Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
John Rambo schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Ik denk dat je de gewone verward met de Plus variant
Dat denk ik ook. Never mind 😶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Vivo Apex zou zogenaamd niet meer dan een concept phone zijn. Vandaag officieel aangekondigd door Vivo en het gaat in productie met een Snapdragon 845 en een OLED scherm.
https://wap.ithome.com/html/349807.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:19
Het is dan wel te hopen dat Vivo bij de Apex de dingen beter doet dan bij de X20 Plus UD zoals Android 7 en nauwelijks 4G ondersteuning. Aangezien ze vooral op China en Taiwan gericht zijn zal 4G ondersteuning minimaal blijven.

Overigens voor bezitters van o.a. Leagoo, Doogee, UmiDigi, HomTom slecht nieuws. Een ontwikkelaar en partner van Leagoo heeft een stuk malware verspreid. Verwijderen van de trojan Android.Triada.231 gaat alleen via root rechten blijkbaar. Er is een lijst met toestellen maar mogelijk zijn er meer toestellen geraakt.

https://news.drweb.com/show/?i=11749&lng=en&c=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Hoi, ik heb hulp nodig:

Ik zit te twijfelen of ik deze Mi A1 aanschaf, of bijvoorbeeld een LeEco Le Max2, of toch een betrouwbare G5S plus. Mogelijk raar dat ik deze phones vergelijk.

De voor en nadelelen voor mij:
Mi A1
+ android 8, en goede specs
*EDIT* - geen 4G 800 band WEL 800 band dus / Matige camera

LeEco Le Max2
+ Super specs
- hele oude android 6

Moto G5s Plus
+ Redelijk up to date, en goeie camera
- Matige specs/Weinig geheugen

Hoe erg mis ik band 20 op de Mi A1? en hoe erg is een oude android versie?
Wat zouden jullie doen, en vooral waarom.

[ Voor 14% gewijzigd door veertje op 05-03-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
veertje schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:28:
Hoi, ik heb hulp nodig:

Ik zit te twijfelen of ik deze Mi A1 aanschaf, of bijvoorbeeld een LeEco Le Max2, of toch een betrouwbare G5S plus. Mogelijk raar dat ik deze phones vergelijk.

Mi A1
- geen 4G 800 band / Matige camera

LeEco Le Max2
+ Super specs
- hele oude android 6

Moto G5s Plus

Ik heb nu een OnePlus One zonder band 20 en ik zal nooit van mijn leven weer een telefoon kopen die bepaalde banden mist. Het is gewoon een gehandicapte telefoon wat dat betreft.

Kijk uit bij de LeEco toestellen, ook die hebben variaties in ondersteunde banden. Koop alleen een LeEco als je er ook een custom rom op gaat installeren. De software heeft geen ondersteuning meer, dus je moet het echt van de community hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:00
veertje schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:28:
Hoi, ik heb hulp nodig:

Mi A1
- geen 4G 800 band / Matige camera

LeEco Le Max2
+ Super specs
- hele oude android 6

Moto G5s Plus

Mi a1 heeft gewoon band 20 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wamy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 20:15
@veertje als je de x820 versie neemt van de le max 2 is er ondersteuning voor band 20. Er zijn ook custom roms beschikbaar dus je zit niet "vast" op 6.0.
Ik heb zelf de 3 toestellen gebruikt en mijn voorkeur is de leeco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
Wamy schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:23:
@veertje als je de x820 versie neemt van de le max 2 is er ondersteuning voor band 20. Er zijn ook custom roms beschikbaar dus je zit niet "vast" op 6.0.
Ik heb zelf de 3 toestellen gebruikt en mijn voorkeur is de leeco
Cool dat je ze alle drie gebruikt hebt, ook wel heel toevallig?
Waarom prefereer je de LeEco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wamy
Snelheid van de motorola viel me wat tegen.
Mijn vrouwtje gebruikt die nog wel naar alle tevredenheid hoor. De moto heeft wel degelijk de beste camera van de 3 en zeker met weinig licht omgevingen.

De A1 heb ik verkocht omdat ik toch graag experimenteer met custom roms. Zelfde soc, s625 geloof ik. Camera oke, maar verder niets speciaals.

Blijft over de leeco lemax 2 x820 versie.
Snelheid en specs zijn goed en ondersteuning voor custom roms.
Daarom mijn voorkeur voor dit toestel.
Nuja het is maar wat je verwacht van een toestel en wat voor gebruiker je bent.

[ Voor 10% gewijzigd door Wamy op 06-03-2018 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
Wamy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 00:00:
Snelheid van de motorola viel me wat tegen.
Mijn vrouwtje gebruikt die nog wel naar alle tevredenheid hoor. De moto heeft wel degelijk de beste camera van de 3 en zeker met weinig licht omgevingen.

De A1 heb ik verkocht omdat ik toch graag experimenteer met custom roms. Zelfde soc, s625 geloof ik. Camera oke, maar verder niets speciaals.

Blijft over de leeco lemax 2 x820 versie.
Snelheid en specs zijn goed en ondersteuning voor custom roms.
Daarom mijn voorkeur voor dit toestel.
Nuja het is maar wat je verwacht van een toestel en wat voor gebruiker je bent.
Bedankt voor de duidelijke informatie.
Ik heb uiteindelijk toch voor de Mi A1 gekozen, al leek de Le max 2 me leuker.
Omdat ik nog geen ervaring heb met custom ROMs ga ik dat straks eerst proberen op mijn oude Moto G osprey. Vind ik iets veiliger. Als ik er dan straks iets meer vertrouwen in heb koop ik als volgende telefoon misschien wel een met goede specs & bagger software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste alle,

Ik zit met een vraag.

Momenteel heb ik een Xiaomi RMN4Global met een gebarsten scherm en een korte batterijduur. Dus ik denk dat het tijd is om deze mobiel te vervangen.

Het liefst wil ik weer terug naar een 5'1" inch scherm. Echter wordt dat haast niet meer gemaakt. En is wordt het dus een grotere scherm.

Nu komt de Xiaomi Mi A1 toch wel het meest in de buurt. Maar zou graag willen weten of er nog alternatieven zijn?

Mijn prijs is €250,- en alleen met een Qualcomm SoC!

Maar Qualcomm / €250,- is toch wel een must voor mij. En daarnaast qua camera hoeft het niet zo spectaculair te zijn. Qua banden zou ik het toch wel fijn vinden als het band20 heeft voor de Xiaomi toestellen dan. Want merk met mijn vorige Redmi3s prime zonder band20 en deze RMN4G dat het wel erg prettig is om zo'n band te hebben. Vooral hier in Duitsland waar ik woon.

Aankoopadvies hoort in MAA (zie de topic waarschuwing)

[ Voor 56% gewijzigd door 13art op 07-03-2018 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wamy
Als het geen nieuw model hoeft te zijn is de mi5 misschien een optie? Deze heeft een update naar Android 8.0 gekregen dacht ik.
De mi6 gaat buiten budget vallen vrees k.

[ Voor 42% gewijzigd door Wamy op 06-03-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 13:18
Voordat je zo'n leuke goedkope Android smartphone wilt kopen check eerst even dit lijstje:
https://www.bleepingcompu...cost-android-smartphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
vj_slof schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:51:
Voordat je zo'n leuke goedkope Android smartphone wilt kopen check eerst even dit lijstje:
https://www.bleepingcompu...cost-android-smartphones/
Ik zal op een nieuwe Xiaomi toestel altijd in het begin Xiaomi.eu ROM installeren. Dan vervalt meteen de issue. Vaak is Xiaomi.eu ROM stabile/snel/ en wordt vaak binnen enkele dagen ge-patcht tegen dit soort vage problemen. En zet vaak LOS erop als die er is.
Wamy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:49:
Als het geen nieuw model hoeft te zijn is de mi5 misschien een optie? Deze heeft een update naar Android 8.0 gekregen dacht ik.
De mi6 gaat buiten budget vallen vrees k.
Bedankt helaas heeft deze geen band20, had mijn bericht intussen aangepast. Zou het liefst met band20 willen. Merk toch wel dat het prettig is in sommige gebieden van Duitsland.

Maar zag ook dat er een LOS ROM was van Gemini: https://download.lineageos.org/gemini dit is wel goed als ik niet meer de MIUI interface wil gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door theduke1989 op 06-03-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wamy
Ik begrijp je helemaal.
Vanaf ik band 20 op een toestel had wil ik niet meer terug.
Ik geloof niet dat xiaomi een 5 of 5,1 inch toestel heeft met ondersteuning voor band20 buiten de redmi 4(x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wamy
@veertje als de le max je leuker leek wat heeft je dan toch naar de xiaomi gelokt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zowel de 4X als de 5S gehad. Vond de 5S totaal niet fijn in de hand liggen door de scherpe rand van het scherm, terwijl de 4X dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

krissie100 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:43:
[...]

Mijn zus heeft de normale xiaomi note 4 en vader de Nubia M2, ontloopt elkaar erg weinig, ik zou je eigenlijk niet durven zeggen welke de voorkeur krijgt, allebei echt goede toestellen. De vraag is alleen of de Nubia nog een update krijgt naar android 7/8, terwijl dat bij de xiaomi zekerheid lijkt te zijn.
beetje late reactie, maar ik kan me herinneren dat xda ondertussen een beta of stable heeft voor de redmi note 4 global editie met android 8 en treble ondersteuning. qua toekomst zou dit in theorie moeten betekenen dat de community nog lang updates van android voor dit toestel kan uitbrengen en in een veel verder toestel dan een android go variant erop als het toestel als erg traag wordt bestempelt ;)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Dxue schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:14:
[...]

beetje late reactie, maar ik kan me herinneren dat xda ondertussen een beta of stable heeft voor de redmi note 4 global editie met android 8 en treble ondersteuning. qua toekomst zou dit in theorie moeten betekenen dat de community nog lang updates van android voor dit toestel kan uitbrengen en in een veel verder toestel dan een android go variant erop als het toestel als erg traag wordt bestempelt ;)
Treble ondersteuning is niet altijd het zelfde. Op LOS is het per device vaak anders. Waardoor het alsnog voor de ontwikkelaar moeilijk kan zijn om te updaten. Het is en blijft geen manenschijn PT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Xiaomi Mi Mix 2S notch is dus uitgelekt. Blijkt dus toch overeen te komen met de renders.
[YouTube: https://youtu.be/XVgXD0lQ6Hc]
Afbeeldingslocatie: http://img1.mydrivers.com/img/20180301/40ab91d10bc741bb83e803b77f3c0774.png

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Dat is toch wel de meest elegante oplossing voor een zo bezelless mogelijke scherm zonder kans dat de frontcamera niet meer te gebruiken is door een storing zoals bij de apex

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22

13art

Moderator Mobile
Dxue schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:50:
Dat is toch wel de meest elegante oplossing voor een zo bezelless mogelijke scherm zonder kans dat de frontcamera niet meer te gebruiken is door een storing zoals bij de apex
Persoonlijk vind ik dit nog net iets eleganter:
YouTube: Vivo Apex concept phone hands-on

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Ik ben het met je eens dat het scherm veel mooier is zonder inkeping, maar de kans dat je frontcamera niet meer eruit komt is vele malen groter dan dat de camera defect raakt. Bewegende onderdelen zijn naar mijn mening sneller kapot dan iets wat niet kan bewegen. Ikzelf laat nog al eens mijn telefoon vallen(stootje eraan op tafel enzo) en ik zie het al gebeuren dat daardoor er iets knapt en de camera vast zit.
aan de andere kant, je bent meteen op de hoogte als je camera stiekem wordt aangezet, dus voor de privacy is de apex ook beter.

Op zich mag de frontcamera voor mij persoonlijk wel helemaal weg en zo een mooi bezelless scherm erin plaatsen. Selfies zijn niet mijn ding en gebruik dat zo weinig dat een volle scherm voordeel ruimschoots dat goedmaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Aghanim schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:03:
Ik heb zowel de 4X als de 5S gehad. Vond de 5S totaal niet fijn in de hand liggen door de scherpe rand van het scherm, terwijl de 4X dat niet heeft.
Na wat twijfelen heb ik net de 4x besteld (komende van een stukke 3S en nu tijdelijk de mi2S). Vandaag nog met korting via ibuygou gekocht uit Spanje voor 116 euro. Ik kan echt op korte termijn niet zo'n goede telefoon met deze afmetingen voor deze prijs (of in de buurt van) vinden. De Sony XA2 is dan wel in Nederland beschikbaar maar kost 349 euro. Mijn dochter van 20 maanden speelt nog al eens met de telefoon en voor de prijs van de Sony kan ze em 2 keer kapotgooien en dan hou ik nog een heel toestel over :)

Misschien wordt het tijd voor een 'Compacte Android telefoon' topic? Ik merk zo hier en daar dat er best veel mensen op zoek zijn naar een telefoon van onder de ~140 mm lengte.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik kan helaas geen prijzen vinden over deze toestel, en wanneer het ongeveer uit gaat komen.

Als het waar is wat ze zeggen over de Xiaomi Mi 7 bijvoorbeeld, Fingerprint onder het scherm.
en met een ''prijsklasse'' van €370,- dan is de keuze wel snel gemaakt voor mij. Ondanks dat de Mi 7 de belagrijke band20 mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
theduke1989 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:54:
[...]

Ik kan helaas geen prijzen vinden over deze toestel, en wanneer het ongeveer uit gaat komen.
Klopt is een proto versie en voor alsnog geen intentie om hem uit te brengen. Maar geeft wel aan wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
l3art schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Klopt is een proto versie en voor alsnog geen intentie om hem uit te brengen. Maar geeft wel aan wat er mogelijk is.
Onzin, hij is inmiddels officieel aangekondigd. Er is nog geen datum en prijs aan gehangen, maar hij gaat wel uitgebracht worden.
Overigens liggen de prijzen van Vivo, wat van hetzelfde bedrijf als OPPO komt, in de regel niet laag. Reken dus maar niet op prijzen van 3 tot 4 honderd euro, maar op het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ChinaGeek schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Onzin, hij is inmiddels officieel aangekondigd. Er is nog geen datum en prijs aan gehangen, maar hij gaat wel uitgebracht worden.
Overigens liggen de prijzen van Vivo, wat van hetzelfde bedrijf als OPPO komt, in de regel niet laag. Reken dus maar niet op prijzen van 3 tot 4 honderd euro, maar op het dubbele.
If you say so. In de video vertelde die gast wat anders. Maar goed die video is al 2 maanden oud ofzo.
Maar waar zie jij de officiële aankondiging van die Vivo dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
l3art schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:00:
[...]

If you say so. In de video vertelde die gast wat anders. Maar goed die video is al 2 maanden oud ofzo.
https://wap.ithome.com/html/349807.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

l3art schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:00:
[...]

diverse nieuwsbronnen hebben er al over bericht, bijv https://gadgets.ndtv.com/...ilability-details-1820373

2 dagen geleden was er een event van Vivo waar verteld is dat er een eerste beperkte run komt en massa productie later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oppo 15 wat dus ook de Oneplus 6 zal worden.
Afbeeldingslocatie: https://wx3.sinaimg.cn/orj360/6f82140fly1fp568kd0xzj20qp0zktgq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://wx4.sinaimg.cn/orj360/6f82140fly1fp569lbwu4j20yi0ss42j.jpg

De Xiaomi Mi Mix 2S
Afbeeldingslocatie: http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/img_20180308_141736.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop echt dat dit het wordt qua design en de camera zit zoals de Mi Mix 2 in de onderste bezel.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

die laatste is idd mooier van mi mix 2s. hebben ze dan toch de frontcamera weggelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dxue schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:04:
die laatste is idd mooier van mi mix 2s. hebben ze dan toch de frontcamera weggelaten?
Zit in de onderste bezel precies in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is net wat duidelijker.
Afbeeldingslocatie: http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/img_20180308_141732.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:04:
[...]

Zit in de onderste bezel precies in het midden.
verdomd, na het uitvergroten zie ik hem pas. die is goed weggewerkt en zal gewoon dus zoals de vorige versies even moeten omdraaien voor gebruik. nu maar hopen voor de mensen die veel de frontcamera gebruiken met andere apps, dat de frontcamera automatisch gaat vragen om de telefoon om te draaien.

thanks hugo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die icoontjes zijn duidelijk van Xiaomi (kijk maar naar de batterij meter). Design language lijkt exact op die van de Xiaomi Mi mix 2 met de camera aan de onderkant, maar nu met veel kleinere bezels. Dit moet gewoon de Xiaomi Mi Mix 2S zijn. Ook als je de contouren bekijkt in het uitnodigingsbericht van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
GSMArena heeft een heel ander filmpje waarin de inkeping juist bevestigd lijkt te worden...

https://www.gsmarena.com/...mera_notch-news-29992.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:20:
[...]

GSMArena heeft een heel ander filmpje waarin de inkeping juist bevestigd lijkt te worden...

https://www.gsmarena.com/...mera_notch-news-29992.php
Ze plaatsen een filmpje die ik gisteren al had geplaatst. Maar geloof er niks van. De 2S versie zal gewoon op de 2 lijken maar dan met dunnere bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Chocoball schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:05:
Overigens voor bezitters van o.a. Leagoo, Doogee, UmiDigi, HomTom slecht nieuws. Een ontwikkelaar en partner van Leagoo heeft een stuk malware verspreid. Verwijderen van de trojan Android.Triada.231 gaat alleen via root rechten blijkbaar. Er is een lijst met toestellen maar mogelijk zijn er meer toestellen geraakt.

https://news.drweb.com/show/?i=11749&lng=en&c=5
Volgens Leagoo niks aan de hand mensen gewoon doorlopen. Ligt er aan dat virus detectie bij buitenlandse antivirus software nu eenmaal anders werkt. 8)7

http://www.leagoo.com/news/leagoo-announcement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Chocoball schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:08:
[...]

Volgens Leagoo niks aan de hand mensen gewoon doorlopen. Ligt er aan dat virus detectie bij buitenlandse antivirus software nu eenmaal anders werkt. 8)7

http://www.leagoo.com/news/leagoo-announcement/
Het zou me niks verbazen als het gaat om Chinese 'spionage door de overheid' software. Die is daar normaal en zal door hun virusscanners worden uitgesloten, maar hier natuurlijk niet.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:25
Lijkt me een niet zo best staatlje damage control. In China kom je er misschien mee weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Leuk plaatje van alle bestaande en aankomende iPhone X look-a-likes met een notch. Enige die nog ontbreekt is de Mi Mix 2S.

Afbeeldingslocatie: http://img1.mydrivers.com/img/20180309/S1f92f59a-effa-4520-997d-ec7a79bb157d.jpg

bron: http://news.mydrivers.com/1/569/569326.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 10-03-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huawei P20 lite.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 13:26
Chocoball schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:43:
Leuk plaatje van alle bestaande en aankomende iPhone X look-a-likes met een notch. Enige die nog ontbreekt is de Mi Mix 2S.

[afbeelding]

bron: http://news.mydrivers.com/1/569/569326.htm
Dan is de iPhone X eerder een Essential Phone look-alike, dat toestel was al lang en breed verkrijgbaar nog voordat de iPhone X was aangekondigd :X

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
MiBe schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:36:
[...]

Dan is de iPhone X eerder een Essential Phone look-alike, dat toestel was al lang en breed verkrijgbaar nog voordat de iPhone X was aangekondigd :X
Dat lijkt wel te kloppen, ja. Kwestie van marketing en big money.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:04
Sinds gisteravond aan het spelen met een Oukitel K8000. Bevalt mij dusver prima. Eens zien hoelang ik kan zonder opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Paul Hewson schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:41:
Sinds gisteravond aan het spelen met een Oukitel K8000. Bevalt mij dusver prima. Eens zien hoelang ik kan zonder opladen.
Ga je ook nog een review schrijven en linken hier? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:04
Ossi schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Ga je ook nog een review schrijven en linken hier? :)
Zal in ieder geval mijn ervaringen hier delen zodat anderen deze telefoon ook kunnen overwegen. En als er anderen zijn die vragen hebben, stel ze gerust.
Een review zal ik nog over nadenken, is wel wat meer werk om het netjes te doen.

Edit: Eerste indruk.

Zaterdagochtend van de lader gehaald en nu nog 67% na 5,5 uur on screen time. Dus als het op accuduur aankomt precies wat ik zocht.
Out of de box komt de telefoon zonder al teveel bloatware maar ben geen liefhebber van de Google bar. Kon ik niet verwijderen, enkel uitschakelen maar dat gaf niet meer ruimte op het scherm dus aantal launchers geprobeerd en uiteindelijk op Apex uitgekomen.
Verder geen issues ondervonden. Natuurlijk er zijn snellere telefoons met betere prestaties maar ik ben geen kritische gebruiker. Zo merk ik bijvoorbeeld niet dat het een 720P scherm is.
De eerste indruk is dus dik tevreden!

[ Voor 43% gewijzigd door Paul Hewson op 18-03-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik zit te twijfelen tussen twee telefoons

Xiaomi Mi A1 en de Redmi Note 5 Global

Alleen mijn problem is de grootte van de Redmi Note 5. Die is namelijk 5.99'' inch groot in een 18:9 display formaat.

En de Mi A1 is 5.5'' inch groot. En dat Is maximaal wat ik wil. Want de Redmi Note 4 global die ik had was ook al ''over-sized''

is er een sort compare voor deze schermen/body want als alleen het scherm bijvoorbeeld groter is geworden in dezelfde behuizing als de 4 bijvoorbeeld. Zou dat niet echt een problem moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 19-03-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Bedoel je met Global dat hij band 20 moet hebben? Is die er dan al?
theduke1989 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:58:

Alleen mijn problem is de grootte van de Redmi Note 5. Die is namelijk 5.99'' inch groot in een 18:9 display formaat.

En de Mi A1 is 5.5'' inch groot. En dat Is maximaal wat ik wil. Want de Redmi Note 4 global die ik had was ook al ''over-sized''

is er een sort compare voor deze schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@djiedjee Nog in pre- sale: https://www.aliexpress.co...010612.0.0.28ca1c8fQcqfA6 hier staan alle versies die in ''Global beschikbaar zijn'' en wanneer je op de item description kijkt band20 er tussen staatn.

Maar Xiaomi Redmi Note 4 was inderdaad een Global versie van beschikbaar. En wil niks meer anders. Want merkte met de Redmi 3S prime dat het op veel plekken gewoon niet te doen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:47
theduke1989 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:58:

is er een sort compare voor deze schermen/body want als alleen het scherm bijvoorbeeld groter is geworden in dezelfde behuizing als de 4 bijvoorbeeld. Zou dat niet echt een problem moeten zijn.
Ik gebruik altijd volgende site:

https://www.phonearena.co...-Mi-A1/phones/10754,10592

Scheelt dus 3 mm in de hoogte maar wel een pak scherm, de Redmi is ook een kleine mm dikker, maar of je dat merkt...

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Largamelion ah dank je, geeft dus een goed beeld over. Op zich maakt het niet veel uit.
Voor mij is het erg als het in de breedte veel groter werd. Maar in de lengte wat niet echt veel is. Vindt ik op zich niet erg. Weet dus wat ik moet doen.

Tot die tijd dat ik hem koop, zullen er ook wel nog ''custom roms'' met LOS er voor zijn zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:14

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

ComboC schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:24:
Na anderhalf jaar draait mijn Ulefone Power 1 nog steeds als een zonnetje, maar nu uit nieuwsgierigheid toch maar de Ulefone Power 3S gepreorderd. http://ulefone.com/products/power3s/features.html
Heb je deze toevallig al binnen? Ik overweeg deze nl ook, hoor graag je ervaringen :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het intressant vind - de Sharp Aquos S2 (SD630, FHD scherm met notch enz) is bij Joybuy nu afgeprijsd naar 181dollar.

Leuk prijsje voor dat toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
BdK9001 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:12:
[...]

Heb je deze toevallig al binnen? Ik overweeg deze nl ook, hoor graag je ervaringen :)
Blijf het toch jammer vinden van de MTK SoC of is dit de Kirin Soc van Huawei? Hoe is de ROM/community support van Ulefone?

Daarnaast De Xiaomi Redmi Note 5 en de Redmi Note 5 Global zijn twee verschillende toestellen? Kan iemand me dit bevestigen of hebben ze de verkeerde benaming voor de Global gegeven?. Want ik kan geen enkele case of glass protector for the Global vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 19-03-2018 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 08:12
Ik volg dit topic al een tijdje en las toevallig dat de mediamarkt Xiaomi toestellen gaat verkopen.
Zie: https://androidworld.nl/nieuws/mediamarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

theduke1989 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:57:
[...]

Blijf het toch jammer vinden van de MTK SoC of is dit de Kirin Soc van Huawei? Hoe is de ROM/community support van Ulefone?

Daarnaast De Xiaomi Redmi Note 5 en de Redmi Note 5 Global zijn twee verschillende toestellen? Kan iemand me dit bevestigen of hebben ze de verkeerde benaming voor de Global gegeven?. Want ik kan geen enkele case of glass protector for the Global vinden.
als het goed is, is de verwarring straks nog meer, omdat je straks een redmi note 5 plus, redmi note 5 plus global en een redmi note 5, redmi note 5 global hebt die geljk zijn aan elkaar (tenminste dat verwacht ik). alle 4 zijn gebaseerd op dezelfde chipset, met alleen een klein verschil in camera, dat komt weer door een verschil in india versie en china versie. welke je wilt is helemaal aan jezelf. wat er nu op de markt is, zou in principe de india versie moeten zijn met een (in theorie) iets slechtere camera performance
patrick1988 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:03:
Ik volg dit topic al een tijdje en las toevallig dat de mediamarkt Xiaomi toestellen gaat verkopen.
sweet, dan kan ik de mensen direct doorsturen naar de mediamarkt, ipv dat ik het voor hun moet bestellen en met alle risico van dien.

[ Voor 16% gewijzigd door Dxue op 19-03-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
theduke1989 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:57:
[...]

Mediatek. En daar is nou eenmaal een beperkte ROM community voor.
Van Ulefone zelf zou ik helemaal weinig verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Dxue schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:04:
[...]

als het goed is, is de verwarring straks nog meer, omdat je straks een redmi note 5 plus, redmi note 5 plus global en een redmi note 5, redmi note 5 global hebt die geljk zijn aan elkaar (tenminste dat verwacht ik). alle 4 zijn gebaseerd op dezelfde chipset, met alleen een klein verschil in camera, dat komt weer door een verschil in india versie en china versie. welke je wilt is helemaal aan jezelf. wat er nu op de markt is, zou in principe de india versie moeten zijn met een (in theorie) iets slechtere camera performance

[...]

sweet, dan kan ik de mensen direct doorsturen naar de mediamarkt, ipv dat ik het voor hun moet bestellen en met alle risico van dien.
@Dxue bedankt voor de informatie. Deze heb ik in mijn mandje geplaatst:
https://www.aliexpress.co...af565f4&priceBeautifyAB=0

Alleen ik wil met Glass/ Nilkin cover, alleen is het dan niet in zwart beschikbaar het toestel. terwijl standard zonder alles de zwarte wel beschikbaar is. apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
theduke1989 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:16:
[...]

@Dxue bedankt voor de informatie. Deze heb ik in mijn mandje geplaatst:
https://www.aliexpress.co...af565f4&priceBeautifyAB=0

Alleen ik wil met Glass/ Nilkin cover, alleen is het dan niet in zwart beschikbaar het toestel. terwijl standard zonder alles de zwarte wel beschikbaar is. apart..
Ik lees helemaal niks over de 4G banden. Ik denk dat het Global vooral op de software slaat die ze er voor je opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:36
patrick1988 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:03:
Wel handig voor mensen die het risico van 'in china kopen' niet willen lopen.
Maar de marge die erop zit is wel stevig.
De A1 is grofweg 230 dollar = 186 euro met levering vanuit de EU
Bij MM is de A1 239 euro!

Toch een marge van 53 euro (ruim 20 procent!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ChinaGeek schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:22:
[...]

Ik lees helemaal niks over de 4G banden. Ik denk dat het Global vooral op de software slaat die ze er voor je opzetten.
Vaak wordt dat aangeduid als Global ROM. Want andere varianten wat er tussen staat is Global ROM. Is wel een pre-sale maar kan wachten natuurlijk.
Smobbo schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Wel handig voor mensen die het risico van 'in china kopen' niet willen lopen.
Maar de marge die erop zit is wel stevig.
De A1 is grofweg 230 dollar = 186 euro met levering vanuit de EU
Bij MM is de A1 239 euro!

Toch een marge van 53 euro (ruim 20 procent!)
Is wel logisch als alles er omheen nog betaald moet worden, en twee jaar garantie. Dat is de enige logische wat ik kan verzinnen want als je op de site kijkt. Zijn het alleen de globale versies van Xiaomi niet alle.

Belsimpel loopt helemaal uit de hand met hun prijzen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door theduke1989 op 19-03-2018 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:51
ChinaGeek schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:22:
..... 4G banden. Ik denk dat het Global vooral op de software slaat die ze er voor je opzetten.
Er staat "Global version" wat meestal inhoudt dat de telefoon is uitgerust met B20, maar vreemd is dat dit niet vermeld wordt.
Global rom wil zeggen dat er een internationale rom opzit en internationale 4G banden, maar meestal ontbreekt B20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
De rom maakt helemaal niks uit, en kun je zelf naar keuze flashen zonder unlocken bootloader. Kijk bij de specs naar de 4G Bands, als daar B20 (800) bij staat zit je goed.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
elinx schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:58:
[...]
Er staat "Global version" wat meestal inhoudt dat de telefoon is uitgerust met B20, maar vreemd is dat dit niet vermeld wordt.
Global rom wil zeggen dat er een internationale rom opzit en internationale 4G banden, maar meestal ontbreekt B20.
Meestal inderdaad. Het blijven Chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

elinx schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:58:
[...]
dat zie je op heel veel plekken dat ze een global versie (met band 20) verwarren met international rom (alleen de software dus, dat je dus meer keus hebt dan alleen chinees en engels).

ik heb alleen nog maar een pre order voor de chinese versie gezien en ben verbaasd hoe goedkoop de 4gb/64gb note 5 plus bij banggood is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
PerlinNoise schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:13:
De rom maakt helemaal niks uit, en kun je zelf naar keuze flashen.... Kijk bij de specs naar de 4G Bands, als daar B20 (800) bij staat zit je goed.
Dxue schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:00:
...
dat zie je op heel veel plekken dat ze een global versie (met band 20) verwarren met international rom (alleen de software dus, dat je dus meer keus hebt dan alleen chinees en engels)......
Nee dat moet je anders zien. De verwarring is er alleen bij eventuele kopers. Internationaal betekent voor Chinese telefoons dat deze buiten China te gebruiken is. Daarom geleverd met een meertalige (Internationale of Global) rom en ondersteuning voor een aantal FDD-LTE 4G banden, naast de Chinese TDD-LTE banden.
Hardware is niet te wijzigen, software wel. Daarom is het advies van PerlinNoise de enige juiste.
In geval van eerder genoemde link zou ik toch wat terughoudend zijn met bestellen, omdat de exacte 4G banden niet genoemd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

deze telefoon kent niemand en biedt zoveel waar voor zijn geld https://www.aliexpress.co...38-4c68-a1d8-1d8b60b12baf
6 inch scherm en Face ID ondersteunt ook belgische 4G zelfs al kent willmyphonework het toestel niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ludwig005 op 20-03-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:47
Ludwig005 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:07:
deze telefoon kent niemand en biedt zoveel waar voor zijn geld https://www.aliexpress.co...38-4c68-a1d8-1d8b60b12baf
6 inch scherm en Face ID ondersteunt ook belgische 4G zelfs al kent willmyphonework het toestel niet.
Die eerste 2 renders zijn al bijgewerkt, daar zijn de bezels een pak kleiner dan op de andere renders en heeft het scherm afgeronde hoeken. Dat wekt al niet veel vertrouwen en dan stel ik mij al direct vragen wat er klopt van bv. die batterij capaciteit.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:51
Ik wil graag de Xiaomi redmi note 5 kopen alleen wel de global versie ondanks ik T-Mobile heb.

De global versie met band 20 word al aangeboden bij een seller op ali.
Hoe betrouwbaar is zoiets, aangezien de global niet eens is aangekondigd.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Largamelion schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:29:
[...]
Die eerste 2 renders zijn al bijgewerkt, daar zijn de bezels een pak kleiner dan op de andere renders en heeft het scherm afgeronde hoeken. Dat wekt al niet veel vertrouwen en dan stel ik mij al direct vragen wat er klopt van bv. die batterij capaciteit.
Het is en blijft een supertelefoon voor die prijs. er zijn op alieexpress telefoons te koop met batterijcapaciteit < 6000 mah.
Wie gaat hem reviewen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ludwig005 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:16:
[...]

Het is en blijft een supertelefoon voor die prijs. er zijn op alieexpress telefoons te koop met batterijcapaciteit < 6000 mah.
Wie gaat hem reviewen?
Wat is er "super" aan? Het is en blijft een Vernee en hun reputatie is op zijn zacht gezegd nu niet echt super.

Ja, je zal vast wel 100 reviews op Youtube etc vinden die het "helemaal fantastisch vinden" omdat ze het toestel gratis hebben gekregen.

Van al die "reviewers" , vraag ze eens wie dezelfde telefoon nog steeds gebruikt na een paar maanden. 9 vd 10 zullen (als ze eerlijk zijn) zeggen dat ze de telefoon verpatst hebben op Marktplaats of dat hij niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bassbounce schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 05:38:
Ik wil graag de Xiaomi redmi note 5 kopen alleen wel de global versie ondanks ik T-Mobile heb.

De global versie met band 20 word al aangeboden bij een seller op ali.
Hoe betrouwbaar is zoiets, aangezien de global niet eens is aangekondigd.
Niet betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Ludwig005 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:07:
Ik heb gisteren het Ulefone broertje (de Power 3 S) hiervan besteld. Over beide toestellen maar weinig reviews te vinden, maar over twee weken zal ik hier mijn ervaring delen :)

Overigens zou ik voor de Xiaomi Redmi 5 (plus) zijn gegaan als ik niet bij Simyo zat. De Snapdragon 625 is net iets zuiniger en grafisch sterker dan de Helio P23, maar Band 20 is gewoon de belangrijkste eis.

Dit wordt mijn derde Chinaphone, had in 2013 een Jiayu G3 gekocht, dat was echt een topding, al helemaal voor die €140 die ik betaald had. Ding heb ik bijna 2 jaar gebruikt, waarna een huisgenoot m verder opgebruikt heeft.

Heb ook nog een Elephone P7000 met glasschade liggen, die had ik overgenomen van een Tweaker voor m'n vriendin. Wederom een heerlijk toestel, alleen is op een gegeven moment de barst in de toplaag van het scherm doorgscheurd naar de touchlaag, waardoor de bovenste helft van het scherm niet reageert zoals het hoort. Dit is erg jammer omdat het verder nog steeds een prima vlot toestel is met een dikke batterij. Ik gebruik 'm nu als wekker in combinatie met Sleep as Android (komt die dikke accu goed van pas)

M'n stiefvader heeft laatst een Elephone S8 besteld, ik zal eens kijken of ik hem kan porren om hier ook een stukje daarover neer te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
BdK9001 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:30:
...........

Overigens zou ik voor de Xiaomi Redmi 5 zijn gegaan als ik niet bij Simyo zat. De Snapdragon 625 is net iets zuiniger en grafisch sterker dan de Helio P23, maar Band 20 is gewoon de belangrijkste eis........................
Heb je het wel over de Redmi 5?
De Global versie van de Redmi 5 ondersteunt B20, maar heeft wel een SD450 en geen 625 of MTK cpu.
bron

De lager geprijste Redmi 5A en hoger geprijsde Redmi 5 Plus kunnen ook in een Global version besteld worden. De Plus versie heeft wel een SD625
bron

Simyo (KPN netwerk) is in alle gevallen daarom geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

elinx schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:07:
[...]
Heb je het wel over de Redmi 5?
De Global versie van de Redmi 5 ondersteunt B20, maar heeft wel een SD450 en geen 625 of MTK cpu.
bron

De lager geprijste Redmi 5A en hoger geprijsde Redmi 5 Plus kunnen ook in een Global version besteld worden. De Plus versie heeft wel een SD625
bron

Simyo (KPN netwerk) is in alle gevallen daarom geen probleem.
Thanks, gefixt!

Bij de meeste aanbieders op Aliexpress staat het er helaas niet expliciet bij, dus durfde de gok niet te wagen...

Naja, wel goed om te weten, als die Ulefone echt crap is bestel ik de Redmi 5 Plus wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
BdK9001 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:18:
......
Bij de meeste aanbieders op Aliexpress staat het er helaas niet expliciet bij, dus durfde de gok niet te wagen......
Ook AliExpress verkopers zetten er expliciet bij dat het een Global versie betreft.
Belangrijk is dat er altijd LTE 4G banden vermeld moeten zijn en dat B20-800MHz daartussen staat.
Ontbreekt de term "Global Version" en zijn de specificaties niet duidelijk, dan niet daar bestellen.

[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 21-03-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Aankoop en shopadvies hoort niet in dit topic thuis

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 21-03-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Dit is dus niet de bedoeling hier

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 21-03-2018 10:49 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Het ging niet zozeer om een aanbeveling voor een webshop, maar over de herkenbaarheid van de aanwezigheid van B20 bij een Xiaomi smartphone in een webshop.
Dat speelt zowel bij AliExpress als bij Banggood.
Het is in beide gevallen opletten op de specificaties voor je op "bestellen" klikt.

[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 21-03-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@elinx niet echt wat ik al aangaf, de store die ik linkte heeft een extra tab voor ''global version'' waar alle 4G band20 modellen staan.

Dus je hoeft bij deze niet zo zeer op te letten en geven het aan als Global version, of global rom wat eigenlijk elke verkoper doet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
theduke1989 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:09:
@elinx niet echt wat ik al aangaf, de store die ik linkte heeft een extra tab voor ''global version'' waar alle 4G band20 modellen staan.
Dus je hoeft bij deze niet zo zeer op te letten en geven het aan als Global version, of global rom wat eigenlijk elke verkoper doet..
Mee eens. Ik had beter het tweede deel uit je bericht kunnen quoten.
Ik weerleg echter je opmerking mbt "elke verkoper", die indruk heb ik nl. niet. Vergeet niet dat ze wereldwijd leveren. Verkopers hebben er geen enkele baat bij om de klant op het verkeerde been te zetten. Dat levert negatieve reclame op en klanten komen niet meer terug.
Het is Xiaomi die zoveel verschillende types uitbrengt van hetzelfde toestel, waardoor de verwarring ontstaat.
Dat vereist bijna een studie voor je gaat bestellen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 21-03-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:01

PoweRoy

funky!

theduke1989 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:09:

Hier staat bij Global ook de MI6, in de details staat geen band 20... Dus heel betrouwbaar is t ook weer niet.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
PoweRoy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:42:
.....
Hier staat bij Global ook de MI6, in de details staat geen band 20... Dus heel betrouwbaar is t ook weer niet.
Klopt, maar Global version wil zeggen: wereldwijd, niet specifiek Nederland.
De telefoon is bestemd voor verkoop buiten China. De regio wordt bepaald door Xiaomi.
De aanduiding Global version geeft alleen een richting aan en de aanwezigheid van 4G FDD banden.
Daarom is het nakijken van de specificaties zo van belang.
4G FDD-LTE B20-800MHz moet ertussen staan wil je volledig 4G bereik bij alle NL providers.

[ Voor 23% gewijzigd door elinx op 21-03-2018 11:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Ik was zelf even het overzicht kwijt over alle Redmi 5 versies dus heb even een overzicht gemaakt. Misschien had iemand anders dit al gedaan? Mis ik nog iets?

Edit: zie hier onder de aangepaste tabel

[ Voor 19% gewijzigd door John Rambo op 21-03-2018 13:06 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Mij lijkt belangrijk
B20 J/N
Camera (MP+ max diafragma)
USB-C / Micro-USB
John Rambo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:37:
Ik was zelf even het overzicht kwijt over alle Redmi 5 versies dus heb even een overzicht gemaakt. Misschien had iemand anders dit al gedaan? Mis ik nog iets?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@John Rambo de meest belangrijke is welke band die support. Ik heb gemerkt zonder band20 is het meteen een NO-GO for me. Want niet alle versies die jij toont hebben band20.

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 21-03-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Ik heb al aangegeven of er een B20 versie beschikbaar is van het model, zal de andere punten zo nog ff toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
wel een verduidelijking tussen alle versies met welke echt band20 hebben en welke niet. Kan me niet voorstellen dat alle band20 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
theduke1989 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:21:
wel een verduidelijking tussen alle versies met welke echt band20 hebben en welke niet. Kan me niet voorstellen dat alle band20 hebben.
Van allemaal is een variant beschikbaar met band20, is wat hij bedoelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• John Rambo
theduke1989 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:21:
Ik was een beetje te snel met de B20 versies, ik zal ze nog ff checken.

Edit: Ik heb ze nog even nagekeken maar voor zover ik kan zien is er van alle versies (behalve de India versie) een B20 Global version beschikbaar. Correct me if I'm wrong...

Bij deze de aangepaste versie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p8eFYP9.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door John Rambo op 21-03-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Misschien een domme vraag maar de leverdatum van de global edities? Ik keek vanochtend op banggood en stond processing end of March. Maar klopt dit wel. Op andere sites kan ik ook niet vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
theduke1989 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:18:
Misschien een domme vraag maar.... ..klopt dit wel. Op andere sites kan ik ook niet vinden..
Dat hangt ervan af. Xiaomi maakt de toestellen in batches. Het kan dus zijn dat Banggood door zijn voorraad is en moet wachten op de volgende batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

@Kenzi wat er zo super aan is zijn het Ram en opslaggedeelte. Waar vind je nog ergens 128 GB opslag en 6 GB ram voor minder dan 400 euro in de winkel?

[ Voor 5% gewijzigd door Ludwig005 op 21-03-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Ludwig005 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:38:
@Kenzi wat er zo super aan is zijn het Ram en opslaggedeelte. Waar vind je nog ergens 128 GB opslag en 6 GB ram voor minder dan 400 euro in de winkel?
Ik denk wel dat je beter verder kunt kijken dan alleen de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Voor mij is de keuze gemaakt.

Ga toch maar voor de Xiaomi Redmi Note 5(Global) ipv van Redmi 5 plus wat eigenlijk het zelfde is.
4GB / 64GB €214,-
Helaas geen headphone jack wordt bt headset kopen.

Moet maar eens op zoek naar shops waar ze ''tempered glass protection / cases'' verkopen want er zijn echt weinig shops merk ik.

De reden hiervoor de Note 5(global) ga is, omdat ik qua design toch net wat anders nu wil. Ik kom vanaf Redmi 3S prime en heb ook de Note4 gehad en beide zijn ze het zelfde qua uiterlijk (natuurlijk niet de afmetingen) Maar de achterkant precise het zelfde.

Bij de note 5 en de Redmi 5 Plus is de camera behuizing anders dus beetje vervrissend.

Natuurlijk houw me tegen, als er voor €214,- een betere smartphone is met een Qualcomm SoC <- Dis is echt een must, omdat ik weet van me zelf dat ik het uiteindelijk ga flashen naar een andere ROM (LineageOS) waarschijnlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 21-03-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
theduke1989 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:48:
Voor mij is de keuze gemaakt.

Ga toch maar voor de Xiaomi Redmi Note 5 Pro(Global) ipv van Redmi 5 plus wat eigenlijk het zelfde is.
Moet maar eens op zoek naar shops waar ze ''tempered glass protection / cases'' verkopen want er zijn echt weinig shops merk ik.

De reden hiervoor de Note 5 Pro (global) ga is, omdat ik qua design toch net wat anders nu wil. Ik kom vanaf Redmi 3S prime en heb ook de Note4 gehad en beide zijn ze het zelfde qua uiterlijk (natuurlijk niet de afmetingen) Maar de achterkant precise het zelfde.

Bij de note 5 pro en de Redmi 5 Plus is de camera behuizing anders dus beetje vervrissend.

Natuurlijk houw me tegen, als er voor €214,- een betere smartphone is met een Qualcomm SoC <- Dis is echt een must, omdat ik weet van me zelf dat ik het uiteindelijk ga flashen naar een andere ROM (LineageOS) waarschijnlijk.
Kan je dan niet beter voor de Redmi Note 5 gaan ipv de Pro? Als ik het goed begrijp is de Pro de India versie welke geen B20 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@John Rambo ja dank je die bedoel ik. Het rare is wanneer ik AliExpress
Xiaomi Redmi note 5 pro case opzoek krijg ik de juiste cases te zien. Doe ik het via Xiaomi Redmi Note 5 case krijg Ik niet de juiste cases te zien, dit geldt het zelfde met de screenprotector. Dus vandaar dat ik eigenlijk aanduide als pro.

Maar het is inderdaad de Redmi Note 5(Global)
Pagina: 1 ... 64 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html