Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
Geen van beide echt, is lastig vergelijken. Meer er tussenin denk ik.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kijk ik op verkeerde plekken, maar die lijkt toch eerder richting 170 euries uit te gaan? Waar shoppen jullie voor het Chinese handelswaar? (Xiaomi specifiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:08:
Misschien kijk ik op verkeerde plekken, maar die lijkt toch eerder richting 170 euries uit te gaan? Waar shoppen jullie voor het Chinese handelswaar? (Xiaomi specifiek)
Edit: Oeps, te snel gelezen. Voor de Redmi 2 Pro: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-2-2gb

http://www.everbuying.net...e&utm_campaign=shareasale
http://www.coolicool.com/...d-screen-4g-lte-m-g-39592

[ Voor 44% gewijzigd door John Rambo op 30-10-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
John Rambo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:12:
[...]

Op dit moment haal je voor ~130 euro al en 16Gb variant, zie ook de link die iemand hier al postte: http://www.kimovil.com/en...omi-redmi-note-2-2gb-16gb

De beste deal lijkt op dit moment te zijn de 32Gb bij Gearbest met verzending vanuit de EU: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_229218.html

Edit: maar het zou kunnen dat deze helemaal niet op voorraad is in de EU :|
Hij heeft het over de Redmi 2 Pro. Niet over de Redmi Note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:17:
Hallo beste mensen, voor mama (die haar vorige telefoon kaputt heeft laten vallen) ben ik opzoek naar een telefoon van rond de 150 euro. Omdat ik zelf erg tevreden ben over mijn xiaomi mi3 dacht ik aan een Chinese telefoon. De Redmi 2 pro lijkt een goede keuze, maar is qua prijs net op het randje. Hebben jullie suggesties?
http://www.everbuying.net...e&utm_campaign=shareasale

En als je inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je een coupon van 10% korting.
Zit je rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Kan zeggen dat mijn Jiayu S3 met MTK6752 een stuk sneller liep dan m'n Lenovo Vibe met de Snapdragon 615, terwijl de laatste meer geheugen heeft. Denk dat de 6753 niet trager zal zijn dan de 6752?
Moet er wel bij aangeven dat ik geen zware games oid speel; wellicht haalt de Snapdragon daar zijn winst?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-10 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:56:
Hey,

Heeft iemand al een idee of Doogee F5 al aangevuld is? Ik had hem 23/10 besteld bij Gearbest daar stond hij in stock van het magazijn uit CHina. Dus betaald en al maar daarna zag ik al snel dat hij uitverkocht was. Ik dus een ticket aangemaakt om te vragen of hij wel leverbaar was. Kreeg netjes een antwoord dat hij zal worden verzonden binnen 5 dagen, op maandag dus nu even afwachten. Ben ook erg benieuwd naar de telefoon. Heeft iemand hem van hier al toevallig? Dan kan ik hem nog annuleren als het waardeloos is.

Mvg Rens

Ik mijn bestelling op 24 september gedaan bij Gearbest. Is afgelopen woensdag, de 28e verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Hyp Hyper schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Kan zeggen dat mijn Jiayu S3 met MTK6752 een stuk sneller liep dan m'n Lenovo Vibe met de Snapdragon 615, terwijl de laatste meer geheugen heeft. Denk dat de 6753 niet trager zal zijn dan de 6752?
Moet er wel bij aangeven dat ik geen zware games oid speel; wellicht haalt de Snapdragon daar zijn winst?
De 6752 is volgens mij wel een stukje sneller dan de 6753 (1.3GHz – 1.5GHz, t.o.v. 1.7GHz – 2.0GHz). De 6753 is echt de budget chip. Ook in antutu halen 6752 toestellen een hogere score dan 6753 toestellen (~31.000 vs ~40.000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 15:56
Na uitgebreid onderzoek in onder andere dit topic een Meizu M2 Note besteld bij GearBest. Als ik op internet kijk zie ik erg veel extreem negatieve recensies, maanden geen reactie, foutieve informatie, nooit geleverde producten.. Mijn bestelling staat na enkele dagen processing nu op verzonden maar de track en trace is (nog?) niet vindbaar. GearBest geeft ook als tracking info 'undefined'.

Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen, want in dit topic lees ik hier niks over terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
John Rambo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:10:
[...]

De 6752 is volgens mij wel een stukje sneller dan de 6753 (1.3GHz – 1.5GHz, t.o.v. 1.7GHz – 2.0GHz). De 6753 is echt de budget chip. Ook in antutu halen 6752 toestellen een hogere score dan 6753 toestellen (~31.000 vs ~40.000).
Oh ok. Ik dacht een hoger typenummer = sneller. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 08:01
Moogle schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:13:
Na uitgebreid onderzoek in onder andere dit topic een Meizu M2 Note besteld bij GearBest. Als ik op internet kijk zie ik erg veel extreem negatieve recensies, maanden geen reactie, foutieve informatie, nooit geleverde producten.. Mijn bestelling staat na enkele dagen processing nu op verzonden maar de track en trace is (nog?) niet vindbaar. GearBest geeft ook als tracking info 'undefined'.

Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen, want in dit topic lees ik hier niks over terug?
Dat had ik volgens mij ook met een eerdere bestelling, echter binnen 2 weken had ik de telefoon toen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Hoi, iemand meer ervaring inmiddels met de letv s1 3gb/16gb? Heb de reviews gelezen, maar aangezien we paar weken verder zijn, was ik wel benieuwd naar ervaringen, heb dit toestel besteld na heel veel twijfelen tussen deze en de jiayu S3.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Hyp Hyper schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:30:
[...]

Oh ok. Ik dacht een hoger typenummer = sneller. :P
Nee bij deze juist weer andersom. Sowieso zijn die mediatek aanduidingen niet te volgen, 6582, 6589, 6752, 6753, 6735, 6732, 6595, 6795

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:05
Mijn oog is gevallen op de Letv 1S X500. Nog even afwachten op webshops die ze aanbieden, maar ben benieuwd naar ervaringen met Letv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Even een noob vraagje. Voor Fast charging, wat heb je daar minimaal voor nodig qua oplader? Hoeveel mAh moet de oplader zijn? Zou ik bijvoorbeeld de doogee F3 pro met de oneplus oplader (2mAh) kunnen fast chargen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:18
Shoarma1998 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:43:
Even een noob vraagje. Voor Fast charging, wat heb je daar minimaal voor nodig qua oplader? Hoeveel mAh moet de oplader zijn? Zou ik bijvoorbeeld de doogee F3 pro met de oneplus oplader (2mAh) kunnen fast chargen?
Met 2mAh ga je niet ver komen, maar met een 2A lader zou het moeten lukken ;), als de Doogee het ondersteunt uiteraard. Meeste fast chargers zijn 5V, 2A dacht ik.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Heb mijn mi4c ruim een week binnen. Werkt op zich prima alleen besloot hij gisteren om niet meer te ontwaken. Aansluiten op USB geeft me een Qualcomm bulk interface. Er zijn wel meer mensen die dit probleem hebben en de "oplossing" is wachten tot de accu gedrained is en dan rebooten. Hopelijk gebeurt dit niet te vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
roy.jacobs schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:27:
Heb mijn mi4c ruim een week binnen. Werkt op zich prima alleen besloot hij gisteren om niet meer te ontwaken. Aansluiten op USB geeft me een Qualcomm bulk interface. Er zijn wel meer mensen die dit probleem hebben en de "oplossing" is wachten tot de accu gedrained is en dan rebooten. Hopelijk gebeurt dit niet te vaak...
En de aan/uitknop 10 seconden ingedrukt houden werkt ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
roy.jacobs schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:27:
Euh, op zich begrijp ik dat een Chinaphone misschien hier en daar een compromis vraagt, maar dit lijkt me een vrij groot probleem dat 'werkt op zich prima' een vrij holle frase maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
@Momus: Nee, helaas. Het is zo'n situatie waar je normaal je batterij even voor zou loshalen, maar aangezien tegenwoordig non-removable batteries heel erg in de mode zijn gaat dat niet lukken :)

@Hoppa!: Nou ja, ik bedoelde meer dat hij tot dat moment uitstekend functioneerde. Bij vorige chinaphones had ik wel eens wat FCs of andere zaken maar met MIUI7 liep alles eigenlijk vlekkeloos.

Update: De batterij was helemaal leeg. Toen ik hem aan de oplader gehangen heb startte alles weer. Dus tja, ik weet niet wat ik er van moet denken. Een Android phone crasht af en toe gewoon wel eens, maar het feit dat je dan 'n dag moet wachten voordat je hem weer kan gebruiken zint me toch niet zo.

[ Voor 27% gewijzigd door roy.jacobs op 01-11-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:29
FitTiv schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:45:
Ik ben in de markt voor een nieuwe 4.7-5 incher.
Heb nu een Newman N2, leuk toestel maar wil weer eens wat anders na bijna 2 jaar.

Mijn budget is 120,-, max 150,-

Eisen:
- minimaal 2gb, merk dat de 1gb in de Newman te weinig is voor mij
- goede GPS
- ben niet zo'n power user, maar moet wel een vlot toestel zijn
- graag met custom roms beschikbaar enzo
- goede bouwkwaliteit
- goede batterij (1.5 dag minimaal)

Op Kimovil staan enkele opties:

-Doogee F3, antutu 31900 maar (te?) kleine batterij
- Oukitel K4000, net uit dus nog geen reviews, 4000mAh batterij.
- Meizu M2, slechte custom rom support?
- THL 2015 A

Merken als Kingzone, Elephone en Blackview hebben ook diverse modellen maar ik heb toch het idee dat de bouwkwaliteit hiervan minder is.

Van deze top3 neig ik eigenlijk naar de Oukitel. Iemand wat inzicht over Oukitel als merk?
En zo'n 1.0 GHz MTK6735P, is dat een beetje ok?
Nog andere opties die ik over het hoofd zie?
Uiteindelijk is het de Meizu M2 (mini) geworden, voor 120,- bij Gearbest EU warehouse.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
roy.jacobs schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:15:
@Momus: Nee, helaas. Het is zo'n situatie waar je normaal je batterij even voor zou loshalen, maar aangezien tegenwoordig non-removable batteries heel erg in de mode zijn gaat dat niet lukken :)

@Hoppa!: Nou ja, ik bedoelde meer dat hij tot dat moment uitstekend functioneerde. Bij vorige chinaphones had ik wel eens wat FCs of andere zaken maar met MIUI7 liep alles eigenlijk vlekkeloos.

Update: De batterij was helemaal leeg. Toen ik hem aan de oplader gehangen heb startte alles weer. Dus tja, ik weet niet wat ik er van moet denken. Een Android phone crasht af en toe gewoon wel eens, maar het feit dat je dan 'n dag moet wachten voordat je hem weer kan gebruiken zint me toch niet zo.
Ja en daarvoor is dus de optie om de aanknop lang ingedrukt gehouden.
Ik kan me niet voorstellen dat dat echt niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Dat werkt alleen als de telefoon in fastboot of recovery zit, maar hij hing vast in de Qualcomm bootloader. Hij verscheen bijv. ook niet als device in adb of fastboot, maar alleen als HSUSB bulk device op een virtuele compoort.

Anderen hebben hetzelfde probleem met hun mi4c gehad, maar dan dankzij een gefaalde flash bijvoorbeeld, ipv 'zomaar'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:24
Mijn review van de Doogee F3 Pro is klaar en hier terug te lezen http://tweakers.net/produ...-f3-pro-(bamboe)-wit.html
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/f226efdjk9nDzTG2RwIMwwdM/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
roy.jacobs schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:42:
Dat werkt alleen als de telefoon in fastboot of recovery zit, maar hij hing vast in de Qualcomm bootloader. Hij verscheen bijv. ook niet als device in adb of fastboot, maar alleen als HSUSB bulk device op een virtuele compoort.

Anderen hebben hetzelfde probleem met hun mi4c gehad, maar dan dankzij een gefaalde flash bijvoorbeeld, ipv 'zomaar'.
Juist niet. Het is een hardwarematige reset, geen softwarematige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
@momus: blijkbaar ben je iemand die altijd het laatste woord moet hebben, dus dan mag jij de volgende keer langskomen en me laten zien hoe je een powerknop indrukt aangezien ik dat blijkbaar niet adequaat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Bij de gemiddelde tablet, waarbij de batterij niet verwijderd kan worden, werkt dat ook vaak zo.
Power knop ingedrukt houden tot een reset plaatsvind.
Dat kan best een 10 tal seconden zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
roy.jacobs schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:09:
@momus: blijkbaar ben je iemand die altijd het laatste woord moet hebben, dus dan mag jij de volgende keer langskomen en me laten zien hoe je een powerknop indrukt aangezien ik dat blijkbaar niet adequaat kan :)
Je komt hier toch voor advies, of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Uiteraard, maar als ik aangeef dat de powerknop ingedrukt houden niet reset dan zou het prettig zijn als je dat dan ook wel durft te accepteren.

De powerknop deed trouwens wel *iets*: Als ik USB inplugde zonder de knop ingedrukt te houden kreeg ik in Device Manager niks te zien en zei Windows "USB Device not recognized". Met de powerknop ingedrukt kreeg ik een virtuele COM3/4/10 van de Qualcomm driver.

Alleen of ik hem nou 10, 30 of 60 seconden ingedrukt hield, resetten deed hij niet.

Edit: Op XDA had trouwens iemand een vergelijkbaar probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door roy.jacobs op 02-11-2015 12:11 . Reden: XDA link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaringen met de ZTE axon elite?

is nu 335 euro bij gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
roy.jacobs schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:04:
Uiteraard, maar als ik aangeef dat de powerknop ingedrukt houden niet reset dan zou het prettig zijn als je dat dan ook wel durft te accepteren.

De powerknop deed trouwens wel *iets*: Als ik USB inplugde zonder de knop ingedrukt te houden kreeg ik in Device Manager niks te zien en zei Windows "USB Device not recognized". Met de powerknop ingedrukt kreeg ik een virtuele COM3/4/10 van de Qualcomm driver.

Alleen of ik hem nou 10, 30 of 60 seconden ingedrukt hield, resetten deed hij niet.

Edit: Op XDA had trouwens iemand een vergelijkbaar probleem.
Hij heeft wel gelijk dat dit een probleem is waar al meerdere mensen over klagen op en.miui.com, reden dat ik dit weet is heel simpel, de Mi 4C staat nog op mijn lijstje, en ben wat degelijke reviews aan het afwachten.

Het is wel zo dat ik al meerdere crashes gehad heb en sommige toestellen ook niet gewoon uit gingen als je de powerknop bleef ingedrukt houden, sommige toestellen reageren totaal niet op de power knop als je toestel bv in deep sleep gaat (voorkomt het automatisch herstarten als je gsm in de broekzak steekt)

mijn Honor 6 deed dit wel zoals het hoorde, maar men moto G had hier ook wel eens last van, lock ups zonder enige reden, ook battery drain nodig daarna :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LevathianNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-05-2024
Hier een vergelijking tussen meizu metal, letv le 1s, xiaomi 4c en huawei mx5: http://display.ofweek.com...1304-8330-29021544_5.html

Uiteindelijke conclusie van de reviewmaker is:
Alle telefoons liggen erg dichtbij elkaar qua prestaties en durft niet echt een conclusie te trekken welke beter is. Hij noemt wat voor en nadelen van elke telefoon op:
Meizu metal heeft fijna software/UI met fingerprint scanner, maar het is op het moment alleen beschikbaar met abbonement van mobiele provider.
Letv le 1s heeft het mooiste design, maar de software ervaring is niet zo fantastisch.
Xiaomi 4c heeft 5 inch scherm wat handiger kan zijn, maar heeft geen fingerprint scanner en een plastic omhuizing.

Overigens ga ikzelf kiezen voor xiaomi 4c, die heeft de beste camera als je kijkt naar de camera vergelijkingtest op pagina 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Voor zij die een Lenovo telefoon bezitten: Lenovo heeft gisteren zijn Android Upgrade Matrix geupdate. Daarmee is bekend geworden welke telefoons een update naar Android 6.0 Marshmallow krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Ok Leute,

Mijn Doogee F3 Pro Ebony binnen!

Eerste indruk:
+ Onwijs goed afgewerkt! Geen gekke onafgewerkte randjes, plastic e.d.
+ Ebbenhout ziet er vet uit...
+ Screenprotector al aangebracht 'en fabrique'
+ Snel (voor dagelijkse dingen, zoals browsen e.d.)
+ Helder scherm
+ WiFi werkt prima
+ Andere launcher ziet er veel beter uit (heb apex launcher met ander thema)

- Stickertje op achterkant laat wat lijmrestjes achter, maar dat sleet binnen een paar uur gebruik al weg. Je ziet nog wel het plekje waar het stickertje heeft gezeten, maar ook dat zal slijten
- Sommige apps installeren niet;
  • ns reisplanner
  • Funda
  • flitsmeister
  • arrow classic rock
  • Arrow jazz fm
  • 9292ov
  • paypal
  • pathe
  • smulweb
  • paypal
- Speaker grilletje zit nét niet goed uitgelijnd, hetzelfde geldt voor de usb aansluiting (maar ik ben een zeiksnor wat dat betreft). USB aansluiting is nu al te soepel (veel speling op oudere usb kabels)
- Geluid over de headphones is niet om over naar huis te schrijven. Ik ben geen audiofiel, maar mijn Oneplus One geeft veeeel beter muziek weer. (getest met denon ah-c360)
- Ik mis cyanogen nu al... ;)
- Alternatieve fotocamera app crasht, waardoor je de telefoon opnieuw moet opstarten.
- Battery drain nogal aanwezig... zie dat google playstore nogal wat batterij vreet... system idle is één van de grootste battery hoggers... geen idee waarom.

Voor 144 euro is dit absoluut geen miskoop!!! Als nu die issues met de apps opgelost kunnen worden, dan ben ik een happy camper!

Foto's: http://imgur.com/a/wNsb6

Vragen:
- Bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld Viperaudio of AudioFX (of soortgelijke audio enhancers) te installeren? Of moet je daar voor rooten?
- Bestaat er een mogelijkheid tot rooten (had al begrepen van chocoball dat er wat is, maar wellicht weten jullie iets te vinden?)
- Zou het niet kunnen installeren van de apps te maken kunnen hebben met het ontbreken van het compas en rechten van die apps tot deze dienst? Of zou het te maken kunne hebben met de play store die geinstalleerd is? (hoewel deze direct werd geupdated...)

[ Voor 18% gewijzigd door Shoarma1998 op 06-11-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
De lijmresten heb ik voorzichtig met lampenolie verwijderd maar de verkleuring in het bamboe krijg ik niet weg, Goed te horen dat de afwerking ook aan de rand goed is ben erg benieuwd naar de foto's.

Ook ben ik benieuwd of jij met de orginele oplader het toestel in 30 minuten op 50% krijgt. Mijn 2A oplader deed er toch een uur over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertnl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08-2023
Hallo tweakers. Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Verschillende phones al voor bij zien komen echter het aanbod is zo groot...... Ik wordt er gek van. Nu is mijn Jiayu g4s gisteren uit de vrachtauto gevallen van 2,5m hoogte en hier kon hij helaas niet tegen. Iemand nog een suggestie voor een nieuwe? Scherm moet rond de 5,0 inch zijn veel groter lijkt mij niet handig en er moet dual sim opzitten met een aparte micro sd kaart.

Zelf lijkt mij de Umi Hammer S wel iets.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gertnl schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:06:
Hallo tweakers. Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Verschillende phones al voor bij zien komen echter het aanbod is zo groot...... Ik wordt er gek van. Nu is mijn Jiayu g4s gisteren uit de vrachtauto gevallen van 2,5m hoogte en hier kon hij helaas niet tegen. Iemand nog een suggestie voor een nieuwe? Scherm moet rond de 5,0 inch zijn veel groter lijkt mij niet handig en er moet dual sim opzitten met een aparte micro sd kaart.

Zelf lijkt mij de Umi Hammer S wel iets.

Alvast bedankt.
Zie topicwaarschuwing onderaan deze pagina: Mobile Aankoopadviesforum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertnl
Oeps, niet opgelet.

Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Chocoball schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:02:
[...]

De lijmresten heb ik voorzichtig met lampenolie verwijderd maar de verkleuring in het bamboe krijg ik niet weg, Goed te horen dat de afwerking ook aan de rand goed is ben erg benieuwd naar de foto's.

Ook ben ik benieuwd of jij met de orginele oplader het toestel in 30 minuten op 50% krijgt. Mijn 2A oplader deed er toch een uur over.
De originele lader die erbij zat was een 1000 mAh lader... Maar zal vanavond even testen met mijn OPO lader (2000mAh). Vanavond dus ook wat foto's.

Bij het ebbenhout is het een soort van lijmrestplekje (heb het ook op foto)... denk dat het wel slijt...

[ Voor 7% gewijzigd door Shoarma1998 op 04-11-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Shoarma1998 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:12:
Ok Leute,

Mijn Doogee F3 Pro Ebony binnen! Zal vanavond wat foto's posten.

Eerste indruk:
+ Onwijs goed afgewerkt! Geen gekke onafgewerkte randjes, plastic e.d.
+ Ebbenhout ziet er vet uit...
+ Screenprotector al aangebracht 'en fabrique'
+ Snel (voor dagelijkse dingen, zoals browsen e.d.)
+ Helder scherm
+ WiFi werkt prima

- Stickertje op achterkant laat wat lijmrestjes achter, maar dat sleet binnen een paar uur gebruik al weg. Je ziet nog wel het plekje waar het stickertje heeft gezeten, maar ook dat zal slijten
- nu.nl app laadt de voorpagina niet... wel bijvoorbeeld 'algemeen' of 'weer'
- Sommige apps installeren niet; 'ns reisplanner', 'Funda', 'flitsmeister' (enige die momenteel problemen geven)
- Speaker grilletje zit nét niet goed uitgelijnd, hetzelfde geldt voor de usb aansluiting (maar ik ben een zeiksnor wat dat betreft)
- Geluid over de headphones is niet om over naar huis te schrijven. Ik ben geen audiofiel, maar mijn Oneplus One geeft veeeel beter muziek weer.
- Ik mis cyanogen nu al... ;)
- Alternatieve fotocamera app crasht, waardoor je de telefoon opnieuw moet opstarten.
- Battery drain nogal aanwezig... zie dat google playstore nogal wat batterij vreet... nog geen idee waarom.

Voor 144 euro is dit absoluut geen miskoop!!! Als nu die issues met de apps opgelost kunnen worden, dan ben ik een happy camper!

Vragen:
- Bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld Viperaudio of AudioFX (of soortgelijke audio enhancers) te installeren? Of moet je daar voor rooten?
- Bestaat er een mogelijkheid tot rooten (had al begrepen van chocoball dat er wat is, maar wellicht weten jullie iets te vinden?)
- Zou het niet kunnen installeren van de apps te maken kunnen hebben met het ontbreken van het compas en rechten van die apps tot deze dienst? Of zou het te maken kunne hebben met de play store die geinstalleerd is? (hoewel deze direct werd geupdated...)
Mooi te zien dat de eerste ebony varianten uitgeleverd zijn. Bij Gearbest is er nog geen voortgang. Stock is out of control. Ben zeer benieuwd naar de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Wat foto's van de Doogee F3 pro ebony

http://imgur.com/a/wNsb6

[ Voor 218% gewijzigd door Shoarma1998 op 04-11-2015 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:49
Uploaden naar imgur.com..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Echt super mooi! Ik wacht mooi af. Qua incompatible apps ga ik wel aan de slag met GAPPS. Kan nu niet meer wachten eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Kan iemand me zeggen of de letv 1s een led meldingslampje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
FJP84 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:22:
[...]

