Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:53

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

mtthw schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:07:
Gisteren ook de OTA update geïnstalleerd. Ik heb nu vreemd gedrag i.c.m. mijn Parrot CK3100 carkit.
Als ik ga bellen verbreekt hij de verbinding met de carkit en de Parrot zegt: "Oproep beëindigd". Zodra de telefoon daadwerkelijk overgaat herstelt de verbinding met de carkit weer. Het werkt dus wel, maar niet zoals het hoort.
Bij mij gebeurt precies hetzelfde.
Ik start een verbinding via m'n parrot (ingebouwd in Alpine radio) en direct gaat de radio weer aan, dus ik hoor geen toon meer bij het overgaan en zodra er verbinding is hoor ik de persoon direct over de carkit... heel vreemd gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
De N5 is weer terug van E-Repair.
Nieuw moederbord en nieuwe accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Ik had ook ongeveer 45% Wifi bij batterij verbruik, maar door wifi uit te zetten bij de locatie scan instellingen is wifi nu nog maar 1%.

Instellingen > Locatie > Scannen (rechtsboven) > Wifi-scannen uitzetten

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

desalniettemin schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:43:
[...]

Je had ook even terug kunnen bladeren, dan had je mijn oplossing gezien ;)

Ik heb scannen uitgezet, alleen GPS en 2,4Ghz opties gekozen.
Had ik gedaan maar was mij nog steeds onduidelijk wat je precies hebt gedaan (met de uitleg hieronder van Jur gen is het nu wel duidelijk).
Jur gen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:25:
Ik had ook ongeveer 45% Wifi bij batterij verbruik, maar door wifi uit te zetten bij de locatie scan instellingen is wifi nu nog maar 1%.

Dank voor de heldere uitleg, zowel WiFi als Bluetooth daar uitgezet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
Batterij gebruik nexus5
Nieuwe accu en Marshmallow :)
Standby ziet er keurig uit weer. Schrok wel even dat het lijkt alsof de wifi en netwerkverbinding continue in bedrijf zijn, maar dat zou een heel ander verbruik moeten registreren.

Ps: ik mis wel een Restart optie als ik ip de powerbuttin druk. Volgens mij zat dit werk in lollipop?

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 16-10-2015 14:06 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jeroenimoes schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:54:

Ps: ik mis wel een Restart optie als ik ip de powerbuttin druk. Volgens mij zat dit werk in lollipop?
Heeft nog nooit in een standaard Android versie gezeten (vreemd genoeg....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
[afbeelding]
Standby ziet er keurig uit weer. Schrok wel even dat het lijkt alsof de wifi en netwerkverbinding continue in bedrijf zijn, maar dat zou een heel ander verbruik moeten registreren.

Of Quick Reboot gebruiken:
Google Play: Quick Reboot (Root)

Wel root nodig, maar geen probleem met Wugfresh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[afbeelding]

Er is wel een restart optie, gewoon de powerknop 10 seconden ingedrukt houden ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Yohsoog schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:28:
Goed idee, ik ben net maar eens in de settings gedoken en voor 70% van de apps de camera permissie uitgeschakeld. Hoewel ik niet zeker ben dat het app gerelateerd is. Goede tip in ieder geval, altijd de moeite om te proberen.
Jammer, het leek zo goed te gaan, maar vandaag ging het toch weer mis en kon hij weer niet met de camera connecten. Ik ga eens alle apps uitschakelen voor camera gebruik, ook die normaal wel nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yohsoog schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

Jammer, het leek zo goed te gaan, maar vandaag ging het toch weer mis en kon hij weer niet met de camera connecten. Ik ga eens alle apps uitschakelen voor camera gebruik, ook die normaal wel nodig zijn.
Ik had het laatst nadat ik vanuit Whatsapp op de camera had geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:14
Hmm, mijn accelerator reageert nergens meer op. Zelfs niet op de (softwarematige) tips gevonden via Google (automatisch draaien uitzetten, rebooten, wachten, aanzetten).

Alleen via een app is nu de boel te roteren. Iemand anders hier ook al eens last van gehad?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Joarie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:22:
Hmm, mijn accelerator reageert nergens meer op. Zelfs niet op de (softwarematige) tips gevonden via Google (automatisch draaien uitzetten, rebooten, wachten, aanzetten).

Alleen via een app is nu de boel te roteren. Iemand anders hier ook al eens last van gehad?
Heb je auto rotate niet per ongeluk uit gezet?
Dat brengt me op de volgende vraag: waarom denkt Google dat het handig is als je rotatie alleen vast kan zetten in portrait mode...??? 8)7

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Xyphoid schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:54:
[...]

Heb je auto rotate niet per ongeluk uit gezet?
Dat brengt me op de volgende vraag: waarom denkt Google dat het handig is als je rotatie alleen vast kan zetten in portrait mode...??? 8)7
Nope, zo slim was ik ook nog wel ;)
Ook een sensor app registreert geen enkele beweging van die sensor.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Nu online
Joarie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

Dan zou ik het niet weten. Dit heb ik maar 1 keer meegemaakt. Dat was op een Windows phone. Kon ook niet meer roteren. Misschien iets hardwarematigs?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Joarie schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

Deze fix al geprobeerd http://forum.xda-develope...sors-fix-nexus-5-t2704915

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Nee nog niet. Had nou juist mijn telefoon een pushed update gegeven van root 5.1.1 naar unroot 6.0 vanwege beginnende problemen met de sensor. Morgen maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Fix voor de Android M (6.0) Wi-Fi drain: 'Options', 'Location', 'Menu (⋮)', 'Scanning', 'Wi-Fi scanning' uitschakelen. Daarna 'Options', 'Backup & reset', 'Network settings reset', 'reset settings'. Herstart je telefoon. Je bent nu wel je netwerk instellingen kwijt(goh) en je Wi-Fi netwerken en wachtwoorden.

