[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.890 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 11:16

McBoom

Broem

Requiem19 schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:46:
[...]

Het mooie is dat het token systeem een idee is van de motorfabrikanten zelf, met Renault voorop die altijd strijdt om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Ironie, gotta love it.
Dat is waar, maar blijkbaar hebben ze de druk gevoeld om met een idee om kosten te besparen te verzinnen om te voorkomen dat 'Bernie' met een plan kwam. Als ze de kosten laag hadden willen houden hadden ze die hybride-systemen achterwege moeten laten. Alles wat daarbij komt kijken en om de zooi op regel te krijgen is ook niet gratis.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Aangezien BMW, Audi en Ford/Cosworth al genoemd zijn, gooi ik er ook maar ééntje ter discussie;

Toyota?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NitroX infinity schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:06:
Aangezien BMW, Audi en Ford/Cosworth al genoemd zijn, gooi ik er ook maar ééntje ter discussie;

Toyota?
Gezien hun kwaliteiten bij de 24h van LeMans... denk ik niet dat ze daar op dit moment behoefte aan hebben. Die bak was mooi, maar niet vooruit te branden! Zelfs GT-AM was soms sneller! :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 09-10 10:25
Firesphere schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:07:
[...]

Gezien hun kwaliteiten bij de 24h van LeMans... denk ik niet dat ze daar op dit moment behoefte aan hebben. Die bak was mooi, maar niet vooruit te branden! Zelfs GT-AM was soms sneller! :X
Ze waren dit jaar niet de snelste, maar de voorgaande jaren waren ze niet heel veel langzamer dan de Audi's en in 2014 hebben ze de WEC gewonnen

[ Voor 4% gewijzigd door SnowDude op 07-09-2015 20:16 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SnowDude schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:15:
[...]
Ze waren dit jaar niet de snelste, maar de voorgaande jaren waren ze niet heel veel langzamer dan de Audi's en in 2014 hebben ze de WEC gewonnen
Ben je bij de 24h van LeMans geweest? Serieus, die dingen waren heel innovatief hoor, daar niet van, maar echt.... niet vooruit te branden :(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat Red Bull al lang met Ferrari aan het praten is dan. Het is de enige die op dit moment nog in de buurt komt qua performance. Ik denk dat ze van alle 3 de concurrentie al gekeken hebben naar wat ze voor volgend jaar klaar hebben staan en hoeveel ze denken dat het verschil dan gaat zijn. Want reken er maar op: Red Bull koopt gewoon de snelst mogelijke motor. Zie zo gebeuren dat een team met minder geld dan gewoon aan de kant geschoven wordt (bij Ferrari bv). En op zich denk ik dat Honda dan nog wel interesse heeft voor Toro Rosso, maar waarom zou Renault daar niet blijven dan? Die moeten immers ook gewoon meer dan 1 team hebben, anders is het vrij zinloos.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Firesphere schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:18:
[...]

Ben je bij de 24h van LeMans geweest? Serieus, die dingen waren heel innovatief hoor, daar niet van, maar echt.... niet vooruit te branden :(
Lees wat is schrijf, dit jaar waren ze absoluut niet snel, maar vorig jaar hadden ze op le Mans de pole en werden ze 3e.

Ik denk dat jij in de war ben met Nissan, die dingen waren echt niet vooruit te branden.

[ Voor 10% gewijzigd door SnowDude op 07-09-2015 20:29 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

Niellie41

[object Object]

[...]

Welke kleur was de auto?

Ik heb het idee dat hier verschillende merken door elkaar worden gehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 07-09-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:42
[...]

Ik denk dat je Nissan en Toyota door elkaar heen haalt, Nissan was nieuw maar Toyota rijd al wat langer mee en won vorig jaar nog het kampioenschap.

Edit: Hierboven dus ^

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Niellie41 schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:28:
[...]

Welke kleur was de auto?

Ik heb het idee dat hier verschillende merken door elkaar worden gehaald.
-Nu totaal irrelevant. Ik verwarde even iets. Het is avond zullen we maar zeggen? :-) -

Welke? Zo uit m'n hoofd een rode en een blauwe, maar de foto's staan hier (hoewel ik niet heb gelet op de Nissans, dus of ze op de foto staan is nog maar de vraag)
Mafia schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:29:
[...]

Ik denk dat je Nissan en Toyota door elkaar heen haalt, Nissan was nieuw maar Toyota rijd al wat langer mee en won vorig jaar nog het kampioenschap.

Edit: Hierboven dus ^
Je hebt gelijk. Ik had het inderdaad over Nissan ipv Toyota. :F :F :F :F
En voor wie een facepalm tegen mijn hoofd wil doen, gaat uw gang. :F

Ik volg al jaren de 24h, ben er een heel aantal keer geweest. Voel me nu zo stom als een verotte pinda.
Mijn excuses voor deze stupide en onnodige verwarring/opmerking.

[ Voor 55% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Red Bull wil toch weer een winnend team worden? Waarom zouden ze dan met Ferrari motoren gaan rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:42
Firesphere schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:30:
[...]

Welke? Zo uit m'n hoofd een rode en een blauwe, maar de foto's staan hier (hoewel ik niet heb gelet op de Nissans, dus of ze op de foto staan is nog maar de vraag)

[...]

Je hebt gelijk. Ik had het inderdaad over Nissan ipv Toyota. :F :F :F :F
En voor wie een facepalm tegen mijn hoofd wil doen, gaat uw gang. :F

Ik volg al jaren de 24h, ben er een heel aantal keer geweest. Voel me nu zo stom als een verotte pinda.
Mijn excuses voor deze stupide en onnodige verwarring/opmerking.
Haha geen probleem, kan gebeuren ;-) Maar je hebt wel een punt, de Nissan ziet/zag er prachtig uit maar niet vooruit te branden, helpt dan natuurlijk niet dat ze het hele hybride gedeelte niet gebruikten (lijk wel een beetje op Honda niet?) Misschien moeten ze samen gaan werken.

[ Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2015 23:11 ]

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
Volgens de laatste berichten zijn er in Monza diverse gesprekken geweest tussen de Red Bull en Ferrari top. In eerste instantie wilde Ferrari alleen klantenmotoren leveren, hetgeen Red Bull niet accepteerde. Tijdens de laatste gesprekken is gesproken over de levering van fabrieksmotoren.

Weet niet of de bron betrouwbaar is, maar klinkt niet gek.
BRON:

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Exocet schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:34:
Red Bull wil toch weer een winnend team worden? Waarom zouden ze dan met Ferrari motoren gaan rijden ?
Als de Mercedes motoren geen optie zijn is Ferrari in ieder geval een betere keuze dan die franse motoren.

Ook moet ik zeggen dat Ferrari nog niet op het niveau is van Mercedes, maar ik denk wel dat ze van alle merken afgelopen winter de grootste stap hebben gemaakt.
Mafia schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:36:
[...]

Haha geen probleem, kan gebeuren ;-) Maar je hebt wel een punt, de Nissan ziet/zag er prachtig uit maar niet vooruit te branden, helpt dan natuurlijk niet dat ze het hele hybride gedeelte niet gebruikten (lijk wel een beetje op Honda niet?) Misschien moeten ze samen gaan werken.
Nissan werkt al samen met Renault ook geen beste keuze voor een samenwerking op het gebied van motoren :o

[ Voor 34% gewijzigd door SnowDude op 07-09-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Advocaat van de duivel hier, maar, wat als volgend jaar Renault _wel_ alles op de rit heeft en ze ineens heel snel zijn? Wat dan?

