[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.886 views

Onderwerpen

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

ATS schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:06:
[...]

Die van mij (3) komt er gewoon bij zitten hoor.

"Kijk pappa! Een race auto! Die hard hard hè?"
Allemaal Fransesco's! (Cars 2)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16
Zo!!!!

Kees van der Grint doet een boekje open over Benneton : http://www.telegraaf.nl/a...1_ook_heel_gewoon___.html

Benneton was in staat om te detecteren wanneer Charlie de lus uitzette met de start. Daarop werd Schumi automatisch gelanceerd!

En Lotus is uit hun motorhome gezet : http://www.formule1nieuws...article.php?storyid=41917

[ Voor 14% gewijzigd door asing op 24-09-2015 18:48 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tbh, te lui om op te zoeken :X vd week was eoa typhoon bij japan, gaat daar nog hinder/invloed van komen as weekend?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

asing schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:42:
Zo!!!!

Kees van der Grint doet een boekje open over Benneton : http://www.telegraaf.nl/a...1_ook_heel_gewoon___.html

Benneton was in staat om te detecteren wanneer Charlie de lus uitzette met de start. Daarop werd Schumi automatisch gelanceerd!

En Lotus is uit hun motorhome gezet : http://www.formule1nieuws...article.php?storyid=41917
Bericht van 12:30 vanmiddag, inmiddels achterhaald lijkt me.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:40
asing schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:42:
Zo!!!!

Suggestief geleuter van Kamphues "pedaaltjes trappen etc etc" ;( . Tevens werkte Kees alleen bij Ferrari met MSC dus neem aan dat hij het over Ferrari heeft. Tuurlijk werd er gesjoemeld, niet alleen bij Benetton en Ferrari maar zoals Kamphues het nu brengt vind ik erg laag. Dat gezegd, ik kijk er niet van op want wat een waardeloze presentatie geeft hij bij Sport1 ;( .

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:21:
Je weet nooit wat er waar van is van de opmerkingen van Sainz en of het door de pers wordt opgeblazen maar de hele team order sloeg nergens op en dat werd bevestigd. Als Sainz een betere pace zou hebben, prima. Als hij op basis van de nog te rijden ronden in staat zou zijn geweest in te halen, prima. Had Sainz meer kans gehad op het kampioenschap waarbij Max niets te verliezen had, prima. Heb je dat niet, dan is een positiewijziging kansloos.

Het is gewoon een hele domme strategische fout geweest van de renstal; en daar hebben ze de laatste tijd vaker last van. Variërend van slecht bevestigde kabelklemmen, stabilisatorstangen tot het weglaten van schroeven in de kap.

Max zag op basis van zijn ervaring dat er geen overduidelijk geen enkele kans op rendement was; dan roep je dus no! Zeker als je rijder aan het vechten is met zijn voorganger dan is het ook voor de rijder een moment dat je hem uit zijn concentratie haalt.

Wat Sainz lekker moet doen is gewoon goed rijden en laten zien dat hij over vergelijkbare kwaliteiten beschikt als Max.
Eens! Ik vind Sainz en Max echt samen een leuk duo die aan elkaar gewaagd is. Met een beetje oranje bril op durf ik wel te zeggen dat Max momenteel de betere hand heeft van de twee. Wat ik jammer vind, en een beetje aan de glans van Sainz bij mij afdoet, is dat hij er maar over lijkt te mekkeren in de media. Gewoon niets meer over zeggen. Ook dit zijn allemaal mind games. Het is een race geleden en ook hij weet dat hij niet dichterbij Max kwam, en daarmee klaar. Zijn tijden waren niet beter en hij zat niet in de staart van Max te prikken. Kom op Sainz, stop met mekkeren, ga lekker racen pik!

Mijn portfolio op Instagram

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:53
Geen Piech maar Müllerr aan het roer bij VAG, iemand een idee wat zijn standpunt betreffende de F1 is?

http://www.nu.nl/economie...rkorn-bij-volkswagen.html

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 23:04

Kiwi

Gadgetfreak

FouT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:28:
Geen Piech maar Müllerr aan het roer bij VAG, iemand een idee wat zijn standpunt betreffende de F1 is?

http://www.nu.nl/economie...rkorn-bij-volkswagen.html
Ik kwam dit tegen als eerste hit op Google:
http://www.motorsport.com...sidering-f1-foray-muller/
Geen grote kans dus...

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
http://www.racexpress.nl/...mijn-soort-rijder/n/67319

Zou het dan toch gebeuren? Max volgend jaar gewoon naast hamilton?

https://f1manager.info/ranking/4605

Verwijderd

Rosberg heeft een contract tot 2017

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Oud bericht.

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Yup ..my bad...bedankt voor correctie!

https://f1manager.info/ranking/4605

Verwijderd

Gek idee dit. Als ik morgen opsta kan ik meteen ft 2 kijken en daarna ft1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Martinspire

Awesomeness

Alsof het de eerste keer is dat ze contracten openbreken. Niets is zeker tot het seizoen begint imo.
Maar mij lijkt gewoon dat Toro Rosso al wel een alternatief heeft en ze vooral Red Bull aan een snellere motor willen helpen. Toro Rosso zal bv al sneller genoegen nemen met een motor die niet de meest recente is (paar weken ouder mag ook best). Ze strijden namelijk niet voor overwinningen, maar vooral voor punten en een mogelijk podium. Die zie ik ook nog best een Honda motor nemen, als het echt moet.

Sympathiek van Vettel, Raikkonen stond niet op het bord vermeld:
Vettel Stops Ferrari Singapore Celebration To Get Kimi’s Name Added To Pitboard
Sebastian Vettel’s was a very happy man after his victory at the Singapore Grand Prix , where he bettered Ayrton Senna’s record of 41 race wins. One thing however he wasn’t too pleased about was the post-race celebration photo, where Ferrari missed Kimi Raikkonen’s name off the pitboard.

Vettel however stopped the celebrations to make sure his mate Kimi was rightfully credited for his podium place. Respect.

https://streamable.com/yh6j
Het valt me al een tijdje op dat Vettel gewoon een toffe gozer is.

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 24-09-2015 23:16 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• alwaysleft
Martinspire schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:15:
[...]

Alsof het de eerste keer is dat ze contracten openbreken. Niets is zeker tot het seizoen begint imo.
Maar mij lijkt gewoon dat Toro Rosso al wel een alternatief heeft en ze vooral Red Bull aan een snellere motor willen helpen. Toro Rosso zal bv al sneller genoegen nemen met een motor die niet de meest recente is (paar weken ouder mag ook best). Ze strijden namelijk niet voor overwinningen, maar vooral voor punten en een mogelijk podium. Die zie ik ook nog best een Honda motor nemen, als het echt moet.

Sympathiek van Vettel, Raikkonen stond niet op het bord vermeld:

[...]
Het valt me al een tijdje op dat Vettel gewoon een toffe gozer is.
Klopt. Hij is bij Ferrari echt ontpopt tot een aardige kerel. Tof.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13
RB --> Ferrari
TR --> Honda

Dat zijn op dit moment de geruchten op twitter

Ferrari zou capiciteit te kort hebben om beide teams te voorzien van motoren, en Honda kan wel extra centen gebruiken voor verdere ontwikkeling en er is dan meer data aanwezig.

[ Voor 54% gewijzigd door Barfman op 24-09-2015 23:53 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
Barfman schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:50:
RB --> Ferrari
TR --> Honda

Dat zijn op dit moment de geruchten op twitter
Dat zou een ramp voor STR zijn. In plaats van voor de punten rijden, mogen ze dan al blij zijn als ze de finish halen (tel voor de grap de uitvalsbeurten van Mclaren dit jaar eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:19
Lijkt me inderdaad ook geen vooruitgang, Honda motoren voor STR...
Hoe dan ook, de tijd zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:52

Edd

VictordeHolland schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:39:
[...]

Dat zou een ramp voor STR zijn. In plaats van voor de punten rijden, mogen ze dan al blij zijn als ze de finish halen (tel voor de grap de uitvalsbeurten van Mclaren dit jaar eens).
Dat weet ik nog net zo niet. Honda heeft aangegeven dat ze weten waar het probleem zit en daarvoor de motor layout moeten veranderen. Wat ik begrijp uit dit artikel zijn ze daar al mee bezig. Dus volgend jaar kan in mijn optiek alles anders zijn. Misschien zien we de McLarens en Toro Rosso's wel vooraan de grid.
Daarnaast mag TR nu ook blij zijn als ze de race uitrijden :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 19:59
Mclaren rijdt met een chassis dat minder is nu al close op de TR's op kortere circuits. Topsnelheden zijn ook al hoger.

Honda ICE zit tussen REnault en Ferrari in. Als ze met de tokens de MGU-H goed krijgen is het vlg jaar een compleet ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sainz snelste in FP1! De helft heeft maar tijden gezet in een natte training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:39:
[...]

Ik heb weinig verstand van dit onderwerp maar Mclaren valt vooral uit door een te warme koppeling. Hoort deze bij de motor of kan STR gewoon een eigen versnellingsbak gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:10

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:34:
[...]

Ik heb weinig verstand van dit onderwerp maar Mclaren valt vooral uit door een te warme koppeling. Hoort deze bij de motor of kan STR gewoon een eigen versnellingsbak gebruiken?
De koppeling is volgens mij geen onderdeel van de power unit.
Misschien dat hij als onderdeel van de gearbox telt en daarom 5 races mee moet gaan? Ik denk dat de koppeling een op zichzelf staand onderdeel is, en dus niet onder de regels van power-unit of gearbox valt, maar dan moet ik de reglementen induiken om dit zeker te weten.

Overigens is McLaren vandaag nieuwe koeling van de gearbox aan het testen, dus wie weet hebben ze het issue m.b.t. oververhitting daar nu beter onder controle.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:44:
[...]

De koppeling is volgens mij geen onderdeel van de power unit.
Misschien dat hij als onderdeel van de gearbox telt en daarom 5 races mee moet gaan? Ik denk dat de koppeling een op zichzelf staand onderdeel is, en dus niet onder de regels van power-unit of gearbox valt, maar dan moet ik de reglementen induiken om dit zeker te weten.

Overigens is McLaren vandaag nieuwe koeling van de gearbox aan het testen, dus wie weet hebben ze het issue m.b.t. oververhitting daar nu beter onder controle.
Het klopt dat een gearbox los staat en 5 strafplekken geeft als deze te vaak vervangen wordt. Maak werkt elke gearbox op een motor of moet het echt een specifiek ontwikkelde zijn. Want anders heeft STR al een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:46:
[...]

Het klopt dat een gearbox los staat en 5 strafplekken geeft als deze te vaak vervangen wordt. Maak werkt elke gearbox op een motor of moet het echt een specifiek ontwikkelde zijn. Want anders heeft STR al een goede.
De meeste teams ontwikkelen een eigen gearbox dacht ik. Het staat TR iig vrij om een eigen ontwerp te maken en gebruiken, ze zijn niet verplicht een door McLaren gemaakt gearbox te kopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57
Op zich zou het wel een waardig volgend hoofdstuk in het 'Verstappen sprookje' zijn... onverwacht in je tweede seizoen een competitieve combinatie van chassis en motor hebben ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:09
Ik las net bij Olav op Twitter:

"@OlavMol: Het rommelt inmiddels toch tussen Redbull en Daniil Kvyat. Hij heeft nog geen toezegging voor 2016. Schijnt nu link met Renault te hebben"

KVY heeft nog geen contract met RBR voor 2016. Wordt in verband gebracht met Renault/Lotus.

Max misschien naar RBR dan?
Als je reacties van Olav leest, wilt hij de 'droomscenario' van Max naar RBR de kop indrukken. Hij zegt zelf Max bij STR volgend jaar.

[ Voor 50% gewijzigd door Ryur op 25-09-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Er zijn wat vage geruchten dat RedBull de optie op Kvyat voor volgend jaar nog niet gelicht heeft. Dus wie weet is er nog wel een plek daar bij RedBull. Kvyat zou in dat scenario richting Lotus/Renault vertrekken. Enige site waar ik dit scenario lees is wel nogal onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Rick Winkelman heeft het ook al over geruchten dat Kyvat vlg jaar mogelijk niet bij RB rijdt... Over wonderverhalen gesproken.

Edit: te traag op mn iPhone. ;-).

Maar ik durf 'm wel aan. Max rijdt vlg jaar bij RB (mits hij Sainz onder controle houdt komende 5 races).

[ Voor 36% gewijzigd door Requiem19 op 25-09-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de geruchten nu zijn zou Kvyat of Sainz naar Lotus gaan. Ik heb geen idee of een van hun hem knijpt omdat ze beiden qua contract tweede rijder zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dus Max in de Red Bull? Als Kvyat vertrekt bij Red Bull is dit 100% zeker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saaiste ft2 van het seizoen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Hoe zijn de weersvoorspellingen voor morgen? Gewoon weer droog? Want dan hadden deze sessies inderdaad weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
alwaysleft schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:25:
Dus Max in de Red Bull? Als Kvyat vertrekt bij Red Bull is dit 100% zeker....
Niets is zeker in Formule 1! ;)

Wat is aangegeven is dat Max een paar seizoenen bij TR rijdt. Max geeft dit aan, Jos ook, Helmut Marko ook en Christian Horner zei vorige week nog dat Max over een paar seizoenen een probleem voor RBR gaat worden omdat hij zo sterk wordt. Dus het plan wat ze ons voorschotelen is TR voor 2016.

Tussen de regels door geeft Jos aan dat Max volgend jaar rijdt, zelfs als Dieter dreigt uit de F1 te stappen met 2 teams. Kvyat lijkt niet lekker te liggen in het team en het was even een noodgreep toen Vettel vertrok. Hij is nog niet bevestigd voor 2016 en meest tekenend vind ik dat Kvyat niet hoefde op te draven voor sponsorverplichtingen tijdens de race in Monaco.

ALS RBR Kvyat wipt, dan pikt men iemand uit de TR stal. Gezien de prestaties van Max lijkt het me stug dat Carlos in aanmerking komt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

robpol schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:33:
Hoe zijn de weersvoorspellingen voor morgen? Gewoon weer droog? Want dan hadden deze sessies inderdaad weinig nut.
Morgen droog. In de nacht van zaterdag-zondag wat regen, race waarschijnlijk droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Ik heb liever dat Max nog een seizoen bij TR rijdt dan nu al in de RB stapt. Aan de andere kant hebben kampioenen als Vettel en Hamilton eenzelfde progressie geboekt in korte tijd. Dus wellicht kan het geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
asing schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:34:
[...]

Niets is zeker in Formule 1! ;)

Wat is aangegeven is dat Max een paar seizoenen bij TR rijdt. Max geeft dit aan, Jos ook, Helmut Marko ook en Christian Horner zei vorige week nog dat Max over een paar seizoenen een probleem voor RBR gaat worden omdat hij zo sterk wordt. Dus het plan wat ze ons voorschotelen is TR voor 2016.

Tussen de regels door geeft Jos aan dat Max volgend jaar rijdt, zelfs als Dieter dreigt uit de F1 te stappen met 2 teams. Kvyat lijkt niet lekker te liggen in het team en het was even een noodgreep toen Vettel vertrok. Hij is nog niet bevestigd voor 2016 en meest tekenend vind ik dat Kvyat niet hoefde op te draven voor sponsorverplichtingen tijdens de race in Monaco.

ALS RBR Kvyat wipt, dan pikt men iemand uit de TR stal. Gezien de prestaties van Max lijkt het me stug dat Carlos in aanmerking komt.
Het kan ook zomaar zijn dat Jos al weet dat Red Bull een getekend contract heeft met Ferrari en de deal met Red Bull al lang beklonken is tussen Max en Red Bull. Ze zullen bij Red Bull ook gigantisch onder de indruk zijn van Max en zien in hem de nieuwe Vettel waarmee ze WK kunnen winnen.

De zekerheid van Jos spreekt boekdelen. Daar zit iets achter. Ik zie namelijk Max niet -,2,3 naar een ander team dan Red Bull of Torro Rosso vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

alwaysleft schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:39:
[...]
De zekerheid van Jos spreekt boekdelen. Daar zit iets achter. Ik zie namelijk Max niet -,2,3 naar een ander team dan Red Bull of Torro Rosso vertrekken.
Het hele paddock is onder de indruk van Max dus ik durf ook wel te stellen dat Max volgend jaar rijd. Er zijn genoeg teams die wel een plekje vrij willen maken en een contract zegt niet zo heel veel in F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Of zou Max dinsdag aangekondigd worden bij Haas?

(die zagen jullie even niet komen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:21
asing schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:47:
Of zou Max dinsdag aangekondigd worden bij Haas?

(die zagen jullie even niet komen :+)
Als goedmakertje voor de Ferrari motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Tristan schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:38:
Ik heb liever dat Max nog een seizoen bij TR rijdt dan nu al in de RB stapt. Aan de andere kant hebben kampioenen als Vettel en Hamilton eenzelfde progressie geboekt in korte tijd. Dus wellicht kan het geen kwaad?
Vettel ging na 1 seizoen en een beetje ook naar RB. Hamilton was vanaf dag 1 goed. Alonso had ook 1 seizoen Minardi (en veel testen jasr later..).

Teams kijken niet allen naar 'as is', maar naar 'to be'. Hoeveel kan coureur X beter worden? In het geval van Verstappen zie je dat hij qua snelheid Sainz nu al aan het ontgroeien is stukje bij beetje. Eerder in het seizoen was dst niet zo.

Ook logisch, een 17 jarige leert doorgaans sneller en meer dan een 22 jarige. Ergo, als die opwaardse trent niet afvlakt in de ogen van RB, is hij er klaar voor.

Vlg jaar in TR rijden met brakke motor en strijden voor P17/18: wat zou Max daar nog van leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Exocet schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 06:44:
Sainz snelste in FP1! De helft heeft maar tijden gezet in een natte training.
Tevens voor het eerst dat een TR de snelste tijd klokt! Ik zeg 'The game is on Max!'
Requiem19 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:48:
[...]
Vlg jaar in TR rijden met brakke motor en strijden voor P17/18: wat zou Max daar nog van leren?
Meer geduld? :+

[ Voor 30% gewijzigd door Tristan op 25-09-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
WoKo schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:48:
[...]

Als goedmakertje voor de Ferrari motoren?
Om alvast in het junior team van Ferrari te zitten en volgend jaar Kimi te vervangen :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

alwaysleft schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:30:
[...]
Klopt. Hij is bij Ferrari echt ontpopt tot een aardige kerel. Tof.
Daarvoor ook wel, maar daar zag je niet zo veel van.
Top Gear was best okee; op youtube staan best wat leuke fragmenten..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alwaysleft schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:39:
[...]

Het kan ook zomaar zijn dat Jos al weet dat Red Bull een getekend contract heeft met Ferrari en de deal met Red Bull al lang beklonken is tussen Max en Red Bull. Ze zullen bij Red Bull ook gigantisch onder de indruk zijn van Max en zien in hem de nieuwe Vettel waarmee ze WK kunnen winnen.

Heb Jos in het verleden wel vaker erg zeker van zijn zaak gehoord :)

Zou overigens liever zien dat Sainz naar RB gaat, en dat Max volgend jaar nog een jaartje zijn teammaat afdroogt.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 25-09-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
Tristan schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:49:
[...]

Tevens voor het eerst dat een TR de snelste tijd klokt! Ik zeg 'The game is on Max!'
Tijdens een regenachtige FP1 :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
MikeyMan schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:04:
[...]

Heb Jos in het verleden wel vaker erg zeker van zijn zaak gehoord :)

Zou overigens liever zien dat Sainz naar RB gaat, en dat Max volgend jaar nog een jaartje zijn teammaat afdroogt.
Is dat omdat je bang bent dat Max anders door Ricciardo wordt afgedroogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik dacht dat Kvyat al een verlenging binnenhad. Hmm, dan moet ik dat verkeerd gelezen/herinnerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nope: http://www.autosport.com/news/report.php/id/120954

Kyvat staat als 'likely but not confirmed'.

Verstappen trouwens ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:17:
[...]

Is dat omdat je bang bent dat Max anders door Ricciardo wordt afgedroogd?
Nee, maar waarom haast? Hij laat nu al prima zien uit het juiste hout gesneden te zijn, een jaartje stabiliteit is denk ik goed voor hem.

Overigens is het aannemelijk dat de RB van volgend jaar rondom ricciardo gebouwd is. Moet je maar weer afwachten hoe dat bij Max aansluit.

Ga er vanuit dat de TR wat 'neutraler' ontworpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik vraag me af, waarom Mclaren nu toch een Button wil behouden met zijn miljoenencontract. Zet er een jong talent in en je hebt meteen weer wat lucht in de budget (mocht het weer een jaar tegenvallen).

En als de motor dan toch goed blijkt, dan heb je aan de talenten die in de rij staan (Vandoorne) echt hele goede jongens om toch punten te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 09:36
StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:30:
Ik vraag me af, waarom Mclaren nu toch een Button wil behouden met zijn miljoenencontract. Zet er een jong talent in en je hebt meteen weer wat lucht in de budget (mocht het weer een jaar tegenvallen).

En als de motor dan toch goed blijkt, dan heb je aan de talenten die in de rij staan (Vandoorne) echt hele goede jongens om toch punten te pakken.
Omdat juist nu ontwikkeling erg belangrijk is voor een team als McLaren. Een jong talent kan misschien wel hard rijden, maar je verliest die tienden weer door slechter ontwikkelwerk.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Devian schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:34:
[...]

Omdat juist nu ontwikkeling erg belangrijk is voor een team als McLaren. Een jong talent kan misschien wel hard rijden, maar je verliest die tienden weer door slechter ontwikkelwerk.
De ontwikkeling heeft nu vooral met de motor te maken toch? Het chassis en aerodynamica is volgens mij al wel dik in orde.

Daar kan een veteraan of een rookie weinig aan toevoegen denk ik (buiten veel kilometers maken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:40:
[...]

De ontwikkeling heeft nu vooral met de motor te maken toch? Het chassis en aerodynamica is volgens mij al wel dik in orde.

Daar kan een veteraan of een rookie weinig aan toevoegen denk ik (buiten veel kilometers maken natuurlijk).
Een ervaren coureur geeft over het algemeen betere feedback op wat er verbeterd moet worden en wat bepaalde aanpassingen doen enzo

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Polbeer91 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:42:
[...]

Een ervaren coureur geeft over het algemeen betere feedback op wat er verbeterd moet worden en wat bepaalde aanpassingen doen enzo
Maar is dat 10 miljoen euro waard? McLaren heeft ongelooflijk dure coureurs in dienst. Ik zag laatst een lijstje met de salarissen van de F1 coureurs in 2015. Alonso is de duurste van allemaal met 35 miljoen en Button zit op 10 miljoen. Vergelijk dit eens met iemand als Verstappen die op 250.000 euro zit. Zelfs Red Bull heeft met Ricciardo (1,5 miljoen) en Kvyat (750.000) echt koopjes. En zijn die nou echt zoveel slechter dan Alonso en Button?

Lijstje staat overigens hier: http://bleacherreport.com...-for-money-so-far-in-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast interesseert Jenson Button zich in de Japanse cultuur, heeft hij een Japanse vrouw, en lijkt het me dus de ideale coureur in een samenwerking met Japanse leveranciers. Ik heb wel eens samengewerkt met Japanse leveranciers en die komen echt wel met een handleiding hoe je op een respectvolle wijze kan afstemmen dat niet alles even goed loopt zonder dat het ze in hun eer aantast. Is niet zo simpel.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Coureurs zijn sinds testban veel minder belangrijk in ontwikkeling.

Schumacher 2010-2011-2012 kon de Mervedes niet beter maken. Alonso 2010-2014 kon de Ferrari niet beter maken.

Wel een voordeel is dat ervaren coureurs consistenter zijn, minder ongelukken maken doorgaans en weten wanneer ze risico's moeten nemen.

In een goede auto zou ik een ervaren coureur willen, in een mindere auto kan een rookie ideaal zonder spanning z'n debuut maken.

Dus Mclaren, hoe goed is jullie pakket in 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:01:
Coureurs zijn sinds testban veel minder belangrijk in ontwikkeling.

Schumacher 2010-2011-2012 kon de Mervedes niet beter maken. Alonso 2010-2014 kon de Ferrari niet beter maken.

Wel een voordeel is dat ervaren coureurs consistenter zijn, minder ongelukken maken doorgaans en weten wanneer ze risico's moeten nemen.

In een goede auto zou ik een ervaren coureur willen, in een mindere auto kan een rookie ideaal zonder spanning z'n debuut maken.

Dus Mclaren, hoe goed is jullie pakket in 2016?
Dat zou de maatstaf moeten zijn maar Button heeft genoeg domme fouten gemaakt dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik tel er 1: pastor in China van de baan tikken. De crash in Singapore kwam
Omdat Maldo niet accelereerde. Equivalent van een lichte braketest.

Verder was hij regelmatig sneller dan Alonso.

Desalniettemin hoop ik heel hard op Vandoorne/Alonso in een competitie e Mcl vlg jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 05:20
Ik wist niet dat Wolff Max heeft aangeraden naar RBR te gaan en niet Merc. (vanwege geen stoeltje F1)
Dat Merc en Ferrari o.a. intresse hadden in Max wist ik wel al langer en dat RBR dus meteen een stoeltje had zal vast meegespeeld hebben.

Tevens wordt het wel interessant nu welke moter in welke auto zit volgend jaar en of Max al naar RBR gaat ipv TR. (Ik denk niet dat Sainz een kans maakt hierop, want dan wordt volgend jaar of het jaar erop heel lastig. Dan moet iemand een stap terug nemen of overstappen naar een ander team)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:30:

Button heeft veel ervaring in F1 . Die ervaring kunnen en moeten ze gebruiken om de auto beter te maken, zeker nu het eruit ziet dat volgend jaar ook wel eens niet een top jaar kan worden. Stoffel zal goed rijden maar zal niet het team van die info kunnen voorzien als Button dat kan.

Daarnaast moet je niet onderschatten dat Button heel goed is in commercie he. MCL heeft dringend sponsoren nodig en Button is gewoon een geweldig uithangbord voor elk merk.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

stuk van max bij 'stories from the vault' is wel leuk, nog niet eerder gezien (maar volgens mij oude uitzending zo te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
robpol schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:48:
[...]

Maar is dat 10 miljoen euro waard? McLaren heeft ongelooflijk dure coureurs in dienst. Ik zag laatst een lijstje met de salarissen van de F1 coureurs in 2015. Alonso is de duurste van allemaal met 35 miljoen en Button zit op 10 miljoen. Vergelijk dit eens met iemand als Verstappen die op 250.000 euro zit. Zelfs Red Bull heeft met Ricciardo (1,5 miljoen) en Kvyat (750.000) echt koopjes. En zijn die nou echt zoveel slechter dan Alonso en Button?

Lijstje staat overigens hier: http://bleacherreport.com...-for-money-so-far-in-2015
Dat zijn de basissalarissen. Rb werkt met heftig bonussysteem waardoor Vettel in zijn kampioensjaren redelijk dichtbij kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Laatst online: 10:11
Requiem19 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:36:
[...]

Dat zijn de basissalarissen. Rb werkt met heftig bonussysteem waardoor Vettel in zijn kampioensjaren redelijk dichtbij kon komen.
Dat en het is natuurlijk een ander voordeel aan het young drivers program. Je investeert als ze jong zijn, maar bouwt loyaliteit (en een cheap ass contract) op waar je nog een aantal jaar op kunt teren. De hoge salarissen komen pas als ze weggekocht worden door andere teams.

Ik weet niet wat Hamilton bij Mclaren kreeg toen hij daar begon, maar daar presteerde hij ook direct goed en dat zal ook geen bedrag zijn geweest wat in de buurt komt van zijn huidige salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

himlims_ schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:29:
stuk van max bij 'stories tales from the vault' is wel leuk, nog niet eerder gezien (maar volgens mij oude uitzending zo te zien)
FTFY :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ryur schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:01:
Ik las net bij Olav op Twitter:

"@OlavMol: Het rommelt inmiddels toch tussen Redbull en Daniil Kvyat. Hij heeft nog geen toezegging voor 2016. Schijnt nu link met Renault te hebben"

KVY heeft nog geen contract met RBR voor 2016. Wordt in verband gebracht met Renault/Lotus.

Max misschien naar RBR dan?
Als je reacties van Olav leest, wilt hij de 'droomscenario' van Max naar RBR de kop indrukken. Hij zegt zelf Max bij STR volgend jaar.
Toch lijkt de kans me klein dat ze Carlos dan doorschuiven, en het past niet bij RBR om extern een coureur in te gaan huren. Mocht Daniil vertrekken/niet verlengd worden lijkt mij de kans zeer groot dat Carlos volgend jaar bij TR mag proberen een andere teamgenoot voor te blijven.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
MrSleeves schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:53:
[...]
Daarvoor ook wel, maar daar zag je niet zo veel van.
Top Gear was best okee; op youtube staan best wat leuke fragmenten..
Vettel is buiten de baan gewoon een hele toffe gast. Altijd al geweest. Dat hij op de baan keihard is en lak heeft aan allerlei afspraken is een ander verhaal. Maar hij wordt primair ingehuurd om hard te rijden, niet om lief te zijn voor het team. En het resultaat is er naar: het is moeilijk om te argumenteren tegen 4 kampioenschappen.

Heb in het verleden altijd een beetje een hekel gehad aan dat gedrag. Heb het privé ook niet zo op 'ratjes' en derhalve hadden types als Schumacher, Vettel en nu Hamilton niet altijd mijn sympathie. Maar hey, note to self: wake-up!! Deze drie hebben wel 13 van de afgelopen 21 kampioenschappen behaald, dus dit is blijkbaar de manier waarop je het doet.

Max' 'NO!' van afgelopen weekend gaat hem waarschijnlijk meer opleveren dan de 4e plaats in Hongarije. Teambazen en de andere coureurs weten nu dat je met hem niet moet kutten. Als je hem voorbij wilt doe je dat maar op de baan, niet via de boordradio. Als jou gevraagd wordt hem voorbij te laten heb je de keuze dat te doen. Doe je het niet, dan probeert hij het zelf wel met het risico dat je er allebei afgaat. Precies de reputatie die Senna vroeger ook had. Hetzij ik haal je in, hetzij je race is voorbij, maar ik blijf niet achter je hangen. Dat Max dat ook doet heeft 'Monaco' wel aangetoond.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom is het zo lastig voor te stellen dat Sainz doorschuift? Hij rijdt betroubaar, net ff wat rustiger dan max. Ik zie het wel gebeuren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
MikeyMan schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:10:
Waarom is het zo lastig voor te stellen dat Sainz doorschuift? Hij rijdt betroubaar, net ff wat rustiger dan max. Ik zie het wel gebeuren eigenlijk.
Omdat ze een coureur willen en geen volvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is dat zo omdat Max een contract heeft tot en met 2017 en Sainz alleen voor 2015. Dan lijkt het op papier logisch dat Max doorschuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Ah ja, net als Buemi, Alguersari en Vergne ;-). RB wil the next best thing'.

En dat is niet iemand die 15 rondjes niet voorbij een Sauber komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, de oranje bril is uit de lade gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even alle brillen aan de kant dan maar...

Als je alles meetelt, wie is dan de betere coureur bij TR?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Sainz heeft toch wel wat meer credit verdient dan dat jullie hem hier nu geven.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:22:

Dat weten we aan het einde van het seizoen :). Ze verschillen ook wel per baan denk ik. Ik vind Sainz ook niet slecht maar Max heeft mazzel met de hype om hem heen en een paar mooie inhaalacties. Die van Sainz zijn wat lomper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zei alles meetellen...

o.a.
Leeftijd/ervaring
Verbeteren tijdens de sessies
Groei
Punten/stand

Dan is er toch maar één, of wil iemand anders beweren?

Dat doet verder niets af aan de puike job die Sainz doet, maar Max is wel top notch bezig hoor.

albino71 veranderd zijn avatar even :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ScrooLoose schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:22:
Sainz heeft toch wel wat meer credit verdient dan dat jullie hem hier nu geven.
Ze zijn aardig aan elkaar gewaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

albino71 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:22:

Verstappen is absoluut de betere coureur maar als Verstappen the next Senna is dan doet Sainz het echt niet slecht...

Als ik RB was zou ik lekker nog even het seizoen afmaken met deze twee en pas aan het einde bepalen wie er door kan naar RB. Als Verstappen nog voldoende te leren heeft zou ik hem nog een jaartje laten rijden bij TR en Sainz opbranden in een RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
Sainz is zeker niet slecht, maar wel een beetje calimero gedrag in de pers af en toe en dat is ook niet heel handig voor je positie in het team.

Als je heel sec naar rondetijden kijkt dan is Max zeker de tweede helft van het seizoen gewoon sneller en zelfverzekerder op de baan

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:29
Volgens mij ging het vorig jaar zo:
- Max krijgt een contract, incl stoeltje bij STR. En passeert daarmee sowieso Sainz. Augustus
- Vergne wordt eruit gezet om plaats te maken.
- Vettel stapt ineens op.. Oktober
- Kvyat wordt noodgedwongen doorgeschoven.
- Sainz mag alsnog instappen naast Verstappen. November

Toen bekend werd gemaakt dat Max zou gaan rijden, is Sainz dus eigenlijk al gepasseerd. Hij was immers de 'next in line' om in te stappen.

Volgens mij heeft Max de verwachtingen meer dan waar gemaakt.
Datzelfde kan ook voor Sainz gezegd worden, maar hij heeft niet dusdanig beter gepresteerd om nu de rollen om te draaien en RBR het gevoel te geven dat hij de eerstvolgende voor RBR zou moeten zijn.

Of volgend jaar de RBR wel de betere auto is moeten we ook nog maar afwachten. Het wordt sowieso spannend met een nieuwe motor.
Als ze dan ook nog eens beide dezelfde A spec Ferrari zouden krijgen zou het met niet eens verbazen als in het begin van 2016 de STR zelfs regelmatig voor de RBR's te vinden is.

Ik zie liever Max in een Toro Rosso Kvyat in een Red Bull passeren dan andersom!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik snap sommigen hier echt niet...

Waarom zou je in hemelsnaam Sainz opbranden in een RB? 8)7
Je zet toch de beste rijder in je beste team, of lijkt dat een vreemde tactiek?

Laat ik voor de goede orde maar even in het midden of KVY of VES (nu) dan een betere keus is.
sanderb schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:31:
Ik zie liever Max in een Toro Rosso Kvyat in een Red Bull passeren dan andersom!
Dat is ook wel weer zo :)

[ Voor 29% gewijzigd door albino71 op 25-09-2015 11:34 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan nog niet want het seizoen is nog bezig. Wie weet was het wel Max zijn schuld dat de motor afsloeg en maakt hij nog wat andere fouten.

Hij is gewoon goed en wordt steeds beter. En ik geniet ervan om de races te volgen.

Ik denk trouwens dat de regen tijdens de trainingen in het nadeel van Mercedes is want nu kunnen ze geen banden testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik denk dat het ook heel belangrijk is om te realiseren dat Formule 1 een marketing tool is. Misschien kijk ik inderdaad teveel door een oranje bril, maar als je op dit moment een highlight reel moet maken van een coureur. Dan kun je van Max toch best wat mooie acties achter elkaar zetten. Van sainz is dat volgens mij op dit moment gewoon wat minder.
Hij rijd goed en snel en is inderdaad degelijk. Ik denk dat dat vanuit marketing oogpunt misschien wel een negatief iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:33:
Dat kan nog niet want het seizoen is nog bezig.
Nuhuuuuuu! Momenteel. Heden ten dagen. Jezt. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
RBR heeft aangegeven dat ze voor het kampioenschap willen gaan. Nu kan je alleen op Ricciardo gokken maar 2 goede paarden op stal is natuurlijk altijd beter.

Ik wil niet de prestaties van Carlos onder het tapijt vegen, maar als je kijkt hoe makkelijk en goed geplaatst Max zijn inhaalacties zijn en dat vergelijkt met Carlos? Die komt er ook langs, sure. Maar het gaat niet zo makkelijk en zo mooi. Nu kan je beweren dat het resultaat telt, en niet de manier waarop, maar toch. De coureurs krijgen allemaal te horen met wie ze racen en ik denk dat Max bij de anderen meer respect afdwingt. Het is een Senna/Schumi achtig trekje.

Als je puur kijkt naar karakter en hoe iemand iemand anders inhaalt dan heeft Max gewoon betere papieren dan Carlos.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:33:
[...]

Wie weet was het wel Max zijn schuld dat de motor afsloeg en maakt hij nog wat andere fouten.
Dat ding heeft een anti-stall om dat te voorkomen. Dus ik denk niet dat het Max' fout was.

[ Voor 17% gewijzigd door asing op 25-09-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricciardo en Max. Dan kunnen ze de slogan wel veranderen naar Redbull makes you smile :)

Dat zijn wel de mensen die ik het vaakst met een glimlach zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

asing schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:41:
RBR heeft aangegeven dat ze voor het kampioenschap willen gaan. Nu kan je alleen op Ricciardo gokken maar 2 goede paarden op stal is natuurlijk altijd beter.

Ik wil niet de prestaties van Carlos onder het tapijt vegen, maar als je kijkt hoe makkelijk en goed geplaatst Max zijn inhaalacties zijn en dat vergelijkt met Carlos? Die komt er ook langs, sure. Maar het gaat niet zo makkelijk en zo mooi. Nu kan je beweren dat het resultaat telt, en niet de manier waarop, maar toch. De coureurs krijgen allemaal te horen met wie ze racen en ik denk dat Max bij de anderen meer respect afdwingt. Het is een Senna/Schumi achtig trekje.
Als je puur kijkt naar karakter en hoe iemand iemand anders inhaalt dan heeft Max gewoon betere papieren dan Carlos.
[...]

Dat ding heeft een anti-stall om dat te voorkomen. Dus ik denk niet dat het Max' fout was.
Vast wel maar stel dat hij idd voor RBR zal gaan rijden en het op de 1 of andere manier dusdanig verkloot, dan is het maar bar weinig over van zijn zogenoemde reputatie. Nu is het allemaal ‘ooh’ en ‘aah’ maar om nu een rookie gelijk voor de leeuwen te gooien in een (voormalig) topteam waar het blijkbaar ook rommelt lijkt mij persoonlijk geen goed plan. Ik snap niet zo goed waarom hij en desnoods Sainz nog een jaartje bij TR blijven, er vanuit gaande dat het team nog bestaat gezien alle ‘ontwikkelingen’.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vermoed ook dat de anti-stall het niet deed want die werkte in de ft3 volgens mij ook al niet dat weekend. Toen ging die meteen weer terug de pitbox in. Maar ik heb er niks meer over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:38
Verstappen doet me qua stijl van racen ook wel erg aan Hamilton denken, met de bek op het stuur en inhalen maar. Hamilton heeft ook zijn eerste seizoen erg goed gereden en is m.i. toch wel mede de reden dat McLaren zo goed scoorde, hij was de enige die ook maar in de buurt bleef van Red Bull en die ze kon bedreigen (net als Vettel nu in de buurt blijft van Mercedes). Je ziet nu ook bij Mercedes dat hij een snellere coureur is dan Rosberg.

Laten we wel zijn, in de F1 bepaalt de auto hoe snel je bent, maar de coureur bepaalt of het potentieel wordt benut. We vergeten wel eens dat het verschil tussen heel snel en extreem snel de tienden en honderdsten in verschillen bepalen. Die maken het verschil tussen de top (Webber, Button) en de absolute top (Vettel, Hamilton). De tijd moet wijzen in welke categorie Verstappen en Sainz gaan vallen. Zo kijk ik er althans naar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 25-09-2015 11:50 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:45:
[...]

Vast wel maar stel dat hij idd voor RBR zal gaan rijden en het op de 1 of andere manier dusdanig verkloot, dan is het maar bar weinig over van zijn zogenoemde reputatie. Nu is het allemaal ‘ooh’ en ‘aah’ maar om nu een rookie gelijk voor de leeuwen te gooien in een (voormalig) topteam waar het blijkbaar ook rommelt lijkt mij persoonlijk geen goed plan. Ik snap niet zo goed waarom hij en desnoods Sainz nog een jaartje bij TR blijven, er vanuit gaande dat het team nog bestaat gezien alle ‘ontwikkelingen’.
Tja, maar als hij nog een jaar bij Toro Rosso rijdt, en hij verkloot het heeft hij ook niks.
Volgens mij moet je in de F1 doorstromen wanneer je de kans krijgt. Het kan zomaar zijn dat die kans niet nog een keer langs komt.

Belangrijker is nog om op het juiste moment bij het juiste team terecht te komen. Zie bijvoorbeeld Alonso. Waarschijnlijk (een van) de beste coureur van zijn generatie, maar redt het altijd om nét bij een team te komen op het moment dat ze in een dip zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:24:
[...]

Dat weten we aan het einde van het seizoen :). Ze verschillen ook wel per baan denk ik. Ik vind Sainz ook niet slecht maar Max heeft mazzel met de hype om hem heen en een paar mooie inhaalacties. Die van Sainz zijn wat lomper.
Die in Singapore was wat lomper, maar over het algemeen zie je Sainz inhalen op de stukken waar je weet dat het wel moet lukken. Dus met DRS. Max doet soms (zie Monza) ervoor waardoor ie uiteindelijk toch weer terug ingehaald kan worden. Granted, met zn 2en door Parabolica ziet er gaaf uit, maar is niet echt succesvol. Idem bij Blancemont. Moest daarna alsnog uitremmen.

Sainz lijkt me de wat conservatieve rijder die ook heus wel nadenkt. Je ziet hem bijvoorbeeld meer zijn banden sparen dan Max. Sainz wist in Singapore wel dat Max zou aanvallen op Perez, maar ging niet maximaal om zijn banden toch wat te sparen (ze waren sowieso sneller, dus dan kan dat makkelijk). En ik denk dat ie daarom ook wel baalde dat ie geen kans kreeg, want Max zijn banden waren gewoon over hun hoogtepunt heen. En in de laatste ronde die van Sainz ook wel, maar dr zat een kans in.

Daarom is het ook wat Mol gister zei: ze hadden bij de radiocall niet gezegd "en als het niet lukt geeft Carlos de positie weer terug". Het was gewoon "je geeft je positie maar op". En dan snapt iedereen dat Max daar No :( op zegt. Ik denk dat dat ook is waar de leiding van Toro Rosso op doelde na de race. De call zelf was gewoon fout, de strategie om Carlos het te laten proberen niet.
albino71 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:32:
Ik snap sommigen hier echt niet...

Waarom zou je in hemelsnaam Sainz opbranden in een RB? 8)7
Je zet toch de beste rijder in je beste team, of lijkt dat een vreemde tactiek?

Laat ik voor de goede orde maar even in het midden of KVY of VES (nu) dan een betere keus is.
De snelste rijder hoeft niet de beste rijder te zijn. Toen Hamilton met Button bij McLaren zat. Was Hamilton ook vaak de snellere rijder, maar overall bracht Button meer punten binnen. Verder zal een Spanjaard nou eenmaal meer exposure brengen dan een Hollander. Dat Max veel in beeld is (en dat de regie dat nu ook doorheeft dat er wat te kijken valt) is erg mooi en daardoor is Max nu ook de betere optie. Zowel in beeld voor de mooie acties, als gewoon snel en veelbelovend.
Carlos zie ik gerust naar andere teams gaan. Misschien wel Ferrari op den duur. Maar toch ontpopt hij zich teveel als 2e rijder. Veel te conservatief en vooral veel huilen in de pers achteraf (of zo wordt ie in ieder geval afgeschilderd, ik denk persoonlijk dat het wel meevalt).
Mwoah, het helpt natuurlijk niet dat de auto gewoon performance mist. Kvyat zit niet zo heel ver af van Ricciardo, maar hij rijd vaak heel onzichtbaar rond. Max en Ricciardo staan ondertussen wel bekend om het racen en ik denk dat dat ook beter bij RBR past. Nou zit er achter Kvyat ook wel aardig wat geld, maar de Russen staan nog niet echt te springen heb ik het idee. Hij heeft (net als Max imo) weinig charisma.

Mja maar Max probeert het ook vaak op plekken waar het niet echt handig is om een actie in te zetten. Het is een net als met Kobayashi. Elk gat pakken wat je krijgt, ongeacht of het een succes gaat worden. Nou heeft Max volgens mij wel een betere beheersing (en door simmen al aardig wat baankennis) om wat moois te laten zien, maar ik vind dat ie soms best kan wachten tot ie wat meer zekerheid heeft om zijn actie af te maken. Inhalen in de bocht voor DRS is bv vaak niet slim. En zo snel naar Perez toerijden in Singapore heeft waarschijnlijk zijn banden te vroeg afgebrand.
[...]

Mja raar dat we daar verder niets van gehoord hebben. Blijft zonde want die race had dan zoveel mooier kunnen zijn. Ook bij Sainz was het jammer van zijn trage stop. Wat dat betreft heeft Sainz echt veel pech gehad in het midden van het seizoen. In het begin was het vooral Max met de problemen, maar nu is Sainz al even vaak uitgevallen of met veel vertraging zijn race gaan vervolgen.

Al met al ontlopen Sainz en Max elkaar weinig qua resultaat vind ik. De 4e plaats vs uitval in Hongarije heeft het grootste verschil gemaakt, maar ze doen uiteindelijk niet voor elkaar onder. Al heb ik het idee dat max in de race toch beter uit zijn vel komt. Maar zoveel mogelijkheden om te laten zien wat ie kan, heeft Sainz niet gehad. De actie van Sainz vs Alonso was 1 van de weinige keren dat je hem mooi zag racen imo.

Sainz heeft dit seizoen samen met Kvyat dat ze veel uitzichtloos en onzichtbaar rondrijden. En daarbij net als Maldonado nog vrij veel problemen. Vooral Maldonado heeft nog maar weinig zichzelf uit de race gehaald, het zijn vooral veel technische problemen. Ergens wel jammer, maar anderzijds (zie actie met Button) ook maar goed dat we hem minder zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 25-09-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
vhal schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:45:
[...]

Iedereen dacht dat hij het zou verkloten toen hij instapte bij TR. Hij was te jong, te onervaren etc etc. En kijk nu eens. Als die Renault hem niet zo vaak in de steek had gelaten had hij in de top 10 gestaan :9 .

Zo snel in de F1 is ook voor de leeuwen gooien, en je moet ijzer smeden als het heet is. Dus als Max volgend jaar ineens in een RBR kan zitten, waarom zou je die kans moeten laten liggen?

Je hebt nu een hoop om voor te juichen. Dat is leuk, dat is lekker. Maar wees niet bang dat er volgend jaar in een RBR niet valt te genieten. Zeker als er een Ferrari blok achterin ligt en Newey even meekijkt bij het ontwerpen van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Martinspire schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:01:
[...]

Mja maar Max probeert het ook vaak op plekken waar het niet echt handig is om een actie in te zetten. Het is een net als met Kobayashi. Elk gat pakken wat je krijgt, ongeacht of het een succes gaat worden. Nou heeft Max volgens mij wel een betere beheersing (en door simmen al aardig wat baankennis) om wat moois te laten zien, maar ik vind dat ie soms best kan wachten tot ie wat meer zekerheid heeft om zijn actie af te maken.
If you no longer go for a gap, you are no longer a racing driver.

En dan voeg ik nog wat Engels commentaar toe : "He makes it stick"

Kijk naar de wereldkampioenen en kijk naar Max. Diamond in the rough :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 10:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

asing schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:06:
[...]

If you no longer go for a gap, you are no longer a racing driver.

En dan voeg ik nog wat Engels commentaar toe : "He makes it stick"

Kijk naar de wereldkampioenen en kijk naar Max. Diamond in the rough :9
Ja ok, maar er is iets als een inhaalpoging maken en een inhaalpoging afmaken ;)
Je moet ook je hoofd gebruiken op de baan. En natuurlijk hebben we al aan Max gezien dat ie dat doet, maar toch vind ik dat ie op sommige plekken het anders aan kan pakken. Want hij neemt op sommige plekken toch nog een behoorlijk risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Van nature lui!

Haha die zag ik vanmorgen inderdaad zitten tijdens de uitzending, mijn vriendin zei als jij dat opzet hoef je niet meer thuis te komen _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
Het lotus team heeft gegeten bij Bernie.
Die ouwe moet wel ingrijpen anders komt het team in opstand.
Niet eten, niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
Volgens SkySportsF1 rijdt Rosberg de vrijdag sessies met de (gerepareerde) engine uit Monza (de nieuwe spec dus), ze durven die engine niet te gebruiken in de race. Het wordt dus knijpen voor Rosberg of hij nog een engine penalty moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
Martinspire schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:01:

[...]
Mja raar dat we daar verder niets van gehoord hebben. Blijft zonde want die race had dan zoveel mooier kunnen zijn.
Volgens mij heb ik Tost in een interview horen zeggen dat er een probleem zat in de anti stall, iets waar Max in de vrije training ook al last van had.

Waarschijnlijk is het dus een tweeledig probleem. Max maakte een klein foutje bij de start, maar dat had opgevangen moeten worden door de antistall. En dan had hij ook bijna acher aan gereden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Martinspire schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:17:
[...]

Ja ok, maar er is iets als een inhaalpoging maken en een inhaalpoging afmaken ;)
Je moet ook je hoofd gebruiken op de baan. En natuurlijk hebben we al aan Max gezien dat ie dat doet, maar toch vind ik dat ie op sommige plekken het anders aan kan pakken. Want hij neemt op sommige plekken toch nog een behoorlijk risico.
Wat wil je nou :P ? Niet geschoten is altijd mis. Het is niet de dood of de gladiolen maar hij moet een zeker risico nemen. Als je iedere keer wacht tot aan het einde van de DRS zone dan is het ook niet leuk. Zolang de inhaalactie niet in de bandenstapel eindigt is het wat mij betreft helemaal prima!

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.