Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/k4H7J/9732ca3615.jpg

Zou de echte draft maar zo werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:26:
FIFA 16 is gewoon Fifa 15 met wat sliders die anders ingesteld staan waardoor het net wat anders voelt. Ongelofelijk eigenlijk dat de graphics sinds FIFA 14 exact hetzelfde is. Sinds jaren begin ik serieus PES 2016 te overwegen. EA vindt haar melkoe die iedereen maar blind koopt zo wel best.
Als je denkt dat PES elk jaar een nieuwe engine heeft vrees ik dat je ook van een koude kermis thuiskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Rivanov schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:20:
Adaptive vsync in Nvidia Inspector? Heb nu Locked 60FPS ingesteld via de FIFA instellingen op de PC.

Console versie is gameplay toch 60FPS?

/edit: Ingesteld en inderdaad, alles nu 60FPS. :)
Nee op console zijn de eerdergenoemde dingen niet 60 FPS, de gameplay verder wel.
Kaap schreef op woensdag 09 september 2015 @ 06:03:
[...]

Als je denkt dat PES elk jaar een nieuwe engine heeft vrees ik dat je ook van een koude kermis thuiskomt.
Nou i.t.t EA kwam konami in 2014 met de nieuwe (from the ground up) FOX Engine. EA teert al sinds 08 op dezelfde engine en de daarbij behorende tekortkomingen. Fix dit dan eerst voordat je tof komt doen met je scheerschuimspuitbus?! Ik snap echt niet hoe ze hier elk jaar weer mee weg komen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BVCoU6D.jpg
Voor de blinden hij heeft al jaren geen fluit.

[ Voor 16% gewijzigd door dannbla op 09-09-2015 07:06 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:57
e1ndbaas schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:02:

Nou i.t.t EA kwam konami in 2014 met de nieuwe (from the ground up) FOX Engine. EA teert al sinds 08 op dezelfde engine en de daarbij behorende tekortkomingen. Fix dit dan eerst voordat je tof komt doen met je scheerschuimspuitbus?! Ik snap echt niet hoe ze hier elk jaar weer mee weg komen.

[afbeelding]
EA is een aantal jaar geleden met de Ignite engine gekomen, volgens mij eind 2013 en voor het eerst toegepast op FIFA 14.

Daarnaast kan mij de fluit van de scheids echt aan mijn achterwerk oxideren, gameplay is 1000x belangrijker. Ook gamefaces, het is leuk en aardig (ziet er voor mij prima uit in FIFA), maar ik speel op Co-Op, dus zal deze details alleen in de cut scenes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
e1ndbaas schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:02:
[...]

Nee op console zijn de eerdergenoemde dingen niet 60 FPS, de gameplay verder wel.
[...]

[afbeelding]
Maar wel een spuitbus,

me vrouw speelde gisteren graag de demo met de vrouwenteams.
Ik vind het wel veel meer van het zelfde maar ach...

We gaan er dit jaar weer tegenaan

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
e1ndbaas schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:45:
haha al die positieve casual gamer reacties hier, fifa veteraan to the bone hier... Sinds 08 ontbreekt ie al, en dit deel is niet anders ik vind het echt te kansloos. Well played EA... Well played:

[afbeelding]
Haha, nice one! Wat een aanfluiting van EA.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:26:
FIFA 16 is gewoon Fifa 15 met wat sliders die anders ingesteld staan waardoor het net wat anders voelt. Ongelofelijk eigenlijk dat de graphics sinds FIFA 14 exact hetzelfde is. Sinds jaren begin ik serieus PES 2016 te overwegen. EA vindt haar melkoe die iedereen maar blind koopt zo wel best.
Vind je dat serieus? Ik had juist het idee dat de speler details veel hoger waren als vorig jaar ?! (gisteren 1 pot met barca gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
Vind deze FIFA echt een aanfluiting, 15 speelde stukken vloeiender. Sinds jaren maar weer terug naar PES, die wel is verbeterd qua gameplay.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Wat mij wel opviel was dat ik als ik ging rennen met bale, hij af en toe opeens stopt met rennen.
Wat doe ik dan verkeerd?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Ik heb echt het idee dat EA maar wat doet...

Het ene jaar ligt de nadruk op snel spel en dieptepasses, het jaar erop is het weer langzamer en kun je weer ping-pong passen.

Je werkt toch toe naar de perfecte gameplay lijkt mij? EA verandert gewoon om het veranderen heb ik het idee, er zit geen enkele lijn in.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Punkbuster schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:54:
Vind deze FIFA echt een aanfluiting, 15 speelde stukken vloeiender. Sinds jaren maar weer terug naar PES, die wel is verbeterd qua gameplay.
Haha denk dat dat meer over je speelstijl zegt dan over FIFA :9 Doordat het trager is kun je inderdaad niet meer volle snelheid naar voren rennen en kan het ervaren worden als minder 'vloeiend', maar het komt nu toch echt een stuk dichter bij de realiteit dan FIFA15.

Overigens ervaar ik de gameplay zelf juist als vloeiender dan het vorige deel, doordat de bal niet zomaar meer van de ene kant van het veld naar de andere kant van het veld zal vliegen, zodat een wedstrijd meer als een flipperkast voelt.

Maargoed, ieder z'n mening he! :)

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
Ik vond het verschil tussen semi-pro en professional op Fifa 15 een redelijk verschil. Lijkt bij 16 alleen maar groter.

Ik win 12 - 0 op semi pro, en een magere 1 - 0 op pro. Echt het verdedigen op Pro.. ik kan ze niet van de bal krijgen.. Het is maar gewoon wachten todat de computer de bal over de zijlijn / achterlijn schiet. lijkt compleet anders te reageren als Fifa 15.

Mensen nog tips voor verdedigen?

edit:

Al wel aardig wat bugs gezien... spelers die 4 meter boven de grond lopen. Benzema die de bal mee kreeg (hattrick) van de scheids... maar de bal echt niet goed in zn handen had (linker hand had de bal vast.. rechter clipte compleet door de bal heen, of had zn hand veelste ver van de bal)
Keepers die veelste laat reageren met een afstandsschot.

[ Voor 30% gewijzigd door Nibbz op 09-09-2015 09:12 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
Nibbz schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:06:
Ik vond het verschil tussen semi-pro en professional op Fifa 15 een redelijk verschil. Lijkt bij 16 alleen maar groter.

Ik win 12 - 0 op semi pro, en een magere 1 - 0 op pro. Echt het verdedigen op Pro.. ik kan ze niet van de bal krijgen.. Het is maar gewoon wachten todat de computer de bal over de zijlijn / achterlijn schiet. lijkt compleet anders te reageren als Fifa 15.