Dit werkt bij mij voortreffelijk. Overleef nu een dag met zo'n 30-50% remaining terwijl ik op 4.4.4 het na een dag met 10-30% moest doen.

Alleen scanning uit had ik al geprobeerd en location op een andere(i.p.v. o.a. Wi-Fi) maar dat hielp niet. Ik heb Wi-Fi eigenlijk altijd aan en die kan nog wel scannen voor locatieinformatie, maar kost nu niet meer batterij.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 17:42
Gisteravond accu 39%, vanochtend 37%. Dus Android 6 zorgt wel degelijk voor een langere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
Ik ben ook behoorlijk tevreden over de batterij duur met Android 6. Ik haal nu met nog 8% over al bijna 5 uur screen on time, ook merk ik duidelijk dat er minder batterij verbruikt wordt op momenten dat ik m'n telefoon niet gebruik dus bijv. s'nachts (heb hem dan ook meestal op vliegtuigmodus staan)

Nooit een fabrieksreset gedaan, vanaf 4.x geupgrade naar 5.x en nu naar 6. Voorheen deed ik ook altijd vaak een reset uitvoeren maar werd een beetje moe van het constant opnieuw instellen van allerlei zaken ;)

Wel heb ik een aantal maanden geleden m'n batterij vervangen en dat had ook wel een positief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier ook zeer tevreden met Marshmallow! Accugrafiek ziet er nu uit zoals dat zou moeten: Een mooi trapje naar beneden. Bij Lollipop was het gewoon een bijna rechte lijn naar beneden, ongeacht of ik de telefoon gebruikte of niet. Nu doe ik er zeker een dag langer mee zonder op te laden.

Het menu "Accuoptimalisatie" vind ik overigens een beetje overbodig. Waarom zou je voor een app geen optimalisatie van stroomverbruik willen? En een beetje jammer dat het voor Google Play services niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
VantageR schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:39:
Hier ook zeer tevreden met Marshmallow! Accugrafiek ziet er nu uit zoals dat zou moeten: Een mooi trapje naar beneden. Bij Lollipop was het gewoon een bijna rechte lijn naar beneden, ongeacht of ik de telefoon gebruikte of niet. Nu doe ik er zeker een dag langer mee zonder op te laden.

Het menu "Accuoptimalisatie" vind ik overigens een beetje overbodig. Waarom zou je voor een app geen optimalisatie van stroomverbruik willen? En een beetje jammer dat het voor Google Play services niet beschikbaar is.
Wakelock checker die nu wel werkt zoals zou moeten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 22:39
Xyphoid schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:25:
Vandaag viel het mij ook op dat niet alle contacten uit mijn lijst in mijn carkit (Renault Megane Estate) lijst verschijnen. Maar dat kan ook komen, omdat ik van Google overgestapt ben naar Baikal op mijn Synology NAS. Moet ik nog nakijken.

Voor de rest nog steeds nergens last van in Marshmallow.

Enigste verschil dat ik zie is het lettertype van de digitale klok. De rest is nog steeds hetzelfde (ik gebruik Nova launcher :P).
Bij de update van mijn n5 naar lollipop destijds bleef mijn carkit van mijn megane estate steeds uitvallen. 5.1 heeft het toen na klagen op google forum opgelost. Heb jij hier ook problemen mee gehad toen? Ik twijfel sterk om marshmallow er op te zetten. Niet werkende carkit is zeer irritant m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
System ui tuner gevonden door de statusbalk omlaag te trekken en het radertje 5 seconden ingedrukt te houden. Kun je het aantal % dat je batterij nog heeft zien in het batterij icoontje en kan je een demomodus instellen. Ik heb System ui tuner overigens weer verwijderd, want zie het nut ervan niet.

[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 17-10-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
desalniettemin schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:48:
System ui tuner gevonden door de statusbalk omlaag te trekken en het radertje 5 seconden ingedrukt te houden. Kun je het aantal % dat je batterij nog heeft zien in het batterij icoontje en kan je een demomodus instellen. Ik heb System ui tuner overigens weer verwijderd, want zie het nut ervan niet.
En je kan de tegels van de quick settings (beperkt) aanpassen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Nu online
xppieter schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:39:
[...]

Bij de update van mijn n5 naar lollipop destijds bleef mijn carkit van mijn megane estate steeds uitvallen. 5.1 heeft het toen na klagen op google forum opgelost. Heb jij hier ook problemen mee gehad toen? Ik twijfel sterk om marshmallow er op te zetten. Niet werkende carkit is zeer irritant m.i.
Ik heb geen last van uitvallen.

Heb wel mijn missende contacten probleem opgelost.
Heb handmatig alle Visible contacten via Bluetooth naar de carkit verstuurd. Nu staan ze er allemaal in. Blijkbaar pakt ie alleen de eerste de beste adresboek die hij kan vinden als je het automatisch laat doen. In dit geval was dat de Whatsapp lijst en die is niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Nog mensen problemen met Handcent SMS op Marshmallow?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ja, kwam er toen achter dat er een nieuwe versie van Handcent bestaat, dus de oude gedeinstalleerd en die gedownload. Zoek in de play store maar op Handcent Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb gisteravond met tegenzin ook mijn netwerkinstellingen gereset, de telefoon opgeladen en vervolgens van de lader afgehaald toen ik ging slapen. En warempel, toen ik net keek na wat gebruik in de ochtend was Wifi niet meer de grootste verbruiker! Na 12 uur wake time en 1 uur screen time heeft wifi minder can 40mah gebruikt, in pkaats van de 400+ die dit vorige dagen was geweest. Verder heb ik ook de locatie instellingen gewijzigd (zoals eerder aangegeven).

