[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.804 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:40

vhal

ಠ_ಠ

sinds wanneer is reddit een betrouwbaar iets :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:16
Arfman schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:44:
Vergne is (test)coureur bij Ferrari. Als je bij Ferrari zit wordt van je verwacht dat je op officiële gelegenheden in het door Ferrari verstrekte (maat)pak komt opdagen. Heeft niks met PR, reclame of wat dan ook te maken.

Bron: /r/formula1
Ja dus, je maakt reclame voor Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of Vergne in een Ferraripak gelijk staat aan reclame. ter vergelijking (niks anders) Ik zie ook teams van de eredivisie van de eigen club een pak dragen. Verkoop je dan het merk van je club, laat je dan zien dat je in loondienst bent, of verstrekt de club jou een mooi pak?
Brand maar los....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind het gewoon ongepast in het plaatje. Allemaal rouwende mensen in nette strakke pakken om de kist heen, en dan staat daar Vergne met een Ferrari-logo op z'n pak. Als enige. Kun je in mijn ogen niet maken.

That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

Waar we ons wel niet druk om kunnen maken.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Is er nog nieuws over MSC trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Bernie gaat om de tafel met Pirelli en Michelin om te kijken wie leverancier wordt voor 2017-2019. Ik heb wel weer zin in een bandenoorlogje :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
MAX3400 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:06:
Feit is: hij staat 14e in het kampioenschap en in mijn ogen als een-na-laatste want alleen Ericsson staat nog achter hem. McLaren & Marussia doen sinds race 1 niet meer voor de punten. Mijn opinie/visie is dus: "we" kunnen alles roepen over Max en de verwachtingen maar het vertaalt zich vooralsnog niet in voldoende punten/finishes.
Klopt. Maar ik kijk naar de redenen waarom hij zo weinig punten/finishes heeft. Als die Renault het gewoon had volgehouden, had hij (maar ook Sainz) veel meer punten gehad. Het blijft nu eenmaal mechanische sport, dus dat hoort er bij.

Het eerste jaar (zeker bij STR) is bedoeld om je potentieel te laten zien en dat heeft hij zeker gedaan. Net als Sainz. Daar hoort ook het maken van fouten bij. Ik denk dat ze bij STR zeer tevreden zijn over het potentieel van beide coureurs.
asing schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:56:
Bernie gaat om de tafel met Pirelli en Michelin om te kijken wie leverancier wordt voor 2017-2019. Ik heb wel weer zin in een bandenoorlogje :P
Alleen is de oorlog dit keer niet op de baan...

[ Voor 14% gewijzigd door Tackleberry op 22-07-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Tackleberry schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:58:
[...]

Klopt. Maar ik kijk naar de redenen waarom hij zo weinig punten/finishes heeft. Als die Renault het gewoon had volgehouden, had hij (maar ook Sainz) veel meer punten gehad. Het blijft nu eenmaal mechanische sport, dus dat hoort er bij.

Het eerste jaar (zeker bij STR) is bedoeld om je potentieel te laten zien en dat heeft hij zeker gedaan. Net als Sainz. Daar hoort ook het maken van fouten bij. Ik denk dat ze bij STR zeer tevreden zijn over het potentieel van beide coureurs.
Eens, in mijn ogen presteren Max en Carlos nog steeds ruim boven verwachting. Als ze finishen, finishen ze vaak in of op het randje van de punten en ze laten volwassen dingen zien op de baan.
Er schijnen alleen een paar zuurpruimen te zijn die vinden dat Max het alleen goed doet als hij wel even een wedstrijd zou winnen met die STR, maar dat gaat dit seizoen niet gebeuren met die brakke Renault achterin.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Tackleberry schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:58:
[...]

Volledig mee eens. Ze laten beide zien wat ze in huis hebben.....en dat is gewoon heel erg veel potentie, kwaliteit, lef, snelheid etc....

Maar het zijn beide nog ruwe diamanten die gewoon gepolijst moeten worden. Ik kan me geen coureur indenken in de laatste 5 jaar, die zo van zich liet spreken in zijn eerste seizoen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

asing schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:56:
Wat is dan de oorlog als het 1 van de 2 word?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zit echt niet te wachten op een bandenoorlog, het voegt echt 0 toe aan de races, behalve dat je al weet dat degene met de beste banden-leverancier wint.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:01
Als die dan even niet onder de Mercedes liggen... ;)
Ik ben niet direct voor- of tegenstander van meer bandenleveranciers. Uiteindelijk heb je nu ook zoiets met de motoren. Je weet nu ook dat degene met de beste motor meestal bij de beste teams zitten. Ze moeten dan de aero nog goed voor elkaar krijgen en ze rijden vooraan.
Die DRS blijft voor mij een verschrikking in de huidige vorm. De marginaal snellere auto achterop komt er bij een gelijke karakteristiek zo langs (dus niet: een Renault met DRS, die missen veelal de topsnelheid, ze krijgen met DRS erbij dan misschien eindelijk iets gelijks).
Overigens zoek ik ook niet tien miljoen inhaalacties per minuut. Laatst bij de MotoGP ook weer, het zag er wel leuk uit dat ze ronde op ronde elkaar konden afwisselen. Maar ik merkte dat ik ook al snel zoiets had van...toevallig lag de finish na die bocht en won die. Door de breedte van een F1 auto zul je dat al niet zo snel krijgen, maar ik zou het ook niet willen. Er waren nooit zoveel inhaalacties, het is juist spannender als iemand het een tijd moet proberen, maar dat het ook wel kan. Dat iemand na tig ronden proberen de auto erlangs zet.
En in dit alles is dan ook geen plek voor banden management, brandstofmanagement en DRS. Maar voor de rest? Aero regelementen ofzo weten de teams zo te omzeilen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:59
StealthyPeanut schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:59:
[...]

