Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
Een Ulefoon niet nee...
2 maanden in gebruik zegt dan toch ook genoeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
..Christiaan.. schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:58:
Ik vind 5,5" ook erg groot, maar je gaat er zoveel op vooruit itt een 5" scherm. De mogelijkheden zijn gewoon groter.
Mwoah... vond ik niet. Ben van 5,5" weer teruggegaan naar 5" omdat ik 'm gewoonweg te groot vond. Enige voordeel was dat alles een beetje groter was en dus wat beter leesbaar. FHD blijft FHD, dus er past niet meer info op of zo..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
dutchgio schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:09:
Een Ulefoon niet nee...
grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Meizu moet men eigenlijk ook gewoon (nog steeds) zien als de directe concurrent van Xiaomi, echter lijkt Xiaomi 3 jaar geleden de slag te hebben gewonnen en dat kwam denk ik mede door Miui.
Ik heb nog nooit een Meizu in handen gehad, maar de bouwkwaliteit schijnt wel in orde te zijn. Het is dus logisch dat het top-model van Xiaomi net zo is geprijsd als het top-model van Xiaomi: 1999 Yuan.
Het formaat van de telefoon bepaald w.m.b. niet de prijs, maar de specificaties. Als het toestel onder de 4,7" komt, dan is het moeilijker voor de designafdeling om dezelfde hoogwaardige specificaties te behouden, zolang het maar flagship waardig is (en niet zoals HTC, LG en Samsung presteerde met een belachelijke mini-varianten met low-end specs).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Werk jij op de PR afdeling van Ulefone ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:58
Kiswum schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:09:
Meizu moet men eigenlijk ook gewoon (nog steeds) zien als de directe concurrent van Xiaomi, echter lijkt Xiaomi 3 jaar geleden de slag te hebben gewonnen en dat kwam denk ik mede door Miui.
Ik heb nog nooit een Meizu in handen gehad, maar de bouwkwaliteit schijnt wel in orde te zijn. Het is dus logisch dat het top-model van Xiaomi net zo is geprijsd als het top-model van Xiaomi: 1999 Yuan.
Het formaat van de telefoon bepaald w.m.b. niet de prijs, maar de specificaties. Als het toestel onder de 4,7" komt, dan is het moeilijker voor de designafdeling om dezelfde hoogwaardige specificaties te behouden, zolang het maar flagship waardig is (en niet zoals HTC, LG en Samsung presteerde met een belachelijke mini-varianten met low-end specs).
+1.

Helemaal mee eens, heb hier verschillende Meizu toestellen in m'n handen gehad en dat zijn gewoon echt top dingen in bouwkwaliteit en specs. De sotfware, FLyme/MIUI.. dat is kweste van voorkeur/gewenning. Vind allebei prima werken, zit redelijk dicht op normale android ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Momus schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:01:
[...]

Nee, ik ben gewoon erg enthousiast over Ulefone. Ik heb er namenlijk twee, was al erg tevreden over de be touch 2, en nu ook over mijn Power.
Heb heel wat telefoons gehad, nooit zoveel voor zo weinig. Dat vind ik bijzonder. Het verbaasd me meer en meer dat zovelen nog een telefoon van >500 kopen.
Dan heb ik er moeite mee dat men vanwege een enkele pr misser, en een paar puntjes omtrent de hardware een opstartend merk afserveren terwijl ze zelf nooit een dergelijke telefoon gebruikt hebben. Waarom niet eens de positieve kanten benadrukken, of een oordeel vellen adv de laatste modellen. Waarom zo negatief doen?
Neem de moeite eens om wat onafhankelijk reviews te lezen van de Ulefone Power. Dat is gewoon een prima telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerard4 op 20-02-2016 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Gerard4 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 06:42:
[...]

Waarom niet eens de positieve kanten benadrukken, of een oordeel vellen adv de laatste modellen. Waarom zo negatief doen?
Neem de moeite eens om wat onafhankelijk reviews te lezen van de Ulefone Power. Dat is gewoon een prima telefoon.
De Ulefone Paris, was niet echt het beste budget/mid-range model die ik handen heb gehad. Er is bewezen dat het scherm witte vlekken zou gaan vertonen nadat hij ongeveer een week in gebruik is. Verder zijn er veel problemen met Wifi, waardoor deze niet meer automatisch verbindt met het netwerk.
Deze problemen vind je overigens niet alleen bij Ulefone, maar zie je bij meer budget telefoons voorbij komen.
Meer info, uit mijn onafhankelijke en volledige review: productreview: Ulefone Paris Grijs review door Kiswum

Oh ja, hoe oud moet een bedrijf zijn om niet meer nieuw te zijn?
Is Ulefone nieuw of oud? Opgericht in 2005 = 11 jaar oud
Is Xiaomi nieuw of oud? Opgericht in 2010 = 6 jaar jong

Meizu opgericht in 2003
Oppo opgericht in 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Kiswum schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:54:
[...]
De Ulefone Paris, was niet echt het beste budget/mid-range model die ik handen heb gehad. Er is bewezen dat het scherm witte vlekken zou gaan vertonen nadat hij ongeveer een week in gebruik is. Verder zijn er veel problemen met Wifi, waardoor deze niet meer automatisch verbindt met het netwerk.
Deze problemen vind je overigens niet alleen bij Ulefone, maar zie je bij meer budget telefoons voorbij komen.
Meer info, uit mijn onafhankelijke en volledige review: productreview: Ulefone Paris Grijs review door Kiswum
Klopt. Dat ontken ik ook niet. Wel is men van schermenfabrikant gewisseld. Check de reacties op het scherm van de Power. Evenals de wifiontvangst. Dan kan je niet ontkennen dat Ulefone progressie maakt.
Kiswum schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:54:
[...]

Oh ja, hoe oud moet een bedrijf zijn om niet meer nieuw te zijn?
Is Ulefone nieuw of oud? Opgericht in 2005 = 11 jaar oud
Is Xiaomi nieuw of oud? Opgericht in 2010 = 6 jaar jong

Meizu opgericht in 2003
Oppo opgericht in 2001
Hoe oud het bedrijf wat Ulefone bouwt is weet ik niet. Het gaat erom hoe je een merk neerzet. Ulefone is van 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ulefone is inderdaad van leverancier gewisseld, maar biedt naar mijn weten geen compensatie voor de mensen die de Paris binnen 4 maanden na de release hebben gekocht.
Ulefone Mobile is in 2005 opgericht als OEM fabrikant van mobiele telefoons. In die tijd werden de mobiele telefoons gemaakt voor andere fabrikanten en winkels. In 2014 is Ulefone Mobile gestart met het produceren van telefoons onder hun eigen naam "Ulefone".
Ulefone heeft veel ervaring met het produceren van telefoons, dat ze nu een telefoon onder hun eigen merk uitgeven, is natuurlijk geen reden om te zeggen dat ze "nieuw" zijn.

