Testing, one, two ...
Dat ligt niet aan het chassis maar aan die Mercedes motorhardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 00:01:
Het chassis van Williams is vooral goed op de langere rechte stukken en niet op een erg bochtig circuit. Op Monaco waren ze nergens, op Canada top, op Oostenrijk goed.
En hoe verklaar je dan dan Massa het snelste was in de speedtrap van de tweede sector? Je zegt net zelf dat dat bij RBR laat zien dat het chassis goed is in de bochten, en bij Wiliams zeg je dat ze snel zijn op de rechte stukken.
Als je de laptimes van de Kvyat vergelijkt met die van Max en daarop een conclusie gaat trekken over een snel of langzame auto dan is die van Max beter. Max ging in ronde 26 naar binnen en Kvyat voor het laatst in 45. Nadat Kvyat naar buiten kwam was hij niet sneller dan Max, die op hardere banden stond en die ook nog eens 29 ronden ouder waren.
De Red Bulls waren deze keer sneller op het einde door de banden strategie, niet per se door het chassis. Ook kan je aan alleen de tijden niet altijd goed zien of iemand last heeft van verkeer.
[ Voor 11% gewijzigd door SnowDude op 23-06-2015 00:12 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Je wilt een eenvoudige weergave op een eenvoudig en eenzijdig stukje data? Je snapt toch wel dat dat niet kan..hardware-lover schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:56:
[...]
Nee, ik probeer het via de meest eenvoudige weergave wat duidelijker te maken. Dat is een knip en plak uit een PDF bestand van de FIA. Mijn "conclusie" is gebaseerd op race-data waarin per rijder de data geregistreerd staat.
Edit: excuses voor mijn twee reacties achter elkaar, had ook in een reactie gekund zag ik net.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
En nu we het toch over Kvyat hebben..., waarom deed ie zo moeilijk om Max voorbij te laten maar laat ie vervolgens de deur voor Maldonado wagenwijd openstaan en probeert niet eens om hem wat tegen te houden, zoals Ricciardo dat tenminste wel goed probeerde?
[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 23-06-2015 00:29 ]
Testing, one, two ...
Super! VES doet precies hetzelfdecals alle andere coureurs, zodra je aan de binnenkant zit de auto wijdt laten lopen.hardware-lover schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:53:
[...]
Hier via YT, wel met gordijntje maar het is prima te volgen allemaal.
Beginnen op 1:24:08
[video]
Niet netjes, maar wel 'geaccepteerd' in F1. Prima verdediging dus
Je kunt geen 8e worden met de traagste rondetijden (mits niet iedereen 2x meer pit dan jij).QSYS schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:50:
maar als ik zo afgelopen race heb zitten kijken .. reed verstappen ronden lang in de 1.13 als een van de traagste van het veld.. Soms wel hoge 1.13's
Je kunt op de mclaren site ronde per ronde zien en ook vergelijken met andere coureurs. Type nu op mn phone, had t anders wel gelinked.
Laatste stint zat MV heel strak in de 1.12's en liep hij zelfs weer in op Hulkenberg voor hem.
Volgens mij wilde hij liever niet achter de man (knul) finishen die toch wel erg vaak genoemd wordt om zijn stoeltje over te nemen het volgende seizoen (of dit al dan niet waar is daargelaten). Staat toch niet zo leuk als je achter de jongste rookie van het B-team eindigt.hardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 00:19:
En nu we het toch over Kvyat hebben..., waarom deed ie zo moeilijk om Max voorbij te laten maar laat ie vervolgens de deur voor Maldonado wagenwijd openstaan en probeert niet eens om hem wat tegen te houden, zoals Ricciardo dat tenminste wel goed probeerde?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Zo'n gevoel kreeg ik er ook een beetje bij inderdaad... Extra hun best doen om maar niet afgetroefd te worden door een "snotneus" van 17Maverick schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:10:
[...]
Volgens mij wilde hij liever niet achter de man (knul) finishen die toch wel erg vaak genoemd wordt om zijn stoeltje over te nemen het volgende seizoen (of dit al dan niet waar is daargelaten). Staat toch niet zo leuk als je achter de jongste rookie van het B-team eindigt.
Qua gevoel misschien wel logisch, maar niet bepaald handig. Denk niet dat de teamleidingen te spreken zijn over zo'n actie.Robsta86 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:31:
[...]
Zo'n gevoel kreeg ik er ook een beetje bij inderdaad... Extra hun best doen om maar niet afgetroefd te worden door een "snotneus" van 17En al helemaal niet als hij inderdaad een potentiele kandidaat is voor jouw stoeltje.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Zijn het lijnen, of is de tractie en de aero grip van de TR gewoon zo goed?Damian schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:59:
Wel mooi om te zien in het stukje van de onboards van Maldonado dat ie achter MV aanzit. Goed te zien dat de lijnen die hij rijd echt een stuk sneller zijn. Maldonado moet het echt van de snelle motor hebben want in de bochten red ie het niet
Om nog even een kritische kanttekening te maken tov Max; als hij in de laatste bocht dat kleine foutje niet gemaakt had, was Maldonado er misschien net niet voorbijgekomen. Tevens maakt hij echt een bocht later weer een fout(je) terwijl hij verdedigt en mist hij de bocht terwijl hij Maldonado op de apex had kunnen blocken.
Jaja, Max heeft erg goed verdedigd, maar er is nog ruimte voor progressie
Zn banden waren toch ook helemaal klaar zoals ik het begrepen had.Requiem19 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:26:
[...]
Zijn het lijnen, of is de tractie en de aero grip van de TR gewoon zo goed?
Om nog even een kritische kanttekening te maken tov Max; als hij in de laatste bocht dat kleine foutje niet gemaakt had, was Maldonado er misschien net niet voorbijgekomen. Tevens maakt hij echt een bocht later weer een fout(je) terwijl hij verdedigt en mist hij de bocht terwijl hij Maldonado op de apex had kunnen blocken.