Renault "verbannen" naar het huidige Lotus-team, kan zowel goed als slecht uitpakken en wij hebben er geen zicht op, wat het resultaat zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Firesphere schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:40:
Advocaat van de duivel hier, maar, wat als volgend jaar Renault _wel_ alles op de rit heeft en ze ineens heel snel zijn? Wat dan?

Renault "verbannen" naar het huidige Lotus-team, kan zowel goed als slecht uitpakken en wij hebben er geen zicht op, wat het resultaat zal zijn.
Hangt ook af van wat de FIA van plan is met de motoren van 2017. Grote kans dat een aantal merken niet eens gaan investeren voor de motor van 2016 maar alles op de nieuwe motoren van 2017 gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SnowDude schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:42:
[...]

Hangt ook af van wat de FIA van plan is met de motoren van 2017. Grote kans dat een aantal merken niet eens gaan investeren voor de motor van 2016 maar alles op de nieuwe motoren van 2017 gaan gooien.
Absoluut een grote kans :)
Maar dat zou betekenen dat er ook een kans is, dat RBR en STR bij Renault blijven volgend jaar? Veel slechter kan het niet worden en overstappen naar een andere leverancier is duurder misschien?

Ze kunnen dan beter per 2017 pas een andere leverancier kiezen, toch?
SnowDude schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:38:

[...]

Nissan werkt al samen met Renault ook geen beste keuze voor een samenwerking op het gebied van motoren :o
Infiniti. Tja, voor straat-auto's prima toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 07-09-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 14:56

Gmount

Ecorunner lid

Firesphere schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:47:
[...]

Behalve dan dat na grote wijzigingen de kaarten weer helemaal geschud zijn :+

Ik zou het wel gaaf vinden als Porsche of Audi volgend jaar leverancier gaat worden. Allemaal Duits*, maarja Audi weigert dus keihard. Dan blijft Porsche over, die zijn vast nog wel een beetje euforisch van de Le Mans overwinning, daar verwachten ze voorlopig nog mee door te gaan. Ze hebben in ieder geval al laten zien dat ze vanuit "niets" heel snel competitief kunnen zijn.

*ok, RB komt uit Oostenrijk

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het zou wel weer iets nieuws brengen als Audi of Porsche zich er mee gaat bemoeien. Ik durf te gokken, dat als Porsche zegt het te gaan doen, dat Audi ook actie onderneemt, of andersom.

Dat is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik hoop toch dat mijn "voorspelde" oorzaak-gevolg gaat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Firesphere schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:47:
[...]

Absoluut een grote kans :)
Maar dat zou betekenen dat er ook een kans is, dat RBR en STR bij Renault blijven volgend jaar? Veel slechter kan het niet worden en overstappen naar een andere leverancier is duurder misschien?

Ik denk dat het voor RBR en Renault nu toch echt einde oefening is. Waar ik ook aan zit te denken is dat RBR met Ferrari motoren gaat rijden en STR met een Mercedes klanten motor gaat rijden.
Infiniti. Tja, voor straat-auto's prima toch?
Tja ik weet dat het irrationeel is maar voor mij persoonlijk hebben de race resultaten wel invloed. Als ik nu een hybride auto zou moeten kopen dan zou mijn keuzen niet zo snel vallen op een Renault of een Honda.

* SnowDude mag het niet te hard roepen want hij heeft een Opel en een Toyota :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:42
Gmount schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:59:
[...]

Ik zou het wel gaaf vinden als Porsche of Audi volgend jaar leverancier gaat worden.
En jij verwacht dat hun in ~ 6maanden een motor in elkaar 'flansen'?. Zelfs al zou 1 van hen voor 2017 in de F1 komen met een krachtbron dan is het nu al erg kortdag tenzij ze al stiekem al een poos bezig zijn met ontwikkeling al geloof ik daar niet echt in. En we zien allemaal hoe moeilijk Honda het nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik zie Ferrari eerder in de LMP1 rijden dan dat Audi en Porsche in de F1 nee gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 14:56

Gmount

Ecorunner lid

Raven__NL schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:04:
[...]

En jij verwacht dat hun in ~ 6maanden een motor in elkaar 'flansen'?. Zelfs al zou 1 van hen voor 2017 in de F1 komen met een krachtbron dan is het nu al erg kortdag tenzij ze al stiekem al een poos bezig zijn met ontwikkeling al geloof ik daar niet echt in. En we zien allemaal hoe moeilijk Honda het nu heeft.
Dat zou inderdaad te snel zijn, wellicht dat RB nog 1 seizoen met renault of een ferrari klantenmotor moet doen dan. Maar Porsche is niet het minste team in de racerij, en als er in 2017 grote veranderingen plaats gaan vinden begint iedereen weer bij 0. Als ik Porsche was zou ik in het gat springen, die is er immers duidelijk genoeg.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:42
Gmount schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:17:
[...]

Dat zou inderdaad te snel zijn, wellicht dat RB nog 1 seizoen met renault of een ferrari klantenmotor moet doen dan. Maar Porsche is niet het minste team in de racerij, en als er in 2017 grote veranderingen plaats gaan vinden begint iedereen weer bij 0. Als ik Porsche was zou ik in het gat springen, die is er immers duidelijk genoeg.
Dan is het nog altijd erg kort dag (tenzij ze al een poos stiekem bezig zijn). In 2017 zal op aerodynamisch vlak 'grote' verandering plaatsvindens en niet op motorisch gebied. Sterker nog de jaarlijkse ontwikkeling wat ze mogen uitvoeren op een motor zal elk jaar minder worden (vandaar het token systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torro Rosso opheffen, daarbij kan het contract met Max worden verbroken, Max naar Mercedes of Ferrari. Feest :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:34:
Torro Rosso opheffen, daarbij kan het contract met Max worden verbroken, Max naar Mercedes of Ferrari. Feest :)F
Want dan kan Max op de reservebank gaan zitten? No offense maar dan moet hij gaan "concurreren" met Wehrlein, Gutierrez en Vergne? Sorry, dan mag Max nog zo'n belofte zijn qua potentieel maar Wehrlein is grundlich gekweekt ;) En de andere twee hebben al een redelijke loopbaan achter hun naam staan en lijken mij (maar dat ben ik) toch echt wel in contention voor een zitje bij Ferrari.

Rosberg: vaste stek tot eind 2017 bij AMG
Hamilton: vaste stek tot eind 2018 bij AMG
Vettel: vaste stek tot eind 2017 bij Ferrari
Raikkonen: vaste stek tot eind 2016 bij Ferrari

Zeg het maar; ik zie weinig tot geen mogelijkheid in jouw contract-opheffing & personeels-verschuiving. Maar dat ben ik ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 16:03
TommyGun schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:16:
Zojuist terug van een geweldig weekend Monza! Het circuit is, naar mijn mening, lang niet zo veelzijdig en mooi als Spa, en de race was vrij saai te noemen, maar de tifosi en podiumceremonie hebben alles ruimschoots goedgemaakt! (We zaten recht tegenover de pitbox van Ferrari).
Dan zat je dus op het rechte stuk. Vraag: hoe klonken de Honda's daar? Zat zelf bij de eerste chicane, het langzaamste stuk op het circuit. Die Honda's klonken daar voor geen meter. Net alsof ze maar op 5 cilinders liepen of zoiets. De acceleratie leek ook minder dan die van de andere wagens.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:14

Player1S

Probably out in the dark

Raven__NL schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:04:
[...]

Of ze zijn daar goed in geheimen bewaren en zijn al hele tijd bezig met goede test resultaten of ze hebben dat cosworth blok gerebadged.

Ik zeg niet dat het wel gebeurd maar geef alleen 2 opties.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Firesphere schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:01:
Het zou wel weer iets nieuws brengen als Audi of Porsche zich er mee gaat bemoeien. Ik durf te gokken, dat als Porsche zegt het te gaan doen, dat Audi ook actie onderneemt, of andersom.

Dat is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik hoop toch dat mijn "voorspelde" oorzaak-gevolg gaat gebeuren :)
Audi en Porsche zijn beiden van VAG. Dus die gaan zeker niet beiden aan de slag om een motor te bouwen.

Daarnaast is Nissan van Renault, en Infiniti van Nissan, dus ook da's geen optie.

Volgens mij is er maar een reeele nieuwe speler: Cosworth (die hadden voor 2014 al een v6 klaar).

Qua autofabrikanten zouden volgens mij alleen Ford, Toyota en Kia/Hyundai nog over blijven, maar ook dat zie ik niet zomaar gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 08-09-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 13:50
alexbl69 schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:50:
[...]

Dan zat je dus op het rechte stuk. Vraag: hoe klonken de Honda's daar? Zat zelf bij de eerste chicane, het langzaamste stuk op het circuit. Die Honda's klonken daar voor geen meter. Net alsof ze maar op 5 cilinders liepen of zoiets. De acceleratie leek ook minder dan die van de andere wagens.
Gaaf hoor! Wat betreft die Honda blokken, Olav gaf in zijn commentaar aan dat de ICE niet eens zo slecht is. Het probleem van het blok zit in het bijschakelen van de electromotor. Het lukt ze niet dat ding goed mee te laten werken waardoor ze 120PK missen tov de concurrentie. Honda heeft hierover een persconferentie gegeven en het hoofd van de ontwikkelafdeling is gefileerd door de Engelse pers.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 16:03
asing schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 07:53:
[...]
Gaaf hoor! Wat betreft die Honda blokken, Olav gaf in zijn commentaar aan dat de ICE niet eens zo slecht is. Het probleem van het blok zit in het bijschakelen van de electromotor. Het lukt ze niet dat ding goed mee te laten werken waardoor ze 120PK missen tov de concurrentie. Honda heeft hierover een persconferentie gegeven en het hoofd van de ontwikkelafdeling is gefileerd door de Engelse pers.
Ok bedankt, had dat niet meegekregen. Denk dat er - ook even inhakend op de discussie hieraan voorafgaand - weinig fabrikanten staan te trappelen om nu in te stappen. Als de motoren blijkbaar zo ingewikkeld zijn dat zelfs de techneuten van een gerenommeerd merk als Honda de boel niet op de rit krijgen (zelfde geldt voor Renault) dan is het afbreukrisico veel te groot geworden.

Een partij als Audi/Porsche of BMW, welke nu als technisch degelijk en vooraanstaand bekend staan, zullen dit risico nooit willen lopen. Temeer omdat onder het huidige systeem een eenmaal opgelopen achterstand niet in te lopen is zonder je titelaspiraties (door de gridstraffen) om zeep te helpen.

Monza was wat dat betreft een dieptepunt. De kwalificatie is door de gridstraffen een complete farce geworden. We hebben op de camping op zaterdagavond bijna op de grond gelegen over de uitleg over hoe de grid tot stand kwam, maar het is natuurlijk in en in triest. Zeker omdat de coureurs die hun stinkende best doen om er iets van te maken het eerste slachtoffer zijn, zonder dat ze er ook maar enige invloed op hebben.

Lichtpuntje is dat Ferrari dichter bij Mercedes lijkt te komen, maar als Mercedes hun laatste motor op orde heeft (en reken maar dat dat in Singapore het geval is) is die vreugde ook van korte duur.

Ander positief iets is dat de TV-registratie de laatste jaren veel beter is geworden. In plaats van 52 ronden Schumi in beeld die het hele veld op een ronde zet zie je Hamilton nu amper voorbijkomen. Heb de beelden van de race in Monza nog niet gezien, maar in Spa zag ik hem volgens mij alleen de laatste honderd meter, toen hij finishte.

Hopelijk brengt dat laatste Mercedes ook tot het besef dat dit anders moet. Hun hegemonie begint meer en meer anti-reclame te worden. Ze doen absoluut fantastisch werk, maar worden aan de andere kant ultiem beschermd door de huidige regelgeving. Dat begint de buitenwereld meer en meer door te krijgen en dat begint ze langzaam aan op te breken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zat nog ff te denken.

Stel deal RB en Ferrari gaat door. Red Bull Ferrari verslaat vervolgens Ferrari. In zekere zin geen goede reclame voor Ferrari. Betekend dat de motoren wel goed zijn maar de auto's niet (zwart-wit gezien).

Plak de naam Alfa Romeo op het blok en een goed lopende Red Bull Alfa Romeo is goede reclame voor Fiat.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:08:
Als de motoren blijkbaar zo ingewikkeld zijn dat zelfs de techneuten van een gerenommeerd merk als Honda de boel niet op de rit krijgen (zelfde geldt voor Renault) dan is het afbreukrisico veel te groot geworden.
Wat ik had begrepen kunnen ze het wel oplossen maar zit de oorzaak in de basis (verkeerde keuze gemaakt) en zijn er voor de vereiste oplossing onvoldoende tokens. Dus het is echt wachten op volgend seizoen.

Honda gaat echt nog wel hoge ogen gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
Misschien kan Jaguar, het weer eens proberen, tenslote is daar Red Bull uit ontstaan :-)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Dat was een project van Ford en die heeft de F1 lang geleden al vaarwel gezegd. Vanaf 2000 gebruiken ze de Cosworth naam en in 2004 hebben ze Cosworth verkocht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34

Martinspire

Awesomeness

L1nt schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:56:
Zat nog ff te denken.

Stel deal RB en Ferrari gaat door. Red Bull Ferrari verslaat vervolgens Ferrari. In zekere zin geen goede reclame voor Ferrari. Betekend dat de motoren wel goed zijn maar de auto's niet (zwart-wit gezien).

Plak de naam Alfa Romeo op het blok en een goed lopende Red Bull Alfa Romeo is goede reclame voor Fiat.
Mja zal me niet verbazen als ze een label kiezen om de motoren mee te verkopen. Maar Ferrari is tegenwoordig geen Fiat meer, dus vraag me af of ze dat zo doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 13:50
Voor iedereen die zit te speculeren :

Afbeeldingslocatie: http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2014/01/upCosworth1.jpg

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Martinspire schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:12:
[...]

Mja zal me niet verbazen als ze een label kiezen om de motoren mee te verkopen. Maar Ferrari is tegenwoordig geen Fiat meer, dus vraag me af of ze dat zo doen.
Volgens mij is Fiat nog steeds grootaandeelhouder van Ferrari hoor. IIRC staan er dit jaar zelfs Alfa Romeo logo's op de Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 22:32
Lotus is gered bij de rechtzaak door Renault. Is dus een Mercedes motor minder in 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

alwind schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:23:
Lotus is gered bij de rechtzaak door Renault. Is dus een Mercedes motor minder in 2016
waar haal je die wijsheid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Lotos is gered door Bernie, Bernie schijnt voor augustus en september de salarissen the hebben voorgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
L1nt schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:41:
[...]

waar haal je die wijsheid vandaan?
http://www.telegraph.co.u...avoid-administration.html

It appears Lotus were saved for now by representatives of Renault at the hearing. The French manufacturer is in talks to buy the ailing team – they are believed to have offered £60 million for a 65 per cent stake - but is yet to conclude a deal.

The delay over the sale is understood to be because Bernie Ecclestone is unwilling to award Renault historic status and the additional prize money payments that come with it. Team executives and various creditors were also in court for the winding up order.

Her Majesty’s Revenue and Customs had applied before Mr Justice Birss to have Lotus put into administration, but the case was adjourned until September 18, the date of practice for the Singapore Grand Prix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:15
asing schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:19:
Voor iedereen die zit te speculeren :
plaatje van Cosworth F1 engine
Zover ik kan achterhalen is die Cosworth eerst gebouwd als 4 cilinder...en toen het een 6 cilinder moest worden omdat VAG zich terugtrok, is het omgegooid naar een 6 cilinder.
In theorie is het een motor die zo operationeel zou zijn.. Maar wel met een achterstand van 2 jaar ontwikkeling....en zonder een meter in een F1 auto te hebben gezeten.

Maar wel interessant voor de speculaties >:) 8)
Eigenaar van Cosworth is Kevin Kalkhoven..een fervent en bekend raceliefhebber..

Nieuw stukje speculaas, volledig uit de dikke duim gezogen:

- Red Bull is het beu om afhankelijk te zijn van een motorleverancier. Zelfs wanneer ze de fabrieksmotor krijgen laten ze het niet na om de relatie op scherp te zetten...
- Mercedes wil niet..
- Ferrari zegt wel te willen, maar neemt daarmee uiteraard een behoorlijk risico
- RBR bouwt ook al volledig zijn eigen gearbox

Stel nu dat ze die Cosworth motor al een tijdje op de testbank hebben hangen... Of zelfs in dummy auto's volledig uit het zicht van de F1 hebben doorontwikkeld met de kennis van RBR.. zonder tokens of andere lastige beperkingen.

Ik vind het vreemd dat RBR blijkbaar het contract met Renault al opzegt zonder een alternatief te hebben. Waarbij de mogelijke alternatieven eigenlijk amper een alternatief zijn te noemen. Mercedes wil immers niet. En Ferrari neemt een grote gok als ze de viervoudig wereldkampioenen gaan voorzien van een motor die gelijk is aan hun eigen motor (terwijl RBR dat wel wil)

Dus....
Volgend jaar (2016) een A- of B spec Ferrari engine in de RBR als overgangsjaar.
In de 2016 STR een Cosworth als ontwikkeljaar.

En dan in 2017 Max Verstappen wereldkampioen in een RBR -Cosworth :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
sanderb schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:54:

Ik vind het vreemd dat RBR blijkbaar het contract met Renault al opzegt zonder een alternatief te hebben. Waarbij de mogelijke alternatieven eigenlijk amper een alternatief zijn te noemen. Mercedes wil immers niet. En Ferrari neemt een grote gok als ze de viervoudig wereldkampioenen gaan voorzien van een motor die gelijk is aan hun eigen motor (terwijl RBR dat wel wil)
Het is natuurlijk gewoon druk zetten. Als ze geen motor krijgen stoppen ze en zijn er 4 auto's minder. Dan is het klaar met de Formule 1. Wat dat betreft heeft Bernie helemaal geen leuk jaar.

Hij moet Lotus en Sauber redden dit jaar en zorgen dat Redbull en TR een goeie motor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Over mooie theorieën gesproken:
I'm not going to reveal my sources or who I am, as last time I did that I got hounded off this board and ridiculed for being wrong... even though I was proved right and TheJudge13 was proved to be entirely wrong in his article... but here goes, and here's what I know about this.

1. Red Bull terminated Renault contract at Mercedes' request.
2. Red Bull wanted Toro Rosso to continue with Renault, but this has been rejected.
3. Renault is hashing out price for Lotus with Genii, and using Force India as negotiating tactic. Will be team Renault in 2016.
4. Red Bull Technology currently holds a Mercedes contract for 2016, and is hoping to get a Ferrari one as well. Mercedes likely to go to Red Bull, Ferrari to Toro Rosso. FIA/FOM want this as it'd mean 4 Ferrari/Mercedes teams on the grid, but are waiting for the Lotus sale as the Mercedes stable is currently full. Manor likely to go Honda as the engines will be super cheap, Honda desperate for extra mileage. Toto Wolff desperate for Manor to get 4th supply so been 'bigging them up' to bosses to avoid Red Bull being a competitor, but Manor can't afford the block.
5. RBT holds contracts so the teams can switch supplies if this is required. Mercedes not very happy about this so trying to weasel out of it - hence people claiming Mercedes has 'declined' RB, which is not true.
6. Brackley not very happy as Adrian and Christian are convinced they'd be faster than Mercedes post-Silverstone upgrade with the same engine - GPS shows they're faster in the corners.
7. Rumours of Red Bull having issues with new skidblocks are true - but this has since been resolved. Team now pretty sure they have the best chassis again
A lot of people seem to be asking about why Mercedes would want to supply Red Bull. Here's my understanding of it:

1. Take the Mercedes team out of the equation, and make them solely an engine supplier. If this was the case, WCC (Engines) 2014 would've gone to Renault, and 2015 to Ferrari. Mercedes loses.
2. Mercedes are desperate to attract a younger audience - their cars are seen as luxury items for the older generation, with competitors Audi and BMW being more popular. Red Bull allows them access to this market.
3. Most of the millions Mercedes are pouring into F1 is going to Brixworth, not Brackley. Sponsorship probably pays a large chunk of Brackley's bills - I know RBR was entirely funded by sponsorship and winnings in the WCC years, Dietrich's only investment being in facilities in the years prior - a cost Mercedes never had, thanks to Honda.
4. Mercedes would much rather see a 3 pointed star Red Bull fighting their team for wins and beating them than a Prancing Horse-Bull combo, or even worse a VAG/Red Bull team up (Mercedes' worst nightmare), which has been discussed...

In essence, the marketing boost + almost guaranteed win of every WCC as an engine supplier, plus the ability to pull out of F1 as a team should they decide the costs are too high (while still winning with their engine and Red Bull) massively outweighs possibly coming second with their own team... but still winning with their engine.
Schijnt wel preMonza informatie te zijn.
ll reports so far have mentioned that Dieter Zetsche, CEO of Daimler, ultimately decided against supplying Red Bull with Mercedes engines *after* attending the weekend in Monza and discussing the issue with Merc's senior management.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 08-09-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Goeie speculaas. Ik denk dat er een goedpunt gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Het zou wel vet zijn als Max volgend jaar met een Ferrari motor achter in die STR rond rijdt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik hoop op TR Ferrari en RB Mercedes. En dat dan blijkt dat Ferrari de achterstand ingehaald heeft en het heel spannend wordt :)

en dan op 1 TR 2 RB 3 Ferrari en dan op 4 Mercedes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 17:46
Rond maart dit jaar waren er nieuws berichten dat Red Bull zijn eigen testbank had besteld. Hiermee werd gesuggereerd dat ze zelf motoren konden/wilden gaan bouwen. Is hier later nog iets over bekend geworden? Of zouden deze alleen besteld zijn om renault te helpen bij ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
perpixel schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:30:
Rond maart dit jaar waren er nieuws berichten dat Red Bull zijn eigen testbank had besteld. Hiermee werd gesuggereerd dat ze zelf motoren konden/wilden gaan bouwen. Is hier later nog iets over bekend geworden? Of zouden deze alleen besteld zijn om renault te helpen bij ontwikkeling?
Ik weet niet wat er besteld was, als ze alleen een motor testbank hebben besteld dan zullen ze die niet snel gebruiken voor een test met de renault motoren. Als ze een chassis test bank hebben gekocht dan kan die best gebruikt worden om zowel de renault maar ook een andere motor te testen in het chassis samen met de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 17:46
Een zoektocht leerde mij dat ze een Virtual test track besteld zouden hebben. http://thejudge13.com/201...oser-to-building-engines/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Briljant:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/120719
"It's always good because you know how much space you have," he said.

"Also on simracing, sometimes you go a bit too far and you know that you can't do it.

"I think it helps me. I mean I did it for Spa and I did it again for Monza and two times it worked on the real track.

"The overtake I did on Nasr, I did exactly the same in the sim again."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Onze Lewis ziet het blijkbaar niet zo....

"When told about Verstappen's sim training, Lewis Hamilton said he preferred not to practice his overtaking moves and instead react in the moment." .... und so weiter.

Lewis heeft meestal niet zo heel veel in te halen de laatste jaren, en als ie wel aan de bak moet dan gaat dat niet altijd even lekker. Ik zeg Hongarije.... maar ieder zijn keuze zullen we maar denken. Als Max naast het racen ook wat afleiding gaat krijgen wat minder met het racen zelf te maken heeft, dan zal het simmen er het eerste aan gaan geloven verwacht ik. Daar komt bij, je kunt het voor jezelf wel oefenen maar het gedrag van degene die ingehaald gaat worden is vaak minder voorspelbaar en daar kun je moeilijk op oefenen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datzelfde gevoel had ik ook. De exacte move kun je moeilijk op voorhand reproduceren denk ik. Wat je wel kan doen is proberen je uiterste rempunt trainen en Max is iemand die ook bij het karten laat remt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lewis heeft makkelijk praten met al zijn ervaring, maar de nieuwe generatie zal met het beperkte testen dat ze mogen doen; veel meer virtueel moeten oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:39:
Onze Lewis ziet het blijkbaar niet zo....

"When told about Verstappen's sim training, Lewis Hamilton said he preferred not to practice his overtaking moves and instead react in the moment." .... und so weiter.

Lewis heeft meestal niet zo heel veel in te halen de laatste jaren, en als ie wel aan de bak moet dan gaat dat niet altijd even lekker. Ik zeg Hongarije.... maar ieder zijn keuze zullen we maar denken. Als Max naast het racen ook wat afleiding gaat krijgen wat minder met het racen zelf te maken heeft, dan zal het simmen er het eerste aan gaan geloven verwacht ik. Daar komt bij, je kunt het voor jezelf wel oefenen maar het gedrag van degene die ingehaald gaat worden is vaak minder voorspelbaar en daar kun je moeilijk op oefenen?
Max simt met Atze Kerkhof he, een van top 10 snelste simmers in de wereld. Atze kan dus allerlei acties nadoen, verwacht en onverwacht.

Overrigens zijn de top simmers nog ongeveer 0,5-0,7 sneller dan Max. Laat wel zien hoe hoog niveau simracen tegenwoordig is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:49
Requiem19 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:53:
[...]

Max simt met Atze Kerkhof he, een van top 10 snelste simmers in de wereld. Atze kan dus allerlei acties nadoen, verwacht en onverwacht.

Overrigens zijn de top simmers nog ongeveer 0,5-0,7 sneller dan Max. Laat wel zien hoe hoog niveau simracen tegenwoordig is!
Ik vraag me af of je het wel 1-1 kunt vergelijken. Stop ze in een echte auto en misschien komen ze dan niet eens binnen de 107%^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Atze heeft de kans gekregen in een echte auto a.g.v. zijn SIM resultaten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Roamor schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:50:
Lewis heeft makkelijk praten met al zijn ervaring, maar de nieuwe generatie zal met het beperkte testen dat ze mogen doen; veel meer virtueel moeten oefenen.
Juist. Daarnaast wil ik hem wel eens zien als hij over 2 jaar buitenom in Parabolica wordt ingehaald door een Ferrari met ene M. Verstappen achter het stuur >:) :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

hardware-lover schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:54:
Atze heeft de kans gekregen in een echte auto a.g.v. zijn SIM resultaten.
En.... kon ook zo presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar zal Google e.d. snel een antwoord op kunnen geven misschien? Aangezien het niet om een Formule 1 bolide ging ga ik er verder niet op in. Teveel offtopic hier verwacht ik, daar zijn andere lopende topics hier op Tweakers misschien meer geschikt voor?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Och mensen. Ik vind de reactie die je nu hebt staan meer offtopic 8)7. Dit is toch gewoon doorpraten nav een F1 coureur.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Atze zat binnen paar rondes opntiendes van seconden van professionele F3 coureurs.

Greger Huttu, de Schumacher van simracing heeft hetzelfde gedaan in de VS op uitnodiging van iRacing. Zat ook vlak achter de echte coureurs zonder veel oefening (in de echte wereld dan).

Max is de brug naar de generatie coureurs die niet begint met karten, maar met simmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alwind schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:14:
Ik hoop op TR Ferrari en RB Mercedes. En dat dan blijkt dat Ferrari de achterstand ingehaald heeft en het heel spannend wordt :)

en dan op 1 TR 2 RB 3 Ferrari en dan op 4 Mercedes :)
RBR-Mercedes gaat het zeker niet worden volgens Dr. Helmut Marko. Rest enkel Ferrari of toch nog Renault voor 2016, of helemaal niets, maar dat laatste kan ik (en wil ik) mij helemaal niet voorstellen.

"Jetzt bestätigt das der Formel-1-Oberaufseher von Red Bull. Dr. Helmut Marko (72) zu BILD: „Das Thema Mercedes hat sich für uns erledigt. Wir orientieren uns jetzt anderweitig.“ ....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik weiger nog steeds te geloven dat red bull eerst het huidige huwelijk kapot maakt en daarna pas op zoek gaat naar een nieuwe partner.

Ik denk dat ze al minstens 1 jaar aan het scharrelen zijn met een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

hardware-lover schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:39:
Daar komt bij, je kunt het voor jezelf wel oefenen maar het gedrag van degene die ingehaald gaat worden is vaak minder voorspelbaar en daar kun je moeilijk op oefenen?
Naast het uiterste rempunt vinden kun je in een sim ook uitproberen welke moves wel werken en vooral welke zeker niet. Verkennen welke speelruimte je hebt en waar je beter kan liften. Een keer hard crashen maakt in een spel niet uit. Het lijkt me dat dat uiteindelijk een beter inschattingsvermogen en positionering oplevert tijdens de race.
hardware-lover schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:07:
[...]

RBR-Mercedes gaat het zeker niet worden volgens Dr. Helmut Marko. Rest enkel Ferrari of toch nog Renault voor 2016, of helemaal niets, maar dat laatste kan ik (en wil ik) mij helemaal niet voorstellen.

"Jetzt bestätigt das der Formel-1-Oberaufseher von Red Bull. Dr. Helmut Marko (72) zu BILD: „Das Thema Mercedes hat sich für uns erledigt. Wir orientieren uns jetzt anderweitig.“ ....
Volgens mij wil Mercedes de goede relatie die ze met Renault hebben buiten de F1 om niet schaden. Daarnaast is RBR niet vies van moddergooien als het tegenzit, dus ik kan me voorstellen dat Mercedes niet zo happig is om hun motorleverancier te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Bee.nl op 08-09-2015 23:21 . Reden: verkeerde persoon gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Requiem19 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:53:
[...]

Dit is volgens mij het betreffende clipje

YouTube: Max Verstappen and Atze Kerkhof Spa Training

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bee.nl schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:19:

Volgens mij wil Mercedes de goede relatie die ze met Renault hebben buiten de F1 om niet schaden. Daarnaast is RBR niet vies van moddergooien als het tegenzit, dus ik kan me voorstellen dat Mercedes niet zo happig is om hun motorleverancier te worden.
Als je de post hierboven leest van Señor Sjon zie je dat er voor Mercedes alleen maar voordelen zijn. Het enige nadeel is dat ze er een concurrent op gelijk niveau naast krijgen en bang zijn daarvan te verliezen.

Maar Manor zal hier wel van profiteren. Die krijgen vast een motor met korting zodat er officieel geen plek meer is voor RB of TR en dan is dat het smoesje naar buiten toe.

Edit.

Eigenlijk is er maar een oplossing. Lotus failliet of naar Renault dan gaat Manor gaat Mercedes en komt er een plek bij Ferarri vrij voor Red Bull. Dan moet Sauber naar Honda of Renault anders is er geen plek voor TR.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Requiem19 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:12:
Atze zat binnen paar rondes opntiendes van seconden van professionele F3 coureurs.

Greger Huttu, de Schumacher van simracing heeft hetzelfde gedaan in de VS op uitnodiging van iRacing. Zat ook vlak achter de echte coureurs zonder veel oefening (in de echte wereld dan).

Max is de brug naar de generatie coureurs die niet begint met karten, maar met simmen.
Ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Simmen heeft absoluut voordelen ten opzichte van karten, hoewel de aanschaf kosten relatief gelijk zijn, zijn de onderhoudskosten natuurlijk een stuk lager bij simmen. Ook heb je daar geen schade en kan je vaker rijden dan met een kart.

Er zijn echter ook genoeg coureurs die in een simulator niet vooruit zijn te branden maar in een echte auto knetter hard gaan.

Ik moet toegeven dat ik nooit met iRacing of iets dergelijks heb gespeeld maar alleen met racegames met brakke logitech stuurtjes, maar ik blijf het altijd lastig vinden om mijn rempunt te vinden terwijl ik daar op echte cricuits geen probleem mee hebt. Als je mijn ronde tijden in bijvoorbeeld een game als F1 2013 ziet dan zie je bij mij een gigantische fluctuatie in ronde tijden van een seconde ofzo. Zet je mij op een kart dan zit er max 1 of 2 tienden tussen (als er geen verkeer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:43:
Datzelfde gevoel had ik ook. De exacte move kun je moeilijk op voorhand reproduceren denk ik. Wat je wel kan doen is proberen je uiterste rempunt trainen en Max is iemand die ook bij het karten laat remt
deel dat niet; rempunten virtueel is ... virtueel; grip, temperatuur, weeromstandigheden, zand etc... dat werkt in een sim toch net ff anders. Een move daarin tegen is wel prima te oefenen; de baanlimieten zijn 'correct' als het niet past, past het IRL ook niet.

ps, ook virtueel racen? breng eens bezoekje aan http://www.srvn.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 09-09-2015 08:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
SnowDude schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:36:
[...]

Ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Simmen heeft absoluut voordelen ten opzichte van karten, hoewel de aanschaf kosten relatief gelijk zijn, zijn de onderhoudskosten natuurlijk een stuk lager bij simmen. Ook heb je daar geen schade en kan je vaker rijden dan met een kart.

Er zijn echter ook genoeg coureurs die in een simulator niet vooruit zijn te branden maar in een echte auto knetter hard gaan.

Ik moet toegeven dat ik nooit met iRacing of iets dergelijks heb gespeeld maar alleen met racegames met brakke logitech stuurtjes, maar ik blijf het altijd lastig vinden om mijn rempunt te vinden terwijl ik daar op echte cricuits geen probleem mee hebt. Als je mijn ronde tijden in bijvoorbeeld een game als F1 2013 ziet dan zie je bij mij een gigantische fluctuatie in ronde tijden van een seconde ofzo. Zet je mij op een kart dan zit er max 1 of 2 tienden tussen (als er geen verkeer is).
Interessante punten, daar wil ik op ingaan. Als een mod dit te off topic vindt dan verwijder ik m'n post wel weer ;).

Aanschafkosten; je kunt simmen voor 300-400 euro. 2e hands logitech DFP, 2e hands PC en goedkoopste iRacing abbo.

Veel 'top simmers' rijden echt niet met bewegende cockpits en stuurtjes van 2.000 euro. Sterker nog, somme top simmers rijden gewoon met een Logitech G25...

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Hoe meer je uitgeeft, hoe meer 'immersie', hoe echter het voelt (3 schermen, direct drive ffb wheel, sim cockpit etc).

Coureurs die niet kunnen simmenDat zullen vooral coureurs zijn die pas 'later begonnen met simmen'. Zoals Schumi, Raikkonen etc. Je moet in het simmen wennen dat je relevante informatie mist (g krachten, gedrag van de auto dat je 'voelt'. Dat compenseer je, maar dat werkt alleen als je die vertaalslag kunt maken. Andersom kun je van simmen makkelijker 'echt' leren rijden: je krijgt dan immers alleen maar meer info dan in een sim.

Simmen lastiger? Ja, omdat je dus meer informatie mist, moet je (onbewust) op veel specifiekere details letten. De kans is groot dat je constant kleine foutjes maakt die je inconsistent maken.

Vooral met 'simcade' zoals F1 2015 etc is dit het geval. Als je ooit eens de tijd neemt om met iRacing te beginnen, of met Assetto Corsa, dan wel rFactor 2 ga je dat, denk ik, anders ervaren. Als je echt tegen anderen gaat racen dwing je jezelf om beter te w orden, consistenter etc.

Ik denk ook dat het je beleving van F1 kijken verandert eigenlijk, omdat je misschien voor 1% beter begrijpt hoe lastig het is, waarom later remmen niet altijd beter is, hoe ingewikkeld inhalen is etc etc. Natuurlijk heb ik geen idee van hoe het echt is, maar wel een piepppklein beetje ;).

(Ik rijd zelf overigens met een PC uit 2009 en een G25 uit 2008 ofzo...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vervolg op simracen kan beter hier besproken worden (of in één van de andere simulatietopics in dat subforum. :) iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De bandenkeuze voor de volgende 3 races.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COcv-RjUsAAAAnu.png

Ter verduidelijking (hoop ik).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COcno33WoAA2YT3.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 09-09-2015 13:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
wit en oranje zijn extra soft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
alwind schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:31:
[...]

wit en oranje zijn extra soft ?
rood = Super Soft
geel = Soft
wit = Medium
oranje = Hard

Als ik me niet vergis dan :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

AzzKickah

06-CENSORED

Totaal onlogisch eigenlijk, rood supersoft en oranje hard. Ligt te ver uit elkaar qua compound en te dicht bij elkaar qua kleur.

Daarom zit ik altijd te hannesen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
XyritZz schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:32:
[...]

rood = Super Soft
geel = Soft
wit = Medium
oranje = Hard

Als ik me niet vergis dan :).
Het is voor mij verwarrend omdat de gele band vaak de medium genoemd wordt maar ik denk dat je gelijk hebt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:59

ThunderNet

Flits!

AzzKickah schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:32:
Totaal onlogisch eigenlijk, rood supersoft en oranje hard. Ligt te ver uit elkaar qua compound en te dicht bij elkaar qua kleur.

En daardoor juist logisch. Je zult dus geen oranje en rode band in het zelfde weekend tegenkomen, kleuren die soms moeilijk te onderscheiden zijn.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:32:

Rood - Supersoft
Orange - Soft
Geel - Medium
Wit - Hard

Of precies andersom, dat zou het enige logische zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThunderNet schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:38:
[...]
En daardoor juist logisch. Je zult dus geen oranje en rode band in het zelfde weekend tegenkomen, kleuren die soms moeilijk te onderscheiden zijn.
En zo is het, bij het seizoen 2011 werden de medium en harde band gekenmerkt door zilver en wit op de zijkant, daar kwam toen ook nog eens bij dat de kleur ook niet als volledige cirkel op de zijwand stond. Het onderscheid tussen die twee banden was erg slecht te zien voor de kijkers (naast de baan en aan de TV). De gekozen kleuren anno 2015 zijn wat dat betreft toch een stuk logischer al zou ik toch graag een race gezien hebben waarbij er met de supersoft en harde band gereden zou worden.

De oude kleurstelling.

Afbeeldingslocatie: http://static.sportskeeda.com/wp-content/uploads/2011/08/web-pirelli-54027.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 09-09-2015 14:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:30:
[...]

Als je de post hierboven leest van Señor Sjon zie je dat er voor Mercedes alleen maar voordelen zijn. Het enige nadeel is dat ze er een concurrent op gelijk niveau naast krijgen en bang zijn daarvan te verliezen.

Maar Manor zal hier wel van profiteren. Die krijgen vast een motor met korting zodat er officieel geen plek meer is voor RB of TR en dan is dat het smoesje naar buiten toe.

Edit.

Eigenlijk is er maar een oplossing. Lotus failliet of naar Renault dan gaat Manor gaat Mercedes en komt er een plek bij Ferarri vrij voor Red Bull. Dan moet Sauber naar Honda of Renault anders is er geen plek voor TR.
BRAVO !!!

http://www.gppits.net/nie...ar_manor_met_motorendeal/

Beetje jammer van Mercedes...ze willen dus aan iedereen leveren ..behalve aan RB..ze zijn dus bang dat ze dan echt moeten gaan racen :P

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 23:51
Volgens mij moet het met de motoren toch redelijk snel duidelijk zijn want rond deze tijd zijn ze meestal al zo ver met de auto van volgend seizoen dat je keuzes moet gaan maken voor hoe de motor in het complete package past. In Oktober/November kan je niet nog even een andere motor er in hangen zonder serieuze consequenties.

[ Voor 5% gewijzigd door Unicron op 09-09-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:36
Unicron schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:56:
Volgens mij moet het met de motoren toch redelijk snel duidelijk zijn want rond deze tijd zijn ze meestal al zo ver met de auto van volgend seizoen dat je keuzes moet gaan maken voor hoe de motor in het complete package past. In Oktober/November kan je niet nog even een andere motor er in hangen zonder serieuze consequenties.
Brawn GP heeft ergens eind december 2008 nog een nieuwe motor in de wagen gelepeld toen bekend werd dat Honda zich terug trok uit de F1. De serieuze consequenties waren dat ze WCC en WDC werden :+ .

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat erin lepelen lijkt volgens Horner inderdaad niet zo'n probleem te zijn, het beperkter aantal test-dagen voorafgaand aan het 2016 seizoen zou eerder wat extra problemen kunnen geven. Het is de vraag of STR ook mee zal gaan in dezelfde krachtbron keuze. Die hebben niet die dezelfde riante mogelijkheden ter beschikking dan RBR wel heeft. Blijkbaar gaat er nog overleg plaatsvinden tussen Red Bull en Renault, net voor of tijdens de volgende Grand Prix, mogelijk wordt er dan meer duidelijk dan nu eigenlijk het geval is, behalve dat Mercedes niet de leverancier gaat worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:45:
Vind je het erg als ik je punt niet meer zo goed begrijp? Bedoel je nu dat de FIA in het verleden niet consistent was, of is jouw stelling nu dat de huidige beslissing 'inconsistent is'?
De FIA was in het verleden niet consistent.
Iemand's bijdrage 'eufemistische naïef' noemen is natuurlijk een niet zo subtiele ad hominem waar ik niet op inga. Laten we diminutieve kwalificaties maar buiten de discussie houden. In dit geval deduceer jij (wederom?) iets wat ik niet impliceer. Namelijk dat de stewards net zo onafhankelijk zijn als de trias politica in onze samenleving.
Ik verwijs weer even terug naar mijn eerdere opmerking in het algemeen: zie niet iedere opmerking als een uitdaging aan jouw adres. Dat maakt de sfeer in dit topic een stuk aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Goed, blijkbaar iemand van Red Bull op autosport(?). Ik kopieer de forumpost voordat ie weggehaald zou worden, voor zover het waar is. Het klinkt allemaal plausibel:
Hello! I've been waiting to reply so I could gather what I know into one post and fill you guys in.

Dieter Zetsche (as you know) was at Monza, and from what I've gleaned the boys in the Mercedes garage were very concerned with our chassis performance - we believe they also think we'd be faster with the same engine and fuels. In addition, Zetsche was concerned that the deal with Red Bull would be short-term until another partner could be found (I'll come onto this later). As such, the deal with Mercedes was called off.

Negotiations were in place for Toro Rosso to get a Ferrari supply, but these are being expanded now to include RBR. Lots of complicated details to figure out from both sides, but I don't hold out much hope. Still a possibility Renault might not buy Lotus and Red Bull may run Renault supply in 2016, but this is extremely unlikely. Renault's trying to get cash out of Red Bull to terminate the deal, so they can buy Lotus with no investment. Bizarre.

It's no secret that the boys in MK want to become a works team, rather than a 'preferred customer' (this is an important difference I'll go into), and supposedly the higher-ups are in talks with VAG, hoping they'll come onboard. Hence Marko's comments about Mercedes regretting this - they really won't like being beaten by a big competitor in roadcars.

Finally, a little insight into the Red Bull-Renault relationship, and why andrewF!'s comments about RBR entitlement not only reak of fanboyism, but are also extremely ignorant.

1. Red Bull is not nor has ever been a works team. If you read Christian's comments from 2011, they were described as 'basically' a works team, but with several differences. Unlike McLaren (the best comparison) the V6 was not developed in collaboration with the team. Renault developed it on their own, with a skeleton team in Viry.

2. When Red Bull got the Renault V8, it was extremely poor in comparison to the competition. Anyone remember engine equalisation? Also, unlike Ferrari and Mercedes, the Renault teams had to develop their own KERS, and Red Bull made most of the maps which made engine blowing so effective. As such, Renault was a fairly poor partner in the V8 era, putting very little cash into the mix when the team was paying for engines. Infiniti sponsorship came from Nissan, not Renault.

3. Despite offering cash, tonnes of help, and sending our own KERS boys to France to help with the Renault ERS, Renault has responded with nothing but anger and refusal to accept the team's help. The team even hired Ilmor (a well-respected expert) to help with several issues. His fixes and input was declined by Renault.

4. The Renault engine has actually gotten worse since the team started running it.

5. The current chassis is extremely good - we can see that from the data we have in the corners in comparison to other teams. We've had guys working insane hours to improve our aero, and minimise as much as possible our engine deficit - but it isn't enough. From Renault's side we've seen no investment, lies from Cyril, and nowhere near the same commitment. I'm still shocked these guys even want to run their own team. So we've earned this - it's not like McLaren where they had 2 seasons with the best engine and were nowhere. The team is working insanely hard and putting in the effort - but our partner isn't, and we can't influence this. We have a right to be frustrated and it's shocking that anyone thinks this is entitlement.

6. You need to remember that only Ferrari can claim that the same organisation makes the car and engine. McLaren Honda are clearly split, and Mercedes Brackley IS NOT the same group as Mercedes Brixworth. This REALLY needs to be remembered, because when you talk about how hard Mercedes have worked (yes Brackley has worked hard) the majority of the competitive advantage has come from Brixworth. And before we even begin to go into the "well, Williams isn't so fast" argument, remember this is a team that won one race in the last 12 years, and was 8th and 9th in the years they had the same engine as us. McLaren were completely handicapped by Mercedes in 2014 as well, with different fuels and very limited packaging info - read the comments about how their exhaust opening in the MP4-29 was way too big for the engine, because Mercedes never sent them updated info until the block turned up in the last bit of testing. Any big name team now with all the info Williams has on the block would be battling Mercedes for wins - us, Ferrari, McLaren. Williams' chassis is nowhere, just look at Hungary 2015 - pretty much the same results they got throughout 2012/3.

I hope this post has helped explain a few things, and as per usual, I'll post information as I receive it, and won't reply to posts making personal attacks or silly comments.

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 20:54
Señor Sjon schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:49:
Goed, blijkbaar iemand van Red Bull op autosport(?). Ik kopieer de forumpost voordat ie weggehaald zou worden, voor zover het waar is. Het klinkt allemaal plausibel:

[...]
Ik lees ook in andere berichten eronder dat hij het eerder fout had (en ver van de waarheid zat) en dat mensen betwisten dat hij echt bij Red Bull werkt.
Dus tenzij andere dit ook bevestigen zou ik wel een korreltje zout toepassen op het bericht. :D

(Mocht het waar zijn echter, is het wel mooi leesvoer)

EDIT: Linkje naar een post zoals beschreven hierboven.
Tevens lijkt hij verder weinig geqoute te worden of iemand die hierop reageerd. (kan ook wat zeggen natuurlijk, echter kom ik nooit op het forum verder dus ken deze gebruiker verder niet)

[ Voor 21% gewijzigd door Ithric op 10-09-2015 09:27 ]

iRacing Profiel

• Señor Sjon
En een weerwoord van een ander: http://forums.autosport.c...rged/page-19#entry7304040 Daarom zeg ik ook, denk er zelf van wat je wilt. ;)

Maar op zich klopte zijn eerste verhaal met de geruchten tot Monza. Blijkbaar hebben Lauda, Wolff et al ingepraat op de Mercedes bazen tijdens het Monza-weekend.

• Wom
  • Laatst online: 01:07

Wom

Blijkt wel dat er achter de schermen veel speelt. Erg interessante discussie om te volgen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-10 20:54
Señor Sjon schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:45:
En een weerwoord van een ander: http://forums.autosport.c...rged/page-19#entry7304040 Daarom zeg ik ook, denk er zelf van wat je wilt. ;)

Maar op zich klopte zijn eerste verhaal met de geruchten tot Monza. Blijkbaar hebben Lauda, Wolff et al ingepraat op de Mercedes bazen tijdens het Monza-weekend.
ja was inderdaad iets te snel met reageren hierop, daarna werd dit ook weer weersproken. (Blijft lastig zoiets)

Het nam trouwens niet weg dat het een mooie insight view geeft, als het inderdaad waar is. 8)

iRacing Profiel

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Vreemd dat ze bang zijn dat RB sneller zou zijn doordat ze een beter chassis zouden hebben.
Vaak zie je dat de STR nog boven RB staat, dus zou eerder bang zijn voor STR (en Max ;))

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:49
kevlar01 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:01:
Vreemd dat ze bang zijn dat RB sneller zou zijn doordat ze een beter chassis zouden hebben.
Vaak zie je dat de STR nog boven RB staat, dus zou eerder bang zijn voor STR (en Max ;))
Dat was in het begin zo, maar nu is inmiddels RB na alle updates wel verwijderd van STR hoor. Ik vermoed dat de claims dat RB het b este chassis heeft inmiddels wel weer kloppen.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Adlermann schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:03:
[...]

Dat was in het begin zo, maar nu is inmiddels RB na alle updates wel verwijderd van STR hoor. Ik vermoed dat de claims dat RB het b este chassis heeft inmiddels wel weer kloppen.
Vond dat STR in Monza RB best goed kon counteren in duels. RB is natuurlijk beter en heeft meer liquide middelen dan STR om te investeren in ontwikkelingen.

• Señor Sjon
Die verhalen over GPS-bochtensnelheden lees ik vaker. Dat wordt in de regels als maatstaf voor het chassis gebruikt.

• SnowDude
Ik denk dat het weigeren van Mercedes om te leveren aan Red Bull slecht is voor hun reputatie.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:35
SnowDude schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:15:
Ik denk dat het weigeren van Mercedes om te leveren aan Red Bull slecht is voor hun reputatie.
We staan sowieso op het punt dat veel mensen de suprematie van Mercedes de keel uit gaat hangen.
Ik sla vaak de qualificatie al over, omdat Hamilton toch wel op pole staat.

Enkel doordat het race verslag nu niet meer de kop volgt, blijft dat nog leuk.

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:36
Binnen de F1 of voor de buitenwereld?

Ze zijn een works team dus voor motoren hoeven ze niet te onderhandelen, die krijgen ze gewoon. Zolang ze blijven winnen zullen er ook coureurs zijn die voor ze willen rijden. Met deze motor zullen er ook altijd teams zijn die hem ook willen hebben.

Voor de buitenwereld kan het een kleine schade betekenen, al zullen alleen de mensen die echt geïnteresseerd zijn in F1 dit verhaal kennen. Mensen die alleen de race kijken zullen er weinig van mee krijgen. Ook denk ik dat het winnen van WDC en WCC een beter imago geven dan het leveren van de winnende motor alleen.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het zou nog slechter voor hun reputatie zijn als ze door een klant om de oren worden gereden. Voor ons als kijker zou het veel leuker kunnen worden, maar daar heeft Mercedes eerlijk gezegd helemaal ...... aan. Die roepen wel dat zij meer competitie willen, maar dan bedoelen zij eigenlijk, vanaf plaats 3 en lager.

Testing, one, two ...

• Señor Sjon
Er komt een tijd dat Mercedes iets van Red Bull nodig heeft. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. De Strategy Work Group kan je nu dus definitief opheffen.

Hamilton is ook lekker hyporcriet wat dat betreft. Eerst roepen dat ie niet wil winnen zoals Vettel, maar inmiddels heeft ie een dominantere auto dan de Red Bull ooit is geweest.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:38:
[...]

Het zou nog slechter voor hun reputatie zijn als ze door een klant om de oren worden gereden. Voor ons als kijker zou het veel leuker kunnen worden, maar daar heeft Mercedes eerlijk gezegd helemaal ...... aan. Die roepen wel dat zij meer competitie willen, maar dan bedoelen zij eigenlijk, vanaf plaats 3 en lager.
Daarom snap ik het ook niet helemaal.
Ferrari zou wel willen maar volgens geruchten gaat het om een B-spec. Waarom zou Red Bull dit willen? Voor STR ok maar het hoofdteam?
En ik denk echt niet dat Red Bull zo dom is door zichzelf zo te wurmen in een positie dat ze wel voor B-specs moeten gaan omdat er verder niks is.

Ferrari heeft echter nog wel opties door er een ander label op te drukken (Alfa, Chrysler). Verslagen worden door een Red Bull Alfa Romeo is minder schadelijk voor het imago dan verslagen te worden door Red Bull Ferrari.

Linksom of rechtsom word het een spannende tijd. Krijgt RBR gewoon A-spec? Blijft RBR er uberhaubt nog wel in? Is Mercedes/Ferrari slechts een tussenpaus voor iets anders wat tot op heden goed geheim is gehouden? Of heb ik de boel daar toch helemaal verkeerd in geschat en zijn ze werkelijk zo dom om hun eigen ruiten in te gooien?

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.