Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 03:54
Pykow schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:14:
[...]

Ja het zou mooi geweest zijn als ze ook nog de licentie van CL en Europa league erin hadden zitten.
Maar dan was de concurrentie ook weer helemaal weg en een beetje concurrentie is nooit weggelegd.
Wat ze voor mij nog wel moeten doen is de "FAKE CL" meer aan laten voelen als een echte toernooi.
Bijvoorbeeld een andere interface/overlay . Vlaggen etc. bij de opkomst.
nu merk je geen verschil tussen een toernooi wedstrijd of een competitie wedstrijd.
Helemaal mee eens, het 'gevoel' van het spelen van een belangrijke toernooi ontbreekt. Ook de celebration na het winnen (of zelfs verliezen) van een belangrijke wedstrijd mag van mij onder handen genomen worden. Die standaard, neppe bekers en schalen kennen we nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Pykow schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:18:
Je voorkomt niet dat mensen de game gaan vergelijken met PES, er zijn maar 2 voetbal games in de wereld en bij ieder nieuwe deel, ga je ze toch even naast elkaar leggen.

Kijk voor mij is PES niet de beste keuze.
Ik wil licenties, dus spelen met echte clubs en niet Ajax - Duitsland of FC Barcalona vs Brazilië.
(ook een rede waarom ik nooit online speel)

Daarnaast heb ik afgelopen week wat gameplay beelden gezien van PES (nog niet van Fifa 16)
De kleuren die ze gebruiken en heel de grafische engine ziet er voor mij wat cartoonachtig eruit.
De gezichten zijn misschien iets mooier, maar zolang ik kan zien wie het is ben ik al blij.
Daarnaast Vrije trappen en corners ziet er amateuristisch uit. Bolletjes die aangeven waar je de bal plaats ? Bij fifa moet je soms nog even nadenken en dan kan je er wel eens naast zitten, maar vraag toch om iets meer skill en oogt realistischer.

Daarnaast staat FIFA helemaal niet stil.
In de afgelopen jaren zijn de volgende zaken aangepakt en toegevoegd:
1. ALLE engelse stadions (en kleine clubs die promoveren en degraderen worden mee gepakt)
2. Volledige interface van de Engelse competitie
3. Bundas liga interface voor de Duitse competitie + aantal stadions
4. PC versie heeft een update gehad en zag er net zo uit als op de Consoles
5. Be-A-Pro mode toegevoegd
6. 3D face (je eigen gezicht op een speler kunnen zetten)
7. Steeds betere animaties, die ieder jaar vloeiender lijken te gaan.
8. Tactieken bij vrije trappen, corners etc.
9. Skill games toegevoegd
10. Spelers kan je nu trainen in carreer mode
11. FUT (ook al ben ik er geen fan van)
12. Pro clubs 10 vs 10 online gameplay
13. Grafisch versterkt in de afgelopen jaren zoals TIJD,WEER, BELICHTINGEN etc.
14. Eerste seizoen al europees kunnen spelen
15. Aangeven hoe moeilijk de carreer mode moet zijn.
16. Eerste transfer periode uit kunnen schakelen.
17. Het nieuwe verdedigen en aanvallen in de afgelopen jaren.
18. Op de pc mogelijk om eigen geluiden in de game te stoppen (spreekkoren en zo)

Dus FIFA staat niet stil in mijn ogen, maar groeien ieder jaar een beetje.
Alleen Fifa 14 was in mijn ogen wat minder, maar dat was de eerste Next gen voetbal game en dat neem ik maar voor lief.
Sorry hoor maar je doet heel erg je best om FIFA hier te prijzen met al de veranderingen die ze doen, maar zelfs jij komt niet op meer dan 18 dingetjes die gedurende 4-5 jaar zijn toegevoegd. Als je dan nog eens goed naar jouw lijstje kijkt zie je ook nog eens dat er enorm kleine aanpassingen tussen staan, zoals eerste seizoen Europees kunnen spelen en de eerste transfer periode uit kunnen schakelen. Dat kost ze amper moeite en dat is meteen ook bijna alles wat ze aan de carriere mode hebben gedaan in de afgelopen jaren.

Ik speel ook geen PES en geef de voorkeur aan FIFA, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat de vooruitgang de afgelopen jaren gewoon nergens op lijkt.Ook qua gameplay is het gewoon bagger, ze zijn niet in staat een gebalanceerd spel uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

JensFC schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:08:
[...]

Sorry hoor maar je doet heel erg je best om FIFA hier te prijzen met al de veranderingen die ze doen, maar zelfs jij komt niet op meer dan 18 dingetjes die gedurende 4-5 jaar zijn toegevoegd. Als je dan nog eens goed naar jouw lijstje kijkt zie je ook nog eens dat er enorm kleine aanpassingen tussen staan, zoals eerste seizoen Europees kunnen spelen en de eerste transfer periode uit kunnen schakelen. Dat kost ze amper moeite en dat is meteen ook bijna alles wat ze aan de carriere mode hebben gedaan in de afgelopen jaren.

Ik speel ook geen PES en geef de voorkeur aan FIFA, maar je kunt niet met droge ogen bewering dat de vooruitgang de afgelopen jaren gewoon nergens op lijkt.Ook qua gameplay is het gewoon bagger, ze zijn niet in staat een gebalanceerd spel uit te brengen.
Dat ze weinig aan Carrier mode hebben gedaan, ligt eraan dat ze hun focus op FUT hebben gelegd.
Ik geef niks om FUT en ik baal hier ook wel van, maar alle kleine dingetjes verbeteren voor mij de game.

Ze moeten ieder jaar de transfers in de gaten houden en alle tenues aanpassen etc.
Vervolgens verbeteren ze ook "Langzaam" de gameplay en krijgt de game steeds meer sfeer.
Fifa 15 heeft zelf 20 "ECHTE" stadions erbij gekregen.

Nu is er voor Fifa 16 ook weer een waslijst aan punten die ze hebben toegevoegd.
Ze staan in mijn ogen niet stil, maar ze maken geen grote sprongen.
Ja als je Fifa 15 hebt, hoef je niet over te stappen naar Fifa 16.
Maar je doet dit wel omdat je alles lekker actueel hebt (en realistischer)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Kaap schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 06:58:
[...]

Dat weet ik al jaren, maar vind het gewoon al een reden om het niet te kopen. Vind het gewoon sneu dat je achteraf dan nog es 3rd party spul erop moet gooien om het een beetje fatsoenlijk te krijgen. Alleen maar een bewijs dat het de PES aanhang ook eens is dat PES niet compleet is.

Als ik een nieuwe auto koop verwacht ik ook dat de stoelen erin zitten en de auto is voorzien van lak.
Tja, ik had ook liever dat FIFA niet zo corrupt deed en hun licenties aan zowel Konami als EA verkochten.
Maar IMO is het wel zonde om een game puur af te schrijven omdat je 2 minuutjes een file in moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
SemperFidelis schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:26:
[...]
Maar IMO is het wel zonde om een game puur af te schrijven omdat je 2 minuutjes een file in moet laden.
Prima, kun je me uitleggen hoe te werk te gaan op de Xbox One :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Kaap schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Prima, kun je me uitleggen hoe te werk te gaan op de Xbox One :?
Volgens mij kun je op de next gen consoles dit alleen nog handmatig aanpassen, wat een beetje klote is, maar het kan wel. Op de PS3 en Xbox360 kon het volgens mij nog makkelijker
Pykow schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

Dat ze weinig aan Carrier mode hebben gedaan, ligt eraan dat ze hun focus op FUT hebben gelegd.
Ik geef niks om FUT en ik baal hier ook wel van, maar alle kleine dingetjes verbeteren voor mij de game.

Ze moeten ieder jaar de transfers in de gaten houden en alle tenues aanpassen etc.
Vervolgens verbeteren ze ook "Langzaam" de gameplay en krijgt de game steeds meer sfeer.
Fifa 15 heeft zelf 20 "ECHTE" stadions erbij gekregen.

Nu is er voor Fifa 16 ook weer een waslijst aan punten die ze hebben toegevoegd.
Ze staan in mijn ogen niet stil, maar ze maken geen grote sprongen.
Ja als je Fifa 15 hebt, hoef je niet over te stappen naar Fifa 16.
Maar je doet dit wel omdat je alles lekker actueel hebt (en realistischer)
Ik begrijp wel dat die kleine aanpassingen de game voor jou verbeteren en dat je daar blij mee bent, maar dat betekent mijns inziens nog niet dat je daar dan ook genoegen mee moet nemen. EA kan en moet misschien wel veel meer doen om Fifa ieder jaar te verbeteren.

Trouwens, je trapt ook nogal in de reclamepraat. Ik heb even geteld en Fifa 15 kent 9 meer echte stadions dan Fifa 14, er werd groots reclame gemaakt dat alle 20 Premier League stadions erin zaten, maar veel daarvan zaten al in het spel.

Als je kijkt naar een spel als Football Manager 2015, dan krijg je gewoon het gevoel alsof overal over nagedacht is. Bij Fifa kom je zoveel ongelofelijke simpele tekortkomingen tegen die toch echt wel beter mogen bij een studio van dat formaat.

Het bijwerken van de tenues en de spelers wordt gewoon door hele andere teams gedaan, dit zou niet ten koste moeten gaan van de daadwerkelijke toevoegingen aan de game. Na zoveel jaren mogen ze dat wel eens op orde hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Pykow schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:36:
[...]
Nou nou, je mag toch wel verwachten dat ze daar inmiddels een simpel tooltje voor hebben om wat spelers heen en weer te schuiven aan de hand van een lijstje. Dat doen ze natuurlijk niet met de editor die in de game zit :). Misschien dat "nieuwe" spelers wat langer duren, maar aangezien de gelijkenissen in FIFA voor de mindere goden toch niet goed kloppen, steken ze daar toch amper moeite in.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
FYI.
Op twitch zijn er al wat gasten fifa 16 (beta) aan het uitzenden. Zoeken naar fifa 16 onder kanalen en niet bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02
JensFC schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:53:

Volgens mij kun je op de next gen consoles dit alleen nog handmatig aanpassen, wat een beetje klote is, maar het kan wel. Op de PS3 en Xbox360 kon het volgens mij nog makkelijker
PS4 heft import functie, Xbox niet.
SC4RF4C3 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:06:
FYI.
Op twitch zijn er al wat gasten fifa 16 (beta) aan het uitzenden. Zoeken naar fifa 16 onder kanalen en niet bij games.
Zijn inderdaad de beta mensen, maar blijf niet snappen waarom ze mensen in beta's gooien die dat aspect nooit hebben gespeeld. Net nog een gast in Pro clubs die niet snapte waarom hij geen club kon kiezen.. :/

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2015 16:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
SinergyX schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:21:
[...]

PS4 heft import functie, Xbox niet.

[...]

Zijn inderdaad de beta mensen, maar blijf niet snappen waarom ze mensen in beta's gooien die dat aspect nooit hebben gespeeld. Net nog een gast in Pro clubs die niet snapte waarom hij geen club kon kiezen.. :/
Inderdaad, snap niet dat ze willekeurig invites sturen, ik speel al jaren pro clubs zelfs officieel meewerkend aan de fifa database maar nooit een invite ontvangen voor beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Eerste echte proclub gameplay die ik kon vinden! Zie zo op het eerste oog niet echt veel vernieuwingen...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=La9FcX8k6SM]

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Die zijn er ook niet, heeft EA zelf al gezegd dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Flat-style schermpjes hebben ze ook in de menu's gevonden, dat lijkt nog wel de grootste verandering van heel fifa16 :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
JensFC schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:36:
Die zijn er ook niet, heeft EA zelf al gezegd dacht ik
Waar heb je dat gehoord dan? Ik heb dat nog nergens voorbij zien komen!

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
EvEs0r schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Waar heb je dat gehoord dan? Ik heb dat nog nergens voorbij zien komen!
Een van de community managers chu boi (heet hij volgens mij) heeft aangegeven dat er niet veel geinvesteerd wordt in pro clubs omdat er weinig spelers zijn die dit nog spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 18:23

TradeMarkNL

Videoproducer
Ik las het idd ook laatst van die beta. Helaas geen code hier. Speel vooral online seasons, maar ben wel benieuwd naar de pure gameplay-veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:00
TradeMarkNL schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:14:
Ik las het idd ook laatst van die beta. Helaas geen code hier. Speel vooral online seasons, maar ben wel benieuwd naar de pure gameplay-veranderingen.
Heb je hem op de Gamescom niet ff gespeeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nog nieuws over de career-mode? :)
Heb wel wat screenshots gezien van het trainen van spelers, maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 18:23

TradeMarkNL

Videoproducer
CFC-Mathijs schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Heb je hem op de Gamescom niet ff gespeeld? ;)
Nee helaas :( Meestal wel ff tijd voor maar dit keer niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
EvEs0r schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:00:
Eerste echte proclub gameplay die ik kon vinden! Zie zo op het eerste oog niet echt veel vernieuwingen...

[video]
Ach we vermaken ons toch wel weer >:)

Al zal het wel een keer leuk zijn als er wat dingen veranderen.

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 13-09 20:48
Ik hoop dat ze dit jaar wat beter nagedacht hebben over de microtransacties. Zowel bij FIFA 14 als 15 ging halverwege het jaar het in zijn geheel op slot, werden externe website's ontbonden van de API en kon je zelfs via het online platform van EA niet meer handelen in spelers maar moest dit perse via de PS4 wat ik omslachtig en teveel moeite vond waardoor mijn online seasons interesse weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Ricloo86 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Ach we vermaken ons toch wel weer >:)

Al zal het wel een keer leuk zijn als er wat dingen veranderen.
Haha vast en zeker! De nieuwe gameplay is volgens mij opzich al een verandering, kunnen we weer nieuwe bugs gaan zoeken waar we ons over kunnen gaar irriteren op de lange termijn!

Heb wel het gevoel als ik zo de gameplay videos en reviews zie, dat er in ieder geval minder spitsen zullen komen waarbij de afro's even lang zijn als hun lichaam :P

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

lubbertkramer schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:21:
Ik hoop dat ze dit jaar wat beter nagedacht hebben over de microtransacties. Zowel bij FIFA 14 als 15 ging halverwege het jaar het in zijn geheel op slot, werden externe website's ontbonden van de API en kon je zelfs via het online platform van EA niet meer handelen in spelers maar moest dit perse via de PS4 wat ik omslachtig en teveel moeite vond waardoor mijn online seasons interesse weg was.
Gelijk alles laten verlopen via PS4, Xbox Market en niet die onzinnige handel met echt geld via externe websites. dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 13-09 20:48
Pykow schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Gelijk alles laten verlopen via PS4, Xbox Market en niet die onzinnige handel met echt geld via externe websites. dan is er niets aan de hand.
True, zolang ze dan maar wel de web omgeving voor FIFA online houden (van EA zelf) om je team samen te stellen en te handelen met spelers + eventueel de website met stats (zonder transacties) om verloop van de prijs te monitoren. Vind de transfermarkt gebruiken veel handiger online dan via de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Ken je dat gevoel van het schip in de efteling, als je van hoogste punt naar beneden gaat, en dan als je een dikke kater hebt.

Schrik me dood nu ik net bedenk dat NAC helemaal niet in FIFA 16 gaat zitten.

Tsjonge jonge jonge zeg...... Het gaat maar door met de ellende....

Wordt toch fifa 15 voor mij denk ik ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Turfschipper schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:20:
Ken je dat gevoel van het schip in de efteling, als je van hoogste punt naar beneden gaat, en dan als je een dikke kater hebt.

Wees blij dat NAC er niet in zit! Hoef je ook niet te schrikken van de ratings die de spelers ontvangen van EA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Alsin.... Elk nadeel heb zijn voordeel, haha ;-).

Nouja, toch wel jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 10:35
Wat een verschil in prijzen zeg. Heb nu ook maar de deluxe uitvoering gekozen en besteld voor 61 ex verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Tja echt jammer dat NAC er niet in zit, juist nu dat het homo huwelijk in steeds meer landen toegestaan is :+ :+ en misschien konden ze dan wel winnen van Volendam en FC Eindhoven :P haha.

Fifa 17 wordt nog erger, dan zitten we beide niet meer in de game. (Willem II en NAC) , nu we geen aanvaller meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Uh.... Geen commentaar anders dan dat ik je binnenkort op het virtuele veld zal vernietigen, be afraid, haha ;-).

-

Binnenkort een zeer belangrijke derby tegen Pykow online. En zoek een vervanger voor onze Jelle. Wil geen enkel risico nemen. Tips zijn welkom, ;-).

[ Voor 45% gewijzigd door Turfschipper op 17-08-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Turfschipper schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:28:
Uh.... Geen commentaar anders dan dat ik je binnenkort op het virtuele veld zal vernietigen, be afraid, haha ;-).

-

Binnenkort een zeer belangrijke derby tegen Pykow online. En zoek een vervanger voor onze Jelle. Wil geen enkel risico nemen. Tips zijn welkom, ;-).
Dat verlies ik. Ik heb te veel pauzes nodig om kruiken te zeiken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ja, maar ik heb al 5 jaar geen controller aangeraakt hahaha ;-).

Ben benieuwd of het een beetje gaat in het begin. Ach ja, ik lurk verder mee, en hoop snel aan de gang te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 07:38
Iemand toevallig de deluxe edition al gezien om te pre-orderen als digitale versie? Wil hem graag digitaal hebben zodat mijn broertje hem ook kan spelen op zijn Xbox waar ik als home account ingesteld sta.
Via Xbox zelf is de prijs wel een stukkie hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 10:35
DvMaasakker schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:57:
Iemand toevallig de deluxe edition al gezien om te pre-orderen als digitale versie? Wil hem graag digitaal hebben zodat mijn broertje hem ook kan spelen op zijn Xbox waar ik als home account ingesteld sta.
Via Xbox zelf is de prijs wel een stukkie hoger.
Zelf gisteren ook tijdje naar gezocht. niet gevonden dus maar voor disk gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
EvEs0r schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Haha vast en zeker! De nieuwe gameplay is volgens mij opzich al een verandering, kunnen we weer nieuwe bugs gaan zoeken waar we ons over kunnen gaar irriteren op de lange termijn!

Heb wel het gevoel als ik zo de gameplay videos en reviews zie, dat er in ieder geval minder spitsen zullen komen waarbij de afro's even lang zijn als hun lichaam :P
We zien het wel weer, zou wel leuk zijn als ze wat aanpassingen doen bij pro maar verwacht er niet veel van helaas.

Haha die afro's gaan echt nergens over idd.

Ga mijn pro 2m+ maken met hanenkam in fifa16 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik hoop trouwens ook dat ze minder scripten in de carreer mode.

Momenteel speel ik op Semi-prof 6 minuten lang met Newcastle united.
Gisteren weer een mooi voorbeeld van gescripte gameplay.

Ik moest thuis spelen tegen Burnley FC (die op dat moment 10de stond in de competitie en ik eerste)
Afpakken lukte niet, iedere keer ging het mis. Elke paas die ik wou geven kwam bij de verkeerde man aan.
door een dribbel die normaal gesproken alleen Ronaldo of messi kan doen, kwam ik achter.
Vervolgens ga ik de aanval in en krijg gewoon 0,0 ruimte om te schieten en vervolgens val ik neer in de 16 meter gebied en dus een panalty. (1-1)
Nog geen minuut na de aftrap, loopt een speler van burney iedereen voorbij (Me spelers waren allemaal langzamer dan normaal) en tadaa ik stond weer achter.
Daarna ga ik weer naar voren en WEER een panalty.
Ik begreep er echt helemaal niets van dat burnley zo goed was, maar dit is gewoon gescript.
Sterker nog ik heb dit 3x nu meegemaakt dat mijn spelers opeens zo slecht spelen en de bal niet eens af kunnen pakken.

De wedstrijd na Burnley was tegen Man.United en die won ik met 5 - 0, waarbij 3 - 0 in de eerste 30 minuten en heel veel kansen.

Doet me denken aan race games, als je eerste staat, dan gaat de speler op de 2e plaats veel harder rijden om toch spanning erin te houden. Fifa doet dit door sommige wedstrijden zo te scripten dat je de bal niet kan afpakken en dat je echt gekke dingen moet gaan doen om te winnen.
Net als dat Ajax opeens heel veel moeite heeft met RKC waalwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Pykow schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:42:

Ik moest thuis spelen tegen Burnley FC (die op dat moment 10de stond in de competitie en ik eerste)
Afpakken lukte niet, iedere keer ging het mis. Elke paas die ik wou geven kwam bij de verkeerde man aan.
door een dribbel die normaal gesproken alleen Ronaldo of messi kan doen, kwam ik achter.
Vervolgens ga ik de aanval in en krijg gewoon 0,0 ruimte om te schieten en vervolgens val ik neer in de 16 meter gebied en dus een panalty. (1-1)
Nog geen minuut na de aftrap, loopt een speler van burney iedereen voorbij (Me spelers waren allemaal langzamer dan normaal) en tadaa ik stond weer achter.
Daarna ga ik weer naar voren en WEER een panalty.
Ik begreep er echt helemaal niets van dat burnley zo goed was, maar dit is gewoon gescript.
Sterker nog ik heb dit 3x nu meegemaakt dat mijn spelers opeens zo slecht spelen en de bal niet eens af kunnen pakken.

De wedstrijd na Burnley was tegen Man.United en die won ik met 5 - 0, waarbij 3 - 0 in de eerste 30 minuten en heel veel kansen.

Doet me denken aan race games, als je eerste staat, dan gaat de speler op de 2e plaats veel harder rijden om toch spanning erin te houden. Fifa doet dit door sommige wedstrijden zo te scripten dat je de bal niet kan afpakken en dat je echt gekke dingen moet gaan doen om te winnen.
Dit.

Ik had de fout gemaakt om een heenwedstrijd van een bekerwedstrijd te simuleren (4-0 verloren), dus ik dacht het te redden door de terugwedstrijd te spelen. Ik speelde met Barcelona, en Messi was plots heel traag, en ik heb zeker een viertal keer het doelhout geraakt, en Messi kon plots niet meer op doel schieten.

Vanaf minuut 80 begon het dan wel te lukken, en heb ik nog 3 maal kunnen scoren... Uitgeschakeld dus.

Wat mij ook opvalt is dat het heel moeilijk is om een simulatiewedstrijd te winnen. Spelers pakken soms rood in de eerste minuten, en op verplaatsing verlies je bijna altijd (ja, ook met Barcelona). Ik wil liever niet élke wedstrijd van het seizoen spelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Ik wacht op de mogelijkheid om de rest van een wedstrijd te simuleren.
Soms speel je en sta je bij rust voor met 3-0. Dan wil je gewoon verder met je carriere en die wedstrijd uitsimuleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ETzPliskin schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Dit.

Ik had de fout gemaakt om een heenwedstrijd van een bekerwedstrijd te simuleren (4-0 verloren), dus ik dacht het te redden door de terugwedstrijd te spelen. Ik speelde met Barcelona, en Messi was plots heel traag, en ik heb zeker een viertal keer het doelhout geraakt, en Messi kon plots niet meer op doel schieten.

Vanaf minuut 80 begon het dan wel te lukken, en heb ik nog 3 maal kunnen scoren... Uitgeschakeld dus.

Wat mij ook opvalt is dat het heel moeilijk is om een simulatiewedstrijd te winnen. Spelers pakken soms rood in de eerste minuten, en op verplaatsing verlies je bijna altijd (ja, ook met Barcelona). Ik wil liever niet élke wedstrijd van het seizoen spelen |:(
Ik simuleer echt geen enkele wedstrijd, soms de vriendschappelijke wedstrijden voor het seizoen, omdat ik dan moet spelen tegen FC balverlies of FC slaap en dat is gewoon niet leuk.

1x kon ik echt niks winnen, alles ging slecht.
Ik had genoeg punten en dus de mogelijkheid om een wedstrijd opnieuw te starten.
Nadat ik opnieuw was begonnen, stond ik in de eerste helft al 5 - 0.
Terwijl ik daarvoor gewoon GEEN enkele goal kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

Idd, of dat Ajax opeens heel veel moeite heeft met Rapid Wien.

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:37

Ik speel op professional, toevallig ook met Newcastle. Maar win echt alles (eigenlijk ook niet leuk meer). Herken het 'gescripte' gevoel nog wel van Fifa 13 en 14.

Ik heb wel een A en B elftal en speel de wedstrijden om en om zodat de spelers altijd helemaal fit zijn, misschien is dat de oorzaak bij jou? Als spelers namelijk niet fit zijn, dan lijken ze er niet zoveel meer van te kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Odieus schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:46:
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

maussert schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:03:
[...]

Ik speel op professional, toevallig ook met Newcastle. Maar win echt alles (eigenlijk ook niet leuk meer). Herken het 'gescripte' gevoel nog wel van Fifa 13 en 14.

Ik heb wel een A en B elftal en speel de wedstrijden om en om zodat de spelers altijd helemaal fit zijn, misschien is dat de oorzaak bij jou? Als spelers namelijk niet fit zijn, dan lijken ze er niet zoveel meer van te kunnen..
tegen burnley had ik mijn 2e elftal opgezet en had ik Armstrong in de spits met Ferreyra erachter.
Armstrong kan lekker lomp schieten
Ik weet nog niet hoe ik een 2e opstelling maak. dat is me 1x gelukt en daarna nooit meer haha (ook niet meer opgezocht)
[...]

Nou is nederlands voetbal toch dramatisch te noemen op europees niveau de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Ricloo86 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:03:
[...]
Ga mijn pro 2m+ maken met hanenkam in fifa16 >:)
Hou ik je aan! :D
[...]

Opmerking van de dag _/-\o_

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Dus het is al zeker dat de Jupiler League er niet in zit? Zonde zeg :N

Hopelijk hebben de transfer bug met kleine clubs wel gefixt. In Fifa 15 kon ik geen spelers verkopen met clubs als Excelsior of Dordrecht.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Avioto schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

Dus het is al zeker dat de Jupiler League er niet in zit? Zonde zeg :N

Hopelijk hebben de transfer bug met kleine clubs wel gefixt. In Fifa 15 kon ik geen spelers verkopen met clubs als Excelsior of Dordrecht.
De JP heeft er nooit (meer) ingezeten. Dacht dat JP voor het laatst in FIFA 2000 zat.

Die bug heb ik wel gelukkig kunnen fixen: EA heeft een cap gezet op de maximale teams die een bod doen, waarschijnlijk omdat ze niet uitgaan dat iedereen een 'goede' PC heeft.

Daarom koop ik alleen nog maar de PC-versie, die kan je tenminste wat aanpassen. Tenminste als er iemand met de kennis de files kan decrypten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Remmetje schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:48:
[...]

Wees blij dat NAC er niet in zit! Hoef je ook niet te schrikken van de ratings die de spelers ontvangen van EA :)
Nu kunnen we dadelijk de Champions League weer winnen met de Graafschap!!! en Poepon terughalen natuurlijk!

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CL is alleen bij PES hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
HollowGamer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

De JP heeft er nooit (meer) ingezeten. Dacht dat JP voor het laatst in FIFA 2000 zat.

Die bug heb ik wel gelukkig kunnen fixen: EA heeft een cap gezet op de maximale teams die een bod doen, waarschijnlijk omdat ze niet uitgaan dat iedereen een 'goede' PC heeft.

Daarom koop ik alleen nog maar de PC-versie, die kan je tenminste wat aanpassen. Tenminste als er iemand met de kennis de files kan decrypten. :)
Ja klopt. Ik las een paar jaar geleden dat de KNVB bezig was om de JP erin te krijgen, maar dat zal wel nooit gebeuren dan :'(

Ik koop ook elk jaar de PC versie. Zonder mods zou ik Fifa niet meer kunnen spelen. En Moddingway is geniaal _/-\o_

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Avioto schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:04:
[...]

Ja klopt. Ik las een paar jaar geleden dat de KNVB bezig was om de JP erin te krijgen, maar dat zal wel nooit gebeuren dan :'(

Ik koop ook elk jaar de PC versie. Zonder mods zou ik Fifa niet meer kunnen spelen. En Moddingway is geniaal _/-\o_
ModdingWay is helaas niet zo geniaal. Deze groep 'pakt alles' van andere zonder toestemming.
Zo zitten er opeens adboards, faces, etc. in MW terwijl de maker niet de waardering/credits krijgt toegewezen.
Ik hoop dat MW dus nog altijd stopt, helaas weten dit niet veel.
Heb dit ook van mede devers moeten horen. ;)

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
Ik zie nergens de Super de luxe versie verkrijgbaar, behalve bij een paar waar ze alleen de download verkopen.
Is deze nergens meer te pre-orderen, of komt deze niet als cd met doosje beschikbaar?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Die Super Deluxe versie is inderdaad download-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitale versie is ook beter.
Aangezien Fifa eerst in Amerika wordt gereleased en pas 3 dagen daarna in Europa kies ik wederom voor de digitale versie.
Wanneer deze dan in Amerika uitkomt zet ik mijn console op USA en kan ik de game al lekker downloaden en spelen. Wanneer je voor doosje gaat mag je netjes 3 dagen wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:47:
Aangezien Fifa eerst in Amerika wordt gereleased en pas 3 dagen daarna in Europa kies ik wederom voor de digitale versie.
Wanneer deze dan in Amerika uitkomt zet ik mijn console op USA en kan ik de game al lekker downloaden en spelen. Wanneer je voor doosje gaat mag je netjes 3 dagen wachten :)
Is maar hoe je het bekijkt! Kun je inderdaad eerder spelen, maar in mijn geval vind ik het ook gewoon leuk om mijn verzameling FIFA spellen uit te breiden incl. doosje. En kan me ook voorstellen dat sommigen hem ooit willen doorverkopen. Dus " digitale versie is ook beter" geldt natuurlijk niet voor iedereen :)

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

EvEs0r schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:16:
[...]

Is maar hoe je het bekijkt! Kun je inderdaad eerder spelen, maar in mijn geval vind ik het ook gewoon leuk om mijn verzameling FIFA spellen uit te breiden incl. doosje. En kan me ook voorstellen dat sommigen hem ooit willen doorverkopen. Dus " digitale versie is ook beter" geldt natuurlijk niet voor iedereen :)
Ik koop hem waarschijnlijk digitaal, omdat ik een hekel heb om steeds CD's te moeten wisselen om een andere game te spelen.
Echter heb ik een verzoek ingediend bij Microsoft om mijn "Recovery email" aan te passen.
Krijg ik keurig een bericht dat dit 1 maand gaat duren, nu kan ik tot 28-08-2015 niks kopen in de store.
Tenminste via Xbox.com krijg ik steeds de melding dat ik geen toegang heb tot 28-08-2015, Terwijl ik gewoon inlog met mijn gegevens etc. Echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
  • Laatst online: 09-09 07:38
Buiten dit feit heb ik in mijn geval het voordeel dat ik m samen kan doen met mijn broertje. Aanschaf is iets duurder bij Xbox zelf (80 euro), maar delen door twee maakt het goedkoper dan in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Plus nog 5 extra dagen met EA access :D (afaik krijg je nu maand gratis EA access als je Fifa16 koopt, geen idee of die 5 dagen dan ook gelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

SinergyX schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:44:
[...]

Plus nog 5 extra dagen met EA access :D (afaik krijg je nu maand gratis EA access als je Fifa16 koopt, geen idee of die 5 dagen dan ook gelden).
5 dagen gelden gewoon.
Als je nu digitaal koopt, kan 5 dagen eerder gamen voor een X aantal uur.
Let op, tijdens de release ben je alles kwijt en kan je opnieuw beginnen met het openen van Fut kaartjes etc.

ik weet niet of deze al is langsgekomen:
http://www.fifabenelux.co...oont-in-game-presentatie/

[ Voor 11% gewijzigd door Pykow op 21-08-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
fut boeit me toch niet, zolang ik m'n pro maar kan gebruiken, vind ik alles best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:26:
[...]

5 dagen gelden gewoon.
Als je nu digitaal koopt, kan 5 dagen eerder gamen voor een X aantal uur.
Let op, tijdens de release ben je alles kwijt en kan je opnieuw beginnen met het openen van Fut kaartjes etc.
Volgens mij klopt dat niet.
Immers een week voor de release zal de web app al online komen zodat je al kunt beginnen met FUT. Wanneer je early access speelt heb je toegang tot de volledige game en is alles gekoppeld dus volgens mij behoud je alles wat je dan al hebt (inclusief record).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Ik ben nog niet in het bezit van een ps4. Wil eigenlijk eentje aanschaffen als FIFA 16 uitkomt (hopen op een bundeldeal). Maar ik vraag me af wat beter is: het spel op een disc of als download aanschaffen voor de PS4? Hoe groot is zo een digitale download? Heb het op PSN-site gekeken voor de grootte van FIFA 15 maar kon geen bestandsgrootte vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is vrij groot en als je de PS4 in bundel kunt krijgen zou ik altijd daar voor gaan, is voordeliger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

IJburger schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:04:
Ik ben nog niet in het bezit van een ps4. Wil eigenlijk eentje aanschaffen als FIFA 16 uitkomt (hopen op een bundeldeal). Maar ik vraag me af wat beter is: het spel op een disc of als download aanschaffen voor de PS4? Hoe groot is zo een digitale download? Heb het op PSN-site gekeken voor de grootte van FIFA 15 maar kon geen bestandsgrootte vinden
bundel is altijd met Downloadcode of vooraf geïnstalleerd.
DVD of Digitaal zal weinig tot geen verschil in moeten zitten.
Huidige consoles installeren de games gewoon, alleen heb je de CD nog nodig als "Product key".

Persoonlijk ga ik voor Digitaal, omdat ik dan gelijk kan wisselen tussen games ipv dat ik er een CD in moet proppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:45
~17 GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Pykow schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:58:
[...]

bundel is altijd met Downloadcode of vooraf geïnstalleerd.
DVD of Digitaal zal weinig tot geen verschil in moeten zitten.
Huidige consoles installeren de games gewoon, alleen heb je de CD nog nodig als "Product key".

Persoonlijk ga ik voor Digitaal, omdat ik dan gelijk kan wisselen tussen games ipv dat ik er een CD in moet proppen.
Ik heb vorig jaar nog een FIFA 15 PS4 bundel gekocht voor een maat van mij, daar zat gewoon een hardcopy van FIFA bij, dus niet vooraf geïnstalleerd en geen downloadcode.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesserr
  • Laatst online: 10:43
Als er geen officiele bundel is kun je misschien wat regelen met je lokale intertoys. Uit ervaring weet ik dat ze (bij mij in ieder geval) aantrekkelijke aanbiedingen mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Jesserr schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

Als er geen officiele bundel is kun je misschien wat regelen met je lokale intertoys. Uit ervaring weet ik dat ze (bij mij in ieder geval) aantrekkelijke aanbiedingen mogen doen.
Thnx voor de tip. Ik kan eigenlijk niet wachten. Heb mn PS3 voor de zomer verkocht en zit nu zonder console. Heb voor een paar weken een Xbox360 geleend met FIFA 15 maar vond het niet lekker aanvoelen. Moet echt geduld opbrengen dus tot de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Het verbaasd mij wel hoeveel Tweakers voor de Deluxe versie kiezen.
Die extra FUT-packages zijn die 20/30 euro extra waard?
Hoeveel geld geven jullie dan niet uit aan in-game aankopen? :o
Begrijp opeens waarom EA meer investeerd in FUT dan aan CM. ;)

Any career mode news? Zag in reactie staan dat daar mogelijk een fimpje naar buiten van zou komen vandaag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Wat een tegenvaller! Net zo goed 15 blijven spelen!

YouTube: Fifa 16 Pro Clubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ricloo86 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:22:

Kan je ook uitleggen waarom? Dan hoef ik het hele fimpje niet te bekijken. :P

Verder was dit wel te verwachten, FUT heeft de hoogste prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wie gaan er allemaal Fifa 16 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Grudgie schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:20:
Wie gaan er allemaal Fifa 16 kopen?
Ik iig wel, misschien een leuk idee om een lijstje te maken per platform met alle fifa 16 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
iPodKiller schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

Ik iig wel, misschien een leuk idee om een lijstje te maken per platform met alle fifa 16 spelers.
Was er niet al een online-topic ergens? :)
Maar zeker een goed idee! :D

Als je nog geen console hebt (met FIFA), raad ik toch de PC versie aan.
Het modden maakt het echt een pluspunt, zeker als je naar een aantal maanden nieuwe contact wilt (zoals faces, kits, etc.). Ook kun je graphics hoger zetten dan op de consoles.
Maargoed, dat is mijn kijk er op. ;)

PS. Ik ga uit dat de meeste een 'redelijke' PC hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik heb wel een goeie game PC, maar heb er al jaren geen Fifa meer opgespeeld. Heb sinds 2 maanden een PS4 waar ik redelijk veel op game en ook Fifa 15 net op gekocht voor een klein prijsje.. weet nog niet zeker of ik wel Fifa 16 ga kopen. Denk het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ricloo86 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:22:

Elke review die nu online komt zegt simpel hetzelfde, nieuwe gameplay gimmicks zijn grappig maar nog steeds weinig nieuws (verdedigen schijnt ook niets beter te zijn, enkel met hoge rating AI is het nog te doen), enkel FUT krijgt de volle aandacht en de rest waar nog wat tijd/ruimte over was. En geef ze eens ongelijk, PES heeft heel pro clubs niet, hun FUT-wannabe zit niet eens in de buurt, en FUT verdienen ze gewoon bakken mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Als ik dit zo lees heeft het niet veel nut om Fifa 16 te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:45
Grudgie schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:37:
Als ik dit zo lees heeft het niet veel nut om Fifa 16 te kopen :P
Nieuwe rosters, spelen met Alex Morgan, meer vrienden/tegenstanders op het platform etc.

Natuurlijk, de verschillen tussen de series zijn elk jaar miniem, maar toch koopt iedereen het. Ik ben hier ook schuldig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
chengbondkwok schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:54:
[...]

Nieuwe rosters, spelen met Alex Morgan, meer vrienden/tegenstanders op het platform etc.

Natuurlijk, de verschillen tussen de series zijn elk jaar miniem, maar toch koopt iedereen het. Ik ben hier ook schuldig van.
Wil op dit moment FIFA 15 helemaal niet spelen omdat de roosters en kits niet up-to-date zijn. :P

Maar de gameplay veranderen zijn inderdaad weer minimaal.
Had toch echt betere keepers en verdedigers verwacht. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Wat ik soms wel dom vind. Dan speel je tegen een hele slechte club.. en dan nog lijken spelers wel Messi van de tegen partij. Zijn dan niet van de bal af te halen, of ze schermen echt heel dom de bal af en nog kan je er niet bij. En moet je wel een sliding maken om die bal te veroveren. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo iedereen,

Ik wilde ook weer beginnen met fifa te spelen. Ik heb echter geen console, maar wel een goede game pc van rond de 3000 euro. Ik was dus van plan om fifa voor de pc te kopen en deze met een controller van de xbox te spelen. Ik heb hier wel een paar vragen bij, hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden:

1. Is fifa op pc even goed als de console versie(dus geen slechte port ofzo)?

2. Heb ik de console ervaring als ik met controller op pc speel? Of voelt het toch allemaal net wat anders aan op de pc?

Wat ik hiermee bedoel: Ik wil erna competiteief fifa gaan spelen. Dit heb ik vroeger ook gedaan. Meestal waren deze wedstrijden op een xbox. Als ik nu een maandje of 5/6 fifa ga spelen en ik ga dan naar zo'n wedstrijd op console. Moet ik dan veel wennen of is het bijna dezelfde ervaring als ik pc met controller?

3. Is de pc versie gewoon goed speelbaar met een goede community of ie is beetje dood?

Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden! Zou mij een stuk verder helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
N.Uckerman schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:45:
Hallo iedereen,

Ik wilde ook weer beginnen met fifa te spelen. Ik heb echter geen console, maar wel een goede game pc van rond de 3000 euro. Ik was dus van plan om fifa voor de pc te kopen en deze met een controller van de xbox te spelen. Ik heb hier wel een paar vragen bij, hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden:

2. Heb ik de console ervaring als ik met controller op pc speel? Of voelt het toch allemaal net wat anders aan op de pc?

Wat ik hiermee bedoel: Ik wil erna competiteief fifa gaan spelen. Dit heb ik vroeger ook gedaan. Meestal waren deze wedstrijden op een xbox. Als ik nu een maandje of 5/6 fifa ga spelen en ik ga dan naar zo'n wedstrijd op console. Moet ik dan veel wennen of is het bijna dezelfde ervaring als ik pc met controller?

3. Is de pc versie gewoon goed speelbaar met een goede community of ie is beetje dood?

Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden! Zou mij een stuk verder helpen!
1. Zelfde als de (nextgen-)console versies. Alleen ben ik eerlijk wel altijd wat voorzichtig of dit in de toekomst zo blijft.

2. Lijkt me hetzelfde. Speel hier ook gewoon met een Xbox One controller op de PC, en kan prima meekomen op de consoles. ;)

3. Er zijn veel mods beschikbaar en ook online is er genoeg. Helaas zijn er wel meer 'cheaters' online bij FUT, die nog weleens de game afsluiten als jij met 4-0 voorstaat.

4. Een erg dure game PC, eigenlijk te veel voor FIFA 15/16. Misschien is het goed ook even advies te vragen aan mede Tweakers (zie Desktop Aankoopadvies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Hallo iedereen,

1. Fifa is 3 jaar geleden gelijk getrokken met de console versie, dus JA.

2. Ik speelde zelf vroeger met Logitech Rumblepad 2 en dat werkt prima.
Competief fifa is vroeger ALTIJD op de pc geweest, vooral ESL en vroeger WRC.
Vroeger gespeeld met de 2 beste van Nederland (tenminste zo wonnen vaak competities) Barthino en Vnx.
Nu weet ik niet of ze naar console zijn overgestapt.

3. Console zal iets meer zijn, maar ik verwacht zelf ook nog een flinke lijst met PC gamers.
Zelf speel ik alleen Carrier mode en op de PS4 of XboxOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:22
Pykow schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

1. Fifa is 3 jaar geleden gelijk getrokken met de console versie, dus JA.

2. Ik speelde zelf vroeger met Logitech Rumblepad 2 en dat werkt prima.
Competief fifa is vroeger ALTIJD op de pc geweest, vooral ESL en vroeger WRC.
Vroeger gespeeld met de 2 beste van Nederland (tenminste zo wonnen vaak competities) Barthino en Vnx.
Nu weet ik niet of ze naar console zijn overgestapt.

3. Console zal iets meer zijn, maar ik verwacht zelf ook nog een flinke lijst met PC gamers.
Zelf speel ik alleen Carrier mode en op de PS4 of XboxOne
Goed om te horen! Ik heb zelf mijn PS4 vorige week verkocht, en wil Fifa dus gaan spelen op de PC. Ook ik was bang dat het een goedkope port zou worden, goed om te horen dat dit er dus mooi uit zal komen te zien.

Overigens speel ik wel veel FUT en is het maar de vraag in hoeverre dat net zo populair is op de PC als op de PS4.
HollowGamer schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 01:39:
[...]

1. Zelfde als de (nextgen-)console versies. Alleen ben ik eerlijk wel altijd wat voorzichtig of dit in de toekomst zo blijft.

2. Lijkt me hetzelfde. Speel hier ook gewoon met een Xbox One controller op de PC, en kan prima meekomen op de consoles. ;)

3. Er zijn veel mods beschikbaar en ook online is er genoeg. Helaas zijn er wel meer 'cheaters' online bij FUT, die nog weleens de game afsluiten als jij met 4-0 voorstaat.

4. Een erg dure game PC, eigenlijk te veel voor FIFA 15/16. Misschien is het goed ook even advies te vragen aan mede Tweakers (zie Desktop Aankoopadvies).
Wat bedoel je precies met 'cheaters'? Als iemand afsluit terwijl ik met 4-0 voorsta, win ik toch gewoon en krijg ik daar ook de bijbehorende punten voor?

[ Voor 30% gewijzigd door jaihel op 24-08-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:43
Hallo iedereen,

Even een toevoeging mbt punt 3: FUT is op de PC behoorlijk dood met maar rond de 100.000 geliste items op elk moment. Heel veel dure spelers staan niet meer op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Daimen schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Even een toevoeging mbt punt 3: FUT is op de PC behoorlijk dood met maar rond de 100.000 geliste items op elk moment. Heel veel dure spelers staan niet meer op de markt.
Bedoel je op dit moment? Kan natuurlijk zijn dat veel mensen wachten Fifa 16. Wel heb ik overigens het gevoel dat FUT voor de PC over het algemeen niet zo lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

jaihel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

Goed om te horen! Ik heb zelf mijn PS4 vorige week verkocht, en wil Fifa dus gaan spelen op de PC. Ook ik was bang dat het een goedkope port zou worden, goed om te horen dat dit er dus mooi uit zal komen te zien.

Overigens speel ik wel veel FUT en is het maar de vraag in hoeverre dat net zo populair is op de PC als op de PS4.

[...]

Wat bedoel je precies met 'cheaters'? Als iemand afsluit terwijl ik met 4-0 voorsta, win ik toch gewoon en krijg ik daar ook de bijbehorende punten voor?
Het is en blijft natuurlijk een poort, maar zeer goed te spelen op de PC met een controller.
Ik weet ook niet hoe populair Fut is op de PC, ik ben sowiso geen fan van heel dat FUT gebeuren en dus kan ik je hierbij niet helpen.

Cheaters zoals mensen die punten hebben in de game, terwijl ze dit via een externe tool (cheat) verkregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
jaihel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Bedoel je op dit moment? Kan natuurlijk zijn dat veel mensen wachten Fifa 16. Wel heb ik overigens het gevoel dat FUT voor de PC over het algemeen niet zo lekker loopt.
Is te hopen dat dat hele FUT in 16 niet lekker loopt en grote tegenvaller wordt, wellicht als hun cashcow wegvalt moeten ze wel vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pykow schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:17:
Cheaters zoals mensen die punten hebben in de game, terwijl ze dit via een externe tool (cheat) verkregen hebben.
Dacht wel dat EA dit had opgelost door de webversie van FUT te blokkeren.
jaihel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:28:
Zo zou het inderdaad moeten gaan, maar helaas gaat dit nog weleens mis (waardoor je dus geen punten krijgt).
Ook is het erg irritant, maar ik speel nooit echt online om er last van te hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricloo86 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:29:
[...]

Is te hopen dat dat hele FUT in 16 niet lekker loopt en grote tegenvaller wordt, wellicht als hun cashcow wegvalt moeten ze wel vernieuwen.
Reken er maar op dat dit goed geregeld is met FIFA16.
FUT is het parade paardje van EA waarmee ze veel geld binnen harken. Dit zullen ze niet toestaan dat dit weg gaat vallen. Desnoods slopen ze de hele markt (zoals afgelopen jaar) en duperen tienduizenden spelers, maar de focus zal de komende jaren op FUT blijven liggen.

Wellicht dat ze in de komende jaren FUT elementen naar Clubs gaan overhevelen, kan ik mij nog wel goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
iPodKiller schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

:w PC hier! Fifa 16 inmiddels gepre-ordered voor PC. Heb Fifa 12 t/m 15 allemaal op de PC gekocht afgelopen jaren, daarvoor 2003, 2006 en 2009 op PS2 gekocht. In 15 eigenlijk niets anders dan Fut gespeeld, iemand die kan vertellen wat er zo leuk is aan de andere spelmodi?

EDIT: PC versies allemaal gekocht bij www.g2play.net Bevalt me goed, zeker de prijs :*)

[ Voor 8% gewijzigd door DanielFeyenoord op 25-08-2015 11:46 ]

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Mijn grootste wens voor Fifa is ander Nederlands commentaar, maar dit gaat niet gebeuren... Al vanaf in ieder geval 2003 zitten we met Evert en Youri opgescheept volgens mij:'( Kan het niet meer aanhoren |:( .

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
DanielFeyenoord schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:00:
Mijn grootste wens voor Fifa is ander Nederlands commentaar, maar dit gaat niet gebeuren... Al vanaf in ieder geval 2003 zitten we met Evert en Youri opgescheept volgens mij:'( Kan het niet meer aanhoren |:( .
Dan zet je het op Engels of een andere taal wat wel lekker klinkt.
Tijdje Spaans aangezet, best vermakelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ricloo86 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Speelde gisteren international cup met zwitserland, geweldig hoe zij bij de wedstrijd allemaal dingen over het WK vertellen, denk dat er maar weinig zijn die echt alle tekst in Engels hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
DanielFeyenoord schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:42:
[...]

:w PC hier! Fifa 16 inmiddels gepre-ordered voor PC. Heb Fifa 12 t/m 15 allemaal op de PC gekocht afgelopen jaren, daarvoor 2003, 2006 en 2009 op PS2 gekocht. In 15 eigenlijk niets anders dan Fut gespeeld, iemand die kan vertellen wat er zo leuk is aan de andere spelmodi?

EDIT: PC versies allemaal gekocht bij www.g2play.net Bevalt me goed, zeker de prijs :*)
Hoe vond jij FUT spelen op de PC? Genoeg aanbod van spelers en andere transferitems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
Het word denk ik bijna tijd voor een FUT16 topic? De speculations over player ratings zijn al tijdje bezig, en over week of 2 zullen we de eerste stats van de FUT16 kaarten wel krijgen denk.

Kortom...nieuw topic dus :)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
Ricloo86 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Ik heb hem inderdaad ook wel eens op Spaans staan voor de afwisseling. Zit wel veel meer beleving in! :D

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermach
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 03:54
die is er al een tijdje, Maichel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Speel je ook FIFA Daryl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
jaihel schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:16:
[...]

Hoe vond jij FUT spelen op de PC? Genoeg aanbod van spelers en andere transferitems?
Opzich kon ik in de eerste maanden zo'n beetje alles kopen wat ik wilde, als ik er de coins voor had. Echter, nu met die maximale transferwaarden die er nu zijn is er bijvoorbeeld geen enkele Aguero, Hazard of Yaya Toure op de markt te koop... Dus dat is wel jammer, weet niet of dat soort spelers (de non inform versies) wel op consoles te koop zijn...?
EvEs0r schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

:D

Ik heb hem inderdaad ook wel eens op Spaans staan voor de afwisseling. Zit wel veel meer beleving in!
Bij PC werkt dat niet zo makkelijk. Mijn commentaar is alleen Engels of Nederlands. Engels heb ik ondertussen ook wel een beetje gehad. Als ik bijv. Spaans commentaar wil, moet ik hele spel opnieuw downloaden en installeren en ook met de taal van Origin prutsen om dat voor elkaar te krijgen volgens mij. En opnieuw downloaden en installeren met mijn dramatische internetsnelheid is me de moeite ook niet waard.

Jiayu S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
DanielFeyenoord schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:09:
Bij PC werkt dat niet zo makkelijk. Mijn commentaar is alleen Engels of Nederlands. Engels heb ik ondertussen ook wel een beetje gehad. Als ik bijv. Spaans commentaar wil, moet ik hele spel opnieuw downloaden en installeren en ook met de taal van Origin prutsen om dat voor elkaar te krijgen volgens mij. En opnieuw downloaden en installeren met mijn dramatische internetsnelheid is me de moeite ook niet waard.
Daar was ik dus ook achtergekomen, flink minpunt voor de PC versie. Merkte ook bij 5.1 settings je commentaar soms weg is, of je kan geen uitspraak meer kiezen voor je pro speler. Draait wel allemaal wat leuker dan de console versie, maar die blijft gewoon iets toegankelijker.

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste