Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
@HMC Ik denk alleen dat j nu te laat bent met bestellen. Er zijn grote leverproblemen met de Redmi Note 5.

Ik snap sowieso waarom je nog de 6X zou moeten halen wat een stuk duurder zal zijn dan de Redmi Note 5..

Daarnaast:
The Xiaomi Redmi S2 is a budget device with Dual Cameras and Face Unlock that’s headed for India

The self-proclaimed “India’s camera beast,” Xiaomi’s Redmi Note 5 Pro, is the phone to look out for in India. Although the company is best known for their mid-range devices at budget prices, Xiaomi also sells plenty of smartphones with flagship-level and entry-level specifications as well. The Xiaomi Mi Mix 2S is their latest flagship device which is only available in China at the moment, for instance. The company plans to unveil this device at a later date to “select global markets” which may include India, and while we don’t know when the Mi Mix 2S will be unveiled globally, we do know that the company is planning on announcing another device in India: the Xiaomi Redmi S2.

This is an entry-level device that will likely be very cheap to purchase judging by its specifications. Notably, the device will have dual cameras and a face unlock feature that is currently only present on a handful of Xiaomi devices. Our guess is that Xiaomi will market the cameras heavily for this new device, though we can’t say for sure until the company starts teasing the device through its official channels.

The following information is based on firmware files obtained by @FunkyHuawei, the man behind the FunkyHuawei.club service, which allows users to update, unbrick, or rebrand Huawei and Honor phones for a fee. He has shared the files exclusively with XDA-Developers.

The Xiaomi Redmi S2 — A Budget Redmi for India

The Xiaomi Redmi S2 specifications that we discovered that tell us this is an entry-level device are the resolution and the system-on-chip. The device will have an 18:9 1440×720 LCD display, though we don’t know what size the actual display will be. The system-on-chip in the Redmi S2’s firmware is listed as the msm8953, which is the Qualcomm Snapdragon 625. This is the same chip found in the Xiaomi Redmi Note 5/Redmi 5 Plus, which says more about how the Redmi Note 5 was stiffed since it has the same SoC from 2016 as this upcoming budget device.

For the storage, we found that there will be a 16GB variant. We aren’t sure if there are any other models, unfortunately. The firmware does indicate that it’ll have a microSD card slot at the very least. As for RAM, we’ll have to wait for the official TENAA listing to go up before we can find more information on the memory. It’ll likely be 2GB-3GBs of RAM given the rest of the Redmi S2’s specifications, but that’s just what I think will end up happening.

The camera is where this budget device has the most to offer. It’ll have a dual rear camera setup with either the 12MP Sony IMX486 or 12MP OmniVision OV12A10 sensor as the primary sensor, and the 5MP Samsung S5K5E8 as the secondary sensor. On the front, there will be a lone 5MP Samsung S5K5E8 sensor. As for camera features, there’ll be EIS, Portrait Mode, and Face Unlock.

Lastly, the Xiaomi Redmi S2 will have a respectable 3,080mAh battery. Coupled with the power-efficient Snapdragon 625 and the low-resolution display, this device will probably easily last a full day or two on a single charge. And thanks to the many optimizations introduced in Android Oreo (this device is running Android 8.1 Oreo), we know that apps won’t be able to cause memory thrashing in the background or guzzle up the battery by running unwanted background services.

As for markets, the Xiaomi Redmi S2 will launch in India and China, if not elsewhere. The firmware explicitly mentions an Indian and Chinese variant of this device, after all. These are the markets where such a device is most likely to succeed.

That’s all of the information that we have of the Xiaomi Redmi S2 at the moment. Below, I’ve put together a table summarizing my findings.
Bron: XDA forums

[ Voor 90% gewijzigd door theduke1989 op 17-04-2018 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

theduke1989 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:21:
@HMC Ik denk alleen dat j nu te laat bent met bestellen. Er zijn grote leverproblemen met de Redmi Note 5.

Ik snap sowieso waarom je nog de 6X zou moeten halen wat een stuk duurder zal zijn dan de Redmi Note 5..
Note 5 zit nog in pre-order toch? Ik kan nog wel ff wachten als ze moeite hebben met leveren. Ik vind het gwewoon machtig mooi om te aanschouwen.
6X is al weer andere prijsklasse. Ik heb geen dure phone nodig.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
@HMC hij zit inderdaad in pre-sale. Maar zelfs de eerste batches wordt moeilijk te leveren.
386 bij een verkoper laat staan alle andere. De RMN5 wordt voor vele toch wel na 20th May geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Daarom doe ik dus ook niet aan pre-orders.

Anyway; de 6X is sowieso niet de logische keus; neem dan de A2 die gelijke specs zal krijgen (misschien wat verschillen qua camera/band ondersteuning) maar wel met Android One.
Als ik naar de specs kijk die de 6X/A2 zou krijgen zou deze echt niet veel duurder moeten worden dan de Note 5. Sterker nog; zou IMHO goedkoper moeten worden met de mindere SoC en minder grote accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07-2022
Heeft iemand al ervaring met de Ulefone Power 3S? Ik twijfel tussen deze en de Xiaomi Redmi 5 Plus.

Gisteren heb ik de Xiaomi Redmi 5 Plus ontvangen na ongeveer 3 weken, maar nadat ik de setup voltooid had, werkte het touchscreen opeens niet meer. Ik kan nu niks meer met deze telefoon, waardoor ik deze terug zal moeten sturen. Als ik hem weer koop, gaat het via Amazon dit keer :)
(Of heeft iemand nog een tip/oplossing om dit touchscreen probleem te fixen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Maxjek95 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 02:39:
Heeft iemand al ervaring met de Ulefone Power 3S? Ik twijfel tussen deze en de Xiaomi Redmi 5 Plus.

Gisteren heb ik de Xiaomi Redmi 5 Plus ontvangen na ongeveer 3 weken, maar nadat ik de setup voltooid had, werkte het touchscreen opeens niet meer. Ik kan nu niks meer met deze telefoon, waardoor ik deze terug zal moeten sturen. Als ik hem weer koop, gaat het via Amazon dit keer :)
(Of heeft iemand nog een tip/oplossing om dit touchscreen probleem te fixen?)
Opnieuw opstarten helpt niet?
Eventueel booten in recovery en daar een factory reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:42
vuurtjih schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:22:
[...]

Eerste geïmporteerde Chinaphone, ben benieuwd. Duurt nog wel even trouwens, dispatch 13 ~17 april :O
Ik heb ook een Cubot X18 Plus besteld. Ook mijn eerste Chinafoon die ik importeer.
Op 30 maart bij Aliexpress, voor 104 euro. (Was wel een hele mooie korting op dat moment).
Gister kreeg ik mail dat hij in Nederland is aangekomen. Kan niet wachten :)

edit:
Krijg toevallig nu mail van amazon.de dat zij de X18 Plus verkopen voor 189 Euro.
Had al eens daar gekeken, maar ook zij laten hem uit China komen, en geschatte levertijd is dus alsnog 30 dagen. Kon ik dus net zo goed zelf in China bestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door zetje01 op 20-04-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
Ossi schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:10:
[...]

Opnieuw opstarten helpt niet?
Eventueel booten in recovery en daar een factory reset doen?
Heb ik al geprobeerd. Werkt helaas ook niet.
Inmiddels heeft Gearbest gereageerd en me de volgende oplossingen aangeboden:
1. Terugsturen en het geld in mijn GB Wallet krijgen
2. Het artikel houden en 30$ terugkrijgen in mijn GB Wallet
3. Een vervangend artikel krijgen, maar dan moet ik 150$ verwerkingskosten betalen

Ik heb met PayPal betaald, mij lijkt dan toch ook dat ik het geld via PayPal terug kan krijgen? Want ik ga hier uiteraard niet mee akkoord, aangezien ik eerst moet wachten tot het artikel bij hun aankomt, en vervolgens weer weken moet wachten op een nieuw artikel.
Kan ik dit bij PayPal aanvechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Maxjek95 Ah, je bent nieuw hier zie ik net. Hi there. :W

Set up? Wat bedoel? Op je (Google, of whatever) account inloggen op de phone? Waar ging het mis? Toen Android voor de eerste keer compleet opgestart was? Ineens reageert het scherm niet meer op je aanrakingen? Heb je de phone al een liefdevol tikje of stuiter gegeven? :P
Lijkt me niet dat de afronding van de set up ineens het scherm niet meer doet laten werken.
Zeker weten factory resety al geprobeerd? Is dit je eerste China phone? Heb je ooit eerder Android phones opgestart met behulp van power+volume knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
HMC schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:11:
@Maxjek95 Ah, je bent nieuw hier zie ik net. Hi there. :W

Set up? Wat bedoel? Op je (Google, of whatever) account inloggen op de phone? Waar ging het mis? Toen Android voor de eerste keer compleet opgestart was? Ineens reageert het scherm niet meer op je aanrakingen? Heb je de phone al een liefdevol tikje of stuiter gegeven? :P
Lijkt me niet dat de afronding van de set up ineens het scherm niet meer doet laten werken.
Zeker weten factory resety al geprobeerd? Is dit je eerste China phone? Heb je ooit eerder Android phones opgestart met behulp van power+volume knop?
Nieuw inderdaad, hello!

Ik bedoel nadat ik de taal, simkaart, persoonlijke gegevens etc. had ingesteld. Inderdaad dus nadat Android voor de eerste keer compleet opgestart was. Zoals je zegt, reageert het scherm ineens niet meer op aanrakingen. In eerste instantie reageerde het alleen nog ergens in het midden van het scherm, maar nu nergens meer, behalve op de "home" knop beneden.
Factory reset heb ik al geprobeerd, ook het opnieuw opstarten en dergelijke. Ik zie elke keer nadat ik hem opnieuw opstart een scherm met waar ik de taal moet instellen, maar ik kom niet verder dan dit want het touchscreen werkt niet.

Dit is inderdaad mijn eerste China phone,en ja ik heb eerder Android phones opgestart met behulp van power + volume knop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dat klinkt dan inderdaad als een Dead On Arrival. Zeer spijtig. Heb je een phone om de tijd mee te overbruggen? Over paypal weet ik niets, maar terugsturen en op nieuwe wachten is iets wat ik zelf zou doen. Wachten zuigt inderdaad. :(

Gelukkig komt je Cubot eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
Ja heb wel voor die tijd nog een telefoon.
Terugsturen lijkt inderdaad de enigste optie, maar ik wilde eigenlijk het geld terug krijgen via PayPal en dan de telefoon op Amazon kopen voor €200. Dan heb je ten minste 'echte' support.
Als ik het geld terugkrijg op mijn GB Wallet dan kan ik uitsluitend bij Gearbest bestellen, helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:32
Maxjek95 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:35:
Ja heb wel voor die tijd nog een telefoon.
Terugsturen lijkt inderdaad de enigste optie, maar ik wilde eigenlijk het geld terug krijgen via PayPal en dan de telefoon op Amazon kopen voor €200. Dan heb je ten minste 'echte' support.
Als ik het geld terugkrijg op mijn GB Wallet dan kan ik uitsluitend bij Gearbest bestellen, helaas..
Gearbest hanteert een 7 dagen DOA beleid dus hopelijk ziet PayPal dat iets ruimer.

Bij mijn weten heeft Gearbest ook een verzendadres binnen Europa, ik meen Spanje, waar het naartoe gestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:16
Via PayPal kan je ook tot maximum 30€ van je retourkosten terugkrijgen, zoek maar eens op. Je moet dat wel activeren voor je account.

Volgens mij moet Gearbest gewoon jou geld terugstorten i.p.v. in je GB wallet te stoppen. Lees eens de voorwaarden op hun website en meldt het alvast bij PayPal.

Werkt de touchscreen trouwens terug tijdens de setup na een factory reset of is hij nu echt volledig dood?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
zetje01 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:14:
[...]

Ik heb ook een Cubot X18 Plus besteld. Ook mijn eerste Chinafoon die ik importeer.
Op 30 maart bij Aliexpress, voor 104 euro. (Was wel een hele mooie korting op dat moment).

edit:
Krijg toevallig nu mail van amazon.de dat zij de X18 Plus verkopen voor 189 Euro.
Had al eens daar gekeken, maar ook zij laten hem uit China komen, en geschatte levertijd is dus alsnog 30 dagen. Kon ik dus net zo goed zelf in China bestellen.
Zo, nette prijs. Dacht dat ik met mijn 115 euro al goedkoop zat :+ (Ik lieg, inclusief verzendkosten + verzekering 119 euro en 27 cent)
Helaas heeft Gearbest ze niet meer in voorraad.... dus duurt het nog tot eind april/begin mij voordat ze hem hebben, waarna die nog deze kant op moet.

Ben benieuwd naar je ervaringen! Ik had 'm juist niet met Alie besteld omdat ik de prijs bij GB als het goed is inclusief alles is.

Heb inmiddels al wel een telefooncase binnen, waar mijn huidige telefoon met hoesje in past (Honor 8 ) :+

[ Voor 3% gewijzigd door vuurtjih op 20-04-2018 20:55 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
Largamelion schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:33:
Via PayPal kan je ook tot maximum 30€ van je retourkosten terugkrijgen, zoek maar eens op. Je moet dat wel activeren voor je account.

Volgens mij moet Gearbest gewoon jou geld terugstorten i.p.v. in je GB wallet te stoppen. Lees eens de voorwaarden op hun website en meldt het alvast bij PayPal.

Werkt de touchscreen trouwens terug tijdens de setup na een factory reset of is hij nu echt volledig dood?
Bedankt voor de tip! Zal het eens nakijken.

In de voorwaarden staat niks van dat je het alleen op je GB Wallet terugkrijgt. Daarom vind ik het sowieso al raar.

De touchscreen werkt helemaal niet meer. Heb net nog eens hard reset geprobeerd, maar werkt nog steeds niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Maxjek95 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:05:
[...]

Bedankt voor de tip! Zal het eens nakijken.

In de voorwaarden staat niks van dat je het alleen op je GB Wallet terugkrijgt. Daarom vind ik het sowieso al raar.

De touchscreen werkt helemaal niet meer. Heb net nog eens hard reset geprobeerd, maar werkt nog steeds niet helaas
Een hele nieuwe Rom erop flashen al geprobeerd? (ze zijn gewoon te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
zetje01 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:53:
[...]

Een hele nieuwe Rom erop flashen al geprobeerd? (ze zijn gewoon te downloaden)
Heb je toevallig een tutorial voor me? Ik heb echt totaal geen verstand daarvan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Maxjek95 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:01:
[...]

Heb je toevallig een tutorial voor me? Ik heb echt totaal geen verstand daarvan 8)7
Hierzo:
http://en.miui.com/download-340.html

Verschillende roms, en flashing guides.
Je kan de guide altijd even lezen natuurlijk, en later besluiten of je het aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
zetje01 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:04:
[...]

Hierzo:
http://en.miui.com/download-340.html

Verschillende roms, en flashing guides.
Je kan de guide altijd even lezen natuurlijk, en later besluiten of je het aandurft.
Bedankt!
Kan er iets misgaan dan? En zo ja, kan ik het toestel dan niet meer terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Maxjek95 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:15:
[...]

Bedankt!
Kan er iets misgaan dan? En zo ja, kan ik het toestel dan niet meer terugsturen?
Ja, er kan altijd iets mis gaan. Maar die kans is niet zo groot. Trouwens, je huidige situatie is ook al niet best; je telefoon werkt nu ook al niet.
Van GearBest heb ik verder geen verstand.

[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 20-04-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zetje01 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:05:
[...]

Ja, er kan altijd iets mis gaan. Maar die kans is niet zo groot. Trouwens, je huidige situatie is ook al niet best; je telefoon werkt nu ook al niet.
Van GearBest heb ik verder geen verstand.
Je moet wel je Mi account koppelen aan je telefoon en dat lukt alleen in MIUI zelf. Zonder touchscreen wordt dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjek95
Aghanim schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:43:
[...]

Je moet wel je Mi account koppelen aan je telefoon en dat lukt alleen in MIUI zelf. Zonder touchscreen wordt dat lastig.
Heb het inderdaad gemerkt ja, dat is dus geen optie helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Een muis aansluiten via een OTG kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Ik heb een Ulefone Power 3s gekocht bij Banggood voor €138,- , gewoon om eens zo'n China phone te testen. Ben best verbaasd hoe goed en stevig de telefoon in elkaar zit, mooi duidelijk scherm ook. Gebruik zelf de Lenovo P2 als dagelijks toestel, maar dit is zeer zeker een mooi 'backup' toestel. Blij verrast dus, zeker voor dat geld.

Hallo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxjek95
mach2 schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:59:
Ik heb een Ulefone Power 3s gekocht bij Banggood voor €138,- , gewoon om eens zo'n China phone te testen. Ben best verbaasd hoe goed en stevig de telefoon in elkaar zit, mooi duidelijk scherm ook. Gebruik zelf de Lenovo P2 als dagelijks toestel, maar dit is zeer zeker een mooi 'backup' toestel. Blij verrast dus, zeker voor dat geld.
Hoelang houdt de batterij het vol? Ik twijfel om deze te halen of toch de Xiaomi Redmi 5 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Maxjek95 schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:09:
[...]

Hoelang houdt de batterij het vol? Ik twijfel om deze te halen of toch de Xiaomi Redmi 5 Plus.
Bij de keuze tussen een C-merk en een A-merk, waarbij de prijzen nog aardig bij elkaar liggen ook, zou ik niet twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
zetje01 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:14:
[...]

edit:
Om even hier nog op in te haken. Via de lijst van deze https://support.google.com/googleplay/answer/1727131?hl=en site kan ik de x18 Plus nog niet vinden. Loopt Google hierbij gewoon even achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Maxjek95 schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:09:
[...]

Dat kan ik je eigenlijk nog niet vertellen, heb hem momenteel voornamelijk als een soort tablet gebruikt omdat het dus niet mijn dagelijkse telefoon is....

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
vuurtjih schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:37:
[...]

Om even hier nog op in te haken. Via de lijst van deze https://support.google.com/googleplay/answer/1727131?hl=en site kan ik de x18 Plus nog niet vinden. Loopt Google hierbij gewoon even achter?
Ik weet niet 100% zeker wat je bedoelt.
Maar op tech-sites staat "Mooi aan de Cubot X18 Plus is deze al is voorzien van Android Oreo, oftewel versie 8.0. Hierbij is de Google Play Store standaard aanwezig."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Overmorgen wordt de Xiaomi 6X/A2 aangekondigd, en er zijn weer meer details naar buiten gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XXCgChg.jpg

Ofwel:
  • Snapdragon 660 (en dus niet de 626)
  • 2910mAh accu
  • USB Type-C
  • Géén 3.5mm poort
  • Camera: 20MP+8MP achterop, 20MP voorop
Xiaomi maakt het ons wel moeilijk zeg. T.o.v. de Redmi Note 5 een betere SoC, Android One.
Cameraprestaties zijn natuurlijk nog niet bekend. En voor sommigen die er waarde aan hechten komt deze dus met een USB Type-C poort.
Maar de Note 5 heeft wél 3.5mm poort (ik kan niet zonder) en grotere accu.

En om het nog moeilijker te maken komt Asus met de ZenFone Max Pro M1 die qua specs en uiterlijk nagenoeg exact gelijk is aan de Note 5 maar dan met een grotere 5000mAh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:25
Hangt er toch weer een beetje tussenin inderdaad.
De 660 is een verbetering, maar je levert dan wel weer in op batterij en 3.5mm.
USB-C is inmiddels gewoon de nieuwe standaard, het zou raar zijn om daar van af te blijven wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De 6X/A2 heeft mij in ieder geval nog niet weten te overtuigen t.o.v. de Note 5 (ik wacht nog even de echte release van de Note 5 af voor ik iets bestel).

De 636 is zeer vergelijkbaar met de 660. Persoonlijk zou ik verschil nooit merken.
USB Type-C maakt mij helemaal niets uit, biedt mij geen enkel voordeel. Eerder nog een nadeel omdat ik hier juist al vele Micro-USB kabels heb liggen en ik met Type-C alleen maar nieuwe kabels zou moeten kopen.
Dan blijft alleen de camera en Android One over.
De camera is nog niets over bekend en je zou ook iets als LineageOS op de Note 5 kunnen zetten voor een stock Android ervaring.

En dan biedt de Note 5 dus mooi de grotere accu en 3.5mm poort aan voor waarschijnlijk een lagere prijs.

Maar ja; nou die Asus dat feitelijk een Note 5 met 25% grotere accu is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
ChinaGeek schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:31:
[...]

Bij de keuze tussen een C-merk en een A-merk, waarbij de prijzen nog aardig bij elkaar liggen ook, zou ik niet twijfelen...
A of c merk is een beetje overdreven. Bouwkwaliteit van een Xiaomi wat verfijnder.
Ondersteuning en software zou wat over te zeggen zijn, voorlopig heb ik hier een kapotte redmi en een ulefone die het nog steeds doet.
Wat de levensduur van de batterijen is, is in vergelijking een heel interessante vraag. De batterij van mijn ulefone power 1 is 2 jaar lang heel erg goed geweest.
Tegenover een redmi note 5 heb je iig heel wat meer in de dag door te komen. Toch een relevant verschil tussen telefoons in dezelfde range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Gerard4 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:10:
[...]

A of c merk is een beetje overdreven. Bouwkwaliteit van een Xiaomi wat verfijnder.
Ondersteuning en software zou wat over te zeggen zijn, voorlopig heb ik hier een kapotte redmi en een ulefone die het nog steeds doet.
Wat de levensduur van de batterijen is, is in vergelijking een heel interessante vraag. De batterij van mijn ulefone power 1 is 2 jaar lang heel erg goed geweest.
Tegenover een redmi note 5 heb je iig heel wat meer in de dag door te komen. Toch een relevant verschil tussen telefoons in dezelfde range.
Dat mag je vinden. Ik vind het niet overdreven.
Bovendien is het maar zeer de vraag of je zoveel meer hebt om de dag door te komen. Merken als Ulefone plakken nogal eens wat getalletjes op batterijen die niet helemaal stroken met de werkelijkheid. Bovendien is de Redmi zonder twijfel softwarematig beter uitgerust, wat ook weer besparing oplevert. Ik vraag me af of die Ulefone die Redmi klopt in batterijtesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ChinaGeek schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:31:
[...]

Dat mag je vinden. Ik vind het niet overdreven.
Bovendien is het maar zeer de vraag of je zoveel meer hebt om de dag door te komen. Merken als Ulefone plakken nogal eens wat getalletjes op batterijen die niet helemaal stroken met de werkelijkheid. Bovendien is de Redmi zonder twijfel softwarematig beter uitgerust, wat ook weer besparing oplevert. Ik vraag me af of die Ulefone die Redmi klopt in batterijtesten.
Als jullie nou samenkomen met de nieuwe telefoons, dan kunnen jullie dat uittesten ;)
En daarmee ons informeren wat nou een goede koop zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
zetje01 schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:42:
[...]

Ik weet niet 100% zeker wat je bedoelt.
Maar op tech-sites staat "Mooi aan de Cubot X18 Plus is deze al is voorzien van Android Oreo, oftewel versie 8.0. Hierbij is de Google Play Store standaard aanwezig."
Ging mij om de veiligheid. Maar als de Playstore er standaard op staat, lijkt me dat dat wel goed zit.

Update van m'n bestelling: inmiddels op status Packed *O* Volgens de vriendelijke meneer/vrouw van de Messenger-service, krijg ik nog priority ook oOo

[ Voor 15% gewijzigd door vuurtjih op 24-04-2018 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
vuurtjih schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:24:
[...]

Ging mij om de veiligheid. Maar als de Playstore er standaard op staat, lijkt me dat dat wel goed zit.

Update van m'n bestelling: inmiddels op status Packed *O* Volgens de vriendelijke meneer/vrouw van de Messenger-service, krijg ik nog priority ook oOo
De veiligheid zal toch meer samenhangen met software updates, waarin beveiligingslekken worden gedicht.
En dat is bij dit soort toestellen maar de vraag of en hoe lang dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
ChinaGeek schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:35:
[...]

De veiligheid zal toch meer samenhangen met software updates, waarin beveiligingslekken worden gedicht.
En dat is bij dit soort toestellen maar de vraag of en hoe lang dat gebeurt.
Yep, dat is altijd afwachten.
Gelukkig ondersteunt/heeft dit toestel project Treble. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En de Xiaomi 6X is aangekondigd: https://www.mi.com/mi6x/

Uiterlijk en specs waren al bekend, maar nu dus definitief:
- Snapdragon 660
- 4GB/64GB , 6GB/64GB en 6GB/128GB varianten.
- 5,99" 2160*1080p scherm
- 20MP f/1.75/12MP f/1.75 camera aan de achterkant, 13MP camera aan de voorkant
- Video tot 4K 30fps.
- 3010mAh accu met Quick Charge 3.0.
- USB Type-C
- Géén 3.5mm poort.

Het uiterlijk en formaat is exact gelijk aan de Redmi Note 5 alleen 0.75mm dunner wat waarschijnlijk vooral aan de kleinere accu te rekenen valt.
Daarnaast dus mogelijk iets betere camera (f/1.75 versus f/1.9) en hoop Ai gebeuren (geen idee in hoeverre dat gaat uitvallen).
Prijs is (voorlopig) een paar tientjes hoger dan de Note 5.

De release van de hierop gebaseerde A2 is nog niet bekend.

IMHO moet je de Snapdragon 660 wel heel belangrijk vinden en mogelijk is de camera dus wat beter dan de Note 5, maar IMHO ben je beter af met de Redmi Note 5.
Goedkoper, grotere accu en 3.5mm poort. En LineageOS draait er ook al bij wat mogelijk kan concurreren met Android One op de A2.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DbnIXsVXcAAjNhJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DboSRF8UwAUj2hS.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DboBh0uXkAI5S9a.jpg

¥1599 = €207
¥1799 = €233
¥1999 = €259

Ze hebben erg de nadruk gelegd op de camera en AI-based scene detection; de verschillende modes:

Afbeeldingslocatie: https://www.hindustantimes.com/rf/image_size_960x540/HT/p2/2018/04/25/Pictures/_d2683c74-4855-11e8-b98f-44ca1ff8ed36.jpg

Uiteraard moet er met Apple vergeleken worden :P:

Afbeeldingslocatie: https://www.hindustantimes.com/rf/image_size_960x540/HT/p2/2018/04/25/Pictures/_ba04e6e8-4853-11e8-b98f-44ca1ff8ed36.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.hindustantimes.com/rf/image_size_960x540/HT/p2/2018/04/25/Pictures/_640ea1d6-4851-11e8-b98f-44ca1ff8ed36.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zoals al besproken een Instagram-telefoon. Zelfs een meidentelefoon, als ik dat mag zeggen. :X
Doe mij inderdaad maar de Note 5. Gelukkig gewacht met 5 Plus te bestellen. :D
Xiaomi wordt het zelker weten voor mijn volgende koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:31:
¥1599 = €207
¥1799 = €233
¥1999 = €259
De dollarprijzen liggen iig een stuk hoger: https://aliexpress.com/wh...073135&SearchText=Mi%2B6X

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 19:02
Voordeel van de Note 5 is toch echt wel de batterij inderdaad, maar ik zou toch graag een rode willen (kwam er nu ook een note 5 in het rood?). En ik heb niets (meer) met micro usb sinds ik usb-c gewend ben op een aantal apparaten. Ben benieuwd wat de A2 brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tja, een nieuwe telefoon. Dan gaan de prijzen alle kanten op. Van heel laag (de Redmi Note 5 tijdje geleden op Aliexpress) tot heel hoog (dezelfde Redmi Note 5 nu)
monsieurpinot schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:43:
Voordeel van de Note 5 is toch echt wel de batterij inderdaad, maar ik zou toch graag een rode willen (kwam er nu ook een note 5 in het rood?). En ik heb niets (meer) met micro usb sinds ik usb-c gewend ben op een aantal apparaten. Ben benieuwd wat de A2 brengt.
Vooralsnog is er nog geen rode Note 5 nee. Alleen zwart, goud, blauw en roze.
Maar zou mij niets verbazen als ze ook nog met rood komen; hebben ze wel vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
Piet91 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:04:

Vooralsnog is er nog geen rode Note 5 nee. Alleen zwart, goud, blauw en roze.
Maar zou mij niets verbazen als ze ook nog met rood komen; hebben ze wel vaker gedaan.
Betrouwbaarheid lastig te toetsen, maar dacht het inderdaad al wel ergens te lezen:
https://www.gizchina.com/...ion-of-redmi-note-5-soon/

[ Voor 16% gewijzigd door monsieurpinot op 25-04-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:04:
[...]

Tja, een nieuwe telefoon. Dan gaan de prijzen alle kanten op. Van heel laag (de Redmi Note 5 tijdje geleden op Aliexpress) tot heel hoog (dezelfde Redmi Note 5 nu)
Ik denk sowieso niet dat je de genoemde Chinese prijzen 1:1 moet omrekenen naar euros. Aangezien er nog geen internationale A2 is aangekondigd moet je de Mi 6X importeren, en dan is de kans aanwezig dat er bij de douane 21% BTW overheen gaat.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:40:
Ik denk sowieso niet dat je de genoemde Chinese prijzen 1:1 moet omrekenen naar euros. Aangezien er nog geen internationale A2 is aangekondigd moet je de Mi 6X importeren, en dan is de kans aanwezig dat er bij de douane 21% BTW overheen gaat.
Je hebt webshops waarbij je dat kunt omzeilen. ;) (bijvoorbeeld bepaalde Aliexpress-sellers en Banggood)
Overigens kun je die prijzen inderdaad niet 1:1 omrekenen want die sellers willen ook nog wat vangen.

Ik zou sowieso niet voor de 6X gaan i.v.m. ontbreken van band 20.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 26-04-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:21:
[...]

Ik zou sowieso niet voor de 6X gaan i.v.m. ontbreken van band 20.
De Mi 5X heeft ook geen ondersteuning voor band 20, dat is dan ook de voornaamste reden om ofwel de A1 te nemen, ofwel te wachten op de A2. De internationale uitvoeringen hebben namelijk wel ondersteuning voor band 20.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:24:
De Mi 5X heeft ook geen ondersteuning voor band 20, dat is dan ook de voornaamste reden om ofwel de A1 te nemen, ofwel te wachten op de A2. De internationale uitvoeringen hebben namelijk wel ondersteuning voor band 20.
Dat zeg ik dus (zowel in het forum als nieuwsbericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je geeft alleen maar aan dat de 6X geen band 20 doet. Dat vul ik aan met het feit dat dit hetzelfde geval is als de 5X, en je dus beter de internationale uitvoeringen kan nemen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
XWB schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:36:
Je geeft alleen maar aan dat de 6X geen band 20 doet. Dat vul ik aan met het feit dat dit hetzelfde geval is als de 5X, en je dus beter de internationale uitvoeringen kan nemen.
Jullie gaan beiden een beetje de mist in voor mijn gevoel. De Mi A1 is geen internationale versie van de Mi 5x, maar een Android One toestel met "toevallig" dezelfde hardware.

Hun internationele toestellen hebben ook zelden maar ondersteuning voor Band 20. De Global ROM versies hebben vaak wel band 20.

Maar hier is vast ook wel kritiek op te vinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Ossi schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:58:
[...]

Jullie gaan beiden een beetje de mist in voor mijn gevoel. De Mi A1 is geen internationale versie van de Mi 5x, maar een Android One toestel met "toevallig" dezelfde hardware.

Hun internationele toestellen hebben ook zelden maar ondersteuning voor Band 20. De Global ROM versies hebben vaak wel band 20.

En hier ga jij dan weer de mist mee in. Elk toestel heeft een Global Rom, dat zegt dan weer niks over de banden. En er zijn geen internationale toestellen. Wel global varianten die dan weer vaak band 20 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Xiaomi komt over het algemeen altijd later met een toestel dat band 20 ondersteund. volgens mij is de mi mix serie de enige uitzondering hierop.

ik weet het niet zeker, maar als je het toestel uit de xiaomi store uit polen of spanje kan bestellen, ben je over het algemeen wel zeker dat er band 20 op zit.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
monsieurpinot schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:43:
Uiteindelijk zullen tests moeten uitwijzen hoeveel beter de grotere Note 5 accu is. Om een praktijkvoorbeeld te geven: de Nokia 7+ met zijn 3800 mAh batterij doet het heus niet beter dan andere telefoons met een 3000 mAh accu. Het hangt er maar net vanaf hoe zuinig de hardware is, en hoe goed de software ermee omspringt.

Maar als je nu een nieuwe telefoon wil dan is de Note 5 hoe dan ook een prima keuze. De A2, als die ooit komt, kan nog even op zich laten wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 28-04-2018 21:53 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

heb de chinese note 5 in mijn handen gehad, wel een groot toestel, maar ziet er verder er erg goed uit. uit china gehaald en het lijkt erop dat er al Google playstore erop stond. ik had helaas vergeten te checken of het er al op stond of dat die erop kwam doordat ik playstore vanuit de mi store had geinstalleerd. het vreemde is dat de playstore wel tussen andere apps stond die al eerder beschikbaar was.

de persoon zelf komt van ios en wat een ramp is dat om contactpersonen over te zetten. ze moest alles met de hand over zetten (geen export functie op de iphone, wat is dat nou weer voor onzin, zelfs mijn nokia 8210 kon dat vroeger). morgen maar even kijken of die 4g ondersteunt (had via via uit china uit een xiaomi winkel gehaald, dus ik gok er niet op dat er 4g ondersteuning is voor band 20)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
Dxue schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:56:
heb de chinese note 5 in mijn handen gehad, wel een groot toestel, maar ziet er verder er erg goed uit. uit china gehaald en het lijkt erop dat er al Google playstore erop stond. ik had helaas vergeten te checken of het er al op stond of dat die erop kwam doordat ik playstore vanuit de mi store had geinstalleerd. het vreemde is dat de playstore wel tussen andere apps stond die al eerder beschikbaar was.

de persoon zelf komt van ios en wat een ramp is dat om contactpersonen over te zetten. ze moest alles met de hand over zetten (geen export functie op de iphone, wat is dat nou weer voor onzin, zelfs mijn nokia 8210 kon dat vroeger). morgen maar even kijken of die 4g ondersteunt (had via via uit china uit een xiaomi winkel gehaald, dus ik gok er niet op dat er 4g ondersteuning is voor band 20)
ik heb echt andere ervaringen, vorig jaar een keer gedaan (iOS->Android/gmail), volgens mij gewoon de macOS contacten app gebruikt om contacten te exporteren en die weer te importeren in gmail. Ging heel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

monsieurpinot schreef op zondag 29 april 2018 @ 00:26:
[...]

ik heb echt andere ervaringen, vorig jaar een keer gedaan (iOS->Android/gmail), volgens mij gewoon de macOS contacten app gebruikt om contacten te exporteren en die weer te importeren in gmail. Ging heel makkelijk
Het feit dat je perse internet en een pc/mac nodig hebt om dit te kunnen doen maakt het in mijn ogen rommel. Ze had de telefoon meegenomen naar werk en daar ga je niet even op een werk computer van de baas even je contacten overzetten. Met android kan ik gewoon mijn contactenlijst exporteren, via bluetooth of wifi of internet naar de andere telefoon overzetten en klaar. Net zoals je vroeger dat kon door de contactenlijst op de simkaart te zetten en dan in je nieuwe telefoon dat importeren (maar dan mis je dus alle info naast telefoonnummer).

Vandaar dat het voor mij dus rommel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ossi schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat jij helemaal de mist in gaat en je niet genoeg hebt verdiept in de matheri van Xiaomi,
  • China versie, is puur chineze software.
  • Global ROM, is Dezelfde versie als chineze, maar dan met Engelse taal en Playstore installed.
  • Global Edition, is een aparte versie met echt band20 support en natuurlijk engels en Playstore installed.
De MI6X etcetc zijn chineze versies met geen band20 support maar wel Engels en Playstore installed.
Nu ze meer richting Amerikaanse markt willen, zal je zien dat er meer Globale editions uitkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 29-04-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik baseer mij op webshops a la Gearbest en Banggood. Daar heb je internationale versies van Xiaomi telefoons, maar die hebben dus nooit band 20. De global versies weer wel.

Dus geef het beestje een naam, global version is veelal the way to go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
Dxue schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:50:
[...]

Het feit dat je perse internet en een pc/mac nodig hebt om dit te kunnen doen maakt het in mijn ogen rommel. Ze had de telefoon meegenomen naar werk en daar ga je niet even op een werk computer van de baas even je contacten overzetten. Met android kan ik gewoon mijn contactenlijst exporteren, via bluetooth of wifi of internet naar de andere telefoon overzetten en klaar. Net zoals je vroeger dat kon door de contactenlijst op de simkaart te zetten en dan in je nieuwe telefoon dat importeren (maar dan mis je dus alle info naast telefoonnummer).

Vandaar dat het voor mij dus rommel is.
Rommel is wel een erg groot woord he ;-)
zit even te kijken maar volgens mij kan een export zelfs gewoon via icloud online.
vergelijking met sim im/export gaat natuurlijk niet helemaal op want volgens mij had je dan een max. aantal characters voor de naam EN kon je naast een nummer volgens mij niets anders opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

monsieurpinot schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:48:
[...]

Rommel is wel een erg groot woord he ;-)
zit even te kijken maar volgens mij kan een export zelfs gewoon via icloud online.
vergelijking met sim im/export gaat natuurlijk niet helemaal op want volgens mij had je dan een max. aantal characters voor de naam EN kon je naast een nummer volgens mij niets anders opslaan.
Laatste post over dit onderwerp, want ik ben al aardig offtopic bezig: rommel is inderdaad groot woord, maar dat je perse een andere computer nodig hebt om je contacten te kunnen exporteren is gewoon erg slecht! Dat is gewoon teveel insluiten en de consument het onnodig moeilijk maken om te schakelen tussen verschillende toestellen. Je kan dan nooit even een toestel kopen en even je contacten overzetten (heb ik vaak gedaan vroeger in china, goedkope android halen, contacten overzetten en dan niet bang hoeven te zijn dat je dure telefoon wordt gestolen/kapot gaat tijdens het uitgaan of wanneer je rondtrekt. Even 1 bestand overzetten en je kan gaan zonder tussenkomst van een computer of internet.

Of misschien een voorbeeld wat dichter bij huis, dat je niet naar een festival gaat met je dure high end smartphone die tegenwoordig makkelijk 700 euro kost en je dan een simpele goedkope china phone van 100 euro ofzo gebruikt om lekker los te gaan zonder je zorgen hoeven te maken dat je telefoon misschien kapot kan gaan. (ok, het is met geld smijten, maar goed sommige mensen hebben altijs 2 linkerhanden en dan met wat alcohol erbij maakt alles erger). Dan is het makkelijk om een winkel in te stappen en een goedkope phone te scoren om dan verder te gaan.

Anyways, on topic, mijn collega heeft nu de fingerprint beveiliging aangezet, omdat bij haar iphone 6 (s?) de fingerprint erg traag werkte en een code sneller was voor haar. Nu met een druk direct in het systeem en ze was helemaal blij ermee. Ze vraagt zich nu ook af waarom mensen nog zo'n dure iphone/android nodig hebben als je voor zo'n prijs al een voor haar super complete phone hebt. Heb helaas niet kunnen testen voor band 20, te druk op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 21:08
Omdat mn Doogee X5 max pro vrijwel niet meer op te laden was (gare USB poort) n vervanger gezocht: goede accuduur is t belangrijkste, minimaal 5" scherm, fingerprint scanner, redelijke camera en voldoende geheugen en dual SIM. En dat voor ongeveer 100 euro.
Ik heb nu ongeveer n week de xiaomi Redmi note 5A en ik ben enorm tevreden.
Het ding laadt echt retesnel op en ik kan er 2 dagen mee vooruit (vooral browsen, appen, mailen en soms maps en YouTube). Camera en scherm zijn n hele grote vooruitgang tov de X5 en hij is ook n stuk sneller.
Telefoon had iets kleiner mogen zijn en NL zou ook fijn zijn maar dat komt misschien met n custom Room.
Miui is even wennen maar erg prettig.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00

13art

Moderator Mobile
Deze blijft mooi 'Vivo Apex' voorlopig, zoals in het filmpje gezegd wordt, een concept telefoon omdat het nog te duur is om zo in elkaar te zetten op grote schaal , de vraag is alleen hoe lang dat nog zo blijft... En odd, bewegende onderdelen zijn waarschijnlijk niet goed voor de levensduur, maar dat neemt niet weg dat het nog altijd een mooi concept is.

YouTube: The True All-Screen Smartphone is Here...

Sowieso mooi kanaal.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Cubot X18 Plus binnen, en mee gespeeld.
Android 8, 64GB opslag, 4GB mem, 6 inch, vingerafdrukscanner.
Was 104 euro bij Ali, heb 35 moeten bijbetalen. Best veel telefoon voor 140 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
zetje01 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:47:
Cubot X18 Plus binnen, en mee gespeeld.
Android 8, 64GB opslag, 4GB mem, 6 inch, vingerafdrukscanner.
Was 104 euro bij Ali, heb 35 moeten bijbetalen. Best veel telefoon voor 140 euro!
Hier ook binnen _/-\o_

Hele grote blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Coolpad files lawsuit against Xiaomi for patent infringement
After noticing intellectual property right violations three months ago, Coolpad notified Xiaomi and since the latter hasn’t yet taken any action, Coolpad has requested that eight Xiaomi devices be recalled from the market. In addition to that, the company also wants compensation for economic losses resulting from patent infringement.

Coolpad filed the lawsuit through Yulong Computer Technology, their subsidiary company, at the Shenzhen Intermediate People’s Court. One of the patents behind this controversy is related to software, being termed as ‘method for implementing call record interface system of multi-mode mobile communication terminal,’ as per MyDrivers. Other infringements relate to app icon management, notifications and the system’s user interface (UI).

The devices being called into question are the Mi Mix, Redmi Note 4X, Mi 6, Mi Max 2, Mi Note 3, Redmi Note 5, Redmi 5 Plus, and Mi 5X.

If Coolpad wins the lawsuit, not only will Xiaomi have to retract these devices from the market, but also compensate the former for legal fees, notarisation fees, and other fees paid towards stopping the patent infringement.

Coolpad has no plans of easing up on the case and may even be filing new lawsuits against other manufacturers. Jian Chang, the company’s CEO, hinted that various corporations have allegedly infringed upon 10,000 of the company’s patents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
http://www.vkworld.cc/product/s8

Heb intussen dikke maand met deze chinese telefoon kunnen spelen en ik moet zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast ben.
Pakket werd netjes na 2 week geleverd met volgende inhoud, telefoon, verloopsnoer voor koptelefoon, oplader en hoesje. De handleiding schitterde door afwezigheid, dus dat was even puzzelen.

Batterijduur is bij normaal gebruik een ruime 2 dagen (maximale score was 3 dagen). Ik moest wel erg wennen aan het gewicht, ding weegt bijna 250 gram :o

De camera is helaas wat minder, ik was met de 950 XL ook wel behoorlijk verwend. Telefoon maakt bij daglicht goede foto's, in het donker wordt het een ander verhaal en zijn de foto's niet echt scherp meer.
De kwaliteit van het scherm is goed en ook bij zonlicht goed af te lezen
Tot nu toe geen verkeerde aankoop geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Smartisan R1 met 1TB opslag is aangekondigd:

https://www.gizmochina.co...hone-with-1tb-of-storage/

Ding kost echter ~ $1300 :p

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armageddonx7
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 18:39
Yes mijn Umidigi A1 Pro is binnen.
Leuk ding voor zo'n €85,- en de douane zijn de btw "vergeten".

Top.

Marco. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Armageddonx7 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:38:
Yes mijn Umidigi A1 Pro is binnen.
Leuk ding voor zo'n €85,- en de douane zijn de btw "vergeten".

Top.
Enjoy. :D
Laat ons wel ff weten hoe dat met die nieuwe MTK gaat.
Ben in principe MTK-fan, maar dit lijkt te goed om waar te zijn. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armageddonx7
HMC schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:10:
[...]

Enjoy. :D
Laat ons wel ff weten hoe dat met die nieuwe MTK gaat.
Ben in principe MTK-fan, maar dit lijkt te goed om waar te zijn. :D
Pfft ik word oud, wat is "MTK"?
Btw ik heb geen importkosten omzeilt maar gewoon geluk gehad.
Verder hoefde ik mij niet te identificeren bij het ophalen, dat is wat minder vind ik.
Postnl liet het afweten bij een niet thuis berichtje of een andere melding dat het pakket er was.
Maar na een belletje naar postnl, een stuk wijzer. www.internationalparceltracking.com track/trace't aliexpress zendingen stukken beter dan ali en track17-achtige websites.
8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Armageddonx7 op 22-05-2018 21:21 . Reden: com ipv .nl ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Armageddonx7 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:19:
[...]

Pfft ik word oud, wat is "MTK"?
Btw ik heb geen importkosten omzeilt maar gewoon geluk gehad.
Verder hoefde ik mij niet te identificeren bij het ophalen, dat is wat minder vind ik.
Postnl liet het afweten bij een niet thuis berichtje of een andere melding dat het pakket er was.
Maar na een belletje naar postnl, een stuk wijzer. www.internationalparceltracking.com track/trace't aliexpress zendingen stukken beter dan ali en track17-achtige websites.
8)7
MTK = MediaTek. De maker van jouw SoC in de telefoon. Geen idee hoe je daar fan van kan zijn... Enorm slechte community ivm gebrekkige ondersteuning en niet vrijgeven van drivers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 20:36
Ossi schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:28:
[...]

MTK = MediaTek. De maker van jouw SoC in de telefoon. Geen idee hoe je daar fan van kan zijn... Enorm slechte community ivm gebrekkige ondersteuning en niet vrijgeven van drivers.
Omdat hij nog rondloopt met een Jiayu S3.
En ik heb ook enkel maar een positief beeld hierover _/-\o_

CPU: MTK6752 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik kan begrijpen dat jullie fan zijn van een bepaald toestel. Ik kan ook begrijpen dat je tevreden bent over de prestaties van een bepaald toestel met een bepaalde SoC. Er zullen ook maar weinig mensen zijn die zullen zeggen dat je MediaTek moet skippen vanwege de enorm slechte prestaties. Hell, ik heb zelf een Xiaomi Mi Pad 3 met een MediaTek SoC waar ik tot nu toe erg tevreden over ben.

Maar gezien hoe ze omgaan met de opensource community en de slechte ondersteuning daarvan, kan ik het slecht voorstellen dat je "fan" van zo'n bedrijf kunt zijn. Ik zal dus ook nooit een telefoon kopen met MediaTek-SoC omdat ik zo'n fan ben van MediaTek en per se een MediaTek-SoC wil. Neemt niet weg dat ik die telefoons niet bij voorbaat uitsluit, want ze kunnen wel gewoon goed presteren. Helaas is de kans op een goede community erg laag en gezien de gemiddelde ondersteuning vanuit Chinese telefoonmakers, zou ik ook nooit een duur toestel uit China halen. Tot zo'n 150 euro kan het best leuk zijn om er mee te spelen en ik denk dat je dan ook best veel waar voor je geld krijgt.

Dit is even afgezien van de Xiaomi toestellen, aangezien die best redelijke tot goede ondersteuning hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddonx7
Ossi schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:01:
Ik kan begrijpen dat jullie fan zijn van een bepaald toestel. Ik kan ook begrijpen dat je tevreden bent over de prestaties van een bepaald toestel met een bepaalde SoC. Er zullen ook maar weinig mensen zijn die zullen zeggen dat je MediaTek moet skippen vanwege de enorm slechte prestaties. Hell, ik heb zelf een Xiaomi Mi Pad 3 met een MediaTek SoC waar ik tot nu toe erg tevreden over ben.

Maar gezien hoe ze omgaan met de opensource community en de slechte ondersteuning daarvan, kan ik het slecht voorstellen dat je "fan" van zo'n bedrijf kunt zijn. Ik zal dus ook nooit een telefoon kopen met MediaTek-SoC omdat ik zo'n fan ben van MediaTek en per se een MediaTek-SoC wil. Neemt niet weg dat ik die telefoons niet bij voorbaat uitsluit, want ze kunnen wel gewoon goed presteren. Helaas is de kans op een goede community erg laag en gezien de gemiddelde ondersteuning vanuit Chinese telefoonmakers, zou ik ook nooit een duur toestel uit China halen. Tot zo'n 150 euro kan het best leuk zijn om er mee te spelen en ik denk dat je dan ook best veel waar voor je geld krijgt.

Dit is even afgezien van de Xiaomi toestellen, aangezien die best redelijke tot goede ondersteuning hebben :)
Goede onderbouwing en uitleg.
Ik was een earlybird bij mijn smartphone, aanbieding was 99USD/€85. Gelukkig geen btw dus dat was een leuke bijkomstigheid.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Ossi
Nou jaa, echt fan valt wel mee. Ik wil niet per sé en alleen maar MTK-phones. Volgende wordt Redmi Note 5, met 636 van qualcomm.

Inderdaad loop ik nog met een Jiayu S3 rond, waar Android 8.1 op draait. Is gemaakt door een zooi fans (MAD Team), en die brengen best een indrukwekkend aantal ROMs voor MTK apparaten uit.

Ik waardeer MTK vooral door in het verleden geleverde prestaties icm Jiayu's grote batterijen. Gaat gewoon makkelijk 2 a 3 dagen mee.
Maar die nieuwere MTK SoCs zouden dan juist weer heethoofden zijn die je batterijen leegtrekken met een beetje gamen of video kijken. (Wat ik zelf overigens niet op mijn phone doe.).

Dus daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van @Armageddonx7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddonx7
HMC schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:07:
@Ossi
Nou jaa, echt fan valt wel mee. Ik wil niet per sé en alleen maar MTK-phones. Volgende wordt Redmi Note 5, met 636 van qualcomm.

Inderdaad loop ik nog met een Jiayu S3 rond, waar Android 8.1 op draait. Is gemaakt door een zooi fans (MAD Team), en die brengen best een indrukwekkend aantal ROMs voor MTK apparaten uit.

Ik waardeer MTK vooral door in het verleden geleverde prestaties icm Jiayu's grote batterijen. Gaat gewoon makkelijk 2 a 3 dagen mee.
Maar die nieuwere MTK SoCs zouden dan juist weer heethoofden zijn die je batterijen leegtrekken met een beetje gamen of video kijken. (Wat ik zelf overigens niet op mijn phone doe.).

Dit is mijn 2e phone, primair gebruik ik een iPhone. De A1 pro vervangt een LG P880, die was al achterhaald en een jaar oud toen ik die NOS kocht.
Roep maar wat je wilt weten. De A1 pro heeft ook NL en dat heb ik nog niet op een foutje kunnen betrappen. Het suggestieve woordeboek is weer zeer onnozel en creatief, de gekste suggesties komen langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
HMC schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:07:
@Ossi

Mijn MT6750 is wel een aardig heethoofd bij spelletjes, maar de batterij gaat er niet sneller leeg door (althans, niet merkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heeft hier iemand ook de Xiaomi Redmi 5A?

Mijn vader is half over op een smartphone met mijn oude Oukitel K6000 Plus maar dat is toch wel een grote telefoon voor hem. We zoeken eigenlijk iets kleiners.
Maar er is gewoon bijna niets aantrekkelijks meer te vinden rond de 5".
Eigenlijk alleen de Nokia 3 en de genoemde Redmi 5A.
Die laatste wordt ook door Amazon verkocht voor een gelijke prijs als uit China, maar dan met de Amazon support/garantie.

Maar. bij Xiaomi kun je de telefoon niet in het Nederlands instellen, behalve met een EU ROM.
Vanwege gedoe en garantie heb ik daar niet zo'n zin aan.

Maar sommige Xiaomi toestellen hebben sinds Android 8 ondersteuning voor Nederlands; maar de update naar 8.0/8.1. voor de Redmi 5A staat gepland voor Q2/Q3 2018. Eigenlijk sowieso de vraag natuurlijk of deze update er komt; Xiaomi is IMHO niet al te betrouwbaar qua updates.

Iemand meer info hierover wat betreft de 5A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 08:18
Eventjes een vrij algemene vraag: van welke providers maken jullie gebruik voor 4G mobiel internet op je Chinese smartphone?

Mijn Oukitel K6000 Pro is aan vervanging toe (versleten usb-poort) en ik zou graag weer een betaalbaar model met lange accuduur kopen. Helaas heb ik recentelijk slechte ervaringen gehad met mobiel internet. Mijn Tele2 contract was afgelopen en ik wilde overstappen van 3G naar 4G, maar dit was binnen Tele2 niet mogelijk omdat het toestel niet binnen hun lijst van 4G-ready toestellen valt (ondanks dat het toestel de benodigde frequenties ondersteunt).

Bij aanschaf van een nieuw toestel lijkt een overstap naar 4G internet mij wel zo fijn, vandaar deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:53
Bumz schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:01:
..... maar dit was binnen Tele2 niet mogelijk omdat het toestel niet binnen hun lijst van 4G-ready toestellen valt (ondanks dat het toestel de benodigde frequenties ondersteunt). ......
Lijstjes met 4G ready lijken handig, maar igv Chinese toestellen niet altijd zinvol. Dit omdat eenzelfde type vaak voor verschillende regio's in de wereld wordt uitgebracht. Voor de zekerheid wordt een dergelijk type dan niet in het lijstje vermeld.
Voor 4G is het vooral opletten in de specificaties dat de FDD-LTE 800MHz B20 band aanwezig is.
Is dat het geval dan is het toestel geschikt voor alle providers in Europa, ongeacht wat er gemeld wordt door de provider. (Tmobile is een uitzondering, maar wordt vaak wel gedekt door de andere LTE banden)
Via Kimovil kan je specifiek zoeken op toestellen die B20 ondersteunen.

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 26-05-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 08:18
elinx schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Lijstjes met 4G ready lijken handig, maar igv Chinese toestellen niet altijd zinvol. Dit omdat eenzelfde type vaak voor verschillende regio's in de wereld wordt uitgebracht. Voor de zekerheid wordt een dergelijk type dan niet in het lijstje vermeld.
Voor 4G is het vooral opletten in de specificaties dat de FDD-LTE 800MHz B20 band aanwezig is.
Is dat het geval dan is het toestel geschikt voor alle providers in Europa, ongeacht wat er gemeld wordt door de provider.
Via Kimovil kan je specifiek zoeken op toestellen die B20 ondersteunen.
De Oukitel K6000 Pro ondersteunt de 800/900/1800/2100/2600 MHz banden. Tele2 hanteert bij mijn weten de 800 en 2600 banden, zodat het toestel in principe geschikt zou moeten zijn voor het Tele2 netwerk. Echter, in een 30 minuten durend telefoongesprek met de Tele2 klantenservice, werd mij duidelijk gemaakt dat ik met mijn toestel desondanks afgesloten zou worden bij het gebruik van een 4G abonnement.

Gezien die ervaring, lijkt het mij verstandig een andere provider te kiezen voordat ik op zoek ga naar een nieuw Chinees toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:53
Bumz schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:36:
..........De Oukitel K6000 Pro ondersteunt de 800/900/1800/2100/2600 MHz banden. Tele2 hanteert bij mijn weten de 800 en 2600 banden, zodat het toestel in principe geschikt zou moeten zijn voor het Tele2 netwerk........werd mij duidelijk gemaakt dat ik met mijn toestel desondanks afgesloten zou worden bij het gebruik van een 4G abonnement.
Vreemd, dit statement lijkt me klinkklare onzin, ik zou niet weten hoe ze dit voor elkaar zouden krijgen.
Het gaat om een communicatieprotocol op een bepaalde frequentie waar jouw toestel aan voldoet.
Misschien dat je alleen zelf de juiste apn instellingen moet invoeren.
Ik heb nimmer meegemaakt dat ik merk en type van mijn toestel moet opgeven als ik een sim-only aanschaf en dat ik op basis daarvan geweigerd kan worden. Is ook onzin want je kan een sim kaart later in ieder ander toestel stoppen.

Wel is het zo dat Tele2 3G toestellen gaat weren (900/2100MHz), dus misschien is dit de reden van de uitspraak, maar heeft in dit geval geen enkele waarde.

Ik denk dat dit meer te maken heeft met "onbekend maakt onbemind" oftewel ze hebben geen idee, de telefoon staat niet op eerder genoemd lijstje, dus waarschuwen ze maar. (kan natuurlijk uit commercieel belang zijn om een andere abo-met toestel te kunnen slijten)

[ Voor 46% gewijzigd door elinx op 26-05-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lijkt me dat als jij tussendoor een ander toestel neemt dan je abonnement niet ook opeens wordt afgesloten. Als ik jou was zou ik aangeven een Samsung te nemen oid en dan gewoon je China phone te gebruiken. Lijkt me niet dat ze daar iets tegen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 23:44

4play

-Nintendo- fan

Inmiddels ook de Umidigi A1 Pro aangeschaft voor nog geen 100 euro lijkt me dat een goede vervanger voor mijn Wileyfox Swift met brakke accu.

Mijn dochter heeft een moto c plus met een Mediatek soc erin en die werkt ook behoorlijk dus ik durfde het wel aan.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
4play schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:33:
Inmiddels ook de Umidigi A1 Pro aangeschaft voor nog geen 100 euro lijkt me dat een goede vervanger voor mijn Wileyfox Swift met brakke accu.

Mijn dochter heeft een moto c plus met een Mediatek soc erin en die werkt ook behoorlijk dus ik durfde het wel aan.
Aan de soc zal het niet liggen, waarschijnlijk wel bouwkwaliteit en software updates.

Voor iets meer dan 100 euro had je ook een xiaomi note 4x, al kan die umidigi a1 pro misschien ook wel een leuk toestel zijn voor ze prijs, heb je gekeken naar xiaomis, imo zijn ze op dit moment onverslaanbaar prijs technisch en hoef je dan ook niet verder te kijken naar nog meer budget orientated phones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Mocht iemand de ontwikkelingen van de lenovo z5 en vivo apex net als ik volgen.

De presentaties zijn in juni, voor de apex rond 5 juni en de lenovo 12 juni volgens mij.

Ter info: deze telefoons zijn revolutionair op het gebied van all screen phone met de laatste snapdragon processor en inscreen fingerprint. Alles is gebaseerd op lekken, maar de lekken voor vooral de vivo worden steeds duidelijker en bevestigender.

De laatste lek is dat de vivo apex qua prijs rond de 1100 dollar gaat komen te zitten voor de snapdragon 845 variant en rond de 800 dollar voor een snapdragon 710 variant. Teleurstellend..
https://www.gizchina.com/...s-both-are-too-expensive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
banananas schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:38:
Mocht iemand de ontwikkelingen van de lenovo z5 en vivo apex net als ik volgen.

De presentaties zijn in juni, voor de apex rond 5 juni en de lenovo 12 juni volgens mij.

Ter info: deze telefoons zijn revolutionair op het gebied van all screen phone met de laatste snapdragon processor en inscreen fingerprint. Alles is gebaseerd op lekken, maar de lekken voor vooral de vivo worden steeds duidelijker en bevestigender.

De laatste lek is dat de vivo apex qua prijs rond de 1100 dollar gaat komen te zitten voor de snapdragon 845 variant en rond de 800 dollar voor een snapdragon 710 variant. Teleurstellend..
https://www.gizchina.com/...s-both-are-too-expensive/
Overigens neem ik zelf het één en ander wel met een korreltje zout. Bijvoorbeeld in de video die geplaats was van de Vivo zie je af en toe toch een notch en het toestel wordt vaak zo vast gehouden dat de notch verbogen zou kunnen zijn achter een vinger. Bij dit soort bedrijven wordt er wel vaker het één en ander overdreven.

Dat de prijs hoog ligt verbaasd me niet. Benieuwd hoe lang ze deze prijs (als die klopt) vast kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Met zo'n prijs houd ik het toch lekker bij m'n Mix 2S. Dan maar een kinnetje onderaan; bijna net zo mooi.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
l3art schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Overigens neem ik zelf het één en ander wel met een korreltje zout. Bijvoorbeeld in de video die geplaats was van de Vivo zie je af en toe toch een notch en het toestel wordt vaak zo vast gehouden dat de notch verbogen zou kunnen zijn achter een vinger. Bij dit soort bedrijven wordt er wel vaker het één en ander overdreven.

Dat de prijs hoog ligt verbaasd me niet. Benieuwd hoe lang ze deze prijs (als die klopt) vast kunnen houden.
Ja ik had de prijs ook verwacht, niet gehoopt.. Aangezien de x21 ud wel meevalt en ook wat revolutionaire technieken heeft.

Die notch zou er toch echt niet moeten zijn hoor, dat is de reden dat de prijs zo hoog is. Met een notch zouden de productie kosten velen malen lager liggen, zie de onplus 6.

De vivo apex, of nex zoals hij gaat heten, heeft net als de mi mix 2s een camera in de chin, maar dit is uitsluitend voor 3d face rec. De selfie camera zou alsnog volgens de verwachting een pop up zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
banananas schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:49:
[...]
..Die notch zou er toch echt niet moeten zijn hoor, dat is de reden dat de prijs zo hoog is...
Dat is een aanname, in ieder geval tot de onthulling is.

Ik zeg alleen dat wat in de video te zien is en dat Chinezen bekend staan om specs ed te overdrijven. Dat zijn feiten. We zullen het bij de onthulling wel zien in welke mate de verwachtingen waar gemaakt worden. Tot die tijd blijft het grotendeels speculeren op de definitieve versie echt zo wordt zoals het concept aan een aantal reviewers is laten zien.

Overigens hoop ik natuurlijk wel van harte dat het allemaal klopt. Wat ik tot nu toe gezien heb is wel erg mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 29-05-2018 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:32
De Vivo X21 is gewoon een update van de X20 met o.a. een nieuwere SOC (SD 660) en Android 8.1. De Vivo X21 Fingerprint is een update van de X20 UD met een vingerafdrukscanner onder het display en kost omgerekend nog een lieve 415 Euro.

De Vivo NEX wordt op 12 juni gepresenteerd
Afbeeldingslocatie: http://img1.mydrivers.com/img/20180526/a75ff667e7aa4239a3e9e118fc8c4a45.jpg

en de Lenovo Z5 op 5 juni.
Afbeeldingslocatie: http://img1.mydrivers.com/img/20180528/s_bd9a8452d31e406498aa2d4f9371fcaf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Laatst online: 15-08 11:23
4play schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:33:

Ik heb een Umidigi S2lite besteld bij Ali, o.a. op basis van deze test
https://www.gizchina.com/...ew-impressive-affordable/
Dit als vervanger van ook een Wileyfox Swift i.v.m. de accuduur en constante soft reboots (ontstaan na de laatste update). Toestel is inmiddels in NL maar nu ben ik op vakantie... Ben wel heel benieuwd!
(grappig: net als de quote: ik heb óók een Skagen...😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Laatst online: 15-08 11:23
Inmiddels een bericht dat de douane het pakket vasthoudt ivm nader onderzoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
tamarow schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:00:
Inmiddels een bericht dat de douane het pakket vasthoudt ivm nader onderzoek....
Komt gewoon een navraag naar de kosten aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Ze zijn erg oplettend de laatste tijd, ik al 2x deze week aangesproken op mijn belasting verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Oeii lenovo gaat mogelijk de mi mix nabootsen qua selfie camera.

https://m.gsmarena.com/re...n_the_chin-news-31409.php

Hoop dat dit de prijs drukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:16
banananas schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:15:
Oeii lenovo gaat mogelijk de mi mix nabootsen qua selfie camera.

https://m.gsmarena.com/re...n_the_chin-news-31409.php

Hoop dat dit de prijs drukt..
Die bezel onderaan zie je nergens terug in dat eerste filmpje ... dat wijst al op de eerste leugen. Benieuwd wat er uiteindelijk overblijft van hun beweringen. Van die 45u standby tijd en 4TB opslag zal er ook niet veel overblijven denk ik.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Pagina: 1 ... 66 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html