n LG stickertje met D-821 erop opgeplakt. Al met al een positieve ervaring! EDIT: Gisteravond viel hij toch weer uit terwijl ik in Chrome zat te scrollen, dus hij gaat weer richting Dynafix :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Sirhc_95 op 01-11-2015 16:30 . Reden: Reparatie heeft toch niet geholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:51
Ik heb sinds een aantal weken (zal denk ik vanaf 6.0 zijn) dat mijn homescreen zeer traag ververst nadat ik vanuit een App direct op de homeknop druk. Voordat alles weer is ingeladen is de telefoon soms rustig 2) seconden bezig. Komt iemand anders dit bekend voor?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
Slaapje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:16:
Ik heb sinds een aantal weken (zal denk ik vanaf 6.0 zijn) dat mijn homescreen zeer traag ververst nadat ik vanuit een App direct op de homeknop druk. Voordat alles weer is ingeladen is de telefoon soms rustig 2) seconden bezig. Komt iemand anders dit bekend voor?
Heb je al de hoeveelheid vrije geheugen gecheckt? De enige keer dat dit bij mij voor kwam was toen ik (om onbekende redenen overigens) bijna geen geheugen meer over had.

Mijn oplossing was overigens een reboot. Daarna geen last meer van gehad. Dit was trouwens wel op 5.1.

[ Voor 8% gewijzigd door tikkietrugjaap op 03-11-2015 08:30 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Eindelijk opgelost ! Had sinds de installatie van Android 6 (OTA upgrade van 5.1.1 naar 6.0) het probleem dat de tijd op m'n N5 niet correct was zodra ik buiten Wi-Fi bereik kwam. Dus het tijd-synchroniseren op GSM netwerk werkte niet goed. Erg vervelend als je naar je mobiel kijken en denkt dat je nog 5 minuten hebt tot de trein vertrekt, en dan zie je ineens dat de trein al het station binnen komt rollen en blijkt dat je mobiel gewoon 5 minuten achter loopt.

Maar gelukkig, ik heb de oorzaak en oplossing via Googlen gevonden en wil hem hier ook ff delen voor het geval anderen hier ook last van hebben. :)

Het probleem zit hem dus in de Doze feature. Maar door bij Battery --> (3 verticale puntjes menu rechts bovenin) --> Battery optimisation de Clock en de qualcomm timeservice uit de optimisatie te halen loopt de klok weer synchroon!

Hoe het nu staat bij mij:
Nexus 5 Battery optimisation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Sinds de update naar 6.0 zijn mij een aantal zaken opgevallen die me niet echt bevallen.

- Als ik thuis kom, en dus binnen mijn WiFi netwerk, schakelt mijn Nexus pas ver op WiFi zodra ik het toestel uit slaapstand haal. Ik kan nergens vinden, of heb nergens ingesteld dat Wifi uit gaat in slaapstand.

- Een email of Whattsapp komt pas binnen als ik het scherm aanzet (nog niet ontgrendeld).
Ik vind dit erg onswenselijk, en ook hier geldt dat ik niets aan de instellingen heb veranderd, dus dit zou naar mijn mening gewoon hetzelfde moeten werken.

- Tijdens een telefoongesprek gaat het scherm altijd uit, als de sensor detecteerd dat er iets voor zit.
Als ik de telefoon weer van mijn hoofd haal om de oproep te beiendigen blijft het scherm zwart. Ik moet dan 2 keer de powerknop indrukken om het scherm weer aan te krijgen.
Ook voor een keuzemenu bij een bedrijf is dit dus erg onhandig.

Ik heb de telefoon alleen geupdated, geen 'schone' installatie. Hier heb ik momenteel niet zo'n zin omdat ik nog niet heel lang geleden mijn telefoon helemaal naar fabrieksinstellingen heb gezet.

