[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.895 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hij klapte achter ineens weg, had SAI dat in p1 ook niet zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:59
Ja klopt, maar volgens mij kwam VES met zijn rechterachterwiel op de kerb tijdens remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee, gewoon op de kerbs zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

wellicht gerelateerd aan z'n MGU-K probleem van de vorige ronde? harvest iets omhoog bij remmen -> blokkeren -> rondje draaien

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Alonso zowaar 25 ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Lekker een losse stoel in je auto, in de auto van Max, zijn stoel zat los hoorde ik op Sport1

[ Voor 47% gewijzigd door Pierre op 04-09-2015 15:47 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Meer context?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:21

AzzKickah

06-CENSORED

Max zei op de radio 'my seat is moving around in the car and it's getting worse'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 23:12
Als P14 realistisch het maximaal haalbare is voor de Q, dan hoop ik dat ze inderdaad bij Max die motor ook maar gewoon vast omruilen.
In Singapore hebben ze meer kans om wat verder vooraan mee te kunnen doen, dus liever daar met een verse tor. Nieuwe motor erin voor de Q, en voor de race weer de huidige/oude erin..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
Een stoel zit toch altijd los? Alles wordt op zijn plek gehouden door de rijder en zijn gordels

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Boinkie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:38:
Ja klopt, maar volgens mij kwam VES met zijn rechterachterwiel op de kerb tijdens remmen.
Stukje gras net voor de kerb? Volgens mij idem bij Sainz eerder op de dag, alleen dan een eindje verder op het circuit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
sanderb schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:49:
Als P14 realistisch het maximaal haalbare is voor de Q, dan hoop ik dat ze inderdaad bij Max die motor ook maar gewoon vast omruilen.
In Singapore hebben ze meer kans om wat verder vooraan mee te kunnen doen, dus liever daar met een verse tor. Nieuwe motor erin voor de Q, en voor de race weer de huidige/oude erin..
De enige manier voor VES om dit weekend in de punten te rijden is blijven rijden terwijl er veel coureurs uitvallen in het middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 17:49
sanderb schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:49:
http://www.gpupdate.net/n...erstappen-na-motorwissel/

Max neemt een nieuwe motor ;)
Slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:05:
[...]

Tja die standing waves zie je ook met drag racen. Maar ondertussen begint Pirellie wel een beetje op Michelin in Indianapolis te lijken, ze produceren zelf een minderwaardig product en als het fout gaat ligt het aan alles en iedereen maar niet aan Pirelli.

Dit is wel een interessat filmpje hoe de voor band van een V8 supercar wordt belast:

[video]
Tjah, dragracen kan je ook niet vergelijken met F1, eigenschappen die van de band gevraagd worden lijken mij namelijk heel verschillend. Grof gezegd is het max grip en tractie vs max duurzaamheid bij maximale belasting. Ik weet trouwens niks over dragracing, maar kan me best voorstellen dat zo'n band er op de volgende run niet meer opzit.

Wat ik tot zo ver begrijp van een standing wave, is dat dit het punt is waarop de band over zijn grens heen gaat, waar de band zijn deformatie onder controle kan houden, en waar de rotatie van de band, de natuurlijke frequentie van de band zelf matched. De band zou zich kunnen oververhitten, maar in de optelsom zouden de verschillende lagen op de band zich van elkaar kunnen gaan scheiden. Bandendruk speelt hier een rol in, aangezien deze de natuurlijke frequentie evenredig kan verhogen en verlagen.
Uiteraard zijn er veel parameters waarbinnen een band moet blijven om optimaal te zijn, en vaak ten koste van een andere. Buiten dat om zit er bij elk team een ingenieur van Pirelli zelf, niet voor niks denk ik. Als een team over de scheef gaat in het gebruik ervan, of in de data abnormale waarden vind die betrekking hebben tot de veiligheid van de coureur, dan mag/moet hij deze overrulen.

Nu heeft Pirelli de richtlijnen voor de minimale banden druk verhoogt, en de maximale camber met een halve graad vermindert. Terwijl, de banden na onderzoek toch alleen maar te lijden hebben gehad aan een teveel van rotzooi op de baan? Het ziet er voor mij als leek en buitenstaander uit, dat natuurlijk debris een rol heeft gespeeld, maar nog steeds in acht nemen dat hun band op de baan andere extremen kent dan ze afhankelijk denken, en waar de band dus op ontworpen is. Natuurlijk is het ook wel belachelijk dat ze niet met een recente wagen hun eigen testwerk mogen doen. De vergelijking met het "perfecte" Bridgestone is daarom ook niet helemaal eerlijk, want die lagen dagelijks onder een recente Ferrari op Fiorano.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 23:12
Dit zal een negatieve impact hebben op zijn kwalificatieresultaat, maar zorgt ervoor dat hij er beter voor komt te staan in de races die hierna komen", legt chief race-engineer Phil Charles het besluit van het team uit.
Die negatieve impact zal ook wel weer meevallen..
De RBR's gaan ook mee naar achteren. De McLaren starten achteraan...maar zullen met hun start wel weer even voorbijknallen om vervolgens weer terug te vallen :p..

Treintje van 4 Renaults dat zich naar voren probeert te knokken. Benieuwd wat ze daar met pitstopstrategien nog gaan proberen.

Ik hoop op een gevecht tussen Sainz en Max op de baan. Zou mooi zijn om de heren eens samen te zien strijden.

Deze race wordt een demo van Mercedes, dus hopen dat de gevechten verder naar achteren leuk zijn en de regie dat mooi meepakt. Mooie gevechten op de baan in beeld, met heel af en toe een shot van een eenzame Hamilton die rondcruised, met een gefrustreerde Rosberg een paar seconden daarachter... Vettel die alles op alles zet voor de tifosi, onderwijl de debri ontwijkend uit angst voor zijn bandjes..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
sanderb schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:50:
[...]

Ik hoop op een gevecht tussen Sainz en Max op de baan. Zou mooi zijn om de heren eens samen te zien strijden.
Ik hoop dat ze tijdens de kwalificatie weer eens proberen elkaar een slipstream te geven, om zo nog wat te kunnen stunten. Zondag zijn ze toch sitting ducks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:45
Roamor schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:00:
[...]

Ik hoop dat ze tijdens de kwalificatie weer eens proberen elkaar een slipstream te geven, om zo nog wat te kunnen stunten. Zondag zijn ze toch sitting ducks.....
Heeft de kwalificatie nog zin met de grid penalties?

Enige dat RB/TR/Mcl kunnen bereiken is om elkaar voor te blijven. Beter dan P15 wordt t sowieso niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En de overige Renault slachtoffers nemen er, alla Honda, ieder twee dit weekeinde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
fynrd1 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:48:
[...]

Nu heeft Pirelli de richtlijnen voor de minimale banden druk verhoogt, en de maximale camber met een halve graad vermindert. Terwijl, de banden na onderzoek toch alleen maar te lijden hebben gehad aan een teveel van rotzooi op de baan?
Dit snap ik ook niet, ze zeggen: Het ligt absoluut niet aan de band maar aan debris, en vervolgens passen de wel de minimale eisen aan camber en bandenspanning aan. 8)7 Het blijft demage control van Pirelli

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote Monza straffen schema bijgewerkt tot en met VT2

Bevestigd.

Daniil Kvyat--------- PU - 10p + ? 5p totaal 15p
Daniel Ricciardo--- PUx2 - 20p +? 5p totaal 25p
Carlos Sainz-------- PUx2 - 20p
Fernando Alonso--ICE - 10p -
Jenson Button------ICE - 5p -
Max Verstappen----PU- 10p

Mogelijke straffen
Fernando Alonso -PU- 10p
Jenson Button -PU-10p
Daniil Kvyat extra PU 10p

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:57:
[...]

Heeft de kwalificatie nog zin met de grid penalties?

Enige dat RB/TR/Mcl kunnen bereiken is om elkaar voor te blijven. Beter dan P15 wordt t sowieso niet..
q2 halen voor een setje extra banden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:57:

Bevestigd.

Daniel Ricciardo--- PU - 10p +PU 10p +? 5p totaal 25p
Carlos Sainz-------- PU - 10p

Mogelijke straffen
Fernando Alonso -PU- 10p
Jenson Button -PU-10p
Sainz ook 2x een nieuw PU-tje dit weekeinde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Monza is een (te) makkelijke baan, dus ik verwacht niet te veel van Max.

Het is erg jammer dat er zo veel gridstraffen zijn om technische redenen. In Spa nam McLaren al meer dan 100 plaatsen straf om een aantal extra componenten toe te voegen aan de pool. Dit gaat niet over racen ...

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knuffelbeer schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:53:

Het is erg jammer dat er zo veel gridstraffen zijn om technische redenen. In Spa nam McLaren al meer dan 100 plaatsen straf om een aantal extra componenten toe te voegen aan de pool. Dit gaat niet over racen ...
Ach op Monza komt toch iedereen wel op zijn plek uit. Of je nou op plek 12 of 18 start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Precies wat ik zeg. Men komt terecht waar de auto toe in staat is.

Maar hoe dan ook hoop ik op een leuke wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 23:46

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:57:

Bevestigd.

Daniel Ricciardo--- PUx2 - 20p +? 5p totaal 25p
Carlos Sainz-------- PUx2 - 20p

Mogelijke straffen
Fernando Alonso -PU- 10p
Jenson Button -PU-10p
Dit gaat toch helemaal nergens meer over -O-

werkelijk .. laat die kwali dan maar zitten }:|

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Kwali gaat zo idd nergens meer over. Iedereen start achteraan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

en hierna nog 7 races dus straks heeft iedereen iedere race een penalty

.. behalve de top 2 en die gaan toch al met 2 vingers in de neus aan de leiding :')

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-09-2015 23:25 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:21
ing._Buttje schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:23:
en hierna nog 7 races dus straks heeft iedereen iedere race een penalty

.. behalve de top 2 en die gaan toch al met 2 vingers in de neus aan de leiding :')
Zo overdreven dit. Alleen renault en honda hebben hun zooi niet voor elkaar. Mercedes en Ferrari gewoon wel.

Meerderheid van de teams hebben dus ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Knuffelbeer schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:53:

Monza ziet er makkelijk uit, maar is het echt niet. Elk foutje wordt hier gigantisch hard afgestraft na elke bocht komt een lang stuk. Dus kom je 1km/u trager een bocht uit neem je dit het hele rechte stuk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
FabiandJ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:47:
[...]

Monza ziet er makkelijk uit, maar is het echt niet. Elk foutje wordt hier gigantisch hard afgestraft na elke bocht komt een lang stuk. Dus kom je 1km/u trager een bocht uit neem je dit het hele rechte stuk mee.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het voor een rijder lastig is om een verschil te maken, omdat de baan te makkelijk is. Die 1km/uur verschil maakt weinig uit als je auto 10km/uur te langzaam is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:21
FabiandJ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:47:
[...]

Monza is niet moelijk hoor, draaid op monza toch het meeste om power.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Barfman schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 01:31:
[...]

Monza is niet moelijk hoor, draaid op monza toch het meeste om power.
Moeilijk en draait :).

Als je gelijke auto's hebt is het op Monza enorm moeilijk om het verschil te maken. Elke meter die je te laat of te vroeg remt wordt gigantisch hard afgestraft. De laatste supersnelle doordraaier is een kunst om perfect te nemen en daar zijn heel erg veel lijnen mogelijk.

Juist op het circuit waar snelheid zo belangrijk is, zijn de kleinste details van levensbelang om die paar tienden te vinden. Helemaal in kwalificatie.

Helaas is dit niet helemaal het geval in de formule 1 dit jaar. 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Wat dat betreft vergelijkbaar met een oval? Moeilijk of makkelijk? Het zijn maar 4 bochten dus hoe moeilijk kan het zijn?
Anderzijds, om het verschil te maken, dat is heel lastig.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Monza is enorm moeilijk omdat het juist in de details zit.

Daarnaast is remmen in F1 een gritere onderscheidende factor dan in andere klasses.

In Q gaan we nog wel wat mensen zien die een setje flatspotten of een bocht volledig missen.

Buiten de laatste 8 auto's en de 1e twee, wordt het gaaf en spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hmm, beter opletten in de late uurtjes 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hmm, beter opletten in de late uurtjes :PPP

[ Voor 0% gewijzigd door Barfman op 05-09-2015 11:37 . Reden: edit: lul nu nog dubbel haha ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Lotus heeft vakantie tijdens fp3 ofzo :)

Edit

Aah daar zijn ze

[ Voor 25% gewijzigd door Adlermann op 05-09-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MrSleeves schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:23:
Wat dat betreft vergelijkbaar met een oval? Moeilijk of makkelijk? Het zijn maar 4 bochten dus hoe moeilijk kan het zijn?
Anderzijds, om het verschil te maken, dat is heel lastig.
Een oval is nog moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gaaf, sky zend nu karting uit :P dat zouden ze meer moeten doen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wMOF0hvjtqT0QYkhvSitHYYY/full.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Wat een rotzooi van Renault. Riciarddo is al een motor kwijt. Ja die nieuwe van vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:52
Nee, serieus??? Dat is echt prutswerk dan.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Rosberg moet ook een motor wisselen hoor ik net op Sky. Mercedes prutsers :+

Un-diagnosed engine problem for @nico_rosberg in #FP3 means we're reverting back to the Spa race Power Unit on his #F1 W06 Hybrid for #Quali

Geen gridstraf helaas, was een racepool motor.

[ Voor 56% gewijzigd door Arfman op 05-09-2015 13:53 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Arfman schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:52:
Rosberg moet ook een motor wisselen hoor ik net op Sky. Mercedes prutsers :+
Zal die niet gewoon teruggaan naar de oude motor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Dan maar hopen dat de nieuwe motor van Hamilton tijdens de race de geest geeft. Anders wordt het wel heel makkelijk voor hem zondag

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

En hopen dat verstappen uberhaupt nog gaat rijden.... Dat zag er niet helemaal jofel uit :S

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Denk het niet. MEt 10 posities straf heeft het ook weinig zin.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

;w Max

:N

[ Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-09-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:37

Edd

Wat een prutsers bij TR..

[ Voor 4% gewijzigd door Edd op 05-09-2015 14:19 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tjeez, de enginecover is er afgevlogen? Dat zou nog wel eens een straf kunnen opleveren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Weg motorkap bij Max.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Lol, niet alles zat vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Z'n bodywork valt eraf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
Max heeft de speciale cooling optie aangezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Schroefje vergeten?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Jezus lekker vastgezet die kap

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

erg slordig....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goron schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:19:
<"My engine is very hot"

>"Press the red button with label 'power cooling' and should be fixed"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het ziet er wel heel cool uit, zo'n kale auto. Ziet eruit als een of andere NASA lander ofzo :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
Goron schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:19:
En hij had wat gewichtsvoordeel. ;)

Ik kan me niet voorstellen dat hij hiermee wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Wat een amateurs :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

zal je zien dat dit Max een straf gaat opleveren, boven op de motor wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Boeie? Anders start hij bij de Lesmos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bullet NL schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:25:
zal je zien dat dit Max een straf gaat opleveren, boven op de motor wissel.
Achteraan staat hij nu toch al. En als hij een financiele boete krijgt, mag ik hopen dat TR die betaald!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
Waarom werd hij überhaupt nog naar buiten gestuurd? Zelfs met een Mercedes-motor was het hem nooit gelukt om in zo'n korte tijd nog zijn outlap te voltooien :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
JvS schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:24:
Het ziet er wel heel cool uit, zo'n kale auto. Ziet eruit als een of andere NASA lander ofzo :P
Ja het is jammer dat er sponsors nodig zijn want het zag er erg vet uit zonder cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Arfman schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:25:
Boeie? Anders start hij bij de Lesmos :P
Zal wel iets anders worden dan een grindpenalty.... Dus is extra in zijn nadeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:26:
[...]

Achteraan staat hij nu toch al. En als hij een financiele boete krijgt, mag ik hopen dat TR die betaald!
Natuurlijk betaalt TR dat dan. Hij kan hier niks aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:26:
Waarom werd hij überhaupt nog naar buiten gestuurd? Zelfs met een Mercedes-motor was het hem nooit gelukt om in zo'n korte tijd nog zijn outlap te voltooien :s
HAd te maken met het wel of niet mogen starten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Jerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:26:
Omdat hij dat een sectortijd heeft... Dat scheelt uit de pitsstarten, dan mag je pas weg als het hele veld los is.... Nu mag hij gewoon achteraan op de grid starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Arfman schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:27:
[...]

HAd te maken met het wel of niet mogen starten volgens mij.
Aha, daar zit wel wat in. Zal wel iets zijn van: helemaal niet naar buiten = geen startbewijs.

EDIT:
Bullet NL schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:27:
[...]

Omdat hij dat een sectortijd heeft... Dat scheelt uit de pitsstarten, dan mag je pas weg als het hele veld los is.... Nu mag hij gewoon achteraan op de grid starten.
Thanks, nog duidelijker :)

[ Voor 37% gewijzigd door Jerrythafast op 05-09-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd dat Max een ander team zoekt. De motor blijft een drama en Renault zit nog steeds op 12 tokens en met de overname van Lotus speelt Torro Rosso 2de viool. Dan dit soort slordigheden weer, niet de eerste keer dat onderdelen niet vast zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:27:
[...]

Natuurlijk betaalt TR dat dan. Hij kan hier niks aan doen!
Nou ja, als je ziet hoe schofterig sommige teams de coureurs behandeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Firesphere schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:31:
[...]

Nou ja, als je ziet hoe schofterig sommige teams de coureurs behandeld...
Ehem, 53 61 75 62 65 72, ehem. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bullet NL schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:27:
[...]

Dat staat volgens mij zo niet in de regels...

Niet meedoen met kwalificatie is gewoon achteraan starten. Starten vanuit de pits is nooit een straf, maar slechts een keuze.

Het leek er meer op dat ze Max nog even naar buiten wilden sturen om te controleren of alle issues verholpen waren. Anders kun je dat pas morgen doen op de sighting lap naar de grid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Requiem19 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:36:
[...]

Dat staat volgens mij zo niet in de regels...

Niet meedoen met kwalificatie is gewoon achteraan starten. Starten vanuit de pits is nooit een straf, maar slechts een keuze.

Het leek er meer op dat ze Max nog even naar buiten wilden sturen om te controleren of alle issues verholpen waren. Anders kun je dat pas morgen doen op de sighting lap naar de grid..
Dat is ook nog een plausibele reden. Zouden ze dit opvatten als "nee, nog niet alle issues verholpen"? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:27
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COI6alrUwAITG6C.jpg:large

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Jerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:38:
[...]

Dat is ook nog een plausibele reden. Zouden ze dit opvatten als "nee, nog niet alle issues verholpen"? :9
Ik heb het nog even opgezocht in de reglementen. De starting grid wordt als volgt bepaald:
If more than one driver fails to set a time during Q2 or Q3 they will be arranged in the following order :
i) Any driver who attempted to set a qualifying time by starting a flying lap.
ii) Any driver who failed to start a flying lap.
iii) Any driver who failed to leave the pits during the period.

c) Once the grid has been established in accordance with a) and b) above, grid position penalties will be applied to the drivers in question in the order the offences were committed. If more than one driver incurs a penalty under Article 28.4(a) or Article 28.6(a) preference will be given to the driver whose team first informed the technical delegate that an engine or gearbox change will be carried out.
Kortom, Max finisht de kwalificatie op P20. Vervolgens worden alle penalty's uitgedeeld. Penalty's die als eerste gemeld zijn worden als eerste toegepast (Mclaren dus). Vervolgens de RB's en dan Sainz.

Max start dus gewoon op de grid, en ieder geval voor de RB's en Sainz (die hebben 20+ penalty). En wellicht ook voor de Mclaren's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Heeft max nu ook een 2e motorwissel gehad?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
asing schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:52:
Heeft max nu ook een 2e motorwissel gehad?
Nee, Spa was zijn eerste, en dit is dus een tweede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Requiem19 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:52:
[...]

Ik heb het nog even opgezocht in de reglementen. De starting grid wordt als volgt bepaald:

[...]

Kortom, Max finisht de kwalificatie op P20. Vervolgens worden alle penalty's uitgedeeld. Penalty's die als eerste gemeld zijn worden als eerste toegepast (Mclaren dus). Vervolgens de RB's en dan Sainz.

Max start dus gewoon op de grid, en ieder geval voor de RB's en Sainz (die hebben 20+ penalty). En wellicht ook voor de Mclaren's...
Thanks! Maar je citaat begint met "If more than one driver fails to set a time during Q2 or Q3". Verstappen heeft geen tijd neergezet in Q1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:57:
[...]

Thanks! Maar je citaat begint met "If more than one driver fails to set a time during Q2 or Q3". Verstappen heeft geen tijd neergezet in Q1...
Scherp, ik wilde niet heel die sectie quoten uit het reglement. Maar het artikel over de grid begint met:
a) The grid will be drawn up as follows :
i) The last eight positions will be occupied by the cars eliminated during Q1, the fastest in 19th position.
.

Er staat ook niets in deze sectie over coureurs die geen tijd zetten in de kwalificatie.

Hier de gehele reglementen:
www.fia.com/regulations/r...ne-world-championship-110

EDIT:

Nog best close tussen Merc en Ferrari. Zonder de grote Merc motor update had Ferrari hier best pole kunnen pakken! Zie Rosberg, die met de oude motor reed vandaag en Hamilton met de nieuwe motor.

Lijkt erop alsof Ferrari qua motor iets dichterbij gekomen is.

[ Voor 15% gewijzigd door Requiem19 op 05-09-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Requiem19 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:02:
[...]

Scherp, ik wilde niet heel die sectie quoten uit het reglement. Maar het artikel over de grid begint met:

[...]
.

Er staat ook niets in deze sectie over coureurs die geen tijd zetten in de kwalificatie.

Hier de gehele reglementen:
www.fia.com/regulations/r...ne-world-championship-110

EDIT:

Nog best close tussen Merc en Ferrari. Zonder de grote Merc motor update had Ferrari hier best pole kunnen pakken! Zie Rosberg, die met de oude motor reed vandaag en Hamilton met de nieuwe motor.

Lijkt erop alsof Ferrari qua motor iets dichterbij gekomen is.
Vergeet niet dat een motor met de millage die Rosberg op zijne heeft niet optimaal presteert en mogelijk zelfs door het team geknepen word om te voorkomen dat ie opblaast.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Osxy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:14:
[...]

Vergeet niet dat een motor met de millage die Rosberg op zijne heeft niet optimaal presteert en mogelijk zelfs door het team geknepen word om te voorkomen dat ie opblaast.
Andere teams duimen voor wat kinderziektes in de nieuwste spec van Mercedes....

Gelukkig dat Ferrari redelijk dicht bij zit, maar Renault mag zich opnieuw diep gaan schamen. Die zijn al bij volgend jaar denk ik met hun gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terminator or Borg zoals de metalen onderlaag zichtbaar is ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Osxy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:14:
[...]

Het is een motor met oude specificatie, niet (per se) een oudere motor. Zou kunnen, maar weten we nog niet.

In speedtraps verloor Rosberg ong 3 km/h op Hamilton. Viel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoewel het er gaaf uit ziet, kan ik me zo voorstellen dat het aerodynamisch niet heel efficient is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Requiem19 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:23:
[...]

Het is een motor met oude specificatie, niet (per se) een oudere motor. Zou kunnen, maar weten we nog niet.

In speedtraps verloor Rosberg ong 3 km/h op Hamilton. Viel mee dus.
Merc heeft pas 2 motoren gebruikt in hele seizoen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:21

AzzKickah

06-CENSORED

Firesphere schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:24:
[...]

Hoewel het er gaaf uit ziet, kan ik me zo voorstellen dat het aerodynamisch niet heel efficient is.
Max zegt 'mwoah' :P

http://www.gpupdate.net/n...-van-afgebroken-motorkap/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb ineens heel erg veel zin in de race van morgen. Hoop dat ik dan niet teleurgesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
fynrd1 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:49:
Ik heb ineens heel erg veel zin in de race van morgen. Hoop dat ik dan niet teleurgesteld wordt.
Ik hoop op een goede start van de ferrari's. Laat de mercs maar eens aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Adlermann schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:30:
[...]

Ik hoop op een goede start van de ferrari's. Laat de mercs maar eens aanuitvallen.
there, I fixed it :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Startopstelling voor zondag;

1. Lewis Hamilton (Britain) Mercedes
2. Kimi Raikkonen (Finland) Ferrari
3. Sebastian Vettel (Germany) Ferrari
4. Nico Rosberg (Germany) Mercedes
5. Felipe Massa (Brazil) Williams-Mercedes
6. Valtteri Bottas (Finland) Williams-Mercedes
7. Sergio Perez (Mexico) Force India - Mercedes
8. Romain Grosjean (France) Lotus - Mercedes
9. Nico Huelkenberg (Germany) Force India - Mercedes
10. Marcus Ericsson (Sweden) Sauber - Ferrari
11. Pastor Maldonado (Venezuela) Lotus - Mercedes
12. Felipe Nasr (Brazil) Sauber - Ferrari
13. Will Stevens (Britain) Marussia - Ferrari
14. Roberto Merhi (Spain) Marussia - Ferrari
15. Carlos Sainz Jr (Spain) Toro Rosso - Renault
16. Daniil Kvyat (Russia) RedBull - Renault
17. Jenson Button (Britain) McLaren
18. Fernando Alonso (Spain) McLaren
19. Max Verstappen (Netherlands) Toro Rosso - Renault
20. Daniel Ricciardo (Australia) RedBull - Renault

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Nog een foutje van Renault, anders had ie dus 16e gestaan:

http://www.telegraaf.nl/t...wordt_het_grappig___.html

De enginecover was volgens gpupdate bewust om en om vastgemaakt om in ieder geval nog te kunnen rijden. Ze zijn die dus niet vergeten vast te maken maar gegokt dat dit ook wel vast zou blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

@JennieGow:
#F1 Just spoken to Toto Wolff: They took a risk putting in the new engines. They are worried same could happen to Lewis but had no time to..
Misschien was Lewis daarom niet helemaal blij? Als je in het achterhoofd weet wat er gebeuren kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Pos2007 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:49:
Nog een foutje van Renault, anders had ie dus 16e gestaan:

http://www.telegraaf.nl/t...wordt_het_grappig___.html

De enginecover was volgens gpupdate bewust om en om vastgemaakt om in ieder geval nog te kunnen rijden. Ze zijn die dus niet vergeten vast te maken maar gegokt dat dit ook wel vast zou blijven zitten.
Lijkt mij toch dat Toro Rosso zelf de cover erop zet.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat een ultiem stomme actie zeg. Die Renault motoren doen het al voor geen meter en nu krijgt hij door het doorknippen van teveel zegels straf voor een reeds gebruikte motor. Hang er dan een nieuwe in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MikeyMan schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:59:
Wat een ultiem stomme actie zeg. Die Renault motoren doen het al voor geen meter en nu krijgt hij door het doorknippen van teveel zegels straf voor een reeds gebruikte motor. Hang er dan een nieuwe in :X
Yup, dit slaat nergens op..... Wat een gepruts....
Maar goed, hopen dat ze volgend seizoen betere motoren hebben... Of nog beter, Max naar een topteam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
MrSleeves schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:57:
[...]

Lijkt mij toch dat Toro Rosso zelf de cover erop zet.
Klopt maar het 1e stukje ging over het knippen van teveel zegels door de renault mecaniciens. Waarschijnlijk niet bewust en in de haast maar toch....
Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.