Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Belgische tweakers, even een vraagje aan jullie:

Hoe is de stand van zaken met de 800mhz (b20) frequentie in België? Ik weet dat alle drie de providers zijn begonnen op 1800mhz (b3), maar zijn ze nu toch ook begonnen met de uitrol van een netwerk op 800mhz?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik een Xiaomi Redmi 3 wil aanschaffen en ik wil eens polsen hoe vaak Chinese smartphones nog toch LTE ontvangst hebben in België, ook al hebben ze geen ondersteuning voor 800mhz.

Ik heb de zoekfunctie al in verscheidene topics gebruikt, maar ik vind weinig (actuele) informatie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Voor aankoopadvies hebben we een eigen sub-forum; Mobile Aankoopadviesforum en is daarom hier ook niet toegestaan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 23:57
Freak schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:53:
[...]
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt en voor welke prijs?
Lijkt mij een mooie telefoon met redelijk specs voor een goede prijs. :)
Ik heb deze bij antelife gekocht, slipte er voor de verandering weer eens door, uiteindelijk voor 181 euro in huis.
Ik heb gekeken bij http://www.kimovil.com/en/ en toen was die daar het goedkoopst...

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
De Lenovo K3 note heeft eergisteren een OTA update naar Android 6.0 Marshmallow gekregen. Heb het net een half uurtje getest en bevalt prima. Tot nu toe geen bugs kunnen ontdekken.

Behalve de nieuwe functies van Marshmallow heeft Lenovo zelf ook wat eigen nieuwigheden toegevoegd, zoals een VR Modus. Verder heeft Lenovo voor gebruikers die niet van VIBEUI houden een standaard Android launcher toegevoegd.

Al met al een mooie update. Nu de nieuwprijs van dit toestel onder de 100 euro is gezakt, lijkt het me ook ruim een jaar na release nog een mooie deal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 13:01
Vandaag de Infocos M560 aka M808 aka V5 van Gearbest ontvangen. Op de eerste blik blij verrrast met deze iPhone 6 kloon voor 102 Euro.

Afbeeldingslocatie: http://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/03/02/goods-img/1456882322017972515.jpg

Nu aan de slag met de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
http://www.gizchina.com/2...y-5-unboxing-hands-video/

Geile telefoon. Beetje jammer van de prijs, die zal zo'n 600/700 dollar zijn. Dan kun je net zo goed een s7 ofzo halen hier in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-10 14:37
Weet iemand hoe ik bij de Blackview Breeze v2 de afbeelding van het lockscreen (luchtballon) kan wijzigen? Liefst zonder een lockscreen app. Dat heb ik al geprobeerd, maar er werkt er niet een zoals gewenst. Alvast dank voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Chocoball schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:29:
Vandaag de Infocos M560 aka M808 aka V5 van Gearbest ontvangen. Op de eerste blik blij verrrast met deze iPhone 6 kloon voor 102 Euro.

[afbeelding]

Nu aan de slag met de review.
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar jouw review. Ik heb ook nog even naar deze telefoon gekeken, maar uiteindelijk een Homtom HT7 Pro besteld. Nog net wat goedkoper en voor een tussen telefoon hopelijk voldoende.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
hmmm... kinda teased over here... vivo v3 http://www.gizchina.com/2...one-aimed-global-markets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Had vandaag de ZTE Axon 'mini' in het vizier gekregen. Grappig dat ze hem mini noemen met 5.2". Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de ZTE Axon mini en de ZTE Axon mini Premium? Die de termen door elkaar heen komen. Gaat het om dezelfde telefoon?

En kunnen er twee simkaarten en een micro SD kaart tegelijk gebruikt worden. Is me in video reviews ook niet geheel duidelijk geworden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
ovaal schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:16:
[...]

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar jouw review. Ik heb ook nog even naar deze telefoon gekeken, maar uiteindelijk een Homtom HT7 Pro besteld. Nog net wat goedkoper en voor een tussen telefoon hopelijk voldoende.
HomTom gaat de HT7 Pro geloof ik ook mijn kant opsturen. Deze is niet met een metalen behuizing en heeft een lager geklokte SOC maar wel weer LTE 800, iets wat de Infocus gek genoeg niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
vingibson schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:25:
Had vandaag de ZTE Axon 'mini' in het vizier gekregen. Grappig dat ze hem mini noemen met 5.2". Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de ZTE Axon mini en de ZTE Axon mini Premium? Die de termen door elkaar heen komen. Gaat het om dezelfde telefoon?

En kunnen er twee simkaarten en een micro SD kaart tegelijk gebruikt worden. Is me in video reviews ook niet geheel duidelijk geworden. Alvast bedankt!
Op de review bij android authority staat dat de SD kaart 1 van de 2 sim sloten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Chocoball schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:55:
[...]

HomTom gaat de HT7 Pro geloof ik ook mijn kant opsturen. Deze is niet met een metalen behuizing en heeft een lager geklokte SOC maar wel weer LTE 800, iets wat de Infocus gek genoeg niet heeft.
Geloof je :?
Wel mooi dat je ze dan goed kan vergelijken.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 12:53
Ooops... Error 404 , Sorry, but the page you are looking for doesn't exist.

Na wat verder zoeken kwam ik toch een nieuws artikel tegen. Een launch event op de 24e ?
Ik ben nu ook wel erg nieuwschierig geworden :+

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:55
ovaal schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:34:
[...]

Geloof je :?
Wel mooi dat je ze dan goed kan vergelijken.
Gratis toestel in ruil voor een review. Communicatie verloopt altijd wat stroef richting China en daarom is het afwachten vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet geremd door enige software matige kennis zit ik met een vraag over xiaomi:

Xiaomi heeft geen lte 800
Xiaomi heeft op diverse modellen een bootloader lock gezet
Xiaomi is begonnen met dm-verify
Over de kwaliteit van de mi5 lees je ook verschillende (lees tegenvallende) verhalen.

Ben ik de enige die nu het idee heeft dat de poplariteit van xiaomi dalende is?
(mede gezien het steigende aantal andere fabrikanten wat hier de ronde begint te doen)

De bootloader lock is (voor zover ik het begrijp) bedoeld om eventuele (weder)verkopers zoals op aliexpress het onmogelijk te maken om er een andere/hun eigen rom er op te zetten, al dan niet met bloatware.
Waarom zal zo iemand dit doen, in getale is hun verkoop zo klein dat ik niet begrijp wat hier de bedoeling van is. Waarom tijd en energie steken om dit te doen.

Hoe kunnen ze dit doen als er een bootloader lock op zit, en waarom moeten wij dan een unlock code aanvragen?(mompelt iets van plank en mis.....) :)

Is het aanvragen van de unlock code de enige manier om er een ml-rom op te zetten (voorzover die er zijn natuurlijk)

Brand maar los, ben erg benieuwd naar jullie visie en mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:02:
Niet geremd door enige software matige kennis zit ik met een vraag over xiaomi:

Xiaomi heeft geen lte 800
Xiaomi heeft op diverse modellen een bootloader lock gezet
Xiaomi is begonnen met dm-verify
Over de kwaliteit van de mi5 lees je ook verschillende (lees tegenvallende) verhalen.

Ben ik de enige die nu het idee heeft dat de poplariteit van xiaomi dalende is?
(mede gezien het steigende aantal andere fabrikanten wat hier de ronde begint te doen)

De bootloader lock is (voor zover ik het begrijp) bedoeld om eventuele (weder)verkopers zoals op aliexpress het onmogelijk te maken om er een andere/hun eigen rom er op te zetten, al dan niet met bloatware.
Waarom zal zo iemand dit doen, in getale is hun verkoop zo klein dat ik niet begrijp wat hier de bedoeling van is. Waarom tijd en energie steken om dit te doen.

Hoe kunnen ze dit doen als er een bootloader lock op zit, en waarom moeten wij dan een unlock code aanvragen?(mompelt iets van plank en mis.....) :)

Is het aanvragen van de unlock code de enige manier om er een ml-rom op te zetten (voorzover die er zijn natuurlijk)

Brand maar los, ben erg benieuwd naar jullie visie en mening
dalende populariteit? nee.:)
Ze zijn nog altijd aleen gericht op Azie, vandaar ook geen lte 800.

bootloader unlock en dm-verify is een wat overhaaste beslissing geweest, niet goed uitgewerkt maar toch doorgevoerd en dat heeft ze de nodige kritiek op geleverd.
Als het unlocken goed werkt en mogelijk is voor wie dat wil is de achterliggende reden, extra veiligheid, prima.

Die veiligheid komt uit malafide roms die verkopers installeren. Dat is weinig werk en als er spyware oid in verwerkt wordt waar je goed geld voor krijgt om het erin te stoppen, heb je een leuk extraatje per verkocht toestel.
Probleem is alleen dat het nog steeds kan en gebeurd.

Op dezelfde manier als dat bovenstaande wordt geinstalleerd kun je de Xiaomi.eu roms installeren:
Voor mediatek via SP flashtools, bij Quallcomm ADB/MiFlash.
Je bent alleen afhankelijk van iemand die de roms op die manier beschikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Iemand een enig idee wanneer er een nieuwe xiaomi Note (4) aankomt?

Wil de Note 3 Pro kopen (heb toch liever snapdragon) maar als de 4 in minder dan 4 maanden (goed) verkrijgbaar is kan ik wel wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansSt
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb de Note 3 pro een 5 dagen in bezit. Hij bevalt goed mooi scherm processor is snel genoeg. Enige probleem wat ik had was dat simslot 2 niet werkte wel met een SD kaartje maar niet met de nanosim. Gelukkig via internet de oplossing hiervoor gevonden en nu werkt het zoals het hoort. GPS werkt snel binnenshuis bij het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

HansSt schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 06:15:
Ik heb de Note 3 pro een 5 dagen in bezit. Hij bevalt goed mooi scherm processor is snel genoeg. Enige probleem wat ik had was dat simslot 2 niet werkte wel met een SD kaartje maar niet met de nanosim. Gelukkig via internet de oplossing hiervoor gevonden en nu werkt het zoals het hoort. GPS werkt snel binnenshuis bij het raam.
Voor het geval er iemand meeleest en hetzelfde probleem heeft, wat was de oplossing?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansSt
EWK schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:55:
[...]

Voor het geval er iemand meeleest en hetzelfde probleem heeft, wat was de oplossing?

YouTube: Xiaomi Redmi Note 3 Pro Dual Sim NETWORK SIM problem - How To Fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
HansSt schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 06:15:
Mag ik vragen wat je vorige telefoon was?

En heb je meer minpunten gevonden en of dingen waar je van denk dat het beter kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansSt
patrickkok schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:46:
[...]

Mag ik vragen wat je vorige telefoon was?

En heb je meer minpunten gevonden en of dingen waar je van denk dat het beter kon?
Mijn vorige telefoon was een zopo 998 deze heb ik 2.5 jaar gebruikt nooit geen problemen mee gehad alleen GPS was slecht.
Heb voor deze tel gekozen ivm de processor een Snapdragon 650, geheugen 3GB RAM + 32GB ROM en een 5.5 inch 1920 x 1080 screen. Foto's zijn redelijk maar ik gebruik voor mijn vakantie foto's toch een compact camera meer mogelijkheden. Tot nu toe geen dingen gevonden die beter konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 07:54

Tmr

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon ter vervanging van mijn mi2 (die het overigens al jaren prima doet). Met alle nieuwe flagships die uitkomen ligt er wel een mogelijkheid om een vorige/huidige generatie topper voor een mooie prijs aan te schaffen.

Ik zie bijvoorbeeld dat volgende week de ZTE Axon elite via een aliexpress verkoper voor 270€ gaat + 15€ verzendkosten uit Duitsland (dus geen extra import als ik het goed begrijp). Niet gek lijkt mij!

http://m.aliexpress.com/i...-JYJQJYByj&aff_platform=y

Hoewel toendertijd groots aangekondigd, zie ik deze telefoon hier op tweakers niet veel voorbij komen, terwijl hij toch een boel biedt (sd810, 3gb/32gb, goede dac, camera, scherm, fingerprint etc). Verder een gaaf design (persoonlijk natuurlijk) en 800mhz :)

Het lijkt me dat dat hier geen elephone p9000 of vergelijkbaar tegenop kan, of mis ik iets? Zijn er andere mensen die ook al eens naar dit toestel hebben gekeken?

Voor de originele prijs (400-450€) vind ik hem wat aan de dure kant maar nu is ie zeker aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Tmr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:05:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon ter vervanging van mijn mi2 (die het overigens al jaren prima doet). Met alle nieuwe flagships die uitkomen ligt er wel een mogelijkheid om een vorige/huidige generatie topper voor een mooie prijs aan te schaffen.

Ik zie bijvoorbeeld dat volgende week de ZTE Axon elite via een aliexpress verkoper voor 270€ gaat + 15€ verzendkosten uit Duitsland (dus geen extra import als ik het goed begrijp). Niet gek lijkt mij!

Hoewel toendertijd groots aangekondigd, zie ik deze telefoon hier op tweakers niet veel voorbij komen, terwijl hij toch een boel biedt (sd810, 3gb/32gb, goede dac, camera, scherm, fingerprint etc). Verder een gaaf design (persoonlijk natuurlijk) en 800mhz :)

Het lijkt me dat dat hier geen elephone p9000 of vergelijkbaar tegenop kan, of mis ik iets? Zijn er andere mensen die ook al eens naar dit toestel hebben gekeken?

Voor de originele prijs (400-450€) vind ik hem wat aan de dure kant maar nu is ie zeker aantrekkelijk.
Dat zal dan zeker de aanbiedingsprijs zijn op 29 maart?
Ik zie hem daar alleen voor 340€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

Momus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:30:
[...]

Dat zal dan zeker de aanbiedingsprijs zijn op 29 maart?
Ik zie hem daar alleen voor 340€...
Als ik het goed begrijp wel ja. Vanaf 29 maart voor 270€ (staat ook op de site) als je bestelt met de aliexpress app. Geduchte concurrent voor de OP2 of redmi note 3 pro waar ik ook naar aan het kijken ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Tmr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:39:
[...]

Als ik het goed begrijp wel ja. Vanaf 29 maart voor 270€ (staat ook op de site) als je bestelt met de aliexpress app. Geduchte concurrent voor de OP2 of redmi note 3 pro waar ik ook naar aan het kijken ben..
Zal wel een zeer beperkt aantal zijn, zoals vaker met dit soort sales.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaximVe
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 20:28
Tmr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:05:

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_231921.html?wid=3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

Wow! Mooie flash sale van 236€, dat is fors lager dan de normale prijs van 400.

Edit: bedankt voor de tip MaximVe! Heb hem meteen ook maar besteld. Ik had nog wat gearbest punt dus uiteindelijk 220€ betaald. Ik ben benieuwd!

[ Voor 22% gewijzigd door Tmr op 24-03-2016 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 12:53
Hier nog een linkje met een artikel over de vivo v3.
Ik ben benieuwd wanneer de launch vandaag zou zijn, ik kan er nog niet veel over vinden.
http://thedroidreview.com...to-the-global-market-9297

[ Voor 42% gewijzigd door NoReseth op 24-03-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Tmr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Edit: bedankt voor de tip MaximVe! Heb hem meteen ook maar besteld. Ik had nog wat gearbest punt dus uiteindelijk 220€ betaald. Ik ben benieuwd!
Op XDA lees ik over batterij drain en app bugs... Slechte software support wel jammer voor zo'n telefoon vindt hem zelf ook zeer interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 14:27
nou ik heb m ook maar besteld ..Ben benieuwd hoe deze Axon presteerd :)
Tmr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
diquan2001 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:20:
nou ik heb m ook maar besteld ..Ben benieuwd hoe deze Axon presteerd :)[...]
Actie bij Gearbest is afgelopen maar wordt voortgezet bij Igogo.es.
Hieronder mijn vergelijking tussen 3 telefoons waarvan de Nubia Z7 Max (ook van ZTE) hier nooit voorbij komt maar die voor de huidige prijs echt wel interessant is. Op het Androidiani forum heeft hij een van de actiefste communities. Ik kan er nog niet tussen kiezen!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6WRGVPGhjDP6PnfVekewOiXu/full.png

(tabel is een beetje clumsy gepost, maar ik kreeg hem niet als tabel erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wortelstok schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:20:
[...]

Actie bij Gearbest is afgelopen maar wordt voortgezet bij Igogo.es.
Hieronder mijn vergelijking tussen 3 telefoons waarvan de Nubia Z7 Max (ook van ZTE) hier nooit voorbij komt maar die voor de huidige prijs echt wel interessant is. Op het Androidiani forum heeft hij een van de actiefste communities. Ik kan er nog niet tussen kiezen!

[afbeelding]

Het klopt ook niet helemaal, want plus- en minpunten bij de één zijn ook van toepassing op de ander.
Ik zou mezelf in ieder geval afvragen of het verstandig is om een oud toestel, dat in prijs gezakt is en daardoor beschikbaar, te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Toch zie ik de xiaomi Note Pro hier ook niet voorbij komen en 275 (voorbij zien komen bij kimovil) voor een telefoon van zulke specs niet verkeerd. ( 2k scherm 64 opslag en 4gb ram)

Alleen jammer dat ik alleen een witte kan vinden terwijl ik denk dat toch meerdere liever een zwarte kopen dan een witte ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
patrickkok schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:30:
Toch zie ik de xiaomi Note Pro hier ook niet voorbij komen en 275 (voorbij zien komen bij kimovil) voor een telefoon van zulke specs niet verkeerd. ( 2k scherm 64 opslag en 4gb ram)

Alleen jammer dat ik alleen een witte kan vinden terwijl ik denk dat toch meerdere liever een zwarte kopen dan een witte ....
Zwart bestaat niet voor de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-note-pro

Toevoeging

Toch een leuke phone die nog zeker deze tijd goed te vergelijken is voor de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
dutchgio schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:54:
[...]
Het klopt ook niet helemaal, want plus- en minpunten bij de één zijn ook van toepassing op de ander.
Ik zou mezelf in ieder geval afvragen of het verstandig is om een oud toestel, dat in prijs gezakt is en daardoor beschikbaar, te kopen.
Nou het nieuwe toestel is ook de helft gezakt in prijs dus dat is niet de enige reden. Komt misschien door het handelsembargo van ZTE in de US waardoor ze veel telefoons over hebben?
De Snapdragon 801 is nog steeds snel zat voor de meeste dingen en er zijn zelfs nieuwe telefoons met die processor. De IMX214 zit in de oude en in de nieuwe telefoon: dat is nog steeds een prima camera ook al is hij geen 16MP. Op Kimovil krijgt hij een score van 9.6.
Plus- en minpunten zijn bedoeld als specifiek voor het model; bijv. de Xiaomi is de enige zonder NFC en de Axon is de enige met Europese LTE.
patrickkok schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:46:
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-note-pro
Toevoeging Toch een leuke phone die nog zeker deze tijd goed te vergelijken is voor de prijs :)
Ja mooi toestel maar ook: geen europese LTE, geen dedicated SD slot (wel 64GB), geen NFC, en ook maar 3000mAh. Sample foto's hoewel dezelfde camera lijken veel minder dan de Axon.

[ Voor 5% gewijzigd door Wortelstok op 25-03-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
[...]

Ja mooi toestel maar ook: geen europese LTE, geen dedicated SD slot (wel 64GB), geen NFC, en ook maar 3000mAh. Sample foto's hoewel dezelfde camera lijken veel minder dan de Axon.
[/quote]

Klopt klopt maar lte is idd een probleem
Andere zijn 32 GB en stoppen er een 32 GB kaartje in... Wie gebruikt een veel nfc ? Persoonlijk zal ik het bijna nooit gebruiken..

Batterij is zelfde als de axon en de camera moet je zelf ondervinden als je hem in handen heb...

Zelf denk ik ook dat xiaomi beter software support heeft en heeft voor + 50 euro toch 2k scherm en 4gb ram lddr4

Maar de xiaomi heeft bijv. Geen fingerprint unlock ( en de overbodige eye catch en voice unlock)

[ Voor 7% gewijzigd door patrickkok op 25-03-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

Wortelstok schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:20:
[afbeelding]

De ZTE axon is inderdaad aan de grote kant, maar 220€ voor een sd810 telefoon is gewoon nog steeds erg scherp. Heeft overigens wel een microsd slot. En als enige 800 MHz, toch ook wel fijn :)

En mijn ervaringen met ZTE tot dusver zijn ook gewoon goed, dat weegt natuurlijk ook mee.

Mijn axon is in ieder geval al verstuurd. Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
patrickkok schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:03:
[...]
Klopt klopt maar lte is idd een probleem
Andere zijn 32 GB en stoppen er een 32 GB kaartje in... Wie gebruikt een veel nfc ? Persoonlijk zal ik het bijna nooit gebruiken..
Batterij is zelfde als de axon en de camera moet je zelf ondervinden als je hem in handen heb...
Zelf denk ik ook dat xiaomi beter software support heeft en heeft voor + 50 euro toch 2k scherm en 4gb ram lddr4
Maar de xiaomi heeft bijv. Geen fingerprint unlock ( en de overbodige eye catch en voice unlock)
2k scherm met dezelfde accu levert wel een "poor" beoordeling op in de test. "it’s generally in the red way before we’re even close to getting into bed".
Dus die gaat het voor mij niet worden.
Xiaomi "eur" community is natuurlijk geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Tmr schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:32:
[...]Heeft overigens wel een microsd slot.
Nou, ik schreef "Heeft geen dedicated microsd slot". Dus je kunt ofwel een SIM2 ofwel SD erin stoppen.
Dat hebben bijna alle nieuwe Chinaphones en ik vind dat echt grof balen. Ik gebruik SIM2 om in het buitenland te kunnen data-roamen, met alleen SIM1 heb ik dan geen data. Maar ik wil ook een SD kaart voor foto's, muziek en wegenkaarten.
Er zijn wel wat avonturiers die met knippen, vijlen en plakken een SIM/SD combi maken, dus daar ga ik dan mijn hoop op vestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

Wortelstok schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:15:
[...]

Nou, ik schreef "Heeft geen dedicated microsd slot". Dus je kunt ofwel een SIM2 ofwel SD erin stoppen.
I stand corrected, niet goed gelezen :) Voor mij persoonlijk geen probleem, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen graag beide opties tegelijk willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Meizu heeft dit jaar wel een sterke line-up... Weet nog dat er een poos geleden een discussie hier was over mini varianten van telefoons... Lijkt erop dat mini toch weer mini (4.7 inch) wordt...

http://www.gsmarena.com/m...hd_display-news-17397.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:07:
Al lijkt me dat geen oplossing voor niet meer functionerende buttons.
Klopt. De voorgestelde oplossing (brush) heeft totaal geen effect gehad. Telefoon retour gestuurd en tegoed ontvangen. Duurde wel 6 weken, omdat men de zending aanvankelijk niet kon traceren. Ik heb nu de Xiaomi Redmi Note 3 besteld. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Shoarma1998 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:40:
Meizu heeft dit jaar wel een sterke line-up... Weet nog dat er een poos geleden een discussie hier was over mini varianten van telefoons... Lijkt erop dat mini toch weer mini (4.7 inch) wordt...

http://www.gsmarena.com/m...hd_display-news-17397.php
Ik hoop het maar. de Meizu pro 5 mini werd een maand geleden nog ineens afgeschoten vanwege een aardbeving in Taiwan. :/

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-10 18:09
Ik heb anderhalve maand met de Bluboo X9 gelopen, maar ik heb 'm toch maar aan de kant geschoven: te veel ergernissen. Het zat 'm vooral in slechte afwerking. De drie grootste irritaties waren dat de audio jack niet goed functioneerde, dat de batterij het geen dag volhield en dat de usb-kabel niet goed bleef zitten bij het laden. Superirritant als je denkt dat je telefoon is opgeladen, maar dat niet zo blijkt te zijn.

Nu overgestapt naar de Honor 7. Degelijk afgewerkt, veel grotere/betere batterij en alles werkt gewoon lekker (oa supersnelle vingerafdrukherkenning). De combinatie van Nova Launcher en de vele opties in EMUI maken het (voor mij) een superfijn toestel. Enige nadeel is dat je niet tegelijk twee sims én een sd-kaart erin kwijt kan. Al valt daar wel wat op te klussen, las ik al wel op een ander forum (chip van de sim losmaken van het plastic en op sd-kaartje plakken).

Conclusie: Bluboo X9 was een leuk experiment, maar is geen aanrader. Honor 7 is een topper (maar ook wat duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
MIchiel_C schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:13:
Ik heb anderhalve maand met de Bluboo X9 gelopen, maar ik heb 'm toch maar aan de kant geschoven: te veel ergernissen. Het zat 'm vooral in slechte afwerking. De drie grootste irritaties waren dat de audio jack niet goed functioneerde, dat de batterij het geen dag volhield en dat de usb-kabel niet goed bleef zitten bij het laden. Superirritant als je denkt dat je telefoon is opgeladen, maar dat niet zo blijkt te zijn.

Nu overgestapt naar de Honor 7. Degelijk afgewerkt, veel grotere/betere batterij en alles werkt gewoon lekker (oa supersnelle vingerafdrukherkenning). De combinatie van Nova Launcher en de vele opties in EMUI maken het (voor mij) een superfijn toestel. Enige nadeel is dat je niet tegelijk twee sims én een sd-kaart erin kwijt kan. Al valt daar wel wat op te klussen, las ik al wel op een ander forum (chip van de sim losmaken van het plastic en op sd-kaartje plakken).

Conclusie: Bluboo X9 was een leuk experiment, maar is geen aanrader. Honor 7 is een topper (maar ook wat duurder).
Ik ben zelf ook aan het kijken voor de honor 7 maar ik lees wat tegenstrijdige verhalen over het wel of niet hebben van NFC, zover het nu begrijp heeft alleen de 64Gig versie met Mediatek chip eigen Kirin soc NFC en de Europese versies niet, heb jij daar nog wat duidelijkheid over?

[ Voor 0% gewijzigd door puntje013 op 30-03-2016 18:47 . Reden: Mediatek naar Kirin veranderd ]

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
MediaTek heeft zelf een NFC alternatief ontwikkeld geloof ik, dus lijkt me sterk dat juist een MediaTek versie dan wel ineens NFC zou hebben.Is het niet dat alternatief wat de MediaTek heeft en de andere versies niet?
Geen idee hoe dat zit qua compabiliteit met NFC ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:26
De Europese versie (16GB) heeft inderdaad geen NFC. De Chinese versie (64GB) heeft wel NFC, geen idee of er een Mediatek inzit. Ik dacht dat Honor altijd met hun eigen Kirin socs werkte. Dit kan je wel checken op Kimovil denk ik.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
Largamelion schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:59:
De Europese versie (16GB) heeft inderdaad geen NFC. De Chinese versie (64GB) heeft wel NFC, geen idee of er een Mediatek inzit. Ik dacht dat Honor altijd met hun eigen Kirin socs werkte. Dit kan je wel checken op Kimovil denk ik.
Ik vergiste me idd, is geen Mediatek maar de Kirin soc |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
En weer eentje... Mini powerhouse... http://www.gizmochina.com...lay-iphone-se-competitor/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shoarma1998
NoReseth schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:14:
Hier nog een linkje met een artikel over de vivo v3.
Ik ben benieuwd wanneer de launch vandaag zou zijn, ik kan er nog niet veel over vinden.
http://thedroidreview.com...to-the-global-market-9297
Nog een paar details van de Vivo v3...

http://www.gizchina.com/2...erge-ahead-global-launch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Chocoball schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:55:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de review. Vooral hoe die in de hand ligt, en of het 5.5 inch scherm op 720p acceptabel is. Heb nog de Umi Emax mini en krijg steeds vaker klachten dat ik niet bereikbaar ben. Telefoon gaat niet eens over en bellende partij hoort direct "deze telefoon is nu niet bereikbaar". Ik kan wel iedereen gewoon bellen. Ook de personen die mij niet kunnen bellen.

Heb contact met provider Ziggo gehad en die zeggen dat ik eerst het toestel moet uitsluiten en dan de Sim voordat ze verder gaan kijken. Dat vind ik logisch maar een tussentelefoon onder €100,00 is dan wel handig en dan weet ik meteen of 5.5 inch bevalt of niet.

Wat wel opvalt is dat het lijkt dat met name mensen met T-mobile/Ben mij niet kunnen bereiken. Ik ga dit nog verder uitzoeken. Hoop eigenlijk dat ik het toestel kan uitsluiten voordat ik überhaupt een nieuwe koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-10 18:09
puntje013 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:28:
[...]

Ik ben zelf ook aan het kijken voor de honor 7 maar ik lees wat tegenstrijdige verhalen over het wel of niet hebben van NFC, zover het nu begrijp heeft alleen de 64Gig versie met Mediatek chip eigen Kirin soc NFC en de Europese versies niet, heb jij daar nog wat duidelijkheid over?
Inderdaad helaas geen nfc op de EU-variant. De Chinese versie wel, maar daarmee heb je in NL geen fatsoenlijk 4G: die mist LTE op 800 en 900 MHz. Over 4G gesproken, de Honor heeft een veel betrouwbaardere data- (en ook voice-) verbinding dan de Bluboo, dat is me vooral opgevallen op plekken waar de dekking wat minder is.

[ Voor 13% gewijzigd door MIchiel_C op 31-03-2016 01:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
MIchiel_C schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:12:
[...]

Inderdaad helaas geen nfc op de EU-variant. De Chinese versie wel, maar daarmee heb je in NL geen fatsoenlijk 4G: die mist LTE op 800 en 900 MHz. Over 4G gesproken, de Honor heeft een veel betrouwbaardere data- (en ook voice-) verbinding dan de Bluboo, dat is me vooral opgevallen op plekken waar de dekking wat minder is.
Persoonlijk heb ik liever NFC dan 4g dus dat is geen probleem.
Maar bij een telefoon van dat bedrag (dik €400 inclusief douane kosten) ben ik toch eerder geneigd om hier in NL een Nexus 5x te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
dutchgio schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:53:
MediaTek heeft zelf een NFC alternatief ontwikkeld geloof ik, dus lijkt me sterk dat juist een MediaTek versie dan wel ineens NFC zou hebben.Is het niet dat alternatief wat de MediaTek heeft en de andere versies niet?
Geen idee hoe dat zit qua compabiliteit met NFC ook..
Mediatek heeft HotKnot wat een beperkt alternatief is voor NFC want het doet alleen datatransfer. Het werkt door 2 HotKnot devices met de displays tegen elkaar te houden om zo mediabestanden met elkaar uit te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:14
puntje013 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:17:

Maar bij een telefoon van dat bedrag (dik €400 inclusief douane kosten) ben ik toch eerder geneigd om hier in NL een Nexus 5x te halen.
Precies. Ben zelf ook een tijdje bezig geweest met chinaphones, leuk maar heb er ook veel werk aan gehad.
Die 5x is nu zo goedkoop geworden...en het is een goed en compleet toestel met alle banden, een goede camera en 2 jaar garantie. Heb er al eentje gehaald en zou het zo weer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
De ZTE Axon is hier vandaag binnengekomen .

Geen xtra kosten aangezien hij uit GB werd verstuurd .
Heb er net even mee gespeeld en ben wel onder de indruk :)

Hij word ook compleet geleverd Mooi doosje ,boekjes,sim tooltje,EU lader ,usb kabel en ook nog een mooi uitziend headset (moet eerst nog ervaren om te horen of ze ook echt goed klinken)

Mooi helder scherm geluid uit de speaker is ok wel een voor speaker dus dat is wel een +.

Accu vol laden in volgens mij minder dan 2 uur .
Het scherm is ook scherp en de interface ziet er ook leuk uit :)
Ben tot nu wel tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Ok Ok... Wellicht geen Chinaphone, maar wel weer een mini powerhouse... HTC 10 Mini 4.7 inch
http://www.gsmarena.com/h..._september-news-17573.php

[ Voor 8% gewijzigd door Shoarma1998 op 03-04-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

Hier is de Axon ook binnen! Even mee gespeeld, eerste indruk is een erg degelijke telefoon. Mooi scherm en echt enorm snel. Fingerprint reader werkt goed. Camera lijkt in eerste instantie ook prima!

Het is alleen echt wel een serieus groot ding. 5.5 inch, dat was te verwachten natuurlijk, zeker na mijn vorige 4.3 inch mi2. Maar hij is niet dik en past goed in de broekzak. Een met dit scherm kan ik goed aan die grootte wennen :)

Voor 220€ echt een koopje.

Heb ook de axon mini voor mijn vriendin besteld omdat ze net haar ZTE blade s6 heeft gemold. Ook lang niet gek voor 178€ via aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Qua formaat vind ik het wel ok ik had de UMI eMAX ..

Wat ik wel vind is dat hij superglad is ..
Heb maar gelijk een paar hoesjes besteld want ik zie al dat hij zo uit mijn handen glipt ;)
Ga de Axon pas gebruiken zodra mijn hoesjes binnen zijn :)
Tmr schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:00:
Hier is de Axon ook binnen! Even mee gespeeld, eerste indruk is een erg degelijke telefoon. Mooi scherm en echt enorm snel. Fingerprint reader werkt goed. Camera lijkt in eerste instantie ook prima!

Het is alleen echt wel een serieus groot ding. 5.5 inch, dat was te verwachten natuurlijk, zeker na mijn vorige 4.3 inch mi2. Maar hij is niet dik en past goed in de broekzak. Een met dit scherm kan ik goed aan die grootte wennen :)

Heb ook de axon mini voor mijn vriendin besteld omdat ze net haar ZTE blade s6 heeft gemold. Ook lang niet gek voor 178€ via aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Wortelstok schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:47:
[...]

2k scherm met dezelfde accu levert wel een "poor" beoordeling op in de test. "it’s generally in the red way before we’re even close to getting into bed".
Dus die gaat het voor mij niet worden.
Xiaomi "eur" community is natuurlijk geweldig.
Om nog even hierop in te haken, een Screen on time van 5.5 uur is niet slecht! Heb zelf de Mi Note Pro en je kan er gewoon makkelijk een hele dag mee doen. Ook het 2K scherm is zeer mooi. Nu voor 253 Euro op AliExpress is netjes. :) En met de xiaomi.eu ROM werkt het zeer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Lenovo K80M, met Intel 1,83ghz Quad, 4GB ram, 64GB Rom is in de aanbieding voor 155 euro.

Das niet veel geld lijkt me. Let op, alleen van toepassing op de rode en witte zo te zien.

http://www.igogo.es/product394142.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:44:
De Lenovo K80M, met Intel 1,83ghz Quad, 4GB ram, 64GB Rom is in de aanbieding voor 155 euro.

Das niet veel geld lijkt me. Let op, alleen van toepassing op de rode en witte zo te zien.

http://www.igogo.es/product394142.html
En waarschijnlijk geen ROM voor te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
http://www.gizchina.com/2...vo-v3-v3-max-go-official/

Wat mij betreft net niet.. Betere CPU erin had hem wellicht interessant gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhajkx
  • Laatst online: 09-12-2024
kan iemand van ZTE Axon Elite bezitters bevestigen of deze phone ook OTG support heeft, want op kimovil.com staat er geen OTG vermeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Net getest en werkt prima .
U vraagt wij testen :)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/119vxfp.jpg
xhajkx schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:45:
kan iemand van ZTE Axon Elite bezitters bevestigen of deze phone ook OTG support heeft, want op kimovil.com staat er geen OTG vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Tmr schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:00:

Ik heb hem ook besteld! Enige die de aanbieding (met EU plug) nog hebben zijn Dealsmachine en Everbuying (ik denk hetzelfde bedrijf). Tja nu moet hij wel uit Hongkong komen; had ik maar eerder moeten beslissen. Er zijn veel verschillende meningen over, maar de meesten zijn heel positief over scherm, geluid en camera en die vind ik alledrie erg belangrijk. (Dun) hoesje en tempered glass meteen op Aliexpress besteld.
xhajkx schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:45:
Op Kimovil staat ook niet dat hij een fingerprint sensor heeft, en de camera krijgt een wat lagere score vanwege de IMX214 sensor. Maar die sensor op zich is prima en ZTE heeft er goede optiek voor gezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Wortelstok op 05-04-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Ik ben nu al een tijdje alles in de gaten aan het houden voor mijn volgende telefoon (momenteel OPO). Het liefst wacht ik op OP3 maar niet echt zin om tot augustus ofzo te moeten wachten.

Tot nu toe nog niet echt de telefoon tegen gekomen die aan alle wensen voldeed. De mi5 kwam hier nog het dichtst bij in de buurt, alleen geen 5.5. Nu zag ik op een website iets staan over de mi5 plus, met dus een 5.5 scherm. Alleen dat was een oud bericht en verder niet veel meer gevonden. Iemand enig wat de status van die versie is? Komt die nog? Of is het een jaar oud gerucht en komt de mi5 plus niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Oud gerucht denk ik. Die verwqcht ik niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirrukje schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:29:
Ik ben nu al een tijdje alles in de gaten aan het houden voor mijn volgende telefoon (momenteel OPO). Het liefst wacht ik op OP3 maar niet echt zin om tot augustus ofzo te moeten wachten.

Tot nu toe nog niet echt de telefoon tegen gekomen die aan alle wensen voldeed. De mi5 kwam hier nog het dichtst bij in de buurt, alleen geen 5.5. Nu zag ik op een website iets staan over de mi5 plus, met dus een 5.5 scherm. Alleen dat was een oud bericht en verder niet veel meer gevonden. Iemand enig wat de status van die versie is? Komt die nog? Of is het een jaar oud gerucht en komt de mi5 plus niet meer?
Op Kimovil staat ie nog als verwacht/rumors, maar met een 5,7 scherm. In de presell voor 555

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
Dirrukje schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:29:

De opvolger van de Mi Note (Pro) zit er misschien ook aan te komen. Deze hebben een groter formaat.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

De nieuwe Meizu m3 note. Budget smartphones hoeven niet lelijk te zijn. Geen excuses meer om nog voor een lelijk plastic smartphone te gaan.

Specs:

5.5-inch 2.5D display
mTouch 2.1 fingerprint scanner
Mediatek Helio P10 chipset
3GB + 32GB or 2GB + 16GB
4100mAh battery
All metal body
13 mega-pixel main camera
5 mega-pixel front

Rond de 140 dollar, tel daarbij de 50 dollar van resellers op en je zit nog onder de €200,- euro.

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/236032-image/Meizu-M3-Note-images.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/236028-image/Meizu-M3-Note-images.jpg

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Redmi Note 3 maar dan met mindere soc en fingerprint aan de voorkant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend met Elephone S1? heb nu 2 weken last van een niet werkende bovenzijde van m'n Elephone P7000. Toestel is pas 8 maanden oud, dus heb ik recht op garantie. Helaas reageert Elephone en CooliCool niet op mijn meerdere e-mails. Dus ben ik op zoek naar een budget smartphone van 4,7-5 inch. Zag hier en daar S1 langskomen gizchina en gizmochina, maar helaas kan ik het toestel nergens vinden om te aanschaffen.
Hier een linkje van gizchina over S1 http://www.gizmochina.com.../elephone-s1-for-just-70/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:56:
Iemand bekend met Elephone S1? heb nu 2 weken last van een niet werkende bovenzijde van m'n Elephone P7000. Toestel is pas 8 maanden oud, dus heb ik recht op garantie. Helaas reageert Elephone en CooliCool niet op mijn meerdere e-mails. Dus ben ik op zoek naar een budget smartphone van 4,7-5 inch. Zag hier en daar S1 langskomen gizchina en gizmochina, maar helaas kan ik het toestel nergens vinden om te aanschaffen.
Hier een linkje van gizchina over S1 http://www.gizmochina.com.../elephone-s1-for-just-70/
Je bent inmiddels bekend met de kwaliteit van Elephone.
Geen idee waarom je er nog 1 zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:56:
Iemand bekend met Elephone S1? heb nu 2 weken last van een niet werkende bovenzijde van m'n Elephone P7000. Toestel is pas 8 maanden oud, dus heb ik recht op garantie. Helaas reageert Elephone en CooliCool niet op mijn meerdere e-mails.
Dat begrijp ik echt niet. Je hebt een toestel dat vroegtijdig defect is en de fabrikant en winkel laten het totaal afweten. Dus je beloont zo'n bedrijf door nogmaals wat van hun te kopen? Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou geen zaken willen doen met een bedrijf dat schijt heeft aan z'n klanten. Er zijn toch veel meer fabrikanten die leuke toestellen maken, waarom ga je niet verder dan Elephone kijken?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt volkomen gelijk, maar met een krabbe budget en gimmick eisen kom ik toch bij Elephone. Ik ben toch opzoek naar een full body metal of glas.body Hiervoor had ik een Jiayu G4/G5 met een metalen body en het voelde zeer premium aan. Inmddels heb ik ook interesse in Samsung J5. Ben net achtergekomen dat A5 2016 even duur of in sommige situaties duurder is :( als flagship S6 :)

quote]Momus schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:59:
[...]

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:29:
Je hebt volkomen gelijk, maar met een krabbe budget en gimmick eisen kom ik toch bij Elephone. Ik ben toch opzoek naar een full body metal of glas.body Hiervoor had ik een Jiayu G4/G5 met een metalen body en het voelde zeer premium aan. Inmddels heb ik ook interesse in Samsung J5. Ben net achtergekomen dat A5 2016 even duur of in sommige situaties duurder is :( als flagship S6 :)
Er zijn betere opties die degelijk voelen en langer dan 8 maanden werken, zie Redmi 3, Mi4, ZTE Blade S6, Star, Meizu M2, InFocus M560, zelfs een Cubot S500 schat ik hoger in.

[ Voor 13% gewijzigd door benbaba op 06-04-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:54
Die schermen zijn helaas allemaal kleiner dan 5,5 inch. Dat is voor mij echt het minimum.
Mijn Ecoo e04 doet het gelukkig ook nog steeds prima. Kost alleen 3 batterijen per jaar maar ook die zijn goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Zijn er hier mensen die wat bekend zijn met meizu? had een tweetal weken geleden al eens gepost dat ik op zoek was naar een toestel, en de nieuwe meizu (M3) lijkt me geweldig als budget chinaphone.

iemand ervaringen met hun schil etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:29:

quote]Momus schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:59:
[...]

[/quote]
Als je phone het geen jaar uithoudt en je moet na 8 maanden al een nieuwe kopen, dan ga je toch ook over je budget denk ik :). Liever iets meer investeren in goede kwaliteit en er dubbel of driedubbel zo lang mee doen. Elephone is hier inmiddels al tal van keren gepasseerd met de nodige problemen. Kans is erg reëel dat je volgende Elephone opnieuw zal mankeren na enkele maanden.

Het blijft uiteraard jouw keuze :).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

Gisteren stond DHL voor de deur met een pakketje! Op de buitenkant een sticker met "axon mini". Groot was echter mijn verbazing toen er een andere telefoon (Blackview Alife P1) in bleek te zitten :X

Ik ben benieuwd wat de aliexpress verkoper hierop te zeggen heeft (als hij reageert natuurlijk..)

Gelukkig bevalt de Elite vooralsnog uitstekend! Lekker snel toestel zeg. Alleen begon gisteren het toetsenbord (Touchpal X) ineens tegen mij te praten en geen enkele manier om dat uit te zetten. Maar goed, met swiftkey erop werkt het allemaal vlekkeloos.

Wat ik wel jammer vind is dat je de notificaties in het dropdown menu niet kan openklappen (met 2 finger swipe) zoals op de stock android lockscreen (of doe ik wat fout)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
killerbie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 07:33:
Zijn er hier mensen die wat bekend zijn met meizu? had een tweetal weken geleden al eens gepost dat ik op zoek was naar een toestel, en de nieuwe meizu (M3) lijkt me geweldig als budget chinaphone.

Kwaliteit is erg goed en past in het rijtje Xiaomi, ZTE, Huawei, Oppo etc. Flyme OS wordt ook steeds beter. Versie 5 werkt al veel beter dan de eerdere versies en is naar mijn mening een soepel en goedwerkend OS/schil. Ben je echt fan van de look en feel van stock android dan zou ik Meizu overslaan.

Hele snelle updates naar een nieuwe Android versie of custom roms zit er niet door MediaTek en de vele aanpassingen die Meizu moet doen. Wel komen er geregeld Flyme updates uit en begint de intl.community al meer vorm te krijgen, zie forum. Nederlands zit er (nog) niet in; je moet het dus doen met Engels. Google play en dergelijke wel op de Globale rom en op de Chinese gemakkelijk te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

TVL

dutchgio schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:36:
Redmi Note 3 maar dan met mindere soc en fingerprint aan de voorkant. :)
Volgens mij is de X10 van de Note 3 juist beter dan de P10 van de Meizu.
http://wccftech.com/helio...erformance-midranged-soc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
TVL schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:51:
[...]

Volgens mij is de X10 van de Note 3 juist beter dan de P10 van de Meizu.
http://wccftech.com/helio...erformance-midranged-soc/
Ja. Dat zegt ie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

8)7 oeps inderdaad verkeerd gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killerbie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 07:33:

Ik gebruik de Meizu MX4 Pro, en ben er zeer over te spreken. Bouwkwaliteit is gemakkelijk uitstekend te noemen, zeer solide en netjes afgewerkt.

Gebruikte onderdelen zijn ook high-end te noemen, en na een a twee dagen wennen aan Flyme OS (Android met een schilletje) is er prima mee te werken.

Enkel het powermanagement grijpt wat rigoreus in - stap 1 is dus om je apps in de uitzonderingslijst daarvan te zetten. Anders sluit hij bijvoorbeeld Whatsapp af op de achtergrond, internetradio apps e.d., alles sluit hij af onder het mom "dat heb je niet nodig, vreet batterij".

Gelukkig kan je ze dus makkelijk aanvinken in de lijst. Geen probleem.

Updates zijn zeer goed te noemen. Ik krijg wekelijks wel een (kleine) update, van het meeste heb ik geen idee wat het doet, maar het zullen vast fixes zijn voor bugs die ik nog niet ben tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Vandaag stond PostNL voor de deur met een grijs pakketje uit China. Wat zou het zijn, mijn gerepareerde ZTE Z7 Mini, een Homtom HT7 Pro, de bijbehorende hoesjes en zo of misschien zelfs al een van de Teclast P80H tablest voor de kids 8)
Het is dus de Homtom HT7 Pro, cadeautje voor mijn schoonouders waarschijnlijk. Ik heb 'm alleen nog maar even opgestart en snel bekeken. Voor zover ik tot nu toe kan zien is het een mooi toestel voor 80 euro. Goed scherm, snel wifi gevonden, GPS had ook binnen een paar seconden een fix en alles lijkt lekker soepel te lopen.
Er is wel één aandachtspuntje, de feedback bij het geven van input lijkt te rammelen, klinkt niet echt solide. De camera lijkt redelijk, zeker voor deze prijs.
Misschien ga ik nog wel een review proberen in elkaar te zetten, eigenlijk heb ik er het geduld niet voor en zie ik hier reviews waar ik niet aan kan tippen _/-\o_

Maar in het kort na 15 minuten spelen: Voor de prijs lijkt de Homtom HT7 Pro een mooi apparaat, soepele bediening, goede wifi en GPS. Alleen het formaat....... ik heb nu mijn oude One S in gebruik (4,3") en heb ook nog een ZTE Z7 Mini (5"). Mijn vrouw heeft een Honor 6 (ook 5") dus 5,5" is voor mijn gevoel wel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Heb besloten te wachten tot de eerste, serieuze, reviews van de Meizu M3 note om die aan te schaffen als de ervaringen ietwat positief worden bevonden.

De schil zal ik waarschijnlijk met een andere vervangen (kom na een aantal iOS gebruik niet meer op de juiste benaming).

thx allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Sinds kort gebruik ik actief Spotify icm een Bluedio BS2 Bluetooth speaker. Nu valt redelijk vaak het geluid weg wat mij aan Bluetooth/Wifi interference doet denken (offline muziek gaat perfect namelijk, ook met Spotify). Ik ben van plan om eerst wat met de wifi band Settings uit te proberen, maar als mogelijk alternatief zit ik ook te denken aan het gebruik van 5ghz wifi (802.11ac).

Eén van de hiervoor gebruikte smartphones ondersteund 5ghz wifi, maar de ander niet. Nu heb ik 3 vragen.

1. Ik overweeg om of een nieuwe dual Channel modem te vragen aan mijn provider Ziggo, of om voor een paar tientjes een dual Channel router aan te schaffen (Xiaomi schijnt een aardige router te hebben). Zenden deze apparaten dual Channel uit? Zodat er zowel connectie is obv 2.4ghz én 5ghz en beide smartphones in ieder geval tegelijk wifi hebben?

2. Weet iemand of de Doogee x5 (of een andere soortgelijke smartphones onder de €100,00) wifi 5g (802.11ac) ondersteunt. Ik lees tegenstrijdige specs op het wereldwijde web. En op kimovil kan ik niet op dit criterium filteren.

3. Zijn er nog andere manieren om de interferentie op te lossen? Ik gebruik nu als het irritant wordt maar een kabeltje naar de speaker maar dat is ook maar een workaround.

Bedankt maar weer voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Beetje offtopic?
Verder zal een Doogie zal wel geen ac wifi hebben. Doorgaans staat het er gewoon bij, staat dat het niet, heeft ie het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
dutchgio schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:30:
Beetje offtopic?
Verder zal een Doogie zal wel geen ac wifi hebben. Doorgaans staat het er gewoon bij, staat dat het niet, heeft ie het ook niet.
Ok bedankt. Voor nu dan maar weer on-topic. :)

Heeft iemand al wel eens van het merk Vernee gehoord? Ik kwam de Vernee Thor tegen. Mijn inziens geen verkeerd budget device. Het enige mindere eraan vind ik zelf het 720p display. Ik ken het merk alleen niet.

[ Voor 31% gewijzigd door FJP84 op 08-04-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 00:27
FJP84 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:39:
[...]

Heeft iemand al wel eens van het merk Vernee gehoord? Ik kwam de Vernee Thor tegen. Mijn inziens geen verkeerd budget device. Het enige mindere eraan vind ik zelf het 720p display. Ik ken het merk alleen niet.
Vernee Thor wordt hun eerste model. Dus reviews en ervaringen zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
[...]

Op 5 inch voldoet 720P echt meer dan prima.
Vind de soc vooral wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

[...]

Spec's zien er goed uit. Heeft zelfs de goede 4G band ondersteuning in NL
4G: FDD-LTE 800/1800/2100/2600MHz
Zo te zien ook gecertificeerd door Uber.
http://www.xiaomitoday.co...he-first-phone-with-uber/ :?

[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 08-04-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:23:
[...]

Op 5 inch voldoet 720P echt meer dan prima.
Vind de soc vooral wat minder.
Dat vind ik nogal een uitspraak. Ik vind beneden full-hd op 5 inch of groter niet meer acceptabel. Ligt er net aan hoe zwaar je er aan tilt. Ik gebruik nu zelf 2k op 5,5inch en ben daar erg blij mee als ik andere schermen zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:48:
[...]

Dat vind ik nogal een uitspraak. Ik vind beneden full-hd op 5 inch of groter niet meer acceptabel. Ligt er net aan hoe zwaar je er aan tilt. Ik gebruik nu zelf 2k op 5,5inch en ben daar erg blij mee als ik andere schermen zie.
Niet meer acceptabel? Gebruik jij een loep om je telefoon te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:51:
[...]

Niet meer acceptabel? Gebruik jij een loep om je telefoon te bekijken?
Nee gewoon erg goede ogen 8)

Maar zonder dollen, het verschil in scherpte is echt goed te zien. Voornamelijk bij de echte budget telefoons met 720p laat het scherm vaak op meer dan alleen resolutie te wensen over vind ik. Het verschil in scherpte is eenvoudig te zien.
Pagina: 1 ... 39 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html