[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.825 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Adlermann schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:19:
Max moet wel een beetje oppassen, heeft vandaag weer 3 strafpunten gekregen. Tikt lekker aan zo :)
En nu heeft hij er 5. 2 van Monaco volgens mij. Brengt in het totaal van 5.

Lotus coureurs zitten beide op 6 stuks.

Je mag er 12 krijgen in 12 maanden, anders race-ban!

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 26-07-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Requiem19 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:37:
[...]

Sinds de Pirelli's is de algemene regel dat de coureur met beste track positie als eerste pit, omdat je dan beschermd bent tegen de undercut. Op nieuwe banden ben je immers altijd sneller. Bijna alle teams laten in 95% van de gevallen de coureur die een betere positie heeft eerst pitten.

Dit was dus een afwijking van de regel. Misschien inderdaad wel omdat ze dachten dat Max meer pace had. Ik kan me wel voorstellen dat Sainz dat niet zo heel leuk vind :).
Hoe ver lag Max een tijdje na die eerste stop voor Sainz? Ik denk dat ze hem een kans gaven, en als het niet werkte, zou het misschien wel geweest kunnen zijn dat hij het terug had moeten geven (maar dan hadden ze het waarschijnlijk wel gezegd over de radio: hier is de kans, gebruik het maar als je het waar kan maken).

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
hardware-lover schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:07:
De eerste start werd afgebroken omdat Massa niet goed op zijn startplaats stond, hieronder is vanaf de positie van Max te zien dat dit niet zo'n klein beetje was. Massa klaagde dat ie de gele lijn niet goed op kon merken en dat lijkt op zijn minst een understatement. Hij lijkt het gehele startvak niet goed te kunnen zien?

[afbeelding]
Wel een beetje lompe actie van Massa. Hoeveel racestarts heeft de man gemaakt, een stuk of 300?..

Verder gaat er bij mijn weten een lampje aan op het stuur als je goed staat op de gele lijn, dus je hoeft alleen in de buurt te komen en te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Max moet wel een beetje oppassen, heeft vandaag weer 3 strafpunten gekregen. Tikt lekker aan zo :)
En Maldonado 2, terwijl hij in de race een hele rits straffen pakte.

Blijkbaar een zwaar vergrijp die van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Ryur schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:20:
[...]

En nu heeft hij er 5. 2 van Monaco volgens mij. Brengt in het totaal van 5.

Lotus coureurs zitten beide op 6 stuks.

Je mag er 12 krijgen in 12 maanden, anders race-ban!
Ja, dat weet ik. Maar 5 (of 6) is gewoon al veel.
Vos schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:23:
[...]

Ja, die regels zijn er om de marshalls te beschermen. Ook gewoon heel terecht dat speeding onder SC gewoon een zware sanctie op staat.

[ Voor 34% gewijzigd door Adlermann op 26-07-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 18:30
Bedoelde niet lullig ;) was even verduidelijking voor andere meelezers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dit zijn tot nu toe alle boosdoeners voor vandaag?
http://www.f1fanatic.co.u...thers-get-penalty-points/

met de winnaar van vandaag in beeld? 8)

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2015 22:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Heb een deel van de samenvatting op Veronica zitten kijken. Doe ik niet vaak als ik de race al heb gezien. Was echt genieten vandaag.
Adlermann schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:26:
Ja, die regels zijn er om de marshalls te beschermen. Ook gewoon heel terecht dat speeding onder SC gewoon een zware sanctie op staat.
Vooral vervelend aangezien hij van het team de opdracht kreeg om te versnellen. Teamfout die resulteert in een kwart van je maximum aantal strafpunten. Jammer.
Max over de straf: “Dat kwam door een miscommunicatie met het team, want ik kreeg te horen dat ik weer sneller mocht gaan, maar dat was een ronde te vroeg. Toen ik hoorde dat ik een drive through penalty kreeg, dacht ik ‘daar gaan mijn punten’. Maar toen ik die had ingelost, had ik geen positie verloren. Daar was ik heel blij mee.”
Bron: http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9247

[ Voor 28% gewijzigd door Tackleberry op 26-07-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. strafpunten is niet erg maar een race ban zou wel een schande zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

De race op moeten nemen, maar het radionieuws het de uitslag al verklapt. Zelfs dan erg vermakelijk om terug te kijken. Wel opvallend dat force India twee constructiefouten dit weekend had. Of had de voorvleugel al een optater gehad? Beslissend moment iig

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te hard rijden onder een gele vlag is dan ook gewoon gevaarlijk en onhandig, maar het verbaast me wel dat Maldonado met zijn killstreak maar twee punten scoort. Dat zouden er toch wel wat meer mogen zijn.

Ook:
Hasmaldonadocrashedtoday.com:

Nope

I cant update it for every bit of contact, Itd need constant updating!
_O-

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:46
MAX3400 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:45:
[...]

Geen Canada 2011? Geen Bahrain 2014? Geen Korea 2013? Kwestie van smaak, zullen we maar zeggen ;)
Mijn reactie is wellicht wat gekleurd door de Merc dominantie de voorbije GP's en de 4de plaats voor Verstappen. Bij momenten heb ik warempel terug een zekere vorm van spanning gevoeld...

Maar top hoor dat je de voor jou leuke races zo kan onthouden. Sterk

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Prachtige race, mooiste van dit seizoen. Dit is wat de F1 leuk maakt. Inhaalacties, crashes, tactiek bij safety car situaties en een zooi penalties. Er werd vandaag eens echt geraced.

Blijft wel altijd spannend met die Renaults.. Nadat Sainz uitviel was ik weer de rondes aan het tellen tot de finish en maar hopen dat die auto van Max het hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Vos schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:23:
[...]

Dan moet het iets met de snelheid te maken hebben. Maldonado pakte er drie en één daarvan was ook voor speeding in the pitlane. De andere twee waren voor het ongeluk met Pereze en het inhalen onder een safety car situatie.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Max 2x op de vierde plaats vandaag :+

Driver’s Total Penalty Points:
  1. Romain Grosjean – Lotus – 6pts
  2. Pastor Maldonado – Lotus – 6pts
  3. Marcus Ericsson – Caterham/Sauber – 5pts
  4. Max Verstappen – Toro Rosso – 5pts
  5. Sergio Perez – Force India – 4pts
  6. Sebastian Vettel – Ferrari – 3pts
  7. Nico Hulkenberg – Force India – 2pts
  8. Jenson Button – McLaren – 2pts
  9. Roberto Merhi – Manor – 2pts
  10. Daniil Kvyat – Red Bull Racing – 2pts
  11. Lewis Hamilton – Mercedes – 2pts
  12. Kevin Magnussen – McLaren – 2pts (Not competing in 2015)
  13. Jean-Eric Vergne – Toro Rosso – 2pts (Not competing in 2015)
  14. Esteban Gutierrez – Sauber – 1pt (Not competing in 2015)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dadona schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:27:
[...]
Dan moet het iets met de snelheid te maken hebben. Maldonado pakte er drie en één daarvan was ook voor speeding in the pitlane. De andere twee waren voor het ongeluk met Pereze en het inhalen onder een safety car situatie.
Max was niet speeding in the pitlane, maar speeding under yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:41:
[...]
Max was niet speeding in the pitlane, maar speeding under yellow
No / Driver 33 - Max Verstappen
Competitor Scuderia Toro Rosso
Time 15:20
Session Race
Fact: Car 33 did not stay above the minimum time set by the FIA ECU when following the safety car.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Hier de Post-Race van NBC (US): https://drive.google.com/...AS5FmZ2oyb3I1cUdHcVE/view
Met dus alle interviews die zij gedaan hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Het was een mooie race, veel actie, inhaalmanoeuvres (die niet allemaal goed gingen) en de safetycar die het nog spannend maakte voor de podiumplaatsen. En natuurlijk de 4e plaats van Max, ook na zijn drive through penalty.

De goede prestaties van Max waren extra leuk omdat mijn vriendin en ik (vanuit Amsterdam) naar Montfort waren gereden om de race bij Opa Verstappen te zien. Als je op een racezondag in de buurt van Montfort bent zou ik zeker eens langs gaan. Onze reis was bijna 400km maar het was het zeker waard. :)

Wel sneu voor Kimi en ook voor Rosberg. Ook al was het Rosbergs eigen fout, dit zijn dure punten die hij heeft weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toewan schreef op maandag 27 juli 2015 @ 01:34:
Wel sneu voor Kimi en ook voor Rosberg. Ook al was het Rosbergs eigen fout, dit zijn dure punten die hij heeft weggegooid.
Rosberg 1 en Hamilton buiten de punten was voor het kampioenschap een stuk interessanter geweest, al had het een saaiere race opgeleverd. Al zou je kunnen zeggen dat het voor het kampioenschap ook relatief weinig spektakel oplevert met twee mannen uit één team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Had ROS niet bijna zo'n zelfde actie in Canada ? Het is net of hij niet weet hoe lang z'n bolide is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hippocampus schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:59:
Had ROS niet bijna zo'n zelfde actie in Canada ? Het is net of hij niet weet hoe lang z'n bolide is.
Afbeeldingslocatie: http://www.trotsemoeders.nl/wp-content/uploads/kids2sit-klein-544x580.jpg
Handig voor sommige rijders om te zien waar hun voorvleugel eindigt/begint; Rosberg had bijvoorbeeld ook geen idee dat 'ie op Spa vorig jaar tegen de achterband van Hamilton tikte. Of natuurlijk bovenstaand device voor Massa en zijn startplekje... O-)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

hardware-lover schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:45:
[...]

No / Driver 33 - Max Verstappen
Competitor Scuderia Toro Rosso
Time 15:20
Session Race
Fact: Car 33 did not stay above the minimum time set by the FIA ECU when following the safety car.
Maar, nu weten we nog niet hoeveel het hem heeft opgeleverd? Was hij 0.01 seconde te snel, of heeft hij echt even lopen stampen en er echt profijt bij gehad dat hij aan kon sluiten (volgens mij als laatste achter de SC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Wel blijf ik het jammer vinden dat de inhaalacties van Max op Alonso en Maldonado gewoon niet te zien waren. Zeker op zo'n baan waar elke andere actie wel in beeld kwam.

Enig idee nog of we deze te zien gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

De regie was deze race sowiezo om te janken. Zoals Olaf ook al zei hebben we bijna geen pitstops gezien van de top 10 rijders...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Damian schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:15:
De regie was deze race sowiezo om te janken. Zoals Olaf ook al zei hebben we bijna geen pitstops gezien van de top 10 rijders...
Heb ik dan een andere race zitten kijken? Heb de stops van Vettel, Ricciardo, Kvyat, Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Massa sowieso wel gezien. En op basis van die stops waren er leuke gesprekken op Whatsapp met vrienden over de domme strategie om wel/niet op geel/wit te gaan rijden voor rijder A of B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Kennelijk ;) Ik heb veel stops gemist in ieder geval, en ook Olaf begon er over.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Damian schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:25:
Kennelijk ;) Ik heb veel stops gemist in ieder geval, en ook Olaf begon er over.
Ik heb voor de verandering de BBC gekeken. Kan me niet voorstellen dat daar verschil tussen zit; uiteindelijk is de feed toch hetzelfde vanaf het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

We hebben inderdaad veel pitstops gemist en alle inhaalacties van Max, en vast nog wel meer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

StealthyPeanut schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:15:
Wel blijf ik het jammer vinden dat de inhaalacties van Max op Alonso en Maldonado gewoon niet te zien waren. Zeker op zo'n baan waar elke andere actie wel in beeld kwam.

Enig idee nog of we deze te zien gaan krijgen?
Meestal maakt Sport 1 een compilatie van alle inhaalacties van Max, maar als deze niet in de reguliere uitzending zijn geweest betwijfel ik of de gemiste acties er in gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb ook de BBC gekeken en ik ga voortaan elke race daar volgen die mogelijk is (België, Japan, Rusland, Brazilië, Abu Dabi). Gisteren zapte ik even terug, maar toen Olav miste dat Max wel degelijk gewoon 7e lag na zijn pitstop OMDAT Sainz nog klem zat op P1 achter de SC op dat moment.....Tja, dan ben ik er wel weer klaar mee. Dit neem ik Olav niet kwalijk, want hij kan geen 10 dingen tegelijk zien EN ook nog het hele boeltje aan elkaar praten.

Achteraf nog even de nabeschouwing zitten kijken maar dat is echt alles behalve een nabeschouwing. Rob zit maar wat te bazelen en probeert alles onsamenhangend aan elkaar te praten. Robert komt erg arrogant en betweterig op me over. Toen hij met Max aan het bellen was kwam het van Robert echt zo over; Goed gedaan broekie! Ik als ervaren man ben erg trots op je. Alleen het telefoongesprek met Max is dan iets wat boeit om wat Max zegt. Maar dat zie je toch altijd wel in de interviews terug.

Knal die hele studio eruit en zet 1 mannetje op het circuit extra. Komt de kwaliteit echt ten goede!

Die paar races die de BBC dan niet uitzendt, daar schaf ik dan weer voor 1 week Sport1 voor aan ofzo. Of ik kijk het op de Duitser. Ben helemaal klaar met dat amateuristische boeltje. Klonk ook alsof Olav gewoon in een kamer zat in NL, zo hol klonk het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wom schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:01:
[...]

Meestal maakt Sport 1 een compilatie van alle inhaalacties van Max, maar als deze niet in de reguliere uitzending zijn geweest betwijfel ik of de gemiste acties er in gaan zitten.
Ik weet toevallig dat Ecclestone "verbiedt" dat bepaalde zenders de uitzendingen opslaan en op een ander tijdstip een aangepaste/directors cut gaan uitzenden. Ze kunnen wel deleted/missed scenes opvragen bij Ecclestone tegen het subtiele bedrag van $10000/minuut aan materiaal per camera. 8)7
StealthyPeanut schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:02:
Die paar races die de BBC dan niet uitzendt, daar schaf ik dan weer voor 1 week Sport1 voor aan ofzo. Of ik kijk het op de Duitser. Ben helemaal klaar met dat amateuristische boeltje. Klonk ook alsof Olav gewoon in een kamer zat in NL, zo hol klonk het.
Je bent niet de enige die zich enigszins ergert aan het klaarblijkelijke amateurisme bij Sport1. Ook heeft Olav regelmatig de verkeerde coureur voor zich zoals "Rosberg komt net met de snelste ronde" terwijl de onscreen display toch echt aangeeft dat "Fastest Lap: Hamilton 1.41.954" is.

Even afgezien van de hectiek op de baan en de overload aan informatie op de schermen, vind ik het gewauwel voor & na de race in de studio soms echt heel erg tenenkrommend. Heb de gewoonte op Sport1 om weg te zappen na de podium-ceremonie.

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 27-07-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Damian schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:25:
Olav mist ook veel, hij zat zich een paar keer af te vragen waarom een stop langzaam was terwijl op de beelden duidelijk te zien was dat het team klaar was maar niet kon wegsturen omdat een andere coureur eraan kwam (unsafe release).

Weinig strafpunten voor Maldonado Crashdonado (hij heeft zijn naam weer eer aangedaan). Eigenlijk had hij er deze race meer moeten krijgen (aanrijding Perez, Speeding in the pit, overtaking tijdens SC)

Straf van Max was terecht, gelukkig dat het geen invloed had.
StealthyPeanut schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:02:
Ik heb ook de BBC gekeken en ik ga voortaan elke race daar volgen die mogelijk is (België, Japan, Rusland, Brazilië, Abu Dabi). Gisteren zapte ik even terug, maar toen Olav miste dat Max wel degelijk gewoon 7e lag na zijn pitstop OMDAT Sainz nog klem zat op P1 achter de SC op dat moment.....Tja, dan ben ik er wel weer klaar mee. Dit neem ik Olav niet kwalijk, want hij kan geen 10 dingen tegelijk zien EN ook nog het hele boeltje aan elkaar praten.

Knal die hele studio eruit en zet 1 mannetje op het circuit extra. Komt de kwaliteit echt ten goede!
True, Olav word een dagje ouder en er gebeurd zoveel dat er gewoon iemand moet zijn die de tijden/pit in de gaten houd (beetje zoals vroeger was met Allard). Olav erin houden voor het spektakel/technische commentaar en een tweede erbij voor het inhoudelijke (strategie bijvoorbeeld, das een drama met Olav)
MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:04:
[...]

Ik weet toevallig dat Ecclestone "verbiedt" dat bepaalde zenders de uitzendingen opslaan en op een ander tijdstip een aangepaste/directors cut gaan uitzenden. Ze kunnen wel deleted/missed scenes opvragen bij Ecclestone tegen het subtiele bedrag van $10000/minuut aan materiaal per camera. 8)7
Sport 1 mag dat ook niet, heeft Olav een keer verteld toen een kwalificatie/race stil lag en hij een twitter kreeg waarom ze niet oude beelden uitzonden. Zelf al hadden ze voor dat jaar de uitzendrechten gehad dan mochten ze het nog niet uitzenden.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaStealth op 27-07-2015 10:08 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:06:
[...]

[afbeelding]
Handig voor sommige rijders om te zien waar hun voorvleugel eindigt/begint; Rosberg had bijvoorbeeld ook geen idee dat 'ie op Spa vorig jaar tegen de achterband van Hamilton tikte. Of natuurlijk bovenstaand device voor Massa en zijn startplekje... O-)
Niet zozeer de voorkant, juist de achterkant. Eerder dit jaar had ROS ook zo'n actie dat ie tegen de voorvleugel van een ander aanreed tijdens het inhalen (te vroeg insturen).

Maar MAS stond wel erg ver van de gele streep voor de start, en als, zoals eerder hier gezegd er een systeem voor is dat je precies kan zien wanneer je op de rem moet trappen, dan snap ik niet wat het probleem was bij MAS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:04:
[...]

Damn :X

Maar als ik het begrijp mogen de compilaties die hier staan dan ook niet? http://www.sport1.nl/video/22-racing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Wom schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:11:
[...]

Damn :X

Maar als ik het begrijp mogen de compilaties die hier staan dan ook niet? http://www.sport1.nl/video/22-racing/
Jawel, ze kopen de rechten kopen voor een jaar. Dat jaar mogen ze de beelden dus gebruiken en hergebruiken zoveel ze willen voor compilaties, herhalingen, etc.
Ná dat jaar mogen ze het echter niet meer gebruiken. Ze kunnen dus nu niet even de grand prix van spa van vorig jaar herhalen, dan moet er opnieuw voor betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Autosport.com geeft Max een 9
Friday practice was ruined by electrical problems, but Verstappen recovered superbly and executed his cleanest qualifying session of the season to lap within 0.150s of Massa's Williams.

He started the race badly, but a blend of fast driving, good strategy and a little luck carried him back into contention on a weekend in which he was the stronger of the two Toro Rosso drivers. Speeding under the safety car was careless, but it didn't cost him a better result.
:)

Las ik nou ergens dat het team hem had verteld dat hij weer mocht gaan racen onder de SC, maar dat dit eigenlijk te snel was. Dus dat het niet zijn schuld was, die penalty. Misschien toch maar eens een andere race engineer gaan zoeken ;)

Edit: alleen Vettel scoort hoger met een 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Verstappen heeft naast de drive through ook nog 3 strafpunten op z'n licentie gehad. Had er al 2 en zit nu dus op 5 van de 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mad-dog schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:50:
Verstappen heeft naast de drive through ook nog 3 strafpunten op z'n licentie gehad. Had er al 2 en zit nu dus op 5 van de 12.
Dat klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
BlauweFles schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:44:
Autosport.com geeft Max een 9

[...]

:)

Las ik nou ergens dat het team hem had verteld dat hij weer mocht gaan racen onder de SC, maar dat dit eigenlijk te snel was. Dus dat het niet zijn schuld was, die penalty. Misschien toch maar eens een andere race engineer gaan zoeken ;)
Dat klopt... volgens mij (maar het moment weet ik niet zeker) na zijn pitstop werd hem verteld dat hij harder mocht om weer aan te sluiten achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ThaStealth schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Sport 1 mag dat ook niet, heeft Olav een keer verteld toen een kwalificatie/race stil lag en hij een twitter kreeg waarom ze niet oude beelden uitzonden. Zelf al hadden ze voor dat jaar de uitzendrechten gehad dan mochten ze het nog niet uitzenden.
Zoiets zei hij ook bij de GP van Canada in 2012/2013, met die mega regen. Ze moesten blijven uitzenden zodra je ermee stopt en later terug komt of wat dan ook krijg je een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:34
P.O. Box schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:53:
[...]

Dat klopt... volgens mij (maar het moment weet ik niet zeker) na zijn pitstop werd hem verteld dat hij harder mocht om weer aan te sluiten achteraan.
Daarom moet je niet te veel strafpunten hebben want een coureur kan er niet altijd wat aan doen. Een unsafe release is ook twee strafpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:47
Het valt allemaal wel mee, zelfs Maldonado heeft er geen last van. Na 12 maanden vervalt de straf. Zou Max geen fouten meer maken dan staat hij in juli 2016 weer op 0 strafpunten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
asing schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:37:
Het valt allemaal wel mee, zelfs Maldonado heeft er geen last van. Na 12 maanden vervalt de straf. Zou Max geen fouten meer maken dan staat hij in juli 2016 weer op 0 strafpunten.
5 is geen probleem. Bij 8 is het vervelend want dan kun je bepaalde risico's niet meer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

asing schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:37:
Nofi maar dat moet 'ie in 19 wedstrijden (tot juli 2016 volgens de voorlopige kalender) dus minder dan 7 punten bij elkaar sprokkelen. Gezien de efficiency waarmee de stewards dit jaar lijken te strooien met punten en het enthousiasme waarmee sommige rijders, Max included, over de baan sturen, is het niet ondenkbaar dat sommige rijders dus zeker wel die 1-race ban gaan krijgen.

Persoonlijk zou ik het niet eens erg vinden als de cutoff van 12 punten naar 9 gaat ofzo; je kan dan in een seizoen 2 grove (ongelukkige) overtredingen maken en bij de derde (soort three strikes out), mag je inderdaad een weekend wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik heb niet zelf gezocht maar weet iemand of er een lijst is bij welke overtreding een puntenstraf hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

alwind schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:33:
Ik heb niet zelf gezocht maar weet iemand of er een lijst is bij welke overtreding een puntenstraf hoort?
Niet 1-2-3 op een rijtje maar hier heb je wat andere cijfertjes, rijders & overtredingen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gODODpvfXP1CqTXDskX0LGcC/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PWM schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:14:
[...]
Maar, nu weten we nog niet hoeveel het hem heeft opgeleverd? Was hij 0.01 seconde te snel, of heeft hij echt even lopen stampen en er echt profijt bij gehad dat hij aan kon sluiten (volgens mij als laatste achter de SC).
Max was volgens mij een van de laatsten (als ik het goed heb gezien), die zijn pitstop maakte tijdens de SC periode, hij kwam dus helemaal achteraan het veld terecht maar omdat ie nog wel in dezelfde ronde als nummer één reed was hij daarmee de laatste die zich niet hoefde te ontlappen. Ik denk dat het hem uiteindelijk niets heeft opgeleverd (alleen een podiumplek gekost achteraf), en dat ie toch wel achteraan aan had kunnen sluiten zonder te snel te zijn. Ik denk dat omdat Perez direct voor hem de pits uitreed, die mocht zich ook nog ontlappen, en heeft daarbij niet te snel gereden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:48
MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:40:
[...]

Niet 1-2-3 op een rijtje maar hier heb je wat andere cijfertjes, rijders & overtredingen:
[afbeelding]
Wel een beetje apart dat voor 'speeding under SC' je 1,2 of 3 punten kan krijgen.
Is dit nog afhankelijk van de snelheid waarmee je dit doet dan, of gooien ze gewoon een dobbelsteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
alwind schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:43:
[...]

5 is geen probleem. Bij 8 is het vervelend want dan kun je bepaalde risico's niet meer nemen.
Het begint bij de mannen in de pit. De lollypopman moet geen unsafe release op zijn geweten hebben en de race engineer moet geen fouten maken in de communicatie met de coureur. Dan loopt het niet zo hard op. :9

Er waren een aantal touché's afgelopen race maar volgens mij is er maar één bestraft met punten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JPM85 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:42:
[...]

Wel een beetje apart dat voor 'speeding under SC' je 1,2 of 3 punten kan krijgen.
Is dit nog afhankelijk van de snelheid waarmee je dit doet dan, of gooien ze gewoon een dobbelsteen?
Heeft te maken waar je het doet op de baan; kan me voorstellen dat je 3 punten krijgt als je het in dezelfde sector doet als waar het ongeluk is (niet S1 / S2 / S3 maar de VSC-sectoren) en misschien ook nog hoe lang & hard je rijdt. Zo krijg je ook een andere straf als je met 61km/h de pits inkomt dan als je 81km/h zou rijden.

1 punt kan ik me ook voorstellen als je netjes in het treintje rijdt, even je banden wil opspinnen en dan net harder rijdt dan toegestaan. Tja, iets teveel grip op dat stukje asfalt maar niet meteen een enorm gevaar voor de rest van de baan.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 27-07-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:20:
[...]
Nofi maar dat moet 'ie in 19 wedstrijden (tot juli 2016 volgens de voorlopige kalender) dus minder dan 7 punten bij elkaar sprokkelen. Gezien de efficiency waarmee de stewards dit jaar lijken te strooien met punten en het enthousiasme waarmee sommige rijders, Max included, over de baan sturen, is het niet ondenkbaar dat sommige rijders dus zeker wel die 1-race ban gaan krijgen.

Persoonlijk zou ik het niet eens erg vinden als de cutoff van 12 punten naar 9 gaat ofzo; je kan dan in een seizoen 2 grove (ongelukkige) overtredingen maken en bij de derde (soort three strikes out), mag je inderdaad een weekend wegblijven.
Volgens mij vervallen de eerst opgelopen punten na 12 maanden, en dan zou het dus op 24-05-2016 zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hardware-lover schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:48:
[...]

Volgens mij vervallen de eerst opgelopen punten na 12 maanden, en dan zou het dus op 24-05-2016 zijn?
Kan ook hoor; dus hij zou dus sowieso tot 24-05-2016 niet meer dan 7 punten moeten pakken en tussen 24-05 en 26-06 niet meer dan 9. ;)

Lastige regelgeving altijd; en het helpt ook niet dat de regels van de FIA standaard in Frans & Engels tegelijk in 1 PDF staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:00
Uit het interview met Sport1 begreep ik dat het een mis verstand was op het moment dat de VSC naar een gewone SC situatie ging. Vanuit de pits kreeg hij te horen dat hij harder mocht rijden, maar de call was tevroeg gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

WoKo schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:50:
Uit het interview met Sport1 begreep ik dat het een mis verstand was op het moment dat de VSC naar een gewone SC situatie ging. Vanuit de pits kreeg hij te horen dat hij harder mocht rijden, maar de call was tevroeg gemaakt.
Hetzelfde probleem hadden ze met de 24H van LeMans... En aangezien het vaker voorkomt dat je slechte/vertraagde ontvangst hebt in je oortje, zou ik me als rijder dus concentreren op de borden/vlaggen langs de baan. De borden bij LeMans gaven nog VSC aan terwijl een marshal al met een andere kleur vlag "liep" maar nog niet zwaaide; zo ontstaan er ook misverstanden.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 27-07-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WoKo schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:50:
Als ik naar de rondetijden kijk van Max dan zou het idd iets met de VSC te maken gehad kunnen hebben en niet tijdens het rijden achter de SC zelf. Niet dat het allemaal veel uit gaat maken nu, de uitslag staat vast, ik kan mij wel vinden in die 4e plek ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Het was wel episch geweest als Ricciardo achter Max de baan was opgekomen en Ricciardo en Max om P3 hadden moeten vechten. (ik smul even verder in mijn natte droom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ben ik nou gek of is er nergens online een uitgebreide rapportage te vinden van laptimes per rijder per ronde?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:02:
Het was wel episch geweest als Ricciardo achter Max de baan was opgekomen en Ricciardo en Max om P3 hadden moeten vechten. (ik smul even verder in mijn natte droom).
Ricciardo was veel sneller dan Max op dat moment van de race. Dus of Max alsnog vierde of ze gingen samen van de baan af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Beaves schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:42:
Ben ik nou gek of is er nergens online een uitgebreide rapportage te vinden van laptimes per rijder per ronde?
http://www.f1fanatic.co.u...k-soft-tyre-pace-for-win/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:48:
[...]

Ricciardo was veel sneller dan Max op dat moment van de race. Dus of Max alsnog vierde of ze gingen samen van de baan af :)
Jup, DR reed op dat moment rond de 1.25 op z'n nieuwe bandjes met low fuel. Max kon net 1.27's rijden op banden die toch wel 18 rondjes oud waren. Was erg moeilijk geweest m DR achter zich te houden, maar wel heel spannend geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Beaves schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:42:
In hier in tabel vorm indien gewenst? http://www.fia.com/file/31713/download?token=j0_90mZZ

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:03:
[...]

Jup, DR reed op dat moment rond de 1.25 op z'n nieuwe bandjes met low fuel. Max kon net 1.27's rijden op banden die toch wel 18 rondjes oud waren. Was erg moeilijk geweest m DR achter zich te houden, maar wel heel spannend geweest!
Mwoah, ik ga er niet vanuit dat ie dat dan red. Vooral op het rechte stuk kom je dan gewoon snelheid tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De inhaal-actie van Max op Alonso tijdens zijn eerste stint is via de BBC onboard video mix van de race, wel in beeld gekomen heb ik net gezien. Klassieke en keurige uitrem-actie aan de binnenzijde, aan het einde van het rechte stuk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
hardware-lover schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:18:
De inhaal-actie van Max op Alonso tijdens zijn eerste stint is via de BBC onboard video mix van de race, wel in beeld gekomen heb ik net gezien. Klassieke en keurige uitrem-actie aan de binnenzijde, aan het einde van het rechte stuk.
Hoe kan je die terug kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Max ging nog mooi even uit z'n dak op de finish zag ik net :) Was me gisteren nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Laatst online: 20:22
BBC heeft een race review van Hongarije online staan, dit wordt gezegd over Max.
Almost unnoticed, a 17-year-old finished fourth and with a little more luck Max Verstappen could have been on the podium.
It continues an impressive debut season for the Toro Rosso driver, who is now up to 11th in the drivers' championship.
A drive-through penalty for speeding under the safety car may have shown his youth but, ultimately, the Dutch teenager's talent matters more than his inexperience.
So how is he going to celebrate during the four-week summer break? By taking driving lessons, of course.
"I've already taken the theory test. Now it's just the practical."
We think Max may just be OK...
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/33670338

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het valt me zo op, dat Max eigenlijk een van zijn meest onzichtbare races van het seizoen heeft gereden, maar wel meteen ook zijn meest "volwassen" race heeft gereden met zijn beste resultaat. met volwassen bedoel ik rustig blijven bij de start, geen risicovolle inhaalacties, geduldig zijn en zijn banden gespaard. Daarbij was hij ook sinds tijden wat langzamer in de trainingen maar snel in kwali en de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mooie site. Gelijk duidelijk waar Max de race wint.... Hij reed extreem hard Door tijdens de safetycar. 60s gewonnen, 15 ingeleverd met de penalty...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Sn2QU8hbfvxY5jWzqvHzdUnL/full.png

Max lichtpaars, Saintz donker, alonso bruin.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 27-07-2015 23:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 17-09 20:58
Wow, inderdad, hij is de enige die in die ronde nog zo hard ging.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waar heeft ie die 60 seconden winst behaald? Kvyat zat net voor Vettel en Max zat daar weer achter op niet al te grote afstand (± 10 seconden verschil met Kvyat in ronde 41). Omdat Vettel bij ronde 43 de pits in dook (wat ronde 44 werd toen hij op zijn plek stond), en Max dat (gelukkig) niet deed, kwam ie weer in dezelfde ronde terecht dan Vettel maar bleef achter Kvyat. Als hij 60 seconden te snel was geweest had ie er flink wat voorbij moeten rijden, waaronder Kvyat, die voor hem zaten in die SC periode, dat heeft ie natuurlijk niet gedaan. Ik heb de rondetijden uit de tabel gehaald en ze bij die van Kvyat gezet omdat deze (Vettel niet meegerekend), als eerste voor hem zat op het circuit. Hij heeft natuurlijk wel te snel gereden, maar zeker geen 60 seconden, verre van zelfs.

Lap Kvyat Verstappen
42 1:48.722 1:50.215
43 1:50.930 1:50.752
44 2:09.170 1:46.925 << in deze ronde pitste Kvyat
45 1:38.502 1:41.804
46 1:52.487 1:57.505
47 2:16.826 2:19.424 << in deze ronde pitste Max
48 2:02.036 2:01.724

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2015 01:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Carlos is aan het huilen in Spaanse kranten: http://www.autoblog.nl/ni...wordt-voorgetrokken-78882

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kQMnQl6vZaPT66U4v3Du8QHl/full.jpg
^ Carlos (avg 10,162 zonder uitval)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pDFw6eOrRclj8FjQjfq5WeFo/full.jpg
^ Max (avg 10,333 zonder uitval)

Ik ga er niet eens woorden aan vuil maken; denk dat de gemiddelde uitval-beurten en de gemiddelde ranking aan het eind van de race voor zich spreekt. Eenieder mag voor zichzelf beoordelen wie er wordt voortgetrokken bij TR. Allebei rijden ze gemiddeld buiten de punten (want slechter dan tiende)

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 28-07-2015 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees de toon van het Nederlandse artikel niet terug in het Spaanse, eerlijk gezegd. Misschien toch ook wel een beetje een kwestie van artikelen schrijven die sneller gelezen worden. De titel is zelfs "Ik wil geen problemen, ik accepteer de redenen/uitleg".

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:29:
Ik lees de toon van het Nederlandse artikel niet terug in het Spaanse, eerlijk gezegd. Misschien toch ook wel een beetje een kwestie van artikelen schrijven die sneller gelezen worden. De titel is zelfs "Ik wil geen problemen, ik accepteer de redenen/uitleg".
Clickbait much? ;) >:)

Hieronder dan maar even een grove Google Translate
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8VrVImjaeEDWaRlvdoDL644D/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar lijkt het inderdaad op, of uiteraard gewoon gammele journalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Mooi neutraal geschreven artikel |:(

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ie dit zo gezegd heeft, kan ik me voorstellen dat ie daar meer gezeik mee krijgt dan Max met z'n uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:28
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:13:
Als ie dit zo gezegd heeft, kan ik me voorstellen dat ie daar meer gezeik mee krijgt dan Max met z'n uitspraken.
Als je de verschillende verhalen leest zul je zien dat hij boos uit de auto kwam maar na overleg met het team wel snapte waarom het zo gegaan is. Op zich heeft hij best een punt met dat hij normaal gesproken als eerste naar binnen had gemoeten dus is het ook niet zo gek dat ie in eerste instantie boos is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

redwing schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:18:
[...]
...Op zich heeft hij best een punt met dat hij normaal gesproken als eerste naar binnen had gemoeten dus is het ook niet zo gek dat ie in eerste instantie boos is.
Want? Ik was toch echt onder de indruk dat de leider in de wedstrijd (per team) de eerste keuze heeft om eerder/later dan zijn teammaatje te pitten. Dat er verschillende redenen zijn waarom dat niet gebeurt, kan ik me ook nog voorstellen (zoals clean air, undercut, tire strategy). Om dan meteen te stellen dat door niet als eerste te pitten, je teammaatje wordt voortgetrokken, lijkt me ietwat kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:18:
Op zich heeft hij best een punt met dat hij normaal gesproken als eerste naar binnen had gemoeten dus is het ook niet zo gek dat ie in eerste instantie boos is.
Het lijkt mij logischer dat iemand die uitgevallen is gewoon even wat stoom af moet blazen. Er gelijk vanuit gaan dat het team (team, als in, twee coureurs en een bups andere mensen) je een oor aan probeert te naaien lijkt me geen gezonde houding, maar dat vond hij geloof ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Maar ja, waar ligt de waarheid? Sainz werd waarschijnlijk ook opgehouden door de wagen voor hem. Als Sainz dus als eerste naar binnen was gehaald, dan had Sainz ook weer voordeel gehad en was naar P10 gegaan. Kan ook zijn dat ze dit van tevoren hebben bedacht, weet niet op welke banden kwamen ze beide na de eerste pitstop?

Ik kan Sainz wel ergens begrijpen, want als hij als eerst naar binnen ging, dan had hij weer meer voordeel gehad. Nu had hij dan die unsafe release, wat hem ongeveer 3 seconde kostte denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Carlos rijdt voor zijn eigen punten, Max ook. Het team rijdt voor de constructeurspunten. TR zal altijd als doel hebben zoveel mogelijk punten binnen te halen en of ze nu 9e en 10e finishen, of 10e en 9e (als voorbeeld), dat maakt voor het team niks uit.

Kennelijk vond het team dat ze meer voordeel konden halen door Max eerder te laten pitten. Daarnaast was hij ook voor Carlos gestart.

Ik begrijp dat de druiven zuur zijn als je teammaatje en concurrent ineens 12 WK punten binnen harkt en jij 0, maar zo is het nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
JvS schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:02:
[...]

Mooie site. Gelijk duidelijk waar Max de race wint.... Hij reed extreem hard Door tijdens de safetycar. 60s gewonnen, 15 ingeleverd met de penalty...

[afbeelding]

Max lichtpaars, Saintz donker, alonso bruin.
Volgens mij hebben Saintz en Alonso in die hele langzame ronde ook een pitstop gemaakt, die kost dan ook een seconde of 10 a 15 tijdens de SC

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:01
GP van Singapore lay-out is wat getweaked:

Afbeeldingslocatie: http://www.channelnewsasia.com/blob/2012168/1438055664000/changes-to-turn-11-to-13-data.png

http://www.channelnewsasi...gapore-grand/2012148.html
The FIA - F1's governing body - and race promoter Singapore GP have approved modifications to the alignment of the track between Turns 11 and 13 to dove-tail with the new Civic District enhancement plans.

The right-hand Turn 11 will be realigned to sit tighter with the left-hand side of Fullerton Road, for a slightly slower corner speed compared to the 2014 circuit.

The left-hand Turn 12 will be modified slightly so drivers enter the left lane of Anderson Bridge, which will allow them to accelerate to Turn 13 at 200kmh.

The hairpin at Turn 13 will be widened by 1 metre to enable more overtaking opportunities, organisers said.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Hopelijk stopt men daar dan ook met die chicane negeren. Ze reden in die oude chicane steeds vol over de curbs met alle wielen.... Lijkt erop dat het nu meer langs de muur ligt.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ecclestone verwacht dat deze week duidelijkheid komt of Renault Lotus zal overnemen of niet.

"We're gradually getting things sorted out," Ecclestone told Motorsport.com. "By this week we'll know which way we're going. "Hopefully then we'll know whether Renault are going to take them over, or what's going to happen." Asked if there was a plan B if Renault decided against it, he said: "Semi. I think we've got it more or less under control.""

En als geruchten op bovenstaand artikel zou RBR mogelijk al vanaf 2016 met Mercedes power rond kunnen gaan rijden (da's wel kort dag) en STR met een Honda motor in tha back. Hoewel Red Bull een contract heeft voor 2016 met Renault zouden ze onder het mom van niet nagekomen afspraken (onvoldoende motor ontwikkeling), onder het lopende contract uit kunnen komen.

A contract exists for 2016, but it is rumoured Red Bull will find an exit due to the unfulfilled "promises" about performance made by Renault this year. And "We were promised a lot," Marko is quoted by Auto Motor und Sport.

We komen deze komende 3½ week wel door hoor ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Over die pitstop van Sainz. Het is natuurlijk erg jammer dat ie moest wachten en hem dat 3 seconden opleverde. Ik snap overigens ook niet dat hij niet eerder was. Had makkelijk gekund namelijk. Als Sainz was gaan pitten, had Max het stuk tot Alonso kunnen opschuiven en hadden beide coureurs winst gehad. Of Max voor Alonso was gekomen weet ik niet, maar op verse banden had ie er wel voorbij kunnen komen denk ik. Zn racepace was namelijk prima.

Maar achteraf denk ik dat Sainz anders ook weinig voordeel had behaald op de lange termijn. Zijn pace was vrij gelijk aan die van Alonso, dus wie zegt dat ie bij de undercut ervoor was gekomen (of gebleven). Want later heeft Alonso nog wel een poging gedaan op Sainz. Die was gewoon sneller.

Groter probleem (en duidelijk minpunt van de organisatie) vond ik dat de herstart net wat te vroeg kwam. Er zat namelijk nog een gat van 20 seconden tussen Verstappen en Sainz bij de herstart. De jongens waren nog niet aangesloten. Daardoor liepen ze zoveel tijd mis (en was het voor Verstappen genoeg om er nog voor te blijven na zn drive-through), waardoor het niet helemaal eerlijk meer was. Wat overigens wel duidelijk maakten hoe snel die Mercedes was, gezien ze nog aansluiting vonden bij de kopgroep na extra pitstop te hebben gemaakt.

Ik ben in ieder geval blij dat de racepace van Ferrari, Red Bull en McLaren veel verbeterd was in Hongarije. Al denk ik dat het de komende races wel weer een stuk minder is. Qua chassis hebben ze in ieder geval veel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:19:

Groter probleem (en duidelijk minpunt van de organisatie) vond ik dat de herstart net wat te vroeg kwam. Er zat namelijk nog een gat van 20 seconden tussen Verstappen en Sainz bij de herstart. De jongens waren nog niet aangesloten. Daardoor liepen ze zoveel tijd mis (en was het voor Verstappen genoeg om er nog voor te blijven na zn drive-through), waardoor het niet helemaal eerlijk meer was. Wat overigens wel duidelijk maakten hoe snel die Mercedes was, gezien ze nog aansluiting vonden bij de kopgroep na extra pitstop te hebben gemaakt.
Probleem is dan weer dat er een hele groep met opgewarmde banden aankomt en daardoor de achterste van de eerste groep weinig kans hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Ze krijgen al een ronde terug (op 20 seconden na) wat mij betreft mogen ze echt niet klagen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:19:
Groter probleem (en duidelijk minpunt van de organisatie) vond ik dat de herstart net wat te vroeg kwam. Er zat namelijk nog een gat van 20 seconden tussen Verstappen en Sainz bij de herstart. De jongens waren nog niet aangesloten.
Ja, laten we het helemaal omdraaien... Ze mogen al unlappen onder SC, kunnen dus afhankelijk van de duur van SC weer richting het veld rijden en nu is het stom/probleem dat ze nog niet waren aangesloten?

Als de SC niet op de baan was gekomen, hadden we alleen de VSC gehad en hadden we alweer twee dagen een aantal mensen zitten mopperen dat Verstappen of wie dan ook weer op de 9e of 11e plek was geeindigd (uitvallers voorbehouden).

Sowieso, aansluiten of niet; er zit regelmatig iemand te slapen bij een herstart waardoor #1 ineens wegtrekt en #2 in S1 alweer 1.5s achterstand oploopt. Denk dat de fans blij mogen zijn dat er nog steeds unlaps mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14
Wat dat betreft is de virtual safety car ook eerlijker. Niet alleen in absolute zin de posities gelijk houden, maar ook in relatieve zin.

De achterblijvers de kans te geven om aansluiting te zoeken staat eigenlijk haaks op de reden van de safetycar. Er wordt immers langzaam gereden uit veiligheidsoverwegingen. Als je 20 seconden kan dichtrijden als achterblijver, dan rijdt je dus flink harder als de safetycar.

Van mij mogen ze zelfs met een fysieke SC op de baan de regels van de virtual SC handhaven.
Dus een minimale rondetijd rijden.. Als die rondetijd gelijk is aan wat de SC max kan rijden, gaat niemand op elkaar inlopen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
[b][message=44647112,noline]
Dan moet de SC nog een extra rondje buiten blijven, zit ook niemand op te wachten. Op een gegeven moment mogen de achterblijvers er voorbij en dan is het zaak voor ze om snel aan te sluiten.

Je kan het als organisatie nooit goed doen, dus tja ;w . Ik vond het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:02
Gewoon pas toe staan dat 'lapped cars my overtake' als de baan weer veilig is. Kunnen ze gewoon snel aansluiten en kunnen we weer verder.. :)

Iedereen happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb liever dat ze langzame auto's laten afzakken, in plaats van inhalen. Dit kost toch weer een extra rondje SC.

En het voordeel van een SC is juist dat de auto's weer dicht bij elkaar zitten, levert lekkere spannende finales op. Deze race was écht leuk, zonder dat er regen aan te pas kwam. Ook wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Laatst online: 11-09 10:19
Een leuke infochart van Ferrari van de GP van Hongarije:

http://formula1.ferrari.com/en/inforacing-hungarian-gp-2015/

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Lollig inderdaad; als je verder naar beneden scrollt, kan je ook de vorige races allemaal aanklikken :9

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.