Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
dutchgio schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:47:
Met 350 voor een Elephone ben je waarschijnlijk duurder uit dan een iPhone.
Dat denk ik niet. Maar zoals ik al zei, ieder zijn meug. Ik heb nu een huawei ascend uit de tijd dat de dieren nog konden spreken, dus alle huidige smarphones zullen een verbetering te zijn. Jammer genoeg dat GOEDE gsm's met een schermgrootte van 6" bijna niet te betalen zijn. Tenminste, degene die je in Belgie kan kopen...

Op dat gebied is Belgie nog echt het stenen tijdperk blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

350 euro voor een mooi design, groot 1080P OLED scherm, Snapdragon processor en een Sony camera is gewoon een no brainer. Voor als je veel bang voor bucks wilt is de Elephone U pro gewoon een degelijk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Stefan22 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:01:
Bedankt voor de reacties op Elephone S8, zal er nog even over nadenken. Is nu ook te koop bij Belsimpel: https://www.belsimpel.nl/...?utm_source=2001&cntd=1#_
Zou dan merken als Oneplus of Xiaomi opzoeken qua community veel beter en qua hardware ook. Dit is overigens te veel geld voor deze telefoon. Maar goed belsimpel moet ook de 2 jaar leveren en de import kosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:55:
350 euro voor een mooi design, groot 1080P OLED scherm, Snapdragon processor en een Sony camera is gewoon een no brainer. Voor als je veel bang voor bucks wilt is de Elephone U pro gewoon een degelijk toestel.
Het probleem is juist dat het geen degelijk toestel is. Als je alleen naar specs kijkt, krijg je die indruk wellicht. Maar een telefoon bestaat uit meer dan specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 07:22:
[...]

Het probleem is juist dat het geen degelijk toestel is. Als je alleen naar specs kijkt, krijg je die indruk wellicht. Maar een telefoon bestaat uit meer dan specs.
Onzin, je hebt het toestel niet eens in je handen gehad en begint al te oordelen. De laatste tijd is Elephone goed bezig, hun reputatie van vroeger is al best gedateerd, tegenwoordig maken ze redelijke toestellen. Als dat niet zo was had je dat echt wel gemerkt. Het bedrijf krijgt steeds meer klanten. Heel veel merken uit dit topic bestaan niet eens meer, terwijl Elephone nu zelfs Qualcomm achter zich heeft weten te krijgen om chips geleverd te zien worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2018 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 07:55:
[...]

Onzin, je hebt het toestel niet eens in je handen gehad en begint al te oordelen. De laatste tijd is Elephone goed bezig, hun reputatie van vroeger is al best gedateerd, tegenwoordig maken ze redelijke toestellen. Als dat niet zo was had je dat echt wel gemerkt. Het bedrijf krijgt steeds meer klanten. Heel veel merken uit dit topic bestaan niet eens meer, terwijl Elephone nu zelfs Qualcomm achter zich heeft weten te krijgen om chips geleverd te zien worden.
Ze betalen Qualcomm voor de chips. Dan leveren die wel natuurlijk. Het is gewoon een B-merk. Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:06:
[...]

Ze betalen Qualcomm voor de chips. Dan leveren die wel natuurlijk. Het is gewoon een B-merk. Simple as that.
Tuurlijk is het een B-merk (naamsbekendheid moet je opbouwen) dat zijn bijna alle toestellen die hier voorbij komen op de grote merken na. Dat maakt het nog niet slecht. En zo simpel is het niet om Qualcomm achter je te krijgen. Sterker nog een contract tekenen als kleine fabrikant is een proces dat jaren kan duren en zelfs dan is het vaak zo dat je geen chips uitgeleverd krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:19:
[...]

Tuurlijk is het een B-merk (naamsbekendheid moet je opbouwen) dat zijn bijna alle toestellen die hier voorbij komen op de grote merken na. Dat maakt het nog niet slecht. En zo simpel is het niet om Qualcomm achter je te krijgen. Sterker nog een contract tekenen als kleine fabrikant is een proces dat jaren kan duren en zelfs dan is het vaak zo dat je geen chips uitgeleverd krijgt.
Ik zou eens bij Kimovil selecteren op Qualcomm, kun je zien wat er voor brol voorbij komt.
En dat het een B-merk is, maakt het niet slecht. De historie van Elephone bewijst echter andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:17:
[...]

Ik zou eens bij Kimovil selecteren op Qualcomm, kun je zien wat er voor brol voorbij komt.
En dat het een B-merk is, maakt het niet slecht. De historie van Elephone bewijst echter andere dingen.
Als het allemaal zo slecht zou zijn dan bestond Elephone niet meer, sterker nog hun omzet wordt met de jaar groter.

Daarnaast moet jij toch echt zelf op Kimovil gaan kijken om te kunnen constateren dat 80% van de telefoons die een Snapdragon hebben grote merken zijn of waren.Tuurlijk heb je slechte modellen er tussen zitten, maar dat hebben alle merken.

Met Qualcomm sluit je absoluut niet snel een overeenkomst. De meeste China phone's gebruiken daardoor Mediatek omdat het veel makkelijker is om aan te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:42:
[...]

Als het allemaal zo slecht zou zijn dan bestond Elephone niet meer, sterker nog hun omzet wordt met de jaar groter. Daarnaast moet jij toch echt zelf op Kimovil gaan kijken om te kunnen constateren dat 80% van de telefoons die een Snapdragon hebben grote merken zijn. Tuurlijk heb je slechte modellen er tussen zitten, maar dat hebben alle merken.
Niet heel relevant dat 80% grote merken zijn. Er zit ook genoeg rotzooi tussen, wat volgens jou niet zou kunnen, zoals je in een eerdere post uitlegt.
En er scheelt gewoon een hoop aan die toestellen, vooral op het gebied van software, optimalisatie en duurzaamheid. Dat is gewoon een feit. Je verdere aannames, laat ik maar voor wat ze zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:45:
[...]

Niet heel relevant dat 80% grote merken zijn. Er zit ook genoeg rotzooi tussen, wat volgens jou niet zou kunnen, zoals je in een eerdere post uitlegt.
En er scheelt gewoon een hoop aan die toestellen, vooral op het gebied van software, optimalisatie en duurzaamheid. Dat is gewoon een feit. Je verdere aannames, laat ik maar voor wat ze zijn...
Tuurlijk is het relevant. Ik geef aan dat je niet zomaar aan een Qualcomm chip kunt komen in tegenstelling tot jouw nietszeggende bewering dat het enkel berust op het inkopen van chips. Je praat onzin, je hebt geen enkele ervaring, daarbij wil je een telefoon al bij voorhand afschrijven zonder het in bezit te hebben. Jij bent vol met aannames in tegenstelling tot de feiten die je niet wilt lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:48:
[...]

Tuurlijk is het relevant. Ik geef aan dat je niet zomaar aan een Qualcomm chip kunt komen in tegenstelling tot jouw nietszeggende bewering dat het enkel berust op het inkopen van chips.
Wat doet die 20% brol daar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Wat doet die 20% brol daar dan?
Lezen is niet je sterkste eigenschap hè?
Daarnaast moet jij toch echt zelf op Kimovil gaan kijken om te kunnen constateren dat 80% van de telefoons die een Snapdragon hebben grote merken zijn of waren.Tuurlijk heb je slechte modellen er tussen zitten, maar dat hebben alle merken.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:52:
[...]
Lezen is niet je sterkste eigenschap hè?

[...]
Dat is geen antwoord op mijn vraag, waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik deel persoonlijk de mening dat Elephone een B-merk is en daarom, zeker gezien de lastige afhandeling qua garantie vanuit Nederland, een groter risico op een miskoop dan bijvoorbeeld Xiaomi. Ook weet ik niet hoe het update beleid van Elephone is. De S8 is een mooi toestel maar is voor die prijs van bijna 300 euro echt niet uniek. Maar het kan natuurlijk goed uitpakken, wat dat betreft vooral de eigen keuze van de koper.

Overigens gebruikt Elephone ook nog steeds Mediatek, er is volgens Kimovil geen enkele Elephone met Snapdragon verkrijgbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 09-02-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Aghanim schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:30:
Ik deel persoonlijk de mening dat Elephone een B-merk is en daarom, zeker gezien de lastige afhandeling qua garantie vanuit Nederland, een groter risico op een miskoop dan bijvoorbeeld Xiaomi. Ook weet ik niet hoe het update beleid van Elephone is. De S8 is een mooi toestel maar is voor die prijs van bijna 300 euro echt niet uniek. Maar het kan natuurlijk goed uitpakken, wat dat betreft vooral de eigen keuze van de koper.

Overigens gebruikt Elephone ook nog steeds Mediatek, er is volgens Kimovil geen enkele Elephone met Snapdragon verkrijgbaar.
Over 6 dagen de Elephone U pro, met de Snapdragon 660. Ziet er uit als een mooi toestel, als het opgepakt gaat worden door Lineage, dan zou het best een succes kunnen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ossi schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:44:
[...]

Over 6 dagen de Elephone U pro, met de Snapdragon 660. Ziet er uit als een mooi toestel, als het opgepakt gaat worden door Lineage, dan zou het best een succes kunnen worden. :)
Lineage?? :?

Trouwens, de unboxings ( op YouTube dan toch) van de S8 Elephone waren toch over het algemeen positief, dus wat is volgens de kenners ( }:O ) hier het probleem met die telefoon?

[ Voor 22% gewijzigd door Acemath op 11-02-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
ChinaGeek schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:20:
[...]

295 euro, een review waarin hij volledig afgekraakt wordt, maar die besloten wordt met de opmerking dat je voor deze prijs waarschijnlijk niks beters kunt krijgen...

8)7 8)7 8)7 8)7
Ik was ook niet meer van plan het toestel te kopen, na het zien van de review en de berichten hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Acemath schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:15:
[...]

Lineage?? :?

Trouwens, de unboxings ( op YouTube dan toch) van de S8 Elephone waren toch over het algemeen positief, dus wat is volgens de kenners ( }:O ) hier het probleem met die telefoon?
Omdat unboxings op YouTube 9 van 10 keer gesponsord zijn. Tuurlijk zijn die positief. Gratis toestel. Zelfde als een aantal hier op Tweakers.

Dat Elephone Qualcomm heeft wil nog niet zeggen dat ze die direct daarvan betrekken.
Dit soort merken werken vaak met OEM / ODM en halen daar hun spullen vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Custom rom. Zodat je ondersteuning hebt ipv twee updates en daarna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de werking van Flitsmeister in relatie tot een Chinese telefoon? Ik heb op mijn Redmi 4X continu problemen omdat Flitsmeister geen GPS kan vinden. Ik zit op een xiaomi.eu rom die als het goed is de GPS tweaks heeft voor Europa. Andere apps zoals Google Maps werken perfect, ook op het moment dat Flitsmeister aangeeft geen GPS te hebben. Wat vreemd genoeg werkt is om Flitsmeister opnieuw te installeren maar dan is het na 1x of 2x een werkende Flitsmeister toch weer hetzelfde. Extra rechten toekennen of iets dergelijks heeft geen resultaat.

Ik kan me niet herinneren dat het op mijn vorige Chinese telefoons ook niet werkte, maar onze NL Android telefoons doen het momenteel wel prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 12-02-2018 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:23
Dat lijkt mij niet zozeer iets voor Chinese toestellen maar meer een MIUI permissie/autostart issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Afgelopen week de redmi 4x *2 besteld (1 voor mij en 1 voor haar). Hopelijk een goede keuze gemaakt als opvolger van onze redmi note 2 prime toestellen.

We wilden allebei als volgend toestel een iets kleiner model en battery life is best relevant alsmede performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
pband schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:21:
Afgelopen week de redmi 4x *2 besteld (1 voor mij en 1 voor haar). Hopelijk een goede keuze gemaakt als opvolger van onze redmi note 2 prime toestellen.

We wilden allebei als volgend toestel een iets kleiner model en battery life is best relevant alsmede performance.
Als je het mij vraagt de perfecte keuze. Toestellen van een 'klein' formaat van 5" zijn amper te krijgen dus de keuze is sowieso beperkt. Dan is de 4X een toestel dat, op de camera na, in mijn ogen uitstekend presteert. Zeker met MIUI 9 is de performance ook prima zo lang je niet gaat gamen. Alternatief is de Zuk Z2 die een stuk sneller is maar minder updates krijgt en niet fijn in de hand ligt of de duurdere Mi5 / Mi6 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Aghanim schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Als je het mij vraagt de perfecte keuze. Toestellen van een 'klein' formaat van 5" zijn amper te krijgen dus de keuze is sowieso beperkt. Dan is de 4X een toestel dat, op de camera na, in mijn ogen uitstekend presteert. Zeker met MIUI 9 is de performance ook prima zo lang je niet gaat gamen. Alternatief is de Zuk Z2 die een stuk sneller is maar minder updates krijgt en niet fijn in de hand ligt of de duurdere Mi5 / Mi6 etc.
Fijn te lezen, de ZUK Z2 had ik idd ook als optie, maar ik las daar toch iets teveel negatieve berichten over van mankementen na een aantal maanden bezit. Ik ben zelf al jaren tevreden Xiaomi gebruiker, dus daar lag ook wel de voorkeur.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat de markt zich zo erg richt op nog grotere toestellen... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 13:26
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:55:
Ik vind dat voor China Phone begrippen niet echt een no brainer hoor. Voor minder dan 200 euro scoor je tegenwoordig een LeEce Le Pro 3. Zeker met Lineage OS erop is dat naar mijn mening een betere keuze dan de Elephone U Pro.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
MiBe schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:03:
[...]

Ik vind dat voor China Phone begrippen niet echt een no brainer hoor. Voor minder dan 200 euro scoor je tegenwoordig een LeEce Le Pro 3. Zeker met Lineage OS erop is dat naar mijn mening een betere keuze dan de Elephone U Pro.
Wauw dat is ook een mooi toestel voor dat geld zeg... die had ik wel voor mijzelf kunnen bestellen... ik had niet heel veel moeite met de 5,5 inch.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
pband schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Fijn te lezen, de ZUK Z2 had ik idd ook als optie, maar ik las daar toch iets teveel negatieve berichten over van mankementen na een aantal maanden bezit. Ik ben zelf al jaren tevreden Xiaomi gebruiker, dus daar lag ook wel de voorkeur.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat de markt zich zo erg richt op nog grotere toestellen... |:( 8)7
Bijna 'grappig' genoeg was mijn Zuk Z2 na een maand of 4 ook stuk, een deel van het touchscreen werkte niet meer. Vriend van me heeft hem nu 8 maanden in gebruik en werkt nog prima. Verder wel top toestel, super snel (destijds) en de multi functionele button is ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:03:
[...]

Dat ding is zo oud, geen support en ziet er niet uit qua bezels. Het bedrijf maakt ook geen telefoons meer. Als het je puur om een oude Snapdragon 821 te doen is zijn er betere smartphones te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:08:
[...]
Dat ding is zo oud, geen support en ziet er niet uit qua bezels. Het bedrijf maakt ook geen telefoons meer. Als het je puur om een oude Snapdragon 821 te doen is zijn er betere smartphones te vinden.
En dan zit je Elephone aan te prijzen.
Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:08:
[...]
Officiële Lineage OS support is wat mij betreft beter dan afhankelijk zijn van de support van welke Chinese fabrikant dan ook. Persoonlijk vind ik de Le Pro 3 er ook stukken beter uitzien dan iedere willekeurige Elephone, maar dat is een kwestie van voorkeur. Qua bang for buck, waar jij het over had, ligt een Le Pro 3 echter mijlenver voor op een U Pro. 350 euro is gewoon veel geld, te veel in dit geval.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:20:
[...]

En dan zit je Elephone aan te prijzen.
Bijzonder.
*knip*. Dit mag de volgende keer wel een heel stuk vriendelijker.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:24:
[...]

Officiële Lineage OS support is wat mij betreft beter dan afhankelijk zijn van de support van welke Chinese fabrikant dan ook. Persoonlijk vind ik de Le Pro 3 er ook stukken beter uitzien dan iedere willekeurige Elephone, maar dat is een kwestie van voorkeur. Qua bang for buck, waar jij het over had, ligt een Le Pro 3 echter mijlenver voor op een U Pro. 350 euro is gewoon veel geld, te veel in dit geval.
Zeker niet voor een smartphone met een OLED scherm, meer ram, geheugen en een nieuwere soc. Het uiterlijk is daarentegen subjectief, maar de grote zwarte bezels die je ziet als de Leeco le pro aan staat vind ik geen gezicht.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:28:
[...]
Zeker niet voor een smartphone met een OLED scherm, meer ram, geheugen en een nieuwe soc. Het uiterlijk is daarentegen subjectief, maar de grote zwarte bezels die je ziet als de telefoon aan staat vind ik geen gezicht.
Een OLED-scherm is niet heilig, die techniek heeft ook zo zijn nadelen (en zeker die in China phones zijn echt niet de beste exemplaren). De Le Pro 3 kun je ook gewoon met 6 GB RAM en 128 GB opslag krijgen, zit je nog steeds onder de prijs van een U Pro. Een nieuwere SoC is natuurlijk een non-argument, want dat de 660 later is uitgekomen maakt het nog geen betere SoC. Vooral de GPU in de 821 draait echt rondjes om die in de 660. Je hoort mij ook zeker niet zeggen dat de U Pro waardeloos is, maar hij is gewoon erg duur voor wat hij biedt, zeker voor China phone begrippen. Ik vind termen als 'no brainer' en 'bang for buck' dus niet echt van toepassing op deze smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:33:
[...]

Een OLED-scherm is niet heilig, die techniek heeft ook zo zijn nadelen (en zeker die in China phones zijn echt niet de beste exemplaren). De Le Pro 3 kun je ook gewoon met 6 GB RAM en 128 GB opslag krijgen, zit je nog steeds onder de prijs van een U Pro. Een nieuwere SoC is natuurlijk een non-argument, want dat de 660 later is uitgekomen maakt het nog geen betere SoC. Vooral de GPU in de 821 draait echt rondjes om die in de 660. Je hoort mij ook zeker niet zeggen dat de U Pro waardeloos is, maar hij is gewoon erg duur voor wat hij biedt, zeker voor China phone begrippen. Ik vind termen als 'no brainer' en 'bang for buck' dus niet echt van toepassing op deze smartphone.
Een OLED scherm heeft een veel betere contrast ratio dan welk ander LCD scherm, dat is gewoon een feit. Het contrast is namelijk de belangrijkste eigenschap van het hebben van een goed scherm. En dat wordt mede bepaald door de zwartwaarden. De Snapdragon 660 is trouwens een zuiniger en efficiëntere chip dan de 821, maar het belangrijkste vind ik eigenlijk nog wel het feit dat je met een defecte le pro nergens terecht kunt want ze worden niet meer geproduceerd. Onderdelen om iets te fixen zijn er dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Zullen we het vriendelijk houden heren? Laat iedereen gewoon zijn eigen mening hebben en laat iedereen in zijn eigen waarde, op de man spelen is nergens voor nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Foritain heeft de Mi 5X gereviewd. Redmi 5 Plus lijkt me veel beter. Bloody n00b. :+

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele weken een VKWorld S8. Een zeer goed toestel:
5,99" FHD,
Android 7.0,
4G Phone,
4 GB RAM
64 GB ROM
Gezichtsherkenning
16MP Dual Camera
5500mAh batterij
En dat allemaal voor slechts €140.
Ik vermoed dat ik hoogstwaarschijnlijk één van de eerste Belgen ben die zo een telefoon bezit, want ik vind nergens ervaringen op het internet die in het nederlands geschreven zijn. Mijn provider in België is Telenet, maar ik geraak niet op hun mobiel netwerk. Al de instellingen zijn correct, zelfs al een nieuwe simkaart gebruikt, en al meerder malen hierover contact opgenomen met Telenet zelf, maar ook zij kunnen me niet helpen.
Is dit normaal dat een een provider geen service kan geven, omdat ze het toestel niet kennen, of weet er iemand wél raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:28:
Ik heb sinds enkele weken een VKWorld S8. Een zeer goed toestel:
5,99" FHD,
Android 7.0,
4G Phone,
4 GB RAM
64 GB ROM
Gezichtsherkenning
16MP Dual Camera
5500mAh batterij
En dat allemaal voor slechts €140.
Ik vermoed dat ik hoogstwaarschijnlijk één van de eerste Belgen ben die zo een telefoon bezit, want ik vind nergens ervaringen op het internet die in het nederlands geschreven zijn. Mijn provider in België is Telenet, maar ik geraak niet op hun mobiel netwerk. Al de instellingen zijn correct, zelfs al een nieuwe simkaart gebruikt, en al meerder malen hierover contact opgenomen met Telenet zelf, maar ook zij kunnen me niet helpen.
Is dit normaal dat een een provider geen service kan geven, omdat ze het toestel niet kennen, of weet er iemand wél raad?
Heb zelf geen ervaring met Telenet, ken hun servicevoorwaarden ook niet dus heb geen idee hoe dat precies zit. Heb wel een paar keer meegemaakt dat Chinese smartphones niet out-of-the-box werkten op Nederlandse netwerken (T-Mobile en Vodafone in mijn geval). Dat was echter altijd een kwestie van handmatig de APN instellen en dan werkte het. Is het trouwens alleen data wat niet werkt of registreert hij überhaupt niet op het GSM-netwerk?

[ Voor 50% gewijzigd door MiBe op 12-02-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:50:
[...]
Is het trouwens alleen data wat niet werkt of registreert hij überhaupt niet op het GSM-netwerk?
Bellen en sms'en geen probleem. Op wifi gaat hij ook vlotjes, maar geen 3 of 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 01:42:
[...]

Lijkt me een APN probleem dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb de hele OLED discussie in de prullenbak geknikkerd, aangezien er wederom niet om een normale manier gecommuniceerd kan worden. Laat dit kan ook de laatste waarschuwing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 01:42:
[...]

Zoals @ChinaGeek al zei klinkt dat inderdaad als een APN-probleem. Volgens Telenet zou het zo ingesteld moeten staan:

TOEGANGSPUNT (APN)
King, Kong Supersize of WIGO: telenetwap.be
King Surf of Kong Surf: mobile.internet.be

MCC (Mobile Country Code/Landcode)
206

MNC (Mobile Network Code/Netwerkcode)
Binnenland: 05
Buitenland: 01

VERIFICATIETYPE
PAP

TYPE TOEGANGSPUNT (APN)
default (kleine letters) of internet/normaal (bij een keuzemenu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Indrukwekkende bezels. Kun je de on-screen button van Meizu uitschakelen of op zijn minst aanpassen?
Afbeeldingslocatie: http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/thumbnail/crop.php?src=http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/s80213-12030748.jpg&h=1056&w=750

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2018 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ben benieuwd naar de grootte van het scherm. Ik vind een 5.5" scherm met de huidige bezels echt te groot om lekker met 1 hand te bedienen. De 18:9 toestellen zoals de Redmi 5 zijn al weer 5.7" of groter waardoor ze qua lengte te lang zijn voor mij. Ik hoop op meer toestellen als de LG Q6 waar een 5.5" scherm bijna in een 5" behuizing wordt gestopt. Daar zie ik bij de Chinese producenten helaas nog geen voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:08:
Ben benieuwd naar de grootte van het scherm. Ik vind een 5.5" scherm met de huidige bezels echt te groot om lekker met 1 hand te bedienen. De 18:9 toestellen zoals de Redmi 5 zijn al weer 5.7" of groter waardoor ze qua lengte te lang zijn voor mij. Ik hoop op meer toestellen als de LG Q6 waar een 5.5" scherm bijna in een 5" behuizing wordt gestopt. Daar zie ik bij de Chinese producenten helaas nog geen voorbeelden van.
Zal 6 inch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:33
Tip: Huawei P10 Lite. Perfect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
the_eye6 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 00:29:
[...]

Voor wie is die tip bedoeld? Ik vind het overigens geen perfect toestel. Blinkt nergens in uit, is ook niet bepaald goedkoop en heeft vanwege het ontbreken van een Snapdragon een matige ondersteuning voor custom roms en daarmee risico op uitblijven updates vanuit Huawei. Review op Tweakers geeft een 7, dat is ook niet echt fantastisch. Als je een toestel met 5.2" van deze afmetingen zoekt zou ik 50 euro meer betalen en een Mi6 importeren of voor hetzelfde geld of minder een Mi5s kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_eye6 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 00:29:
[...]

Mij maakt een 6 inch scherm niet uit, je hebt het tegen de verkeerde persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:24:
[...]

Mij maakt een 6 inch scherm niet uit, je hebt het tegen de verkeerde persoon.
Voor het geval 6 inch te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
Aghanim schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 06:53:
[...]

Voor wie is die tip bedoeld? Ik vind het overigens geen perfect toestel. Blinkt nergens in uit, is ook niet bepaald goedkoop en heeft vanwege het ontbreken van een Snapdragon een matige ondersteuning voor custom roms en daarmee risico op uitblijven updates vanuit Huawei. Review op Tweakers geeft een 7, dat is ook niet echt fantastisch. Als je een toestel met 5.2" van deze afmetingen zoekt zou ik 50 euro meer betalen en een Mi6 importeren of voor hetzelfde geld of minder een Mi5s kopen.
Custom rom heeft niet iedereen nodig, waarom ook. Echte tweakers wellicht wel. Natuurlijk is het gedeeltelijk een kwestie van smaak, maar Snapdragon is geen nadeel (behalve als je custom roms wil). Er zijn op tweakers veel reviewers die 4 uit 5 sterren geven, dus waar die 7 vandaan komt snap ik niet. Google ook. Toestel hoeft verder ook nergens in uit te blinken, voor de alledaagse gebruiker kan je met deze voor 200 EURO een goed toestel krijgen (mijn mening). Succes met zoeken verder! ;w

[ Voor 4% gewijzigd door the_eye6 op 14-02-2018 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
Op Androidworld is men de Elephone U Pro aan het testen, de eerste indrukken zijn goed. Over 2 weken zou de review volgen. Benieuwd of die in de lijn zijn met wat hier altijd wordt beweerd over Elephone :).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51
Largamelion schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:01:
Op Androidworld is men de Elephone U Pro aan het testen, de eerste indrukken zijn goed. Over 2 weken zou de review volgen. Benieuwd of die in de lijn zijn met wat hier altijd wordt beweerd over Elephone :).
Ik heb hem ook onderweg, blauwe versie met 128GB voor 331 kunnen kopen :)
Inmiddels al genoeg goede YouTube video's gezien, ziet er voor de meeste dingen erg goed uit. Ik maak mij wel wat zorgen om de fingerprint... Die ziet er wel heel traag uit naast een OP5T
YouTube: Elephone U Pro VS OnePlus 5T SPEED TEST

[ Voor 20% gewijzigd door krissie100 op 15-02-2018 11:45 ]

• ChinaGeek
Largamelion schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:01:
Ik ben benieuwd hoe ze de duurzaamheid en het updatebeleid op de middellange en lange termijn gaan reviewen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
ChinaGeek schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:44:
[...]

Ik ben benieuwd hoe ze de duurzaamheid en het updatebeleid op de middellange en lange termijn gaan reviewen...
Niet >:) daarom leven al die merken uit China nog :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
krissie100 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Niet >:) daarom leven al die merken uit China nog :P
En dat is dan ook waar de meeste slechte verhalen over Elephone op gebaseerd zijn.
Waarom er dan een opmerking over een review die in lijn zou zijn met wat hier beweerd wordt, gemaakt moet worden, is mij niet duidelijk.

• krissie100
ChinaGeek schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:59:
[...]

En dat is dan ook waar de meeste slechte verhalen over Elephone op gebaseerd zijn.
Waarom er dan een opmerking over een review die in lijn zou zijn met wat hier beweerd wordt, gemaakt moet worden, is mij niet duidelijk.
Reviews zijn er om aan te geven wat in gebruik daadwerkelijk plus en minpunten zijn, aangezien wij alleen specificaties kunnen lezen van een a4'tje wat niet meteen betekend dat alles voldoet aan de verwachtingen, ik vind het juist nuttig en mooi om te lezen dat Androidworld er ook mee bezig is :)

• ChinaGeek
krissie100 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:12:
[...]

Reviews zijn er om aan te geven wat in gebruik daadwerkelijk plus en minpunten zijn, aangezien wij alleen specificaties kunnen lezen van een a4'tje wat niet meteen betekend dat alles voldoet aan de verwachtingen, ik vind het juist nuttig en mooi om te lezen dat Androidworld er ook mee bezig is :)
Ik ook, maar nogmaals, uit een review van Androidworld komen niet de echte pijnpunten bij dit soort toestellen.

• krissie100
ChinaGeek schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:13:
[...]

Ik ook, maar nogmaals, uit een review van Androidworld komen niet de echte pijnpunten bij dit soort toestellen.
Want? Dan doel je alleen op support en eventuele mankementen die zich kunnen opdoen?

• ChinaGeek
krissie100 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:41:
[...]

Want? Dan doel je alleen op support en eventuele mankementen die zich kunnen opdoen?
Dan doel ik inderdaad op softwaresupport, met bijbehorende veiligheidsissues en op de duurzaamheid van de telefoon.

• krissie100
ChinaGeek schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Dan doel ik inderdaad op softwaresupport, met bijbehorende veiligheidsissues en op de duurzaamheid van de telefoon.
Tja, op voorhand is dat natuurlijk niet te doen in een review, dan kan je denken aan een jaar later, maar dan is deze telefoon alweer outdated. Het kopen van een telefoon blijft altijd een gok.

• ChinaGeek
krissie100 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:59:
[...]

Tja, op voorhand is dat natuurlijk niet te doen in een review, dan kan je denken aan een jaar later, maar dan is deze telefoon alweer outdated. Het kopen van een telefoon blijft altijd een gok.
Dus baseer je je daarbij op beschikbare eerdere data. En dan moet je je afvragen of Elephone zo'n goede keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
ChinaGeek schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:00:
[...]

Dus baseer je je daarbij op beschikbare eerdere data. En dan moet je je afvragen of Elephone zo'n goede keuze is.
Ik importeer al 5/6 jaar Chinese smartphones, ik weet/ken bijna alle merken en weet gewoon dat de updates max 6 maanden duren ongeveer en daarna is het meestal over so be it. Wanneer dat een probleem is moet je op dit moment geen Chinees kopen op Xiaomi en dergelijke na. Blijft een afweging en misschien supporten ze deze langer >:)
Mijn vader heeft in ieder geval bijna 3 jaar een Elepho en gehad en prima gedaan, op het scherm na, kwamen wat witte vlekjes in :(

• ChinaGeek
krissie100 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:04:
[...]

Ik importeer al 5/6 jaar Chinese smartphones, ik weet/ken bijna alle merken en weet gewoon dat de updates max 6 maanden duren ongeveer en daarna is het meestal over so be it. Wanneer dat een probleem is moet je op dit moment geen Chinees kopen op Xiaomi en dergelijke na. Blijft een afweging en misschien supporten ze deze langer >:)
Mijn vader heeft in ieder geval bijna 3 jaar een Elepho en gehad en prima gedaan, op het scherm na, kwamen wat witte vlekjes in :(
Maar wel een met een compleet andere aanschafprijs, verwacht ik :)

• krissie100
ChinaGeek schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:06:
[...]

Maar wel een met een compleet andere aanschafprijs, verwacht ik :)
Absoluut, al was het wel een Elephone van toen de bovencategorie, 170 euro,-

• Ossi
ChinaGeek schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat de meesten het wel met je eens zijn hoor. Persoonlijk vind ik m ook te duur voor een toestel van dat merk en gebrekkige softwarematige ondersteuning. Neemt niet weg dat het een mooi toestel is en ALS hij opgepakt gaat worden door Lineage, dan zou het zomaar een heel geschikt toestel kunnen zijn :)
Ik wacht de reviews even af in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pband
Bij mij zijn er nu 2 maal een redmi 4x onderweg (1 voor mij en 1 voor mijn vrouw), helaas gaat het door het chinese new year wel wat langer duren qua verzending. Kan niet wachten het toestel te testen en kijken of het wel een goede vervanging voor de redmi note 2 prime is (aangezien sommige benchmarks mijn oude toestel hier nog boven de redmi 4x plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

pband schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:49:
Bij mij zijn er nu 2 maal een redmi 4x onderweg (1 voor mij en 1 voor mijn vrouw), helaas gaat het door het chinese new year wel wat langer duren qua verzending. Kan niet wachten het toestel te testen en kijken of het wel een goede vervanging voor de redmi note 2 prime is (aangezien sommige benchmarks mijn oude toestel hier nog boven de redmi 4x plaatsen..
Ik ga voor de Redmi 5 Plus, maar ik wacht ook nog een weekje tot al het gefeest voorbij is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
HMC schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:05:
[...]

Ik ga voor de Redmi 5 Plus, maar ik wacht ook nog een weekje tot al het gefeest voorbij is. :)
Goede keuze, het is dat het voor mij (ons) een te grote telefoon is, anders had dit ook een kanshebber geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Inderdaad erg groot. Wil het wel eens proberen. :D Het is gewoon zoveel phone voor het geld. Note 4X trouwens ook lang overwogen, maar toen kwam deze nieuwe ineens uit. Zelfde SoC, alhoewel updated, naar het schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FCC heeft nu ook foto's van de Huawei P20 lite en met Android P support voor de notch kan dit best een interessante telefoon zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/3746243-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.slashleaks.com/wp-content/uploads/3746243-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
HMC schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:05:
[...]

Zeker een mooie telefoon, maar ik snap nog steeds niet waarom er geen usb-c in zit... Daardoor valt ie bij mij volledig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens sommigen zou de 8 serie van Snapdragon rondjes draaien om de 660. Zo zie je maar weer dat geekbench niks zegt over de snelheid in dagelijks gebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2018 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:48
pband schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:49:
Bij mij zijn er nu 2 maal een redmi 4x onderweg (1 voor mij en 1 voor mijn vrouw)
Ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Zelf ook aan t denken over n redmi4x of iets van de 5 serie.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 04:47:
Volgens sommigen zou de 8 serie van Snapdragon rondjes draaien om de 660. Zo zie je maar weer dat geekbench niks zegt over de snelheid in dagelijks gebruik.
[video]
Och ja, de Samsung toestellen verliezen van alles en iedereen. Ligt niet aan de processor, dat ligt aan de software. De OnePlus 5(t) zal waarschijnlijk weer winnen van de Elephone U pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:12:
[...]

Och ja, de Samsung toestellen verliezen van alles en iedereen. Ligt niet aan de processor, dat ligt aan de software. De OnePlus 5(t) zal waarschijnlijk weer winnen van de Elephone U pro :)
Wat je over de Samsung zegt is natuurlijk onzin maar het ging er met name om dat je in de praktijk amper verschillen in snelheid ziet wanneer je een telefoon ook echt gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:40:
[...]
Een OLED scherm heeft een veel betere contrast ratio dan welk ander LCD scherm, dat is gewoon een feit. Het contrast is namelijk de belangrijkste eigenschap van het hebben van een goed scherm. En dat wordt mede bepaald door de zwartwaarden.
Ik heb een paar maanden terug goedkope telefoons met beroerde OLED schermen gezien in Shenzhen waarvan je hoopt dat dit niet de nieuwe trend wordt ("alles moet OLED").

Sinds eind 2016 kunnen ze goedkoper OLED schermen produceren dan een LCD equivalent en daarbij zijn minder onderdelen nodig dus kunnen telefoons goedkoper worden geproduceerd.
[...]

Als je hier verwijst naar Samsung Experience (Touchwiz) dan ben ik het hier niet met je eens. Kijk naar de lag issues van de OP5T die ik bij meerdere mensen om mij heen zie. Benchmarks zijn leuk voor stimulatie van de korte keu maar ik heb liever een toestel welke snel aanvoelt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

[...]

Diezefde reviewer heeft de U pro ook naast de OP 5T gelegd. Ga maar naar z'n channel. Heb die zelf niet bekeken, dus ik weet de uitkomst niet. :)

Edit: U Pro lijkt me een mooi ding, maar past niet in mijn budget,

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 17-02-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
Iemand hier ervaring met doogee mix 2?
Mijn max 5 pro is aan het doodgaan en wil iets nieuws.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
[video]
Ik weet niet wat de dommere 'test' is, dit of synthetische benchmarks. Welke mafkees gaat deze handelingen, achter elkaar uitvoeren op z'n telefoon bij dagelijks gebruik? Juist, helemaal niemand. Het interesseert me echt geen reet hoe snel je 6 games achter elkaar kan laden. Het is voor de gemiddelde gebruiker een stuk belangrijker hoe snel de camera opent op nét dat ene moment dat je een foto wil maken. Met al de optimalisatie in energie- en geheugenmanagement in Android is het veel meer de vraag hoe snel een app opent nadat je je telefoon 45 minuten ongebruikt in je zak hebt zitten, of nadat je eerst 5 andere dingen hebt gedaan de afgelopen 1 à 2 uur. Maar dit soort tests...nee, complete bullshit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
Tigerblood schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:07:
[...]

Ik weet niet wat de dommere 'test' is, dit of synthetische benchmarks. Welke mafkees gaat deze handelingen, achter elkaar uitvoeren op z'n telefoon bij dagelijks gebruik? Juist, helemaal niemand. Het interesseert me echt geen reet hoe snel je 6 games achter elkaar kan laden. Het is voor de gemiddelde gebruiker een stuk belangrijker hoe snel de camera opent op nét dat ene moment dat je een foto wil maken. Met al de optimalisatie in energie- en geheugenmanagement in Android is het veel meer de vraag hoe snel een app opent nadat je je telefoon 45 minuten ongebruikt in je zak hebt zitten, of nadat je eerst 5 andere dingen hebt gedaan de afgelopen 1 à 2 uur. Maar dit soort tests...nee, complete bullshit.
vind je dat echt? :o ik vind dit soort test juist véél functioneler dan die stomme benchmarks. uiteindelijk gaat het toch om de snelheid van het openen van apps en laden in de apps? tuurlijk zit er een verschil in het openen van apps achter elkaar en wanneer je niks doet, maar het blijft belangrijk om te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 17-02-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mee eens, @krissie100, maar met dat 45-minuten-puntje heeft hij wel een punt. :P
Dat zou een leuk iets kunnen zijn in een review. :D
Helaas heb ik de spullen niet om zulke mooie reviews te maken, maar als mijn Redmi 5 Plus binnen is, vind ik dat wel iets om naar te kijken en te vergelijken.
Helaas kan ik het alleen maar vergelijken met mijn Jiayu S3. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[video]
Sterker nog, ik heb hier een Redmi 4X naast een Mi5s gelegd, SD430 vs SD821. In Miui 9 zit er amper tot geen verschil in het starten van apps als Whatsapp, mail, Chrome, Dumpert etc. Meestal is de Mi5s iets sneller, waarbij het verschil ruim minder dan een seconde is, te verwaarlozen in mijn ogen. In de menu's zijn ze even snel.

Geeft vooral aan hoe goed de Redmi 4X is qua prijs kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 18-02-2018 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
HMC schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:47:
[...]

Diezefde reviewer heeft de U pro ook naast de OP 5T gelegd. Ga maar naar z'n channel. Heb die zelf niet bekeken, dus ik weet de uitkomst niet. :)

Edit: U Pro lijkt me een mooi ding, maar past niet in mijn budget,
Zojuist de U Pro vs 5t gekeken. De 5t wint praktisch alles, maar is allemaal zo minimaal dat het voorlopig weinig uitmaakt. Maar als we twee jaar verder zijn, met de apps van dan kan het verschil groter zijn.

Week of twee geleden had ik een vriend over de vloer met een S8. Even een vergelijkbare speedtest gedaan als in de YouTube video's. Mijn OPO verliest in principe elke app, maar net zo minimaal in de meeste gevallen als de U PRO van de 5t. Mijn OPO kan nog wel even mee dus ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
Na een fraai staaltje amateurisme van PostNL heb ik de Honor 9 Lite (4GB/64GB) vrijdag opgehaald. De ervaringen na 2 dagen: Het toestel zit lekker stevig in elkaar, de software EMUI8/Oreo (Chinese versie geflasht met Global ROM) is een stuk volwassener dan EMUI 4 (overgestapt van Honor 7): overzichtelijker menu, betere notificaties en betere 'slimme assistentie'. De split screen vind ik erg handig, videootje kijken/luisteren en ondertussen ook whatsapp checken bijvoorbeeld. Ondanks dat er een mid-range processor inzit, voelt het toestel een stukje vlotter dan de Honor 7 met z'n 2 jaar oude flagship-processor. Opstarten gaat ook veel sneller.

Qua formaat (5.6 inch) ben ik er nog niet uit of het voordeel (meer screen real estate) opweegt tegen de nadelen. De Honor 9 Lite is net zo breed als de Honor 7 (5,2 inch), maar uiteraard wel een stukje langer. Dat zit minder lekker in de broekzak, met name bij traplopen en fietsen zit dat extra beetje lengte in de weg. In de bediening is het ook wennen. Ik heb nu de navigatiedock aangezet, een zwevende knop die veel taken van de traditionele androidknoppen over kan nemen. De knoppen onderin het scherm zijn minder lekker te bedienen met zo'n lang scherm, vind ik. Een bijkomend voordeeltje is dat de androidknoppen ook verborgen kunnen worden, waardoor je nóg meer screen real estate hebt.

De camera's heb ik nog niet echt getest.

Hieronder wat foto's, ter vergelijking de Honor 7. Kwestie van smaak, maar ik ben zelf gecharmeerd van de panda-look met een zwart Nillkin cover. Ik heb er overigens een (niet zo fraaie) screen protector op zitten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4g1mQPIh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3QZpcZqh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bYCpftph.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F1wf7XAh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BzxREvgh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TkIS9Ush.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kCjXY9Fh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HqtQ2Aeh.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door MIchiel_C op 18-02-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MIchiel_C schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:44:
Qua formaat (5.6 inch) ben ik er nog niet uit of het voordeel (meer screen real estate) opweegt tegen de nadelen. De Honor 9 Lite is net zo breed als de Honor 7 (5,2 inch), maar uiteraard wel een stukje langer. Dat
Herkenbaar. Ik vond mijn Redmi5 met een chocoladereep met de 18:9 verhouding en kon er niet aan wennen. Helaas schijnt het de nieuwe standaard te worden en heb ik nog geen toestel van 5.5" of kleiner gezien in die verhouding. Ben er bang voor dat een toestel als de 9 Lite straks de 'kleine' telefoon zal zijn.

Gelukkig nu nog een Redmi 4X of Mi6 maar daarna stopt het wel ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
MIchiel_C schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:44:De ervaringen na 2 dagen: Het toestel zit lekker stevig in elkaar, de software EMUI8/Oreo (Chinese versie geflasht met Global ROM) is een stuk volwassener dan EMUI 4 (overgestapt van Honor 7): overzichtelijker menu, betere notificaties en betere 'slimme assistentie'. De split screen vind ik erg handig, videootje kijken/luisteren en ondertussen ook whatsapp checken bijvoorbeeld. Ondanks dat er een mid-range processor inzit, voelt het toestel een stukje vlotter dan de Honor 7 met z'n 2 jaar oude flagship-processor. Opstarten gaat ook veel sneller.

Qua formaat (5.6 inch) ben ik er nog niet uit of het voordeel (meer screen real estate) opweegt tegen de nadelen. De Honor 9 Lite is net zo breed als de Honor 7 (5,2 inch), maar uiteraard wel een stukje langer. Dat zit minder lekker in de broekzak, met name bij traplopen en fietsen zit dat extra beetje lengte in de weg. In de bediening is het ook wennen. Ik heb nu de navigatiedock aangezet, een zwevende knop die veel taken van de traditionele androidknoppen over kan nemen. De knoppen onderin het scherm zijn minder lekker te bedienen met zo'n lang scherm, vind ik. Een bijkomend voordeeltje is dat de androidknoppen ook verborgen kunnen worden, waardoor je nóg meer screen real estate hebt.
Interessant. Had mezelf voorgenomen om geen Honor meer te kopen omdat ik niet te spreken ben over hun updatebeleid, maar ze blijven wel goede toestellen uitbrengen. Zit ook nog met een Honor 7 die het overigens nog heel goed doet, maar helaas 2 Android versies achterloopt na iets meer de 2 jaar. Ik mis echt de split screen functie terwijl die eigenlijk ook gewoon door Android 6 ondersteund wordt, maar niet door Honor is ingeschakeld op de EU versie van de Honor 7, op de Chinese versie wel wat ik nooit heb begrepen.

Ben ook geen voorstander van het hele 18:9 gebeuren dus hoop een beetje dat men er tegen eind dit jaar weer vanaf stapt en dat ik gewoon een 'bezelless' 16:9 toestel kan kopen als opvolger. Ik vind de Honor 7 wel de limiet van formaat en soms al te groot om makkelijk met 1 hand te bedienen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
Largamelion schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:55:
[...]
Interessant. Had mezelf voorgenomen om geen Honor meer te kopen omdat ik niet te spreken ben over hun updatebeleid, maar ze blijven wel goede toestellen uitbrengen. Zit ook nog met een Honor 7 die het overigens nog heel goed doet, maar helaas 2 Android versies achterloopt na iets meer de 2 jaar.
Hopelijk helpt Project Treble bij het up to date blijven van de software. Mijn Honor 7 doet het ook nog prima, maar ik liep tegen de grenzen van opslag aan. Dan is 64GB (+ ook nog sd card) wel lekker. Helemaal eens wat betreft schermformaat. Als er een bezelless 5.2 incher (16:9) uitkomt, ben ik de eerste die 'm koopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ouroboros
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 23:38
shovelhead1340 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:25:
Iemand hier ervaring met doogee mix 2?
Mijn max 5 pro is aan het doodgaan en wil iets nieuws.
Vier dagen heb ik het er mee uitgehouden, toen werd de constant wegvallende 4G, de slecht werkende vingerafdrukscanner en het gewicht me teveel en heb ik het ding weer doorverkocht. Ik denk dat er in dit topic een hoop betere telefoons te vinden zijn die voor hetzelfde of minder geld te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
Vier dagen heb ik het er mee uitgehouden, toen werd de constant wegvallende 4G, de slecht werkende vingerafdrukscanner en het gewicht me teveel en heb ik het ding weer doorverkocht. Ik denk dat er in dit topic een hoop betere telefoons te vinden zijn die voor hetzelfde of minder geld te koop zijn.
Thanks! Ik ga verder kijken naar n cheap ass telefoon die wel redelijk hufter bestendig is en er toch n beetje fatsoenlijk uitziet. Maar ja....bomen en bos enzo

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
shovelhead1340 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:00:
[...]

Thanks! Ik ga verder kijken naar n cheap ass telefoon die wel redelijk hufter bestendig is en er toch n beetje fatsoenlijk uitziet. Maar ja....bomen en bos enzo
maybe dees?
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
Die staat idd al op mn lijstje. Vooral de grote batterij vind ik fijn (heb ik de max5pro ook op gekocht)
Ben alleen bang dat 6" te groot is maar dat moet ik gewoon even bij de mediamarkt testen

[ Voor 30% gewijzigd door shovelhead1340 op 19-02-2018 20:37 ]

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 11:56
HMC schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:44:
<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
HMC schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:44:
Wat een heerlijke telefoon was dat, het enige minpunt van die telefoon betekende ook gelijk het einde. De gladde achterkant.

Zover ik weet was dat ook gelijk de laatste telefoon van het bedrijf, na de S3 heeft Jiayu geen nieuwe modellen meer uitgebracht. Vreemd, want het was gewoon een goede telefoon met redelijk goede support (dat kun je van Umidigi niet zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Audiowaste schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:19:
[...]

Wat een heerlijke telefoon was dat, het enige minpunt van die telefoon betekende ook gelijk het einde. De gladde achterkant.

Zover ik weet was dat ook gelijk de laatste telefoon van het bedrijf, na de S3 heeft Jiayu geen nieuwe modellen meer uitgebracht. Vreemd, want het was gewoon een goede telefoon met redelijk goede support (dat kun je van Umidigi niet zeggen).
Er was nog even een S4, maar dat was een S3 met metalen body. Volgens mij heeft bijna niemand die ooit kunnen bemachtigen.

Ik gebruik m'n S3 nog vrolijk. Vriendin ook. Er is 8.1 MAD voor, maar die is niet zo stabiel en mist de "usual suspect" functies, zoals goed, stabiel, video schieten. Zit zelf op 7.1.2.

Volgens mij houden onze S3's het vast nog wel een tijdje uit, maar soms kriebelt het gewoon, vooral als zo'n deal als de Redmi 5 Plus voorbijkomt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Audiowaste schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:19:
[...]

Het bedrijf is failliet gegaan en bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

ChinaGeek schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:25:
[...]

Het bedrijf is failliet gegaan en bestaat niet meer.
Dat is veels te simpel gesteld. Er was geld zat, zeker na "de mysterieuze overname". Het beste dat we er van kunnen maken is "mismanagement" wat ik lees als "die gozer die het bedrijf heeft opgericht is er met de poen vandoor gegaan".
Hij zit nu vast als aandeelhouder in een van de vele andere merken. Maar "zijn" Jiayu had zeker toekomst, en is zeker niet zomaar failliet gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
HMC schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Dat is veels te simpel gesteld. Er was geld zat, zeker na "de mysterieuze overname". Het beste dat we er van kunnen maken is "mismanagement" wat ik lees als "die gozer die het bedrijf heeft opgericht is er met de poen vandoor gegaan".
Hij zit nu vast als aandeelhouder in een van de vele andere merken. Maar "zijn" Jiayu had zeker toekomst, en is zeker niet zomaar failliet gegaan.
Opgedoekt, failliet... Geef het een naam, het resultaat is voor de fans hetzelfde: geen nieuw toestel van Jiayu.
Ik ken het verder niet O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
HMC schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Okay, bedankt voor je verhaal. Maar het doet verder niets af aan mijn post }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 18:57
Met carnaval mijn toestel verloren... redmi 4x,

Ik vond het een heerlijk budget toestel maar af en toe wat traag. Ik ga deze keer dus voor een SD6xx cpu ipv een SD4xx. Ik heb nog een Chinese ZTE Axon 7 hier als backup, de LTE is ruk maar het geeft me wat speelruimte om een aantal weken te wachten nog op interessante toestellen!
Pagina: 1 ... 62 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html