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Punt 3 klopt inderdaad, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Eerste punt heb ik ook last van, en ik heb wel een clean install gedaan, dus dat zal het niet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Haay schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:40:
Eindelijk opgelost ! Had sinds de installatie van Android 6 (OTA upgrade van 5.1.1 naar 6.0) het probleem dat de tijd op m'n N5 niet correct was zodra ik buiten Wi-Fi bereik kwam. Dus het tijd-synchroniseren op GSM netwerk werkte niet goed. Erg vervelend als je naar je mobiel kijken en denkt dat je nog 5 minuten hebt tot de trein vertrekt, en dan zie je ineens dat de trein al het station binnen komt rollen en blijkt dat je mobiel gewoon 5 minuten achter loopt.

Maar gelukkig, ik heb de oorzaak en oplossing via Googlen gevonden en wil hem hier ook ff delen voor het geval anderen hier ook last van hebben. :)

Het probleem zit hem dus in de Doze feature. Maar door bij Battery --> (3 verticale puntjes menu rechts bovenin) --> Battery optimisation de Clock en de qualcomm timeservice uit de optimisatie te halen loopt de klok weer synchroon!

Hoe het nu staat bij mij:
[afbeelding]
Wow, ik heb dit inderdaad een keer gehad. Bleek mijn tel 20 min achter te lopen... lekker was dat. Rare bug wel, is maar 1x voorgekomen. Thanks hiervoor!
Buffalo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:59:
Sinds de update naar 6.0 zijn mij een aantal zaken opgevallen die me niet echt bevallen.

- Als ik thuis kom, en dus binnen mijn WiFi netwerk, schakelt mijn Nexus pas ver op WiFi zodra ik het toestel uit slaapstand haal. Ik kan nergens vinden, of heb nergens ingesteld dat Wifi uit gaat in slaapstand.

- Een email of Whattsapp komt pas binnen als ik het scherm aanzet (nog niet ontgrendeld).
Ik vind dit erg onswenselijk, en ook hier geldt dat ik niets aan de instellingen heb veranderd, dus dit zou naar mijn mening gewoon hetzelfde moeten werken.

- Tijdens een telefoongesprek gaat het scherm altijd uit, als de sensor detecteerd dat er iets voor zit.
Als ik de telefoon weer van mijn hoofd haal om de oproep te beiendigen blijft het scherm zwart. Ik moet dan 2 keer de powerknop indrukken om het scherm weer aan te krijgen.

Ik heb de telefoon alleen geupdated, geen 'schone' installatie. Hier heb ik momenteel niet zo'n zin omdat ik nog niet heel lang geleden mijn telefoon helemaal naar fabrieksinstellingen heb gezet.

Alle drie heb ik ook last van. WiFi probleem zit er al langer in, sinds 5.0 denk ik. Volgens mij heeft dit ook direct met nr 2 te maken: wifi gaat toch weer uit / op standby als je scherm uit is. Ik zie af en toe dat hij opnieuw verbind als ik mijn scherm aan doe, en dan dus berichten binnen haalt. Ik heb overigens een factory reset gedaan met 6.0 dus daar ligt het niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Laguna

Connaisseur

@Buffalo

Punt 1 en 3 ervaar ik ook, maar heb zelf een schone installatie gedaan met de factory image dus dat maakt niet uit.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Kunnen punt 1 en 2 niet met elkaar te maken hebben, en te wijten zijn aan Doze?

In Android 5 heb je onder WiFi de optie 'Wifi behouden in slaapstand'. Dat heb ik op 'Altijd' staan, volgens mij om bovenstaande problemen te verhelpen.

Misschien dat Android 6 het probleem opnieuw introduceert, door resetten van deze instelling, of doordat Doze ook ingrijpt op de WiFi verbinding en/of Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:27:
[...]

Heb je al de hoeveelheid vrije geheugen gecheckt? De enige keer dat dit bij mij voor kwam was toen ik (om onbekende redenen overigens) bijna geen geheugen meer over had.

Mijn oplossing was overigens een reboot. Daarna geen last meer van gehad. Dit was trouwens wel op 5.1.
Ik zit steeds op 1.6 tot 1.7 GB in gebruik, reboot helpt wel, maar een half uur later is het weer zover.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dirtbiter schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:50:
Kunnen punt 1 en 2 niet met elkaar te maken hebben, en te wijten zijn aan Doze?

In Android 5 heb je onder WiFi de optie 'Wifi behouden in slaapstand'. Dat heb ik op 'Altijd' staan, volgens mij om bovenstaande problemen te verhelpen.

Misschien dat Android 6 het probleem opnieuw introduceert, door resetten van deze instelling, of doordat Doze ook ingrijpt op de WiFi verbinding en/of Whatsapp?
"WiFi behouden in slaapstand" staat standaard op "Altijd" en ik heb dat niet gewijzigd.

Doze is bij mij ook niet de oorzaak omdat je handmatig iedere applicatie moet instellen voor Doze en dat heb ik nog voor geen enkele applicatie gedaan.

Geen idee in hoeverre Doze hier de oorzaak van is.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 03-11-2015 16:29 . Reden: zie reactie Prulleman ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Slaapje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:23:
[...]

Ik zit steeds op 1.6 tot 1.7 GB in gebruik, reboot helpt wel, maar een half uur later is het weer zover.
Dat is behoorlijk hoog! Ik zit gemiddeld tussen de 900MB en 1.1GB. Maar ik heb dan ook geen Facebook of Instagram bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Laguna schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:57:
[...]

"WiFi behouden in slaapstand" staat standaard op "Altijd" en ik heb dat niet gewijzigd.

Doze is bij mij ook niet de oorzaak omdat je handmatig iedere applicatie moet instellen voor Doze en dat heb ik nog voor geen enkele applicatie gedaan.

In mijn ogen zijn het dan ook simpelweg bugs geïntroduceerd in 6.0.
volgens mij is het precies andersom, standaard staat het voor alle apps aan, onder "niet geoptimaliseerd" staat alleen Google Play-services, alle andere apps hebben de status "Accuverbruik optimaliseren"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Buffalo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:59:

Ik herken alle 3 de punten en heb vooral last van punt 3. Heel vervelend dat je niet gewoon op kan hangen na een telefoongesprek.

Waar ik ook last van heb is een hoger accu-verbruik dan onder Android 5. Ik heb de accu statistieken ook meerdere malen bekeken en hier lijkt helemaal niets van te kloppen. Je speelt een half uur lang een spelletje en volgens de stats heeft die app nog geen 15 minuten aan cpu tijd gehad. Daarnaast staat bij mij steevast wifi bovenaan als grootste verbruiker. Dat was onder Android 5 nooit zo.
Als ik nu kijk staat wifi bovenaan met 19% en daaronder het scherm met 2%. |:(

Heb overigens geen factory reset gedaan maar alleen cache gewist. De update kwam OTA en is officieel en mijn toestel is niet geroot.

Een ander puntje is die nieuwe backup functie (in Google Drive). Er zijn bij mij een handje vol apps gebackupped, maar lang niet allemaal. Werkt die backup functie nog niet goed?

[ Voor 4% gewijzigd door 3raser op 03-11-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:42
Als ik het me goed herinner moet apps gebouwt zijn met een nieuwe Android ontwikkel bibliotheek om de app backup te kunnen ondersteunen.

[ Voor 1% gewijzigd door wortelsoft op 03-11-2015 18:33 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Prulleman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:41:
[...]

volgens mij is het precies andersom, standaard staat het voor alle apps aan, onder "niet geoptimaliseerd" staat alleen Google Play-services, alle andere apps hebben de status "Accuverbruik optimaliseren"
I stand corrected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
J0YR1D3R schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:17:
[...]

Dat is behoorlijk hoog! Ik zit gemiddeld tussen de 900MB en 1.1GB. Maar ik heb dan ook geen Facebook of Instagram bijvoorbeeld.
Ja dat vond ik ook al, nu is er wel een nieuwe telefoon in bestelling, maar ik vond het opvallend dat dit pas is begonnen sinds Android 6.0.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
3raser schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:29:
[...]

Ik herken alle 3 de punten en heb vooral last van punt 3. Heel vervelend dat je niet gewoon op kan hangen na een telefoongesprek.

Waar ik ook last van heb is een hoger accu-verbruik dan onder Android 5. Ik heb de accu statistieken ook meerdere malen bekeken en hier lijkt helemaal niets van te kloppen. Je speelt een half uur lang een spelletje en volgens de stats heeft die app nog geen 15 minuten aan cpu tijd gehad. Daarnaast staat bij mij steevast wifi bovenaan als grootste verbruiker. Dat was onder Android 5 nooit zo.
Als ik nu kijk staat wifi bovenaan met 19% en daaronder het scherm met 2%. |:(

Heb overigens geen factory reset gedaan maar alleen cache gewist. De update kwam OTA en is officieel en mijn toestel is niet geroot.

Een ander puntje is die nieuwe backup functie (in Google Drive). Er zijn bij mij een handje vol apps gebackupped, maar lang niet allemaal. Werkt die backup functie nog niet goed?
Accu verbruik is bij mij hetzelfde. Maar van het ophangen is gewoon irritant, Zoiets komt toch wel naar boven met testen.

Ieder geval zijn er veel reacties op mijn bericht, ik ben dus niet de enige. Maar vooralsnog moeten we het er maar mee doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik heb de accu optimalisatie uitgezet voor alles wat te maken heeft met bellen (dialer, kontakten etc) dat lijkt te helpen, maar ik heb nog niet genoeg kunnen testen. Deze week even geen nexus 5 ivm power button probleem die eerst opgelost moet worden dus nu even een Lumia 640 in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:10
Ik heb alleen voor Google play services de battery optimiziation uit staan. Voor de rest staat het voor alles aan. Maar heb nergens last van. Misschien komt het, omdat ik mijn toestel pas in mei van dit jaar gekocht heb, dus een verse batterij heb.

Ook gaat mijn scherm tijdens een telefoongesprek gewoon aan als ik hem van mijn oor haal. Maar ik bel niet zo vaak. Misschien als ik vaker bel, dat ik het ook een keer langs zie komen.

Ik heb trouwens een clean install van Marshmallow gedaan. Jammer dat dirty flashen van Android nog steeds niet altijd goed gaat.
Tot nu toe heb ik wel het gevoel dat ik minimaal tot eind volgend jaar tevreden zal zijn met dit toestel.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Buffalo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:44:
[...]

Accu verbruik is bij mij hetzelfde. Maar van het ophangen is gewoon irritant, Zoiets komt toch wel naar boven met testen.

Ieder geval zijn er veel reacties op mijn bericht, ik ben dus niet de enige. Maar vooralsnog moeten we het er maar mee doen denk ik.
Op dit moment weer hetzelfde werk. Heb mijn telefoon nog amper aan gehad en de accu is al op 93%. Het accu verbruik laat alleen wifi zien met een verbruik van 5%. Het verbruik van het scherm is dus niet eens geregistreerd!
wortelsoft schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:06:
Ik heb de accu optimalisatie uitgezet voor alles wat te maken heeft met bellen (dialer, kontakten etc) dat lijkt te helpen, maar ik heb nog niet genoeg kunnen testen. Deze week even geen nexus 5 ivm power button probleem die eerst opgelost moet worden dus nu even een Lumia 640 in gebruik.
Ik heb gisteren toevallig hetzelfde gedaan omdat ik ook dacht dat het hier mee te maken zou kunnen hebben. Heb echter nog te weinig gesprekken gevoerd om te kunnen zeggen of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
[...]

Je kan via instellingen --> Toegankelijkheid instellen dat je een oproep kan ophangen door op de powerknop te drukken, misschien is dat een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
[...]

Ik heb ook nog altijd dat mijn notificatie balk naar beneden staat als ik het scherm dan aan doe.. maar ach ik laat de andere kant altijd ophangen, niet ideaal maar wel te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Laurence007 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:34:
[...]

Je kan via instellingen --> Toegankelijkheid instellen dat je een oproep kan ophangen door op de powerknop te drukken, misschien is dat een oplossing? :)
Nee, als je scherm dan niet aangaat als je een keuzemenu door moet, dan kan je alleen maar ophangen ipv je scherm activeren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb het probleem dat het scherm zwart blijft na een oproep...dit is echt irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Ja hier ook datzelfde probleem, zeer irritant!

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik neem aan dat iedereen wel bekend is met de workaround, namelijk 2x de power knop indrukken, dan gaat het scherm wel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
Prulleman schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:02:
[...]

Nee, als je scherm dan niet aangaat als je een keuzemenu door moet, dan kan je alleen maar ophangen ipv je scherm activeren
Dat is waar, dan is het inderdaad geen goede oplossing. Blijft vervelend dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Er is wel een nieuwe image uit van versie 6.0.0 (MRA58N).
Misschien dat die nog wat problemen oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

In aanvulling op het powerknopje-probleem: Ik heb toch Google maar een belletje gegeven over de powerknop. De telefoon was van maart 2014. Ze hebben 'm onder garantie vervangen door een nieuw exemplaar. Dat ik zelf de accu vervangen had (voor een originele accu) was geen enkel probleem. De reservering die ze op mijn creditcard maakten bij het toezenden van het vervangende exemplaar, is gisteren ook vervallen nadat ze mijn originele exemplaar van me hadden ontvangen.

Nu dus weer in het bezit van een nieuwe Nexus 5 met vanaf nu weer 2 jaar garantie, gratis en voor niets :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intoxicated schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:23:
Nu dus weer in het bezit van een nieuwe Nexus 5 met vanaf nu weer 2 jaar garantie, gratis en voor niets :)
reken jezelf niet te snel rijk. ik geloof er niets van dat je garantie met 2 jaar is verlengd omdat je onder garantie een nieuw exemplaar hebt gekregen. heeft google jouw dat uitdrukkelijk bevestigd? als jouw redenatie klopt zou je in theorie oneindig garantie kunnen claimen door vervanging met een nieuw exemplaar binnen de garantietermijn. dat is niet hoe de garantieregeling in elkaar steekt. je hebt 2 jaar garantie vanaf aankoopdatum, niet langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:50:
[...]

reken jezelf niet te snel rijk. ik geloof er niets van dat je garantie met 2 jaar is verlengd omdat je onder garantie een nieuw exemplaar hebt gekregen. heeft google jouw dat uitdrukkelijk bevestigd? als jouw redenatie klopt zou je in theorie oneindig garantie kunnen claimen door vervanging met een nieuw exemplaar binnen de garantietermijn. dat is niet hoe de garantieregeling in elkaar steekt. je hebt 2 jaar garantie vanaf aankoopdatum, niet langer.
Ja, de aan zijn accent te horen Ierse medewerker wist me erg vrolijk te vertellen: "Op uw vervangende toestel heeft u weer 2 jaar garantie vanaf het moment dat u uw nieuwe toestel heeft ontvangen". Ik vond het ook merkwaardig, maar hij bevestigde het nogmaals.

Dit betrof dus een bestelling rechtstreeks bij de Google Store.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Ik bel niet heel veel, maar ik denk een oplossing te hebben voor het zwarte scherm tijdens/na het bellen.
Ga via "Instellingen" naar "Accu". Druk rechtsbovenin op het menu (de drie puntjes) en dan op "Accuoptimalisatie". Standaard laat het overzicht alleen de niet geoptimaliseerde apps zien. Waarschijnlijk is dat alleen "Google Play-services". Druk op "Niet geoptimaliseerd" en kies voor "Alle apps". Loop vervolgens alle apps langs en verander bij de apps met het blauwe telefoonhoorn icoontje de instelling naar "Niet optimaliseren". De uiteindelijke lijst met niet geoptimaliseerde apps is bij mij nu:
  • Opslag voor telefoon/berichten
  • Telefoon
  • Telefoon (ja, er zijn er 2 die hetzelfde heten)
  • Telefoonoproepbeheer
Ik heb na enkele gesprekken geen last meer gehad van het zwart blijven van het scherm. Als meer mensen dit kunnen testen dan hebben we misschien een oplossing voor het probleem. Ik ben erg benieuwd of dit voor jullie ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze ierse medewerker kent het nederlandse garantierecht dus niet. probeer anders een schriftelijke bevestiging van google te krijgen over de nieuwe garantie. een mondelinge toezegging kun je moeilijk bewijzen als je die garantie in de toekomst nodig mocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:07:
deze ierse medewerker kent het nederlandse garantierecht dus niet. probeer anders een schriftelijke bevestiging van google te krijgen over de nieuwe garantie. een mondelinge toezegging kun je moeilijk bewijzen als je die garantie in de toekomst nodig mocht hebben.
Lijkt mij inderdaad ook wat voorbarig. 2 jaar garantie die je volgens jurispudentie recht op hebt bij een smartphone heeft betrekking op aankoop.

Daarnaast weet ik dat er op reparatie zelf soms een garantie zit van enkele maanden, maar dat komt natuurlijk alleen van pas als in de tussentijd je 'oorspronkelijke' garantie verlopen is. Die maanden kan je niet aan het einde erbij optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3raser schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:03:
Ik bel niet heel veel, maar ik denk een oplossing te hebben voor het zwarte scherm tijdens/na het bellen. (...)
De uiteindelijke lijst met niet geoptimaliseerde apps is bij mij nu:
  • Telefoon
  • Telefoonoproepbeheer
Ik heb na enkele gesprekken geen last meer gehad van het zwart blijven van het scherm. Als meer mensen dit kunnen testen dan hebben we misschien een oplossing voor het probleem. Ik ben erg benieuwd of dit voor jullie ook werkt.
Bij mij werkt het bovenstaande ook. Heb geen last meer van het zware scherm. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer een update ontvangen...nog steeds op 6.0...benieuw wat de verbeteringen gaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

3raser schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:03:
Ik bel niet heel veel, maar ik denk een oplossing te hebben voor het zwarte scherm tijdens/na het bellen.
Ga via "Instellingen" naar "Accu". Druk rechtsbovenin op het menu (de drie puntjes) en dan op "Accuoptimalisatie". Standaard laat het overzicht alleen de niet geoptimaliseerde apps zien. Waarschijnlijk is dat alleen "Google Play-services". Druk op "Niet geoptimaliseerd" en kies voor "Alle apps". Loop vervolgens alle apps langs en verander bij de apps met het blauwe telefoonhoorn icoontje de instelling naar "Niet optimaliseren". De uiteindelijke lijst met niet geoptimaliseerde apps is bij mij nu:
  • Telefoon
  • Telefoonoproepbeheer
ik heb dit ook maar geprobeerd, geen idee of het werkt tot nu toe. grappig is dat er in de engelse versie (ik draai alles het liefst in het engels) er 1x een phone is en 1x een telephone :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ik heb sinds korte een grote batterij drain. Dit lijkt door Exchange Services te komen als ik bij accu kijk onder instellingen. Die staat na Android-systeem als grootste accu verbruiker. Dat was voorheen nooit zo. Hij is nu binnen een halve dag leeg!
Meer mensen hier last van? En eventueel de oplossing. Kwa instelling gmail/hotmail is er niks veranderd. Het is volgens mij sinds de laatste gmail update.

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 06-11-2015 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 06:15:
Net weer een update ontvangen...nog steeds op 6.0...benieuw wat de verbeteringen gaan zijn...
Geen, dit betreft de maandelijkse security update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Bij het zoeken van een nieuwe batterij zie ik in de pricewatch een erg vreemd prijsverschil.

pricewatch: LG Nexus 5 BL-T9 Accu

Toch ben ik geneigd om via bol.com te bestellen omdat deze naar mijn mening een goede reputatie heeft.
Iemand daar een andere mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Volgende week komt de Nexus 5X 32Gb binnen....ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
jwdgk schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:05:
Bij het zoeken van een nieuwe batterij zie ik in de pricewatch een erg vreemd prijsverschil.

Toch ben ik geneigd om via bol.com te bestellen omdat deze naar mijn mening een goede reputatie heeft.
Daar had ik dus eerder ook een vraag over. Bij GSMPunt (9 euro duurder) zit er wel een schroevendraaier en 'open tool', een soort plastic schoenlepel bij.
Die schroevendraaier heb ik wel, maar dat open-wrik tooltje lijkt me toch wel handig, ook gezien de tutorials die ik online gezien heb.
Als je dat met een platte schroevendraaier doet, is het oppervlak veel smaller, en krijg je dus makkelijker beschadigingen lijkt me?

Heeft iemand zijn accu vervangen zonder dat tooltje? En waarmee heb je dan de backcover en de accu zelf eruit gewrikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
jwdgk schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:05:

Bol.com levert de batterij niet zelf maar een andere winkel, dus daar moet je wel rekening mee houden bij het nemen van je beslissing. Ik heb zelf een accu bij GSMpunt gekocht, vond het wel zo handig dat je het gereedschap er meteen bijkrijgt.
Dirtbiter schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:01:

Daar had ik dus eerder ook een vraag over. Bij GSMPunt (9 euro duurder) zit er wel een schroevendraaier en 'open tool', een soort plastic schoenlepel bij.
Die schroevendraaier heb ik wel, maar dat open-wrik tooltje lijkt me toch wel handig, ook gezien de tutorials die ik online gezien heb.
Als je dat met een platte schroevendraaier doet, is het oppervlak veel smaller, en krijg je dus makkelijker beschadigingen lijkt me?

Heeft iemand zijn accu vervangen zonder dat tooltje? En waarmee heb je dan de backcover en de accu zelf eruit gewrikt?
Ik denk dat je met een platte schroevendraaier inderdaad veel sneller beschadigingen op je behuizing zal krijgen omdat dat dan metaal op kunststof is, het tooltje is zeker een aanrader. De kwaliteit ervan is wel erg slecht, het brak bij mij af bij het eruit halen van de oude accu. In sommige filmpjes zie je ook wel dat ze een plectrum gebruiken, misschien nog een idee.

Dan heb ik tot slot ook nog een vraag over het vervangen van de accu, heeft iemand misschien een tip hoe je de connector van de accu precies moet vouwen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar de connector is steeds te lang of te hoog om in de aansluiting op het moederbord te klikken :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
Sirhc_95 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:44:
[...]
Dan heb ik tot slot ook nog een vraag over het vervangen van de accu, heeft iemand misschien een tip hoe je de connector van de accu precies moet vouwen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar de connector is steeds te lang of te hoog om in de aansluiting op het moederbord te klikken :?
Deze gezien?
YouTube: How to Replace Your Google Nexus 5 Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
Dank je wel! Ja, maar het lukt me alsnog niet |:( EDIT: Het is me net gelukt, op dit filmpje (https://youtu.be/OPuCmfhzgbg?t=1729 kan je het goed zien, je moet de connector van de accu in een hoek van 90 graden buigen voor zover dat lukt, ongeveer ter hoogte van BL-T9 op de achterkant van de connector. Dan de accu zover mogelijk tegen de onderrand aanduwen, de connector in de uitsparing onder de aansluiting op het moederbord laten vallen en dan vastklikken :)

[ Voor 41% gewijzigd door Sirhc_95 op 06-11-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 22:29
Ik heb al vanaf het begin dat het geluid van mijn video opnames slecht "onderwatergeluid" hebben.
Sinds 6.0 is het alleen maar erger geworden. Nu kan ik geeneens horen wat iemand zegt.
Het enige wat ik erover kan vinden als tweak/oplossing is in de xda forums op http://forum.xda-develope...?p=59392397&postcount=627 en daar wordt android M niet volledig ondersteund.
Ik heb alleen niet zoveel ervaring met de voorgestelde handelingen dus ik durf het eigenlijk niet aan.
Ik heb niks gewijzigd sinds de aankoop en de upgrades zijn OTA.
nu heb ik build MRA48K, wat volgens mij de laatste is.
Kan iemand een tip geven over hoe ik dit het veiligst kan aanpakken of moet ik de gok wagen.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:29
baronruud schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:34:
Ik heb sinds korte een grote batterij drain. Dit lijkt door Exchange Services te komen als ik bij accu kijk onder instellingen. Die staat na Android-systeem als grootste accu verbruiker. Dat was voorheen nooit zo. Hij is nu binnen een halve dag leeg!
Meer mensen hier last van? En eventueel de oplossing. Kwa instelling gmail/hotmail is er niks veranderd. Het is volgens mij sinds de laatste gmail update.
Idd een Marshmallow Gmail Exchange sync probleem: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=190544

