Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 249 250 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:42
True schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:12:
Als je in dezelfde post Jura gaat vergelijken met Siemens of Philips dan is het inderdaad al snel over met 'espresso'. :+
Er is natuurlijk wel een hiërarchie in die volautomaten. De ene is echt wel beter dan de andere. Wees blij dat DeLonghi niet werd genoemd.

Wat die verschillende machines wel gemeen hebben, en daar ging die post over: je kunt er geen espresso mee zetten. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:00
mrbbs schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:24:
Ben al enkele dagen bezig met het doorlezen van dit topic en het bekijken van 1001 YT video's.
Tot gisteren had ik een Jura ENA4 maar heb deze van de hand gedaan. Ik dronk dus tot nu toe enkel espresso of koffie. Nu wil ik wel wat meer koffie/melk bereidingen gaan drinken. Echter wil ik liever geen toestel waarbij de melk door leidingen in het toestel passeert (uit hygiëne/onderhoud overweging) en ik dus zelf mijn melk manueel kan stomen.
Een toestel die daar aan voldoet is bv de Gaggia Magenta Plus. Echter vind ik daar erg weinig reviews over en vind ik in België bv ook geen verkooppunt. Naar service toe is dat dus ook een heel groot vraagteken.
Idealiter koop ik terug een Jura, maar die hebben volgens mij geen toestel met een professionele stoomwand.
Iemand anders die alternatieven weet?
Ik heb nu sinds ca 6 maanden de Gaggia Cadorna Prestige, m’n eerste volautomaat. Na een flink aantal video’s en reviews oa van coffeeness https://www.coffeeness.de/nl/gaggia-cadorna-prestige-review/
heb ik voor deze gekozen, mede vanwege de melkfunctie en de vele voorgeprogrammeerde recepten die ook nog eens aan te passen zijn en als voorkeurskeuze kunnen worden ingesteld. Oh, en dat hij als 2e kansje bij Bol.com gunstig geprijsd was hielp ook mee. Bij deze gaat de melk niet door de machine maar via de aparte melkcontainer. Na iedere keer dat je melk opschuimt kun je heel eenvoudig met een druk op de knop een reiniging doen van het melksysteem waarna je de melkcontainer in de koelkast kunt zetten. Als je daarnaast iedere week het melksysteem ff uit elkaar haalt en schoonmaakt blijft het goed werken.

Verder fijne machine, ik denk dat op veel punten de magenta plus vergelijkbaar is, behalve dan dat deze een stoompijpje heeft.

Benieuwd naar waar je keuze op gaat vallen, succes met de zoektocht!
Pagina: 1 ... 249 250 Laatste

Let op:
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1