Merkte gisteren wel dat als je wifi in slaapstand uit zet, het tot een probleem leidt bij bellen. Belde ongeveer anderhalf uur via Wechat, en de verbinding was beduidend slechter dan normaal. Na controleren zag ik dat ik steeds naar 4g werd terug gegooid, wat ik apart vond aangezien het scherm aan blijft bij bellen en de telefoon dus niet in slaapstand zou moeten gaan… Toen weer naar altijd aan terug gezet en toen deed hij het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 22:04
Mijn ongeveer 2 jaar oude Nexus 5 zit vast in een bootloop. Hij valt nog net binnen de garantie en dit schijnt een bekend probleem te zijn, maar helaas ligt mijn hele scherm ook aan diggelen. Maak ik enigszins kan dat Belsimpel mijn toestel repareert/vervangt of zouden ze gelijk de schuld van het defect geven aan het kapotte scherm (wat hoofdwaarschijnlijk niet de oorzaak is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belecthor schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:20:
Mijn ongeveer 2 jaar oude Nexus 5 zit vast in een bootloop. Hij valt nog net binnen de garantie en dit schijnt een bekend probleem te zijn, maar helaas ligt mijn hele scherm ook aan diggelen. Maak ik enigszins kan dat Belsimpel mijn toestel repareert/vervangt of zouden ze gelijk de schuld van het defect geven aan het kapotte scherm (wat hoofdwaarschijnlijk niet de oorzaak is)?
Reparatie onder garantie kun je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Iemand anders ook moeite om bluetooth devices te pairen onder Android 6? Ik krijg mijn hartslagmeter, RLFKT en cadansmeter niet meer gesynced in mijn Wahoo app terwijl ik ze wel onder bluetooth-devices zie staan in de algemene bluetooth instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Joarie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:00:
Iemand anders ook moeite om bluetooth devices te pairen onder Android 6? Ik krijg mijn hartslagmeter, RLFKT en cadansmeter niet meer gesynced in mijn Wahoo app terwijl ik ze wel onder bluetooth-devices zie staan in de algemene bluetooth instellingen.
Nee... Audio adapter en moto 360 pairen prima

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:52

Meneer iCy

swarma

Belecthor schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:20:
9/10 keer krijg je er een factuur voor een scherm bij inderdaad.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hier was de update naar 6.0 nog geen succes..
Batterij vloog erdoorheen, zit blijkbaar een bug in de gmail app na de update, stond stevast bovenaan in batterijgebruik. Blijkbaar geeft de gekoppelde hotmail account problemen na de 6.0 update, hij blijft continu synchroniseren zonder succes waardoor hij het maar blijft proberen..
Waren ook niet de enige volgens de playstore, nu maar tijdelijk even de outlookapp in gebruik en hotmail losgekoppeld van gmail (opnieuw installeren en instellen van gmail had geen effect).
En er zijn contactpersonen verdwenen na de update, daar moet ik nog even naar gaan kijken..
Maarja, eindelijk permissies instellen per app, dat maakt de update al goed :)

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 22:04
iCy schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 00:24:
[...]

9/10 keer krijg je er een factuur voor een scherm bij inderdaad.
Hmm, helaas. Dan laat ik het zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Waar bij mij de batterijduur enorm veel is verbeterd door de update, is het bij mijn zus die ook een nexus 5 heeft enorm verslechterd. Android systeem staat ruim bovenaan als je kijkt in het accu-menu, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Het lijkt er op dat er een proces is dat haar telefoon niet toelaat in de slaapstand te raken. Ik heb de cache al verwijderd in de recovery, maar dat heeft niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
JensFC schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:54:
Waar bij mij de batterijduur enorm veel is verbeterd door de update, is het bij mijn zus die ook een nexus 5 heeft enorm verslechterd. Android systeem staat ruim bovenaan als je kijkt in het accu-menu, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Het lijkt er op dat er een proces is dat haar telefoon niet toelaat in de slaapstand te raken. Ik heb de cache al verwijderd in de recovery, maar dat heeft niet geholpen
Opnieuw flashen met het factory image en de -w parameter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
joey129 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:27:
[...]

zou juist de data ook wipen en opnieuw opbouwen, als er ergens een rotte app of mislukte instelling staat, dan blijft die behouden als je -w doet...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Vraagje over het standaard Google toetsenbord in Marshmellow:

Hoe krijg ik ook Nederlandse suggesties tijdens het typen? Autocorrect heb ik uit, maar ik krijg wel suggesties voor woorden, alleen slechts in het Engels en ik wil graag ook Nederlandse woorden getipt krijgen....

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

S0epkip schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:35:
Vraagje over het standaard Google toetsenbord in Marshmellow:

Hoe krijg ik ook Nederlandse suggesties tijdens het typen? Autocorrect heb ik uit, maar ik krijg wel suggesties voor woorden, alleen slechts in het Engels en ik wil graag ook Nederlandse woorden getipt krijgen....
Instellingen > Taal en invoer > Google-toetsenbord > Talen

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
joey129 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:27:
[...]

Dat is inderdaad het proberen waard, maar kan dat wel als hij helemaal stock is? Mijn zus heeft geen unlocked bootloader want die weet daar niets vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:37
De batterij is bij mij enorm verbeterd met 6.0, nou was die ook wel rampzalig met 5.1. Scheelt al snel een uur extra screen on time. Ineens twijfel ik weer over de aankoop van de 6p, misschien kan mn trouwe N5 nog wel een halfjaartje mee...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
JensFC schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:16:
[...]

