Als het om veiligheid gaat mogen ze het sowieso zeggen.NickThissen schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:15:
Ze mogen toch niet alles vertellen over de radio? Misschien is het iets wat ze niet mogen zeggen... Maar ik ken de regels daar van niet goed genoeg.
Toch lang volgehouden
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
HAM heeft te veel feeënstof in zijn brandstof zitten en die moet weg/op, voordat de controle komt na de race
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Raikonen rijdt een lekkere race.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hamton heeft bij het verremmen flatspots op zijn rechter voorband gemaakt.
Met ronden 3 ronden en een krappe marge voor een safe pitstop. Zal hij moeten pushen just to be safe
Met ronden 3 ronden en een krappe marge voor een safe pitstop. Zal hij moeten pushen just to be safe
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Rosberg ploft
Bye ROS!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Rosberg zijn motor in de fik
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
En dat is twee.
"When you grow up your heart dies"
Smokinnnnnn
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Kijk, zo moeten ze dan ook gaan. Maar goed om te zien dat ook die motoren een limiet hebben.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik zei het toch.
Nog twee uitvallers en dan zit TR weer met twee auto's in de punten.
Waarom zou hij dan moeten pushen? Normale SC had pushen geen zin en bij VSC ook niet, gat is ofwel terug naar 0 ofwel blijft hetzelfde.rik86 schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:20:
Zouden ze op een plof plus SC geanticipeerd hebben voor Hamilton?
VES +8 plaatsen, goed genoeg voor mij..
Op naar Singapore !
Op naar Singapore !
Misschien krijgt Hamilton tijdstraf voor iets wat wij nog niet weten, daarom extra secondes te pakken.
Tjemig op kop liggen en dan klagen dat je een beetje harder moet rijden.
waarvoor dan?Barfman schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:23:
Misschien krijgt Hamilton tijdstraf voor iets wat wij nog niet weten, daarom extra secondes te pakken.
[ Voor 89% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-09-2015 15:24 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hij heeft een geïnspireerdere race gereden dan wat er als top 4 gefinisht is. Ik zat te wachten op het gevecht voor de 1e plaats.
Hami is weer aan het huilen.
Als die spots op zijn banden voor vibratie zorgden zou hij ze dankbaar zijn voor de strategische info
Als die spots op zijn banden voor vibratie zorgden zou hij ze dankbaar zijn voor de strategische info

lol @ burning Merc 

edit: whut .. het MOET een tijdstraf zijn, anders snap ik de sneue gezichten niet
edit: whut .. het MOET een tijdstraf zijn, anders snap ik de sneue gezichten niet
[ Voor 72% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-09-2015 15:25 ]
Nou kon het mij wel voorstellen, moeten pushen in de laatste ronde zonder enige info.crzyhiphopazn schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:24:
Hami is weer aan het huilen.
Toto wil nog niets vertellen over wat er aan de hand is op Sky
[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 06-09-2015 15:26 ]
Die info mochten ze niet geven gezien de nieuwe regels. Dat is tenminste de enige verklaring die ik kan bedenken.
Wat een onzin over huilen hamilton. Ik zou ook zo spacen als ze ineens roepen dat je iets moet doen zonder uitleg. En dan je team maat langs de weg ziet staan.
Us gewoon 100% terecht dat je dan aan het einde effe aangeeft dat dit niet prettig was.. wat een haters hiero.. de man rijdt de ballen uit zn broek, maar als hij terecht klaagt is het huilen..
Us gewoon 100% terecht dat je dan aan het einde effe aangeeft dat dit niet prettig was.. wat een haters hiero.. de man rijdt de ballen uit zn broek, maar als hij terecht klaagt is het huilen..
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Het gat HAM <> VET is exact 25s .. dus dan moet ie >25s penalty krijgen wil het wat uitmaken

Ook tegen Sky wilde Toto niets zeggen, dus denk niet dat het daar zozeer aan ligt.sjaool schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:26:
Die info mochten ze niet geven gezien de nieuwe regels. Dat is tenminste de enige verklaring die ik kan bedenken.
Het is wel een manier om je coureur onrustig te maken, zeggen dat hij harder moet gaan zonder uitleg te geven.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, P11
Ik had het niet verwacht, dus toch best een goede teamprestatie van Torro Rosso om P11 en 12 te pakken. Zeker gezien het op voorhand echt een kansloze race zou worden.
Waiting on the world to change
lol @ MAS "I'm getting too old for this .. BOT was trying to overtake last 3 laps"
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-09-2015 15:30 ]
Bij RTL zag ik Carlos achter Max op, vandaar.
Volgens Adam Cooper zijn blogpost:Ryur schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:28:
Gaan geruchten over de luchtdruk in de banden bij HAM & ROS.
Zou het hierom gaan?Meanwhile one team insider told this writer that pressures could drop dramatically during the course of Sunday’s race: “The car set-up can promote a reduction in pressure, but the biggest factor is tyre wear. As the rubber thickness reduces the tread temperature decreases and this cools the air inside, and pulls the tyre pressure down. This is what happens during a long stint e.g. Ferrari in Spa. And it’s what’s going to happen tomorrow when everyone attempts a one-stop strategy.”
Random quote van een fin die ik tegen kwam, maar zou dit kunnen? Worden bandendrukken na de race gechecked na een vaste tijd ofzo? Zou kunnen dat ze hem wat meer wilde laten pushen om de bandendruk iets hoger te laten uitkomen, of gewoon om eventuele penalty te absorberen.According to Finnish TV, Mercedes under investigation of running too low tire pressures.
Ach ja, waarom zou je er ook voor gaan hè.ing._Buttje schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:29:
lol @ MAS "I'm getting too old for this .. BOT was trying to overtake last 3 laps"
Maar waarom zou je dat na de race nog stil willen houden ? Als ze rekening hielden met een extra stop zou je dat nu toch kunnen zeggen. Of was het iets waarvan ze niet willen dat de buitenwereld (racecontrol?) het weet?Ryur schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:28:
Gaan geruchten over de luchtdruk in de banden bij HAM & ROS.
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Max die voor Ferrari op Monza wint... mooie droom!
"So Mercedes have been called to see the stewards. Tyre pressure breach. Hence 25-second gap. But could it warrant DSQ? #F1"
@GrandPrixTimes
@GrandPrixTimes
[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 06-09-2015 15:33 ]
Verwijderd
Zou het wel wat spannender maken nog voor de rest van het seizoen.Ryur schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:32:
"So Mercedes have been called to see the stewards. Tyre pressure breach. Hence 25-second gap. But could it warrant DSQ? #F1"
@GrandPrixTimes
Interviews door George Lucas... wat een circus.
Op het podium wordt HAM ingefluisterd ....hmm
Oh oh, ewok time met George Lucas.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waar is BB-8?
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 06-09-2015 15:36 ]
lol @ George Lucas
"A violation of the Technical Regs is serious. Those aren’t drive through/time penalties. They are exclusion."
@FakeCharlieWhiting (ja I know, maar weet wel van de regels)
@FakeCharlieWhiting (ja I know, maar weet wel van de regels)
May the force be with you
Omdat de dalende druk inherent is aan slijtende banden, waardoor je niets aan de bandendruk kan doen.charops schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:31:
[...]
Of was het iets waarvan ze niet willen dat de buitenwereld (racecontrol?) het weet?
Met de extra tijd kan je wanneer de FIA of Pirelli engineer zegt dat je moet stoppen, een stop te maken zonder verlies van de 1e plaats. Of een tijdstraf compenseren.
Wordt toch een straf, vandaar het gat, dacht ik al. Maar ze kunnen ook 30s. krijgen toch?
Wordt tijd voor een regen race!
Out, well done all.
Out, well done all.
De race na Vettel's incident er zo achteloos mee omgaan? Een zware straf is niet ondenkbaar.Ryur schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:32:
@GrandPrixTimes
Trouwens, mooie inhaalacties van Max weer, helaas op kansloze posties. Nasr moet er langzamerhand moedeloos van worden.
https://gfycat.com/BetterAlarmedAplomadofalcon

[ Voor 17% gewijzigd door Barfman op 06-09-2015 15:39 ]
Als het om het ontlopen van een straf gaat, is dat dan weer geen coaching? Het was evident dat Hamilton het gat zo groot mogelijk moest maken.
Denk je nu echt dat ze dat gaan doen? Die krijgt 20 seconden voor de vorm als ie al een straf krijgt.
Jammer het kampioenschap al zo goed als beslist is na het uitvallen van Rosberg.
Jammer het kampioenschap al zo goed als beslist is na het uitvallen van Rosberg.
Gewoon een DQ,vals spelen moet hard bestraft worden.
Nou ja, juist nu is een straf als uitsluiting ofzo opeens erg hard voor Hamiton. Rosberg ligt er toch al uit. Dus er is een motivatie (even los van goed of niet goed) om de straf juist wel uit te delen.
edit:
te laat
te laat
[ Voor 94% gewijzigd door ANdrode op 06-09-2015 15:42 ]
Bron?
Ik lees juist:
"While the Ferraris were within Pirelli's 19.5psi tyre pressure specification and 110-degree tyre blanket temperature, both Mercedes were outside the marks.
Hamilton's tyre was measured at 0.3psi below, Rosberg's at 1.1psi under."
Bron: Autosport!
Een Mercedes barbecue. Lol
Kan iemand kort samenvatten wat Wolf zegt? Stream is weer dood (geen geluid)...
"This is very interesting. A car that is not technically compliant gets excluded. This has happened many times before."
"This is no different in my mind than violating the fuel flow or minimum weight Regs. I suspect he will be excluded."
Bron:
Fake Charlie Whiting
@charlie_whiting
Ja, wel fake; maar heeft wel goed kennis van de regels!
En in de GP2 zijn er dit weekend 2 auto's de kwalificatie van geschrapt door (gebrek aan) bandendruk
"This is no different in my mind than violating the fuel flow or minimum weight Regs. I suspect he will be excluded."
Bron:
Fake Charlie Whiting
@charlie_whiting
Ja, wel fake; maar heeft wel goed kennis van de regels!
En in de GP2 zijn er dit weekend 2 auto's de kwalificatie van geschrapt door (gebrek aan) bandendruk
[ Voor 30% gewijzigd door Ryur op 06-09-2015 15:51 ]
Kan je de bron van de citaten geven? (en hun belang?)Ryur schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:48:
"This is very interesting. A car that is not technically compliant gets excluded. This has happened many times before."
Fake Charlie Whiting @charlie_whiting
Nog nooit echt voorgekomen dat ik blijf kijken wat er gaat gebeuren, na de race dan.
Het kan misschien een Exclude worden (VET 3de race win!) of een lange tijdstraf, lastige keuze voor de stewards denk ik.
Het kan misschien een Exclude worden (VET 3de race win!) of een lange tijdstraf, lastige keuze voor de stewards denk ik.
Verwijderd
Ze moeten zich pas om 16:15 melden dus ik verwacht geen nieuws tot 16:30.Ithric schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:52:
Nog nooit echt voorgekomen dat ik blijf kijken wat er gaat gebeuren, na de race dan.
Ze moeten zich om 1615 melden, dus gaat nog wel even duren
Ooo lol, dat had ik even niet door.
Dan kijk ik vanavond wel BBC, want rond 18.00 zal het wel bekent zijn denk ik.

Dan kijk ik vanavond wel BBC, want rond 18.00 zal het wel bekent zijn denk ik.
ja op zich wel erg sneu als het zo zou aflopen met een diskwalificatie voor Merc. 
maarjah .. niet conform is niet conform en DSQ

De Ferrari fans moeten dus nog even op de tribunes rond blijven hangen.
Bottas kreeg een drive through voor de gemixte set banden. Wat is de equivalente tijdstraf voor een drive through, 30 seconden?ing._Buttje schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:56:
Wat ik niet snap: iedereen zeurt over safety en dat de regel hard bestraft wordt omdat het niet veilig is. Maar waarom dan wachten tot na de race met de straf, als het op de grid al gechecked is??? Als het echt om veiligheid ging dan had hij meteen moeten pitten.
"Pat Symonds says a breach of tyre pressures is a technical breach and would warrant disqualification #F1"
@Grandprixtimes
@Grandprixtimes
Maar het irritantste is dus weer, waarom wachten tot na de race? De stewards merken het vóór de start al, straf dan ook meteen!
Dan kan Hamilton het evt nog goed maken of wat dan ook; nu is de race compleet nutteloos gebleken.
Dan kan Hamilton het evt nog goed maken of wat dan ook; nu is de race compleet nutteloos gebleken.
Dit artikel is in het hele kader van Pirelli en bandenspanning ook wel interessant:
http://www.foxsports.com/...ire-pressure-rules-090515
http://www.foxsports.com/...ire-pressure-rules-090515
Ryur schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:45:
[...]
Bron?
Ik lees juist:
"While the Ferraris were within Pirelli's 19.5psi tyre pressure specification and 110-degree tyre blanket temperature, both Mercedes were outside the marks.
Hamilton's tyre was measured at 0.3psi below, Rosberg's at 1.1psi under."
Bron: Autosport!
http://www.gpupdate.net/n...-onderwerp-van-onderzoek/De temperatuur was bij alle vier de wagens in orde, maar de bandendruk was bij Raikkonen en Vettel hoger dan de voorgeschreven waarde van 19.5 PSI. Bij de twee Mercedes-coureurs was de druk juist lager, bij Hamilton 0.3 PSI en bij Rosberg 1.1 PSI.
Dergeljke vergelijkingen zou ik niet maken. Allereerst had Bottas er al last van, daarnaast hebben ze de banden zelf ook al gewisseld. (En met dit alles in gedachte nemende had ik ook zoiets van, waarom is de straf nodig.)ANdrode schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:59:
[...]
Bottas kreeg een drive through voor de gemixte set banden. Wat is de equivalente tijdstraf voor een drive through, 30 seconden?
Net bij de NOS nog een deel van de mini docu van de BBC vorige week over Jos en Max.
Misschien dat ze ineens bedenken dat het wel interessant kan zijn om over een paar jaar de rechten te hebben
Jack van Gelder weg, Olaf Mol erin
Misschien dat ze ineens bedenken dat het wel interessant kan zijn om over een paar jaar de rechten te hebben
Waiting on the world to change
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.