Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37
Kuch, dat heb ik al zo vaak gezegd, ik koop elke 3 maanden een nieuwe omdat ik dat simpelweg leuk vind. ;)
Heeft niks te maken met de kwaliteit.
Vandaar dat ik ook budgrtmodellen koop, anders wordt het wel een dure hobby, nu niet ;)
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen dat de doogee dg500 mijn moeder nu al bijna 2 jaar heeft zonder enig noemenswaardige problemen.

[ Voor 45% gewijzigd door krissie100 op 11-06-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:19:
Zo'n review zorgt er alleen maar voor dat mensen blijven denken dat China smartphones over het algemeen weinig goeds betekend. Tweakers had zich beter kunnen focussen op merken zoals Xiaomi, Nubia, Meizu die tenminste wel met de concurrentie meekunnen.
Tweakers heeft al eerder Huawei gereviewed, oa. de Honor 6+ en de P8 maar ook Xiaomi.
Het zou mooi zijn als ze ook eens ZTE / Nubia doen, ja.
Of gewoon weer een grote test met meerdere modellen zoals ze ergens vorig jaar gedaan hebben.

Overigens lijkt de review van Tweakers misschien een beetje hard maar het is wel goed om een eerlijke review te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Unlocken van 4G frequenties in een chipset.
Is dat nu een fabeltje of niet?
Als ik op xda-developers zoek, zijn er succes en faal verhalen.
Ik zocht in Google met:
+unlock 800MHz 4G band 20 site:xda-developers.com

[ Voor 2% gewijzigd door NxCPU op 11-06-2015 11:46 . Reden: + teken vóór unlock was er af gevallen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
krissie100 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:44:
ik kan het niet vaak genoeg zeggen dat de doogee dg500 mijn moeder nu al bijna 2 jaar heeft zonder enig noemenswaardige problemen.
Wanneer je moeder haar telefoon net zoveel gebruikt als de mijne, dan is dat weinig representatief voor het gebruik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
NxCPU schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:31:
Als ik op xda-developers zoek, zijn er succes en faal verhalen.
Ik zocht in Google met:
+unlock 800MHz 4G band 20 site:xda-developers.com
Het is een fabeltje, het kon voor een paar toestellen maar over het algemeen(OPO bijvoorbeeld) of het een hardwaremstige beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
NxCPU schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:31:
Het is geen fabeltje, maar het zal lang niet altijd kunnen.
Alleen bij toestellen die er al voor geschikt zijn, inclusief de hardware(antennes)
In de US hebben alle carriers hun eigen frequenties, en het is gebruikelijk om de telefoon via de carrier met een contract aan te schaffen.
De carrier laat dan bepaalde frequenties die de concurrentie gebruikt uitschakelen door de telefoonfabrikant, om te voorkomen dat met over kan stappen naar een andere carrier met gebruik van het toestel. Het is een soort variant opeen simlock, en ja, die kan in bepaalde gevallen uitgeschakeld worden.

Maar een toestel zonder antenne aan boord voor lage frequenties, dat kun je sowieso al vegeten, nog los van andere mogelijke hardware- en softwarebeperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39
Goed nieuws!

Om een traditie in ere te houden hebben we op de redactie besloten dat ik deze zomer weer een roundup van Chinese toestellen ga doen. Het is alweer de derde keer!

Wat ik van jullie wil weten, is welke toestellen we echt hierin mee moeten nemen. Daarbij gaat het niet alleen om populariteit, maar ook om diversiteit: de toestellen nemen het niet tegen elkaar op, het moet een soort beginpunt worden voor mensen om te kijken wat Chinese toestellen allemaal bieden.

Inmiddels zijn we al bezig met een paar toestellen:
1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3

Maar welke moeten er nog meer bij?

Een paar dingen om rekening mee te houden"

- we hebben de telefoons een paar weken nodig deze zomer. We hebben ze het liefst in elk geval enig moment allemaal bij elkaar, om groepsfoto's te maken en eventueel video
- Xiaomi hoef je niet aan te dragen. De komende tijd hebben we reviews op de planning staan van in elk geval de Mi4i en hopelijk de Mi Note Pro.
- mensen die hun toestel uitlenen krijgen prominent een bedankje op de eerste pagina, en eeuwige roem natuurlijk ;)

Ik hoor graag van jullie welke toestellen erin zouden moeten zitten en natuurlijk of iemand bereid is om zijn toestel uit te lenen :) De roundup staat gepland voor juli of augustus, beetje afhankelijk van wanneer de toestellen hier kunnen zijn. Zie er weer enorm naar uit om die bijzondere telefoons te mogen reviewen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
arnoudwokke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:07:
Goed nieuws!

Om een traditie in ere te houden hebben we op de redactie besloten dat ik deze zomer weer een roundup van Chinese toestellen ga doen. Het is alweer de derde keer!

Wat ik van jullie wil weten, is welke toestellen we echt hierin mee moeten nemen. Daarbij gaat het niet alleen om populariteit, maar ook om diversiteit: de toestellen nemen het niet tegen elkaar op, het moet een soort beginpunt worden voor mensen om te kijken wat Chinese toestellen allemaal bieden.

1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3

- we hebben de telefoons een paar weken nodig deze zomer. We hebben ze het liefst in elk geval enig moment allemaal bij elkaar, om groepsfoto's te maken en eventueel video
- Xiaomi hoef je niet aan te dragen. De komende tijd hebben we reviews op de planning staan van in elk geval de Mi4i en hopelijk de Mi Note Pro.
- mensen die hun toestel uitlenen krijgen prominent een bedankje op de eerste pagina, en eeuwige roem natuurlijk ;)

Ik hoor graag van jullie welke toestellen erin zouden moeten zitten en natuurlijk of iemand bereid is om zijn toestel uit te lenen :) De roundup staat gepland voor juli of augustus, beetje afhankelijk van wanneer de toestellen hier kunnen zijn. Zie er weer enorm naar uit om die bijzondere telefoons te mogen reviewen!
Het mooist zou zijn om een recente Nubia van ZTE te pakken. De Z9 mini bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
ASW1 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:47:
[...]
Wanneer je moeder haar telefoon net zoveel gebruikt als de mijne, dan is dat weinig representatief voor het gebruik. :P
Haha, dat valt wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Goed bezig arnoudwokke en de rest van de redactie!

