Volgens Ulefone gaan ze volgende week eindelijk de Future leveren aan hun retailers. Jammer dat het allemaal zo lang duurt.
Dankje voor de link ben ik blij mee
Maar er staat B05 klopt dit wel ?
Chocoball schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:52:
[...]
Link naar de B06 firmware was al eerder gepost Wortelstok in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3"
Foutje als in dat het bestand B05 heet maar als je de update uitvoert staat er B06.diquan2001 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:31:
Dankje voor de link ben ik blij mee![]()
[...]
Ah ok ik zie het .
Ik heb m binnengehaald er zit een duidelijke handleiding bij dat is wel prettig .
Heb je ook deze ROM draaiende ?
Want dat gestotter kan natuurlijk ook in de ROM zitten aangezien ik nog op de B04 zit en geen gestotter heb .
En er word ook niet echt verteld wat nou de verbeteringen zijn in deze nieuwe ROM .
Ik heb m binnengehaald er zit een duidelijke handleiding bij dat is wel prettig .
Want dat gestotter kan natuurlijk ook in de ROM zitten aangezien ik nog op de B04 zit en geen gestotter heb .
En er word ook niet echt verteld wat nou de verbeteringen zijn in deze nieuwe ROM .
Chocoball schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:33:
[...]
Foutje als in dat het bestand B05 heet maar als je de update uitvoert staat er B06.
Op b04 ( updates na uit de doos gehaald had had ik het ook toen dacht ik dat in b05(6) verholpen was maar nee helaas.....diquan2001 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:46:
Ah ok ik zie het .
[...]
Ik had dat ook dat na 10 min opeens een radio app stopte (pcradio) toen zag ik al dat mi assistent auto task Killer had uitgezet en het was verholpen
[ Voor 11% gewijzigd door patrickkok op 03-06-2016 09:54 ]
Waar heb je deze informatie vandaan? Ik wacht er ook nog op. Maar de Nubia Z11 wordt volgende week gepresenteerd. Mocht het een gunstige prijs hebben dan ga ik wellicht mijn order van Ulefone annuleren.tBoz schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:07:
Volgens Ulefone gaan ze volgende week eindelijk de Future leveren aan hun retailers. Jammer dat het allemaal zo lang duurt.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Zeker het dubbele van wat jij voor die Ulefone hebt betaald.Diederik-Jan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Waar heb je deze informatie vandaan? Ik wacht er ook nog op. Maar de Nubia Z11 wordt volgende week gepresenteerd. Mocht het een gunstige prijs hebben dan ga ik wellicht mijn order van Ulefone annuleren.
Van hun facebook. Ze geven nu aan 70-80% van de preorders volgende week te hebben uitgestuurd.
Gaaf ding die Nubia maar van een heel andere prijsklasse idd
Gaaf ding die Nubia maar van een heel andere prijsklasse idd
diquan2001 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:44:
[...]
Maar !! ik heb toch iets wat mij vreemd lijkt misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft .
Mijn whatsapp berichtjes of mailtjes komen niet gelijk binnen er zit altijd een vertraging in .
Ik kijk net naar een berichtje dat vannacht om 00.28 is verzonden en ik zie het net pas binnenkomen .
Dit gebeurt ook met mijn mail dat komt ook alleen binnen als ik zelf mail app open en refresh en heel af en toe komt het vanzelf binnen .
Iemand anders met de Axon Elite een idee ??
Pastapipo schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:22:
[...]
Ja! Dat probleem had ik ook. Het volgende heb ik uitgevoerd:
Open de mii assistant app: Druk op het tandwiel rechtsboven en zet alles uit dat aan staat.
Verder heb je nog een aantal van die "mii" apps, kan hem zo snel niet vinden, waarschijnlijk heb ik hem verwijderd. Zet alles uit dat je kan vinden, dan doet hij het prima.
Delayed notification op de Axon Elite komt door het power management. Als volgt oplossen (via XDA):patrickkok schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:10:
[...]
Verrek ik heb precies hetzelfde !
Whatsapp ontvang ik pas als ik app open en mail pas als ik handmatig refresh...
- Go inside settings /Power manager /manage background . Here deselect all the apps that you want to send notifications.
- Settings/power manager/auto start manager . Here select all the apps that you want to send notifications.
- Go inside Mi-assistant /Acceleration/ Whitelist . Here select all the apps that you want to send notifications.
- (For me this was also necessary) Remove the accelerator settings inside the mi assistant / software settings
De MI assistant ZTE Axon elite (en mini) kan inderdaad dingen doen als programma's afsluiten en automatisch opstarten blokkeren.
Ik weet niet of dat gedaan is uit het oogpunt van de beveiliging of van de batterij, maar ik heb die assistent gewoon helemaal uitgezet en de (standby) batterijduur is in ieder geval nog steeds prima op de Elite.
Ook geen last van notificaties die niet doorkomen, alles werkt zoals je het zou verwachten.
Ik weet niet of dat gedaan is uit het oogpunt van de beveiliging of van de batterij, maar ik heb die assistent gewoon helemaal uitgezet en de (standby) batterijduur is in ieder geval nog steeds prima op de Elite.
Ook geen last van notificaties die niet doorkomen, alles werkt zoals je het zou verwachten.
Nu ik alleen mi assistent heb uitgeschakeld krijg ik apps en mails al binnen!
Werkt nog prima tot nu toen :-)
Werkt nog prima tot nu toen :-)
[ Voor 55% gewijzigd door Koning-Admiraal op 04-06-2016 01:02 ]
denk dat je zulke videos maar niet te serieus moet nemen, lijkt me nogal sterk dat die ulfefone een betere camera heeft dan de s7, wat ze in deze video wel proberen te doen lijken, net als dat het scherm van de s7 in de vergelijking met dezelfde achtergrond wel heel erg dof eruit ziet?
Het zal nooit een concurrent van de S7 zijn. Maar voor €166 euro is dit een hele mooie smartphone.Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 03:21:
[...]
denk dat je zulke videos maar niet te serieus moet nemen, lijkt me nogal sterk dat die ulfefone een betere camera heeft dan de s7, wat ze in deze video wel proberen te doen lijken, net als dat het scherm van de s7 in de vergelijking met dezelfde achtergrond wel heel erg dof eruit ziet?
Waar vind jij deze voor 166€? Goedkoopste die ik vind is voor 204€?Diederik-Jan schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 03:51:
[...]
Het zal nooit een concurrent van de S7 zijn. Maar voor €166 euro is dit een hele mooie smartphone.
[ Voor 62% gewijzigd door Gines op 04-06-2016 05:14 ]
Eerst roep je dat je wellicht gaat switchen naar een Nubia, omdat ze de leverdatum steeds uitstellen en vervolgens kom je weer met zo'n marketing filmpje.Diederik-Jan schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 03:51:
[...]
Het zal nooit een concurrent van de S7 zijn. Maar voor €166 euro is dit een hele mooie smartphone.
Lees anders even de topic van de Ulefone Be Touch 2, waar een tweaker hem heeft en waar dat ding eigenlijk niet meer bruikbaar is als telefoon na ruim een half jaar.
Waarom maken ze dan wel zo'n vergelijkingsfilmpje en doen ze alsof ie zelfs beter is?Diederik-Jan schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 03:51:
[...]
Dat is gewoon misleiding, want dat is uiteraard niet zo.
Ulefone heeft nu ook een officieel statement gepubliceerd waarin ze aangeven vanaf komende week uit te leveren.
@Gines, hij was op 4 mei eenmalig te koop voor $199, met code kwam je bij BG uit op €166.
@Gines, hij was op 4 mei eenmalig te koop voor $199, met code kwam je bij BG uit op €166.