Oneplus is ook nieuw, maar ze hebben zeer nauwe banden met Oppo, waardoor alles erg snel uitgerold kon worden. Microsoft is ook nieuw op de smartphone markt, maar de locatie van productie is niet veranderd. De namen mogen dan wel nieuw zijn, maar het hart van het bedrijf in feite niet.
Wat mij betreft mag Ulefone dus worden behandeld als een "volwassen" smartphone fabrikant. Doordat zij in de budget/mid-range klasse zitten, snap ik dat je van hen een stuk meer zou pikken, dan van een HTC of Samsung uit die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:09:
Een Ulefoon niet nee...
Kijk, jij klinkt als iemand die weet waar hij het over heeft ;)

Nee de Ulefoon was om een paar maanden te overbruggen nadat mijn andere phones defect zijn geraakt, en reparatie duurder was dan phone zelf terwijl mijn abbo doorloopt. Ulefoon is wel een prima toestel hoor, kan er weinig aan ontdekken wat mis zou zijn. Dat overigens ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:01:
[...]

Dit is nou het fenomeen 'fanboy'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37
Inmiddels heb ik de Bluboo Xfire 2 en de UMI Rome X al een week in bezit, en ik moet zeggen, bouwkwaliteit is van beide fantastisch, beide een mooi scherm met goede kleuren, fingerprint die op de Bluboo 10/10 werkt. Software van de Umi is behoorlijk vloeiend, helaas heeft de Bluboo wel wat lags.
Al met al, beide toestellen voor 50-60 euro en dan krijg je toch erg veel voor het geld. HD scherm, quad core 1,3ghz(geen 4G/64BIT), een keurige 1GB/8GB.
Ik zal later wel iets uitgebreidere dingen neerzetten, en dan met alle vier de toestellen van 50-70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ibg is de redmi3 in de "aanbieding": gebruik code redmi3 en scheelt meer als 30 usd.
(Sorry als dit hier niet hoort, laat me dan weten waar kortingscodes wel geplaats horen
te worden, verander ik het meteen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Lees de topicwaarschuwing.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 21-02-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

krissie100 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:06:
Inmiddels heb ik de Bluboo Xfire 2 en de UMI Rome X al een week in bezit, en ik moet zeggen, bouwkwaliteit is van beide fantastisch, beide een mooi scherm met goede kleuren, fingerprint die op de Bluboo 10/10 werkt. Software van de Umi is behoorlijk vloeiend, helaas heeft de Bluboo wel wat lags.
Al met al, beide toestellen voor 50-60 euro en dan krijg je toch erg veel voor het geld. HD scherm, quad core 1,3ghz(geen 4G/64BIT), een keurige 1GB/8GB.
Ik zal later wel iets uitgebreidere dingen neerzetten, en dan met alle vier de toestellen van 50-70 euro.
Over fanboys gesproken :P

Umi en vloeiende software in 1 zin. Je hoeft hun FB of forum er maar op na te slaan en je vind enorm veel klachten over hun software. Updates die ze beloven en nooit komen, WiFi problemen op zowat al hun toestellen.
Amoled scherm beloven en niet leveren. :X

En maar gratis toestellen uitdelen om goede reviews te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
*knip* zie hierboven

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 21-02-2016 10:59 ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Kenzi schreef op zondag 21 februari 2016 @ 02:30:
[...]

Over fanboys gesproken :P

Umi en vloeiende software in 1 zin. Je hoeft hun FB of forum er maar op na te slaan en je vind enorm veel klachten over hun software. Updates die ze beloven en nooit komen, WiFi problemen op zowat al hun toestellen.
Amoled scherm beloven en niet leveren. :X

En maar gratis toestellen uitdelen om goede reviews te krijgen ;)
Lol, dan geloof je het maar niet. Ik heb ze allemaal zelf gekocht en wifi viel me juist in positieve zin op. En ja, de softwate is echt zeer vloeiend. Oh ja, de batterij haalt ook 5 uur screen on time over twee dagen verdeeld. Weinog mis mee dus.

[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 21-02-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

krissie100 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Lol, dan geloof je het maar niet. Ik heb ze allemaal zelf gekocht en wifi viel me juist in positieve zin op. En ja, de softwate is echt zeer vloeiend. Oh ja, de batterij haalt ook 5 uur screen on time over twee dagen verdeeld. Weinog mis mee dus.
het gaat niet om je te geloven (ik weet zelf wel naar wie UMI / elephone / IBG etc die telefoons versturen, die hele marketing bs is gaar, blij dat ik daar niks meer mee te maken heb) maar als je de fanboys / gekochte reviews buiten beschouwing laat regent het klachten over de batterijduur, wifi en software van UMI. Neem daarbij dat jij zo ongeveer elke 2 maanden weer een nieuw toestel hebt dan lijkt me het duidelijk wie we meer moeten geloven ;)

succes met het doorverkopen in ieder geval :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kenzi op 21-02-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horen Umi en Ulefone bij elkaar? Ik heb ze alletwee gehad, Umi Zero en Ulefone Be X.

De zero is erg mooi en goed afgewerkt van buiten, maat een software en batterijdrama. Willekeurige reboots horen erbij, update "komt er voor". Mooi niks. . De Ulefone is "normaal" in afwerking en snelheid, maar de accu is ruk, scherm niet mooi, en de camera komt uit een nokia 3310. Daarnaast is de GPS niet te gebruiken.

Vooral van de Zero heb ik nog wel eens nachtmerries. Daarna de ZTE Nubia Z9 mini gehad, top. Nu de Meizu MX4 Pro, en das helemaal geweldig. Duidelijk betere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Het is in ieder geval jammer, dat er door die negativiteit zo weinig andere toestellen worden getest en dat alles nu een beetje in de lijn blijft van xiaomi, meizu, jiayu en oneplus. Maar ook ik moet me aansluiten bij het verhaal hierboven. Vaak laten de andere firma's het liggen op de ener zijde, bouw kwaliteit, of aan de andere zijde hun software. Al hoewel ik graag wat andere merken zou willen proberen, heeft het me in het verleden eigenlijk alleen maar in geresulteerd, dat ik na 6 maanden weer op zoek moest naar een andere toestel.

Het voelt een beetje aan als een loterij lot, je weet zeker dat de hoofdprijs bij je valt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Kenzi schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:43:
[...]

het gaat niet om je te geloven (ik weet zelf wel naar wie UMI / elephone / IBG etc die telefoons versturen, die hele marketing bs is gaar, blij dat ik daar niks meer mee te maken heb) maar als je de fanboys / gekochte reviews buiten beschouwing laat regent het klachten over de batterijduur, wifi en software van UMI. Neem daarbij dat jij zo ongeveer elke 2 maanden weer een nieuw toestel hebt dan lijkt me het duidelijk wie we meer moeten geloven ;)

succes met het doorverkopen in ieder geval :)
Ik heb mijn Mlais M52 nu al weer een jaar btw maja, heb er gewoon 4 gekocht om de beste te houden en de andere gaan dan weg. Maar nogmaals, ik vind dat de software, wifi en accuduur tot nu toe erg goed is. Ander leuk feitje is trouwens dat mijn moeder de Doogee DG500 nu al 2 jaar en 3 maanden zonder problemen in bezit heeft.

En wat betrefr fanboy... Dat ben ik juist totaal niet. Ik vind het gewoon leuk en goed om goedkope toestellen met potentie te testen. En soms is het resultaat beter dan de andere keer.

[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 21-02-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door krissie100 op 21-02-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Dat is goed om te horen.
In ons huishouden en directe omgeving.
1 bluboo...dood (aan/uit knop)
6 xiaomi... Niets aan de hand
1 umi....dood (aan/uit knop)
4 jiayu's ....2 in orde, 1 kapot gestoten, 1 met kapotte speaker door zand.

[ Voor 6% gewijzigd door fvandenreek op 21-02-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Nou, heb mijn ulefone power sinds vrijdag binnen!
Uurtje of 20.00 uit de lader gehaald op 100%, intensief gebruikt en heb nu ( nog steeds 10%). Dus 2/3 dagen haal je zeker met de telefoon.
Mijn eerste gebruikers ervaringen, in vergelijking met de LG G3, welke ik hiervoor had
-goede build kwaliteit, redelijk zwaar, maar niet storend
-accu, super!
-scherm, goed en mooi scherm, wel minder dan het qHD scherm van de LG G3, wat ook niet per se gek is. Helderheid is goed en hoog, binnen en buiten geen problemen als ik helderdheid laat staan op 30%.
-software, vloeiend, geen lag mee gemaakt vooralsnog, lekker snel, en in mijn ervaring sneller dan LG G3
-GPS, snelle fix, binnen 10 sec in de auto had ik een fix. Vele malen beter dan die vd LG G3
-finger print scanner werkt 8/10 goed, maar ik moet er denk ik ook aan wennen, vooral het juist positioneren, maar dat went snel.
-geluid is goed tot ongeveer 70%, daarna wordt het toch wel holler en scheller. Het kan wel vrij luid.
-camera, voor en achter maken snel foto's en kwaliteit is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doogee is een goed "merk", heb zelf de turbo 2014, bel kwaliteit en ontvangst is uitstekend, maar de batterij gaat nu hooguit 24uur mee, zit nu met de vraag nieuwe bat kopen of doorrollen naar een nieuw toestel.

ik zie veel modellen met vingerafdrukscanners in de lagere prijsklasses verschijnen, android ondersteunt deze chips native pas vanaf versie 6 dus ik vraag me af hoe veilig die dingen zijn als je moet vertrouwen op software van onbekenden, te meer omdat apple waarschuwt voor malafide scanners en op haar eigen toestellen nu vervangende chips van derden uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-02 10:34
Ik lees jullie berichten over de UMI smartphones en dan ook dat de software vloeiend loopt. Tja, dat kan ik noch bekrachtigen noch ontkrachten.

Heb sinds vier dagen een UMI Rome (hiervoor Oppo Find 7 1,5 jaar daarvoor Xiaomi MI2 1 jaar).

Ben nog niet eerder teleurgesteld geweest in een merk. Maar dit spant toch wel de kroon, oké het toestel is dan "slechts" €100,- Maar dan nog, een beetje degelijkheid mag toch wel verwacht worden althans dat alles werkt zoals het hoort, buiten de esthetiek van het toestel om.

Het begint met het scherm het meest vervelende is dat dit toestel erg veel last heeft van ghosting. Niet lekker om een whatsapp te typen. (het UMI forum staat er vol mee)

Dan is er nog het probleem dat het scherm zomaar uitvalt als je de auto brightness gebruikt. Gewoon slecht te noemen. (ook een bekend probleem en wordt vermeld op het forum)

Mijn camera glas vertoond nu al krassen! Dat is niet meer gebeurd sinds mijn eerste smartphone. Hoe de **** kan dit? Slechte materiaal keuze?

Dan is er de belofte dat er ROMs zijn voor dit toestel naast hun eigen ROM. Ze noemen dit ROOTJOY. Dat klinkt leuk en zou het ook zijn, mits het zou werken. Voor de Rome mooi niet dus. Geen ROM beschikbaar. (beloofde ROMs door UMI: WP8 | Cyanogen | MIUI | VIBE | EMUI | LEWA)

Al met al een slechte ervaring met dit type UMI telefoon. Dan geef ik toch liever een kleine 300 euro uit aan een knappe ChinaPhone zoals xiaomi of Oppo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Orangeno schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:25:
Ik lees jullie berichten over de UMI smartphones en dan ook dat de software vloeiend loopt. Tja, dat kan ik noch bekrachtigen noch ontkrachten.

Heb sinds vier dagen een UMI Rome (hiervoor Oppo Find 7 1,5 jaar daarvoor Xiaomi MI2 1 jaar).

Ben nog niet eerder teleurgesteld geweest in een merk. Maar dit spant toch wel de kroon, oké het toestel is dan "slechts" €100,- Maar dan nog, een beetje degelijkheid mag toch wel verwacht worden althans dat alles werkt zoals het hoort, buiten de esthetiek van het toestel om.

Het begint met het scherm het meest vervelende is dat dit toestel erg veel last heeft van ghosting. Niet lekker om een whatsapp te typen. (het UMI forum staat er vol mee)

Dan is er nog het probleem dat het scherm zomaar uitvalt als je de auto brightness gebruikt. Gewoon slecht te noemen. (ook een bekend probleem en wordt vermeld op het forum)

Mijn camera glas vertoond nu al krassen! Dat is niet meer gebeurd sinds mijn eerste smartphone. Hoe de **** kan dit? Slechte materiaal keuze?

Dan is er de belofte dat er ROMs zijn voor dit toestel naast hun eigen ROM. Ze noemen dit ROOTJOY. Dat klinkt leuk en zou het ook zijn, mits het zou werken. Voor de Rome mooi niet dus. Geen ROM beschikbaar. (beloofde ROMs door UMI: WP8 | Cyanogen | MIUI | VIBE | EMUI | LEWA)

Al met al een slechte ervaring met dit type UMI telefoon. Dan geef ik toch liever een kleine 300 euro uit aan een knappe ChinaPhone zoals xiaomi of Oppo.
Tja, slechte modellen zijn er helaas altijd bij de budtgetmerken, het vreemde is wel dat ik exact dezelfde Umi heb als jij, ik heb alleen de Umi Rome X, het goedkopere broertje dus met zelfde behuizing.Hier geen last van de door jou genoemde problemen. Maar erg vervelend is het wel natuurlijk. Dat Rootjoy is inderdaad wat overdreven shit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik wil graag Lenovo toevoegen aan de betere Chinaphones. Weliswaar ook actief in Europa, maar omdat ze hier geen smartphones verkopen, stip ik Lenovo toch graag even aan. Niet de goedkoopste, maar ik lees er doorgaans goede dingen over en ook mijn Lenovo voldoet na 8 maanden nog steeds prima.

Zelf heb ik de Lenovo Vibe shot. Een mooi, degelijk gebouwd toestel met erg mooi scherm waar vooralsnog een aantal OTA updates (waarmee ook de stagefright-lekken zijn gedicht) voor zijn gekomen. Of er Marshmallow voor komt is helaas nog niet bekend; ben benieuwd of ze zo ver gaan in support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken om eventueel een chinese smartphone aan te schaffen, in plaats van een nieuw High End toestel van de bekende merken.

Gisteren zag ik een nieuws artikel over de "Vivio Xplay 5" link

Wat mij wel opvalt is dat als ik ga zoeken op dit toestel dat ik al artikelen uit 2014 tegen kom, maar blijkbaar is hij nooit uitgebracht ? link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
NoReseth schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:55:
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken om eventueel een chinese smartphone aan te schaffen, in plaats van een nieuw High End toestel van de bekende merken.

Wat mij wel opvalt is dat als ik ga zoeken op dit toestel dat ik al artikelen uit 2014 tegen kom, maar blijkbaar is hij nooit uitgebracht ? link
Als je googled op Xplay 5 zie je geregeld dit voorbij komen:
Vivo Xplay 5 to Launch March 1
Blijkbaar heeft deze nogal vertraging opgelopen, eerst aangekondigd met snapdragon 810 en inmiddels met 820.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
John Rambo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:59:
[...]

Als je googled op Xplay 5 zie je geregeld dit voorbij komen:

[...]

Blijkbaar heeft deze nogal vertraging opgelopen, eerst aangekondigd met snapdragon 810 en inmiddels met 820.
Klopt, ik ben daarom erg benieuwd naar dit toestel. Zeker omdat hier ook een snapdragon 820 in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

NoReseth schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:55:

ViVo is nooit zo heel snel met hun top modellen. Voor de Xshot (nog steeds een van de beste camera phones) is ook nog steeds geen opvolger.

Maar de Xplay 5 gaat 6GB geheugen krijgen :9

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2016/02/Vivo-XPlay-5-6GB-RAM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen/liefhebbers die even niets te doen hebben op de 26e en interesse hebben in de live feed van de mi5:

https://ibuygou.com/xiaomi-mi5-live-broadcast-2016/#review

(En kans willen maken om de mi5 met 50% korting willen kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:13:
Voor mensen/liefhebbers die even niets te doen hebben op de 26e en interesse hebben in de live feed van de mi5:

https://ibuygou.com/xiaomi-mi5-live-broadcast-2016/#review

(En kans willen maken om de mi5 met 50% korting willen kopen)
Kleine correctie, het event is op de 24e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
Ben bang dat het het zoveelste Mihuppeldepup model wordt zonder volledige Europese 4G banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
ASW1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:20:
Ben bang dat het het zoveelste Mihuppeldepup model wordt zonder volledige Europese 4G banden.
Die kans is groot ja, maar de Xiaomi toestellen zijn ook niet gericht op de Europese markt. Ligt er ook maar net aan welke provider je hebt en wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsp
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12-2022

hsp

Er is een benchmarkscore gelekt die van de vivo xplay 5 lijkt te zijn, is wel erg hoog.
http://www.gizmochina.com...ay-5-antutu-benchmark.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:21
Ulefone Future hands-on: YouTube: MWC 2016: Bezel-less Ulefone Future hands on video

Best wel mooie telefoon op de kleur na en deze keer ook wel echt bezel-less lijkt het.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Largamelion schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:31:
Ulefone Future hands-on: YouTube: MWC 2016: Bezel-less Ulefone Future hands on video

Best wel mooie telefoon op de kleur na en deze keer ook wel echt bezel-less lijkt het.
Er zijn wel bezels, maar door die dikke glasplaat lijkt het van niet: http://i0.wp.com/www.gizc...ture12.jpg?fit=1280%2C719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
Schermdiagonaal van de Xplay 5 ook al bekend. Dat lees ik namelijk zo 123 nergens terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Kleine correctie, het event is op de 24e
Yep je hebt helemaal gelijk. Krijg je als je druk bent en te weinig tijd hebt.
(En geirriteerd: gebruik tegenwoordig duckduckgo.com ipv google.
Krijg hier hele andere zoek resultaten, irrie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Dirrukje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:20:
Schermdiagonaal van de Xplay 5 ook al bekend. Dat lees ik namelijk zo 123 nergens terug
Las ergens 6 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
John Rambo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:04:
[...]

Ligt er ook maar net aan welke provider je hebt en wat je nodig hebt.
Je mist altijd de 800 of de 900mhz op 4G, daar is geen ontkomen aan.
Maar dan kun je hopelijk terugvallen op 3G. De kans op goed signaal wordt er natuurlijk altijd minder door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Mi 5 word op dit moment geintroduceerd in china .

Live stream op de site ..

http://s1.bbs.xiaomi.cn/livemifive/live.html

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/33mtsmq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2wd4xuh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/4toyfs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mnrnrq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2afeb7n.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door diquan2001 op 24-02-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ulefone ziet er zeer indrukwekkend uit. Was de achterkant eerst nog van plastic is het nu van aluminium. Ik hoop echt dat er een helio 20 CPU erin zit.

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2016/02/Ulefone-Future25.jpg?zoom=3&resize=279%2C156

Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2016/02/Ulefone-Future19.jpg?zoom=3&resize=279%2C156

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2016/02/Ulefone-Future14.jpg?resize=1024%2C575

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2016/02/Ulefone-Future7.jpg?zoom=3&resize=279%2C156

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:19
ASW1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:29:
[...]
Je mist altijd de 800 of de 900mhz op 4G, daar is geen ontkomen aan.
Maar dan kun je hopelijk terugvallen op 3G. De kans op goed signaal wordt er natuurlijk altijd minder door.
Tenzij je in randstad woont waar 1800mhz op 4G ondersteund wordt. Uitrol wordt steeds groter (tenminste bij kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Vivo Xplay 5 gaat trouwens ook een beest worden. Edge to edge met geweldige specs.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/imgroot//news/16/02/vivo-xplay5-leaks/inline/-728/gsmarena_003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/imgroot//news/16/02/vivo-xplay5-leaks/inline/-728/gsmarena_004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/imgroot//news/16/02/vivo-xplay5-leaks/inline/-728/gsmarena_002.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Vivo maakt inderdaad prachtige telefoons maar ze zijn zo moeilijk te krijgen en meestal rekenen die resellers ook ferm door voor zo'n Vivo. :s

Ik denk er ook aan om tegen deze zomer mijn 1+1 te vervangen indien ik een deftig toestel vind tegen een aanvaardbare prijs. De Mi5 Pro lijkt me wel wat maar te duur en wss niet alle 4G banden. Niet dat ik die echt mis op mijn 1+1, maar het zou toch leuk zijn om op wat meer plaatsen van 4G te kunnen genieten.

Zijn er leuke toestellen op komst tussen de 200-300€ en liefst ook met een deftig updatebeleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Chindi schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:41:
Vivo maakt inderdaad prachtige telefoons maar ze zijn zo moeilijk te krijgen en meestal rekenen die resellers ook ferm door voor zo'n Vivo. :s

Ik denk er ook aan om tegen deze zomer mijn 1+1 te vervangen indien ik een deftig toestel vind tegen een aanvaardbare prijs. De Mi5 Pro lijkt me wel wat maar te duur en wss niet alle 4G banden. Niet dat ik die echt mis op mijn 1+1, maar het zou toch leuk zijn om op wat meer plaatsen van 4G te kunnen genieten.

Zijn er leuke toestellen op komst tussen de 200-300€ en liefst ook met een deftig updatebeleid?
De Mi4S wellicht, dat is de Mi4c maar dan met metalen behuizing, fingerprint, dualsim/sd slot en iets grotere batterij:
http://www.gizchina.com/2...rprint-and-new-low-price/

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Deze zat ik ook al te bekijken maar heeft waarschijnlijk weer een band te kort en is maar 5". Ik ben nu gewoon van met 5.5" te werken/spelen :)

Mijn 1+1 houdt zich nog altijd goed en heeft een minimum aan gebruikerssporen. Als ik verander, moet de nieuwe telefoon dus alle boxes ticken om het in verbasterd Engels te zeggen :)

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:16:
De Ulefone ziet er zeer indrukwekkend uit. Was de achterkant eerst nog van plastic is het nu van aluminium. Ik hoop echt dat er een helio 20 CPU erin zit.
wat is er zo indrukwekkend aan hoe hij er uit ziet? het is een reference oem design. exact hetzelfde design vind je terug bij tig andere chinese merken. (best kans dat deze bij ouki vandaan komt)

die helio x20 kan wel leuk zijn maar eerst nog zien hoeveel ze waar maken.

Verwijderd

Kenzi schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 04:47:
[...]

wat is er zo indrukwekkend aan hoe hij er uit ziet? het is een reference oem design. exact hetzelfde design vind je terug bij tig andere chinese merken. (best kans dat deze bij ouki vandaan komt)

die helio x20 kan wel leuk zijn maar eerst nog zien hoeveel ze waar maken.
Je kan zeggen wat je wil, maar op de Nubia na zijn er nog geen andere merken te vinden met een edge to edge display. Het enige wat je voorbij ziet komen zijn van die dikke zwarte bezels. En dan is dit een verademing. Met smartphones ben je uberhaupt gebonden aan dezelfde vormen. Het is of vierkant of rond. Veel variatie is er niet. Ik zie het de fabrikant waarvoor jij werkt het overigens nog niet na doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 05:42 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 05:38:
[...]
Je kan zeggen wat je wil, maar op de Nubia na zijn er nog geen andere merken te vinden met een edge to edge display. Het enige wat je voorbij ziet komen zijn van die dikke zwarte bezels. En dan is dit een verademing. Met smartphones ben je uberhaupt gebonden aan dezelfde vormen. Het is of vierkant of rond. Veel variatie is er niet. Ik zie het de fabrikant waarvoor jij werkt het overigens nog niet na doen.
heb je de telefoon al in je handen gehad? al deze fabrikanten beloven "bezelless" maar tot nu toe is er nog geen 1 geweest die het daadwerkelijk gemaakt heeft. Renders galore maar als het toestel uitkomt hebben ze alsnog bezels. Of er worden trucjes toegepast met dikker glas waardoor het bezelless lijkt.
de ulefone future heeft ook nog steeds een bezel, die je door het 2,5d glas minder ziet.

En variatie is er zeker wel, dit is gewoon een oem design. pak een willekeurige oukitel en je hebt vrijwel hetzelfde design

ps, hoe kom je er bij dat ik voor een fabrikant zou werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Kenzi op 25-02-2016 06:37 ]

• John Rambo
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:16:
Recent ging het verhaal dat verschillende fabrikanten Helio X20 hebben laten vallen vanwege problemen met de chip. Warmte?

• fvandenreek
dutchgio schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:37:
[...]

De Mi4S wellicht, dat is de Mi4c maar dan met metalen behuizing, fingerprint, dualsim/sd slot en iets grotere batterij:
http://www.gizchina.com/2...rprint-and-new-low-price/
De eerste presell prijzen op kimovill varieeren van 280/450 euro, voor een toestel met minder specs als een xiaomi redmi note 3 pro!

Verwijderd

Kenzi schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 06:12:
[...]

heb je de telefoon al in je handen gehad? al deze fabrikanten beloven "bezelless" maar tot nu toe is er nog geen 1 geweest die het daadwerkelijk gemaakt heeft. Renders galore maar als het toestel uitkomt hebben ze alsnog bezels. Of er worden trucjes toegepast met dikker glas waardoor het bezelless lijkt.
de ulefone future heeft ook nog steeds een bezel, die je door het 2,5d glas minder ziet.

En variatie is er zeker wel, dit is gewoon een oem design. pak een willekeurige oukitel en je hebt vrijwel hetzelfde design

ps, hoe kom je er bij dat ik voor een fabrikant zou werken?
Je kan ook heel kieskeurig zijn en onrealistische verwachtingen hebben. De bezels op de Nubia Z9, Ulefone, en de Elephone S3 zijn gewoon marginaal. Tevens wordt er niet geadverteerd met het bezelless zijn, maar eerder met het hebben van een edge to edge scherm. Wat feitelijk gewoon klopt. Je kan dit preferen:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000970023.jpeg

Of dit

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2016/01/ulefone-helio-p10.png?w=419

Voor mij is de keuze qua uiterlijk vrij makkelijk. Overigens was ik in de veronderstelling dat je voor een smartphone fabrikant aan de slag was in China.

Verwijderd

John Rambo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:34:
[...]

Recent ging het verhaal dat verschillende fabrikanten Helio X20 hebben laten vallen vanwege problemen met de chip. Warmte?
Volgens mij zit er een Helio 10 in. Wat snel genoeg is om alles soepel te laten draaien.

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:25:
De Vivo Xplay 5 gaat trouwens ook een beest worden. Edge to edge met geweldige specs.

[afbeelding]
Dat ziet er zeker goed uit. Wat mij betreft mogen ze hem snel op de markt brengen. :o

• TweakSmout
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 23:57
Hallo,

ik heb een review geschreven over de HomTom HT3. productreview: HomTom HT5 Apricot Zwart review door TweakSmout
Maarrrrr.... Er staat geen HT3 in de pricewatch, dus wist ik niet beter dan 'm maar te posten onder de HT5. Weet iemand hoe ik dat beter kan oplossen?

• John Rambo
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:28:
[...]
Voor mij is de keuze qua uiterlijk vrij makkelijk.
Qua uiterlijk misschien wel, maar puur op het uiterlijk af gaan is misschien ook niet altijd verstandig. Voor mij staat of valt een telefoon met of hij technisch goed in elkaar zit en of het goed zit met de support / updates.

• dutchgio
TweakSmout schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:47:
Hallo,

ik heb een review geschreven over de HomTom HT3. productreview: HomTom HT5 Apricot Zwart review door TweakSmout
Maarrrrr.... Er staat geen HT3 in de pricewatch, dus wist ik niet beter dan 'm maar te posten onder de HT5. Weet iemand hoe ik dat beter kan oplossen?
Bij de pricewatch de optie kiezen om een product toe te voegen en daar de HT3 toevoegen, dan kan het wel. ;)

• TweakSmout
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 23:57
Gaaf!
Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden. Kan een @moderator de review misschien verplaatsen?
dutchgio schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:20:
[...]

Bij de pricewatch de optie kiezen om een product toe te voegen en daar de HT3 toevoegen, dan kan het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:18:
[...]

Qua uiterlijk misschien wel, maar puur op het uiterlijk af gaan is misschien ook niet altijd verstandig. Voor mij staat of valt een telefoon met of hij technisch goed in elkaar zit en of het goed zit met de support / updates.
De discussie ging dan ook niet om de specs, maar hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 00:04:
[...]
De discussie ging dan ook niet om de specs, maar hoe het eruit ziet.
maar dit is niet hoe hij er daadwerkelijk uit gaat zien. dit is een prototype.
ik heb zelf de Elephone P9000 Edge in mijn handen gehad (prototype) wat in feite hetzelfde toestel is (omdat Elephone en Ulefone voor sommige telefoons samenwerken) en moet nog maar zien of ze in het productiemodel hetzelfde kunnen benaderen.

overigens heeft hij nog steeds zwarte randen maar door dat je de foto van deze hoek ziet, zie je ze niet. slim gebruik van 2.5d glas en foto trucje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Nee hè...
No more Meizu Pro 5 Mini due to Taiwan earthquake

February 25, 2016

If you were waiting for news of when the Meizu Pro 5 mini will be arriving in the market, then you finally have your answer now: probably never. Officials from the Chinese OEM have confirmed through popular local social media Weibo that they will no longer be able to continue with production of their flagship’s mini version as a recent earthquake in Taiwan has caused much damage to their resources, to the point that production has to be halted.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Thx allen voor de reacties, ik ben er nog niet uit, er zijn gewoon veel mooie toestellen. Xiaomi ben ik in elk geval tevreden over. En excuses voor de moderators: ik had de topicwarning niet goed gelezen, het leek op aankoopadviezen, maar zijn eigenlijk gewoon reviews...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:16
Hoewel de Huawei P8 algemeen bekend is heb ik zijn minder bekende broer, de P8 Max getest productreview: Huawei P8max 64GB Goud review door Chocoball

Leuke exoot met mooie metalen behuizing en goede afwerking maar de meesten zullen deze smartphone te groot vinden.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Tey49jbMdkWqXsyRdXxVetwk/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Mooie review en ook nog een mooi toestel :)
Chocoball schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:27:
Hoewel de Huawei P8 algemeen bekend is heb ik zijn minder bekende broer, de P8 Max getest productreview: Huawei P8max 64GB Goud review door Chocoball

Leuke exoot met mooie metalen behuizing en goede afwerking maar de meesten zullen deze smartphone te groot vinden.
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 12:21
Luitjes, aangezien er niet veel te vinden is over snb-react, vraag ik jullie hulp. Op 9 december 2015 heb ik op ebay een scherm gekocht voor de S3 van mijn zoon, waar een flinke barst in zat.
Omdat er steeds niets bezorgd werd, hebben wij natuurlijk regelmatig getwijfeld aan de betrouwbaarheid van de verkoper.
Begin deze week kregen wij een brief van snb-react. Daar staat geschreven dat zij namens samsung het screen hebben onderschept en namaak zou zijn. Verder een heel verhaal wat men schreef. Men gaat dit screen vernietigen en we moeten en boete betalen van € 85,-.
Het verbaast me dat we pas na ruim 2 1/2 maand bericht krijgen. Daarnaast ben ik me niet bewust van aankoop van een namaak scherm. Bij de aankoop heb ik daar niet eens op gelet.
Heeft iemand ervaring met React ? Is het slim om deze € 85,- maar zo te betalen of is dat hele react fake ?

Dit heeft niet bepaald met Chinese smartphones te maken. Dit had prima in een eigen topic gekund, of in een topic over reparaties/problemen als deze er is voor de S3. Voor de volgende keer graag rekening mee houden.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 29-02-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
React is geen fake, maar ze spelen direct hoog spel. Er is genoeg online te vinden. De vraag is speel je ook hoog spel, of werk je mee aan je eigen schuld bekennen. De wet kent andere regels voor handelaren als voor particulieren.
Wellicht hoort dit in een ander topic thuis.

[ Voor 25% gewijzigd door fvandenreek op 27-02-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hoezo is het "namaak", het is niet verboden om onderdelen te produceren voor merkartikelen.
Zolang het onderdeel niet voorzien is van een samsung logo/naam is er niets aan de hand lijkt me.
Kun je een link naar het betreffende ebayartikel plaatsen?

[ Voor 13% gewijzigd door ASW1 op 27-02-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 02-10 12:21
ASW1 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:22:
Hoezo is het "namaak", het is niet verboden om onderdelen te produceren voor merkartikelen.
Zolang het onderdeel niet voorzien is van een samsung logo/naam is er niets aan de hand lijkt me.
Kun je een link naar het betreffende ebayartikel plaatsen?
Wat je zegt. Ik snap er geen biet van.
Deze heb ik gekocht : http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
(even naar onderaan de site scrollen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloysxda schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:34:
Wat je zegt. Ik snap er geen biet van.
Deze heb ik gekocht : http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
(even naar onderaan de site scrollen )
Ik ben geen advocaat, maar er staat niets in de advertentie over dat het een origineel zou zijn. Het enige dat nog zou kunnen is dat het wel op het scherm zelf staat. Dat valt echter lastig te bediscussiëren zonder juist dat scherm zelf. Wel zie ik op de foto in de advertentie is een klein logootje dat op dat van Samsung lijkt, maar het is niet erg duidelijk of dat op het nieuwe onderdeel staat of als placeholder voor de rest van de telefoon gebruikt is. Ik zou het niet uit de advertentie durven afleiden.

Wellicht kan je het beste eerst in discussie gaan waarom men denkt dat schuldig zou zijn aan waar zij je schuldig aan achten. Let daarbij op dat alle uitspraken van jouw kant tegen je gebruikt kunnen worden, dus beperkt je tot het informeren naar.

Zelf vind ik het overigens wonderlijk dat een ogenschijnlijk particuliere organisatie zomaar jouw eigendom in handen krijgt en zelfs wil vernietigen. Als ieder ander dat zou doen zou het diefstal heten, maar net zoals Brein hebben dit soort organisaties verbazingwekkend veel macht.

Edit: ik zie wel op de plek waar normaal het merk op de voorkant staat een soort Photoshop-achtige cirkels. Dat zag ik echter pas na zeer kritisch vergelijken en kijken en dan nog is het de vraag hoe het echte scherm eruit ziet en of je dat vooraf had kunnen weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was aan het zoeken naar een goedkoop toestel dat ook de befaamde band 20 (800 mHz) ondersteunde en zag dit toestel op Kimovil staan: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-thl-t7
Ik heb nooit van het merk gehoord, maar de specificaties zien er behoorlijk goed uit voor de prijs die je ervoor betaalt. Heeft iemand ervaring met dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:41:
Ik was aan het zoeken naar een goedkoop toestel dat ook de befaamde band 20 (800 mHz) ondersteunde en zag dit toestel op Kimovil staan: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-thl-t7
Ik heb nooit van het merk gehoord, maar de specificaties zien er behoorlijk goed uit voor de prijs die je ervoor betaalt. Heeft iemand ervaring met dit merk?
Ik vind het scherm aan de karige kant (720p) voor de prijs. Zeker op dat formaat zou ik minimaal 1080p willen hebben.

Ik zie THL overigens wel vaker voorbij komen, volgens mij is het best een prima merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:41:
Ik was aan het zoeken naar een goedkoop toestel dat ook de befaamde band 20 (800 mHz) ondersteund
Ik zou zonder meer gaan voor een jiayu S3 of S3+.
Een van de weinige chinese toestellen waarvoor fatsoenlijke roms worden ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Ik zou zonder meer gaan voor een jiayu S3 of S3+.
Een van de weinige chinese toestellen waarvoor fatsoenlijke roms worden ontwikkeld.
Dat ziet er voor het geld inderdaad uit als een zeer degelijk alternatief, 1080P, Octacore(iets langzamer, dat wel). grootste "min" is de mindere batterij. Maar ik zou hem direct over de THL kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
|:( Met een s3 bij gemiddeld verbruik haal je wel een dag, maar goed ontwikkelde rom |:(
Ik hebben er hier 2 liggen, dus ik kan daar denk ik wel iets over zeggen.

Maar al met al veel toestel voor weinig geld met een meer dan redelijke bouwkwaliteit.

Gewoon band 20 eis droppen en een xiaomi kopen, fatsoenlijke roms, beste bouwkwaliteit, nog boven onze premium merken.

[ Voor 19% gewijzigd door fvandenreek op 29-02-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 01:13

sphere

Debian abuser

Waarom ondersteunen ze sowieso niet meer banden? Waar hangt dat van af?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Het merk is gericht op de chineese en indiaanse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
ik heb nu 3 jiayu's gehad, voor het geld zeker geen verkeerde toestellen maar bouwkwaliteit zou ik niet heel goed noemen, redelijk eerder. een jiayu g4 die ik had kreeg witte vlekken in scherm na aantal maanden en trilmotor kapot, een jiayu g4s die ik heb gehad ging de wifi na 4 maanden kapot. Hierna een xiaomi gehaald en daar doe ik al 2 jaar mee, nog niets kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
fvandenreek schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:24:
|:( Met een s3 bij gemiddeld verbruik haal je wel een dag, maar goed ontwikkelde rom |:(
Ik hebben er hier 2 liggen, dus ik kan daar denk ik wel iets over zeggen.
Doe es?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
Twee toestellen hier, eentje heeft een val partij niet overleefd met een metalen trap, de andere werkt de main speaker niet door wat zand, speakers vervangen en usb bordje, maar dat mocht niet baten.
Wat uitstapjes gemaakt naar andere roms, maar altijd kleine dagelijkse bugs, daardoor zit ik nog op android 4.4.4. Bouwkwaliteit is aardig, maar doet wel onder voor xiaomi. Scherm is hard en krast niet snel. Accu is net voldoende voor een dag behoorlijk verbruik.
Als je gaat vergelijken met andere exooten met b20 dan heeft deze de voorkeur. Stream je weinig of geen filmpjes, dan zou ik lekker voor een xiaomi gaan. De beste bang for buck is de xiaomi redmi note 2, rond de €115. Voor een toestel met net wat meer ram, fingerprint en een grote accu dan zou ik er een kiezen uit de xiaomi redmi note 3 serie(is er namelijk ook in 3 gb versie's). NFC is niet aanwezig op de xiaomi's maar weer wel op de jiuyu.

[ Voor 5% gewijzigd door fvandenreek op 29-02-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
'Chinese smartphones krijgen gebogen scherm van Samsung''

Een aantal grote Chinese smartphonemakers gaan hun smartphones uitrusten met een gebogen scherm. Het Koreaanse Samsung verkoopt de schermen die vooralsnog alleen zijn gebruikt in de eigen Edge-smartphones.
De Chinese fabrikanten willen het aanbod vergroten en meer klanten aanspreken, schrijft de Koreaanse site ETNews maandag. Vivo, Huawei en Xiaomi komen met smartphones met een gebogen scherm.

De drie Chinese fabrikanten hebben een contract afgesloten voor de levering van de speciale schermen. De XPlay5 van Vivo heeft waarschijnlijk zo'n scherm.

Vorige week dook een afbeelding op van de XPlay5 met een scherm dat aan beide kanten gebogen is. De smartphone wordt gezien als tegenhanger van de Samsung Galaxy S7 Edge.

De XPlay5 is de eerste smartphone met 6GB werkgeheugen. Ook heeft het apparaat een Qualcomm Snapdragon 820-processor, net als de S7 Edge in sommige markten.

Samsung is de enige fabrikant die gebogen schermen voor smartphones op grote schaal maakt. Vorig jaar sloot Samsung al een contract met Blackberry voor de levering van de schermen.

Een reden voor Samsung om de schermen te verkopen is dat de verkoop van de eigen smartphones stagneert, terwijl de Chinese smartphonemakers snel groeien.
Door: NU.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dit soort nieuws staat toch ook op de FP van Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Iemand ervaring met de Kingzone K2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
vingibson schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:34:
Er zit een zoekfunctie bovenaan, hè.

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

vingibson schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:34:
Mijn review komt waarschijnlijk aan het einde van deze week online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Dan heb ik nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Laatst online: 21-12-2022
Heeft er al iemand ervaring op gedaan van de Elephone Vowney Lite of Elephone Vowney 2k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Iemand toevallig een Meizu Pro 5. Android Authority heeft een review erover geschreven. http://www.androidauthority.com/meizu-pro-5-review-661441/

Ik was benieuwd hoe het zit met 4G in Nederland en of de software nou echt zo matig lijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door LittleBrownie op 02-03-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
LittleBrownie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:13:
Iemand toevallig een Meizu Pro 5. Android Authority heeft een review erover geschreven. http://www.androidauthority.com/meizu-pro-5-review-661441/

Ik was benieuwd hoe het zit met 4G in Nederland en of de software nou echt zo matig lijkt.
Ik heb hem in bestelling staan om te reviewen, maar is is volgens Ibuygou nog in pre-order bij Xiaomi zelf. Krijg eind deze week wel de Mi4S binnen om te reviewen, zal waarschijnlijk binnenkort de MI5 ook in handen hebben.

Verkeerd gelezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
YsWDesign schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:52:
[...]

Ik heb hem in bestelling staan om te reviewen, maar is is volgens Ibuygou nog in pre-order bij Xiaomi zelf. Krijg eind deze week wel de Mi4S binnen om te reviewen, zal waarschijnlijk binnenkort de MI5 ook in handen hebben.
Ik heb t niet over Xiaomi Mi5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
LittleBrownie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:13:

4G heb je alleen met T-Mobile landelijke dekking aangezien hij de 800 band mist. Ook de 900 dus binnen in gebouwen zul je ook met T-Mobile een beperktere ontvangst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
LittleBrownie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Ik heb t niet over Xiaomi Mi5 :P
Oh lol, sorry verkeerd gelezen. Van de Meizu Pro 5 heb ik een review geschreven: productreview: Meizu Pro 5 Zwart review door Adipose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Laatst online: 21-07 08:52
Pff laatste dagen mij al rot gezocht naar de perfecte china-phone voor mij.

Momenteel een 640xl windows-phone ( wou ik eens proberen maar mijn ding niet, wil terug naar android)
Daarvoor one plus gehad maar kapot en niet de moeite om te laten herstellen.

Ook ben ik tot het besluit gekomen dat een gsm iets functioneel is, en ik kan het niet aan mezelf verantwoorden om er meer dan 200 euro voor neer te tellen.

Dus mijn vraag is wat volgens jullie de beste china-phone is met volgende eisen:

Minimum android 5.0 (stabiele software), full-hd, 5.5 inch, deftige camera en deftige batterij tijd en als laatste en moeilijkste voorwaarde 800mhz lte band ( Belgie, dus geen provider die hier geen gebruik van maakt) en liefst een verwijderbare achterzijde en en het bestaan van een passende flipcover.

Dacht eerst aan de elephone p9000 maar camera doet me twijfelen.

Dit mag/moet dus hier: Mobile Aankoopadviesforum

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 02-03-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
427 SOHC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:01:
Pff laatste dagen mij al rot gezocht naar de perfecte china-phone voor mij.

Momenteel een 640xl windows-phone ( wou ik eens proberen maar mijn ding niet, wil terug naar android)
Daarvoor one plus gehad maar kapot en niet de moeite om te laten herstellen.

Ook ben ik tot het besluit gekomen dat een gsm iets functioneel is, en ik kan het niet aan mezelf verantwoorden om er meer dan 200 euro voor neer te tellen.

Dus mijn vraag is wat volgens jullie de beste china-phone is met volgende eisen:

Minimum android 5.0 (stabiele software), full-hd, 5.5 inch, deftige camera en deftige batterij tijd en als laatste en moeilijkste voorwaarde 800mhz lte band ( Belgie, dus geen provider die hier geen gebruik van maakt) en liefst een verwijderbare achterzijde en en het bestaan van een passende flipcover.

Dacht eerst aan de elephone p9000 maar camera doet me twijfelen.
Beter doet het merk je twijfelen, Elephone is C-keuze.

Ik zou dan eerder hiernaar kijken bijvoorbeeld.

http://www.kimovil.com/en...ze550ml-ww-2gb-16gb-1-8gh

[ Voor 6% gewijzigd door Momus op 02-03-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

427 SOHC schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:01:

Zie topicstart, duidelijker kan denk ik niet:

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Dank, maar volgende keer liever een TR aanmaken. Laat ons maar de boosdoeners zijn om iemand aan te spreken :)

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 02-03-2016 17:59 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html