Hij klapte achter ineens weg, had SAI dat in p1 ook niet zoiets?
wellicht gerelateerd aan z'n MGU-K probleem van de vorige ronde? harvest iets omhoog bij remmen -> blokkeren -> rondje draaien
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Lekker een losse stoel in je auto, in de auto van Max, zijn stoel zat los hoorde ik op Sport1
[ Voor 47% gewijzigd door Pierre op 04-09-2015 15:47 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Meer context?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Max zei op de radio 'my seat is moving around in the car and it's getting worse'.
Als P14 realistisch het maximaal haalbare is voor de Q, dan hoop ik dat ze inderdaad bij Max die motor ook maar gewoon vast omruilen.
In Singapore hebben ze meer kans om wat verder vooraan mee te kunnen doen, dus liever daar met een verse tor. Nieuwe motor erin voor de Q, en voor de race weer de huidige/oude erin..
In Singapore hebben ze meer kans om wat verder vooraan mee te kunnen doen, dus liever daar met een verse tor. Nieuwe motor erin voor de Q, en voor de race weer de huidige/oude erin..
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Een stoel zit toch altijd los? Alles wordt op zijn plek gehouden door de rijder en zijn gordels
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Stukje gras net voor de kerb? Volgens mij idem bij Sainz eerder op de dag, alleen dan een eindje verder op het circuit.Boinkie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:38:
Ja klopt, maar volgens mij kwam VES met zijn rechterachterwiel op de kerb tijdens remmen.
Testing, one, two ...
De enige manier voor VES om dit weekend in de punten te rijden is blijven rijden terwijl er veel coureurs uitvallen in het middenveld.sanderb schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:49:
Als P14 realistisch het maximaal haalbare is voor de Q, dan hoop ik dat ze inderdaad bij Max die motor ook maar gewoon vast omruilen.
http://www.gpupdate.net/n...erstappen-na-motorwissel/sanderb schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:49:
Max neemt een nieuwe motor
Slim!
Tjah, dragracen kan je ook niet vergelijken met F1, eigenschappen die van de band gevraagd worden lijken mij namelijk heel verschillend. Grof gezegd is het max grip en tractie vs max duurzaamheid bij maximale belasting. Ik weet trouwens niks over dragracing, maar kan me best voorstellen dat zo'n band er op de volgende run niet meer opzit.SnowDude schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:05:
[...]
Tja die standing waves zie je ook met drag racen. Maar ondertussen begint Pirellie wel een beetje op Michelin in Indianapolis te lijken, ze produceren zelf een minderwaardig product en als het fout gaat ligt het aan alles en iedereen maar niet aan Pirelli.
Dit is wel een interessat filmpje hoe de voor band van een V8 supercar wordt belast:
[video]
Wat ik tot zo ver begrijp van een standing wave, is dat dit het punt is waarop de band over zijn grens heen gaat, waar de band zijn deformatie onder controle kan houden, en waar de rotatie van de band, de natuurlijke frequentie van de band zelf matched. De band zou zich kunnen oververhitten, maar in de optelsom zouden de verschillende lagen op de band zich van elkaar kunnen gaan scheiden. Bandendruk speelt hier een rol in, aangezien deze de natuurlijke frequentie evenredig kan verhogen en verlagen.
Uiteraard zijn er veel parameters waarbinnen een band moet blijven om optimaal te zijn, en vaak ten koste van een andere. Buiten dat om zit er bij elk team een ingenieur van Pirelli zelf, niet voor niks denk ik. Als een team over de scheef gaat in het gebruik ervan, of in de data abnormale waarden vind die betrekking hebben tot de veiligheid van de coureur, dan mag/moet hij deze overrulen.
Nu heeft Pirelli de richtlijnen voor de minimale banden druk verhoogt, en de maximale camber met een halve graad vermindert. Terwijl, de banden na onderzoek toch alleen maar te lijden hebben gehad aan een teveel van rotzooi op de baan? Het ziet er voor mij als leek en buitenstaander uit, dat natuurlijk debris een rol heeft gespeeld, maar nog steeds in acht nemen dat hun band op de baan andere extremen kent dan ze afhankelijk denken, en waar de band dus op ontworpen is. Natuurlijk is het ook wel belachelijk dat ze niet met een recente wagen hun eigen testwerk mogen doen. De vergelijking met het "perfecte" Bridgestone is daarom ook niet helemaal eerlijk, want die lagen dagelijks onder een recente Ferrari op Fiorano.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ryur schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:15:
[...]
http://www.gpupdate.net/n...erstappen-na-motorwissel/
Max neemt een nieuwe motor
Slim!
Die negatieve impact zal ook wel weer meevallen..Dit zal een negatieve impact hebben op zijn kwalificatieresultaat, maar zorgt ervoor dat hij er beter voor komt te staan in de races die hierna komen", legt chief race-engineer Phil Charles het besluit van het team uit.
De RBR's gaan ook mee naar achteren. De McLaren starten achteraan...maar zullen met hun start wel weer even voorbijknallen om vervolgens weer terug te vallen
Treintje van 4 Renaults dat zich naar voren probeert te knokken. Benieuwd wat ze daar met pitstopstrategien nog gaan proberen.
Ik hoop op een gevecht tussen Sainz en Max op de baan. Zou mooi zijn om de heren eens samen te zien strijden.
Deze race wordt een demo van Mercedes, dus hopen dat de gevechten verder naar achteren leuk zijn en de regie dat mooi meepakt. Mooie gevechten op de baan in beeld, met heel af en toe een shot van een eenzame Hamilton die rondcruised, met een gefrustreerde Rosberg een paar seconden daarachter... Vettel die alles op alles zet voor de tifosi, onderwijl de debri ontwijkend uit angst voor zijn bandjes..
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ik hoop dat ze tijdens de kwalificatie weer eens proberen elkaar een slipstream te geven, om zo nog wat te kunnen stunten. Zondag zijn ze toch sitting ducks.....sanderb schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:50:
[...]
Ik hoop op een gevecht tussen Sainz en Max op de baan. Zou mooi zijn om de heren eens samen te zien strijden.
Heeft de kwalificatie nog zin met de grid penalties?Roamor schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:00:
[...]
Ik hoop dat ze tijdens de kwalificatie weer eens proberen elkaar een slipstream te geven, om zo nog wat te kunnen stunten. Zondag zijn ze toch sitting ducks.....
Enige dat RB/TR/Mcl kunnen bereiken is om elkaar voor te blijven. Beter dan P15 wordt t sowieso niet..
En de overige Renault slachtoffers nemen er, alla Honda, ieder twee dit weekeinde.Ryur schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:15:
[...]
http://www.gpupdate.net/n...erstappen-na-motorwissel/
Max neemt één nieuwe motor
Slim!
Testing, one, two ...
Dit snap ik ook niet, ze zeggen: Het ligt absoluut niet aan de band maar aan debris, en vervolgens passen de wel de minimale eisen aan camber en bandenspanning aan.fynrd1 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:48:
[...]
Nu heeft Pirelli de richtlijnen voor de minimale banden druk verhoogt, en de maximale camber met een halve graad vermindert. Terwijl, de banden na onderzoek toch alleen maar te lijden hebben gehad aan een teveel van rotzooi op de baan?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Het grote Monza straffen schema bijgewerkt tot en met VT2
Bevestigd.
Daniil Kvyat--------- PU - 10p + ? 5p totaal 15p
Daniel Ricciardo--- PUx2 - 20p +? 5p totaal 25p
Carlos Sainz-------- PUx2 - 20p
Fernando Alonso--ICE - 10p -
Jenson Button------ICE - 5p -
Max Verstappen----PU- 10p
Mogelijke straffen
Fernando Alonso -PU- 10p
Jenson Button -PU-10p
Daniil Kvyat extra PU 10p
Bevestigd.
Mogelijke straffen
Fernando Alonso -PU- 10p
Jenson Button -PU-10p
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2015 22:27 ]
Verwijderd
q2 halen voor een setje extra banden ?Requiem19 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:57:
[...]
Heeft de kwalificatie nog zin met de grid penalties?
Enige dat RB/TR/Mcl kunnen bereiken is om elkaar voor te blijven. Beter dan P15 wordt t sowieso niet..
Sainz ook 2x een nieuw PU-tje dit weekeinde.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:57:
Bevestigd.
Daniel Ricciardo--- PU - 10p +PU 10p +? 5p totaal 25p
Carlos Sainz-------- PU - 10p
Mogelijke straffen
Fernando Alonso -PU- 10p
Jenson Button -PU-10p
Testing, one, two ...
Monza is een (te) makkelijke baan, dus ik verwacht niet te veel van Max.
Het is erg jammer dat er zo veel gridstraffen zijn om technische redenen. In Spa nam McLaren al meer dan 100 plaatsen straf om een aantal extra componenten toe te voegen aan de pool. Dit gaat niet over racen ...
Het is erg jammer dat er zo veel gridstraffen zijn om technische redenen. In Spa nam McLaren al meer dan 100 plaatsen straf om een aantal extra componenten toe te voegen aan de pool. Dit gaat niet over racen ...
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Verwijderd
Ach op Monza komt toch iedereen wel op zijn plek uit. Of je nou op plek 12 of 18 start.Knuffelbeer schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:53:
Precies wat ik zeg. Men komt terecht waar de auto toe in staat is.
Maar hoe dan ook hoop ik op een leuke wedstrijd.
Maar hoe dan ook hoop ik op een leuke wedstrijd.
Dit gaat toch helemaal nergens meer overVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:57:
Bevestigd.
Mogelijke straffen
Fernando Alonso -PU- 10p
Jenson Button -PU-10p

werkelijk .. laat die kwali dan maar zitten
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Kwali gaat zo idd nergens meer over. Iedereen start achteraan

en hierna nog 7 races dus straks heeft iedereen iedere race een penalty
.. behalve de top 2 en die gaan toch al met 2 vingers in de neus aan de leiding
[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-09-2015 23:25 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zo overdreven dit. Alleen renault en honda hebben hun zooi niet voor elkaar. Mercedes en Ferrari gewoon wel.ing._Buttje schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:23:
en hierna nog 7 races dus straks heeft iedereen iedere race een penalty
Meerderheid van de teams hebben dus ook geen probleem.
Monza ziet er makkelijk uit, maar is het echt niet. Elk foutje wordt hier gigantisch hard afgestraft na elke bocht komt een lang stuk. Dus kom je 1km/u trager een bocht uit neem je dit het hele rechte stuk mee.Knuffelbeer schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:53:
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het voor een rijder lastig is om een verschil te maken, omdat de baan te makkelijk is. Die 1km/uur verschil maakt weinig uit als je auto 10km/uur te langzaam is.FabiandJ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:47:
[...]
Monza ziet er makkelijk uit, maar is het echt niet. Elk foutje wordt hier gigantisch hard afgestraft na elke bocht komt een lang stuk. Dus kom je 1km/u trager een bocht uit neem je dit het hele rechte stuk mee.
Monza is niet moelijk hoor, draaid op monza toch het meeste om power.FabiandJ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:47:
[...]
Monza ziet er makkelijk uit, maar is het echt niet. Elk foutje wordt hier gigantisch hard afgestraft na elke bocht komt een lang stuk. Dus kom je 1km/u trager een bocht uit neem je dit het hele rechte stuk mee.
Moeilijk en draaitBarfman schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 01:31:
[...]
Monza is niet moelijk hoor, draaid op monza toch het meeste om power.
Als je gelijke auto's hebt is het op Monza enorm moeilijk om het verschil te maken. Elke meter die je te laat of te vroeg remt wordt gigantisch hard afgestraft. De laatste supersnelle doordraaier is een kunst om perfect te nemen en daar zijn heel erg veel lijnen mogelijk.
Juist op het circuit waar snelheid zo belangrijk is, zijn de kleinste details van levensbelang om die paar tienden te vinden. Helemaal in kwalificatie.
Helaas is dit niet helemaal het geval in de formule 1 dit jaar. 😔
Wat dat betreft vergelijkbaar met een oval? Moeilijk of makkelijk? Het zijn maar 4 bochten dus hoe moeilijk kan het zijn?
Anderzijds, om het verschil te maken, dat is heel lastig.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Monza is enorm moeilijk omdat het juist in de details zit.
Daarnaast is remmen in F1 een gritere onderscheidende factor dan in andere klasses.
In Q gaan we nog wel wat mensen zien die een setje flatspotten of een bocht volledig missen.
Buiten de laatste 8 auto's en de 1e twee, wordt het gaaf en spannend!
Daarnaast is remmen in F1 een gritere onderscheidende factor dan in andere klasses.
In Q gaan we nog wel wat mensen zien die een setje flatspotten of een bocht volledig missen.
Buiten de laatste 8 auto's en de 1e twee, wordt het gaaf en spannend!
Hmm, beter opletten in de late uurtjes :PPP
[ Voor 0% gewijzigd door Barfman op 05-09-2015 11:37 . Reden: edit: lul nu nog dubbel haha ]
Lotus heeft vakantie tijdens fp3 ofzo 
Edit
Aah daar zijn ze
Edit
Aah daar zijn ze
[ Voor 25% gewijzigd door Adlermann op 05-09-2015 11:53 ]
Een oval is nog moeilijker.MrSleeves schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:23:
Wat dat betreft vergelijkbaar met een oval? Moeilijk of makkelijk? Het zijn maar 4 bochten dus hoe moeilijk kan het zijn?
Wat een rotzooi van Renault. Riciarddo is al een motor kwijt. Ja die nieuwe van vanmorgen.
Rosberg moet ook een motor wisselen hoor ik net op Sky. Mercedes prutsers 
Un-diagnosed engine problem for @nico_rosberg in #FP3 means we're reverting back to the Spa race Power Unit on his #F1 W06 Hybrid for #Quali
Geen gridstraf helaas, was een racepool motor.
Un-diagnosed engine problem for @nico_rosberg in #FP3 means we're reverting back to the Spa race Power Unit on his #F1 W06 Hybrid for #Quali
Geen gridstraf helaas, was een racepool motor.
[ Voor 56% gewijzigd door Arfman op 05-09-2015 13:53 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zal die niet gewoon teruggaan naar de oude motor ?Arfman schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:52:
Rosberg moet ook een motor wisselen hoor ik net op Sky. Mercedes prutsers
Dan maar hopen dat de nieuwe motor van Hamilton tijdens de race de geest geeft. Anders wordt het wel heel makkelijk voor hem zondag
Yamaha MT-09
En hopen dat verstappen uberhaupt nog gaat rijden.... Dat zag er niet helemaal jofel uit
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Denk het niet. MEt 10 posities straf heeft het ook weinig zin.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat een prutsers bij TR..
[ Voor 4% gewijzigd door Edd op 05-09-2015 14:19 ]
-
Tjeez, de enginecover is er afgevlogen? Dat zou nog wel eens een straf kunnen opleveren.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Weg motorkap bij Max.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Z'n bodywork valt eraf
Max heeft de speciale cooling optie aangezet
Schroefje vergeten?
Yamaha MT-09
Jezus lekker vastgezet die kap
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
erg slordig....
Cogitationis poenam nemo patitur
<"My engine is very hot"
>"Press the red button with label 'power cooling' and should be fixed"
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het ziet er wel heel cool uit, zo'n kale auto. Ziet eruit als een of andere NASA lander ofzo
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
En hij had wat gewichtsvoordeel.
Ik kan me niet voorstellen dat hij hiermee wegkomt.
zal je zien dat dit Max een straf gaat opleveren, boven op de motor wissel.
Boeie? Anders start hij bij de Lesmos
Achteraan staat hij nu toch al. En als hij een financiele boete krijgt, mag ik hopen dat TR die betaald!Bullet NL schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:25:
zal je zien dat dit Max een straf gaat opleveren, boven op de motor wissel.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Waarom werd hij überhaupt nog naar buiten gestuurd? Zelfs met een Mercedes-motor was het hem nooit gelukt om in zo'n korte tijd nog zijn outlap te voltooien
Ja het is jammer dat er sponsors nodig zijn want het zag er erg vet uit zonder coverJvS schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:24:
Het ziet er wel heel cool uit, zo'n kale auto. Ziet eruit als een of andere NASA lander ofzo
Zal wel iets anders worden dan een grindpenalty.... Dus is extra in zijn nadeel..
Natuurlijk betaalt TR dat dan. Hij kan hier niks aan doen!Firesphere schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:26:
[...]
Achteraan staat hij nu toch al. En als hij een financiele boete krijgt, mag ik hopen dat TR die betaald!
HAd te maken met het wel of niet mogen starten volgens mij.Jerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:26:
Waarom werd hij überhaupt nog naar buiten gestuurd? Zelfs met een Mercedes-motor was het hem nooit gelukt om in zo'n korte tijd nog zijn outlap te voltooien
Omdat hij dat een sectortijd heeft... Dat scheelt uit de pitsstarten, dan mag je pas weg als het hele veld los is.... Nu mag hij gewoon achteraan op de grid starten.Jerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:26:
Aha, daar zit wel wat in. Zal wel iets zijn van: helemaal niet naar buiten = geen startbewijs.Arfman schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:27:
[...]
HAd te maken met het wel of niet mogen starten volgens mij.
EDIT:
Thanks, nog duidelijkerBullet NL schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:27:
[...]
Omdat hij dat een sectortijd heeft... Dat scheelt uit de pitsstarten, dan mag je pas weg als het hele veld los is.... Nu mag hij gewoon achteraan op de grid starten.
[ Voor 37% gewijzigd door Jerrythafast op 05-09-2015 14:29 ]
Verwijderd
Tijd dat Max een ander team zoekt. De motor blijft een drama en Renault zit nog steeds op 12 tokens en met de overname van Lotus speelt Torro Rosso 2de viool. Dan dit soort slordigheden weer, niet de eerste keer dat onderdelen niet vast zaten.
Nou ja, als je ziet hoe schofterig sommige teams de coureurs behandeld...Ryur schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:27:
[...]
Natuurlijk betaalt TR dat dan. Hij kan hier niks aan doen!
Ehem, 53 61 75 62 65 72, ehem.Firesphere schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:31:
[...]
Nou ja, als je ziet hoe schofterig sommige teams de coureurs behandeld...

Dat staat volgens mij zo niet in de regels...Bullet NL schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:27:
[...]
Omdat hij dat een sectortijd heeft... Dat scheelt uit de pitsstarten, dan mag je pas weg als het hele veld los is.... Nu mag hij gewoon achteraan op de grid starten.
Niet meedoen met kwalificatie is gewoon achteraan starten. Starten vanuit de pits is nooit een straf, maar slechts een keuze.
Het leek er meer op dat ze Max nog even naar buiten wilden sturen om te controleren of alle issues verholpen waren. Anders kun je dat pas morgen doen op de sighting lap naar de grid..
Dat is ook nog een plausibele reden. Zouden ze dit opvatten als "nee, nog niet alle issues verholpen"?Requiem19 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:36:
[...]
Dat staat volgens mij zo niet in de regels...
Niet meedoen met kwalificatie is gewoon achteraan starten. Starten vanuit de pits is nooit een straf, maar slechts een keuze.
Het leek er meer op dat ze Max nog even naar buiten wilden sturen om te controleren of alle issues verholpen waren. Anders kun je dat pas morgen doen op de sighting lap naar de grid..

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik heb het nog even opgezocht in de reglementen. De starting grid wordt als volgt bepaald:Jerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:38:
[...]
Dat is ook nog een plausibele reden. Zouden ze dit opvatten als "nee, nog niet alle issues verholpen"?
Kortom, Max finisht de kwalificatie op P20. Vervolgens worden alle penalty's uitgedeeld. Penalty's die als eerste gemeld zijn worden als eerste toegepast (Mclaren dus). Vervolgens de RB's en dan Sainz.If more than one driver fails to set a time during Q2 or Q3 they will be arranged in the following order :
i) Any driver who attempted to set a qualifying time by starting a flying lap.
ii) Any driver who failed to start a flying lap.
iii) Any driver who failed to leave the pits during the period.
c) Once the grid has been established in accordance with a) and b) above, grid position penalties will be applied to the drivers in question in the order the offences were committed. If more than one driver incurs a penalty under Article 28.4(a) or Article 28.6(a) preference will be given to the driver whose team first informed the technical delegate that an engine or gearbox change will be carried out.
Max start dus gewoon op de grid, en ieder geval voor de RB's en Sainz (die hebben 20+ penalty). En wellicht ook voor de Mclaren's...
Heeft max nu ook een 2e motorwissel gehad?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nee, Spa was zijn eerste, en dit is dus een tweedeasing schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:52:
Heeft max nu ook een 2e motorwissel gehad?
Thanks! Maar je citaat begint met "If more than one driver fails to set a time during Q2 or Q3". Verstappen heeft geen tijd neergezet in Q1...Requiem19 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:52:
[...]
Ik heb het nog even opgezocht in de reglementen. De starting grid wordt als volgt bepaald:
[...]
Kortom, Max finisht de kwalificatie op P20. Vervolgens worden alle penalty's uitgedeeld. Penalty's die als eerste gemeld zijn worden als eerste toegepast (Mclaren dus). Vervolgens de RB's en dan Sainz.
