Cogitationis poenam nemo patitur
Zei Olav net ook ja!Bullet NL schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:41:
p 20 + 10 sec penalty dus
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Sowieso schrijf je zo!
Olav? die hoor ik nergens, zit Sky te kijken
Dit wordt wel een issue voor MV. Teleurstellend.
Hopelijk komt het door de racesetup van max met heel weinig vleugel..
Daarbij liet Max het gaan op het eind.
[ Voor 32% gewijzigd door AzzKickah op 06-06-2015 19:44 ]
Laat ze dan voor deze ene keer die crappy pitstop achterwege latenPhusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:42:
Ach hij kan weer achter Vettel aanrijden en die 10 sec extra pakt ie normaal ook wel met die crappy pitstops.
-
Ik denk dat het meer een issue voor jou is/wordt...Requiem19 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:43:
Weeerrrrrr verslagen door Sainz.

Nu kunnen ze eerst 10 sec rustig kijken of ze er klaar voor zijn.Edd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:43:
[...]
Laat ze dan voor deze ene keer die crappy pitstop achterwege laten
Even de wheel gun checken en controleren of die borgring voor de moer er wel goed opzit..Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:44:
[...]
Nu kunnen ze eerst 10 sec rustig kijken of ze er klaar voor zijn.
-
Ik was even vergeten dat we geen kritiek mogen leveren als het om een geliefde landgenoot gaat. ^^Vos schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:44:
[...]
Ik denk dat het meer een issue voor jou is/wordt...
Alleen krijgen de mensen voor Vettel nu geen blauwe vlaggenPhusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:42:
Ach hij kan weer achter Vettel aanrijden en die 10 sec extra pakt ie normaal ook wel met die crappy pitstops.
Dit boeit alleen in deze race voor geen meter, Max moet gewoon lekker omhoog klimmen morgen, hij komt veel langzamere auto's tegen.Requiem19 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:43:
Weeerrrrrr verslagen door Sainz.
Hij krijgt een tijdstraf? Geen Stop/Go hoor!Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:44:
[...]
Nu kunnen ze eerst 10 sec rustig kijken of ze er klaar voor zijn.
Zorgen dat hij 10 sec voor iemand rijdt, dan houdt hij aan het eind zijn positie waar die gefinished is
[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 06-06-2015 19:48 ]
Misschien moet ie maar gewoon bij Massa achterop rijden. Kan ie daarna tegen Massa zeggen dat Massa gelijk had over die onervarenheid.Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:46:
Staat Verstappen straks achter Massa bij de start.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Van mij wel hoor, maar de term issue is imo niet correct. Als hij ook in de races steeds achter Sainz zou rijden dan zou het verhaal anders worden.Requiem19 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:46:
[...]
Ik was even vergeten dat we geen kritiek mogen leveren als het om een geliefde landgenoot gaat. ^^
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 06-06-2015 19:49 ]
Ja 10 sec stilstaan bij de pitstop. Daarna mogen ze aan de auto werken.
Ja, een tijdstraf die hij moet inwisselen bij een pitstop. 10 seconden lang stilstaan en er mag niets aan de auto gedaan worden.Ryur schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:47:
[...]
Hij krijgt een tijdstraf? Geen Stop/Go hoor!
Zorgen dat hij 10 sec voor iemand rijdt, dan houdt hij aan het eind zijn positie waar die gefinished is
-
NEE! Dat krijgt hij NIET!Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:48:
[...]
Ja 10 sec stilstaan bij de pitstop. Daarna mogen ze aan de auto werken.
10 sec tijd bijtellen bij de finish! Dat bepaald zijn positie op het eind!
Een tijdstraf is niet gelijk aan een Stop&Go! Dat zijn twee verschillende straffen. En Max krijgt een tijdstraf!
Lees de regels ajb!
[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 06-06-2015 19:49 ]
Nee, maar het boeit toch voor geen meter dat hij achter Saints staat, op Sky hadden ze het er vanmiddag over dat de verschillen minimaal zijn maar dat Verstappen veel meer exposure pakt.Requiem19 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:46:
[...]
Ik was even vergeten dat we geen kritiek mogen leveren als het om een geliefde landgenoot gaat. ^^
Prima voor Redbull dus..
Jammer dat ik die niet kan geven
Verwijderd
Die straf mag je tijdens de race ook in de pit nemen volgens mij.Ryur schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:48:
[...]
NEE! Dat krijgt hij NIET!
Lees de regels ajb!
Overal zeggen ze toch 10 sec die hij moet inwisselen bij de eerste pitstop.Ryur schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:48:
[...]
Uhm.. je zit verkeerd hoor.Ryur schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:48:
[...]
Lees de regels ajb!

Je moet miet alles geloven wat Olav Mol zegt.Ryur schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:48:
[...]
Een tijdstraf is niet gelijk aan een Stop&Go! Dat zijn twee verschillende straffen. En Max krijgt een tijdstraf!
Lees de regels ajb!
Jep want het is ook geen stop & go maar 10 seconde penalty. Die MOET je bij de eerstvolgende pitstop inwisselen. Doe je geen stop meer dan krijg je de 10 sec aan het eind vd race.Boktor schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:51:
[...]
Je moet miet alles geloven wat Olav Mol zegt.
Bij deze:Ryur schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:48:
[...]
Lees de regels ajb!
http://www.formula1.com/c...s/Power_Unit_and_ERS.html
En het magische woord hierbij is "during the race".If a grid place penalty is imposed, and the driver’s grid position at said event is such that the full penalty cannot be applied, the remainder of the penalty will be applied in the form of a time penalty during the race. Depending on the number of grid penalty places untaken this can range from a 5-second time penalty to a 10-second stop-go penalty.
Om het af te maken over time penalties:
http://www.formula1.com/c...otocol_and_penalties.html
TL;DR;For the time penalties, they must drive to their garage and then stop for five/ten seconds before they are able to rejoin.
Verstappen zal tijdens een pitstop 10 seconden stil moeten staan, waarbij er niet aan de auto gewerkt mag worden.
-
[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 06-06-2015 19:55 ]
Verwijderd
Volgens hem & mercedes doordat die op slechte banden rijdt.
Ben benieuwd of Raikonen er tussen komt.
Lotus staat erg goed met 4/5e positie nu.
Het boek ket regels in de F1 is geloof ik dikker dan de bijbelPhusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:55:
Argh nee niet aan het eind. Tijdens de race.
Kunnen we geen basiscursus regels elk seizoen in de startpost zetten.
Pesky Ninjaedit
...
Gewoon versimpelen.. Geen regels? Ik ben voor!RoyK schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:56:
[...]
Het boek ket regels in de F1 is geloof ik dikker dan de bijbel
Al die regeltjes maakt het er niet makkelijker op om het te volgen.
-
Denk dat ze allemaal een race setup hebben...Luxicon schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:57:
Had Sainz ook een race setup of is de race setup niet zozeer een reden dat hij langzamer was?
Maar Max zal waarschijnlijk net iets minder vleugel hebben staan als Sainz. Betekend hogere topsnelheid maar ook meer slijtage aan de banden.
Verwijderd
Ze doen het zéér goed voor hun doen.Goron schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:58:
Lotus is gek geworden
Benieuwd wat Raikonen nu voor een tijd neer gaat zetten.
Want volgens mij doet hij atm nog een rondje na zijn lap.
Ja daarom vraag ik me af waarom ze hun beide autos tegelijk de pitstraat uitsturen
Verwijderd
Dat en meer grip en de baan is warmer.Tommy The Cat schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:00:
Kan iemand uitleggen waarom de snelste laps in Q3 worden gereden? Minder brandstof?
Verwijderd
In Q1 Q2 moet je alleen zorgen dat je in Q3 komt.Tommy The Cat schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:00:
Kan iemand uitleggen waarom de snelste laps in Q3 worden gereden? Minder brandstof?
Q3 bepaald je exacte startpositie in de top10.
Pole voor Mercedes.
Mooie 1-2 zoals verwacht.
Meer risico, maximum vermogen van de motor.
In Q1 en Q2 houden ze altijd wat reserve.
Kan te maken hebben met het opladen van alle elektrische systemen, dat mogen ze volgens mij niet in de garage doenP.O. Box schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:56:
Waarom zijn Rosberg en Hamilton de enigen die 2 outlaps doen? Niet dat de anderen aan hun tijden kunnen komen, maar krijg het idee dat het wel een essentieel onderdeel van hun snelle tijd is...
Precies dit. Kijk naar Rai die echt bijna de muur in ging bij bocht 3.Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:02:
[...]
Meer risico, maximum vermogen van de motor.
In Q1 en Q2 houden ze altijd war reserve.
Motoren gaan op absoluut vol vermogen en bam.
Vooral de top teams rijden in q1/q2 op 90-95-%. Teams daarachter zitten vaak in Q2 al op hun max. Bijv Kyvat: 1.16.0 in Q2 en Q3.
Verwijderd
If up to five grid places are unused, he must take a five-second stop-go penalty during the race. For six to 10 places, that becomes a 10-second stop-go, and for 11 places or more it’s a drive-through penalty.
Hij heeft 7 plekken over dat is meer dan 5 minder dan 10 dus 10 sec stop-go
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 20:09 ]
Dat alle andere rijders alleen naar hem kijken, dat hij onverslaanbaar is en Senna-esque. Nou Senna was niet zo'n popie jopie showoff en kon het ook in mindere auto's. Dus dat gaat mij wat ver.
Druk eens op de knop rechtsboven op je afstandsbedieningPhusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:08:
Bah die Eddie Jordan ben ik ook kotsbeu met zijn chauvinistisch Hamilton gezever.
Dat alle andere rijders alleen naar hem kijken, dat hij onverslaanbaar is en Senna-esque. Nou Senna was niet zo'n popie jopie showoff en kon het ook in mindere auto's. Dus dat gaat mij wat ver.
Logitech harmonyPhusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:11:
Daar zit geen knop. En meest rechtsboven zit Help. Ook wel toepasselijk.
De afstandsbediening van de tweaker
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Verwijderd
Als Button een 5de motor krijgt wel. Anders weet ik het niet zeker.Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:12:
Maar Button staat toch wel achter Max neem ik aan? Die heeft zich niet gekwalificeerd.
Lijkt me niet, dan sta je laatste. Daarna komt de gridstraf en staat hij opeens niet meer laatste.Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:12:
Maar Button staat toch wel achter Max neem ik aan? Die heeft zich niet gekwalificeerd.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Straffen worden toegepast op kwalificatie resultaat voor zover ik weet.
Maar goed dat zal wel weer niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 06-06-2015 20:16 ]
Waarom doet de rest dat dan niet?Polbeer91 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:04:
[...]
Kan te maken hebben met het opladen van alle elektrische systemen, dat mogen ze volgens mij niet in de garage doen
heb ik al eerder in dit topic gevraagd, maar volgens mij geen antwoord opgekregen van iemand: Button heeft de 107% regel niet gehaald door niet te rijden... waarom mag hij dan toch rijden?Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:14:
Maar Button is niet gekwalificeerd dus hij staat niet laatste maar niet in de lijst.
Verwijderd
107 mag ook in de VTP.O. Box schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:18:
[...]
Waarom doet de rest dat dan niet?
[...]
heb ik al eerder in dit topic gevraagd, maar volgens mij geen antwoord opgekregen van iemand: Button heeft de 107% regel niet gehaald door niet te rijden... waarom mag hij dan toch rijden?
En blin blink ketting over zijn pak heen tijdens de press conferencePhusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:08:
Bah die Eddie Jordan ben ik ook kotsbeu met zijn chauvinistisch Hamilton gezever.
Betreft wel of niet positief over Max praten in dit topic; ik denk dat we bijna allemaal het wel erh leuk vinden dat er een hollandse knaap rondrijd. ben ik een fan? Misschien wel haha, ik vind het in ieder geval erg leuk. Zijn teamgenoot doet het op papier beter. De x-factor ligt bij Max. Al om al een leuk team dat Torro Rosso!
Volgens mij (wat ik nog herinner van voorgaande jaren) is dat het team dispensatie voor Button moet aanvragen aan de stewards om toch mee te doen. Wordt veelal niet moeilijk over gedaan, omdat Button wel heeft aangetoond in andere races en vrije trainingen mee te kunnen komen met de rest.P.O. Box schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:18:
heb ik al eerder in dit topic gevraagd, maar volgens mij geen antwoord opgekregen van iemand: Button heeft de 107% regel niet gehaald door niet te rijden... waarom mag hij dan toch rijden?
Het wordt pas een probleem als een rijder met enige regelmaat (lees bijna alle races) de 107% regel niet haalt.
-
Bij de 1e pitstop begreep ik.Barfman schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:33:
Nou, dat worden dan wel een paar inhaal acties van Max morgen, dat is 1 ding wat zeker is. De eerste pitstop zal dus 10 seconde langer duren, of mag hij zelf bepalen bij welke pitstop hij die 10 seconde pakt.
Dus eigenlijk wat hij vorige race in Monaco al geoefend heeft met dank aan z'n team
Vorig jaar heeft Hulkenberg een 1 stopper gedaan, maar ik verwacht dat Max toch gewoon 2 keer gaat stoppen.
Ik hoop dat ze hem op de soft wegsturen in de eerste stint. Daar flink langer op doorrijden.. Dan krijgt hij de jongens voor hem die hij nog niet ingehaald heeft achter zich door hun pitstop...kan daarna zelf stoppen, door de penalty nog wat terugvallen, en dan vol in de aanval op supersofts.
Zou zomaar nog best eens een leuke race voor Max kunnen worden (en voor de kijkers thuis)..
Niets te verliezen en veel kansen om zich van zijn beste kan te laten zien doordat hij achter langzamere rijders/auto's zit
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Kom je daarna in clear air, kun je gat dichten op auto's voor je, hen voorbij gaan als ze stoppen en zodra de sc komt (if), ben je hen voorbij en verlies je geen positie.
Ik snap wat je bedoel. Marja.. BBC heh. Dat zal toch een getinte bril zijn wat ik me ook voor kan stellen. Wat Eddie er niet bij zegt (vind ik jammer) is dat Mercedes gewoon een top wagen neer heeft gezet. Ze rijden in bijna alle races een seconde sneller dan de andere toppers. Ik waardeer Hamilton als racer, net als Rosberg. Over hun mentaliteit ben ik soms wat minder van. Maar als ze een gelijke auto zouden hebben denk ik niet dat Hamilton steevast op Pole rijd en races wint. Misschien kan Ferarri nog het gat een beetje dichten later dit seizoen. Het zou voor ons toch wel leuk zijn.Phusebox schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:08:
Zat ook aan dit scenario te denken. Je start dan in feite in de 2e ronde met 30 seconden achterstand (20s pitstop + 10s straf) op de Manors. Die haalt hij een paar ronden later makkelijk in, en tegen de tijd dat hij bij de lastig in te halen wagens in de buurt komt gaan die zo ongeveer voor hun eerste pitstop. Als er ergens in dat scenario ook nog een SC mocht komen, dan zit je helemaal eerste rang.Requiem19 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:07:
Het risico met lang doorrijden is dat er al een sc komt voordat jij je penalty hebt genomen, denk dat stoppen ronde 1 beter is.
Kom je daarna in clear air, kun je gat dichten op auto's voor je, hen voorbij gaan als ze stoppen en zodra de sc komt (if), ben je hen voorbij en verlies je geen positie.
Wel bij die eerste stop de harde band de onder, heb je wat meer tijd om te anticiperen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Juist door lang door te rijden is de kans groter dat er een SC komt.. Dan is dat natuurlijk het uitgelezen moment om naar binnen te gaan en de penalty te pakken.Requiem19 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:07:
Het risico met lang doorrijden is dat er al een sc komt voordat jij je penalty hebt genomen, denk dat stoppen ronde 1 beter is.
Zou hij eigenlijk in de pits mogen starten en direct de straf pakken? Kan ook nog interessant zijn als dat mag.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Dit kost wel 20 seconden extra, want eigenlijk niet de combineren met een bandenwissel. Of je eindigt met een setje hele oude banden.alexbl69 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:21:
[...]
Zat ook aan dit scenario te denken. Je start dan in feite in de 2e ronde met 30 seconden achterstand (20s pitstop + 10s straf) op de Manors. Die haalt hij een paar ronden later makkelijk in, en tegen de tijd dat hij bij de lastig in te halen wagens in de buurt komt gaan die zo ongeveer voor hun eerste pitstop. Als er ergens in dat scenario ook nog een SC mocht komen, dan zit je helemaal eerste rang.
Wel bij die eerste stop de harde band de onder, heb je wat meer tijd om te anticiperen.
En nee, bij starten uit de pits kun je niet meteen die straf inlossen.
[ Voor 61% gewijzigd door hardware-lover op 06-06-2015 21:53 ]
Testing, one, two ...
Ik weet niet zeker hoe het in de F1 gaat, maar ik weet bij bijv NASCAR dat penalties NIET ingelost mogen worden onder SC.sanderb schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:23:
[...]
Juist door lang door te rijden is de kans groter dat er een SC komt.. Dan is dat natuurlijk het uitgelezen moment om naar binnen te gaan en de penalty te pakken.
Zou ik ook niet vreemd vinden als bij F1 ook zo is.
Als Max binnenkomt voor S&G net wanneer SC uitkomt, zou hij net pech hebben.
Daarom... Direct die straf pakken (na 1 ronde), dan profiteer je wel van de sc.Ryur schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:04:
[...]
Ik weet niet zeker hoe het in de F1 gaat, maar ik weet bij bijv NASCAR dat penalties NIET ingelost mogen worden onder SC.
Of je moet een eerste-ronde SC krijgenalexbl69 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:12:
[...]
Daarom... Direct die straf pakken (na 1 ronde), dan profiteer je wel van de sc.
Maar ik snap wat je bedoeld.
Maar hij kwalificeerde als 16e. Heeft het feit dat hij geen 5 plekken terug gezet kan worden dan nog extra consequenties?Tralapo schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:04:
Here you go, wat ik al zei: 5 plaatsen straf voor Vettel. Gaat starten op P19. https://twitter.com/SkySportsF1/status/607274369778221056
Als ik dit bericht op nu.nl lees, zou het wel mogen.Ryur schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:04:
[...]
Ik weet niet zeker hoe het in de F1 gaat, maar ik weet bij bijv NASCAR dat penalties NIET ingelost mogen worden onder SC.
http://www.nu.nl/formule-...in-grand-prix-canada.html
Het is eigenlijk ook geen stop&go, maar een tijdstraf van 10 seconden die tijdens een reguliere pitstop moet worden ingewisseld. Tijdens een safety car mag je gewoon een pitstop maken."Het zal geen gemakkelijke race worden. Een safety car is welkom, zodat ik dan naar binnen kan gaan om mijn tijdstraf van tien seconden in te lossen. Ik ga mijn best doen."
-
Vettel -5 plekken op de grid en 3 strafpunten voor inhalen tijdens rode vlag vanochtend in VT3 van n Manor zojuist via twitter olav molalexbl69 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:15:
[...]
Maar hij kwalificeerde als 16e. Heeft het feit dat hij geen 5 plekken terug gezet kan worden dan nog extra consequenties?
Hij zou dus eigenlijk ook 5 seconde moeten hebben tijdens een pitstop.
EDIT: Wordt wel erg ingewikkeld, maar als ik het goed hebt heeft hij de straf na de straf van max (Monaco) gekregen, dus gaat eerst max vijf naar achter, dan schuift Vettel van 16 naar 15. 5 plaatsen straf van Vettel is plaats 20 :-)
[ Voor 29% gewijzigd door Barfman op 06-06-2015 22:38 . Reden: typo ]
We zullen het morgen zien..
+5 verstappen, +5 vettel, +10 verstappen kan ook nog als volgorde

[ Voor 14% gewijzigd door Harrie op 06-06-2015 22:40 ]
Degene die het eerste een penalty veroorzaakt krijgt hem ook als eerste.Harrie schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:38:
In welke volgorde worden grid penalties toegepast? Eerst die van Vettel en daarna die van Verstappen of andersom? Dat is toch altijd verwarrend.. Want wie van de twee start nu achteraan?
We zullen het morgen zien..
Testing, one, two ...
Verwijderd
Vroeger had je stop&go. Ze hebben dit de naam stop-go penalty gegeven. Lijkt wel veel op elkaar inderdaad.Edd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:22:
[...]
Het is eigenlijk ook geen stop&go, maar een tijdstraf van 10 seconden die tijdens een reguliere pitstop moet worden ingewisseld. Tijdens een safety car mag je gewoon een pitstop maken.
Je hebt de Stop&Go nog steeds.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:18:
[...]
Vroeger had je stop&go. Ze hebben dit de naam stop-go penalty gegeven. Lijkt wel veel op elkaar inderdaad.
Vroeger had je alleen een tijdstraf van 5 seconden en Stop&Go. De 10 seconden tijdstraf is geïntroduceerd waarbij een Stop&Go te zwaar is, maar 5 seconden tijdstraf te licht.
Het verschil is dat een S&G niet gecombineerd mag worden met een pitstop (dus pit in, stilstaan bij garage voor 10 seconden en weer door). Bij de tijdstraf mag men na de 10 seconden de reguliere pitstop doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Edd op 06-06-2015 23:22 ]
-
Dus dat betekent dat Verstappen voor Vettel staat. Max krijgt de straf als eerste, wordt achteraan geplaatst... Daarna krijgt Vettel zijn straf, en wordt hij achteraan geplaatst.Barfman schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:39:
[...]
Degene die het eerste een penalty veroorzaakt krijgt hem ook als eerste.
Lekker verwarrend...
Nog verwarrender als je je beseft dat Vettel zijn straf eigenlijk eerder kreeg. Immers, hij had zijn overtreding begaan voordat bekend werd hoe Max' kwalificatie afliep

Verwijderd
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Max kreeg zijn straf toen hij de motor wisselde. Dus eerst gaat max naar achter en dan pas gaan ze naar Button zijn straf kijken.alexbl69 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:30:
[...]
Dus dat betekent dat Verstappen voor Vettel staat. Max krijgt de straf als eerste, wordt achteraan geplaatst... Daarna krijgt Vettel zijn straf, en wordt hij achteraan geplaatst.
Lekker verwarrend...
Nog verwarrender als je je beseft dat Vettel zijn straf eigenlijk eerder kreeg. Immers, hij had zijn overtreding begaan voordat bekend werd hoe Max' kwalificatie afliep.
Omdat de straf die Max opgelopen had in Monaco als eerste telt.alexbl69 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:30:
[...]
Dus dat betekent dat Verstappen voor Vettel staat. Max krijgt de straf als eerste, wordt achteraan geplaatst... Daarna krijgt Vettel zijn straf, en wordt hij achteraan geplaatst.
Lekker verwarrend...
Nog verwarrender als je je beseft dat Vettel zijn straf eigenlijk eerder kreeg. Immers, hij had zijn overtreding begaan voordat bekend werd hoe Max' kwalificatie afliep.
Nadeel van onder de SC pitten is dat je trackpositie verliest. Stel je ligt P15, en de SC komt uit. Als je dan pit en de tijdstraf inlost, ben je p20. Moet je iedereen inhalen on track. Zodra je achter auto met hoge snelheid zit, zit je vast.sanderb schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:23:
[...]
Juist door lang door te rijden is de kans groter dat er een SC komt.. Dan is dat natuurlijk het uitgelezen moment om naar binnen te gaan en de penalty te pakken.
Zou hij eigenlijk in de pits mogen starten en direct de straf pakken? Kan ook nog interessant zijn als dat mag.
daar heb je drs voor, en max rijdt met een extra low downforce stup tov saintz om daar minder last van te hebbenRequiem19 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:36:
[...]
Nadeel van onder de SC pitten is dat je trackpositie verliest. Stel je ligt P15, en de SC komt uit. Als je dan pit en de tijdstraf inlost, ben je p20. Moet je iedereen inhalen on track. Zodra je achter auto met hoge snelheid zit, zit je vast.
Als je dan in het bochtige gedeelte niet genoeg downforce hebt tov de auto's voor je...
Alle plekken die kunt winnen door slim te zijn met je strategie zijn gratis en risicoloos, dus goed over nadenken en meepakken. Dan kun je banden sparen en focussen op het inhalen van de belangrijke plekken.
Maar er zijn meer strategiën mogelijk. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Tot nu toe niet het sterkste punt van TR.
Verder zegt Cooper dat VET op 18 start, VES op 19 en BUT op 20. Maar hij zal uiteraard starten vanuit de pit. https://twitter.com/adamcooperF1/status/607306432262860802
[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 07-06-2015 00:06 ]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.