[ Voor 18% gewijzigd door tBoz op 04-06-2016 10:24 ]
Begrijp jij het woord wellicht niet? Daarnaast heeft Ulefone zelf aangegeven dat het vanaf volgende week geleverd gaat worden. Ik heb er al een maand op gewacht. Dus een extra week of twee is te overzien. Mocht het langer duren dan kan ik het altijd nog annuleren. Maar dat is een persoonlijke afweging.Momus schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:30:
[...]
Eerst roep je dat je wellicht gaat switchen naar een Nubia, omdat ze de leverdatum steeds uitstellen en vervolgens kom je weer met zo'n marketing filmpje.
Lees anders even de topic van de Ulefone Be Touch 2, waar een tweaker hem heeft en waar dat ding eigenlijk niet meer bruikbaar is als telefoon na ruim een half jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Koning-Admiraal op 04-06-2016 11:00 ]
Actie via Banggood.Gines schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 05:13:
[...]
Waar vind jij deze voor 166€? Goedkoopste die ik vind is voor 204€?
Ja, Ulefone heeft wel meer dingen zelf aangegevenDiederik-Jan schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:58:
[...]
Begrijp jij het woord wellicht niet? Daarnaast heeft Ulefone zelf aangegeven dat het vanaf volgende week geleverd gaat worden. Ik heb er al een maand op gewacht. Dus een extra week of twee is te overzien. Mocht het langer duren dan kan ik het altijd nog annuleren. Maar dat is een persoonlijke afweging.
Iemand die een code heeft voor de vernee Apollo voor aliexpres voor 199,95? Ik heb er 1 voor gearbest maar ik bestel daar liever niet
Heb even een Umi touch gehad. Mooie telefoon alleen scherm werkte niet echt prettig. Met swypen had ik telkens 3 woorden tegelijk. Kreeg ik ook niet goed met sgs touchscreen booster.sander817 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:32:
Ik stond op het punt een redmi 3 Pro te kopen, maar zie nu de umi Super in de aanbieding. Geen ervaring met umi, wat is de kwaliteit daarvan?
Verder gaf de GPS geen fix, dus telefoon weer teruggebracht.
Softwarematig stabiel en via de OTA regelmatig updates. Dus dat doen ze wel goed.
Geen witte vlekken op het scherm gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Gerard4 op 04-06-2016 22:23 ]
Mijn be touch heeft een matige wifi adapter. Het scherm is ook minder dan de telefoons die ze daarna uitgebracht hebben. Verder prima telefoon hoor. Snel en software uiterst stabiel.Momus schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:30:
[...]
Eerst roep je dat je wellicht gaat switchen naar een Nubia, omdat ze de leverdatum steeds uitstellen en vervolgens kom je weer met zo'n marketing filmpje.
Heb je dat ook weer. Ga lekker biertje drinken man.dutchgio schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:23:
Software stabiel. Juist.
GPS is bekend antenne probleem ja. Maw, bouwkwaliteit niet zo best. Software wel. Check de umi community.
[ Voor 19% gewijzigd door Gerard4 op 04-06-2016 22:33 ]
Heb je dan toch vrij weinig aan, als de hardware niet goed is?
Ik vroeg mij af of er mensen met ervaringen zijn met bestellen bij Tradingshenzhen.com Ik heb een toestel op het oog en scheelt weer 37 euro met sites zoals banggood en met ibuygou scheelt het nog meer.
Maar helemaal niets krijgen is natuurlijk duurder
Maar helemaal niets krijgen is natuurlijk duurder
edit:
met verzendkosten mee gerekend maar een verschil van 16 euro, maar dan wel vlot via DHL binnen. Maar ook zeer grote kans op extra belastingen. Ga dan wel voor een voor mij bekendere site
met verzendkosten mee gerekend maar een verschil van 16 euro, maar dan wel vlot via DHL binnen. Maar ook zeer grote kans op extra belastingen. Ga dan wel voor een voor mij bekendere site
[ Voor 28% gewijzigd door The-Source op 05-06-2016 13:22 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Is het mogelijk om band 20 te unlocken op een bepaalde chipset van een Xiaomi? Bijvoorbeeld een Xiaomi Redmi Note 3 Pro?
Nee, dat werkt niet zo.
De hardware is niet aanwezig dus dan kun je het moeilijk softwarematig aanzetten.
De hardware is niet aanwezig dus dan kun je het moeilijk softwarematig aanzetten.
Nou, mijn 2e poging om de Axon Mini via AliExpress te bestellen is ook mislukt..
Deze keer via GoTop. Levering zou vanuit Duitsland zijn (2-5 dagen). Wel de wat duurdere Premium editie, maar wat maakt het uit, prijs was evengoed redelijk (230 euro).
Maar 2 weken na de melding "your order has been shipped" nog geen pakketje en ook de tracking code werkte nog niet. Even om opheldering gevraagd en ja hoor: telefoon is niet leverbaar vanuit Duitsland
Of ik hem wel vanuit China wilde hebben? Doe maar mijn geld terug.
Dus maar naar de eerste de beste Media Markt gegaan en een Nexus 5x gekocht. Prima toestel, maar het had wat sneller gekund..
Jammer dat ik de hoesjes en de screenprotector al 2 maandan in huis had. Staan nu op V&A als iemand interesse heeft..
Deze keer via GoTop. Levering zou vanuit Duitsland zijn (2-5 dagen). Wel de wat duurdere Premium editie, maar wat maakt het uit, prijs was evengoed redelijk (230 euro).
Maar 2 weken na de melding "your order has been shipped" nog geen pakketje en ook de tracking code werkte nog niet. Even om opheldering gevraagd en ja hoor: telefoon is niet leverbaar vanuit Duitsland

Dus maar naar de eerste de beste Media Markt gegaan en een Nexus 5x gekocht. Prima toestel, maar het had wat sneller gekund..
Jammer dat ik de hoesjes en de screenprotector al 2 maandan in huis had. Staan nu op V&A als iemand interesse heeft..
Hoe kan jij oordelen over regelmatige updates en stabiele software, als je hem maar even gehad hebt.Gerard4 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:30:
[...]
Heb je dat ook weer. Ga lekker biertje drinken man.
GPS is bekend antenne probleem ja. Maw, bouwkwaliteit niet zo best. Software wel. Check de umi community.
Omdat ie niet voldeed...
Jammer van de verspilde moeite en tijd. Ook had ik graag nog een tweaker met hetzelfde toestel gezien.Tmr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:39:
Nou, mijn 2e poging om de Axon Mini via AliExpress te bestellen is ook mislukt..
Maar 2 weken na de melding "your order has been shipped" nog geen pakketje en ook de tracking code werkte nog niet. Even om opheldering gevraagd en ja hoor: telefoon is niet leverbaar vanuit DuitslandOf ik hem wel vanuit China wilde hebben? Doe maar mijn geld terug.
Verstandige keus van je om voor de Nexus 5x te gaan, kan je nooit verkeerd mee zitten.
Ik ben voorzien van hoesjes en screenprotectors, succes met de verkoop.
Verwijderd
Iemand ervaring met de Geekbuying aftersales/garantie afdeling?
De batterij van mijn MX4 Pro begint op te zwellen, waardoor de achterkant nu gebarsten is en het scherm af en toe niet bestaande touches registreert
De batterij van mijn MX4 Pro begint op te zwellen, waardoor de achterkant nu gebarsten is en het scherm af en toe niet bestaande touches registreert
Software redelijk goed ja maar hardware was matig met witte vlekken op mijn unit.dutchgio schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:23:
Software stabiel. Juist.
GPS werkte daarintegen wel weer redelijk.
Maar inderdaad al met al weer een matig plaatje door dit soort fouten.
Heb hem nog liggen en had afgelopen week weer een update. Iedere 2/3 weken gemiddeld toch wel. Ze laten hem niet na de introductie direct vallen in ieder geval. Software is nu toch wel zeer aardig.Momus schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:15:
[...]
Hoe kan jij oordelen over regelmatige updates en stabiele software, als je hem maar even gehad hebt.
Omdat ie niet voldeed...
De elephone p9000 heeft ondertussen 5 weken moeten wachten voordat de nieuwe update kwam. Die fixt dan nog niet eens alle bekende problemen.
NFC werkt nog niet zoals het zou moeten i'm ieder geval.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Vandaag de Redmi 3 (dus niet de pro of note!) binnengekregen voor mijn zusje. Werkt perfect, ziet er goed uit, ben zeer onder de indruk voor de prijs. Nu nog hopen dat de bouwkwaliteit ook prima is en dat hij heel blijft voor een jaartje of 2.
Voor 150eu via de dubbele DHL van aliexpress.
Voor 150eu via de dubbele DHL van aliexpress.
Wat is denken jullie het addertje onder het gras bij de zuk z2. Veel telefoon voor de prijs...
Dat dacht ik bijvoorbeeld ook van de xiaomi mi5, maar die schijnt op cameravlak wat tegen te vallen...
Dat dacht ik bijvoorbeeld ook van de xiaomi mi5, maar die schijnt op cameravlak wat tegen te vallen...
Software van ZUK is afwachten denk ik. De internationale versie van de ZUK Z1 had Cyanogen OS maar het is nog niet zeker dat de ZUK Z2 dit ook nog krijgt. Op GizChina vind je wel wat informatie over de ZUK Z2 Pro, daar kan je misschien al wat van opsteken:Shoarma1998 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:44:
Wat is denken jullie het addertje onder het gras bij de zuk z2. Veel telefoon voor de prijs...
http://www.gizchina.com/2...ro-hands-on-and-unboxing/
http://www.gizchina.com/2016/06/08/weekend-zuk-z2-pro/
Hardware is zeker in orde voor die prijs vind ik.
Edit: Zie net ook de unboxing en hands-on van de Umi Super verschijnen: YouTube: UMI Super (Unboxing & First Test) UMI's best phone? MTK6755 & 4GB RAM // by s7yler
Uiterlijk wel een mooi toestel imo, doet me op veel gebieden aan m'n Honor 7 denken. Vind 'm zelfs iets mooier. Zitten ook wel een paar mooie opties in zoals die LED homeknop en de hardware knoppen ernaast.
[ Voor 22% gewijzigd door Largamelion op 08-06-2016 18:04 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
hmm dat ziet er toch goed uit. lastig lastig, zal ik mijn reeds bestelde Future alsnog cancellen en voor de Super gaan.. ?Largamelion schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:56:
Edit: Zie net ook de unboxing en hands-on van de Umi Super verschijnen: YouTube: UMI Super (Unboxing & First Test) UMI's best phone? MTK6755 & 4GB RAM // by s7yler
Uiterlijk wel een mooi toestel imo, doet me op veel gebieden aan m'n Honor 7 denken. Vind 'm zelfs iets mooier. Zitten ook wel een paar mooie opties in zoals die LED homeknop en de hardware knoppen ernaast.
Ik zou persoonlijk eerst altijd de reviews afwachten en de echte gebruikservaringen. Zelfs met de grotere merken is het altijd afwachten hoe een toestel ontvangen wordt. Ik doe zelf geen pre-orders meer.tBoz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:40:
[...]
hmm dat ziet er toch goed uit. lastig lastig, zal ik mijn reeds bestelde Future alsnog cancellen en voor de Super gaan.. ?De preorder prijs is wel scherp en ik vind die notificatie ring en fysieke knoppen ook een plus. Toch heb ik net iets meer vertrouwen in Ulefone
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Voor mijn vader zou ik graag een eerste smartphone kopen.
Ik had gedacht aan deze:
Xiaomi Mi4c (2GB ram versie)
Iemand ervaringen met deze telefoon?
Ik zie hem voor de prijs tussen 120 en 160 euro en lijkt me zeer degelijke prijs voor de specs.
De software die hier op draait is Miui V7. Ik heb wel wat ervaringen met custom roms met Miui maar is dit tegenwoordig ook 100% Nederlands vertaald en is dit ook zo te kiezen?
Hoe zit het met de GPS op Xiaomi telefoons?
Ik heb ooit eens een Cubot gekocht en tot op heden nog geen gpsfix kunnen verkrijgen...
Ik had gedacht aan deze:
Ik zie hem voor de prijs tussen 120 en 160 euro en lijkt me zeer degelijke prijs voor de specs.
De software die hier op draait is Miui V7. Ik heb wel wat ervaringen met custom roms met Miui maar is dit tegenwoordig ook 100% Nederlands vertaald en is dit ook zo te kiezen?
Hoe zit het met de GPS op Xiaomi telefoons?
Ik heb ooit eens een Cubot gekocht en tot op heden nog geen gpsfix kunnen verkrijgen...
GPS is pima, MIUI is prima, wel pas na het unlocken van de bootloader en flashen van de Xiaomi.eu rom heb je Nederlands. (zelf) Wat tweaken is dus wel vereist.
Is een Redmi 3 (Pro) niet interessanter? Performance wise wat minder, maar verder wel beter. Vooral de batterij. De Pro heeft ook nog een fingerprint scanner.
Is een Redmi 3 (Pro) niet interessanter? Performance wise wat minder, maar verder wel beter. Vooral de batterij. De Pro heeft ook nog een fingerprint scanner.
Inmiddels 4 mensen aan een Redmi 3 geholpen.
Wat een fantastisch toestel voor die prijs.
Wat een fantastisch toestel voor die prijs.
Ik heb hem inmiddels een maand in gebruik. Via een omweg die ik op XDA tegenkwam de bootlocker vrijgemaakt en de Xiaomi.eu ROM er op gegooid. Inmiddels ben ik overgestapt op sMiui, waar je op de website zelf een ROM kunt bakken gebaseerd op de laatste Xiaomi.eu roms, zonder bloatware en als je dat wilt wat aanvullende zaken. Prima site, trouwens.frye schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:26:
Voor mijn vader zou ik graag een eerste smartphone kopen.
Ik had gedacht aan deze:
Toestel werkt prima, voor dat geld kun je niets beter kopen als je kunt leven zonder 800mhz 4G en fancy shit als vingerafdrukbullshit. Als je tenminste tevreden bent met 5 inch. Snapdragon 808 is gewoon prima en Miui loopt dan ook zo soepel als maar kan. Ik was trouwens vooral aardig verrast door de kwaliteit van de foto's die het ding maakt. Mijlen beter dan de camera op mijn Oneplus of de Samsung S3 die ik daar voor had. Doet niet onder voor de Apple 5S van mijn vrouw.
Ik zie persoonlijk trouwens niet in op welk vlak een Redmi 3 beter zou zijn, eerlijk gezegd. De pro heeft inderdaad een fingerprint scanner en de accu is wat groter. Maar wat levert die grotere accu je op? Red je het daar echt een volle dag langer mee? Anders voegt het namelijk weinig toe. Een S808 ipv een S616 is wel een merkbaar verschil, daarbij is de bouwkwaliteit van de Mi-serie gewoon beter dan die van de Redmi's.dutchgio schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:40:
GPS is pima, MIUI is prima, wel pas na het unlocken van de bootloader en flashen van de Xiaomi.eu rom heb je Nederlands. (zelf) Wat tweaken is dus wel vereist.
[ Voor 23% gewijzigd door Hoppa! op 09-06-2016 12:47 ]
De Redmi 3 is van uitstekende aluminium bouwkwaliteit, mijn vriendin kan 3 volle dagen zonder opladen. Die 616 levert geen enkele lag bij huis-, tuin- en keukengebruik en er kan een SD kaart in.Hoppa! schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:42:
Ik zie persoonlijk trouwens niet in op welk vlak een Redmi 3 beter zou zijn, eerlijk gezegd. De pro heeft inderdaad een fingerprint scanner en de accu is wat groter. Maar wat levert die grotere accu je op? Red je het daar echt een volle dag langer mee? Anders voegt het namelijk weinig toe. Een S808 ipv een S616 is wel een merkbaar verschil, daarbij is de bouwkwaliteit van de Mi-serie gewoon beter dan die van de Redmi's.
Bovendien is hij goedkoper.
Ik zie genoeg plussen voor een Redmi 3.
Dat dus. Behuizing is prima, metaal is juist hoge kwaliteit vs. plastic van de 4c?
Batterij is wel een aanzienlijk verschil. fingerprint 'shit' is een eigen mening, ik vind het een toevoeging.
Dan heb je nog het sd kaart slot en de prijs.
zoals gezegd, enige is performance wise is het wat minder.
Batterij is wel een aanzienlijk verschil. fingerprint 'shit' is een eigen mening, ik vind het een toevoeging.
Of metaal een voordeel is, is nog maar de vraag. De meeste mensen die hun toestel een keer hebben laten vallen zullen toch wel gemerkt hebben dat kunststof dan meestal toch wat beter de klap opvangt. Maar goed, dat is een kwestie van smaak, uiteraard. SD-card heb je een punt, dat is zeker een plus voor de Redmi, voor mij niet, maar ik kan me voorstellen dat dat voor veel mensen 32gb zonder SD een breekpunt is.dutchgio schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:24:
Dat dus. Behuizing is prima, metaal is juist hoge kwaliteit vs. plastic van de 4c?
Ik hecht vooral meer waarde aan de SOC en de hogere schermresolutie van de Mi4c. Het scherm is trouwens ook bizar goed afleesbaar buiten in de zon. Veel beter dan dat van de Redmi 3 (non pro) dat ik heb gezien.
Maar goed, ieder zijn ding. Ik vind in ieder geval de stelling van dutchgio dat de Redmi 3 pro, buiten de performance, gewoon beter is, veel te kort door de bocht.
Vergeet het missen van de 5ghz WiFi niet op de Redmi. Voor mij een behoorlijke deal-breaker in een studentenflat.Hoppa! schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:31:
[...]
Of metaal een voordeel is, is nog maar de vraag. De meeste mensen die hun toestel een keer hebben laten vallen zullen toch wel gemerkt hebben dat kunststof dan meestal toch wat beter de klap opvangt. Maar goed, dat is een kwestie van smaak, uiteraard. SD-card heb je een punt, dat is zeker een plus voor de Redmi, voor mij niet, maar ik kan me voorstellen dat dat voor veel mensen 32gb zonder SD een breekpunt is.
Ik hecht vooral meer waarde aan de SOC en de hogere schermresolutie van de Mi4c. Het scherm is trouwens ook bizar goed afleesbaar buiten in de zon. Veel beter dan dat van de Redmi 3 (non pro) dat ik heb gezien.
Maar goed, ieder zijn ding. Ik vind in ieder geval de stelling van dutchgio dat de Redmi 3 pro, buiten de performance, gewoon beter is, veel te kort door de bocht.
Een telefoon is persoonlijk en iedereen hecht waarde aan andere kenmerken.
Ik heb momenteel de Redmi 2 Pro en heb onderweg de Mi4C 2/16gb (€110,-) voor mezelf en de Redmi 3 Pro (€150,-) voor de meid. Ik heb onderstaand lijstje als pro's voor de telefoons:
Mi4C : scherm, performance, foto's, 5Ghz Wifi, USB type c, capacitive button light, iets kleiner, flipcase met awake functie
RM3P : battery, SD card, fingerprint, behuizing
Prijs is afhankelijk van welke mi4c versie je pakt, 2/16 is goedkoper en 3/32 is duurder.
Ik heb momenteel de Redmi 2 Pro en heb onderweg de Mi4C 2/16gb (€110,-) voor mezelf en de Redmi 3 Pro (€150,-) voor de meid. Ik heb onderstaand lijstje als pro's voor de telefoons:
Mi4C : scherm, performance, foto's, 5Ghz Wifi, USB type c, capacitive button light, iets kleiner, flipcase met awake functie
Prijs is afhankelijk van welke mi4c versie je pakt, 2/16 is goedkoper en 3/32 is duurder.
[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 09-06-2016 18:32 ]
110€ is eigenlijk ook absurd weinig geld voor zo'n toestel. Alleen qua uiterlijk vind ik hem mwah. Heb overigens zelf de redmi note 3 Pro.Card Nox schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:31:
Een telefoon is persoonlijk en iedereen hecht waarde aan andere kenmerken.
Ja, dat is zeker waar. Ik heb hem gekocht om te kijken of ik met 5" kan leven. Aanbod in 4.7" is zooo klein. Huidige telefoon bevalt ook nog super maar moest voor de vriendin wat nieuws uitzoeken en toen begon het bij mij ook te kriebelen.Kasj schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:34:
[...]
110€ is eigenlijk ook absurd weinig geld voor zo'n toestel. Alleen qua uiterlijk vind ik hem mwah. Heb overigens zelf de redmi note 3 Pro.
Die Note 3 Pro is een beest van een toestel, die specs in Redmi 3 Pro jasje en dan was mijn keuze zo gemaakt.
Vandaag de UMI Super mogen ontvangen.
En het toestel overtreft mijn verwachtingen.
Bij het uitpakken viel mij al op dat hij er echt solide uitziet.
Hij voel ook goed aan en zeker niet cheapy.
Hij is wat aan de zware kant,maar dit zal ook komen door de 4000mah accu denk ik.
Heb er nu totaal een uur of 4 mee kunnen spelen, en heb tot op heden nog niks aan te merken op het toestel.
Alles lijkt te werken zoals het hoort.
Vingerscanner werkt snel en accuraat, came is goed en scherm kijkt ook goed.
Toestel lijkt erg veel weg te hebben can de nexus 5x als ik hem daarmee vergelijk.
Ik zal over enkele dagen als ik het toeste wat langer heb gebuikt eens wat uitgebreidere ervaring over dit toestel plaatsen
Hij is wat aan de zware kant,maar dit zal ook komen door de 4000mah accu denk ik.
Heb er nu totaal een uur of 4 mee kunnen spelen, en heb tot op heden nog niks aan te merken op het toestel.
Toestel lijkt erg veel weg te hebben can de nexus 5x als ik hem daarmee vergelijk.
Ik zal over enkele dagen als ik het toeste wat langer heb gebuikt eens wat uitgebreidere ervaring over dit toestel plaatsen
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Dit toestel lijkt me toch ook interessant, leuk om weer eens een gokje te wagenMaD_co schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:38:
Het enige probleem voor mij met de meeste chinaphones is de camera. Ik heb nu een LG G2 en een iPhone 5s die ik wisselend gebruik, de camera van de LG G2 is gewoon niet goed en voor mij is de iPhone 5s een soort ondergrens geworden...
De vraag die ik je dus graag zou willen stellen: hoe goed is de camera van de Umi Super? Mocht je ervaring met een iPhone 5s of nieuwer hebben, hoe verhouden de camera's zich tot elkar?
Wat voor score krijg je in Antutu? Ik heb mijn Honor 6 even getest en die kwam nog helemaal niet zo slecht eruit, hoger zelfs dan de P10 benchmarks die ik op internet heb gezien.MaD_co schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:38:
De camera ben ik ook benieuwd naar.
Op fok.nl staan er reeds Antutu scores (45509):tBoz schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:55:
[...]
Wat voor score krijg je in Antutu? Ik heb mijn Honor 6 even getest en die kwam nog helemaal niet zo slecht eruit, hoger zelfs dan de P10 benchmarks die ik op internet heb gezien.
De camera ben ik ook benieuwd naar.
http://frontpage.fok.nl/p...1/50/umi-super-super.html
Als de iPhone 5s een soort ondergrens is (wat ik heel goed begrijp) dan ga je het niet eenvoudig krijgen om iets uit China te halen wat dat niveau haalt. Ook al zullen er een aantal fanboys zijn die anders willen doen beweren.Smobbo schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:39:
[...]
Dit toestel lijkt me toch ook interessant, leuk om weer eens een gokje te wagen.
Het enige probleem voor mij met de meeste chinaphones is de camera. Ik heb nu een LG G2 en een iPhone 5s die ik wisselend gebruik, de camera van de LG G2 is gewoon niet goed en voor mij is de iPhone 5s een soort ondergrens geworden...
De vraag die ik je dus graag zou willen stellen: hoe goed is de camera van de Umi Super? Mocht je ervaring met een iPhone 5s of nieuwer hebben, hoe verhouden de camera's zich tot elkar?
Het grootste probleem is wat mij betreft dat er per exemplaar vaak verschillen zijn in kwaliteit. Mijn huidige Xiaomi mi4C maakt fantastische foto's (dat is, voor een telefoon...), maar ik steek mijn handen er niet voor in het vuur dat een ander exemplaar net zo goed is.
Ik heb bijvoorbeeld 3 exemplaren van de Oneplus One gezien, die qua fotoresultaten gewoon van 3 verschillende planeten leken te komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Hoppa! op 10-06-2016 10:36 ]
Ik denk er sterk over om de xiaomi mi5 aan te schaffen. Enige dat ik écht ruk vindt is dat de camera zo slecht schijnt te presteren, zowel in low light als tijdens videos. Is het mogelijk om een alternatieve camera app hiervoor te instaleren? Die beter video's maakt? (zo heb ik op mijn OPO eens een geporteerd camera app van de OPPO find 7 gehad) Of maken deze gebruik van de 'kwaliteiten' van de native software? Oftewel hoe werkt dit? En bestaan er alternatieven?
Ja QA/QC is nog vaak een probleemHoppa! schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:34:
[...]
Als de iPhone 5s een soort ondergrens is (wat ik heel goed begrijp) dan ga je het niet eenvoudig krijgen om iets uit China te halen wat dat niveau haalt. Ook al zullen er een aantal fanboys zijn die anders willen doen beweren.
Het grootste probleem is wat mij betreft dat er per exemplaar vaak verschillen zijn in kwaliteit. Mijn huidige Xiaomi mi4C maakt fantastische foto's (dat is, voor een telefoon...), maar ik steek mijn handen er niet voor in het vuur dat een ander exemplaar net zo goed is.
Ik heb bijvoorbeeld 3 exemplaren van de Oneplus One gezien, die qua fotoresultaten gewoon van 3 verschillende planeten leken te komen.
@tBos, hierbij mijn antutu scores, liggen inderdaad niet zo ver van die uit de Fok! review zo te zien..

@Snobbo, Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om de camera echt te testen, gisteravond toen ik tijd had om met het toestel te spelen werd het al donker.
Ik zal van het weekend wat plaatjes schieten en ze hier volgende week neergooien.
Merk net wel dat mijn whatsapp berichten niet altijd binnen komen / verzonden worden.
Dan even whatsapp service stoppen en opnieuw starten en de berichten worden weer ontvangen/verzonden.
Moet nog even goed door instellingen bladeren kijken waar dit aan kan liggen.
De rest werkt naar behoren.
Sinds vanmorgen half 8 van de lader, al een hele tijd mee lopen spelen en zit nu nog 84% in

Ook dat er gekozen kan worden tussen de soft en hard- buttons is fijn.
Ik vind de back en home knop onderin het scherm altijd vervelend, maar dit toestel heeft onderin naast en "in" de notificatie ook aanraak gevoelige knoppen zitten, welke deze funties overnemen.
Ook zit er een funtcie in om de 2 knoppen "om te draaien, zodat links back wordt i.p.v. de rechtse"

@Snobbo, Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om de camera echt te testen, gisteravond toen ik tijd had om met het toestel te spelen werd het al donker.
Ik zal van het weekend wat plaatjes schieten en ze hier volgende week neergooien.
Merk net wel dat mijn whatsapp berichten niet altijd binnen komen / verzonden worden.
Dan even whatsapp service stoppen en opnieuw starten en de berichten worden weer ontvangen/verzonden.
Moet nog even goed door instellingen bladeren kijken waar dit aan kan liggen.
De rest werkt naar behoren.
Sinds vanmorgen half 8 van de lader, al een hele tijd mee lopen spelen en zit nu nog 84% in

Ook dat er gekozen kan worden tussen de soft en hard- buttons is fijn.
Ik vind de back en home knop onderin het scherm altijd vervelend, maar dit toestel heeft onderin naast en "in" de notificatie ook aanraak gevoelige knoppen zitten, welke deze funties overnemen.
Ook zit er een funtcie in om de 2 knoppen "om te draaien, zodat links back wordt i.p.v. de rechtse"
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
AnTuTu stats zijn prima, niks mis mee.
Batterystats zeggen zo niet zoveel, lijkt er op alsof je er niet zo veel mee hebt gedaan. Screen on tijd is dan belangrijker om te vermelden. Verder misschien een optie om die intelligente stand-by(eigen ontwikkelde Doze) aan te zetten, geen idee wat het doet verder?
Batterystats zeggen zo niet zoveel, lijkt er op alsof je er niet zo veel mee hebt gedaan. Screen on tijd is dan belangrijker om te vermelden. Verder misschien een optie om die intelligente stand-by(eigen ontwikkelde Doze) aan te zetten, geen idee wat het doet verder?
Thanks. Dan scoort mijn 'oude' Honor6 met bijna 51k dus zelfs hoger, dat verbaast me toch een beetje. Iemand enig idee waarom mijn toestel tegenwoordig zo traag is itt in het begin? Zijn apps zoveel zwaarder geworden in twee jaar tijd? Hij draait lollipop.MaD_co schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:52:
@tBos, hierbij mijn antutu scores, liggen inderdaad niet zo ver van die uit de Fok! review zo te zien..
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: aan de hardware zou het dus eigenlijk niet kunnen liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door tBoz op 11-06-2016 10:34 ]
Daar heb ik met m'n Jiayu S3 ook altijd last van. Cleanup apps helpen niet. Enige oplossing die ik tot nu toe heb is opnieuw flashen, maar dat is wel een erg grote hamertBoz schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:24:
Iemand enig idee waarom mijn toestel tegenwoordig zo traag is itt in het begin? Zijn apps zoveel zwaarder geworden in twee jaar tijd? Hij draait lollipop.
Brightness van het scherm lijkt niet al te best terwijl ie het zo rond 5 minuten toch echt op max zet.
Oef... Looks very tempting! Lenovo moto Z
http://www.gizmochina.com...rce-motomods-accessories/
http://www.gizmochina.com...rce-motomods-accessories/
[ Voor 4% gewijzigd door Shoarma1998 op 12-06-2016 13:06 ]
Een mogelijke reden zou nog kunnen zijn dat de performance van je flash memory achteruit is gegaan. Er waren een tijdje wat verhalen over de Galaxy S3/Nexus 7 die veel trager werden na een jaar en dat werd daaraan toegeschreven. Het is alleen moeilijk te kwantificeren en de bronnen zijn maar matig.tBoz schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:24:
[...]
Thanks. Dan scoort mijn 'oude' Honor6 met bijna 51k dus zelfs hoger, dat verbaast me toch een beetje. Iemand enig idee waarom mijn toestel tegenwoordig zo traag is itt in het begin? Zijn apps zoveel zwaarder geworden in twee jaar tijd? Hij draait lollipop.
Edit: aan de hardware zou het dus eigenlijk niet kunnen liggen.
Opnieuw installeren en daarna behoudend zijn met apps installeren blijkt de algemeen geaccepteerde enige fix.
Hij heeft automatic brightness aanstaan zonder het door te hebben.tBoz schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:35:
[...]
Brightness van het scherm lijkt niet al te best terwijl ie het zo rond 5 minuten toch echt op max zet.
Dat de performance van het flash geheugen achteruit gaat, lijkt bij mij vaker het geval te zijn.Vanx schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:32:
[...]
Een mogelijke reden zou nog kunnen zijn dat de performance van je flash memory achteruit is gegaan. Er waren een tijdje wat verhalen over de Galaxy S3/Nexus 7 die veel trager werden na een jaar en dat werd daaraan toegeschreven. Het is alleen moeilijk te kwantificeren en de bronnen zijn maar matig.
Opnieuw installeren en daarna behoudend zijn met apps installeren blijkt de algemeen geaccepteerde enige fix.
Zo is mijn Nexus 7 onbruikbaar, evenals mijn Galaxy Nexus en Nexus 4. De nexus 4 met 2GB ram en een quad core processor zou het nog aardig moeten doen. Toch is de snelheid t.o.v. van aanschaf een wereld van verschil. Ook na opnieuw flashen. Dit probleem begint zich na 1/1.5 jaar altijd voor te doen. Zijn er telefoon waar dit totaal niet merkbaar is? Met misschien beter flashgeheugen?
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Camera's op Xiaomi's zijn over het algemeen redelijk okay bij goede licht omstandigheden, maar niet best bij minder licht als je niet wilt flitsen. Aangezien Xiaomi's Android geen camera api 2.0 ondersteund kan je geen gebruik maken van superieure eigenschappen van apps als Proshot of of FV-5. Overigens wordt die camera api 2.0 door heel wat meer fabrikanten niet ondersteund bv Sony.Shoarma1998 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:18:
Ik denk er sterk over om de xiaomi mi5 aan te schaffen. Enige dat ik écht ruk vindt is dat de camera zo slecht schijnt te presteren, zowel in low light als tijdens videos. Is het mogelijk om een alternatieve camera app hiervoor te instaleren? Die beter video's maakt? (zo heb ik op mijn OPO eens een geporteerd camera app van de OPPO find 7 gehad) Of maken deze gebruik van de 'kwaliteiten' van de native software? Oftewel hoe werkt dit? En bestaan er alternatieven?
Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers
Om de topictitel nog eens eer aan te doen, hier een verslagje van een echt onbekende smartphone die ik enkele dagen geleden binnengekregen heb: de Amigoo H8, die trouwens enkel maar in de Pricewatch staat omdat ik hem zelf heb toegevoegd. Ik was eigenlijk niet van plan om een gsm te kopen, maar toen ik zag hoe goedkoop het tegenwoordig wel kan, kon ik het toch niet laten. In principe is hij dus voor $60, maar hij staat precies meer in promotie dan niet. Als gevolg heb ik dus een nieuwe (en verdomd goede) smartphone voor €43, inclusief PayPal fee, verzendkosten (die er niet zijn), screenprotector, doorzichtige siliconencover die ik nooit ga gebruiken, en zelfs een USB OTG-kabel. Gelukkig ook geen importkosten / douane, want er was weer eens goed gesjoemeld met het bedrag op het pakketje 
Voor dat geld krijg je dus een smartphone die heel gelijkaardig is aan de Doogee X5 (zelfde quadcore SOC), maar dan wel een stuk mooier is naar mijn mening — de backcover is bijna geheel metaal(-achtig?), wat hem ook een stuk zwaarder maakt als je dat niet erg vindt — en ook nóg eens wat goedkoper. Daarnaast zit er ook een veel grotere batterij in van 3400mAh (ook al staat er overal online 2800mAh), die ondanks mijn skepticisme tegenover Chinese batterijen toch echt wel correct lijkt te zijn. Een bijkomend voordeel/nadeel is dan ook dat het scherm net geen HD is (960x540), wat voor nog wat extra batterij zorgt. Velen zouden zich waarschijnlijk storen aan die 'lage' resolutie, maar mij lukt het toch echt niet om pixels te spotten. Het is trouwens ook gewoon een goed IPS-scherm met mooie kleuren en kijkhoeken, en een gemiddelde brightness. Nog een overeenkomst is dat hij enkel 3G ondersteunt (komt van pas met de gratis 2GB 3G die ik heb bij mijn Belgacom abonnement), dualsim heeft (2G in het 2de slot, maar misschien is het wel zo een die softwarematig valt aan te passen), en een 32GB SD ondersteunt.
Geen idee hoe de Doogee X5 het voor de rest doet, maar deze gsm overstijgt alleszins veruit mijn verwachtingen. Multitasking gaat ook enorm snel, en de camerakwaliteit is ook meer dan voldoende voor mij (5MP/2MP). Double tap to wake heeft hij zelfs ook, wat ik enkel in high-end modellen verwacht had. En de reeds luide speaker kan nog eens véél luider door een ingebouwde boostfunctie, natuurlijk met de bijhorende clipping. Tegelijk zie je wel dat er op sommige (onverwachte) dingen bespaard is. Maximum 2-vinger-multitouch, geen notificatieled en geen speaker grill bovenaan, of zo lijkt het toch. Met de wifi-verbinding heb ik ook af en toe last (Android die soms een half uur lang niet wil verbinden met de error 'wifi connection failure'), maar dat lijkt precies eerder een probleem met Lollipop te zijn dan met de Amigoo, aangezien zelfs de Nexus 5 er last zou van hebben. De GPS daarentegen werkt tot nu toe altijd perfect en bijna instant.
Ik had me er op voorhand al bij neergelegd dat prutsen met custom roms geen optie meer zou zijn, maar eerlijk gezegd, wie heeft dat nog nodig tegenwoordig met de huidige staat van Android en dingen als Xposed? Rooten lukt dus wel perfect, al is het dan met Kingroot, maar die smijt je er natuurlijk zo snel mogelijk af voor SuperSU
En voor iemand weer begint dat dit een reclamepost is (gebeurt dat eigenlijk echt?), ik zet er bewust de winkel niet bij, maar dat is natuurlijk ook allemaal op sites als Kimovil te vinden.
Sorry voor het gebrek aan foto's, maar de renders online zijn wel redelijk representatief te noemen, alleen veel lichter van kleur dan in het echt. De blauwe toch althans.
Al bij al dus een heel mooi ding, zowel vanbuiten als vanbinnen, voor zeer weinig geld.
Voor dat geld krijg je dus een smartphone die heel gelijkaardig is aan de Doogee X5 (zelfde quadcore SOC), maar dan wel een stuk mooier is naar mijn mening — de backcover is bijna geheel metaal(-achtig?), wat hem ook een stuk zwaarder maakt als je dat niet erg vindt — en ook nóg eens wat goedkoper. Daarnaast zit er ook een veel grotere batterij in van 3400mAh (ook al staat er overal online 2800mAh), die ondanks mijn skepticisme tegenover Chinese batterijen toch echt wel correct lijkt te zijn. Een bijkomend voordeel/nadeel is dan ook dat het scherm net geen HD is (960x540), wat voor nog wat extra batterij zorgt. Velen zouden zich waarschijnlijk storen aan die 'lage' resolutie, maar mij lukt het toch echt niet om pixels te spotten. Het is trouwens ook gewoon een goed IPS-scherm met mooie kleuren en kijkhoeken, en een gemiddelde brightness. Nog een overeenkomst is dat hij enkel 3G ondersteunt (komt van pas met de gratis 2GB 3G die ik heb bij mijn Belgacom abonnement), dualsim heeft (2G in het 2de slot, maar misschien is het wel zo een die softwarematig valt aan te passen), en een 32GB SD ondersteunt.
Geen idee hoe de Doogee X5 het voor de rest doet, maar deze gsm overstijgt alleszins veruit mijn verwachtingen. Multitasking gaat ook enorm snel, en de camerakwaliteit is ook meer dan voldoende voor mij (5MP/2MP). Double tap to wake heeft hij zelfs ook, wat ik enkel in high-end modellen verwacht had. En de reeds luide speaker kan nog eens véél luider door een ingebouwde boostfunctie, natuurlijk met de bijhorende clipping. Tegelijk zie je wel dat er op sommige (onverwachte) dingen bespaard is. Maximum 2-vinger-multitouch, geen notificatieled en geen speaker grill bovenaan, of zo lijkt het toch. Met de wifi-verbinding heb ik ook af en toe last (Android die soms een half uur lang niet wil verbinden met de error 'wifi connection failure'), maar dat lijkt precies eerder een probleem met Lollipop te zijn dan met de Amigoo, aangezien zelfs de Nexus 5 er last zou van hebben. De GPS daarentegen werkt tot nu toe altijd perfect en bijna instant.
Ik had me er op voorhand al bij neergelegd dat prutsen met custom roms geen optie meer zou zijn, maar eerlijk gezegd, wie heeft dat nog nodig tegenwoordig met de huidige staat van Android en dingen als Xposed? Rooten lukt dus wel perfect, al is het dan met Kingroot, maar die smijt je er natuurlijk zo snel mogelijk af voor SuperSU
En voor iemand weer begint dat dit een reclamepost is (gebeurt dat eigenlijk echt?), ik zet er bewust de winkel niet bij, maar dat is natuurlijk ook allemaal op sites als Kimovil te vinden.
Sorry voor het gebrek aan foto's, maar de renders online zijn wel redelijk representatief te noemen, alleen veel lichter van kleur dan in het echt. De blauwe toch althans.
Al bij al dus een heel mooi ding, zowel vanbuiten als vanbinnen, voor zeer weinig geld.
Verwijderd
Wanneer je er bijvoorbeeld CM op flasht zou je dan die mogelijkheid wel hebben?zap8 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:18:
[...]
Camera's op Xiaomi's zijn over het algemeen redelijk okay bij goede licht omstandigheden, maar niet best bij minder licht als je niet wilt flitsen. Aangezien Xiaomi's Android geen camera api 2.0 ondersteund kan je geen gebruik maken van superieure eigenschappen van apps als Proshot of of FV-5. Overigens wordt die camera api 2.0 door heel wat meer fabrikanten niet ondersteund bv Sony.
Ja, dat zou in principe wel moeten volgens mij. Maar misschien beste even kijken xda-developers hoe dat precies zit.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:36:
[...]
Wanneer je er bijvoorbeeld CM op flasht zou je dan die mogelijkheid wel hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door zap8 op 12-06-2016 23:49 ]
Het zou me niet verwonderen als het dan alsnog niet werkt. Die nieuwe API is normaal ook hardware-afhankelijk, en op de Xiaomi forums heb ik ook nog geen positieve berichten gezien.zap8 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:48:
[...]
Ja, dat zou in principe wel moeten volgens mij. Maar misschien beste even kijken xda-developers hoe dat precies zit.
Maar zoveel voegt die nieuwe API nu ook weer niet toe, vooral meer handmatige opties (die tot zekere hoogte ook in de ingebouwde MIUI camera app zitten) en een RAW-mode. Niets dat opeens je foto's zoveel mooier gaat maken.
UIteindelijke winst mbv camera api 2.0 op een Xiaomi toestel kan ik niet inschatten. Over het algemeen doen de Xiaomi's het onder slechte licht omstandigheden niet heel goed (veel noise). Handmatige controle over oa sluitertijd (iets wat alleen camera api 2.0 ondersteunt) in combinatie met lage iso en RAW-mode zijn in principe wel weer interessant om foto's onder juist deze omstandigheden er beter te laten uitkomen.DrDentz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:10:
[...]
Het zou me niet verwonderen als het dan alsnog niet werkt. Die nieuwe API is normaal ook hardware-afhankelijk, en op de Xiaomi forums heb ik ook nog geen positieve berichten gezien.
Maar zoveel voegt die nieuwe API nu ook weer niet toe, vooral meer handmatige opties (die tot zekere hoogte ook in de ingebouwde MIUI camera app zitten) en een RAW-mode. Niets dat opeens je foto's zoveel mooier gaat maken.
Na alle positieve (marketing;) )berichten over de camera, hem dit weekend zelf eens aan de tand gevoeldSmobbo schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:39:
[...]
Dit toestel lijkt me toch ook interessant, leuk om weer eens een gokje te wagen.
conclusie.... mehhh
Als de camera echt belangrijk voor je is, gaat de UMI geen optie voor je zijn.
De Iphone heeft dan ook wel een goede camera, maar dit valt zelfs mij een beetje tegen
hieronder is eigenlijk de best gelukte foto van een avondje Guus Meeuwis , na wat met de instellingen klooien zijn de foto's ongeveer van dat kaliber,
Goed genoeg waar ik de camera voor ga gebruiken ( op het werk snel ff fototje maken van opspanning o.i.d.)
Gaat het me echt om de foto's dan komt toch de DSLR uit de kast.
hierbij het beste resultaat dus:

Sorry, had er nog eentje, welke wel redelijk OK was...
Beetje blurry, en kleuren zijn íets te levendig naar mijn idee

[ Voor 9% gewijzigd door MaD_co op 13-06-2016 15:26 ]
Ulefone future is wel de eerste chinaphone die me echt aanspreekt. Pre order is aan absolute no-go imo dus ben benieuwd wanneer de eerste reviews binnen druppelen.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Bedankt voor de toelichting, duidelijk dat ik hem oversla en weer m'n zoektocht vervolgMaD_co schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:21:
[...]
Na alle positieve (marketing;) )berichten over de camera, hem dit weekend zelf eens aan de tand gevoeld
conclusie.... mehhh
De Iphone heeft dan ook wel een goede camera, maar dit valt zelfs mij een beetje tegen
hieronder is eigenlijk de best gelukte foto van een avondje Guus Meeuwis , na wat met de instellingen klooien zijn de foto's ongeveer van dat kaliber,
Goed genoeg waar ik de camera voor ga gebruiken ( op het werk snel ff fototje maken van opspanning o.i.d.)
[afbeelding]
[afbeelding]
Haha, net te laat, jouw bericht. Zaterdag besteld en inmiddels onderweg. Las ergens dat er per telefoon nogal wat kwaliteitsverschil in kan zitten. Hoop ik dan maar opMaD_co schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:21:
[...]
Na alle positieve (marketing;) )berichten over de camera, hem dit weekend zelf eens aan de tand gevoeld
conclusie.... mehhh
[afbeelding]
[afbeelding]
Mwah ik heb totaal geen spijt van het toestel hoor.Rikki schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:21:
[...]
Haha, net te laat, jouw bericht. Zaterdag besteld en inmiddels onderweg. Las ergens dat er per telefoon nogal wat kwaliteitsverschil in kan zitten. Hoop ik dan maar op
Integendeel voor dat geld valt hij me reuze mee.
Enige minpunt dus de camera tot nu toe.
Ben benieuwd als je de jouwe binnen hebt. Wil je dan ook wat fotos van de jouwe plaatsen?
Om jou te irriterenMomus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:45:
Waarom plaats je al die reclamefilmpjes?
Daar is hij weer, alleen om te zeuren zie je hem posten 😂. Omdat het kan, ben je het er niet mee eens contacteer een mod. Er zijn mensen die het wel willen zien.
Dat soort reclamefilmpjes heeft niemand wat aan. Je zei laatst zelf nog dat hij niet te vergelijken van met een Galaxy S7 en toch blijf je dit soort onzinnige filmpjes plaatsen. Beter wacht je gewoon tot er daadwerkelijke user reviews zijn, hebben we hier een stuk meer aan.Diederik-Jan schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:08:
Daar is hij weer, alleen om te zeuren zie je hem posten 😂. Omdat het kan, ben je het er niet mee eens contacteer een mod. Er zijn mensen die het wel willen zien.
Tuurlijk hebben er mensen wat aan, genoeg mensen die om design geven en dit nader willen zien. Jouw bijdrage vind ik vaak ook onzinnig, maar dat wilt niet zeggen dat anderen dezelfde mening zijn toegedaan. Laat mensen zelf oordelen of ze het willen zien. Of richt een eigen forum op met eigen regels.Momus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:17:
[...]
Dat soort reclamefilmpjes heeft niemand wat aan. Je zei laatst zelf nog dat hij niet te vergelijken van met een Galaxy S7 en toch blijf je dit soort onzinnige filmpjes plaatsen. Beter wacht je gewoon tot er daadwerkelijke user reviews zijn, hebben we hier een stuk meer aan.
[ Voor 8% gewijzigd door Koning-Admiraal op 13-06-2016 22:34 ]
Dit is een forum. Daar kun je aangeven wat je van andermans bijdrages vindt. En mijn oordeel is dat die reclamefilmpjes niets toevoegen.Diederik-Jan schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:32:
[...]
Tuurlijk hebben er mensen wat aan, genoeg mensen die om design geven en dit nader willen zien. Jouw bijdrage vind ik vaak ook onzinnig, maar dat wilt niet zeggen dat anderen dezelfde mening zijn toegedaan. Laat mensen zelf oordelen of ze het willen zien. Of richt een eigen forum op met eigen regels.
Een forum waar de admins bepalen of iets wel of niet kan. Dit gezegd hebbende hebben we beide onze mening kenbaar gemaakt. Nu maar weer on-topic.Momus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:43:
[...]
Dit is een forum. Daar kun je aangeven wat je van andermans bijdrages vindt. En mijn oordeel is dat die reclamefilmpjes niets toevoegen.
Toch jammer dat die Vivo zo ontzettend duur is (voor een Chinaphone). Toch veruit de mooiste in deze 'vergelijking'.
Ik vind het trouwens prima om dit soort filmpjes te zien. Geeft toch een gedetailleerd beeld van het uiterlijk van de telefoon. En als het me niet boeit dan klik ik er niet op!
Vivo is dan ook absoluut niet te vergelijken met Ulefone. Vivo zit wat kwaliteit en QC een stuk hoger.Hoppa! schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:24:
[...]
Toch jammer dat die Vivo zo ontzettend duur is (voor een Chinaphone). Toch veruit de mooiste in deze 'vergelijking'.
Ik vind het trouwens prima om dit soort filmpjes te zien. Geeft toch een gedetailleerd beeld van het uiterlijk van de telefoon. En als het me niet boeit dan klik ik er niet op!
De XShot is nog steeds een van de beste cameraphones, en de Xplay 5S is absolute killer met 6GB + 128GB voor RMB 4000. (alleen jammer van micro-usb op de xplay 5S).
Ik zit al een tijdje te twijfelen om mijn 1+1 te vervangen met een Nubia Z11 (Mini). Nu hoorde ik niet veel positiefs over de verdere ondersteuning/updates door ZTE/Nubia.
Klopt dit? Voor mijn bijna 2 jaar oude 1+1 heb ik nog een update ontvangen, prachtig toch.
Klopt dit? Voor mijn bijna 2 jaar oude 1+1 heb ik nog een update ontvangen, prachtig toch.
Overal verschillende meningen maar deze reviewer is erg enthousiast vooral de camera. Hij heeft hem ook voor dagelijks gebruik.Chindi schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:52:
Ik zit al een tijdje te twijfelen om mijn 1+1 te vervangen met een Nubia Z11 (Mini). Nu hoorde ik niet veel positiefs over de verdere ondersteuning/updates door ZTE/Nubia.
http://www.gizchina.com/2...-review-new-daily-driver/
Ja, dit klopt... ik heb een z7 mini, je bent afhankelijk van andere partijenChindi schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:52:

Gizchina draait op sponsoring en verkoop in hun eigen shop, elke review van hun is met een grote korrel (of hele hap) zout te nemen.hopiconjo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:53:
[...]
Overal verschillende meningen maar deze reviewer is erg enthousiast vooral de camera. Hij heeft hem ook voor dagelijks gebruik.
http://www.gizchina.com/2...-review-new-daily-driver/
Ziet er toch wel fraai uit
Ik sta op het punt mijn order te annuleren, ze schuiven het elke keer een week op. Ik kijk het nog even aan en anders bestel ik de Oneplus 3.tBoz schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:05:
[...]
Ziet er toch wel fraai uitHopelijk komt ie gauw binnen. Op Banggood is de datum weer verschoven naar de 20e nu. Op facebook zag ik wel dat er inmiddels kleine batches worden verscheept richting retailers.
ulefone is de eerste chinaphone die je aanspreekt? xiaomi niet? of opo? ulefone komt niet eens in de buurt bij laatstgenoemde telefoons.westergas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:06:
Ulefone future is wel de eerste chinaphone die me echt aanspreekt. Pre order is aan absolute no-go imo dus ben benieuwd wanneer de eerste reviews binnen druppelen.
Ik heb momenteel een Cubot GT99 die al een paar jaar meegaat, maar ben nu toch op zoek naar iets nieuws. Toen ik de Cubot kocht was dat een beetje de standaard go-to phone in die prijsklasse, is er momenteel ook zo'n toestel waar je niet mee kan missen? Graag dus < 200 euro, 5" scherm, voor de rest niet echt eisen, dient voor "normaal" gebruik (geen zware games ofzo).
xiaomi redmi 3 pro, 130 euro, dan ga je er echt heeel hard op vooruit vergeleken met je cubot gt99, dan ben je er netjes mee omgegaan, heb er ook 1 gehad maar die viel na een jaar wel uit elkaar.ttzk schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:58:
Ik heb momenteel een Cubot GT99 die al een paar jaar meegaat, maar ben nu toch op zoek naar iets nieuws. Toen ik de Cubot kocht was dat een beetje de standaard go-to phone in die prijsklasse, is er momenteel ook zo'n toestel waar je niet mee kan missen? Graag dus < 200 euro, 5" scherm, voor de rest niet echt eisen, dient voor "normaal" gebruik (geen zware games ofzo).
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-3-pro
batterij die 2x zo lang meegaat als die van je cubot, stalen behuizing, camera stukken beter dan je cubot,
32 gb rom, 3 gb ram, 5 inch scherm.
Voor aankoopadvies is er een apart topic, zie topic waarschuwing onderaan!
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html