[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.827 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Maar is het juist niet leuker als alles dichterbij komt en weer voor mooie posities kan rijden? Dat vind ik juist het mooie aan zo'n SC. Dat het weer even alles scherp zet en er weer kansen zijn voor jongens die anders een troosteloze wedstrijd reden. Dat je wat mazzel moet hebben lijkt me logisch, maar juist doordat er meer mensen in dezelfde ronde zitten, maakt het allemaal wel spannender. Zie maar een Hamilton die gewoon om posities moest vechten (anders was dat een ronde achterstand).

Even afsluiten met zo'n sprintrace vind ik wel top. En je ziet het: er moet weer gevochten worden. Sparen is niet meer van toepassing. Kortom: het draait weer meer om de coureurs

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:19:
Over die pitstop van Sainz. Het is natuurlijk erg jammer dat ie moest wachten en hem dat 3 seconden opleverde. Ik snap overigens ook niet dat hij niet eerder was. Had makkelijk gekund namelijk. Als Sainz was gaan pitten, had Max het stuk tot Alonso kunnen opschuiven en hadden beide coureurs winst gehad. Of Max voor Alonso was gekomen weet ik niet, maar op verse banden had ie er wel voorbij kunnen komen denk ik. Zn racepace was namelijk prima.

[knip]
Psssttt, het was Massa, geen Alonso, die zat op dat moment al achter beiden.

Overigens had Sainz al eerder de team-opdracht voor Hongarije verloren van Max, dus hij kon vooraf al weten dat dit niet zijn weekend zou gaan worden ;)
Het erg vermakelijk radio-verkeer tijdens afgelopen weekend (in tekst)
http://www.formula1.com/c...ace-radio-in-hungary.html

... “Well done Max you have done it. P4 very good job.” (Toro Rosso)

“Thank you very much, unbelievable, I didn't expect this at all but, unbelievable!” (Verstappen) ...

Een leuk artikel en dito foto's; http://www.scuderiatororo...T/article/flying-dutchman

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/smiling%20Max.png

[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2015 20:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Max zit deze zomer binnen op zijn zoldertje, zo te zien: https://instagram.com/p/5roMx6yqhE/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

"Game on 😏 who wouldn't want this?!" Nou, ik heb nog wel wat ruimte op zolder over, kom er maar eentje neerzetten :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

hardware-lover schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:06:
Het erg vermakelijk radio-verkeer tijdens afgelopen weekend (in tekst)
http://www.formula1.com/c...ace-radio-in-hungary.html
d:)b

Briljant! :D
“Traffic with Sauber, I mean the other one out of the box” (Kvyat)

“Yep, that’s Ericsson out lap, option tyres. In theory you’re on a timed lap, he should let you through, keep pushing.” (Red Bull)

“Yeah, but he’s not a very nice guy…” (Kvyat)
_O-
“Ok Dani, do not hold Ricciardo behind ok, do not hold Ricciardo behind.” (Red Bull)
“Well I’m also stuck behind them.” (Kvyat)
“Yeah understood, do not hold Ricciardo though Danii please, do not hold Ricciardo. Copy?” (Red Bull)
“Well I do not, I am stuck behind Hulkenberg and trying to pass!” (Kvyat)
Kvyat begint m'n nieuwe favoriete driver te worden, nu Raikonen op z'n retour is :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tralapo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:04:
Max zit deze zomer binnen op zijn zoldertje, zo te zien: https://instagram.com/p/5roMx6yqhE/
Die gaat nu oefenen voor zijn rij-examen ;)

Plaatje in beeld.
Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11330571_100854270267316_1014236768_n.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Het schijnt inderdaad dat-ie nu maar eens bezig is gegaan om z'n rijbewijs te gaan halen :P

Je zult z'n rij-instructeur maar zijn. Je zult je een beetje lullig voelen als je als instructeur meent te moeten uitleggen hoe het besturen/bedienen van een auto werkt en je ineens beseft dat het (nu nog) 17 jarige knulletje naast je er inmiddels al een halfjaar Formule1 op heeft zitten :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het zal rijden in het verkeer en de regels bijbrengen zijn. ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@hierboven: Daar ga ik ook vanuit, maar het is te hopen dat z'n aanstaande instructeur niet zo'n standaard bandje opzet "Heb je wel eens eerder auto gereden?"... :+

Hoewel, hij gaf aan dat-ie in Belgie woont. Als Jos daar tegenwoordig ook woont (dunno en geen zin om dat uit te zoeken nu :P) is de kans vrij groot dat-ie de gewone rijlessen van Jos krijgt natuurlijk, dat mag (of mocht...) daar immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14
Hij moet een aantal uren , ik meen 7 gelezen te hebben, rijles van een instructeur en dan examen doen.
welke rijschool wil nou niet Max even die uurtjes laten rijden...

Zijn dikke Clio verzekerd krijgen op zijn eigen naam zal lastiger worden :o

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
sanderb schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:19:
Hij moet een aantal uren , ik meen 7 gelezen te hebben, rijles van een instructeur en dan examen doen.
welke rijschool wil nou niet Max even die uurtjes laten rijden...

Zijn dikke Clio verzekerd krijgen op zijn eigen naam zal lastiger worden :o
Een terminus verzekering lukt altijd :) :)

Een vriend van me had toen hij 18 was in ene dolle bui een Porsche gekocht (20 jaar terug bijna :( ) Kon ie nergens verzekeren, behalve dan bij terminus. Paar duizend per jaar alleen voor WA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
ProudElm schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:49:
Gewoon pas toe staan dat 'lapped cars my overtake' als de baan weer veilig is. Kunnen ze gewoon snel aansluiten en kunnen we weer verder.. :)

Iedereen happy
volgens mij gebeurt dat ook pas als de baan vrij is. vandaar dat de sc vaak zo lang 'nutteloos' buiten blijft
BlauweFles schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:52:
Ik heb liever dat ze langzame auto's laten afzakken, in plaats van inhalen. Dit kost toch weer een extra rondje SC.

