Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

Nakebod

Nope.

Voor mensen waar WIFI ook erg hoog in de batterijgeschiedenis staat, vage oplossingen lijken soms de enige oplossing te zijn. Zo ook deze.

Boot in safemode (Shutdown menu openen via je aan/uit knop en even lang op Power Off indrukken)
Instructie is wat vaag over de tijd maar na "after a while" safemode te hebben gedraaid weer normaal booten.
Terug in Android, alle widgets die je hebt verwijderen van je homescreen, en opnieuw toevoegen.

Ik gebruik zelf Nova Launcher, dus het is niet alleen met de Google Now Launcher.
En het lijkt vooralsnog te werken, wifi is nog wel de grootste verbruiker in mijn lijst, maar dat komt omdat hij dat vanmorgen al was. Morgen met een verse acculading eens bekijken. Heb nu weer een vergelijkbaar accuniveau als dag 1 met Android 6.x. En dat was een stuk beter dan met 5.x. Dus ik heb goede hoop.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Prulleman schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:42:
[...]

Ik heb nooit de dp gedraaid, maar volgens mij krijg je geen ota's op de preview versies... Je zult dus aan de slag moeten met de factory images, misschien dat je het zonder wipe kan, maar lijkt me beter om een clean install te doen
Thanks, dan maar weer eens Wugfresh z'n programmatje aanslingeren :) Ideaal ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 17:42
Nakebod schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:29:
Voor mensen waar WIFI ook erg hoog in de batterijgeschiedenis staat, vage oplossingen lijken soms de enige oplossing te zijn. Zo ook deze.

Boot in safemode (Shutdown menu openen via je aan/uit knop en even lang op Power Off indrukken)
Instructie is wat vaag over de tijd maar na "after a while" safemode te hebben gedraaid weer normaal booten.
Terug in Android, alle widgets die je hebt verwijderen van je homescreen, en opnieuw toevoegen.

Ik gebruik zelf Nova Launcher, dus het is niet alleen met de Google Now Launcher.
En het lijkt vooralsnog te werken, wifi is nog wel de grootste verbruiker in mijn lijst, maar dat komt omdat hij dat vanmorgen al was. Morgen met een verse acculading eens bekijken. Heb nu weer een vergelijkbaar accuniveau als dag 1 met Android 6.x. En dat was een stuk beter dan met 5.x. Dus ik heb goede hoop.
Wat een gedoe. Heb wifi daarom uitgezet. Hopelijk snel een 6.0.1, want dit hoort natuurlijk niet bij een nieuwe versie. Batterijgebruik zou juist flink verbeterd zijn met 6 en dat is dus duidelijk niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 13-10-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16

Nakebod

Nope.

Ben benieuwd of wifi uitzetten werkt bij jou, lees verschillende berichten dat zelfs met wifi uit, wifi iets van 30-40% van de accu verbruikt op een dag.

Maar als alles goed werkt is het batterijverbruik wel positief verbeterd.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Nakebod schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:35:
Ben benieuwd of wifi uitzetten werkt bij jou, lees verschillende berichten dat zelfs met wifi uit, wifi iets van 30-40% van de accu verbruikt op een dag.

Maar als alles goed werkt is het batterijverbruik wel positief verbeterd.
Klopt .Ook mer wifi uit alweer 6% wifigebruik. Maar nogmaals dit hoort natuurlijk niet, dus hopelijk lost Google dit snel op met 6.0.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:36:
[...]
Klopt .Ook mer wifi uit alweer 6% wifigebruik. Maar nogmaals dit hoort natuurlijk niet, dus hopelijk lost Google dit snel op met 6.0.1 ;)
Kijk eens bij de geavanceerde instellingen voor wifi, staat "scanning steeds beschikbaar" misschien aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 16:15
Davith78 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:27:
Sinds een kleine week een clean install van Android 6 op mijn Nexus 5 gedaan d.m.v. een full wipe met Nexus Toolkit. Geen problemen gehad met het installeren maar ik heb nu ineens wel een tweetal issues:

- Het duurt nu veel langer om connectie te maken met mijn wifi netwerk
- Een aantal apps crashen voortdurend zoals Adblock Browser

Kan het laatste te maken hebben dat die apps niet geoptimaliseerd zijn voor Android 6?
Wifi valt bij mij ook de hele tijd weg als ik mn telefoon in slaapstand zet. Verbinden duurt daarna ook veel langer. Had ik bij 5.0 & 5.1 nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Laurence007 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:26:
[...]

Wifi valt bij mij ook de hele tijd weg als ik mn telefoon in slaapstand zet. Verbinden duurt daarna ook veel langer. Had ik bij 5.0 & 5.1 nog niet!
Hoe staat je wifi instelling? Uit bij slaapstand??

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:38:
[...]

Kijk eens bij de geavanceerde instellingen voor wifi, staat "scanning steeds beschikbaar" misschien aan?
Is dat hetzlefde als Wifi behouden in slaapstand? Optie die aan staat is: Alleen tijdens laden. Moet ik soms voor nooit kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:44:
[...]
Is dat hetzlefde als Wifi behouden in slaapstand? Optie die aan staat is: Alleen tijdens laden. Moet ik soms voor nooit kiezen?
Nee, ik besef nu dat het over 6.0 gaat en ik had het over 5.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Besefte later pas dat deze optie inderdaad in 5 zat en ik die al had uitgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:19
Gister geüpdate naar Android 6.0 en vandaag m'n nieuwe speeltje binnen gekregen, een Sony HDR-AS20. Open ik de bijbehorende app, staat er dat ie niet werkt met Android 6.0. Had ik nu maar nog ff gewacht met updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Vandaag mijn tel opgeladen tot 100%, dat was iets voor 12:00. Wifi de hele dag uitgezet. Nu nog 55% resterend. 19% is toch opgegaan aan wifi???? Ik snap er niks van. Kan dit als wifi uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

Misschien dat de locatiemodus met behulp van Wifi het probleem? Als Wifi uit staat kan dit nog steeds gebruikt worden het zal zich alleen zo nu en dan Wifi stieken aan/uit zetten voor zijn locatiebepaling.