Aero uiteraard ook een beetje, maar het zijn duidelijk andere lijnen die Max rijd t.o.v. Pastor.Requiem19 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:26:
[...]
Foutje in de laatste bocht lijkt hem inderdaad de das om hebben gedaan. Zal mede door de banden gekomen zijn.Requiem19 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:26:
[...]
Verder moet Maldonado echt niet zeuren hoor, netjes verdedigend gereden door Max. Geen gekke dingen gezien.
Het zou niet best zijn als er bij een jonge hond als Max geen ruimte voor verbetering meer was.
De anderen weten gewoon dat als hij de kans blijft krijgen, hij straks niet meer bij te houden is.
Kan niet wachten
Ze waren in ieder geval niet meer in volledige nieuwstaat, dat was zeker. Toch kon ie nog behoorlijk in de buurt blijven van Maldonado en was hij er, zoals eerder aangegeven, weer bijna voorbij bij het ingaan van de laatste ronde. Dat onboard beeld was bij Sky na de race nog te zien, niet in de algemene onboard video. Dat was overigens mede te danken aan de minder slimme plek die Maldonado had uitgezocht om Rosberg voorbij te laten, in de laatste bocht.RoyK schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:31:
[...]
Zn banden waren toch ook helemaal klaar zoals ik het begrepen had.
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 23-06-2015 09:46 ]
Testing, one, two ...
Ik hoorde dat max daarom graag morgen wou testen ipv vandaag maar dat vond TR niet goed, Dus max vandaag en morgen een ander.mat.hi.as schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:42:
Blijkbaar een testdag vandaag, maar er kan weinig getest worden door harde regenval in Oostenrijk.
De race-motoren mogen niet worden gebruikt, dus het zou best kunnen dat ze vrij zijn in hun motoren keuze.MikeyMan schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:45:
Mogen ze voor deze tests eigenlijk vrijelijk motoren gebruiken?
Op dit moment van het buitenboord type verwacht ik
Testing, one, two ...

Testing, one, two ...
Dus, dan is het woensdag en donderdag toch!hardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:45:
Voor morgen stond er al een testdag gepland.
Gaat niet gebeuren omdat er al 2 teams een rondje gereden hebben en die dan op donderdag niet meer mogen. Die zullen er nooit mee instemmen. Dat TR max morgen niet laat rijden valt mij echt tegen.

En dat van Stoffel (bepaald niet de schildpad)

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 23-06-2015 12:56 ]
Testing, one, two ...
Dat zou wel heel lame zijn voor één ronde...alwind schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:47:
[...]
Gaat niet gebeuren omdat er al 2 teams een rondje gereden hebben en die dan op donderdag niet meer mogen. Die zullen er nooit mee instemmen. Dat TR max morgen niet laat rijden valt mij echt tegen.
Blijkbaar zijn ook niet alle teams het er over eens om er een extra dag aan vast te plakken.
Edit: UPDATE: Afternoon session is under way. The rain has stopped so hopefully some on-track action soon...
[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 23-06-2015 13:49 ]
Testing, one, two ...
Debuut in F1? Nee. Wel in de MP4-30.hardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:50:
En dat van Stoffel (bepaald niet de schildpad)
[afbeelding]
PS: man. Ik was (gelukkig) alweer vergeten wat een gedrochten we vorig seizoen zagen.
[ Voor 13% gewijzigd door Tralapo op 23-06-2015 13:47 ]
Testing, one, two ...
Zijn ze nu aan het rijden of niet? https://twitter.com/F1alwind schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:49:
De testsessie op de Red Bull-Ring wordt mogelijk verlengd tot en met donderdag. Er zou een overeenkomst zijn bereikt tussen de teams, maar hierover zijn nog geen officiële mededelingen gedaan. Wat er vandaag nog in het vat zit, is ook onduidelijk. Op dit moment is er nog een rode vlag.
Tijden: http://www.f1today.net/en/live/2015/06/23/red-bull-ring
Het is al droog genoeg voor Intermediate band nu.
[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 23-06-2015 14:32 ]
Testing, one, two ...
Het is al weer code rood.
[ Voor 13% gewijzigd door alwind op 23-06-2015 14:00 ]
Persoonlijk begrijp ik daar niks van en zou ik er geen moeite mee hebben als Max naar een ander team zou gaan.
[ Voor 42% gewijzigd door alwind op 23-06-2015 14:14 ]
Ik vind dat TR soms gewoon een stel ammateurs zijn. van de 9 teams die buiten zijn sturen alleen TR en lotus hun eerste rijder naar buiten. De rest zorgt ervoor dat hun eerst rijder de meeste test tijd krijgt.MikeyMan schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:30:
Que? Wat heeft dat te maken met naar een ander team gaan?
Bij McLaren rijdt Alonso morgen pas omdat het nieuwe aearo-pakket, gesneuveld in de race, pas morgen weer gereed is. Anders had hij er vandaag ook vast wel gezeten.alwind schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:31:
[...]
Ik vind dat TR soms gewoon een stel ammateurs zijn. van de 9 teams die buiten zijn sturen alleen TR en lotus hun eerste rijder naar buiten. De rest zorgt ervoor dat hun eerst rijder de meeste test tijd krijgt.
Er kan van alles meespelen. Als de andere coureur contractueel recht heeft op een hele dag,dan begrijp ik dat zeker.alwind schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:31:
[...]
Ik vind dat TR soms gewoon een stel ammateurs zijn. van de 9 teams die buiten zijn sturen alleen TR en lotus hun eerste rijder naar buiten. De rest zorgt ervoor dat hun eerst rijder de meeste test tijd krijgt.
[ Voor 86% gewijzigd door hardware-lover op 23-06-2015 15:04 . Reden: Hij heeft hem weer op de staart getrapt.. ]
Testing, one, two ...
Geweldig om de reacties te lezen van de andere teams op deze foto!
https://twitter.com/ToroR...13266431644463104/photo/1
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Williams heeft een soort van "Monkey seat" voor de achterwielen geplaatst.