Mjin verzoekjes:
Umi Hammer
Meizu MX4 Pro: Op papier is dat een goede concurrent van de Mi Note.
Later in het jaar eventueel de MX 5: http://mtksj.com/html/mtkshoujizixun/11474.html
LeTV S1: Is blijkbaar een kickass smartphone.

Als de Mi4i komt, dan ben ik wel benieuwd naar de vergelijking met een Mi4. Veel mensen vragen zich af waarom ze voor een paar tientjes minder voor de 615 soc moeten kiezen ipv de Snapdragon 801.

Hebben jullie ook een T-Mobile kaartje om 4G goed op 1800MHz te kunnen testen? Op de Tweakers Awards merkte ik dat ik in Amsterdam met mijn Redmi 2 sneller 4G had dan een iPhone :D

Succes met alle aanmeldingen, helaas heb ik op dit moment geen telefoon in de aanbieding. Na mijn vakantie, kan ik mijn Xiaoyi/Xiaomi sportscamera wel uitlenen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Momus schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:10:
[...]

Het mooist zou zijn om een recente Nubia van ZTE te pakken. De Z9 mini bijvoorbeeld...
ZTE blade S6 is misschien een idee, ook omdat die b.v. gewoon bij coolblue te koop is hier. (kun je wellicht een testexemplaar regelen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Als de Mi4i komt, dan ben ik wel benieuwd naar de vergelijking met een Mi4. Veel mensen vragen zich af waarom ze voor een paar tientjes minder voor de 615 soc moeten kiezen ipv de Snapdragon 801.
Zal het doorgeven aan Wout, die gaat de Mi4i doen :)
Hebben jullie ook een T-Mobile kaartje om 4G goed op 1800MHz te kunnen testen? Op de Tweakers Awards merkte ik dat ik in Amsterdam met mijn Redmi 2 sneller 4G had dan een iPhone :D
Yup.
Succes met alle aanmeldingen, helaas heb ik op dit moment geen telefoon in de aanbieding. Na mijn vakantie, kan ik mijn Xiaoyi/Xiaomi sportscamera wel uitlenen.
Haha dank, maar die reviewen we momenteel niet :) Maar zoals je ziet, hebben we genoeg aandacht voor Xiaomi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Dank voor jullie reactie. Ik zal er geen tijd insteken en verder zoeken naar een oplossing voor het 800/900MHz dilemma.
dutchgio schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:55:
[...]

Het is een fabeltje, .....
ASW1 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Het is geen fabeltje, maar het zal lang niet altijd kunnen.
.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:21
Van mij mag de IOcean X9 er wel bij. Is zowat vergelijkbaar met de Jiayu S3 maar dan 5" i.p.v. 5,5". De batterij is nogal aan de kleine kant dus benieuwd hoe lang die het trekt in de batterijtesten.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Is het mogelijk om alle geteste toestellen die de 4G/LTE 800MHz en/of 900MHz ondersteunen in een tabel te plaatsen?
(De toestellen die dit niet doen dus niet opnemen in de tabel.)
Goed nieuws!

Om een traditie in ere te houden .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws!

1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3

Laat maar weten welke toestellen je wilt reviewen Arnoud.
Ik kan ze beschikbaar stellen.

Ik had nog een review te goed van je van vorig (of daarvoor?) jaar.

Suggesties:
Umi Hammer
Doogee Y100 Pro (als deze dan verkrijgbaar is)
Stiekem toch een Xiaomi (Redmi 2 Pro)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws!

1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3

Xiaomi mi note
Nubia Z9
Meizu mx4 pro
LETV One pro
Meizu mx4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Laatst online: 07-04 20:21
Weet niet of het al gepost is, maar leuke aanbieding, alleen vandaag:
Link naar Zopo ZP330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

LeTV (instapmodel / topmodel)
Oppo R7
Meizu MX4 Ubuntu :P
De gewone MX4 / MX4 Pro is tegen de tijd dat de review uit komt waarschijnlijk al vervangen door de MX5, maar de Ubuntu versie is wel interessant.
Lenovo Lemon K3 (kleinere broertje van de K3 Note)

[ Voor 11% gewijzigd door Kenzi op 11-06-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZTE Nubia Z9 nu 446 euro in de pre-sell op to2c. Veelbelovend. Kan je hem nu voor deze prijs pre-orderen? Wordt de prijs later (veel) hoger? Heb weinig ervaring met deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:53:
ZTE Nubia Z9 nu 446 euro in de pre-sell op to2c. Veelbelovend. Kan je hem nu voor deze prijs pre-orderen? Wordt de prijs later (veel) hoger? Heb weinig ervaring met deze site
Er staat bij dat het niet de prijs gaat worden, waarvoor hij verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:59:
[...]

Er staat bij dat het niet de prijs gaat worden, waarvoor hij verkocht wordt.
Bedankt, wel raar dat je hem in principe gewoon kan pre-orderen met PayPal volgens mij. Hoe zit het dan als ze later de prijs verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dan mag je nog een keer het verschil bijbetalen of annuleren. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 11-06-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 10:32
@redactie :
Ik zou als ik jullie was ook de
Doogee f1 turbo mini
meenemen als tegengewicht tegen het 5 inch en groter geweld.
Heeft tevens fdd 800

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Na die negatieve review van de Elephone p7000 ga ik proberen mijn bestelling bij pandawill te annuleren.

En voor de jaarkijkse chinese Roundup zou ik graag de volgende toestellen zien:

Jiayu s3
Elephone p6000
Meizu m1 note
ZTE nubia z9 mini
Dogee Valencia 2 y100 pro

Kijk nu al uit naar die reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

vingibson schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:37:
Na die negatieve review van de Elephone p7000 ga ik proberen mijn bestelling bij pandawill te annuleren.

En voor de jaarkijkse chinese Roundup zou ik graag de volgende toestellen zien:

Jiayu s3
Elephone p6000
Meizu m1 note
ZTE nubia z9 mini
Dogee Valencia 2 y100 pro

Kijk nu al uit naar die reviews
Ik weet zo goed als zeker dat Tweakers de Meizu M1 note niet nog een keer gaat reviewen.
reviews: Meizu M1 Note: een grote iPhone 5c met Android

De Meizu m2 note met net andere (lagere) specs, zou eventueel wel kunnen :)
arnoudwokke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Zal het doorgeven aan Wout, die gaat de Mi4i doen :)
Bedankt, ik zal de Frontpage ook op vakantie in de gaten houden, daarna zal ik kijken welke van de 2 ik zal aanschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 11-06-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Maar de Mi4i is toch helemaal niet interessant? :)
Ik zou de ZTE Nubia Z9 Mini aanbeleven als optie.

[ Voor 33% gewijzigd door dutchgio op 11-06-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08 11:59
Goed nieuws!

1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3

IUNI U3
LeTV phones
UMI Emax
en wellicht nog de ECOO E04

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:31
Voor de tweak-round-up om ook een paar toestellen van wat onbekendere/nieuwe merken mee te nemen die op het internet wel goed beoordeeld worden.
Bijvoorbeeld de Mlais M52 Note of Siswoo I7 Cooper.
Ben zelf ook erg benieuwd naar de prestaties van de toestellen met de MTK6795 (Helio X10) maar ik weet niet of die op tijd te krijgen zijn. (IOcean Z1, LeTV LE1)

[ Voor 1% gewijzigd door KlaasKlaas op 11-06-2015 16:44 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:02
Het lijkt me handig om eerst een indeling te maken welke soort toestellen je wil bekijken en dan per segment merk & type kiezen.

Bijv op basis van:
* <= 4,7", 5" tot 5,5" ,>=5,5"
* Budget, Midrange, HighEnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Het lijkt me handig om eerst een indeling te maken welke soort toestellen je wil bekijken en dan per segment merk & type kiezen.
Het maakt me in feite niet zoveel uit, ik wil dat de roundup laat zien wat voor soort toestellen er allemaal zijn in China en wat je dus kunt krijgen voor welke prijs: high-end, zoals de Xiaomi Mi Note Pro, behandelen we apart. Deze roundup is echt bedoeld voor mensen die iets goedkopers zoeken als ze kunnen krijgen in Nederlandse winkels, maar niet weten waar ze moeten beginnen en wat ze moeten verwachten.

Het hangt er bovendien ook vanaf welke toestellen er zijn: een LeTV lijkt me ook tof, maar is er iemand hier die hem heeft en uit wil lenen - is ie uberhaupt al uitgeleverd?

Om die reden lijkt het me goed dat er elk geval een ontzettend budget-ding inzit - iets onder 100 euro oid. Simpelweg om te laten zien wat de verschillen zijn. Vorig jaar was ik positief verbaasd over de Doogee Valencia bijvoorbeeld.

Maar, keep 'm coming, ik hou dit topic bij en ik wil binnen een paar dagen een lijstje samengesteld hebben van telefoons die interessant zijn en die mensen daadwerkelijk willen uitlenen. Iedereen bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
arnoudwokke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:12:
[...]

Om die reden lijkt het me goed dat er elk geval een ontzettend budget-ding inzit - iets onder 100 euro oid. Simpelweg om te laten zien wat de verschillen zijn. Vorig jaar was ik positief verbaasd over de Doogee Valencia bijvoorbeeld.
DOOGEE heeft vanaf 3 juli de DOOGEE Valencia 2 Y100 Pro in de aanbieding. Erg interessante specs voor €110.
Verder heeft de Elephone P6000 erg goede reviews gekregen. Die is zelfs al voor 100 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Elephone en goede reviews? Komt door $$$$ zeker. :+
De review van Tweakers over de P7000, dat is een goede review. ;)

Volgens mij kopen ze zelf ook niks in, maar zijn ze afhankelijk van wat er o.a. Hier aangeboden wordt ter review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
dutchgio schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:21:
Elephone en goede reviews? Komt door $$$$ zeker. :+
De review van Tweakers over de P7000, dat is een goede review. ;)

Volgens mij kopen ze zelf ook niks in, maar zijn ze afhankelijk van wat er o.a. Hier aangeboden wordt ter review.
Hij vraagt om een budget device dus vandaar dat ik de prijzen erbij vermeld. ;)

En de P6000 is goed beoordeeld omdat ie geen irritante bugs zoals de p7000 heeft, maar een stabiele kitkat rom. Weet jij dan betere telefoons in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

arnoudwokke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:12:
[...]

Het hangt er bovendien ook vanaf welke toestellen er zijn: een LeTV lijkt me ook tof, maar is er iemand hier die hem heeft en uit wil lenen - is ie uberhaupt al uitgeleverd?
De LeTV S1 is, met wat moeite te verkrijgen hier. De Max (nog) niet en die zal ook wel erg lastig aan te komen zijn.
Wil de mijne best uitlenen als ik hem binnen krijg (de S1) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

De LeTV S1 is gereviewed door Gizchina en Gizmochina, ik vermoed dat deze wel besteld kan worden, maar ik weet niet of dit interessant genoeg is om het daarna door te verkopen :D
Als het echt een kickass telefoon blijkt te zijn, dan kan ik de gok zelf wel wagen :)
Even een nachtje over slapen dus..

o.a. hier te koop: http://www.geekbuying.com...t-OTG---White-344318.html en hier http://www.honorbuy.com/58-letv-le-one-smartphone.html

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 11-06-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 22:12
vingibson schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:37:
Hoewel ik anders had verwacht, ben ik blij dat Tweakers een scherp en realistisch beeld weergeeft. Hopelijk kunnen de nodige andere die een bestelling hadden staan deze nog wijzigen of aanpassen. No thanks O-)

De reputatie van Elephone is niet fantastisch, maar ik had zelf vorig jaar een goede ervaring met de Elephone P10c en de support daarop (totdat ie stuk ging). Los van de specs, was ik geïnteresseerd in de diverse ROMs die gaan uitkomen. De eerste reacties leken positief, maar dat moeten we nu wat bijstellen ;)

Morgen heb ik het exemplaar terug en ga ik hem echt gebruiken. Zo is er vandaag weer een OTA uit en ga ik er de komende tijd mee werken. Nu is mijn verwachtingen nooit dat dit type toestellen fantastisch zijn, maar kan ik wel kijken wat of de weergave uit de review in het dagelijks gebruik gelijk is...

In de roundup zou nog wel interesse hebben in een van de volgende toestellen:

- LeTV S1 (nieuwe X10 processor)
- uleFone Be Touch2 (in hoeverre wijkt dit af van de iPhone 6)
- Elephone P6000 of UMI eMAX (budget toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Nog een suggestie, een VKworld telefoon. Ik zal kijken wat ik daarvoor kan regelen.

Hier een aantal telefoons: http://www.gearbest.com/vkworld-_gear/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
IUNI U3
LeTV phones
UMI Emax
en wellicht nog de ECOO E04
Goede toestellen deze! Underdog Ecoo zou ik zeker aanraden ook, wellicht in de zomer al CM12 erop.
Een Meizu kan haast niet ontbreken maar ik mis eigenlijk vooral de Ulefone, iemand?

De Ulefone Be Touch 2 ga ik sowieso bestellen als ie beschikbaar is. Die wil ik best voor een testje een paar weken missen. Is dat trouwens 2 of 3 weken? Of langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je gebruikt de Ecoo nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Voor de Elephone P7000 gebruikers .

Hoera Elephone heeft een OTA update uitgebracht release date 11-06-2015 vers van de pers dus .

Ben op dit moment bezig met de installatie .
Let OP !! OTA werkt alleen als je firmware na 20150523 is .

En ja hoor Het lijkt of scherm helderder is geworden :)

Niet zo hard gelijk schreeuwen jongens dat Elephone niets doet aan updates !! :)

[ Voor 8% gewijzigd door diquan2001 op 11-06-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
diquan2001 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:17:
Voor de Elephone P7000 gebruikers .

Hoera Elephone heeft een OTA update uitgebracht release date 11-06-2015 vers van de pers dus .

Ben op dit moment bezig met de installatie .
Let OP !! OTA werkt alleen als je firmware na 20150523 is .

Niet zo hard gelijk schreeuwen jongens dat Elephone niets doet aan updates !! :)
Ik ben rete benieuwd!
Mijne is vandaag verzonden, hopelijk ligt het scherm er goed in ;)
Bij jouw ligt het scherm goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Bij mij ligt het scherm wel goed vind ik .
Wel voel ik de scherpe randjes van de screenprotector dat voelt soms een beetje raar aan .
Maar het scherm ligt netjes op zijn plek eigenlijk.
krissie100 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:18:
[...]

Ik ben rete benieuwd!
Mijne is vandaag verzonden, hopelijk ligt het scherm er goed in ;)
Bij jouw ligt het scherm goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
ik kan doogee zeker aanraden heb er al 6 gekocht voor familie en vrienden, allemaal budget phones voornamelijk dg310, en ze doen het na byna een jaar nog steeds allemaal perfect.

wilde dit even zeggen voor degene die een budgetphone zochten, dan is doogee denk ik toch een van de betere keuzes vergeleken met een elephone of umi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
De LeTV 1 X600 wordt bijzonder gewaardeerd door Andy...
http://www.gizchina.com/2015/06/11/letv-1-x600-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ha je bent me voor :), straks de review eens doornemen. Zou inderdaad interessant zijn moest Tweakers dit toestel ook kunnen reviewen, zodat we kunnen kijken hoe objectief de reviews van Gizchina zijn. 9/10 is een zeer mooie score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Largamelion schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:26:
[...]
Ha je bent me voor :), straks de review eens doornemen. Zou inderdaad interessant zijn moest Tweakers dit toestel ook kunnen reviewen, zodat we kunnen kijken hoe objectief de reviews van Gizchina zijn. 9/10 is een zeer mooie score.
Gizchina objectief? _/-\o_ _/-\o_
Ze doen het daar alleen voor de gratis toestellen.

Bij deze review noemt hij een groot aantal issues waarbij "call perfomance issues" toch wel een groot probleem is. Je koopt een telefoon toch vooral om te bellen. Maar dan toch een 9 / 10 scoren? |:(
Bang dat hij de LeTV Max niet krijgt zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kenzi schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:37:
[...]
Bij deze review noemt hij een groot aantal issues waarbij "call perfomance issues" toch wel een groot probleem is. Je koopt een telefoon toch vooral om te bellen.
Grappig dat je dat zegt, maar ik heb de indruk dat dat steeds minder het geval is.
Een telefoon is een draagbare zakcomputer, agenda, camera, kaart, navigatie, walkman, browser etc., en de belfunctie begint meer een bijzaak te worden. (en dan spreek ik ook voor mezelf ja.)
Neemt niet weg dat je goede belkwaliteit wilt, maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kenzi schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:37:
[...]
Bij deze review noemt hij een groot aantal issues waarbij "call perfomance issues" toch wel een groot probleem is. Je koopt een telefoon toch vooral om te bellen. Maar dan toch een 9 / 10 scoren? |:(
Bang dat hij de LeTV Max niet krijgt zeker :+
Ik gebruik m'n telefoon amper om te bellen. Zaken die bij mij primeren zijn GPS ontvangst en data connectie (3G en 4G). Communiceren doe ik voor 90% via Whatsapp (bellen is zo 2013 :)). Voor mij dus niet zo een issue maar ben het wel eens met jou dat 9/10 een wat hoge score is gezien de paar negatieve punten die hij opsomt. De score bij Tweakers zal een pak lager liggen vermoed ik.

Redenen die mij ervan weerhouden om het toestel te kopen:

- Witte kleur en glanzende achterkant, vooral die achterkant vind ik verschrikkelijk lelijk en wat is dat toch met al die witte toestellen :F
- Geen ondersteuning voor 4G band 20 (800MHz)
- Geen SD slot
- Geen verwijderbare batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
diquan2001 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:27:
Bij mij ligt het scherm wel goed vind ik .
Wel voel ik de scherpe randjes van de screenprotector dat voelt soms een beetje raar aan .
Maar het scherm ligt netjes op zijn plek eigenlijk.

[...]
Al iets te zeggen over de software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Largamelion schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:10:
[...]
Ik gebruik m'n telefoon amper om te bellen. Zaken die bij mij primeren zijn GPS ontvangst en data connectie (3G en 4G). Communiceren doe ik voor 90% via Whatsapp (bellen is zo 2013 :)). Voor mij dus niet zo een issue maar ben het wel eens met jou dat 9/10 een wat hoge score is gezien de paar negatieve punten die hij opsomt. De score bij Tweakers zal een pak lager liggen vermoed ik.

Redenen die mij ervan weerhouden om het toestel te kopen:

- Witte kleur en glanzende achterkant, vooral die achterkant vind ik verschrikkelijk lelijk en wat is dat toch met al die witte toestellen :F
- Geen ondersteuning voor 4G band 20 (800MHz)
- Geen SD slot
- Geen verwijderbare batterij
Dan nog is het wat opmerkelijk dat de voornaamste functie van een telefoon, bellen, niet goed werkt.
Of je nou veel belt of niet, je mag toch verwachten dat dat op z'n minst goed werkt.
Als dat niet het geval is is het ook niet waard om m te bestellen, dan is er ook geen vetrouwen dat de rest wel goed werkt en fouten opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:58
Elephone komt binnenkort wéér met een nieuwe telefoon, de P8000.
Nog weer een slagje beter, hopelijk.. een stuk beter dan de P7000, dat zou wel mogelijk moeten zijn. En hopelijk kijken ze goed naar de software.

De specs zien er opzich wel weer prima uit.

Op hun forum kwam ik weer een actie tegen. Ze geven maandag de 15e een aantal ELE codes uit waarmee je je kan registreren op de site en een kans maakt op 40/50 dollar korting op de P8000, krijg je die niet? Dan maak je alsnog kans op de korting/andere acties doordat je dan mee doet met hun lucky draw-off.

Nooit geschoten is altijd mis lijkt me :P 't blijven leuke phones als je kijkt naar prijs/specs.

[ Voor 6% gewijzigd door tokko1 op 12-06-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zo'n slechte telefoon leveren en gewoon weer interesse tonen in de opvolger, terwijl de P7000 bij de meesten pas net verstuurd is en niet meer te annuleren is..
Ik snap het niet in ieder geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Inmiddels hebben jullie vast al een aantal aanbiedingen gehad van telefoons.
Hebben jullie toevallig al gegarandeerd een aantal telefoons die jullie mogen gebruiken/lenen?

Hier is het lijstje die ik nu zie staan:

- Xiaomi zal apart worden gereviewed, dus deze is niet nodig.

1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3
LeTV S1: Ik kan deze eventueel ontvangen voor de review. Deze kan voor me worden klaargezet door een webwinkel, zodat ik die eind juni kan ontvangen.

@Kenzi, heb je hem al besteld of moet je telefoon alleen nog binnen komen?
Kenzi schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:40:
[...]
Wil de mijne best uitlenen als ik hem binnen krijg (de S1) :)
- VKWorld 6735: Deze kan ik ook proberen te bemachtigen. Dat is de nieuwste telefoon van dat merk en ik zie wel potentie in deze low-budge telefoon met midrange specs.

@bezoekers en redactie.
Kan dit worden aangevuld door jullie worden aangevuld, met telefoons die in juli/augustus bij Tweakers HQ kunnen worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Wat ik raar vind is dat jullie allemaal hier de P7000 gelijk al afschieten .
Tweakers heeft 1 review gedaan en ok ze zijn eerlijk en niet alles is perfect op de P7000.

Maar om nou gelijk te zeggen dat de P7000 superslecht is kan ik nog niet zeggen .
Ik heb de P7000 gisteren de hele dag gebruikt toen nog met de oude firmware en ja scherm had echt feller gekund .

Maar bvb GPS hele dag Google navigatie geen enkel probleem .
Toestel als Hotspot gebruikt voor mijn laptop goede en stabiele verbinding met 4G.
Bellen duidelijk en helder geluid .

Bij aankomst thuis 19.30 had ik nog 50% accu over .

En dan kreeg ik nog de OTA update terwijl ik meerdere berichten heb zien langskomen dat Elephone zo slecht is met firmware updates.

Nog een weekje testen en dan kan ik pas zeggen of jullie allemaal hier gelijk hebben of niet natuurlijk :)

En kom op mij heeft dit toestel 159$ of 140€ gekost dit ga je toch niet vergelijken met toestellen die boven in de markt zitten.
dutchgio schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:29:
Zo'n slechte telefoon leveren en gewoon weer interesse tonen in de opvolger, terwijl de P7000 bij de meesten pas net verstuurd is en niet meer te annuleren is..
Ik snap het niet in ieder geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik denk dat de meeste het met een Xiaomi Redmi vergelijken of met een Jiayu. In deze prijsklasse, kan ik me voorstellen dat mensen de P7000 liever links laten liggen.
Uiteraard kun je niet op basis van 1 review zeggen dat het gehele merk niets is, maar helaas gebeurt dat wel snel. Ik ben nu wel alerter als ik een telefoon een maandje in bezit heb om te reviewen. Niet alleen de software is belangrijk, maar ook de kwaliteit van de gebruikte hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Momus schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:09:
Je gebruikt de Ecoo nog steeds?
Als de vraag voor mij was: tot deze ochtend, toen viel ie iets te hard.
Wacht op de Ulefone be Touch 2 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
Call of Duty schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:22:
[...]
Als de vraag voor mij was: tot deze ochtend, toen viel ie iets te hard.
Wacht op de Ulefone be Touch 2 denk ik
Zag toevallig vanochtend renders van de Ecoo E05. Cool design vind ik, maar het is de vraag of ze die bezels echt zo smal kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/E05-.png?fit=1024%2C1024

Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/ecoo-e05.png?resize=640%2C586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

diquan2001 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:37:
Wat ik raar vind is dat jullie allemaal hier de P7000 gelijk al afschieten .
Tweakers heeft 1 review gedaan en ok ze zijn eerlijk en niet alles is perfect op de P7000.

Maar om nou gelijk te zeggen dat de P7000 superslecht is kan ik nog niet zeggen .
Ik heb de P7000 gisteren de hele dag gebruikt toen nog met de oude firmware en ja scherm had echt feller gekund .

Maar bvb GPS hele dag Google navigatie geen enkel probleem .
Toestel als Hotspot gebruikt voor mijn laptop goede en stabiele verbinding met 4G.
Bellen duidelijk en helder geluid .

Bij aankomst thuis 19.30 had ik nog 50% accu over .

En dan kreeg ik nog de OTA update terwijl ik meerdere berichten heb zien langskomen dat Elephone zo slecht is met firmware updates.

Nog een weekje testen en dan kan ik pas zeggen of jullie allemaal hier gelijk hebben of niet natuurlijk :)

En kom op mij heeft dit toestel 159$ of 140€ gekost dit ga je toch niet vergelijken met toestellen die boven in de markt zitten.

[...]
er zijn meerdere slechte reviews te vinden van de P7000
maar ik denk dat het grootste probleem ook zit in het feit dat Elephone de P8000 al aankondigde voordat de eerst P7000 orders de deur uit gingen. Dan krijg je toch echt een beetje het gevoel dat ze het puur op kwantiteit gooien, en niet kwaliteit.

Maar na wat background research hier is dat waarschijnlijk omdat ze een beperkte batch hebben gekocht van de fabrikant (ze maken niet hun eigen toestellen maar laten dit doen) en als die batch op is, wordt het volgende toestel ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
wikiwhy schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:25:
[...]

Zag toevallig vanochtend renders van de Ecoo E05. Cool design vind ik, maar het is de vraag of ze die bezels echt zo smal kunnen maken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja, ik heb echt geen idee wat ik hiervan moet vinden. Het lijken me wel erg vroege renders. Die fingerprint scanner op de achterzijde heb ik echt nooit begrepen, lijkt me zo ontzettend irritant. Lees er ook weinig goede dingen over. Zo moet je dus altijd je toestel optillen als je em wil unlocken :|

Design ziet er verder wel mooi uit. En over de bezels..tja. De Ecoo E04 heeft dunne bezels maar als je het scherm activeert blijkt er nog een extra stukje zwart te zijn ;) Valt mij niet zo op, maar kan goed hiermee ook plaatsvinden.

Edit: en wat is er met die home-button? 4 toetsen in totaal dus waarvan 3 on-screen? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Call of Duty op 12-06-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBegging
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-03-2019
Is de Sharp Aquos Crystal unlocked goed te gebruiken in Nederland?
Heb zelf KPN en 4G is voor mij niet belangrijk.
Wat voor problemen kun je krijgen op het KPN netwerk op lange en korte termijn?

Sharp Aquos Crystal Softbank 305SH
http://www.lt-comm.com/product.php?id=175

Netwerk:
FDD-LTE (900/1700/2100 Mhz)
UMTS HSDPA UMTS (900/2100 MHz)
GSM GPRS EDGE (900/18001900 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
DieBegging schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:03:
Is de Sharp Aquos Crystal unlocked goed te gebruiken in Nederland?
Heb zelf KPN en 4G is voor mij niet belangrijk.
Wat voor problemen kun je krijgen op het KPN netwerk op lange en korte termijn?

Sharp Aquos Crystal Softbank 305SH
http://www.lt-comm.com/product.php?id=175

Netwerk:
FDD-LTE (900/1700/2100 Mhz)
UMTS HSDPA UMTS (900/2100 MHz)
GSM GPRS EDGE (900/18001900 MHz
3G werkt prima, 4G niet.
En dat zal zo blijven de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Ik had de LeTV Max en Pro en de Oppo R7 Plus op het oog.
Maar heb die laten vallen vanwege het 4G/LTE 800Mhz/900Mhz dilemma.
Maar ik lees nu in de OP dat T-Mobile band 3 1800Mhz gebruikt voor landelijke dekking.
Is dit een typo?
Ik ging er vanuit dat T-Mobile in eerste instantie alleen met 900Mhz landelijk ging.

EDIT:
Ik heb mijn antwoord al :x
https://www.t-mobile.nl/4g
Door verbeterde 4G nog beter bereik binnenshuis
Vanaf oktober heeft T-Mobile landelijke 4G-dekking op een frequentie van 1800 MHz. Hiermee kun je razendsnel down- en uploaden. We zijn nu ook begonnen met het aanzetten van 4G op een frequentie van 900 MHz. Dit betekent dat je nog beter bereik in huis of op kantoor hebt. Half augustus staat 4G op 900 MHz aan in de hele Randstad. Daarna rollen we ook snel uit in de rest van Nederland. Deze ideale mix van frequenties biedt maximaal 4G-bereik, zowel binnen als buiten.
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:34:
..........
Let goed op welke 4G band(en) jou provider ondersteund en in welk gebied! Dit kun je onder andere controleren met de dekkingskaart (van 4Gmasten.nl), zie hierboven bij extra info. Samengevat geldt voor 4G (LTE) het volgende:
Band 20 of 800 MHz voor KPN landelijk | Vodafone landelijk | Tele2 landelijk
Band 3 of 1800MHz voor KPN stedelijk | Vodafone stedelijk | T-Mobile landelijk
Band 7 of 2600MHz voor KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 op specifieke locaties
..........

[ Voor 25% gewijzigd door NxCPU op 12-06-2015 14:52 . Reden: Antwoord zelf toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee dat is gewoon zo.
Later komt 900mjz daar nog bij maar 1800mhz wordt landelijk uitgerold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk. Ik had het net ook gevonden op de T-Mobile website en heb de link met een quote aan mijn post toegevoegd.
Met zoveel tabs open (klein tabje) vergeet je er wel eens een te lezen. Nadat je er een stuk of wat interesssante hebt geopend met Ctrl+Click.

Ik denk dat ik dan toch maar ga Chinezen.
Die betere dekking binnen geloof ik wel, want volgens mij is 1 of 2 streepjes 4G nog altijd sneller dan 5 streepjes 3G.
Is tussen 3G en Edge in ieder geval voor mij wel het geval.

[ Voor 29% gewijzigd door NxCPU op 12-06-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
net de mlais m9 besteld voor 83 euro op gearbest.com

lijkt me een goede budget telefoon met de mtk 6592 m and een 2800 mah batterij, phone komt zeer goed uit in de reviews.
iemand hier op het forum die er al eentje in zijn bezit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:14:

lijkt me een goede budget telefoon met de mtk 6592 m and een 2800 mah batterij, phone komt zeer goed uit in de reviews.
Is er in die prijsklasse niets te vinden met een minder achterhaalde, energieslurpende, processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Momus schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:15:
[...]

Is er in die prijsklasse niets te vinden met een minder achterhaalde, energieslurpende, processor?
ik wilde ook graag een telefoon waarop ik de wat zwaardere 3d games kan spelen zonder lag, dat gaat niet op een mtk 6582, en met het qhd scherm en de 2800 mah batterij gaat de mlais m9 vast een tijdje mee op een batterijlading, heb ook een jiayu g4s gehad met zelfde chipset en die telefoon deed het ook lang zat op 1 batterijlading :)

De cubot s200 heeft een mtk 6582, maar die kan een aantal zwaardere games niet soepel draaien.

Als je een alternatief voor me kan vinden hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hierbij even een link naar de nieuwe OTA update en changlog voor de Elephone P7000

https://mega.co.nz/#!o5oD...nmqBftU-QTWUlXiiBWVm4oir0

Changelog

Optimized-camera
Optimized-flash
Added-fingerprint APP lock
Optimized-Hall interface
Optimized-charge
Optimized-screen brightness
Optimized-system interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
diquan2001 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:30:
Hierbij even een link naar de nieuwe OTA update en changlog voor de Elephone P7000

https://mega.co.nz/#!o5oD...nmqBftU-QTWUlXiiBWVm4oir0

Changelog

Optimized-camera
Optimized-flash
Added-fingerprint APP lock
Optimized-Hall interface
Optimized-charge
Optimized-screen brightness
Optimized-system interface
En? Kan het scherm nu ook echt feller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Weet niet of je het gelijk goed kan zien .maar links P7000 Rechts Redmi 4G

Natuurlijk allebij op volle helderheid :)

Het valt mij gelijk op dat de P7000 inderdaad feller is nu maar ook witter dan de Redmi 4G

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ugcg2u.jpg
krissie100 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:32:
[...]

En? Kan het scherm nu ook echt feller?

[ Voor 7% gewijzigd door diquan2001 op 12-06-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Betekent feller ook dat de batterij nu sneller leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:24

Hironshy

Orooo!!!

diquan2001 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:37:

[...]
Jij hebt het voor die prijs kunnen krijgen tijdens preorder. Maar de normale prijs is gewoon 229. Duurder dan de Jiayu S3 3GB(195 dollar) versie met NFC etc. Dus er is geen enkele reden om P7000 te kopen ipv Jiayu S3.

Persoonlijk heb ik de Lenovo K3 Note voor 170 dollar gekocht. Dus alternatieven genoeg. En ik weet bijna zeker dat zowel Jiayu als de Lenovo phones van hogere kwaliteit zijn.

Ze hebben alle 3 de MT6752 Soc dus kwa snelheid zal wel niet veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
diquan2001 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:51:
Weet niet of je het gelijk goed kan zien .maar links P7000 Rechts Redmi 4G

Natuurlijk allebij op volle helderheid :)

Het valt mij gelijk op dat de P7000 inderdaad feller is nu maar ook witter dan de Redmi 4G

[afbeelding]

[...]
Ik vind rechts overigens witter en links wat roder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:44:
[...]

Ik vind rechts overigens witter en links wat roder.
Haha, altijd geinig om dat te zien dat iedereen kleur anders ziet. Links is witter maar wat blauw en rechts is wat geler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:14:

Laat even weten hoe je hem vind, wil hem misschien voor me moeder bestellen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
NoFearCreations schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:17:
[...]

Laat even weten hoe je hem vind, wil hem misschien voor me moeder bestellen.
Ik heb hem al gehad. Staat in mijn signature lijst :)
Prima telefoon, maar op dit moment zijn er denk ik betere alternatieven. Ik had hem een maandje of 4 geleden voor €60 gekocht. En voor dat geld een topaankoop, maar voor een eurootje of 75-80... Ik weet het niet.
Maar qua scherm, bouwkwaliteit, looks is er niets op aan te merken.

[ Voor 6% gewijzigd door krissie100 op 12-06-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat zou jij aanraden dan? Niet groter dan 5", en goede batterij, verder geen eisen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
NoFearCreations schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:34:
Wat zou jij aanraden dan? Niet groter dan 5", en goede batterij, verder geen eisen.
Een andere ;)
Batterij is kan overigens nooit 2800 zijn, maar meer 2100 dacht ik.
Blackview breeze voor 68$ ofzo
Goede batterij is gewoon de thl 4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
krissie100 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:37:
[...]

Een andere ;)
goed opzoeken, als je bluetooth en wifi niet superbelangrijk vind, zijn dacht ik nogal wat problemen mee, voor de rest top telefoon voor zijn prijs, heb hem ook liggen overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
robin-sips2 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:09:
[...]

goed opzoeken, als je bluetooth en wifi niet superbelangrijk vind, zijn dacht ik nogal wat problemen mee, voor de rest top telefoon voor zijn prijs, heb hem ook liggen overwegen ;)
Je hebt het over de blackview ga ik vanuit? Ik heb hem anderhalve week geleden gekocht bij Tinydeal, lijkt me een leuk prijsje ervoor. Dus we gaan het zien, er is ook al Android 5 voor als ik needrom bekijk.

[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 12-06-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
krissie100 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:37:
[...]

Een andere ;)
waarom zou de blackview breeze een betere koop zijn dan de mlais m9?
de mlais heeft een snelle cpu, de mlais heeft een ips scherm, de blackview een tft scherm.

of je moet opzoek zijn naar een 4.5 inch phone dan snap ik het, maar de mlais lijkt me zeker niet minder waard voor je geld, ook niet zozeer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 02:00:
[...]

waarom zou de blackview breeze een betere koop zijn dan de mlais m9?
de mlais heeft een snelle cpu, de mlais heeft een ips scherm, de blackview een tft scherm.

of je moet opzoek zijn naar een 4.5 inch phone dan snap ik het, maar de mlais lijkt me zeker niet minder waard voor je geld, ook niet zozeer meer.
De snelle cpu valt erg mee, 1,3 ghz vs 1,4 ghz. Android 5 op de blackview. En 20€ goedkoper. Daarnaast was het maar een voorbeeld, maar voor 83€ kan je denk ik wel wat beters kopen, zoals eentje met de nieuwe cpu of hd scherm. Maar nogmaals, de Mlais m9 is zeker een goed telefoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
In de OP onder Merken krijg ik voor "iOcean EN" (ioceanmobiles.com) een "Server not found" melding.
Wel heb ik bij het zoeken naar info over de Z1 deze 2 Nederlandse sites (zelfde club) gevonden: ioceanofficial.nl/nl/ en smartphonefromchina.nl/nl/
Maar voor dat "official" gebeuren staat er absoluut niets over de X9 en Z1 op hun websites genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door NxCPU op 13-06-2015 12:02 . Reden: Live links ongedaan gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
NxCPU schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:55:
In de OP onder Merken krijg ik voor "iOcean EN" (ioceanmobiles.com) een "Server not found" melding.
Wel heb ik bij het zoeken naar info over de Z1 deze 2 Nederlandse sites (zelfde club) gevonden: ioceanofficial.nl/nl/ en smartphonefromchina.nl/nl/
Maar voor dat "official" gebeuren staat er absoluut niets over de X9 en Z1 op hun websites genoemd.
In de OP staan nog een aantal oude links; moet nog geupdate worden. http://iocean.cc/ is tegenwoordig de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
OK, thanks voor de update.
Ik ga mij even uitleven in het cc domein.
Ik weet absoluut niets over iOcean.
Maar het viel mij op dat ze de Europese 4G frequenties ondersteunen.

[ Voor 24% gewijzigd door NxCPU op 13-06-2015 14:03 . Reden: Aangevuld. Te gehaast op Verstuur getapt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik ben ook wel benieuwd naar de Iocean X9, min of meer gelijke specs aan de jiayu S3 maar dan als compactere 5 inch telefoon.
Alleen die accu van 2100mah, tsja, en ook een aardig stukje duurder.
Iemand een serieuze review van dit toestel gelezen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 08:38
NoFearCreations schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:34:
Ik heb zijn broertje gehad de Wico s100. Deze was super. Ik kan niet veel zeggen over de duurzaamheid want ik heb hem maar een maandje gehad.
Hij beviel voor dit geld echter super en voelde heel premium aan.
Batterijduur was met normaal gebruik ongeveer 4 uur screen on dus ook goed. trwns de batterij is idd 2100Mah de hoor je ook in de reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

krissie100 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 08:04:
[...]

De snelle cpu valt erg mee, 1,3 ghz vs 1,4 ghz. Android 5 op de blackview. En 20€ goedkoper. Daarnaast was het maar een voorbeeld, maar voor 83€ kan je denk ik wel wat beters kopen, zoals eentje met de nieuwe cpu of hd scherm. Maar nogmaals, de Mlais m9 is zeker een goed telefoontje
Het verschil is wel dat de m9 octacore is. Single core performances is redelijk close, maar multi core operations is een stuk sneller, zo ook de ram en gpu(. Antutu scores zeggen niet alles maar laat wel het verschil zien tussen 2 phones. Zoek de antutu score maar op van m9 en Breeze en vergelijk de individuele onderdelen(CPU, RAM etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Hironshy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:55:
[...]

Het verschil is wel dat de m9 octacore is. Single core performances is redelijk close, maar multi core operations is een stuk sneller, zo ook de ram en gpu(. Antutu scores zeggen niet alles maar laat wel het verschil zien tussen 2 phones. Zoek de antutu score maar op van m9 en Breeze en vergelijk de individuele onderdelen(CPU, RAM etc)
ram en rom zijn hetzelfde. Maar octa core of quad core merk je niet in normaal verbruik. Alleen sommige games kunnen overweg met 8 cores en de benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Hironshy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:55:
[...]

precies, met die 6582 cpu en de daar bijbehorende gpu kan je zware 3d games niet goed spelen, wat op me 6592 wel gaat.

heb nog steeds geen betere telefoon kunnen vinden voor het geld, denk toch dat me mlais m9 de beste budgetphone op het moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dan ga ik hem z.s.m. toch maar is bestellen. Me moeder heeft nu mijn oude Jiayu G3, maar daar is de batterij van op. Ze gebruikt de telefoon alleen om te bellen, zeldzaam te appen, browsen en de Appie app.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

krissie100 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:00:
[...]

ram en rom zijn hetzelfde. Maar octa core of quad core merk je niet in normaal verbruik. Alleen sommige games kunnen overweg met 8 cores en de benchmarks.
Ik zou zeggen check zelf de antutu scores het is NIET het zelfde. Ja misschien de grootte maar niet de snelheid.

Ook heeft de m9 Mali-450mp GPU en Breeze "maar" een Mali-400mp. Kwa normaal verbruik merk je het inderdaad niet, maar als ze ong dezelfde kosten waarom dan niet gewoon voor de octacore gaan. Mooi meegenomen toch als je bijv veel files unzip enzo of vaak andere dingen doet waar je wel merkt van de 8 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Maar voor bovengenoemde heb je dat allemaal niet nodig.
Octacore is sowieso alleen leuk voor de benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

dutchgio schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:12:
Maar voor bovengenoemde heb je dat allemaal niet nodig.
Octacore is sowieso alleen leuk voor de benchmarks.
Ach ja ben je tenminste voorbereid mocht het zo zijn dat in de nabije toekomst toch gebruik wordt gemaakt van 8cores :P En voor dezelfde prijs kies je zowieso voor octa ipv quad in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
ASW1 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:45:
Ik ben ook wel benieuwd naar de Iocean X9, min of meer gelijke specs aan de jiayu S3 maar dan als compactere 5 inch telefoon.
Alleen die accu van 2100mah, tsja, en ook een aardig stukje duurder.
Iemand een serieuze review van dit toestel gelezen ergens?
Ik zit in hetzelfde boot, ik wil mijn IOcean x7 vervangen omdat de GPS niet werkt. Ik vind het vreemd dat er geen reviews van de IOcean x9 te vinden zijn, duidelijk dat de IOcean hype snel vergeten is.

Maar het leuke van de IOcean x7 was dat ik er 3000A accu in kon stoppen met een dikkere backcover. Zo ze zien kan dat niet in de x9 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Hironshy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:20:
[...]

Ach ja ben je tenminste voorbereid mocht het zo zijn dat in de nabije toekomst toch gebruik wordt gemaakt van 8cores :P En voor dezelfde prijs kies je zowieso voor octa ipv quad in dit geval.
Mlais m9 is 75-85 en de breeze kan je al kopen voor 63 en ik heb hem zelfs gekocht voor 54. Maar ja, de Mlais is net ff beter maar dat ontloopt elkaar niet veel.
Dat ie in benchmarks hoger scoort is simpelweg dat die wel met 8 cores kunnen werken.

[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 13-06-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 00:56
Enig idee waar de Mlais m9 goedkoop te krijgen is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

krissie100 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:40:
[...]

Mlais m9 is 75-85 en de breeze kan je al kopen voor 63 en ik heb hem zelfs gekocht voor 54. Maar ja, de Mlais is net ff beter maar dat ontloopt elkaar niet veel.
Dat ie in benchmarks hoger scoort is simpelweg dat die wel met 8 cores kunnen werken.
Zoals ik al zei het is niet alleen de CPU die hoger scoort. Zowel de ram als de gpu scoort beter. En dat staat los van de octa cores. De Breeze is idd wel goedkoper dat kan een reden zijn om de Breeze te nemen.
Pagina: 1 ... 5 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html