dat verschil is niet enorm. en voor 2 tientjes minder een toestel met android 5, ik zou het wel weten.Hironshy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:36:
[...]
Zoals ik al zei het is niet alleen de CPU die hoger scoort. Zowel de ram als de gpu scoort beter. En dat staat los van de octa cores. De Breeze is idd wel goedkoper dat kan een reden zijn om de Breeze te nemen.
http://www.focalprice.com...ign=DM_1523NR_OT2_MK0364BFrankoNL schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:32:
Enig idee waar de Mlais m9 goedkoop te krijgen is?
Ik ben net over gestapt van een iocean X7 naar een ZTe Nubia Z9 mini. Voorlopig erg blij. GPS werkt bij mij super.
jerkitout schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:23:
[...]
Ik zit in hetzelfde boot, ik wil mijn IOcean x7 vervangen omdat de GPS niet werkt. Ik vind het vreemd dat er geen reviews van de IOcean x9 te vinden zijn, duidelijk dat de IOcean hype snel vergeten is.
Maar het leuke van de IOcean x7 was dat ik er 3000A accu in kon stoppen met een dikkere backcover. Zo ze zien kan dat niet in de x9
voor ieder wat wils, ik vind een 4.5 inch scherm te klein en ook heb ik liever een IPS scherm dan een tft scherm. En in games maakt het veel verschil de 6582 of de 6592. Kspeel graag een bepaald spel wat veel gpu vermogen vraagt.krissie100 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:41:
[...]
dat verschil is niet enorm. en voor 2 tientjes minder een toestel met android 5, ik zou het wel weten.
Maakt het veel uit android 4.4 of android 5.0? los van dat je andere icoontjes hebt.
edit:
voor de m9 is er ook android 5.0 zie ik :
http://www.needrom.com/category/mlais/m9-mlais/
[ Voor 8% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 13-06-2015 18:31 ]
Snap ikVlizzjeffrey schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:30:
[...]
voor ieder wat wils, ik vind een 4.5 inch scherm te klein en ook heb ik liever een IPS scherm dan een tft scherm. En in games maakt het veel verschil de 6582 of de 6592. Kspeel graag een bepaald spel wat veel gpu vermogen vraagt.
Maakt het veel uit android 4.4 of android 5.0? los van dat je andere icoontjes hebt.
edit:
voor de m9 is er ook android 5.0 zie ik :
http://www.needrom.com/category/mlais/m9-mlais/
Maar ik heb zat 6592/6582 gehad en het game verschil is naar mijn idee niet erg groot, de nieuwe chipset scoort veel beter in games. MIUI 6 is android 5?
lijkt me inderdaad toch geen echte android 5 rom, recencies zijn ook niet al te best 
ik speel een spelletje, marvel contest of champions, en dit spel speelt echt bagger op een 6582, maar draaid soepel op een 6592.
Kgeloof dat je met minder intensieve games geen verschil merkt qua games.
heb net nog een mlais m9 besteld of focalprice, wist niet dat die daar 10 dollar goedkoper was dan by gearbest.
ik speel een spelletje, marvel contest of champions, en dit spel speelt echt bagger op een 6582, maar draaid soepel op een 6592.
heb net nog een mlais m9 besteld of focalprice, wist niet dat die daar 10 dollar goedkoper was dan by gearbest.
Heb ik je weer mooi 10 dollar bespaardVlizzjeffrey schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:45:
lijkt me inderdaad toch geen echte android 5 rom, recencies zijn ook niet al te best
Oppo R7 Plus: 6 inch scherm, 1920x1080 resolutie.
Liggend in bed, op een strandstoel, etc zal ik mijn hoofd dichter bij het scherm houden.
Zullen de pixels zichtbaar zijn?
Is dat te berekenen?
(Vanaf welke afstand de pixels zichtbaar zullen zijn bedoel ik.)
Liggend in bed, op een strandstoel, etc zal ik mijn hoofd dichter bij het scherm houden.
Zullen de pixels zichtbaar zijn?
Is dat te berekenen?
(Vanaf welke afstand de pixels zichtbaar zullen zijn bedoel ik.)
[ Voor 8% gewijzigd door NxCPU op 13-06-2015 21:09 ]
Nee. Als je m tegen je neus aandrukt zie je vast wel pixels. 
Op 6 inch is full hd gewoon goed hoor.
Op 6 inch is full hd gewoon goed hoor.
Als ik in slaap val zal hij best wel tegen mijn neus aangedrukt zijn. Maar ja dan zijn mijn ogen ook dicht. 
Geruststellend om te weten dat 1080p op 6 inch geen probleem is.
Vraag Dakele 3 en LTE Specificaties KPN
Ik zie in het begin van het Chinese phones forum dat de specs voor
LTE van KPN 800/1800/2600 MHz zijn en
de Dakele 3 kan DD-LTE:2570-2620/1880-1920/2300-2400MHz
Betekent dit dat de LTE van dakele 3 het niet gaat doen?
...met KPN/Telfort
http://www.merimobiles.co...im-active_p/meri10830.htm
Betekent dit dat de LTE van dakele 3 het niet gaat doen?
...met KPN/Telfort
http://www.merimobiles.co...im-active_p/meri10830.htm
Sterker nog, hij zal op geen enkele 3G of 4G netwerk in de EU werken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dan zouden veel mensen met een tablet problemen moeten hebben.NxCPU schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:56:
Als ik in slaap val zal hij best wel tegen mijn neus aangedrukt zijn. Maar ja dan zijn mijn ogen ook dicht.
Yup. Je moet sowieso FDD-LTE hebben en dan ook nog liefst bandje 800 erbij voor KPN en Vodafone.Dekay99 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:59:
Vraag Dakele 3 en LTE Specificaties KPN
Betekent dit dat de LTE van dakele 3 het niet gaat doen?![]()
...met KPN/Telfort
[ Voor 41% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-06-2015 16:00 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Het is niet de bedoeling om hier je advertentie in http://tweakers.net/aanbod te posten.
[ Voor 83% gewijzigd door Canaria op 15-06-2015 07:13 ]
Telenet 900/1800 MHz 900/2100 MHz
GSM arena: ZTE Nubia Z9 Mini
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
TD-SCDMA 1900 / 2000
Met 4G mist de Z9 mini ook de 800MHZ
Ik zie dat de Nubia z9 mini de 1800 mhz ontbreekt, zou dit een probleem zijn voor mij?
Ik heb Base ...
GSM arena: ZTE Nubia Z9 Mini
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
TD-SCDMA 1900 / 2000
Met 4G mist de Z9 mini ook de 800MHZ
Ik zie dat de Nubia z9 mini de 1800 mhz ontbreekt, zou dit een probleem zijn voor mij?
Ik heb Base ...
Ik hoop ergens dat de de P8000 nog maar even uitstellen, of in zoverre de zelfde onderdelen gebruiken dat ze 1 goede ROM gaan maken. Ook de CM roms en VibeUI mogen ze lekker laten schieten, die ontwikkelingstijd eerst gebruiken om een goede stock rom neer te zetten lijkt mij erg belangrijk.tokko1 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:24:
Elephone komt binnenkort wéér met een nieuwe telefoon, de P8000.
Nog weer een slagje beter, hopelijk.. een stuk beter dan de P7000, dat zou wel mogelijk moeten zijn. En hopelijk kijken ze goed naar de software.
Nooit geschoten is altijd mis lijkt me't blijven leuke phones als je kijkt naar prijs/specs.
Leuk dat de toestellen soms beetje goedkoper zijn maar de software is op enkele punten ook wat minder merk ik nu. Ook de hardware laat op een aantal puntjes wat steken vallen

Ze introduceren dan wel weer direct een probleem, kan niet meer koppelen met mijn bluetooth speakers en headset. Zie dat meerdere mensen dat probleem hebben.diquan2001 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:17:
Voor de Elephone P7000 gebruikers .
Hoera Elephone heeft een OTA update uitgebracht release date 11-06-2015 vers van de pers dus .
Ben op dit moment bezig met de installatie .
Let OP !! OTA werkt alleen als je firmware na 20150523 is .
En ja hoor Het lijkt of scherm helderder is geworden![]()
Niet zo hard gelijk schreeuwen jongens dat Elephone niets doet aan updates !!
Daarnaast werkt USSD dailing niet meer, dus geen beltegoed opvragen met een code
Daarnaast introduceren ze ook nieuwe features zoals het locken van apps, blijkt dat je via een notificatie gewoon in de app kan zonder vingerafdruk
En het is allemaal ook niet sneller geworden, vooralsnog is de Jiayu S3 beta die ik draai nog beter dan de P7000 ROM.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Veel mensen met een tablet hebben last van het probleem hoofdpijn. Maar een aspirine/paracetamol van 6+ inch heb ik ook nog nooit gezien.

Hyp Hyper schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:58:
[...]
Dan zouden veel mensen met een tablet problemen moeten hebben.
..........
[ Voor 3% gewijzigd door NxCPU op 14-06-2015 20:11 ]
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen hoe de Ulefone Be Touch 2 zo goedkoop is? High-end specs, maar wat mankeert eraan?
Omdat het een iPhone 6 plus clone is. Die zijn nu eenmaal iets goedkoper.Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:54:
Kan iemand mij uitleggen hoe de Ulefone Be Touch 2 zo goedkoop is? High-end specs, maar wat mankeert eraan?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
en hij kost 205 euro dat is toch niet goedkoper dan de andere phones met diezelfde specs of wel.Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:54:
vind het wel een mooie telefoon alleen de batterij lijkt me wat te klein.
De Oukitel U8 bevalt erg goed
lijkt een beetje erg op iphone maar steekt wat kwaliteit betreft boven de rest uit rond die prijs. blijvertje in m'n collectie
(jammer nog wel van die zwarte randen)
Heb nu een paar dagjes er mee kunnen spelen (en preview op Fok gezet). Leuk budgettoestel.
Heb nu een paar dagjes er mee kunnen spelen (en preview op Fok gezet). Leuk budgettoestel.
[ Voor 53% gewijzigd door Kenzi op 15-06-2015 09:48 ]
doogee weet het altijd zo mooie te brengen die nieuwe phones van ze, dingen als '' 2200mah battery, long lasting!''
als je ze moet geloven is hun nieuwe Doogie y100 pro ook een geweldenaar:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_188622.html
als je ze moet geloven is hun nieuwe Doogie y100 pro ook een geweldenaar:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_188622.html
Eindscore voor de P7000 op Gizchina ligt iets hoger dan op Tweakers met z'n 6,8/10. Ik vind persoonlijk na het lezen van de reviews dat de score ergens tussen de beide mag zitten. Tweakers houdt voor mij iets te weinig rekening met de prijs (+-140€ tijdens de flash sale) en Gizchina geeft dan weer iets te makkelijk punten.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Die 6.8 is echt (veel) te hoog, zelfs voor $169 zijn bepaalde dingen gewoon niet te vergeven. Zie mijn post iets eerder. Zelfs na de laatste update die (iets) beter is loopt hij nog mijlen ver achter op de Jiayu S3 (zelfs met Beta ROM).
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ik moest het even nakijken maar 230 dollar is inderdaad 205 euro ongeveer, de koers is weer wat meer in ons voordeelVlizzjeffrey schreef op maandag 15 juni 2015 @ 04:03:
[...]
en hij kost 205 euro dat is toch niet goedkoper dan de andere phones met diezelfde specs of wel.
Persoonlijk kijk ik echt uit naar deze mobiel en hoop ik dat ik deze snel kan aanschaffen. Er schijnt een 180 dollar promotie-actie aan te komen maar tot heden nog geen bericht hierover.
Wat specificaties betreft is het een zeer prima device; nu afwachten wat ze met de ROM gedaan hebben
Iemand toevallig android 5.0 op zijn Ecoo E04. Zie dat er een versie van 20150528 op de ecoo site staat.
http://www.ecoo.hk/download.html
Benieuwd of deze een beetje probleemloos loopt.
Zou graag een aantal goedkope toestellen zien, 50-100 euro ongeveer. Hoe komen de telefoons bij jullie en weer terug?arnoudwokke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:07:
Goed nieuws!
Om een traditie in ere te houden hebben we op de redactie besloten dat ik deze zomer weer een roundup van Chinese toestellen ga doen. Het is alweer de derde keer!
Wat ik van jullie wil weten, is welke toestellen we echt hierin mee moeten nemen. Daarbij gaat het niet alleen om populariteit, maar ook om diversiteit: de toestellen nemen het niet tegen elkaar op, het moet een soort beginpunt worden voor mensen om te kijken wat Chinese toestellen allemaal bieden.
Inmiddels zijn we al bezig met een paar toestellen:
1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3
Maar welke moeten er nog meer bij?
Een paar dingen om rekening mee te houden"
- we hebben de telefoons een paar weken nodig deze zomer. We hebben ze het liefst in elk geval enig moment allemaal bij elkaar, om groepsfoto's te maken en eventueel video
- Xiaomi hoef je niet aan te dragen. De komende tijd hebben we reviews op de planning staan van in elk geval de Mi4i en hopelijk de Mi Note Pro.
- mensen die hun toestel uitlenen krijgen prominent een bedankje op de eerste pagina, en eeuwige roem natuurlijk
Ik hoor graag van jullie welke toestellen erin zouden moeten zitten en natuurlijk of iemand bereid is om zijn toestel uit te lenenDe roundup staat gepland voor juli of augustus, beetje afhankelijk van wanneer de toestellen hier kunnen zijn. Zie er weer enorm naar uit om die bijzondere telefoons te mogen reviewen!
Ik heb een Elephone P6000 die eventueel beschikbaar is. Is al wel een half jaar in gebruik.
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Mijn vriendin heeft de elephone g2 waar ze toch wel heel tevreden over is, ik ook. Die valt ook binnen jouw prijsklasse. Denk alleen niet dat zei hem bereid is af te staanDitisKees schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:24:
[...]
Zou graag een aantal goedkope toestellen zien, 50-100 euro ongeveer. Hoe komen de telefoons bij jullie en weer terug?
Ik heb een Elephone P6000 die eventueel beschikbaar is. Is al wel een half jaar in gebruik.

ik vind het ook een mooie toestel en nette specs, ben ook zeer geinteresseerd erin, maakt me niet uit dat het een iphone6plus clone is, ik vind het een mooie design.Call of Duty schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:03:
[...]
Ik moest het even nakijken maar 230 dollar is inderdaad 205 euro ongeveer, de koers is weer wat meer in ons voordeel
Persoonlijk kijk ik echt uit naar deze mobiel en hoop ik dat ik deze snel kan aanschaffen. Er schijnt een 180 dollar promotie-actie aan te komen maar tot heden nog geen bericht hierover.
Wat specificaties betreft is het een zeer prima device; nu afwachten wat ze met de ROM gedaan hebben
weet iemand hoe de gps is van de DOOGEE VALENCIA 2 Y100
Alright, ik heb alle posts en verzoeken doorgenomen en ik denk dat dit het lijstje wordt, mits dit allemaal lukt.
1. Lenovo K3 Note (al met iemand contact)
2. Jiayu S3 (al met iemand contact)
3. VKWorld VK6735
4. LeTV S1
Dit geeft volgens mij een goede mix van de mogelijkheden van China-phones, met afwisselende modellen van zowel heel bekende als minder bekende merken en verschillende processors etc
Met meer dan vier toestellen wordt het steeds lastiger om alles bij elkaar te krijgen en goed te testen, vandaar dit aantal 
Heb je dit toestel en kun je het een week of twee missen? Laat mij het weten via bijvoorbeeld een dm.
Wie zijn toestel uitleent, verdient mijn eeuwige dank, een bedankje ten overstaan van alle lezers op de eerste pagina van de review en - optioneel, als je in de gelegenheid bent - een persoonlijke rondleiding op Tweakers HQ
ps. Zag er wat vragen over: wij nemen verzendkosten beide kanten op voor onze rekening en beloven plechtig het toestel onbeschadigd bij je terug te krijgen. Als dat niet lukt, is het uiteraard aan ons om de schade te vergoeden - maar ik heb nog nooit* een toestel beschadigd tijdens een review
* Behalve natuurlijk deze onfortuinlijke telefoon, maar die mocht kapot - en dus moest hij kapot
3. VKWorld VK6735
4. LeTV S1
Dit geeft volgens mij een goede mix van de mogelijkheden van China-phones, met afwisselende modellen van zowel heel bekende als minder bekende merken en verschillende processors etc
Heb je dit toestel en kun je het een week of twee missen? Laat mij het weten via bijvoorbeeld een dm.
Wie zijn toestel uitleent, verdient mijn eeuwige dank, een bedankje ten overstaan van alle lezers op de eerste pagina van de review en - optioneel, als je in de gelegenheid bent - een persoonlijke rondleiding op Tweakers HQ
ps. Zag er wat vragen over: wij nemen verzendkosten beide kanten op voor onze rekening en beloven plechtig het toestel onbeschadigd bij je terug te krijgen. Als dat niet lukt, is het uiteraard aan ons om de schade te vergoeden - maar ik heb nog nooit* een toestel beschadigd tijdens een review
* Behalve natuurlijk deze onfortuinlijke telefoon, maar die mocht kapot - en dus moest hij kapot
Er is veel discussie online over welke ROM's er nu eigenlijk op de officiele website staan. Ik heb gelezen op XDA dat een van de ROM's eigenlijk een zeer instabiele CM12 ROM is..DoeEensGek schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:15:
Iemand toevallig android 5.0 op zijn Ecoo E04. Zie dat er een versie van 20150528 op de ecoo site staat.
Mijn Ecoo kreeg vorige week vliegles dus die doet even niet meer mee het met ROM-spelletje

Het enige wat ik mis is toch wel een échte budgettelefoon van 60-80 euro. Zou dat er ook wel graag inzien.arnoudwokke schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:48:
Alright, ik heb alle posts en verzoeken doorgenomen en ik denk dat dit het lijstje wordt, mits dit allemaal lukt.
3. VKWorld VK6735
4. LeTV S1
Dit geeft volgens mij een goede mix van de mogelijkheden van China-phones, met afwisselende modellen van zowel heel bekende als minder bekende merken en verschillende processors etcMet meer dan vier toestellen wordt het steeds lastiger om alles bij elkaar te krijgen en goed te testen, vandaar dit aantal
Ben rete benieuwd.
Prima toestellen, met name de Jiayu S3 is erg interessant om gereviewed te zien worden en in mindere mate ook de Lenovo K3 Note.
Van die VKworld nog nooit gehoord, LeTV S1 heeft potentie en het is dus de vraag of het wat is, en niet net zo'n flop als de Elephone P7000...
Van die VKworld nog nooit gehoord, LeTV S1 heeft potentie en het is dus de vraag of het wat is, en niet net zo'n flop als de Elephone P7000...
Verwijderd
Ik vind leagoo wel erg interessant b.v.arnoudwokke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:07:
Goed nieuws!
Om een traditie in ere te houden hebben we op de redactie besloten dat ik deze zomer weer een roundup van Chinese toestellen ga doen. Het is alweer de derde keer!
Wat ik van jullie wil weten, is welke toestellen we echt hierin mee moeten nemen. Daarbij gaat het niet alleen om populariteit, maar ook om diversiteit: de toestellen nemen het niet tegen elkaar op, het moet een soort beginpunt worden voor mensen om te kijken wat Chinese toestellen allemaal bieden.
1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3
Elite 2 (2 gb ram, 5,5 inch scherm maar geen 4 g of de
Elite 3 (1 gb ram, 5,5 inch scherm en 4G(1/3/7/8/20).
En omdat ik 5,5 inch eigenlijk te groot vind nog een 5 inch erbij: Lead 7 (1 gb ram geen 4 G
maar wel een 4500 mah bat)
(voeg bovenstaand samen en ik heb de perfecte phone)
Allen vallen in het ca. 100 dollar segement.
Heb zelf een lead 3s en ben verbaast wat je krijgt voor 100 dollar(toen nog 70 euro!)
Heb wel probleempje met aan/uit knop en bat, maar zolang er mee te leven valt, ach....
Stieken hoop ik ook op en xiaomi redmi 2 pro.(please)
Verwijderd
Het vervolg zoals belooft:Reset zat ik ook nog aan te denken, maar heb eerst het volgende gedaan:
Bat helemal opgeladen/100%. SP echt uitgezet, ff w88 en weer aangezet. bat geeft 86% aan.
Weer helemaal opgeladen en weer uitgezet.
Bat uit het toestel gehaal (ff w88) en er weer ingestopt. Weer aan de lader gehangen en vanochtend nog 86% over. Lijkt me ook niet oke maar is al veel beter dan het was. Denk dat ik het nog een keer ga doen om te kijken wat de resultaten dan zijn.
Wordt vervolgt.
Heb de telefoon de hele nacht aan de lader gelaten, en ondanks dat de sm aangeeft dat de bat 100% is blijkt via Gsam batt dat er nog steeds door geladen wordt.
Blijkbaar geeft de sp een hoger % aan dan dat de batterij in werkelijkheid is.
(vlgs mij kan dit (technisch) helemaal niet maar ik kan het niet anders omschrijven).
Maar hiermee was het batterij probleem wel opgelost en bleven de drains van soms 40% achterwege.
(Nu nog even de tijd vinden om dit hier op het forum te vermelden en klaar is kees........)
Tot vorige week donderdag: Tot 21.00 uur niets aan de hand, rustig zakken van 100 naar 90% tot die om 22.00 tot 00.00 uur opeens zakt naar 10% (telefoon ligt gewoon op tafel).
Eigenlijk ben ik dus weer net zover als ik was en heb nog steeds 1 of meerdere drains die gek genoeg na 12.00 uur plaats vinden.
Reset ga ik nog wel proberen(tijd), nw bat wordt lastig vanuit china (italy is nog een mogelijkheid, maar de bat van nog geen 10 euro komt dan totaal op 30 euro.En dat voor een telefoon van nog geen 70 euro.
(70 euro voor 8 maanden gebruik is nog geen 10 euro in de maand. Probeer dit eens met en S6,6c of M8.
Klagen mag ik dus eigenlijk niet
Verwijderd
180 dollar flash sale op to2c.com vanaf morgen.. Welke Phone met dezelfde specs heeft dan dezelfde prijs? De redelijk vergelijkbare honor 6 plus is bijvoorbeeld al gauw 400 euro. De batterij is 3050 mAh, wat me vrij redelijk lijkt.Vlizzjeffrey schreef op maandag 15 juni 2015 @ 04:03:
[...]
en hij kost 205 euro dat is toch niet goedkoper dan de andere phones met diezelfde specs of wel.
Zie bovenstaandCall of Duty schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:03:
[...]
Ik moest het even nakijken maar 230 dollar is inderdaad 205 euro ongeveer, de koers is weer wat meer in ons voordeel
Edit: ook lijkt de ruimte tussen scherm en bezels een stuk kleiner te zijn dan op de P7000. Groot voordeel wat mij betreft
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 16:34 ]
Mis zoals hierboven aangegeven nog wel een beetje een echt budget-budget toestel (in plaats van de VKWolrd dan). Maar dat zal helaas wat lastig zijn. Dan kom je al snel uit op de MTK6582 die natuurlijk ook al in de vorige roundup zat. Meende dat voor de MTK6582 nog 5.0 uitkomt, dan zou die chipset wellicht nog wel een optie kunnen zijn.arnoudwokke schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:48:
3. VKWorld VK6735
4. LeTV S1
Edit 2, zoiets dus: http://www.aliexpress.com...e/712948_32318050214.html
http://www.geekbuying.com...Screen---Blue-344131.html
Van dat wel jammer dat de MTK6735 nog net wat te nieuw lijkt te zijn om in de goedkopere toestellen op te duiken. Had die zelf meer in de klasse van de prijsklasse 6582 verwacht.
De LeTV S1 wel met de enorm grote kanttekening dat dat toestel natuurlijk totaal niet bedoeld is voor de westerse markt. Geen playstore, China only apps, etc, etc. Maar de hardware schijnt wel aardig te zijn dus vanuit die kant zeker wel intresse in een review
[ Voor 20% gewijzigd door RobertowNL op 15-06-2015 17:02 ]
je vergelijkt een Ulefone Be Touch 2 met de Honor 6 Plus?Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:29:
[...]
180 dollar flash sale op to2c.com vanaf morgen.. Welke Phone met dezelfde specs heeft dan dezelfde prijs? De redelijk vergelijkbare honor 6 plus is bijvoorbeeld al gauw 400 euro. De batterij is 3050 mAh, wat me vrij redelijk lijkt.
[...]
Zie bovenstaand
Edit: ook lijkt de ruimte tussen scherm en bezels een stuk kleiner te zijn dan op de P7000. Groot voordeel wat mij betreft
Honor 6 Plus heeft betere camera (dual 8MP + betere lenzen), gebruikt veel betere onderdelen, bouwkwaliteit is een heel stuk hoger. batterij is groter, NFC, totaal andere SoC. sneller geheugen.
En Huawei is toch wel een paar tandjes beter dan Ulefone (waar bij Huawei zijn eigen toestellen maakt, en Ulefone ze laat maken door een willekeurige fabrikant).
De Oukitel U8 heeft een MT6735P, en is redelijk goed geprijsd, denk dat die nog wel wat gaat zakken met de prijs.RobertowNL schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:52:
[...]
Mis zoals hierboven aangegeven nog wel een beetje een echt budget-budget toestel (in plaats van de VKWolrd dan). Maar dat zal helaas wat lastig zijn. Dan kom je al snel uit op de MTK6582 die natuurlijk ook al in de vorige roundup zat. Meende dat voor de MTK6582 nog 5.0 uitkomt, dan zou die chipset wellicht nog wel een optie kunnen zijn.
Van dat wel jammer dat de MTK6735 nog net wat te nieuw lijkt te zijn om in de goedkopere toestellen op te duiken. Had die zelf meer in de klasse van de prijsklasse 6582 verwacht.
De LeTV S1 wel met de enorm grote kanttekening dat dat toestel natuurlijk totaal niet bedoeld is voor de westerse markt. Geen playstore, China only apps, etc, etc. Maar de hardware schijnt wel aardig te zijn dus vanuit die kant zeker wel intresse in een review
Ik heb mijn Blackview Breeze al aangeboden aan de Tweakers round-up, daar is ook al een android 5 rom voor.RobertowNL schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:52:
[...]
Mis zoals hierboven aangegeven nog wel een beetje een echt budget-budget toestel (in plaats van de VKWolrd dan). Maar dat zal helaas wat lastig zijn. Dan kom je al snel uit op de MTK6582 die natuurlijk ook al in de vorige roundup zat. Meende dat voor de MTK6582 nog 5.0 uitkomt, dan zou die chipset wellicht nog wel een optie kunnen zijn.
http://www.needrom.com/download/blackview-breeze-5-0/
http://www.needrom.com/download/blackview-v3-5-0/
http://www.tinydeal.com/b...-core-phone-p-149627.html
De ZTE Nubia Z9 Mini mag er ook bij, ik zou liever alle 5 inch telefoons met hoge prijs kwaliteitsverhouding reviewen , >5 inch ; vergelijken met de xiaomi mi note pro etc...arnoudwokke schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:07:
1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3
Ik hoor graag van jullie welke toestellen erin zouden moeten zitten en natuurlijk of iemand bereid is om zijn toestel uit te lenenDe roundup staat gepland voor juli of augustus, beetje afhankelijk van wanneer de toestellen hier kunnen zijn. Zie er weer enorm naar uit om die bijzondere telefoons te mogen reviewen!
Die vraag had je in andere topic al gesteld en is al beantwoordKaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:10:
Ik heb een nubia Z9 mini ontvangen vandaag van pandawill... heeft geen eu adapter, wat doen? Nieuwe kopen op ebay? Kabel en adapter is gewoon appart...
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Denk niet dat je hier een ander antwoord krijgt.
mijn mlais m9 is vandaag opgestuurd die zou ik wel beschikbaar willen stellen voor de review als dat niet te laat is, is een chinese budgetphone, ik hoop hem binnen 10 dagen thuis te hebben.
Ik keek toevallig sinds vorige week naar de VKWorld, dus als je die gaat reviewen, dan zou dat fantastisch zijn!arnoudwokke schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:48:
3. VKWorld VK6735
4. LeTV S1
En aangezien de telefoons toch niet tegen elkaar concurreren zou ik de volgende twee nog graag terug willen zien in de review:
- Ulefone Be Touch 2
- Mstar S700
Heb ook geen andere keuze... maar ik ga het nogmaals aan pandawill vragen! mss kunnen ze een nieuwe adapter sturen.Kenzi schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:37:
[...]
Die vraag had je in andere topic al gesteld en is al beantwoord![]()
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Denk niet dat je hier een ander antwoord krijgt.
Het is toch gewoon een standaard usb > micro flat usb kabeltje .
Je kan je Z9 gewoon laden met elke lader lijkt mij .
Kaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:19:
[...]
Heb ook geen andere keuze... maar ik ga het nogmaals aan pandawill vragen! mss kunnen ze een nieuwe adapter sturen.
99
Ja weet ik maar de adapter van de Z9 heeft een hogere output dan die wat ik thuis heb.diquan2001 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:40:
Het is toch gewoon een standaard usb > micro flat usb kabeltje .
[...]
1A tegenover 2A of zo? Als ie maar laadt; dan gaat het maar wat trager. Kun je in de tussentijd rustig een 2A lader regelen. (Nillkin of zo)Kaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:43:
99
[...]
Ja weet ik maar de adapter van de Z9 heeft een hogere output dan die wat ik thuis heb.
Die van Nillkin kosten rond de 6-7 euro, kweet niet of dat de moeite waar zou zijn.. heb in ieder geval geen zin om nog wat kosten te maken voor mijn zte...Hyp Hyper schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:58:
[...]
1A tegenover 2A of zo? Als ie maar laadt; dan gaat het maar wat trager. Kun je in de tussentijd rustig een 2A lader regelen. (Nillkin of zo)
Waar goedkoop te verkrijgen?
Weet niet of ze nep zijn..?
Aliexpress: http://nl.aliexpress.com/...tive_id=SB_20150615111618
Dan bestel je toch zo'n verloopje, dat kost een paar dubbeltjes.
En voor de tussentijd heb je toch wel een andere usb-lader liggen?
Heb toevallig nog een USB lader thuis liggen met 1.6A is van de LG G2 ; maar mijn pa gebruikt die...ASW1 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:13:
Dan bestel je toch zo'n verloopje, dat kost een paar dubbeltjes.
Zal wel mijn lader van mijn oude htc one m7 gebruiken
Banggood is doorgaans betrouwbaar.Kaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:19:
[...]
Die van Nillkin kosten rond de 6-7 euro, kweet niet of dat de moeite waar zou zijn.. heb in ieder geval geen zin om nog wat kosten te maken voor mijn zte...
Ik kreeg een verloopstekkertje bij de adapter, zo kan hij toch in het stopcontact.
Kaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:43:
99
[...]
Ja weet ik maar de adapter van de Z9 heeft een hogere output dan die wat ik thuis heb.
Als je nou dat andere topic had doorgelezen: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2aKaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:19:
[...]
Die van Nillkin kosten rond de 6-7 euro, kweet niet of dat de moeite waar zou zijn.. heb in ieder geval geen zin om nog wat kosten te maken voor mijn zte...
dan had je daar alles kunnen vinden over Nillkin kabels, staat zelfs in de TS.
chinamobilemog.com/gizchina.de in hun review over de Elephone P7000
Yes, some of you might say that no one will willingly bend their devices, so it doesn’t matter, but let us tell you: It does! There have been reports of people bending their P7000s just by carrying it inside a tight side-pocket. Now that doesn’t even have to go as far as bending the device so much that you get a visibly curved shape, it is enough if you bend it very slightly, since the screen reacts very sensitive to that. It will show white spots, also referred to as “clouding”, after a while, and that is inevitable. Any P7000 unit out there will eventually get those white spots (which luckily are only visible on white background) on the screen, no matter how much attention you pays. That being said, we really can say that the build quality is crap and Elephone should completely re-think the chassis plus do a callback of the delivered units. But well, they won’t.
En dat is nu precies de reden dat ik nooit een toestel zal bestellen vooraleer er reviews uit zijn. Ben nog niet zo lang op zoek naar een Chinaphone maar Elephone is een merk waar ik ver weg van blijf, zoveel staat vast. Goedkoop/brak toestel maken, hypen met allerlei beloftes en fake renders, flash sale organiseren om twijfelaars over de streep te trekken, vervolgens nog een paar software updates uitbrengen in de hoop nog iets meer toestellen te verkopen en dan als de verkoop wat begint stil te vallen door de slechte reviews een nieuw toestel uitbrengen en het oude zo snel mogelijk vergeten.
[ Voor 28% gewijzigd door Largamelion op 16-06-2015 12:28 ]
Ik heb daar geen review voor nodig, blijf daar bij voorbaat al ver weg van. Zodra het Elephone heet komt het niet meer in aanmerking want dat is gewoon troep.
Toch opvallend veel hier op Tweakers zelfs die in een uitzonderlijk geval waarin Tweakers ook een review heeft gedaan en de Elephone er bepaald niet best uit kwam, er alsnog 1 bestellen of alweer uitkijken naar zijn opvolger.
Dat snap ik dan niet, maar goed.
Toch opvallend veel hier op Tweakers zelfs die in een uitzonderlijk geval waarin Tweakers ook een review heeft gedaan en de Elephone er bepaald niet best uit kwam, er alsnog 1 bestellen of alweer uitkijken naar zijn opvolger.
Dat snap ik dan niet, maar goed.
nadat de Elephone P7000 hier arriveert en ook zo slecht blijkt is het zelfs voor mij(was best tevreden over Elephone) over. Geen Elephone meer. Mlais wordt mijn nieuw merkje.
of misschien wel oukitel, dat lijken ook erg leuke telefoontjes.
Nog steeds onder de indruk van de P7000 hier hoor
Jammer dat er ook niet zulke goede exemplaren zijn .
Straks maar eens een vergelijking doen tussen de P7000 & de Umi Emax kijken hoe dat is .
Toevallig ook net toch maar ook de Xiaomi Redmi 2 Pro op de kop kunnen tikken voor 132.59$ bij Panda.
Eens kijken hoe dat bevalt
Straks maar eens een vergelijking doen tussen de P7000 & de Umi Emax kijken hoe dat is .
Toevallig ook net toch maar ook de Xiaomi Redmi 2 Pro op de kop kunnen tikken voor 132.59$ bij Panda.
krissie100 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:40:
nadat de Elephone P7000 hier arriveert en ook zo slecht blijkt is het zelfs voor mij(was best tevreden over Elephone) over. Geen Elephone meer. Mlais wordt mijn nieuw merkje.of misschien wel oukitel, dat lijken ook erg leuke telefoontjes.
Goed om te horen dat er nog iemand positief isdiquan2001 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:08:
Nog steeds onder de indruk van de P7000 hier hoor![]()
[...]
Hopelijk is de zwarte batch beter
Wat vinden jullie van het merk doogee dan?
Ik heb al meerdere doogees gekocht en de prijs/kwaliteit vind ik prima... Tot nu toe nergens problemen mee gehad.
Ik heb nu de doogee y100 pro besteld voor 100 euro.
Ik heb al meerdere doogees gekocht en de prijs/kwaliteit vind ik prima... Tot nu toe nergens problemen mee gehad.
Ook voor DooGee geld dat er goede modellen tussen zitten, maar ook minderen.Aggressor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:16:
DooGee DG500 is hier al meer dan anderhalf jaar in gebruik. dus is erg goed te noemen.
Ja ik had eerst een Doogee DG310 voor mijn moeder gekocht, deze heeft ze met volle tevredenheid gebruikt. (ong een jaar)krissie100 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:19:
[...]
Ook voor DooGee geld dat er goede modellen tussen zitten, maar ook minderen.
DooGee DG500 is hier al meer dan anderhalf jaar in gebruik. dus is erg goed te noemen.
Nu heb ik een Doogee Ibiza F2 gekocht. Deze ondersteunt alle 4g banden, het scherm is beter, maakt wel leuke foto's.. mooi vormgegeven.
Deze is nu 2 weken in gebruik... en bevalt ook super.
-edit-
ik ben ook benieuwd naar de Doogee y100 pro
[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 16-06-2015 16:34 ]
Ik heb zojuist de Letv S1 ontvangen en de Play Store staat er al gewoon op.RobertowNL schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:52:
[...]
Alles is in het Engels. Maps, Google Play etc staan er standaard ook al op.
Alleen moet ik even een kleinere sim kaart gaan halen aangezien ik even vergeten was daar aan te denken.
Tot nu toe ben ik er enorm tevreden over.
Mooi beeld, hij ligt lekker in de hand. Goed UI (5.0)
Oh my!
Ik realiseer mij dat LeTV al 3 jaar bestond voordat Netflix open ging. En geen marginaal bedrijfje is. Maar toch wat vraagjes.
1) Heb je de "International version" ontvangen?
2) Hoe is de bouwkwaliteit?
(Zijn er naden, zijn openingen goed afgewerkt (niet scherp), etc)
3) Hoe solide zijn de knoppen?
4) Welke 4G LTE frequenties worden nu echt ondersteund?
5) Hoe goed (kwalitatief) zijn de camera's?
(Voornamelijk low light; denk Paradiso A'dam)
6) Start de camera app snel?
7) Is de camera app in het Engels/Nederlands?
8 ) Zijn de apps van LeTV zelf ook in het Engels?
9) Hoe is het geluid van de speaker bij muziek, film, video?
(Kwaliteit, hard of zacht)
10) Hoe is het geluid van spraak?
(Ditto bij 9)
11) Denk je dat je games als Riptide GP2, Need For Speed: Most Wanted, Asphalt 8, etc zonder stotteren kunt spelen?
Ik vraag niets over het beeld want ik kies waarschijnlijk de Pro als het een LeTV wordt.
Als je liever met je nieuwe aanwinst wil spelen, i.p.v. Mijn vragen beantwoorden begrijp ik dat helemaal natuurlijk.
Ik realiseer mij dat LeTV al 3 jaar bestond voordat Netflix open ging. En geen marginaal bedrijfje is. Maar toch wat vraagjes.
(Ditto bij 9)
11) Denk je dat je games als Riptide GP2, Need For Speed: Most Wanted, Asphalt 8, etc zonder stotteren kunt spelen?
Ik vraag niets over het beeld want ik kies waarschijnlijk de Pro als het een LeTV wordt.
Als je liever met je nieuwe aanwinst wil spelen, i.p.v. Mijn vragen beantwoorden begrijp ik dat helemaal natuurlijk.
Bron schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:11:
[...]
Ik heb zojuist de Letv S1 ontvangen en de Play Store staat er al gewoon op.
Alles is in het Engels. Maps, Google Play etc staan er standaard ook al op.
Alleen moet ik even een kleinere sim kaart gaan halen aangezien ik even vergeten was daar aan te denken.
Tot nu toe ben ik er enorm tevreden over.
Mooi beeld, hij ligt lekker in de hand. Goed UI (5.0)
Ik heb van Pandawill een refund gekregen van 3 usd, en op banggood krijg ik zo'n 50 cent korting, hiermee een Nillkin adapter kopen? Ik ga wel op 30 juni op vakantie, weet niet of het tegen die tijd geleverd zou worden...Kenzi schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:25:
[...]
Als je nou dat andere topic had doorgelezen: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
dan had je daar alles kunnen vinden over Nillkin kabels, staat zelfs in de TS.
Dat wordt wellicht wat krap.
Oude HTC lader gebruiken tot ie er is ook geen ramp toch?
Verder raakt het wat offtopic, verdere discussie m.b.t. De Nilkin kun je beter doen in het china shoppen topic.
Oude HTC lader gebruiken tot ie er is ook geen ramp toch?
Verder raakt het wat offtopic, verdere discussie m.b.t. De Nilkin kun je beter doen in het china shoppen topic.
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 16-06-2015 20:51 ]
Ik zal morgen langs de winkel gaan om de juiste Sim kaart af te halen. Zal dan even je vragen beantwoorden en hier posten.NxCPU schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:37:
Oh my!
(Ditto bij 9)
[...]
Kan er al vast een paar doen:
1) Kom ik morgen achter als ik het met sim kaart kan testen. Maar alles is in het Engels dus ik neem aan dat het goed zit.
2) Bouwkwaliteit is prima, voelt goed en stevig aan. Ik merk geen scherpe randjes op mijn toestel.
Openingen zijn ook goed afgewerkt, maar ik kan zien dat als je een niet geweldige productie versie ontvangt je best wat problemen kan hebben met scherpe randjes/niet fantastische aansluiting.
Uiteraard stuur je het dan terug, maar door het design lijkt de kans op een scherp randje meer aanwezig dan bij sommige andere telefoons.
Persoonlijk heb ik niets te klagen tot dusver er over.
3) De knoppen zijn normaal, niet enorm stevig maar ook niet crappy. Gewoon net als de gemiddelde telefoon die hier in de winkels ligt.
Ze voelen in ieder geval niet aan alsof ze het snel begeven.
4) Nog niet kunnen testen
5) Komt morgen
6) Camera start snel op, rond een 0.5 seconden. Hij doet er iets langer over als je van standby scherm direct naar camera gaat. als je scherm unlocked is en je doet het van apps menu of gewoon de "home page" dan gaat hij sneller.
7) Alles in de camera app is Engels.Je hebt de keuze uit Foto, panorama, video en Slowmotion video.
Bij slowmotion kun je voor 2x of 4x kiezen.
Wat wel grappig is dat er bij de camera stand ook een beauty level option is. Van 0 tot 5.
Werkt eigenlijk erg goed, je kan zien dat het meer voor de aziatische markt bedoelt is maar ik heb mijn huid nog nooit zo strak en egaal gezien
8 ) Alle apps die op de telefoon staan zijn standaard Engelstalige apps. Dingen als Youtube, Play Store, Play Music, Browser, Maps, Hangouts. Standaard apps die je op elke telefoon tegen komt.
Er zijn 2 apps die mij onbekend waren die er op staan met de namen: DU Battery saver en DU battery Speed Booster.
Deze gooi ik er morgen af aangezien ik ze niet nodig heb en er wat ads te vinden zijn bij die apps.
9) Alleen nog bij muziek getest, de kwaliteit is best goed. het volume kan opmerkelijk erg hard en het blijft nog steeds zuiver. Alleen het blijven telefoon speakers en blijft het natuurlijk niet geweldig, maar degelijk.
Je mist wat warmte. Misschien is het met een equalizer beter te maken maar zo ver ben ik nog niet gegaan.
Het zal in ieder geval prima voldoen voor mijn douche sessie muziek.
10) komt morgen.
11) komt morgen.
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_188621.htmlAggressor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:16:
hij ziet er echt mooie uit vind ik, de mooiste doogee tot nu toe vind ik.
jammer dat doogee zoveel liegt over specs, er zou een 13 mp sony camera met een 2.0 aperture, tuurlijk.
Ook is de batterij van 2200mah volgens hun '' long lasting'' .
desalniettemin lijkt het me een leuke telefoon voor het geld, ben tevreden over de bouwkwaliteit van doogee, misschien heb ik altijd geluk gehad( 7 phones voor vrienden en familie allemaal nog goed )
klopt, ik haal ook altijd doogees ... bouwkwaliteit is altijd super.Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:45:
[...]
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_188621.html
jammer dat doogee zoveel liegt over specs, er zou een 13 mp sony camera met een 2.0 aperture, tuurlijk.
desalniettemin lijkt het me een leuke telefoon voor het geld, ben tevreden over de bouwkwaliteit van doogee, misschien heb ik altijd geluk gehad( 7 phones voor vrienden en familie allemaal nog goed )
Met kortingscode kan je hem voor 100 euro krijgen
ik wacht nog even een review af, wil wel minstens één review zien voor ik me besluit kan maken.Aggressor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:52:
[...]
klopt, ik haal ook altijd doogees ... bouwkwaliteit is altijd super.
Met kortingscode kan je hem voor 100 euro krijgen
Eerste doogee met alle netwerkbanden die ik mooi vindVlizzjeffrey schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:45:
[...]
Heeft hier al overigens iemand een idee of die mt67XX reeks ook allemaal glonass ondersteunen?
Dank voor de snelle response en omdat je alvast wat vragen hebt beantwoord. Super!
Geruststellend (en goed voor jou) om te horen dat de bouwkwaliteit en afwerking bij jouw exemplaar goed is. Ben daar nog steeds ongerust over. Maar je beschrijving heeft daar wel wat van weggenomen.
Ben zeer tevreden met de info over de camera (app) tot nu toe.
Dat er maar 2 onbekende apps geïnstalleerd zijn duidt misschien al op een internationale versie. Want volgens mij heeft LeTV eigen music, video, etc streaming apps.
Nog een 2 vragen erbij:
12) Hoe snel laad de batterij op vanaf (bijna) 0% (wordt er boost gebruikt)?
(Waarschijnlijk veel te vroeg voor deze batterij vraag.)
13) Als je dat wilt, kun je dan nog de naam van de site/verkoper noemen?
Spannend!
En nogmaals heel erg bedankt.
Geruststellend (en goed voor jou) om te horen dat de bouwkwaliteit en afwerking bij jouw exemplaar goed is. Ben daar nog steeds ongerust over. Maar je beschrijving heeft daar wel wat van weggenomen.
Dat er maar 2 onbekende apps geïnstalleerd zijn duidt misschien al op een internationale versie. Want volgens mij heeft LeTV eigen music, video, etc streaming apps.
Nog een 2 vragen erbij:
Spannend!
[ Voor 60% gewijzigd door NxCPU op 17-06-2015 00:54 . Reden: Quote leeggehaald. Vraag 12) iets duidelijker gemaakt. ]
Er is geen "internationale" versie van de LeTV S1. LeTV produceerd enkel voor de Chinese markt.NxCPU schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:24:
Dank voor de snelle response en omdat je alvast wat vragen hebt beantwoord. Super!
Nog een 2 vragen erbij:
Spannend!
[...]
Het feit dat er gapps geinstaleerd staan duidt erop dat de reseller die geinstalleerd heeft.
Standaard staan er geen gapps op de LeTV S1. Ook staan er een hoop Chinese apps voorgeinstaleerd.
Geen idee dus welke rom ze op die van Bron hebben gezet als hij die apps niet heeft.
Ik bedoelde ook de "Universal Edition" (een Google Translate vertaling.)
Universal betekent toch: alles, geheel, overal toepasbaar, in alle gevallen, etc, etc, etc?
Ik ging er vanuit dat ze bij deze universele versie niet hun eigen streaming apps (vanwege het contact met hun cloud) zullen installeren.
Zie hier bij "Network standard" (na Google Translate):
http://m.lemall.com/phone/le_1/parameter.html
http://m.lemall.com/phone/le_1pro/parameter.html
http://m.lemall.com/phone/le_max/parameter.html
Of LeTV bedoelt wellicht "universeel binnen China", dan heb jij helemaal gelijk.
Die andere genoemde "customized" versies lijken mij niet fijn om te hebben buiten China want er zal wel niet het hele verhaal (van de customization/lock) in de tabel genoemd staan. Of juist wel fijn om te hebben, want het blijft maar een Google Translate vertaling vanuit het Chinees.
Universal betekent toch: alles, geheel, overal toepasbaar, in alle gevallen, etc, etc, etc?
Ik ging er vanuit dat ze bij deze universele versie niet hun eigen streaming apps (vanwege het contact met hun cloud) zullen installeren.
Of LeTV bedoelt wellicht "universeel binnen China", dan heb jij helemaal gelijk.
Die andere genoemde "customized" versies lijken mij niet fijn om te hebben buiten China want er zal wel niet het hele verhaal (van de customization/lock) in de tabel genoemd staan. Of juist wel fijn om te hebben, want het blijft maar een Google Translate vertaling vanuit het Chinees.
Kenzi schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 03:10:
[...]
Er is geen "internationale" versie van de LeTV S1. LeTV produceerd enkel voor de Chinese markt.
Het feit dat er gapps geinstaleerd staan duidt erop dat de reseller die geinstalleerd heeft.
Standaard staan er geen gapps op de LeTV S1. Ook staan er een hoop Chinese apps voorgeinstaleerd.
Geen idee dus welke rom ze op die van Bron hebben gezet als hij die apps niet heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door NxCPU op 17-06-2015 04:36 ]
Met 'universal' bedoelen ze dat hij geschikt is voor de verschillende standaarden die in China gebruikt worden. Er is geen versie die voor het buitenland bedoeld is. Ze hebben allemaal dezelfde software / rom.NxCPU schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 04:34:
Ik bedoelde ook de "Universal Edition" (een Google Translate vertaling.)
[...]
Er worden in China vaak meerdere versies gemaakt van een telefoon voor verschillende providers.
Of een versie die voor meerdere providers te gebruiken is.
China Mobile > TD-SDCMA / TD-LTE
China Unicom > WCDMA / FDD-LTE (die je dus gedeeltelijk ook in NL kan gebruiken)
En soms nog een China Telecom versie, of een provider locked versie.
Die 'universele' versie kan je dus gebruiken (mis alleen een 4G band) maar de software is nog steeds gericht op China. En komt zonder gapps.
Op de standaard rom kan je wel gapss flashen (met wat errors).
Ik had mijn antwoord al geëdit en dit toegevoegd:
Tja het ontbreken van de 800MHz en 900MHz 4G band is wel een obstakel. Want terugval naar 3G HSPA+ lijkt mij geen pretje met je multimedia monster.
De verschillen tussen 4G en 3G genoemd bij Praktische snelheid (werkelijke snelheid) is gewoon te groot (vind ik):
https://www.t-mobile.nl/k...n-bereik/internetsnelheid
Want ik haal in Amsterdam, binnen met 5 streepjes, zelfs die 8Mbit op een 3G-only HSPA+ toestel niet. KPN en T-Mobile.
Alhoewel deze klant van hun het ietsje beter doet:
https://forum.t-mobile.nl...pa-netwerk-2x-snel-254129
De verschillen tussen 4G en 3G genoemd bij Praktische snelheid (werkelijke snelheid) is gewoon te groot (vind ik):
https://www.t-mobile.nl/k...n-bereik/internetsnelheid
Want ik haal in Amsterdam, binnen met 5 streepjes, zelfs die 8Mbit op een 3G-only HSPA+ toestel niet. KPN en T-Mobile.
Alhoewel deze klant van hun het ietsje beter doet:
https://forum.t-mobile.nl...pa-netwerk-2x-snel-254129
Ze hebben toch plannen om uit te breiden buiten China want waarom zouden ze anders hun telefoons voorgesteld hebben in America (weet je nog dat hele drama met de Hitler vergelijking en Apple). Benieuwd of ze dit ook effectief gaan waarmaken want het ziet er best een mooi toestel uit. Maar zonder alle Europese 4G banden zal ik hem zelf niet snel aanschaffen dus hopelijk komt er in de toekomst toch een Europese variant.Kenzi schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 03:10:
Er is geen "internationale" versie van de LeTV S1. LeTV produceerd enkel voor de Chinese markt.
Ze hebben hier in China altijd grote plannenLargamelion schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:55:
[...]
Ze hebben toch plannen om uit te breiden buiten China want waarom zouden ze anders hun telefoons voorgesteld hebben in America (weet je nog dat hele drama met de Hitler vergelijking en Apple). Benieuwd of ze dit ook effectief gaan waarmaken want het ziet er best een mooi toestel uit. Maar zonder alle Europese 4G banden zal ik hem zelf niet snel aanschaffen dus hopelijk komt er in de toekomst toch een Europese variant.
Ik vind 'm ook best mooi, beetje te low end voor mezelf maar lijkt me een ideaal toestel voor m'n vriendin. Ik wacht ook even de reviews af want hoor toch ook wat slechts over Doogee.robin-sips2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:58:
[...]
Eerste doogee met alle netwerkbanden die ik mooi vind
Heeft hier al overigens iemand een idee of die mt67XX reeks ook allemaal glonass ondersteunen?
Kun je gewoon met een nagel knippertje. Werkt prima. Je kunt zo'n template uitprinten en dan weet je precies hoe groot je hem moet knippenBron schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:23:
[...]
Ik zal morgen langs de winkel gaan om de juiste Sim kaart af te halen. Zal dan even je vragen beantwoorden en hier posten.
Ik heb hem laten knippen bij een lokale winkel, dan heb ik gelijk een adapter voor als ik het orginele formaat nog moet gebruiken.vingibson schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:03:
[...]
Kun je gewoon met een nagel knippertje. Werkt prima. Je kunt zo'n template uitprinten en dan weet je precies hoe groot je hem moet knippen
In Barendrecht heb ik trouwens gewoon 4G.
En ze claimen dat het scherm een 1280p resolutie heeftVlizzjeffrey schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:45:
[...]
Wel heel slecht als daaronder staat dat het 720p op 5 inch is..
12) Ik heb hem gister van 0 naar 100 opgeladen maar totaal niet op de tijd gelet. Voor mijn gevoel was het wel snel. Zal eens een test doen wanneer hij leeg is.NxCPU schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:24:
Nog een 2 vragen erbij:
Spannend!
[...]
13) http://www.geekbuying.com...t-OTG---White-344318.html
Daar had ik hem vandaan, kreeg nog 5 of 10,- korting als je je eerst aanmeld op de site en die code gebruikt.
Had hem in 14 dagen. Met de langzame verzendmethode.
Bron schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:24:
[...]
12) Ik heb hem gister van 0 naar 100 opgeladen maar totaal niet op de tijd gelet. Voor mijn gevoel was het wel snel. Zal eens een test doen wanneer hij leeg is.
13) http://www.geekbuying.com...t-OTG---White-344318.html
Daar had ik hem vandaan, kreeg nog 5 of 10,- korting als je je eerst aanmeld op de site en die code gebruikt.
Had hem in 14 dagen. Met de langzame verzendmethode.
Geen originele software dus.Factory Reset, ROM Flash or OS Update of this Letv one superphone may cause the loss of Google Play Store, Google Service or multi-language.
Zou je eens kunnen kijken welke versie van Android / rom je er op hebt staan?
Android version: 5.0Kenzi schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:31:
[...]
[...]
Geen originele software dus.
Zou je eens kunnen kijken welke versie van Android / rom je er op hebt staan?
EUI version: 5.0.002S (stable)
!tihS
Kenzi was mij voor over de factory reset.
Thanks voor de antwoorden op 12) en 13).
Die batterij heb je toch zo leeg?
Gebeurt altijd als je een gadget net hebt.
Hoeveel 4G streepjes heb je binnen in je Barendrechtse villa?
(Vanwege het gebrek aan ondersteuning van de lage 4G frequenties.)
Kenzi was mij voor over de factory reset.
Thanks voor de antwoorden op 12) en 13).
Die batterij heb je toch zo leeg?
Gebeurt altijd als je een gadget net hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door NxCPU op 17-06-2015 17:18 . Reden: Verklaring bij vraag toegevoegd. ]
In mijn Barendrechtse kasteel heb ik vol bereik, in het weekeind kan ik pas kijken in gebieden die verder van de stad liggen.NxCPU schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:13:
[...]
Volgens een Oppo medewerker op hun FB pagina is de Oppo R7 Plus in augustus in de UK verkrijgbaar:
https://m.facebook.com/st...=180203662120012&refid=17
Voor als de comment niet makkelijk meer te vinden is:
https://m.facebook.com/co...AQDrWLx-YFmdfKmy&refid=52
Volgens mij zijn er een paar teleurgesteld (pissed off).
https://m.facebook.com/st...=180203662120012&refid=17
Voor als de comment niet makkelijk meer te vinden is:
https://m.facebook.com/co...AQDrWLx-YFmdfKmy&refid=52
Volgens mij zijn er een paar teleurgesteld (pissed off).
Ha, dan heb je dezelfde versie als in het filmpje hier. Vind het een zeer mooi toestel alleen zou ik liever een zwarte/grijze versie zien. Zie ook dat er nog redelijk wat Chinees te bespeuren is in de software (zie filmpje vanaf minuut 7). Waarschijnlijk zijn dit gewoon een paar apps/widgets die je zo kan verwijderen?
Heerlijk weer, heb je post over het hoofd gezien.
Zozo een kasteel zelfs.
Binnenshuis/-kantoor is toch juist belangerijker voor die lage frequenties. Die gaan beter door obstakels heen (en reiken verder).
Maar als jij al vol bereik hebt binnen die dikke kasteelmuren met 1800MHz of zelfs 2600MHz is dat alleen maar gunstig.
(Tenzij dat komt door die privé antenne op je kasteel.)
Ik vraag mij alleen af wat het bereik binnenshuis is met 1800MHz in een semi drukke stad als Amsterdam en dus meer obstakels en dooie hoeken.
EDIT:
Buitenshuis zal het wel snor zitten op 1800 en 2600 MHz.
Dit bedoel ik dus. Die quote van de T-Mobile website die ik hier al gepost heb:
En landelijk, bij KPN, Vodafone en Tele 2, kunnen ze ook niet connecten op 4G 800MHz.
.
.
.
Zozo een kasteel zelfs.
Binnenshuis/-kantoor is toch juist belangerijker voor die lage frequenties. Die gaan beter door obstakels heen (en reiken verder).
Maar als jij al vol bereik hebt binnen die dikke kasteelmuren met 1800MHz of zelfs 2600MHz is dat alleen maar gunstig.
(Tenzij dat komt door die privé antenne op je kasteel.)
Ik vraag mij alleen af wat het bereik binnenshuis is met 1800MHz in een semi drukke stad als Amsterdam en dus meer obstakels en dooie hoeken.
EDIT:
Buitenshuis zal het wel snor zitten op 1800 en 2600 MHz.
Dit bedoel ik dus. Die quote van de T-Mobile website die ik hier al gepost heb:
T-Mobile gebruikt 4G 900MHz om de dekking binnenshuis beter te maken in de grote stad. Dat gaat geen invloed hebben op de meeste Chinese phones.[b]NxCPU schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:40: ........
En landelijk, bij KPN, Vodafone en Tele 2, kunnen ze ook niet connecten op 4G 800MHz.
.
.
.
Bron schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:25:
[...]
In mijn Barendrechtse kasteel heb ik vol bereik, in het weekeind kan ik pas kijken in gebieden die verder van de stad liggen.
[ Voor 24% gewijzigd door NxCPU op 17-06-2015 21:38 ]
Als ik let op prijs kwaliteit verhouding is de Gionee Elife E7 dan niet een mooi toestel (als je geen 4g eist)?
- 5,5" fhd scherm met gorilla glas
- snapdragon 800
- 3gb werkgeheugen, 32gb opslag
- zeer behoorlijke camera en accuduur (volgens reviews).
En dat alles voor €145. Is er nog een addertje onder het gras?
In ieder geval:
- enkel sim
- geen 4g
- custom amigo os
Http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-gionee-elife-e7copia
- snapdragon 800
In ieder geval:
- enkel sim
- geen 4g
- custom amigo os
[ Voor 7% gewijzigd door Kasj op 17-06-2015 21:43 ]
Het toestel wordt in Turkije verkocht als de 'General Mobile Discovery Elite'Kasj schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:35:
Als ik let op prijs kwaliteit verhouding is de Gionee Elife E7 dan niet een mooi toestel (als je geen 4g eist)?
- snapdragon 800
In ieder geval:
- enkel sim
- geen 4g
- custom amigo os
het is een toestel uit 2013 met android 4.2 erop, ik denk dat dat het addertje is.Kasj schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:35:
- snapdragon 800
In ieder geval:
- enkel sim
- geen 4g
- custom amigo os
Goede telefoon voor de specs en prijs nu lijkt me.
Klopt, er is wel een officiele update naar 4.4.2 volgens mij. Maar ja, voor 145€...Vlizzjeffrey schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 01:50:
[...]
het is een toestel uit 2013 met android 4.2 erop, ik denk dat dat het addertje is.
Goede telefoon voor de specs en prijs nu lijkt me.
iemand een zeaplus m7 kunnen scoren? Of was wat weer zon flashsale in seconden
Omdat de discussie over Elephone uitermate vermakelijk en interessant is.
Voor alle "vrienden" van Elephone:
Voor alle "vrienden" van Elephone:
Source: http://etkchina.com/2015/...amera-and-press-touch-id/Killer Flagship Elephone Vowney Leaked:
Android 5.0 & Windows 10 Dual System,
2K Screen, 4GB RAM, 20.7MP Camera
and Press Touch ID
On the exhibition that held not long ago in HongKong, Elephone got famous again. The mysterious flagship smartphone in its poster became the Media’s focus. The phone runs Android 5.0 and Windows 10, dual system, at the same time. As we all know that dual system tablets are very popular on the market know, but the Android+Windows dual system smartphone is pretty rare to see. So it is not the least strange that the Elephone mysterious flagship got so much attention.
Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html