Ik geloof dat je als workaround de Outlook app kunt gebruiken, daar zou het probleem niet in moeten zitten...

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
pox-ie schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:45:
Ik heb al vanaf het begin dat het geluid van mijn video opnames slecht "onderwatergeluid" hebben.
Sinds 6.0 is het alleen maar erger geworden. Nu kan ik geeneens horen wat iemand zegt.
Het enige wat ik erover kan vinden als tweak/oplossing is in de xda forums op http://forum.xda-develope...?p=59392397&postcount=627 en daar wordt android M niet volledig ondersteund.
Ik heb alleen niet zoveel ervaring met de voorgestelde handelingen dus ik durf het eigenlijk niet aan.
Ik heb niks gewijzigd sinds de aankoop en de upgrades zijn OTA.
nu heb ik build MRA48K, wat volgens mij de laatste is.
Kan iemand een tip geven over hoe ik dit het veiligst kan aanpakken of moet ik de gok wagen.
Thnx
MRA58N is volgens mij de laatste; https://developers.google.com/android/nexus/images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:46
Sinds kort heb ik het probleem dat Whatsapp geen push berichten meer stuurt, maar ook geen berichten meer ontvangt in de achtergrond. Ik moet dan whatsapp openen en dan krijg ik een stortvloed aan berichten binnen. Meer mensen met dit probleem?

Draai Cataclysm rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
thechib12 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:04:
Sinds kort heb ik het probleem dat Whatsapp geen push berichten meer stuurt, maar ook geen berichten meer ontvangt in de achtergrond. Ik moet dan whatsapp openen en dan krijg ik een stortvloed aan berichten binnen. Meer mensen met dit probleem?

Draai Cataclysm rom
Probeer eens Google Play: Root- Push Notifications Fixer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:50

Vis

Dbrand Mahogany geplakt O+

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/3w3t815cr/IMG_0246.jpg

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Nice die heb ik momenteel ook op m'n toestel zitten 8)

Maar er is weer een nieuwe onderweg zebra wood met colored X limited edition :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
thechib12 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:04:

Draai Cataclysm rom
Is dat een 6.0 rom? Zo ja achtergrond optimalisatie aanpassen en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Laatst online: 22-06 18:24
superwashandje schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:24:
[...]

ik heb dit ook maar geprobeerd, geen idee of het werkt tot nu toe. grappig is dat er in de engelse versie (ik draai alles het liefst in het engels) er 1x een phone is en 1x een telephone :P
Hebben anderen dat ook? Ik heb in mijn Engelstalige versie: Phone, Phone and Messaging Storage, Phone Call Management en Phone Services.
Geen Telephone te vinden hier.

Ik ben toch benieuwd welke juist het probleem veroorzaakt, kan toch geen fout zijn die door optimalisatie van alle 4 de apps tegelijk veroorzaakt wordt.

Daarnaast, ivm met mijn 'camera can't connect' probleem, nog altijd geen oplossing. Ik heb dmv de permissies alle apps de machtiging tot de camera afgenomen met uitzondering van de camera app en nog steeds kreeg ik dit probleem. (Het lijkt trouwens wel pas op te treden als de front camera gebruikt is/wordt.)
Ik heb nu alles terug gezet, maar trusted face eens uitgezet. Die stond toch ook bovenaan mijn lijst van batterijverbruik, dus dat is dan ook meegenomen.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.