Grappig, bij FIFA 15 was het verschil tussen professional en wereldklasse te groot voor mij. Dit jaar heb ik het idee dat het gat tussen die twee veel kleiner is geworden. Kan veel makkelijker een wedstrijd winnen.

Ook chill trouwens: haptic feedback op het moment dat je 'aangeraakt' wordt. Behalve als het in je eigen 16 is..... En je de tegenstander raakt..... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Wordt persoonlijk wel een beetje moe van alles PES / FIFA aanhangers in beide topics, die de andere game naar beneden schrijven, want de andere is zo goed, wel sfeer, licenties, gamefaces etc...

Kunnen we het gewoon allemaal on topic houden, en FIFA 16 bespreken. Wat ben je tegengekomen in de demo, zaken die goed zijn verbeterd, wat zit er nog steeds in qua glitch. Voor het hele PES vs. FIFA zie ik dan liever een andere topic komen, dan het continue gebash in de 2 topics op de andere game.

Na een avondje de demo gespeeld te hebben, vind ik persoonlijk de gameplay veel veranderd.
- Heb het gevoel dat de fysieke duels tussen 2 spelers meer terug komt, hiermee bedoel ik, indien een speler de bal heeft en een sprint aan gaat, hij dit nooit op volle snelheid kan doen als er een andere speler erbij loopt. Wanneer je als aanvaller geen verdediger bij je hebt, kan je op volle snelheid sprinten (met rechterpook de bal voor je uit spelen). Doordat ik het verdedigen nog niet goed onder de knie heb, laat namelijk teveel ruimte tussen de speler met de bal en mijn verdediger, kan het online wel echt een sprint feest worden. Heel benieuwd hoe dit terug gaat komen online.
- AI. Ik heb sinds lange tijd eindelijk een genoten van het spelen tegen de computer. Geen dribbelfeest meer van 1 AI, waar je maar achteraan moest lopen. Passes die doordacht zijn, de bal de 16 in pompen als ze 1-0 achterstaan in de 2e helft. Verkeerd instappen van een back, waardoor je de vrijheid hebt als winger. etc.
- Conditie. Die sprint trigger moet echt vaker los bij mij. In FIFA 15 werd alles met de RT knop ingedrukt gedaan, maar ik werd hier echt voor afgestraft met een kapotte speler in minuut 70.
- Indeling van de wedstrijd door AI; snel scoren in de wedstrijd werpt zijn vruchten af. De AI lijkt namelijk minder hoge druk te spelen bij het begin van de wedstrijd. Later in de wedstrijd gaan de ballen sneller naar voren, wordt er eerder druk gezet.

Zeker nog wat zaken waar ik best bang voor beng in het online gedeelte, zeker het sprinten wanneer een speler de ruimte heeft. Dit klopt natuurlijk met het echte voetbal, dus realisme is het wel degelijk. Ik heb alleen nog het probleem om de balans te vinden in het druk zetten met verdedigers, waardoor ze sprinten, en hun conditie op peil te houden. Hierdoor geef ik de tegenpartij teveel ruimte, wat online absoluut afgestraft zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Nibbz schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:06:

Verschil tussen alle niveaus is enorm.
Ik ben niet zo goed in fifa, vooral verdedigen is een drama tegen de CPU, want ze zijn vaak sneller en sterker. Toch toen de overstap naar Semi-pro gemaakt, omdat ik wist dat dit niveau mij beter zou liggen en iets minder eenzijdig zou zijn.

Nu heb ik gescripte matches er tussen zitten, waarbij je gewoon met heel veel moeite of een fout van de AI maar kan winnen.

Als Semi-pro weer te makkelijk gaat worden, ga ik naar professional and so on...

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Wat ik trouwens ook nog merkte gisteren, er zijn wat controls veranderd. (Xone controller)
Een driven pass wordt gegeven met RB+A, maar een fancy pass met LT+A. In 15 was een fancy pass RB+A. Doordat ik veel LT gebruik om de bal af te schermen, ben ik continue fancy passes aan het geven. Heel leuk om te zien, maar niet echt bruikbaar. Omwisselen van LT & RB voor passing is ook geen oplossing, want dan geef ik continue driven passes.

Het LB knopje, waardoor de speler los komt van de bal, om lichaamsschijnbeweging te maken is er ook een die nog wat oefening nodig heeft. Dit was in 15 het stoppen van de speler + bal, nu ben je de bal dus kwijt als je dat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
EvEs0r schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:04:
[...]

Haha denk dat dat meer over je speelstijl zegt dan over FIFA :9 Doordat het trager is kun je inderdaad niet meer volle snelheid naar voren rennen en kan het ervaren worden als minder 'vloeiend', maar het komt nu toch echt een stuk dichter bij de realiteit dan FIFA15.

Overigens ervaar ik de gameplay zelf juist als vloeiender dan het vorige deel, doordat de bal niet zomaar meer van de ene kant van het veld naar de andere kant van het veld zal vliegen, zodat een wedstrijd meer als een flipperkast voelt.

Maargoed, ieder z'n mening he! :)
Speelstijl ja? Ik ren nauwelijks in FIFA en verplaats het spel altijd. Trager is juist een pluspunt, maar de animaties voelen niet best aan hoor. Lijkt soms wel input lag te zijn. :'(

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-09 13:33

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Wat vinden jullie van de demo tot nu toe?

Ik heb gisteren een 4-5 tal uurtjes gespeeld en getest en moet zeggen dat het geheel me wel bevalt.
De afstand schoten zijn niet meer zo makkelijk, al kon ik het na een paar wedstrijdjes alweer wat beter.
De tril functie als je een duuw krijgt of geeft maakt het een stuk makkelijker om te weten waarom die speler nu WEERAL zo scheef schopt. :D

Spelen met de vrouwen gaat ook vlot. Ik heb het gevoel dat die meer afgesteld staan op de instellingen qua fifa 15?

De draft functie is ook wel tof om je even mee bezig te houden. Als je graag teams samen stelt en er uit wil leren, natuurlijk!

De skill games die ik tot nu toe gespeeld heb zijn oké. Behalve die waarbij je moet verdedigen tegen 4 man die in een vierkant staan. Die blijven ongelofelijk accuraat naar elkaar passen en vond ik echt een irritante oefening.

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
JPM85 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:21:
Wat ik trouwens ook nog merkte gisteren, er zijn wat controls veranderd. (Xone controller)
Een driven pass wordt gegeven met RB+A, maar een fancy pass met LT+A. In 15 was een fancy pass RB+A. Doordat ik veel LT gebruik om de bal af te schermen, ben ik continue fancy passes aan het geven. Heel leuk om te zien, maar niet echt bruikbaar. Omwisselen van LT & RB voor passing is ook geen oplossing, want dan geef ik continue driven passes.

Het LB knopje, waardoor de speler los komt van de bal, om lichaamsschijnbeweging te maken is er ook een die nog wat oefening nodig heeft. Dit was in 15 het stoppen van de speler + bal, nu ben je de bal dus kwijt als je dat gebruikt.
RB + A was altijd fancy passen, ik gebruikte dit persoonlijk veel voor hakballen. LT + A was altijd fancy finish. Ik vraag mij nu dus ook af waar de hakballen naar toe zijn. Ja met LT + A kun je dat nog wel doen, maar ze zijn nu meer sporadisch dan voorheen (niet iedere LT + A is een hakbal.)

LB is inderdaad veranderd, voorheen werkte dit als volgt: LB = Instant stil komen te staan met je gezicht richting het doel van de tegenstander. RT = Hetzelfde, maar dan in de richting van waar de speler op dat moment naar kijkt. Ik gebruikte LB erg veel tijdens het dribbelen, je kon hier goed tackles e.d. mee ontwijken. RT werkt nogsteeds, je zal direct stil komen te staan. Ik denk dat we het daar mee moeten doen. Hakballen ben ik nog niet achter.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 08:07
Ook ik heb gister een dag aan fifa 16 besteed , en ik moet zeggen ik zie toch echt wel positieve verbeteringen.

- Niet elke diepte pass is standaard een kans
- Het inschuiven van de verdedigers is een stuk beter !
- Keepers heb ik tot nu toe niet echt grote blunders zien maken , lijken me beter geworden.

Tevens hou ik van de nieuwe interface

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

Gisteren twee potjes gespeeld, vond het wel aardig spelen.

Is het zo dat wanneer je een sprint hebt getrokken en zonder energie zit, dit een negatieve invloed heeft op je schoten? Ik trok gisteren namelijk een sprint met Aguero waarna ik 1v1 tegen de keeper op goal schoot die hij helemaal verkeerd raakte en dichter bij de cornervlag kwam dan bij de goal.

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Odieus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:03:
Gisteren twee potjes gespeeld, vond het wel aardig spelen.

Is het zo dat wanneer je een sprint hebt getrokken en zonder energie zit, dit een negatieve invloed heeft op je schoten? Ik trok gisteren namelijk een sprint met Aguero waarna ik 1v1 tegen de keeper op goal schoot die hij helemaal verkeerd raakte en dichter bij de cornervlag kwam dan bij de goal.
Volgens mij heeft vermoeidheid inderdaad een effect op de prestaties!

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

EvEs0r schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:04:
[...]

Volgens mij heeft vermoeidheid inderdaad een effect op de prestaties!
Ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik vind het vooralsnog erg moeilijk om dit jaar een keuze te maken. Koop nu al een paar jaar FIFA maar heb daarvoor altijd PES gespeeld.

Vooral op de PS3 hebben ze PES goed naar de klote geholpen, maar de demo op PS4 kon me zeker wel bekoren. Maar dan zit je wel weer met die bagger licenties, ze hebben wel de EURO 2016 licentie in handen.

En FIFA speel ik inmiddels ook al jaren waarbij de gameplay ook amper wijzigt en er verder minimale aanpassingen zijn.

Ik ga nog wel even beide demo's spelen om te checken wat nou echt het beste bevalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Grootste pluspunt!

De keeper gaat niet meer liggen bij een rollertje... hij gaat nu subtiel door de knieën en pakt de bal op!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gister voornamelijk bezig geweest met FUT Draft. Begon om 21:30 uur en ging 02:00 uur slapen. Dus erg verslavend. Hoogste team wat ik kon samenstellen kwam uit op 185, hoger kreeg ik deze niet :)

Over de game kan ik heel kort over zijn: Niks meer aan doen :p
Heb niet heel veel potjes gespeeld dus heb nog geen exploits ontdekt, mits die er zijn mogen die er natuurlijk uit maar voor de rest speelde het echt héérlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Vlassie1980 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:15:
Ik vind het vooralsnog erg moeilijk om dit jaar een keuze te maken. Koop nu al een paar jaar FIFA maar heb daarvoor altijd PES gespeeld.

Vooral op de PS3 hebben ze PES goed naar de klote geholpen, maar de demo op PS4 kon me zeker wel bekoren. Maar dan zit je wel weer met die bagger licenties, ze hebben wel de EURO 2016 licentie in handen.

En FIFA speel ik inmiddels ook al jaren waarbij de gameplay ook amper wijzigt en er verder minimale aanpassingen zijn.

Ik ga nog wel even beide demo's spelen om te checken wat nou echt het beste bevalt :)
Ik wil niet als Fifa fan overkomen, want goede concurrentie is altijd goed en helpt beide games op een betere niveau. maar....
PES 2016 demo heb ik snel verwijderd omdat het mij gewoon niet aanspreekt.
Ik vergelijk het maar even met Call of duty en Battlefield 4. het zijn beide shooters maar gewoon niet met elkaar te vergelijken.

Vanavond kan ik dan eindelijk de fifa 16 demo spelen en ben benieuwd hoe het allemaal aanvoelt en hoe het er weer uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
On_E schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:01:
Ik heb echt het idee dat EA maar wat doet...

Het ene jaar ligt de nadruk op snel spel en dieptepasses, het jaar erop is het weer langzamer en kun je weer ping-pong passen.

Je werkt toch toe naar de perfecte gameplay lijkt mij? EA verandert gewoon om het veranderen heb ik het idee, er zit geen enkele lijn in.
Dat idee heb ik nu ook. Het ene jaar presenteren ze met veel bombarie een nieuwe optie/mogelijkheid/bewegingen, om dit er in twee/drie jaar weer een beetje uit te laten sluipen en vervolgens presenteren ze de optie/mogelijkheid/bewegingen weer, maar dan net iets anders. Het plopje van het passen veranderd sommige jaren ook licht.

Ik ben het eigenlijk zat, en toch zal ik weer overstag gaan, ben ik bang. Voor het geld wat ze binnenhalen, moeten ze toch een enorm complete ‘killer’ van een ‘footie’ neer kunnen leggen? FIFA staat al jaren op de meeste platformen elk jaar weer in de top 3 van best verkochte games. Ik heb het gevoel dat het grootste percentage FIFA/FUT inkomsten meteen afgeroomd wordt om de investeerders en aandeelhouders tevreden te houden en er minimaal naar innovatie gekeken wordt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11
Spel is grafisch precies FIFA 15?? Gaat toch nergens over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op woensdag 09 september 2015 @ 06:03:
[...]

Dat staat er niet, maar PES is tenminste bezig met vernieuwing. Als je Fifa 14, 15, 16 naast elkaar neerlegt zijn er grafisch gezien amper tot geen veranderingen te zien. Het enige wat je ziet is dat het spel net wat anders aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Waarom accepteer je een game niet zoals ie is?

Ik snap dat mede door het geld wat er binnenkomt bij EA er hogere verwachtingen zijn, maar wacht dan een jaartje en koop em in de 5 euro bak bij de Intertoys..

Dat er veel mensen zijn die veel geld uitgeven aan packs, is hun keuze...

Je gaat tenslotte toch ook niet klagen bij een gokkast fabrikant dat je meer waar/geld voor je geld wilt zien omdat hun ook veel winst maken...

Zoals eerder in het topic aangegeven, dit is het FIFA 16 topic, en niet het PES dit FIFA Bash dat topic!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:40:
[...]

Dat staat er niet, maar PES is tenminste bezig met vernieuwing. Als je Fifa 14, 15, 16 naast elkaar neerlegt zijn er grafisch gezien amper tot geen veranderingen te zien. Het enige wat je ziet is dat het spel net wat anders aanvoelt.
Zijn wel degelijk veranderingen geweest, ook op grafisch vlak.
- De gehele BPL heeft 'scanned faces' gekregen in FIFA15
- Alle stadions uit de BPL zijn nagemaakt.
- In FIFA 16 zijn er ook weer teams toegevoegd die 'scanned faces' hebben
- 'Pitch wear' in FIFA15
- Spelers die vies werden tijdens wedstrijden

Zo zullen er nog een hele lijst met (kleine) veranderingen zijn per FIFA.
Juist als je de spellen (14/15/16) naast elkaar zult leggen, op Youtube is dat ook gedaan, zal je de verschillen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
[...]

Qua kwaliteit van de textures is er misschien op het eerste oog niet heel veel veranderd als je een wedstrijd speelt, maar als je kijkt naar de stadions, player faces, en alle nieuwe animaties (zie bijvoorbeeld mijn eerdere post omtrent het rondkijken van de spelers) zijn er toch genoeg vernieuwingen te vinden. Ook de bouw van de spelers lijkt dit jaar te zijn verbeterd. Het zijn hier dus juist de kleine dingen die minder gauw opvallen, maar wel degelijk verbeterd zijn.

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
nickdew schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:34:
Spel is grafisch precies FIFA 15?? Gaat toch nergens over
Inderdaad! Vind het verschil echt gigantisch met Fifa 15.
Het oogt allemaal veel levendiger, meer contrast, meer schaduw / licht effecten.

Heb het idee dat de PC versie ook meer op de console versies lijkt dan vorig jaar. Waar Fifa 15 op de PC er een beetje kaal uit ziet (motion blur en shaduwen zijn niet zo mooi als bij de consoles).

Pff.. nog een paar uur werken, en weer ff wat potjes spelen (gruwelijk irritant al die features die je te zien krijgt na een wedstrijd. Is dit niet op een bepaalde manier uit te schakelen? (ik snap, vanwege de demo.. maar zie het liever niet (6x A om verder te gaan) ) )

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
Even andere vraag.. Hoe doe je die harde pass over de grond(pass with purpose)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvEs0r
xamirz schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:00:
Even andere vraag.. Hoe doe je die harde pass over de grond(pass with purpose)?
Op de PS4 is dat R1+X. Op de XBone zal dat dus RB+A zijn :) (de vroegere controls voor 'fancy pass', deze is nu verschoven naar L2+X / LT+A)

[ Voor 13% gewijzigd door EvEs0r op 09-09-2015 12:03 ]

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
EvEs0r schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:02:
[...]

Op de PS4 is dat R1+X. Op de XBone zal dat dus RB+A zijn :) (de vroegere controls voor 'fancy pass', deze is nu verschoven naar L2+X / LT+A)
Wat ik me nu alleen wel afvraag is hoe ik nu dat zwabber/power shot doe. Dat was voorheen altijd L2+O maar als je dat nu doet dan krijg je af en toe zo'n fancy shot(Hakje a la Ricloo86) Dat is wel aardig irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
CFC-Mathijs schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:14:
[...]

Wat ik me nu alleen wel afvraag is hoe ik nu dat zwabber/power shot doe. Dat was voorheen altijd L2+O maar als je dat nu doet dan krijg je af en toe zo'n fancy shot(Hakje a la Ricloo86) Dat is wel aardig irritant
Die trick shots zijn volgens mij gewoon L2+R1+O, de gewaagde schoten zijn zover ik weet nog gewoon L2+O.

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

EvEs0r schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:29:
[...]

Die trick shots zijn volgens mij gewoon L2+R1+O, de gewaagde schoten zijn zover ik weet nog gewoon L2+O.
Nope, L2 + O = flair shot

http://www.fifauteam.com/fifa-16-controls/#Controls
CFC-Mathijs schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:14:
[...]

Gebeurt dit nu niet automatisch afhankelijk van de positie van de bal en power?

[ Voor 40% gewijzigd door Odieus op 09-09-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig voor in de OP.

http://www.fifplay.com/fifa16-new-celebrations-tutorial/

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Odieus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:34:
[...]

Nope, L2 + O = flair shot

http://www.fifauteam.com/fifa-16-controls/#Controls

[...]

Gebeurt dit nu niet automatisch afhankelijk van de positie van de bal en power?
Oh, die zijn er dus inderdaad helemaal uitgehaald. Zal het inderdaad wel automatisch gebeuren op basis van hoe je de bal raakt. Wel jammer opzich, want het voelde altijd wel lekker om met wat extra effort (L2 indrukken :9 ) zo'n gewaagd schot de bal vol de kruising in te rammen.

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
EvEs0r schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:46:
[...]

Oh, die zijn er dus inderdaad helemaal uitgehaald. Zal het inderdaad wel automatisch gebeuren op basis van hoe je de bal raakt. Wel jammer opzich, want het voelde altijd wel lekker om met wat extra effort (L2 indrukken :9 ) zo'n gewaagd schot de bal vol de kruising in te rammen.
Heb hier ook wel wat last van (ingesleten patronen), schieten met L2/LT, zodat je een soort knuckle-ball effect mee kon geven. Vind wel dat de passing/schieten een vooruitgang zijn, doordat een hard schot / geplaatst schot / verkeerd schot nu echt afhankelijk ik van de positie bal / lichaam speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
JPM85 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:17:
[...]

Heb hier ook wel wat last van (ingesleten patronen), schieten met L2/LT, zodat je een soort knuckle-ball effect mee kon geven. Vind wel dat de passing/schieten een vooruitgang zijn, doordat een hard schot / geplaatst schot / verkeerd schot nu echt afhankelijk ik van de positie bal / lichaam speler.
Ben het er zeker mee eens dat het allemaal verbeterd is, en het is ook zeker goed dat het meer afhankelijk is van de positie, lichaam, vermoeidheid e.d., maar toch had het ook wel wat om extra risico mee te kunnen geven door een extra knop in te houden. En zo te zien hebben ze de hele combinatie L2+R1+O er gewoon uitgehaald, dus die trick shots hadden eigenlijk daar mooi op kunnen blijven staan; dan had je ook minder kans dat je dit per ongeluk doet, aangezien je minder snel 3 knoppen per ongeluk tegelijk indrukt dan 2.

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
EvEs0r schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:02:
[...]

En hoewel je knoppen kan aanpassen, kan je combo's niet aanpassen, ik sta nu 90% van die fancy passes te geven, freaking irritant (ik gebruik LT zeer vaak als ik bal wil aannemen of wil wegdraaien). Blij dat mij pro speler dat straks niet kan, probleem minder :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 09-09-2015 13:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:30
Mijn ervaringen op de PC versie:

+ Graphics zijn weer iets beter

+ Meer facescans gedaan

+ Menu is wat sneller

+ FUT draft (erg verslavend!)

+ Meer passing gericht, geen aubamayang sprint dwars door alles heen... geeft spelers potentie die misschie niet super snel zijn in FUT?

--------------------------------------------------------------------------

- Slordige commentaar foutjes (zaten ook al in Fifa 15) bijv: commentator zegt corner, is het een goalkick? en ik speel met 2 strikers, zegt de commentator dat ik met een "lone striker" speel???

Daarnaast lijkt het commentaar exact een kopie van Fifa 15...

- Keepers bewegen nog steeds hun arm door een doelpaal heen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Die R1+X fancy pass leer je wel snel terug de nieuwe combo.
Die harde passen zijn echt voordelen als je ze op de juiste manier gebruikt.
Ook het 'achter u, richting de aanvaller' passen is niet zo zuiver als dat je eerst omdraait en dan een pass geeft. (veel realistischer)

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
[...]
Tja, ik kop maar gewoon in wat ik in het verleden PES fans hoor roepen als gezegd werd dat Fifa er zoveel beter uitzag: "gameplay > graphics".

Ik ben tevreden met deze graphics, en vind het belangrijker dat er getracht wordt verbetering in gameplay door te voeren. Dat er elk jaar wel degelijk grafische verbeteringen, zoals facescans, worden doorgevoerd, is een mooie bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Gisteravond ook even de demo gespeeld op de PS4...

Men wat is dat wennen met dat passen, voorheen altijd met L2 + X, maar dat is nu dus de fancy pass geworden.

Verder speelt het iets zwaarder / trager als FIFA 15 wat opzich geen nadeel / minpunt hoeft te zijn.

Keepers zijn voor mijn gevoel ook net wat beter en realistischer.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
GAITii schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:00:
Men wat is dat wennen met dat passen, voorheen altijd met L2 + X, maar dat is nu dus de fancy pass geworden.
Correct me if I'm wrong...Maar L2 + X was toch niets in FIFA15? Volgens mij was die combinatie alleen beschikbaar bij het nemen van vrije trappen, om de tweede (of derde, weet niet meer precies) man te besturen?

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

EvEs0r schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:06:
[...]

Correct me if I'm wrong...Maar L2 + X was toch niets in FIFA15? Volgens mij was die combinatie alleen beschikbaar bij het nemen van vrije trappen, om de tweede (of derde, weet niet meer precies) man te besturen?
Ik ken L2 + X ook niet, L1 + X gebruikte ik daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Ik heb drie potjes gespeeld, maar het kon me niet pakken. Ik vond het dodelijk saai eigenlijk, en dan waren het geen wedstrijden waar ik weggespeeld werd of met 10-0 won. Toegegeven, het ziet er mooi uit en het voelt heel compleet, maar ik vind de game niet echt leuk om te spelen. Eigenlijk is dat de laatste jaren erin geslopen. Vanaf FIFA11 ingestapt, maar dit wordt het eerste jaar dat ik weer eens PES ga proberen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

JPM85 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:53:
[...]

Zijn wel degelijk veranderingen geweest, ook op grafisch vlak.
- De gehele BPL heeft 'scanned faces' gekregen in FIFA15
- Alle stadions uit de BPL zijn nagemaakt.
- In FIFA 16 zijn er ook weer teams toegevoegd die 'scanned faces' hebben
- 'Pitch wear' in FIFA15
- Spelers die vies werden tijdens wedstrijden

Zo zullen er nog een hele lijst met (kleine) veranderingen zijn per FIFA.
Juist als je de spellen (14/15/16) naast elkaar zult leggen, op Youtube is dat ook gedaan, zal je de verschillen zien.
Ik heb alleen maar Fifa 14 naast Fifa 15 gelegd en dan zie je dat Fifa 15 echt een vooruitgang is geweest op zijn voorganger (Mede doordat het de eerste echte nextgen voetbal game was)

Over 3 kwartier zet ik mijn xboxOne aan en ga ik fifa 16 demo spelen.
Zeer benieuwd naar de volgende zaken:
- Menu's
- Juichen en sfeer
- Vrouwen voetbal
- Gameplay veranderingen (Zoals het passen en dat het langzamer is geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:13
Voor de geïnteresseerden: FifaRalle gaat, vanaf het exclusieve EA FIFA 16 Capture Event, zometeen (over kwartiertje) de carrière modus van FIFA 16 streamen. Volg zijn stream via Twitch ;)

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

wat echt irritant is als je vrouwenvoetbal speelt is het constante geluid van juichende vrouwen op de achtergrond. zo scherpe, geluiden die je afleiden.

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 15:06
Die fake tackle: heb je daar nou wat aan? Ik zie het nut niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik heb nu een paar wedstrijden gespeeld en ik wil graag mijn mening delen over Fifa 16 om te zien hoe andere hier over denken.Wat me gelijk opviel is dat het allemaal frisser oogt door de blauwe menu's. maar dat zegt verder natuurlijk niets over de game.

Maar tijdens mijn eerste speelsessie ben ik mijn volgende pluspunten tegen gekomen.
1. Grafisch lijkt de belichting weer verbeterd te zijn en minder last van frame drops dan in Fifa 15. (vooral bij opkomst)
2. Het rennen is langzamer, maar daar tegenover staat weer dat de AI goed de ruimte opzoekt. iets wat ik in Fifa 15 heb gemist.
3. Ik weet niet waar het precies aanligt, maar de trickstick lijkt veel beter te registeren wat ik doe. ik heb hier vroeger altijd moeite mee gehad.
4. Bundes liga heeft een mooie overlay zoals in England.
5. je ziet makkelijker of je een vriendschappelijke match speel of niet.
6. Keeper pakt de bal goed op en gaat niet meer als een gek duiken
7. Mini games / Trainingen zijn weer fijner geworden.
8. Voor de mensen die cut-scenes snel willen doorklikken, lijkt dit nu mogelijk.

Toch heb ik ook wat minpunten die nieuw zijn en welke we al kennen in fifa 16.
1. Commentator nog steeds hetzelfde (zoals fifa 12 tot fifa 15)
2. Spelers die heel raar tegen elkaar aan botsen (Zoals in Fifa 15)
3. Vrouwenvoetbal en dan voornamelijk de hoge piepjes.

Zeer benieuwd naar de full release :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik vind FIFA16 meer richting de oude PES gaan :) wat ik een groot plus-punt vind !!

Het voelt een stuk realistischer aan, niet meer zo arcade als FIFA15.

De snelheid is een stuk minder, het speelt inderdaad wat zwaarder/trager.

Bijv nu, vaker een bal die van de voet afspringt en de snelheid is omlaag zoals ze hierboven aangeven geen Aubameyang die 4 man voorbij rent.

Het is even wennen natuurlijk, maar deze ga ik aanschaffen :)

[ Voor 12% gewijzigd door DaYwaLkUr op 09-09-2015 21:01 ]

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
AI is veel intelligenter geworden. Stond gisteren 1-0 achter en aan het einde van de wedstrijd probeerde de AI het tempo eruit te halen en de wedstrijd uit te spelen, bij de cornervlag tijd winnen etc. Dit is me in voorgaande edities niet overkomen. Enorm pluspunt.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14
roelg90 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:27:
AI is veel intelligenter geworden. Stond gisteren 1-0 achter en aan het einde van de wedstrijd probeerde de AI het tempo eruit te halen en de wedstrijd uit te spelen, bij de cornervlag tijd winnen etc. Dit is me in voorgaande edities niet overkomen. Enorm pluspunt.
Dat is me bij Fifa15 al een aardig wat keren overkomen eigenlijk. Of als je met een topteam in carriere modus vlak voor ijd nog op 0-0 staat tegen een degradatiekandidaat dat ze met een handbalverdediging alles weg gaan rammen. Buitengewoon frustrerend, en ook realistisch natuurlijk :+

Heb afgelopen jaren de PC versie gespeeld en nu de PS4 versie. Was vooral verrast door de detaillering die veel groter leek dan op de PC versie. Weet niet of dit nu de verdienste is van Fifa16 of een verschil tussen de PC en PS4 versies.

"Better ask questions before you shoot"

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Erg te spreken over de demo, dus ik ga fifa zeker weer halen dit jaar.
Nu wil ik dit keer eens voor digitaal gaan, omdat ik fifa elke dag wel even opstart, maar vaak ook wel een ander spel veel speel (Uncharted etc). Nu moet ik altijd discs wisselen.

Nou staat er bij alle digitale versies iets in de trand van "en ontvang gedurende 20 weken maximaal 40 FUT Premium Goud-pakketten*."
Weten jullie waarvan het afhankelijk is hoeveel pakketen je ontvangt? Ik vind het vreemd dat er staat maximaal 40, maar niet hoeveel minimaal. Ook staat er een sterretje achter alsof er een voorbehoud is, maar nergens staat vervolgens wat voor voorbehoud.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49

bug hoop ik in de demo only

[ Voor 62% gewijzigd door harrybeuker op 10-09-2015 11:32 ]

• GAITii
Odieus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:21:
[...]

Ik ken L2 + X ook niet, L1 + X gebruikte ik daarentegen wel.
L2 gebruik ik vaak om de bal dichtbij te houden met dribbelen, in FIFA 15 kon je L2 inhouden, dan deed die inderdaad niks en dat was een soort van automatisme om deze dan ook in te houden.

In FIFA 16 geeft deze dus een fancy paas wat volgens mij in 15 R1 (of) L1 + X was...

Ff wennen dus.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Die nieuwe functie om los van de bal te bewegen snap ik het nut ook nog niet echt van?

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:20
jongf7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:49:
Erg te spreken over de demo, dus ik ga fifa zeker weer halen dit jaar.
Nu wil ik dit keer eens voor digitaal gaan, omdat ik fifa elke dag wel even opstart, maar vaak ook wel een ander spel veel speel (Uncharted etc). Nu moet ik altijd discs wisselen.

Nou staat er bij alle digitale versies iets in de trand van "en ontvang gedurende 20 weken maximaal 40 FUT Premium Goud-pakketten*."
Weten jullie waarvan het afhankelijk is hoeveel pakketen je ontvangt? Ik vind het vreemd dat er staat maximaal 40, maar niet hoeveel minimaal. Ook staat er een sterretje achter alsof er een voorbehoud is, maar nergens staat vervolgens wat voor voorbehoud.
Er staat maximaal, omdat je de packs niet kan 'opsparen' als je dus max 10 pack over 10 weken krijgt bedoelen ze dat je er 10 hebt als je ze elke week open maakt, Speel je 2 weken niet en mis je 1 pack, is die weg en heb je er dus maar max 9.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
GAITii schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:30:
[...]

L2 gebruik ik vaak om de bal dichtbij te houden met dribbelen, in FIFA 15 kon je L2 inhouden, dan deed die inderdaad niks en dat was een soort van automatisme om deze dan ook in te houden.

In FIFA 16 geeft deze dus een fancy paas wat volgens mij in 15 R1 (of) L1 + X was...

Ff wennen dus.
Ja dat vind ik best irritant. Nu dus elke keer maar Lt loslaten, of L1 bij PS, maar dat zit er bij mij helemaal ingesleten dat ik die standaard inhoud

• GAITii
shoombak schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:34:
Die nieuwe functie om los van de bal te bewegen snap ik het nut ook nog niet echt van?
Ik heb hetzelfde, het zit mij meer in de weg dan dat ik er echt gemak van heb, of ik moet nog even oefenen :9

• jongf7
Mitchell-CWD schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:00:
[...]

Er staat maximaal, omdat je de packs niet kan 'opsparen' als je dus max 10 pack over 10 weken krijgt bedoelen ze dat je er 10 hebt als je ze elke week open maakt, Speel je 2 weken niet en mis je 1 pack, is die weg en heb je er dus maar max 9.
Ok, dus een kwestie van iedere week een keer inloggen? :)

Thnx!

• rhgraboy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 12:27
jongf7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:51:
[...]

Thnx!
yes, kan ook op de app of web app :)

• JPM85
jongf7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:51:
[...]

Thnx!
Gaat nog lastig worden met 2 reizen gepland van ieder een maand.
Hopelijk telt inloggen op de mobiele app ook :P

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
JPM85 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:59:
[...]

Voor zover ik weet telt dit ook.

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

• jongf7
Ik heb nooit iets extra gekocht in FUT, maar vind dit wel een leuke modus.

Is €10,- voor 40 primium goud paketten ipv 15 gewone goud paketten een goede deal, of krijg je net zo veel als je die €10,- later in FUT stopt?

• EvEs0r
JPM85 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:59:
[...]

Ja, dat telt zeker. Kunt daar het pakketje gewoon meteen openen. Geloof dat die pakketjes meestal op woensdag in je account komen te staan :)

Nee, ik ben géén Belg!

• rhgraboy
jongf7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:04:

Is €10,- voor 40 primium goud paketten ipv 15 gewone goud paketten een goede deal, of krijg je net zo veel als je die €10,- later in FUT stopt?
25 extra pakketten voor €10 is zeker een goede deal :)

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:20
jongf7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:04:

Opzich een goede deal. 10 euro erin stoppen ligt eraan of je fifa points of de 'illegale' coins bedoeld. De 40 pakketten krijg je niet gelijk. In het begin van de game zijn spelers veel duurder, dus packs meer waard.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Het speelt best aardig. Lagere tempo is prettig. Die snelle pass is wel vrij overpowered: je moet erg je best doen om zo'n harde pass niet aan te laten komen. Waardoor het (tik)tempo alsnog omhoog gaat. Ben héél benieuwd hoe dit online uit gaat pakken.

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

• FraxleNL
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Ben ik de enige die kapot gespeeld wordt door de computer op Wereldklasse, waar dit in Fifa 15 juist andersom was? Ze hebben de intelligentie van de computer wel aangepakt lijkt het. Groot pluspunt: de keeper beweegt nu meteen en blijft niet meer 10 seconden stilstaan omdat het moet 'nadenken'.

• jongf7
Ik kan redelijk mee komen op legendary, krijg vooral niet veel tegen.

Meestel uitslagen tussen de 0-0 en 2-1.
Uiteindelijk verlies ik nog wel 3 van de 4 potjes.

Speel steeds met draft teams tegen chelsea.

Ik vraag me overigens af of je nu alleen de spelers kunt draften die in de team's uit de demo spelen, plus een paar extra teams (krijg vaak spelers van Bayern Munchen welke niet in de demo zit.)
Ik heb het idee dat ik van max 15 verschillende teams spelers kan kiezen.

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
komt er dit jaar ook weer een vroege ultimate-team/web-app ?

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
rejer schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:49:
komt er dit jaar ook weer een vroege ultimate-team/web-app ?
Ik hoop het. Vorig jaar kwam ie rond de 16e ofzo uit maar met de coinbots betwijfel ik of er dit jaar ook een komt. En als hij komt denk ik dat traden uitgeschakeld is. Maar ik wil hem wel voor mijn begin pakketjes ☺

Psn: stone-face-lock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:53

Oxigeon

En zo is dat!

tommiboy96 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:51:
[...]

Ik hoop het. Vorig jaar kwam ie rond de 16e ofzo uit maar met de coinbots betwijfel ik of er dit jaar ook een komt. En als hij komt denk ik dat traden uitgeschakeld is. Maar ik wil hem wel voor mijn begin pakketjes ☺
Ik heb hier gisteren of eergisteren een timetable voorbij zien komen met wat datums en meen inderdaad dat daar 16 september op stond.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhgraboy
zal em ook hier even posten. de fifa calendar :)

http://www.fifagamenews.com/fifa-16-calendar/

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:39
Ik hoop dat het switchen tussen spelers is aangepast in de definitieve versie. Dat gaat nu niet zo fijn. Ook is het penalty balkje weer lekker stotterend 8)7 . En natuurlijk dat scoren vanaf de middellijn, dat is helemaal belachelijk. Other than that: erg blij mee :)

PSN: MrMistral

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

jongf7 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:19:
Ik kan redelijk mee komen op legendary, krijg vooral niet veel tegen.

Meestel uitslagen tussen de 0-0 en 2-1.
Uiteindelijk verlies ik nog wel 3 van de 4 potjes.

Speel steeds met draft teams tegen chelsea.

Ik vraag me overigens af of je nu alleen de spelers kunt draften die in de team's uit de demo spelen, plus een paar extra teams (krijg vaak spelers van Bayern Munchen welke niet in de demo zit.)
Ik heb het idee dat ik van max 15 verschillende teams spelers kan kiezen.
Dat heb ik ook. Soms zit je echter een minuut lang naar de AI te kijken hoe die tikken. Dat is iets té.
Zet 'm daarom soms op professional of semi-pro, win dan vrij gemakkelijk.

Valt me op dat ze op semi-prof (bijv.) wel heel opzichtig en expres achterin hele slechte passjes geven (door het midden uitverdedigen bijvoorbeeld) zodat je kan intercepten. Zou mooi zijn als ze gewoon over het hele veld meer 'net niet' ballen zouden geven, zodat jij snel kan omschakelen. Zou het allemaal iets organischer aanvoelen. Maar moet zeggen, vooralsnog lijkt het allemaal minder 'on rails' dan FIFA 15.

Maakte overigens een doelpunt met Benzema, waarbij hij de bal aannam op de borst en die er vervolgens weer aan andere kant uit kwam. Tja, dan sta je ineens vrij voor de goal. :F Bugje hoop ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Stringer op 10-09-2015 16:07 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

• Arwintju
  • Laatst online: 10-09 09:49
Ik ben positief verrast door de demo!

De bal lijkt meer een los object te zijn. Soms bij een tackle of botsing met een andere speler, heb je toch nog het gelukje dat hij voor je voeten valt, zonder dat dat onrealistisch oogt. Dat is iets wat je bij fifa 15 niet zag, daar kreeg je m ook mee, alleen op hele vreemde onrealistische manieren soms. Ook is het spel veel realistischer geworden. Het doet me echt denken aan oudere versies van PES.

Passen is heel belangrijk, maar je moet het wel nauwkeurig doen. Anders ben je gegarandeerd de bal kwijt. Dat is wel iets waar ik heel blij mee ben. Het is zo belangrijk om soms net even langer te wachten omdat een medespeler dan gewoon beter de bal aan kan nemen en mee kan nemen. Dit creëert ook gelijk meer rust in het spel, wat veel realistischer oogt, maar waarbij het niet zo is dat er nooit tempo in zit. Heb al wedstrijden gespeeld waarbij er over en weer counters waren en het spel heel snel gespeeld werd.

Ook bugjes kom ik zeer zelden tegen, en het is een demo, dus die zullen er inmiddels wel uit zijn neem ik aan.

Daarnaast vind ik dat het spel een stuk minder gescript aanvoelt. Natuurlijk probeert de AI druk te zetten op het moment dat ze achterstaan, maar het is niet zo dat ze alles mee krijgen of elk shot een doelpunt is. De doelpunten die ik tegen heb gehad waren gewoon reële doelpogingen.

Ook keeper is een stuk zekerder en heeft leuke animaties erbij. Zo probeerde ik een steekbal door de lucht, die veel te hard ging maar bijna in het doel belande. De keeper kon m nog net vangen en hield de bal voor zich op de lijn, terwijl hij er zelf overheen (moest) stappen. Heel leuk gedaan!

Verdedigers doen nu waar ze voor aangenomen zijn en dat is verdedigen. Ze dekken goed de ruimtes en passlijnen af. Ook de manier van tackelen bevalt me heel goed.

Echt negatieve puntjes, buiten wat bugs om heb ik nog niet. Ik geniet nu echt van het spel, en scoren is soms zo moeilijk dat het echt als een overwinning voelt om een doelpunt te maken. Daar zit dan misschien ook het enige negatieve puntje in wat ik nu kan bedenken. Scoren is soms extreem moeilijk! Niet dat ik dat erg vind, want ik vind dat wel realistisch, maar kan me voorstellen dat je er wel de pest in hebt als het niet lukt om te scoren tegen sounders FC met Real bijvoorbeeld.

Kortom heel erg positief tot nu toe.

[ Voor 6% gewijzigd door Arwintju op 10-09-2015 16:21 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Wat me wel opviel is dat ALLE kopballen een doelpunt zijn, in Fifa 15 gingen ze bij mij meestal mis.

Daarnaast doen keepers gekke dingen, een simpele bal kunnen ze niet eens tegen houden of ze staan te ver voor hun doel.

Net als in FIFA world cup 2012 kan je met een goede speler vanuit de middenlijn een doelpunt maken.
Dezelfde glitch lijkt erin te zitten. Wanneer je niet over de middenlijn bent en vollop schiet, 99% een doelpunt of de keeper moet alles op alles zetten om hem tegen te houden.

• SinergyX
Ik heb al behoorlijk wat kopballen over/naast of compleet de andere richting op gekopt :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Blij dat ik hier nog wel wat positieve meningen zie :) Op Reddit veel negatief commentaar.

Ik ben zelf een casual speler die af en toe een potje doet tegen de CPU (op prof/wereldklasse), en ik geniet met volle teugen van de demo. Alles voelt wat slomer aan, maar dat komt het realisme juist ten goede.

Niet meer als een pacehoer langs de backs sprinten, maar echt combinerend tot een oplossing komen. I love it :)

Tesla M3LR '21

• SinergyX
Las Vegas schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:36:
Niet meer als een pacehoer langs de backs sprinten, maar echt combinerend tot een oplossing komen. I love it :)
1 pass opzij, terug midden, LB+Y op de andere kant en je hebt vrij spel. Zal met pro clubs misschien minder makkelijk gaan, maar je kan nog steeds doodsimpel hele spel verplaatsen en een losse rennen z'n gang laten gaan.

En feit dat keeper vaak de bal niet klem kan nemen zal nog flink wat problemen gaan opleveren.

http://xboxclips.com/Sine...7f-42c7-9782-ae0b63f4839b
Vond deze wel grappig, ik bleef staan, bleef de AI ook staan :P

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 10-09-2015 17:55 ]

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:11
Ik ben ook wel tevreden over deze demo, maar ik erger me helemaal door die controls die anders zijn.
Fancy pasjes en rond de bal heen bewegen. Pasjes achter het steunbeen e.d. was in Fifa 15 met R1 + pas. In 16 is dat L2 + pas geworden.. En in Fifa 15 kon je de bal stil leggen door L1 in te houden en dan kon je met kleine joystick bewegingen rond de bal heen "dansen" zeg maar.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:51
Als ik het goed begrijp kan je FIFA 16 op wehkamp bestellen voor 42.- met code "zinin"

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:35:
Als ik het goed begrijp kan je FIFA 16 op wehkamp bestellen voor 42.- met code "zinin"
Nu in de aanbieding op wehkamp.nl tot 23.00. Ik heb de PC versie besteld voor 29 euro :Y)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
56 euro voor de deluxe versie geen geld

Burp

• superessy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11-2022
Wii4all schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:27:
56 euro voor de deluxe versie geen geld
Waar? Bij Wehkamp is die 65 euro. En levertijd staat op 2 weken ipv release 24-9. Bedoelen ze dan 2 weken vanaf release, of 2 weken vanaf vandaag?

Als je de pc versie kiest staat er wel 24-9...

PSN: Direstraits87

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

DaYwaLkUr schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:11:
[...]

Nu in de aanbieding op wehkamp.nl tot 23.00. Ik heb de PC versie besteld voor 29 euro :Y)
Voor deze waardebon geldt een minimaal bestelbedrag van € 40.
Hoe heb je dat gedaan dan? :9 PC versie kost ook echt 39,99 |:(

[ Voor 7% gewijzigd door London op 10-09-2015 22:39 ]

Tesla M3LR '21

• Lekkerboeie86
superessy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:38:
[...]

Waar? Bij Wehkamp is die 65 euro. En levertijd staat op 2 weken ipv release 24-9. Bedoelen ze dan 2 weken vanaf release, of 2 weken vanaf vandaag?

Als je de pc versie kiest staat er wel 24-9...
Kortingscode "zinin"

• superessy
En die levertijd? Hoe zit dat?

• Lekkerboeie86
Normaal gesproken op de release datum. Aanbieding nog 15 minuten geldig!

• superessy
Er staat levertijd 2 weken... als je pc kiest staat er 24-9.

Verwarrend

• Lekkerboeie86
superessy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:46:
Er staat levertijd 2 weken... als je pc kiest staat er 24-9.

Verwarrend
De release is over 14 dagen. Dus dat vind ik vrij logisch dat je hem dan over 2 weken krijgt?
42.- voor de standaard versie
56.- voor de Deluxe

Keurige prijzen en nog 12 minuten geldig :)

• superessy
De normale voor 42 euro besteld net. Goeie actie

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste