Zoveel straffen.. Ik lees hier puur mee om het verloop van de straffen te lezen.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Geluid van de knip klapte er inderdaad precies op het moment eruit toen Wolff erbij kwam.NickThissen schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:46:
Kan iemand kort samenvatten wat Wolf zegt? Stream is weer dood (geen geluid)...
[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 06-09-2015 16:14 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Er zijn hier twee scenario's aannemelijk in mijn ogen:Dadona schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:02:
[...]
Dergeljke vergelijkingen zou ik niet maken. Allereerst had Bottas er al last van, daarnaast hebben ze de banden zelf ook al gewisseld. (En met dit alles in gedachte nemende had ik ook zoiets van, waarom is de straf nodig.)
"When you grow up your heart dies"
De andere teams hebben de banden gewoon op orde.ANdrode schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:06:
[...]
Er zijn hier twee scenario's aannemelijk in mijn ogen:Zonder de data kunnen wij alleen maar gokken welk scenario er speelt. Maar het is natuurlijk goed voor de PR als Ferrari in Italië wint
- Mercedes heeft bewust de banden een te lage spanning gegeven. Dit was zo bij het verlaten van de pits en bleef zo tijdens de warmup lap en 1e stint. Bewust: diskwalificatie.
- De banden waren koeler dan Mercedes verwachtte. Tijdens de start waren de banden weer op temperatuur. Geen bewuste inbreuk op de regels, eventueel tijdstraf.
.
Verwijderd
Schijnt dat Pirelli erbij was en aangegeven had dat de druk goed was. Geen idee of dat wat uitmaakt.NickThissen schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:08:
Volgens mij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen bewust of onbewust.
Ja dat zeiden ze ook bij Ferrari (in Spa), toen ze dat strategie bespraken.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:11:
[...]
Schijnt dat Pirelli erbij was en aangegeven had dat de druk goed was. Geen idee of dat wat uitmaakt.
Verwijderd
FIA gaf aan dat de band bij het meten 110 graden is. volgens mij is dat ook ongeveer de temperatuur waarnaar ze de banden verwarmen.tlpeter schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:12:
Ook interessant:
Rob Smedley says that the tyre pressures do not decrease immediately after the tyre blankets are removed.
Het staat er een beetje raar: "De temperatuur was bij alle vier de wagens in orde, maar de bandendruk...". Je hebt waarschijnlijk wel gelijk.Vos schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:07:
[...]
Die 19.5 is de minimum waarde, daar mag je dus boven zitten lijkt mij.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
The ramblings of an idiot
[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 06-09-2015 16:19 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Rob Smedley, wiens coureurs na DSQ 2e en 3e zouden zijn na diskwalificatie, zegt ...tlpeter schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:12:
Rob Smedley says that the tyre pressures do not decrease immediately after the tyre blankets are removed.
[ Voor 56% gewijzigd door ANdrode op 06-09-2015 16:24 ]
Rivanov schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:19:
#Vettel's smile after hearing about the Mercedes issues in the Press Conference #F1 #ItalianGP
http://t.co/TP6ES6ItC3
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgens race express zijn enkel Mercedes en Ferrari gecontroleerd.ANdrode schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:21:
[...]
Rob Smedley, wiens coureurs na DSQ 2e en 3e zouden zijn na diskwalificatie, zegt ...
edit:
beter lezen
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 06-09-2015 16:30 . Reden: linkje gemaakt, vervelend op mobiel internet ]
Verwijderd
Welke lach? Ik zie verbazing.Rivanov schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:19:
#Vettel's smile after hearing about the Mercedes issues in the Press Conference #F1 #ItalianGP
http://t.co/TP6ES6ItC3
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 16:31 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Deflategate, the F1 edition.fynrd1 schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:36:
[afbeelding]
Denk dat velen hem niet snappen, vanwege het niet volgen van de NFL, maar ik hij is erg leuk
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Slechtste shoop ooitfynrd1 schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:36:
[afbeelding]
Denk dat velen hem niet snappen, vanwege het niet volgen van de NFL, maar ik hij is erg leuk
Gelukkig is het geen Nokia want dan was de pitmuur kapottlpeter schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:45:
Toch DSQ?
Lewis just destroyed his @BlackBerry. I think Tom Brady called him just before he started throwing it at the pitwall.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Een grote krater waar de pitmuur ooit wasSnowDude schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:52:
[...]
Gelukkig is het geen Nokia want dan was de pitmuur kapot
Hmmm .. Ferrari/Italiaanse maffia complot ?!Bron:http://www.racexpress.nl/...s-in-de-problemen/n/68840
Pirelli checkte alleen Mercedes en Ferrari; Mercedes in de problemen
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-09-2015 16:56 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Waarschijnlijk ergens in een kamertje bij de FIA, mochten ze gediskwalificeerd worden.McBoom schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:53:
[...]
Een grote krater waar de pitmuur ooit was
Ik ben echt benieuwd waar dit eindigt...
Misschien moet Vettel nu ff naar Hamilton toelopen en vast die beker afpakkentlpeter schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:45:
Toch DSQ?
Lewis just destroyed his @BlackBerry. I think Tom Brady called him just before he started throwing it at the pitwall.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 39% gewijzigd door Rivanov op 06-09-2015 17:10 ]
Verwijderd
Lol, wut?Dadona schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:09:
Jemig mensen, we zijn al voorbij de helft van het seizoen. Maar goed nog eenmaal de uitleg. Ze zitten meer dan een seconde achter de voorganger en dus is de vleugel nog dichtgeklapt. Pas als ze binnen een seconde zitten dan klapt de vleugel open en is de weerstand minimaal.
Mag hopen dat dit niet serieus bedoeld isDadona schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:09:
Jemig mensen, we zijn al voorbij de helft van het seizoen. Maar goed nog eenmaal de uitleg. Ze zitten meer dan een seconde achter de voorganger en dus is de vleugel nog dichtgeklapt. Pas als ze binnen een seconde zitten dan klapt de vleugel open en is de weerstand minimaal.
Hap hap.Dadona schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:09:
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
While we’re awaiting the Stewards’ decision, I encourage you to check the pressure on your tyres. It could save lives. Even yours. Or mine.
Je moet je niet zo onder druk gezet voelenVerwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:14:
Ik weet nou niet of dit reactie is die de plank het meest misslaat dit seizoen of dat het meest lamme grap van het seizoen is
[ Voor 22% gewijzigd door SnowDude op 06-09-2015 17:21 ]
[ Voor 17% gewijzigd door tlpeter op 06-09-2015 17:28 ]
tlpeter schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:27:
Lol
Fake Charlie Whiting (@charlie_whiting) tweeted at 5:16 pm on Sun, Sep 06, 2015:
Am I the only one hearing Freddie Mercury and David Bowie in my head right now…
“Under pressure…by about 0.3psi…Under pressure…"
[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 06-09-2015 17:30 ]
[ Voor 9% gewijzigd door tlpeter op 06-09-2015 17:32 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De banden hadden ook al te weinig inhoud.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:33:
Jongens, de bandwagon is nou wel vol! Laten we deze thread even voor inhoud houden.
Verwijderd
Net als de laatste pagina. Tijd voor inhoudelijke posts.McBoom schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:34:
De banden hadden ook al te weinig inhoud.
Ik zou een ban geven daarvoorgambieter schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:38:
Ach, als er een post 0.3 PSI minder inhoud heeft, dan gaan we daar niet op modden.
Verwijderd
Ik roep er wel even een echt modje bijgambieter schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:38:
Ach, als er een post 0.3 PSI minder inhoud heeft, dan gaan we daar niet op modden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
wordt nog spannend of ze 18:00 halenIthric schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:54:
Ooo lol, dat had ik even niet door.![]()
![]()
Dan kijk ik vanavond wel BBC, want rond 18.00 zal het wel bekent zijn denk ik.
Dit is wel spannender dan de race was
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Verwijderd
Nu live op sky idd. geen penalty.charops schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:55:
Breaking - stewards decide to take no further action regarding Mercedes tyre pressures during #ItalianGP. #F1
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Van de ene soap naar de andere.TripleQ schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:56:
Net op tijd om deze soap te verruilen voor de voetbal!
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 17:59 ]
Mmm... 0.3psi meer/minder in je band op 1 meetmoment is hoeveel % meer/minder gevaarlijk dan je halve bodywork verliezen tijdens de laatste minuut van een kwalificatie-sessie? En hoeveel erg/erger is een DQ dan een DT als je het omrekent naar punten/tijd?L1nt schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:57:
Dus te veel brandstof verbruiken is een dq maar veiligheidsvoorschriften negeren is niet erg?
Zou ik ook zeggen, aan die regel hoef je je niet meer te houden.Barfman schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:01:
Dus, vrijbrief voor andere teams
Verwijderd
Nee. net het officieel rapport gehoord. Mercedes heeft zich aan alle procedures gehouden samen met Pirelli. Er gaat nu gekeken worden hoe dit verbeterd kan worden zodat het verschil tussen meetmomenten niet meer voorkomt.Barfman schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:01:
Ik veronderstel dat de regels voor volgende race nog minstens 3x worden aangepast en "verduidelijkt".Barfman schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:01:
Duidelijk maar snap dan de paniek bij Mercedes niet. Als het bij de meting goed was is het toch ok?NickThissen schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:04:
Antwoord werd net vrij duidelijk gegeven: op het moment dat de banden op de auto gingen was de druk goed (en dit is het moment waar deze regel gemeten wordt). Op de grid werd nog eens gemeten maar vrij laat, wanneer de banden warmers er al een tijd af waren en de druk dus wat gezakt was. Het gaat echter om het moment dat ze de auto op gaan en toen was het ok.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
De ongecontroleerde meting is om 15:04 doorgegeven aan Merc. De 2 mogelijke straffen zijn 25 seconden of DQ. Ze gokten op 25 seconden en daarom moest Hamilton pushen.Marc3l schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:07:
[...]
Duidelijk maar snap dan de paniek bij Mercedes niet. Als het bij de meting goed was is het toch ok?
[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 06-09-2015 18:10 ]
Verwijderd
Die weten natuurlijk nooit zeker wat de FIA beslist.Marc3l schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:07:
[...]
Duidelijk maar snap dan de paniek bij Mercedes niet. Als het bij de meting goed was is het toch ok?
Verwijderd
Met juristen suggereer je wel dat de FIA consequent is in zijn rulingsRequiem19 schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:09:
Duidelijk dat hier meer ict'ers dan juristen zitten.
Wat viel er dan te beslissen, meting was toch goed.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:09:
[...]
Die weten natuurlijk nooit zeker wat de FIA beslist.
Antwoord werd net vrij duidelijk gegeven: op het moment dat de banden op de auto gingen was de druk goed (en dit is het moment waar deze regel gemeten wordt). Op de grid werd nog eens gemeten maar vrij laat, wanneer de banden warmers er al een tijd af waren en de druk dus wat gezakt was. Het gaat echter om het moment dat ze de auto op gaan en toen was het ok.
Verwijderd
Er viel te beslissen of het moment van die ene meting ook het moment dat de regel gecontroleerd wordt is, of er meerdere meetmomenten kunnen zijn of dat de druk op ieder moment binnen de grenzen moet vallen.Marc3l schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:12:
Wat viel er dan te beslissen, meting was toch goed.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq