krvabo schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:10:
Als Button dus ook achteraan start, en mijn idee mbt strafposities correct is, dan moet dus nu Verstappen op maximaal pos 13 kwalificeren om geen stop&go-straf te krijgen. Max pos 8 om slechts 5 seconden straftijd te krijgen. Positie 10 lijkt me nipt haalbaar, maar 8 is volgens mij te hoog gegrepen dit weekend als je ziet wat Grosjean en Perez laten zien.
[
afbeelding]
Max heeft zo te zien niet op SuperSofts gereden in deze sessie, maar met Sainz (wel SS) op positie 9, en Hulkenberg en Maldonado achter hem terwijl hun teamgenoten veel hoger staan denk ik dat het lastig wordt om uberhaupt Q3 te halen.
Klopt niet wat je zegt; gaat om de grid posities, niet de Q tijd.
Button komt nu bijv op P20 omdat hij niet mee kan doen met Q. Max eindigt dan automatisch een plek voor Button.
Kortom, max moet nog steeds P15 halen.
Met betrekking tot de snelheid van Max in de speedtrap: hij zal sowieso een inhaalrace moeten doen. Kan alleen als je kan inhalen, dus bijna alle downforce eraf. Ze rijden bijna met monza configuratie zo. In de sectortijden zijn ze bijv nu ook matig in S2 (meeste bochten) terwijl S1 en S3 weer iets beter zijn.
Wordt wel heel moeilijk zo. Auto met weinig aero grip, muur dicht langs de baan, zachte banden die sneller slijten als je auto veel glijdt.... Dit is echt een goede graadmeter voor hoe goed Max echt is. Dat laat je pas zien als de auto een keer niet is zoals je wilt.