Echt super mooi! Ik wacht mooi af. Qua incompatible apps ga ik wel aan de slag met GAPPS. Kan nu niet meer wachten eigenlijk :)
Ehm... hoe denk je dat te gaan doen, gezien je het device geroot moet hebben om gapps te installeren? Niet bij de hand bedoeld, maar meer dat ik daar ook over denk, maar nog niet iets kan vinden erover. Verder zou dat ook mooi zijn om bijvoorbeeld een audio enhancer te porten... als zoiets mogelijk is... geen flauw idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, 23 oktober had ik de Doogee F5 besteld, bij Gearbest.com. Nu staat hij eindelijk op processing iemand al deze telefoon binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:17:
Hey, 23 oktober had ik de Doogee F5 besteld, bij Gearbest.com. Nu staat hij eindelijk op processing iemand al deze telefoon binnen?
Ik kreeg ook de vraag of ik deze wou testen maar heb het iets te druk met andere reviews. Eventueel hier een uitgebreide review in het Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:19:
[...]

Ik kreeg ook de vraag of ik deze wou testen maar heb het iets te druk met andere reviews. Eventueel hier een uitgebreide review in het Duits.
Thanks ik zal het eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik krijg binnenkort de Doogee X5 pro. Voor 78 euro een telefoon met 4G kan (bijna) geen miskoop zijn. Althans dat denk ik nu :P, mijn mening kan nog veranderen wanneer ik heb hem heb. :+
Hij dient als (tijdelijke) vervanging van mijn nexus 5 die een kapotte powerbutton heeft.

Als ik hem heb zal ik een review schrijven over mijn bevindingen. O-)
Gaat tweakers trouwens weer een keer een review doen over chinaphones? Mede nu met de stijgende high-end prijzen, zijn/lijken telefoons uit china een behoorlijk goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:00:
Voor 78 euro een telefoon met 4G kan (bijna) geen miskoop zijn.
Deze quoten we even voor het nageslacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Dat mag :') :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Shoarma1998 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:16:
[...]

Ehm... hoe denk je dat te gaan doen, gezien je het device geroot moet hebben om gapps te installeren? Niet bij de hand bedoeld, maar meer dat ik daar ook over denk, maar nog niet iets kan vinden erover. Verder zou dat ook mooi zijn om bijvoorbeeld een audio enhancer te porten... als zoiets mogelijk is... geen flauw idee...
Ik heb de GAPPS discussie elders ook gelezen, en daar werd vermeld dat het ook via standaard recovery mogelijk moet zijn. Anders inderdaad wachten tot er root komt (Wachten ben ik nu wel gewend :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
Hey allemaal, wil hier wat beroep doen op jullie kennis:

Ik heb enorm veel interesse in de Letv 1s (x500); maar enkele vraagjes.

Wie kan me zeggen of deze gsm frequenties ondersteund worden in België?
En heeft deze een led notificatie lampje? (ik kan het nergens terugvinden)

http://www.honorbuy.com/5...-rom-smartphone-gold.html

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Mattehh schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:06:
Hey allemaal, wil hier wat beroep doen op jullie kennis:

Ik heb enorm veel interesse in de Letv 1s (x500); maar enkele vraagjes.

En heeft deze een led notificatie lampje? (ik kan het nergens terugvinden)

http://www.honorbuy.com/5...-rom-smartphone-gold.html

mvg
Wellicht even opzoeken welke frequenties je eigen provider gebruikt en dan deze naast de specs van de telefoon leggen?

Lees ook eerst de openings post van dit topic eens door, daar staat ook genoeg in.

[ Voor 6% gewijzigd door John Rambo op 05-11-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
John Rambo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:38:
[...]

Wellicht even opzoeken welke frequenties je eigen provider gebruikt en dan deze naast de specs van de telefoon leggen?
Heb het uiteindelijk toch gevonden, wordt ondersteund. Enige vraag is nu nog of hij 'n LED lampje heeft vooraan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Mattehh schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:06:
Staat in de eerste post van dit topic. Hij ondersteunt alles behalve 4G band 20 (800MHz) dus bij Mobistar kan dit wel eens problemen opleveren voor 4G. Proximus zou deze band ook gebruiken maar die zitten vooral op band 3 (1800MHz). Ik denk dat het in de praktijk wel meevalt maar heb er zelf nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
FJP84 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:49:
[...]

Ik heb de GAPPS discussie elders ook gelezen, en daar werd vermeld dat het ook via standaard recovery mogelijk moet zijn. Anders inderdaad wachten tot er root komt (Wachten ben ik nu wel gewend :-))
Kan je de locatie sturen, dan kijk ik er even naar...

Batterij is behoorlijk belabberd trouwens... grootste drain zit momenteel in het proces 'telefoon inactief'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Ik heb de gok genomen en een letv 1s x500 besteld voor 180 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Shoarma1998 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:09:
[...]

Kan je de locatie sturen, dan kijk ik er even naar...

Batterij is behoorlijk belabberd trouwens... grootste drain zit momenteel in het proces 'telefoon inactief'...
De F3 met 720p display houdt het iets meer dan 7 uur vol in Geekbench en de F3 Pro met 1080p 4 uur en 45 minuten. De Doogee F5 met 3000mAh houdt het bijna 8 uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
Mivadebe schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:09:
Ik heb de gok genomen en een letv 1s x500 besteld voor 180 euro
waar heb je die besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
Oppomart. Ook bij geekbuying voor 200$ te bestellen dacht ik. (pré order)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben redelijk nieuw hier, toch wel wat ervaring met chinaphones.

Mijn eerste smartphone was een Doogee Collo DG100. Inmiddels in het bezit van mijn neefje en werkt nog steeds na iets van 2,5 jaar. Waardeloze camera en gps, maar was destijds een aardig toestelletje.

1,5 jaar geleden voor een zus van mij een Jiayu F1 gekocht voor haar verjaardag. Werkt ook nog steeds, alleen het schermpje is gebarsten. Redelijke kwaliteit en heel goedkoop.

Huidige telefoon is een eerste generatie Motorola Moto E XT1021. Supergoed, goede gps, aardige camera, alleen een hele grote ergernis. Veel te weinig geheugen. Komt doordat er slechts 4gb voorhanden is, de apps van Google steeds groter worden en de imho bloatware van Motorola zelf. Enige wat er buiten de standaardapps opstaat, is MX Player, Nokia Free (kaarten op een SD-kaartje), Facebook, Messenger en Whatsapp.

Opvolger van de Motorola wordt een Lenovo S60w van pandawill.com. 2gb werkgeheugen, 8gb opslaggeheugen, 13MP achtercamera met flits, 5MP frontcamera, 1280 x 720 IPS 5.0 inch scherm, 4g-verbinding, Qualcomm Snapdragon 410(MSM8916), 64bits,
quad core 1.2GHz processor; GPU: Adreno 306, voor de alleszins nette prijs van 125 euries. Is gisteren verzonden.

Ik ben niet iemand die gaat voor de absolute high-endtelefoons. Voor spelletjes en dergelijke heb ik de beschikking over een tweetal Asustablets inmiddels 1 (Memopad 10 inch) en bijna 2 jaar (Memopad HD7 K01A) oud, en werken perfect. Gekozen voor deze Lenovo; goed merk, redelijk goede eigenschappen, tegen een superprijs. Normaliter kijk ik eerst bij Wehkamp, maar daar ging ik voor een vergelijkbare telefoon hard richting de 250 euro. Zelfs als deze onderschept wordt bij de douane, dan zit ik qua totaalprijs nog aardig goed.

Opvolger van de Jiayu F1 wordt de Doogee X5, besteld bij banggood. Is inmiddels in Nederland, wel onderschept bij de douane. Telefoon kostte 54 euro; er zal dus nog een 25-30 euro aan behandelkosten en BTW bijkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
Mivadebe schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:55:
Oppomart. Ook bij geekbuying voor 200$ te bestellen dacht ik. (pré order)
Ik ben aan het twijfelen om hem te bestellen bij Honorbuy, daar is hij wel in voorraad (220 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mattehh schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:15:
[...]

Ik ben aan het twijfelen om hem te bestellen bij Honorbuy, daar is hij wel in voorraad (220 euro).
bij vopmart.com ook op stock trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Lenovo is verwarrend bezig, als je googled op "lenovo k3 note upgrade matrix" en de cached pagina bekijkt dan staat er dat de Lenovo K3 Note Android 6.0 gaat krijgen, de huidige (non-cache) upgrade matrix staat helemaal geen K3 Note op.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Xthemes.us schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:32:
Lenovo is verwarrend bezig, als je googled op "lenovo k3 note upgrade matrix" en de cached pagina bekijkt dan staat er dat de Lenovo K3 Note Android 6.0 gaat krijgen, de huidige (non-cache) upgrade matrix staat helemaal geen K3 Note op.
Wat ik las is dat de K3 Note in september 2016 een upgrade naar Android 6.0 krijgt. :'( Tegen die tijd is Android 7 er waarschijnlijk al. Lenovo kan dus op de lijst van bedrijven die slecht updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
letskeepitsafe schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:09:
[...]

Wat ik las is dat de K3 Note in september 2016 een upgrade naar Android 6.0 krijgt. :'( Tegen die tijd is Android 7 er waarschijnlijk al. Lenovo kan dus op de lijst van bedrijven die slecht updaten.
Lenovo is voor dit model afhankelijk van Mediatek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:47
;)
Zal wel heel erg zijn, lijkt me meer om een verkeerd bericht te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:26
Ben ik even weer ;)
Zag vandaag de Leagoo Alfa 5 en vroeg mij af of iemand al ervaring heeft met die chipset.
Lijkt een zeer interessant toestel voor de prijs ;)
www.chinaphonearena.com/f...Alfa-5-11th-Nov-13usd-off

[ Voor 18% gewijzigd door krissie100 op 06-11-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertnl
Iemand ervarin de met de Leagoo Elite 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Gertnl schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:46:
Iemand ervarin de met de Leagoo Elite 1?
Daar ben ik ook benieuwd naar, kan nog een alternatief worden voor mijn Doogee F3 Pro die nog in backorder is.

Hier is in ieder geval een aardi uitgebreide review.

Vind zelf de bezels wel erg aanwezig. Valt voornamelijk bij de witte op.

[ Voor 25% gewijzigd door FJP84 op 07-11-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

foute forum sorry hersteld

[ Voor 97% gewijzigd door 4play op 07-11-2015 11:15 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 15:02
krissie100 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:03:
Ben ik even weer ;)
Zag vandaag de Leagoo Alfa 5 en vroeg mij af of iemand al ervaring heeft met die chipset.
Lijkt een zeer interessant toestel voor de prijs ;)
www.chinaphonearena.com/f...Alfa-5-11th-Nov-13usd-off
Ja toestel heeft geen 4g... Lekker goedkoop en binnenkort gratis bij 2 pakken waspoeder... :Z
Niet erg interessant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-04-2020
Hoi ik wil twee Chinese smartphones gaan bestellen voor maximaal 200 euro per stuk (Heel iets erover mag wel) ik dacht zelf aan de UMI IRON PRO maar wat is het verschil met de UMI IRON alleen de C-Poort? Is dit een goede keuze of kan ik beter voor een andere telefoon gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
intraxi schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:47:
[...]

Ja toestel heeft geen 4g... Lekker goedkoop en binnenkort gratis bij 2 pakken waspoeder... :Z
Niet erg interessant dus.
Haha, 4g is niet voor iedereen net zo belangrijk als voor jou man ;)
Ik heb aardig wat verstand van Chineesjes dus zelfs me kont wist dat ie geen 4g had.
Geen probleem dus, maar niemand heeft ervaring met die chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Bas_Sl schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:45:
Hoi ik wil twee Chinese smartphones gaan bestellen voor maximaal 200 euro per stuk (Heel iets erover mag wel) ik dacht zelf aan de UMI IRON PRO maar wat is het verschil met de UMI IRON alleen de C-Poort? Is dit een goede keuze of kan ik beter voor een andere telefoon gaan
Ja, je kan beter voor een andere telefoon gaan, zoals:

Xiaomi Redmi Note 2: http://www.kimovil.com/en...omi-redmi-note-2-2gb-16gb
Meizu blue metal charm: http://www.kimovil.com/en...uy-meizu-blue-charm-metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-04-2020
Kasj schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:24:
[...]

Ja, je kan beter voor een andere telefoon gaan, zoals:

Xiaomi Redmi Note 2: http://www.kimovil.com/en...omi-redmi-note-2-2gb-16gb
Meizu blue metal charm: http://www.kimovil.com/en...uy-meizu-blue-charm-metal
LeTV Le 1s X500 - http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-letv-le-1s dan?
En wat is er zo slecht aan de UMI IRON PRO het zach er uit als een goede telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 15:02
krissie100 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:19:
[...]

Haha, 4g is niet voor iedereen net zo belangrijk als voor jou man ;)
Ik heb aardig wat verstand van Chineesjes dus zelfs me kont wist dat ie geen 4g had.
Geen probleem dus, maar niemand heeft ervaring met die chipset?
Kont-en-klaar ;)
Spreadtrum sc7731 ultra low budget soc. Mediatek wordt hier al verguisd... dus deze... zeker (bagger :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
intraxi schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:56:
[...]

Kont-en-klaar ;)
Spreadtrum sc7731 ultra low budget soc. Mediatek wordt hier al verguisd... dus deze... zeker (bagger :9)
haha, jij hebt geld teveel xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Bas_Sl schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:14:
[...]

LeTV Le 1s X500 - http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-letv-le-1s dan?
En wat is er zo slecht aan de UMI IRON PRO het zach er uit als een goede telefoon
In het algemeen adviseer ik vooral de gerenommeerde merken zoals xiaomi, meizu, zte en eventueel jiayu. Over umi is op dit forum veel negatiefs te vinden mbt bouw kwaliteit en software ondersteuning. Letv is kwalitatief volgens mij wel beter dan umi. Maar ik zou nog steeds voor xiaomi of meizu gaan. Heb zelf de redmi Note 2. Prima toestel. Goede software en updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Kasj schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:32:
[...]

In het algemeen adviseer ik vooral de gerenommeerde merken zoals xiaomi, meizu, zte en eventueel jiayu. Over umi is op dit forum veel negatiefs te vinden mbt bouw kwaliteit en software ondersteuning. Letv is kwalitatief volgens mij wel beter dan umi. Maar ik zou nog steeds voor xiaomi of meizu gaan. Heb zelf de redmi Note 2. Prima toestel. Goede software en updates.
Heb je ook nog een advies voor de beste high end china phone met een 5 inch scherm (max 5,2) en alle nieuwe features zoals fingerprint scanner, NFC enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Zojuist mijn Gearbest gevraagd mijn pre-order van de Doogee F3 Pro Ebony te cancellen. Ze zeiden dat de telefoon nu niet geproduceerd wordt. Ik ben er klaar mee, en de ervaringen van de telefoon waren ook niet om over naar huis te schrijven. Nu nog zorgen dat ik mijn geld terug krijg op mijn PayPal rekening een niet als store credit op mijn zogenaamde Gearbest wallet. Tussentijds maar eens zoeken naar een leuk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
stansfield schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:21:
[...]

Heb je ook nog een advies voor de beste high end china phone met een 5 inch scherm (max 5,2) en alle nieuwe features zoals fingerprint scanner, NFC enz?
De combinatie van klein scherm met fingerprint & nfc is niet eenvoudig te vinden in China, zeker niet van xiaomi, meizu of zte. Vaak mis je ook nog eens de 800mhz 4g band. Kortom, bij het meeste dat je uit China importeert moet je concessies doen.

De xiaomi mi4c vind ik echt wel een mooi device qua prijs/kwaliteit, maar ik vrees dat die niet voldoet aan je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Kasj schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:08:
[...]

De combinatie van klein scherm met fingerprint & nfc is niet eenvoudig te vinden in China, zeker niet van xiaomi, meizu of zte. Vaak mis je ook nog eens de 800mhz 4g band. Kortom, bij het meeste dat je uit China importeert moet je concessies doen.

De xiaomi mi4c vind ik echt wel een mooi device qua prijs/kwaliteit, maar ik vrees dat die niet voldoet aan je wensen.
Daar ben ik inmiddels ook al aardig achter gekomen ja. Dat die combi er niet al te veel is. Behalve dan de nubia z9 exclusive maar die is weer behoorlijk aan de prijs.
Ik heb wel gelezen dat de xiaomi mi5 mogelijk wel een telefoon is wat aan al mijn wensen voldoet. Als ik de geruchten moet geloven. Maar ja dan maar weer afwachten wanneer die uitkomt. En wat de kosten hier weer van zijn.

Heb tmobile dus dat 4G komt over het algemeen wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Het schijnt dat de beursdalingen in China ervoor heeft gezorgd dat een aantal Chinese smartphonemakers in de problemen zijn gekomen.

Volgens dit artikel http://www.gizchina.de/da...an-und-zopo-passiert.html zouden iOcean, THL en Zopo failliet zijn. Zopo zou ook nog door Siswoo zijn overgenomen maar dat blijkt achteraf niet waar. THL en Zopo schijnen nog overeind te staan maar voor iOcean lijkt het doek wel gevallen te zijn. Misschien weet Kenzi meer wat er met Shenzhen Ou Sheng Digital Communications Ltd. aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Van Zopo was al wel iets bekend dacht ik, en ook dat er een overname speelde en dat ze daardoor door konden gaan.
iOcean is ook de kleinste van de drie, met de X7 lijn waren ze hier vrij bekend maar daarna beduidend minder door minder interessante toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupsmans
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-06-2022
Ik heb zojuist de Oukitel u10 gekocht en wil hem rooten. Ik doe het op de manier van deze video https://www.youtube.com/watch?v=s66e-kwvKUU
Ik heb pdanet gedownload voor de ADB verbinding met usb en daarna MTK droid tools gedownload. Nu heb ik die tools geopend en ik krijg aan de rechterkant wat foutmeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/2cpxll1.jpg

Is het veilig om op root te klikken ondanks de foutmeldingen aan de rechterkant? (volgens de video heb je in bepaalde gevallen dat de telefoon gebricked wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
dutchgio schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:07:
Van Zopo was al wel iets bekend dacht ik, en ook dat er een overname speelde en dat ze daardoor door konden gaan.
iOcean is ook de kleinste van de drie, met de X7 lijn waren ze hier vrij bekend maar daarna beduidend minder door minder interessante toestellen.
Had jij niet enkele jaren geleden een Iocean X7 hun eerste toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, heb m nog steeds wel maar doet het niet meer. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 08-11-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stansfield schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:11:
[...]

Daar ben ik inmiddels ook al aardig achter gekomen ja. Dat die combi er niet al te veel is. Behalve dan de nubia z9 exclusive maar die is weer behoorlijk aan de prijs.
Ik heb wel gelezen dat de xiaomi mi5 mogelijk wel een telefoon is wat aan al mijn wensen voldoet. Als ik de geruchten moet geloven. Maar ja dan maar weer afwachten wanneer die uitkomt. En wat de kosten hier weer van zijn.

Heb tmobile dus dat 4G komt over het algemeen wel goed.
de zte axon elite, heeft 4g met 800 mhz. vingerprintscanner, snapdragon 810,nfc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
5.5 inch scherm. Dat vind ik te groot. Dus dat wordt hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Leute,

Kan iemand een advies geven over welke oplader ik moet aanschaffen (of in ieder geval waar ik op moet letten qua technologie, amps e.d.) om mijn Doogee F3 pro te 'fast chargen'...?

[ Voor 10% gewijzigd door Shoarma1998 op 08-11-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
In mijn zoektocht naar een alternatief voor de Doogee F3 Pro, was ik nog gefocust op 3GB intern geheugen, maar kwam plots langs de Umi eMax Mini (2GB). Iemand ervaring met deze Snapdragon 615 telefoon. De eerste unboxing video's zijn veelbelovend. Daarbij worden ook veel sensoren ondersteund. Ik ben hem aan het vergelijken met de Bluboo xTouch. Zal een van de 2 worden. Batterij van 3000mah spreekt mij nu toch wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FJP84 schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:44:
In mijn zoektocht naar een alternatief voor de Doogee F3 Pro, was ik nog gefocust op 3GB intern geheugen, maar kwam plots langs de Umi eMax Mini (2GB). Iemand ervaring met deze Snapdragon 615 telefoon. De eerste unboxing video's zijn veelbelovend. Daarbij worden ook veel sensoren ondersteund. Ik ben hem aan het vergelijken met de Bluboo xTouch. Zal een van de 2 worden. Batterij van 3000mah spreekt mij nu toch wel aan.
Jij houdt wel van een gokje, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Momus schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:46:
[...]

Jij houdt wel van een gokje, niet?
_O-
Best een leuk bedrag, mocht je niet direct een nieuwe telefoon nodig hebben dan is
https://www.hollandcasino.nl
Ook wel een leuk gokje. :+ :D

@shoarma
Doet de standaard lader geen fast charging? Beetje onlogisch anders. Telefoon met fast charging, maar daar geen lader voor meeleveren.

[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 08-11-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
dutchgio schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:30:
Ja, heb m nog steeds wel maar doet het niet meer. :'(
Da's jammer dat ie het niet meer doet.
Zie nu pas je onderschrift. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:51:
[...]

_O-
Best een leuk bedrag, mocht je niet direct een nieuwe telefoon nodig hebben dan is
https://www.hollandcasino.nl
Ook wel een leuk gokje. :+ :D

@shoarma
Doet de standaard lader geen fast charging? Beetje onlogisch anders. Telefoon met fast charging, maar daar geen lader voor meeleveren.
Schijnt inderdaad een standaard lader bij te zitten. En met Doogee moet je je maar afvragen of het überhaupt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
zeg_ik_niet schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:53:
[...]

Da's jammer dat ie het niet meer doet.
Zie nu pas je onderschrift. :+
Ja dat dacht ik al, op mobiele apparaten zie je die niet, goed excuus. :P
Wel jammer inderdaad, maar in vergelijking tot de Nubia die ik nu heb zou ik niet meer terug willen, dat zou toch een flinke stap achteruit zijn.

Ga dan liever een stap vooruit. ;)
De OnePlus leek heel interessant voor de daadwerkelijke aankondiging. Maar toen bleek ineens dat die toch weer wat minder was.

Dus zo langzaam aan komt een vervanging in beeld, maar daar is geen haast mee.
Fingerprint scanner, standaard (CM) AOSP, grote batterij, 900Mhz 4g etc., dat is vooruitgang.
En dan ook nog een mooi prijsje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Zelf ga ik voor de Blu Pure XL, ook wel de Gionee Elife E8 ;)
OnePlus One is een zeer goed toestel. Mijn vrouw heeft de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg_ik_niet schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:12:
Zelf ga ik voor de Blu Pure XL, ook wel de Gionee Elife E8 ;)
OnePlus One is een zeer goed toestel. Mijn vrouw heeft de One.
gave telefoon, baal er alleen zo van dat hij 6 inch is haha.
Pagina: 1 ... 26 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html