[ Voor 67% gewijzigd door hardware-lover op 23-06-2015 16:52 . Reden: Het is weer droog.. ]
Testing, one, two ...
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Vraag me af waarom ze dit doen, aangezien het niet legaal is. Ook de skirt aan de onderkant is alles behalve toegestaan. Kijken hoe hun wagen reageert op meer downforce is natuurlijk een logische gedachte, zonder dat ze daar miljoenen voor hoeven neer te leggen.hardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:16:
Testdag gaat door tot 20.00 uur: De testdag is met twee uur verlengd en eindigt pas om 20.00 uur lokale tijd. Op die manier kunnen de teams de verloren tijd van de verregende ochtendsessie inhalen.
Maar daar komt achteraan; De regen is terug. Iedereen staat weer binnen, het is weer begonnen met regenen in Oostenrijk. Op die manier heeft de verlenging van de testdag weinig nut.
Williams heeft een soort van "Monkey seat" voor de achterwielen geplaatst.
[afbeelding]

is het normaal dat de bak 'afbreekt'? het is een stressed member van het chassis maar ivm veiligheid zal er wel iets ontworpen zijn om af te breken.
in silverstone iig een nieuwe bak/ICE voor alonso?
[ Voor 6% gewijzigd door iichel op 23-06-2015 16:35 ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ja met een gave SC-race
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
[ Voor 33% gewijzigd door Damian op 23-06-2015 16:38 ]
Overigens; Verstappen staat nu ruim bovenaan met de Soft, terwijl vele anderen op de supersofts naar buiten zijn gegaan.
[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 23-06-2015 16:44 ]
Het chassis heeft vanuit elke hoek een maximum aantal vrij vertaalde G krachten die het kan absorberen. Ik heb dat toen uitgezocht toen ik de krachten die vrij kwamen bij het ongeluk van Bianchi wou berekenen. In het documentje dat ik heb, staat dat de rear crash structure tot 35 G kan verdragen, Alhoewel dat wel is voor een impact die recht van achteren is. Vanuit een hoek, zal dit vele malen minder zijn, en aangezien er een meting van 34G is gedaan kan het best zo zijn dat op het specifieke punt de grens ruim is overschreden.iichel schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:34:
zag trouwens een foto van de auto van Alonso:
[afbeelding]
is het normaal dat de bak 'afbreekt'? het is een stressed member van het chassis maar ivm veiligheid zal er wel iets ontworpen zijn om af te breken.
in silverstone iig een nieuwe bak/ICE voor alonso?
Het heeft niks met het hergebruik van onderdelen te maken, maar met gewicht versus veiligheid.MikeyMan schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:43:
En misschien hebben ze, met het oog op de strapunten, nu andere breekpunten gekozen ook, zodat je wellicht nog onderdelen kunt hergebruiken.
Overigens; Verstappen staat nu ruim bovenaan met de Soft, terwijl vele anderen op de supersofts naar buiten zijn gegaan.
[ Voor 19% gewijzigd door fynrd1 op 23-06-2015 16:47 ]
Verwijderd
1. Max Verstappen NED Toro Rosso-Renault 37 laps 1m 11.946s
2. Stoffel Vandoorne NED McLaren-Honda 35 laps 1m 13.546s
Testing, one, two ...
Verwijderd
De sessie ligt stil, de medische auto is de baan op. Antonio Fuoco is de enige die niet teruggekeerd is naar de pits.
Max nu op p3
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 17:22 ]
Vandoorne NED? Klopt dat wel, of heeft hij net al Max een dubbel paspoort?hardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:04:
Als ie goed kan rijden en in de lage landen woonachtig is, maken we er gewoon een Hollander van
1. Max Verstappen NED Toro Rosso-Renault 37 laps 1m 11.946s
2. Stoffel Vandoorne NED McLaren-Honda 35 laps 1m 13.546s
Cogitationis poenam nemo patitur
Bijvoorbeeld hier: http://www.thisisf1.com/2...ustria-in-season-testing/alexbl69 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:28:
Waar vind je die tussenstanden?
Verwijderd
Nee hoor, maar er wordt wel eens vaker een vergissing gemaakt onder welk vlaggetje een rijder rijd.Bullet NL schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:31:
[...]
Vandoorne NED? Klopt dat wel, of heeft hij net al Max een dubbel paspoort?
De data onder die link lijkt verre van actueel?Arnold schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:40:
[...]
Bijvoorbeeld hier: http://www.thisisf1.com/2...ustria-in-season-testing/
http://www.f1today.net/nl/live/2015/06/23/red-bull-ring
Edit: Fuoco ongedeerd
Antonio Fuoco heeft geen verwondingen opgelopen bij zijn crash eerder vandaag. De medische auto schoot hem wel te help en bij Ferrari waren bezorgde gezichten te zien, maar de jonge Italiaan kroop op eigen kracht uit de auto en had geen ondersteuning nodig.
Hoe zou zijn Ferrari eruit zien?
[ Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 23-06-2015 18:07 ]
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
“It was difficult. Following a car here is always tricky, it's a fast track, and it's very easy to lose control of the car. I was trying to do my best, I was quicker than him, he was making a lot of mistakes. I was just following and waiting for the right moment.”
"he was making a lot of mistakes"? Moet dat niet "I" zijn? Of is dat mijn Oranje bril?
Testing, one, two ...
Ik weet het allemaal niet. Ik kijk er ook met een gekleurde bril naar. Maar dat gemiep overal voor, onder en achter de F1. Dit is toch gewoon racen om een positie vlak voor de finish. Als Vetel dit had gedaan had er niemand om gekraaid. Als Max het doet is hij een rookie, jonkie en moet hij nog een hoop leren. Die last zal hij vast nog een tijdje moeten dragen.hardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:15:
“For sure it was a bit scary,” said Maldonado. “It was before the braking point, so I managed to recover the car in the best way. I had the DRS open, and because of the DRS, I lost the car.
“It was difficult. Following a car here is always tricky, it's a fast track, and it's very easy to lose control of the car. I was trying to do my best, I was quicker than him, he was making a lot of mistakes. I was just following and waiting for the right moment.”
"he was making a lot of mistakes"? Moet dat niet "I" zijn? Of is dat mijn Oranje bril?
Gewoon niet druk om maken, Maldonado heeft een niet al te beste naam binnen de F1, daarbij legt hij via zijn sponsors ook behoorlijk wat geld in (min of meer een paydriver).... Dus als hij de aandacht negatief op een van zijn collega's kan zetten zal hij het zeker niet laten.RoyK schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:24:
[...]
Ik weet het allemaal niet. Ik kijk er ook met een gekleurde bril naar. Maar dat gemiep overal voor, onder en achter de F1. Dit is toch gewoon racen om een positie vlak voor de finish. Als Vetel dit had gedaan had er niemand om gekraaid. Als Max het doet is hij een rookie, jonkie en moet hij nog een hoop leren. Die last zal hij vast nog een tijdje moeten dragen.
Max moet gewoon stabiel blijven race, precies zoals afgelopen zondag, niemand van uit de officiële hoek heeft aanmerking gehad op Max zijn laatste rondes. Daarmee is het denk ik ook wel duidelijk dat Crashdonado niet zo moet zeuren...
Cogitationis poenam nemo patitur
Max is nog niet sterk genoeg qua verdediging, niets om je voor te schamen. Op Barcelona verloor hij P10 aan Sainz omdat hij onder druk zich verremde in de laatste ronde in de chicane. Deze keer verremd hij zich 2x achter elkaar; opgaan rechten stuk en vervolgens in T1.
Zijn je banden versleten? Dan moet je eerder remmen, dan verlies je minder tijd dan jezelf verremmen. Is iets dat ongetwijfeld met ervaring komt.
Natuurlijk hoort het er allemaal bij, maar daarom is het mooi om te zien dat soms het race instinct het toch wint van het economisch denken in de cockpit. Daarbij hebben beide heren (VES & MAL) mooie en minder mooie momenten laten zien afgelopen race, en dat maakte het juist aantrekkelijk om naar te kijken.
1) Max begon al rondes voordat Maldonado ook maar in de buurt kwam al te versnellen qua rondetijden. Hij reed snelste ronde na snelste ronde (Personal Best) om Maldonado zo goed mogelijk voor te blijven.
2) Die banden waren toen al 'op'. Het versnellen heeft dit alleen maar verergerd.
3) Maldonado reed op Super Softs en Max op Softs die 20+ rondes ouder waren dan die van Maldonado.
4) Maldonado reed een seconde per ronde sneller dan Max terwijl hij hem probeerde bij te halen
5) Max heeft Maldonado .. wat? 6? rondes achter hem gehouden in een langzamere auto met 20+ rondes oudere, sowieso al langzamere, banden.
6) Max heeft 3 - 4 keer echt een aanval afgeslagen of hem terug bijgehaald.
7) Max remde dus ook al eerder, dat was goed te zien aan zijn ERS-lampen achterop (waar Maldonado ook van schrok)
8) Als je daadwerkelijk de vrije trainingen hebt gezien dan weet je dat meerdere coureurs zich hadden verremd in die bocht, en je zag ze dan ook stuk voor stuk in de bocht erna ook te wijd gaan, omdat je niet de juiste lijn hebt.
9) Het verremmen op het punt dat Maldonado er echt voorbij gaat (bocht 1?) komt natuurlijk omdat hij niet op de juiste lijn zit (verdedigende lijn), Maldonado achter hem ziet zwabberen, niet goed kan remmen omdat Maldonado vlak achter hem zit (Zie Grosjean-Verstappen in Monaco, beetje hetzelfde), en z'n banden finaal naar de tering waren van het verdedigen en sneller rijden dan goed was voor z'n banden.
Als je serieus denkt dat Verstappen niet verdedigend kan rijden nadat je afgelopen weekend hebt gekeken dan heb je het gewoon echt niet begrepen.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Dit is zo hilarisch he, ik hoef maar even een kritische noot te plaatsen over Verstappen 'en ik heb het niet begrepen'krvabo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:34:
Zucht.
1) Max begon al rondes voordat Maldonado ook maar in de buurt kwam al te versnellen qua rondetijden. Hij reed snelste ronde na snelste ronde (Personal Best) om Maldonado zo goed mogelijk voor te blijven.
2) Die banden waren toen al 'op'. Het versnellen heeft dit alleen maar verergerd.
3) Maldonado reed op Super Softs en Max op Softs die 20+ rondes ouder waren dan die van Maldonado.
4) Maldonado reed een seconde per ronde sneller dan Max terwijl hij hem probeerde bij te halen
5) Max heeft Maldonado .. wat? 6? rondes achter hem gehouden in een langzamere auto met 20+ rondes oudere, sowieso al langzamere, banden.
6) Max heeft 3 - 4 keer echt een aanval afgeslagen of hem terug bijgehaald.
7) Max remde dus ook al eerder, dat was goed te zien aan zijn ERS-lampen achterop (waar Maldonado ook van schrok)
8) Als je daadwerkelijk de vrije trainingen hebt gezien dan weet je dat meerdere coureurs zich hadden verremd in die bocht, en je zag ze dan ook stuk voor stuk in de bocht erna ook te wijd gaan, omdat je niet de juiste lijn hebt.
9) Het verremmen op het punt dat Maldonado er echt voorbij gaat (bocht 1?) komt natuurlijk omdat hij niet op de juiste lijn zit (verdedigende lijn), Maldonado achter hem ziet zwabberen, niet goed kan remmen omdat Maldonado vlak achter hem zit (Zie Grosjean-Verstappen in Monaco, beetje hetzelfde), en z'n banden finaal naar de tering waren van het verdedigen en sneller rijden dan goed was voor z'n banden.
Als je serieus denkt dat Verstappen niet verdedigend kan rijden nadat je afgelopen weekend hebt gekeken dan heb je het gewoon echt niet begrepen.
Ik kan me herinneren dat ik kritisch was over Verstappen's kwalificatie verrichtingen hier, dat werd ook keihard afgeschoten. Maar het mooie is dat Verstappen vervolgens zelf stelt dat de kwalificatie z'n verbeterpunt is. Max is een kritische jongen en die heeft de afgelopen dagen ongetwijfeld alle onboard footage van zichzelf, maldonado en de data van de engineers doorgenomen om dit volgende keer nog beter te doen.
Als hij deze twee foutjes voorkomen had, had hij gewoon voor Maldonado kunnen eindigen, wat voor excuses je er ook tegenaan gooit.
Je zegt dat Max nog 'niet sterk genoeg is met verdedigen', en 'dat ie het nog wel leert'. Je mag best kritisch zijn, maar je zegt gewoon dat hij niet goed is in iets, terwijl hij nu juist heeft laten zien dat hij het absoluut wel kan. Sterker nog, de discussie gaat er over ofdat Max niet toevallig iets _te_ hard z'n 7e positie heeft geprobeerd te verdedigen. Zo'n discussie krijg je niet als ie niet kan verdedigen.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Dat is niet de strekking van mijn post; maximaal verdedigen zonder fouten. Dat is een kunst op zich.Hippocampus schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:34:
Mja, toch heb ik liever dat de heren hun rubber oprekken tot het niet meer kan, dan te consolideren en het plekje opgeven omdat het rubber nog een paar rondjes moet presteren. Zoals ROS rondes lang heel berekenend moet rijden om na x rondjes eventueel een keer tot het randje gaan voor een inhaal poging op HAM.
Natuurlijk hoort het er allemaal bij, maar daarom is het mooi om te zien dat soms het race instinct het toch wint van het economisch denken in de cockpit. Daarbij hebben beide heren (VES & MAL) mooie en minder mooie momenten laten zien afgelopen race, en dat maakte het juist aantrekkelijk om naar te kijken.
Hier verdedigt Hamilton tegen Rosberg die op verse softs staat, terwijl Hamilton medium banden had. Later werd ook nog bekend dat Rosberg tegen teamafspraken in gebruikmaakte van de meest krachtige motorstand, terwijl Hamilton met beperkt motorvermogen reed. Dit was verdedigen op de limiet, zonder fouten.
En natuurlijk moet Max nog heel veel leren, gelukkig maar! Wordt hij alleen maar beter van
[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 23-06-2015 20:55 ]
Voor VES was de race een paar rondjes te lang en voor VET juist weer een paar rondjes te kort, ik had dat gevecht met MAS graag gezien.
Waarom denk je dat?Vos schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:47:
In twee gelijke auto's. Max moet veelal verdedigen tegen veel snellere auto's, toch een verschil.
En natuurlijk moet Max nog heel veel leren, gelukkig maar! Wordt hij alleen maar beter van.
MAX VERSTAPPEN 1:09.612
ROMAIN GROSJEAN 1:09.920
PASTOR MALDONADO 1:10.374
Dit zijn de tijden uit de kwalificatie. Grosjean had een probleem in Q3 en kon niet meer rijden. Maldonado maakte in Q2 een foutje. Lotus had dus nog wel iets harder gekund, maar de auto was echt niet véél en véél beter dan de TR deze race.
De Lotus was in Sector 1 0,3 sneller, de TR in Sector 2/3 weer wat sneller. Maldonado was in de race sneller omdat hij op de zachtere band stond tov Verstappen aan het einde, vrijwel gelijk met de Hamilton Rosberg situatie.
Het woordje veel had ik inderdaad weg moeten laten. In de fase van de race was Maldonado 1 seconde sneller, dat is behoorlijk wat. En als je dan binnen de DRS zone komt wordt het lastig om iemand tegen te houden op het rechte stuk.Requiem19 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:51:
[...]
Waarom denk je dat?
MAX VERSTAPPEN 1:09.612
ROMAIN GROSJEAN 1:09.920
PASTOR MALDONADO 1:10.374
Dit zijn de tijden uit de kwalificatie. Grosjean had een probleem in Q3 en kon niet meer rijden. Maldonado maakte in Q2 een foutje. Lotus had dus nog wel iets harder gekund, maar de auto was echt niet véél en véél beter dan de TR deze race.
De Lotus was in Sector 1 0,3 sneller, de TR in Sector 2/3 weer wat sneller. Maldonado was in de race sneller omdat hij op de zachtere band stond tov Verstappen aan het einde, vrijwel gelijk met de Hamilton Rosberg situatie.
Overigens haalt Rosberg Hamilton wel in, maar niet goed genoeg
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 23-06-2015 20:56 ]
Je haalt, wat mij betreft, wat dingen door elkaar.krvabo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:43:
Als m'n tante ballen had dan was het m'n oom. Wat wil je zeggen?
Je zegt dat Max nog 'niet sterk genoeg is met verdedigen', en 'dat ie het nog wel leert'. Je mag best kritisch zijn, maar je zegt gewoon dat hij niet goed is in iets, terwijl hij nu juist heeft laten zien dat hij het absoluut wel kan. Sterker nog, de discussie gaat er over ofdat Max niet toevallig iets _te_ hard z'n 7e positie heeft geprobeerd te verdedigen. Zo'n discussie krijg je niet als ie niet kan verdedigen.
'niet sterk genoeg' impliceert dat hij dus al vaardig is en niet slecht. Dat dit voor jou als een rode lap op een stier werkt komt, zo lijkt mij, door een chauvinistische bril.
Te hard verdedigen heeft niets maar dan ook niets te maken met kunnen verdedigen. Maisano verdedigde afgelopen weekend op Spa ook te hard, maar je wilt hoop ik niet zeggen dat dit komt doordat hij goed kan verdedigen?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DNS9KgacQ-8]
De kritiek van Maldonado ziet op de actie van Max in T3, waar Max aan de binnenkant zit en de auto naar buiten laat lopen, waardoor Maldonado moet kiezen of hij 1) Max vol raakt, of 2) van z'n gas af gaat. Deze tactiek gebruiken bijna alle F1 coureurs. Na het zien van de youtube clip poste ik hier al 'niets mis met deze actie van max' (zie 2 pagina's terug).
Requiem19 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:57:
[...]
Dat dit voor jou als een rode lap op een stier werkt komt, zo lijkt mij, door een chauvinistische bril.
Requiem19 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:39:
[...]
Dit is zo hilarisch he, ik hoef maar even een kritische noot te plaatsen over Verstappen 'en ik heb het niet begrepen'.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Testing, one, two ...
Verwijderd
Zolang als hij presenteert zeuren mensen ook alMrSleeves schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:50:
Dan moet hij het wel beter doe dan ... het .... commentaar ... dat hij ... nu .... geeft ... bij RTL7.
Behalve de pauzes slaat het ook nergens op af en toe meestal.
http://www.motorsport.com...s-owner-tipped-for-f1-bid
(En dan nog dat uitstapje met de link naar VAG. Wat een wild verhaal.)
Edit: En dan óók nog Red Bull in het complot. Cooper is op stoom vanavond.
https://twitter.com/adamcooperF1/status/613428677615988736
https://twitter.com/adamcooperF1/status/613429009943236608
https://twitter.com/adamcooperF1/status/613431747984916481
[ Voor 48% gewijzigd door Tralapo op 23-06-2015 23:10 ]
Helemaal met je eens...Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:32:
[...]
Zolang als hij presenteert zeuren mensen ook alOndanks dat hij wat scherpte kwijt is vond ik hem toen goed en vind ik dat nog steeds. Hij heeft passie voor de sport, liefde voor het vak en kennis op de koop toe. Heel veel meer kan je niet vragen.
Ben zelf iets jonger als Olav (scheelt niet veel), maar ik kan me daardoor denk ik wel een voorstelling maken hoe hij zich voelt. Je bent op deze leeftijd simpelweg niet meer zo scherp als toen je 20 was
Daarnaast...ga er maar aan staan.. zo enorm veel data en dan ook nog continu een samenhangend verhaal naar de kijker toe? Probeer dat maar eens. Wij zitten achter onze tv's en tablets en hoeven (meestal) niets te zeggen. Maar probeer al die info maar eens te verwerken terwijl je hardop continu commentaar geeft.
Nee, respect voor Olav, absoluut. En hij heeft meer passie en kennis in zijn grote teen dan degene die de vrije trainingen becommentarieerd. Geen idee wie dat is, maar mijn hemel wat een zaadcommentaar is dat.
Verwijderd
Dat hij er nu nog steeds zit, is misschien wel Nederlands, want we hebben een beetje de neiging onze sportcommentatoren te lang te laten zitten (hallo J. van Gelder, M. Smeets).
Wie zelf ook nog wel eens professioneel of technisch spreekt, hoort misschien wel daardoor toch dat dat bij die oude commentatoren, het commentaar geworden is tot 'het standaard truucje', hetstukje dezelfde spreektechniek dat ze al twintig jaar grijs spelen.
Tegelijk, weet ik ook dat om op een beetje acceptabel niveau to komen, nieuw talent zich ook wel 3 tot 4 jaar moet ontwikkelen, en daarbij zijn passie voor het presenteren en vooral ook de sport wel twee vereisten waar alles mee valt of staat.
Ik heb wat commentaar van autosport betreft dan ook wel sterke voorkeur voor de Engelse uitzendingen van skysport. In Engeland heb je een cultuur waarin technisch spreken sowieso wat dieper verankerd is dan in de onze. En heb je bij skynews sowieso twee commentatoren met een iig een radio achtergrond.
Als je bijv. luisterd naar Ted Kravitz heeft die een heerlijk hoge phase in zijn presentatie, maar heeft tegelijkertijd het structureren en temporiseren van zijn verhaal goed onder de knie. Als je kijkt naar zijn notebooks hoor je dat hij regelmatig aankondigt wat hij gaat zeggen, voor dat hij het zegt.
Potentiële dode momentjes in zijn presentatie, vangt hij ook altijd op door die structuur toe te voegen met het zeggen waarover hij wat gaat zeggen, of vertellen wat hij gezegd heeft of door een onderwerp af te sluiten.
De Engelsen hebben daarnaast net als de Nederlanders een goed gevoel voor de mix van feitelijkheid en emotie. Beiden mixen in sportcommentaar erg goed met elkaar. Terwijl in zuid Europa bij bijvoorbeeld het spaanse commentaar, nog wel eens een van de twee de ander verdrukt. Bij een crash, zal het spaanse commentaar eerder roepen over hoe erg het is. Terwijl de Brit of Nederlandse commentator razendsnel weer schakelt naar bijv. de technische oorzaak van iets. En ook dat is prettig, al wordt dat we dar vinden meer bepaald door onze cultuur dan door techniek.
[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2015 00:45 ]
Testing, one, two ...
Aldus Martin Brundlehardware-lover schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:43:
"The tires are completely gone", "Well at least you've got still four of them son, you're very lucky, there could be one or two missing"
Ik had het over Allard Kalff.alexbl69 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:14:
[...]
Helemaal met je eens...
Ben zelf iets jonger als Olav (scheelt niet veel), maar ik kan me daardoor denk ik wel een voorstelling maken hoe hij zich voelt. Je bent op deze leeftijd simpelweg niet meer zo scherp als toen je 20 was.
Daarnaast...ga er maar aan staan.. zo enorm veel data en dan ook nog continu een samenhangend verhaal naar de kijker toe? Probeer dat maar eens. Wij zitten achter onze tv's en tablets en hoeven (meestal) niets te zeggen. Maar probeer al die info maar eens te verwerken terwijl je hardop continu commentaar geeft.
Nee, respect voor Olav, absoluut. En hij heeft meer passie en kennis in zijn grote teen dan degene die de vrije trainingen becommentarieerd. Geen idee wie dat is, maar mijn hemel wat een zaadcommentaar is dat.
Ik zat zondag toevallig ook de GP2 te kijken die hij bij RTL7 verslaat. En dat is niet eens live.
Het is ook zo dat Olav Mol echt een commentator is, terwijl Allard Kalff eigenlijk in de pits thuishoort.
Als ik moet kiezen, ook liever Olav Mol dan Allard Kalff. En ook liever Olav Mol dan die Duitsers bij RTL+ (dan is iedere race saai; overigens net als bij de Belgen).
Maar je ziet wel dat bij de BBC (en Sky) met Ben Edwards en DC echt werkt. Zij maken ook fouten, maar omdat ze met z'n tweeën zijn, corrigeren ze elkaar en hebben ze twee paar ogen op dat scherm.
Dat Sport1 dat niet inziet..

Daarnaast ook de legacy: wie kan Olav Mol nu redelijkerwijs vervangen? Als er nu iemand naaszit, kan hij nu meehelpen en wellicht uiteindelijk het stokje overnemen (om er weer iemand naast te zetten).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Je vergeet dat de nederlandse markt verreweg niet zo groot is als de engelse, of duitse markt voor F1. Dat betekend ook meteen dat de budgetten kleiner zijn. Met alle mogelijke moeite is sport 1 al gezwicht om Olav op locatie te sturen, waarbij ik mij meen te herrineren dat alleen de commentaarbox voor een seizoen een ton kost (geen bron bij de hand). Daarbij komen dan nog de reis- en verblijfskosten van Olav. Ik kan me ook niet voorstellen dat deze keus sport 1 veel terugkomende abbonees opgeleverd heeft van mensen die afgehaakt zijn in het eerste sport 1 seizoen. Helaas geeft sport 1 hier geen informatie over.MrSleeves schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:12:
[...]
Maar je ziet wel dat bij de BBC (en Sky) met Ben Edwards en DC echt werkt. Zij maken ook fouten, maar omdat ze met z'n tweeën zijn, corrigeren ze elkaar en hebben ze twee paar ogen op dat scherm.
Dat Sport1 dat niet inziet..![]()
Daarnaast ook de legacy: wie kan Olav Mol nu redelijkerwijs vervangen? Als er nu iemand naaszit, kan hij nu meehelpen en wellicht uiteindelijk het stokje overnemen (om er weer iemand naast te zetten).
Veel mensen hebben ondertussen alternatieven gevonden in de vorm van sport 1 go (is toch € 5p/m goedkoper), illegale streams (waarvan de kwaliteit tegenwoordig toch echt beter is), of 's avonds op de BBC de samenvatting kijken.
Hier klagen mensen (waaronder ondergetekende) dat €15 per maand fors is voor de formule 1. Een vlugge blik op de site van sky leert mij dat een sky sports abbonement 45,50 pond per maand komt. Dat is voor mij toch een aanzienlijk verschil.
Dan is er natuurlijk het kip en ei verhaal, dat betere coverage het abbo duurder maakt, en dus of sport 1 moet investeren, of mensen eerst meer moeten betalen voor dezelfde coverage. Mijns inziens gaat het tweede niet gebeuren, aangezien veel mensen al alternatieven hebben voor sport 1.
Dus ondanks dat wij met zijn allen ook wel sport 1 met 6 (of 2 ;-)) presentatoren op locatie willen zien is dat m.i. een utopie.
Ik denk dat ze dat heus wel zien, maar wat denk je van de kosten, dat kost ze een extra jaar salaris, en dan komt daar ook nog de reiskosten bij.MrSleeves schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:12:
[...]
Dat Sport1 dat niet inziet..
Ook zou ik niet weten wie je daarnaast moet zetten? Het moet wel iemand zijn met F1 ervaring, dan kom je uit op Doornbos, of Van der Garde. Guido is nog niet klaar met racen dus dat gaat niet gebeuren. Doornbos zou misschien nog wel in die rol kunnen groeien. Ze zouden Jos kunnen vragen, die ziet toch op het circuit
Ted Kravitz vind ik echt tenenkrommend slecht, het is niet voor niets dat Sky hem nauwelijks de pitstraat laat uitkomen..Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:13:
Op Olaf ben ik 5 jaar geleden al afgeknapt.
Dat hij er nu nog steeds zit, is misschien wel Nederlands, want we hebben een beetje de neiging onze sportcommentatoren te lang te laten zitten (hallo J. van Gelder, M. Smeets).
Wie zelf ook nog wel eens professioneel of technisch spreekt, hoort misschien wel daardoor toch dat dat bij die oude commentatoren, het commentaar geworden is tot 'het standaard truucje', hetstukje dezelfde spreektechniek dat ze al twintig jaar grijs spelen.
Tegelijk, weet ik ook dat om op een beetje acceptabel niveau to komen, nieuw talent zich ook wel 3 tot 4 jaar moet ontwikkelen, en daarbij zijn passie voor het presenteren en vooral ook de sport wel twee vereisten waar alles mee valt of staat.
Ik heb wat commentaar van autosport betreft dan ook wel sterke voorkeur voor de Engelse uitzendingen van skysport. In Engeland heb je een cultuur waarin technisch spreken sowieso wat dieper verankerd is dan in de onze. En heb je bij skynews sowieso twee commentatoren met een iig een radio achtergrond.
Als je bijv. luisterd naar Ted Kravitz heeft die een heerlijk hoge phase in zijn presentatie, maar heeft tegelijkertijd het structureren en temporiseren van zijn verhaal goed onder de knie. Als je kijkt naar zijn notebooks hoor je dat hij regelmatig aankondigt wat hij gaat zeggen, voor dat hij het zegt.
Potentiële dode momentjes in zijn presentatie, vangt hij ook altijd op door die structuur toe te voegen met het zeggen waarover hij wat gaat zeggen, of vertellen wat hij gezegd heeft of door een onderwerp af te sluiten.
De Engelsen hebben daarnaast net als de Nederlanders een goed gevoel voor de mix van feitelijkheid en emotie. Beiden mixen in sportcommentaar erg goed met elkaar. Terwijl in zuid Europa bij bijvoorbeeld het spaanse commentaar, nog wel eens een van de twee de ander verdrukt. Bij een crash, zal het spaanse commentaar eerder roepen over hoe erg het is. Terwijl de Brit of Nederlandse commentator razendsnel weer schakelt naar bijv. de technische oorzaak van iets. En ook dat is prettig, al wordt dat we dar vinden meer bepaald door onze cultuur dan door techniek.
In vergelijking met Nederlands commentaar valt het misschien nog mee maar dat zegt meer over ons dan Ted!
We hebben het hier over Liberty Media, niet Liberty Global hoewel LG een oude afgesplitste tak is van LM en beide door John Malone worden voorgezeten, zijn dat los staande bedrijven. Er is momenteel al hier en daar wat samenwerking tussen Liberty en Discovery,Tralapo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:35:
CVC zou ook gesproken hebben met Liberty en Discovery. Doe die laatste maar. Gratis F1 op Eurosport!
Eurosport is eigendom van Discovery Communications, dat staat los van welke Liberty ook.SnowDude schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:56:
[...]
We hebben het hier over Liberty Media, niet Liberty Global hoewel LG een oude afgesplitste tak is van LM en beide door John Malone worden voorgezeten, zijn dat los staande bedrijven. Er is momenteel al hier en daar wat samenwerking tussen Liberty en Discovery,
Het aandeel van Ecclestone zou ook onderdeel zijn van de deal schrijft de Financial Times. Ze willen 'm echter eerst nog wel in de buurt houden.
[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 24-06-2015 09:05 ]
Dat weet ik, maar CVC is in gesprek met Liberty Media en Discovery samen, niet alleen met Discovery. Juich dus niet te vroeg, want Sport 1 hoort juist weer bij de Liberty groep, waardoor je kans hebt dat het bij sport1 blijft, of dat ze daar een compleet nieuwe zender voor oprichten achter een decoder.Tralapo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:01:
[...]
Eurosport is eigendom van Discovery Communications, dat staat los van welke Liberty ook.
Het aandeel van Ecclestone zou ook onderdeel zijn van de deal schrijft de Financial Times, waarbij hij dus van het toneel zal verdwijnen.
In het artikel van de Financial Times zie ik dat de BBC het wat warrig opgeschreven hebben. Liberty Global en Discovery Communications probeerden vorig jaar gezamenlijk 49% van het circus te kopen, maar trokken zich terug. Die zijn nu dus geen partij.SnowDude schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:06:
[...]
Dat weet ik, maar CVC is in gesprek met Liberty Media en Discovery samen, niet alleen met Discovery. Juich dus niet te vroeg, want Sport 1 hoort juist weer bij de Liberty groep, waardoor je kans hebt dat het bij sport1 blijft, of dat ze daar een compleet nieuwe zender voor oprichten achter een decoder.
De BBC haalt ook LM en LG door elkaar zie ik. Ik dacht dat ze bij de BBC wel een goede redactie hadden.Tralapo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:08:
[...]
In het artikel van de Financial Times zie ik dat de BBC het wat warrig opgeschreven hebben. Liberty Global en Discovery Communications probeerden vorig jaar gezamenlijk 49% van het circus te kopen, maar trokken zich terug. Die zijn nu dus geen partij.
Ik sta er trouwens niet van te springen dat het circus in handen kan komen van een partij uit Qatar
Waarom moet dit? Ook zonder werkelijke F1 ervaring kan iemand prima kennis van zaken hebben. Dat de persoon commentator kan zijn lijkt me ook wel belangrijkSnowDude schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:40:
[...]
...
Ook zou ik niet weten wie je daarnaast moet zetten? Het moet wel iemand zijn met F1 ervaring, dan kom je uit op Doornbos, of Van der Garde. Guido is nog niet klaar met racen dus dat gaat niet gebeuren. Doornbos zou misschien nog wel in die rol kunnen groeien. Ze zouden Jos kunnen vragen, die ziet toch op het circuit
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 24-06-2015 09:14 ]
Als je nou die complete aanfluiting in de studio opheft; Geen Kamphuis (wat een kansloze presentator is dat), geen dure studio meer, geen gasten meer, geen publiek. Gewoon 1 iemand extra op locatie met Olav. Dat verbetert de kwaliteit van alles en iedereen.SnowDude schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:40:
[...]
Ik denk dat ze dat heus wel zien, maar wat denk je van de kosten, dat kost ze een extra jaar salaris, en dan komt daar ook nog de reiskosten bij.
Olav moet zo ongelofelijk veel dingen tegelijk in de gaten houden. En dan nog een interessant, leuk en enthousiast stukje verhaal vertellen.....tja, er zijn maar heeeel erg weinig mensen op deze aardbol die het beter kunnen dan hem.
En klagen is het makkelijkste wat er is he

Nou hoeft dat laatste natuurlijk niet zo'n ramp te zijn. Volgens Adam Cooper werkte de man van RSE lang geleden ook voor de UEFA en maakte de Europa League en Champions League weer groot.SnowDude schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:13:
[...]
De BBC haalt ook LM en LG door elkaar zie ik. Ik dacht dat ze bij de BBC wel een goede redactie hadden.
Ik sta er trouwens niet van te springen dat het circus in handen kan komen van een partij uit Qatar
Het enige wat me tegenspreekt is de wens "meer voet aan de grond te krijgen in de VS en in China". Om dat te bereiken zullen er hoe dan ook races moeten sneuvelen. En dat zullen dan wel niet de lucratieve in Sochi e.d. zijn..
Daarnaast, als alle Europese races in 1-2 maanden verreden worden, zullen misschien minder fans naar meerdere races willen. Stel dat er 5 maanden tussen België en Duitsland zit, dan is de kans groter dat je naar beide races gaat, dan wanneer er 2 weken tussen zit.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.