Dat is inderdaad het proberen waard, maar kan dat wel als hij helemaal stock is? Mijn zus heeft geen unlocked bootloader want die weet daar niets vanaf :)
Volgens mij moet dat wel kunnen ja;
Een van de eerste stappen met fastboot is dan ook "fastboot oem unlock" hiermee unlock je dacht ik de bootloader.

Nadat je alle stappen doorlopen hebt doe je weer een fastboot oem lock ergens, dan lock je de bootloader weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Bij mij gaf Google Goggles een accu drain. Ik zag dat de accu sneller terug liep dan normaal. Gisteren Google Goggles gebruikt voor het scannen van een QR code. Je kan precies zien wanneer ik het proces gestopt heb:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5330132/goggles_drain.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
joey129 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:29:
[...]

Volgens mij moet dat wel kunnen ja;
Een van de eerste stappen met fastboot is dan ook "fastboot oem unlock" hiermee unlock je dacht ik de bootloader.

Nadat je alle stappen doorlopen hebt doe je weer een fastboot oem lock ergens, dan lock je de bootloader weer.
Hiermee wipe je ook je data... Om problemen op te lossen prima, maar wel iets wat je bij na moet denken, maak dus eerst een back-up

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Agenda klopt niet, want als ik christelijke feestdagen aanvink, dan krijg ik de feestdagen in het engels, terwijl nederlands aangevinkt staat. Ook als ik religieuze feestdagen uitvink krijg ik geen enkele feestdag te zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben ook zeer tevreden over het accu-gebruik sinds Android 6.0, ik kan mij niet herinneren dat ik ooit op dit tijdstip nog 75% van mijn accu had (vanmorgen met 100% van huis vertrokken). Voorheen was dat eerder 50% of lager. Ik geef toe dat ik hem vandaag niet heel veel heb gebruikt, maar zeker geregeld mail, whatsapp e.d. Een grote verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Of het aan 6.0 ligt weet ik niet, maar ik dacht altijd dat, als "locatie" aan staat, je accu voor je ogen wordt leeg geslurpt. Nu heb ik locatie services al drie dagen aan staan en er is niks aan het handje. Sterker nog, je ziet dat het echt alleen wordt gebruikt als er bepaalde apps (met toestemming) dit nodig hebben. Bv Maps en de app Car Dashdroid (N5 heeft een houder in de auto waarin hij wordt opgeladen, app start automatisch).
Dus eigenlijk wel makkelijk, hoef ik het niet meer aan en uit te zetten.

Sygic werkt trouwens niet meer sinds 6.0, iemand al een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 19-10-2015 23:23 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

ph4ge schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:56:
De batterij is bij mij enorm verbeterd met 6.0, nou was die ook wel rampzalig met 5.1. Scheelt al snel een uur extra screen on time. Ineens twijfel ik weer over de aankoop van de 6p, misschien kan mn trouwe N5 nog wel een halfjaartje mee...
Hier ook 3 uu sot ipv 2.
Wel blijft google play services veel gebruiken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:27
[...

Sygic werkt trouwens niet meer sinds 6.0, iemand al een oplossing?
Ik gebruik hier ook Sygic, maar ik heb geen problemen op android 6.0.

Ik kom wel van een clean install, geen OTA. Misschien ligt daar de oorzaak, of heb je bepaalde permissies uitgeschakeld voor Sygic?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij doet sygic het ook niet meer na ota opdate android 6. ik heb alle machigingen van sygic aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Crap; ook accu drain op m'n WiFi na OTA update naar 6.0
Alle workarounds geprobeerd; no score
Maar een factory reset proberen en anders terug flashen naar Lollipop

[ Voor 7% gewijzigd door beschuitfluiter op 20-10-2015 12:09 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

beschuitfluiter schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:08:
Het is meer een rapportage fout dan dat het echt een drain is (zoals ik reeds eerder heb aangegeven). Ik zou het lekker laten voor wat het is tot de eerst volgende update waarin het vermoedelijk wel verholpen zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
beschuitfluiter schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:08:
Jur gen in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb op dit moment best een "serieus" probleem. Serieus in de vorm van: ik kan er echt last van hebben.

Het viel mij namelijk op dat ik een donker vlekje zie in het beeld van de camera. Ook in de "zoeker" en op de foto zelf, heb de lens meermaals zo schoon mogelijk gemaakt met een nieuw brillendoekje.

Hier het voorbeeld: http://imgur.com/0VKJXSB
Het was even moeilijk een goed voorbeeld object te vinden, ik kon natuurlijk ook even een screenshots maken...

Het is even goed kijken, maar onder de grote rode S zie je een donkerder vlekje.

Er zijn geen significante krassen op de lens en door met een vergrootglas te kijken en ook nog door een macro foto met mijn compact te bekijken ben ik erachter dat er zich geen (zichtbare) obstructies vormen die dit vlekje veroorzaken.

Wat denken jullie? Garantie? Ik heb het ding in December 2013 gekocht, heeft verder nog als problemen: scheurtje simtray, scheurtje headphonejack, scheurtje volume button, achterklep is niet 100% aansluitend meer en de letters achterop hebben grotendeels losgelaten.

Verder is er geen barst oid, wel zag ik toen ik het ding openmaakte voor een nieuwe (officiële) accu dat de vocht detector minimaal blauw was uitgeslagen. Zouden ze dit accepteren mocht ik ermee langsgaan bij de MediaMarkt?

Verder niet geroot, geen custom kernels, gewoon Android 6.0.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Heb het zelfde probleem gehad. In mijn geval was het gewoon een stofje aan de binnenkant van de frame. Heb het klepje eraf gehaald, zwarte frame losgeschroefd en binnenkant van de frame schoongemaakt (glas) met alcohol en een wattenstaafje.

[ Voor 3% gewijzigd door contrast op 20-10-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

contrast schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:08:
[...]

Heb het zelfde probleem gehad. In mijn geval was het gewoon een stofje aan de binnenkant van de frame. Heb het klepje eraf gehaald, zwarte frame losgeschroefd en binnenkant van de frame schoongemaakt (glas) met alcohol en een wattenstaafje.
Hmm, dat zou natuurlijk wel een geluk bij een ongeluk zijn...
Bedankt in ieder geval, zou best kunnen dat dit erin is gekomen tijdens de batterij wissel en nu pas (3 weken later) is verschoven tot op de sensor.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
kuusj98 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Hmm, dat zou natuurlijk wel een geluk bij een ongeluk zijn...
Bedankt in ieder geval, zou best kunnen dat dit erin is gekomen tijdens de batterij wissel en nu pas (3 weken later) is verschoven tot op de sensor.
Dat zou goed kunnen inderdaad. Laat maar weten als je het hebt verholpen door het schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delete

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:53:
bij mij doet sygic het ook niet meer na ota opdate android 6. ik heb alle machigingen van sygic aanstaan.
sygic werkt hier goed, ik heb ota geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 12:17
Nexus 5X wallpaper, eindelijk extracted uit de ROM van de Nexus 5X:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eUqORzh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
-Bas schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:24:

[afbeelding]
Zo. Kan mijn N5 weer een jaartje mee :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00

Vis

-Bas schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:24:

[afbeelding]
Vind dit persoonlijk echt de minste wallpaper van alle nieuwe Android versies tot nu.. Mooiste nog steeds de originele van de N5 bij release met die berg en roze gloed... :p

Batterij gebruik na paar dagen marshmallow lijkt de goeie kant op te gaan bij mij.. Al snak ik wel naar de overstap over paar maanden.. Toch maar size does matter 6P???

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Sinds vanochtend een groot probleem met mijn Nexus 5 (voorzien van Android 6.0).

Toen ik hem van de lader pakte, kwam een spontane reboot. Vervolgens kwam er een foutmelding van WhatsApp, dat de datum fout was ingesteld, terwijl dat niet het geval was. Daarna een nieuwe reboot en toen kon ik de telefoon gewoon gebruiken.

Na een half uur echter krijg ik de telefoon niet meer aan. Alleen wanneer ik deze aan de stroom hang begint een reboot, maar deze blijft zich herhalen. Het lukt me niet om in de veilige modus op te starten. Wanneer ik volume+ en volume- indruk tegelijk met de powerknop, komt er heel even een bootmenu in beeld, maar zo kort dat ik geen keuze kan maken.

Iemand dit eerder gehad?

En kan ik rechtstreeks een reparatie bij LG aanvragen? Ik heb geen aankoopbon meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
djoelzz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:48:

En kan ik rechtstreeks een reparatie bij LG aanvragen? Ik heb geen aankoopbon meer.
LG blijft zeggen: ga naar de winkel. Is de winkel er niet meer, dan PhoneHouse.

Zelf heb ik ook een probleem met mijn scherm/controller/backlight: Ik heb een donkere streep aan de zijkant, af en toe, heel irritant. Scherm (en toestel) zijn onbeschadigd en het is duidelijk een hardwareprobleem.

Vraag: Is het hele "vochtschade" (bullshit..) verhaal nog actueel? Zijn er hier ervaringen met N5 reparatieverzoeken die zijn afgewezen ivm vochtschade?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Ik heb nu een week of 2/3 6.0 OTA op mijn N5 gekregen.
Echter merk ik nu een gigantische batterydrain!
Android systeem staat nu op 21%, gisteren zelfs 51%.

Normaal gesproken kon ik eenvoudig 1,5 dag met een accu. Sinds deze update minder dan een dag.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik lees iets over automatisch wifi scannen uitschakelen. Maakt de telefoon dan nog wel verbinding met bekende wifi-netwerken??

edit:
Nu ik de accugrafiek nog wat beter bekijk gaat hij steil naar beneden op t moment dat ik met wifi ben verbonden. Je zou juist zeggen dat het verbruik dan minder zou moeten zijn dan wanneer je op 3G zit... 8)7 :?

[ Voor 21% gewijzigd door Kliko op 21-10-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
djoelzz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:48:
Sinds vanochtend een groot probleem met mijn Nexus 5 (voorzien van Android 6.0).

Toen ik hem van de lader pakte, kwam een spontane reboot. Vervolgens kwam er een foutmelding van WhatsApp, dat de datum fout was ingesteld, terwijl dat niet het geval was. Daarna een nieuwe reboot en toen kon ik de telefoon gewoon gebruiken.

Na een half uur echter krijg ik de telefoon niet meer aan. Alleen wanneer ik deze aan de stroom hang begint een reboot, maar deze blijft zich herhalen. Het lukt me niet om in de veilige modus op te starten. Wanneer ik volume+ en volume- indruk tegelijk met de powerknop, komt er heel even een bootmenu in beeld, maar zo kort dat ik geen keuze kan maken.

Iemand dit eerder gehad?

Zoektochtje op internet: heeft waarschijnlijk met de power button te maken die is blijven hangen. Gisteren heb ik de simkaart er even uitgehaald en nu heb ik problemen, zou me niet verbazen als dat met elkaar te maken heeft.

Inmiddels een paar tikken gegeven op de powerbutton en nu lijkt het weer te werken, de telefoon start goed op. Hopen dat dit blijft werken... De knop voelde wel "gewoon" aan, gaf de juiste "feedback", maar blijkbaar was hij toch geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 12:56
Tips voor een nieuwe originele batterij? Een namaak is geen verbetering.. Al is m'n batterij echt op! Ik heb max anderhalf uur sot.. Van de week maar 35 min.. 2min navigatie aan en hij viel van 45% naar 0%.

Ik ga deze accu bestellen. Hoop dat m'n n5 weer wat langer mee gaat!
http://www.meergsm.nl/ori...-d820-bl-t9-2300-mah.html

[ Voor 62% gewijzigd door thommy86 op 21-10-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
mkliko schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:08:
Ik heb nu een week of 2/3 6.0 OTA op mijn N5 gekregen.
Echter merk ik nu een gigantische batterydrain!
Android systeem staat nu op 21%, gisteren zelfs 51%.

Normaal gesproken kon ik eenvoudig 1,5 dag met een accu. Sinds deze update minder dan een dag.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik lees iets over automatisch wifi scannen uitschakelen. Maakt de telefoon dan nog wel verbinding met bekende wifi-netwerken??

edit:
Nu ik de accugrafiek nog wat beter bekijk gaat hij steil naar beneden op t moment dat ik met wifi ben verbonden. Je zou juist zeggen dat het verbruik dan minder zou moeten zijn dan wanneer je op 3G zit... 8)7 :?
Even terug lezen in dit topic. Staan verschillende oplossingen. Hebben bij mij goed geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
desalniettemin schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:46:
[...]

Even terug lezen in dit topic. Staan verschillende oplossingen. Hebben bij mij goed geholpen :)
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zie alleen niet een issue dat direct overeenkomt met mijn probleem.
Echter, bij mij is het niet wifi dat heel veel % verbruikt. Op dit moment staat android system op 21%. Wifi staat op 4%, erg weinig dus. Gisteravond stond dit op 42% ofzo.

Ik laad hem nu even helemaal op. Dan maar eens kijken hoe t verloopt.

Misschien dat het toevallig tegelijk valt met een merkbaar degradatie van de accu. Telefoon is nu twee jaar oud. Maar het zou wel erg toevallig zijn... :/
Daarnaast hoop ik nog wel 1 of 2 jaar vooruit te kunnen met dit toestel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Bij mij staat Android systeem nu op 4%. Mijn Nexus 5 is nu ook bijna 2 jaar oud, maar doet het nog uitstekend. Snel en erg mooi beeld.

Ik heb geen OTA. Kreeg de update naar 6.0 automatisch. Automatisch heb ik veranderd naar 2,4Ghz. Wifi gaat automatisch uit en aan.

[ Voor 33% gewijzigd door desalniettemin op 21-10-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik zou je toestel even helemaal uitzetten (of de power knop 10 seconden ingedrukt houden), vermoedelijk is er een proces blijven hangen waardoor Android System je accu lijkt leeg te trekken. Mocht dat niet helpen dan safe mode proberen om uit te sluiten dat een bepaalde app conflicteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
desalniettemin schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:12:
Bij mij staat Android systeem nu op 4%. Mijn Nexus 5 is nu ook bijna 2 jaar oud, maar doet het nog uitstekend. Snel en erg mooi beeld.

Ik heb geen OTA. Kreeg de update naar 6.0 automatisch. Automatisch heb ik veranderd naar 2,4Ghz. Wifi gaat automatisch uit en aan.
Ota is "over the air" dus een automatisch gepushte update, je moet alleen even akkoord geven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Om aan te sluiten met de WIFI problemen, ik heb er ook een. Ineens wordt de wifi verbinding afgebroken, als de telefoon een tijdje niet gebruikt is (ben er nog niet achter hoe lang). Er wordt automatisch overgeschakeld op 4G.
Ik heb juist de instelling aan staan "keep wifi on during sleep" en dat werkte altijd. Nu dus ineens niet meer.

Iemand ook dit "probleem"? (Marshmallow)

[ Voor 3% gewijzigd door pinda powerrr op 21-10-2015 21:18 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
Even een update vanaf mijn kant.
Gisteren om 15:15 telefoon uit de lader gehaald. Batterij was 100%.
Om 21:30 was de telefoon op 10%. :o

In de lader gedaan. Vannacht telefoon op airplane mode gehad. Daarnaast heb ik van de gmail-app het synchroniseren uitgezet. (stond op push)
Vanmorgen bij vertrek wifi uitgezet. Vandaag eens een dagje @ work zonder de wifi aan. Tot nu toe 10% batterij verbruikt met een forecast dat ie nog 1 dag en 4 uur vooruit kan.
Ik hou het vandaag even in de gaten. Straks eerst even de mail weer op push zetten en dan kijken wat er gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:14
Ik heb ook last van de wifi drain gemiddeld 30%~40% per dag op het moment met 6.0.
Ik las ergens dat de smart lock met vertrouwde plaatsen de boosdoener kon zijn. Dit uitgezet, geen succes.
bij Locatie -> scannen -> wifi scannen uitgezet. Geen succes
cache partitie gewist, geen succes
wifi cache geweist,geen succes.

zijn er nog opties die ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Nu online
sweetdude schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:50:
Ik heb ook last van de wifi drain gemiddeld 30%~40% per dag op het moment met 6.0.
Ik las ergens dat de smart lock met vertrouwde plaatsen de boosdoener kon zijn. Dit uitgezet, geen succes.

Factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Sh*t. Ik heb een LG Nexus5 met een defect, overgenomen van iemand zonder bon, weet zelfs niet waar die gekocht is...

Wel weet ik het volgende
<response req_cmd="auth_model_check" status="OK">
<auth_model_check>
<result>2</result>
<esn>358240057660****</esn>
<model>LGD821</model>
<suffix>ANLDBK</suffix>
<msn>311KPCA766019</msn>
<esn_date/>
<sw_version/>
<sw_url/>
<sw_locale_url/>
<sw_recommand_uri/>
<app_version/>
<app_url/>
<cs_em_flag>N</cs_em_flag>
<cs_em_uri>N</cs_em_uri>
<chip_type/>
<prod_type/>
<buyer>NLD</buyer>
<file_name/>
</auth_model_check>
</response>
Kan ik er op een of andere manier achter komen waar dit ding gekocht is?
Phonehouse accepteert m zonder bon iig niet voor garantie..... :'(

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 18:50
S0epkip schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:33:
Sh*t. Ik heb een LG Nexus5 met een defect, overgenomen van iemand zonder bon, weet zelfs niet waar die gekocht is...

Wel weet ik het volgende

[...]

Fabrieksgarantie via LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

sweetdude schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:50:

Die drain schijnt voornamelijk optisch te zijn. Een foute berekening dus. Ik had er ook last van. Als ik dan alles na ging en de gebruikte mAh optelde kwam ik op meer dan de capaciteit van mijn accu uit. Maar aan het einde van de dag had ik min of meer hetzelfde over als altijd
Ik heb wifi scannen uit gezet en daarna mijn toestel uitgeschakeld. Vervolgens weer opgestart en daarna wifi scannen weer aan. En weg was de 'wifi drain' Maar ik doe echt geen minuut langer met mijn telefoon

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
S0epkip schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:33:

Wel weet ik het volgende

[...]

Diegene vragen van wie je hem gekocht hebt :P

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Barfman schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:01:
[...]

Diegene vragen van wie je hem gekocht hebt :P
Had ik gedaan, kwam niet over de brug. Nu wel! Dec2013 bij een Hi abo verkregen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
  • Laatst online: 01-07 22:17
Hallo Allemaal,

ik heb al twee jaar een Nexus 5 en was (net als jullie waarschijnlijk) heel benieuwd naar de N5x.

Een week na de bekend making weet ik het eerlijk gezegd niet meer. Zeker als ik het filmpje kijk op android central waar ze de p6 en N5x naast elkaar leggen vraag ik mij af of ik hem nog echt wil.

Ik moet gewoon geen scherm groter dan 5 a 5,2 inch hebben, maar ik wil wel een snelle telefoon. Hebben jullie ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coriolis schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:55:
Hallo Allemaal,

ik heb al twee jaar een Nexus 5 en was (net als jullie waarschijnlijk) heel benieuwd naar de N5x.

Een week na de bekend making weet ik het eerlijk gezegd niet meer. Zeker als ik het filmpje kijk op android central waar ze de p6 en N5x naast elkaar leggen vraag ik mij af of ik hem nog echt wil.

Ik moet gewoon geen scherm groter dan 5 a 5,2 inch hebben, maar ik wil wel een snelle telefoon. Hebben jullie ideeen?
Honor 7 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Van de week geüpdatet naar 6.0! Design ziet er strak uit. Tot nu toe nog steeds een tevreden gebruiker.
Binnenkort een nieuwe case halen, aangezien er wat beschadigingen zijn aan de zijkanten.

@Coriolis misschien is OnePlus 2 een optie? Qua prijs en specificaties zit je wel goed. Of inderdaad wat pcfreak52 zegt, de Honor 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
Ik zal je eerlijk zeggen dat die nog het beste bij mijn eisen in de buurt komt.
Scherm grootte, 3 GB werkgeheugen, ik heb alleen geen idee hoe de chip is in vergelijking met een quelcomm.

De opo 2 vind ik weer net te groot, hoewel hij wel heel erg mooi is. Ik kan aan een uitnodiging komen via iemand die hem recent gekocht heeft. Vind het ook jammer dat de USB c aangesloten zit op een USB 2 bus ipv 3.

---edit---
http://gsminsider.com/201...rin-935-benchmark-scores/

Geen super chip dus...

[ Voor 13% gewijzigd door Coriolis op 23-10-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coriolis schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:08:
[...]
Ik zal je eerlijk zeggen dat die nog het beste bij mijn eisen in de buurt komt.
Scherm grootte, 3 GB werkgeheugen, ik heb alleen geen idee hoe de chip is in vergelijking met een quelcomm.

De opo 2 vind ik weer net te groot, hoewel hij wel heel erg mooi is. Ik kan aan een uitnodiging komen via iemand die hem recent gekocht heeft. Vind het ook jammer dat de USB c aangesloten zit op een USB 2 bus ipv 3.

---edit---
http://gsminsider.com/201...rin-935-benchmark-scores/

Geen super chip dus...
Nee, maar is nu wel met die actie voor maar 299,- te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:33:
[...]

Nee, maar is nu wel met die actie voor maar 299,- te koop.
Moto X-Style dan? Helaas geen dual sim maar goede specs, zoals het er uit ziet kwalitatief in orde, stock android en geen vage honor skin en uiterlijk is zeer goed.

Daarnaast een zeer goede accu duur.

http://www.valuebasket.nl...MqRoI2m2cgCFRcTGwodRswLew

Maar goed, dit is het nexus forum :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Bijna alle snelle telefoons zijn tegenwoordig te groot..

Overigens net even gereisd waarbij m'n accuniveau in een uur tijd met 50% was gedaald, met 50 minuten tunein radio stream en waarbij het scherm 40 minuten aanstond.

Speel nog met de gedachte 'm te vervangen door de 5X maar als ik de reviews zo bekijk is het accuverbruik daarbij niet heel veel beter :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Laguna schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:24:

Overigens net even gereisd waarbij m'n accuniveau in een uur tijd met 50% was gedaald, met 50 minuten tunein radio stream en waarbij het scherm 40 minuten aanstond.

Speel nog met de gedachte 'm te vervangen door de 5X maar als ik de reviews zo bekijk is het accuverbruik daarbij niet heel veel beter :|
Klopt, die app houd je scherm aan. Kan je ook handmatig uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

iCy schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Klopt, die app houd je scherm aan. Kan je ook handmatig uitzetten :P
Dat bedoelde ik niet :D ik was ondertussen op Tweakers aan het lezen en door m'n tijdlijn aan het scrollen, maar dan nog schrok ik van het extreem snelle dalen van het accuniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
Laguna schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:24:

Daar loop ik dus ook tegen aan, de opo 2 en Moto x style zien er fantastisch uit, maar ze zijn gewoon te groot. Met de n5 had je gewoon goede snelheid in een klein jasje.

Ik ben nog zoekende dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
Coriolis schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:09:
[...]

Daar loop ik dus ook tegen aan, de opo 2 en Moto x style zien er fantastisch uit, maar ze zijn gewoon te groot. Met de n5 had je gewoon goede snelheid in een klein jasje.

Ik ben nog zoekende dus....
En de X-Pure?

Is voor mij wel een potentiële vervanger van mn n5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
joey129 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

En de X-Pure?

Is voor mij wel een potentiële vervanger van mn n5
Je weet dat de Moto X Pure/Moto X Style één en hetzelfde toestel zijn:
Afbeeldingslocatie: https://hostr.co/file/p5O6Iq4C6rqp/Moto.PNG

[ Voor 15% gewijzigd door agoNITE op 24-10-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik wacht de Motorola X Force af, 5.43 inch QHD, SnapDragon 810, 3Gb ram, 21Mpixel camera en een 3760 mAh baterij. 27 oktober is de presentatie, richting 600 euro voor 32Gb

http://www.gsmarena.com/motorola_moto_x_force-7555.php

[ Voor 29% gewijzigd door Tags NL op 24-10-2015 11:06 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
agoNITE schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:45:
[...]

Je weet dat de Moto X Pure/Moto X Style één en hetzelfde toestel zijn:
[afbeelding]
_/-\o_ nu wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Coriolis schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:55:
Hallo Allemaal,

Ik twijfel ook over de N5x. Heeft maar 2GB en volgens een test die ik laatst gelezen heb schijnt dat niet genoeg te zijn, want haperingen als je een app start. En hij is veel te duur voor wat je krijgt. In Amerika is hij veel goedkoper :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
Trouwens nog een tip om vrijwel alle Android telefoons nog 'snappier' te laten aanvoelen:

Settings > About phone > aantal keren tappen op de laatste regel "Build number" om de Developer optie te unlocken.

Settings > Developer options > scrollen en de volgende regels aapassen:
  • Window Animation scale > .5x
  • Transition animation scale > .5x
  • Animator duration scale > .5x
Interface animaties gaan 2x zo snel, voelt allemaal nog lekkerder aan. Bevalt het niet, alles terugzetten op 1.0x

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ik ben nog altijd blij met de Galaxy S6 als Nexus 5-vervanger. Ter vergelijking met de Nexus 5X:
- Snellere SOC
- Meer RAM
- Scherper, prachtig AMOLED-scherm
- Geweldige camera, DAC en speaker
- Zeer goede bouwkwaliteit
- Dunner, net wat kleiner
- Geen onscreen buttons, dus meer schermruimte zonder dat je scherm groter word
- Meer opslagruimte (32GB)
- Met cashback is hij nog goedkoper ook

Daar tegenover wint de Nexus 5X maar op één vlak geloof ik:
- Als eerste Android-updates ontvangen

Het enige wat je mist zijn de updates. Aan de ene kant mis ik die wel, Android 6.0 is nog niet beschikbaar. Aan de andere kant zijn problemen zoals Stagefright wel gewoon snel en netjes gepatched. Je kan overigens vrijwel alle Samsung apps disablen en een aantal de-installeren. Samsung is lang niet meer zo bloated als tijdens de S4/S5.
Je knalt er een Material Theme overheen en je installeert de Google Now Launcher, en je hebt vrijwel een Nexus ;)

Persoonlijk zou ik trouwens eerder de Nexus 6P overwegen dan een 5,7" Motorola-foon. Over zo'n prijsverschil hebben we het dan niet meer trouwens.
Ten eerste omdat die 6P volgens reviews echt een geweldig toestel moet zijn (en lang niet zo lelijk als dat het eerst leek) en omdat je dan wél de echte Nexus-ervaring hebt. Motorola is niet meer van Google, sommige Moto G's en E's worden soms nu al niet meer ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 24-10-2015 13:41 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jeroenimoes schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:29:
Trouwens nog een tip om vrijwel alle Android telefoons nog 'snappier' te laten aanvoelen:

Settings > About phone > aantal keren tappen op de laatste regel "Build number" om de Developer optie te unlocken.

Settings > Developer options > scrollen en de volgende regels aapassen:
  • Window Animation scale > .5x
  • Transition animation scale > .5x
  • Animator duration scale > .5x
Interface animaties gaan 2x zo snel, voelt allemaal nog lekkerder aan. Bevalt het niet, alles terugzetten op 1.0x
Ik zet ze altijd meteen uit ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.