Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiayu G5S heb ik zelf 1.5 jaar gebruikt. Top toestel met een mooie vormgeving. Scherm en processor is perfect. Verder oogt het ook met een mooie achterklep. Enige minpunt is GPS.
MeXter schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:14:
[...]

Voor mijn vrouw een tijd geleden de Jiayu G5s gekocht. Een toptoestel mag ik wel zeggen. Voelt snel en degelijk aan. Enig minpunt is de brakke gps, maar bij het gebruik van Nokia Here ljikt dit mee te vallen.
Volgens mij voldoet hij verder wel aan je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curly-naad
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-07-2024
Flashen? Wat is dat en hoe doe ik dat? Heb hem wel al terug op fabrieksinstelling gezet en dat werkte niet.
BB-One schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Misschien opnieuw flashen?
Opsturen kost iets van 20 euro, lijkt mij wel de moeite waard (tenzij je bij het weer terug ontvangen btw etc moet betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Net mijn Mlais M7 binnen.
Die designs met zo klein mogelijke bezel zien er wel strak uit.... :9
Totdat je ze aan zet en zo'n zwarte rand om je scherm hebt. :|
Prestaties zijn wel lekker, draai nog wel 'oude' 5.0 rom, als het goed is vandaag OTA.

Mlais
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZbULztuF7aOq1caIvg3cfJ9r/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DaMm6Nw6pUKKswKYkhdlZ1zN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/by8RzxZ7KXhV1cKgPbLsnEu8/thumb.jpg

Bouwkwaliteit zit wel snor bij Mlais. Alleen de software moet nog wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 20:32
Sinds gisteren heb ik de Mi4i in huis.
16GB ben ik gewend en kan ik wel hebben, ik zet er geen films op, photos sync ik naar de cloud en muziek stream ik (of cache een paar gig).

De hitte problemen ben ik gister even tegen gekomen. Ik heb de telefoon gisteren namelijk opgezet voor dagelijks gebruik dus moesten er veel apps worden gedownload. Ik merkte toen dat de telefoon een paar graden boven lichaamswarmte was, totaal niet storend. Ook vooral omdat het moederbord bovenin de mobiel zit en je hem daar dus niet vasthoud. Maar bij normaal gebruik dus geen last van.

Over het bereik ben ik tot nu toe niet ontevreden. Ik gebruik geen 4G (Thuis heb ik wifi en op het werk ook, ik heb 4G totaal niet nodig daar tussen) dus dat heb ik niet kunnen testen. 3G heb ik het Tele2 en TMobile netwerk kunnen proberen. Binnenshuis had ik vol bereik en op het het werk ook. Tijdens het rijden naar het werk heb ik muziek gestreamd en er waren geen lange pauzes van het bufferen tussen de liedjes. Ik moet alleen nog een speedtest doen om te kijken hoe goed het voor de rest is.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Kenzi schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 06:11:
Net mijn Mlais M7 binnen.
Die designs met zo klein mogelijke bezel zien er wel strak uit.... :9
Totdat je ze aan zet en zo'n zwarte rand om je scherm hebt. :|
Prestaties zijn wel lekker, draai nog wel 'oude' 5.0 rom, als het goed is vandaag OTA.

Mlais
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Bouwkwaliteit zit wel snor bij Mlais. Alleen de software moet nog wel beter.
Het probleem met zwarte rand om het scherm dat heeft de Elephone P7000 ook. Voor mij is dat ook de reden geweest dat ik heb afgehaakt tot dat er redelijke reviews beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Guru1000 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:49:
[...]

Het probleem met zwarte rand om het scherm dat heeft de Elephone P7000 ook. Voor mij is dat ook de reden geweest dat ik heb afgehaakt tot dat er redelijke reviews beschikbaar zijn.
Probleem? Dat is gewoon de bezel, die alleen zo verborgen wordt op de verkoopplaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:52
Niet echt mooi als je het mij vraagt...
Helemaal omdat het dus misleidend is, als ie uitstaat lijkt het haast bezelless maar schijn bedriegt dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als moederbord wat vervangen moet worden.

Zou garantie moeten zijn.
Opsturen aangetekend, verzekerd naar China kost je rond de €30.

Vraag is of dit het je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:05:
Klinkt als moederbord wat vervangen moet worden.

Zou garantie moeten zijn.
Opsturen aangetekend, verzekerd naar China kost je rond de €30.

Vraag is of dit het je waard is.
Paypal betaald dat toch ? Moet je een claim openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:07

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-10 23:14
Wat een enorme bloedhekel heb ik toch aan "reviews" die youtubefilmpjes zijn. :(
Kan er iemand een samenvatting schrijven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ASW1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:52:
[...]

Wat een enorme bloedhekel heb ik toch aan "reviews" die youtubefilmpjes zijn. :(
Nou nou ... een filmpje zegt in mijn ogen veel meer dan wat tekst en een paar foto's, je moet er wel even de tijd voor nemen :). Bekijk de laatste 2 minuten van de normal review en je hebt een samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ASW1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:52:
[...]

Samenvatting filmpje: het is een review, dus: goed toestel, kopen!
Samenvatting als je m 2 maanden later hebt: het is een goed toestel, maar X doet het niet, X is kapot, en X belofte is niet nagekomen. Daarnaast is X firmware niet beschikbaar. Maar al met al wel heel veel waar voor je geld, want ja het is goedkoop dus dan mag er best wat niet zo goed werken. :+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:12
dutchgio schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:15:
[...]

Samenvatting filmpje: het is een review, dus: goed toestel, kopen!
Samenvatting als je m 2 maanden later hebt: het is een goed toestel, maar X doet het niet, X is kapot, en X belofte is niet nagekomen. Daarnaast is X firmware niet beschikbaar. Maar al met al wel heel veel waar voor je geld, want ja het is goedkoop dus dan mag er best wat niet zo goed werken. :+ :'(
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:15:
Die houden we erin voor bottom tier telefoons _O-
dutchgio schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:55:
Niet echt mooi als je het mij vraagt...
Helemaal omdat het dus misleidend is, als ie uitstaat lijkt het haast bezelless maar schijn bedriegt dus. :)
Daarvoor is eerder in dit topic al een paar keer expliciet gewaarschuwd. Nog een reden waarom filmpjes superieur aan foto's zijn :Y

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Largamelion schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:57:
[...]
Nou nou ... een filmpje zegt in mijn ogen veel meer dan wat tekst en een paar foto's, je moet er wel even de tijd voor nemen :). Bekijk de laatste 2 minuten van de normal review en je hebt een samenvatting.
Niet als dat filmpje een gesponsorde 'review' is ... zoals vrij veel reviews de laatste tijd.
De enige reden dat ze dit soort filmpjes maken is om een gratis toestel te krijgen.

Krijg constant mailtjes "ik heb een youtube kanaal, kan je mij geen gratis telefoon sturen"... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 04:04:
Niet als dat filmpje een gesponsorde 'review' is ... zoals vrij veel reviews de laatste tijd.
De enige reden dat ze dit soort filmpjes maken is om een gratis toestel te krijgen.
Zelfs Tweakers stuurt het gros van de toestellen terug, dus hoe men zich dat helemaal voorstelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 04:14:
[...]

Zelfs Tweakers stuurt het gros van de toestellen terug, dus hoe men zich dat helemaal voorstelt...
Sites zoals Tweakers, Engadget etc vaak wel ja. Maar Youtube reviewers. ;) Die houden het of verkopen het weer door.
Er zijn complete tutorials (veelal Amerikaans) over hoe je geld kan verdienen met Youtube product reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 04:28:
Sites zoals Tweakers, Engadget etc vaak wel ja. Maar Youtube reviewers. ;) Die houden het of verkopen het weer door.
Doorgaans is dat gewoon onderdeel van de voorwaarden. Waarom iemand met een kanaaltje ze wel zou mogen houden en Tweakers niet is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
curly-naad schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 06:10:
Flashen? Wat is dat en hoe doe ik dat? Heb hem wel al terug op fabrieksinstelling gezet en dat werkte niet.
[...]
Flashen is kort weergegeven het er op nieuw opzetten van alle programmatuur. Vergelijk het met het volledig formatteren van de harde schijf in je computer en alles er weer opnieuw opzetten.

Zoek even op " flashen custom rom" en je zult vast een handleiding vinden.
In het kort:
- Originele rom zien te vinden (via website telefoon fabrikant?)
- flashprogramma downloaden
- flashprogramma starten
- ROM inladen
- telefoon aansluiten op je computer en op ' go' drukken
(en gespannen afwachten...)

Let op: flashen kan er in resulteren dat je ofwel je garantie kwijtraakt en/of je telefoon 'bricked', maar dat laatste gebeurt volgens mij de laatse tijd niet zo heel vaak meer, maar dat is natuurlijk geen garantie.

Op basis van je omschrijving lijkt het namelijk dat je telefoon denkt dat de batterij er niet is/niet goed werkt. En als een telfoon iets verkeerds denkt dan is het meestal softwarematig... dus zul je de software opnieuw moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vraagje hier, ik heb sinds vanmiddag de Star N9600, maar krijg mobiel internet niet aan de praat. Provider is Tele2, heb de correcte apn, but no dice.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Roaming aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb ik al, maar helaas geen succes.
Dit is de telefoon:
http://www.1949deal.com/s...a-air-gestures-black.html

[ Voor 71% gewijzigd door NoFearCreations op 04-06-2015 18:46 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hm,,
En waar staat de "verificatie" op in de APN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

dutchgio schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:04:
Hm,,
En waar staat de "verificatie" op in de APN?
Op PAP.

[ Voor 96% gewijzigd door NoFearCreations op 04-06-2015 19:34 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
Holy shit. Dat scherm.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3DRonLnmNOk80boC8H67E7I7/full.jpg
ZTE Nubia Z9 Elite Edition

http://www.banggood.com/N..._content=Oleg&utm_design=

Dat 2.5D glas gaan we waarschijnlijk pas volgend jaar op hier verkrijgbare telefoons zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 17:06
NoFearCreations schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:40:
Vraagje hier, ik heb sinds vanmiddag de Star N9600, maar krijg mobiel internet niet aan de praat. Provider is Tele2, heb de correcte apn, but no dice.
Is maar een idee, heb je de sim in de goeie gleuf zitten? :+ ( Dualsim )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heel raar, maar ineens doet hij het. Krijg alleen geen 3G te zien naast m'n bereikstatus, maar er staat wel rh+ in.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:07
sdk16420 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:51:
Holy shit. Dat scherm.
[afbeelding]

Dat 2.5D glas gaan we waarschijnlijk pas volgend jaar op hier verkrijgbare telefoons zien.
Zooo, alleen die prijs. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Echt top notch he, zit boven de Samsung Note etc. :*)
Alleen wel 1 ding: zo duur, zulke goede specs en feature, dual sim en dual 4G, maar alsnog geen band 20(800mhz) ondersteuning. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn al die 'borderless' toestellen lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmeeus
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik twijfel wat tussen de Lenovo Note K3 (uit China) en Honor 4X (hier lokaal te verkrijgen..
De Lenovo lijkt iets betere specs te hebben maar dan ook weer een hoop chinese brol te bevatten en zou toch ook wat mindere kantjes hebben als ik de reviews op het net mag geloven.

Wat zouden jullie aanraden? Ik wil niet teveel met het toestel moeten prutsen vooraleer het naar mijn zin is.

Indien andere alternatieven zijn suggesties natuurlijk welkom!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
timmeeus schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:24:
Ik twijfel wat tussen de Lenovo Note K3 (uit China) en Honor 4X (hier lokaal te verkrijgen..
De Lenovo lijkt iets betere specs te hebben maar dan ook weer een hoop chinese brol te bevatten en zou toch ook wat mindere kantjes hebben als ik de reviews op het net mag geloven.

Wat zouden jullie aanraden? Ik wil niet teveel met het toestel moeten prutsen vooraleer het naar mijn zin is.

Indien andere alternatieven zijn suggesties natuurlijk welkom!

Thanks!
Waarom geen Jiayu S3? Die heb je voor de prijs van de 4x. De Lenovo zit daar iets onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmeeus
Momus schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:27:
[...]

Waarom geen Jiayu S3? Die heb je voor de prijs van de 4x. De Lenovo zit daar iets onder.
Lijkt interessant, maar enkele vraagjes hierover.
Zal deze een update ontvangen naar Android 5.0 (zonder dat ik alles kwijt ben door zelf te moeten updaten via CM of dergelijke).
Werken de meeste apps op de phone? Op mijn ZTE waren er allerlei apps niet beschikbaar die bv op een Samsung wel beschilbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
timmeeus schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:22:
[...]

Lijkt interessant, maar enkele vraagjes hierover.
Zal deze een update ontvangen naar Android 5.0 (zonder dat ik alles kwijt ben door zelf te moeten updaten via CM of dergelijke).
Werken de meeste apps op de phone? Op mijn ZTE waren er allerlei apps niet beschikbaar die bv op een Samsung wel beschilbaar waren.
Er wordt gewerkt aan Lollipop ja, maar of deze erop kan zonder dat je dingen kwijtraakt, durf ik niet te zeggen.
Apps werken gewoon. Ook op je ZTE trouwens, als je de instellingen juist zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmeeus
Momus schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:26:
[...]

Er wordt gewerkt aan Lollipop ja, maar of deze erop kan zonder dat je dingen kwijtraakt, durf ik niet te zeggen.
Apps werken gewoon. Ook op je ZTE trouwens, als je de instellingen juist zet...
En hoe zit ik de instellingen juist? :)

Misschien moet ik nog even wachten met nieuwe phone tot de update naar Lollipop er is. Zal normaal toch niet meer al te lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je er zelf niet al te veel aan wilt doen moet je juist niet de jiayu S3 halen.
Daar moet je zelf rooten, nieuw firmware updates installeren etc.
Als dat je niet ligt kun je beter kiezen voor de veilige keuze en je telefoon 'gewoon' hier halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zelf rooten hoeft niet, dat kun je eenvoudigweg instellen bij de S3.
Firmware zou je niets aan hoeven doen indien je de internationale rom krijgt voorgeinstalleerd.
Update naar 5.1 komt er zeker maar is nu nog in betafase.
Of je die firmwareupdate als simpele OTA kunt uitvoeren, geen idee, ik denk van wel.
Zo nee dan moet je met een flashtooltje op een windowscomputer aan de slag terwijl je telefoon is verbond met een usb-kabeltje. Het is te doen, zo moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 17:51
Iemand ervaring met het kopen van een smartphone in China (Xiamen)? Een goede kennis gaat daar namelijk heen voor een paar dagen en wilt best een telefoon meenemen. Ze is echter niet zo thuis op de elektronica markt dus ik moet van te voren alles even uitzoeken. Heb een tweetal websites van grote elektronica zaken daar gevonden maar ze geven niet aan wat ze verkopen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Laatst online: 14-09 11:40
dutchgio schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Echt top notch he, zit boven de Samsung Note etc. :*)
Alleen wel 1 ding: zo duur, zulke goede specs en feature, dual sim en dual 4G, maar alsnog geen band 20(800mhz) ondersteuning. :'(
Hoelang is dat nog een probleem, zelf woon ik in utrecht en volgens mij is hier metname ook de 1800mhz band in gebruik, op mijn iphone heb ik wel altijd goed 4g signaal en snelheid.
Ik zou graag die nubia willen kopen, ziet er echt heel gelikt uit. Zag dat er ook een mini en max versies bestaan, maar deze hebben geen bezelloze randen, maar zijn wel echt een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ligt aan je provider, bij Tmobile heb je dat sowieso niet, die gebruiken 1800mhz voor het landelijke netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk16420 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:51:
Holy shit. Dat scherm.
[afbeelding]

Wat een afzetters die shop. De meeste verkopen het voor om en nabij de 600 dollar. Overigens is de Nubia Z9 al een paar keer voorbij gekomen in dit topic.

Ik vind persoonlijk de Xiaomi Mi Note mooier.

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201505/06/104504pkzzsw83zfkekvxv.png.thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201505/06/104724a7r49fqf71gl89gg.png.thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201505/06/104643pz90sezggoae524g.png.thumb.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:32
Hier twijfel ik nog tussen een Xiaomi Redmi 2 (evt. Pro) of de nieuwe Elephone S2. Iemand advies? :*) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Xiaomi > Elephone.
Dat is mijn advies en daar moet je het mee doen. :+

Elephone lijkt elke keer heel wat qua specs en design, maar het verleden wijst uit dat dat ze veelal tegenvallen en 'trucjes' gebruiken als foto's waarin de behuizing erg klein lijkt t.o.v. De schermgrootte maar als je later een video ziet met het scherm aan blijkt er een immens grote zwarte balk tissen te zitten. Die zag je eerder voor scherm aan maar dus gewoon tussen de behuizing en scherm in zit. En dat ziet er echt niet uit.
En half overgezette Samsung roms met opties en functies die er wel zijn in de instellingen maar verder geen effect hebben. Dat soort dingen.

Dus dan zou ik eerder voor 's werelds 2 na grootste smartphone fabrikant gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
dutchgio schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:40:
Xiaomi > Elephone.
Dat is mijn advies en daar moet je het mee doen. :+

1. Elephone lijkt elke keer heel wat qua specs en design, maar het verleden wijst uit dat dat ze veelal tegenvallen en 'trucjes' gebruiken als foto's waarin de behuizing erg klein lijkt t.o.v. De schermgrootte maar als je later een video ziet met het scherm aan blijkt er een immens grote zwarte balk tissen te zitten. Die zag je eerder voor scherm aan maar dus gewoon tussen de behuizing en scherm in zit. En dat ziet er echt niet uit.

2. En half overgezette Samsung roms met opties en functies die er wel zijn in de instellingen maar verder geen effect hebben. Dat soort dingen.

Dus dan zou ik eerder voor 's werelds 2 na grootste smartphone fabrikant gaan. :)
1. mening, met scherm uit is het mooier dan de standaard rand om het scherm en met scherm aan lijkt het gewoon de standaard zwarte rand om het scherm.

2. ?? Dan heb je niet vaak genoeg de roms van Elephone gezien, zitten keurig in elkaar.

Maar als je twijfelt tussen een Xiaomi en een Elephone zou ik ook de Xiaomi kopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/11403302_802402626522151_7538340196893906040_n.jpg?oh=4a1ee895fa2fa8255bd0c561b17e2001&oe=56308DD0&__gda__=1443182433_a443f601dd5f4ed29bbea84eef9f25e5

Heeft iemand deze al besteld / in huis? Specs zijn wel goed op zich voor e140,-
MTK6752, 2GB, 16GB, 3000mah. 4G :)
Zelf nog geen ervaringen met het merk Mstar.

(overigens op hun facebook geven ze er 1tje weg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Als ze al liegen over de PPI van het toestel op de officiële site, kan het nooit wat wezen...
http://www.mstar.hk/index.php/Mobile/show/12.html

720P op een 5,5" is natuurlijk nooit een PPI van 401.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Momus schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:05:
Als ze al liegen over de PPI van het toestel op de officiële site, kan het nooit wat wezen...
http://www.mstar.hk/index.php/Mobile/show/12.html

720P op een 5,5" is natuurlijk nooit een PPI van 401.
Dat kan idd niet, daar heb je 1080p voor nodig. Die fijne bezels daar geloof ik ook niet meer in. Tegenwoordig is het blijkbaar de mode om bij de voorstelling van een smartphone de bezels zo klein mogelijk te Photoshoppen terwijl ze bij de uiteindelijke phone dan een pak breder blijken te zijn. Zie o.a. Elephone P7000, Letv S1, ... Bij deze phone ziet het er ook weer veel te goed uit om waar te zijn, eerst zien dan geloven dus.

Werkelijke PPI = 267 volgens Kimovil. Daar is ook te zien dat LTE 800Mhz niet ondersteund wordt.

Hieronder vind ik al direct een andere voorstelling op Google images, ziet er al een pak geloofwaardiger uit (zie de zwarte rand):

Afbeeldingslocatie: http://www.1949deal.com/media/catalog/product/cache/1/image/390x390/b02c2defc25973caf6028e3ba03be411/m/s/mstar-s700-white-3.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Largamelion op 08-06-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tja en dat wil je dus niet, helemaal als de behuizing niet zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gewoon boerenbedrog, die Chinezen zijn er goed in. De eerste fabrikant die een 'bezel-less' smartphone op de markt brengt in die prijsklasse die is binnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Overigens ook high end modellen zoals de huawei P8 hebben dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
"High-end" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meizu MX5 Pro
''the Meizu MX5 Pro will join in with a 6" QHD screen and a chipset sourced from Samsung. Two photos show the back of the bigger device, which looks different from its non-Pro sibling – a flat glass pane, instead of beveled plastic.

The 6" screen is rumored to have a QHD resolution but that may mean the unusual 1,5360 x 2,560px resolution from the MX4 Pro (it's not that unusual, it's just the 15:9 version of QHD).
Anyway, the new Pro model will allegedly use Galaxy S6's chipset, the Exynos 7420, trading up from the octa-core MediaTek its smaller bro will use (perhaps a MediaTek Helio X10). The MX5 Pro is expected to pack more RAM too, 4GB, up from 3GB for the regular MX5.''
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/15/06/meizu-mx5-pro/gsmarena_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/15/06/meizu-mx5-pro/gsmarena_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
6 inch. Zet maar in de tablet-topic...

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
Largamelion schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:27:
Gewoon boerenbedrog, die Chinezen zijn er goed in. De eerste fabrikant die een 'bezel-less' smartphone op de markt brengt in die prijsklasse die is binnen denk ik.
http://www.boostmobile.co...s-crystal/#/page_features
En het is niet eens een Chinaphone

(ja oké het is een gelockte prepaid telefoon)

[ Voor 5% gewijzigd door HallonRubus op 08-06-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
sdk16420 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:34:
[...]

Tja daar zitten alle bezels gewoon samen onderin de telefoon :X. Vind ik persoonlijk echt lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
De (inmiddels verschenen) reviews zijn juichend over deze telefoon, maar helaas wordt juist de camera als middelmatig bestempeld. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-06-2015 18:36 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Hyp Hyper schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:35:
[...]

De (inmiddels verschenen) reviews zijn juichend over deze telefoon, maar helaas wordt juist de camera als middelmatig bestempeld. :P
Hmm, dat is toch wel raar als de focus juist op die camera zou moeten liggen. Ik dacht zelf dat de camera wel goed werd gevonden alleen dat er voor een cameratelefoon toch te weinig camerafuncties waren, denk aan zoom en dergelijke.
sdk16420 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:34:
[...]

Ik vind deze persoonlijk belachelijk lelijk.. Lijkt me ook niet handig met bellen als je frontspeaker onderaan zit. Zelfde geldt voor selfies maken. En als ze dan toch onderaan zon groot gedeelte geen scherm doen kunnen er wat mij betreft ook wel fysieke knoppen in plaats van die rottige on-screen dingen maar dat is mijn mening.

[ Voor 38% gewijzigd door pieterbas99 op 08-06-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Links of rechts.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

je had hem toch al besteld?

Zie niet echt hoe zo'n filmpje nuttig is. Ja, de Pro scoort beter in Antutu. Maar is ook duurder.

Er is overigens een Mi Note topic:
[Xiaomi Mi Note] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
pieterbas99 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:37:
[...]

Hmm, dat is toch wel raar als de focus juist op die camera zou moeten liggen. Ik dacht zelf dat de camera wel goed werd gevonden alleen dat er voor een cameratelefoon toch te weinig camerafuncties waren, denk aan zoom en dergelijke.
Tja, wel een erg mooie telefoon verder, vind ik. Interessante review met technische onderbouwing: http://laptopmedia.com/sm...pper-mid-range-redefined/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Iemand al een goede review gevonden van de Umi Emax? Qua specs lijkt me het een prima telefoon voor een lage prijs (~€150)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Jammer dat het een UMI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

grippa schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:23:
Iemand ervaring met het kopen van een smartphone in China (Xiamen)? Een goede kennis gaat daar namelijk heen voor een paar dagen en wilt best een telefoon meenemen. Ze is echter niet zo thuis op de elektronica markt dus ik moet van te voren alles even uitzoeken. Heb een tweetal websites van grote elektronica zaken daar gevonden maar ze geven niet aan wat ze verkopen. :-(
Niet in retail zaken kopen. Vaak veel duurder dan online. JD.com = betrouwbaar en vaak scherp gerprijsd. Taobao / Tmall.com als je weet waar je mee bezig bent.
En uitkijken dat je niet een td-scdma versie meeneemt. Heb je in NL zo weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Is tecno hier bekend? Ik vind weinig met de zoekfunctie.
Ze zijn erg groot hier in Ethiopie, voornamelijk met dumbphones, ze hebben ook smartphones en afgelopen weekend heb ik de Boom J7 vastgehouden op een beurs. Ik was erg positief verbaasd over hoe deze er uit zag en hoe degelijk deze aan voelde, mijn Moto 9 voelt minder degelijk aan en ziet er goedkoop (sowieso) uit vergeleken met deze tecno..

Ze zeggen dat de telefoons in Ethiopie worden gemaakt, was even moeilijk te geloven maar schijnt waar te zijn (bron), wat ik niet vind is of dit rebrands zijn van een ander chinees merk. Iemand enig idee.

Ik moet nog even uitzoeken wat dit apparaat kost, maar zou zomaar de vervanger van mijn moto g kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:32
Hij heeft bepaald geen specificaties om moeite voor te doen lijkt me....
[Roland] schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:51:
Is tecno hier bekend? Ik vind weinig met de zoekfunctie.
Ze zijn erg groot hier in Ethiopie, voornamelijk met dumbphones, ze hebben ook smartphones en afgelopen weekend heb ik de Boom J7 vastgehouden op een beurs. Ik was erg positief verbaasd over hoe deze er uit zag en hoe degelijk deze aan voelde, mijn Moto 9 voelt minder degelijk aan en ziet er goedkoop (sowieso) uit vergeleken met deze tecno..

Ze zeggen dat de telefoons in Ethiopie worden gemaakt, was even moeilijk te geloven maar schijnt waar te zijn (bron), wat ik niet vind is of dit rebrands zijn van een ander chinees merk. Iemand enig idee.

Ik moet nog even uitzoeken wat dit apparaat kost, maar zou zomaar de vervanger van mijn moto g kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Hier is een review van de P7000 door china-devices.com. Hij duurt EEN UUR! 8)7 De conclusie begint op 51:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 17:51
Kenzi schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Niet in retail zaken kopen. Vaak veel duurder dan online. JD.com = betrouwbaar en vaak scherp gerprijsd. Taobao / Tmall.com als je weet waar je mee bezig bent.
En uitkijken dat je niet een td-scdma versie meeneemt. Heb je in NL zo weinig aan.
Lijkt er dus op dat ik alleen verzendkosten zou besparen en de eventuele invoer kosten. Ik bestel maar gewoon vanaf hier, bedankt voor de info.
wikiwhy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:29:
Hier is een review van de P7000 door china-devices.com. Hij duurt EEN UUR! 8)7 De conclusie begint op 51:14

[video]
De elephone p7000/8000 heeft echt een verschrikkelijk lelijke zwarte rand om het scherm(bezel?) anders wist ik het wel...

[ Voor 18% gewijzigd door grippa op 09-06-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

grippa schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:27:
[...]

Lijkt er dus op dat ik alleen verzendkosten zou besparen en de eventuele invoer kosten. Ik bestel maar gewoon vanaf hier, bedankt voor de info.

[...]

De elephone p7000/8000 heeft echt een verschrikkelijk lelijke zwarte rand om het scherm(bezel?) anders wist ik het wel...
Valt me op dat de hoes exact dezelfde is als die om mijn M7 zit. Die overigens als 2 druppels water op die P7000 lijkt (incl zwarte rand om het scherm). En die Mlais M7 lijkt weer 99% op de Mstar S700...

damn oem fabrikanten! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 08:53
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 04:06:
Heb vandaag voor de 2'de keer in korte tijd de scherm van m'n Jiayu g5 advanced gebroken. Ik zag P7000 langskomen ( op zich mooie toestel met een leuk prijsje). Helaas is dit toestel in presale en bijna onmogelijk verkrijgbaar voor 160 dollar. Ik zag ergens Dakele 3, wordt ook wel big cola 3 genoemd. Mooie spec, metalic body,3g ram+iphone 6 look.

Iemand met dit toestel ervaring? het is ook niet verkrijgbaar bij Pandawill, Etotalk,Bangoogd,cooliscool,geekbuying etc
Hij is inmiddels op enkele sites te vinden, hij ziet er leuk uit, goede specs, maar duur ten opzichte van even goede jiayu s3... ( https://www.fastcardtech.com/Dakele-3.html )

Ben ook op zoek naar ervaringen. ;-) hij het goede reviews op gizchina en elders

[ Voor 2% gewijzigd door Dekay99 op 09-06-2015 19:17 . Reden: klein ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
grippa schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:27:
[...]
Dan koop je toch een zwarte? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
ASW1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:55:
[...]

Dan koop je toch een zwarte? :+
Of een zwarte achtergrond kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-06-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua design is het strakker dan Elephone P7000 ( lijkt veel op iphone 6), maar er is weinig informatie/reviews te vinden. Vandaar heb ik toch Elephone P7000 besteld. Las vandaag op Tweakers dat one plus one 16GB voortaan €250 zal kosten. Qua prijs en specs is one plus one goedkoper dan elephone.
Dekay99 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:12:
[...]

Hij is inmiddels op enkele sites te vinden, hij ziet er leuk uit, goede specs, maar duur ten opzichte van even goede jiayu s3... ( https://www.fastcardtech.com/Dakele-3.html )

Ben ook op zoek naar ervaringen. ;-) hij het goede reviews op gizchina en elders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Volgens een teardown die ik vanochtend zag, is die p7000 extreem buigbaar, heeft ie veel last van drukvlekken op het scherm en lijkt hij niet goed geïsoleerd waardoor er issues zijn met het geluid. De camera leek wel een Sony sensor. Maar in de eerste reviews hoor ik alweer klachten over de matige foto's. Bovendien zit de ROM dus vol bugs.
Ik zou dat ding aan niemand aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:08:
Volgens een teardown die ik vanochtend zag, is die p7000 extreem buigbaar, heeft ie veel last van drukvlekken op het scherm en lijkt hij niet goed geïsoleerd waardoor er issues zijn met het geluid. De camera leek wel een Sony sensor. Maar in de eerste reviews hoor ik alweer klachten over de matige foto's. Bovendien zit de ROM dus vol bugs.
RobertNL heeft hem bij de Fokburen vandaag ontvangen. Bij hem buigt ie minder, maar ik twijfel om hem te annuleren. Ik wacht nog even op Robert want voorlopig is mijn zwarte nog steeds niet verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Momus schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:08:
Ik snap wel niet goed waarom hij de achterkant verwijdert vóór de test. Hij zegt namelijk zelf dat die extra stevigheid biedt, beetje rare redenering dus aangezien je dat ding toch niet in je zak steekt zonder backcover. Die drukpunten daar zou ik me wel behoorlijk aan storen, niet degene bij het drukken want ik druk nooit op m'n scherm, ik raak het gewoon zacht aan. Degene die echter zichtbaar zijn zonder het scherm aan te raken, dus waar de lijm niet goed zit dat is toch echt onaanvaardbaar in mijn ogen.

Al bij al zegt die review genoeg over de kwaliteitscontrole bij Elephone, die lijkt dus zo goed als onbestaand. Ook belachelijk dat ze een 2e speakergrill voorzien (voor het design?) maar er geen 2e speaker achter zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Largamelion schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:56:
[...]
Ik snap wel niet goed waarom hij de achterkant verwijdert vóór de test. Hij zegt namelijk zelf dat die extra stevigheid biedt, beetje rare redenering dus aangezien je dat ding toch niet in je zak steekt zonder backcover. Die drukpunten daar zou ik me wel behoorlijk aan storen, niet degene bij het drukken want ik druk nooit op m'n scherm, ik raak het gewoon zacht aan. Degene die echter zichtbaar zijn zonder het scherm aan te raken, dus waar de lijm niet goed zit dat is toch echt onaanvaardbaar in mijn ogen.

Al bij al zegt die review genoeg over de kwaliteitscontrole bij Elephone, die lijkt dus zo goed als onbestaand. Ook belachelijk dat ze een 2e speakergrill voorzien (voor het design?) maar er geen 2e speaker achter zit ...
Hij wilde de stevigheid van het metalen frame laten zien. Geen stevigheid dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
nou daar ben ik weer ..

Ook ik ben ingegaan op de flashdeals van Elephone en kon de P7000 op de kop tikken voor de 159$

Gisteren binnengekomen via Coolicool.

Dus hierbij even een video van de Unboxing en eerste indrukken van de P7000 :)

Uitgebreide Review ga ik natuurlijk ook posten maar eerst even testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Krijg je er niet eens een gratis nagelknipper bij? :+

Handig ook IMEI codes volledig in beeld. :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door dutchgio op 10-06-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
krissie100 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:33:
[...]

RobertNL heeft hem bij de Fokburen vandaag ontvangen. Bij hem buigt ie minder, maar ik twijfel om hem te annuleren. Ik wacht nog even op Robert want voorlopig is mijn zwarte nog steeds niet verzonden
Als je hem niet wil hebben wil ik hem heel graag van je overnemen. Bij mij mislukken die flash-sales telkens. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
wikiwhy schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:11:
[...]

Als je hem niet wil hebben wil ik hem heel graag van je overnemen. Bij mij mislukken die flash-sales telkens. ;(
Hij is voor mijn vader. Maar voorlopig moet hij nog verzonden worden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb ik vandaag toevallig een email wisseling met ChiShop overgehad.
Het ging over de LeTV Pro en Max en de Oppo R7 Plus.
Het trio ondersteunt de 800MHz 4G frequentie niet (band 20).
Zullen dus terugvallen naar 3G waar alleen 800MHz 4G frequentie is.
Als 3G op je 4G toestel met 4G abonnement dus geen probleem is. Kun je ervoor gaan.
Ik heb helaas bedankt bij ChiShop want ik vind 3G niet geschikt voor dit soort telefoons.
Vergeet niet dat 1800MHz alleen uitgerold wordt in steden en de bebouwde kom. En 2600MHz (hoogste snelheden) slechts op specifieke locaties.
Bijvoorbeeld Pinkpop, waar er een piek zal zijn van aantal bezoekers. Waarvan velen hun foto's en video's van artiesten, publiek en omgeving naar bijvoorbeeld FB en Instagram zullen willen uploaden.)
Die honderden/duizenden MB's per bezoeker, moeten niet over de andere frequenties gaan. Dat zou trager zijn en de andere frequenties onnodig belasten.

Ander lulligheidje is als je zit te streamen in de trein of auto en je super multimedia smartphone valt terug naar 3G omdat er alleen 800 MHz 4G signaal is.
(Voor spraak geen probleem uiteraard en je doet langer met je databundel.)
duk3n schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:10:
[...]

Hoelang is dat nog een probleem, zelf woon ik in utrecht en volgens mij is hier metname ook de 1800mhz band in gebruik, op mijn iphone heb ik wel altijd goed 4g signaal en snelheid.
Ik zou graag die nubia willen kopen, ziet er echt heel gelikt uit. Zag dat er ook een mini en max versies bestaan, maar deze hebben geen bezelloze randen, maar zijn wel echt een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wooO87OJjWLGjv5cSQkndYSx/medium.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MUsTZQskxPBvzW9onPATymNn/medium.png

Doogee komt met nog een versie van hun Y100; de Y100X

1mm bezel
5.0" HD 1280*720 IPS OGS
2.5D curved glass
Corning Gorilla Glass

Volgens hun is de bezel niet zichtbaar, als het toestel uit staat (hun eigen woorden _O- )
De achterkant heeft een matte coating die vingerafdrukken moet voorkomen. En de volume rocker is iets naar achteren verplaatst.

Het lijkt wel of sommige merken de laatste tijd echt meer nadruk leggen op kwantiteit dan kwaliteit.
Elephone met zijn P8000 / P9000 nog voordat de P7000 fatsoenlijk te krijgen is.
Mlais die 5 toestellen in een maand doet. Doogee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Doogee heeft nooit anders gedaan. Zoveel mogelijk rommel zo snel mogelijk de deur uitkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 07:43:
Doogee heeft nooit anders gedaan. Zoveel mogelijk rommel zo snel mogelijk de deur uitkrijgen...
En jij hebt nooit anders gedaan dan zeuren op de budgetmerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:54

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krissie100 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 07:44:
En jij hebt nooit anders gedaan dan zeuren op de budgetmerken ;)
Je wordt op je wenken bediend, Tweakers doet vandaag ook een duit in het zakje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:05:
[...]

Je wordt op je wenken bediend, Tweakers doet vandaag ook een duit in het zakje :+
Ik zag het, maar er is een verschil tussen het feit dat je dankt dat álle budgetphones uit China slecht zijn of dat er slechte en goede tussen zitten. In het geval van de P7000 zat er waarschijnlijk veel druk op door de enorme vraag, waardoor ook het beetje quality control verdwenen is. Overigens is onze P7000 vandaag verzonden. Maar hopen op het beste en anders maar terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
krissie100 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:11:
[...]
In het geval van de P7000 zat er waarschijnlijk veel druk op door de enorme vraag, waardoor ook het beetje quality control verdwenen is.
Dat doen ze toch echt zichzelf aan door elke 3 maanden weer een nieuw "topmodel" uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag het, maar er is een verschil tussen het feit dat je dankt dat álle budgetphones uit China slecht zijn of dat er slechte en goede tussen zitten.
Niemand beweert hier dat ze allemaal slecht zijn, maar onderin het segment is het duidelijk wel een grote roulette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
[...]

Ik zag het, maar er is een verschil tussen het feit dat je dankt dat álle budgetphones uit China slecht zijn of dat er slechte en goede tussen zitten. In het geval van de P7000 zat er waarschijnlijk veel druk op door de enorme vraag, waardoor ook het beetje quality control verdwenen is. Overigens is onze P7000 vandaag verzonden. Maar hopen op het beste en anders maar terugsturen.
Kom nou toch man. Dat soort bedrijven doet helemaal niet aan quality control. Dat is juist wat ik en velen hier met mij, al tijden proberen duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:15:
[...]

Niemand beweert hier dat ze allemaal slecht zijn, maar onderin het segment is het duidelijk wel een grote roulette.
Roulette valt ook wel mee, ze komen toch allemaal uit maar een paar fabrieken rollen.
Maar inderdaad zijn het fabrieken waar niet heel veel aan QC wordt gedaan.
Combineer daarbij een slecht ontwikkelde ROM en je ziet het resultaat.
Niet gek dat ik nooit foto's mag maken bij zo'n fabriek :9

(overigens mocht ik dat ook niet bij Foxconn maar dat had weer andere redenen, ze zijn nogal paranoide daar, met geldige redenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:30:
[...]

Kom nou toch man. Dat soort bedrijven doet helemaal niet aan quality control. Dat is juist wat ik en velen hier met mij, al tijden proberen duidelijk te maken.
Ach ja, je weet hoeveel budgettelefoons ik in bezit heb gehad, en maar met enkelen was iets mis, alleen het scherm, overigens beide een Elephone. Maar hoe jij de budgettoestellen hier afschilderd is erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:15:
[...]

ASW1 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:15:
[...]

Dat doen ze toch echt zichzelf aan door elke 3 maanden weer een nieuw "topmodel" uit te brengen.
2 keer helemaal mee eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
krissie100 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:17:
[...]

Ach ja, je weet hoeveel budgettelefoons ik in bezit heb gehad, en maar met enkelen was iets mis, alleen het scherm, overigens beide een Elephone. Maar hoe jij de budgettoestellen hier afschilderd is erg overdreven.
En toch blijkt elke keer weer dat het klachten regent over de Elephones, UMI's en Doogees van deze wereld.
Zo overdreven is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
[...]

Ach ja, je weet hoeveel budgettelefoons ik in bezit heb gehad, en maar met enkelen was iets mis, alleen het scherm, overigens beide een Elephone.
Ik meen ergens anders gelezen te hebben dat je de telefoons hooguit een paar maanden gebruikt?
Dat zou voor een zekere (kuch) bias kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tja toch wel leuk dat Tweakers zo'n toestel reviewed en de harde waarheid dan naar boven komt, waar je niet omheen kunt.
Je kunt de reacties erop teruglezen, het was bij voorbaat al: koop geen Elephone.
Maarja blijkbaar heeft dat geen effect en kun je nu dus op de blaren zitten met een goede review en een toestel dat al verzonden is, die je bij nader inzien toch echt niet wilt hebben.

Aan de andere kant is het jammer dat Tweakers zo'n toestel reviewed, en niet wel een goed toestel voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n review zorgt er alleen maar voor dat mensen blijven denken dat China smartphones over het algemeen weinig goeds betekend. Tweakers had zich beter kunnen focussen op merken zoals Xiaomi, Nubia, Meizu die tenminste wel met de concurrentie meekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
[...]

Ach ja, je weet hoeveel budgettelefoons ik in bezit heb gehad, en maar met enkelen was iets mis, alleen het scherm, overigens beide een Elephone.
Ik meen ergens anders gelezen te hebben dat je de telefoons hooguit een paar maanden gebruikt?
Dat zou voor een zekere bias kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja dat kun je in z'n signature terug zien he, stuk of 8 telefoons in een tijdsbestek van nog geen 2(?) jaar. ;)
Dan kun je inderdaad die paar maanden nog wel tevreden zijn.
En als je altijd goedkope telefoons haalt stel je je eisen en normen ook wel wat bij natuurlijk, een foutje hier en daar wordt dan gewoon geaccepteerd...
Pagina: 1 ... 4 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html