Volledig mee eens. Ze laten beide zien wat ze in huis hebben.....en dat is gewoon heel erg veel potentie, kwaliteit, lef, snelheid etc....

Maar het zijn beide nog ruwe diamanten die gewoon gepolijst moeten worden. Ik kan me geen coureur indenken in de laatste 5 jaar, die zo van zich liet spreken in zijn eerste seizoen O+
Even mijn gebruikelijke zure noot ;):

Als de TR echt de op 1 na snelste auto is, doen ze het niet best. Dan moeten ze immers eenvoudig RB verslaan.

Daarnaast; is Max gedurende het seizoen echt beter geworden dan in het begin? In Oostenrijk leek het daar wel op. Silverstone ging ook erg goed tot de kwalificatie. Laten we Silverstone daarom maar zien als een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Wat mij betreft moet Max steeds vaker Sainz gaan verslaan in de 2e helft van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bandenoorlog heeft alleen zin als er getest mag gaan worden.
Daar lijkt het met de nieuwe beperkingen totaal niet op, dus heeft het wat mij betreft ook weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Requiem19 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:52:
[...]

Even mijn gebruikelijke zure noot ;):

Als de TR echt de op 1 na snelste auto is, doen ze het niet best. Dan moeten ze immers eenvoudig RB verslaan.

Daarnaast; is Max gedurende het seizoen echt beter geworden dan in het begin? In Oostenrijk leek het daar wel op. Silverstone ging ook erg goed tot de kwalificatie. Laten we Silverstone daarom maar zien als een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Wat mij betreft moet Max steeds vaker Sainz gaan verslaan in de 2e helft van dit seizoen.
Waarom zou dat moeten eigenlijk? Sainz is ouder, heeft meer ervaring met formule-auto's en is gewoon ook een hele snelle jongen. Natuurlijk is het mooi als Max hem af en toe voorbij rijdt, maar Max is elk raceweekend nog veel meer aan het bijleren dan Sainz denk ik.

Het chassis zal wellicht in de top3 staan, maar dat zegt niks over de overall snelheid van de wagen. Zonder krachtbron kom je nergens helaas, dus om dat op de twee rijders te schuiven? Is wat kort door de bocht.

In Silverstone zag je gewoon dat Max nog veel moet leren. Maar daar heeft hij dit seizoen ook gewoon de ruimte voor. Laten we lekker van hem genieten in Hongarije :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:33

Vos

AFCA

Requiem19 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:52:
[...]

..

..
Op 1 na snelste auto? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Vos schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:34:
[...]

Nee hoor, het nieuwsbericht waar dit op gebaseerd is: http://www.gpupdate.net/n...ft-beter-chassis-dan-wij/

Eigenlijk zegt hij dus alleen maar dat het chassis erg goed is volgens hem. Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit als je kijkt naar Monaco en Oostenrijk, daar was hij erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ze hebben helaas ook de een na slechtste motor. Alleen die honda's zijn nog beroerder. Die honda motor blijft toch ook de grootste blamage van dit jaar. Die Mclarens zelf zijn natuurlijk de laatste paar jaar ook niet meer wat het team ooit is geweest, maar dit jaar heb ik bijna medelijden met ze.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Vos schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:34:
[...]

Verstappen zelf riep zeer enthousiast na Silverstone 'dat alleen Mercedes sneller was' na de vrijdagtraining. Verder hebben GPS metingen kennelijk bepaalt dat de TR alleen de Mercedes voor zich heeft qua bochtensnelheden.

Die GPS metingen waar op Barcelona, kan nu al vrij anders zijn. En die opmerking op Silverstone was niet echt slim..

Maar goed, iemand moet hier de hallelujah verhalen af en toe beetje temperen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
StealthyPeanut schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:32:
[...]

Waarom zou dat moeten eigenlijk? Sainz is ouder, heeft meer ervaring met formule-auto's en is gewoon ook een hele snelle jongen. Natuurlijk is het mooi als Max hem af en toe voorbij rijdt, maar Max is elk raceweekend nog veel meer aan het bijleren dan Sainz denk ik.

Het chassis zal wellicht in de top3 staan, maar dat zegt niks over de overall snelheid van de wagen. Zonder krachtbron kom je nergens helaas, dus om dat op de twee rijders te schuiven? Is wat kort door de bocht.

In Silverstone zag je gewoon dat Max nog veel moet leren. Maar daar heeft hij dit seizoen ook gewoon de ruimte voor. Laten we lekker van hem genieten in Hongarije :) :)
Er zal een moment komen waarop hij Sainz moet gaan verslaan, TR gaat MV niet 5 jaar de tijd geven. in ieder geval minimaal 2 jaar de tijd. Dus op zich hoeft hij Sainz nog niet te verslaan dit jaar, maar volgend jaar in ieder geval wel. Is Sainz beter dan MV volgend jaar? Dan gaat Sainz naar RB/beter team en wordt het lastiger voor MV... Dat is de les die bijna 10 jaar TR ons gegeven heeft...

En MV moet veel leren, maar je leert ook tijdens een seizoen. Aangezien hij nog zoveel groeiruimte heeft, vind ik dat hij ook tijdens het seizoen beter moet worden. Dat wil TR ook zien, ze willen verbetering zien.

Uiteraard valt die verbetering voor ons niet op als Sainz zich evenredig snel verbetert... maar gezien Max' gebrek aan ervaring zou je snellere groei bij hem verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:52
@requiem19:
Ik weet niet, maar zoals ik het lees verliest Max het van Sainz.
Echter staat hij toch echt voor hem in de stand, ondanks dat hij vaker is uitgevallen.
*Bron, http://www.gpupdate.net/nl/stand/216/formule-1-stand-2015/)

Tevens komt daar bij, dat voornamelijk Max in beeld komt tijdens races.
Voor sponsoren wel zo prettig natuurlijk, hij is (soms wat teveel) erg uitgesproken met zijn mening en reactie.
Verder is hij zover ik mee krijg erg open en eerlijk, dan doe je wel eens uitspraken natuurlijk. (als je niet vooraf de tekst krijgt toegereikt, kijk ook naar Louise van Gaal in Engeland. (Is toch vermakelijk, zoveel passie))

Tuurlijk moet hij de fouten van Monaco en Silverstone niet te vaak doen, maar zolang het over TR en Max gaat zal het nog wel even goed gaan denk ik.

De rest kan enkel de tijd ons leren, momenteel geniet ik in iedergeval van zijn interviews en acties op de baan. :9

(Ben niet direct een Max fan, maar wat hij vooral in F3 deed vorig jaar (en F1 dit jaar) vond ik mooi om te zien.)

Edit: Overigens in directe gevechten in de races, zonder uitval beurten staat het 2-1 voor Sainz. (echter 1 had Max een forse grid penalty en S/G)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Formule_1_in_2015

[ Voor 16% gewijzigd door Ithric op 23-07-2015 12:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:18
Sauber houdt rijders voor 2016 Alsof dit bericht iets waard is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Requiem19 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:55:
[...]

Verstappen zelf riep zeer enthousiast na Silverstone 'dat alleen Mercedes sneller was' na de vrijdagtraining.
Hij zei dat alleen Mercedes een sneller chassis heeft. Dat is toch heel wat anders dan wat jij nu zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Benotti schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:46:
[...]

Hij zei dat alleen Mercedes een sneller chassis heeft. Dat is toch heel wat anders dan wat jij nu zegt.
Dan nog al had hij het wel gezegd, wat is daar mis mee?
Moet dit opgeblazen worden, hij is een jongetje laat hem lekker. :+

Is toch veel leuker, dan dat iemand een tekst verteld dat iedereen zelf ook kon bedenken als deze de race had bekeken. (wederom neem ik van Gaal als voorbeeld, pracht kerel. 8) )
Vettel heeft bij mij dit jaar zeker meer aanzien gekregen hierdoor, dol blij op het podium en lol maken voor de uitreikingen. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 23-07-2015 12:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Benotti schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:46:
[...]

Uhm, nee.
"Only Mercedes was a bit faster," said Verstappen when asked by AUTOSPORT about Toro Rosso's race pace.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/119821/

Dit betrof dus niet alleen het chassis, maar de complete package, aldus Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Zag 'm net voorbij komen ja. Kon een kleine glimlach niet onderdrukken :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 16:51
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120056

Flinke incentive voor Renault om afscheid te nemen van Red Bull en als full works door te gaan?

Ik krijg toch steeds meer het idee dat Red Bull wel hard kan roepen en Renault onder druk proberen te zetten, maar dat zij straks met lege handen staan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Requiem19 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:55:
[...]
Verstappen zelf riep zeer enthousiast na Silverstone 'dat alleen Mercedes sneller was' na de vrijdagtraining. Verder hebben GPS metingen kennelijk bepaalt dat de TR alleen de Mercedes voor zich heeft qua bochtensnelheden.

[knip]
Het grote verschil met o.a. de Mercedes is dat de huidige STR met een volle tank blijkbaar niet te vergelijken is met de auto die ze rijden tijdens de vrije trainingen en kwalificatie. Dan zou je denken, dan rij je die trainingen toch met een volle tank? Maar dan schijnen de bandjes zo snel weg te zijn dat ze maar heel beperkt kunnen rijden tijdens die trainingen en dat willen ze niet, aldus Sainz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als Bottas vertrekt naar Ferrari, zit Nasr zo in de Williams, samen met zijn sponsorgeld. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
hardware-lover schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:19:
[...]

Het grote verschil met o.a. de Mercedes is dat de huidige STR met een volle tank blijkbaar niet te vergelijken is met de auto die ze rijden tijdens de vrije trainingen en kwalificatie. Dan zou je denken, dan rij je die trainingen toch met een volle tank? Maar dan schijnen de bandjes zo snel weg te zijn dat ze maar heel beperkt kunnen rijden tijdens die trainingen en dat willen ze niet, aldus Sainz.
Dat is mbt de prestaties van TR toch wel het meest interessant; waarom zijn ze zo aards traag met een volle tank? Dat is eigenlijk al heel het seizoen zo, zelfs in China en Maleisië.

Ik begrijp dan ook niet echt waarom ze dat juist niet testen als dat hun zwakke plek is? Je wilt toch voorkomen dat in de race je banden zo snel slijten? ;).

Mysterie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Requiem19 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:08:
[...]
Dat is mbt de prestaties van TR toch wel het meest interessant; waarom zijn ze zo aards traag met een volle tank? Dat is eigenlijk al heel het seizoen zo, zelfs in China en Maleisië.

Ik begrijp dan ook niet echt waarom ze dat juist niet testen als dat hun zwakke plek is? Je wilt toch voorkomen dat in de race je banden zo snel slijten? ;).

Mysterie! :)
Tijdens de laatste testen in Spanje en Oostenrijk zijn ze ook opzoek geweest naar de oorzaak van het weggedrag bij volle tank (onvoorspelbaar onder- en overstuur), maar ze hebben de oorzaak niet kunnen vinden. Carlos zegt dat het met 70-80kg brandstof in de tank al duidelijk beter gaat en dat de auto dan wel veel beter te rijden is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ik denk dat Mercedes niet met een volle tank rijdt, tijdens de race dan.
Vooral brandstof sparen/zuinige motor, voorkomt dat ze stil vallen zonder brandstof.

Misschien is de motor van Renault wel een slurper en moeten ze ook nog eens knijpen om met volle tank de finish te halen?
Tevens speelt het vermogen natuurlijk ook wel mee, als je moet acceleren neem je veel meer gewicht mee en nog eens minder vermogen.

Zal wel meer spelen dan wij weten misschien, zal me niks verbazen als in Prac. de auto iets minder zuinig staat ofsow.
(en bij Merc. en Ferrari juist omgekeerd)

Edit: ik denk overigens dat Merc nog wel 1/2 tandjes harder kan, ze worden nu amper bedreigt. (Zelfs Silverstone niet, 2 rondjes volle bak en ze zaten er bijna zeker weer voor. )

[ Voor 16% gewijzigd door Ithric op 23-07-2015 16:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hardware-lover schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:28:
[...]

Tijdens de laatste testen in Spanje en Oostenrijk zijn ze ook opzoek geweest naar de oorzaak van het weggedrag bij volle tank (onvoorspelbaar onder- en overstuur), maar ze hebben de oorzaak niet kunnen vinden. Carlos zegt dat het met 70-80kg brandstof in de tank al duidelijk beter gaat en dat de auto dan wel veel beter te rijden is.
Mijn laatste kennis is nog steeds dat de benzinetank voornamelijk een verticale opstelling is terwijl het bij een gewone consumentenauto een horizontale opstelling is. Als je inderdaad vloeistof in de hoogte gaat opstapelen en er is zijdelings beweging (al is het alleen maar door hard remmen/optrekken), dan krijg je best een rare beweging. Denk er maar eens aan om een lange of korte vlaggestok boven je hoofd te zwiepen.

Neemt niet weg dat het verschil van 20kg op een totaalgewicht van ~450kg natuurlijk een minder grote invloed zou moeten hebben dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ithric schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:32:
Ik denk dat Mercedes niet met een volle tank rijdt, tijdens de race dan.
Vooral brandstof sparen/zuinige motor, voorkomt dat ze stil vallen zonder brandstof.

Misschien is de motor van Renault wel een slurper en moeten ze ook nog eens knijpen om met volle tank de finish te halen?
Tevens speelt het vermogen natuurlijk ook wel mee, als je moet acceleren neem je veel meer gewicht mee en nog eens minder vermogen.

Zal wel meer spelen dan wij weten misschien, zal me niks verbazen als in Prac. de auto iets minder zuinig staat ofsow.
(en bij Merc. en Ferrari juist omgekeerd)

Edit: ik denk overigens dat Merc nog wel 1/2 tandjes harder kan, ze worden nu amper bedreigt. (Zelfs Silverstone niet, 2 rondjes volle bak en ze zaten er bijna zeker weer voor. )
RB heeft geen enkele issues met een volle tank, lijkt dus echt een TR specifiek probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
De FIA heeft bekend gemaakt dat het hoofd van Jules een klap van 254G te verwerken heeft gekregen. Hij reed op dat moment nog 126 km/h, komende van dik over de 200 op de baan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

asing schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:57:
De FIA heeft bekend gemaakt dat het hoofd van Jules een klap van 254G te verwerken heeft gekregen. Hij reed op dat moment nog 126 km/h, komende van dik over de 200 op de baan.
En dat zegt dus niks. Ja, 245G is een hoge kracht maar het is pas interessant als we weten of dat gedurende 0.04s is geweest of gedurende 40s. De beelden, voor zover we die hebben gezien, laten ook geen 100% onveerkrachtige botsing zien (give or take a few centimeters) dus de vrijgekomen kracht staat volledig op zich en heeft geen "waarde" op hoe Bianchi het wel/niet had kunnen overleven.

Maar ja, ik zit teveel in de natuurkunde en te weinig in de menselijke hoek nu... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Toch vrij apart, kan hun statement nergens vinden. Ik kan me herinneren dat ik door beeld analyse eruit kwam dat zijn 1e impact met een snelheid was van 200km/h, en dat daar de helft van de snelheid was afgenomen toen hij afketste.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Inderdaad heftige cijfers. Nou zeggen ze ook dat ze in de oordopjes (zelfs sensoren in oordopjes trouwens??) 92G gemeten werd, maar dat ze er vanuit gaan dat die uit z'n oor gevallen zijn en die meting dus niet correct is, waarna ze met die 254G kwamen.

Alhoewel: in dit artikel op Motorsport stond dit vanmorgen allemaal, maar die 254 is inmiddels verdwenen. Ze spreken nu alleen nog van 92G. Vreemd? http://www.motorsport.com...anchi-crash-data-revealed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
MAX3400 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:06:
[...]

En dat zegt dus niks. Ja, 245G 254G is een hoge kracht
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P5uoPZC.png

Niet dat het uitmaakt, 200G of meer is idioot veel.
fynrd1 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:04:
[...]

Toch vrij apart, kan hun statement nergens vinden. Ik kan me herinneren dat ik door beeld analyse eruit kwam dat zijn 1e impact met een snelheid was van 200km/h, en dat daar de helft van de snelheid was afgenomen toen hij afketste.
Hij reed op de baan meer dan 200 km/h, op het moment van impact was dat nog 126 km/h. Die apparaten kunnen onder natte omstandigheden ook formidabel remmen.
Tralapo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:05:
[...]

Inderdaad heftige cijfers. Nou zeggen ze ook dat ze in de oordopjes (zelfs sensoren in oordopjes trouwens??) 92G gemeten werd, maar dat ze er vanuit gaan dat die uit z'n oor gevallen zijn en die meting dus niet correct is, waarna ze met die 254G kwamen.

Alhoewel: in dit artikel op Motorsport stond dit vanmorgen allemaal, maar die 254 is inmiddels verdwenen. Ze spreken nu alleen nog van 92G. Vreemd? http://www.motorsport.com...anchi-crash-data-revealed
It was initially thought Bianchi's impact was 92g but the earplug based sensor to measure this is understood to have fallen out before impact.
bron : http://www.dpa-internatio...port-says-a-46046123.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ja ja, maar die 254G is uit het artikel op Motorsport verdwenen. Dat is opmerkelijk.

Dat het gemeten is met zijn oordoppen wist ik ook, dat zeg ik er ook bij. Verbaasde me er alleen over dat zelfs daar sensoren inzitten.

Verder claimde het artikel op Motorsport vanmorgen nog dat zijn oordoppen uitgevallen waren en dat de FIA die 254G daarop gebaseerd had.

Maar die beide zinnen zijn inmiddels uit dat artikel. Dat je er zoveel kunt vinden op Google is leuk, maar ik vraag me af of dat statement dan wel van de FIA komt en of het misschien is teruggetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs 90G is veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Het blijkt dat de FIA is begonnen met een World Accident Database. Die database is toegankelijk als je inlog aanvraagt maar dan moet je wel contact hebben met de FIA. In die database staat het rapport van Bianchi. Ik denk dat ze gewacht hebben met publicatie tot de toestand van Jules was veranderd (zowel positief als negatief).

Auto Motor und Sport schijnt de primeur gehad te hebben : http://www.auto-motor-und...anchi-unfall-9826939.html

Die 254G is berekend adhv alle beschikbare gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

asing schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:37:
Het blijkt dat de FIA is begonnen met een World Accident Database. Die database is toegankelijk als je inlog aanvraagt maar dan moet je wel contact hebben met de FIA. In die database staat het rapport van Bianchi. Ik denk dat ze gewacht hebben met publicatie tot de toestand van Jules was veranderd (zowel positief als negatief).

Auto Motor und Sport schijnt de primeur gehad te hebben : http://www.auto-motor-und...anchi-unfall-9826939.html

Die 254G is berekend adhv alle beschikbare gegevens.
Ik krijg 280G in mijn model als ik de absorptie van HANS en de sidepod niet meereken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jij hebt toch veel minder data dan de FIA? En jouw model is misschien iets minder goed dan die van het team van experts? ;)

Maakt mij weinig uit hoeveel G het was eigenlijk... Feit is dat het een dusdanig hoge kracht was dat een mens dit niet zonder kleerscheuren kon overleven. Ik las dat die Truck zelfs 2 meter verplaatst is door de klap. Dat zegt eigenlijk al genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Dit was gewoon een perfect storm aan omstandigheden, net als bij bv Senna. Beiden hadden de crash makkelijk moeten kunnen overleven. Senna door de ophanging en Bianchi doordat hij echt op de verkeerde plek de truck raakte. Het is wel scheef dat als de twee marshalls doodgereden waren door Bianchi, er nu al geen haan meer naar had gekraaid.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Tjah, wij vinden het allemaal zo erg dat Bianchi overleven is, maar woensdag heeft Boko Haram maar weer even 50 mensen afgeslacht (http://www.theguardian.co...-attacks-cameroon-nigeria). Daar heeft ook echt helemaalll niemannddd het over (mij incluis, ik moest het echt even opzoeken...)

Emotie richt zich toch altijd op personen die je 'kent'. De overleden marshalls in F1 hadden geen gezicht, geen verhaal etc.

Is always ze same...

[ Voor 12% gewijzigd door Requiem19 op 23-07-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Requiem19 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:20:
Jij hebt toch veel minder data dan de FIA? En jouw model is misschien iets minder goed dan die van het team van experts? ;)

Maakt mij weinig uit hoeveel G het was eigenlijk... Feit is dat het een dusdanig hoge kracht was dat een mens dit niet zonder kleerscheuren kon overleven. Ik las dat die Truck zelfs 2 meter verplaatst is door de klap. Dat zegt eigenlijk al genoeg...
Mijn model is gebaseerd op de verplaatsing van de truck, vanuit daar heb ik teruggerekend. Dit is op zowel de X,Y,Z as. Ook omdat de monocoque gescheurd was, is het scenario ideaal omdat je dan kan concluderen dat deze zijn maximale energie heeft geabsorbeerd. Deze limieten uiteraard vanuit literatuur. Uiteraard zit het gewicht van de wagen+rijder+brandstrof, en van de truck heb ik zelf het contragewicht wat in dit geval de wagen aan de takel was meegerekend, en eigenlijk alles wat maar te vinden was zodat er geen gaten in het geheel zaten. Ik kwam uit op 94.3G, wat resterend was op de helm van Bianchi. Ik kwam er niet meer uit wat de helm intern heeft geabsorbeerd. Gegevens van dat materiaal binnen in de helm is niet openbaar. De oorsensor heeft 92G geregistreerd, wat dus zegt dat ik er flink naast zit, want ik neem wel aan dat een helm intern niet maar 2~10G absorbeert. Maar ik denk wel dat ik binnen een marge van 20% val.

De experts in dit geval zijn de jongens van AMuS? Lijken mij niet de types met een engineering degree, vermoedelijk hebben zijn alleen met de invalshoek en snelheid gerekend plus massa op de X,Y as. Dan kom je inderdaad heel hoog uit..

Wat ook meespeelt is dat de helm van Bianchi er na de crash optisch nog goed uitzag, Tot zover ik kon vinden kan de shell maar iets van 110 tot 180G verdragen voordat deze in stukjes uitelkaar spat.

[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 23-07-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Uhm de data kwam uit het onderzoek van de FIA (AFAIK) dat naar aanleiding van het onderzoek ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Nou inderdaad, laat dat maar aan Kaltenborn over. Super betrouwbaar, zou nooit sjoemelen met contracten om extra inkomsten te krij... Oh, wacht :+

-O- Ben ik de enige die het eigenlijk schandelijk vindt dat die vrouw nog werkzaam is bij/voor Sauber?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:20:
Ik las dat die Truck zelfs 2 meter verplaatst is door de klap. Dat zegt eigenlijk al genoeg...
Als het niet meer is.. Truck vliegt de lucht in en komt een paar meter verderop weer terecht, zoals duidelijk te zien is in de (nog steeds heftige) beelden van de crash

[YouTube: https://youtu.be/SL_VIW30nIo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Tralapo schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:27:
[...]

Als het niet meer is.. Truck vliegt de lucht in en komt een paar meter verderop weer terecht, zoals duidelijk te zien is in de (nog steeds heftige) beelden van de crash

[video]
Als je dan dit filmpje (naja, verzameling foto's) dan ziet..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?t=76&v=rSQt09qpcx4]

...dan vind ik het nogsteeds verbazend dat-ie nog in leven was na deze klap.. Ik zat bij en samen met mijn broer Formule1 te kijken, bij de eeste beelden die we te zien kregen zeiden we tegelijk "Die is dood."

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ken die jongen niet zo heel goed eigenlijk. Je ziet vaker als iemand wegvalt dat diegene de hemel in geprezen wordt. Terecht of niet, ik laat het verder in het midden. Niets dan lof over de doden toch? Maar ik krijg hier en daar wel de indruk dat het een beetje overdreven wordt.of is mijn gevoel onterecht?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
RoyK schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:55:
Ik ken die jongen niet zo heel goed eigenlijk. Je ziet vaker als iemand wegvalt dat diegene de hemel in geprezen wordt. Terecht of niet, ik laat het verder in het midden. Niets dan lof over de doden toch? Maar ik krijg hier en daar wel de indruk dat het een beetje overdreven wordt.of is mijn gevoel onterecht?
Ben ik het wel een beetje mee eens. Natuurlijk is het verschrikkelijk en hartstikke erg wat er gebeurd is. Zeker voor de nabestaanden die dicht bij hem stonden.

Op Sky heb ik zelfs een bericht gelezen dat Massa zei dat Bianchi de beste kartcoureur is geweest die hij ooit heeft gezien..... Eerst lees je er niet echt veel over, maar nu hij helaas overleden is, was het ineens een nieuwe held in wording.

Ik lees er maar gewoon zo weinig mogelijk van. Wat is gebeurd, is gebeurd.... Hoe klote het ook is.

Op naar de volgende race. Ben wel benieuwd hoe de TR weer in de trainingen zijn in Hongarije!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:55:
Op zich begrijp ik wel een beetje wat je bedoelt, ik had er ook niet zo veel mee verder, maar zijn resultaten liegen er toch niet om:
1e in zijn debuut in de Franse formule 3
Het jaar daarop 3e in zijn debuut in de Europese formule 3
Het jaar daarop 1e in zijn 2e jaar in de Europese formule 3
Het jaar daarop 3e in de gp2
Het jaar daarop 3e in de gp2
Het jaar daarop 2e in de WSR (Hij zou eerste zijn geworden als hij niet in de laatste race van de baan geduwd werd door ons "supertalent" Robin Frijns)".
Daarna testrijder bij Ferrari, testrijder bij FI.
En nog maar 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik denk dat Loondijke en RoyK weinig klasses buiten F1 volgen?

Bianchi was een talent vergelijkbaar met Sainz, zelfs nog beter pre FR3.5. Hij was altijd al erg snel, maar had er een handje van om in gevechten rare dingen te doen en dan brokken te veroorzaken.

Bij Marussia kreeg hij weinig exposure, mar juist daardoor kon hij beter worden. 9e plaats in Monaco in Marussia was echt bijzonder knap! Hij werd steeds beter en de kans dat hij een Ferrari zitje zou krijgen was behoorlijk reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Destruction schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:03:
[...]

-O- Ben ik de enige die het eigenlijk schandelijk vindt dat die vrouw nog werkzaam is bij/voor Sauber?
Nee, ik vind het een schande dat ze uberhaupt nog in de paddock kan komen. Maar goed, ze is in mijn ogen altijd een van de minst sympathieke personen geweest in de F1, en dat vond ik al voor het geintje met Giedo

Maar goed, veel belangrijker: er is weer aktie op de baan *O*

[ Voor 7% gewijzigd door SnowDude op 24-07-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ik was even afgeleid maar hoor ik het nu goed dat Lotus een rekening niet betaald heeft bij de bandenleverancier en daarom geen banden kreeg tot er betaald is en daarom pas na 30 min van de VT banden heeft gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Terecht je krijgt bij de dealer toch ook je auto niet terug zonder eerst de rekening te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

Requiem19 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:14:
Ik denk dat Loondijke en RoyK weinig klasses buiten F1 volgen?

Bianchi was een talent vergelijkbaar met Sainz, zelfs nog beter pre FR3.5. Hij was altijd al erg snel, maar had er een handje van om in gevechten rare dingen te doen en dan brokken te veroorzaken.

Bij Marussia kreeg hij weinig exposure, mar juist daardoor kon hij beter worden. 9e plaats in Monaco in Marussia was echt bijzonder knap! Hij werd steeds beter en de kans dat hij een Ferrari zitje zou krijgen was behoorlijk reëel.
Klopt. Ik hou het bij F1. Ik moet zeggen nu ik Sport1 heb sinds een paar weken dat je sneller ook wat andere races meepak. Maar de namen die daar voorbij rollen zijn mij bijna allemaal onbekend.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 20:28
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:24:
Oké ik was even afgeleid maar hoor ik het nu goed dat Lotus een rekening niet betaald heeft bij de bandenleverancier en daarom geen banden kreeg tot er betaald is en daarom pas na 30 min van de VT banden heeft gekregen.
Pas 9:10 kregen ze de banden van Pirelli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
van twitter: https://twitter.com/F1/status/624497418906767360

iemand een idee waarom Kvyat 5 mediums gebruikt heeft? Is dat om ze 1x een heat cycle te geven? Presteren ze dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RoyK schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:29:
[...]

Klopt. Ik hou het bij F1. Ik moet zeggen nu ik Sport1 heb sinds een paar weken dat je sneller ook wat andere races meepak. Maar de namen die daar voorbij rollen zijn mij bijna allemaal onbekend.
Het is ook verdraaid moeilijk om al die klasses ergens op tv/live streams te kunnen volgen. Via Autosport.com is er gelukkig journalistiek een goed overzicht. Ook heeft Autosport paar keer per jaar artikelen over de 'biggest talents in lower classes' etc. Dan hebben ze het dus over FR 2000 coureurs, dat soort races zijn nergens op tv. Maar als je dan iemand beetje volgt via het nieuws krijg je wel een idee of het een talent is.

Bianchi's talent in F1 was niet echt zichtbaar vanwege zijn materieel, maar ik denk dat hij wel op het niveau van Ricciardo had kunnen komen met een goede auto...

Om de winst van de GP2 race in Silverstone (Bianchi is de 1e auto in beeld. Vietoris achter hem is een ronde eerder voor slicks gestopt en heeft al warme banden op een natte baan. Bianchi probeert hem koste wat kost achter te houden op koudere banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
WoKo schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:38:
van twitter: https://twitter.com/F1/status/624497418906767360

iemand een idee waarom Kvyat 5 mediums gebruikt heeft? Is dat om ze 1x een heat cycle te geven? Presteren ze dan beter?
Even de olie laag er af poetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Honda heeft nieuwe motoren maar zonder upgrades. Valt me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:47:
Honda heeft nieuwe motoren maar zonder upgrades. Valt me tegen.
Toch wel betrouwbaarheidsaanpassingen (3x woordwaarde :D )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Oei Perez een aardige klapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Force India op de kop lees ik? Shit, ik zit op 't werk en kan hier niet naar beelden kijken.

Hoe erg is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Perez! Wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Perez op z'n kop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Hij loopt gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Na de herhaling gezien te hebben viel het dus wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij stond al bijna stil toen de auto omviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals het er nu uitziet breekt zijn rechter achterwiel en spint hij in de vangrail. Daarmee gaat zijn rechter voorwiel stuk deze komt onder de auto en daardoor remt de auto zo hard dat hij op de zijkant komt en op het einde omvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Als je dan zo die auto van dichtbij ziet komt er ook al bij zo'n "rustige" crash zoveel energie vrij dat metaal verbogen is. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Grappige onboards blijven dat als wij zo die andere beelden hebben. "Er is iets van mijn frontwing afgebroken" No shit...je hele frontwing is weg :D

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dadona schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:27:
Grappige onboards blijven dat als wij zo die andere beelden hebben. "Er is iets van mijn frontwing afgebroken" No shit...je hele frontwing is weg :D
Op zich liegt hij niet natuurlijk, het klopt dat er iets van zijn wing is afgebroken, namelijk de hele auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Liegen is voor mij sowieso bewust zijn van de werkelijke situatie en die dan anders voordoen. In dit geval zag hij een enkel onderdeeltje er vanaf vliegen (die ging over de auto heen), de rest heeft hij hooguit kunnen voelen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon 2sec eraf voor Hamilton, impressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
1e vrije training zegt natuurlijk niet erg veel maar 10e voor max is wel teleurstellend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs op bochtige circuits heb je - lijkt mij - behoefte aan motorvermogen, zodat je korte snelle krachtige acceleraties kan doen bij het uitkomen van bochten; volgens mij heeft Mercedes dat effect goed laten zien.

Er zit gewoon niet genoeg pit in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
allesvooriphone schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:52:
1e vrije training zegt natuurlijk niet erg veel maar 10e voor max is wel teleurstellend..
Welkom in het F1 topic, aangezien dit je 1e post is :).

Ik zou me niet te druk maken om vrije trainingen, iedereen volgt een ander programma. Vergelijken is dus altijd lastig. In Silverstone was Max 3e in de vrije training, maar uiteindelijk had hij daar geen zak aan :).

Als we kijken naar komende wedstrijd, lijkt in ieder geval Mercedes, Ferrari en Red Bull sneller te zijn dan TR. Dat betekent dat TR moet vechten voor P7-P10. Hogere verwachtingen zou ik niet hebben als ik jou was, dan heb je alleen maar teleurstellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 16:51
Requiem19 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:02:
[...]
Als we kijken naar komende wedstrijd, lijkt in ieder geval Mercedes, Ferrari en Red Bull sneller te zijn dan TR. Dat betekent dat TR moet vechten voor P7-P10. Hogere verwachtingen zou ik niet hebben als ik jou was, dan heb je alleen maar teleurstellingen..
Red Bull zit er in ieder geval goed bij idd. Ze maken hoe verder het seizoen vordert toch een steeds sterkere indruk t.o.v. STR.
Terecht natuurlijk dat je als eerste team boven je zusterteam eindigt, maar dit betekent dan toch ook dat die Renault het beter aan het doen is...en dus STR toch ook verder naar voren moet kunnen.

Ergens ben ik blij dat Max niet zo ver vooraan is te vinden in FP1 :) Tot nu toe leverde dat een plekje verder achterop de grid op bij de Q.. Laat hem maar lekker steeds verbeteren en een keer echt pieken in de kwalificatie en op dat moment verder naar voren staan.
Q3 moet haalbaar zijn, en dan hopen op P7 of P8 idd.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Requiem19 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:02:
[...]

Welkom in het F1 topic, aangezien dit je 1e post is :).

Ik zou me niet te druk maken om vrije trainingen, iedereen volgt een ander programma. Vergelijken is dus altijd lastig. In Silverstone was Max 3e in de vrije training, maar uiteindelijk had hij daar geen zak aan :).

Toch zou het chassis hier een grotere rol moeten spelen?. Dat de PU's van Mercedes en Ferrari beter lopen en het chassis van Mercedes superieur is aan elke andere auto staat vast. Maar een p6-p7 zou in mijn optiek wel reëel zijn. Het chassis van de RedBull's is niet beter dan die van de Torro Rosso's enkel hebben zei een snellere Renault motor wat dit verschil kan compenseren?. De strijd met de RB's zou aangegaan kunnen worden hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
allesvooriphone schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:16:
[...]

Toch zou het chassis hier een grotere rol moeten spelen?. Dat de PU's van Mercedes en Ferrari beter lopen en het chassis van Mercedes superieur is aan elke andere auto staat vast. Maar een p6-p7 zou in mijn optiek wel reëel zijn. Het chassis van de RedBull's is niet beter dan die van de Torro Rosso's enkel hebben zei een snellere Renault motor wat dit verschil kan compenseren?. De strijd met de RB's zou aangegaan kunnen worden hoop ik ;)
Nee, de motoren zijn gelijk.

De TR was op sommige races aan het begin van het seizoen sneller qua chassis. Maar het budget van RB is veellll groter. Gedurende het seizoen kan RB dus meer geld steken in de ontwikkeling van de auto en ook meer updates meenemen elke race. Dat zie je nu ook terug, langzamerhand zal de Red Bull steeds meer afstand nemen van de Toro Rosso...

Strijd aangaan met de RB's wordt iedere race iets moeilijker helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uFfjakDw_XA]

[ Voor 47% gewijzigd door TommyGun op 24-07-2015 13:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:09

beany

Meeheheheheh

En alweer verwijderd. Heel goed FIA! Op deze manier lok je potentiele kijkers...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

beany schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:22:
[...]

En alweer verwijderd. Heel goed FIA! Op deze manier lok je potentiele kijkers...
|:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat niet helemaal lekker met VES geloof ik.
SAI op 5, VES op 15...

edit: Motor klinkt blijkbaar vreemd.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 24-07-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Sai al op softs naar buiten geweest. VES al een tijdje in de pits nadat hij op de radio iets zei over gek klinkende motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Er staan ook 2 Renault mensen bij Max. Waarvan 1 aan het sleutelen.

Laatste shot, als je de lichaamstaal kijkt dan is het de einde van de motor :(

[ Voor 37% gewijzigd door Ryur op 24-07-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

http://www.sport1.nl/vide...noeihard-over-de-kop.html

Als je hier kijkt breekt volgens mij het linker achterwiel van hem gewoon af, daarna gaat ie rechtsaf de muur in.

hmm, vanuit andere hoek weer niet goed te zien eigenlijk, kan ook rijdersfout zijn geweest :/

[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 24-07-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Damian schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:47:

Als je hier kijkt breekt volgens mij het linker achterwiel van hem gewoon af, daarna gaat ie rechtsaf de muur in.

hmm, vanuit andere hoek weer niet goed te zien eigenlijk, kan ook rijdersfout zijn geweest :/
Rechtsachter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Damian schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:47:

Er gaat geruchten dat de suspension was afgebroken bij de kerbs, hierdoor kwam de crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

hmm jah die doet ook iets vreemds idd...

Verstappen een probleem? Staat al veel te lang in de pits.

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 24-07-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Damian schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Verstappen een probleem? Staat al veel te lang in de pits.
vreemd geluid in de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Pfff, wat moet dit toch ook ongelofelijk frustrerend zijn als coureur zijn. Wat een bende.....

Laten we dan maar hopen dat P3 nog wat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
@olav
Verstappen gaat zo weer naar buiten. Iets met n bougie was het nog 25 mins pic.twitter.com/BIQ1e5ubC

En nu buiten (gelukkig)

[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 24-07-2015 15:08 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.