Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
FJP84 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:58:
[...]

Ja die had ik gevonden inderdaad. Althans alleen TWRP + Root. Toch maar eens proberen binnenkort! Tnx.
Op needrom vindt je vast wel wat roms.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-09 19:10
John Rambo schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:32:
[...]

Op needrom vindt je vast wel wat roms.
Helaas geen custom ROMs, alleen stock mocht er met flashen wat mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesiebo1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 18:25
Acemath schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:32:
[...]

Oké, bedankt voor de YouTube link... Pfff, dat maakt de zoektocht alleen maar moeilijker... :(
Ik heb deze en andere reviews ook gezien. Wat hij vooral ergelijk vond was de false advertising. Dat is inderdaad nogal klungelig. Op de site van dit toestel staan quotes van sites die op de Mix slaan en niet op de Mix 2 bijvoorbeeld. De 2e camera was voor hem ook een dealbreaker. Dit lijkt een fake camera te zijn al wordt er wel gezegd dat dit een support camera voor blur is. Ik heb 'm getest en de camera lijkt wel degelijk te werken. De reviewer weet simpelweg niet hoe het werkt. Ik vind het niet zo'n punt maar dat komt ook omdat ik camera's zelden gebruik en al helemaal niet om filmpjes te maken. Dat is trouwens ook een minpunt die ook in het filmpje terug komt. De camera blijft bij filmen constant focus zoeken. Dat moeten ze echt fixen via een software update want dat maakt filmpjes maken ondoenlijk. Waar hij fout zit was zijn opmerking over de fingerprint scanner. Die is snel en goed. Waarschijnlijk deed hij iets fout. Face unlock moet je maar niet gebruiken. Totaal niet veilig.

Ik kon het niet laten en heb 'm aangeschaft ondanks deze reviews. Ik vind het een prachtig toestel voor dit geld en het is mijn eerste gok voor een goedkoop Chinees toestel. Toestel kwam na kleine 2 weken binnen. Prachtig scherm, heel snel. Spelletjes draaien als een trein. Geluid van de speaker moet je wel even fixen met een equalizer. Dat is standaard niet om aan te horen. Ook dat doe ik trouwens zelden. Ik gebruik meestal een koptelefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door ceesiebo1 op 20-12-2017 19:41 ]

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-09 15:28
Iemand ervaringen met de Vernee X? Zag m vandaag voorbij komen bij GearBest.

Imposante specs voor zo'n goedkope telefoon.

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_1396521.html?wid=11

Kan nog nergens reviews vinden......Wie weet meer??

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
blyzz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:16:
Iemand ervaringen met de Vernee X? Zag m vandaag voorbij komen bij GearBest.

Imposante specs voor zo'n goedkope telefoon.

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_1396521.html?wid=11

Kan nog nergens reviews vinden......Wie weet meer??
Presale met slechts renders als plaatjes. Ik zou even wachten tot hij daadwerkelijk op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Dit ziet er erg goed uit. Ulefone Power 3.

http://ulefone.com/products/power3/features.html

MT6763, Helio P23
6080mAh batterij
6GB/64GB
Android 8.1

En verder uiteraard de jada jada specs.
300 dollar op Aliexpress.

Niet slecht! Deze staat hier in de spotlights.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
HMC schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:43:

MT6763, Helio P23
6080mAh batterij
6GB/64GB
Android 8.1

Ik vind het jammer dat er vrijwel nooit een Snapdragon in zit. Dat maakt de beschikbaar van custom roms beperkt en daardoor ben je erg afhankelijk van de leverancier voor updates. Verder wel mooie specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Aghanim schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:18:
[...]

Ik vind het jammer dat er vrijwel nooit een Snapdragon in zit. Dat maakt de beschikbaar van custom roms beperkt en daardoor ben je erg afhankelijk van de leverancier voor updates. Verder wel mooie specs.
Ja, dat klopt wel enigszins, alhoewel het steeds beter wordt. MTK devvers zoals MAD team doen steeds meer MTK projecten.

Deze SoC is gelijkwaardig (iets sneller/moderner) aan een SD625, maar met de software (8.1) zit je ook nog wel voor een tijdje goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 16:57
HMC schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:43:

MT6763, Helio P23
6080mAh batterij
6GB/64GB
Android 8.1

Ik had de power 1. Was er best tevreden over maar de batterij kan je met een korreltje zout nemen. De eerste maand 2 dagen, maar daarna haalde ik dat al niet meer. Uiteindelijk na een half jaar de helft van mijn geld terug gekregen omdat hij doodging (laadde niet meer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

rikislief schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:46:
[...]

Ik had de power 1. Was er best tevreden over maar de batterij kan je met een korreltje zout nemen. De eerste maand 2 dagen, maar daarna haalde ik dat al niet meer. Uiteindelijk na een half jaar de helft van mijn geld terug gekregen omdat hij doodging (laadde niet meer op).
Hmm, goed punt. Dat is wel een beetje het probleem met de reviews; nooit geen follow-ups.
Ik heb slechts ervaring met één Chinees merk, Jiayu, en daar gaat de batterij nog steeds goed van mee.
Maar wat je nu stelt is wel iets wat dan eerst iets verder uitgezocht moet worden, oftewel wachten een paar maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er over na te denken om de Xiaomi Mi Mix te halen omdat ik het design mooier vind dan de Mi Mix 2 en het scherm is groter. Aan de andere kant kost de eerste generatie toch nog behoorlijk veel geld. Zijn er andere smartphones die dicht tegen dit design aanzitten?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:46

raq

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:59:
Zit er over na te denken om de Xiaomi Mi Mix te halen omdat ik het design mooier vind dan de Mi Mix 2 en het scherm is groter. Aan de andere kant kost de eerste generatie toch nog behoorlijk veel geld. Zijn er andere smartphones die dicht tegen dit design aanzitten?
Dat s volgens mij de enige in zijn soort. Vind het ook een geweldig design. Idd nog vrij prijzig en de belkwaliteit is niet al te best omdat de belspeaker achter het display glas zit. Ik ben nog van de generatie die wel eens belt, dus daarom voor de mi mix 2 gegaan.
Bevalt prima, mooi design, snel en met een launcher is die skin van xianomi ook wel te doen

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
raq schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:40:
[...]

Dat s volgens mij de enige in zijn soort. Vind het ook een geweldig design. Idd nog vrij prijzig en de belkwaliteit is niet al te best omdat de belspeaker achter het display glas zit. Ik ben nog van de generatie die wel eens belt, dus daarom voor de mi mix 2 gegaan.
Bevalt prima, mooi design, snel en met een launcher is die skin van xianomi ook wel te doen
Nee. Hij heeft geen belspeaker. Het werkt met een trilling via de kast. En dat klinkt voor geen meter dus. Ik heb de mijne verkocht aan iemand die toch alleen maar met een BT-oortje of auto belde.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik had de power 1. Was er best tevreden over maar de batterij kan je met een korreltje zout nemen. De eerste maand 2 dagen, maar daarna haalde ik dat al niet meer.
Mijn eerste batterij bleef eigenlijk wel prima, alleen het scherm werkte niet lekker.

Jammer dat de power 3 geen not. led heeft.

Verwijderd

Heb een site gevonden met een aantel bekende Chinese smartphones erop.
Deze zijn vaak al in de EU dus geen douane kosten; spam
Aanbiedingen: spam, dus weg
Een goed 2018 allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 28-12-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
Iemand ervaring met deze; https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_774572.html?wid=11
Kan je daar een global rom op krijgen, (wat ik zou willen is gewoon nl taal,youtube,playstore,whatsapp,facebook erop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51
ghostygod schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:08:
Iemand ervaring met deze; https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_774572.html?wid=11
Kan je daar een global rom op krijgen, (wat ik zou willen is gewoon nl taal,youtube,playstore,whatsapp,facebook erop.)
nl taal en play store zitten daar gewoon standaard al op, de rest kan je zelf downloaden in de playstore :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Laatst online: 24-08 18:08
krissie100 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:24:
[...]

nl taal en play store zitten daar gewoon standaard al op, de rest kan je zelf downloaden in de playstore :o
En deze werkt in belgie,band20...? 4g network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51
ghostygod schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:26:
[...]

En deze werkt in belgie,band20...? 4g network?
hij heeft idd alle benodigde banden, kan je ook zelf googlen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag de Honor 9 Lite tegengekomen die eind december beschikbaar zou hebben moeten zijn voor de verkoop. Voor rond de 200 euro vind ik het zeer behoorlijke specs met als groot voordeel de relatieve schermgrootte, een groot scherm voor mensen met kleine(re) handen. Enige minpunt is de SOC, waardoor er waarschijnlijk weinig custom roms beschikbaar zullen komen en het ontbreken van band 20.

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/img.banggood.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/6F/01/4e7b125f-1283-48d6-9902-b7a2878480aa.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 03-01-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huawei komt met een iPhone Notch. Vraag me alleen af hoe ze dat willen implementeren met Android en third party apps.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.gsmarena.com/imgroot/news/18/01/huawei-p20-screen-protector/-x300/gsmarena_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:03:
Huawei komt met een iPhone Notch. Vraag me alleen af hoe ze dat willen implementeren met Android en third party apps.
[afbeelding]
Net als de mannen van Essential Phone, alleen dan wat breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Net als de mannen van Essential Phone, alleen dan wat breder.
Nee bedoel meer van dat heel veel apps er niet op uitgaan zien. Bij iOS kan Apple makers dwingen om het design daarop aan te passen. Op Android kan dat niet tenzij ze zelf een manier hebben om apps er automatisch goed opuit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:02:
[...]

Nee bedoel meer van dat heel veel apps er niet op uitgaan zien. Bij iOS kan Apple makers dwingen om het design daarop aan te passen. Op Android kan dat niet tenzij ze zelf een manier hebben om apps er automatisch goed opuit te laten zien.
Maakt dat kleine stukje aan de rand van het scherm nou zoveel uit of mis ik iets? Ik neem aan dat er een stukje van de app achter de notch verdwijnt, maar doorgaans staat daar niet veel belangrijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Maakt dat kleine stukje aan de rand van het scherm nou zoveel uit of mis ik iets? Ik neem aan dat er een stukje van de app achter de notch verdwijnt, maar doorgaans staat daar niet veel belangrijks.
Je krijgt een zwarte balk te zien. Op een LCD scherm niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:44:
[...]

Je krijgt een zwarte balk te zien. Op een LCD scherm niet mooi.
Hm. Het homescreen loopt er toch ook achterlangs. Heb je een voorbeeld ervan ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:23
Apps zullen daar wel niet standaard mee om kunnen gaan.
verwacht dat je dan een altijd zichtbare notificatiebalk naast de notch hebt, met de ruimte die een app gebruikt daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
Ik heb nu sinds 2 dagen een blauwe Doogee Mix (6/64GB) in gebruik; moet zeggen dat hij tot nu toe niet teleurstelt!

Accu zat na anderhalve dag normaal gebruik (push email, whatsapp, paar belletjes, etc) nog voor iets van 25% vol

Voor een kleine 150euro geen gek toestel (wel heb ik Nova geinstalleerd en de standaard launcher in de ijskast gezet)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61%2BbZ9RU6CL._SX522_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentu
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-08 13:02
Vandaag mijn bestelling van Gearbest binnen gekregen.
De Vernee Mix 2.

Eerste indruk van het toestel is solide. Voelt gewichten aan, hoewel je dat ook zwaar kunt noemen. Ik vind het lekker snel en het scherm is erg prettig en fijn.

Wel merk ik dat de wifi niet geheel stabiel is en soms erg snel is en soms ook erg langzaam. Mobiel netwerk vooralsnog niet door de mangel gehaald, dat komt de komende dagen.

Voor 137 euro is het niet slecht. Eens zien hoelang ik er plezier van heb. En hopelijk komt Vernee met updates maar ik heb al gelezen dat ik daar mijn adem niet voor moet gaan inhouden. Zijn er nog meer mensen die deze telefoon hebben aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redmi note 5
Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2018/01/Redmi-Note-5-render.jpg

En tweede iPhone X geïnspireerde telefoons.
Afbeeldingslocatie: https://img.gizchina.com/2018/01/1.png
Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2018/01/Doogee-V.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47
RedMi Note 5 is sowieso fake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDolce
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06-2023
ghostygod schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:08:
Daar zat ik ook naar te kijken, maar volgens mij kun je dan beter de Elephone s8 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
DaDolce schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:56:
[...]

Daar zat ik ook naar te kijken, maar volgens mij kun je dan beter de Elephone s8 halen.
Volgens mij is dat lood om oud ijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonckers1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 09:45
ChinaGeek schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:30:
[...]

Volgens mij is dat lood om oud ijzer.
Diegene die de Elephone S8 hebben, willen hem niet meer kwijt (ik toch zeker niet) :)
Mijn laatste smartphone was een LG G3, die was aan vervanging toe na jaren dienst.
De S8 is gewoon super! Snel, duidelijk, goede camera, prachtig scherm, batterij gaat lang mee,
de beste vingerprintsensor die ik tot hier toe zag, alle app's werken zoals ze moeten werken,
kortom tot op heden nog niets af te keuren _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Jonckers1 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:26:
[...]

Diegene die de Elephone S8 hebben, willen hem niet meer kwijt (ik toch zeker niet) :)
Mijn laatste smartphone was een LG G3, die was aan vervanging toe na jaren dienst.
De S8 is gewoon super! Snel, duidelijk, goede camera, prachtig scherm, batterij gaat lang mee,
de beste vingerprintsensor die ik tot hier toe zag, alle app's werken zoals ze moeten werken,
kortom tot op heden nog niets af te keuren _/-\o_
Er heerst aardige consensus dat de camera gewoon matig is en dat de batterij de dag vaak niet haalt.
Maar goed, dat zeg ik waarschijnlijk tegen de verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Imperial_Master schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:04:
Ik heb nu sinds 2 dagen een blauwe Doogee Mix (6/64GB) in gebruik; moet zeggen dat hij tot nu toe niet teleurstelt!

Accu zat na anderhalve dag normaal gebruik (push email, whatsapp, paar belletjes, etc) nog voor iets van 25% vol

Voor een kleine 150euro geen gek toestel (wel heb ik Nova geinstalleerd en de standaard launcher in de ijskast gezet)

[afbeelding]
Ik heb hem zelf nu ook een dagje, moet wel zeggen dat youtube video's standaard worden verscherpt en het ziet er niet uit! weet iemand of je dit uit kan zetten?

Verder is het een leuk toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De android versie van de iPhone X. Waar kun je eigenlijk Sharp telefoons bestellen? Denk dat dit mijn nieuwe smartphone wordt mocht het een goede prijs krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.gsmarena.com/imgroot/news/17/12/sharp-aquos-s3-live-image/-728/gsmarena_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:13:
De android versie van de iPhone X. Waar kun je eigenlijk Sharp telefoons bestellen? Denk dat dit mijn nieuwe smartphone wordt mocht het een goede prijs krijgen.
[afbeelding]
Ik kom toevallig net terug uit Japan, en daar liggen de schappen vol met Sharp Aquos phones. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met de Ulefone mix? heb deze gister besteld en volgens reviews moet het ondanks het 1280 x 720 Pixel display toch best mooi zijn. ook zou de telefoon qua prestaties redelijk zijn(voor budget). iemand die deze mobiel heeft?

Alvast bedankt,

Gr Janou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Zit er aan te denken om voor de Vernee Active te gaan, alleen de Helio chip houdt me nog een beetje tegen. Voor de rest hoor ik redelijk positieve verhalen over het merk Vernee.

Ik kies eigenlijk voor een rugged chinese telefoon omdat vaak rugged case/cover hier voor moeilijk te krijgen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/11/25/goods-img/1511805527759024897.jpg

http://www.vernee.cc/products/active/

[ Voor 15% gewijzigd door boschie_73 op 18-01-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Donderdag de Redmi 5 binnen gekregen. Erg mooi toestel qua afwerking zoals gewend van Xiaomi. Moet wel erg wennen aan het 18:9 scherm maar vergeleken met mijn Redmi 4X is het toestel maar beperkt groter terwijl het scherm wel een stuk groter is. De bezels zijn sterk verkleind. Erg mooi voor een budget toestel.

Vind het toestel net wat te groot voor mijn handen dus heb het te koop gezet. Daar zijn ook de 'echte' foto's van het toestel te vinden voor degenen die de bezels willen zien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:22
Aghanim schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:17:
Donderdag de Redmi 5 binnen gekregen. Erg mooi toestel qua afwerking zoals gewend van Xiaomi. Moet wel erg wennen aan het 18:9 scherm maar vergeleken met mijn Redmi 4X is het toestel maar beperkt groter terwijl het scherm wel een stuk groter is. De bezels zijn sterk verkleind. Erg mooi voor een budget toestel.

Vind het toestel net wat te groot voor mijn handen dus heb het te koop gezet. Daar zijn ook de 'echte' foto's van het toestel te vinden voor degenen die de bezels willen zien etc.
Gebruik momenteel een Redmi 4 Pro en heb ook de Redmi 5 overwogen maar niet gedaan vanwege de dimensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Card Nox schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Gebruik momenteel een Redmi 4 Pro en heb ook de Redmi 5 overwogen maar niet gedaan vanwege de dimensies.
Het valt uiteindelijk reuze mee, zeker de breedte is vrijwel identiek aan de 4. Het ziet er alleen wat anders uit in deze verhouding omdat het nu net een chocolade reep lijkt. Maar dat geldt voor o.a. de Galaxy S8 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Na maanden uiitgesteld te zijn is nu eindelijk de vkworld t2plus te krijgen, een flipphne met fysiek keypad. Aangezine ik blidn ben, en ik android eigenlijk alleen prettig te bedienen vind met een toetsenbord heb ik er direct 1 besteld, ben erg benieuwd. Misschien kan mijn nokia 6120(in juli 10 jaar oud) dan eindelijk in de kast.

en zojuist voor mijn partner de elephone s8 besteld. in vervanging van de leeco le max 2, die het nog wel doet maar toch wat trager/onstabieler wordt. ook de vingerprintsensor is stukgegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door dicksterk op 24-01-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
Aghanim schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:42:
Vandaag de Honor 9 Lite tegengekomen die eind december beschikbaar zou hebben moeten zijn voor de verkoop. Voor rond de 200 euro vind ik het zeer behoorlijke specs met als groot voordeel de relatieve schermgrootte, een groot scherm voor mensen met kleine(re) handen. Enige minpunt is de SOC, waardoor er waarschijnlijk weinig custom roms beschikbaar zullen komen en het ontbreken van band 20.

[afbeelding]
Ik heb deze besteld bij Aliexpress, ben benieuwd. Het wordt de vervanger van een bijna 2 jaar oude Honor 7.

De doorslag was voor mij het formaat, ik wil geen toestel dat breder is dan de Honor 7. Alle 5.5 inchers en 6 inchers (18:9) vallen daarom al af. Dat ie iets langer is door de 18:9 aspect ratio maakt me minder uit. Het ontbreken van band 20 is jammer, maar als tevreden klant van t-mobile geen deal breaker.

Ik weet dat er weinig fans zijn van EMUI, maar ik kan de vele handigheidjes juist erg waarderen, bijv. one handed mode, app kloontjes (WhatsApp privé én zakelijk), voortreffelijke batterij-management.

Heeft iemand hier al ervaring met dit apparaat?

[ Voor 7% gewijzigd door MIchiel_C op 26-01-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MIchiel_C schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:21:
[...]

Ik heb deze besteld bij Aliexpress, ben benieuwd. Het wordt de vervanger van een bijna 2 jaar oude Honor 7.

De doorslag was voor mij het formaat, ik wil geen toestel dat breder is dan de Honor 7. Alle 5.5 inchers en 6 inchers (18:9) vallen daarom al af. Dat ie iets langer is door de 18:9 aspect ratio maakt me minder uit. Het ontbreken van band 20 is jammer, maar als tevreden klant van t-mobile geen deal breaker.

Ik weet dat er weinig fans zijn van EMUI, maar ik kan de vele handigheidjes juist erg waarderen, bijv. one handed mode, app kloontjes (WhatsApp privé én zakelijk), voortreffelijke batterij-management.

Heeft iemand hier al ervaring met dit apparaat?
Mooi toestel, ik heb tussen deze en de Redmi 5 getwijfeld omdat ik ook geen breed toestel wil. Uiteindelijk de Redmi 5 gekocht vanwege de beschikbaarheid en Snapdragon. Uiteindelijk bleek ik de 18:9 verhouding toch wat bijzonder te vinden, het toestel was nogal lang voor mijn kleine handen. Dus nu alsnog op zoek naar een 5" vervanger van mijn Redmi 4X, die het nog uitstekend doet en zeer goed bevalt. Maar vind het leuk om weer eens wat anders uit te proberen.

Helaas is het aantal 5" of 5.1" toestellen met een snapdragon zeer beperkt (Mi6, Redmi 4 en nog wat vage merken).

De Honor is/lijkt overigens ook in NL te koop onder de naam Huawei P Smart.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 26-01-2018 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MIchiel_C
Aghanim schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:37:
[...]

Mooi toestel, ik heb tussen deze en de Redmi 5 getwijfeld omdat ik ook geen breed toestel wil. Uiteindelijk de Redmi 5 gekocht vanwege de beschikbaarheid en Snapdragon. Uiteindelijk bleek ik de 18:9 verhouding toch wat bijzonder te vinden, het toestel was nogal lang voor mijn kleine handen. Dus nu alsnog op zoek naar een 5" vervanger van mijn Redmi 4X, die het nog uitstekend doet en zeer goed bevalt. Maar vind het leuk om weer eens wat anders uit te proberen.

Helaas is het aantal 5" of 5.1" toestellen met een snapdragon zeer beperkt (Mi6, Redmi 4 en nog wat vage merken).

De Honor is/lijkt overigens ook in NL te koop onder de naam Huawei P Smart.
Joh, die had ik nog niet gezien. Het lijkt qua specs en formaat idd op de Honor 9 Lite, maar zo te zien is het net weer iets anders: De P Smart heeft een aluminium-behuizing ipv glas en geen dubbele selfie camera. Hm, had liever een alu-behuizing gehad :/ . Aan de andere kant: De P Smart lijkt er niet te zijn in 4GB/64GB.

Het is idd moeilijk om een wat compactere telefoon te vinden. Vandaar dat ik een beetje bij Huawei/Honor blijf hangen. De one-handed mode vind ik echt een uitkomst voor de apps die nog steeds belangrijke knoppen bovenin het scherm hebben (steeds minder gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Iemand nog goede opties voor een nieuwe telefoon? Ik heb het gevoel dat behalve de Mi5s / Mi6 geen toestel aan mijn eisen voldoet.

Momenteel heb ik een Redmi 4X wat voor mij het perfecte toestel is, behalve dat deze wat traag is. Ik zoek:
- toestel met maximale afmetingen 145mm x 73mm vanwege kleine handen
- vaak dus 5" of 5.15"
- 3GB / 32GB minimaal
- Snapdragon vanwege custom rom ondersteuning
- losse toetsen, dus home knop etc. via het scherm
- (liefst) NFC
- vingerafdrukscanner
- Antutu score van 80.000+ (vaak Snapdragon 6xx niveau)
- Zwart toestel
- Liefst onder de 200 euro

Ik kan werkelijk waar niks vinden op de Redmi 4X na maar die is gewoon net wat te traag.

Bekeken toestellen:
- Mi5S: niet verkrijgbaar
- Zuk Z2: niet verkrijgbaar
- Redmi 4 Pro: niet verkrijgbaar
- Mi6: eigenlijk wat te duur
- Elephone P8 mini: te groot en geen snapdragon
- Huawei Nova 2: geen snapdragon
- Galaxy A5 2017: geen snapdragon
- HTC One M9: erg oud en lelijke voorkant
- Redmi Note 4 of A1: te groot

Het is jammer dat de Redmi 4 Prime/Pro niet meer verkrijgbaar is (in zwart) want dat was op NFC na het perfecte toestel.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:40
Aghanim schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:55:
Iemand nog goede opties voor een nieuwe telefoon? Ik heb het gevoel dat behalve de Mi5s / Mi6 geen toestel aan mijn eisen voldoet.

Ik kan werkelijk waar niks vinden op de Redmi 4X na maar die is gewoon net wat te traag.

Bekeken toestellen:
- Mi5S: niet verkrijgbaar
https://nl.aliexpress.com...3XlQIvEAQYAyABEgLPF_D_BwE
- Zuk Z2: niet verkrijgbaar
https://www.banggood.com/...yx_D_BwE&cur_warehouse=HK
- Redmi 4 Pro: niet verkrijgbaar
https://nl.aliexpress.com...3pNABwEAkYCSABEgJZo_D_BwE
- Mi6: eigenlijk wat te duur
- Elephone P8 mini: te groot en geen snapdragon
- Huawei Nova 2: geen snapdragon
- Galaxy A5 2017: geen snapdragon
- HTC One M9: erg oud en lelijke voorkant
- Redmi Note 4 of A1: te groot

Het is jammer dat de Redmi 4 Prime/Pro niet meer verkrijgbaar is (in zwart) want dat was op NFC na het perfecte toestel.

Iemand nog een idee?
Ik weet niet waar/hoe je zoekt, maar die zijn nog best wel te verkrijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Die eerste link staat bij: toestel niet meer verkrijgbaar ;-)
maar de rest nog wel zo te zien al heb ik niet naar de kleuren gekeken, thx! Ik ben toevallig ook op zoek naar een vervanger voor onze 2 Redmi note 2 primes, en beiden willen we een stapje kleiner, maar liefst wel iets sneller, dus deze 2 voldoen daar zeker aan!

[ Voor 1% gewijzigd door pband op 31-01-2018 13:40 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Ik kijk zelf meer naar zoiets: https://nl.aliexpress.com...055cda9&priceBeautifyAB=0

Dat heeft met mijn budget te maken, van max 200 p telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pband
Heeft iemand ervaring met de volgende telefoon: https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_231266.html?wid=11

Ik vind deze er erg strak uitzien, specs zijn redelijk (al lijkt het iets minder te zijn dan wat ik nu heb?)... Qua formaat en gewicht spreekt het me vooral aan en niet duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
pband schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:06:
Heeft iemand ervaring met de volgende telefoon: https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_231266.html?wid=11

Ik vind deze er erg strak uitzien, specs zijn redelijk (al lijkt het iets minder te zijn dan wat ik nu heb?)... Qua formaat en gewicht spreekt het me vooral aan en niet duur...
Eerste indruk is matig. Voor mij onbekend merk en Android versie 5, dat is dan echt een heel oud toestel. Als je niet per se een Snapdragon/snelle cpu hoeft zou ik naar de Redmi 4X of Huawei Nova 1 of 2 kijken.

Btw de Redmi 4X kun je ook met 3GB 32GB kopen, die is uit mijn hoofd rond de 110€. Uitstekend toestel, heb ik momenteel in gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 31-01-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Leagoo is hier wel eens voorbij gekomen. Het toestel is alleen nogal oud, en in dit geval is dat geen voordeel. Waarom springt die er zo uit?
Telefoon is overigens ook 'discontinued' op Gearbest. Het gouden model is nog wel beschikbaar maar volledig in stijl flink overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Als het je gaat om design/formaat en Android 5 boeit niet, heb ik nog wel een ZTE My Prague liggen.
Eén van de platste Android-telefoons ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
pband schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:06:

pak dan gewoon een Xiaomi Redmi 5 of 5 plus...? Die zijn up to date, van een gerenommeerd merk en krijgen updates...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Huawei P20 zal ook een notch krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DVNDzz3X0AAMs0y.jpg

Dit is de nieuwe Meizu 15 plus.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.gsmarena.com/imgroot/news/18/01/meizu-15-plus-latest-live-img/-344x215/gsmarena_001.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Aghanim schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:55:

Verhaal...
Iemand nog een idee?
We zitten in hetzelfde bootje. Ik zit zelf eigenlijk te wachten tot de Nokia 7 uitkomt in Europa met band 20 en ondersteuning voor de Nederlandse taal. Voldoet vrijwel aan alle eisen die we delen. Ik kom van een Redmi 3s af (die ik dit weekend vakkundig gemold heb).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
woutur schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:43:
[...]

We zitten in hetzelfde bootje. Ik zit zelf eigenlijk te wachten tot de Nokia 7 uitkomt in Europa met band 20 en ondersteuning voor de Nederlandse taal. Voldoet vrijwel aan alle eisen die we delen. Ik kom van een Redmi 3s af (die ik dit weekend vakkundig gemold heb).
Ik werd inderdaad blij toen ik dit weekend de Nokia7 zag maar al snel teleurgesteld te zien dat deze niet (hier) te koop is.

Nubia Z17 mini komt ook redelijk in de buurt maar is best duur en matige reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Hoe kan je een telefoon het beste bewaren? We hebben de elephone s8 inmiddels binnen, die een leeco le max 2 moet gaan vervangen. alleen die doet het eigenlijk nog prima dus na testen willen we de elephone s8 eigenlijk voorlopig in de kast leggen. Zijn er dingen waar je op moet letten om verleis van accu-cappacitiet te voorkomen? Of gebeud dat eigenlijk niet door langdurig ongebruikt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik ben de Ulefone Mix en de Elephone S8 tegengekomen, en vind dat mooie toestellen. De Mediatek chip die erin zit maakt mij niet zoveel uit. (zit in de meeste telefoons op sites als Banggood zag ik). Maar las hier onder andere een bericht dat dat wegwerp telefoons zijn?? Zijn hier meer mensen die zo over deze telefoons denken? Heb zelf namelijk gewoon goede ervaringen met Mediatek chips in Motorola en Sony toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Is dat niet meer vanwege de bouwkwaliteit?
Het is wel zo dat je niets mag verwachten van updates/upgrades tenzij door hobbyisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@stefan22: dat zijn absoluut geen wegwerp-telefoons. Al is de elephone s8 qua scherm/camera natuurlijk wel veel beter dan de ulefone. We hebben hier zelf nu een elephone s8 en die doet niet onder voor de leeco le max 2(met snapdragon 820 processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mehari72: de elephone s8 is een zeer stevig toestel. en updates komen heel doorlopend via ota binnen, zelfs android 8 komt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ik deel op zich de mening wel dat het "wegwerp-telefoons" zijn. Door de MediaTek-chips die er in zitten, heb je eigenlijk geen ondersteuning voor custom ROMs. De kans is groot dat de Chinezen na een half jaar of jaartje stoppen met updaten en dan veroudert je toestel dus vrij gauw. Neemt niet weg dat ik de Elephone S8 zeker een mooi toestel vind, net als de Elephone U pro die binnenkort uitkomt. De U pro heeft wel een Qualcom-chip en ik hoop dat er voor dat toestel wel een Lineage-OS ondersteuning gaat komen, mogelijk een kanshebber voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ossi schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:28:
Ik deel op zich de mening wel dat het "wegwerp-telefoons" zijn. Door de MediaTek-chips die er in zitten, heb je eigenlijk geen ondersteuning voor custom ROMs. De kans is groot dat de Chinezen na een half jaar of jaartje stoppen met updaten en dan veroudert je toestel dus vrij gauw. Neemt niet weg dat ik de Elephone S8 zeker een mooi toestel vind, net als de Elephone U pro die binnenkort uitkomt. De U pro heeft wel een Qualcom-chip en ik hoop dat er voor dat toestel wel een Lineage-OS ondersteuning gaat komen, mogelijk een kanshebber voor mij.
Eens, volgens mij komt daar bovenop dat de Elephone ook een reputatie heeft vaker stuk te gaan dan een bekend merk maar dat kan ook mijn gevoel zijn.

@dicksterk waarom koop je nu een telefoon die je vervolgens weg gaat leggen? Had je dan niet beter over een tijd iets kunnen kopen wanneer je het nodig hebt? Dan was dit toestel wellicht goedkoper of had je de opvolger kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ossi: Voor de doorsneegebruiker maakt dat weinig uit. een toestel met android 6 kan nogsteeds met vrijwel alle apps werken, dus de noodzaak tot pdaten is er alleen voor de tweaker die graag het nieuwste os op z'n smartphone heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
dicksterk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:10:
@ossi: Voor de doorsneegebruiker maakt dat weinig uit. een toestel met android 6 kan nogsteeds met vrijwel alle apps werken, dus de noodzaak tot pdaten is er alleen voor de tweaker die graag het nieuwste os op z'n smartphone heeft.
Mijn mening staat compleet los van nieuwe versies van Android, het gaat mij om beveiligingsupdates. Nog steeds zal dat de gemiddelde gebruiker niet veel kunnen schelen helaas.

En wat @Aghanim zegt lijkt inderdaad wel redelijk de concensus te zijn online, of dat inderdaad waar is, dat weet ik niet. Moet zeggen dat mijn ervaring met Android toestellen sowieso een beetje tegenvallen.

Maar als jij blij bent met de Elephone S8, @dicksterk. Dan is dat hartstikke mooi :)
Maak een mooi topic voor ervaringen en een mooie review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Aghanim: het moet de leeco le max 2 vervangen: een toestel met qhd scherm, en 21mp camera. De elephone s8 is 1 van de weinige toestelen die dit ook heeft, de u pro bijvoorbeeld valt alweer terug naar fhd+. De s8 is er al een tijdje en ik zie gebueren dat die er over 6 tot 12 maanden niet meer is, vandaar vast gekocht(voor 193 euro). Sinds de leeco le max 2 er is is dit het enige toestel wat ik heb gezien in een betaalbare prijsklasse met hetzelfde scherm en camera. ook nieuwe flagship-modeleln hebben dit vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
dicksterk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:55:
@Aghanim: het moet de leeco le max 2 vervangen: een toestel met qhd scherm, en 21mp camera. De elephone s8 is 1 van de weinige toestelen die dit ook heeft, de u pro bijvoorbeeld valt alweer terug naar fhd+. De s8 is er al een tijdje en ik zie gebueren dat die er over 6 tot 12 maanden niet meer is, vandaar vast gekocht(voor 193 euro). Sinds de leeco le max 2 er is is dit het enige toestel wat ik heb gezien in een betaalbare prijsklasse met hetzelfde scherm en camera. ook nieuwe flagship-modeleln hebben dit vaak niet.
Jij kijkt alleen naar het aantal MP voor de camera? Ik kan je nu al zeggen dat dievan de Elephone ruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@chinageek: camera is van minder belang dan scherm, en ook daarvoor geldt dat de elephone s8 1 van de zeer weinige met een qhd scherm is, veel andere gaan niet verder dan fhd+
overigens doet de camera het prima, de focus-probleemn kwamen alleen in oude firmware-versies voor.

[ Voor 22% gewijzigd door dicksterk op 06-02-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik zag net de Meizu M6s langskomen. Mooi ding, met een Samsung SoC. Maar helaas ook 720p scherm.
De Note variant heeft dan weer SD625. Dan kan ik toch maar beter voor de Redmi 5 Plus gaan, lijkt me.

Waarom duwen ze die Samsung SoC niet ook in de Note variant? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dicksterk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:10:
En voor degene die graag een veilig toestel heeft :)

Nog even reagerende op UHD, FHD en 720P schermen. Ik zie echt het verschil maar amper, na een Galaxy S6 (QHD) meerdere FHD toestellen en nu een Redmi 4X met 720P moet ik zeggen dat ik amper tot geen verschil zie. Zelf zou ik dan ook nooit een toestel niet kopen omdat het geen UHD scherm heeft. Daarbij vraag ik me ook wel af of een toestel van 150 euro een evengoed UHD scherm heeft als een dure Samsung of Apple.

[ Voor 34% gewijzigd door Aghanim op 06-02-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Aghanim: apple levert sowieoso altijd veel lagere specs dan mogelijk zijn: als apple de mediatek x25(zoals in de elephone) of de nieuwste generaties snapdragon zou gebruiken, zou een iphone veel sneller zijn dan nu. Maar apple wil elk jaar nieuwe uitbrengen dus schroeven ze de specs heel langzaam op. Mijn partner ziet het verschil wel, dus koop ik nooit iets wat in enig opzicht lagere specs heeft als het vorige, de leeco le max 2 legde de lat daarmee erg hoog waardoor er zelfs nu weinig opties zijn.
De veiligheid van smartphoens is mijns inziens een nogal opgeklopt verhaal, misschien als je veel buiten de playstore om installeert, misschien loop je dna meer risico. maar wij hebben hier nu androdi phoens sinds 2012(altijd chinese) nooit antivirus of wat ook, en nog nooit een merkbaar virus/spyware gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
HMC schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:58:
Ik zag net de Meizu M6s langskomen. Mooi ding, met een Samsung SoC. Maar helaas ook 720p scherm.
De Note variant heeft dan weer SD625. Dan kan ik toch maar beter voor de Redmi 5 Plus gaan, lijkt me.

Waarom duwen ze die Samsung SoC niet ook in de Note variant? :?
Meizu ondersteunt band 20 geloof ik niet, althans niet in de toestellen die ik van ze gezien heb. Daarmee is het al een lastiger toestel in Europa en daarmee voor velen oninteressant.
dicksterk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:18:
@Aghanim: apple levert sowieoso altijd veel lagere specs dan mogelijk zijn: als apple de mediatek x25(zoals in de elephone) of de nieuwste generaties snapdragon zou gebruiken, zou een iphone veel sneller zijn dan nu. Maar apple wil elk jaar nieuwe uitbrengen dus schroeven ze de specs heel langzaam op. Mijn partner ziet het verschil wel, dus koop ik nooit iets wat in enig opzicht lagere specs heeft als het vorige, de leeco le max 2 legde de lat daarmee erg hoog waardoor er zelfs nu weinig opties zijn.
De veiligheid van smartphoens is mijns inziens een nogal opgeklopt verhaal, misschien als je veel buiten de playstore om installeert, misschien loop je dna meer risico. maar wij hebben hier nu androdi phoens sinds 2012(altijd chinese) nooit antivirus of wat ook, en nog nooit een merkbaar virus/spyware gehad.
X25 sneller dan Apple's laatste processoren? :')

En je weet dat er van de Play store regelmatig apps worden verwijderd omdat ze onveilig zijn? En ja, als je geen antivirus hebt, dan weet je inderdaad ook niet of je een virus hebt. 8)7 Maar je hebt jezelf overtuigd, niemand is tegen jouw keuze hier. Succes er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ossi schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:35:
[...]

Meizu ondersteunt band 20 geloof ik niet, althans niet in de toestellen die ik van ze gezien heb. Daarmee is het al een lastiger toestel in Europa en daarmee voor velen ontinteressant.

[...]
Not my problem, exactly... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dicksterk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:18:
Check eens wat benchmarks tussen bv. Apple en Samsung zou ik zeggen. (die merken knallen allebei over de Mediatek-Chinezen heen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mediatek X25 Antutu score is 56000. iPhone 6 score is 79.000. Trek zelf je conclusies. Ik durf ook te wedden dat het scherm van de iPhone 6 beter scoort dan het QHD scherm uit de Elephone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Aghanim schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:17:
Mediatek X25 Antutu score is 56000. iPhone 6 score is 79.000. Trek zelf je conclusies. Ik durf ook te wedden dat het scherm van de iPhone 6 beter scoort dan het QHD scherm uit de Elephone.
Daar durf ik grof geld op in te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is officieel de Huawei P20 lite, gisteren een certificaat ontvangen van de FCC. Notch blijkt dus waar te zijn. Vraag me alleen af hoe dit gaat werken op Android. Als de gedeelte waar de Notch zit een zwarte balk wordt heb je er ook vrij weinig aan. Pas wanneer app makers hun apps erop gaan aanpassen ziet het er mooi uit.

Zie bijvoorbeeld Google maps, Instagram en een aantal anderen die dat wel gedaan hebben voor de Essential Phone.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.gsmarena.com/imgroot/news/18/02/huawei-p20-lite-fcc/-728/gsmarena_002.jpg

Vrij zeker van dat mijn volgende smartphone een Huawei zal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:56:
Dit is officieel de Huawei P20 lite, gisteren een certificaat ontvangen van de FCC. Notch blijkt dus waar te zijn. Vraag me alleen af hoe dit gaat werken op Android. Als de gedeelte waar de Notch zit een zwarte balk wordt heb je er ook vrij weinig aan. Pas wanneer app makers hun apps erop gaan aanpassen ziet het er mooi uit.

Zie bijvoorbeeld Google maps, Instagram en een aantal anderen die dat wel gedaan hebben voor de Essential Phone.
[afbeelding]

Dat zal niet anders zijn dan bij de essential phone die ook op Android draait. Kortom geen zwarte balk

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:15:
[...]

Dat zal niet anders zijn dan bij de essential phone die ook op Android draait. Kortom geen zwarte balk
Zoals ik al zei, enkel wanneer de app makers hun apps hierop gaan updaten zal het design goed naar voren komen. Maar zoals je weet is de fragmentatie op Android hoog, Apple kan simpel gezegd de app makers dwingen om de apps aan te laten passen. Maar Android kent zoveel toestellen dat dit dus geen vereisten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
My mistake, had iets te snel gelezen en het stukje over apps gemist.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:56:

[afbeelding]

Interessant met 148x70mm niet een al te groot toestel. Ben benieuwd naar de grootte van het scherm. Kan me niet voorstellen dat het 6" zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bedankt voor de reacties op Elephone S8, zal er nog even over nadenken. Is nu ook te koop bij Belsimpel: https://www.belsimpel.nl/...?utm_source=2001&cntd=1#_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Stefan22 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:01:
Bedankt voor de reacties op Elephone S8, zal er nog even over nadenken. Is nu ook te koop bij Belsimpel: https://www.belsimpel.nl/...?utm_source=2001&cntd=1#_
295 euro, een review waarin hij volledig afgekraakt wordt, maar die besloten wordt met de opmerking dat je voor deze prijs waarschijnlijk niks beters kunt krijgen...

8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:23:
[...]

Zoals ik al zei, enkel wanneer de app makers hun apps hierop gaan updaten zal het design goed naar voren komen. Maar zoals je weet is de fragmentatie op Android hoog, Apple kan simpel gezegd de app makers dwingen om de apps aan te laten passen. Maar Android kent zoveel toestellen dat dit dus geen vereisten is.
Is de notch niet 'gewoon' een hap uit het scherm? Dus dat er alleen een stukje van de app achter de notch verdwijnt, maar er geen zwarte balk is? Dus dat de app de volledige diameter ziet en kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:58:
[...]

Is de notch niet 'gewoon' een hap uit het scherm? Dus dat er alleen een stukje van de app achter de notch verdwijnt, maar er geen zwarte balk is? Dus dat de app de volledige diameter ziet en kan gebruiken.
Nee, een app moet er voor geoptimaliseerd worden. Anders loopt het niet tot de notch door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:22:
[...]
Nee, een app moet er voor geoptimaliseerd worden. Anders loopt het niet tot de notch door.
Hoe weet de app dat er een notch op/in het scherm zit als de hardware doorgeeft dat het scherm wel de normale afmeting heeft/de volledige resolutie pakt? Just asking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Aghanim schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:17:
[...]

Eerste indruk is matig. Voor mij onbekend merk en Android versie 5, dat is dan echt een heel oud toestel. Als je niet per se een Snapdragon/snelle cpu hoeft zou ik naar de Redmi 4X of Huawei Nova 1 of 2 kijken.

Btw de Redmi 4X kun je ook met 3GB 32GB kopen, die is uit mijn hoofd rond de 110€. Uitstekend toestel, heb ik momenteel in gebruik.
Thx voor de reactie. Tja android 5 heb ik nu ook, bevalt prima... de telefoon bevalt ook prima, het is dat accu slecht wordt en power knop minder goed reageert, anders was de telefoon niet eens vervangen.

Wel wil ik graag een iets strakker/kleiner toestel als ik nu wat anders aanchaf, vandaar dat ook de Leagoo naar boven kwam en budget is beperkt dus ook daarom kwam deze goed naar boven. Bedankt voor de tip van de Redmi 4x, ik ga ook eens naar die kijken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Hyp Hyper schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:42:
Als het je gaat om design/formaat en Android 5 boeit niet, heb ik nog wel een ZTE My Prague liggen.
Eén van de platste Android-telefoons ooit.
Het gaat om een combi van zaken, minimaal 3gb ROM, minimaal 32 gb RAM, op zijn minst een octacore processor (snapdragon ook een optie), grootte van het toestel (moet in elk geval kleiner/lichter zijn dan redmi note 2 prime), accu liefst 3000mAh + en het oog wil ook wat natuurlijk.

Leuk toestel die my Praque, zie het alleen nergens meer te koop en de historische prijs lag boven de 300 eur, wat niet binnen mijn budget past. Uiteraard zie ik ook liever een later versie van android, maar daar gaat het niet om hangen.

ps. voorkeur voor merken xiaomi, lenovo of asus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
Vraagje voor de ervaren China phone-bestellers: Mijn Honor 9 Lite ligt nu al een week bij PostNL, maar de status blijft "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces". Ik neem aan dat 'ie is onderschept voor inklaring/douanetoestanden, maar is het normaal dat dat zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
dit vind ik wel een strak toestel. Jammer genoeg nog niet via Gear Bests europees warenhuis te verkrijgen. En volgens hun kan het nog wel een tijdje duren eer die naar Europa komt.

https://www.gearbest.com/...r2KLk30IC2z0aAguOEALw_wcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:17
Zou echt nooit zoveel geld betalen voor een B merk .
Ik heb zelf Elephone gehad en hij was niet echt zo top .
Acemath schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:07:
dit vind ik wel een strak toestel. Jammer genoeg nog niet via Gear Bests europees warenhuis te verkrijgen. En volgens hun kan het nog wel een tijdje duren eer die naar Europa komt.

https://www.gearbest.com/...r2KLk30IC2z0aAguOEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
diquan2001 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:16:
Zou echt nooit zoveel geld betalen voor een B merk .
Ik heb zelf Elephone gehad en hij was niet echt zo top .

[...]
Ieder zijn eigen meug. Ik betaal geen 800 euro voor een iPhone... 8)7. Mag dan een B-merk zijn, maar ik vind het ding er strak uitzien, en meer dan voldoende goede specs voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Acemath schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:24:
[...]

Ieder zijn eigen meug. Ik betaal geen 800 euro voor een iPhone... 8)7. Mag dan een B-merk zijn, maar ik vind het ding er strak uitzien, en meer dan voldoende goede specs voor mijn gebruik.
Ja leuk, maar hij is overpriced en dat geld echt bij lange na niet waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:17
Hier heb je een real review .
Misschien handig voor je aankoop .

Acemath schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:24:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Prachige phone, maar ik ga geen 500 dollar voor een phone betalen.
Ik ga voor 200, misschien 250.
Prachtig spul, maar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Met 350 voor een Elephone ben je waarschijnlijk duurder uit dan een iPhone.
Pagina: 1 ... 61 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html