Max start dus gewoon op de grid, en ieder geval voor de RB's en Sainz (die hebben 20+ penalty). En wellicht ook voor de Mclaren's...
Scherp, ik wilde niet heel die sectie quoten uit het reglement. Maar het artikel over de grid begint met:Jerrythafast schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:57:
[...]
Thanks! Maar je citaat begint met "If more than one driver fails to set a time during Q2 or Q3". Verstappen heeft geen tijd neergezet in Q1...
.a) The grid will be drawn up as follows :
i) The last eight positions will be occupied by the cars eliminated during Q1, the fastest in 19th position.
Er staat ook niets in deze sectie over coureurs die geen tijd zetten in de kwalificatie.
Hier de gehele reglementen:
www.fia.com/regulations/r...ne-world-championship-110
EDIT:
Nog best close tussen Merc en Ferrari. Zonder de grote Merc motor update had Ferrari hier best pole kunnen pakken! Zie Rosberg, die met de oude motor reed vandaag en Hamilton met de nieuwe motor.
Lijkt erop alsof Ferrari qua motor iets dichterbij gekomen is.
[ Voor 15% gewijzigd door Requiem19 op 05-09-2015 15:03 ]
Vergeet niet dat een motor met de millage die Rosberg op zijne heeft niet optimaal presteert en mogelijk zelfs door het team geknepen word om te voorkomen dat ie opblaast.Requiem19 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:02:
[...]
Scherp, ik wilde niet heel die sectie quoten uit het reglement. Maar het artikel over de grid begint met:
[...]
.
Er staat ook niets in deze sectie over coureurs die geen tijd zetten in de kwalificatie.
Hier de gehele reglementen:
www.fia.com/regulations/r...ne-world-championship-110
EDIT:
Nog best close tussen Merc en Ferrari. Zonder de grote Merc motor update had Ferrari hier best pole kunnen pakken! Zie Rosberg, die met de oude motor reed vandaag en Hamilton met de nieuwe motor.
Lijkt erop alsof Ferrari qua motor iets dichterbij gekomen is.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Andere teams duimen voor wat kinderziektes in de nieuwste spec van Mercedes....Osxy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:14:
[...]
Vergeet niet dat een motor met de millage die Rosberg op zijne heeft niet optimaal presteert en mogelijk zelfs door het team geknepen word om te voorkomen dat ie opblaast.
Gelukkig dat Ferrari redelijk dicht bij zit, maar Renault mag zich opnieuw diep gaan schamen. Die zijn al bij volgend jaar denk ik met hun gedachten.
Terminator or Borg zoals de metalen onderlaag zichtbaar is
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het is een motor met oude specificatie, niet (per se) een oudere motor. Zou kunnen, maar weten we nog niet.Osxy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:14:
[...]
Vergeet niet dat een motor met de millage die Rosberg op zijne heeft niet optimaal presteert en mogelijk zelfs door het team geknepen word om te voorkomen dat ie opblaast.
In speedtraps verloor Rosberg ong 3 km/h op Hamilton. Viel mee dus.
Hoewel het er gaaf uit ziet, kan ik me zo voorstellen dat het aerodynamisch niet heel efficient is.
Merc heeft pas 2 motoren gebruikt in hele seizoen.Requiem19 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:23:
[...]
Het is een motor met oude specificatie, niet (per se) een oudere motor. Zou kunnen, maar weten we nog niet.
In speedtraps verloor Rosberg ong 3 km/h op Hamilton. Viel mee dus.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Max zegt 'mwoah'Firesphere schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:24:
[...]
Hoewel het er gaaf uit ziet, kan ik me zo voorstellen dat het aerodynamisch niet heel efficient is.
http://www.gpupdate.net/n...-van-afgebroken-motorkap/
In dat geval, weg met die engine covers!
Ik heb ineens heel erg veel zin in de race van morgen. Hoop dat ik dan niet teleurgesteld wordt.
Ik hoop op een goede start van de ferrari's. Laat de mercs maar eens aanvallen.fynrd1 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:49:
Ik heb ineens heel erg veel zin in de race van morgen. Hoop dat ik dan niet teleurgesteld wordt.
there, I fixed itAdlermann schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:30:
[...]
Ik hoop op een goede start van de ferrari's. Laat de mercs maar eens aanuitvallen.
Startopstelling voor zondag;
1. Lewis Hamilton (Britain) Mercedes
2. Kimi Raikkonen (Finland) Ferrari
3. Sebastian Vettel (Germany) Ferrari
4. Nico Rosberg (Germany) Mercedes
5. Felipe Massa (Brazil) Williams-Mercedes
6. Valtteri Bottas (Finland) Williams-Mercedes
7. Sergio Perez (Mexico) Force India - Mercedes
8. Romain Grosjean (France) Lotus - Mercedes
9. Nico Huelkenberg (Germany) Force India - Mercedes
10. Marcus Ericsson (Sweden) Sauber - Ferrari
11. Pastor Maldonado (Venezuela) Lotus - Mercedes
12. Felipe Nasr (Brazil) Sauber - Ferrari
13. Will Stevens (Britain) Marussia - Ferrari
14. Roberto Merhi (Spain) Marussia - Ferrari
15. Carlos Sainz Jr (Spain) Toro Rosso - Renault
16. Daniil Kvyat (Russia) RedBull - Renault
17. Jenson Button (Britain) McLaren
18. Fernando Alonso (Spain) McLaren
19. Max Verstappen (Netherlands) Toro Rosso - Renault
20. Daniel Ricciardo (Australia) RedBull - Renault
1. Lewis Hamilton (Britain) Mercedes
2. Kimi Raikkonen (Finland) Ferrari
3. Sebastian Vettel (Germany) Ferrari
4. Nico Rosberg (Germany) Mercedes
5. Felipe Massa (Brazil) Williams-Mercedes
6. Valtteri Bottas (Finland) Williams-Mercedes
7. Sergio Perez (Mexico) Force India - Mercedes
8. Romain Grosjean (France) Lotus - Mercedes
9. Nico Huelkenberg (Germany) Force India - Mercedes
10. Marcus Ericsson (Sweden) Sauber - Ferrari
11. Pastor Maldonado (Venezuela) Lotus - Mercedes
12. Felipe Nasr (Brazil) Sauber - Ferrari
13. Will Stevens (Britain) Marussia - Ferrari
14. Roberto Merhi (Spain) Marussia - Ferrari
15. Carlos Sainz Jr (Spain) Toro Rosso - Renault
16. Daniil Kvyat (Russia) RedBull - Renault
17. Jenson Button (Britain) McLaren
18. Fernando Alonso (Spain) McLaren
19. Max Verstappen (Netherlands) Toro Rosso - Renault
20. Daniel Ricciardo (Australia) RedBull - Renault
Testing, one, two ...
Nog een foutje van Renault, anders had ie dus 16e gestaan:
http://www.telegraaf.nl/t...wordt_het_grappig___.html
De enginecover was volgens gpupdate bewust om en om vastgemaakt om in ieder geval nog te kunnen rijden. Ze zijn die dus niet vergeten vast te maken maar gegokt dat dit ook wel vast zou blijven zitten.
De enginecover was volgens gpupdate bewust om en om vastgemaakt om in ieder geval nog te kunnen rijden. Ze zijn die dus niet vergeten vast te maken maar gegokt dat dit ook wel vast zou blijven zitten.
Misschien was Lewis daarom niet helemaal blij? Als je in het achterhoofd weet wat er gebeuren kan..@JennieGow:
#F1 Just spoken to Toto Wolff: They took a risk putting in the new engines. They are worried same could happen to Lewis but had no time to..
Lijkt mij toch dat Toro Rosso zelf de cover erop zet.Pos2007 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:49:
Nog een foutje van Renault, anders had ie dus 16e gestaan:
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Wat een ultiem stomme actie zeg. Die Renault motoren doen het al voor geen meter en nu krijgt hij door het doorknippen van teveel zegels straf voor een reeds gebruikte motor. Hang er dan een nieuwe in

Yup, dit slaat nergens op..... Wat een gepruts....MikeyMan schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:59:
Wat een ultiem stomme actie zeg. Die Renault motoren doen het al voor geen meter en nu krijgt hij door het doorknippen van teveel zegels straf voor een reeds gebruikte motor. Hang er dan een nieuwe in
Maar goed, hopen dat ze volgend seizoen betere motoren hebben... Of nog beter, Max naar een topteam
Klopt maar het 1e stukje ging over het knippen van teveel zegels door de renault mecaniciens. Waarschijnlijk niet bewust en in de haast maar toch....MrSleeves schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:57:
[...]
Lijkt mij toch dat Toro Rosso zelf de cover erop zet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.