Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
Zie al 3x in die wedstrijd die 'ik kan niet bewegen omdat de bal naar mij toe wordt gepassed', instant 90graden looprichting verandering, nog steeds is die sliding->opstaan->kunnen schieten veel te traag (zie je erg goed rond 12:10) en die blok op 12:56.. is dat nu echt een overtreding? Lijkt me gewoon bal, bergen cutscenes van lijntjes maken, maar geen replay. Over replay, vind de goal replay ook matig, corner zie je amper, 2de zie je maar 1x.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 03:54
Ik ben tot nog toe echt bijna in shock van hoe weinig veranderingen er lijken te zijn in FIFA 16. Niet dat ik veel verwacht van EA, maar dit lijkt toch echt wel heel treurig te worden. Leuk die vanishing spray, maar ik ga me nu al irriteren dat ik dit het komende jaar waarschijnlijk 30.000x ga moeten bekijken omdat ik het niet weg kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 14:01
Wat een aanfluiting wat er tot nu toe is laten zien. Denk dat ik maar weer een keer een jaartje ga overslaan.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
Supermach schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:35:
Ik ben tot nog toe echt bijna in shock van hoe weinig veranderingen er lijken te zijn in FIFA 16. Niet dat ik veel verwacht van EA, maar dit lijkt toch echt wel heel treurig te worden. Leuk die vanishing spray, maar ik ga me nu al irriteren dat ik dit het komende jaar waarschijnlijk 30.000x ga moeten bekijken omdat ik het niet weg kan klikken.
Dus je gaat 'm zeker kopen al, nice :)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Supermach schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:35:
Andere kant, hoevaak heb je de gehypte feature van doellijn technologie gezien in FIFA? Ik gok 3x, waarvan 1 zelf nog compleet mis ook (ok.. was de demo).

Ik snap niet dat EA niet begrijpt dat bij een potje 'fanatiek' voetbal je niet zit te wachten op die cutscenes en onzin, net als bij fightergames al die intro's etc meteen worden geskipped.

Geen idee of op de GC je ook Pro onderdelen kan bekijken, daar zit ik qua nieuws nog wel op te wachten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
Maichel schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Dus je gaat 'm zeker kopen al, nice :)
uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Same here :)

Ik vind het wel grappig altijd...paar weken voor de FIFA release klagen mensen altijd erg hard, om 'm vervolgens als brave hondjes te kopen (including me! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
Maichel schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:18:
[...]

Same here :)

Ik vind het wel grappig altijd...paar weken voor de FIFA release klagen mensen altijd erg hard, om 'm vervolgens als brave hondjes te kopen (including me! :P )
ik klaag voor, tijdens en na het spel :+
Maar naar mijn mening zijn juist diegenen die het elk jaar kopen (lees: trouwe klanten) de personen die het meeste recht hebben om kritiek te uiten op het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Supermach schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

ik klaag voor, tijdens en na het spel :+
Maar naar mijn mening zijn juist diegenen die het elk jaar kopen (lees: trouwe klanten) de personen die het meeste recht hebben om kritiek te uiten op het product.
Dat is zeker waar ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:43
SinergyX schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Andere kant, hoevaak heb je de gehypte feature van doellijn technologie gezien in FIFA? Ik gok 3x, waarvan 1 zelf nog compleet mis ook (ok.. was de demo).

Ik snap niet dat EA niet begrijpt dat bij een potje 'fanatiek' voetbal je niet zit te wachten op die cutscenes en onzin, net als bij fightergames al die intro's etc meteen worden geskipped.

Geen idee of op de GC je ook Pro onderdelen kan bekijken, daar zit ik qua nieuws nog wel op te wachten.
Ik heb het zelfs op het EA forum (na een vraag van een EA medewerker) gepost 2 jaar geleden als nummer 1 optie die in FIFA moet gaan komen.
Cutscene's aan of uit zetten, waarschijnlijk laat ik ze dag 1 nog aanstaan om het nieuwe te zien, en gaan ze vanaf dan definitief af.

De graad irritante mensen die elk moment gebruiken om te pauzeren en alle goals 3x te bekijken, en niet skippen wordt in FIFA met de dag groter. EA moet hier dus op in gaan spelen, want ik merk steeds vaker dat ik iets anders moet gaan doen na 2 potjes FIFA omdat het frustratie gehalte te hoog wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Voor de mensen welke ontevreden zijn over FIFA hier de uitdager...

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Falastine schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:47:

[video]
Post dan op z'n minst gameplay, die is volgens mij een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Falastine schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:47:

[video]
2 woorden: Pro clubs.
Zolang dat er niet is, heeft pes voor mij weinig te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 19:39
Na een hands-on van (ik denk ongeveer) 2.5 uur gisteren/donderdag op de Gamescom, hier de hands-on deel 1 en deel 2. Geschreven aan de hand van mening van drie personen. Vragen over dingen die ik specifiek vind? Stel ze gerust.

[ Voor 4% gewijzigd door MyUtd4Life op 08-08-2015 00:11 ]

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Laatst online: 10-09 09:49
Moet zeggen dat da er goed uit ziet! Cutscenes zijn te skippen voor zover ik kon zien. Verdediging loopt de ruimtes zeker dicht, aanvallen door het midden is dus een stuk lastiger en zal over de flanken moeten of snel tikken. Verdedigers worden niet gelijk outpaced door aanvallers. Dit zag er echt wel goed uit! Scoren lijkt ook moeilijker te zijn.

Maar we moeten het afwachten, als de demo er komt zullen we het allemaal zelf kunnen spelen. Of tweakers moet nog een previewtje online gooien waar ik stiekem wel rekening mee houd.

MyUtd4Life schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:08:
Na een hands-on van (ik denk ongeveer) 2.5 uur gisteren/donderdag op de Gamescom, hier de hands-on deel 1 en deel 2. Geschreven aan de hand van mening van drie personen. Vragen over dingen die ik specifiek vind? Stel ze gerust.
Maar even gelezen en jullie bevistigen inderdaad wat ik in het filmpje al zag! Ben daar wel echt heel blij mee! Heb je ook kunnen zien of je alle cutscenes gewoon kon skippen?

[ Voor 39% gewijzigd door Arwintju op 08-08-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Moet je eerlijk bekennen dat ik daar niet heel specifiek opgelet heb, maar denk dat dit inderdaad wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
MyUtd4Life schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:19:
Moet je eerlijk bekennen dat ik daar niet heel specifiek opgelet heb, maar denk dat dit inderdaad wel kan.
ah ok! Kan me voorstellen dat dat inderdaad niet hoog op je lijstje stond van dingen waar je naar wou kijken en op wou letten ;). Naja nog maar even afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Laat ik het zo zeggen, ik ben niet de meest geduldige persoon en ik heb me niet mateloos geïrriteerd aan de cutscenes. Dus denk dat het wel positief uitpakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Leuke hands-on! Hoe zit het met gezichtsanimaties? Zijn deze ook verbeterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Ja, ook die zijn wel aangepakt. Natuurlijk niet het meest in het oog springende onderdeel als je normaal een wedstrijd speelt, maar bij herhalingen zie je wel meer emotie.
Ook bij opstootjes rond kaarten werd er wat meer emotie bij spelers getoond (zowel qua gezichtsuitdrukking als met armen zwaaien etc.) in samenwerking met een aantal nieuwe cameraperspectieven voor replays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

MyUtd4Life schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:29:
Ja, ook die zijn wel aangepakt. Natuurlijk niet het meest in het oog springende onderdeel als je normaal een wedstrijd speelt, maar bij herhalingen zie je wel meer emotie.
Ook bij opstootjes rond kaarten werd er wat meer emotie bij spelers getoond (zowel qua gezichtsuitdrukking als met armen zwaaien etc.) in samenwerking met een aantal nieuwe cameraperspectieven voor replays.
Zo, ben benieuwd! De demo gameplay ziet er iig erg vet uit, zitten ook zo te zien hele vette nieuwe celebrations tussen :) Weet je ook wanneer de demo komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Nog niks officieels van bevestigd, maar ik acht de kans groot dat de demo op 8 (Xbox) / 9 (PS) september verschijnt. Teams en stadions zullen hetzelfde zijn als aangegeven in de hands-on :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Iemand van de VFL had gespeeld en wat vragen gesteld:
Spoke to chuboi about reasoning behind lack of changes and its all down to the fact just over 1% of people who play fifa actually play clubs.. Numbers are too low for them to show interest. Told him people lose interest because it never changes or gets better. He said it's not worth the risk for them when they can work on ultimate team :/

En PES mist de kans daar dus ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Zit natuurlijk wel logica achter. Weinig gespeeld => weinig verbeteringen => weinig gespeeld.
Desondanks komt er binnenkort alsnog nieuws over veranderingen in proclubs naar buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
MyUtd4Life schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:55:
Zit natuurlijk wel logica achter. Weinig gespeeld => weinig verbeteringen => weinig gespeeld.
Desondanks komt er binnenkort alsnog nieuws over veranderingen in proclubs naar buiten ;)
Je weet meer? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
SinergyX schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:53:
Iemand van de VFL had gespeeld en wat vragen gesteld:
Spoke to chuboi about reasoning behind lack of changes and its all down to the fact just over 1% of people who play fifa actually play clubs.. Numbers are too low for them to show interest. Told him people lose interest because it never changes or gets better. He said it's not worth the risk for them when they can work on ultimate team :/

En PES mist de kans daar dus ook :P
Hij had moeten vragen aan Chuboi hoeveel procent er in fifa 11/12/13 pro clubs speelde, dat was echt niet 1%. Na 13 is het alleen maar slechter geworden logisch dat men dan niet meer speelt..beetje makkelijk gedaan van EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Edzeau schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 06:21:
[...]

Je weet meer? Ben benieuwd!
Ik heb laatst gelezen dat een EA vertegenwoordiger zei dat er binnenkort nog aankondigingen van oa. pro clubs komen. Waar weet ik niet meer en zelf weet ik dus ook helaas nog niet meer.

Als er nog vragen zijn over mijn speelsessie, laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
MyUtd4Life schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:59:
[...]

Ik heb laatst gelezen dat een EA vertegenwoordiger zei dat er binnenkort nog aankondigingen van oa. pro clubs komen. Waar weet ik niet meer en zelf weet ik dus ook helaas nog niet meer.

Thanks voor alle info. :)

Een aantal vragen:
- Is de bug waar je als buitenspeler (makkelijk) naar binnen kan dribbelen opgelost? Het lijkt dan alsof de verdediger niet tegen de achter lijn(en) positie kiest, waardoor je er met een sneller speler zo langs komt.
- Is het in de carrière modus nu wel mogelijk dat uitgeleende spelers niet tegen 'hun eigen' club spelen?
- Hoe zijn de keepers? Houden ze nu wel meer ballen tegen?
- Nieuws over de PC-versie? Neem aan dat die hetzelfde blijft aan de PS4/One? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyUtd4Life
1. Ja, ik vond het echt een stuk pittiger om met snelle buitenspelers de verdediging te passeren. Wat mij betreft wellicht zelfs te moeilijk. En dat meen ik serieus. In mijn ogen moeten skillmoves effect hebben en moet iemand die écht veel sneller is dan zijn directe tegenstander daar wel profijt van kunnen hebben. Dat merkte ik te weinig. Deels zal dat te maken hebben dat ik nog niet gewend ben aan de gameplay van FIFA 16 en ten tweede dat de balans nog niet top is.

2. Carrière modus heb ik niet kunnen spelen en helaas niet meer over gehoord dan reeds bekend gemaakt is.

3. Keepers zijn zeker weten beter in FIFA 16 dan in FIFA 15. Toch had ik nog regelmatig, die we allemaal wel kennen denk ik, "keeper, als je nou iets meer moeite doet dan heb je die bal gewoon eenvoudig!"-momentjes. Overigens heb ik ook schitterende reddingen gezien. Ook zitten er een aantal leuke animaties voor de keeper in, bijvoorbeeld het stuiteren van de bal voordat hij de bal uitgooit.
Moeilijk om aan te geven waar echt de slechte punten liggen, niet echt gemerkt dat dit puur bij één soort situatie was. Het leek trouwens dat dit bij het vrouwenvoetbal al beter geregeld was, want daar heb ik geen gekke momentjes gezien (ook maar paar potjes mee gedaan, dus kan zijn dat toeval was).

Vorig jaar ook een speelsessie gehad met FIFA 15 op de Gamescom, toen waren de keepers écht heel slecht (nog veel slechter dan in de full game). Dus ik hoop dat EA de laatste weken ontwikkeling goed besteed om de bovengenoemde momenten te verbeteren.

4. Yup, de PC versie is identiek aan de PS4 & Xbox One versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MyUtd4Life schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:44:
1. Ja, ik vond het echt een stuk pittiger om met snelle buitenspelers de verdediging te passeren. Wat mij betreft wellicht zelfs te moeilijk. En dat meen ik serieus. In mijn ogen moeten skillmoves effect hebben en moet iemand die écht veel sneller is dan zijn directe tegenstander daar wel profijt van kunnen hebben. Dat merkte ik te weinig. Deels zal dat te maken hebben dat ik nog niet gewend ben aan de gameplay van FIFA 16 en ten tweede dat de balans nog niet top is.
Goed om te horen als dat voornamelijk is om de impact van pace te beperken. Skillmoves moeten uiteraard impact hebben maar elke tackle tijdens een skillmove hoeft ook niet automatisch een overtreding te zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Als jaren lange FIFA fan, durf ik het bijna niet te zeggen. Na vandaag de eerste preview ervaringen te hebben gelezen, denk ik erover om dit jaar voor PES te gaan. EA is echt te laks met verbeteren naar mijn mening.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
Jumpman schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:30:
Als jaren lange FIFA fan, durf ik het bijna niet te zeggen. Na vandaag de eerste preview ervaringen te hebben gelezen, denk ik erover om dit jaar voor PES te gaan. EA is echt te laks met verbeteren naar mijn mening.
Hmm...dan zou ik eerst de demo van FIFA spelen als ie uit is! Het lijkt er tot nu toe op dat de meeste irritatie puntjes wel opgelost zijn. Als dat echt zo is hou je een hele goede game over denk ik. Of gaat het jou ook om andere modi zoals carrière pro clubs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MyUtd4Life schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:59:
[...]

Er loopt een beta van pro clubs, waarin ik hoor dat er inderdaad dingen zijn veranderd.

Probleem is dat nu wensen, geruchten en facts compleet door elkaar lopen, dus niet duidelijk wat er precies is veranderd.

https://twitter.com/FIFASoccerBlog/status/629059323017199617

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MyUtd4Life schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:44:

2. Carrière modus heb ik niet kunnen spelen en helaas niet meer over gehoord dan reeds bekend gemaakt is.

3. Keepers zijn zeker weten beter in FIFA 16 dan in FIFA 15. Toch had ik nog regelmatig, die we allemaal wel kennen denk ik, "keeper, als je nou iets meer moeite doet dan heb je die bal gewoon eenvoudig!"-momentjes. Overigens heb ik ook schitterende reddingen gezien. Ook zitten er een aantal leuke animaties voor de keeper in, bijvoorbeeld het stuiteren van de bal voordat hij de bal uitgooit.
Moeilijk om aan te geven waar echt de slechte punten liggen, niet echt gemerkt dat dit puur bij één soort situatie was. Het leek trouwens dat dit bij het vrouwenvoetbal al beter geregeld was, want daar heb ik geen gekke momentjes gezien (ook maar paar potjes mee gedaan, dus kan zijn dat toeval was).

Vorig jaar ook een speelsessie gehad met FIFA 15 op de Gamescom, toen waren de keepers écht heel slecht (nog veel slechter dan in de full game). Dus ik hoop dat EA de laatste weken ontwikkeling goed besteed om de bovengenoemde momenten te verbeteren.

4. Yup, de PC versie is identiek aan de PS4 & Xbox One versie.
Thank you. _/-\o_
Ziet er naar uit dat de gameplay dus echt is verbeterd.
Hoop dat de demo deze maand ergens verschijnt en daarbij de keepers & het verdedigen kan uit proberen. :)

Zodra er (meer) CM nieuws meteen melden graag. :P ;)

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 09-08-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
SinergyX schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:44:
[...]

Er loopt een beta van pro clubs, waarin ik hoor dat er inderdaad dingen zijn veranderd.

Probleem is dat nu wensen, geruchten en facts compleet door elkaar lopen, dus niet duidelijk wat er precies is veranderd.

https://twitter.com/FIFASoccerBlog/status/629059323017199617
Precies en daarnaast sowieso doordat de gameplay heel anders aanvoelt, is het ook nodig dat pro clubs anders gaan spelen. Nu is het één groot pacefeest, maar denk niet dat dat in FIFA 16 nog erg OP gaat zijn met de huidige gameplay veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
In jullie stuk beschreef je dat de AI weer wat verbeteringen heeft gekregen. 1 van mijn grootste frustraties in Fifa 15 was dat er soms een denkbeeldige lijn liep in je opstelling die ervoor zorgde dat je medespelers niet dieper vrij mochten lopen dan de bal en de linie voor hun. Ik merkte dat vooral in counters.

Ik zal het proberen uit te leggen:

Ik speel zelf altijd met een 4-2-3-1 opstelling. Als ik de bal afpakte op mijn helft, dan was vaak mijn spits de vrije man, logisch want de rest is nog aan het verdedigen. Ik speelde dus de bal dan naar mijn spits. Wat er dan vooral niet gebeurde was dat middenvelders dieper gingen lopen terwijl daar zeker nog ruimte voor was, er was geen sprake van dreigend buitenspel. Ze bleven op lijn met mijn spits staan, alsof de game zei dat ze niet dieper mogen gaan dan de aanvallerslinie.

Het resultaat was dat ik dan maar een solo ging doen om nog iets van die counter te maken. Zeer frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Gisteren denk ik een stuk of 12/14 potjes FIFA16 kunnen spelen op de Gamescom. Ik had de mazzel dat ik een Fast Pass had gewonnen dus kon elke keer langs de rij heen. Er waren een aantal dingen die mij erg opvielen.

Off-the-ball bewegingen. Als je de bal in bezit hebt kon je bij FIFA15 met L1 een speler diep sturen, dat is nu niet meer zo (wellicht een andere knop geworden) Als je nu L1 ingedrukt houdt kan je een soort van lichaamsschijnbewegingen doen. Dit is even wennen maar hiermee kan je vrij simpel een tegenstander uitspelen.

Keepers. Ik merkte duidelijk dat de keepers anders reageerde. Schoten van afstand pakte ze vaker maar het was dan wel regelmatig zo dat ze de bal in 2 instanties pas hadden. Dus een hard schot van 20/25 meter of een schot met een lastig stuit erin probeerde ze wel te klemmen maar dat lukte niet altijd. Ik voorzie hier nog wel de nodige bugs mee. Ook zijn ze met corners/voorzetten van de zijkant een stuk beter geworden naar mijn idee. Ze stompen de bal nu regelmatig de 16 uit.

Steekbal door de lucht over de verdediger heen. Dat was iets wat in FIFA15 enorm overpowered was omdat je verdediger over het algemeen een draaicirkel van een vrachtwagen had. In FIFA16 heb ik op de beurs geen enkele goal tegen gehad uit bovenstaande situatie. Als je de speler selecteerde en hij deed eerst nog een stap naar voren maakte hij een korte draaibeweging waardoor je niet direct helemaal kansloos was.

Verder merkte ik vooral dat de snelheid wat lager lag en dat je niet zo gemakkelijk meer met een aanvaller een verdediger eruit loopt. Aubameyang van Dortmund is volgens mij nog steeds 1 van de snelste spelers van het spel en dat kon je dan wel een klein beetje merken. Maar lang niet meer zo erg als in 15. Naar mijn idee kan je de cutscenes ook sneller doordrukken bij vrije ballen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:01
En daarna releaset EA een patch 2 weken na de release en is alles een stuk sneller ( speelsnelheid ) en worden de keepers dramatisch slecht.

Sorry, maar elk jaar is het van : het ziet er echt goed uit, dit en dat is verbeterd, maar eens je een maandje heb gespeeld, ben je alles al tegenkomen van irritaties.

Ik denk ook dat het dit jaar PES wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje fifa moe aan het worden. Ieder jaar praten ze over een aantal steeds weer terug kerende verbeterpunten zoals bijvoorbeeld de keeper en dat die hoge steekpass niet meer zo makkelijk zou zijn. In het begin lijkt dat inderdaad zo omdat de game iets anders aanvoelt maar na een paar weken zie je die pass over de verdediging weer elke wedstrijd terug komen. De laatste 5 jaar heb ik zonder erover na te denken steeds fifa gekocht maar nu ga ik toch eerst beide demo's eens uitgebreid spelen. De meeste aandacht lijkt weer te gaan naar hun geldboompje FUT. Las op de twitter van EA iets over nieuwe animaties voor het uitpakken van pakketjes.. wooptiedoo -O-

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
jmignolet schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:17:
En daarna releaset EA een patch 2 weken na de release en is alles een stuk sneller ( speelsnelheid ) en worden de keepers dramatisch slecht.

Sorry, maar elk jaar is het van : het ziet er echt goed uit, dit en dat is verbeterd, maar eens je een maandje heb gespeeld, ben je alles al tegenkomen van irritaties.

Ik denk ook dat het dit jaar PES wordt.
EnzymeNL schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:29:
Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje fifa moe aan het worden. Ieder jaar praten ze over een aantal steeds weer terug kerende verbeterpunten zoals bijvoorbeeld de keeper en dat die hoge steekpass niet meer zo makkelijk zou zijn. In het begin lijkt dat inderdaad zo omdat de game iets anders aanvoelt maar na een paar weken zie je die pass over de verdediging weer elke wedstrijd terug komen. De laatste 5 jaar heb ik zonder erover na te denken steeds fifa gekocht maar nu ga ik toch eerst beide demo's eens uitgebreid spelen. De meeste aandacht lijkt weer te gaan naar hun geldboompje FUT. Las op de twitter van EA iets over nieuwe animaties voor het uitpakken van pakketjes.. wooptiedoo -O-
Veel plezier met PES ;w

Heb je dat serieus wel eens gespeeld de laatste 3/4 jaren? Die mag zich geeneens een uitdager meer noemen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Klopt. Daarom dat ik ook altijd voor fifa ging ;) maar denk dat die keus dit jaar toch wat moeilijker is omdat pes langzaamaan weer steeds beter aan het worden is en fifa (naar mijn mening) te weinig verbeterd en teveel bezig is met FUT. Daarom wil ik eerst beide demo's een tijdje spelen voordat ik weer blind voor fifa ga. Ondanks de licenties waar PES nooit tegenop kan.

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:01
CFC-Mathijs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:44:
[...]

[...]

Veel plezier met PES ;w

Heb je dat serieus wel eens gespeeld de laatste 3/4 jaren? Die mag zich geeneens een uitdager meer noemen imo.
Ik denk dat het safe is om te zeggen dat PES 2015 al een stuk beter was dan de generatie op PS3/Xbox 360. En van zodra je wat gameplay bekijkt op YouTube ( demo komt ook uit donderdag 13 augustus ) dat het ook sterk verbeterd is.

En wat vond je dan goed aan FIFA de laatste jaren buiten de licenties?

Career mode ? Still the same.
Keepers ? Still the same.
Scheidsrechters? Still the same.
IA ? Ik begin er niet over.

Ik speel het al sinds FIFA 06 en sinds FIFA 13 is het voor mij keer op keer frustraties uitwerken en dat vooral in de FUT mode. In de career mode is het minder, maar het is dan ook nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
[...]

[...]

Veel plezier met PES ;w

Dan heb jij PES 2015 niet gespeeld. Enige reden waarom ik nog FIFA speel is pro clubs, jammer dat dit niet in PES zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

[...]

[...]

Veel plezier met PES ;w

Check alle reviews van pes2015 en fifa 15 en zie pes standaard een beter cijfer daarnaast is depes dit jaar gruwelijk check zelf verschillende handson...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Falastine schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:56:

Check alle reviews van pes2015 en fifa 15 en zie pes standaard een beter cijfer daarnaast is depes dit jaar gruwelijk check zelf verschillende handson...
Maar het mist nog steeds dingen die mensen juist bij FIFA houden, omvang van FUT en Pro clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dacht dat dit een Fifa topic was? Zie veel PES voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

SinergyX schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:01:
[...]

Maar het mist nog steeds dingen die mensen juist bij FIFA houden, omvang van FUT en Pro clubs.
Ik vind gameplay toch belangrijk vandaag dat ik vanaf pes 2013 geswitched ben. 2014 was niks 2015 was echt top top top en ik hoop dat 2016 op dezelfde voet doorgaat. Online 2015 was ook top nooit gezeik snelle matches en geeeeen pacewhores gelukkig. Wie goed in pes is wint met Feyenoord van real Madrid moet je wel echt goed zijn en een pro in verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Kaap schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:04:
Gebrek aan enig nuttig nieuws over FIFA, zie ik het probleem niet van een open discussie over die 2.
Falastine schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:06:
Ik vind gameplay toch belangrijk vandaag dat ik vanaf pes 2013 geswitched ben. 2014 was niks 2015 was echt top top top en ik hoop dat 2016 op dezelfde voet doorgaat. Online 2015 was ook top nooit gezeik snelle matches en geeeeen pacewhores gelukkig. Wie goed in pes is wint met Feyenoord van real Madrid moet je wel echt goed zijn en een pro in verdedigen.
Natuurlijk is gameplay belangrijk, vond het al leuk dat ze 'FIFA controls' hadden toegevoegd, maar ik speel 99% pro clubs, PES is dan gewoon geen optie.

[ Voor 53% gewijzigd door SinergyX op 10-08-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Kaap schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:04:
Wij proberen de mensen welke jaar in jaar uit teleurgesteld worden een alternatief te bieden. FIFA gaat dezelfde kan op als pes in 2005 iedereen kocht het maar opeens deed Konami er niks meer aan mensen kopen het spel toch wel.... Die fase heeft FIFA nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
jammer dat de focus steeds meer naar melkkoe FUT gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
shoombak schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:12:
jammer dat de focus steeds meer naar melkkoe FUT gaat
Mja, ik vind FUT juist super, dus voor mij is het goed. Kan me voorstellen dat voor mensen die niks met FUT hebben dit erg frustrerend is ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Falastine schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:08:
[...]
Wij proberen de mensen welke jaar in jaar uit teleurgesteld worden een alternatief te bieden.
Probleem is dat het veel te snel een Fifa vs PES fanboy war wordt, en het hele internet heeft allang genoeg van dat eeuwige geneuzel.
Maichel schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:13:
[...]

Mja, ik vind FUT juist super, dus voor mij is het goed. Kan me voorstellen dat voor mensen die niks met FUT hebben dit erg frustrerend is ja....
Ik speel alleen maar manager careermode. De verbeteringen zijn mager, gelukkig dit jaar trainingen van spelers, dat is wel een fijne. En PES is dus met zijn licenties geen optie.

[ Voor 39% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-08-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

PES heeft voor mij te weinig licenties en daarom ga ik altijd voor FIFA.
FUT is persoonlijk niet mijn ding. Ik hou van "Realisme" en daarom koop ik steeds een nieuwe FIFA.
Nieuwe shirts (die dan wel moeten kloppen !!), nieuwe roosters, nieuwe opstellingen/Namen etc.

Natuurlijk hoop ik op een betere Nederlandse competitie en dat we nieuwe Nederlandse commentaar gaan krijgen (of flink verbeterd), maar ik ka n ook erg genieten van de Engelse competitie met Engelse commentaar.
Fifa 15 heeft de sfeer echt verbeterd in de game. Spreekkoren, Extra gejuich als je laat in de wedstrijd een doelpunt maakt etc. Er zit veel meer emotie en sfeer in de game en daar hou ik van. Interface van de Engelse competitie speelt daarbij ook een grote rol.
Er zitten dan nog wel bugs in Fifa 15, maar die neem ik maar voor lief (soms).

Het is wel jammer dat je niet zoveel kunt customizen als vroeger (Toen speelde ik nog op PC)
Zo had je in Fifa 2006 ofzo de complete Nederlandse Eredivisie en jupiler league. met eigen "HUD/Interface" en stadions zoals De kuip, Willem II stadion, Philip stadio, Roda JC stadion, FC utrecht stadion, NAK stadion etc.

Ik wil meer realisme, dus het liefst meer stadions.
Laten ze de stadions maken voor Spanje, Duitsland, Nederland, Frankrijk en Italië.

Daarnaast mag EA sports van mij part een aparte FUT game maken.
FUT game met alle generieken stadions en t-shirts.
en dan een Fifa game met de echte licenties en zo veel mogelijk content (Stadions, vlaggen, spreekkoren, t-shirts teams en ga zo maar door.)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Pykow schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:39:

Daarnaast mag EA sports van mij part een aparte FUT game maken.
FUT game met alle generieken stadions en t-shirts.
en dan een Fifa game met de echte licenties en zo veel mogelijk content (Stadions, vlaggen, spreekkoren, t-shirts teams en ga zo maar door.)
Die is er al lang, de mobiele versie van FIFA is FUT only, juist daarom is het een nóg grotere cashcow geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

SinergyX schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:44:
[...]

Die is er al lang, de mobiele versie van FIFA is FUT only, juist daarom is het een nóg grotere cashcow geworden.
Dat is mobiel en geen console game, dus het is er nog niet.

Daarnaast heb ik zojuist even de verhalen op fifabenelux gelezen en kan ik niet meer wachten op Fifa 16 door de volgende dingen:

Bundas liga
Zoals ik al aangaf in mijn vorige post, vindt ik realisme erg belangrijk (of de reden waarom ik FIFA koop)
Nu lees ik dat de Duitse competitie de volledige overlay bevat zoals dat gebeurd bij de Engelse competitie.
Geweldig en dat combineren met de 6 stadions uit deze competitie, maakt het voor mij leuk om ook een carrière te beginnen in duitsland.

Juichen
In de vorige delen kon je al naar een Cornervlag rennen en dat is leuk als je na veel moeite eindelijk een doelpunt hebt kunnen maken. In FIFA 16 kan je nu ook naar een camaraman of reservebank lopen.
Met een beetje fantasie is dit toch gewoon leuk om te doen.

Pre-season
Nog net niet de mogelijkheid om zelf een tegenstander te kunnen kiezen voor een "Vriendschappelijke" wedstrijd, maar dit is voor mij als Carrière speler een leuke toevoeging waar ik naar uit kijk.

Realistischer transfers
In Fifa 15 gaat Neymar van Barcelona naar Man.City. en dat is gewoon niet wat je verwacht.
Nu lijken ze hier wat aan gedaan te hebben, dus zeer benieuwd hoe dit uitpakt.

spelers trainen
in de laatste Fifa world cup game was dit mogelijk en nu hebben ze dit ook in fifa geplaatst.
Zeer leuk voor wat afwisseling en zo kan ik de jonkies ook trainen en daarna mee laten doen met het eerste elftal.(Nu is carrier mode, meer dan alleen wedstrijden spelen en transfers maken)

Players to watch
Als je niet gelijk alle filmpjes weg klikt in Fifa 15, krijg je leuke verhalen te horen over Transfer geruchten en welke spelers er in vorm zijn etc. Nu lijken ze dit in Fifa 16 verder uitgebreid te hebben en op een screenshot zie ik zelfs een scherm die een foto laat zien van de speler (Statistieken).
In Fifa 15 was ik hier al blij mee en fifa 16 gaat er verder mee.

Scheidsrechter
Natuurlijk kan ik kwaad worden als de voordeelregel niet goed wordt toegepast of dat ik een kaart krijg terwijl ik niks gek heb gedaan, maar ze hebben in Fifa 16 de scheidsrechter meer animaties gegeven en ook de witte spuitbus gegeven. Dat maakt het ook weer wat leuker om een vrije trap te krijgen.
Nu nog een knop om een Schwalbe te kunnen maken hahaha.

Langzamer,Verdedigen en aanval verbeterd.
Ik moet dit natuurlijk eerst nog zelf ondervinden, maar ik hoop echt dat de AI nu niet met 1 sprint de hele verdediging voorbij kan lopen en dat ik ze gewoon niet kan bijbenen.
ook moet de aanval veranderd zijn. (Fingerscross dat ze nu eindelijk eens een keer de diepte in gaan bij een counter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Pykow schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:38:
Scheidsrechter
Natuurlijk kan ik kwaad worden als de voordeelregel niet goed wordt toegepast of dat ik een kaart krijg terwijl ik niks gek heb gedaan, maar ze hebben in Fifa 16 de scheidsrechter meer animaties gegeven en ook de witte spuitbus gegeven. Dat maakt het ook weer wat leuker om een vrije trap te krijgen.
Nu nog een knop om een Schwalbe te kunnen maken hahaha.
Weer zo'n nutteloze tijd-vretende onzin, nu al met die lompe animaties bij een gele kaart, penalty die een fucking eeuwigheid duurt, beide niet te skippen. Gelukkig zijn die corner/vrije trap nog wel te skippen, maar enkel door je tegenstander. Ik speel een potje voetbal, niet om cutscenes te moeten kijken.

Nee, animaties zijn cheap om toe te voegen, correct toepassen van regels of scenarios (zoals muurtjes, voordeel buitenspel, overtreding op keepers of logica van penalties), dat blijkt toch nog steeds moeilijk te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 10-08-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

SinergyX schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:07:

[...]

Weer zo'n nutteloze tijd-vretende onzin, nu al met die lompe animaties bij een gele kaart, penalty die een fucking eeuwigheid duurt, beide niet te skippen. Gelukkig zijn die corner/vrije trap nog wel te skippen, maar enkel door je tegenstander. Ik speel een potje voetbal, niet om cutscenes te moeten kijken.
Ik kan anders niet wachten om in Fifa 16 weer per ongeluk een bal in te gooien of uit te trappen omdat ik een animatie door wilde klikken :+

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Odieus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

Ik kan anders niet wachten om in Fifa 16 weer per ongeluk een bal in te gooien of uit te trappen omdat ik een animatie door wilde klikken :+
Jij bent gewoon onhandig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Zegt de hoofdsponsor van PS4 controllers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Odieus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:16:
[...]

Zegt de hoofdsponsor van PS4 controllers :X
Hahahaha. Ik heb nog steeds m'n 2 controllers sinds dag 1 van de PS4. Al zij het met wat lijm en verschillende reconstructies O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

CFC-Mathijs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:17:
[...]

Hahahaha. Ik heb nog steeds m'n 2 controllers sinds dag 1 van de PS4. Al zij het met wat lijm en verschillende reconstructies O-)
Je moet er ook niet mee gooien
SinergyX schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:07:
[...]

Nee, animaties zijn cheap om toe te voegen, correct toepassen van regels of scenarios (zoals muurtjes, voordeel buitenspel, overtreding op keepers of logica van penalties), dat blijkt toch nog steeds moeilijk te zijn.
Ik begrijp als je online speelt, dat je het liefst zo min mogelijk animaties ziet en puur en alleen aan het voetballen bent.
Maar ik ben er juist blij mee en natuurlijk klik ik ze ook weg (vaak), maar toch hou ik er van als er meer realisme inzit. Een potje fifa is voor mij gewoon een wedstrijdje kijken en zelf de spelers kunnen besturen.
Verschil moet er zijn qua gamers ;) Toch zou het wel mooi zijn dat alle cutscenes online eruit gehaald worden.

Ben ook weer benieuwd naar de music playlist in fifa. Altijd leuk de eerste paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Pykow schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:21:
[...]

Je moet er ook niet mee gooien
Hahaha, nou, dan ben je bij Mathijs wel aan het verkeerde adres, want ik geloof dat ik hem wel meer dan één keer heb horen gooien met die controllers :D
Odieus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

+ 1 O-)

Overigens mogen inderdaad die cutscenes online echt wel minder. Een normaal potje staat ingesteld op 6 min per helft, neem de minuut rust mee, dan zit je in totaal op 13 minuten. En toch duren potjes nu gemiddeld meer dan 20 minuten... Dat vind ik persoonlijk best fors! Voor carrière kan ik het me ook nog wel voorstellen en kan het wel aardig zijn, maar online, nee bedankt. Hopelijk is het in FIFA16 wat minder, maar daar hoop ik maar niet te hard op ;)

[ Voor 15% gewijzigd door EvEs0r op 10-08-2015 19:53 ]

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Ben ik dan één van de weinigen die het jammer vind dat er nu een PES vs FIFA discussie ontstaat, welke gebaseerd is op vorige edities en/of aannames over nieuwe edities of spel van "concurrent" welke sommigen niet eens gespeeld hebben?

In mijn ogen gaat EA door de gameplay echt een stuk te vertragen een andere kant op met FIFA 16, dan de afgelopen jaren gedaan is. Dat de populairste gamemode vernieuwd wordt is niet meer dan logisch. Na jaren wordt ook de carrière modus weer aangepakt en kunnen we in de komende weken hopelijk nog meer nieuws horen, over bijvoorbeeld pro clubs. Dat deze vernieuwingen wellicht niet je verwachtingen waarmaken wilt niet zeggen dat FIFA 16 gelijk een slechte game is.

Maar ik stel voor dat we het wel daar weer over gaan hebben, de verwachtingen omtrent FIFA 16 of de nieuwtjes die hierover uitkomen. Op moment dat beide (demo's van de) games gelanceerd zijn, kunnen we weer gaan discussiëren wat er nou wél en niet goed is aan FIFA 16.

(Mochten overigens nieuwe vragen over gameplay binnenkomen a.h.v mijn speelsessie op de Gamescom, ik beantwoord ze nog steeds graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Is er wat bekend over de opzet van Online Seasons?
En is de FIWC dit jaar op de PS4?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
MyUtd4Life schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:07:
Ben ik dan één van de weinigen die het jammer vind dat er nu een PES vs FIFA discussie ontstaat, welke gebaseerd is op vorige edities en/of aannames over nieuwe edities of spel van "concurrent" welke sommigen niet eens gespeeld hebben?

In mijn ogen gaat EA door de gameplay echt een stuk te vertragen een andere kant op met FIFA 16, dan de afgelopen jaren gedaan is. Dat de populairste gamemode vernieuwd wordt is niet meer dan logisch. Na jaren wordt ook de carrière modus weer aangepakt en kunnen we in de komende weken hopelijk nog meer nieuws horen, over bijvoorbeeld pro clubs. Dat deze vernieuwingen wellicht niet je verwachtingen waarmaken wilt niet zeggen dat FIFA 16 gelijk een slechte game is.

Maar ik stel voor dat we het wel daar weer over gaan hebben, de verwachtingen omtrent FIFA 16 of de nieuwtjes die hierover uitkomen. Op moment dat beide (demo's van de) games gelanceerd zijn, kunnen we weer gaan discussiëren wat er nou wél en niet goed is aan FIFA 16.

(Mochten overigens nieuwe vragen over gameplay binnenkomen a.h.v mijn speelsessie op de Gamescom, ik beantwoord ze nog steeds graag)
Sowieso moet het hier niet om de vergelijking gaan tussen FIFA en PES, en al helemaal niet over vorige versies ja. Dit is een FIFA16 topic, dus geen PES of FIFA 15/14/13/12/11 topic. Ik ben het met je eens :)

On topic: Ik zag dat de FUT Web-app de 16e uit komt en dat spelers die FUT eerder gespeeld hebben dan al kunnen "traden". Ik weet alleen niet meer of je dan ook al packs kon kopen, of dat je daarvoor moet wachten op de echte release?

[ Voor 7% gewijzigd door Maichel op 11-08-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Pff die prijzen, 100euro voor de duurste variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MyUtd4Life schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:07:
Ik vind best dat de games met elkaar vergelijken mogen; zeker nu dat FIFA de laatste jaren weinig vernieuwd is geweest.
De meeste (neem ik maar aan) willen geld maar één keer uitgeven, en zullen dus niet voor beide gaan.

Zo wordt o.a. de Career Mode tegenover Master League gezet, waarvan de laatste toch altijd wel leuke toevoegingen had, die ik bij FIFA nog steeds mis. Daaruit bestaan weer vragen die jij misschien kan beantwoorden. ;)

Er zijn btw. wel degelijk hier in het topic die de vorig jaar uitgebrachte PES hebben gespeeld of vorige edities daarvan. PES kan ook FIFA (weer) verslaan, zeker met de nieuwe engine die sinds vorig jaren hebben gebouwd.
Helaas blijft de keuze vrij gemakkelijk: FIFA heeft de meest interessante licenties in handen en Konami heeft modden moeilijker gemaakt.

Het wordt tijd dat EU eens gaat ingrijpen, belachelijk eigenlijk dat de licentie maar naar één game mag gaan. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Weten de mensen hier dat je al jaren een option file voor Pro Evo kunt downloaden die alle shirtjes en licenties voor je fixt? ;)

Op de PS4 dit jaar ook. Geloof alleen dat de X1 versie wat gekloot heeft dankzij MS. Maar hiervoor ben ik ook overgestapt van X360 naar PS4

https://www.facebook.com/DJDaymos/posts/847568948652747

[ Voor 43% gewijzigd door SemperFidelis op 11-08-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 02:46
HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:38:
[...]

Ik vind best dat de games met elkaar vergelijken mogen; zeker nu dat FIFA de laatste jaren weinig vernieuwd is geweest.
Dat is een mening (die overigens door velen gedeeld wordt), maar ik weet zeker dat EA daar heel anders over denkt.

Daarnaast is dit zoals aangegeven het FIFA 16 topic en niet het "vergelijk FIFA met PES"-topic.
Maichel schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

On topic: Ik zag dat de FUT Web-app de 16e uit komt en dat spelers die FUT eerder gespeeld hebben dan al kunnen "traden". Ik weet alleen niet meer of je dan ook al packs kon kopen, of dat je daarvoor moet wachten op de echte release?
Waar heb je dat gelezen? Ik had er toevallig afgelopen weekend nog naar gezocht maar niets kunnen vinden. Sowieso moet ik nog pre-orderen, alleen kan ik nog slecht kiezen welke versie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
SemperFidelis schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:54:
Weten de mensen hier dat je al jaren een option file voor Pro Evo kunt downloaden die alle shirtjes en licenties voor je fixt? ;)

Op de PS4 dit jaar ook. Geloof alleen dat de X1 versie wat gekloot heeft dankzij MS. Maar hiervoor ben ik ook overgestapt van X360 naar PS4

https://www.facebook.com/DJDaymos/posts/847568948652747
Maar heb je die dan ook online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
JapieTalent schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Dat is een mening (die overigens door velen gedeeld wordt), maar ik weet zeker dat EA daar heel anders over denkt.

Daarnaast is dit zoals aangegeven het FIFA 16 topic en niet het "vergelijk FIFA met PES"-topic.

[...]

Waar heb je dat gelezen? Ik had er toevallig afgelopen weekend nog naar gezocht maar niets kunnen vinden. Sowieso moet ik nog pre-orderen, alleen kan ik nog slecht kiezen welke versie :+
Dat is de laatste 3 jaar al zo, dat de web-app eerder opent voor "returning players". De datums hier zijn niet zeker, maar zoals ieder jaar zal dit er niet ver vanaf zitten:
16th, Wednesday
FUT 16 Web App Release (to be confirmed)
Note: not available for new FUT players
De vorige jaren klopte dit ook elke keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Weet wel wat ik als eerste ga doen deze keer in fifa 16, de gehele premier league en divisies 1-3(4?) van engeland ombouwen naar competities met de beste clubs ter wereld.
Dan lekker in de onderste divisie met een middelmatig team in die divisie beginnen en opwerken naar boven!(Het team, niet mezelf :p )

Merk toch veels te vaak in carriere dat er net te weinig concurrentie is in de standaard competities en de enige concurrenten verliezen dan ineens van mindere teams waardoor ik gewoon weer te makkelijk eerste eindig.

Ook gedaan bij fifa 15 nu de laatste maanden en vindt het echt veel leuker, iedere wedstrijd is zowat een CL finale :D (heb alleen de premier league en 1e divisie gedaan deze keer met de beste teams). Als is de CL zelf nu wel wat saai natuurlijk haha.

Ik heb er in ieder geval al weer zin in, kan niet wachten om de changes in de carriere te zien en in de gameplay natuurlijk :) Fifa is bij mij in ieder geval altijd een game die ik vanaf dag 1 meteen binnen haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Je kan toch ook gewoon in de opties ai en jezelf aanpassen qua snelheid, handigheid en fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
SinergyX schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:53:
Je kan toch ook gewoon in de opties ai en jezelf aanpassen qua snelheid, handigheid en fouten?
Leek me juist wat stommer eigenlijk, ik speel al nooit met de beste teams en mijn spelers zijn dan ook al echt nooit beter dan hun directe concurrenten van de beste teams. Dus het hangt al puur af van hoe ik speel dan.

Ik kan wel eens naar die settings kijken ja, maar om nou mijn spelers al slechter te maken om de competitie wat leuker te maken klinkt voor mij een beetje stom..

Doe jij dit zelf wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Mars18 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:45:
[...]

Maar heb je die dan ook online?
Ja elke user laadt zijn eigen option file. Dus als jij het heb geinstalleerd zie je het.. als de tegenstander het niet heeft ziet hij het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
BasA1991 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:57:

Leek me juist wat stommer eigenlijk, ik speel al nooit met de beste teams en mijn spelers zijn dan ook al echt nooit beter dan hun directe concurrenten van de beste teams. Dus het hangt al puur af van hoe ik speel dan.

Ik kan wel eens naar die settings kijken ja, maar om nou mijn spelers al slechter te maken om de competitie wat leuker te maken klinkt voor mij een beetje stom..

Doe jij dit zelf wel?
Ja, tandje lager moeilijkheid (semi-pro) en dan mijn team iets langzamer, beetje om pro clubs te oefenen tegen 85+ ST's met mijn 76 verdedigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
SinergyX schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:00:
[...]

Ja, tandje lager moeilijkheid (semi-pro) en dan mijn team iets langzamer, beetje om pro clubs te oefenen tegen 85+ ST's met mijn 76 verdedigers.
Ik speel sowieso altijd op het hoogste niveau direct van af het begin, dus in het begin zal dat nog niet nodig zijn denk ik.

Misschien op het moment dat het makkelijk gaat maar eens naar kijken :D Maar ook dan, met een Munchen Gladbach tegen Real madrid blijft nog best tricky haha.

Maar met munchen gladbach tegen eigenlijk alleen bayern munchen/borussia dortmund die dan af en toe ook punte laten liggen, is de bundesliga te makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Je voorkomt niet dat mensen de game gaan vergelijken met PES, er zijn maar 2 voetbal games in de wereld en bij ieder nieuwe deel, ga je ze toch even naast elkaar leggen.

Kijk voor mij is PES niet de beste keuze.
Ik wil licenties, dus spelen met echte clubs en niet Ajax - Duitsland of FC Barcalona vs Brazilië.
(ook een rede waarom ik nooit online speel)

Daarnaast heb ik afgelopen week wat gameplay beelden gezien van PES (nog niet van Fifa 16)
De kleuren die ze gebruiken en heel de grafische engine ziet er voor mij wat cartoonachtig eruit.
De gezichten zijn misschien iets mooier, maar zolang ik kan zien wie het is ben ik al blij.
Daarnaast Vrije trappen en corners ziet er amateuristisch uit. Bolletjes die aangeven waar je de bal plaats ? Bij fifa moet je soms nog even nadenken en dan kan je er wel eens naast zitten, maar vraag toch om iets meer skill en oogt realistischer.

Daarnaast staat FIFA helemaal niet stil.
In de afgelopen jaren zijn de volgende zaken aangepakt en toegevoegd:
1. ALLE engelse stadions (en kleine clubs die promoveren en degraderen worden mee gepakt)
2. Volledige interface van de Engelse competitie
3. Bundas liga interface voor de Duitse competitie + aantal stadions
4. PC versie heeft een update gehad en zag er net zo uit als op de Consoles
5. Be-A-Pro mode toegevoegd
6. 3D face (je eigen gezicht op een speler kunnen zetten)
7. Steeds betere animaties, die ieder jaar vloeiender lijken te gaan.
8. Tactieken bij vrije trappen, corners etc.
9. Skill games toegevoegd
10. Spelers kan je nu trainen in carreer mode
11. FUT (ook al ben ik er geen fan van)
12. Pro clubs 10 vs 10 online gameplay
13. Grafisch versterkt in de afgelopen jaren zoals TIJD,WEER, BELICHTINGEN etc.
14. Eerste seizoen al europees kunnen spelen
15. Aangeven hoe moeilijk de carreer mode moet zijn.
16. Eerste transfer periode uit kunnen schakelen.
17. Het nieuwe verdedigen en aanvallen in de afgelopen jaren.
18. Op de pc mogelijk om eigen geluiden in de game te stoppen (spreekkoren en zo)

Dus FIFA staat niet stil in mijn ogen, maar groeien ieder jaar een beetje.
Alleen Fifa 14 was in mijn ogen wat minder, maar dat was de eerste Next gen voetbal game en dat neem ik maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:31
Ik zat vandaag Fifa 15 te spelen tegen de computer en merkte echt dat het dramatisch is. Wat een kut scripted spel is het tegen de computer, bal afpakken is bijna onmogelijk want ze weten precies wat je gaat doen.
Het eerste wat ze moeten veranderen is hoe de computer tegen jou speelt, want dat is al sinds fifa 10 echt een drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
hotymoty schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:11:
Ik zat vandaag Fifa 15 te spelen tegen de computer en merkte echt dat het dramatisch is. Wat een kut scripted spel is het tegen de computer, bal afpakken is bijna onmogelijk want ze weten precies wat je gaat doen.
Het eerste wat ze moeten veranderen is hoe de computer tegen jou speelt, want dat is al sinds fifa 10 echt een drama
Heb hier echt nog nooit problemen mee gehad, speel altijd alleen maar tegen de computer, toch wel zo'n 10 potjes per week.

Misschien een niveautje te hoog aan staan of settings van de computer te hoog gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchelFC
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 20:18
sowieso is dit het verkeerde topics, maar domweg je filmpje spammen is sowieso niet de bedoeling

[ Voor 82% gewijzigd door BM op 12-08-2015 09:06 ]

http://www.instagram.com/mitcheldenkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Het ziet er gewoon hetzelfde uit, ondanks de nieuwe generatie (zo noemen ze dat nou eenmaal). Kost tijd natuurlijk, maar op de PC zou het een stuk beter kunnen. Ik hoop dat je weer in de avond kan spelen, en dat er seizoenen zijn. Het is best vreemd dat dat in de ene FIFA wel aanwezig is en bij de andere niet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Als het goed is beginnen morgen de closed bètas van Career, FUT en Pro Clubs. Hopelijk horen we dan eindelijk meer over de vernieuwingen in deze modi (behalve FUT, want daar weten we al genoeg van inmiddels :+)

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
EvEs0r schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:18:
Als het goed is beginnen morgen de closed bètas van Career, FUT en Pro Clubs. Hopelijk horen we dan eindelijk meer over de vernieuwingen in deze modi (behalve FUT, want daar weten we al genoeg van inmiddels :+)
Niet voor PS4 denk ik he? En anders had ik me vast al lang moeten inschrijven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Maichel schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:42:
[...]

Niet voor PS4 denk ik he? En anders had ik me vast al lang moeten inschrijven :S
EA stuurde zelf invites, je kon je niet inschrijven.

Lompe is dat er mensen zijn voor de FUT beta die nog nooit FUT hebben gespeeld en voor pro clubs van mensen die 5 wedstrijden hebben gespeeld (of niet meer op dat platform spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
SinergyX schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

EA stuurde zelf invites, je kon je niet inschrijven.

Lompe is dat er mensen zijn voor de FUT beta die nog nooit FUT hebben gespeeld en voor pro clubs van mensen die 5 wedstrijden hebben gespeeld (of niet meer op dat platform spelen).
Hmmm ja dan pech :|

Ik wil graag weer verder met FUT :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

PES gaat zijn online dienst eruit gooien voor 2014.
Gooit fifa ook de servers dicht van oudere delen ? in dit geval Fifa 14 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Pykow schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:37:
PES gaat zijn online dienst eruit gooien voor 2014.
Gooit fifa ook de servers dicht van oudere delen ? in dit geval Fifa 14 ?
http://www.ea.com/1/service-updates

Volgens deze lijst zouden alle FIFA's vanaf 12 gewoon nog online speelbaar zijn.

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
En zijn er bij tweakers al 'gelukkigen' die een uitnodiging hebben ontvangen voor de Beta?

Ik ben namelijk ERG benieuwd naar de Pro Clubs veranderingen :)

Bij mijn club heeft niemand een invite ontvangen. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Remmetje op 13-08-2015 11:59 ]

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Remmetje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:58:
En zijn er bij tweakers al 'gelukkigen' die een uitnodiging hebben ontvangen voor de Beta?

Ik ben namelijk ERG benieuwd naar de Pro Clubs veranderingen :)

Bij mijn club heeft niemand een invite ontvangen. :(
Rob Hodson @RobHodson_ 26m26 minutes ago
Closed beta codes should be sent out later this evening. You'll have plenty of time to test so don't worry if you can't get on today
https://twitter.com/RobHodson_/status/631793876903292928

Zouden vanavond verstuurd moeten worden. Ik ga sowieso de PES demo even proberen.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Mars18 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:16:

En is de FIWC dit jaar op de PS4?
Op de PS4 en X1 dit jaar.

Dat lees ik hier.
Geen idee hoe betrouwbaar die bron is.

[ Voor 28% gewijzigd door SR8 op 13-08-2015 22:24 ]

• SinergyX
Lijkt me dat het toch aparte toernooien zijn, ondanks ze zeggen 'best player', zou het dus best 2 players moeten zijn :P Crossplatform zie ik niet echt gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Apart inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
SemperFidelis schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:54:

Dat weet ik al jaren, maar vind het gewoon al een reden om het niet te kopen. Vind het gewoon sneu dat je achteraf dan nog es 3rd party spul erop moet gooien om het een beetje fatsoenlijk te krijgen. Alleen maar een bewijs dat het de PES aanhang ook eens is dat PES niet compleet is.

Als ik een nieuwe auto koop verwacht ik ook dat de stoelen erin zitten en de auto is voorzien van lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Kaap schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 06:58:
[...]

Dat weet ik al jaren, maar vind het gewoon al een reden om het niet te kopen. Vind het gewoon sneu dat je achteraf dan nog es 3rd party spul erop moet gooien om het een beetje fatsoenlijk te krijgen. Alleen maar een bewijs dat het de PES aanhang ook eens is dat PES niet compleet is.

Als ik een nieuwe auto koop verwacht ik ook dat de stoelen erin zitten en de auto is voorzien van lak.
Ik verwacht ook het belangrijkste toernooi in een game de CL en Euro 2016 die mis ik dan weer bij FIFA.. File downloaden 3 min en je merkt niks van missende licenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Falastine schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:16:
[...]
Ik verwacht ook het belangrijkste toernooi in een game de CL en Euro 2016 die mis ik dan weer bij FIFA.. File downloaden 3 min en je merkt niks van missende licenties
Ik vind persoonlijk EK en WK helemaal niet boeiend. Ik ben meer club minded dan internationaal. Ik zou dan enkel de CL missen. CL vs zo ongeveer de rest incl. mijn favoriete club? Keuze snel gemaakt.

Plus dat ik niet zou weten hoe het op mijn XB1 te moeten doen, maar zoals ik al zei, heb ik ook al bij voorbaat geen zin in. Moet niet zo zijn dat je nog 3rd party spul erop moet zetten om het compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Falastine schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:16:
[...]

Ja het zou mooi geweest zijn als ze ook nog de licentie van CL en Europa league erin hadden zitten.
Maar dan was de concurrentie ook weer helemaal weg en een beetje concurrentie is nooit weggelegd.
Wat ze voor mij nog wel moeten doen is de "FAKE CL" meer aan laten voelen als een echte toernooi.
Bijvoorbeeld een andere interface/overlay . Vlaggen etc. bij de opkomst.
nu merk je geen verschil tussen een toernooi wedstrijd of een competitie wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Career/pro progressions:
Every accomplishment is the same as last year, the pros max out at the same level and the only noticeable change ive seen is 1 extra ball control point and 1 extra reaction point, everything else is the exact same as Fifa 15.

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste