Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

kid1988 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:04:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met SafetyNet en chinese telefoons? Heb ergens gelezen dat pokemon go, Netflix en sommige bank apps het niet leuk vinden als je een ROOT hebt. Hoe zit het met de ROM van de Pro 3 Elite?
Let er wel op dat LeEcoo inmiddels "under investigation" door de overheid. Gisteren nog op het journaal in China. De smartphonedivisie is al maanden niet meer actief. Updates kan je dus niet echt verwachten van de fabrikant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:28
kid1988 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:04:
............
Hoe zit het eigenlijk met SafetyNet en chinese telefoons? Heb ergens gelezen dat pokemon go, Netflix en sommige bank apps het niet leuk vinden als je een ROOT hebt. .......
Gebruik maken van Magisk systemless root en je komt over het algemeen door Safetynet test heen. Als er uitzonderingen bekend zijn is er vaak ook een workaround of wordt eea na een update opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 02-11-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47

De RedMi Y1 en RedMi Y1 Lite zijn zojuist gepresenteerd voor de Indische (zeg ik het zo goed?) markt.
Eigenlijk niks bijzonders. Gewoon een RedMi Note 4X met verbeterde selfiecam.

Xiaomi Redmi Y1 Specifications
  • Front LED light
  • 5 element lens with 2.0 Aperture
  • Image Noise Reduction with Pixel Binning
  • 16 Mega-Pixel High-Resolution camera
  • 5.5-inch Gorilla Glass Display
  • Finger Print sensor
  • SD 435 Octacore Chipset
  • 3/32GB and 4/64 GB storage.
  • Dedicated MicroSD card slot
Xiaomi Redmi Y1 Lite Specifications
  • Front LED light
  • 5 element lens with 2.0 Aperture
  • Image Noise Reduction with Pixel Binning
  • 16 Mega-Pixel High-Resolution camera
  • 5.5-inch Gorilla Glass Display
  • Finger Print sensor
  • SD 425 Quadcore Chipset
  • 2/16 GB storage.
  • 128 GB Expandable Storage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
LoeWn schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:57:
[video]

De RedMi Y1 en RedMi Y1 Lite zijn zojuist gepresenteerd voor de Indische (zeg ik het zo goed?) markt.
Ik denk dat je de Indiase markt bedoelt. Indische is Indië / Indonesië.

Overigens komt ook de Redmi 5 er aan.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:54
HMC schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:14:
[...]

Hier de Vivo V7+
http://www.gizchina.com/2...boxing-first-impressions/

Niet slecht. :D

Edit: Hmmm. Rond de 340 dollar. :S
Heb deze uit Maleisië meegenomen. Kostte me 308 euro en ben er best tevreden over. Camera en dergelijke werken perfect. Heb er alleen nog geen custom of global rom voor kunnen vinden.

Is overigens te koop voor een goed bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar komt Xiaomi met een iPhone X remake.

De Mi Mix2S
Afbeeldingslocatie: https://img.gizchina.com/2017/11/2-5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.gizchina.com/2017/11/1-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:29
Vandaag mn ulefone gemini pro opgehaald. Moest helaas nog 55,- aftikken ivm btw en inklaring. Maar dat risico wist ik.

Eerste indruk.
Heel positief. Voelt stevig aan en werkt soepel.
Nu ff aan de lader met 17.000 mah. Mn note3 ging maar op ong 1.200 mah.

Een aantal apps al geinstalleerd. Net in de auto wel moeite met koppelen van de hotspot. Morgen nieuwe poging.

Al met al nu al tevreden.
Nu ermee aan de slag en kijken hoe die presteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:56:
Blijkbaar komt Xiaomi met een iPhone X remake.

De Mi Mix2S
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop zo erg dat er iemand gewoon zo'n gare app geinstalleerd heeft. Waarom die cutouts? Dan maar een scherm van 0,2" kleiner. Hiermee kun je toch geen klok meer in het midden zetten! Het eerste wat ik doe bij elke telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:21
Lijkt me fake. Dat ze Apple als inspiratie hebben is wel duidelijk, maar ze op deze manier nadoen lijkt me niet gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
LoeWn schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:05:
[...]

Ik hoop zo erg dat er iemand gewoon zo'n gare app geinstalleerd heeft. Waarom die cutouts? Dan maar een scherm van 0,2" kleiner. Hiermee kun je toch geen klok meer in het midden zetten! Het eerste wat ik doe bij elke telefoon :+
Misschien kan het wel maar dan zie je de tijd niet meer. Of de tijd staat een 'trede' lager :+

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
dutchgio schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:23:
Lijkt me fake. Dat ze Apple als inspiratie hebben is wel duidelijk, maar ze op deze manier nadoen lijkt me niet gewenst.
Mij lijkt het ook fake. Als je kijkt naar de camera, lijkt het op elke foto precies hetzelfde zijn, elke pixel. Wat in mijn ogen onmogelijk is, aangezien het toestel gedraaid is en vanuit verschillende hoeken gefotografeerd is.

Daarbij het meest logische; Je ziet dus gewoon een mimix 2 maar dan met cutout. Waarom zou Xiaomi dat doen? Ze hebben het al voor elkaar om het toestel zo te maken zonder cutout. Ze gaan echt geen cutout toevoegen om de camera's en sensoren naar boven te plaatsen. Vind het ook wel erg toevallig dat ze de onderkant van het toestel niet laten zien. Dan waren ze natuurlijk door de mand gevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
LoeWn schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:19:

Daarbij het meest logische; Je ziet dus gewoon een mimix 2 maar dan met cutout. Waarom zou Xiaomi dat doen? Ze hebben het al voor elkaar om het toestel zo te maken zonder cutout.
Ik vraag me wel af hoe de telefoonspeaker nu werkt met de Mix2. Met trillingen via de kast zoals bij de Mix was niet te doen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
@Hyp Hyper
The ultrasonic proximity sensor returns but is no longer accompanied by a vibration speaker found underneath the surface for calls. Now, there is a very small slit at the very top of the device that houses an actual phone speaker. It is a small driver that points upward and it already sounds much better than last year’s alternative.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Beter. Het werkte namelijk voor geen meter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:49
dutchgio schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:23:
Volgens Androidworld is het idd ook fake.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
John Rambo schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:47:
Overigens komt ook de Redmi 5 er aan.
Het begint onderhand wel tijd te worden.
En voordat de versie met band 20 uitkomt ben je nog een half jaar verder.
Ik ben wel benieuwd hoe lang de batterij mee gaat. Het wordt ws full hd icm een kleinere batterij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

HMC gaat voor de Redmi Note 4X. Al weer driekwart jaar oud, maar inmiddels erg goedkoop. En de batterij. :9~

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Laatst online: 06-08 10:54
Zojuist de ZX551ML Zenfone Zoom besteld voor....€120,- Intel 3580, 4gb intern en 64gb opslag. Lijkt me wel een goede aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:51

raq

Voor een kennis recent de Uhans Max 2 besteld en ontvangen, bedoeld als opvolger van een Samsung Note 2.
Een enorm toestel, met een enorm 6,44 inch scherm. Het toestel wordt voornamelijk gebruikt voor navigatie en bellen, whatsapp, internet en een simpel spelletje. Qua performance niet top, maar een enorme vooruitgang tov zijn vorige toestel. Voldoende voor iemand die niet veel eisen stelt aan performace.
Toestel is nu 3wkn in gebruik en nog geen mankementen ontdekt, toestel lijkt stevig, is zwaar, matige camera, voldoende performance, fingerprint werkt prima en vooral het grote scherm wordt gewaardeerd. Persoonlijk vind ik het toestel te groot en te zwaar voor in je broekzak, het is niet veel kleiner dan een iPad mini.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 09:48
Gisteren is mijn Mi Note 2 binnen gekomen. Wat een mooi toestel!! Maar er zit een klein foutje onderin het (Oled) scherm:

Afbeeldingslocatie: https://1drv.ms/i/s!AsorWt-Ei_EYkKNa0boknL_itFtbWA

Het lukt niet het plaatje toe te voegen daarom maar de link, excuus...
https://1drv.ms/i/s!AsorWt-Ei_EYkKNa0boknL_itFtbWA

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Het zit helemaal onderin de hoek en ik heb er geen last van maar als het kan groeien zal ik er toch een garantiekwestie van moeten maken.

[ Voor 17% gewijzigd door echtp op 19-11-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 23:17
Als ik jou was zou ik dit gelijk melden aan de verkoper met eventuele foto's en filmpjes met het probleem goed in beeld.
Ik zou dit niet accepteren en het toestel weer terug sturen.
Wie weet hoever dit verder gaat uitbreiden in de toekomst.
echtp schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:44:
Gisteren is mijn Mi Note 2 binnen gekomen. Wat een mooi toestel!! Maar er zit een klein foutje onderin het (Oled) scherm:

[afbeelding]

Het lukt niet het plaatje toe te voegen daarom maar de link, excuus...
https://1drv.ms/i/s!AsorWt-Ei_EYkKNa0boknL_itFtbWA

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Het zit helemaal onderin de hoek en ik heb er geen last van maar als het kan groeien zal ik er toch een garantiekwestie van moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Gelijk melden inderdaad. Waar heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
John Rambo schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:40:
Gelijk melden inderdaad. Waar heb je besteld?
Ik heb het gemeld met foto. Gekocht bij Gearbest, betaald met PayPal. Op zich is het helemaal aan de rand dus niet zo ernstig. Ik zou willen weten of er kans is dat het groeit, om te weten waar ik mee akkoord kan gaan, want ze zullen wel met een voorstel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
echtp schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:52:
[...]

Ik heb het gemeld met foto. Gekocht bij Gearbest, betaald met PayPal. Op zich is het helemaal aan de rand dus niet zo ernstig. Ik zou willen weten of er kans is dat het groeit, om te weten waar ik mee akkoord kan gaan, want ze zullen wel met een voorstel komen.
Het enige waar ik akkoord mee zou gaan is toestel terugsturen en een nieuwe. Bij Gearbest heb je 45 dagen niet goed geld terug garantie en sowieso een jaar garantie op je toestel dus dat moet geen probleem zijn. Het enige is waarschijnlijk dat je zelf opdraait voor de kosten van het retour sturen van je toestel (~25 euro). Je weet de oorzaak van het probleem niet dus ik zou er geen risico mee lopen. Daarnaast heb je minimaal 230 euro betaald voor je toestel dus dat moet gewoon in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
Ja het was veel geld dus het moet in orde zijn.... Jammer van de extra kosten en van de extra tijd, maar goed dat is het risico van in China kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
echtp schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:49:
....... Jammer van de extra kosten ........
Als je bij Paypal retourkosten hebt geactiveerd, kan je waarschijnlijk op deze kosten besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
elinx schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:14:
[...]
Als je bij Paypal retourkosten hebt geactiveerd, kan je waarschijnlijk op deze kosten besparen.
Oh ja! Goede tip had ik gedaan maar niet aan gedacht nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
Dit hoort in het mobile aankoop advies forum. Reacties op dit bericht dan ook verwijderd.

[ Voor 117% gewijzigd door 13art op 20-11-2017 21:27 ]

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 17:57
Leagoo T5c met Intel 8 airmont cores is uit. Ik vraag me af hoe snel Atom cores zijn in vergelijking met ARM en of alle apps wel compatible zijn met x86.

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik kreeg ineens Umidigi S2 voorgeschoteld, via ons aller vriend Google, via YoutTube. Waarschijnlijk omdat ik een nieuwe phone aan het zoeken ben. Prijs, batterij (5100mAh :D ), alles goed, maar toen zag ik dat er een Pro versie is. Dubbele prijs.

Umidigi S2: prachtig ding, a la Samsung S8, groter zelfs, maar 720p scherm. Hmm, interessant, met zo'n grote batterij.
S2 Pro is 1080p (enige verschil). Huidige Jiayu S3 is ook 1080p, wat we inmiddels wel gewend zijn, zoniet hoger.

Zit echt in dubio. Die S2 is net geen 200 dollar. P25 Helio, S2 Pro dus het dubbele qua prijs.
Ik zou graag in de lagere prijzen blijven, want ik doe toch niet zoveel met m'n phone.

Aanrader, IMO. Al iemand die 'em heeft? :D

Edit: Fail: Umidigi S2 heeft P20. :F My bad

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 23-11-2017 16:44 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
HMC schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:27:
Ik kreeg ineens Umidigi S2 voorgeschoteld, via ons aller vriend Google, via YoutTube. Waarschijnlijk omdat ik een nieuwe phone aan het zoeken ben. Prijs, batterij (5100mAh :D ), alles goed, maar toen zag ik dat er een Pro versie is. Dubbele prijs.

Umidigi S2: prachtig ding, a la Samsung S8, groter zelfs, maar 720p scherm. Hmm, interessant, met zo'n grote batterij.
S2 Pro is 1080p (enige verschil). Huidige Jiayu S3 is ook 1080p, wat we inmiddels wel gewend zijn, zoniet hoger.

Zit echt in dubio. Die S2 is net geen 200 dollar. P25 Helio, S2 Pro dus het dubbele qua prijs.
Ik zou graag in de lagere prijzen blijven, want ik doe toch niet zoveel met m'n phone.

Ik zou nooit een dergelijk bedrag voor een UMI telefoon uitgeven. Een telefoon is meer dan alleen mooie specs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentu
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-08 13:02

Edit: Fail: Umidigi S2 heeft P20. :F My bad
Wees eerlijk tegen jezelf zou ik zeggen. Want het dubbele is wel ff andere koek. Hoe lang wil je met de telefoon gaan doen? Ook wel belangrijk. Ik heb geen ervaring met Umidigi maar kan niet zeggen dat het merk eruit springt oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik kreeg ineens Umidigi S2 voorgeschoteld, via ons aller vriend Google, via YoutTube. Waarschijnlijk omdat ik een nieuwe phone aan het zoeken ben.
Ik heb ook nog de Jiayu S3. De pro ziet er mooi uit, ik volg het al een paar maanden want ik zoek ook al een poosje een opvolger. Maar ik vertrouw het niet met Umi. Specs maken inderdaad niet perse een goede telefoon.

Ik kijk al een poosje naar de Redmi note 5 of de Redmi 5 Plus. Is nog niet uit. Zoals gewoonlijk weer heel veel speculaties maar het is nog onzeker. Heb in mijn gezin een Redmi 3 en een Redmi 4 pro, daar ben ik heel tevreden over.
Snapdragon 625 wordt gezegd voor de Note 5 maar dat zou ik jammer vinden, liever iets nieuwers.
Even afwachten nog, ik hoop dat ie deze maand wordt aangekondigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

subwaysurfer schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:10:
[...]

Ik heb ook nog de Jiayu S3. De pro ziet er mooi uit, ik volg het al een paar maanden want ik zoek ook al een poosje een opvolger. Maar ik vertrouw het niet met Umi. Specs maken inderdaad niet perse een goede telefoon.

Ik kijk al een poosje naar de Redmi note 5 of de Redmi 5 Plus. Is nog niet uit. Zoals gewoonlijk weer heel veel speculaties maar het is nog onzeker. Heb in mijn gezin een Redmi 3 en een Redmi 4 pro, daar ben ik heel tevreden over.
Snapdragon 625 wordt gezegd voor de Note 5 maar dat zou ik jammer vinden, liever iets nieuwers.
Even afwachten nog, ik hoop dat ie deze maand wordt aangekondigd :P
Thanks voor de feedback.

Ja, zat zelf ook aan Redmi Note 4x te denken. Daar zit ook een 625 in. Zou het vreemd vinden als ze in de volgende generatie phone dezelfde SoC duwen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Hier ook nog een S3 gebruiker.
Die Redmi note 4 had ook mijn aandacht getrokken, een paar maanden geleden van een collega het scherm gewisseld en ik vond het best een leuk ding, zelfde afmetingen als de S3 en een Snapdragon processor.
Wel wat vraagtekens bij de degelijkheid.
Hoewel het er van binnen voor wat de constructie betreft prima uitzag, voelt ook degelijk aan, had die collega na een paar weken alweer een kapot scherm.
Die Jiayu S3 van mij is al meerdere keren op het beton gevallen zonder breuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mehari72 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:54:
Hier ook nog een S3 gebruiker.
Die Redmi note 4 had ook mijn aandacht getrokken, een paar maanden geleden van een collega het scherm gewisseld en ik vond het best een leuk ding, zelfde afmetingen als de S3 en een Snapdragon processor.
Wel wat vraagtekens bij de degelijkheid.
Hoewel het er van binnen voor wat de constructie betreft prima uitzag, voelt ook degelijk aan, had die collega na een paar weken alweer een kapot scherm.
Die Jiayu S3 van mij is al meerdere keren op het beton gevallen zonder breuk.
Merk hier ook dat er veel nostalgie is naar Jiayu. Op het S3 topic kun je ook zien dat er gewoon (door MAD uiteraard) 8.0 voor is nu. Lang aangekondigd en nu feit. :o

Die gasten (management waarschijnlijk >:) ) hebben het aardig verkloot, want met de phones was echt helemaal niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
poema schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:53:
Zojuist de ZX551ML Zenfone Zoom besteld voor....€120,- Intel 3580, 4gb intern en 64gb opslag. Lijkt me wel een goede aankoop.
Ik zit zelf aan een Octa core 14nm intel te denken. Al heeft de Leagoo T5c maar 3gb en 32gb Rom.
Voor ongeveer 109 euro lijkt het me wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Laatst online: 06-08 10:54
deregtx schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:00:
[...]

Ik zit zelf aan een Octa core 14nm intel te denken. Al heeft de Leagoo T5c maar 3gb en 32gb Rom.
Voor ongeveer 109 euro lijkt het me wel ok.
1e hit die ik krijg via Google is van Gearbest met 4gb en 64gb voor €105-en-een-beetje. De Asus is niet door gegaan. Kreeg ineens een bericht van Paypal dat er €119.99 retour is geboekt. Had 'm besteld bij Eglobalcentral. Geen berichtje, niks. Wat een kutbedrijf is dat zeg.

Edit: niet goed gekeken; was de T5, niet de T5c

[ Voor 4% gewijzigd door poema op 24-11-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
poema schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:04:
[...]

1e hit die ik krijg via Google is van Gearbest met 4gb en 64gb voor €105-en-een-beetje. De Asus is niet door gegaan. Kreeg ineens een bericht van Paypal dat er €119.99 retour is geboekt. Had 'm besteld bij Eglobalcentral. Geen berichtje, niks. Wat een kutbedrijf is dat zeg.

Edit: niet goed gekeken; was de T5, niet de T5c
Jammer dat er geen Wifi AC op zit en een Mali T820 is erg zwak in combinatie met die 8 core CPU..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xdr92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
Nog een overstapper van de Jiayu s3 hier. Sinds een paar weken helaas een gedeelte van het touchscreen dat niet meer reageert (gelukkig niet op de plek van het toetsenbord), anders had ik hem beslist niet vervangen. Ik heb nu een Xiaomi redmi 4x besteld omdat die een slag kleiner is en de Jiayu blijft als reserve. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

xdr92 schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:40:
Nog een overstapper van de Jiayu s3 hier. Sinds een paar weken helaas een gedeelte van het touchscreen dat niet meer reageert (gelukkig niet op de plek van het toetsenbord), anders had ik hem beslist niet vervangen. Ik heb nu een Xiaomi redmi 4x besteld omdat die een slag kleiner is en de Jiayu blijft als reserve. :)
Note 4x of 4x? Beiden staan hoog op mijn verlanglijstje, maar ik prefereer de Note versie, denk ik. Nog weer eens wat groter. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdr92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
HMC schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:36:
[...]

Note 4x of 4x? Beiden staan hoog op mijn verlanglijstje, maar ik prefereer de Note versie, denk ik. Nog weer eens wat groter. >:)
De gewone 4x, ik ga juist weer voor een iets kleinere deze ronde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
graag opletten op de topics in de topic waarschuwing, prijzen/aanbiedingen horen bv hier:
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Is er al meer bekend over de Archos Diamon Omega? Oftewel de rebranded Nubia Z17s.
Die zou eind november beschikbaar komen, maar ik kan er helemaal niets over vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• echtp
Nog even terugkomend op mijn vraag over bij Gearbest gekochte Mi Note 2 met klein defect aan Oled scherm.

Ze boden drie opties: terugsturen en geld terug. Terugsturen en nieuw toestel retour. Toestel houden, gedeeltelijke refund. Ben na wat handjeklap akkoord gegaan met dat laatste. 50$ korting gestort op PayPal. Wel onder de voorwaarde dat ik, als de plek groeit alsnog aanspraak kan maken op garantie (weliswaar moet ik dan de $50 terugstorten). Ben tevreden met hoe ze het afhandelden.

[ Voor 12% gewijzigd door echtp op 29-11-2017 12:11 ]

• marathonna
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 15:24
ook jiayu s3 gebruiker hier die nog gewoon word gebruikt..een waardige opvolger is maar moeilijk te vinden.

• John Rambo
echtp schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:10:
Nog even terugkomend op mijn vraag over bij Gearbest gekochte Mi Note 2 met klein defect aan Oled scherm.

Ze boden drie opties: terugsturen en geld terug. Terugsturen en nieuw toestel retour. Toestel houden, gedeeltelijke refund. Ben na wat handjeklap akkoord gegaan met dat laatste. 50$ korting gestort op PayPal. Wel onder de voorwaarde dat ik, als de plek groeit alsnog aanspraak kan maken op garantie (weliswaar moet ik dan de $50 terugstorten). Ben tevreden met hoe ze het afhandelden.
Bij de grotere shops gaat dat meestal wel goed. Bij de kleinere aliexpress verkopers betwijfel ik of dat ook altijd zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hmm de Redmi 5 wordt 5.7" helaas. Dat maakt de keuze voor een 5" toestel nog lastiger in de toekomst. Jammer want Xiaomi heeft met de Note, A, Mix en Mi al 4 reeksen van toestellen die groter zijn dan 5". Dan hoeft een grotere Redmi ook niet wel meer toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Apart inderdaad, als het perse 18:9 had moeten zijn dan had een formaat binnen een 5 inch behuizing a la 5'3 of iets dergelijks toch ook wel gepast?

Nu zou een Redmi Note 5 variant hetzelfde design kunnen hebben, met alleen een betere soc (?).
Het is wel á la Xiaomi om die nog uit te brengen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 13:17

Sherlock

No Shit

Heeft iemand de Nubia Z17 al aan durven schaffen? Ik vind het een behoorlijke bak geld voor een Chinaphone, maar volgende de specs doet hij niet onder voor een Galaxy S8. Uiteraard bestaat er meer in het leven dan specs, vandaar hier de vraag naar ervaringen.

Wat de meesten waarschijnlijk al wel weten, maar voor de volledigheid er maar even bij; deze telefoon is in Europa te koop als de Archos Diamond Omega, echter voor nog eens €100 extra. Dan zit hij al bijna op dezelfde prijs als de S8.

Toch wel een beetje vreemd dat er nog zo weinig ervaringen over te vinden zijn! Ik ben zelf wel benieuwd naar de foto's en de accuduur.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Sherlock schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:02:
Heeft iemand de Nubia Z17 al aan durven schaffen? Ik vind het een behoorlijke bak geld voor een Chinaphone, maar volgende de specs doet hij niet onder voor een Galaxy S8. Uiteraard bestaat er meer in het leven dan specs, vandaar hier de vraag naar ervaringen.

Wat de meesten waarschijnlijk al wel weten, maar voor de volledigheid er maar even bij; deze telefoon is in Europa te koop als de Archos Diamond Omega, echter voor nog eens €100 extra. Dan zit hij al bijna op dezelfde prijs als de S8.

Toch wel een beetje vreemd dat er nog zo weinig ervaringen over te vinden zijn! Ik ben zelf wel benieuwd naar de foto's en de accuduur.
6 berichten boven jouw post :P

De Archos Diamon Omega is trouwens een Nubia Z17s, dat is een nieuwer model dan de Nubia Z17.
Maar inderdaad, de Archos Diamond Omega zou uitgekomen moeten zijn, maar je hoort er niets over. Dat alleen doet mij vermoeden dat je m beter kunt vermijden en voor een OP5t kunt gaan. Grofweg hetzelfde, maar dan wel een grote community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 13:17

Sherlock

No Shit

Ossi schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:39:
[...]
6 berichten boven jouw post :P
Dat wel, maar intussen ook al weer bijna 2 weken terug en geen reacties erop.
De Archos Diamon Omega is trouwens een Nubia Z17s, dat is een nieuwer model dan de Nubia Z17.
Maar inderdaad, de Archos Diamond Omega zou uitgekomen moeten zijn, maar je hoort er niets over. Dat alleen doet mij vermoeden dat je m beter kunt vermijden en voor een OP5t kunt gaan. Grofweg hetzelfde, maar dan wel een grote community :)
Het lijkt er wel op ja. Ik heb nu zelf een Xperia Z5 compact, en ben eindelijk wel toe aan een iets grotere telefoon. Aan de ene kant is het wel veilig om voor de S8 te gaan, aan de andere kant kun je voor minder dan €200 een prima Chinaphone vinden waar je makkelijk (minstens) een jaar mee vooruit kunt. Alleen waterdichtheid is nog een beetje een issue (ik vind het wel makkelijk om de telefoon mee te nemen als ik op de racefiets stap). En dan zitten er tussen die €200 en €600 ook nog eens allerlei telefoons die qua specs en voor- en nadelen er dus inderdaad nog tussenin zitten...

First world problems :o

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Sherlock schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:48:
[...]

Dat wel, maar intussen ook al weer bijna 2 weken terug en geen reacties erop.

[...]
Het lijkt er wel op ja. Ik heb nu zelf een Xperia Z5 compact, en ben eindelijk wel toe aan een iets grotere telefoon. Aan de ene kant is het wel veilig om voor de S8 te gaan, aan de andere kant kun je voor minder dan €200 een prima Chinaphone vinden waar je makkelijk (minstens) een jaar mee vooruit kunt. Alleen waterdichtheid is nog een beetje een issue (ik vind het wel makkelijk om de telefoon mee te nemen als ik op de racefiets stap). En dan zitten er tussen die €200 en €600 ook nog eens allerlei telefoons die qua specs en voor- en nadelen er dus inderdaad nog tussenin zitten...

First world problems :o
Ja ik herken mijzelf enorm in die zoektocht. Ik heb ook ontzettend veel China phones bekeken, maar ik zit nu nog steeds op mijn OnePlus One. Je kunt de China phones is een paar klasses indelen, imho:
- Ziet er fantastisch uit, lage prijs -> Herkenbaar aan de overdreven hoge verwachtingen die geschept worden in de advertenties. MediaTek chip, daarmee dus geen community. Maximaal een jaar aan updates en daarna kun je beter een nieuwe kopen. Wegwerptoestellen dus in feite.

- Ziet er leuk uit, hoge prijs -> Flagship SnapDragon processor, vaak al dermate hoge prijs dat je net zo goed een OnePlus kunt kopen.

- Ziet er leuk uit, leuke prijs -> Xiaomi's met Midrange SoC, fijne prijs, vaak geen ondersteuning voor alle 4g banden die wij in Europa gebruiken. Op een enkel toestel na heb je er met KPN en Vodafone niet zoveel aan dus.

Gezien mijn ervaringen met LineageOS op de OnePlus One ben ik op zoek naar een telefoon met een grote community en dan kom je eigenlijk automatisch uit op de OnePlus toestellen. Maar ik vind hun laatste toestellen niet echt heel spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:34
Ossi schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:07:
[...]
- Ziet er leuk uit, leuke prijs -> Xiaomi's met Midrange SoC, fijne prijs, vaak geen ondersteuning voor alle 4g banden die wij in Europa gebruiken. Op een enkel toestel na heb je er met KPN en Vodafone niet zoveel aan dus.

Gezien mijn ervaringen met LineageOS op de OnePlus One ben ik op zoek naar een telefoon met een grote community en dan kom je eigenlijk automatisch uit op de OnePlus toestellen. Maar ik vind hun laatste toestellen niet echt heel spannend...
Zit in hetzelfde schuitje, als de Xiaomi Redmi 4 Pro nog band 20 / 800Mhz zou hebben zou ik hem in een hartslag kopen... Kunt ook voor de 4X gaan maar dan gan je van FHD naar HD en SD625 naar SD435 (oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Card Nox schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:56:
[...]

Zit in hetzelfde schuitje, als de Xiaomi Redmi 4 Pro nog band 20 / 800Mhz zou hebben zou ik hem in een hartslag kopen... Kunt ook voor de 4X gaan maar dan gan je van FHD naar HD en SD625 naar SD435 (oid).
Ik had een 4 Pro die stuk ging en daarna een 4X genomen. Maakte me zorgen over de 435 en 720P in eerste instantie maar dat blijkt onnodig. De 4X is echt een super toestel en ik merk amper iets van de 720P resolutie. Als je geen games speelt of zware apps draait is de 435 ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:34
Aghanim schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:28:
[...]

Ik had een 4 Pro die stuk ging en daarna een 4X genomen. Maakte me zorgen over de 435 en 720P in eerste instantie maar dat blijkt onnodig. De 4X is echt een super toestel en ik merk amper iets van de 720P resolutie. Als je geen games speelt of zware apps draait is de 435 ook prima.
Doe ik beide niet. Wellicht toch overwegen, is voldoende ondersteuning voor op XDA. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik had m'n zinnen gezet op de Redmi 5 plus maar ik ben van plan lang met het toestel te doen en dan vind ik de SD625 een beetje mager. Misschien toch afwachten of er een Redmi Note 5 komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
De Leagoo T5c is nu echt 50 euro goedkoper dan de officiële prijs. Ik denk dat Intel terug in de Smartphone markt wil. En dus hoge kortingen geeft. Wel jammer dat de krachtige CPU gebundeld wordt met een zwakke GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:14
deregtx schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:14:
De Leagoo T5c is nu echt 50 euro goedkoper dan de officiële prijs. Ik denk dat Intel terug in de Smartphone markt wil. En dus hoge kortingen geeft. Wel jammer dat de krachtige CPU gebundeld wordt met een zwakke GPU.
Waar? :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 13:03
Waar kan ik een beetje overzicht van actuele chinaphones? Wat zijn de beste keuzes in 150 tot 200 euro bijvoorbeeld. Frontpage is ondertussen beetje gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
FitzChevalric. schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:15:
Waar kan ik een beetje overzicht van actuele chinaphones? Wat zijn de beste keuzes in 150 tot 200 euro...............
Via Kimovil.com kan je prima bekijken welke telefoons aan jouw eisen voldoen. Aan de linkerzijde alleen nog even de hardware eisen instellen

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 10-12-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
FitzChevalric. schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:15:
Waar kan ik een beetje overzicht van actuele chinaphones? Wat zijn de beste keuzes in 150 tot 200 euro bijvoorbeeld. Frontpage is ondertussen beetje gedateerd.
https://www.gizchina.com/...phones-200-november-2017/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kimovil werkt ook nog steeds erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
iemand ervaringen met de Dogee Mix2? Lijkt me wel een goede smartphone te zijn voor relatief gezien weinig geld.

Durf hem echter niet via china te kopen wegens invoer en taksen, en voor zover ik weet is hij in Europa niet echt te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acemath schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:49:
iemand ervaringen met de Dogee Mix2? Lijkt me wel een goede smartphone te zijn voor relatief gezien weinig geld.

Durf hem echter niet via china te kopen wegens invoer en taksen, en voor zover ik weet is hij in Europa niet echt te vinden.
Over de Doogee Mix 2. Vond het wel interessant:
YouTube: Doogee Mix 2 Review - Don't Let Them Fool You!

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Redmi Note 4 en de Redmi Note 4x?
Volgens mij alleen de frequentiebanden. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
HMC schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:11:
[......
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Redmi Note 4 en de Redmi Note 4x?....
Niks, beide uitvoeringen zijn bekend onder de naam Mido.
Er is echter een Mediatek (Nikel) en een Snapdragon (Mido) versie van de Note 4 en daarom is in sommige landen de SD versie Note 4X genoemd, maar is ook gewoon onder de naam Note 4 te verkrijgen.
Er zijn een tweetal Global versies met B20 uitgegeven (3/32GB en 4/64GB SnapDragon)

Alle RN4 types

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 22-12-2017 16:44 . Reden: storende spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
HMC schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:11:
[...]

Over de Doogee Mix 2. Vond het wel interessant:
YouTube: Doogee Mix 2 Review - Don't Let Them Fool You!

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de Redmi Note 4 en de Redmi Note 4x?
Volgens mij alleen de frequentiebanden. :?
Oké, bedankt voor de YouTube link... Pfff, dat maakt de zoektocht alleen maar moeilijker... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acemath schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:32:
[...]

Oké, bedankt voor de YouTube link... Pfff, dat maakt de zoektocht alleen maar moeilijker... :(
Als ik deze link volg: John Rambo in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3" voel ik me nog meer gesterkt in mijn voornemen om deze te gaan aanschaffen. (de nummer één dus. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
dutchgio schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:27:
Kimovil werkt ook nog steeds erg goed.
Kimovil heeft wel honderd phones die een 10 krijgen. Referentiekader lijkt daar een beetje fucked up. Weet nou niet meer het kaf van het koren te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Ik heb momenteel 3 telefoons op het oog voor mijn budget (150 - 200)

Oukitel MIX 2 (170,06 EUR)
MEIIGOO NOTE 8 (136,04 EUR)
Elefoon S8 (203,00 EUR)

Mis ik hier nog een mooi alternatief of moet ik er eentje uit mijn top 3 gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Mag ik vragen waarom deze 3 merken?
FitzChevalric. schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:50:

Elefoon S8 (203,00 EUR)

Mis ik hier nog een mooi alternatief of moet ik er eentje uit mijn top 3 gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
diquan2001 schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:00:
Mag ik vragen waarom deze 3 merken?

[...]
Ik zoek een 6 inch telefoon met android 7 en 64gb rom.

de Meiigoo vind ik mooi met dat gebogen glas.
de Oukitel heeft een mooi full screen.
de Elephone heeft hoge resolutie, maar ik vind hem net te duur eigenlijk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik elk 2 jaar een nieuwe koop, maar dat ik geen verstand heb van de technische specificatie's onder de klep. Ik wil wel een sterke batterij die lang meegaat. En ik hoop een telefoon die update naar android 8.

[ Voor 23% gewijzigd door FitzChevalric. op 11-12-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Als ik jou was zou ik al die merken vergeten en gewoon deze halen.

https://m.gearbest.com/ce....html?wid=4&lkid=10745336
FitzChevalric. schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:10:
[...]

Ik zoek een 6 inch telefoon met android 7 en 64gb rom.

de Meiigoo vind ik mooi met dat gebogen glas.
de Oukitel heeft een mooi full screen.
de Elephone heeft hoge resolutie, maar ik vind hem net te duur eigenlijk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik elk 2 jaar een nieuwe koop, maar dat ik geen verstand heb van de technische specificatie's onder de klep. Ik wil wel een sterke batterij die lang meegaat. En ik hoop een telefoon die update naar android 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
diquan2001 schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:15:
Als ik jou was zou ik al die merken vergeten en gewoon deze halen.

https://m.gearbest.com/ce....html?wid=4&lkid=10745336

[...]
https://nl.trustpilot.com/review/gearbest.com

Hij is een niet echt betrouwbare winkel blijkbaar. Jammer maar als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook.

[ Voor 9% gewijzigd door FitzChevalric. op 11-12-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Trustpilot betekent niet alles hoor.
Ik bestel al sinds 2015 bij Gearbest zonder problemen.

Maar als jij het niet vertrouwd dan is er ook nog een aanbieding bij GeekBuying.

https://m.geekbuying.com/...tphone---Gold-382038.html
FitzChevalric. schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:26:
[...]

Hij is een niet echt betrouwbare winkel blijkbaar. Jammer maar als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook.
Link aangepast zodat het geen share link meer is

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 12-12-2017 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
FitzChevalric. schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:26:
[...]

Gearbest is een prima winkel. Dat soort "review" sites heb je vrij weinig aan, immers alleen de klagende zeurders komen daar terecht om hun gal te spuwen.

Voor aankoopadvies kan je terecht in het mobiele aankoopadvies forum, zie topic warning in het roze onderaan.

Ik zou overigens die 3 merken ook links laten liggen en een fatsoenlijk merk nemen. Zeker als je zit te wachten op updates en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Ergens las ik dat Xiaomi toestellen hebben geen band 20, waardoor 4G niet goede werkt en niet altijd een stock android heeft met Nederlandse taal ondersteuning. Weet iemand of de Xiaomi Mi Max 2 deze "probemen" ook heeft of dat ik persé de global versie moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FitzChevalric. schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:56:
Ergens las ik dat Xiaomi toestellen hebben geen band 20, waardoor 4G niet goede werkt en niet altijd een stock android heeft met Nederlandse taal ondersteuning. Weet iemand of de Xiaomi Mi Max 2 deze "probemen" ook heeft of dat ik persé de global versie moet bestellen.
Band 20 zit in de international versie. Voor nederlandse taal installeer je de EU rom. Lees het Xiaomi topic even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Als je stock android wilt moet je de Mi A1 nemen. De Mi Max 2 heeft 2 Global versions, 3Gb en 4Gb, hierop kan je dan de rom zetten van xiaomi.eu met NL taal. Daar zijn online genoeg handleidingen voor te vinden. Wel goed doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
De Mi Max 2 heeft geen versie met band 20 voor zover ik weet.

Alleen enkele toestellen van Xiaomi hebben band 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
FitzChevalric. schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:50:

Elefoon S8 (203,00 EUR)

De Elephone S8 heb ik ook een tijdje op het oog gehad. Mooi toestel voor een leuke prijs.
Echter heeft deze een Mediatek chip en dat staat eigenlijk synoniem voor geen community. Dus je zult het moeten doen met de updates van Elephone zelf en helaas zijn de meeste Chinese partijen droevig qua updates.

Mijn advies, als je al voor een Chinephone gaat, weet dat het een wegwerptoestel wordt. Of zoek er 1 met een Snapdragon chip, en controleer of er een community is op bijvoorbeeld xda-developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Ossi schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:19:
[...]

De Mi Max 2 heeft geen versie met band 20 voor zover ik weet.

Alleen enkele toestellen van Xiaomi hebben band 20.
Klopt inderdaad, ook de "global" toestellen hebben dit niet, alleen een global rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
Ik zit te overwegen om weer een nieuwe xiaomi te kopen.
Maar ik heb wat twijfel.
Tegenwoordig zit er een vaste batterij in. Hoe lang gaat zo'n batterij met dagelijkse gebruik mee?
Is zo'n batterij na een paar jaar af en ben je dan verplicht een nieuwe telefoon te kopen?

Ik heb nog een xiaomi redmi note 2 met losse batterij. Handig als de batterij minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Harribo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:47:
Ik zit te overwegen om weer een nieuwe xiaomi te kopen.
Maar ik heb wat twijfel.
Tegenwoordig zit er een vaste batterij in. Hoe lang gaat zo'n batterij met dagelijkse gebruik mee?
Is zo'n batterij na een paar jaar af en ben je dan verplicht een nieuwe telefoon te kopen?

Ik heb nog een xiaomi redmi note 2 met losse batterij. Handig als de batterij minder wordt.
Geen enkele accu is vast en alle accu's zijn vervangbaar. Kost alleen iets meer moeite om het toestel open te krijgen en de accu te verwisselen. Op youtube zijn vaak genoeg filmpjes te vinden hoe je de accu vervangt, achterkantje los, soms een deel van het moederbord even losschroeven, accu loskoppelen, nieuwe accu erin, vastschroeven, achterkantje erop en klaar.

Mijn ervaring is dat ik een accu na +/- 2 jaar vaak vervang omdat de performance iets achteruit gaat. In het begin doe ik vaak 2 dagen met een accu en als ik na verloop van tijd nog maar krap een dag haal dan vervang ik hem.

Accuduur hangt uiteraard ook af van de specs van je toestel en soms ook welke rom je draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
John Rambo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:53:
[...]

Geen enkele accu is vast en alle accu's zijn vervangbaar. Kost alleen iets meer moeite om het toestel open te krijgen en de accu te verwisselen. Op youtube zijn vaak genoeg filmpjes te vinden hoe je de accu vervangt, achterkantje los, soms een deel van het moederbord even losschroeven, accu loskoppelen, nieuwe accu erin, vastschroeven, achterkantje erop en klaar.

Mijn ervaring is dat ik een accu na +/- 2 jaar vaak vervang omdat de performance iets achteruit gaat. In het begin doe ik vaak 2 dagen met een accu en als ik na verloop van tijd nog maar krap een dag haal dan vervang ik hem.

Accuduur hangt uiteraard ook af van de specs van je toestel en soms ook welke rom je draait.
Kortom, de vaste accus zijn moeilijker te vervangen.
Dit riekt toch wel naar klantje neppen vind ik. De meesten zijn niet zo technisch en moeten dus een nieuwe telefoon kopen na een paar jaar.
Snap niet dat mensen dit een normale ontwikkeling vinden, ik vind het bijzonder asociaal.

Enfin ik zal eens kijken welke accu enigszins makkelijk te vervangen is en aan de hand daarvan een nieuwe telefoon kopen.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Misschien zitten fabrikanten er ook niet op te wachten dat mensen steeds het ding openen. Misschien heeft het ook wat met stevigheid en constructie te maken. De backcover en de accu kunnen dan ook eerer loslaten. Daarnaast zijn sommige achterkantjes misschien wat kwetsbaarder door materiaalgebruik (glas bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
John Rambo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:13:
Misschien zitten fabrikanten er ook niet op te wachten dat mensen steeds het ding openen. Misschien heeft het ook wat met stevigheid en constructie te maken. De backcover en de accu kunnen dan ook eerer loslaten. Daarnaast zijn sommige achterkantjes misschien wat kwetsbaarder door materiaalgebruik (glas bijv.).
Was nooit een probleem.
Serieus volgens mij is het bedoeld om je portemonnee te laten trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
Harribo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:22:
[...]

Was nooit een probleem.
Serieus volgens mij is het bedoeld om je portemonnee te laten trekken
Ben ik het niet mee eens. Als een goede kwaliteit batterij gekozen wordt met voldoende capaciteit dan lukt het makkelijk om na 3 á 4 jaar nog een dag door te komen.
Daarnaast wordt het wel een stuk makkelijker voor de maker van de telefoon als de batterij niet te vervangen is. Zo kan hij minder groot zijn, hoeft er geen klepje achter op de telefoon te zitten, en kun je de telefoon daardoor dunner en stijver maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Pyramiden schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:36:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Als een goede kwaliteit batterij gekozen wordt met voldoende capaciteit dan lukt het makkelijk om na 3 á 4 jaar nog een dag door te komen.
Daarnaast wordt het wel een stuk makkelijker voor de maker van de telefoon als de batterij niet te vervangen is. Zo kan hij minder groot zijn, hoeft er geen klepje achter op de telefoon te zitten, en kun je de telefoon daardoor dunner en stijver maken.
Dat laatste lijkt me de belangrijkste reden. Je bent toch snel een paar milimeter aan alle kanten van de batterij verder als je een uitneembare batterij moet gebruiken. (fitting en connector)
En aangezien telefoons steeds platter moeten worden en er steeds meer bijkomt (nfc, wireless charging bv.) is het sprokkelen met de ruimte.

• Harribo
Ik zie die redenen niet als serieus.
Grootste reden zal besparing van de maker zijn en het idee dat je na een paar jaar weer een andere telefoon nodig hebt.
Veel telefoons hebben niet zoveel capaciteit en zeker bij dagelijks gebruik gaat ie echt geen paar jaar mee.
Het blijft geldklopperij mi

• John Rambo
Dat zal allicht meespelen, maar ik denk dat de meeste mensen sowieso na 1 of 2 jaar een nieuwe telefoon willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:43:
Ik zie die redenen niet als serieus.
Grootste reden zal besparing van de maker zijn en het idee dat je na een paar jaar weer een andere telefoon nodig hebt.
Veel telefoons hebben niet zoveel capaciteit en zeker bij dagelijks gebruik gaat ie echt geen paar jaar mee.
Het blijft geldklopperij mi
Dat komt doordat je nog nooit een moderne telefoon open hebt gemaakt om de batterij te vervangen. Er is simpelweg geen ruimte voor het ouderwetse accutje wisselen systeem.

Daarnaast doet een (goedkoepe) Xiaomi Redmi het na 2 jaar nog steeds gewoon dik anderhalve dag met zijn 4000mah accu. En die kostte dan 100eu +- in aanschaf.

Klantje neppen? Klantje-hoge-eisen-wil-weinig-betalen bedoel je. De designeisen gaan tegenwoordig erg ver, ook op goedkope telefoons.

• Harribo
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:44:
[...]

Dat komt doordat je nog nooit een moderne telefoon open hebt gemaakt om de batterij te vervangen. Er is simpelweg geen ruimte voor het ouderwetse accutje wisselen systeem.

Daarnaast doet een (goedkoepe) Xiaomi Redmi het na 2 jaar nog steeds gewoon dik anderhalve dag met zijn 4000mah accu. En die kostte dan 100eu +- in aanschaf.

Klantje neppen? Klantje-hoge-eisen-wil-weinig-betalen bedoel je. De designeisen gaan tegenwoordig erg ver, ook op goedkope telefoons.
Dat heb ik wel maar whatever

Nou mijn zus heeft een xiaomi redmi note 3, prachtding, maar na een anderhalf jaar kan ze alweer een nieuwe telefoon kopen omdat de batterij op is

Nee nee, het was ok. Gewoon telefoons maken met vervangbare batterijen.
Maar enfin de commercie wint weer mi

Whatever, ik zal eens rondkijken naar een nieuwe telefoon. Hopen dat de batterij vervangbaar is op de een of andere manier

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 14-12-2017 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
Met vrij weinig moeite kun je toch echt de accu vervangen binnen 5 minuten. Om daar een nieuwe telefoon voor te kopen is wel zonde. Zo'n accu kost vaak 10-15€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Koop een batterij en laat het bij een telefoonwinkeltje vervangen als je niet graag schroeft. Is zo gedaan.
Vaak wat plakspul en 1 connectortje losmaken. En echt.. het scheelt veel ruimte. Geen battery-bay, geen achterkant die er makkelijk af moet en geen afdekplaatjes nodig voor gevoeligere electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Nee. Maar ik ben wel aan het twijfelen :+ Ik kijk de afgelopen maanden sowieso naar een wat goedkoper chinese smartphone. Kan 1 conclusie trekken, ik heb oprecht geen idee wat goed is.

Waar de ene website de telefoon de hemel inprijst kan een ander hem het liefst nog ter plekke onderkotsen. En ik merk dat de prijzen erg onstabiel zijn (heey de feestdagen staan voor de deur!).

Maar ik zie heel veel telefoons die zo'n klein mogelijk 'bezel' willen aanleveren en dat die de markt heersen, ten koste van de rest van het toestel. Ik ben daar zelf geen voorstander van, ik wil dat de camera van goede kwaliteit is. En dat voelt voor mij als zoeken naar een naald in een hooiberg ;(

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:13
Weet iemand of het (al) mogelijk is om een custom ROM (zoals bijvoorbeeld. lineageOS) te installeren op de Vernee Mars Pro. Ik wil binnenkort eerst TWRP + Root uitproberen, maar weet ook niet zeker of dat mogelijk is aangezien ik de laatste OTA heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
FJP84 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:42:
Weet iemand of het (al) mogelijk is om een custom ROM (zoals bijvoorbeeld. lineageOS) te installeren op de Vernee Mars Pro. Ik wil binnenkort eerst TWRP + Root uitproberen, maar weet ook niet zeker of dat mogelijk is aangezien ik de laatste OTA heb geïnstalleerd.
Heb je zelf al eens gezocht met Google? Vrij makkelijk te vinden, staat een tutorial op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:13
John Rambo schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 00:44:
[...]

Heb je zelf al eens gezocht met Google? Vrij makkelijk te vinden, staat een tutorial op xda
Ja die had ik gevonden inderdaad. Althans alleen TWRP + Root. Toch maar eens proberen binnenkort! Tnx.
Pagina: 1 ... 60 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html