‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oeh, dat klinkt wel gaaf ja! Ik zie het niet gebeuren, maar het zou wel de battle of the supercars zijn!kronolith schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:49:
[...]
Audi lijkt me het meest logische, maar Lamborghini vs Ferrari vind ik wel wat hebben
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Maar een tijdelijke "mindere" periode met een Ferrari blok achterin is blijkbaar ook acceptabel voor Dagobert Duck, als ie maar een andere motor-leverancier over de streep kan trekken.
http://www.grandprixtimes.com/news/display/10682
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 18-09-2015 22:36 ]
Testing, one, two ...
Wat er met TR gaat gebeuren is nog even afwachten, misschien Seat Racing
Edit: Wat ook nog kan is dat TR bij de deal betrokken wordt en verkocht wordt aan Ferrari, zo heeft Ferrari een goed junior team en MAX :-)
[ Voor 18% gewijzigd door Barfman op 18-09-2015 22:33 ]
Niet helemaaal mee eens.StealthyPeanut schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:44:
Ergens kan ik de reactie van RB wel begrijpen. Ze kunnen zelf geen motor bouwen, dus ze zijn afhankelijk van een leverancier. Als die er simpelweg niet is, waarom zou je dan nog miljoenen pompen in een sport waar je toch niet kunt winnen?
Tussen 2010 en 2013 heeft RedBull alles gewonnen, nu het 2 jaren minder gaat willen ze gelijk maar opstappen? Hoe jammer ik het ook zou vinden om 2 teams te zien verdwijnen, maar als je dan blijkbaar puur als marketingtool in een sport actief bent heb je er nooit iets te zoeken gehad imo.
Natuurlijk vloek/scheld ik ook als die gare Renault er weer eens mee nokt, en ik kan me best voorstellen dat ze er zelf af en toe ook helemaal schijtmesjogge van worden, maar het publiekelijk Renault afzeiken en nu ook weer deze dreiging laat van de heren directeurs bij RedBull niet bepaald een volwassen indruk achter.
You win some, you lose some. Het hoort er helaas bij dat je vaak een (aantal) seizoen(en) hebt waarin 1 team vrijwel alles wint en de rest de achterstand nooit echt weet in te halen. Maar om nou boos uit de gymzaal te lopen omdat je een paar keer de bal niet toegespeeld krijgt is behoorlijk kinderachtig.
Zoals ook eerder opgemerkt, als elk team zou reageren zoals RedBull nu doet, was er geen Formule 1 meer omdat de grote teams (Ferrari, Mercedes, McLaren o.a) waren opgestapt omdat ze toch niet competitief kunnen zijn, de rest valt dan ook al snel af omdat er geen motoren beschikbaar zijn.
Even uit mijn hoofd komt de laatste titel van Ferrari uit 2007, de laatste titel van McLaren uit 2008. Dat is resp. 8 en 7 jaar geleden. Natuurlijk zitten die teams niet waar ze willen zitten en als ze een keer mopperen is dat terecht, maar hoor je ze janken? RedBull staat titeltechnisch nu 2 jaar droog en begint al te huilen.. Ik snap hun frustratie, maar deze reactie is ronduit kansloos.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik zie Audi niet direct instappen. Eerder BMW ofzo, dat die terug komt.Barfman schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:27:
Ik ga er vanuit dat het Red Bull Audi wordt. Stefano Domenicali (ex baas van Ferrari F1) zit al bij audi wat dan een vrij logische keuze zou zijn. Denk dat het daarom ook wel wat makkelijker zal zijn om voorlopig een deal te sluiten met Ferrari, of Audi is al bezig met een motor!
Wat er met TR gaat gebeuren is nog even afwachten, misschien Seat Racing
Edit: Wat ook nog kan is dat TR bij de deal betrokken wordt en verkocht wordt aan Ferrari, zo heeft Ferrari een goed junior team en MAX :-)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Evt. met de voorwaarden dat op dat soort testdagen geen van de vaste racecoureurs in de auto mag zitten, dan krijgen testcoureurs (al dan niet op een debuut/comeback hopende) ook eens een kans om kilometers te maken. Veel extra geld hoeft dit lijkt mij ook niet te kosten, als je op de maandag (en evt. dinsdag?) na een GrandPrix weekend een testdag inplanned. Zo heb je dan in het seizoen testdagen zoveel er races zijn.
Overigens, mocht VW toch willen instappen zou ik dat in hun geval doen als Bugatti of Lamborghini.
[ Voor 76% gewijzigd door Destruction op 18-09-2015 23:00 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
En als VW zegt dat Audi het moet doen, dan doet Audi dat. Zo werkt dat namelijk. Maar eerlijk gezegd lijkt me dat onwaarschijnlijk. Die hebben al Le Mans waar ze goed bezig zijn, die hebben de F1 niet nodig.
VW is/was nog wel aanwezig bij Dakar, maar dat wordt ook minder
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 18-09-2015 22:55 ]
Daar heb je wel een punt inderdaad. De gedachte is begrijpelijk, maar niet iets om naar buiten te brengen in de media als een ontevreden kind na een anderhalf seizoen waar je niet om de prijzen meedoet.Destruction schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:49:
[...]
Niet helemaaal mee eens.
Tussen 2010 en 2013 heeft RedBull alles gewonnen, nu het 2 jaren minder gaat willen ze gelijk maar opstappen? Hoe jammer ik het ook zou vinden om 2 teams te zien verdwijnen, maar als je dan blijkbaar puur als marketingtool in een sport actief bent heb je er nooit iets te zoeken gehad imo.
Natuurlijk vloek/scheld ik ook als die gare Renault er weer eens mee nokt, en ik kan me best voorstellen dat ze er zelf af en toe ook helemaal schijtmesjogge van worden, maar het publiekelijk Renault afzeiken en nu ook weer deze dreiging laat van de heren directeurs bij RedBull niet bepaald een volwassen indruk achter.
You win some, you lose some. Het hoort er helaas bij dat je vaak een (aantal) seizoen(en) hebt waarin 1 team vrijwel alles wint en de rest de achterstand nooit echt weet in te halen. Maar om nou boos uit de gymzaal te lopen omdat je een paar keer de bal niet toegespeeld krijgt is behoorlijk kinderachtig.
Zoals ook eerder opgemerkt, als elk team zou reageren zoals RedBull nu doet, was er geen Formule 1 meer omdat de grote teams (Ferrari, Mercedes, McLaren o.a) waren opgestapt omdat ze toch niet competitief kunnen zijn, de rest valt dan ook al snel af omdat er geen motoren beschikbaar zijn.
Even uit mijn hoofd komt de laatste titel van Ferrari uit 2007, de laatste titel van McLaren uit 2008. Dat is resp. 8 en 7 jaar geleden. Natuurlijk zitten die teams niet waar ze willen zitten en als ze een keer mopperen is dat terecht, maar hoor je ze janken? RedBull staat titeltechnisch nu 2 jaar droog en begint al te huilen.. Ik snap hun frustratie, maar deze reactie is ronduit kansloos.
Wel weer een interessante wending om in de gaten te houden
Wat ik in het hele verhaal niet niet logisch vind is de voortijdige breuk met Renault. Dat RBR (en in veel mindere mate STR) in de afgelopen periode de relatie met Renault op scherp hebben gezet met hun kritiek begrijp ik uit best. Frustratie uiten is echter 1 ding. Formeel verzoeken tot het breken van een contract iets anders.
Als VAG pas in 2018 (!) actief wil zijn, is het niet logisch dat je als RBR voortijdig gaat roepen volgend jaar in 2016 al onder je contract uit te willen.
Ook voor een Ferrari zie ik de benefit niet om 1 of 2 jaar even leverancier te zijn van motoren als je al weet dat je daarna vervangen wordt door een concurrent. De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat de nummer 1 Mercedes het meeste zal balen van een competitieve RBR-VAG combinatie.
Dan nog was het uitdienen van het Renault contract in 2016 en een Ferrari interim jaar in 2017 logischer geweest.
Dat Red Bull zich neerlegt bij een 2 jarig interim inferieur F1 deelname om zich daarna vol te storten op 2018 vind ik nog tot daar aantoe. Maar waarom die onduidelijkheid dan over de motoren in 2016 en 2017?
Dat STR wellicht als junior Ferrari team gaat dienen zou ik ook nog snappen. Maar dan weer niet als het moeder team in de toekomst onder een VAG vlag rijdt. Coureurs bij STR hebben nu ook gewoon een contract met Red Bull. In theorie kan max vogende race in een RBR zitten en Kvyat in een STR...volgens mij heeft Kvyat daar niet eens iets over te zeggen.
Waarom zou je coureurs klaarstomen onder een Ferrari vlag, om ze vervolgens ook bij VAG te zien rijden.
Veel vraagtekens.. De toekomst zal het leren.
Ik vind de VAG link met F1 vooralsnog te vaag om serieus te nemen op korte termijn, maar ook te concreet om te negeren en af te doen als paddock gossip. Een stap richting F1 zou namelijk helemaal niet gek zijn als VAG concern. Zeker niet nu Piech (eindelijk) buiten spel staat.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Als VAG in 2018/2019 in willen stappen moeten ze nu al aan de motor beginnen en er 200M+ per jaar in stoppen. Mercedes is voor 2011 al begonnen met de ontwikkeling van de huidige V6 en heeft alleen al in 2011 al $178M in zijn engine devisie gestoken.
http://autoweek.com/artic...nd-prix-cars-cost-so-much
En wie weet zijn ze in 2019 alweer aan het nadenken over de volgende engine (hopelijk geen grasmaaier motortjes), want de tendens is toch wel elke 5-8 jaar een nieuw motor reglement:
1987-1994 (8 jaar) - 3.5L max 12 cylinders
1995-1999 (5 jaar) - 3.0L max 12 cylinders
2000-2005 (6 jaar) - 3.0L V10
2006-2013 (8 jaar) - 2.4L V8 (of minder als je de KERS jaren appart rekent)
2014-?
Chrome werkt niet, Edge werkt niet, je kunt geen kwalificatie zien zonder abbo, wat een gepruts...

Kan je eigenlijk wel iets zien zonder abonnement, volgens mij niet namelijk. Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.MikeyMan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:54:
Pff... Toch nog even klagen over sport1 hoor...
Chrome werkt niet, Edge werkt niet, je kunt geen kwalificatie zien zonder abbo, wat een gepruts...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Edge browser; doet het niet
- Chrome browser; doet het niet
- Internet explorer: doet het niet zonder silverlight
- Silverlight geinstalleerd, krijg je alleen de mogelijkheid om de gp zelf te bekijken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tja wij weten natuurlijk niet wat er achter de schermen allemaal is beloofd door Renault. En ik wil niet generaliseren maar ik werk met grote bedrijven van over de hele wereld en alleen de Indiërs overtreffen de Fransen qua slechte communicatie. Het punt is ook dat juist Renault de belangrijkste leverancier was die naar de kleinere turbo motoren wilde.Destruction schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:49:
[...]
Niet helemaaal mee eens.
Ten tweede probeert Redbull druk te zetten op de FOM om het motoren reglement wat losser te krijgen. Zolang Renault en Honda niet meer kunnen ontwikkelen en testen blijven ze nog wel 3 jaar achter de feiten aan lopen (of eigenlijk rijden)
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het was vanaf het begin al duidelijk dat eventuele achterstanden niet ingelopen kunnen worden.
Overigens; het zou nog een optie kunnen zijn om aan de hand van de race uitslag ontwikkelings-tokens uit te delen in omgekeerde volgorde.
Je mag niet eens de voorbeschouwing zien van de race (niet dat je die bagger wil zien).MikeyMan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:07:
Nee, klopt, ik wilde de wedstrijd van morgen kopen, in de verwachting dat ik dan ook de kwalificatie wel zou kunnen zien. Ben sinds kort over op Win10, dus dat ging als volgt:
- Edge browser; doet het niet
- Chrome browser; doet het niet
- Internet explorer: doet het niet zonder silverlight
- Silverlight geinstalleerd, krijg je alleen de mogelijkheid om de gp zelf te bekijken.
In Montfoort bij de Opa van Max.Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:20:
Waar kan ik Singapore live kijken zondag?
https://wren.co/join/Devian
In Montfoort zoals aangegeven. Verder via RTL+ (Duits incl Werbung), via Sport1 als je de wedstrijd bestelt voor 11 euro, hetzelfde voor Sport1Go maar dan is het 4 euro.Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:20:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Gratis? Alleen RTL geloof ik. Helaas wel veel reclame, maar de enige optie voor deze race.Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:20:
En het Duits is best te begrijpen, ook al spreek je het niet goed. (denk ik toch? ik spreek het vloeiend dus wellicht wat bevooroordeeld).
[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-09-2015 11:39 ]
Renault wou deze motor formule. Kwam die er niet zouden ze opstappen.Destruction schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:49:
[...]
Niet helemaaal mee eens.
Motor formule komt er en ze blijken de plank finaal mis e hebben geslagen.
Is het helemaal netjes van Red Bull? Nee
Is het te begrijpen? Absoluut.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Alleen is het moeilijk te volgen wat verstappen doet omdat ze het bijna niet over hem hebben.StealthyPeanut schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:38:
[...]
Gratis? Alleen RTL geloof ik. Helaas wel veel reclame, maar de enige optie voor deze race.
En het Duits is best te begrijpen, ook al spreek je het niet goed. (denk ik toch? ik spreek het vloeiend dus wellicht wat bevooroordeeld).
Op sky benoemen ze hem veel vaker.
Maar om hem echt te volgens is sport1 toch de beste optie. maar de beelden van sky zijn mooier.
Live timing app en je kunt Verstappen zelf perfect volgen.mathy_ schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:44:
[...]
Alleen is het moeilijk te volgen wat verstappen doet omdat ze het bijna niet over hem hebben.
Maar om hem echt te volgens is sport1 toch de beste optie. maar de beelden van sky zijn mooier.
Op deze manier gun ik ze die 4 euro ook niet... Wat een prutsers joh...Erwin schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:08:
[...]
Je mag niet eens de voorbeschouwing zien van de race (niet dat je die bagger wil zien).
Edit: wiel blokkeerde geloof ik
Edit 2: Sainz met hetzelfde in dezelfde bocht.
[ Voor 76% gewijzigd door Sydney08 op 19-09-2015 12:13 ]
Tomorrow is not today!
Verwijderd
Dan zijn er wel veel uitvallersRyur schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:12:
Als dit de race zou zijn, zou ik blij zijn!
1 KVY
2 VST
3 SAI
Tomorrow is not today!
Elke keer ziet hij niet dat ik gewoon vanuit NL zit te kijken.
Bij mij helpt het dan om even op de site in te loggen, de app werkt daarna wel gewoon...albino71 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:19:
sport1 app op win8.1 of 10 is bagger!
Elke keer ziet hij niet dat ik gewoon vanuit NL zit te kijken.![]()
![]()
Als je naar Montfoort gaat kom je toch op een verkeerde plek terecht. Ik zou eerder naar Montfort gaanasing schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:38:
[...]
In Montfoort zoals aangegeven. Verder via RTL+ (Duits incl Werbung), via Sport1 als je de wedstrijd bestelt voor 11 euro, hetzelfde voor Sport1Go maar dan is het 4 euro.
[ Voor 19% gewijzigd door FlipFluitketel op 19-09-2015 12:38 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Tijdens de race zijn alle beelden volgens mij hetzelfde, allemaal de regie van de FOM oid. Ik vind alleen het commentaar van Sky echt helemaal geweldig. Het is dan wel niet legaal, maar ik vind het perfect om zo de race te volgen.mathy_ schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:44:
[...]
Alleen is het moeilijk te volgen wat verstappen doet omdat ze het bijna niet over hem hebben.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
+1JvS schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:48:
[...]
Tijdens de race zijn alle beelden volgens mij hetzelfde, allemaal de regie van de FOM oid. Ik vind alleen het commentaar van Sky echt helemaal geweldig. Het is dan wel niet legaal, maar ik vind het perfect om zo de race te volgen.
[ Voor 73% gewijzigd door MegaTronics op 19-09-2015 13:40 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Zou wel weer eens mooi zijnRequiem19 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:09:
Mercedes krijgt de banden niet aan het werk. Eerste non-Merc pole in 100 miljoen races?
Max lijkt ook wat meer moeite te hebben met de supersofts. Op soft is hij constant een halve seconde sneller dan Sainz en wat verder vooraan te vinden. Op supersoft zit hij net achter Sainz en nog maar net in de top 10.
Zou me dan ook niets verbazen als ze morgen op verschillende strategiën weggaan, waarbij Max gaat proberen een hele lange laatste stint op softs te rijden, en Sainz voor een stop meer gaat.
Zal natuurlijk ook afhangen van de Q zodadelijk en wanneer de SC er morgen inkomt. Die kans is er groot, maar een VSC zorgt ook weer voor een andere tactiek.
Leuke race voor de strategen dit
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ik verwacht dat Lewis toch weer op één terecht zal komen tijdens kwalificatie, al zal het krapper zijn dan bij andere races. Er zit nog zoveel reserve in dat Mercedes-pakket. Van Nico verwacht ik dat dan weer niet, die heeft gewoon het niveau niet wat Lewis op dit moment heeft en heeft de race om het kampioenschap eigenlijk al opgegeven.Requiem19 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:09:
Mercedes krijgt de banden niet aan het werk. Eerste non-Merc pole in 100 miljoen races?
Testing, one, two ...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
RSI = Alexander Rossi, die Amerikaan op het stoeltje van Mehri (Manor)?
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 19-09-2015 15:17 ]
En Rossi grote mond? niet meegemaakt dan?
[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 19-09-2015 15:22 ]
http://www.deyterra.com
ja, anders had er geen rankingnummer voor zijn naam gestaan in die balk aan de linkerkant van je schermVerwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:22:
Zitten ze binnen de 107% eigenlijk?
Verwijderd
Bedankt voor de tip dat wist ik niet.P.O. Box schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:23:
[...]
ja, anders had er geen rankingnummer voor zijn naam gestaan in die balk aan de linkerkant van je scherm
Ja dat is ergens boven de 7 seconden (106*0,07=7,4)Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:22:
Zijn je reken skills zo slecht?Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:22:
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik vind het nu al zielig voor degenen die morgen in zijn buurt moeten starten...heb je al een ondergemotoriseerde auto, heb je ook nog Crashtor naast je
Waiting on the world to change
Rosberg moet blij zijn als hij top 6 haalt deze race...
Pole gevecht gaat tussen RB en Ferrari.
Ik zeg:
Vettel / Kyvat / Ricciardo / Raikkonen / Hamilton
Verwijderd
Zou betekenen dat hun chassis niet zo sterk is en ze het echt moeten hebben van meer vermogen en winst op langere stukken asfalt.Goron schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:23:
Zou mercedes echt in de problemen zitten deze track? Dat ze in Q1 al op de supersoft gaan...
De restricties opgelegd door Pirelli zorgen ervoor dat de banden niet binnen hun performance window vallen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:26:
[...]
Zou betekenen dat hun chassis niet zo sterk is en ze het echt moeten hebben van meer vermogen en winst op langere stukken asfalt.
Williams deed 312 bij S1 meetpunt in Q1, in Q2 lopen ze daar nu 322...
Mercedes motor heeft echt kwalificatiemode, die de Renaults niet hebben, die rijden heel de kwalificatie zelfde snelheden door de speedtraps.
Zie net een Honda in de pit met oranje leds, ik zie ze ook wel eens met groene. Ze zitten net boven de air intake (boven helm coureur), en onder de camera.
Inderdaad, ook maar Sainz weer een keer verslaanGoron schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:34:
Wordt spannend voor Max. Denk dat hij Q3 wel kan halen.
Ik dacht coureur-herkenning in het mindere licht.pinda powerrr schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:35:
Wie weet wat de kleuren leds op de auto betekenen?
Zie net een Honda in de pit met oranje leds, ik zie ze ook wel eens met groene. Ze zitten net boven de air intake (boven helm coureur), en onder de camera.
Heeft met electrisch systeem te maken, of de auto veilig is voor de monteurs (dacht ik tenminste)pinda powerrr schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:35:
Wie weet wat de kleuren leds op de auto betekenen?
Is dat niet een indicator of de wagen veilig is aan te raken of niet?Firesphere schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:35:
[...]
Ik dacht coureur-herkenning in het mindere licht.
LogischGoron schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:36:
[...]
Heeft met electisch systeem te maken, of de auto veilig is voor de monteurs
Dat zou sowieso wel beter kunnen. Als de wedstrijd in volle gang is, dan zijn de verschillende coureurs van een team erg lastig te herkennen. Je ziet bijv nauwelijks verschil tussen Max en Carlos.Firesphere schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:35:
[...]
Ik dacht coureur-herkenning in het mindere licht.
Zou ook wel heel goed kunnen ja. Dat electrische systeem is nogal dodelijk bij vlagen.fynrd1 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:37:
[...]
Is dat niet een indicator of de wagen veilig is aan te raken of niet?
Van mij mag vooral het coureur-nummer wel prominenter op de wagen. Die vaste nummers zijn toch bedacht voor herkenbaarheid? Iets van een systeem zoals je bij endurance racing ziet is wel altijd gaaf ook om te zien.pinda powerrr schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:38:
[...]
Dat zou sowieso wel beter kunnen. Als de wedstrijd in volle gang is, dan zijn de verschillende coureurs van een team erg lastig te herkennen. Je ziet bijv nauwelijks verschil tussen Max en Carlos.
[ Voor 49% gewijzigd door Firesphere op 19-09-2015 15:41 ]
Max wordt iedere race iets sterker in de kwalificatie en Sainz moet diep gaan om close te kunnen blijven. Als je echt zo diep moet gaan, gaat het wel eens mis..
Eerste haarscheurtjes in het pantser van Sainz. Hij klonk ook wel erg 'sneu' op de radio.
Nee, hij moet morgen de hele race met die kromme bak rijdenRyur schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:42:
Mag de auto van SAI gerepareerd worden? Nee toch?
Parce Ferme toch?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja achterwiel was afgebroken.Firesphere schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:41:
Wow, die auto van Sainz rijdt gewoon scheef, die is flink ontwricht rond de ophanging.
En die mag je natuurlijk wel repareren.
Waarom is dat nice?Rivanov schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:41:
SAI out! Nice!
Dat mag altijd, ook onder parc fermé.Ryur schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:42:
Parce Ferme toch?
Waarom niet? Misschien achteraan starten, maar niet mogen repareren lijkt me persoonlijk een beetje belachelijk de regels hanteren. (Maar, goeie vraag)Ryur schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:42:
Parce Ferme toch?
Volgens mij niet alleen het achterwiel, er leek meer ontwricht te zijn, gezien de stand van de auto en het slepen van de achterwielen.JvS schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:43:
[...]
Ja achterwiel was afgebroken.
En die mag je natuurlijk wel repareren.
[ Voor 33% gewijzigd door Firesphere op 19-09-2015 15:44 ]
Bedoel dat in de zin van; niet door naar Q3 dus Max heeft 'm out-qualified.
Dus wordt dan Pitlane start denk ik dan?
Hij was dat rondje in de eerste 2 sectoren ook nog beide langzamer dan VES.Requiem19 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:43:
Sainz begint de druk te voelen...
Max wordt iedere race iets sterker in de kwalificatie en Sainz moet diep gaan om close te kunnen blijven. Als je echt zo diep moet gaan, gaat het wel eens mis..
Eerste haarscheurtjes in het pantser van Sainz. Hij klonk ook wel erg 'sneu' op de radio.
Het lijkt er inderdaad op dat Max steeds meer het kwalificeren onder de knie krijgt. Hoewel deze baan hem ook wel meer ligt denk ik.
Maar in Q2 gewoon voor de beide Mercedessen!!
Is toch veel leuker als Verstappen hem op een normale manier verslaatRivanov schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:44:
[...]
Bedoel dat in de zin van; niet door naar Q3 dus Max heeft 'm out-qualified.
Voor schade gelden andere regels sowieso.Ryur schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:44:
Volgens mij mocht je niks 'groots' aanpassen, behalve de vleugel beetje aanpassen.
Dus wordt dan Pitlane start denk ik dan?
[ Voor 7% gewijzigd door Badeend op 19-09-2015 15:45 ]
Dat is zeker zo. Maar goed om te zien dat VES netjes door is.robpol schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:44:
[...]
Is toch veel leuker als Verstappen hem op een normale manier verslaat
Ja, in Sector 2 doet Max dit weekend echt dingen die Sainz niet kan replicerensanderb schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:44:
[...]
Hij was dat rondje in de eerste 2 sectoren ook nog beide langzamer dan VES.
Het lijkt er inderdaad op dat Max steeds meer het kwalificeren onder de knie krijgt. Hoewel deze baan hem ook wel meer ligt denk ik.
Maar in Q2 gewoon voor de beide Mercedessen!!
40,4 tov 40,7.
in S1 zijn ze redelijk gewaagd. Maar ook in S3 is Max erg sterk (36,8).
Hoe langer je wacht hoe meer rubber er van anderen ligt. Maar je hebt gelijk..het is een risico.Badeend schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:45:
Ik snap nooit zo goed waarom iedereen _helemaal_ aan het eind van een sessie voor z'n snelste ronde gaat, vooral op een circuit als deze. Grote kans op een gele vlag waardoor je gewoon genaaid bent als je al net in de gevarenzone staat...
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.