Heb locatiebepaling nu alleen op GPS aangevinkt en benieuwd wat het gaat doen

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
thorgan3 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:08:
ik heb mijn nexus eergisteren verzopen. Onmiddelijk uitelkaar gehaald en 2 dagen in rijst gestoken.
Nu merk ik na het terug inelkaar steken dat er een grote donkere vlek opzit en de R en de 4 niet werkt.
Iemand een idee waar ik een nieuw scherm + touchscreen haal? ervaringen met webshops ?
Ik heb in dit topic goede verhalen gelezen over TouchFix en daar zelf ook mijn telefoon heen gebracht toen ik hem had laten vallen. Goede service, binnen een uur klaar :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Ik gebruik nu enkele dagen Android 6 en heb het vervelende probleem dat als ik aan het bellen ben het scherm zwart blijft. Ik wil dan bijvoorbeeld ophangen en haal de telefoon van mijn oor, maar het scherm licht niet op. Ik druk dan op de power knop en nog steeds niet. Pas bij de tweede keer drukken krijg ik weer beeld. Herkent iemand dit probleem?

De wifi lijkt af en toe ook niet verbonden. Als ik dan de telefoon inschakel heb ik enkele seconden geen wifi. Dit lijkt voornamelijk voor te komen als ik buiten de deur ben geweest. Alsof de wifi niet direct met je thuisnetwerk verbind, maar wacht totdat de telefoon eerst wordt ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 16:15
Webgnome schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:38:
[...]

Hoe staat je wifi instelling? Uit bij slaapstand??
Nee dan had ik het ook wel gehad bij vorige versies. Wifi behouden in slaapstand is ingeschakeld. Andere oplossingen weet ik ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

3raser schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:26:
Ik gebruik nu enkele dagen Android 6 en heb het vervelende probleem dat als ik aan het bellen ben het scherm zwart blijft. Ik wil dan bijvoorbeeld ophangen en haal de telefoon van mijn oor, maar het scherm licht niet op. Ik druk dan op de power knop en nog steeds niet. Pas bij de tweede keer drukken krijg ik weer beeld. Herkent iemand dit probleem?

De wifi lijkt af en toe ook niet verbonden. Als ik dan de telefoon inschakel heb ik enkele seconden geen wifi. Dit lijkt voornamelijk voor te komen als ik buiten de deur ben geweest. Alsof de wifi niet direct met je thuisnetwerk verbind, maar wacht totdat de telefoon eerst wordt ingeschakeld.
Het zwart blijven van het scherm wanneer je je telefoon weg haalt bij je oor heb ik ook last van. Nog geen oplossing voor gevonden helaas. Verder draait marshmallow als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Weet iemand hoe ik de Smart Lock functie kan activeren?
Deze functie is grayed out bij mij na de clean installatie van Marshmallow.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:18
Jur gen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:54:
Weet iemand hoe ik de Smart Lock functie kan activeren?
Deze functie is grayed out bij mij na de clean installatie van Marshmallow.
Volgens mij moet je daarvoor eerst het lockscreen voor activeren, dus pin, swipe of face-unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 21:34

Heb hier ook last van!
Vooral erg vervelend als ik perongeluk de verkeerde bel en het scherm niet meer aan krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

iCy schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:09:
Misschien dat de locatiemodus met behulp van Wifi het probleem? Als Wifi uit staat kan dit nog steeds gebruikt worden het zal zich alleen zo nu en dan Wifi stieken aan/uit zetten voor zijn locatiebepaling.

Heb locatiebepaling nu alleen op GPS aangevinkt en benieuwd wat het gaat doen
Tot nu nog toe lijkt het er op dat het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:26
luuj schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:37:
[...]

Heb hier ook last van!
Vooral erg vervelend als ik perongeluk de verkeerde bel en het scherm niet meer aan krijg..
Heb dit ook gehad moest een keuze menu gebruiken best lastig met een zwart scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
iCy schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:39:
[...]

Tot nu nog toe lijkt het er op dat het beter gaat.
En als je ook accubesparing aanvinkt, zou dat dan ook helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Polster schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:34:
[...]

Volgens mij moet je daarvoor eerst het lockscreen voor activeren, dus pin, swipe of face-unlock.
Dat heb ik, aangezien ik pin moet gebruiken ivm zakelijke exchange mail.
Iemand anders een idee hoe ik de Smart Lock functie kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAFAN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 15:37
Mede tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Nexus 5. Na een nachtje opladen is mijn telefoon gloeiend heet geweorden en wilt ook niet meer aan gaan. De telefoon werd opgeladen door een lader waarmee ik hem al 1,5 jaar oplaad. Kan ik met enige zekerheid zeggen dat mijn accu aan vervanging toe is?

hoor graag van jullie

mvg
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

desalniettemin schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:26:
[...]

En als je ook accubesparing aanvinkt, zou dat dan ook helpen?
Dat zal ongetwijfeld zeker werken, maar voor mij niet nodig. Heb aanstaan wanneer het 15% of minder accu heeft, maar niet standaard.

Heb met normaal gebruik als anders op het moment 87% accu over waar ik normaal gesproken met ditzelfde gebruik op de 70-75% op dit moment zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
CAFAN schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:47:
Mede tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Nexus 5. Na een nachtje opladen is mijn telefoon gloeiend heet geweorden en wilt ook niet meer aan gaan. De telefoon werd opgeladen door een lader waarmee ik hem al 1,5 jaar oplaad. Kan ik met enige zekerheid zeggen dat mijn accu aan vervanging toe is?

hoor graag van jullie

mvg
Patrick
Ik laad hem altijd op via usb. Heb je dat al geprobeerd om te checken of ie dan ook zo heet wordt?

@iCY: Ik heb ook alleen GPS aangevinkt. Eens kijken of het helpt.

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 14-10-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAFAN
desalniettemin schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:58:
[...]

Ik laad hem altijd op via usb. Heb je dat al geprobeerd om te checken of ie dan ook zo heet wordt?

Hmm nee nog niet. Maar heb hem nu al bijna een uur van de lader, maar hij is nog steeds warm. Niet zo gloeiend heet maar nog wel abnormaal warm.

Kan het proberen aan de laptop. zal even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Ik zou het toestel maar eens opnieuw starten. Powerknop ingedrukt houden tot hij reboot.

Vermoedelijk is er een proces wat 100% processor power neemt..
CAFAN schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

Hmm nee nog niet. Maar heb hem nu al bijna een uur van de lader, maar hij is nog steeds warm. Niet zo gloeiend heet maar nog wel abnormaal warm.

Kan het proberen aan de laptop. zal even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAFAN
jacques1971 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:13:
Ik zou het toestel maar eens opnieuw starten. Powerknop ingedrukt houden tot hij reboot.

Vermoedelijk is er een proces wat 100% processor power neemt..

[...]
hey hij gaat nu inderdaad weer aan. Blijkbaar een proces die vast zat. Bedankt :D ik kon even niet meer helder denken, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Ik heb dat ook wel eens gehad met de N5... :)
CAFAN schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

hey hij gaat nu inderdaad weer aan. Blijkbaar een proces die vast zat. Bedankt :D ik kon even niet meer helder denken, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
Jur gen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

Zou kunnen dat je zakelijke Exchange mail een dwingend beleid oplegt wat Smart Lock onmogelijk maakt. Je kan er waarschijnlijk wel voor kiezen als je je Exchange account verwijdert.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Iemand een oplossing voor onderstaande? Via Google vind ik niks wat helpt.

Via OTA Android 6 erop gezet.

Nu wil ik hem aansluiten op de laptop met Win7. De laptop ziet de telefoon, maar als deze wil openen ziet hij niet de opslag. Gewoon niks.

En als ik system/opslag en USB kijk dan heb ik geen keus of instelling voor USB aansluiting. Rechts bovenin drukken helpt niet want er staat niks behalve Help en feedback. Nou werkt dat niet eens dus schiet ook niet op. Voorheen had je MTP wat je moest activeren.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Unknown Alien schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:04:
Iemand een oplossing voor onderstaande? Via Google vind ik niks wat helpt.

Via OTA Android 6 erop gezet.

Nu wil ik hem aansluiten op de laptop met Win7. De laptop ziet de telefoon, maar als deze wil openen ziet hij niet de opslag. Gewoon niks.

En als ik system/opslag en USB kijk dan heb ik geen keus of instelling voor USB aansluiting. Rechts bovenin drukken helpt niet want er staat niks behalve Help en feedback. Nou werkt dat niet eens dus schiet ook niet op. Voorheen had je MTP wat je moest activeren.

Anyone?
Zodra je USB aansluit krijg je in je notificatiebalk een optie om je USB settings aan te passen, Standaard staat deze op opladen en dus ziet je pc geen mappen in je N5. Hier kan je vervolgens kiezen voor MTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Jur gen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:14:
[...]

Zodra je USB aansluit krijg je in je notificatiebalk een optie om je USB settings aan te passen, Standaard staat deze op opladen en dus ziet je pc geen mappen in je N5. Hier kan je vervolgens kiezen voor MTP.
Klopt dat had ik met de vorige versie 5.1.1 wel, maar nu met Marsmellow krijg je die melding niet. Hij gaat meteen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:55:

Daarnaast kan ik geen afbeeldingen opslaan bij Chrome, zodra ik bij een willekeurige afbeelding "Afbeelding opslaan" selecteer gebeurd er namelijk niks (Chrome al geforceerd afgesloten en toestel opnieuw opgestart, beide zonder resultaat).
Zelf opgelost door gegevens van Chrome te wissen. Blijkbaar per ongeluk bij het gebruik van Chrome bij de vraag of Chrome toegang mocht hebben tot het opslaggeheugen dit afgewezen, waardoor het vervolgens niet mogelijk is om afbeeldingen op te slaan (die popups voor rechten zie ik ook nog niet echt als een meerwaarde, laatst bij een app toegang tot locatie ontzegd en vervolgens krijg je om de haverklap die popup terug waarbij er weer om toegang tot locatie gevraagd wordt).

Net even getest door te bellen naar Vodafone, maar bij mij springt het scherm gewoon aan zodra ik het toestel bij m'n oor weghaal.

Dat WiFi probleem heb ik ook, behoorlijk irritant. Tevens kan ik op de sportschool wel verbinding maken met het 2.4/5Ghz WiFi netwerk maar vervolgens geen verkeer mogelijk. Hier had ik met voorgaande Android versies geen problemen mee.

Nog iets anders, gisteren werd ik gebeld en toen maakte ik gebruik van de optie om een aangepast bericht te sturen omdat ik niet op kon nemen, echter later bleek dat het bericht helemaal niet verstuurd was. Nog geen kans gehad om dit nogmaals te proberen om na te gaan of dit een consequent probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 14-10-2015 13:33 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06
Jur gen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

waarschijnlijk mag het niet van de "baas" een geforceerde exchange pin is vaak (altijd?) ook echt alleen een pin of wachtwoord, niet een zwakkere variant zoals patroon of smart versies.

voor mij een reden om een alternatieve mail client te gebruiken, ik heb nu nine, volledig afgeschermt met pin, maar alleen de mail app, niet de rest van het toestel, die is met patroon en smartlock.

(voorheen had ik altijd een gehackte versie van de mail /exchange apps, maar sinds ze dit inbakken in gmail is het wat lastiger, (of in ieder geval, meer moeite om up to date te blijven.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:38:
[...]

Nee, ik besef nu dat het over 6.0 gaat en ik had het over 5.1.1
Scannen bestaat nog wel onder 6. Gevonden onder Locatie, menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

desalniettemin schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:58:
[...]
Wifi blijft bij mij nummer 1 staan, maar het verbruik is wel minder geworden. Dit terwijl wifi uit staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 14-10-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb scannen uitgezet, alleen GPS en 2,4Ghz opties gekozen en ook bij mij staat het nog boveaan op 32% momenteel. Eens kijken morgenochtend hoeveel procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Heb OTA 6 ook binnen. Batterijverbruik is sterk verbeterd. Normaal na 10 uur wel laden, nu al 24 uur met marig gebruik en nog 21% battery. Wifi neemt 14% in zag ik. Ik heb wel de advanced wifi opties ingesteld op niet altijd on. Toch nog veel 14%...
En btw, ik zie ook een nieuw font, wel mooi!

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 14-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat het ook bovenaan met maar liefst 42%...
Heb ongeveer 3x mijn mails gechecked en een paar updates binnengehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Nexus 5/Android 6

Tijdens het browsen in chrome heb ik een irritant probleem. Niet alleen doen pagina's er langer over om in te laden. Ook is scrollen onmogelijk als niet alles is ingeladen. Dit is vooral ergerlijk op forums. Ook wil chrome geregeld het bercht geven dat het langzaam is en vraagd me om te wachten of de app af te sluiten.

Een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden, dus ik vraag hier of iemand er iets op weet.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb ik wel eens met Google nieuws en weer. Wat ik altijd doe is het dan uitschakelen en even later weer inschakelen. Helpt meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 22:17
OTA is bezig. Optimizing apps (74 stuks).
Eens kijken hoe het draait zonder factory reset. Hopelijk is dat niet nodig. Geen zin om alles weer terug te zetten.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:30
hmm, ik heb nu ook de OTA er op. Batterijduur lijkt iig niet minder te worden.
Maar heb nu met Wifi probleem dat ie mijn 5ghz netwerk niet pakt. Dit had een eerdere versie ook, maar bij de laatste lollipop ging dat wel weer goed. En al die andere verhalen over wifi te lezen lijkt hier nog wat verbetering mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Megupe schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:46:
hmm, ik heb nu ook de OTA er op. Batterijduur lijkt iig niet minder te worden.
Maar heb nu met Wifi probleem dat ie mijn 5ghz netwerk niet pakt. Dit had een eerdere versie ook, maar bij de laatste lollipop ging dat wel weer goed. En al die andere verhalen over wifi te lezen lijkt hier nog wat verbetering mogelijk...
Dat dat Wifi-icoontje aldoor weg gaat en weer komt? Dat heb ik opgelost met een static-ip. Niet de beste oplossing maar het werkte toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Er zit duidelijk iets niet goed met WiFi in Marshmallow, hopelijk hoeven we deze keer niet maanden op een oplossing te wachten (zoals met het geheugenlek in Lollipop).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6ZvtoJT.jpg

Schermtijd is hier zo'n 3 uur, waarbij er 343 mAh verbruikt zou zijn. WiFi staat altijd aan, in dit geval 8,5 uur met een stroomverbruik van 664 mAh.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Toch maar een factory reset gedaan, omdat Handcent raar deed. Zie net dat ze een nieuwe app hebben. Maar goed. Een factory reset is altijd goed. Vannacht op de lader en morgen voor het eerst op batterij.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ok, ik wacht mooi nog even met updaten denk ik

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Nadat ik aanpassingen heb gedaan zoals eerder beschreven en Nexus uit en weer aan gezet, is het verbruik beter. Wifi gaf gisteren nog 35% aan en nu 34%.

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 15-10-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Nog dingen die je moet instellen na een ota naar android 6.0?
Bij mij lijkt alles goed verlopen te zijn maar er schijnen instellingen die je moet wijzigen voor optimaal gebruik.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
beschuitfluiter schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:17:
Ok, ik wacht mooi nog even met updaten denk ik
Niets aan de hand hier met WiFi, geen extreem hoog verbruik. Wel soms een drain in de nacht, maar dat is niet gerelateerd aan 6.0. Verder weinig verschil te merken, maar ik heb ook nog een originele batterij van 02-2014 en haal rond de 2,5-3 uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:29
Heb gisteren geüpdate en Wifi is steady m'n telefoon aan het leeg slurpen.. Mooi kut. Werkt die truc met veilige modus booten en later widgets herinstalleren goed? Heb GPS al uitgezet en wifi op nooit verbonden blijven in slaap modus, maar vannacht meer dan 20% in 7 uur terwijl ik aan het slapen was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
GielFox schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:45:
Heb gisteren geüpdate en Wifi is steady m'n telefoon aan het leeg slurpen.. Mooi kut. Werkt die truc met veilige modus booten en later widgets herinstalleren goed? Heb GPS al uitgezet en wifi op nooit verbonden blijven in slaap modus, maar vannacht meer dan 20% in 7 uur terwijl ik aan het slapen was..
Bij mij wel. Eens kijken of het zo blijft. Veilige modus en widgets heb ik niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
Hey jongens,

eerste maal hier in deze sub. Maar mijn nexus 5 heeft geen ontvangst meer (telefoon) na de OTA update. Niet in safe mode, niet bij normaal opstarten, niet na een factory reset, het wissen van alle cached data. NIKS helpt.
Ik raak stillaan gefrustreerd. Iemand ervaringen hiermee ? (locatie belgie, proximus provider).

Ps al de rest werkt Perfect (wifi, apps, etc, alles)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
willemvh schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:27:
Hey jongens,

eerste maal hier in deze sub. Maar mijn nexus 5 heeft geen ontvangst meer (telefoon) na de OTA update. Niet in safe mode, niet bij normaal opstarten, niet na een factory reset, het wissen van alle cached data. NIKS helpt.
Ik raak stillaan gefrustreerd. Iemand ervaringen hiermee ? (locatie belgie, proximus provider).

de complete set factory images flashen, dan weet je zeker dat je ook de laatste radio img hebt, misschien dat daarmee iets mis is gegaan tijdens het OTA proces..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

de complete set factory images flashen, dan weet je zeker dat je ook de laatste radio img hebt, misschien dat daarmee iets mis is gegaan tijdens het OTA proces..
Alvast bedankt voor de snelle reply @Prulleman.

Kort vraagje. Ik heb er totaal geen ervaring mee. Gebruik ik best tools alla "wugs" of doe ik dit best manueel. Cfr http://androidforums.com/...ry-image-manually.706533/

[ Voor 36% gewijzigd door willemvh op 15-10-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
willemvh schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:44:
Alvast bedankt voor de snelle reply @Prulleman.

Kort vraagje. Ik heb er totaal geen ervaring mee. Gebruik ik best tools alla "wugs" of doe ik dit best manueel. Cfr http://androidforums.com/...ry-image-manually.706533/
ik zou in eerste instantie de standaard guide van google volgen:
https://developers.google.com/android/nexus/images

als je issues hebt met drivers etc, dan kan de toolkit je daar ook mee helpen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
willemvh schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:27:
Hey jongens,

Is je IMEI nog wel intact? Mogelijk dat daar enkel: 00000 staat.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ewivis schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:05:
[...]

Is je IMEI nog wel intact? Mogelijk dat daar enkel: 00000 staat.
dat zou inderdaad ook nog kunnen (checken met *#06#* in je dialer)
meestal krijg je pas dit soort issues als je hele rare dingen doet met custom roms en je zogenaamde EFS partitie wiped/verkloot/...

Mocht dit het geval zijn en je hebt geen backup.. dan kan ie volgens mij naar het service center... als dit verder door de update komt, zou het ook gewoon onder garantie moeten vallen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

dat zou inderdaad ook nog kunnen (checken met *#06#* in je dialer)
meestal krijg je pas dit soort issues als je hele rare dingen doet met custom roms en je zogenaamde EFS partitie wiped/verkloot/...

Mocht dit het geval zijn en je hebt geen backup.. dan kan ie volgens mij naar het service center... als dit verder door de update komt, zou het ook gewoon onder garantie moeten vallen.
jammer maar hellaas jongens IMEI is nog actief en correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
willemvh schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

jammer maar hellaas jongens IMEI is nog actief en correct :)
da's alleen maar goed news ;) anders was je (zonder backup) ver van huis geweest

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
Ik heb altijd ook back up van mijne data (contacten etc staan) via de google back up tools. Dus ik heb enige vorm van back ups
Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:13:
[...]

da's alleen maar goed news ;) anders was je (zonder backup) ver van huis geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Hmm, gisteren ook de update binnen gekregen. Lees toch best slechte ervaringen hier...

Had de laatste maanden ook best veel problemen met men phone. Mochten die problemen nog niet verholpen zijn dan ga ik echt een clean install doen. of misschien de N5X kopen :P

Niemand van jullie die gaan upgraden?

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
murphylee schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:50:
Hmm, gisteren ook de update binnen gekregen. Lees toch best slechte ervaringen hier...

Had de laatste maanden ook best veel problemen met men phone. Mochten die problemen nog niet verholpen zijn dan ga ik echt een clean install doen. of misschien de N5X kopen :P

Als we het hebben over de 6.0 OTA dan meldt zich hier een persoon met 0 problemen.
Had even een puntje van irritatie dat Prioriteiten weg was gestopt (en Prio tot wekker functie lijkt helemaal weg) maar heb daar alweer een kanttekening voor.
Snel naar Prio modus: druk 1 keer op Volumeknop op zijkant toestel,raak het symbool in het linkerdeel van het scherm aan (om op vibreren te zetten) en druk dan nog 1 keer op Volume Lager op zijkant toestel.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GielFox schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:45:
Ik neem aan dat je met die truc, het verhaal van Nakebod bedoelt. Ik heb dat geprobeerd en werkte inderdaad wel, echter is het geen blijvende oplossing. Na een tijdje staat WiFi weer bovenaan bij accuverbruik.

Al heb ik sterk het vermoeden dat het hier puur om een weergave fout gaat en niet daadwerkelijk accuverbruik. Aangezien WiFi bij mij nu sinds vanmorgen 412 mAh verbruikt zou hebben terwijl zo'n 3 uur schermtijd equivalent staat aan 343 mAh. Mijn accu percentage staat nu op 85% dus dat zou dan niet kloppen.
murphylee schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:50:

Ik zal alleen de 5X (32GB) mogelijk overwegen, indien de front speaker een stuk luider is dan die in de N5 en de prijs rond de 400 max 450 euro ligt. Verder vind ik het wel jammer dat ie qua design cheap oogt.
tikkietrugjaap schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:18:
[...]

Als we het hebben over de 6.0 OTA dan meldt zich hier een persoon met 0 problemen.
Had even een puntje van irritatie dat Prioriteiten weg was gestopt (en Prio tot wekker functie lijkt helemaal weg) maar heb daar alweer een kanttekening voor.
Snel naar Prio modus: druk 1 keer op Volumeknop op zijkant toestel,raak het symbool in het linkerdeel van het scherm aan (om op vibreren te zetten) en druk dan nog 1 keer op Volume Lager op zijkant toestel.
Die shortcut werkt wel, maar je komt daarmee niet bij de Prio modus, maar de "Alleen alarmen" modus.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 15-10-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Laguna schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:47:

Die shortcut werkt wel, maar je komt daarmee niet bij de Prio modus, maar de "Alleen alarmen" modus.
Ik dacht dat dat Prio modus was? Alles behalve alarmen wordt wel weergegeven maar gedempt zonder trilling.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Sinds een paar dagen ook Android 6.0 via OTA. Jammer genoeg nog steeds geen oplossing voor het camera probleem dat die regelmatig niet meer kan connecten. En daarbij komt dat een restart nu met 6.0 ook langer duurt (het opstarten heeft meer tijd nodig) dus dat is ook nog eens trager als het probleem zich voordoet.
Wel blij met de aparte permissies per app, maar ik moet de hele lijst nog eens doorlopen om in te stellen. Nu kreeg ik nog vaak de melding dat die app daar nog niet op was voorbereid dus mogelijk vreemde gevolgen zou hebben. Iemand daar al gebruik van gemaakt en last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
Ik ben inmiddels alsnog helemaal tevreden met mijn Nexus 5 :)
Ik heb de batterij vervangen na aanschaf van een tweedehands N5 die maar een half uurtje OST had en uitzichzelf opeens uitviel. Sindsdien het probleem niet meer gehad en de OST en standby tijden waren weer helemaal prima!

Nu Marshmellow geinstalleerd (telefoon was al redelijk schoon omdat ik bij het kopen al een factoryreset etc heb gedaan). Ben benieuwd wat het met de accuduur doet :P

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Yohsoog schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:03:
Sinds een paar dagen ook Android 6.0 via OTA. Jammer genoeg nog steeds geen oplossing voor het camera probleem dat die regelmatig niet meer kan connecten. En daarbij komt dat een restart nu met 6.0 ook langer duurt (het opstarten heeft meer tijd nodig) dus dat is ook nog eens trager als het probleem zich voordoet.
Wel blij met de aparte permissies per app, maar ik moet de hele lijst nog eens doorlopen om in te stellen. Nu kreeg ik nog vaak de melding dat die app daar nog niet op was voorbereid dus mogelijk vreemde gevolgen zou hebben. Iemand daar al gebruik van gemaakt en last van gehad?
wat betreft je camera issue, waarschijnlijk heb je een rotte app die dit veroorzaakt (welke de camera claimed en niet goed vrijgeeft). google eens wat en kijk wat mogelijke probleem apps kunnen zijn.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

tikkietrugjaap schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Ik dacht dat dat Prio modus was? Alles behalve alarmen wordt wel weergegeven maar gedempt zonder trilling.
Nee in prioriteitsmodus kan je ook nog gebeld worden door mensen waarbij je hebt aangegeven dat deze je wel mogen bereiken.
Prulleman schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:42:
[...]

wat betreft je camera issue, waarschijnlijk heb je een rotte app die dit veroorzaakt (welke de camera claimed en niet goed vrijgeeft). google eens wat en kijk wat mogelijke probleem apps kunnen zijn.
Beste is om daarvoor de veilige modus te gebruiken, daarmee kan je makkelijk uitsluiten dat een niet standaard app in Android dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Goed idee, ik ben net maar eens in de settings gedoken en voor 70% van de apps de camera permissie uitgeschakeld. Hoewel ik niet zeker ben dat het app gerelateerd is. Goede tip in ieder geval, altijd de moeite om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Aanpassingen die ik gisteren gedaan heb lijken toch wel te helpen tot nu toe. Wifi staat nu onderaan met 1% 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi staat nu zelfs op 57%.... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/lqhxrlfhpqk.png

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Doe je uberhaupt iets met je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:32:
[...]

Doe je uberhaupt iets met je toestel?
ik gebruik mijn gsm meer in het weekend (internet) dan door de week...
Het is ook maar om af en toe dingen op te zoeken en mails te versturen als ik niet thuis ben...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:37:
[...]

ik gebruik mijn gsm meer in het weekend (internet) dan door de week...
Het is ook maar om af en toe dingen op te zoeken en mails te versturen als ik niet thuis ben...
Je hebt nu een gebruikstijd van 3,5 dag oid? Volgens mij is het een prima score hoor, je verbruik is minimaal dus dat WiFi zo hoog staat vind ik niet heel gek. Je hebt geen dataverbinding open via 3G/4G neem ik aan? Ik haal met mijn gebruik namelijk een uur of 20 en scherm staat eigenlijk altijd wel bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:45:
[...]

Je hebt nu een gebruikstijd van 3,5 dag oid? Volgens mij is het een prima score hoor, je verbruik is minimaal dus dat WiFi zo hoog staat vind ik niet heel gek. Je hebt geen dataverbinding open via 3G/4G neem ik aan? Ik haal met mijn gebruik namelijk een uur of 20 en scherm staat eigenlijk altijd wel bovenaan.
Ik heb wel 4g...dat gebruik ik s'middags tijdens mijn pauze om mijn mails te checken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

J0YR1D3R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:45:
[...]

Dat WiFi bovenaan staat is gewoon een bug in 6.0, het is niet het daadwerkelijke verbruik, ondanks dat het toestel weinig gebruikt is. WiFi gebruikt echt minimaal de accu, "telefoon inactief" had bovenaan moeten staan in zijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:59:
[...]

Ik heb wel 4g...dat gebruik ik s'middags tijdens mijn pauze om mijn mails te checken....
Ja, maar je hebt niet continu 4G dataverbinding aan. Een paar minuten zorgt er niet voor dat je accu snel leegloopt.
Laguna schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:05:
[...]

Dat WiFi bovenaan staat is gewoon een bug in 6.0, het is niet het daadwerkelijke verbruik, ondanks dat het toestel weinig gebruikt is. WiFi gebruikt echt minimaal de accu, "telefoon inactief" had bovenaan moeten staan in zijn geval.
Dat is ook wat ik wil zeggen, 3,5 dag is echt meer dan prima. Ik zou me er niet teveel blind op staren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]J0YR1D3R schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

Ja, maar je hebt niet continu 4G dataverbinding aan. Een paar minuten zorgt er niet voor dat je accu snel leegloopt.

Nee zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:05
Ligt het aan mij of lijkt het geluid van een video die je hebt opgenomen beter?

Voorheen klonk iedere video alsof ik naast een bubbelbad stond. Dat lijkt nu minder/weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
tikkietrugjaap schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:18:
Ik heb eigenlijik ook weinig problemen. Standby tijd is bij mij veel beter geworden, overdag doe ik niet zo veel met mijn telefoon behalve bereikbaar zijn en af een toe een gesprek en zo nu en dan even nu.nl checken. Grootste deel van de tijd is er WiFi deking behalve tijdens woon/werk (totaal 2 uur per dag), maar nu vanavond was WiFi maar 2% van het gebruik.

Enig wennen vind ik dat na een gesprek het scherm uit is, je moet scheinbaar eerst op een knop drukken voordat je kan zien hoe je op kan hangen. Lijkt me nog een verbeterpunt want is niet handig zo.

Ander punt was youtube afspelen op de chomecast, daarbij de telefoon weggelegd. Toen ik het afspelen wou onderbreken was de telefoon de verbinding met de chomecast kwijt. Lastig als je snel het beeld wilt stil zetten of het volume wil aanpassen.

Maar voor de rest geen klachten, alles lijkt het goed te doen met langere accu duur.

[Stock ROM met OTA update, locked bootloader en niet geroot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
pe1dnn schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:56:
[...]

Enig wennen vind ik dat na een gesprek het scherm uit is, je moet scheinbaar eerst op een knop drukken voordat je kan zien hoe je op kan hangen. Lijkt me nog een verbeterpunt want is niet handig zo.

Ander punt was youtube afspelen op de chomecast, daarbij de telefoon weggelegd. Toen ik het afspelen wou onderbreken was de telefoon de verbinding met de chomecast kwijt. Lastig als je snel het beeld wilt stil zetten of het volume wil aanpassen.

Maar voor de rest geen klachten, alles lijkt het goed te doen met langere accu duur.

[Stock ROM met OTA update, locked bootloader en niet geroot]
Bij mij gaat het beeld gewoon aan na een gesprek.

Het wegvallen van de verbinding met Chromecast heb ik al sinds 5.1.1.

Vanochtend 8:30 van de lader gehaald.
Zit nu op 16%. Vandaag niet veel gedaan. Paar sites bezocht en net anderhalf uur YouTube gekeken.

Hele dag wifi en bluetooth aan. Alleen sinds 18:30 is er wifi, omdat ik toen thuis kwam. Daarvoor alleen 4g.

3 uur 45 minuten screen on time.
Dus weinig verandering qua batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Xyphoid schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:21:
3 uur 45 minuten screen on time.
Dus weinig verandering qua batterij verbruik.
Je hebt alleen een betere standby tijd. Scherm tijd en tijd onder load zijn nauwelijks veranderd. Screen tijd was altijd al rond de 4 uur en is nog steeds rond 4 uur. Dus met 3:45 klopt die 16% wel, uitgaande van 4 uur zou het zelfs nog maar 6% zijn. Extrapolerend met zou jij op 4:28 komen en dat is nauwelijks anders dan met 5.1.

De accu winst zit alleen in het verbruik als je je telefoon niet gebruikt, hij loopt minder snel leeg als je niets doet en hem gewoon aan hebt staan. Zeker als hij voor je op tafel ligt omdat hij detecteerd of er beweging is en dus of je hem actief gebruikt of gaat gebruiken of niet. Passief accu verbruik is dus beter, actief accu verbruik is min of meer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

pe1dnn schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:10:
[...]

Je hebt alleen een betere standby tijd. Scherm tijd en tijd onder load zijn nauwelijks veranderd. Screen tijd was altijd al rond de 4 uur en is nog steeds rond 4 uur. Dus met 3:45 klopt die 16% wel, uitgaande van 4 uur zou het zelfs nog maar 6% zijn. Extrapolerend met zou jij op 4:28 komen en dat is nauwelijks anders dan met 5.1.

De accu winst zit alleen in het verbruik als je je telefoon niet gebruikt, hij loopt minder snel leeg als je niets doet en hem gewoon aan hebt staan. Zeker als hij voor je op tafel ligt omdat hij detecteerd of er beweging is en dus of je hem actief gebruikt of gaat gebruiken of niet. Passief accu verbruik is dus beter, actief accu verbruik is min of meer gelijk.
Ik haal vaak maar 2 ost :?
Na ota trouwens wel last van dat het verbinden naar wifi erg lang duurt.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-10-2015 08:52 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Laguna schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:57:
Nee in prioriteitsmodus kan je ook nog gebeld worden door mensen waarbij je hebt aangegeven dat deze je wel mogen bereiken.
Oh ja dat is waar inderdaad. Vreemd dat ze zo'n goed doordachte functie opeens verwijderen/verstoppen.

Nou ja, op naar 6.0.1 waar het wellicht weer in zit :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 11:27
Ik ben deze week ook via OTA update naar 6.0 overgegaan en het werkt vrijwel perfect bij mij, op één klein probleempje na. De tijd-synchronisatie werkt niet goed op GSM/3G netwerk!

Wanneer ik met Wi-Fi verbonden ben (thuis of op kantoor) dan staat de tijd op m'n Nexus 5 correct. Maar zodra ik buiten kom en niet meer via Wi-Fi verbonden ben maar op GSM/data netwerk van m'n provider, dan loopt m'n Nexus 5 ineens iets van 2-3 minuten achter. Heel raar!

Wanneer ik naar de Date & Time instellingen ga en de tijd handmatig goed zet, en dan weer "Automatic date & time" enable, dan springt de klok meteen weer een paar minuten terug.

Dit probleem had ik niet toen ik nog op de Android 5.1.1 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:18
Dan zet je toch gewoon "netwerktijd gebruiken" uit als je provider een verkeerde tijd doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik zou dat probleem eerder wijten aan je provider dan aan Android 6.0, misschien gewoon toevallig dat je het pas na het updaten hebt gemerkt. Welke provider zit je? Ik zit bij Vodafone en tijd loopt bij mij 2 seconden achter op de atoomklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Gniffel die battery indicator qua verbruik klopt niet in Android 6. Hij staat bij mij nu op 81% :)
Terwijl ik hem op minimal power gebruik heb staan (advanced settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Geen last meer van wifi dat de batterij leeg eet:

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/yr84tRfh2W/large/aa69b3331f920a6e1a58f494c4af76ba.png

[ Voor 54% gewijzigd door desalniettemin op 16-10-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Laguna schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:19:
Ik zou dat probleem eerder wijten aan je provider dan aan Android 6.0, misschien gewoon toevallig dat je het pas na het updaten hebt gemerkt. Welke provider zit je? Ik zit bij Vodafone en tijd loopt bij mij 2 seconden achter op de atoomklok.
Ik zit sinds de zomer bij Simpel (T-Mobile netwerk). Maar ik neem aan dat de tijd-synchronisatie via het GSM netwerk via het hoofd-netwerk (T-Mobile dus) gaat, en niet via de virtuele provider? Zou onlogisch zijn als alle fysieke en virtuele providers een eigen tijd-server zouden moeten draaien, terwijl dat handiger via de fysieke netwerken te regelen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

desalniettemin schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:30:
Geen last meer van wifi dat de batterij leeg eet:

[afbeelding]
Misschien handig om erbij te vermelden wat je gedaan hebt om het op te lossen.

@Haay

Lijkt mij ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Laguna schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:35:
[...]

Misschien handig om erbij te vermelden wat je gedaan hebt om het op te lossen.

@Haay

Lijkt mij ook ja.
Je had ook even terug kunnen bladeren, dan had je mijn oplossing gezien ;)

Ik heb scannen uitgezet, alleen GPS en 2,4Ghz opties gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
Gisteren ook de OTA update geïnstalleerd. Ik heb nu vreemd gedrag i.c.m. mijn Parrot CK3100 carkit.
Als ik ga bellen verbreekt hij de verbinding met de carkit en de Parrot zegt: "Oproep beëindigd". Zodra de telefoon daadwerkelijk overgaat herstelt de verbinding met de carkit weer. Het werkt dus wel, maar niet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vandaag viel het mij ook op dat niet alle contacten uit mijn lijst in mijn carkit (Renault Megane Estate) lijst verschijnen. Maar dat kan ook komen, omdat ik van Google overgestapt ben naar Baikal op mijn Synology NAS. Moet ik nog nakijken.

Voor de rest nog steeds nergens last van in Marshmallow.

Enigste verschil dat ik zie is het lettertype van de digitale klok. De rest is nog steeds hetzelfde (ik gebruik Nova launcher :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
mtthw schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:07:
Gisteren ook de OTA update geïnstalleerd. Ik heb nu vreemd gedrag i.c.m. mijn Parrot CK3100 carkit.
Als ik ga bellen verbreekt hij de verbinding met de carkit en de Parrot zegt: "Oproep beëindigd". Zodra de telefoon daadwerkelijk overgaat herstelt de verbinding met de carkit weer. Het werkt dus wel, maar niet zoals het hoort.
Heb exact t zelfde gedrag met mijn autoradio welke voorzien is van bluetooth wanneer ik iemand wil bellen.
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen mogen in:
- Rooten, custom roms & xposed: [Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
- Accessoires: Accessoires voor de Google Nexus 5.
- Levertijden: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.