• MyUtd4Life
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-01 23:45
Volgende week start uiteraard de Gamescom waarbij we veel nieuws van FIFA 16 mogen verwachten. Tevens zal ik voor de vierde keer naar Keulen afreizen om in de speciale EA lounge FIFA 16 zelf te proberen. Uiteraard zal ik hierover mijn impressies opschrijven, maar ben ook benieuwd wat jullie nog graag zouden willen horen. Heb jij dus vragen over FIFA 16, laat maar horen. Hou er wel rekening mee dat ik geen hele carrière modus etc. kan spelen, maar wellicht dat ik viavia hier toch meer over te weten kom.

Wat hopen jullie verder voor FIFA 16 aankondiging te zien tijdens de EA persconferentie (woensdag om 10:00 uur)?

FIFA Benelux Administrator

• MyUtd4Life
Inmiddels zijn de stadions van FIFA 16 ook bekend. Wat een schitterend gebaar van EA Sports om het stadion van Portsmouth toe te voegen, nadat er een bekende naam uit het FIFA ontwikkelaarsteam eerder dit jaar is overleden.

• MyUtd4Life
Nieuwe designs van FUT kaarten. Even wennen, maar niet ontzettend lelijk / mooi.

Later vandaag, tijdens de Microsoft persconferentie, worden de (nieuwe) Legends bekend gemaakt.

• MyUtd4Life
FIFA 16 krijgt acht nieuwe Legends

Door die aangepaste chemistry met Legends wordt het wel heel makkelijk om daarmee teams te maken, maar wellicht dat het nu te moeilijk was. Kan ik als PS4-speler wat moeilijker over oordelen :P

• Edzeau
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:57
Fifa 16 - New season trailer:
[YouTube: https://youtu.be/AfeDwkIaHNY]

Fifa 16 - FUT draft trailer:

PS5: Edzeau - Warzone / Rainbow Six Siege - Gameplay

• MyUtd4Life
Na een hands-on van (ik denk ongeveer) 2.5 uur gisteren/donderdag op de Gamescom, hier de hands-on deel 1 en deel 2. Geschreven aan de hand van mening van drie personen. Vragen over dingen die ik specifiek vind? Stel ze gerust.

[Voor 4% gewijzigd door MyUtd4Life op 08-08-2015 00:11]

• MyUtd4Life
Ja, ook die zijn wel aangepakt. Natuurlijk niet het meest in het oog springende onderdeel als je normaal een wedstrijd speelt, maar bij herhalingen zie je wel meer emotie.
Ook bij opstootjes rond kaarten werd er wat meer emotie bij spelers getoond (zowel qua gezichtsuitdrukking als met armen zwaaien etc.) in samenwerking met een aantal nieuwe cameraperspectieven voor replays.

• MyUtd4Life
Nog niks officieels van bevestigd, maar ik acht de kans groot dat de demo op 8 (Xbox) / 9 (PS) september verschijnt. Teams en stadions zullen hetzelfde zijn als aangegeven in de hands-on :P

• MyUtd4Life
1. Ja, ik vond het echt een stuk pittiger om met snelle buitenspelers de verdediging te passeren. Wat mij betreft wellicht zelfs te moeilijk. En dat meen ik serieus. In mijn ogen moeten skillmoves effect hebben en moet iemand die écht veel sneller is dan zijn directe tegenstander daar wel profijt van kunnen hebben. Dat merkte ik te weinig. Deels zal dat te maken hebben dat ik nog niet gewend ben aan de gameplay van FIFA 16 en ten tweede dat de balans nog niet top is.

2. Carrière modus heb ik niet kunnen spelen en helaas niet meer over gehoord dan reeds bekend gemaakt is.

3. Keepers zijn zeker weten beter in FIFA 16 dan in FIFA 15. Toch had ik nog regelmatig, die we allemaal wel kennen denk ik, "keeper, als je nou iets meer moeite doet dan heb je die bal gewoon eenvoudig!"-momentjes. Overigens heb ik ook schitterende reddingen gezien. Ook zitten er een aantal leuke animaties voor de keeper in, bijvoorbeeld het stuiteren van de bal voordat hij de bal uitgooit.
Moeilijk om aan te geven waar echt de slechte punten liggen, niet echt gemerkt dat dit puur bij één soort situatie was. Het leek trouwens dat dit bij het vrouwenvoetbal al beter geregeld was, want daar heb ik geen gekke momentjes gezien (ook maar paar potjes mee gedaan, dus kan zijn dat toeval was).

Vorig jaar ook een speelsessie gehad met FIFA 15 op de Gamescom, toen waren de keepers écht heel slecht (nog veel slechter dan in de full game). Dus ik hoop dat EA de laatste weken ontwikkeling goed besteed om de bovengenoemde momenten te verbeteren.

4. Yup, de PC versie is identiek aan de PS4 & Xbox One versie.

• MyUtd4Life
Ben ik dan één van de weinigen die het jammer vind dat er nu een PES vs FIFA discussie ontstaat, welke gebaseerd is op vorige edities en/of aannames over nieuwe edities of spel van "concurrent" welke sommigen niet eens gespeeld hebben?

In mijn ogen gaat EA door de gameplay echt een stuk te vertragen een andere kant op met FIFA 16, dan de afgelopen jaren gedaan is. Dat de populairste gamemode vernieuwd wordt is niet meer dan logisch. Na jaren wordt ook de carrière modus weer aangepakt en kunnen we in de komende weken hopelijk nog meer nieuws horen, over bijvoorbeeld pro clubs. Dat deze vernieuwingen wellicht niet je verwachtingen waarmaken wilt niet zeggen dat FIFA 16 gelijk een slechte game is.

Maar ik stel voor dat we het wel daar weer over gaan hebben, de verwachtingen omtrent FIFA 16 of de nieuwtjes die hierover uitkomen. Op moment dat beide (demo's van de) games gelanceerd zijn, kunnen we weer gaan discussiëren wat er nou wél en niet goed is aan FIFA 16.

(Mochten overigens nieuwe vragen over gameplay binnenkomen a.h.v mijn speelsessie op de Gamescom, ik beantwoord ze nog steeds graag)

• IJburger
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:50
Ik ben nog niet in het bezit van een ps4. Wil eigenlijk eentje aanschaffen als FIFA 16 uitkomt (hopen op een bundeldeal). Maar ik vraag me af wat beter is: het spel op een disc of als download aanschaffen voor de PS4? Hoe groot is zo een digitale download? Heb het op PSN-site gekeken voor de grootte van FIFA 15 maar kon geen bestandsgrootte vinden

• iNotSure
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-12-2017
Is vrij groot en als je de PS4 in bundel kunt krijgen zou ik altijd daar voor gaan, is voordeliger :)

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 17:24

Pykow

Pykow Gaming | BuG

IJburger schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:04:
Ik ben nog niet in het bezit van een ps4. Wil eigenlijk eentje aanschaffen als FIFA 16 uitkomt (hopen op een bundeldeal). Maar ik vraag me af wat beter is: het spel op een disc of als download aanschaffen voor de PS4? Hoe groot is zo een digitale download? Heb het op PSN-site gekeken voor de grootte van FIFA 15 maar kon geen bestandsgrootte vinden
bundel is altijd met Downloadcode of vooraf geïnstalleerd.
DVD of Digitaal zal weinig tot geen verschil in moeten zitten.
Huidige consoles installeren de games gewoon, alleen heb je de CD nog nodig als "Product key".

Persoonlijk ga ik voor Digitaal, omdat ik dan gelijk kan wisselen tussen games ipv dat ik er een CD in moet proppen.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:25

chengbondkwok

Business Intelligence
~17 GB

• PSV-EHV
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-01 10:08
Pykow schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:58:
[...]

bundel is altijd met Downloadcode of vooraf geïnstalleerd.
DVD of Digitaal zal weinig tot geen verschil in moeten zitten.
Huidige consoles installeren de games gewoon, alleen heb je de CD nog nodig als "Product key".

Persoonlijk ga ik voor Digitaal, omdat ik dan gelijk kan wisselen tussen games ipv dat ik er een CD in moet proppen.
Ik heb vorig jaar nog een FIFA 15 PS4 bundel gekocht voor een maat van mij, daar zat gewoon een hardcopy van FIFA bij, dus niet vooraf geïnstalleerd en geen downloadcode.

Google Pixel 5 | Google Home Mini | Xbox Series X | Surface GO | FIFA | FM

• Jesserr
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:07
Als er geen officiele bundel is kun je misschien wat regelen met je lokale intertoys. Uit ervaring weet ik dat ze (bij mij in ieder geval) aantrekkelijke aanbiedingen mogen doen.

• Supermach
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 11:08
die is er al een tijdje, Maichel ;)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:33
DanielFeyenoord schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:09:
Bij PC werkt dat niet zo makkelijk. Mijn commentaar is alleen Engels of Nederlands. Engels heb ik ondertussen ook wel een beetje gehad. Als ik bijv. Spaans commentaar wil, moet ik hele spel opnieuw downloaden en installeren en ook met de taal van Origin prutsen om dat voor elkaar te krijgen volgens mij. En opnieuw downloaden en installeren met mijn dramatische internetsnelheid is me de moeite ook niet waard.
Daar was ik dus ook achtergekomen, flink minpunt voor de PC versie. Merkte ook bij 5.1 settings je commentaar soms weg is, of je kan geen uitspraak meer kiezen voor je pro speler. Draait wel allemaal wat leuker dan de console versie, maar die blijft gewoon iets toegankelijker.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ricloo86
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2021
Ai Ai Ai, je lijkt op Supremech |:( srry!

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

• MyUtd4Life
Zoals velen van ons al dachten; FIFA 16 demo vanaf 8 september te downloaden

Op de Gamescom dezelfde setting gespeeld, dus vraag me of het ook dezelfde build zal zijn.

• EvEs0r
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-01 18:58
Ricloo86 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

Sierd vindt je leuk of totaal niet.
Daar zullen ze zich niet aan wagen.

Persoonlijk vind ik hem een clown die zichzelf veel te grappig vindt.
Haha true, maar ik denk dat het gros hem wel beter vindt dan Youri en Evert! Voeg hem desnoods toe als tweede commentaar. Bij het Engelse commentaar hebben ze ook twee commentaarkoppels :)

Nee, ik ben géén Belg!

PSN: EvEs0r - YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC7pUWyI4QgWTnfu-dVluZRw

• Scavy
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 30-12-2021
CFC-Mathijs schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Ik ben ook benieuwd of er nog verschil zit tussen die en de Gamescom versie inderdaad. Wil hem graag zowel op de PC als PS4 spelen aangezien ik twijfel om hem op beide platformen aan te schaffen. Heb een nieuwe gamepc en ben van origine toch een PC-gamer..
Hoor ik daar een open sollicitatie voor de PC Tweakers FC Pro-club? ;)

• SinergyX
iNotSure schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:55:
Enkel niet met Pro Clubs, wat eigenlijk ook helemaal niet nodig is aangezien het prima werkt dit jaar.
Hebben wij dezelfde fifa15 gespeeld? :?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SinergyX
EvEs0r schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:49:
Maargoed, ik val in de herhaling :9
Maakt niet uit, doet EA ook elk jaar :P

• maussert
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:57
Zag de careermode video net voorbijkomen op de Facebook pagina van EA. Voor de liefhebbers:

[Voor 7% gewijzigd door maussert op 02-09-2015 15:13]

• SC4RF4C3
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 21:37
FYI: Fifa 16 demo is al uit voor de mensen in new zealand :) , ben hem nu aan het downloaden op de PS4.
gisteren ook de demo gespeeld (nieuw gebruiker aanmaken, en nieuw zeeland als lokatie kiezen en dan kan je de game downloaden). En ik sluit mij aan bij SC4RF4C3, spel lijkt beter te spelen dan fifa15. FUT-draft is ook wel geinig, lekker creatief aan de slag met het samenstellen van je team. En grafisch ziet het er beter uit. Supporters zijn wat mooier te zien en zoals gezegd de cutscenes.
Al met al toch weer wat verbeteringen en wat meer opties (vrouwenvoetbal, FTdraft e.d.).

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• maussert
FIFA 16 is nu bij de Wehkamp voor €48,95 met actiecode: zinin
Deze code is echter geldig t/m volgende week maandag en zondag a.s. is FIFA 16 dagdeal bij Wehkamp, dus wellicht is ie dan nog goedkoper te krijgen. :*)

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:58
Had dit ook al bij een vrije trap.
Stuiterde op de voet van de keeper het doel in... 8)7
Wel was het natuurlijk Zlatan die de freekick nam.

Trouwens voor de mensen die ook graag VI lezen,
In combi met FiFa 16 en 7 maanden abbonement voor 79,99.
https://www.vi.nl/abonnem...mulier.htm?formid=6020208

[Voor 11% gewijzigd door Purehz op 08-09-2015 17:26]

• EvEs0r
Punkbuster schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:54:
Vind deze FIFA echt een aanfluiting, 15 speelde stukken vloeiender. Sinds jaren maar weer terug naar PES, die wel is verbeterd qua gameplay.
Haha denk dat dat meer over je speelstijl zegt dan over FIFA :9 Doordat het trager is kun je inderdaad niet meer volle snelheid naar voren rennen en kan het ervaren worden als minder 'vloeiend', maar het komt nu toch echt een stuk dichter bij de realiteit dan FIFA15.

Overigens ervaar ik de gameplay zelf juist als vloeiender dan het vorige deel, doordat de bal niet zomaar meer van de ene kant van het veld naar de andere kant van het veld zal vliegen, zodat een wedstrijd meer als een flipperkast voelt.

Maargoed, ieder z'n mening he! :)

Nee, ik ben géén Belg!

• JPM85
  • Laatst online: 12:14
Wordt persoonlijk wel een beetje moe van alles PES / FIFA aanhangers in beide topics, die de andere game naar beneden schrijven, want de andere is zo goed, wel sfeer, licenties, gamefaces etc...

Kunnen we het gewoon allemaal on topic houden, en FIFA 16 bespreken. Wat ben je tegengekomen in de demo, zaken die goed zijn verbeterd, wat zit er nog steeds in qua glitch. Voor het hele PES vs. FIFA zie ik dan liever een andere topic komen, dan het continue gebash in de 2 topics op de andere game.

Na een avondje de demo gespeeld te hebben, vind ik persoonlijk de gameplay veel veranderd.
- Heb het gevoel dat de fysieke duels tussen 2 spelers meer terug komt, hiermee bedoel ik, indien een speler de bal heeft en een sprint aan gaat, hij dit nooit op volle snelheid kan doen als er een andere speler erbij loopt. Wanneer je als aanvaller geen verdediger bij je hebt, kan je op volle snelheid sprinten (met rechterpook de bal voor je uit spelen). Doordat ik het verdedigen nog niet goed onder de knie heb, laat namelijk teveel ruimte tussen de speler met de bal en mijn verdediger, kan het online wel echt een sprint feest worden. Heel benieuwd hoe dit terug gaat komen online.
- AI. Ik heb sinds lange tijd eindelijk een genoten van het spelen tegen de computer. Geen dribbelfeest meer van 1 AI, waar je maar achteraan moest lopen. Passes die doordacht zijn, de bal de 16 in pompen als ze 1-0 achterstaan in de 2e helft. Verkeerd instappen van een back, waardoor je de vrijheid hebt als winger. etc.
- Conditie. Die sprint trigger moet echt vaker los bij mij. In FIFA 15 werd alles met de RT knop ingedrukt gedaan, maar ik werd hier echt voor afgestraft met een kapotte speler in minuut 70.
- Indeling van de wedstrijd door AI; snel scoren in de wedstrijd werpt zijn vruchten af. De AI lijkt namelijk minder hoge druk te spelen bij het begin van de wedstrijd. Later in de wedstrijd gaan de ballen sneller naar voren, wordt er eerder druk gezet.

Zeker nog wat zaken waar ik best bang voor beng in het online gedeelte, zeker het sprinten wanneer een speler de ruimte heeft. Dit klopt natuurlijk met het echte voetbal, dus realisme is het wel degelijk. Ik heb alleen nog het probleem om de balans te vinden in het druk zetten met verdedigers, waardoor ze sprinten, en hun conditie op peil te houden. Hierdoor geef ik de tegenpartij teveel ruimte, wat online absoluut afgestraft zal worden.

iRacing Profiel | Twitch

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-01 23:26

Jelte,89

Woodworking

Grootste pluspunt!

De keeper gaat niet meer liggen bij een rollertje... hij gaat nu subtiel door de knieën en pakt de bal op!

Revive the guild!

• EvEs0r
xamirz schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:00:
Even andere vraag.. Hoe doe je die harde pass over de grond(pass with purpose)?
Op de PS4 is dat R1+X. Op de XBone zal dat dus RB+A zijn :) (de vroegere controls voor 'fancy pass', deze is nu verschoven naar L2+X / LT+A)

[Voor 13% gewijzigd door EvEs0r op 09-09-2015 12:03]

Nee, ik ben géén Belg!

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

tommiboy96 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:51:
[...]

Ik hoop het. Vorig jaar kwam ie rond de 16e ofzo uit maar met de coinbots betwijfel ik of er dit jaar ook een komt. En als hij komt denk ik dat traden uitgeschakeld is. Maar ik wil hem wel voor mijn begin pakketjes ☺
Ik heb hier gisteren of eergisteren een timetable voorbij zien komen met wat datums en meen inderdaad dat daar 16 september op stond.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• rhgraboy
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 04-12-2021
zal em ook hier even posten. de fifa calendar :)

http://www.fifagamenews.com/fifa-16-calendar/

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Bledismauw schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:06:
Ik heb het ook alvast bij Wehnkamp besteld. Nu is de vraag hoe de ervaringen hier zijn met het leveren op de release dag. Zullen zij het de 23ste alvast versturen of wordt het pas de 24ste verstuurd en dus een dagje later in huis?
zo ging het vorig jaar
[Multi] FIFA 15

Burp

• MyUtd4Life
Een video tutorial gemaakt met in mijn ogen één van de effectiefste skill moves van FIFA 16.

Reacties worden gewaardeerd en als jullie een aanvraag hebben voor een tutorial kan ik daar natuurlijk naar kijken.

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:39
Zoals een aantal member al had aangegeven voor vandaag; aanbeiding bij de Wehkamp, 49,-
Linkje

PSN: Curvaa_

• MyUtd4Life
De Web App FIFA 16 Ultimate Team start 17 september, waarbij price ranges terug zijn en de markten gesplitst worden tussen generatie consoles. Ook is het weer mogelijk om items te kopen en verkopen via de Web App.

• Avioto
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-12-2021
SR8 schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:41:
Daar zijn de sliders voor. Shot error, pass error, gk ability en marking zijn zo uit mijn hoofd de belangrijkste sliders om mee te spelen om het niveau van de CPU te tweaken.
Mee eens! Die maken echt het verschil, al heb je er online natuurlijk niks aan. Aanrader is om Orion's sliders te checken. Die heeft wat mij betreft de best gebalanceerde sliders, zo ook in Fifa 15: http://www.operationsport...anual-sim-slider-set.html

En hij is al bezig met Fifa 16 :)

Steam/XBL: Avioto

• Katala
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2021
Wat mij tot nu toe het meest opvalt:

- De AI is veel doelgerichter. Ze zoeken sneller de vrije man en schieten op doel
- Semi-Pro is makkelijker geworden, net als Professional
- Bal afpakken en shirtje trekken zijn moeilijker geworden
- Duels voelen wat realistischer aan, meer afhankelijk van op welke positie je staat of je de bal wint of niet
- De tutorial, nu kan ik eindelijk zien waar ik mijn controller naartoe mik en dit resulteerd in veel makkelijker scoren i.p.v. open kansen missen

Die nieuwe celebration waar je naar de camera kan rennen vind ik erg leuk, vooral als je met wat vrienden op de bank zit en dan even inzoomen op de doelpuntenmaker ;)

Minpunten:
- Keepers doen nog steeds vreselijke dingen
- Leuk dat vrouwen voetbal, maar had de focus gewoon gestoken in meer realistische mannen, bijv. de NL competitie (ok ok.. dat stelt niets voor, weet ik)
- Het lijkt wel scripted hoe vaak de AI op de paal schiet of open kansen hoog over ramt (op Semi Pro dan iig)
- Het Commentaar

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

• 038Zwolle
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11:06
https://www.easports.com/nl/fifa/ultimate-team/web-app

Of de companion app ff downloaden op je telefoon:)

[Voor 33% gewijzigd door 038Zwolle op 17-09-2015 02:14]

• SinergyX
SC4RF4C3 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:32:
Dus pro clubs in fifa 16 is net zo slecht als in fifa 15? Ofwel niet echt beter? Dan heeft het voor mij geen zin om fifa 16 te kopen, speel 99% pro clubs.
Het is nog even kijken hoe het in pro clubs zelf gaat, had 1 drop-in waar er wel wat werd rondgetikt, maar als de AI de bal kreeg, iedereen massaal A gaat spammen.

Er zit wel wat beter gevoel in qua pace, met bal ben je stuk langzamer, losse sprints zijn snel, maar verder is het nog wat zoeken. Andersom is het 'ren achter een speler aan' nog hetzelfde, soms mag je niet meer sprinten/inhalen, zwaar irritant.

Bal-aannames zijn compleet random, soms perfect stil onder de voet (meestal time ik dit met LT), andere keren stuitert dat ding halve veld over. Jammer dat dus de 'LB pass' (fancy pass) nu onder de LT zit, wat in voorgaande situatie soms bagger irritant is.

Alles is iets 'fine tuned', wat soms beter gevoel geeft en je moet echt nadenken over je actie, andere keren meer gevoel van 'random actie' moment, gewone X bal gaat soms mid/laag, andere keer met een pisboog die 10 minuten in de lucht blijft. De one-touch acties zijn een stuk strakker, vooruit/logisch gaat goed, maar de onrealistische 180graden draaipasses komen amper aan.

Verdediging is nog steeds te doorbreken, niet meer old-school trucjes style, maar breed en diep gaan. Ik verwacht met een goede Any dat LB-Y goed te counteren is, LB-druk zetten met AI blijft gewoon bagger (ze rennen er maar beetje achteraan).

Keeper.. tja, keeper. Nog steeds domme fouten, nog steeds veel ballen niet klem, nog steeds moment dat de keeper bal afkets rent verdediging standaard naar voren, dus 90% kans dat afketsende bal dus bij aanvaller komt en rebound scored.

Is dit allemaal slechter? Nee, voor mij absoluut niet. Het random is irritant, maar al het overige is echt een kwestie van nadenken, rustig en logisch spelen.

Ik moet nog even wachten tot ik extra man in de club heb, kan ik ook normale matches gaan spelen, al verwacht ik daar btw weinig anders, mensen zijn nu zo gebrand op dingen vrijspelen.

• CelticSeb76
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-03-2017
Toch mooi dat dit draaiboek elk jaar weer hetzelfde is.

In het begin krijg je de reacties dat mensen EA geldwolven vinden en ze niet gaan pre-orderen omdat er haast niets verandert is sinds de laatste fifa editie.
Dan krijg je de hele Fifa vs PES discussie.
Daarna krijg je een soort vergelijkend warenonderzoek bij welke site of winkel je het beste kunt pre-orderen voor het meeste voordeel.
Gevolgd door de webapp release en alle mensen die daar problemen mee hebben.

....en dan volgende week vanaf dinsdag denk ik dat het gesprek gaat over de mensen die de hand hebben weten te leggen op de disc in 1 of andere winkel en daardoor de game eerder kunnen spelen.
gaat iedereen weer op zoek naar winkels waar het spel eerder te krijgen is.HYPE HYPE!

..en dan eindelijk de release en kunnen we eindelijk allemaal inhoudelijk over de game praten.

• ptholemy
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 16-01 20:27
Supermach schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:53:
[...]

Serieus? als iemand € 400 uit wilt geven aan in-game zaken dan moeten ze dat toch lekker doen? Ik heb niet het idee dat het spel erdoor verziekt wordt.
35 € voor de game en ik vermaak me prima met seasons en career en af en toe pro. FUT heb ik nooit wat aan gevonden. ieder zijn/haar ding...

• EvEs0r
MitchelFC schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:32:
[...]

Den Bosch kan je proberen? Ik heb me vanmiddag geplaatst namelijk voor de finales in den haag! :p
Ja zat ik ook naar te kijken, maar weet niet of ik dat ga halen :)

Nee, ik ben géén Belg!

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 17:24

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Vandaag bezig geweest met Fifa 16 Early access.
Ik speel zelf gewoon op semi-pro (hetzelfde als in Fifa 15) en het voelt allemaal net wat pittiger aan.
Echter heb ik in mijn 6 uur speeltijd nog geen enkele gescripte game gehad waarbij je het gevoel hebt niks te kunnen doen. in Fifa 15 kwam het voor dat je soms totaal geen kans had tegen de AI.

Ik ben begonnen met Willem II - FC utrecht live match, die ik net won met 3 - 2 (hopelijk wint willem II vanavond ook haha) Heerlijk om te zien dat een minder sterke ploeg moeite heeft met het aannemen van de bal.

Daarna 2 carrieres gestart. namelijk Manager mode met Bayren munchen en "Be-a-pro" bij Watford FC.
Competitie voor het seizoen is leuk en veel beter dan die nutteloze Friendly games.
Daarnaast het trainen van je spelers is een leuke toevoeging, maar vooral bij "be-a-pro" zeer handig om je speler beter te krijgen. van 68 naar 72 gegaan vandaag.

Als laatst heb ik een dames cup gestart met England en mijn eerste wedstrijd was tegen Spanje dat eindige met 1 - 1.

Ik moet zeggen dat Fifa 16 een stuk beter is geworden dan Fifa 15.

Plus punten:
+ Geen gescripte games (tot nu toe)
+ Vloeiendere gameplay (animaties)
+ spelers / AI lopen goed de ruimtes in
+ Semi-pro voelt als een stap tussen Semi-pro en Profession van fifa 15
+ Grafisch zoals belichting is weer beter of de verschillende weeromstandigheden.
+ Als je wint in het Neder-stadion met een nederlandse team, dan wordt er eindelijk gejuicht. In fifa 15 was het sfeerloos

Min punten:
- Nederlandse commentaar nog steeds zo slecht als in fifa 15. (speel dus weer lekker met engelse commentaar)
- Te weinig stamina/conditie met je pro speler.
- veel EIGEN doelpunten. vaak door dat de laatste verdediger de bal onderschept en hem dan in zijn/haar eigen doel schuift
- Nog steeds min punten krijgen als pro speler, wanneer je teammaat een bal verkeerd aanspeelt naar je.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• jongf7
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-01 15:53
In het verleden heb ik wel eens het idee gehad dat het bij mij overschreven was. In fifa 14 is dat geweest gok ik. Sindsdien doe ik ze netjes om de beurt.

• Toobster
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-02-2018
SinergyX schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:57:
[...]

Zover ik weet enkel mensen die zo'n console+fifa hebben gekocht lijken toegang te hebben (was snel gefixed), de rest zijn de 10 uur trials via EA access :)
en de pro's krijgen hem van ea zoals 2 vrienden van me.

• Ricloo86
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2021
ettie1990 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:28:

De scheids geeft nu lijkt het nog sneller een gele kaart voor een overtreding maar met cillessen wel 2 van de 3 penalty's gestopt haha
Daarmee geef je aan dat het spel echt onrealistisch is ;)

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

• Ronster
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12:39
Nope, vandaag niet. Daarvoor moet je nog een dag wachten :P

XBox: Ronsterrrrr || PSN: Ronster_Jona

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Blijkt er helemaal geen Bart Smit op Utrecht Centraal te zijn. :+

• maussert
Hier ook Wehkamp, verwachte bezorging tussen 14:00 - 18:00. Heb geen reden om aan te nemen dat ie vandaag niet in de brievenbus valt. Mijn ervaring met Wehkamp t.a.v. leveren op releasedag is sowieso altijd positief geweest.

Gisteren is het nieuwe distributiecentrum van de Wehkamp geopend. Weet niet of onze FIFA's al vanuit hier geleverd worden, maar dat ze de zaakjes wel aardig voor elkaar hebben aldaar moge duidelijk zijn. :)

• EricNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08-01 18:38
WestBoy_B schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:34:
[...]

Wat is de status op je wehkamp site?

Laat even weten... is het nog steeds: Bezorger is met pakket onderweg?

Of afgeleverd ofzo? En waar zat het? Werd er aangebeld of gwn in de brievenbus gegooit?

Laat het weten _/-\o_
Holy crap... Ga ff een rondje lopen of iets.
Wat boeit de hele status op de website als je het spel binnen hebt?

[Voor 7% gewijzigd door EricNL op 24-09-2015 12:36]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19-01 13:47

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

taker1987 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:42:
[...]

dit gaat al jaren zo op elk forum , alleen heeft fifa benelux een speciaal topic hier voor inderdaad :)
Ja, lekker belangrijk ook, het is met een paar dagen weer over en dan worden er 3 berichtjes per dag in dit topic geplaatst over hoe weinig er verbeterd is en hoe kut iemand nou weer verloren heeft. De rest is voor het FUT topic;)

Last.fm | Code Talks

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-01 20:59
sven22 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:08:
Ik twijfel om FIFA 16 aan te kopen. Ik beschik over een Acer 5745G - 7744G50 met:

- Intel core I7 740 QM
- 16 GB DDR3
- 330M videokaart
- Pro 840 256 GB SSD

Mijn vraag aan jullie is: kun je hier überhaupt FIFA mee spelen?
kijk even op . www.canyourunit.com

psn: taker-mart

• CrazyDutchDude
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-07-2017
Ik ben die Yourie Mulder al weer zat.

Oh, ja joh..?

• jenpet
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 05-01 10:51
Gister avond ook een complete serie van 10 wedstrijden gespeeld helaas net niet de titel kunnen halen maar wel gepromoveerd , wat is het heerlijk om een goal te scoren nu ! , je werkt dat veel mensen in het verleden alleen maar solo gingen met 1 speler of alles op goal schoten maar nu merk ik die altijd voetballend een oplossing zocht toch een voordeel heb tegen de rest.

Wat kunnen die keepers reddingen maken , en wat kunnen mijn spitsen toch kansen om zeep helpen , ik vind het 10 x beter als fifa 15 .

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

• SmokingCrop
  • Niet online
Ongelooflijk dat je nog steeds elke keer je taal moet kiezen aan het begin van het spel.. 8)7
Wanneer gaan ze eens leren dat gewoon in de settings te stoppen.

[Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 25-09-2015 14:54]

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• SmokingCrop
  • Niet online
Even de Engelse commentary files upgeload voor de mensen die het nodig hebben:
https://mega.nz/#!ztIklCz...2jticoI-q1WW6qvl7_kBILl7Q

unzip & copy/paste naar de hoofdmap (...\FIFA 16)

Je kan gewoon Rechts klikken op FIFA 16 in Origin -> speleigenschappen -> Taal game aanpassen.
Daarbij checked hij je bestanden en dan ziet hij dat de commentary files er niet zijn. Origin download deze dan en laat de andere commantary bestanden staan. :)

[Voor 59% gewijzigd door SmokingCrop op 27-09-2015 15:32]

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:19
Waar een schijtgame zeg. Realisme noemen ze dat, laat me toch niet lachen. Waarom draait Cristiano Ronaldo als een vrachtwagen? Waarom duurt het uren voordat een speler een bal onder controle heeft? Waarom schieten spelers constant tegen elkaar op? Verder zijn de botsingen nog net zo kansloos en is de scheidsrechter misschien nog wel kanslozer.

• MyUtd4Life
Denk niet dat aan de standaard van Ilovesoccerx7 ligt NotSoSteady, want denk dat FIFA 16, op enkele schoonheidsfoutjes, echt goed speelt. Maar het is niet erg als je nog niet zo goed in de game bent, beetje oefenen en dan komt dat wel goed. Dan zal je hopelijk ook inzien dat het een goede verbetering is ten opzichte van FIFA 15.

• SC4RF4C3
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 21:37
NotSoSteady schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:54:
Waar een schijtgame zeg. Realisme noemen ze dat, laat me toch niet lachen. Waarom draait Cristiano Ronaldo als een vrachtwagen? Waarom duurt het uren voordat een speler een bal onder controle heeft? Waarom schieten spelers constant tegen elkaar op? Verder zijn de botsingen nog net zo kansloos en is de scheidsrechter misschien nog wel kanslozer.
Helaas heb je gelijk, spel is op hele kleine puntjes misschien beter dan fifa 15 en dat is dan vooral offline of fut mode. Online en vooral pro clubs is het nog steeds net zo slecht als fifa 15. Ik snap niet waarom mensen dit zo snel accepteren, EA is vies bezig lekker makkelijk geld verdienen door alleen FUT groter te maken en alle andere mode door alleen een rooster update te geven en weer op markt te brengen. Niemand kan mij zeggen dat fifa 16 in zijn geheel een verbetering is vooral niet in pro clubs. En ja ook ik heb weer gekocht puur omdat PES geen pro clubs heeft.

• MyUtd4Life
Als je die fase voorbij bent van wennen en rustig spelen dan kan je het ook weer heel snel spelen, maar dan wel op een fatsoenlijke manier. Omdat ik nu al zo'n 60+ potjes gedaan heb (heb de game sinds afgelopen zondag al) ben ik inmiddels flink gewend en vind ik de game echt heerlijk spelen. In online wedstrijden met Barça, Real, City, etc. kan je, als je dat wilt (en ja dat wil ik) het tempo enorm opvoeren en de tegenstander helemaal zoekspelen. Een combinatie van het juiste moment kiezen voor een pass en een individuele actie zijn hiervoor cruciaal. Dan kan je gewoon het counterspelletje spelen zoals Real in het echt kan. Nu heb je er echter wat meer vaardigheden voor nodig dan in FIFA 15, waarbij het één keer hoge steekbal was en je gelijk een opgelegde scoringskans kreeg.

De reden waarom ik dat wil doen is overigens omdat veel mensen moeite hebben met het verdedigen van dribbels in combinatie met skillmoves. Ook het snelle rondtikken vinden veel tegenstanders in de lage divisies nog vervelend. Waarom zou je daar dan geen gebruik van maken?

Ik denk dat FIFA 16 tot nu toe het voor iedere soort speler mogelijk maakt om zijn eigen spelletje te spelen. Of je nou zoals ik met skillmoves wil spelen, liever rustig opbouwt en de vrije man zoekt of voorzetten geeft vanaf de zijkanten. Ik denk niet dat er één manier veel sterker is dan de ander, waardoor je hopelijk ook online meer variatie krijgt.

En @SingeryX, mijn toon was wellicht inderdaad wat denigrerend. Dit komt mede omdat betreffende persoon het zelf ook nodig vond iemand anders op een denigrerende, onnodige, manier op z'n plek te zetten.

Maar ik snap niet hoe je met de eerder genoemde argumenten de game daadwerkelijk dan zo slecht kan spelen. Als ik zie hoe in mijn potjes de aannames zijn, spelers als Ronaldo en Messi ontiegelijk bewegelijk draaien en de botsingen niets aan op te merken valt, dan vind ik het nogal makkelijk om het als schijtgame aan te merken. Wat eerder genoemd is klopt dan denk ik wel. Als je het op de FIFA 15 manier wilt spelen, en dan met name zoals veel mensen online speelden (die hoge steekballetjes en makkelijk scoren), dan heb je het inderdaad in FIFA 16 een stuk lastiger.

En dat wilt niet zeggen dat er geen fouten in zullen zitten, want dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar als ik zie wat voor stap EA gezet heeft met FIFA 16 ten opzichte van FIFA 15, ben ik over het algemeen meer dan tevreden. Wilt dat zeggen dat EA het fantastisch gedaan heeft? Nee, dat is ook weer te kort door de bocht. Gamemodes, zoals proclubs en carrière modus, hadden bijvoorbeeld meer uitwerking verdient.

• Arwintju
  • Laatst online: 18-01 18:47
Prima dat mensen de game niet leuk vinden. Dat mag allemaal want smaken verschillen. Je kan nooit iedereen tevreden houden natuurlijk.

Van veel van de punten die hier aangedragen worden had ik eerst ook last en dacht precies wat iedereen dacht die ook last heeft van die punten. Dit spel slaat nergens op, is te moeilijk en niet leuk meer. Totdat ik eens ging kijken naar hoe ik eigenlijk aan het spelen was. Ik gebruikte (grotendeels) dezelfde manier van spelen als FIFA 15.

Verdedigend ging dat allemaal prima, maar zodra ik naar voren wou kwam geen enkele bal aan en werd alles onderschept. Dat ben ik toen gaan veranderen. Rustiger spelen, totaal 180 graden gedraaid van hoe ik FIFA 15 zou spelen. Alleen passen als de speler daadwerkelijk vrij staat. Eerst de richting uitkijken van de speler waar je naartoe wil spelen. Geen nutteloze steekballen of hoge steekballen meer etc. etc. Eigenlijk alsof je een echte wedstrijd zou spelen.

Het werkte wel, want sindsdien komen de meeste van mijn passjes aan. Wordt de bal bijna niet onderschept en kan ik toch af en toe die risico steek pass geven op het juiste moment wat tot fantastische aanvallen leidt.

Ook de opmerking dat pace veel te ver teruggeschroefd is ben ik het niet mee eens. Met Ronaldo lukt het me nog steeds om bijna iedere verdediger eruit te sprinten, je moet alleen wel de bal veder voor je uitspelen zodat je de optimale snelheid kan pakken. Dit is trouwens in het echt niet anders. Als een voetballer een flinke sprint inzet speelt hij de bal altijd ver voor zich uit. Anders lukt het ook niet.

Waar ik het wel mee eens ben is dat de strengheid van de scheids een beetje te is. Hij fluit heel snel, maar dat is ook een kwestie van timen. Krijg bijna nooit geel laat staan rood tenzij ik echt een harde overtreding maak.

Ook ben ik het ermee eens dat de passjes zo af en toe de verkeerde richting uit gaan. Mensen die dit ook hebben moeten misschien in de instellingen passen op semi of handmatig zetten. Dan heb je veel beter onder controle hoe hard en waarheen je je pass verstuurd.

En ja ik zeg dus tegen diegene die zoveel moeite hebben met dit spel, gooi je hele speelstijl om. Mensen snappen dit spel niet. Nee je kan niet meer spelen op pace, nee een bal achter de verdediging leggen werkt niet altijd meer. Nee de 180 graden pass werkt niet meer. Ja de ai ziet de ruimtes nu goed waardoor je niet elke bal naar vooruit kunt spelen. Het is allemaal een stuk realistischer.

Nogmaals iedereen mag vinden van het spel wat hij er van vind. Maar de redenen die ik hier lees zijn echt een kwestie van oefenen en je speelstijl t.o.v. FIFA 15 radicaal aanpassen. Ik ben heel tevreden iig.

Xlive: CyclOwneDD | PSN: CyclOwneD-NL | Origin: CyclOwneD-NL |

• Arwintju
  • Laatst online: 18-01 18:47
SinergyX schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:22:
[...]

Aanpassen is best te doen als je 2vs2 doet, of FUT 1vs1, maar je kan niet aanpassen tegen een pace'ahum' team van 7-11 man. Moment dat je een manual keeper verliest weet je gewoon dat ze gaan scoren, op de simpelste manieren. Moment dat je Any verliest weet je dat de AI de boel gaat verzieken, hoe vrij je ook staat (en niemand om de bal gaat vragen).

Het enige wat wij nu aanpassen is dezelfde vuile trucjes gebruiken, vrije trappen uitlokken, keeper fails gebruiken, bizar harde tackles (niet op bal) gebruiken voor geel (soms niet eens) en complete counter wegvagen (wat gewoon rood hoort te zijn).

Ik speel uitsluitend en alleen pro clubs, mijn hele oordeel over 16 is dan ook pro clubs. Dezelfde game, dezelfde engine, andere situatie.
Ik baseer mijn ervaringen ook voor een groot deel op pro clubs. Het hele veranderen van speelstijl heeft voor ons juist heel erg positief uitgepakt. In het begin verloren we heel veel mede door de oude speelstijl die we nog hanteerde. Nu iedereen dit aan het aanpassen is, en we veel rustiger spelen winnen we vrij veel, ook van pace teams (we spelen wel met een any). Natuurlijk blijven er altijd teams en mensen die gebruik maken van de zwakheden en exploits van het spel. Maar dat is bij PES bijvoorbeeld ook. Ik vind dat geen reden om het spel slecht te noemen.

Xlive: CyclOwneDD | PSN: CyclOwneD-NL | Origin: CyclOwneD-NL |

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

http://www.fifabenelux.com/fifa16/fifa-16-review/

Prima review van FIFA Benelux, ben het volledig met ze eens. Met name die features... vind het echt jammer dat ze er niks mee doen.

Ik wil nog steeds dat er meer gedaan gaat worden met carrière modus, en FIFA 17 moet online features krijgen daarin. Virtual pro / prof clubs wat echt veel beter kan, dat trainen is nog wel leuk, maar kan veeeeeel uitgebreider. Ook leuk interviews geven, echt een soort RPG ervan maken.

• Looney1984
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08-01 23:26
Swaxie schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:27:
[...]

Ow nee hoor, Fifa is totaal niet heilig. Kan er alleen een beetje slecht tegen dat mensen iets een k*t game vinden omdat de ontwikkelaar besluit het realisme omhoog te gooien.

je hoeft t niet uit te zoeken, je kan er ook achter komen door te gamen. maar dan moet je dan niet gan zeuren dat de ballen niet aankomen omdat je een rechtspoot met een zwak links been een bal laat geven.
Ga maar eens kijken bij Lutjebroek 3 tegen FC helm 7 bij jou in de buurt. Ik durf te wedden dat de rechtsback daar ook geen enkele bal met links goed bij zijn teamgenoot in de voetjes krijgt.
Dus ik mag niet aangeven dat fifa 16 mij niet bevalt.. en jij noemt dat dan gelijk zeuren? Zeiken is als je iets elke dag en in elke post aan het herhalen bent. En goed dat je dat kan wedden... is maar net hoe iemand is.. speel zelf elke zondag om 10:00 in één of ander gehucht voetbal. Ben zelf de rechtsback en heb geen problemen om een pass met links of rechts te geven. (wederom een aanname van jou kant)

Maar goed vind deze discussie nu iets te ver gezocht, bedankt voor je nodige input en tips.

• rejer
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04:14
Ricloo86 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:28:
[...]

Het komt nu neer op echt voetbal, en niet overpowered spits wegsturen. (blij dat die arcade stijl eraf is, al zorgt het mij ook nog voor de nodige frustraties)
Tja als je niet verder ziet dan de eredivisie.... Niet voor niets hebben ronaldo en messi bergen goals.
Ronaldo draait slomer dan een trein op een draaischijf.

• Flying Blue
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-05-2021
Barbas schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:11:
Ik heb nu een aantal potjes gespeeld en het valt me op dat in sommige wedstrijden ik de bal slecht zichtbaar vind. Moet dan echt me ogen dichtknijpen wil de bal kunnen volgen. Zit ongeveer 1,5 meter van de tv af.. Meer Tweakers die dit ervaren?
Nee totaal geen last van zelfs, wellicht is de opticien een optie? :P

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
De bal ook wel, maar vooral de speler indicators als je 2 tegen 2 speelt is lastig te zien.
Bij de instellingen kun je volgens mij wel de standaard bal aanpassen. Wellicht helpt het om een gele bal te kiezen. ;)

• Turfschipper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 31-12-2021
Heb de demo nu flink gespeeld, en het spijt me, maar als ik eerlijk ben dan vind ik deze game....

Mega vet! Ga hem zeker halen.

--

Ff een vraag, als je competitie speelt. En je begint aan je 2de seizoen.

Dan zijn er dus clubs gedegradeerd, en komen er een of twee andere voor terug. Toch?

Als dit zo is, bij de eredivisie, zit NAC hier toevallig bij?

Hoop het echt.

Zou ook realistisch zijn, want we draaien als een trein in de Jupiler dit jaar.

De Fyra wel te verstaan....

[Voor 58% gewijzigd door Turfschipper op 09-10-2015 03:58]

• maswa1414
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08-06-2021
Mees789 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:38:
Heb deze game bij Used Products besteld voor 33 euro inclusief verzendkosten voor de Xbox 360. Dit is een prima bedrag hiervoor lijkt me??
Vinden jullie Fifa 15 of Fifa 16 beter?
Fifa 16 vind ik beter omdat het wat realistischer is naar mijn mening.
Het vraagt meer geduld en de strijd lever je voornamelijk op het middenveld.
Het is tactisch spelen en wachten op het foutje van de tegenstander.
Eigenlijk draait alles om geduld ;-)
Scoren is moeilijker en dus geeft het meer voldoening. Speel het aub niet zoals je Fifa 15 speelt anders ga je ten onder.

• Mees789
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08-11-2021
maswa1414 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:56:
[...]

Fifa 16 vind ik beter omdat het wat realistischer is naar mijn mening.
Het vraagt meer geduld en de strijd lever je voornamelijk op het middenveld.
Het is tactisch spelen en wachten op het foutje van de tegenstander.
Eigenlijk draait alles om geduld ;-)
Scoren is moeilijker en dus geeft het meer voldoening. Speel het aub niet zoals je Fifa 15 speelt anders ga je ten onder.
Dank voor je antwoord. Dat klinkt goed, hoop dat het wat beter gaat dan in Fifa 15 haha :)

• maswa1414
Mees789 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:06:
[...]

Dank voor je antwoord. Dat klinkt goed, hoop dat het wat beter gaat dan in Fifa 15 haha :)
Gun jezelf de tijd :)
Bij Fifa 15 speelde ik op wereldklasse en toen ik met Fifa 16 begon moest ik 2 levels terug op semi pro.
Ik speel nu sinds 2 weken op professioneel en ik denk dat het nog wel even zal duren voordat ik het weer op wereldklasse mag proberen :)
Ik win mijn potjes nu met klein verschil en het is nog aardig zweten voor mij op professioneel.

• maswa1414
Mees789 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:42:
[...]

Dat vind ik nou zo leuk aan Fifa, het blijft altijd spannend!

Toen ik de demo speelde kon ik met semi-prof wel winnen (soms maar net), en bij professioneel kostte het heel veel moeite voordat ik kon winnen... Maar ik hoorde dat de demo anders speelt dan de game zelf
De game zelf speelt inderdaad anders in positieve zin :)
Ik speel de game overigens op de pc en ps4 en heb me dit jaar ook laten verleiden om pes 2016 aan te schaffen vanwege de goede reviews.Toch blijft Fifa voor mijn favoriet en ik raak ook in de war als ik 2 verschillende voetbal games speel.Pes 2016 speel ik dus niet meer :)
Op de pc is dit overigens een ps3 port dus ook niet echt de moeite waard.

• Mees789
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08-11-2021
RickvN schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:46:
[...]

Ik ben nu 1,5 seizoen onderweg met Feyenoord. Maar daar is al wel een flinke wind doorheen... Ben wat talentjes aan het trainen/in de basis. Maar ook al genoeg gekocht/verkocht. Narsingh is bijvoorbeeld al gekocht en weer vertrokken.
Heb nu Embolo (via fifatalenten.nl), die bevalt erg goed! En S. St. Juste van Heerenveen vind ik ook erg goed verdedigen...

Maar door bij 1 team te blijven, dan ben je na 3-4 seizoen op career wel uitgekeken?
Laatste keer was voor mij FIFA12 en ben nog een beetje zoekende, dus wellicht hoor ik zo nog wat tips!
Ik pak weleens een team in de FL Championship, daar zit meer variatie in vind ik want dan kun je daarna nog promoveren en tegen uitdagende teams spelen

• MrMistral
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-01 09:47
Toch blijft proclubs de leukste spelmodus wat mij betreft :)

PSN: MrMistral

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:01
Harribo schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Het spel is gewoon behekst. Ik speel nu al dagen met een team wat niet in staat is om fatsoenlijk snel te over te spelen. Niets reageert op mijn knoppen. Wil ik uit frustratie tacklen....zelfs die knoppen reageren lang niet altijd. Wil ik druk zetten met een andere man, loopt ie niet, wat ik ook doe.
Tis heel simpel : als je verne*kt wilt worden moet je FIFA spelen.
Leuk als het mee zit, maar frustrerend als het tegen zit.
Het spel bepaalt hoe je speelt, de speler zelf nauwelijks. Kunde is weinig sprake van.

Talloze voorbeelden waarin blijkt dat de tegenstander telkens de bal weer heeft en jouw spelers als kreupelen rondkruipen. Of dat geprogrammeerd is of een lag, het zuigt enorm.
Voorbeel die ik nu weer had: hun middenvelder schiet vanaf het middenveld op mijn keeper. Die stompt de bal richting 4(!) van mijn spelers en gaat zelf liggen. Geen een van mijn spelers blijkt in staat om die bal die op hun af komt, aan te nemen terwijl hij gewoon wat stuitert en niet eens snel is. Sterker nog , hij rolt door en de dezelfde tegenstander schiet hem erin in een leeg doel.
Tja wat moet je speler met dit soort dingen????

Ik begon FUT 15 met een bagger team en ik won alles tm divisie 3. Elke speler reageerde ook gewoon op mijn knoppen. Nu opeens niet meer??? Yeah right
Misschien moet je dan toch maar overwegen om weer terug te gaan naar PES kerel :+

Of zoals ik al een keer of wat aanhaalde, kijk een keer naar je hardware + internet verbinding, misschien dat PES dan opeens wel goed speelt.

Het lijkt me sterk dat zowel FIFA als PES totaal waardeloos zijn als er zo veel mensen zijn die aan zowel PES als FIFA veel speel plezier beleven terwijl beide spellen bij jou blijkbaar zuigen als een windtunnel..

Adjust non olet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Je hebt overal gezocht, behalve op het EA FIFA Forum zelf :+
FIFA Forums
FIFA 16 Title Update 6

Hello FIFA fans,

The sixth title update for FIFA 16 is now available for PC.

We addressed the following in FIFA 16 Ultimate Team:
Enhanced ability to message players about issues and updates.
Matchmaking improvements to help players find each other quicker.
Matchmaking rematch issues in FUT Online Draft.

In addition we have also addressed the following:
Fixed the compare feature on leaderboards.
Fixed an issue with Player Career Mode accomplishments affecting Pro Clubs.

Thank you to all FIFA fans who continue to provide their constructive feedback on Twitter, Facebook, and the EA Forums. Throughout the course of the FIFA 16 season we'll provide you with more information and updates if and when they become available.

The FIFA Team

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MyUtd4Life
Vanmiddag met maat bezig in online seizoenen, op de drempel van de titel tot dit gebeurde:

8)7 8)7 8)7

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee