De Umidigi A1 pro bevalt prima.
Voormij was het wennen met de vingersensor in het midden van de achterkant. Met grote handen neem je de phone lager vast en gebruik je de wijsvinger voor ontgrendelen. Het ontgrendelen gaat perfect.
De powerknop zit rechts zo'n beetje op de helft, vol up/down zit daarboven. Dat is ook wennen weer. Bij landscape mode moet je niet de power onder houden want dan wil je weleens je scherm uitzetten. Simkaart gaat er bovenin, usb2.0 met usb-c vorm zit onder in het midden, rechts ervan speaker en links een 3.5mm gat. Er worden geen dopjes mee geleverd. Opladen gaat rap, ik gebruik een tafel usb 6x2,4A 10Amax/50W van Orico/Ali. Met zo'n usb A/V metertje heb ik nog geen 2A zien trekken. De Iphone en Ipad heb ik wel de max 2.4A zien trekken. De phone wordt voelbaar warm door de meegeleverde gummie case.
Het Nederlands op de smartphone is zeer goed.
De "terug/Home/alt tab" android knopjes zitten software matig in de onderkant van het scherm. Met gamen, power/vol wijzen naar boven, de android software knoppen blijven dan rechts en zo kan je per abuis die knoppen raken en de game vraagt dan of je echt wil stoppen.
Er zitten maar beperkte en lelijke widgets op. Met de kleinste icoontjes van apps, heb je er 5 breed en 5 hoog. Naar boven vegen zijn gelijk al je apps. Ik vind dat prettig en je hebt maar 1 of 2 homescreens. Die tot nu toe alleen naar rechts swipen. De standaard bel/sms/browser en nog iets bij mij whatsapp, kunnen niet met zijn 5'en op een rij. Ook nemen ze in de hoogte veel ruimte in beslag.
De enigste bug die ik merk, is het trillen bij typen staat uit maar in de chrome browser trilt ze dan toch.
Het websurfen op dit ding is minder, de adresbalk en nog een balk blijven in beeld met dus weinig scherm over voor de webpagina.
p.s. Er zal wel nog het nodige aan instellingen niet bekend zijn bij mij.
Marco.