Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Coupons delen is niet de bedoeling in dit topic.

Zit zelf te twijfelen tussen deze telefoon en de Xiaomi Mi A1.
Grootste verschillen (A1 <> Note 5)
- Android One (kaal) <> MIUI 9 (Android 7)
- 5,5" 16:9 <> 5,99 18:9
- Snapdragon 625 <> Snapdragon 636
- 3.080mAh <> 4.000mAh

Schijnbaar krijgt de Note 5 ook betere camera dan de Mi A1 (schijnbaar vooral qua low-light en autofocus) maar hoe dit in de praktijk gaat uitvallen is nog onbekend.
Daarnaast kan de Mi A1 4K video schieten en heeft het een USB Type-C aansluiting; de Note 5 blijft steken op 1080p en heeft nog een Micro-USB.
Beiden hebben een headphone jack. (geloof ik)

Dat de 636 sneller/krachtiger is dan de 625 boeit mij niet; beiden zijn ruim voldoende. Veel zuiniger is de 636 geloof ik ook niet, dat zou namelijk voor de 636 pleiten.
5,99" word wel erg groot. Scherm is dan wel even breed als den 5,5" 16:9, maar wel hoger.
En ik merk dat bij een 5,5" scherm, ik de telefoon al door m'n hand moet laten glijden als ik die met 1 hand wil bedienen

Voor de lol heb ik mijn oude HTC ONE (die ik nu even tijdelijk gebruik) even erbij gezet; klein verschil maar _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Iq9pun8.jpg

Eigenlijk pleiten alleen de nieuwe CPU, grotere accu en (mogelijk) betere camera voor de Note 5 om eerlijk te zijn.
Qua formaat, scherm, software en ondersteuning heeft de A1 dan weer een voorkeur.
(die kun je soms zelf voor weinig meer hier in Nederland bestellen; handig i.v.m. garantie e.d.)

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 21-03-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Piet91 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:20:

Zit zelf te twijfelen tussen deze telefoon en de Xiaomi Mi A1.
Grootste verschillen (A1 <> Note 5)
- Android One (kaal) <> MIUI 9 (Android 7)
- 5,5" 16:9 <> 5,99 18:9
- Snapdragon 625 <> Snapdragon 636
- 3.080mAh <> 4.000mAh

Schijnbaar krijgt de Note 5 ook betere camera dan de Mi A1 (schijnbaar vooral qua low-light en autofocus) maar hoe dit in de praktijk gaat uitvallen is nog onbekend.
Daarnaast kan de Mi A1 4K video schieten en heeft het een USB Type-C aansluiting; de Note 5 blijft steken op 1080p en heeft nog een Micro-USB.
Beiden hebben een headphone jack.

Dat de 636 sneller/krachtiger is dan de 625 boeit mij niet; beiden zijn ruim voldoende. Veel zuiniger is de 636 geloof ik ook niet, dat zou namelijk voor de 636 pleiten.
5,99" word wel erg groot. Scherm is dan wel even breed als den 5,5" 16:9, maar wel hoger.
En ik merk dat bij een 5,5" scherm, ik de telefoon al door m'n hand moet laten glijden als ik die met 1 hand wil bedienen

Voor de lol heb ik mijn oude HTC ONE (die ik nu even tijdelijk gebruik) even erbij gezet; klein verschil maar _O-

[afbeelding]

Eigenlijk pleiten alleen de nieuwe CPU, grotere accu en (mogelijk) betere camera voor de Note 5 om eerlijk te zijn.
Qua formaat, scherm, software en ondersteuning heeft de A1 dan weer een voorkeur.
(die kun je soms zelf voor weinig meer hier in Nederland bestellen; handig i.v.m. garantie e.d.)
Deze post zag ik ook al langskomen op Fok :P

Mi A1 is in mijn ogen al weer dermate oud dat ik toch eerder voor de Note 5 plus zou gaan, of nog even wachten op de Mi A2?

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 21-03-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:25

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ChinaGeek schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Ik denk wel dat je beter verder kunt kijken dan alleen de specs.
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ossi schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:33:
Deze post zag ik ook al langskomen op Fok :P

Mi A1 is in mijn ogen al weer dermate oud dat ik toch eerder voor de Note 5 plus zou gaan, of nog even wachten op de Mi A2?
De Mi 6X / A2 lijkt er ook aan te komen, maar niemand weet nog wanneer, wat voor specs en wat voor prijs.
(of heb ik wat gemist en is er wat meer concreets bekend geworden over de launch van de A2?)

Ik kan op zich nog even uitzingen maar ik heb m'n vader mijn huidige Oukitel K6000 Plus belooft (omdat die zo'n enorme accu(duur) heeft) en dat ik dan zelf op zoek ga naar wat nieuws.
Zo lang ik geen nieuwe telefoon heb, moet ik door met bovenstaande HTC ONE (geen slecht toestel; maar accu is wat onbetrouwbaar geworden) of m'n vader door met Nokia dumpphone. :P
De A2 is gebaseerd op de 6X, dus eerst moet die 6X komen en dan pas de A2; dus dat gaat nog wel even duren vrees ik.

Al heb ik ook gedacht een Redmi 5A voor 'm te kopen. Weinig spectaculairs maar wel enorm goedkoop en waarschijnlijk prima voor hem. (gezien de enige reden is dat hij smartphone moet/wil Whatsapp is)

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 21-03-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Je kan wel alleen naar de specs kijken, maar de specs vertellen je slechts gedeeltelijk iets. De specs van die Vernee zijn aanlokkelijk, maar je hebt ook te maken met bouwkwaliteit, software support en betrouwbaarheid van de data die ze nu in de presale aangeleverd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Wie kan hier een lijstje maken van slechte/beroerde smartphone merken die je absoluut moet vermijden? het zou handig zijn om samen te werken aan een stuk zodat we een volledige lijst hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Ludwig005 op 21-03-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ludwig005 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:55:
Wie kan hier een lijstje maken van slechte/beroerde smartphone merken die je absoluut moet vermijden? het zou handig zijn om samen te werken aan een stuk zodat we een volledige lijst hebben.
Als je zo'n lijst zou willen maken kan je het denk ik beter omdraaien. Wat zijn de goede telefoon merken?
Overigens, wat goed is is ook weer heel persoonlijk. Dus of zo'n lijst echt een meerwaarde gaat hebben vraag ik me af.

Merken als xiaomi, vivo, viofo, zte ed zijn vaak al wel bekend bij de mensen die zich er een beetje in verdiepen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
l3art schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:07:
[...]

Als je zo'n lijst zou willen maken kan je het denk ik beter omdraaien. Wat zijn de goede telefoon merken?
Overigens, wat goed is is ook weer heel persoonlijk. Dus of zo'n lijst echt een meerwaarde gaat hebben vraag ik me af.

Merken als xiaomi, vivo, viofo, zte ed zijn vaak al wel bekend bij de mensen die zich er een beetje in verdiepen.
Viofo? Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

l3art schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:07:
[...]

Merken als xiaomi, vivo, huawei, zte ed zijn vaak al wel bekend bij de mensen die zich er een beetje in verdiepen.
dat zal dan helaas niet lukken maar bij het voeding informatie topic staan dan weer alle beroerde merken van voedingen voor pc's opgesomd. zijn er bij smartphones ook beroerde merken? (MS tech onder de smartphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Viofo, waar zie jij Viofo? O-)
Dat is een Chinees dashcam merk, hoorde dus niet hier. My mistake.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zonder de hele discussie over B20 en USB-C weer opnieuw te starten vraag ik me oprecht af of het ontbreken van deze nu daadwerkelijk een groot probleem zijn voor iedereen of dat mensen elkaar vooral napraten.

Heb meerdere toestellen zonder B20 gehad en heb eerlijk gezegd geen idee wat ik tekort zou komen. Momenteel gebruik ik een Galaxy S7 met B20 en die is niet bepaald sneller qua internetten dan bijvoorbeeld mijn Mi5S of Redmi Note 3. Wellicht bij gamen zou je het merken maar ook op 3G/HSPDA kun je prima YouTube en dergelijke streamen.

USB-C heeft voor mij alleen maar nadelen zo lang het niet de standaard is.

Komt bij dat ik het acceptabel vind bij toestellen van een budgetprijs dat er wat concessies gedaan moeten worden. Zelf zou ik dus niet zo snel een toestel laten lopen op dit soort specs, eerder op SOC en merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Aghanim schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:13:
Zonder de hele discussie over B20 en USB-C weer opnieuw te starten vraag ik me oprecht af of het ontbreken van deze nu daadwerkelijk een groot probleem zijn voor iedereen of dat mensen elkaar vooral napraten.

Heb meerdere toestellen zonder B20 gehad en heb eerlijk gezegd geen idee wat ik tekort zou komen. Momenteel gebruik ik een Galaxy S7 met B20 en die is niet bepaald sneller qua internetten dan bijvoorbeeld mijn Mi5S of Redmi Note 3. Wellicht bij gamen zou je het merken maar ook op 3G/HSPDA kun je prima YouTube en dergelijke streamen.

USB-C heeft voor mij alleen maar nadelen zo lang het niet de standaard is.

Komt bij dat ik het acceptabel vind bij toestellen van een budgetprijs dat er wat concessies gedaan moeten worden. Zelf zou ik dus niet zo snel een toestel laten lopen op dit soort specs, eerder op SOC en merk.
Als je band 20 niet hebt, dan mis je het ook niet. Totdat je geen bereik hebt met mobiel internet en iemand naast jou wel, want die heeft wel band 20 ;)
Band 20 gaat ook niet per se om de snelheid, maar uberhaupt wel of geen internet in sommige gebieden.

Aangezien 3G de komende jaren gaat verdwijnen is het wel verdomd handig om ondersteuning te hebben voor alle 4G banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Wil je stoppen met het vragen naar ervaringen met winkels in dit topic.

@Aghanim het is belangrijk de band20. Ik heb de Redmi 3s gehad zonder band20 en daarna de Redmi note 4 gekregen van familielid. En man man wat een verschil in ontvangst. Vooral hier in duitsland merk je echt wanneer band20 er niet is echt in veel gevallen je gewoon amper tot geen internet hebt.

En dit zal je dus ook wel hebben in Nederland.

En voor usb-c ik heb het nooist echt gemist. Ik laad mijn smartphones vaak in de nacht op. En op het werk wanneer nodig is laad ik de smartphone weer op. dus ja.

[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 21-03-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:42
Ossi schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:20:
Aangezien 3G de komende jaren gaat verdwijnen is het wel verdomd handig om ondersteuning te hebben voor alle 4G banden.
Niet persé, 3G banden worden ook ingezet voor 4G nieuws: KPN begint met aanbieden 4g via 2100MHz-frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:12
Ik heb nu de zte nubia m2.
Mooi ding alleen wil er graag root op.
Ik heb het geprobeerd om twrp recovery te flashen en dan via de recovery su te installeren.

Probleem waar ik tegen aan liep was dat blijkbaar de bootloader nog ge-unlockt moet worden.
Dat schijnt niet te kunnen omdat ik, zoals ik ergens las, de global rom erop heb en niet de chinese rom.

Iemand een ik hoe ik dan toch root krijg op mijn nubia m2 met global rom?

(Anders probeer ik eerst wel zonder te leven. Gebruik root vnl om onnodige apps te wissen maar als ik ze kan stoppen en uitschakelen heb ik er toch ook geen last van?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:30
Harribo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:31:
Ik heb nu de zte nubia m2.
.......
Iemand een ik hoe ik dan toch root krijg op mijn nubia m2 met global rom?
....
Op dit forum staat de meest uitgebreide info over de M2 en hier de unlockprocedure voor de Internationale rom.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
elinx schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:55:
[...]
Op dit forum staat de meest uitgebreide info over de M2 en hier de unlockprocedure voor de Internationale rom.
succes
Dank! Had het zelf inmiddels ook opgezocht en uitgeprobeerd. Het werkt nog niet.
Misschien dat dit commando nog gaat werken anders wil het gewoon ff niet: (vrees dat ik de "newer firmware" heb?)
To unlock bootloader:

fastboot -i 0x19d2 oem unlock
use this command on ROM 1.59 , with newer firmware it may not work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Harribo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:22:
......
Dank! Had het zelf inmiddels ook opgezocht en uitgeprobeerd. Het werkt nog niet.
........... (vrees dat ik de "newer firmware" heb?)

[...]
Ik heb ook gelinkt naar de workaround voor nieuwere firmware, daar staat duidelijk dat je de firmware moet downgraden (naar v1.59), omdat het anders niet werkt. Zodra de bootloader unlocked is, kan je er weer een nieuwe rom opzetten, rooten, enz.
De huidige firmware versie kan je achterhalen bij instellingen/over de telefoon

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 25-03-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
elinx schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:36:
[...]
Ik heb ook gelinkt naar de workaround voor nieuwere firmware, daar staat duidelijk dat je de firmware moet downgraden (naar v1.59), omdat het anders niet werkt. Zodra de bootloader unlocked is, kan je er weer een nieuwe rom opzetten, rooten, enz.
De huidige firmware versie kan je achterhalen bij instellingen/over de telefoon
Dat had ik al gedaan maar dat werkt dus niet. Maar bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Harribo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:27:
[...]

Dat had ik al gedaan maar dat werkt dus niet........
Begrijp ik daaruit dat je reeds een downgrade naar FW v1.59 hebt uitgevoerd en dat het evengoed niet werkt? Je linkt naar een methode die alleen werkt met firmware tot v1.59.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 25-03-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:19
HMC schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:13:
Toch weer aan het twijfelen. :+
Redmi 5 Plus is een leuk ding, maar voor dezelfde prijs kan je de gloednieuwe Cubot X18 Plus kopen.

Min of meer dezelfde form factor, alleen de behuizing is van glas. Zeer mooi ding.
Google Certified (als één van de weinige China phones), Android One en draait al op Oreo.

MediaTek MT6750T is ongeveer gelijkwaardig aan SD625, alleen iets meer een heethoofd, maar met een 4000mAh batterij streept dat ook weer elkaar weg.

Keuzes, keuzes. Zucht. :P
Heb je de Cubot gekocht toevallig?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
elinx schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:18:
[...]
Begrijp ik daaruit dat je reeds een downgrade naar FW v1.59 hebt uitgevoerd en dat het evengoed niet werkt? Je linkt naar een methode die alleen werkt met firmware tot v1.59.
Link ging volgens mij niet goed.
Ik heb deze gedaan.
Kan je rom 1.59 downloaden.
Heb die rom geprobeerd te installeren via het recovery menu maar dat ging niet goed helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 25-03-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Harribo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:35:
.......
Kan je rom 1.59 downloaden.
Heb die rom geprobeerd te installeren via het recovery menu maar dat ging niet goed helaas.
Daar staat uitdrukkelijk dat je moet flashen met de nieuwste versie van Gizflasher via fastboot, dus lukt het NIET via recovery.

NB
Ik denk dat als je het verschil niet weet en ook niet begrijpt wat er gaande is, je hier beter niet aan kan gaan beginnen.om een eventuele brick te voorkomen. Dat risico loop je namelijk altijd enigszins, bij het aansluiten via fastboot, als een verkeerde PC driver wordt geladen. De Nubia drivers moet je vooraf op je PC installeren. Als je dit niet doet wordt een standaard driver geladen die een verkeerde flash tot gevolg kan hebben.

In het bootloadertopic van Xiaomi zie je genoeg mindere ervaringen langskomen waar flashen met MiFlash niet altijd goed gegaan is.
Soortgelijke verhalen lees ik op GizChina forum terug.
Helaas is er met de Nubia M2 veel minder ervaring om eea weer te herstellen na een foute fastboot flash. In dat geval zou je er nagenoeg alleen voor staan.

[ Voor 58% gewijzigd door elinx op 26-03-2018 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComboC
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 08:43
BdK9001 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:12:
[...]

Heb je deze toevallig al binnen? Ik overweeg deze nl ook, hoor graag je ervaringen :)
Ik heb em al even binnen en tot dusver stelt hij niet teleur. Ik ben overigens een redelijke standaard gebruiker die vooral gebruik maakt van whatsapp, internet en af en toe een foto maakt. Dingen die me opvallen zijn vooral dat het volume tijdens gesprekken een stuk lager ligt dan ik gewend ben, maar dat is volgens mij eenvoudig aan te passen.

De eerste update heb ik inmiddels ontvangen, maar de omschrijving daarvan was in het chinees dus wat daar precies in zat is me onduidelijk :P

Voor een uitgebreide review komt deze Power 3 review op hoofdlijnen wel overeen met de 3S denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
elinx schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:49:
[...]
Daar staat uitdrukkelijk dat je moet flashen met de nieuwste versie van Gizflasher via fastboot, dus lukt het NIET via recovery.

NB
Ik denk dat als je het verschil niet weet en ook niet begrijpt wat er gaande is, je hier beter niet aan kan gaan beginnen.om een eventuele brick te voorkomen. Dat risico loop je namelijk altijd enigszins, bij het aansluiten via fastboot, als een verkeerde PC driver wordt geladen. De Nubia drivers moet je vooraf op je PC installeren. Als je dit niet doet wordt een standaard driver geladen die een verkeerde flash tot gevolg kan hebben.

In het bootloadertopic van Xiaomi zie je genoeg mindere ervaringen langskomen waar flashen met MiFlash niet altijd goed gegaan is.
Soortgelijke verhalen lees ik op GizChina forum terug.
Helaas is er met de Nubia M2 veel minder ervaring om eea weer te herstellen na een foute fastboot flash. In dat geval zou je er nagenoeg alleen voor staan.
Ach ja niet goed gelezen, op zich logisch. In de standaard recovery zit natuurlijk de beveiliging.
Ik heb er wel wat verstand van maar niet heel diep inhoudelijk.
Bootloader unlock->twrp->su updaten
Dat zijn de stappen.

Lijkt mij dat er weinig mis kan gaan?
Hoewel dat verhaal van de drivers wel een heeeeeele goede tip is. Thanks!

Windows heeft nu standaard drivers geïnstalleerd als ik mij niet vergis. Moet ik even de goede drivers erin schuiven.
Ik heb volgens mij de goede drivers al gedownload

Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

vuurtjih schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:02:
[...]

Heb je de Cubot gekocht toevallig?
Nop, nog steeds geen keuze gemaakt. :P
Nu is de Note 5 er al weer, wat het er niet makkelijker op maakt.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-08 22:12
Dan beter gewoon helemaal weg halen ;)

oeps

[ Voor 98% gewijzigd door 13art op 26-03-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Staat in grote rode vlak hieronder. :?
Aankoopadvies Tablets en Telefoons

[ Voor 56% gewijzigd door 13art op 26-03-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wel een perfect voorbeeld van wat ik onlangs bedoelde. De keuze voor Xiaomi af laten hangen van micro USB ten opzichte van de kwaliteit en reputatie van Ulefone. Dan liggen imo je prioriteiten echt verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
Aghanim schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:33:
Wel een perfect voorbeeld van wat ik onlangs bedoelde. De keuze voor Xiaomi af laten hangen van micro USB ten opzichte van de kwaliteit en reputatie van Ulefone. Dan liggen imo je prioriteiten echt verkeerd.
Heeft Ulefone zo'n slechte naam dan? Ik kom van Oukitel af, dus ik weet wel wat slechte software ondersteuning is. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet zoveel af van alle andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Trouwens nu ik die nubia m2 heb....
Vind de kleuren heel raar, lijkt wel oververzadigde kermiskleuren. Fel allemaal heel anders dan de xiaomi.

Hoort dat bij de zte nubia m2? Anderen er ervaring mee?
Of valt er nog iets te kalibreren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Harribo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:12:
Vind de kleuren heel raar, lijkt wel oververzadigde kermiskleuren. Fel allemaal heel anders dan de xiaomi......
Dat is een kenmerk van een Amoled scherm. Een groot contrast tussen zwart en wit en felle kleuren.
Heb je al gekeken bij de instellingen of er iets gewijzigd kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Harribo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:12:
Vind de kleuren heel raar, lijkt wel oververzadigde kermiskleuren. Fel allemaal heel anders dan de xiaomi.

Hoort dat bij de zte nubia m2? Anderen er ervaring mee?
Of valt er nog iets te kalibreren?
Zeker, de Nubia M2 heeft een schitterend, prachtig scherm. Bij de instellingen kan je nog wel wat veranderen. Maar scherm is schitterend, Amoled he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:33:
diggow schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:45:
[...]

Heeft Ulefone zo'n slechte naam dan? Ik kom van Oukitel af, dus ik weet wel wat slechte software ondersteuning is. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet zoveel af van alle andere fabrikanten.
Well, ik kan het mij best voorstellen dat je een keuze laat beslissen door usb-c. Ik koop geen main toestellen meer met micro. Tuurlijk is software van Xiaomi geweldig en beter dan een ulefone etc. Maar het betekent niet meteen dat die erg brak zijn ofzo. Heb nu al vijf jaar chinese telefoons, waarvan het laatste jaar een Xiaomi (ben nu net over van xiaomi redmi pro naar de elephone u pro) allebei usb-c, als de nieuwe xiaomi toestellen usbc hadden had ik die wel overwogen, maar nu niet echt. Ben voorlopig super blij met de U Pro. Dus waarom zou een Ulefone net usb-c perse een slechte keus zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door krissie100 op 27-03-2018 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat is volgens jou dan het voordeel van USB-C? Behalve dat de kabel op beide kanten in de telefoon kan zie ik geen voordeel. Bovendien heeft bijna niemand al USB C kabels dus als je een keer bij iemand je telefoon wilt opladen is de kans vrij groot dat je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:16
Aghanim schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:00:
Wat is volgens jou dan het voordeel van USB-C? Behalve dat de kabel op beide kanten in de telefoon kan zie ik geen voordeel. Bovendien heeft bijna niemand al USB C kabels dus als je een keer bij iemand je telefoon wilt opladen is de kans vrij groot dat je pech hebt.
Precies, ik vind de voordelen persoonlijk ook overroepen. Het enige waarvoor ik een USB-kabel gebruik is om mijn toestel op te laden en dat gaat even goed met een micro-USB kabel. Die heb ik ook overal liggen en mijn vriendin bijvoorbeeld met haar Wileyfox moet overal haar USB-C kabeltje mee naartoe nemen. Je zou er natuurlijk een paar extra kunnen kopen, maar dat zijn weer extra uitgaven die in principe niet nodig zijn.

Ik zou er in ieder geval de keuze voor een toestel dat ik echt wil niet van laten afhangen, maar dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
elinx schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:19:
[...]
Dat is een kenmerk van een Amoled scherm. Een groot contrast tussen zwart en wit en felle kleuren.
Heb je al gekeken bij de instellingen of er iets gewijzigd kan worden?
Ok de kleuren zien er wel anders uit dan op mijn vorige telefoon, een xiaomi redmi note 2.
Tis echt wennen. Vond de xiaomi mooier qua kleuren.
Ik kan er helaas weinig aan sleutelen in de instellingen. Je kunt de kleur temperatuur aanpassen maar dat verschil zie ik niet. En de helderheid, meer opties zie ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 27-03-2018 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harribo schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:20:
[...]

Ok de kleuren zien er wel anders uit dan op mijn vorige telefoon, een xiaomi redmi note 2.
Tis echt wennen. Vond de xiaomi mooier qua kleuren.
Ik kan er helaas weinig aan sleutelen in de instellingen. Je kunt de kleur temperatuur aanpassen maar dat verschil zie ik niet. En de helderheid, meer opties zie ik niet.
Tja, als je de kleuren op een ips paneel beter vind dan is er of iets met je ogen aan de hand of je hebt een slecht amoled panel, wat ik mij haast niet kan voorstellen bij zte, kleuren zijn hier dan ook echt schitterend op de Nubia M2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:00:
Beide kanten kunnen insteken is echt heerlijk, ik hoef niet meer te poeren of elke keer van te
voren kijken hoe die moet. Gewoon inpluggen, als dat niet een groot groot genoeg voordeel is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
krissie100 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Beide kanten kunnen insteken is echt heerlijk, ik hoef niet meer te poeren of elke keer van te
voren kijken hoe die moet. Gewoon inpluggen, als dat niet een groot groot genoeg voordeel is...
Ik snap het voordeel maar dat je daar telefoons op laat afvallen vind ik persoonlijk wel een hele stevige eis. Het is in mijn ogen nou niet alsof het zo'n enorm lastige handeling is op het moment dat je maar aan 1 kant in kunt pluggen. Samsung heeft bijvoorbeeld kabels met een relief aan 1 kant zodat je ook op de tast weet dat je de goede kant inplugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 22:29
diggow schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:45:
[...]

Wat zijn je ervaringen met Oukitel eigenlijk? Heb de K8000 nu 2 weken en bevalt mij prima, 2 keer per week opladen in plaats van elke dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
Kan iemand mij de verschillen van wat Xiaomi toestellen noemen?
Stiekem ben ik toch wel benieuwd naar de Redmi 5 Plus (https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_1509268.html?wid=4), maar er is bijvoorbeeld ook een Redmi Note 5 Pro die evt. ook nog interessant is.
Paul Hewson schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:13:
[...]

Wat zijn je ervaringen met Oukitel eigenlijk? Heb de K8000 nu 2 weken en bevalt mij prima, 2 keer per week opladen in plaats van elke dag :+
Heb 'm nu anderhalf jaar.
Qua updates ben ik altijd op een oudere versie gebleven omdat ik bij iedere nieuwe update klachten tegenkwam van allerlei bugs, met name verslechterende batterijduur en traag opladen.
Het was een goedkoop toestel, dus de camera kwaliteit van mijn toestel is ook niet top notch.

Verder is het voor mij een prima toestel geweest, behalve de gebreken die bij een goedkoop toestel van een minder groot merk horen.

[ Voor 15% gewijzigd door diggow op 27-03-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
diggow schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:11:
Stiekem ben ik toch wel benieuwd naar de Redmi 5 Plus (https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_1509268.html?wid=4), maar er is bijvoorbeeld ook een Redmi Note 5 Pro die evt. ook nog interessant is.
Redmi 5: Snapdragon 450, 5,7" 18:9 1440*720.
Redmi 5 Plus: Snapdragon 626, 5,99" 18:9 2160*1080
Redmi 5 Pro: Snapdragon 636, 18:9 18:9 2160*1080 (Bestemd voor Indiase markt)
Redmi Note 5: Snapdragon 636, 18:9 18:9 2160*1080 (Bestemd voor Chinese markt)

Verschillen tussen die laatste twee zijn dat de Chinese variant betere camera's heeft (andere sensor, f/1.9 versus f/2.2 en dual-pixel phase-detection autofocus), de Pro komt met Android 7.1.2 en de Note 5 met Android 8.1 en de Note 5 ondersteunt Quick Charge 3.0.
De Redmi 5 Pro kun je dus gewoon vergeten; de Note 5 is beter in elk opzicht.

Van de Note 5 komt er ook een Global Version met B20 (800Mhz) ondersteuning die pas ergens eind april door de resellers verzonden kan worden.
Morgen is deze bij Aliexpress in de aanbieding.

Twijfelde zelf tussen de Mi A1 (Android One *O* ) deze Note 5 (beter CPU, betere camera, grotere accu) en de Mi A2.
De A1 sla ik maar over; de CPU, camera en accu van de Note 5 zijn te aantrekkelijk. Hopelijk kan ik desnoods een custom ROM op de Note 5 zetten.
De Mi A2 is nog steeds interessant, maar dat kan nog zo lang duren; waarschijnlijk komt eerst nog de Mi 6X en dan pas de A2 (de A2 is dan feitelijk hetzelfd als de 6x maar dan met Android One, net zoals de A1 nu gelijk is aan de 5x)

Chris van Techtablets is vooralsnog erg positief over de Note 5 (dus de versie zonder B20 support):

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 27-03-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Kom er net achter dat je 360 uur moet wachten voor unlocken bootloader Xiaomi Redmi 5 Plus. :'( Dat jullie het weten...

[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 27-03-2018 17:24 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
Piet91 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:49:
[...]

Redmi 5: Snapdragon 450, 5,7" 18:9 1440*720.
Redmi 5 Plus: Snapdragon 626, 5,99" 18:9 2160*1080
Redmi 5 Pro: Snapdragon 636, 18:9 18:9 2160*1080 (Bestemd voor Indiase markt)
Redmi Note 5: Snapdragon 636, 18:9 18:9 2160*1080 (Bestemd voor Chinese markt)

Verschillen tussen die laatste twee zijn dat de Chinese variant betere camera's heeft (andere sensor, f/1.9 versus f/2.2 en dual-pixel phase-detection autofocus), de Pro komt met Android 7.1.2 en de Note 5 met Android 8.1 en de Note 5 ondersteunt Quick Charge 3.0.
De Redmi 5 Pro kun je dus gewoon vergeten; de Note 5 is beter in elk opzicht.

Van de Note 5 komt er ook een Global Version met B20 (800Mhz) ondersteuning die pas ergens eind april door de resellers verzonden kan worden.
Morgen is deze bij Aliexpress in de aanbieding.

Twijfelde zelf tussen de Mi A1 (Android One *O* ) deze Note 5 (beter CPU, betere camera, grotere accu) en de Mi A2.
De A1 sla ik maar over; de CPU, camera en accu van de Note 5 zijn te aantrekkelijk. Hopelijk kan ik desnoods een custom ROM op de Note 5 zetten.
De Mi A2 is nog steeds interessant, maar dat kan nog zo lang duren; waarschijnlijk komt eerst nog de Mi 6X en dan pas de A2 (de A2 is dan feitelijk hetzelfd als de 6x maar dan met Android One, net zoals de A1 nu gelijk is aan de 5x)

Chris van Techtablets is vooralsnog erg positief over de Note 5 (dus de versie zonder B20 support):

[video]
Die Note 5 ziet er inderdaad veelbelovend uit. Die aliexpress korting had ik ook al gezien ondertussen, maar die versie moet ik dus nog niet hebben? Ondanks dat het de 'Global Version' word genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
diggow schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:40:
[...]

Die Note 5 ziet er inderdaad veelbelovend uit. Die aliexpress korting had ik ook al gezien ondertussen, maar die versie moet ik dus nog niet hebben? Ondanks dat het de 'Global Version' word genoemd?
Jawel, alleen hij wordt pas vanaf ~24 april verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PerlinNoise schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:50:
Kom er net achter dat je 360 uur moet wachten voor unlocken bootloader Xiaomi Redmi 5 Plus. :'( Dat jullie het weten...
Die ervaring had ik met de Redmi 5 inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
vuurtjih schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:42:
Jawel, alleen hij wordt pas vanaf ~24 april verzonden.
En dat is mijn probleem met zo'n pre-order; dat duurt dus nog ruim een maand voordat die überhaupt deze kant op komt.
Je zou dus net zo goed nog een maand of wat wachten en kijken wat de prijzen dan doen, want het toestel is nu immers nog gloednieuw.
Misschien heeft Banggood 'm tegen die tijd wel eens in de aanbieding o.i.d.; en met hun PBM verzending betaal je ook geen invoerkosten; wat je bij deze nog wel kunt krijgen.

En over een maand zou best meer info over de Mi A2 bekend zijn; of zelfs een verwachte lanceerdatum.

Verleidelijk om morgen om 9 uur Aliexpress te openen, maar vrees dat ik 'm toch even laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
diggow schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:11:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p8eFYP9.jpg

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
HMC schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:13:
[...]

Nop, nog steeds geen keuze gemaakt. :P
Nu is de Note 5 er al weer, wat het er niet makkelijker op maakt.
Ik kon het niet laten voor 't geld, heb de Cubot X18 Pro Plus besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

vuurtjih schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:10:
[...]

Ik kon het niet laten voor 't geld, heb de Cubot X18 Pro Plus besteld.
oOo Kan niet slecht zijn. Laat het ons weten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
HMC schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:12:
[...]

oOo Kan niet slecht zijn. Laat het ons weten. :D
Eerste geïmporteerde Chinaphone, ben benieuwd. Duurt nog wel even trouwens, dispatch 13 ~17 april :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
diggow schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:40:
[...]

Dat verschild ook weer per model, super verwarrend.
Bij de note 5 zie ik een global versie, en 1 waar geen global versie staat, maar juist die waar geen global bij staat heeft juist zo ongeveer alle banden die je kan bedenken, en de global mist er en paar;
https://www.kimovil.com/e...,xiaomi-redmi-note-5-32gb

edit:

Nu zie ik dat de global wel band b20 heeft en de non global niet, maar de non global heeft weer banden die de global niet heeft, heel verwarrend

[ Voor 10% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 28-03-2018 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik houd de Mi Mix 2S even in de gaten. Pluspunt dat ie geen notch heeft. Jammer dat ie wel nog 'echte' randen heeft ipv afgerond naar de zijkant. De lokatie van de selfie-cam boeit me niet, want die gebruik ik zeer zelden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Hyp Hyper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:41:
Ik houd de Mi Mix 2S even in de gaten. Pluspunt dat ie geen notch heeft. Jammer dat ie wel nog 'echte' randen heeft ipv afgerond naar de zijkant. De lokatie van de selfie-cam boeit me niet, want die gebruik ik zeer zelden.
Deze lijkt mij de ideal opvolger voor mijne lumia 950 nu dat Bancontact met zijn app gestopt is.
Goeie cam, wireless charging en een mooi scherm.
Ik prefereer een nieit gebogen scherm voor de volgende dingen:
- kan je makkelijker een glass protector opzetten
- schuift minder snel uit de handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
dafz0r schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:48:
[...]

Deze lijkt mij de ideal opvolger voor mijne lumia 950 nu dat Bancontact met zijn app gestopt is.
Goeie cam, wireless charging en een mooi scherm.
Ik prefereer een nieit gebogen scherm voor de volgende dingen:
- kan je makkelijker een glass protector opzetten
- schuift minder snel uit de handen
Hoewel het niet van die afgeronde zijkanten heeft als de Samsung Galaxy S7 Edge bijvoorbeeld, heeft hij volgens mij wel 2,5D glas, waardoor de randen dus heel lichtelijk aflopen. Ziet er fancy uit, maar is wel superlelijk met glazen screenprotectors. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ossi schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Hoewel het niet van die afgeronde zijkanten heeft als de Samsung Galaxy S7 Edge bijvoorbeeld, heeft hij volgens mij wel 2,5D glas, waardoor de randen dus heel lichtelijk aflopen. Ziet er fancy uit, maar is wel superlelijk met glazen screenprotectors. :-(
Dat viel me niet op op de foto's. Screenprotectors gebruik ik gelukkig nooit, dus da's geen issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Hyp Hyper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:51:
[...]

Dat viel me niet op op de foto's. Screenprotectors gebruik ik gelukkig nooit, dus da's geen issue.
Hier staat het:
https://www.gsmarena.com/..._hands_on-review-1740.php
Display: 5.99-inch IPS LCD, 1080x2160px (18:9), 403 ppi, 2.5D glass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Ossi schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Damn, dat was mij ontgaan in de specs. Dat is wel redelijk kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:46
Hier zojuist een Koolnee Rainbow besteld als backup/speel telefoontje. Is nu in de sale 33 euro en zou moeten komen met Android Oreo.

Stel me er niet teveel van voor maar misschien grappig om te kijken of ik er wat mee kan qua Android Go apps.

Belangrijkste specs:
5" 1280x720 schermpje
Mediatek 6580T
8GB ROM, 1GB RAM
Geen 4G
2400mAh accu

Is geloof ik nog een presale. Lang getwijfeld tussen deze en de China Mobile A3S maar die draaide nog op Android 7.x en daar werkt de zipfile van Xda voor wat betreft Android Go optimalisaties niet mee.

Ook een leuk toestel voor 50 euro:
5,2 inch
Snapdragon 425
Fingerprint, led notificatie
16GB ROM, 2GB RAM
2800mAh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Dagion schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 01:08:
Hier zojuist een Koolnee Rainbow besteld als backup/speel telefoontje. Is nu in de sale 33 euro en zou moeten komen met Android Oreo.

Stel me er niet teveel van voor maar misschien grappig om te kijken of ik er wat mee kan qua Android Go apps.

Belangrijkste specs:
5" 1280x720 schermpje
Mediatek 6580T
8GB ROM, 1GB RAM
Geen 4G
2400mAh accu
3g verdwijnt straks he, dan wordt 4g uitgezonden op de frequenties van 3g. Waardoor je dus niets meer hebt aan dat telefoontje. Dus zolang je het als speelgoed blijft zien is er niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
Whatsapp werkt ook nog wel op 2g. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:46
Of WiFi natuurlijk :) en die mi4c die ik hiervoor had, had ook geen 4g. Die is nu naar moeders die zelfs nog zonder data rondloopt.

We zullen wel zien, voor 33 euro inclusief 2 achterkantjes, hoesje en screen protector ben ik blij als het scherm er niet afvalt als ik het doosje openmaak.

Loop overigens zelf met een Zuk Z2 pro maar die is net te groot naar mijn mening maar iets Chinees in het formaat van een XZ1 compact met een beetje redelijke specs bestaat niet jammer genoeg. En zal er voorlopig ook niet komen met al die grote schermen die ze uitbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 11:10

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hier een vraag betreft mijn Leagoo Kicaa Mix.
Afbeeldingslocatie: https://www.naijatechguide.com/wp-content/uploads/2018/01/LEAGOO-KIICAA-MIX-03.jpg
Gister een systeem update geinstalleerd, en nu is de gebruikers vriendelijkheid voor mij naar 0 gezakt.

Voor de update was een short press op de home button, de back button. Long press terug naar homescreen.
Nu is short press terug naar homescreen, en long press Google assistant. Dit is helemaal dramatisch omdat de telefoon geen normale back button heeft. Ik ben al uren aan het zoeken, maar kan niet vinden hoe ik dit terug kan draaien.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ossi schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:48:
[...]

3g verdwijnt straks he, dan wordt 4g uitgezonden op de frequenties van 3g. Waardoor je dus niets meer hebt aan dat telefoontje. Dus zolang je het als speelgoed blijft zien is er niets aan de hand :)
Tot minimaal 2021 blijven ze nog in de lucht, dus tenzij hij járen met dat cheap-ass telefoontje gaat én kan doen is dat geen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hyp Hyper schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:27:
[...]

Tot minimaal 2021 blijven ze nog in de lucht, dus tenzij hij járen met dat cheap-ass telefoontje gaat én kan doen is dat geen probleem lijkt me.
Zolang nog? Ooooowww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diggow
Zijn er komende weken nog enige sales op de Chinese webshops, zover het bekend is?
Misschien toch van plan om de Xiaomi Roidmi 5 Plus te halen ipv. de Note 5. Ik heb stom genoeg niet geprofiteerd van die laatste kortingen op Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
diggow schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:20:
Zijn er komende weken nog enige sales op de Chinese webshops, zover het bekend is?
Misschien toch van plan om de Xiaomi Roidmi 5 Plus te halen ipv. de Note 5. Ik heb stom genoeg niet geprofiteerd van die laatste kortingen op Aliexpress.
Op Gearbest is momenteel sale ivm zoveel jarig bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik denk erover naar de Mix 2S te gaan vanwege de camera die goede reviews krijgt. (schijnt in de buurt te komen van iPhone 10 en Galaxy S9)

Misschien kan iemand dat lekschieten? Ik ben sowieso geïnteresseerd in telefoons in de prijsklasse rond de 500 euro met een erg goede camera. Ook niet Chinees. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
Goedemiddag,

Ik wil graag mijn huidige oukitel K6000 plus vervangen. Deze heeft het andershalf jaar prima gedaan. (eigenlijk doet die het nog prima). Ik zit te twijfelen tussen 2 telefoons.

Ulefone Power 3S
Oukitel U18.

Prijsklasse is beide rond de 150 euro.
Robuustheid is wel belangrijk, de prestaties zijn minder belangrijk.
Welk van de 2 adviseren jullie? of is er nog een andere mooie keus in dit segment?

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Mortel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:20:
Goedemiddag,

Ik wil graag mijn huidige oukitel K6000 plus vervangen. Deze heeft het andershalf jaar prima gedaan. (eigenlijk doet die het nog prima). Ik zit te twijfelen tussen 2 telefoons.

Ulefone Power 3S
Oukitel U18.

Prijsklasse is beide rond de 150 euro.
Robuustheid is wel belangrijk, de prestaties zijn minder belangrijk.
Welk van de 2 adviseren jullie? of is er nog een andere mooie keus in dit segment?
Robuustheid verkrijg je volgens mij door hem stevig in te pakken. Ik denk dat deze beide telefoons qua bouwkwaliteit nou niet bepaald uitblinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
ChinaGeek schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:43:
[...]

Robuustheid verkrijg je volgens mij door hem stevig in te pakken. Ik denk dat deze beide telefoons qua bouwkwaliteit nou niet bepaald uitblinken.
Nouja, als ze maar beetje heel blijven vind ik het prima.
Mijn oukitel K6000 plus is ook niet de beste bouw kwaliteit, maar heeft het gehouden.

Ik heb ze beide besteld, inclusief tempered glass en hoesjes. Bedankt voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mortel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:41:
[...]

Ik heb ze beide besteld, inclusief tempered glass en hoesjes. Bedankt voor je input :)
Dan kan je ons dus binnenkort het antwoord op je eigen vraag geven. :D oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
HMC schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:43:
[...]

Dan kan je ons dus binnenkort het antwoord op je eigen vraag geven. :D oOo
Ik zal zeker even wat foto's posten. Heb ze besteld op banggood met PAM ivm de invoerkosten die je niet hoeft te betalen. Ik verwacht dat ze binnen 8 dagen wel hier zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kan jemand me vertellen of het normaal is dat tegenwoordig glass protection 2.5D voor 18:9 schermen alleen de plaklaag boven en beneden Zitzen?/dus niet meer over het hele glass protection?

Heb deze besteld:
Xiaomi Redmi Note 5 Tempered Glass Note5 Screen Protector 9H 2.5D Full Cover Screen Protector Film For Xiaomi Redmi Note 5
http://s.aliexpress.com/ERneqqU7?fromSns=Copy to Clipboard

[ Voor 35% gewijzigd door theduke1989 op 04-04-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Voor de mensen die houden van smartphones met alleen maar scherm vooraan, hier een prototype van Doogee Mix 4 met een andere creatieve manier om de restricties van de huidige technieken op te lossen:

YouTube: DOOGEE MIX 4 UNBOXING (PROTOTYPE)!

Speciaal is het wel maar of het ooit te koop zal zijn in deze vorm is maar de vraag ... vind het persoonlijk ook niet de beste oplossing. Zou dan nog eerder het systeem van de Apex verkiezen (uitschuifbare camera).

Wel heerlijk compact toestel! Die extra dikte zou ik er wel voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
theduke1989 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:25:
Kan jemand me vertellen of het normaal is dat tegenwoordig glass protection 2.5D voor 18:9 schermen alleen de plaklaag boven en beneden Zitzen?/dus niet meer over het hele glass protection?

Heb deze besteld:
Xiaomi Redmi Note 5 Tempered Glass Note5 Screen Protector 9H 2.5D Full Cover Screen Protector Film For Xiaomi Redmi Note 5
http://s.aliexpress.com/ERneqqU7?fromSns=Copy to Clipboard
Wat bedoel je? Die zit gewoon over het hele scherm. Alleen zijn glass screen protectors bij 2,5D schermen standaard kut met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Largamelion schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:46:
Voor de mensen die houden van smartphones met alleen maar scherm vooraan, hier een prototype van Doogee Mix 4 met een andere creatieve manier om de restricties van de huidige technieken op te lossen:

Speciaal is het wel maar of het ooit te koop zal zijn in deze vorm is maar de vraag ... vind het persoonlijk ook niet de beste oplossing. Zou dan nog eerder het systeem van de Apex verkiezen (uitschuifbare camera).

Wel mooi dat nu zelfs merken als Doogee met vernieuwende concepten komen. Het zou nog mooier zijn als het scherm ook verder naar boven kon schuiven (of beter nog, naar links :9 ), en dat er dan een fysiek toetsenbord onder zat.

Maar goed, Doogee. Zelfs als hij uitkomt is kopen weggegooid geld. Maar mooi is het wel en ik denk dat dit duurzamer is als de uitklapcamera.

Het oogt in elk geval beter als welke notch dan ook. Ik heb dan ook besloten dat ik pas aan een nieuwe telefoon ga zodra er goede oplossingen zijn met een fullscreen scherm zonder notch. Desnoods zonder front-camera, sowieso een zinloze toevoeging als je niet zelfgeil bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Largamelion schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:46:

Leuk idee, maar of het allemaal heel blijft bij Dogee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
theduke1989 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:25:
Kan jemand me vertellen of het normaal is dat tegenwoordig glass protection 2.5D voor 18:9 schermen alleen de plaklaag boven en beneden Zitzen?/dus niet meer over het hele glass protection?.....
Die plaklaag dient om ervoor te zorgen dat er geen "witte" 2.5 a 4mm randen ontstaan,
Glas is namelijk geheel vlak en op het afgeronde 2.5D deel komt de gekleurde plakrand. Bij sommige exemplaren moest je er ook nog vulmiddel/lijm tussen doen. Gedoe dus.
Een andere oplossing is het glas wat kleiner alleen op het vlakke deel te plaatsen, maar dat is minder fraai.
Er zit trouwens veel verschil in de 2.5D aanbieders. Ze zitten niet allemaal even netjes.
Voor de XR4X heb ik 3 verschillende uitvoeringen geprobeerd, voor de XRN4 heb ik meteen PET folie aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@elinx bedankt voor de heldere informatie. Laat dan maar zitten verkoop her dan wel door. En gebruik de screenfilms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
vuurtjih schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:22:
[...]

Eerste geïmporteerde Chinaphone, ben benieuwd. Duurt nog wel even trouwens, dispatch 13 ~17 april :O
Estimated dispatch 14 april nu. Zou wel fijn zijn als ik hem voor de mei vakantie heb _/-\o_

Via de GB site kan je de dispatch datum niet meer zien :/ dan maar via Messenger contact opnemen met GB, kreeg toen een link waarin de dispatch datum staat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
vuurtjih schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:28:
[...]

Estimated dispatch 14 april nu. Zou wel fijn zijn als ik hem voor de mei vakantie heb _/-\o_

Via de GB site kan je de dispatch datum niet meer zien :/ dan maar via Messenger contact opnemen met GB, kreeg toen een link waarin de dispatch datum staat 8)
Ik zie toch echt 30 April - 4 Mei staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
ChinaGeek schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:59:
[...]

Ik zie toch echt 30 April - 4 Mei staan...
Als je hem nu besteld dan wel ja. Ik heb hem op 26/03 al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Xiaomi heeft een product launch aangekondigd voor 25 april.
Lijkt er sterk op dat ze hier de nieuwe 6X gaan aankondigen; dat dus de basis zal worden voor de A2.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/syarFg8.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 12-04-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
Links de Ulefone Power S3 & rechts de Oukitel U18.
Telefoons zien er degelijk uit. Ga er vanmiddag wat meer mee testen.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/344uq95.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mortel schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:31:
Links de Ulefone Power S3 & rechts de Oukitel U18.
Telefoons zien er degelijk uit. Ga er vanmiddag wat meer mee testen.

[afbeelding]
Die notch bij de Oukitel lijkt me vreselijk irritant, vooral omdat hij zo breed is waardoor er weinig ruimte overschiet voor icoontjes. Laat ons vooral weten hoe je dat ervaart en of er een mogelijkheid is om hem uit te zetten (als in: volledig zwarte balk van maken). Ik vind een notch eigenlijk alleen maar 'aanvaardbaar' als er voor de rest geen bezels zijn, maar dat ding heeft nog behoorlijk veel bezel aan alle kanten.

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 13-04-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Piet91 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:59:
Lijkt er sterk op dat ze hier de nieuwe 6X gaan aankondigen; dat dus de basis zal worden voor de A2.

[afbeelding]
Xiaomi komt waarschijnlijk met 3 nieuwe devices aan dus denk inderdaad de 6X maar nog twee andere met een nieuwe ''gerneratie (rebrand)'' Qualcomm SoC's

Source: https://www.xda-developer...ragon-710-xiaomi-devices/

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 13-04-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:20:
Xiaomi komt waarschijnlijk met 3 nieuwe devices aan dus denk inderdaad de 6X maar nog twee andere met een nieuwe ''gerneratie (rebrand)'' Qualcomm SoC's

Source: https://www.xda-developer...ragon-710-xiaomi-devices/
Nou, we zullen zien.

Alle reden dus om nog even tot eind deze maand te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Waarom hebben die Xiaomi devices geen NFC? De techniek is er allang, is verre van duur en lijkt eindelijk ook in dit deel van de wereld gebruikt te gaan worden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@SirLenncelot die zijn er wel met NFC chip:
Xiaomi Mi 2A Android -
Xiaomi Mi 3 Android -
Xiaomi Mi 3S Android -
Xiaomi Mi 4 Android -
Xiaomi Mi 5 Android -
Xiaomi Mi 5 Plus Android -
Xiaomi Mi Note Android -
Xiaomi Mi Note Pro Android -
Xiaomi Mi3 - -
Xiaomi Xiaomi 2A Android -
Xiaomi Xiaomi 3 TD-SDCMA Android -
Xiaomi Xiaomi 3 WCDMA/CDMA2000 Android -

Bron: https://www.unitag.io/nfc/is-my-phone-compatible-with-nfc

•Xiaomi Mi 2A
•Xiaomi Mi 5 and Mi 5 Pro
•Xiaomi Mi Mix
•Xiaomi Mi Mix 2
•Xiaomi Mi Note 2
•Xiaomi Mi3

Bron: https://www.nfcworld.com/nfc-phones-list/#available

Of het iets met rechten te maken heeft? Geen idee.

Wat ik wel kan opmerken uit het lijstje is dat ze niet de Redmi en de Redmi Note series meepakken. Terwijl dat sowieso een van de best verkochte modellen is buiten China om. Maar goed zal wel ''een strategische'' zet geweest zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 13-04-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
Kimovil ook:
https://www.kimovil.com/e...xiaomi,fe_conectivity-nfc

Redmi inderdaad niet, dat zal dan toch aan de positionering van 'budget range' liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
vuurtjih schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:28:
[...]

I'm sorry the item is not available now and we expect to restock it in 3-10 business days.
:'( :'(

Hopelijk verzenden ze hem dan ook binnen 3-10 werkdagen. Meivakantie gaat dan aardig krap worden, 8-18 dagen + dus 3 - 10 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
Ik heb een Chinese Honor 9 Lite met Global ROM. Weten iemand of ik het toestel kan terugzetten naar fabrieksinstellingen, of ben ik dan de Global ROM kwijt? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:59:

[afbeelding]
Gistermiddag hebben ze deze op Weibo gezet. De 6X/A2 zit er dus zeker rap aan te komen:

Afbeeldingslocatie: https://wx2.sinaimg.cn/mw690/8345c393ly1fqcajfdjggj21jk1jke81.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:42
Piet91 schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:56:
[...]

Gistermiddag hebben ze deze op Weibu gezet. De 6X/A2 zit er dus zeker rap aan te komen:
Op Weibo voor de goede orde ;) Als de berichten klopppen dan wordt de 6X op 25 april a.s. gepresenteerd.

Afbeeldingslocatie: http://img1.mydrivers.com/img/20180414/s_af2f2aafc4e1401eac75d9b4f20900b1.jpg
bron: http://news.mydrivers.com/1/573/573264.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 15-04-2018 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
MIchiel_C schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:51:
Ik heb een Chinese Honor 9 Lite met Global ROM. Weten iemand of ik het toestel kan terugzetten naar fabrieksinstellingen, of ben ik dan de Global ROM kwijt? Alvast bedankt!
Nee, je krijgt de standaardinstellingen van de huidige ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Waar steek je de 6X ergens in verhouding met de Mi Mix 2S en de Mi 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
dafz0r schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:42:
Waar steek je de 6X ergens in verhouding met de Mi Mix 2S en de Mi 7 ?
Laag geprijsd mid-end versus high-end phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Xiaomi is vermoeiend. Eerst Redmi 4X bijna besteld. Even wachten: Oe! Redmi 5 PLUS. oOo
Nu dus weer Redmi Note 5, met die QC SN 636. Onweerstaanbaar. Ik denk dat deze het dan maar wordt. Al werkt m'n Jiayu S3 nog perfect. Xiaomi is echt goed, maar ook verwarrend bezig. Teveel mooi spul.

Pagina: 1 ... 65 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html