En het voordeel van een SC is juist dat de auto's weer dicht bij elkaar zitten, levert lekkere spannende finales op. Deze race was écht leuk, zonder dat er regen aan te pas kwam. Ook wel bijzonder.
Niet dat dat in hongarije een probleem is, maar geef je dan die ronde ook terug? In dit geval zou dat betekenen dat Sainz een ronde brandstof over zou hebben t.o.v. Max. Ook niet helemaal eerlijk.

Ik ben het met je eens dat terugzakken een snellere optie is, zodat er snel weer geraced kan worden. maar daar zitten ook nog wat haken en ogen aan. Wat dat betreft is het nu in ieder geval duidelijk wat er gebeurt.

Het is wel een vooruitgang dat de lapped cars er tussenuit gehaald worden, de vraag is of het dan terecht is of de SC weer weg gaat voordat het veld aangesloten is. In dit geval had Max hier veel voordeel mee, maar wat als de rollen omgedraaid waren, hadden we dan allemaal staan schreeuwen dat de sc nog 2 ronden buiten had moeten blijven?

Ik zou zeggen, lekker zo houden, eerlijk of niet dat verschilt per situatie. En nu is het iig duidelijk wat er gebeurt, en hebben we niet weer een regel met 50 mits en maars eraan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
Jurgen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:48:
[...]
Het is wel een vooruitgang dat de lapped cars er tussenuit gehaald worden, de vraag is of het dan terecht is of de SC weer weg gaat voordat het veld aangesloten is. In dit geval had Max hier veel voordeel mee, maar wat als de rollen omgedraaid waren, hadden we dan allemaal staan schreeuwen dat de sc nog 2 ronden buiten had moeten blijven?
Je laat ze al opnieuw achteraan sluiten, hoe dan ook is de achterstand na de herstart dus altijd kleiner dan ervoor. Ik zie er dan ook weinig nut in om te wachten totdat iedereen weer aangesloten heeft. Als ze geluk hebben lukt dat wel en hebben ze een groot voordeel, maar lukt dat niet hebben ze nog steeds een voordeel gekregen. Lekker zo laten dus :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
redwing schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:23:
[...]

Je laat ze al opnieuw achteraan sluiten, hoe dan ook is de achterstand na de herstart dus altijd kleiner dan ervoor. Ik zie er dan ook weinig nut in om te wachten totdat iedereen weer aangesloten heeft. Als ze geluk hebben lukt dat wel en hebben ze een groot voordeel, maar lukt dat niet hebben ze nog steeds een voordeel gekregen. Lekker zo laten dus :)
Inderdaad. Gewoon lekker zo laten. Ze mogen zich al unlappen, dus daar pakken ze al voordeel. Met wat geluk sluiten ze achteraan weer aan en anders gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:34
StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:28:
[...]

Inderdaad. Gewoon lekker zo laten. Ze mogen zich al unlappen, dus daar pakken ze al voordeel. Met wat geluk sluiten ze achteraan weer aan en anders gewoon niet.
Anders hebben ze veel te veel voordeel. minder brandstof verbruikt meer temperatuur in de banden bij herstart enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:28:
[...]

stel je ligt 2 ronden achter en de SC blijft heel lang op de baan... mag je je dan 2x unlappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

P.O. Box schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:58:
[...]

stel je ligt 2 ronden achter en de SC blijft heel lang op de baan... mag je je dan 2x unlappen?
In principe wel; de regels zijn daar duidelijk over. Race Control laat aan de achterblijvers weten wanneer ze om de SC heen mogen sturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

P.O. Box schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Nee gewoon 1x volgens mij. Ik heb de Marrussia's niet 2x langs zien komen iig.

Verder moeten ze dat gewoon op het rechte stuk doen, desnoods remmen ze daar.
En als ze genoeg tijd krijgen om aan te sluiten, dan heb je ook dat niemand meer te hard gaat rijden. Wat de veiligheid ten goede komt. Stel dat er een situatie is waarop een baanofficial toch besluit een onderdeel weg te halen buiten het punt waar de SC voor naarbuiten kwam, dan loopt die gevaar omdat men loopt te pushen om aansluiting te behouden.

SC fase moet gewoon rustig zijn en niemand moet daar haast hebben. Dan blijft het veilig en houdt het de race daarna spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:07:
[...]

In principe wel; de regels zijn daar duidelijk over. Race Control laat aan de achterblijvers weten wanneer ze om de SC heen mogen sturen.
In theorie kan dit volgens mij, echter moet de auto die zich unlapt zich dan na de eerste unlap tussen de andere auto's bevinden (bijvoorbeeld een incident achter de SC waardoor hij weer tussen het verkeer terechtkomt).

In de praktijk komt dit nooit voor. Voornamelijk omdat de SC al niet lang genoeg buiten blijft om de auto's de kans te geven weer aan te sluiten. De achterliggers mogen er namelijk pas voorbij als de baan 'clear' is.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Martinspire schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Nee gewoon 1x volgens mij. Ik heb de Marrussia's niet 2x langs zien komen iig.

Verder moeten ze dat gewoon op het rechte stuk doen, desnoods remmen ze daar.
En als ze genoeg tijd krijgen om aan te sluiten, dan heb je ook dat niemand meer te hard gaat rijden. Wat de veiligheid ten goede komt. Stel dat er een situatie is waarop een baanofficial toch besluit een onderdeel weg te halen buiten het punt waar de SC voor naarbuiten kwam, dan loopt die gevaar omdat men loopt te pushen om aansluiting te behouden.

SC fase moet gewoon rustig zijn en niemand moet daar haast hebben. Dan blijft het veilig en houdt het de race daarna spannend.
Waarom wil je zo graag dat iedereen de rondes de tijd krijgen om aan te sluiten? De achterblijvers maar matsen om ze "een tweede kans" te geven? Dan hadden ze gewoon beter hun best moeten doen voor de SC.
Stel dat HAM om wat voor reden dan ook op 1 ronde is gezet, dan kan je een situatie krijgen dat er een crash is en dat hij weer de kans krijgt om zich te unlappen en met een paar tiende achterstand op p12 (voorbeeld). Nee, dan ga je weer allerlei vraagtekens krijgen bij de crash als het toevallig een Mercedes klantenteam is.

De SC heeft niks te maken met het rijdersveld, maar alleen met een gevaarlijke situatie op of rond de baan. Zodra die verholpen is, dan gaat de SC weer gewoon weg. Of het veld nou weer aangesloten is of niet, dat heeft niks met de SC te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-07-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm90
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-08 16:39
Zijn er nog mensen die dit weekend naar Gamma Racing Day op het TT-circuit gaan? Max rijdt zaterdag 1x een demo en zondag 2x. Ga zelf beiden dagen even kijken. Woon toch in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

tijm90 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:49:
Zijn er nog mensen die dit weekend naar Gamma Racing Day op het TT-circuit gaan? Max rijdt zaterdag 1x een demo en zondag 2x. Ga zelf beiden dagen even kijken. Woon toch in de buurt.
Ja ik ga zondag met een maat die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Waarom wil je zo graag dat iedereen de rondes de tijd krijgen om aan te sluiten? De achterblijvers maar matsen om ze "een tweede kans" te geven? Dan hadden ze gewoon beter hun best moeten doen voor de SC.
Stel dat HAM om wat voor reden dan ook op 1 ronde is gezet, dan kan je een situatie krijgen dat er een crash is en dat hij weer de kans krijgt om zich te unlappen en met een paar tiende achterstand op p12 (voorbeeld). Nee, dan ga je weer allerlei vraagtekens krijgen bij de crash als het toevallig een Mercedes klantenteam is.

De SC heeft niks te maken met het rijdersveld, maar alleen met een gevaarlijke situatie op of rond de baan. Zodra die verholpen is, dan gaat de SC weer gewoon weg. Of het veld nou weer aangesloten is of niet, dat heeft niks met de SC te maken.
Waarom ik graag heb dat het veld weer op volgorde en dicht bij elkaarzit? Juist vanwege de actie die het oplevert. Mensen met problemen krijgen de kans ze te herstellen. Mensen met straffen krijgen de kans om weer terug te komen (denk aan een Button op Canada). Er wordt weer gevochten op de baan. Er is immers meer gepaard dus meer benzine en meer rubber op de banden. Verder helpt het om ervoor te zorgen dat mensen niet meer zomaar opgeven. Er is immers altijd nog een kans op punten.

Ik hou er van als er weer een mooie herstart is. Ik vind het prima als er een SC op de baan komt en het even wat rondes duurt om alles weer op orde te krijgen. En juist door ruim te zijn met achterblijvers verhoog je de veiligheid op de baan en voor de coureurs.

Het pakte nu goed uit voor Max met een mindere penalty dan dat het opleverde en genoeg ruimte tot achterliggers, maar voor hetzelfde geld was het andersom geweest en had iedereen lopen vloeken.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook mooi om te zien dat de snelste man wint, maar ik kijk ook voor actie en om mensen van een onmogelijke situatie mooie resultaten te halen. Dat verkracht je volkomen als je mensen geen achterstand laat inhalen en alleen maar focust om mensen weer als een saai treintje achter elkaar te laten rijden.
Er moet spanning zijn, dat bereik je juist met het op orde brengen van de volgorde tijdens SC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Martinspire schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook mooi om te zien dat de snelste man wint, maar ik kijk ook voor actie en om mensen van een onmogelijke situatie mooie resultaten te halen. Dat verkracht je volkomen als je mensen geen achterstand laat inhalen en alleen maar focust om mensen weer als een saai treintje achter elkaar te laten rijden.
Tja als je dit wil moet je Nascar en Indy gaan kijken, daar heb je safetycars die gemaakt lijken zijn om de race zo veel mogelijk te beïnvloeden waardoor sommige races meer op een loterij lijken dan een wedstrijd

De safetycar is er om de marshals op de baan te beschermen, niet om een race spannender te maken.
Maar als je het mij vraagt doen ze in de F1 het zelfde als in de Nascar, gewoon alle achterblijvers naar achteren laten zakken voor de herstart. De lucky loser regel van de Nascar zou ook nog kunnen, maar dat is eigenlijk alleen effectief als je meerdere safetycars per race hebt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SnowDude schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:26:
[...]
Tja als je dit wil moet je Nascar en Indy gaan kijken, daar heb je safetycars die gemaakt lijken zijn om de race zo veel mogelijk te beïnvloeden waardoor sommige races meer op een loterij lijken dan een wedstrijd

De safetycar is er om de marshals op de baan te beschermen, niet om een race spannender te maken.
Maar als je het mij vraagt doen ze in de F1 het zelfde als in de Nascar, gewoon alle achterblijvers naar achteren laten zakken voor de herstart. De lucky loser regel van de Nascar zou ook nog kunnen, maar dat is eigenlijk alleen effectief als je meerdere safetycars per race hebt.
Hoezo is het nu een loterij dan? Enige reden dat er mensen wegvielen is door spannende acties en straffen. Niet omdat men nou eenmaal wat toeval had. De top 3 was nog hetzelfde als voor de neutralisatie. Daarna is men gaan vechten en zijn er fouten gemaakt.

Een SC heeft altijd effect, het was juist de VSC die ervoor was om de verschillen minimaal te maken, maar soms werkt dat gewoon niet. Dan vind ik het prima als de race er nog wat boeiender door vond.

Want zeg nou zelf: het werd erna toch een veel boeiendere race? Als jij liever weinig inhaalacties en lange treintjes wilt zien, ga dan gewoon langs een snelweg wonen

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 29-07-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Hoezo is het nu een loterij dan? Enige reden dat er mensen wegvielen is door spannende acties en straffen. Niet omdat men nou eenmaal wat toeval had. De top 3 was nog hetzelfde als voor de neutralisatie. Daarna is men gaan vechten en zijn er fouten gemaakt.

Een SC heeft altijd effect, het was juist de VSC die ervoor was om de verschillen minimaal te maken, maar soms werkt dat gewoon niet. Dan vind ik het prima als de race er nog wat boeiender door vond.

Want zeg nou zelf: het werd erna toch een veel boeiendere race? Als jij liever weinig inhaalacties en lange treintjes wilt zien, ga dan gewoon langs een snelweg wonen
Toen de safetycar (de echte) in de baan kwam, had Max net geen rondje achterstand en Sainz wel. Effectief betekende dit voor Max dat hij weer terug aan kon sluiten en een pitstop kon maken zonder dat zijn top-8 plaats in gevaar kwam. Hij kon zelfs daarna nog een drive-tru hebben zonder een positie te verliezen.
Sainz (even daargelaten dat hij later uitviel) had na de safety-car ruim een halve ronde achterstand, en was dus kansloos om die eerste groep nog bij te halen.
Omdat je zelf niet in de hand hebt wanneer een safetycar komt, en de invloed op je race wel heel groot kan zijn, kun je toch wel enigszins van een loterij spreken vind ik.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Martinspire schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Waarom ik graag heb dat het veld weer op volgorde en dicht bij elkaarzit? Juist vanwege de actie die het oplevert. Mensen met problemen krijgen de kans ze te herstellen. Mensen met straffen krijgen de kans om weer terug te komen (denk aan een Button op Canada). Er wordt weer gevochten op de baan. Er is immers meer gepaard dus meer benzine en meer rubber op de banden. Verder helpt het om ervoor te zorgen dat mensen niet meer zomaar opgeven. Er is immers altijd nog een kans op punten.

Ik hou er van als er weer een mooie herstart is. Ik vind het prima als er een SC op de baan komt en het even wat rondes duurt om alles weer op orde te krijgen. En juist door ruim te zijn met achterblijvers verhoog je de veiligheid op de baan en voor de coureurs.

Het pakte nu goed uit voor Max met een mindere penalty dan dat het opleverde en genoeg ruimte tot achterliggers, maar voor hetzelfde geld was het andersom geweest en had iedereen lopen vloeken.

Er moet spanning zijn, dat bereik je juist met het op orde brengen van de volgorde tijdens SC
Begrijpelijk wel en het zou heel erg leuk zijn om te zien. Maar zoiets is voor de teams en rijders natuurlijk gewoon kansloos. Ben je zo lang bezig met opbouwen en zelfs mensen op een ronde te zetten; 1 crash met veel debris en je hele voorsprong weg. Jij hebt veel brandstof en banden verspild terwijl de andere hebben klopen cruisen. Het hele veld schuift in elkaar en met nog 10 ronde te gaan zijn de eerste 60 voor niks geweest.

Dat gaat natuurlijk nooit eerlijk werken en terecht dat de snellere teams/rijders daar over gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Een safetycar is per definitie in het nadeel van de voorste en snelste rijders. Degene die in het begin van de race alles het beste voor elkaar hebben en daardoor dus een mooie voorsprong hebben opgebouwd raken dat kwijt. Als je dan ook nog eens alle andere racers die al een ronde achterstand hebben weer netjes achteraan laat aansluiten dan degradeer je de rest van de race tot een sprint race.

Met loterij doelde ik niet op de F1 van het afgelopen weekend, maar ook daar hebben een aantal coureurs veel geluk gehad met de timing en dat de achterblijvers nog niet waren aangesloten. Met loterij bedoelde ik Nascar, en dan voornamelijk op de korte ovals. Als je daar net gepit hebt en er komt een SC dan lig je gewoon een ronde achter op de rest.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

4 onboard filmpjes van de start van resp. Hamilton, Rosberg, Vettel en Ricciardo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:42:
[...]

Begrijpelijk wel en het zou heel erg leuk zijn om te zien. Maar zoiets is voor de teams en rijders natuurlijk gewoon kansloos. Ben je zo lang bezig met opbouwen en zelfs mensen op een ronde te zetten; 1 crash met veel debris en je hele voorsprong weg. Jij hebt veel brandstof en banden verspild terwijl de andere hebben lopen cruisen. Het hele veld schuift in elkaar en met nog 10 ronde te gaan zijn de eerste 60 voor niks geweest.

Dat gaat natuurlijk nooit eerlijk werken en terecht dat de snellere teams/rijders daar over gaan vallen.
Maar dat is dan ook het nadeel van die tactiek. Je kunt wel weglopen, maar het is geen zekerheid. Elke tactiek heeft zo zijn voor en nadelen. Je kunt ook sparen en pas je snelle stint aan het einde maken. Maar dat betekend niet dat je daarmee niet om je oren gereden wordt in het begin.

Voor hetzelfde geld verkloot je je pitstop of krijg je een lekke band. Geen enkele strategie is waterdicht, maar dat betekend niet dat we de hele SC dan maar moeten verkrachten omdat het anders niet eerlijk is. Een winnaar heeft vaak ook wel een beetje mazzel nodig.

In ieder geval vind ik er niks aan als na ronde 2 al bekend is wie er gaat winnen, simpelweg omdat de anderen nooit meer een kans maken. Racen is niet alleen om wie de snelste is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
tijm90 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:49:
Ja, ik en m'n pa gaan zondag ook daarheen. Kijken of ik 'n handtekening van Max kan scoren, en daarnaast natuurlijk gewoon de rest van het evenement volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-EjXgfeDMaE]

De stukjes info over andere raceklasses is meestal feitelijk gezien wel interessant, maar wat zijn dát 2 kneuzen bij elkaar zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Vet om terug te zien zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:22
Op BBC iPlayer was in de post-race discussion ook nog de start van Verstappen te zien. Daarin kon je echt zien hoe voorzichtig Verstappen reed in die eerste paar bochten.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
AzzKickah schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:11:
[video]

De stukjes info over andere raceklasses is meestal feitelijk gezien wel interessant, maar wat zijn dát 2 kneuzen bij elkaar zeg :X
Vind het wel meevallen eigenlijk. Ga maar eens lekker in een studio zitten en dit vertellen in de camera. Lijkt een heeeeeel stuk makkelijker dan het is. Beste leuke info en fragmenten.

Soms ligt de humor er wat te dik bovenop en doet René iets te hard z'n best om grappig te zijn (gezichtsuitdrukkingen), maar al met al kan ik me niet vinden in de kneuzen opmerking van je. Ook het makkelijkste hè, gewoon mensen afzeiken omdat ze "kneus" zijn. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

StealthyPeanut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:17:
[...]

Vind het wel meevallen eigenlijk. Ga maar eens lekker in een studio zitten en dit vertellen in de camera. Lijkt een heeeeeel stuk makkelijker dan het is. Beste leuke info en fragmenten.

Soms ligt de humor er wat te dik bovenop en doet René iets te hard z'n best om grappig te zijn (gezichtsuitdrukkingen), maar al met al kan ik me niet vinden in de kneuzen opmerking van je. Ook het makkelijkste hè, gewoon mensen afzeiken omdat ze "kneus" zijn. ;w
Ze proberen allebei veeeeel te grappig te zijn en let ook vooral eens op degene die niet praat.
Ook het soort stemmetje wat ze opzetten wat dan zou moeten klinken als een 'echte' nieuwslezer, of zoiets.

Nee, niet mijn smaak wat dat betreft. Brrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat is René, degene die niet praat. Dat bedoel ik ook met "te hard proberen om grappig te zijn". Die zit teveel met z'n gezicht te prullen.

Maar bedankt voor het delen. Je kijkt het verder niet hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Laatst online: 09-09 12:06
Joost1991 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:39:
Op BBC iPlayer was in de post-race discussion ook nog de start van Verstappen te zien. Daarin kon je echt zien hoe voorzichtig Verstappen reed in die eerste paar bochten.
Kan ik de start van Verstappen nog ergens terug zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

AzzKickah schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:11:
[video]

Ik vind het wel meevallen, ze doen 't best aardig imho :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dan vind ik dit inderdaad boeiender om naar te kijken:
http://grandprixradio.nl/...-radio-pitspost-hongarije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Max Verstappen vastgelegd door virtueel raceteam
Max Verstappen vastgelegd door virtueel raceteam

Door Paul Hulsebosch, donderdag 30 juli 2015 13:09, 10 reacties • Feedback

Max Verstappen gaat deel uitmaken van Team Redline, een virtueel raceteam dat deelneemt aan de iRacing World Championships. Of Verstappen namens het team ook deel gaat nemen aan races is niet bekend. Verstappen was al snel tijdens virtuele testraces.

Team Redline meldt het aantrekken van Verstappen op de eigen Facebook-pagina. De jonge Nederlander wil bij Team Redline aan virtuele races deelnemen om te oefenen. Het is onduidelijk of hij namens het team ook daadwerkelijk uit gaat komen bij officiële races. Verstappen heeft de eerste virtuele testsessies al 'gelijk ongelofelijk snel' doorlopen. Hij wordt door Team Redline omschreven als een 'natuurlijk talent'.

Verstappen heeft inmiddels een uitgebreide setup thuis staan om virtueel mee te racen. Hij plaatste eerder deze week op Instagram een foto van een medewerker van Playseat die in huize Verstappen een opstelling aan het monteren was rond een gelijknamige stoel. De jonge Formule 1-racer kan de races bekijken op drie gebogen schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joost1991 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:39:
Ik heb die onboard ook gezien (beelden zijn beschikbaar in de BBC F1 Forum video), maar het was meer een situatie dat ie nergens anders heen kon op dat moment. De Force India's vlogen er al heel rap voorbij (Hulkenberg geweldig, naar p5 in de eerste ronde), en Sainz was de laatste op het rechte stuk die er nog net links voorbij kwam vliegen waardoor Max direct naar uiterst rechts ging in de eerste bocht. Vanaf dat moment zat ie aardig opgesloten en kon er ook nergens meer langs, Massa zat steeds in de weg. In bocht 3 kwam Alonso er ook nog langs en toen was het plaats 13 i.p.v. 9. Max werd direct voor bocht 4 overigens net wel of net niet door Maldonado geraakt op zijn linker-achterwiel, maar die laatste ging dit keer gelukkig wel van zijn gas af anders was het al einde race geweest voor Max. Maldonado werd door Max wel wat geknepen zag ik net, Max zat vrij ver naar rechts en gooide de deur dicht voor bocht 3.

Zijn start was eigenlijk zo slecht nog niet, hij was beter weg dan Massa, maar het lijkt erop dat het gebrek aan Renault power op banen met van die langere start-stukken toch wel pijnlijk duidelijk wordt. Enerzijds is dat eerste gedeelte op Spa heel kort naar de eerste bocht toe maar dan volgt er een gedeelte waar ze met de huidige motor links en rechts om de oren gereden kunnen worden. Op Spa gaan we trouwens de eerste minder "gecontroleerde" start meemaken, ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2015 14:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:06:
[...]
Op Spa gaan we trouwens de eerste minder "gecontroleerde" start meemaken, ben benieuwd.
Ik ook! Er zijn wat geruchten dat de reden van de slechte starts van Mercedes de laatste twee races ook hiermee te maken hebben. Door de grotere aandacht die de FIA legt op de starts ze bij Mercedes al een aantal veranderingen door hebben gevoerd.

Het is namelijk toevallig zo dat ze nu twee keer op rij slecht starten, en dat dit precies gebeurd ná de aankondiging dat ze vanaf spa anders moeten starten. Wellicht is er dus iets gevonden in de auto's dat op het randje zit qua illegaliteit. En ze dat op deze manier proberen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor diegene die volgend jaar graag wat voordeliger een F1 weekend mee wil gaan maken wat niet eens zo heel ver uit de buurt van Nederland gehouden gaat worden. Hockenheim 2016 gaat de prijzen in de voorverkoop tijdelijk heel aantrekkelijk aanbieden. Ik kan er zelf helaas geen gebruik van maken maar dit weerhoud mij niet om het met jullie te delen.

http://www.hockenheimring.de/news/Formel1-2016

Afbeeldingslocatie: http://www.hockenheimring.de/sites/default/files/content/news/150729_F1_Website_ContentTablle_860.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hardware-lover schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:44:
Voor diegene die volgend jaar graag wat voordeliger een F1 weekend...
Mooie prijzen; zal het even in mijn agenda mikken voor morgenmiddag. Helaas, maar dat ben ik, vind ik Hockenheim eigenlijk een circuit waar je een beetje teveel toeschouwer en te weinig fan kan zijn. Op een grote track als Spa kan je makkelijk overal omheen lopen en alles meekrijgen, als je zou willen.

Zal het even overleggen; als we al gaan, dan wordt het gewoon de hoofdtribune maar de 24H van Spa staat eigenlijk ook al op het programma voor volgend jaar, als VIP/Hospitality-package. Het geld groeit niet op mijn rug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

In de 30 minuten onboard-samenvatting van Canal+ is helaas weinig (eigenlijk helemaal niets?), van Max te zien maar wat wel leuk is dat de hele reset-poging van Ferrari bij Raikonen helemaal in beeld wordt gebracht inclusief uitgesproken wat ze precies gaan doen en wat Kimi moet doen tijdens dat proces. Zoals ieder weet mocht het niet baten.

Ook aardig om te zien is dat, tijdens de SC periode, Vettel een handsignaal naar de SC geeft dat ie eens wat door moet rijden.

Edit: dit filmpje is hier misschien al voorbij gekomen? Toch een gezellige sfeer daar, zal vast met het resultaat te maken hebben gehad ;)

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2015 16:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mooie prijzen! Misschien toch maar eens over nadenken en een weekendje van maken :). Lijkt me wel enorm gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Prima prijzen maar Hockenheim trekt me niet zo. Ik ben er al wel een keer geweest overigens, evenals Spa (al minstens 3 keer, exclusief andere races), Nurburgring, Hongarije en dit jaar Monza. De vraag is wat de volgende race gaat worden, aangezien buiten Europa te duur wordt imho en wat er verder 'in de buurt' ligt trekt me niet heel erg (met uitzondering van de Nurburgring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
TommyGun schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:04:
Prima prijzen maar Hockenheim trekt me niet zo. Ik ben er al wel een keer geweest overigens, evenals Spa (al minstens 3 keer, exclusief andere races), Nurburgring, Hongarije en dit jaar Monza. De vraag is wat de volgende race gaat worden, aangezien buiten Europa te duur wordt imho en wat er verder 'in de buurt' ligt trekt me niet heel erg (met uitzondering van de Nurburgring).
Monaco?

Spa is gaaf, maar heeft als nadeel dat er maar weinig rondes worden gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

SnowDude schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:09:
[...]

Monaco?

Over duur gesproken :+

Spa is prachtig, en heeft als groot voordeel dat je veel vrij kunt rondlopen (wat bij genoeg andere circuits niet kan). Dat is ook het mooie van niet-F1 races; je kunt voor weinig geld (24 uur van Spa was 60 euro inclusief paddock) gaan en staan waar je wilt.

Maar inderdaad, weinig rondes en geen extra ronde aan het einde (meteen na de finish duiken ze tegen het verkeer de pits in).

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 30-07-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Monaco?

Monaco = hoofdprijs of slecht uitzicht (in de heuvels).

Ik vind de F1 leuk maar betaal dan liever 200/jaar voor Sport1 en BBC HD, dan dat ik het dubbele (minstens) moet uitgeven voor een weekend op het circuit. Ben nu al 2 jaren op rij naar een evenement van Blancpain geweest; kost nog geen 25 Euro pp per weekend en dan mag je bijna overal komen (paddock, alle gebouwen, etc). Gooi er 200 pp tegenaan voor luxe onderkomen & eten, en dan ben ik net zo blij maar heb ik wel auto's op de baan van 09:00 tot 18:00.

Vandaar dat ik ook postte (en ik ga nu lekker offtopic): volgend jaar de 24H van Spa. Kost 500 Euro maar dan zit je boven de pits, passepartout voor alle tribunes, 3 maaltijden in hospitality, pit & grid walk, parkeren bewaakt voor de deur. En, imho, meer plezier voor je geld dan "eigenlijk" 8 uurtjes naar F1-auto's kijken in 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

[...]

Monaco?

Ben dit jaar in Monaco geweest. Was erg leuk, maar een zit plaatsje is prijzig...

Maar als je er naar toe gaat is Nice een prima uitvalsbasis. Via Airbnb kan je tegen leuke prijzen overnachtingen regelen. Met de trein naar Monaco is een paar minuutjes.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 14:57
Ik vind de aanbieding van Hockenheim wel interessant. Volg nu al een paar jaar de F1 maar nog nooit live een race mee gemaakt en wellicht is dit een mooi moment!

Welke categorie raden jullie aan om het mooi te beleven?
is categorie echt "slecht" of prima om de sfeer en het geweld een keer te proeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:13:
[...]

Monaco = hoofdprijs of slecht uitzicht (in de heuvels).

Ik vind de F1 leuk maar betaal dan liever 200/jaar voor Sport1 en BBC HD, dan dat ik het dubbele (minstens) moet uitgeven voor een weekend op het circuit. Ben nu al 2 jaren op rij naar een evenement van Blancpain geweest; kost nog geen 25 Euro pp per weekend en dan mag je bijna overal komen (paddock, alle gebouwen, etc). Gooi er 200 pp tegenaan voor luxe onderkomen & eten, en dan ben ik net zo blij maar heb ik wel auto's op de baan van 09:00 tot 18:00.

Vandaar dat ik ook postte (en ik ga nu lekker offtopic): volgend jaar de 24H van Spa. Kost 500 Euro maar dan zit je boven de pits, passepartout voor alle tribunes, 3 maaltijden in hospitality, pit & grid walk, parkeren bewaakt voor de deur. En, imho, meer plezier voor je geld dan "eigenlijk" 8 uurtjes naar F1-auto's kijken in 3 dagen.
Ik ga wel graag naar een F1-race (enkel de zondag, een compleet weekend of zelfs inclusief korte vakantie), met name voor het 'gevoel' en alles eromheen, maar inderdaad... WTCC, Blancpain en dergelijke kun je voor veel minder geld bezoeken en zijn meestal nog leuker en spannender qua races ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

stijn1309 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:15:
Ik vind de aanbieding van Hockenheim wel interessant. Volg nu al een paar jaar de F1 maar nog nooit live een race mee gemaakt en wellicht is dit een mooi moment!

Welke categorie raden jullie aan om het mooi te beleven?
is categorie echt "slecht" of prima om de sfeer en het geweld een keer te proeven?
Innentribune of Sudtribune, imho... Pak lekker een ring halverwege en je ziet het meeste van de auto's (want lage snelheden). Desondanks blijf ik, persoonlijk, Hockenheim een saaie omgeving vinden maar andern zijn het vast niet met me eens.
TommyGun schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:16:
[...]

Ik ga wel graag naar een F1-race (enkel de zondag, een compleet weekend of zelfs inclusief korte vakantie), met name voor het 'gevoel' en alles eromheen, maar inderdaad... WTCC, Blancpain en dergelijke kun je voor veel minder geld bezoeken en zijn meestal nog leuker en spannender qua races ook.
Vorige maand op Zolder geweest. Ik heb niks met Porsches maar ze waren zo lekker aan het scheuren dat ik gewoon lap-times ben gaan bijhouden. Er waren dan ook weinig schermen om naar te kijken maar in het zonnetje met een grote bak patat anderhalf uur herrie voor je neus: d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 30-07-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:17:
[...]

Innentribune of Sudtribune, imho... Pak lekker een ring halverwege en je ziet het meeste van de auto's (want lage snelheden). Desondanks blijf ik, persoonlijk, Hockenheim een saaie omgeving vinden maar andern zijn het vast niet met me eens.
Spitzkehre is ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mooie aan Hockenheim vind ik, dat je je eigen koelbox vol bier en andere dingen mee kunt nemen. Geen idee of dat op andere circuits ook is, maar vorig jaar is een maat van me geweest en zat op een leuke plek met een koelbox en andere lekkernijen gewoon een weekend te genieten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoewel ik de kortere zomerpauze voor 2016 wel prettig zou vinden denken de F1 teams daar toch anders over blijkbaar.
Teams ask Ecclestone to create room for 2016 summer shutdown

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben de afgelopen twee jaar naar de DTM in Zandvoort geweest (weekend inclusief overnachting in een van de hotels), ook een feestje, lekker weer, je kan jezelf vrij bewegen rondom het circuit en door de duinen heb je overal wel mooie uitzichten. En dan heb je ook nog eens fatsoenlijk geluid :+

In de jaren 90 ook tweemaal naar Spa geweest en dat was idd ook een heerlijk circuit omdat je daar, net zoals op Zandvoort, overal mag komen en staan (behalve de tribunes in ons geval). Enig nadeel zijn de weinige rondes die ze rijden in de F1 vanwege de lengte. Ik zit er over te denken om in de komende jaren eens naar Oostenrijk te gaan, circuit zag er leuk uit en je kan het leuk combineren met een weekje vakantie in Oostenrijk, zat te zien :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
hardware-lover schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:44:
Voor diegene die volgend jaar graag wat voordeliger een F1 weekend mee wil gaan maken wat niet eens zo heel ver uit de buurt van Nederland gehouden gaat worden. Hockenheim 2016 gaat de prijzen in de voorverkoop tijdelijk heel aantrekkelijk aanbieden. Ik kan er zelf helaas geen gebruik van maken maar dit weerhoud mij niet om het met jullie te delen.

http://www.hockenheimring.de/news/Formel1-2016

[afbeelding]
Thanks! Ga morgen eens even kijken voor kaarten met m'n pa. Leuk weekendje Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik ga dit weekend naar Assen voor de F1 demo van Max. Kun je in Assen ook vrij door de duinen lopen om een rondje circuit te doen? Dat vind ik altijd zo leuk aan Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Loop jij maar lekker door de duinen bij Assen... :z :+

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

alwind schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:46:
Kun je in Assen ook vrij door de duinen lopen om een rondje circuit te doen? Dat vind ik altijd zo leuk aan Zandvoort.
_/-\o_

Je weet dat Assen niet echt aan de kust ligt _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
McBoom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:50:
Loop jij maar lekker door de duinen bij Assen... :z :+
Oke oke die opmerking snap ik :) Ik bedoel kun je in assen ook makkelijk een rondje circuit lopen. Ik ga met iemand die niet zo lang stil kan zitten dus als je rondjes kunt lopen en nog wel naar de baan zou kunnen kijken kan ik langer blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
alwind schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:52:
[...]

Oke oke die opmerking snap ik :) Ik bedoel kun je in assen ook makkelijk een rondje circuit lopen. Ik ga met iemand die niet zo lang stil kan zitten dus als je rondjes kunt lopen en nog wel naar de baan zou kunnen kijken kan ik langer blijven.
Rondjes lopen ja, rondjes lopen en naar de baan kijken is vaak wat lastiger. Als je een rondje loopt, loop je meestal achter een talud. Als het niet al te druk is kan je ook wel boven op het talud lopen en je kan uiteraard overal even naar boven lopen om naar de baan te kijken. Ik heb alleen ervaring op Assen met de MotoGP en dan is het echt stervens druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vorig jaar was het ook flink druk, zal met Max alleen maar drukker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Laatst online: 09-09 12:06
Voor de geïntresseerden:
http://www.autojunk.nl/20...vergeleken-met-die-van-nu

Qua uiterlijk een vooruitgang lijkt me: simpeler, breder, lager (de achterspoiler) en totaal wat stoerder.

[ Voor 34% gewijzigd door Racierox op 31-07-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Ik vind alles best zolang het maar niet lijkt op de Indycar wagens. Dat is weer het andere uiterste.

[ Voor 19% gewijzigd door vhal op 31-07-2015 21:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie hem hier nergens staan, en we hebben nog 3 weken te gaan, dus..... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 31-07-2015 23:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Racierox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:32:
Voor de geïntresseerden:
http://www.autojunk.nl/20...vergeleken-met-die-van-nu

Qua uiterlijk een vooruitgang lijkt me: simpeler, breder, lager (de achterspoiler) en totaal wat stoerder.
Weer terug naar de pre-minatuurvleugels. Prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Die voorvleugel is nog steeds veel te groot, dat lost het vuile lucht probleem niet op. Achtervleugel lijkt wel A1GP.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:05:
Die voorvleugel is nog steeds veel te groot, dat lost het vuile lucht probleem niet op. Achtervleugel lijkt wel A1GP.
Ik voorzie heel veel voorvleugels die in bochten een tik krijgen van een band. Dat wordt nog wel een spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

hardware-lover schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:56:

[video]
dus... :|

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 09:53
Voor de liefhebbers hierbij wat onboard footage van Max gisteren op het TT Circuit Assen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

hardware-lover schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:56:

[video]
:D _O- Die handtekening van Sainz en die verwijzingen naar Maldonado ("Pastor Maldonado, No Please No") _O- O, en de subtiele verklaring van de p4 van Max :P :D

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 02-08-2015 12:01 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:48
robpol schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:51:
Voor de liefhebbers hierbij wat onboard footage van Max gisteren op het TT Circuit Assen:

...
Ligt het aan mij of zijn die tribunes wel heel erg leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien denken de meeste dat het alleen vandaag is, misschien Gamma Racing DAYS van maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Vandaag is gratis, gisteren niet, dat zal het verschil wel zijn...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En vandaag lijkt het ook wel aardig drukker dan gisteren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

robpol schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:51:

[video]
echt een snel circuit lijkt het niet te zijn voor F1-wagens...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het is dan ook voornamelijk ingericht als motorcircuit, waar af en toe wat auto's overheen rijden.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 23:14

Keida

dr.

hardware-lover schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:29:
En vandaag lijkt het ook wel aardig drukker dan gisteren?

[video]
Het was echt superdruk, geschat op meer dan 60000. Ook lekker warm.

Dat filmpje van Max is al in de ochtend, oefenrondje, nog geen publiek.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat bij de bult en daar was ruimte zat om rustig in het gras te zitten en te relaxen. Vond de demo van Max mooi maar ben positief verrast door de BOSS GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:29:
Misschien denken de meeste dat het alleen vandaag is, misschien Gamma Racing DAYS van maken :-)
Damian schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:55:
Vandaag is gratis, gisteren niet, dat zal het verschil wel zijn...
Ik dacht inderdaad dat het alleen vandaag was, en ik ben gegaan omdat het gratis was.

Dus ja, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:10:
Ik zat bij de bult en daar was ruimte zat om rustig in het gras te zitten en te relaxen. Vond de demo van Max mooi maar ben positief verrast door de BOSS GP.
Pff, BossGP...wat een geweld was dat!! Een F1 race ervaring hier in NL...nou, bijna dan ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
bestaat dat nog steeds? vond het altijd redelijk siuf omdat de verschillen tussen de auto's te groot zijn en de rijders terecht te voorzichtig met hun dure speeltje zijn. zag het altijd meer als een demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 19:17
P.O. Box schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:43:
bestaat dat nog steeds? vond het altijd redelijk siuf omdat de verschillen tussen de auto's te groot zijn en de rijders terecht te voorzichtig met hun dure speeltje zijn. zag het altijd meer als een demo.
Je bedoelt dat ze weinig risico nemen en het meest achter elkaar aan rijden? Ik zei toch al dat het net Formule1 leek :P. Behalve dan dat het geluid van BossGP een stuk vetter is ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm90
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-08 16:39
halofreak1990 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:58:
[...]

Ja, ik en m'n pa gaan zondag ook daarheen. Kijken of ik 'n handtekening van Max kan scoren, en daarnaast natuurlijk gewoon de rest van het evenement volgen.
Leuk gehad? Ik ben zaterdag heen geweest. Was een stuk rustiger en daardoor kon ik makkelijk met Max op de foto en een handtekening scoren! :)

[ Voor 34% gewijzigd door tijm90 op 03-08-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Laatst online: 18-09 11:46
tijm90 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:53:
[...]
Leuk gehad? Ik ben zaterdag heen geweest. Was een stuk rustiger en daardoor kon ik makkelijk met Max op de foto en een handtekening scoren! :)
Pics or it didn't happend ;)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
P.O. Box schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:43:
Er ging wel een over de kop zondag dus zo zuinig zijn ze nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Te voorzichtig?

Dit gebeurde gisteren recht voor ons:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BpsvFPxbFGY]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halofreak1990
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik vond de verschillen op zich wel mee vallen, buiten de geknepen V10 Toro Rosso die iedereen wel een beetje zoek reed. De rest van het veld zat wel redelijk dicht bij elkaar, vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ai..
Jenson Button en vrouw bedwelmd in vakantievilla in St tropez. voor ruim 300.000 aan spullen gestolen waaronder trouwjuwelen.
Gas naar binnen gespoten en dan de tent leegroven. Nasty zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

BreadFan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:09:
Ai..

[...]

Tja, wat ik lastiger vind is dat we van alle andere berovingen weinig tot niets horen totdat het iemand is die "te bekend" is. Ik kan me herinneren dat dit al veel vaker is gebeurd aan de Franse dure badplaatsen; zeker al 10 jaar lang aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BreadFan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:09:
Ai..

[...]

Een beetje sensatiezucht.
Er staat nergens bij de nieuwsberichten dat bij hun verdovend gas gebruikt is.

Het enige wat in de artikelen staat is dat hij beroofd is snachts.
Verder gaf de politie aan dat er ook wel eens verdovend gas gebruikt is bij andere berovingen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Wel bij The Sun, maar dat is wel weer een sensatiekrant.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

YakuzA schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Een beetje sensatiezucht.
Er staat nergens bij de nieuwsberichten dat bij hun verdovend gas gebruikt is.

Het enige wat in de artikelen staat is dat hij beroofd is snachts.
Verder gaf de politie aan dat er ook wel eens verdovend gas gebruikt is bij andere berovingen.
GPupdate zegt dat het in de regio gebruikelijk is dat er zo te werk wordt gegaan. Er staat niet met zekerheid vast dát het is gebeurt. Hoe het ook is gegaan, kut is het wel.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:28

Moofnor

King of my castle

Ik vond het wel opmerkelijk dat er dus voor 300.000 euro gestolen is, waaronder de verlovingsring ter waarde van 250.000 euro. Dus kennelijk stelde de rest niet veel voor :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Moofnor schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:23:
Ik vond het wel opmerkelijk dat er dus voor 300.000 euro gestolen is, waaronder de verlovingsring ter waarde van 250.000 euro. Dus kennelijk stelde de rest niet veel voor :+
Noem 50k maar niks ;)
Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.